Je hebt wel de optie (linksonderin je scherm bij de minimap) om een bug aan te geven en er direct een screenshot aan te bindenRocketKoen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:01:
[...]
Maar het beta forum dat in de launcher staat kom je niet in.
Ook zijn alle vragen die je krijgt in het duits...
Ja, net gevondenHogader schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:01:
[...]
Je hebt wel de optie (linksonderin je scherm bij de minimap) om een bug aan te geven en er direct een screenshot aan te binden
extreem handig
Neem even in-game contact op met 'Areku'. Hij kan je toegang geven. Ik had exact hetzelfde en heb even rondgevraagd op de publieke forums.RocketKoen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:01:
[...]
Maar het beta forum dat in de launcher staat kom je niet in.
Ook zijn alle vragen die je krijgt in het duits...
Er is ook een Engelstalig Beta forum.
Dat heb ik weer: Gistermiddag even niet gecomputerd (ik dacht, er gebeurt toch niks bijzonders), worden er hier op T.net keys weggegeven!
Nou ja, iedereen met een key veel plezier! Ik wacht dan wel tot de release (of tot een andere key-actie).
Wat ik wel leuk vind is dat Anno best wel populair blijkt in Nederland, ik dacht dat veel minder mensen het speelden.
Nou ja, iedereen met een key veel plezier! Ik wacht dan wel tot de release (of tot een andere key-actie).
Wat ik wel leuk vind is dat Anno best wel populair blijkt in Nederland, ik dacht dat veel minder mensen het speelden.
Verwijderd
Als het goed is zijn de servers weer volledig online na de patch.RocketKoen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:
[...]
Ja dat is inderdaad wel een dikke fail.
Een Ubisoft kennende is die always-online eis niet alleen voor de beta
Voor de volledige game moet je je éénmalig online registreren. Daarna kan je ook offline losgaan!
Ik heb net de closed beta geïnstalleerd, maar totaal niets gezien van een NDA of wat dan ook. Dus ik heb geen idee waar ik me nu aan moet houden of niet.
Geen idee of ik 't veel ga spelen, echt makkelijk speelt het niet weg vind ik.
Ik heb grote moeite een goede balans te vinden in de start fase. Vooral het fabriceren van Tools is een probleem om verder te kunnen komen. Voordat je zover bent dat je ze kan maken zijn ze op en kan je de fabriek, die ze nodig heeft om te maken, niet meer bouwen. GrmblTerw_Dan schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:10:
Ik heb net de closed beta geïnstalleerd, maar totaal niets gezien van een NDA of wat dan ook. Dus ik heb geen idee waar ik me nu aan moet houden of niet.
Jawel maar daarvoor heb je schepen nodig ... en dus ook weer tools ... lolStM schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:16:
Is er niet zoals vroegah een trader waar je ze kan kopen?
spoiler:
So much for easy ... om een shipyard te bouwen heb ik een concrete factory nodig, om die te bouwen heb ik sand en lime stone nodig. lime stone kan ik nog wel krijgen maar sand haal je uit een rivier .... en mijn eiland heeft geen rivieren....
[ Voor 35% gewijzigd door redfoxert op 15-10-2011 14:37 ]
Verwijderd
Wat betreft de NDA die bij de bèta hoort:
Note: this is a closed beta and you will accept its NDA when installing it. This mean you are NOT allowed to talk about the content of the beta, upload any material on external servers, share any beta insights online nor take screenshots and videos.
Voor feedback naar het team is er dit forum opgezet!
Note: this is a closed beta and you will accept its NDA when installing it. This mean you are NOT allowed to talk about the content of the beta, upload any material on external servers, share any beta insights online nor take screenshots and videos.
Voor feedback naar het team is er dit forum opgezet!
Ik kan nog niet echt in die forums komen. Een zoektocht naar 'Areku' heeft ook niet echt iets opgeleverd. Heb geen permissie om die EN forums te lezen helaas!
Same hereNikeo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:55:
Ik kan nog niet echt in die forums komen. Een zoektocht naar 'Areku' heeft ook niet echt iets opgeleverd. Heb geen permissie om die EN forums te lezen helaas!
Ik lees nu pas 'ingame nick Areku'. Okee, toegevoegd maar hij is niet online. Zal later wel komen. Als iemand zin heeft om zo nu en dan bugs of ervaringen te verifiëren dan mag hij/zij nick 'careah' toevoegen! Voor multiplayerpotjes ben ik vandaag niet continue genoeg aanwezig...
+1Nikeo schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:55:
wel jammer, grote kans dat ik allemaal bugs zit te reporten die misschien al lang bekend zijn.
Ik mag niks zeggen (NDA enzo), maar je mist ietsredfoxert schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:21:
[...]
Jawel maar daarvoor heb je schepen nodig ... en dus ook weer tools ... lol
spoiler:So much for easy ... om een shipyard te bouwen heb ik een concrete factory nodig, om die te bouwen heb ik sand en lime stone nodig. lime stone kan ik nog wel krijgen maar sand haal je uit een rivier .... en mijn eiland heeft geen rivieren....
Hebben meer mensen last van het feit dat het spel niet start?
Als ik het ding hier installeer krijg ik enkel ''the application failed to initialize properly' en niet meer dan dat. Op mijn oude bak doet hij het wel, maar ik heb niet voor niets een 2500K staan
Het probleem is alleen dat ik met die fora niet echt iets kan (of ze zijn in 't Duits, schiet ook niet op).
