KeePass of LastPass.
Als je net zoals ik te maken hebt met iOS devices, een OSX machine én een Windows machine, dan zou ik kiezen voor het volgende:Het grote voordeel is dat je je db file via Dropbox kunt sharen over ALLE devices/computers/besturingssystemen en dat het gewoon werkt. Voor mij heel belangrijk: met de nieuwste v2 db van Keepass. Echt, serieus: it beats 1Password.MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:56:
KeePass of LastPass.
Maar dat sharen via DropBox doet 1Password ook, dus in welk opzicht verslaat KeePass 1Password?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
KeePass is gratis en cross-platform, al vind ik de support voor OS X matig. Ben je Apple only bezig dan is 1Password wellicht de betere keuze.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maar 1PW is ook cross-platform, dus alleen de prijs is onderscheidend?
Lastpass... The one and only. Komt ook feilloos uit alle security checks. Ze hebben he-le-maal niks reproduceerbaars van je.
Ik gebruik KyPass Companion ook en ik ben er opzich best over te spreken.smeerbartje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Als je net zoals ik te maken hebt met iOS devices, een OSX machine én een Windows machine, dan zou ik kiezen voor het volgende:Het grote voordeel is dat je je db file via Dropbox kunt sharen over ALLE devices/computers/besturingssystemen en dat het gewoon werkt. Voor mij heel belangrijk: met de nieuwste v2 db van Keepass. Echt, serieus: it beats 1Password.
Dan ga jij nog uit van de allereerste 1Password versie. Het is als sinds een paar jaar zo dat 1Password de 1PasswordAnywhere feature heeft. Het enige wat je nodig hebt is de file met daarin je data. Die kun je middels welke webbrowser dan ook benaderen en via deze weg dus alsnog openen. Dat kan KeePass niet want daar ben je afhankelijk van een binary voor je OS. Naast deze optie heeft 1Password ook nog een aparte binary voor Windows, Android en iOS.Ethirty schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:14:
KeePass is gratis en cross-platform, al vind ik de support voor OS X matig. Ben je Apple only bezig dan is 1Password wellicht de betere keuze.
Als je Apple only bezig bent en je wilt iets gratis dan moet je gewoon de keychain functionaliteit van OS X gebruiken. Wil je syncen over meerdere systemen dan is het gebruik van OS X Mavericks en iCloud Keychain (de oude vertrouwde keychain sync zoals we die in .Mac en MobileMe kenden) nog een optie. Het enige wat hierin zeer waarschijnlijk niet gratis is, is Mavericks. Wellicht dat het niet eens nodig is met 10.8.5 of een losse update. Zoiets hebben ze destijds ook gedaan toen men van .Mac naar MobileMe ging.
Beslist niet alleen de prijs, ook de feature set is verschillend. KeePass is meer te vergelijken met wat de keychain in OS X kan: niet veel meer dan een username en password opslaan. 1Password ontleent heel z'n bestaansrecht aan het feit dat de ontwikkelaars veel meer wilden doen met de keychain. Uiteindelijk is dit dusdanig meer geweest dat ze tegen beperkingen van keychain aanliepen (vroeger was het niet meer dan een frontend voor keychain; alle data stond in de OS X keychain). Ze zijn toen hun eigen file gaan bedenken en dat is waar ze nu gebruik van maken (ik geloof dat tot versie 1 ze alleen de keychain gebruikten, bij versie 2 keychain in het begin en later keychain of hun eigen file en sinds versie 3 alleen maar hun eigen file).vooghel schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:13:
Maar 1PW is ook cross-platform, dus alleen de prijs is onderscheidend?
Naast gebruikersnamen en wachtwoorden kun je ook profielen maken voor het invullen van userinfo bij de aanmaak van een account, je kunt licenties opslaan, je kunt secure notes opslaan, je kunt info van je creditcards en andere pasjes erin opslaan, je kunt gebruik maken van folders maar ook van tags en ga zo maar door. Ik vond KeePass in ieder geval geen goede vervanger voor 1Password omdat ik er naast gebruikersnamen/wachtwoorden ook licenties erin opsla. De integratie met Safari, Chrome en Firefox is een leuke toevoeging maar zo nu en dan even wat copy-pasten vind ik niet zo erg.
[ Voor 38% gewijzigd door ppl op 30-08-2013 13:40 ]
Ik gebruik nu al een tijdje Scrivener voor mijn schrijfsels en ik moet zeggen WOW!
Wat een veelzijdig en super handig programmahttps://www.literatureandlatte.com/scrivener.php
Het is wel even inlezen hoe alles werkt zo ben ik normaal niet maar hier kwam ik er toch op terug en heb alle filmpjes gekeken. Het werkt echt heerlijk voor papers, verhalen en alles wat je kunt bedenken. Vooral ook de save opties en 'compile' functie om je met mooi getypte stuk uit te voeren naar bijv: pdf, epub(epub/mobi/docx) en dan nog rtf, html etc. Dat hebben ze heel goed voor elkaar. Het kost een 40 euro maar voor mensen die meedoen aan National novel writing month(link onder) en die het halen kunnen een kortingsbon krijgen voor een aantal procent zo heb je dus voor ongeveer 30 euro een super handig programma! De trail is 30 dagen.
