[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 14 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:25:
...
Ik vertrouw er verder wel op dat AVM binnen afzienbare termijn met een update zal komen.
tuut tuut, da's snel... ;)

AVM heeft inmiddels de eerste update voor de 7390 beschikbaar gesteld.
Update naar FritzOS 6.03

Product : FRITZ!Box Fon WLAN 7390
Version : FRITZ!OS 6.03 (84.06.03)
Language : English, French, Italian, Spanish
Annex : A and B

New Features : – Security: prevents latest attacks on port 443
- New with FRITZ!OS 6:
- Wireless LAN Guest Access new as “private hotspot”
- Ready for vectoring
- Parental control with shared budget for multiple devices
- Improved and expanded push services with automatic email notifications
- New MyFRITZ! access to answering machine, Smart Home and FRITZ!NAS for mobile devices
- Smart Home functionality now even more convenient and with more information
- FRITZ!Fon with media player and much more
- Easier VPN setup, optimized for iOS tablets and smartphones

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
:) Ik zag gisteravond al op mijn Fritz!box dat deze update klaar stond. Hij bleek echter corrupt te zijn.

Nog eens proberen.....

edit: Updaten ging nu prima! :)

Goed bezig, AVM. Van mijn eigen VOIP provider ( Callvoip ) kreeg ik overigens ook nog heel netjes een mail over de security vulnerability in de Fritz!boxen. En dat men specifiek het bellen naar oost-europese landen nu standaard blokkeert, tenzij je even een mailtje stuurt naar welke landen je wel wil kunnen bellen.

MAW, nu skimmen nauwelijks meer mogelijk is hebben Oost-Europese criminelen hun werkterrein verlegd? :?

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 08-02-2014 11:30 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Dat is inderdaad snel!

* Apie!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Apie! schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Held! Het magische toverwoord: DECT. Het staat niet expliciet op m'n telefoons thuis, maar heb 't toch maar even opgezocht (Philips CD655 duo) en jawel: het is ook een DECT systeem. Ik heb ze afgemeld op het eigen basisstation en aangemeld op de FB en it works \o/ \o/

[...]

Thanks, maar euhhhh, I have no idea what you just said :) (weinig netwerk ervaring) Afgezien daarvan, denk ik niet dat er een managed switch langs de thuiscommissie komt...De TC wordt nu al gek van alle kabels achter de kast.

Edit: Ik neem aan dat de monteur van Guidion CAT5E trekt?
Anders een MoCA setje?: http://www.cablers.nl/epa...gories/Ethernet_over_Coax
Moet je wel zeker weten dat je een beetje goede Coax-kabels hebt liggen en het vergt even een investering, maar als het werkt scheelt het wel kabels trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Leuk idee, maar ik maak toch liever gebruik van de monteur waar ik toch al recht op heb :)

Overigens vind ik de up/download snelheid nogal wisselend. Op speedtest.net krijg ik (op een wired pc) de ene keer 20/80Mbit, de andere 78/36Mbit.

Is dat normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 08-02-2014 12:57 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Apie! schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:55:
Leuk idee, maar ik maak toch liever gebruik van de monteur waar ik toch al recht op heb :)
(...)
Als de monteur je niets kosten en de bekabeling ook niet dan zou iok dat ook verkiezen boven andere oplossingen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ach, al rekent ie een paar tientjes voor de kabel en het door de leiding trekken. Dat is voor mij makkelijker dan zelf een kabel trekken zonder kabel en zonder trekveer.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Ik ben een netwerk aan het tekenen voor een nieuwbouwhuis dat via XS4ALL Glasvezel 100/100 aangesloten gaat worden. Ik heb zowel internet, IPTV als telefonie via XS4ALL.

Er komt Cat.6 UTP naar 6 dubbele UTP wandcontactdozen (dus 12 kabels), welke via een patchpanel in een 10" patchkast aangesloten gaan worden op een switch. 4 van deze UTP kabels zijn gereserveerd voor IPTV (er gaan in eerste instantie maar 2 IPTV decoders draaien, overige 2 voor latere uitreiding).

Als ik de vorige posts goed gelezen heb is het belangrijk om IPTV (VLAN6) gescheiden te houden van de overige internetverbindingen (VLAN 4).

De meest genoemde optie in dit topic is mbv van een managed switch:
1. Glasvezel direct aansluiten op een managed switch en via managed switch VLAN4 en VLAN6 scheiden. VLAN6 komt op de poorten waar IPTV UTP kabels (4x) worden aangesloten en VLAN4 komt op 1 port die op de Fritz!box aangesloten wordt. Aan de Fritz!box komt een 16-port unmanaged switch op LAN1 aangesloten is voor alle overige internetaansluitingen.

Gaat de volgende optie met 2 unmanaged switches ook werken?
2. Glasvezel direct aansluiten op de Fritz!box; een unmanaged 5-port switch op LAN4 met daarop alleen alle IPTV UTP kabels en een unmanaged 16-port switch op LAN1 om alle andere internetverbindingen aan te sluiten.

De tweede optie (2x unmanaged switch) is voor mij goedkoper omdat alle kabels toch al getrokken gaan worden.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor je optie 1 moet VLAN 4 op de poorten voor IPTV komen en VLAN 6 op de Fritz!box.

Optie 2 zal het beste werken (en ook het minste gedoe). Dus idd een simpele unmanaged switch op LAN4 voor je IPTV kabels en een unmanaged switch op LAN2 of LAN3 (de NT gaat aan LAN1) voor je thuisnetwerk.

Als je toch van plan bent de Fritz!box te gaan gebruiken als router, zou ik er iig geen switch voor gaan hangen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

eymey schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:12:
Voor je optie 1 moet VLAN 4 op de poorten voor IPTV komen en VLAN 6 op de Fritz!box.

Optie 2 zal het beste werken (en ook het minste gedoe). Dus idd een simpele unmanaged switch op LAN4 voor je IPTV kabels en een unmanaged switch op LAN2 of LAN3 (de NT gaat aan LAN1) voor je thuisnetwerk.

Als je toch van plan bent de Fritz!box te gaan gebruiken als router, zou ik er iig geen switch voor gaan hangen.
Okay, optie 2 is dus inderdaad de makkelijkste optie. Thanks voor de correctie betreft de poortnumering.

