Een kaart zoals de 8800gt zie ik niet gebeuren, daar heeft nVidia op dit moment niet de voorsprong voor om dat te bewerkstelligen. Ten tijde van de g80 had ATI niks in te brengen tegen nVidia, ze konden enkel op prijs concurreren. Er zijn gelukkig nog altijd mensen die die kaarten zoals de hd2900xt bleven kopen, net zoals de gtx480 trouwens. Die 8800gt was zo goedkoop omdat hij niet zo absurd veel sneller was dan de hd3870, ik zie niet echt het probleem, diezelfde ATI kaart was ook weer behoorlijk goedkoop.
Het is jammer dat nVidia toendertijd niet even door heeft gezet, want nu hebben ze steeds meer achterstand, zoals ATI met de r600 t/m de hd3870x2 had, met de hd4870 hadden ze qua prijs/prestatie een sterk alternatief. Dat dat ding een pokke herrie maakte en kokend heet werd even terzijde

. Met de introductie van de gtx480 waren die onderwerpen opeens een big problem, de hd5870 was in elk opzicht een betere kaart, buiten de performance. Als ik het geld er voor over had gehad, had ik echter ook een 480 gehaald.
@Werelds: In je laatste post ontken je direct je eigen verhaal over gtx480 vs. gtx580. Ja de gf100 en gf110 zijn in principe dezelfde chip, maar een gf100 die op de mark gezet kon worden als 512 shader chip bestond niet. Enkele gf100 die heel uit de wafer kwamen hadden een immens verbruik, en waren dus niet levensvatbaar. Met de optimalisaties e.d. van de gf110 is zeer zeker te stellen dat die chip sneller is. Om het duidelijker te stellen: per shader is de gf110 sneller. Het is echter lastig om een vergelijking te maken tussen de gtx480 en gtx570 daar de 480 meer geheugen en bandbreedte heeft. Maar uitgaande van de verbeteringen die gemaakt zijn is de stelling 'gf110 is sneller dan gf100' nog altijd het meest logisch.