Ik heb een Benq 120hz scherm en een GTX580 en of ik op 60 of 120HZ speel is een wereld van verschil. 120hz speelt echt een stuk soepeler en geeft een stabieler beeld, waardoor je details gewoon beter ziet. Zeker weten de investering waard. En om voordeel te hebben van 120hz hoef je niet persé structureel meer dan 60fps te draaien, de vernieuwingsfrequentie blijft twee keer zo hoog. Ik draai Ingame, 60-80fps op 1920x1080 msaa 2x, motion blur off, en de rest alles op ultra. Mijn maatje draait 70fps+ op de dezelfde settings met een sli setup zonder 120hz scherm, en het is een stuk minder vloeiend bij hem. Dit wordt dan ook zijn volgende upgrade nadat hij achter mijn pc had gezetenunfor schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:07:
[...]
60 Hz speelt prima in BF3, je zit met 1 GPU toch vaak maar rond de 60 fps.
Met 2 sterke kaarten begint 120 Hz wel interresant te worden.
Alleen doen als je geld over hebt, het is wel prettig maar je gaat er niet beter van spelen.
Ik had dus echt het idee dat als ik de overstap zou maken, ik met 2 degelijke kaarten moest gaan draaien om die 120 fps vast te houden.7u5t1c3 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:34:
[...]
Ik heb een Benq 120hz scherm en een GTX580 en of ik op 60 of 120HZ speel is een wereld van verschil. 120hz speelt echt een stuk soepeler en geeft een stabieler beeld, waardoor je details gewoon beter ziet. Zeker weten de investering waard. En om voordeel te hebben van 120hz hoef je niet persé structureel meer dan 60fps te draaien, de vernieuwingsfrequentie blijft twee keer zo hoog. Ik draai Ingame, 60-80fps op 1920x1080 msaa 2x, motion blur off, en de rest alles op ultra. Mijn maatje draait 70fps+ op de dezelfde settings met een sli setup zonder 120hz scherm, en het is een stuk minder vloeiend bij hem. Dit wordt dan ook zijn volgende upgrade nadat hij achter mijn pc had gezeten
Anders heeft het geen nut om voor zo een scherm te gaan, had al wat andere fora`s afgestruind.
En dan het kostenplaatje wat erbij komt, dus was nu alleen van plan om binnenkort de overstap te maken naar een andere videokaart en dan gaan kijken hoe het speelt.
Wil dus voor een GTX 680 gaan, ga er iniedergeval een stuk mee vooruit tegenover mijn 6950.
Dacht dus dat ik 2 keer de 680 moest halen wil ik die fps vast houden, en dat word me wat te gek.
Ook omdat een 120hz scherm erbij moet.
Om voordeel te hebben van een 120hz scherm, hoef je helemaal niet continu 120fps te halen. Het heeft wel degelijk nut om voor een 120hz scherm te gaan, ook al haal je niet 120fps. Het verschil in hoe het aanvoelt en hoe soepel/vloeiend het draait is echt duidelijk zichtbaar/merkbaar. Als je het zelf nog niet in het echt gezien hebt of er zelf mee gegamed hebt snap ik je twijfel wel. Ik was er eerst ook sceptisch over, maar nu wil ik niet meer anders.S.J_84 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:43:
[...]
Ik had dus echt het idee dat als ik de overstap zou maken, ik met 2 degelijke kaarten moest gaan draaien om die 120 fps vast te houden.
Anders heeft het geen nut om voor zo een scherm te gaan, had al wat andere fora`s afgestruind.
En dan het kostenplaatje wat erbij komt, dus was nu alleen van plan om binnenkort de overstap te maken naar een andere videokaart en dan gaan kijken hoe het speelt.
Wil dus voor een GTX 680 gaan, ga er iniedergeval een stuk mee vooruit tegenover mijn 6950.
Dacht dus dat ik 2 keer de 680 moest halen wil ik die fps vast houden, en dat word me wat te gek.
Ook omdat een 120hz scherm erbij moet.
Ja ik zou ook graag voor een 120Hz scherm willen gaan. Helaas ben ik gewend met me 32inch LCD en ben bang dat als ik de overstap maak ik spijt ga krijgen van de kleinere scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-04-2012 12:03 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Je zit dichter op je scherm, en voor Shooters vind ik dit fijner werken.Xtr3me4me schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:02:
Ja ik zou ook graag voor een 120Hz scherm willen gaan. Helaas ben ik gewend met me 32inch LCD en ben bang dat als ik de overstap maak ik spijt ga krijgen van de kleinere scherm.
Het ligt er dus ook een beetje aan welke games je speelt.
Grotendeels van de gebruikers zeggen dat het geen placebo effect is.