Dan staan de http://tweakers.net/price...hp-procurve-1410-16g.html en de http://tweakers.net/price...ve-v1410-8g-(j9559a).html op mijn lijst als switches, omdat die volgens mij net in een 10" Digitus patchkastje zouden moeten kunnen passen.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Matthijs8 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:35:
Weet iemand wat de resolutie van de TV streams is? Ik lees namelijk dat je bij verschillende providers de resolutie van de TV decoder het beste daarop gelijk kan zetten, omdat ie traag wordt als ie moet upscalen/downscalen.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
De resolutie v.d. TV streams is natuurlijk ook afhankelijk van naar welk programma en naar welke zender (SD of HD) je zit te kijken.
M.a.w. de uiteindelijke kwaliteit van het beeld varieert, per zender, per tijdstip v.d. dag.
imho onzinnig om iedere keer de instellingen van het uitgestuurde signaal van de VIP-1853 te gaan aanpassen.
Je kiest b.v. voor HDMI en stelt de kwaliteit in op 1080p @ 50Hz (voor zover je TV dat aankan). Voor de rest laat je dat gewoon zo staan.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, over het algemeen kan je zeggen dat je de ontvanger gewoon op 1080i of op 1080p moet zetten. Dit is afhankelijk van welke de-interlacer beter is: die van de ontvanger of die van de TV.

@Matthijs8: Qua resolutie is er echt nauwelijks verschil tussen providers hoor. De meeste zenders zijn 1080i als ze HD zijn, of 576i als ze SD zijn. Een handje vol zendt op 720p uit.

Maar zoals ehtweak zegt wisselt het dus per zender, dus zet 'm gewoon op 1080i of 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Laatst online: 14:02
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
Nu ook XS4ALL glasvezel.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3312668372.png

[ Voor 112% gewijzigd door jacques1971 op 17-02-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Plaatje invoegen werkt wel, maar speedtest werkt anders... je moet wel 'share this result'/'image' kiezen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3311482889.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3311478670.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3311484502.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 20-09 15:08
Is het bij XS4ALL ook mogelijk om alleen telefonie + internet i.c.m. met glas te doen? Ik zie alleen alles-in-een pakketten voor glasvezel en alleen internet. Ik zit echter nog aan een UPC/televisie contract vast.

[ Voor 4% gewijzigd door wizkid_niels op 17-02-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56
Nee, dan zou je beter eerst je telefoonnummer kunnen uitporteren naar een voip aanbieder o.i.d. en daarna een internet-only abonnement kunnen nemen bij XS4All
Kost je eenmalig de aanschaf van een VOIP telefoon of van een ATA kastje waar je je analoge telefoons op kan aansluiten. Maar dan hoef je voortaan nergens meer je telefoonnummer mee te nemen en het bellen is meestal nog veel goedkoper ook.
Denk aan cheapconnect, voipbuster, etc... er zijn er nog veel meer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Ik heb een kaal 100/100 glas internet abbo van XS4all met 1 (08780) voip nummer via XS4all. Is dit wat je wilt?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
wizkid_niels schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:26:
Is het bij XS4ALL ook mogelijk om alleen telefonie + internet i.c.m. met glas te doen?
Volgens mij is daar nu zelfs een actie voor:
https://www.xs4all.nl/kla...l/alles-in-1/voorwaarden/

Je neemt gewoon een internet only FttH abonnement en daarbij:

Bellen Basis-actie: Hebt u (Glasvezel) Internet van XS4ALL en bestelt u Bellen Basis van XS4ALL als nieuw belabonnement (dus niet als wijziging van uw bestaande abonnement)?
Dan ontvangt u het Bellen Basis abonnement van XS4ALL nu de eerste 6 maanden gratis! Daarna betaalt u € 5,08 per maand voor Bellen Basis, exclusief de kosten voor uw internetabonnement. Daarnaast worden eventuele kosten voor nummerportering niet in rekening gebracht (t.w.v. € 10,16).

dan krijg je dus VoIP/SIP toegang.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Barre73 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:43:
Nee, dan zou je beter eerst je telefoonnummer kunnen uitporteren naar een voip aanbieder o.i.d. en daarna een internet-only abonnement kunnen nemen bij XS4All
Jawel, bij XS4ALL is het geen probleem om alleen telefonie + internet te doen. Ik heb mijn gewone KPN nummer geporteerd naar XS4ALL, dat is allemaal standaard werk, daar hoef je echt geen 08780 nummer voor aan te vragen. Sterker nog: ik heb geen idee of ik wel een 08780 nummer heb.

Ga naar https://www.xs4all.nl/consument/glasvezel/ , klik op Glas Extra, je krijgt een postcodecheck en daarna kun je kiezen welk glasabonnement je wil en even verder of en welk telefoon abonnement je wil.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:30
Barre73 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:43:
Kost je eenmalig de aanschaf van een VOIP telefoon of van een ATA kastje waar je je analoge telefoons op kan aansluiten.
Je hebt dan GEEN voip telefoon of ATA kastje nodig; je kunt de Fritz!Box instellen voor SIP en dan kun je daar een gewone telefoon of Dect op aansluiten.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Maasluip schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Jawel, bij XS4ALL is het geen probleem om alleen telefonie + internet te doen. Ik heb mijn gewone KPN nummer geporteerd naar XS4ALL, dat is allemaal standaard werk, daar hoef je echt geen 08780 nummer voor aan te vragen. Sterker nog: ik heb geen idee of ik wel een 08780 nummer heb.

Ga naar https://www.xs4all.nl/consument/glasvezel/ , klik op Glas Extra, je krijgt een postcodecheck en daarna kun je kiezen welk glasabonnement je wil en even verder of en welk telefoon abonnement je wil.
Klinkt goed. En de fritzbox is als ik het goed begrijp een modem + router? Dus dat wordt dan zoiets:

[Internet]<-->[Fritzbox]<-->[WiFi+PCs via kabeltje vanuit de fritzbox]+[telefonie, direct met een kabel vanuit de fritzbox]
Ik gebruik pfsense, is het dan goed te doen om WiFi +DHCP uit te zetten en de fritzbox alleen voor telefonie te gebruiken? En dan de fritzbox met pfsense verbinden en die voor WiFi/DHCP te laten zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoiets ja. [Internet] is dan het AP.
Ik neem aan dat de Fritzbox het nog altijd goed doet als wifi en DHCP uit staan, maar van pfsense heb ik geen kaas gegeten.