Nano link, 50.000 woorden in 1 maand(november) *zit er klaar voor*
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Novel_Writing_Month
Wat een veelzijdig en super handig programmahttps://www.literatureandlatte.com/scrivener.php
Het is wel even inlezen hoe alles werkt zo ben ik normaal niet maar hier kwam ik er toch op terug en heb alle filmpjes gekeken. Het werkt echt heerlijk voor papers, verhalen en alles wat je kunt bedenken. Vooral ook de save opties en 'compile' functie om je met mooi getypte stuk uit te voeren naar bijv: pdf, epub(epub/mobi/docx) en dan nog rtf, html etc. Dat hebben ze heel goed voor elkaar. Het kost een 40 euro maar voor mensen die meedoen aan National novel writing month(link onder) en die het halen kunnen een kortingsbon krijgen voor een aantal procent zo heb je dus voor ongeveer 30 euro een super handig programma! De trail is 30 dagen.
Nano link, 50.000 woorden in 1 maand(november) *zit er klaar voor*

http://en.wikipedia.org/wiki/National_Novel_Writing_Month
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Heb net een search gedaan en kan deze nog niet vinden.
Mijn onmisbare Mac app is Audirvana.
Een audio app die met alle gangbare formaten om kan gaan en op de juiste manier uit kan sturen naar je DAC.
Geen gezeur meer met 16/44, 16/48, 24/96, 24/192,enz gaat allemaal vanzelf.
http://audirvana.com
Support is ook nog eens goed, regelmatig updates en fixes.
Een audio app die met alle gangbare formaten om kan gaan en op de juiste manier uit kan sturen naar je DAC.
Handbrake Batch
Ideale applicatie (die onder de motorkap de Handbrake applicatie gebruikt) om een serie video's te converteren. Waar je bij Handbrake alle sources los moet aangeven en dan aan de queue moet toevoegen, is het bij Handbrake Batch een kwestie van drag&drop en converteren maar.

Ideale applicatie (die onder de motorkap de Handbrake applicatie gebruikt) om een serie video's te converteren. Waar je bij Handbrake alle sources los moet aangeven en dan aan de queue moet toevoegen, is het bij Handbrake Batch een kwestie van drag&drop en converteren maar.
[ Voor 15% gewijzigd door thundermo op 31-10-2013 08:31 ]
Dit is echt een leuke en handige app.. In 10.9 heeft apple het nog niet zelf toegevoegd (had best wel gekund)..2Dutch schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:06:
Kwam via een vriend van me bij PopClip uit. Op het eerste gezicht is het alleen een tweak om direct bij selecteren te kopiëren, zoals je dat bij iOS ziet. Maar er zijn een zwik aan extensions en ik vind het persoonlijk erg netjes afgewerkt en erg relaxed werken
[afbeelding]
Wel betaald (4,49 euro) maar was pas nog in de aanbieding, dus misschien gooien ze em over een tijdje weer voor 50% ofzo in de store
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Om de muis acceleratie gelijk te trekken met die van Windows gebruik ik SmoothMouse, ideaal voor als je wilt gamen in OSX!
Wat je net als bij windows hebt door het venster naar een hoek of rand van het scherm te slepen en hij dan een bepaalde grootte krijgt gebruik ik http://itunes.apple.com/d...aptool/id417375580?mt=12p deze app is super handig en ik kan niet meer zonder!! kost wel 1.79
Gebruik inmiddels al meerdere jaren 1Password maar dit wist ik niet...ppl schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:30:
[...]
Dan ga jij nog uit van de allereerste 1Password versie. Het is als sinds een paar jaar zo dat 1Password de 1PasswordAnywhere feature heeft. Het enige wat je nodig hebt is de file met daarin je data. Die kun je middels welke webbrowser dan ook benaderen en via deze weg dus alsnog openen. Dat kan KeePass niet want daar ben je afhankelijk van een binary voor je OS. Naast deze optie heeft 1Password ook nog een aparte binary voor Windows, Android en iOS.
Eentje waar ik veel gebruik van maak is Spectacle, aangezien ik m'n M(h)ac(kintosh) ook op m'n tv aangesloten heb en daarop veel series kijk.
Je kan met deze app dmv toetscombinaties je huidige venster naar je andere scherm 'gooien' en nog veel meer, echter gebruik ik voornamelijk het verplaatsen van m'n venster
.
Je kan met deze app dmv toetscombinaties je huidige venster naar je andere scherm 'gooien' en nog veel meer, echter gebruik ik voornamelijk het verplaatsen van m'n venster

Daarvoor doe ik altijd een 2-vinger swipe in de balk van het venster. Of werkt dit anders?Kypo schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:14:
Eentje waar ik veel gebruik van maak is Spectacle, aangezien ik m'n M(h)ac(kintosh) ook op m'n tv aangesloten heb en daarop veel series kijk.
Je kan met deze app dmv toetscombinaties je huidige venster naar je andere scherm 'gooien' en nog veel meer, echter gebruik ik voornamelijk het verplaatsen van m'n venster.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Thanks! Hij klinkt goed en een fijnere prijs dan amarra.Marc P schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:10:
Heb net een search gedaan en kan deze nog niet vinden.
Daar gebruik ik BetterTouchTool voor. Valt zelf helemaal naar eigen voorkeur in te stellen (inclusief allemaal hippe multitouch gestures), en is helemaal graties!jctjepkema schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:19:
Wat je net als bij windows hebt door het venster naar een hoek of rand van het scherm te slepen en hij dan een bepaalde grootte krijgt gebruik ik http://itunes.apple.com/d...aptool/id417375580?mt=12p deze app is super handig en ik kan niet meer zonder!! kost wel 1.79
Ik zag net op hun website dat het van de zelfde maker isSublimnAll schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:07:
[...]
Daar gebruik ik BetterTouchTool voor. Valt zelf helemaal naar eigen voorkeur in te stellen (inclusief allemaal hippe multitouch gestures), en is helemaal graties!