Toen ik mijn huidig scherm wou kopen zat ik al in twijfel tussen IPS en 120hz.
Het enige wat ik kan doen is het zelf uitproberen, toch vervelend want dacht nu mijn keuze wel gemaakt te hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door S.J_84 op 04-04-2012 13:50 ]
BF3. MW3. Straks DB3.S.J_84 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:12:
[...]
Je zit dichter op je scherm, en voor Shooters vind ik dit fijner werken.
Het ligt er dus ook een beetje aan welke games je speelt.
Maar meeste tijd BF3.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
En BMW3...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hoeveel FPS zou ik halen op ultra @ 1360 x 768 met dit systeem?:
CPU: Phenom II x4 965 @ 3.4 ghz
GPU: Asus hd 6850 1gb versie
RAM: 8 gb dual channel
46,78 (gemiddeld)hardcoresmurf schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:45:
Hoeveel FPS zou ik halen op ultra @ 1360 x 768 met dit systeem?:
Ik zou als ik jou was dan de settings van Ultra naar High zetten, want ~45 gemiddeld betekent dat je er dus ook regelmatig onder zit en veel mensen (waaronder ik) hebben bij FPS games als BF3 al hinder van alles onder de 45 fps. En qua uiterlijk lever je nihil in tussen Ultra en High.
PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris
Anoniem: 120284
46 gemiddeld is inderdaad veel te weinig om goed te spelen. 46 minimum kun je beter aanhouden.
Deze week mijn HD3870 vervangen door een HD6850. De Dynabyte hier in Tilburg had een leegverkoop waardoor ik deze met 30% korting heb kunnen kopen en die deal kon ik natuurlijk niet laten schieten 
Het is echt een wereld van verschil, zeker in de city maps! Ik speel op 1440x900 en daarmee kan ik prima op high spelen met gemiddeld zo'n 50-60fps. Hier en daar een dip naar 40fps maar lager komt'ie eigenlijk niet.
Dus mochten er nog mensen twijfelen... Zie de rest van m'n specs in m'n sig, daar kan het prima mee!
Het is echt een wereld van verschil, zeker in de city maps! Ik speel op 1440x900 en daarmee kan ik prima op high spelen met gemiddeld zo'n 50-60fps. Hier en daar een dip naar 40fps maar lager komt'ie eigenlijk niet.
Dus mochten er nog mensen twijfelen... Zie de rest van m'n specs in m'n sig, daar kan het prima mee!
Canon EOS R | Olympus OM-1
Ik heb gratis en voor niets een E8400 en een 4850 512MB kunnen krijgen. Nu had ik een E7300 en al een 4850. Hoeveel performance winst ga ik halen als ik de E7300 vervang door de E8400 en hem clock naar 4Ghz en een extra 4850 bij prik om in crossfire te draaien? Zal dit veel zijn of zal ik er bijna niets van merken?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Omdat BF3 een quadcore nodig heeft om lekker te spelen zal je er niet heel veel van gaan merken.Snippertje schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:26:
Ik heb gratis en voor niets een E8400 en een 4850 512MB kunnen krijgen. Nu had ik een E7300 en al een 4850. Hoeveel performance winst ga ik halen als ik de E7300 vervang door de E8400 en hem clock naar 4Ghz en een extra 4850 bij prik om in crossfire te draaien? Zal dit veel zijn of zal ik er bijna niets van merken?
En een extra 4850 512MB gaat ook niet veel helpen. Ik denk dat je dan ook al snel op een VRAM tekort loopt.unfor schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Omdat BF3 een quadcore nodig heeft om lekker te spelen zal je er niet heel veel van gaan merken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
misschien een domme vraag om in dit topic te stellen, maar waarom zie ik zo ontiegelijk veel mensen met de Intel core i7 920 (LGA 1366) ???
Omdat toen die in 2008 uitkwam letterlijk alles afmaakte behalve de i7 940 en i7 965 die nogal duur waren.hardwarejunk schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:30:
misschien een domme vraag om in dit topic te stellen, maar waarom zie ik zo ontiegelijk veel mensen met de Intel core i7 920 (LGA 1366) ???
En zeg nou zelf, een CPU van nu 3.5 jaar oud die nog steeds goed mee kan, dat is toch niet slecht?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zelfs mijn Phenom II 955 trekt nog alles wat ik speel dus voor mij ook nog geen reden om een heel nieuw systeem in elkaar te zetten. Die 920 is nog een flink stuk sneller.hardwarejunk schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:30:
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
okedan.DanielWW2 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:35:
[...]
Omdat toen die in 2008 uitkwam letterlijk alles afmaakte behalve de i7 940 en i7 965 die nogal duur waren.