Wat betreft de telefoon: het telefoonkabeltje dat voorheen in de ADSL splitter ging zit nu in de Fritzbox. Verder is daar niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Met internet bedoelde ik dus waar de glasvezel kabel vandaan komt. Die zit nu in de modem van mijn huidige provider (XMS) gestoken. Zo'n kastje heb ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.tawasolnet.com/images/products/94_3.jpg
En dat ziet er qua aansluitingen zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.breukelenopglasvezel.nl/sites/default/files/u3/xmsoverzicht.png

Zoals ik het begrijp vervangt de fritzbox dus dit kastje. Dan wil ik de tel. stekker dus nog gebruiken voor de telefoon en de ethernet 1 die naar de pfsense gaat. Verder moet de fritzbox dan dus alleen als modem dienen. (eth2/3/4/coax/tel2 uit het plaatje hierboven gebruik ik niet)

[ Voor 5% gewijzigd door wizkid_niels op 17-02-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat kastje blijft gewoon. De Fritzbox komt op de Ethernet 3 of 4 van de Genexis hoofdaansluiting (weet even niet exact welke zo uit mijn hoofd). Tegenwoordig kom je veel meer nieuwere hoofdaansluitingen tegen met maar 1 ethernetaansluiting waarop de Fritzbox wordt aangesloten.
De kabel komt aan de andere kant uit op Ethernet 1 van de Fritzbox.

Op de overige Ethernetaansluitingen van de Fritzbox sluit je dan je internet en Interactieve Televisie ontvangers aan (ik geloof televisie specifiek op Ethernet 3).
Op de Fon 1 en/of 2 sluit je je analoge telefoontoestel aan. Als je op jouw model Fritzbox ook nog een Fon S0 aansluiting hebt kun je daar nog een ISDN-centrale of ISDN-toestel op aansluiten.

Een coax-aansluiting zoals bovenstaand plaatje suggereerd heb je niet bij XS4All. Kortom: het plaatje is wat gedateerd en geld bij XS4All sowieso niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan op de Fritz!box overigens prima DHCP server en Wireless AP uitzetten. Maar daarmee is je Fritz!box nog steeds router.

Wil je echt pfsense als router gebruiken, dan zal je de internetverbinding van de Fritz!box in bridge mode moeten zetten (en dus ook met PFSense de PPPoE verbinding opzetten). Weet alleen ff niet of dat gaat in de situatie waarin LAN1 als WAN poort gebruikt wordt of dat dit alleen maar kan op DSL aansluitingen.

Óf je maakt van je PFSense een "exposed host" (DMZ) via de "permit access" pagina in de Fritz!box user interface. Fritz!box stuurt gewoon alles wat hij binnen krijgt door naar je PFSense router en daarachter bouw jij verder je LAN op.

Dus dan wordt het:

Fiber NT -> LAN1 Fritz!box (WANpoort) -> PFSense (exposed host in Fritz!box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@wizkid_niels

De DRG wordt vervangen voor een Genexis Gigabit glas/ethernet FTU omzetter die bovenop de NTU wordt gestoken door Guidion. Overigens kan je wel gewoon verbinding opbouwen over de DRG, maar dit is beperkt tot 100Mbit en dus niet toekomst vast. Voip en evt. TV(lanpoort 4) wordt afgehandeld door de Fritzbox. Zelf ben ik vorige week omgezet van XMS naar XS4ALL. Dit verliep soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, de hack van de Fritzbox modems was toch niet alleen mogelijk als remote toegang open stond, maar in feite voor alle modemconfiguraties, zolang de laatste update niet is geïnstalleerd!

http://www.heise.de/newst...e-Fernzugang-2115745.html

https://www.security.nl/p...+ernstiger+dan+gedacht%27

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 18-02-2014 11:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:06:
Je kan op de Fritz!box overigens prima DHCP server en Wireless AP uitzetten. Maar daarmee is je Fritz!box nog steeds router.

Wil je echt pfsense als router gebruiken, dan zal je de internetverbinding van de Fritz!box in bridge mode moeten zetten (en dus ook met PFSense de PPPoE verbinding opzetten). Weet alleen ff niet of dat gaat in de situatie waarin LAN1 als WAN poort gebruikt wordt of dat dit alleen maar kan op DSL aansluitingen.

Óf je maakt van je PFSense een "exposed host" (DMZ) via de "permit access" pagina in de Fritz!box user interface. Fritz!box stuurt gewoon alles wat hij binnen krijgt door naar je PFSense router en daarachter bouw jij verder je LAN op.

Dus dan wordt het:

Fiber NT -> LAN1 Fritz!box (WANpoort) -> PFSense (exposed host in Fritz!box).
Hmm ok- klinkt goed. De voorwaarden die ik heb zijn voornamelijk port forwarden, VPN en de mogelijkheid voor virtual IPs (zodat ik bv. een 192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24 kan hebben. Isoleren via vlan zou leuk zijn maar is niet persé nodig). Ik zie dat de fritzbox in ieder geval kan port forwarden en dat er IPSec gedraaid kan worden, dus dat is mooi. Virtual IPs is nog even kijken maar anders doe ik het gewoon via zo'n DMZ.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ehtweak schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:36:
Hmmm, de hack van de Fritzbox modems was toch niet alleen mogelijk als remote toegang open stond, maar in feite voor alle modemconfiguraties, zolang de laatste update niet is geïnstalleerd!

http://www.heise.de/newst...e-Fernzugang-2115745.html

https://www.security.nl/p...+ernstiger+dan+gedacht%27
führt diese fremdgesteuert einige Befehle aus, die unter anderem dafür sorgen, dass die Konfigurationsdatei des Routers auf einen externen Server kopiert wird
Het is me niet helemaal duidelijk of dit dan met of zonder inloggen op het modem gebeurt. Want normaal moet ik mijn wachtwoord ingeven voordat ik de configuratie kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Wir entwickelten eine Proof-of-Concept-Webseite, die die Fritzboxen ihrer Besucher attackiert. Ruft man die Seite mit einem Rechner im Netz der Fritzbox auf, führt diese fremdgesteuert einige Befehle aus, die unter anderem dafür sorgen, dass die Konfigurationsdatei des Routers auf einen externen Server kopiert wird. Diese Datei enthält neben dem Administrations-Passwort der Fritzbox auch viele andere sensible Daten im Klartext, etwa die DSL- und DynDNS-Zugangsdaten.

