Vanmorgen probeerde ik Anno 2070 weer eens een keer te starten, maar hij komt niet voorbij het autopatcher scherm. Hij lijkt in een loop te zitten waarbij het autopatcher scherm steeds weer terug komt. Heeft iemand hier meer last van en mss ook een oplossing?
uplay heeft de laatste tijd wat problemen, dus misschien kan het daar aan liggen?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Probeer eens bestanden te verifieren, zoals bij Steam, dat gaat nu ook in Uplay
Verifieren is helaas niet beschikbaar voor anno 2070. Ik heb ook een ticket aangemaakt bij ubisoft, maar daar heb helaas dit weekend niks aan.....AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:22:
Probeer eens bestanden te verifieren, zoals bij Steam, dat gaat nu ook in Uplay
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar kan me niet meer herinneren of ik toen iets gedaan heb om het op te lossen. Laatste keer deed het spel het prima, maar had hem al een tijd niet meer gespeeld en onlangs ook opnieuw geïnstalleerd (vanwege nieuwe pc). Misschien is dat een oplossing? Savegames enz. staan in Mijn Documenten en worden voor zover ik weet gewoon bewaard.Moederpoes schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:45:
Vanmorgen probeerde ik Anno 2070 weer eens een keer te starten, maar hij komt niet voorbij het autopatcher scherm. Hij lijkt in een loop te zitten waarbij het autopatcher scherm steeds weer terug komt. Heeft iemand hier meer last van en mss ook een oplossing?
Ah wist ik niet, heb de game al een tijd niet meer geinstalleerd staan. Anders idd eens opnieuw installeren.Moederpoes schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:56:
[...]
Verifieren is helaas niet beschikbaar voor anno 2070. Ik heb ook een ticket aangemaakt bij ubisoft, maar daar heb helaas dit weekend niks aan.....
Dat zal ik maar eens proberen, heb alleen geen zin in al die updates. Zit met een 8mbit adsl lijntje.......
update: Opnieuw installeren verhelpt het probleem niet helaas.........
[ Voor 25% gewijzigd door Moederpoes op 13-12-2014 19:21 ]
Bij mij deed laatst settlers 7 het niet meer op steam.
Ik kon dit oplossen door settlers 7 en uplay te verwijderen.
Ik heb toen opnieuw uplay gedownload en daarna settlers 7 geinstalleerd en toen deed hij het weer.
Ik kon dit oplossen door settlers 7 en uplay te verwijderen.
Ik heb toen opnieuw uplay gedownload en daarna settlers 7 geinstalleerd en toen deed hij het weer.
Heb Het probleem ook vlak na de autopatcher op play drukken helpt bij mij, als je iets te laat druk komt de autopatcher weer in het scherm.Moederpoes schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:27:
Dat zal ik maar eens proberen, heb alleen geen zin in al die updates. Zit met een 8mbit adsl lijntje.......
moet je autopatched even renamen naar .old oid
dan start hij wel gok ik
dan start hij wel gok ik
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
Probleem is weg na weer een update van uplay.
Bij mij gaat het altijd mis als er een Uplay update lijkt te zijn. De autopatcher loopt dan vast en het opstarten van Anno 2070 lukt dan dus niet.
Wat ik dan altijd doe is C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\uplay.exe opstarten met administrator rechten. Dan loopt hij wel door de autopatcher heen en kan ik daarna Anno 2070 weer spelen.
Ik draai op het moment trouwens wel Windows 10 Technical Preview
Wat ik dan altijd doe is C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\uplay.exe opstarten met administrator rechten. Dan loopt hij wel door de autopatcher heen en kan ik daarna Anno 2070 weer spelen.
Ik draai op het moment trouwens wel Windows 10 Technical Preview
Verwijderd
Ik heb het spel net gekocht. Ik wil het echter offline spelen. Maar nu krijg ik de melding dat ik één keer online moet zijn. Ik heb een account aangemaakt maar krijg het spel niet aan de gang. Ook crasht de launcher telkens.
Welke instelling moet ik aanpassen om dit spel te kunnen spelen?
Welke instelling moet ik aanpassen om dit spel te kunnen spelen?
Heb je wel uplay werkend? nieuwste drivers? hoe ver ben je in het hele proces van downloaden en installeren?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Verwijderd
Ik heb voordat ik het bericht schreef een website met updates gezien maar ik kan die site niet meer vinden. Als iemand een link heeft? Dan wil ik dat eens proberen.
Updates moet je downloaden via de download manager (ofzoiets). Deze start je op voor je Anno 2070 opstart. De .exe staat gewoon in de Program Files map van Anno.