Je kunt met BetterTouchTool ook keyboard-snelkoppelingen maken.jctjepkema schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:40:
[...]
Ik zag net op hun website dat het van de zelfde maker isalleen bettersnaptool is specifiek voor het slepen van vensters in hoeken, en bettertouchtool meer voor het maken van multitouchgestures ik werk ook nog wel eens met een normalen muis dus voor mij niet noodzakelijk!.
Aangezien ik op het werk bijna continue windows-E gebruik om Explorer te openen, vind ik het erg fijn om thuis hetzelfde te doen met CMD-E
Oja dat is dan wel erg handig idd! ga hem dan toch maar ff downloaden! Ik vind het wel fijn om een snelkoppeling te maken voor mijn web ontwikkel servertje, is toch wel handig als ik daar dan een snelkoppeling voor kan maken.Smultie schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:42:
[...]
Je kunt met BetterTouchTool ook keyboard-snelkoppelingen maken.
Aangezien ik op het werk bijna continue windows-E gebruik om Explorer te openen, vind ik het erg fijn om thuis hetzelfde te doen met CMD-E
Ik gebruik sinds kort Dialogue. Dit is een ideaal programmaatje om je Macbook als bluetooth speaker voor je iPhone te laten functioneren.
Verwijderd
Voor de mensen die een alternatief voor 1Password zoeken. De makers van Forklift hebben nu een app genaamd Locko.
Eigenlijk hetzelfde als alle andere alternatieven. Een database waar je vanalles in kwijt kan i.c.m. browser extensions en iCloud/Dropbox syncing. Een iPhone app is nog in ontwikkeling.
Ziet er goed en clean uit. Al even geprobeerd en werkt zoals het hoort. Al is het moeilijk om 1Password te overtreffen. Die laatste heeft de browserextensie in V4.0 voor Safari wel aardig vern**kt.
Vond de vorige versie fijner.
Eigenlijk hetzelfde als alle andere alternatieven. Een database waar je vanalles in kwijt kan i.c.m. browser extensions en iCloud/Dropbox syncing. Een iPhone app is nog in ontwikkeling.
Ziet er goed en clean uit. Al even geprobeerd en werkt zoals het hoort. Al is het moeilijk om 1Password te overtreffen. Die laatste heeft de browserextensie in V4.0 voor Safari wel aardig vern**kt.
Vond de vorige versie fijner.

Even een korte, snelle vraag over wachtwoord-onthoud-programma's. Lijkt me een hele dikke prima als je altijd vanaf je mac werkt. Maar als je alles opslaat op je Mac/in die app, en je wilt een keer ergens anders inloggen op iets, dan heb je dat niet bij de hand toch?
Ga je juist geen wachtwoorden vergeten hierdoor?
Bedoelde eigenlijk meer als je op een andere computer moet inloggen. Bijvoorbeeld op een pc van school of laptop van een bekende.RnB schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:05:
[...]
Ik heb 1PW op mijn Mac en iPhone, gesynchroniseerd dmv iCloud. Aangezien ik mijn iPhone altijd bij me heb, heb ik ook altijd mijn passwords bij me.
[ Voor 46% gewijzigd door Trezzahn op 04-11-2013 20:08 ]
Ik heb 1PW op mijn Mac en iPhone, gesynchroniseerd dmv iCloud. Aangezien ik mijn iPhone altijd bij me heb, heb ik ook altijd mijn passwords bij me.Trezzahn schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:03:
Even een korte, snelle vraag over wachtwoord-onthoud-programma's. Lijkt me een hele dikke prima als je altijd vanaf je mac werkt. Maar als je alles opslaat op je Mac/in die app, en je wilt een keer ergens anders inloggen op iets, dan heb je dat niet bij de hand toch?
[ Voor 56% gewijzigd door RnB op 04-11-2013 20:06 ]
Ja, ik weet de random gegenereerde unieke passwords van 26+karakters met leestekens niet meer uit mijn hoofd. Dus ik ga inderdaad wachtwoorden vergeten. Maar dat is een keuze. Wat ik er voor terug krijg is een random password per site, makkelijke inlogprocedure, en een overzichtelijke manier van de wachtwoorden te onthouden.Trezzahn schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:03:
Bedoelde eigenlijk meer als je op een andere computer moet inloggen. Bijvoorbeeld op een pc van school of laptop van een bekende.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Het probleem wat ik zou hebben, is inderdaad het inloggen op openbare computers. Kan je de wachtwoorden uitlezen op je iPhone oid? Soms werk ik op windows pc'tjes van school, en wil ik toch ergens inloggen, ik heb mijn MBP niet altijd bij me. Waar tover ik dan mijn 26+karakters vandaan?
Ik gebruik naast iCloud keychain ook LastPass. Kun je gewoon naar de website navigeren, daar inloggen en dan heb je toegang tot je 'kluis'. Er zijn zelfs features w.b. het sturen van eenmalige permits o.i.d. om de veiligheid op gebruik op openbare computers te vergroten.
Via de webclient voor Dropbox kun je ook 1Pw openen, je hoeft dan alleen je Dropbox en je 1Pw passwords te onthouden.
Niet precies een tool of programma, maar wel ontzettend handig:
http://howto.cnet.com/830...r-macs-dock-with-spacers/
Hier kwam een oud-klasgenoot van mij mee aan. Een manier om "spaties" in je dock te zetten om je apps een beetje te organiseren. Ik wilde dat ik het eerder geweten had dus vandaar dat ik hem ook even met jullie deel.
http://howto.cnet.com/830...r-macs-dock-with-spacers/
Hier kwam een oud-klasgenoot van mij mee aan. Een manier om "spaties" in je dock te zetten om je apps een beetje te organiseren. Ik wilde dat ik het eerder geweten had dus vandaar dat ik hem ook even met jullie deel.