M.a.w. een externe website die benaderd wordt, is voldoende om het configuratiebestand van de Fritzbox uit het modem te krijgen. En in dat config file zit heel veel interessante info...
Ideaal om een MitM attack uit te voeren...

En daarvoor hoef je niet ingelogd te zijn op het modem. Een device wat aan de LAN kant van Fritzbox hangt, die de malafide website bezoekt (m.a.w. je slimfeun of je PC), maakt het mogelijk de configuratie te pakken te krijgen... :-(

Ook de BSI geeft nu aan dat je serieus wordt aangeraden je Fritzbox te updaten:
https://www.bsi.bund.de/D...date_FritzBox_180214.html
BSI = Bundesamt für Sicherheit in der Informationstechnik.

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 18-02-2014 13:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
ehtweak schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:37:

En daarvoor hoef je niet ingelogd te zijn op het modem. Een device wat aan de LAN kant van Fritzbox hangt, die de malafide website bezoekt (m.a.w. je slimfeun of je PC), maakt het mogelijk de configuratie te pakken te krijgen... :-(
Dat zou kunnen betekenen wellicht dat zelfs toegang via de guest access dit risico op kan leveren. Des te meer een reden voor mij om nooit in zo'n hotspotpool (zoals Ziggo en UPC) mee te willen gaan, mocht XS4All daar ook mee komen. :F

[ Voor 28% gewijzigd door janbal op 18-02-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Er hoeft maar op de 1 of andere manier nog een URL op de web interface van je router benaderbaar te zijn, met een kwetsbaarheid, en die kwetsbaarheid kan misbruikt worden.

Overigens is er hier natuurlijk wel nog steeds sprake van een tweetrapsraket:

Ookal is het zaak om de beveiligingsupdate(s) te installeren, ookal heb je Remote Access uit staan, in dit geval hebben ze weliswaar je wachtwoorden maar kunnen ze er verder niets mee.

Dus 1 van de voorwaarden voor misbruik is wél nog steeds dat remote access aan moet staan, maar dat ze aan je admin wachtwoord komen is natuurlijk wel erg genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@eymey: Nee, remote access hoeft niet aan te staan. En JA, ze kunnen namelijk de configuratiewaardes ophalen. En in zo'n export file van een Fritzbox staan usercode/pwd combinaties.
Voor van alles. En die kun je weer naar hartelust voor van alles mis/gebruiken!

Dus nee, het is GEEN voorwaarde dat remote access moet aanstaan...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ze alleen maar een export file kunnen ophalen, kunnen ze nog steeds niet van buitenaf connectie leggen om ook daadwerkelijk in te loggen. Of ze moeten via diezelfde forged internetsite ook een mogelijkheid hebben de file weer in te laten met gewijzigde instellingen.

Je hebt ook nog de connectie met MyFritz of de admin interface nodig om een wachtwoord in in te kloppen, nietwaar?

Natuurlijk kan je nog genoeg andere vervelende dingen doen met de gegevens uit zo'n export. Maar de originele 'hack' bestond eruit om ook daadwerkelijk op de Fritz!box bij de consument thuis in te loggen en daar dialing rules en SIP extensoins aan te maken. En dáárvoor moet nog steeds wel degelijk remote access aan taan. Je kan die dingen niet op magische wijze doen door allee neen export uit de Fritz!box te trekken.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:22:
Als ze alleen maar een export file kunnen ophalen, kunnen ze nog steeds niet van buitenaf connectie leggen om ook daadwerkelijk in te loggen. Of ze moeten via diezelfde forged internetsite ook een mogelijkheid hebben de file weer in te laten met gewijzigde instellingen.

Je hebt ook nog de connectie met MyFritz of de admin interface nodig om een wachtwoord in in te kloppen, nietwaar?

Natuurlijk kan je nog genoeg andere vervelende dingen doen met de gegevens uit zo'n export. Maar de originele 'hack' bestond eruit om ook daadwerkelijk op de Fritz!box bij de consument thuis in te loggen en daar dialing rules en SIP extensoins aan te maken. En dáárvoor moet nog steeds wel degelijk remote access aan taan. Je kan die dingen niet op magische wijze doen door allee neen export uit de Fritz!box te trekken.
Maar ze hebben dus ook je voip sip gegevens, waarmee ze de hele wereld kunnen bellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt.

Maar met je Fritz!box zelf kunnen ze nog steeds niets als er geen enkele technische mogelijkheid is om ook daadwerkelijk bij 1 van de ingangen te komen.

Gelukkig is er overigens bij mij uberhaupt geen aanwijzing dat ze iets hebben weten te flikken. En heeft ook mijn provider (Callvoip, die ook een webshop heeft waar Fritz!boxen worden verkocht) meteen actie ondernemen.

Overigens, ik begrijp dat de getroffen gebruikers in ieder geval ook op 1 of andere manier kans moeten hebben gezien om de Fritz!box bezitter naar een malafide site te lokken. Of een smartphone middels een kwaadwillende app.

Hoe dan ook, dit blijft het risico van het gebruiken van dit soort technologie. Als je bedenkt wat een kwaadaardige app op je smartphone allemaal kan aanrichten op je trouwe metgezel die vol staat met persoonlijke info en open sessies met allerhande diensten..... :X

Ik hoop in ieder geval dat AVM (en fabrikanten van appliances in het algemeen) gaan stoppen met het opslaan van wachtwoorden in configuratie backups.

Ik heb er totaal geen probleem mee om bij een configuratoin restore div .wachtwoorden weer opnieuw in te moeten stellen.

[ Voor 99% gewijzigd door eymey op 18-02-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27
Als ik het goed begrijp heb ze dit dus gedaan.
Ze hebben fritz configs gekregen doordat er iemand op het netwerk naar een bepaalde site is gegaan.

Met deze config in handen hebben ze alle gegevens die in je fritz staat.
Hiermee zien ze dat remote acces aan staat, wat je ip is, welke username/password je nodig hebt.
Daarmee loggen ze in en hebben vrij toegang tot het modem.