En hoewel het spel draait kom ik niet bepaald verder, knopjes waar ik op kan drukken die niets doen, waardoor ik nooit meer resources kan krijgen en dus niets meer kan.
Als ik het ding hier installeer krijg ik enkel ''the application failed to initialize properly' en niet meer dan dat. Op mijn oude bak doet hij het wel, maar ik heb niet voor niets een 2500K staan
Het probleem is alleen dat ik met die fora niet echt iets kan (of ze zijn in 't Duits, schiet ook niet op).
En hoewel het spel draait kom ik niet bepaald verder, knopjes waar ik op kan drukken die niets doen, waardoor ik nooit meer resources kan krijgen en dus niets meer kan.
[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 15-10-2011 16:37 ]
nondeju!
ik kijk weer even niet en alweer een beta keys give away gemist, ik ben vervloekt
[ Voor 17% gewijzigd door blueice85 op 15-10-2011 17:31 ]
Je komt gewoon niet vaak genoeg op gotblueice85 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:28:
nondeju!ik kijk weer even niet en alweer een beta keys give away gemist, ik ben vervloekt
dat blijkt dan maar weer
komende weken dit topic dan maar als startpagina instellen
Ook ik krijg hier een virusmelding. Erg slordig als je het mij vraagt, en ik vraag me dan ook ten zeerste af waarom AVG met deze melding komt of concreter om welk stukje code het gaat dat de melding veroorzaakt. Ik heb de game dus maar weer van mijn pc geknikkerd zonder het überhaupt te spelenSnoz Lombardo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:12:
Ik heb ook een key! Vanavond maar eens proberen.
edit: Voorlopig nog weinig succes. Toen ik de client gedownload en geïnstalleerd had zei AVG Free dat anno5.exe een virus bevatte en kon daardoor de game niet starten. AVG uitgezet en toen startte het wel, echter toen was alles in Duits terwijl ik bij de installatie toch echt voor Engels koos.
Nu uninstall gedaan en opnieuw downloaden, kijken of het nu wel lukt.
of AVG is gewoon slecht.Tarabass schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:07:
[...]
Ook ik krijg hier een virusmelding. Erg slordig als je het mij vraagt, en ik vraag me dan ook ten zeerste af waarom AVG met deze melding komt of concreter om welk stukje code het gaat dat de melding veroorzaakt. Ik heb de game dus maar weer van mijn pc geknikkerd zonder het überhaupt te spelen
Hier met NDO32 geen meldingen gehad.
Het zal wellicht aan AVG liggen, dat dit een false positive is, maar heb geen zin om óf een andere VS te installeren óf AVG uit te zetten tijdens het spelen. Ik begrijp dat het een bètatest is, maar weet nu niet waar ik mijn feedback kwijt kan..RocketKoen schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:26:
[...]
of AVG is gewoon slecht.
Hier met NDO32 geen meldingen gehad.
Ik heb gewoon anno5.exe toegevoegd aan de whitelist van AVG. Kan nu zonder problemen spelen.
kun je je ergens inschrijven voor de beta of zo? want dat lijkt met toch wel heel leuk, ik ben altijd een groot fan van de annoserie geweest.
[ Voor 42% gewijzigd door williewonka03 op 17-10-2011 08:12 ]
Ik kijk ook echt uit naar deze game. Heb me bewust niet ingeschreven voor beta's omdat ik Anno altijd speel met mijn neefje. Een Beta zou me een 'oneerlijk' voordeel geven. Het kriebelt iig weer genoeg. Kan niet wachten tot Anno in de schappen ligt
Iemand al succesvol in de engelstalige betaforums gekomen? Beetje raar dat je daar niet normaal in kunt komen.
heb verder al zo'n 8 uur gespeeld, waar ik verder niet echt iets over mag zeggen blijkbaar
heb verder al zo'n 8 uur gespeeld, waar ik verder niet echt iets over mag zeggen blijkbaar
Ik weet niet of dat helpt, want hij ligt al over een maand (17 november) in de winkel, dus ik vraag me af of ze nu nog beta-keys gaan verloten.blueice85 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:07:
dat blijkt dan maar weerkomende weken dit topic dan maar als startpagina instellen
Overigens vind ik het wel leuk dat ze nu zo'n grote beta-test doen, bij vorige Anno's deden ze dat niet, iig niet zo uitgebreid.
Yep. En al eerder hier uitgelegd hoe eenvoudig je daar in kunt komen :-)Nikeo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:51:
Iemand al succesvol in de engelstalige betaforums gekomen?
Die gast is nooit online wanneer ik dat ben.... dus ... nog meer goede tips?eRixxje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:08:
[...]
Yep. En al eerder hier uitgelegd hoe eenvoudig je daar in kunt komen :-)
beta tread in het engelse forum posten dat je acces wilredfoxert schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:11:
[...]
Die gast is nooit online wanneer ik dat ben.... dus ... nog meer goede tips?
Je kunt toch gewoon een bericht sturen... Die ontvangt ie wel als ie online komt? :-)redfoxert schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:11:
[...]
Die gast is nooit online wanneer ik dat ben.... dus ... nog meer goede tips?