PSN: Curvaa_
Ik heb het spel ook sinds de release, en na een lange tijd weer eens opgestart. Ik krijg alleen domination mode op geen enkele manier werkend. Ik krijg automatisch een foutmelding -2 die continu terugkomt. Het opzoeken van de foutmelding geeft geen duidelijke oplossing. Andere tweakers die vergelijkebare problemen hebben? Het betreft Anno 2070 en deep ocean expansion via Uplay geinstalleerd en ook geupdated. Normale multiplayer werkt wel en ook online.
Anno 2205: release op 3 november 2015
nieuws: Anno 2205 komt op 3 november van dit jaar uit

Opnieuw een futuristisch thema dus, ditmaal op twee locaties; aarde en maan.
Ja, het lijkt wel heel erg op Anno 2070, waarbij het onder water-gedeelte is vervangen door de maan. Ben benieuwd hoe het gaat uitwerken, eerlijk gezegd had ik meer gehoopt op een Anno 1800 oid, iets in het verleden in ieder geval. Die delen spraken me toch wat meer aan dan 2070. Maar we zullen zien.
Ziet er gaaf uit, Anno 2070 was echt zo'n spel waarbij je de tijd volledig vergat. Soms tot diep in de nacht blijven spelen en dat heb ik zelden met een spel gehad, nu wachten op wat gameplay filmpjes.
Vooral de soundtrack van 2070 was geweldig
Kan niet wachten tot 2205 uitkomt! Ik vond 2070 net als voorgaande delen geweldig en kijk dan ook erg uit naar gameplay op de maan. Ik denk dat het wel echt iets toe kan voegen als tweede front. In de huidige games is er eigenlijk sprake van maar één front omdat je altijd je eenheden en goederen overal heen kan brengen. Naar de maan gaat dat natuurlijk niet zo gemakkelijk.
Overigens ben ik überhaupt blij dat er een nieuwe Anno game aan komt. Eerlijk gezegd had ik er niet op durven hopen omdat Related Designs en Blue Byte voor zover bekend druk zijn met de nieuwe Settlers game. Nu alleen nog even hopen dat de retail prijs van de 2205 collectors edition wel wat lager uitvalt dan de prijs van de Ubisoft store, want €80 vind ik te duur voor de inhoud. De Anno 2070 collector's edition heeft destijds maar €60 gekost, slechts €15 meer dan de normale versie.
Overigens ben ik überhaupt blij dat er een nieuwe Anno game aan komt. Eerlijk gezegd had ik er niet op durven hopen omdat Related Designs en Blue Byte voor zover bekend druk zijn met de nieuwe Settlers game. Nu alleen nog even hopen dat de retail prijs van de 2205 collectors edition wel wat lager uitvalt dan de prijs van de Ubisoft store, want €80 vind ik te duur voor de inhoud. De Anno 2070 collector's edition heeft destijds maar €60 gekost, slechts €15 meer dan de normale versie.
En dat Anno Online, waarbij de assets van Anno 1404 voor een browsergame werden aangewend. Dat spel viel me tegen, een 2D-flashgame waarbij je maar een klein deel van de spelwereld kan zien en dat hapert bij een beetje drukt op het scherm is in de verste verte niet geschikt voor de Anno-naam. Eén keer gespeeld en vervolgens continu berichtjes in mijn mailbox dat "je bevolking je mist!" en "een kado van 35 tools als je terugkomt!". Nee, bedankt.Xyrr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:48:
(...)
Overigens ben ik überhaupt blij dat er een nieuwe Anno game aan komt. Eerlijk gezegd had ik er niet op durven hopen omdat Related Designs en Blue Byte voor zover bekend druk zijn met de nieuwe Settlers game.
(...)

ユレゲヌ
Inderdaad. We hebben bij de release van deze game een anno party gehouden. Met 5 man tegelijk het spel voor het eerst spelen na heel veel 1404. Man dat was fun niemand weet wat te doen.creapYYY schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:48:
Ziet er gaaf uit, Anno 2070 was echt zo'n spel waarbij je de tijd volledig vergat. Soms tot diep in de nacht blijven spelen en dat heb ik zelden met een spel gehad, nu wachten op wat gameplay filmpjes.
Kijken of we dat nu weer kunnen regelen
Nickname KasPlantje.
Ik heb zojuist een Anno 2205 topic aangemaakt waarin we de discussie over Anno 2205 verder kunnen voortzetten. Dan houden we het in dit topic bij Anno 2070.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639576
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639576
Wordt het niet eens tijd om de competitive co-op eens op tweakers te organiseren? Dat is team rood vs team blauw waarbij de teams onderling samenwerken aan dezelfde missies om zo hoger dan het andere team te scoren. Maximaal 5 spelers per team, savegames komen op de Anno server dus men hoeft niet tegelijk online te zijn.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Weet niet of iemand dit topic nog volgt maar ik wil graag dit spel een keer proberen. Kan ik dan beter gelijk het spel met deep ocean nemen of kan ik daar ook mee wachten. Weet niet of ie nog los verkrijgbaar is en of deep ocean interessant is of niet.