Toch verstandig om even alle password van je fritz en sip account te veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door summetje op 18-02-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd .

Admin access open op een obscuur poortnummer had in deze dus ook niks uitgemaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11
summetje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:57:
Als ik het goed begrijp heb ze dit dus gedaan.
Ze hebben fritz configs gekregen doordat er iemand op het netwerk naar een bepaalde site is gegaan.

Met deze config in handen hebben ze alle gegevens die in je fritz staat.
Hiermee zien ze dat remote acces aan staat, wat je ip is, welke username/password je nodig hebt.
Daarmee loggen ze in en hebben vrij toegang tot het modem.

Toch verstandig om even alle password van je fritz en sip account te veranderen.
Is er niet bekend welke app en of website nu de boosdoener is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daar ben ik ok wel benieuwd naar. Ik ben zelf ook nogal een grootverbruiker van internet en div. websites (incl. wat nzb search sites en zo) maar ik ben aan de andere kant ook weer 'voorzichtig'.

Welke website moet er compromised zijn geweest dat zo veel gebruikers hier slachtoffer van geworden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59

Nakebod

Nope.

Dat moet onderhand wel een advertentienetwerk zijn met specifieke DE/NL targetting, gezien Fritzbox buiten deze landen vrijwel geen marktaandeel heeft zover ik weet. Al dan niet via Facebook ofzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

De Guidion monteur is net langs geweest en hij kon me niet helpen met het vervangen van de coaxkabel door een cat5e kabel. Zijn trekveer was mogelijk niet lang genoeg en de huidige coax+utp kabels zaten goed vast in de leiding. Hij durfde het niet aan.

Ik heb nog heel eigenwijs geprobeerd om poort 4 gewoon op de switch aan te sluiten en bij de TV ook een switch neergezet, maar eh dat ging niet helemaal goed. Ik had wel gewoon TV signaal en m'n rPi en Wii kregen een IP en konden online, maar internet was bagger traag.

Toen bedacht ik me dat ik nog een CAT5E kabel van 20m had liggen.... Ik heb in de meterkast het eind van de coax met duct tape aan de 20m CAT5e kabel getaped en vervolgens met afwasmiddel ingesmeerd. Vervolgens voorzichtig aan de andere kant in de huiskamer aan de coaxkabel getrokken. De boel aangesloten en het draait nu als een trein \o/

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nadeel van afwasmiddel is dat het gaat kleven bij het opdrogen, waardoor je kabel ook vaster komt te zitten en er later moeilijker uit wil.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Oh, ik zal er straks nog even een paar keer een zachte ruk aan geven :)

Blown past falling sands

• jacques1971
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat andere gebruikers van XS4ALL aan download snelheden halen met ftp downloads van http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Met de normale speedtest.net (KPN) haal ik keurig 94/94 Mbit, maar met ftp in Firefox, lijkt de snelheid wat achter te blijven 7,5Mb/sec omgerekend +/- 60Mbit Hij begint wel snel 10,7Mb.sec, maar zakt dan in.

Eerder bij XMS haalde ik een constante snelheid van 10,7 - 11Mb/sec.

Ik gebruik telkens de 1000Mb files van bv. BBnet en XS4ALL.

Wanneer ik met Firezilla download van ftp.xs4all.nl lijkt dit wel de maximale snelheid te halen.
Het lijkt wel dat uploaden constanter is dan downloaden van ftp.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 23:37
2 Vraagjes... :)

Ik heb 50/50 van xs4all sinds een ongeveer een dag of 5 heb ik een hogere upload. waar dit aan ligt????

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3322896777.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3322899727.png

Ik heb ook de fritzbox 7390 geupdate naar firmware versie 6.03 ( 84.06.03 ). Nu werkt de Nas functie bij mij niet meer. :-( Heb er al wel meer over horen klagen maar geen oplossing.
Voor de duidelijkheid: externe hdd in de Fritzbox en via mede8er 500x2 filmkes kieken 8) . Nu dus niet meer...

Ik kan wel een oudere firmware terug zetten en dan werkt nas functie wel weer maar ik weet niet of dit wel veilig is. Kan iemand mij vertellen of dit veilig is? met remote functie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Ik zou nooit de oude firmware terugzetten ivm die security issues!!

Tijdelijk de externe hd's aan je PC hangen en vanaf daar streamen/sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Weet iemand of de security issues die met v6.03 opgelost zijn, geïntroduceerd werden met v6.01 of hebben oudere versies daar ook mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@apexrider
Ik heb begrepen dat het er al minimaal vanaf 5.50 in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Bedankt! Dan moet ik de 7340 bij m'n ouders ook maar eens upgraden. Deze zit weliswaar achter een UPC kabelmodem, maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Supertroeper schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:37:
2 Vraagjes... :)

Ik heb 50/50 van xs4all sinds een ongeveer een dag of 5 heb ik een hogere upload. waar dit aan ligt????

[afbeelding]

[afbeelding]
dus je klacht is dat je meer snelheid krijgt dan waar je voor betaalt? 8)7

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
nescafe schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:01:
Ik heb dus problemen met het "heractiveren" van Spotify, iemand anders hier ervaringen mee?
Update: Na ruim een maand wekelijks contact met de helpdesk is het opgelost :)

Allereerst het eigenlijke probleem: mijn primaire account bij Spotify is fubar, wat oa blijkt uit het feit dat een password reset op e-mailadres de volgende melding geeft: The username or email you provided is not associated with an active Spotify account.

Afijn, vervolgens heb ik een tweede account aangemaakt en heeft de helpdesk de activatie gereset/teruggezet, maar hierna kreeg ik een tijdlang de melding 'Fatal error has occurred - Transaction is aborted' op de servicepagina van XS4ALL.

Vanochtend weer geprobeerd en nu kon ik de activatie probleemloos doorlopen :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• jacques1971
Zijn er andere tweakers die problemen hebben met de QOS van de fb7390?

Als ik van download van XSnews (unlimited speed) , dan is het hoorbaar in de Voip kwaliteit.
Ik heb XS4ALL glasvezel 100/100.
Het lijkt erop dat de FB7390 ios 6.0.3 alleen QOS op de upstream toepast.

News poort119 als background applicatie instellen maakt geen verschil.