Joejoe!
Je kan gemakkelijk je scherm indelen, het voegt een soor tiling window manager functionaliteit toe. Me een toetsencombinatie verplaats ik bijvoorbeeld een applicatie naar mijn externe scherm en maak het daar schermvullen. Of splits ik het scherm op in twee en plaats ik een aparte appliactie op iedere helft.page404 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:40:
[...]
Daarvoor doe ik altijd een 2-vinger swipe in de balk van het venster. Of werkt dit anders?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik twijfel tussen 1Password en KeepassX. 1PW vind ik gewoon erg duur, maar voor wat betreft KeepassX: je kopieert en plakt toch wachtwoorden via copy-paste, plus je moet een masterwachtwoord invullen met een fysiek toetsenbord ipv virtueel toetsenbord. Een eenvoudige keylogger en/of copy-paste onderschepper kunnen dan toch erg makkelijk schade aanrichten??smeerbartje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Als je net zoals ik te maken hebt met iOS devices, een OSX machine én een Windows machine, dan zou ik kiezen voor het volgende:Het grote voordeel is dat je je db file via Dropbox kunt sharen over ALLE devices/computers/besturingssystemen en dat het gewoon werkt. Voor mij heel belangrijk: met de nieuwste v2 db van Keepass. Echt, serieus: it beats 1Password.
Dat probleem lost geen enkel tooltje op
.
Jawel, door gebruik van een Yubikey
http://keepass.info/help/kb/yubikey.html
http://www.yubico.com/products/yubikey-hardware/yubikey/
Deze setup heb ik zelf:
http://www.tomaz.me/2013/...id-yubikey-spideroak.html
Zelf even Google'n voor Nederlandse webshops
[ Voor 15% gewijzigd door Nitai op 01-01-2014 12:28 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Lastpass.com
Klaar. Geen gekloot met sycen en crossplatform.
Ik mis The Unarchiver/Keka en OnyX.. Dit zijn alle 3 hele handige programma's!
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Die werkt ook met de Yubikey, een collega gebruikt Lastpass en de Yubikey. Ook tevreden over..UltraSub schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:57:
Lastpass.com
Voor de tweakers die nog opzoek zijn naar een financiële programma voor de Mac, wil ik graag MoneyWiz aanraden. Ik heb zelf enkele programma's uitgeprobeerd en in mijn beleving stak MoneyWiz ver boven de rest uit, vooral doordat het erg simpel is opgezet en toch alle features die voor mij van belang waren bevatte.
Op de website van MoneyWiz is ook een demo beschikbaar om het uit te proberen.
Ben net op zoek naar een goede financiele hulp. Excelblad werkt op zich ook wel, maar ik wil toch meer kunnen doen en het tweakers-gehalte van zelf formules bedenken is wel leuk, maar tijdtechnisch gezien niet altijd handig.liptonicee schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 12:51:
Voor de tweakers die nog opzoek zijn naar een financiële programma voor de Mac, wil ik graag MoneyWiz aanraden. Ik heb zelf enkele programma's uitgeprobeerd en in mijn beleving stak MoneyWiz ver boven de rest uit, vooral doordat het erg simpel is opgezet en toch alle features die voor mij van belang waren bevatte.
Features van deze app zien er uitgebreid uit, en syncen tussen meerdere iOS-apparaten is altijd handig. Wel ben ik benieuwd of er ook freeware-alternatieven zijn voor OS X van dergelijke software.
Ik vind 1Password ook erg handig maar ik merk in 10.9 dat hij niet altijd vraagt om nieuwe wachtwoorden te onhouden. Safari doet dit dan wel. Is daar een oplossing voor?Ethirty schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:14:
Nee hoor, zoals gezegd is er geen enkel tooltje die dat oplost. Jij hebt het over iets heel anders, namelijk het inloggen op de password app zelf. Met een keylogger daar aan de gang gaan is een beetje useless omdat je dan alsnog toegang moet hebben tot die database. Bij 1Password en KeePassX betekent dat je lokale toegang moet hebben. Als je echter een wachtwoord uit die database wil halen omdat je wil inloggen ergens zal die YubiKey geen ene moer doen omdat ie in dat proces niet zal worden gebruikt. Dat is een kwestie van copy-paste. Juist daar zitten die keyloggers op te wachten. Dat is wat ze onderscheppen. Is zo'n YubiKey in dit geval zinnig? Nope. Je kunt hem dan beter gebruiken voor het inloggen op je Mac want voor dat soort zaken zijn deze keys nou juist bedoeld.
Welke versie gebruik je en om welke website gaat het? Dit soort zaken kunnen namelijk liggen aan een verouderde versie van 1P of aan een website die niet ondersteund wordt. Andere wachtwoordmanagers (LastPass, KeePassX, OS X Keychain) hebben daar ook last van. Controleer voor de zekerheid ook even de instellingen in de 1P browser extension want je kunt namelijk het automatisch aanbieden om op te slaan uit zetten (ik vind het irritant dus hier staat het uit, ik save die dingen wel handmatig want dat kun je namelijk ook).iAmRenzo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:10:
Ik vind 1Password ook erg handig maar ik merk in 10.9 dat hij niet altijd vraagt om nieuwe wachtwoorden te onhouden. Safari doet dit dan wel. Is daar een oplossing voor?
Heilige app inderdaadjctjepkema schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:19:

Eens! Moom - http://manytricks.com/moom/ - doet eventueel ook zoiets, en geeft ook eindelijk eens nut aan de groene buttonSaven schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:35:
[...]