Zojuist op het forum gepost, nu maar afwachten.
Wist niet dat ingame messages werden afgeleverd als de persoon niet online is ...
Wist niet dat ingame messages werden afgeleverd als de persoon niet online is ...
Ik heb daar naar gezocht, maar kon niets vinden. Nu ik zeker weet dat het kan, ga ik even verder spittenSnoz Lombardo schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:58:
Ik heb gewoon anno5.exe toegevoegd aan de whitelist van AVG. Kan nu zonder problemen spelen.
ook handig:
\support\Manual\Manual.pdf
\support\Manual\Manual.pdf
Ik heb *nog* een beta key. Wie wil moet me even een berichtje sturen :-)
Key is vergeven!
Key is vergeven!
[ Voor 15% gewijzigd door eRixxje op 20-10-2011 18:32 ]
ik heb ook net een key gekregen van gamestar. blijkbaar geven ze ze nog steeds uit. Ben nu aan het downloaden! echt belachelijk dat ik niks tegen jullie mag zeggen (inhoudelijk dan). Waar zit trouwens de bugrepport knop? dan weet ik dat alvast. Als je op duits speelt, zijn dan echt alle stemmen in het duits? want ik ga op duits spelen, is goed voor mijn duits op school.
[ Voor 20% gewijzigd door williewonka03 op 21-10-2011 08:23 ]
bugreport is een kevertje onder je minimapwilliewonka03 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:23:
ik heb ook net een key gekregen van gamestar. blijkbaar geven ze ze nog steeds uit. Ben nu aan het downloaden! echt belachelijk dat ik niks tegen jullie mag zeggen (inhoudelijk dan). Waar zit trouwens de bugrepport knop? dan weet ik dat alvast. Als je op duits speelt, zijn dan echt alle stemmen in het duits? want ik ga op duits spelen, is goed voor mijn duits op school.
Volgens mij zitten er nog geen stemmen in het spel. In het Engels in ieder geval niet.williewonka03 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:23:
Ik heb net een betakay ontangen! het speelt echt heerlijk weg! Ik zeg verder niets alleen dat het radicaal anders is.
Wel wat stemmen hoor, maar nog niet in de intro's, die zijn vrij stil. Althans, van wat ik er tot nu toe van heb gezien/gehoord.redfoxert schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:27:
[...]
Volgens mij zitten er nog geen stemmen in het spel. In het Engels in ieder geval niet.
Even een reactie op wat oudere posts ivm anno 1404 + venice.
Laadtijden : in engine.ini je compresslevel op 0 zetten. (ipv 5). is wel 50MB voor savegame...but faster....
je kan ook gfx preloaden en dynamic rendering vermijden, extra camerastand, verder uitzomen ...
google is your best friend.
--
Hoe bevalt de beta ?
Ik heb nog een Windows 7 - 32 bit, dus 3,25Gb usable memory ...voldoende of ga ik naar 64 bit met 6-8 gb ram ?
Laadtijden : in engine.ini je compresslevel op 0 zetten. (ipv 5). is wel 50MB voor savegame...but faster....
je kan ook gfx preloaden en dynamic rendering vermijden, extra camerastand, verder uitzomen ...
--
Hoe bevalt de beta ?
Ik heb nog een Windows 7 - 32 bit, dus 3,25Gb usable memory ...voldoende of ga ik naar 64 bit met 6-8 gb ram ?
None
Ik draai met 4GB (Vista 64b) en dat geeft voor zover ik kan zien geen problemen.
Weliswaar op een lage resolutie (1600*1200), niet getest op een wat hogere resolutie, omdat de monitor niet hoger gaat
Weliswaar op een lage resolutie (1600*1200), niet getest op een wat hogere resolutie, omdat de monitor niet hoger gaat
owke mooi, dan kan die van mij het ook wel draaien (ben nu aan het updaten) ik heb 4 GB RAM en windows 7 64-bit. mijn scherm draait toch maar op 1280*1024 max. dus dat is niet zo'n probleemTerw_Dan schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:28:
Ik draai met 4GB (Vista 64b) en dat geeft voor zover ik kan zien geen problemen.
leuke tip die engine.ini maar als ik dat bestand open dan krijg ik alleen maar dit:Impuls schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:17:
--
Hoe bevalt de beta ?
kan ik nou gewoon jouw regel toevoegen of zo?<InitFile>
<QualityLevel>2</QualityLevel>
</InitFile>
[ Voor 43% gewijzigd door williewonka03 op 21-10-2011 17:56 ]
In AppData\Roaming\Ubisoft\ANNO 2070 Closed Beta\Config staat een config.ini
Daarin heb ik verandert, onderandere :
<EnableLargeFOV>1</EnableLargeFOV> Dit geeft een iets verdere uitzoom mogelijkheid.
Daarin heb ik verandert, onderandere :
<EnableLargeFOV>1</EnableLargeFOV> Dit geeft een iets verdere uitzoom mogelijkheid.
uhm ik krijg een error als ik anno 2070 start. Hij heeft geupdate en is daar nu (eindelijk) klaar mee. maar daarna opent de ubisoft game launcher en geeft ie een fout dat de launcher de configuratie niet kan inlezen of zoiets (het is in het duits). weet iemand hoe ik de game launcher kan herinstalleren? Of heeft iemand een linkje voor een oplossing, want ik kan zelf niks vinden dat specifiek over anno 2070 gaat
[ Voor 8% gewijzigd door williewonka03 op 21-10-2011 18:39 ]
owke ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het goed. fantastisch spel!