In downstream richting blijkt alleen prioriteit te bestaan voor IPTV.

• eymey
Ik denk dat je dan toch eerder eens bij XS4ALL/KPN te rade moet gaan.

Downstream QoS kan namelijk nauwelijks.

De Fritz!box krijgt op z'n WAN poort automatisch de pakketjes in een bepaalde volgorde binnen. Daar kan je weinig aan veranderen. Alleen de router vóór de Fritz!box kan dat. Ik denk dat het dus toch meest handig is om in je download client de speed wat te temperen.

De fritz!box heeft overigens wel een instelling voor downloadsnelheid. Misschien dat ie dus toch iets kan 'vertragen' in bepaalde streams (tcp acks vertragen ofzo?).

Misschien helpt dat.

• jacques1971
@eymey

Als het klopt wat je zegt, kan de Fritzbox ook geen downstream QOS doen.
Dat moet dan ook de reden zijn, dat de Fritzbox alleen maar voorziet in upload QOS.
Ik vrees dat XS4ALL niet echt aan QOS doet.

In het verleden bij XMS heb ik nooit problemen gehad met voip.
Toch maar weer bellen met XS4ALL...

• eymey
Wat ik zei, ik weet niet de ins en outs. Alleen dat downstream QoS lastig is.

Echter, als ik op mijn ITNS lijn (Vodafone, voorheen Lijbrandt) in de internet instellingen zit, dan moet ik wel ook een download speed opgeven die ik maximaal kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

reggefiber heeft afgelopen donderdag eindelijk glas in de woonkamer aangelegd. weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat reggefiber het in het systeem heeft staan zodat ik xs4all op kan bellen dat ze de lijn moeten opleveren?
ik heb namelijk zo weinig zin om te wachten dat hun mij opbellen want sinds de glas er gegraven is in de wijk is er met de adsl helemaal niks meer te beginnen. (was al ruk voor die tijd)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
verkeerde draadje

[ Voor 98% gewijzigd door trankilo op 04-03-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
flippy.nl schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:35:
reggefiber heeft afgelopen donderdag eindelijk glas in de woonkamer aangelegd. weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat reggefiber het in het systeem heeft staan zodat ik xs4all op kan bellen dat ze de lijn moeten opleveren?
ik heb namelijk zo weinig zin om te wachten dat hun mij opbellen want sinds de glas er gegraven is in de wijk is er met de adsl helemaal niks meer te beginnen. (was al ruk voor die tijd)
Vandaag als het goed is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffoppen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-10-2022
Hallo, ook ik heb sinds kort glasvezel van xs4all. Ik heb een alles in een pakket met internet, tv en telefonie.
Ik heb twee Iptv ontvangers.

Nu zit ik met het volgende.
Er is een fritzbox meegeleverd maar die wil ik eigenlijk niet gebruiken. Ik gebruikte voorheen bij UPC een Asus RT66N router en deze wil ik nu weer gebruiken.

Ik wil graag weten of mijn asus router de fritzbox kan vervangen.
De asus heeft 4 poorten, ik heb inmiddels, een paar pagina's terug in dit topic, gevonden dat ik twee van deze poorten kan gebruiken voor iptv door ze op VLAN 4 in te stellen. Ik heb dan twee poorten over. Ik wil een poort gebruiken voor internet (VLAN 6) en daar een switch achter zetten voor alle bekabelde internet verbindingen.

Op de laatste poort wil ik de fritzbox aansluiten omdat hierover de telefonie moet lopen. ( dit kan volgens mij niet anders...) Deze poort moet dan op VLAN 7

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik niet kan vinden hoe ik de poort voor telefonie moet instellen...
Bij het menu in de asus wordt alleen gesproken over internet en iptv.

Zijn er mensen met een alles in een pakket die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Telefonie gaat over internet, dus VLAN 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:14
ffoppen schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:48:
Op de laatste poort wil ik de fritzbox aansluiten omdat hierover de telefonie moet lopen. ( dit kan volgens mij niet anders...) Deze poort moet dan op VLAN 7
XS4ALL gebruikt geen VLAN 7 voor telefonie, in tegenstelling tot een aantal andere providers waaronder KPN. Je kunt de Fritz gewoon in VLAN 6 hangen, net als de rest van je LAN.
Je kunt de Fritz dan dus ook gebruiken als extra Access Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm, kleine correctie.

Je hangt je LAN niet in VLAN 6.

VLAN 6 (tagged) moet alleen je router gebruiken om z'n PPPoE connectie op te zetten. Je LAN staat daar los van (die kan je ieder VLAN ID geven wat je wil).

Het beste kan je, als je toch een eigen router gebruikt, de Fritz!box in "LAN client" ofzoiets zetten. Hij zet dan automatisch z'n DHCP en routing functionaliteit uit en je kan 'm dan een IP geven in je eigen LAN. Dan wordt het inderdaad een veredelde (dure) accesspoint + VOIP centrale :).

Wel moet je dan op je router zorgen dat voor VOIP de connecties in de NAT tabel goed worden ge-tracked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffoppen
  • Laatst online: 23-10-2022
Ah dat maakt het een stuk duidelijker, ik had me inderdaad laten leiden door informatie die ik had gevonden over KPN en ik nam aan dat het bij xs4all ook zo zou werken. Het belangrijkste voor mij is dat ik geen losse switch hoef te kopen voor alleen een extra poort voor de IPtv naast een switch voor mijn internet verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

flippy.nl schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:35:
ben dus nog geen steek verder, 3 weken later en reggefiber heeft de lijn nog steeds niet opgeleverd.

is er een manier op dit feest een beetje vaart te laten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 22:27

GerkeP

Vragen mag altijd........

flippy.nl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:58:
[...]

ben dus nog geen steek verder, 3 weken later en reggefiber heeft de lijn nog steeds niet opgeleverd.

Ff aankaarten in xs4all.general op usenet?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

flippy.nl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:58:
[...]