Heilige app inderdaadSchande dat dit niet standaard in OS X zit
Dat klopt. Ik reageerde op de eerste vraag, of je kan inloggen met een virtueel toetsenbord waarbij je je master password opgeeft. Dat doet de yubikey dus wel, die vult dit voor je in. Dus heb je two factor authentication om in je password app te komen en is dit dus veiliger dan dmv een wachtwoord die je fysiek intikt en dus kwetsbaar bent voor keyloggers. Eenmaal in je password app, vult deze bepaalde websites of diensten ook weer in zonder copy paste acties.ppl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:33:
[...]
Nee hoor, zoals gezegd is er geen enkel tooltje die dat oplost. Jij hebt het over iets heel anders, namelijk het inloggen op de password app zelf.
Zit nu mobiel te internetten dus ik kan geen quote erbij opzoeken, maar daar had ik het over. Sowieso is dit een belangrijkere issue omdat je het misschien kunt permitteren om een password van een dienst prijs te geven via een keylogger, maar toegang tot al je wachtwoorden, dat moet je niet willen lijkt mij
Dus excuses als het verkeerd is overgekomen, maar de yubikey heeft echt wel meerwaarde. Ook binnen je bedrijfsapplicaties heb je ondersteuning voor single sign-on, sharepoint ondersteuning, encrypted filevault etc.
Verder begon deze discussie juist vanwege synchronisatie en het in de cloud bewaren van je pass file. Een lokale password file overal heen kopiëren lijkt mij ook een beveiligingsissue en werkt niet omdat de discussie met name ook over crossplatform ging (Windows, Mac, mobile)
Ah, toch gevonden:
Hier had ik het over...plus je moet een masterwachtwoord invullen met een fysiek toetsenbord ipv virtueel toetsenbord. Een eenvoudige keylogger en/of copy-paste onderschepper kunnen dan toch erg makkelijk schade aanrichten??
[ Voor 17% gewijzigd door Nitai op 03-01-2014 18:47 ]
Sinds oktober trouwens heeft de Remote Desktop App van Microsoft ook een grote update onderdaan.
Hij is super. Werkt heerlijk native, zelfs met meerdere schermen

[ Voor 16% gewijzigd door The Milkman op 03-01-2014 20:06 ]
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Dude! Deze kende ik helemaal niet! Ik zat nog die oude verrotte "remote desktop connection" van Microsoft te gebruiken. Thanks!The Milkman schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:05:
Sinds oktober trouwens heeft de Remote Desktop App van Microsoft ook een grote update onderdaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Was handig geweest als de "oude" RDC daar melding van had gemaakt....
Aan de andere kant bewijst dit weer het nut van dit topic
Aan de andere kant bewijst dit weer het nut van dit topic
Dat is ook het enige voordeel aan iets als een YubiKey. Zodra je het account gaat gebruiken om in te vullen ben je alsnog de sjaak. Overall gezien is er dan ook weinig beveiliging aan omdat de gebruikersnamen en wachtwoorden via een andere weg alsnog onderschept worden. Het lijkt veiliger maar is het bij een keylogger dus helemaal niet.Nitai schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:40:
Dat klopt. Ik reageerde op de eerste vraag, of je kan inloggen met een virtueel toetsenbord waarbij je je master password opgeeft. Dat doet de yubikey dus wel, die vult dit voor je in. Dus heb je two factor authentication om in je password app te komen en is dit dus veiliger dan dmv een wachtwoord die je fysiek intikt en dus kwetsbaar bent voor keyloggers. Eenmaal in je password app, vult deze bepaalde websites of diensten ook weer in zonder copy paste acties.
Bij 1Password en KeePass/KeePassX is het invullen van account gegevens op bijv. een website niet meer dan een copy-paste actie in plain text. Daar doen ze ook niet geheimzinnig over. Het zijn echt tools voor een gecentraliseerde opslag van je useraccounts. Het enige extra stukje veiligheid die ze bieden is tegen phishing omdat het invullen niet zal werken als de URL niet overeenkomt. Een hele marginale beveiliging omdat de meeste mensen dan maar handmatig gaan lopen copy-pasten.
Zoals uitgelegd zal dit altijd een probleem zijn wanneer er een keylogger op de machine staat. In plaats van direct in het programma te vissen vangt deze gewoon alles wat er aan tekst voorbij komt af. Daar doe je bar weinig aan.Zit nu mobiel te internetten dus ik kan geen quote erbij opzoeken, maar daar had ik het over. Sowieso is dit een belangrijkere issue omdat je het misschien kunt permitteren om een password van een dienst prijs te geven via een keylogger, maar toegang tot al je wachtwoorden, dat moet je niet willen lijkt mij
Iets als de YubiKey heeft zeker meerwaarde wanneer het om inloggen op een dienst gaat. Meer is het ook niet. Aangezien applicaties als 1Password en KeePass iets anders werken als inloggen op een dienst is daar de meerwaarde vrijwel nihil. Je geeft veel geld uit voor amper tot geen additionele veiligheid. Daarnaast moet je ook wel oppassen met dit soort systemen omdat ze niet aanvullend zijn op een wachtwoord maar bedoeld zijn om het wachtwoord te vergemakkelijken. Vingerafdrukscanners zijn hier een heel goed voorbeeld van: je vingerafdruk wordt gekoppeld aan het wachtwoord. Feitelijk wordt je vingerafdruk gescand en dan het wachtwoord wat eraan is gekoppeld ingevuld. In theorie kun je daarmee moeilijke wachtwoorden gebruiken terwijl je die niet hoeft te onthouden maar in de praktijk komt dit amper voor. Men zit dan alsnog met een te simpel en onveilig wachtwoord. Jammer want als je de informatie op de YubiKey website doorneemt kun je dit systeem wel toepassen als enige mogelijkheid waardoor er wel veiligheid is (met als grote risico dat bij kwijtraken van je key je niet meer bij je gegevens kunt).Dus excuses als het verkeerd is overgekomen, maar de yubikey heeft echt wel meerwaarde. Ook binnen je bedrijfsapplicaties heb je ondersteuning voor single sign-on, sharepoint ondersteuning, encrypted filevault etc.