Dat er geen engelse stemmen inzitten komt omdat het een beta is.
Dit kun/moet je lezen in manual.pdf (\support\Manual\Manual.pdf)
Daar blijkt dat er meer beperkingen in de beta zitten. Zo heb ik bijvoorbeeld de 'bug' gereport dat textures van gebouwen niet goed laden maar dat blijkt intentional
Had iets beter gezegd mogen worden
Daar blijkt dat er meer beperkingen in de beta zitten. Zo heb ik bijvoorbeeld de 'bug' gereport dat textures van gebouwen niet goed laden maar dat blijkt intentional
[ Voor 6% gewijzigd door Nikeo op 22-10-2011 12:30 ]
dat had ik dus precies hetzelfde.Nikeo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:30:
Dat er geen engelse stemmen inzitten komt omdat het een beta is.
Daar blijkt dat er meer beperkingen in de beta zitten. Zo heb ik bijvoorbeeld de 'bug' gereport dat textures van gebouwen niet goed laden maar dat blijkt intentionalHad iets beter gezegd mogen worden
Ik haat trouwens die ubisoft drm. ik kan niet spelen omdat de servers plat liggen!!!! dat is dus waarom ik mijn ubisoft spellen altijd crack. dan ben je van dit soort gezeur af. ik speel toch nooit multiplayer anno.
Bij deze closed beta heb je internet nodig, logisch, want je moet immers contact houden om info te versturen, maar er is aangegeven dat de final 1x via internet moet worden (soort van activeren) en daarna ook zonder inet het doet.williewonka03 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
dat had ik dus precies hetzelfde.
Ik haat trouwens die ubisoft drm. ik kan niet spelen omdat de servers plat liggen!!!! dat is dus waarom ik mijn ubisoft spellen altijd crack. dan ben je van dit soort gezeur af. ik speel toch nooit multiplayer anno.
gelukkig. alleen mijn ubisoft game launcher geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met uplay. en als ik de game afsluit kan ik de gamerepport niet versturen, omdat hij geen verbinding krijgt. ik kan alleen wel alle patches downloaden en gewoon inloggen. is dit normaal of loop ik nu voor niets al die lijstjes in te vullem?Hogader schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:03:
[...]
Bij deze closed beta heb je internet nodig, logisch, want je moet immers contact houden om info te versturen, maar er is aangegeven dat de final 1x via internet moet worden (soort van activeren) en daarna ook zonder inet het doet.
deze truc werkt ook in anno 2070. je moet er alleen wel even bij zetten dat de engine.ini in de appdata staatImpuls schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:17:
--
Hoe bevalt de beta ?
Damn, mis ik de beta... Als iemand nog een key over heeft (a) ..
Zit het onder water bouwen ook in de beta? Dat lijkt me ook wel erg vet. Ik neem trouwens aan dat je dan zowel onder als boven water kunt bouwen (tegelijk)?
Zit het onder water bouwen ook in de beta? Dat lijkt me ook wel erg vet. Ik neem trouwens aan dat je dan zowel onder als boven water kunt bouwen (tegelijk)?
met gevaar dat ik de overeenkomst met ubi overtreed, ga ik dit toch ff uitleggen.Awsom schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 09:36:
Damn, mis ik de beta... Als iemand nog een key over heeft (a) ..
spoiler:
ja, het onderwater gedeelte zit erin. een onderwaterplateau is eigenlijk hetzelfde als een gewoon eiland maar dan onderwater (duh). Dus met een aparte groep gebouwen en grondstoffen die je kan verzamelen. Je hebt ook mensen van de tech factie nodig om de onderwater gebouwen te bouwen. ook kan alleen een onderzeeboot (U-boot LOL) een onderwaterplateau koloniseren. je kunt wel met gewonen schepen de grondstoffen afhalen (een gemiste kans in mijn ogen). Persoonlijk vindt ik de verschillen met onder en bovenwater nog niet zo heel groot. maar het is een leuke uitbreiding. De techs kun je vergelijken met de oosterse factie uit anno 1404. Die had ook zijn eigen eilanden en mensen en had je ook nodig voor je eigen mensen. Bij anno 2070 is dat dus hetzelfde. Er zijn dus feitelijk 3 facties i.p.v. 2
Ik heb de beta blijkbaar gemist. Worden er nog ergens keys weggegeven, of is het wachten op de uiteindelijke versie?