Staat er geen datum op eindelijkglasvezel.nl als je op je adres zoekt?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Apie! schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:14:
[...]
Staat er geen datum op eindelijkglasvezel.nl als je op je adres zoekt?
nee, ze zeggen al 4~5 weken dat er binnen 2 weken "een aannemer contact met u opneemt" 8)7
GerkeP schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Ff aankaarten in xs4all.general op usenet?
ik heb al 3x gebeld met ze en ze kunnen niks zolang reggefiber de lijn niet vrijgeeft in het systeem en veel beweging bij reggefiber zit er niet in. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Stuur je pc en huisnr even in een PB alstjeblieft.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 19-03-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

PB gestuurd. top service :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ben vannochtend extreem toevallig gebeld door volkerwessels die erachter zijn gekomen dat de administratie toch niet helemaal klopte maar volgens hun staat de lijn nu als opgeleverd in het systeem. :*)

ik weet niet hoe het ineens zo toevallig uitkomt maar ik denk dat barre73 er nog wel iets mee te maken kan hebben. O-)

ga zo xs ff bellen dat ze heel rap die NTU op moeten sturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

net gekeken op site en glasvezel was mogelijk ineens (bij kpn was dat gister al mogelijk 8)7 ) dus direct gebeld en die 7 dagen bedenktijd mogen ze op een plek schuiven waar de zon niet schijnt en de NTU en overige rommel word asap opgestuurd en dan word ergens in de loop van de 2 weken de lijn aangezet. *O*

bedenkt barre voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 19:47
Hoe zit dat nou met dat Mobiel Internet Mini bij een Internet extra abo? Op zich heb ik hier wel oren naar (We hebben op dit moment glas extra), maar wat gebeurd er als ik Glas Extra om laat zetten naar Glas basis? Ga ik dan betalen voor deze sim kaart of wordt dit dan automatisch stop gezet?

Iemand al eens mee gemaakt?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jassy schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:42:
Hoe zit dat nou met dat Mobiel Internet Mini bij een Internet extra abo? Op zich heb ik hier wel oren naar (We hebben op dit moment glas extra), maar wat gebeurd er als ik Glas Extra om laat zetten naar Glas basis? Ga ik dan betalen voor deze sim kaart of wordt dit dan automatisch stop gezet?

Iemand al eens mee gemaakt?
Wordt stop gezet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

NTU en der fritz vandaag binnen gekregen... NTU meteen erop geschoven en wat denk je: nog geen licht op de lijn -O-
zal wel een paar dagen lampjes kijken worden... }:|

fritz meteen maar een update gegeven via de bestaande ADSL en de wifi en zo ingesteld merk ik dat hij op de 5ghz in windows doodleuk 300mbit aangeeft maar in de firmware van de fritz blijft ie mooi op 6 mbit hangen.
momenteel is dat totaal niet erg want ik krijg maar 6mbit (op een goede dag) van kpn momenteel maar voor straks zal dat wel goed kijken naar een oplossing, ik weet momenteel niet of het aan mijn vouwcomputer ligt (heb de wifi ontvanger vervangen voor nieuwer model, antenne kan dus problemen geven) of aan fritz. rare is dat ie het soms wel doet en dan krijg ik gewoon 120~140mbit aan echte snelheid.

word vervolgd, eerst maar eens wachten op dat middelste lampje van de NTU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@flippy.nl

Is je lijn al opgeleverd door XS4ALL als je op de website van XS4ALL naar de oplever status kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Zou op de 27e opgeleverd worden.

Volgens barre kan het enkele dagen duren, het is redelijk snel gegaan dus de reactietijd van de monteur is wel van toepassing. Ik ben maandag. terug van weekeind londen, dan zou het moeten werken anders bel ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Bij mij werkte het gelijk na oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Ook ik heb een paar dagen op het lampje zitten wachten, duurde iets van 5 dagen o.i.d.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QBWrnsL.png

kwam er nog achter dat utorrent nog aanstaat zonder begrenzing. 8)7

ik denk dat ik wel 100mbit haal. *O* *O* *O*

even voor de duidelijkheid, dit is wat ik via de adsl haal:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QyjtyyL.png

morgen maar even kpn opbellen en zeggen dat ze die experiabox op een plek mogen stoppen waar de zon niet schijnt en dergelijke... O-)

[ Voor 44% gewijzigd door flippy op 01-04-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

flippy.nl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:23:
[afbeelding]

kwam er nog achter dat utorrent nog aanstaat zonder begrenzing. 8)7

ik denk dat ik wel 100mbit haal. *O* *O* *O*

even voor de duidelijkheid, dit is wat ik via de adsl haal:
[afbeelding]

morgen maar even kpn opbellen en zeggen dat ze die experiabox op een plek mogen stoppen waar de zon niet schijnt en dergelijke... O-)
Het is heel erg snel de eerste dagen, maar dan raak je er aan gewend/verwend :+
Wel erg laag die ADSL snelheden ja, daar word je aardig moedeloos van in deze tijd, snap je upgrade ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
:( XS4All verlaagt de prijzen, maar.....waar blijft de prijsverlaging voor Glasvezel? :(

[ Voor 3% gewijzigd door janbal op 01-04-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:10:
Uhm, kleine correctie.

Je hangt je LAN niet in VLAN 6.

VLAN 6 (tagged) moet alleen je router gebruiken om z'n PPPoE connectie op te zetten. Je LAN staat daar los van (die kan je ieder VLAN ID geven wat je wil).

Het beste kan je, als je toch een eigen router gebruikt, de Fritz!box in "LAN client" ofzoiets zetten. Hij zet dan automatisch z'n DHCP en routing functionaliteit uit en je kan 'm dan een IP geven in je eigen LAN. Dan wordt het inderdaad een veredelde (dure) accesspoint + VOIP centrale :).

Wel moet je dan op je router zorgen dat voor VOIP de connecties in de NAT tabel goed worden ge-tracked.
:o thnx, ik had altijd het idee dat ik mijn interne lan verkeer ook moest voorzien van een vlan tag, maar in feite komt het er dus op neer dat ik de interface die verbinding maakt met het XS4all deel moet taggen? Hm binnenkort eens proberen.

Ik heb nog wat Mikrotik 2011RB...etc configuraties door zitten lezen en kom tegen dat iedereen op de 1Gbit poort het xs4all verkeer laat binnen komen, is dit niet een verspilling van een 1Gbit poort. Kan je niet beter 1 van de 100Mbit poorten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

init6 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:46:
[...]

:o thnx, ik had altijd het idee dat ik mijn interne lan verkeer ook moest voorzien van een vlan tag, maar in feite komt het er dus op neer dat ik de interface die verbinding maakt met het XS4all deel moet taggen? Hm binnenkort eens proberen.