Volgende vraag: is dit spel nog online interessant of speelt niemand dit meer online?
Volgende vraag: is dit spel nog online interessant of speelt niemand dit meer online?
Ik heb het spel alleen zonder Deep Ocean gespeeld en dat was een prima game. Ik lees dat het de gameplay van de Tech faction helemaal omgooit. Ik denk dat je je met de basegame al prima vermaakt, later kan je altijd nog de expansion kopen.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:09:
Weet niet of iemand dit topic nog volgt maar ik wil graag dit spel een keer proberen. Kan ik dan beter gelijk het spel met deep ocean nemen of kan ik daar ook mee wachten. Weet niet of ie nog los verkrijgbaar is en of deep ocean interessant is of niet.
Geen idee, maar het is een always online spel dus je ziet vanzelf of er nog mensen online zijn. Ik ga er van uit dat het nog wel gespeeld wordt. Met de singleplayer alleen heb je trouwens ook al een leuke game te pakken, continuous game en uitgebreide campagne staan (mits je Anno natuurlijk leuk vindt) wel garant voor vele uren vermaak.Volgende vraag: is dit spel nog online interessant of speelt niemand dit meer online?
Ik heb het eerst zonder en later met Deep Ocean gespeeld. Maar met vind ik toch wel wat leuker. Dat geeft toch wat meer diepgang aan de tech faction en aan het spel. Volgens mij is het allemaal redelijk goedkoop te krijgen als totaalpakket.
Ik heb het spel destijds via een actie als compleet gekocht. Dit was voordeliger dan later bijkopen. Wat het verschil met en zonder uitbreiding is heb ik zelf niet op gelet. Online multiplayer ook niet (lijkt me wel leuk).
Inhoudelijk kan ik wel zeggen dat ik het spel in singleplayer zeer leuk vond. Alleen er gaat voor mij niets boven de eerste versie van Anno: 1602 (typo correctie i.p.v. 1604
). Daarom was ik terughoudend in de aanschaf van 2070. Achteraf gezien geen spijt van gehad en ik zou Anno 2070 zeker aanraden.
Inhoudelijk kan ik wel zeggen dat ik het spel in singleplayer zeer leuk vond. Alleen er gaat voor mij niets boven de eerste versie van Anno: 1602 (typo correctie i.p.v. 1604
[ Voor 3% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 03-12-2015 16:58 ]
Ik vind het een leuke game, maar wat mij betreft gaat er inderdaad niets boven de oude versies. Daar past het hele concept van ontdekken en ontwikkelen toch wat meer in vind ik. De richting die ze nu met 2205 op gaan lijkt me een stuk minder leuk, waar 2070 eigenlijk een ouderwetse Anno was in een moderne setting wordt dat meer een city builder. Goede punten van Anno vond ik juist het ontdekken en koloniseren van nieuwe eilanden. Plus het oorlogvoeren, kon mij altijd wel charmeren omdat vooral in de late game er minder te doen was qua handel en stad uitbreiden.blijhoofd_bennie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:59:
Inhoudelijk kan ik wel zeggen dat ik het spel in singleplayer zeer leuk vond. Alleen er gaat voor mij niets boven de eerste versie van Anno: 1604. Daarom was ik terughoudend in de aanschaf van 2070. Achteraf gezien geen spijt van gehad en ik zou Anno 2070 zeker aanraden.
Overigens was de eerste versie 1602
Heb mijn typo hierboven aangepast...Anno 1604 lol. Weet niet of het is toegestaan, maar uitgaande van de volgende link zou Anno 1503 moeten werken onder Windows 10 (zal waarschijnlijk wel een patched versie zijn?) http://www.gog.com/game/anno_1503_adChris7 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:48:
[...]
Ik vind het een leuke game, maar wat mij betreft gaat er inderdaad niets boven de oude versies. Daar past het hele concept van ontdekken en ontwikkelen toch wat meer in vind ik. De richting die ze nu met 2205 op gaan lijkt me een stuk minder leuk, waar 2070 eigenlijk een ouderwetse Anno was in een moderne setting wordt dat meer een city builder. Goede punten van Anno vond ik juist het ontdekken en koloniseren van nieuwe eilanden. Plus het oorlogvoeren, kon mij altijd wel charmeren omdat vooral in de late game er minder te doen was qua handel en stad uitbreiden.
Overigens was de eerste versie 1602. Vind zelf 1503 nog steeds een van de beste uit de serie, vroeger helemaal grijs gespeeld (draait volgens mij helaas niet meer op nieuwere Windows). Leuke aan de oudere versies (1701 en eerder) waren ook de Nederlandse stemmen, reacties van computer spelers waren altijd hilarisch als je die beledigde.