Mischien ben ik gek maar dit was toch al heel duidelijk uit alle filmpjes? Dus volgens mij overtreed je hier geen NDA mee hoorwilliewonka03 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
met gevaar dat ik de overeenkomst met ubi overtreed, ga ik dit toch ff uitleggen.
spoiler:ja, het onderwater gedeelte zit erin. een onderwaterplateau is eigenlijk hetzelfde als een gewoon eiland maar dan onderwater (duh). Dus met een aparte groep gebouwen en grondstoffen die je kan verzamelen. Je hebt ook mensen van de tech factie nodig om de onderwater gebouwen te bouwen. ook kan alleen een onderzeeboot (U-boot LOL) een onderwaterplateau koloniseren. je kunt wel met gewonen schepen de grondstoffen afhalen (een gemiste kans in mijn ogen). Persoonlijk vindt ik de verschillen met onder en bovenwater nog niet zo heel groot. maar het is een leuke uitbreiding. De techs kun je vergelijken met de oosterse factie uit anno 1404. Die had ook zijn eigen eilanden en mensen en had je ook nodig voor je eigen mensen. Bij anno 2070 is dat dus hetzelfde. Er zijn dus feitelijk 3 facties i.p.v. 2
Je kan nu op 3 soorten ondergronden bouwen ipv 2. En nee er zal 0,0 verschil tussen zitten. Ofja netzoveel als bij 1404. Je doet precies hetzelfde alleen het ziet er anders uit.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik denk dat er geen keys meer worden weggegeven, het spel komt namelijk al 11 november uit. Dus als je nog even wacht kun je al de final versie kopenIooryz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:14:
Ik heb de beta blijkbaar gemist. Worden er nog ergens keys weggegeven, of is het wachten op de uiteindelijke versie?
Ik heb momenteel een Philips CRT 19" als monitor.
Heeft een 24" lcd (heb de 2412m van Dell in gedachte omwille van de goede pixel-garantie) zien bij dit spel?
Kan je veel meer zien of is het de moeite niet (crt werkt nog perfect / lcd kost +- 275 €)?
Kortom vinden jullie dit een sterke verbetering van de game-ervaring voor dit spel?
PS Zijn er Beta-spelers die kunnen zeggen of dit spel serieus gebruik maakt van dx 11?
Heeft een 24" lcd (heb de 2412m van Dell in gedachte omwille van de goede pixel-garantie) zien bij dit spel?
Kan je veel meer zien of is het de moeite niet (crt werkt nog perfect / lcd kost +- 275 €)?
Kortom vinden jullie dit een sterke verbetering van de game-ervaring voor dit spel?
PS Zijn er Beta-spelers die kunnen zeggen of dit spel serieus gebruik maakt van dx 11?
Verwijderd
Op een 24" lcd kan je sowieso betere resoluties draaien, ook is het nog eens minder vermoeiend voor je ogen en zit er geen kromming meer in je beeld.
Kortom, tenzij je een crappy pc hebt, is die lcd altijd beter voor je spelervaring. Trouwens ook beter voor je stroomverbruik.
Dat geheel terzijde..
Ben even een pre-order aan het zoeken van 2070
Kortom, tenzij je een crappy pc hebt, is die lcd altijd beter voor je spelervaring. Trouwens ook beter voor je stroomverbruik.
Dat geheel terzijde..
Ben even een pre-order aan het zoeken van 2070
Het spel vraagt veel meer van je CPU (honderden dingen die tegelijk gebeuren in de wereld, en het aansturen van AI's) en van je HDD/RAM (laden en genereren van enorme maps).huyanglee schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:11:
Grafisch gezien is het spel niet zo baanbrekend. (is anno nooit geweest).
Maar een CRT monitor is wel heel erg uit de tijd hoor. hoe oud is dat ding wel niet? Over het algemeen gaat een CRT na 3 jaar een aanzienlijk slechter beeld geven. Ook wordt tekst enzo veel scherper op een hoge resolutie.
M'n CRT'tje gaat inderdaad al een tijdje mee, denk dat ik hem sinds midden 2004 heb of zo.
mijnes draait em perfect, alleen t is wel **** dat zodra Uplay de connectie verliest ie de game afsluit zonder ja of nee.... soms zegt de game dan dat de connectie verloren is maar meestal wordt de game gestopt...
Hopelijk zit dat niet in het uiteindelijke spel, want ik speel Anno ook vaak in de vakantie op een laptop zonder internetverbinding. En ik hoor wel van meer mensen dat Uplay er vaak uitligt.Vale vista schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:08:
mijnes draait em perfect, alleen t is wel **** dat zodra Uplay de connectie verliest ie de game afsluit zonder ja of nee.... soms zegt de game dan dat de connectie verloren is maar meestal wordt de game gestopt...
He? Mijn computer maakt helemaal nooit contact met uplay ( geen idee waarom) en ik kan gewoon prima spelen.Vale vista schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:08:
@ postius
Dat is niet helemaal waar. Er zijn dit keer twee gronden om op te bouwen: boven en onderwater. Ik weet niet wat jij als derde beschouwt
Dan maar wachten op de final versie. Is ook wel een beter idee met de tentamenweek voor de boeg.Chris7 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:37:
[...]
Ik denk dat er geen keys meer worden weggegeven, het spel komt namelijk al 11 november uit. Dus als je nog even wacht kun je al de final versie kopen.
Er is vandaag een officiele demo uitgekomen die naar verluid de eerste twee levels van de campaign bevat: http://www.gamershell.com/news_128212.html Waarom brengen ze zulke zaken altijd uit als ik niet thuis ben, nu moet ik tot vanavond wachten totdat ik de demo kan proberen
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Yes, kan ik even proberen.Bad_Boy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:13:
Er is vandaag een officiele demo uitgekomen die naar verluid de eerste twee levels van de campaign bevat: http://www.gamershell.com/news_128212.html Waarom brengen ze zulke zaken altijd uit als ik niet thuis ben, nu moet ik tot vanavond wachten totdat ik de demo kan proberen
Ik twijfel nog steeds of het nou z'n goed idee was om naar de 21ste eeuw te gaan. We gaan het zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toevallig kijk ik eens op dit topic en daar is de demo woeiBad_Boy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:13:
Gaat zo maar even downloaden / spelen ^^
is het gewoon 1 sandbox level ? of is het een campaign level ? of met tijdslimiet ?
dat kan ik namelijk niet zo snel vinden...