En ook hier geldt dat je dat niet oplost met een YubiKey. Dit soort zaken moet je gewoon niet in de cloud of elders bewaren waar jij niet een zekere mate van controle over hebt.Verder begon deze discussie juist vanwege synchronisatie en het in de cloud bewaren van je pass file. Een lokale password file overal heen kopiëren lijkt mij ook een beveiligingsissue en werkt niet omdat de discussie met name ook over crossplatform ging (Windows, Mac, mobile)
Het systeem heeft zijn sterke punten maar ook zijn zwakke punten. Dat heeft een gewoon wachtwoord ook. In alle gevallen is het zo dat het alleen veilig is wanneer men hier ook van op de hoogte is en daar wat mee doet. Laat nou juist dit het grote probleem zijn. Mensen zijn onwetend.
Wat mij betreft hoort Beamer ook in de lijst met media apps. Is te vinden op http://beamer-app.com/
Erg simpele app: openen en een willekeurige video-file er op slepen en hij begint te spelen via AirPlay naar je Apple TV. Niet meer nodig om eerst je file te converteren met Handbrake en dan nog eens te importeren in iTunes.
Erg simpele app: openen en een willekeurige video-file er op slepen en hij begint te spelen via AirPlay naar je Apple TV. Niet meer nodig om eerst je file te converteren met Handbrake en dan nog eens te importeren in iTunes.
+1 Ik gebruik beamer al sinds het begin:johndoe73 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:21:
Wat mij betreft hoort Beamer ook in de lijst met media apps. Is te vinden op http://beamer-app.com/
Beamer2 wordt helemaal geweldig trouwens!
...less is more
Verwijderd
Ik ben erg enthousiast over de volgende programma's:
- iFinance - een heel goed programma om je financiën bij te houden. Niet gratis, maar zijn geld zeker waard.
- 4K Video Downloader - erg handig programma om youtube filmpjes te downloaden of alleen het geluid uit een filmpje te halen.
- Smart Backup - erg handige en simpele backup tool.
- pwSafe - password manager.
- Free Ringtone Maker - erg handig om leuke ringtones te maken voor je iPhone.
- MacDrop Any - simpel links maken in je dropbox (of andere clous services) naar mappen op je Mac.
Onlangs vroeg ik me af waar de ruimte van mijn nieuwe SSD naar toe gaat. Diskwave bood uitkomst. Geen noodzakelijk programma, maar handig dat het er is.
http://diskwave.barthe.ph/screenshots.html
Deze geeft dat ook mooi weer: http://grandperspectiv.sourceforge.net/
Ik gebruik hiervoor DaisyDisk!Trezzahn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:02:
Onlangs vroeg ik me af waar de ruimte van mijn nieuwe SSD naar toe gaat. Diskwave bood uitkomst. Geen noodzakelijk programma, maar handig dat het er is.
Window magnet is zelfde app, zelfs nog iets goedkoper.Saven schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:35:
[...]
Heilige app inderdaadSchande dat dit niet standaard in OS X zit
Maar dit is echt een van de dingen die ik het meest gebruik (met name de sneltoetsen) en ook het meest mis wanneer ik op een andere computer werk.
Whatsize is nog een stukje handiger. Als je die draait in de administratie mode krijg je ook verborgen en systeem mappen te zien. Zo heb ik 20 GB al data gevonden in een lege prullenbak. Maar ook oude Spotlight mappen van een dikke 1 GB.
Cleanmydrive nog niet gezien :-)
http://macpaw.com/cleanmydrive
Ruimt bijna alle rommel op je sd kaarten en usb sticks op die OSX daar achterlaat.
Ruimt bijna alle rommel op je sd kaarten en usb sticks op die OSX daar achterlaat.
Ik moet zeggen dat ik zo mijn twijfels heb bij dat bedrijf, mede door hun nogal agressieve marketing op sites waar eigenlijk verder alleen troepreclames (jullie snappen wat ik bedoelsatya schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:30:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort programma's. In nagenoeg alle gevallen hebben de bestanden ("rommel") die OSX ergens neer plempt wel degelijk een functie. Dit is misschien niet meteen overduidelijk, maar die dingen staan daar echt niet omdat Apple eens zin had om jouw te gaan pesten door onnodig opslagruimte in te nemen.satya schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:30:
Voor als je veel op YouTube zit: YouTube Options
Een extensie die, zowel op Safari als op Chrome en Opera, je al het mogelijke laat doen rondom YouTube filmpjes. Ads blokkeren, auto-HD, auto-format, je kan zelfs de gehele layout naar eigen voorkeur aanpassen.
De website ziet er een beetje shabby uit, maar de extensie zelf is fantastisch.
Een extensie die, zowel op Safari als op Chrome en Opera, je al het mogelijke laat doen rondom YouTube filmpjes. Ads blokkeren, auto-HD, auto-format, je kan zelfs de gehele layout naar eigen voorkeur aanpassen.