Verwijderd
heb het spel uiteindelijk gekocht bij de lokale gameshop hier in Dordrecht. was maar 10 euro. Ik vermaak me al best. Is alleen een ding wat ik niet begrijp: Het is allemaal zo grijs. Waar zijn alle mooie kleurtjes van anno 1404 gebleven? Is er een manier voor? ik heb graphics settings op zijn hoogst gezet maar de helpt niet helemaal
Volgens mij is het spel gewoon wat donkerder, zeker als je met de Tycoons speelt. Anno 1404 was natuurlijk ook deels over een zuidelijk gedeelte waar de zon vrolijk scheen, in 2070 is de wereld ondergelopen en is 't wat minder rooskleurig.
Je moet het milieu niet zo lopen te vervuilen
Serieuze reactie zoals hierboven al wordt aangegeven: een goede eco balans maakt de eilanden groener en de kleurstelling is niet zo vrolijk als de voorgaande versies.
Beide partijen hebben vanaf een bepaald niveau gebouwen welke de eco balans verhogen.
Serieuze reactie zoals hierboven al wordt aangegeven: een goede eco balans maakt de eilanden groener en de kleurstelling is niet zo vrolijk als de voorgaande versies.
Beide partijen hebben vanaf een bepaald niveau gebouwen welke de eco balans verhogen.
Verwijderd
ah thx for de replies. Nu de olieramp voorbij is ziet het er al een stuk groener uit inderdaad. Grappig dat je eiland meekleurt met je ecobalans.
Klopt het dat de Global Events niet meer beschikbaar komen? Dat waren eigenlijk nog de enige interessante dingen voor mij om te spelen in dit spel, maar ik zie niets meer in het hoofdmenu. Zoeken op Google bracht me tot een uit het Duits vertaalde post dat zegt dat de Global Events niet meer terugkeren.
Wel logisch dat de stekker uit Anno 2070 getrokken wordt nu 2205 er is, maar erg jammer daar ik wel veel plezier in dit spel had maar niet vaak de tijd had om een Global Event uit te spelen voordat deze verlopen was.
Edit: The Secret of the Ebashi Trench is tot 18 mei te spelen. Ik heb deze vrij snel uitgespeeld, is niet heel moeilijk, alleen is de laatste missie wel erg langdradig om 2k researchers te hebben, ondertussen zorgen dat je een positieve balans houdt en uiteindelijk de nanoscopic materials structure onderzoekt.
Wel logisch dat de stekker uit Anno 2070 getrokken wordt nu 2205 er is, maar erg jammer daar ik wel veel plezier in dit spel had maar niet vaak de tijd had om een Global Event uit te spelen voordat deze verlopen was.
Edit: The Secret of the Ebashi Trench is tot 18 mei te spelen. Ik heb deze vrij snel uitgespeeld, is niet heel moeilijk, alleen is de laatste missie wel erg langdradig om 2k researchers te hebben, ondertussen zorgen dat je een positieve balans houdt en uiteindelijk de nanoscopic materials structure onderzoekt.
[ Voor 23% gewijzigd door Thierry88 op 27-04-2016 20:12 . Reden: Aanvulling ]
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
ik speel 1404 en ben ook naar 2070 aan het kijken. Ik las ergens dat 2070 te makkelijk is tov 1404 of klopt dit niet?
Nee hoor, het is wel vergelijkbaar met 1404, misschien zelfs nog iets uitgebreider/ingewikkelder met alle expansions (vanwege onderwater en drie facties die je kan spelen). De setting is anders en dat moet je liggen - persoonlijk houd ik wat meer van de historische settings, al is 2070 ook leuk zat. Met de nieuwste, 2205 gaan ze meer de city builder kant op, 2070 is nog een Anno zoals de eerdere delen maar dan in de toekomst.Tennisbal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:41:
ik speel 1404 en ben ook naar 2070 aan het kijken. Ik las ergens dat 2070 te makkelijk is tov 1404 of klopt dit niet?
Persoonlijk vind ik dat er in 2070 iets meer diepgang zit. De chains zijn wat langer en er is natuurlijk een extra groepering (Tech's).
Zou m'n oldskool laptop dit spel ook kunnen draaien?
Anno 1404 draai ik op medium op resolutie 1280x768.
Specs
Intel pentium 3558u
6gb werkgeheugen
Intel hd graphics 2gb
128 gb ssd
Anno 1404 draai ik op medium op resolutie 1280x768.
Specs
Intel pentium 3558u
6gb werkgeheugen
Intel hd graphics 2gb
128 gb ssd
Gezien de specificaties van je laptop zou ik het er niet op gokken, maar volgens mij is er wel een demo van ANNO 2070 zodat je het zelf kunt proberen zonder de gok te nemen om het te kopen.fevo-1190 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:49:
Specs
Intel pentium 3558u
6gb werkgeheugen
Intel hd graphics 2gb
128 gb ssd