Volgens Rockpapershotgun bevat het de eerste twee levels. Er wordt nie gesproken over de sandbox mode of tijdlimieten. Al zal voornamelijk de sandbox mode wel erg tof wezen om uit te proberen maar ik verwacht het niet in de demojterpstra schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:23:
[...]
Toevallig kijk ik eens op dit topic en daar is de demo woei![]()
Gaat zo maar even downloaden / spelen ^^
is het gewoon 1 sandbox level ? of is het een campaign level ? of met tijdslimiet ?
dat kan ik namelijk niet zo snel vinden...
Die demo faalt.
Ik kan bij de eerste missie gewoon geen warehouse bouwen op het eiland waardoor ik geen mineralen kan verzamelen.
Ik kan bij de eerste missie gewoon geen warehouse bouwen op het eiland waardoor ik geen mineralen kan verzamelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zie het meer als een soort spin-off. Waarschijnlijk gaan ze hierna terug naar de middeleeuwen, want anders verliezen ze een hoop fans denk ik. Maar het spel is er volgens mij wel een stuk beter op geworden.DanielWW2 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:17:
[...]
Yes, kan ik even proberen.
Ik twijfel nog steeds of het nou z'n goed idee was om naar de 21ste eeuw te gaan. We gaan het zien.
Ben dan ook wel benieuwd naar de demo. Even kijken of ik 'm kan installeren.
Na even spelen wil ik gewoon weer 1404 opstarten,Chris7 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:20:
[...]
Ik zie het meer als een soort spin-off. Waarschijnlijk gaan ze hierna terug naar de middeleeuwen, want anders verliezen ze een hoop fans denk ik. Maar het spel is er volgens mij wel een stuk beter op geworden.
Ben dan ook wel benieuwd naar de demo. Even kijken of ik 'm kan installeren.
Die stomme AI voice, verschrikkelijk.
De demo betreft de eerste twee levels van de "Tycoons / Global Trust Factie".
Bij lukte het bouwen van een warehouse wel, je moet je schip helemaal tegen de kust laten aanvaren en dan kun je links van je schip-window klikken om er een te maken.
Wel vond ik de eerste twee missies teveel met het handje genomen. Geef mij maar sandbox.
Bij lukte het bouwen van een warehouse wel, je moet je schip helemaal tegen de kust laten aanvaren en dan kun je links van je schip-window klikken om er een te maken.
Wel vond ik de eerste twee missies teveel met het handje genomen. Geef mij maar sandbox.
Het idee spreekt me wel aan
Altijd groot fan geweest van 1602 en 1503. 1404 vond ik wat minder maar dit ziet er wel weer veel belovend uit. Wel jammer dat je zo aan het handje wordt genomen, daardoor voelt het ook wat langzaam aan. Ik hoop dat het wat vloeiender speelt als je straks zelf los mag. Maar de demo geeft mij wel positieve gevoelens naar dit spel. Had graag die andere factie ook nog even gespeeld.
Het blijft een geniale serie en fantastisch concept
Het blijft een geniale serie en fantastisch concept
Net de 2 demolevels geprobeerd en ik weet niet echt nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Voelt inderdaad allemaal wat langzaam aan vooralsnog. De interface vind ik er ook niet echt op vooruit gegaan het is een stuk rommeliger en alle icoontjes zijn een stuk kleiner geworden dan in de vorige anno versies.
Het spel zelf speelt eigenlijks gewoon weer als vanouds, het is echt weer een klassieke anno alleen dan in de toekomst. Wat ik trouwens niet helemaal snapte was dat concept van coal uit de grond halen. Wat is het verschil nu tussen een mijn die het uit de berg haalt en zo`n "scraper" die het uit de grond haalt. Dit aangezien volgens mij de beschikbare hoeveelheid overal hetzelfde was?
Ik wacht denk ik eerst even wat gameplay/review videos af voordat ik over ga tot aanschaf.
Het spel zelf speelt eigenlijks gewoon weer als vanouds, het is echt weer een klassieke anno alleen dan in de toekomst. Wat ik trouwens niet helemaal snapte was dat concept van coal uit de grond halen. Wat is het verschil nu tussen een mijn die het uit de berg haalt en zo`n "scraper" die het uit de grond haalt. Dit aangezien volgens mij de beschikbare hoeveelheid overal hetzelfde was?
Ik wacht denk ik eerst even wat gameplay/review videos af voordat ik over ga tot aanschaf.
[ Voor 7% gewijzigd door Bad_Boy op 04-11-2011 19:48 ]
De 1e 2 levels zijn ook gewoon een soort tutorial he.Bad_Boy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:45:
Net de 2 demolevels geprobeerd en ik weet niet echt nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Voelt inderdaad allemaal wat langzaam aan vooralsnog.
In sandbox speelt het precies zoals de vorige anno's op een paar dingen na.
1) verschillende factions op hetzelfde eiland.