Ik heb nog wat Mikrotik 2011RB...etc configuraties door zitten lezen en kom tegen dat iedereen op de 1Gbit poort het xs4all verkeer laat binnen komen, is dit niet een verspilling van een 1Gbit poort. Kan je niet beter 1 van de 100Mbit poorten gebruiken?
Uiteraard kan dat, maar de kans dat glas ook in snelheid verhoogd gaat worden is aanwezig, en dan kun je opnieuw de boel gaan configureren, nu ben je voorbereid ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik ben wel benieuwd hoeveel overstappers van XMS naar XS4ALL gegaan zijn:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zal niet veel zijn, verwacht ik.

Ik verwacht niet dat de groep liefhebbers van hun vaste IP heel erg groot is. En dat is eigenlijk alleen de enige reden om te kiezen voor XS4ALL.

Want qua TV ga je er bijvoorbeeld aardig bij inschieten (lagere bitrates, zelfs nog geen HD+ maar gewoon 7 mbit HD). En geen onversleuteld dvb-c meer.

Persoonlijk denk ik dat er meer terugstappers naar kabel zijn dan overstappers naar XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:32:
Ik ben wel benieuwd hoeveel overstappers van XMS naar XS4ALL gegaan zijn:-)
Ik vermoed niet extreem veel, kostenplaatje van xs4all is toch een stukje hoger ;)
Ik ben nu op maandbasis iets meer dan 30 euro extra kwijt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey;

Ik heb alleen maar internet. Telfort gaat dat niet meer aanbieden, helaas.
Voor TV heb ik een schotel met een VU box met OpenPli. Telefoon Voipbuster met VoipIN :*)

Jammer genoeg valt de newszilla server wel wat tegen...daarvoor wel een Abbo afgesloten bij een alternatieve aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Telfort biedt geen Internet-only aan maar dat maakt toch niet uit? Krijg je er telefonie bij. Kost niks zolang je het niet gebruikt. Heb je stiekem toch internet only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Nu online

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Beste XS4ALL gebruikers.
Op 21 april 2014 is er een nieuwe update t.w. Versie 6.06 voor de Fritzbox 7390.
Als je deze update installeert komen er problemen bij het downloaden van bestanden MET GLASVEZEL.
De speedtesten hebben bij mij 50/50 MB aangegeven, maar als je dan bestanden gaat downloaden komt de snelheid niet boven de 30 kbyte. Laat versie 6.03 BIJ GLASVEZEL op je Fritzbox 7390 staan !!!
XS4ALL heb ik al op de hoogte gebracht. >:)
Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Gondelier schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:56:
Beste XS4ALL gebruikers.
Op 21 april 2014 is er een nieuwe update t.w. Versie 6.06 voor de Fritzbox 7390.
Als je deze update installeert komen er problemen bij het downloaden van bestanden MET GLASVEZEL.
De speedtesten hebben bij mij 50/50 MB aangegeven, maar als je dan bestanden gaat downloaden komt de snelheid niet boven de 30 kbyte. Laat versie 6.03 BIJ GLASVEZEL op je Fritzbox 7390 staan !!!
XS4ALL heb ik al op de hoogte gebracht. >:)
Met vriendelijke groet.
Beste Gondelier,

Ik heb met verbazing je post gelezen en ben toch overgegaan tot het updaten van mijn lieve Fritzbox. Ik hou ervan om lekker gevaarlijk bezig te zijn. Tot mijn grote verbazing heb ik nu nog wel mijn normale up- en download! Wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,

Len

PS. Groeten en aanhef is niet nodig.. Lees de FAQ ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Len schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:27:
[...]

Beste Gondelier,

Ik heb met verbazing je post gelezen en ben toch overgegaan tot het updaten van mijn lieve Fritzbox. Ik hou ervan om lekker gevaarlijk bezig te zijn. Tot mijn grote verbazing heb ik nu nog wel mijn normale up- en download! Wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,

Len

PS. Groeten en aanhef is niet nodig.. Lees de FAQ ;)
P.S.P.S. Hoofdlettters en uitroeptekens worden ook niet erg gewaardeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Toch goed dat Gondelier een waarschuwing geeft, heel sociaal. En om hem dan af te katten vanwege wat groeten etc. vind ik toch wel sneu.
Dat het euvel bij anderen niet optreedt wil niet zeggen dat het risico er niet is.
En op de nieuwsgroep van XS4All.general lees ik toch dat er nog meer mensen zijn die problemen ondervinden.
Ik wacht in ieder geval voorlopig maar even met updaten.

Gondelier: bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door janbal op 26-04-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Hmm.. Heb een XS4ALL 50/50 glasvezel verbinding en de update naar 6.06 gisteren gedaan, het viel mij op dat bepaalde websites ineens heel traag reageren. (zoals google/gmail/facebook)

Downloaden gaat verder prima en heb niet de problemen zoals hierboven beschreven.

Heb vandaag toch maar wat troubleshooting gedaan en de DNS servers aangepast (zowel ip4 als ip6) naar google OpenDNS. Het lijkt er op dat alle problemen nu verholpen zijn, vermoed dat de DNS servers van XS4ALL wat moeite hebben met deze update.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ik vraag me nog wel af wat de reden moet zijn om te updaten voor glas; er is geen change-log voor specifiek deze update te vinden en ik heb alleen op de nieuwsgroep XS4All.general een vermelding gezien van wat changes alleen op DSL-gebied.

Dus ik laat hem nog maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Krijgen nieuwe klanten/verlengingen (al) een 7490 of wordt de 7390 Fritzbox nog (steeds) verstrekt als Glasvezel router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Wij hebben een 7390 gekregen... Ik kreeg mijn pakket zo'n 2 weken geleden binnen.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 13:22
XS4ALL geeft vandaag aan dat de 7390's de bottleneck zijn bij meerdere klanten waardoor de beloofde 100/100 niet gehaald wordt. Ik haal bijv. max circa 70 upload vanaf het begin (eind 2013).
Ze schijnen nu samen met de fabrikanten van de 7390's aan het kijken zijn om de firmware te updaten zodat de up en downsnelheden wel gehaald worden.
Pagina: 1 ... 14 ... 108 Laatste