Dit programma gaat alleen over de 'rommel' op je verwisselbare media, zoals de prullenbak die OSX daar op aanmaakt. ZOnder dat is het copieren van muzienk naar mijn auto een ramp, of zit je met een lege USB stick waar niets meer op kan :-)Tjoekie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:04:
[...]
Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort programma's. In nagenoeg alle gevallen hebben de bestanden ("rommel") die OSX ergens neer plempt wel degelijk een functie. Dit is misschien niet meteen overduidelijk, maar die dingen staan daar echt niet omdat Apple eens zin had om jouw te gaan pesten door onnodig opslagruimte in te nemen.
De grote broer van dit product gerbuik ik niet. Ccleaner en OnyX is mij meer dan genoeg. Sporadisch kan een opschoonactie OSX goed doen omdat leftovers van een voorgaande installatie van OSX of een programma de boel in de war kunnen schoppen. Eigenlijk het enige waar een goed lopende MAC last van kan hebben. Eigenlijk doen die laatste wat Aple aan je vraagt als ze je helpen bij het oplossen van problemen.
Verwijderd
Bedoel je niet MacKeeper? Daar moet je inderdaad ver vandaan blijven.Pyrone89 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:37:
[...]
Ik moet zeggen dat ik zo mijn twijfels heb bij dat bedrijf, mede door hun nogal agressieve marketing op sites waar eigenlijk verder alleen troepreclames (jullie snappen wat ik bedoel) op staan
Genoeg over te lezen.
Misschien verwar ik die twee. Laat ik het zo zeggen: ik heb het over degene die ook op sites als de Piratebay voor irritante pop-ups zorgt om hun troep te verkopenVerwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:18:
[...]
Bedoel je niet MacKeeper? Daar moet je inderdaad ver vandaan blijven.
Genoeg over te lezen.
Dat zal MacKeeper wel zijn ja, aangezien MacPaw naar mijn mening prima applicaties maakt (Gemini, CleanmyMac).
Verwijderd
Inderdaad. MacPaw's producten en klantenservice is niets mis mee.RnB schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:36:
Dat zal MacKeeper wel zijn ja, aangezien MacPaw naar mijn mening prima applicaties maakt (Gemini, CleanmyMac).
Of CleanEject (voor USB sticks e.d.) van nederlandse bodem: http://www.javawa.nl/osxinstall_en.html
Verwijderd
Al eens over gelezen, maar deze maand (januari 2014) zijn de producten van Yummy Software in de aanbieding, in de Mac App Store.
Website: http://www.yummysoftware.com/
Kosten: 0,89 via de App Store (in januari 2014)
Bedankt voor de tip! Ik heb meteen de FTP client gekocht, werkt fijn!!Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:52:
Al eens over gelezen, maar deze maand (januari 2014) zijn de producten van Yummy Software in de aanbieding, in de Mac App Store.
Zag hem hier nog niet voorbij komen, maar ik gebruik al een tijdje shadowsweeper om de schaduwen onder de vensters weg te krijgen, dat vind ik wel zo fijn als je de schermen precies naast elkaar hebt staan. Enige wat nu nog mist is een licht randje eromheen zodat het niet lijkt alsof de schermen in elkaar overlopen.
[ Voor 9% gewijzigd door StephaN900 op 22-01-2014 21:21 ]
Transmit is inderdaad ook mijn go-to FTP cliënt.Nedra schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:18:
Bedankt voor de tip! Ik gebruik al transmit, maar voor 89 cent kan je niet fout gaan :)!
Deze is echt geweldig! Zocht al lang naar een mogelijkheid om default in 1080p of hoger af te spelen. Snap niet dat Youtube die optie zelf niet heeft.SublimnAll schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:05:
Voor als je veel op YouTube zit: YouTube Options
dupegure ME, handig voor dubbele media-bestanden!
http://www.hardcoded.net/dupeguru_me/
http://www.hardcoded.net/dupeguru_me/
[ Voor 67% gewijzigd door firecaps30 op 23-01-2014 19:18 ]
Beetje late reactie, ik gebruik de nieuwste versie. En het staat aan.ppl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:33:
Welke versie gebruik je en om welke website gaat het? Dit soort zaken kunnen namelijk liggen aan een verouderde versie van 1P of aan een website die niet ondersteund wordt. Andere wachtwoordmanagers (LastPass, KeePassX, OS X Keychain) hebben daar ook last van. Controleer voor de zekerheid ook even de instellingen in de 1P browser extension want je kunt namelijk het automatisch aanbieden om op te slaan uit zetten (ik vind het irritant dus hier staat het uit, ik save die dingen wel handmatig want dat kun je namelijk ook).
Dan moet het vast te maken hebben met website die het uit hebben staan?!? Is er een manier om dit te bypassen? Ik heb nu regelmatig dat hij niet vraagt, en dan heb ik het password dus niet bij me (heel irritant).
Deze software, plus een paar andere kapen de default applicatie voor bepaalde bestanden. Is er een manier om dit te voorkomen? Om de default applicatie weer terug te zetten bij het info-vester van elk bestandstype is me te veel werk. Is er tus een tool om extensies en standaard applicaties te managen?thundermo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:29:
Handbrake Batch[afbeelding]
Ik zou het niet weten. Maar hoeveel verschillende bestandstypes heb je te maken? Want met het veranderen van de default te gebruiken applicatie en dan 'Change all' los je het naar mijn mening heel snel op.iAmRenzo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:34:
[...]
Deze software, plus een paar andere kapen de default applicatie voor bepaalde bestanden. Is er een manier om dit te voorkomen? Om de default applicatie weer terug te zetten bij het info-vester van elk bestandstype is me te veel werk. Is er tus een tool om extensies en standaard applicaties te managen?