2) bepaalde gebouwen die niet dicht op elkaar mogen staan.
I wish dat ik meer kon vertellen, maja, NDA... ><
Is de graphics engine een beetje slecht gecodeerd of zijn de vereisten voor Very High graphics daadwerkelijk vrij hoog? Het is voor het eerst in tijden dat ik bij een spel merk dat het niet echt soepel loopt.
Vandaar dat ik ook zei dat ik wat gameplay en/of review filmpjes afwachtRocketKoen schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:12:
[...]
De 1e 2 levels zijn ook gewoon een soort tutorial he.
In sandbox speelt het precies zoals de vorige anno's op een paar dingen na.
1) verschillende factions op hetzelfde eiland.
2) bepaalde gebouwen die niet dicht op elkaar mogen staan.
I wish dat ik meer kon vertellen, maja, NDA... ><
We hebben bijna 2012... een CRT kan echt niet meer lol, koop die 2412M perfect scherm, heb hem ook 100x beter als een CRT lol komplett.nl heeft hem deze week in de aanbieding voor 249 dus gogogo orderhuyanglee schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:11:
Dat heb ik ook. Draai 2x HD5870 in crossfire en vont het erg vreemd dat ie niet soepel liep op maximum. Heb hier nog nooit eerder last van gehad. Misschien dat dit met toekomstige drivers beter wordt.Bomin schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:13:
Is de graphics engine een beetje slecht gecodeerd of zijn de vereisten voor Very High graphics daadwerkelijk vrij hoog? Het is voor het eerst in tijden dat ik bij een spel merk dat het niet echt soepel loopt.
Verder vindt ik de demo erg tof. Heb nu al zin in de full game
Verwijderd
Demo ook ff geprobeerd.
Blijkbaar kun je niet saven?
Jammer... al was ik nog niet heel ver toen ik de game afsloot.
Draait wel goed, laad snel maar voelt niet heel soepel aan.
(Corei7 @ 3Ghz, 12GB, 560ti @ 27" (2560x1440).
Maar heb ook nog niet met de settings lopen spelen o.i.d.
Morgen maar weer verder uitpluizen wat er allemaal kan in de demo.
Blijkbaar kun je niet saven?
Jammer... al was ik nog niet heel ver toen ik de game afsloot.
Draait wel goed, laad snel maar voelt niet heel soepel aan.
(Corei7 @ 3Ghz, 12GB, 560ti @ 27" (2560x1440).
Maar heb ook nog niet met de settings lopen spelen o.i.d.
Morgen maar weer verder uitpluizen wat er allemaal kan in de demo.
Dat is in Anno 1404 ook bij de campaign. Gisteren had ik geen tijd, ben 'm nu aan het downloaden. Eens even kijken hoe het er uit ziet. Maarja, zo'n demo zegt natuurlijk lang niet alles over het uiteindelijke spel, bij Ubisoft zeiden ze dat ze tot een paar dagen voor de release nog bugfixes zouden uitvoeren, dus ik denk dat het nog beter wordt.huyanglee schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:57:
[...]
Edit: Het zag er allemaal wel mooi uit, het is echt een Anno-game, ik speelde het tenminste zo weg. Wat ik zeer vond tegenvallen was het aantal levels, omdat ik er meerdere zag staan ging ik er van uit dat ik die allemaal kon doen, maar na 2 levels was het al afgelopen. Het is natuurlijk een demo maar ik vond het wel nogal kort. Ook had ik gehoopt op een stukje oorlogvoering.
Maar goed, alles wat ik tot nu toe gezien heb maakt het zeker tot een topgame. Ben nu wel zeer benieuwd naar de full game.
[ Voor 40% gewijzigd door Chris7 op 05-11-2011 11:56 ]
Draait opzich nog redelijk tot goed de demo, resolutie 1920*1080 met een Athlon X2 en 9600GT
. Maar ik vond het jammer dat je ook niet even kon proeven aan de eco-kant en het belang hiervan. Had wel snel een vertrouwd anno gevoel, was veel overeenkomsten.
Bij een mijn verlies je een mine spot, je verliest dus een mogelijkheid om iron, uranium etc te minen. De scraper haalt het gewoon uit de grond en kost dus alleen een kleine bouwplek.Bad_Boy schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:45:
Wat ik trouwens niet helemaal snapte was dat concept van coal uit de grond halen. Wat is het verschil nu tussen een mijn die het uit de berg haalt en zo`n "scraper" die het uit de grond haalt. Dit aangezien volgens mij de beschikbare hoeveelheid overal hetzelfde was?
Demo btw zelf nog niet gedownload, omdat ik de Beta nog heb en het atm te druk heb met BF3. Iig 17 november even de collector's edition ophalen want met bf3 en anno 2070 kan ik weer minimaal een jaar vooruit.
Alleen uit de grond halen vervuild je economie weer meer dan als je uit een berg haalt, wat ook nadelen kan zijn. Ik weet alleen niet of je op 1 bergmijn 2 grondmijnen nodig hebt.Hogader schreef op zondag 06 november 2011 @ 03:29:
[...]
Bij een mijn verlies je een mine spot, je verliest dus een mogelijkheid om iron, uranium etc te minen. De scraper haalt het gewoon uit de grond en kost dus alleen een kleine bouwplek.
Demo btw zelf nog niet gedownload, omdat ik de Beta nog heb en het atm te druk heb met BF3. Iig 17 november even de collector's edition ophalen want met bf3 en anno 2070 kan ik weer minimaal een jaar vooruit.
Weet iemand of deze game naar de Mac komt?
Ik speel al een tijdje een perfecte Anno1404 cider port op de Mac maar ik zou natuurijk graag het nieuwe deel ontdekken.
Op de site kan ik alleen maar PC specs vinden dus ik vrees het ergste maar misschien weet iemand hier iets.
(uit een interview ofz)
Edit: Aangezien The Settlers 7 (die ik ook speel) een Ubisoft game is die uit kwam op de mac zou het niet zo vreemd zijn als deze Anno dat ook zou doen.
Ik speel al een tijdje een perfecte Anno1404 cider port op de Mac maar ik zou natuurijk graag het nieuwe deel ontdekken.
Op de site kan ik alleen maar PC specs vinden dus ik vrees het ergste maar misschien weet iemand hier iets.
(uit een interview ofz)
Edit: Aangezien The Settlers 7 (die ik ook speel) een Ubisoft game is die uit kwam op de mac zou het niet zo vreemd zijn als deze Anno dat ook zou doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 06-11-2011 17:38 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb vandaag ook de demo maar eens geprobeerd. De game voelt echt aan als een anno game en lijkt net wat meer afgewerkt als de vorige delen. Wel jammer dat de demo zo kort was. Voor een enigszins ervaren anno speler is het zo weer voorbij.
Ik heb me vandaag ook nog op de demo gestort, maar die was inderdaad wel snel voorbij. Het voelt wel vertrouwd aan, maar het idee is wel nog wennen. De 2 missies waren behoorlijk snel voorbij. Ik meen me te herinneren dat ik over de eerste 2 missies van Anno 1404 wel een stuk langer deed.
Volgens Wikipedia komt hij in Q1 2012 naar de Mac, maar in een video geven de ontwikkelaars aan dat het een Windows-only programma is. Helaas, dus!Donstil schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:36:
Weet iemand of deze game naar de Mac komt?
(uit een interview ofz)
Gadverdamme dat is best balen. Even afwachten of er fatsoenlijke cider ports komen dan maar.Chris7 schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:27:
[...]
Volgens Wikipedia komt hij in Q1 2012 naar de Mac, maar in een video geven de ontwikkelaars aan dat het een Windows-only programma is. Helaas, dus!
Die van Anno 1404 speel ik regelmatig en die loopt super namelijk.
thnx. Voor je antwoord. Volgens mij is het trouwens niet echt lastig voor een developer om ook een Mac versie te maken (zeker niet als je hem kan aanbieden via steam oid) maar goed het zit nou een maal in het systeem om het niet te doen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Na eerst was sceptisch te zijn heb ik zojuist de deluxe versie gepreordered.
Wou ik altijd als eens doen. Het spel is dan wel modern maar het is toch ANNO en ANNO is en blijft de koning van de stedenbouw games.
Nou zal ik me alleen moeten losscheuren van BF3.
Wou ik altijd als eens doen. Het spel is dan wel modern maar het is toch ANNO en ANNO is en blijft de koning van de stedenbouw games.
That makes 2 of us!DanielWW2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:03:
Uhm +1
Maar met een game als Anno weet ik, zker na het spelen van de beta, dat ik een plek in de tijd weet te vinden voor beide
Ik heb hem inmiddels al binnen, gisteren besteld bij Mycom, vandaag geleverd. Ben benieuwd, de demo nog niet gespeeld, dus wordt weer nachtwerk vanavond
Gaaf, ben benieuwd wat je er van vindt!
Leuk, tot na 20min spelen het spel compleet uitvalt en je opnieuw mag beginnen...WhySoSerious schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:50:
Gaaf, ben benieuwd wat je er van vindt!
bugvrij is het allemaal nog niet heb ik het idee.
Apart ... heb gister de beta nog gespeeld. Loopt die nog door? Is de NDA al opgeheven?
Zou wel eens willen zien hoe anderen de plaatsing van gebouwen hebben geregeld.
Zou wel eens willen zien hoe anderen de plaatsing van gebouwen hebben geregeld.
Apart... de beta doet dat hier niettm030614 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:52:
[...]
Leuk, tot na 20min spelen het spel compleet uitvalt en je opnieuw mag beginnen...![]()
bugvrij is het allemaal nog niet heb ik het idee.
Hmm, crap. Schijnbaar is mn internet connectie niet in orde ofzo of de Ubisoft Anno 2070 beta servers zijn onbereikbaar. Kan wel spelen maar mn Ark heeft 0 upgrades dus loopt mn economie in de soep 
Al gevonden, de Beta is afgelopen
Had een berichtje in het start scherm gemist.
Al gevonden, de Beta is afgelopen
[ Voor 19% gewijzigd door redfoxert op 15-11-2011 19:50 ]
Iemand die hem al ergens (legaal!) gedownload heeft?
Zie net dat de mediamarkt webshop m ook digitaal aanbiedt, maar die gaan pas vannacht om 24 uur de links en codes verzenden.
Zie net dat de mediamarkt webshop m ook digitaal aanbiedt, maar die gaan pas vannacht om 24 uur de links en codes verzenden.