Er zijn nogal wat videotypes (wmv, m4v, mp4, mov, ...)thundermo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:34:
Ik zou het niet weten. Maar hoeveel verschillende bestandstypes heb je te maken? Want met het veranderen van de default te gebruiken applicatie en dan 'Change all' los je het naar mijn mening heel snel op.
Ik heb precies hetzelfde probleem hier; ben ook wel benieuwd.iAmRenzo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:19:
[...]
Er zijn nogal wat videotypes (wmv, m4v, mp4, mov, ...)
Misschien is dit iets:iAmRenzo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:19:
[...]
Er zijn nogal wat videotypes (wmv, m4v, mp4, mov, ...)
http://etherealmind.com/o...-the-default-application/
Zoals ze zeggen "beter laat dan nooit"iAmRenzo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:34:
Beetje late reactie, ik gebruik de nieuwste versie. En het staat aan.
Dan moet het vast te maken hebben met website die het uit hebben staan?!? Is er een manier om dit te bypassen? Ik heb nu regelmatig dat hij niet vraagt, en dan heb ik het password dus niet bij me (heel irritant).
Nog meer must-have software: Bittorrent sync!
[ Voor 44% gewijzigd door smeerbartje op 07-02-2014 23:06 ]
Wilde jullie deze niet onthouden. (Misschien al bekend maar mooie deal!)

https://buy.parallels.com...um=pd9&utm_campaign=feb14
Ik heb ook een leuke computer..
Ik kreeg net een mail met dezelfde + parallels 9 en ipad viewer voor 49,99.
tja die parallels 9 heb ik net 3 weken geleden voor het volle pond aangeschaft.CopyCatz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:57:
heb van de week Connect gekocht, en dat is ook wel een uitkomst als je je vaste telefoon al op een SIP client hebt.
maakt van je mac een bluetooth carkit!
https://itunes.apple.com/...ct/id730953769?l=en&mt=12
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
was dat specifiek voor jou of kan je die link ook delen'?CopyCatz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:57:
https://www.youtube.com/@droommotor
Met daarbij de kanttekening dat Kaspersky alleen voor Parallels geschikt is en niet voor OS X, kwam ik zojuist achterTranzy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:39:
[afbeelding]
Ik zie nochtans nergens in die aanbieding dat parallels zelf erbij zit!
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Leuke aanbieding, al doen Kaspersky en CleanMyMac meer afbreuk dan goed aan je macje.Tranzy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:39:
[afbeelding]
Goed gezien RobV. Het lijkt inderdaad wel alsof Parallels zelf er niet bij zit! In de aanbieding van 49,99 die via de mail komt zit Parallels er wel overduidelijk bij, net als de iPad viewer applicatie.
Hebben jullie daar een linkje van?Tjoekbezoer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:11:
Goed gezien RobV. Het lijkt inderdaad wel alsof Parallels zelf er niet bij zit! In de aanbieding van 49,99 die via de mail komt zit Parallels er wel overduidelijk bij, net als de iPad viewer applicatie.
Heeft iemand een directe link naar die 49,99 aanbieding?
Edit: 2 zielen, één gedachte
Edit: 2 zielen, één gedachte
[ Voor 22% gewijzigd door RobV op 11-02-2014 11:13 ]
Het lijkt dat die 49,99 aanbieding voor een upgrade is... Te bereiken via de hoofdpagina, klikken op 'upgrade'.
Mooi zo kan ik de komende dagen toch bellen via mijn iPhone! (de headphone jack is kapot, naja er zit een stukje headphone-plug in... Welke er niet uit te krijgen is, donderdag pas onderdelen voor de 5s voorradigtalin schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:03:
[...]
tja die parallels 9 heb ik net 3 weken geleden voor het volle pond aangeschaft.
heb van de week Connect gekocht, en dat is ook wel een uitkomst als je je vaste telefoon al op een SIP client hebt.
maakt van je mac een bluetooth carkit!
https://itunes.apple.com/...ct/id730953769?l=en&mt=12
https://buy.parallels.com...um=pd6&utm_campaign=feb14
Heb ooit een bundel via hun besteld met parallels 6.xxx, denk dat ik daarom de mail heb gehad met upgrade
Heb ooit een bundel via hun besteld met parallels 6.xxx, denk dat ik daarom de mail heb gehad met upgrade
[ Voor 29% gewijzigd door securitymayo op 11-02-2014 13:21 ]
Upgrade dus.
Zijn jullie al bekend met f.lux? Is een programma wat er voor zorgt dat je scherm langzaamaan een wat geligere / oranje tint krijgt als de zon ondergaat. Je zit dan 's avonds niet in een knalwitte bouwlamp te kijken, maar in een zachtgele/oranje gloed. Beter voor je ogen, en schijnt ook beter voor je nachtrust te zijn.
Kleurtemperaturen, verloopsnelheid etc is allemaal aan te passen.
Ik gebruik het nu een jaar of 2 (op Windows en Mac) en kan niet meer zonder. Volgens mij kan het je schermverlichting ook mee laten dimmen.
Ook heeft het een optie om het programma tijdelijk uit te schakelen (voor als je met kleurgevoelige dingen bezig bent zoals Photoshop).
Kleurtemperaturen, verloopsnelheid etc is allemaal aan te passen.
Ik gebruik het nu een jaar of 2 (op Windows en Mac) en kan niet meer zonder. Volgens mij kan het je schermverlichting ook mee laten dimmen.
Ook heeft het een optie om het programma tijdelijk uit te schakelen (voor als je met kleurgevoelige dingen bezig bent zoals Photoshop).
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.