En zeg nou zelf, een CPU van nu 3.5 jaar oud die nog steeds goed mee kan, dat is toch niet slecht?
ja ik had al zo'n vermoeden dat het een super cpu voor zo'n (te) lage prijs was oid.
en idd ik vind het knap dat nogsteeds dat ding het uithoud in 2012
maar ik ben een AMD-sletje dus ik heb 't niet zo van intel (ik weet het intel is veel sneller etc. etc. // AMD is een passie
Klopt ja. Toen dat ding uitkwam dacht ik 'ik wacht een jaar, en dan heb ik hetzelfde voor 150 euro minder'. Niet dus..DanielWW2 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:35:
[...]
Omdat toen die in 2008 uitkwam letterlijk alles afmaakte behalve de i7 940 en i7 965 die nogal duur waren.
En het triple-channel geheugen telt natuurlijk ook mee. Iedereen die meer dan 8GB wilde was met i7 920 + 6 reepjes van 2GB (=12GB totaal) goedkoper uit dan iets van een S775 bord + 2x2GB en 2x4GB, want de 4GB reepjes waren toen nog veel en veel duurder dan 2GB reepjes.
Anoniem: 304087
Ik heb het idee dat BF3 ultra pressent niet over de 1,5GB heen gaat op 1920x1080 met 4xAA aan?
Zo wel in welke map dan wel?
Ik heb eens 1.8 GB gezien, volgens mij was dat op Tehran Highway.Anoniem: 304087 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:13:
Ik heb het idee dat BF3 ultra pressent niet over de 1,5GB heen gaat op 1920x1080 met 4xAA aan?
Anoniem: 430846
Ik hoop dat dit werkt voor mij. Ben al een tijd bezig om te ontdekken wat mijn ''lagg'' veroorzaakt. Ik heb al onwijs veel dingen geprobeerd, maar ben nog niet achter het probleem gekomen.
Video: YouTube: Bf3 Stutter?
Hoge fps & geen cpu lagg.
Nu denk ik dat het dus aan mijn router ligt. We zullen het zien..
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 430846 op 17-06-2012 19:07 . Reden: Het mocht helaas niet helpen :| ]
Hallo,
Ik zit met een probleem ik heb bf3 sinds 3 dagen op mijn pc
wanneer ik via de orgin browser een server join geeft mij bf de volgende melding :
Detected AMD Radeon Driver version 10.10 The recommended driver is 11.7 or later Please update your drivers before start the game .
Als ik deze melding wegdruk start de game uiteindelijk wel na een lange tijd en verloopt alles soepel goede graphics geen lag etc maar het blijft irritant.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload al een aantal keer opnieuw geinstalleerd maar hij blijft op 10.10 staan terwijl ik 12.4 installeer
Gaat om een HD 5700
Iemand een oplossing?
wanneer ik via de orgin browser een server join geeft mij bf de volgende melding :
Detected AMD Radeon Driver version 10.10 The recommended driver is 11.7 or later Please update your drivers before start the game .
Als ik deze melding wegdruk start de game uiteindelijk wel na een lange tijd en verloopt alles soepel goede graphics geen lag etc maar het blijft irritant.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload al een aantal keer opnieuw geinstalleerd maar hij blijft op 10.10 staan terwijl ik 12.4 installeer
Gaat om een HD 5700
Iemand een oplossing?
onder W7 klaptie er af en toe (vaak als ik een tegenstander zie) uit.
(met mn radeons nooit gehad, met de nvidia wel)
Je wordt dan in windows gepleurd met zo'n popup van kleurenschemabeheer etc.
Altijd op de onderste geklikt, maar deze keer (omdat ik aan het knallen was) per ongeluk de bovenste.
En sindsdien op random momenten (minimaal 3x per 5 minuten, soms 6x achter elkaar hetzelfde effect alsof je een paar keer achter elkaar op alt-tab ramt.
Heel vervelend
Overigens, i7 990 @4,5 gtx580 3gb, wil er nog een tweede bijpakken, wil net ff hogere framerates met mooier beeld
(is net ff dat tikje fijner en levert weer meer punten op met primegrid)
Altijd op de onderste geklikt, maar deze keer (omdat ik aan het knallen was) per ongeluk de bovenste.
En sindsdien op random momenten (minimaal 3x per 5 minuten, soms 6x achter elkaar hetzelfde effect alsof je een paar keer achter elkaar op alt-tab ramt.
Heel vervelend

Overigens, i7 990 @4,5 gtx580 3gb, wil er nog een tweede bijpakken, wil net ff hogere framerates met mooier beeld
Dit heb ik ook als ik op ultra speel 1680x1050 gtx580 (301.42 driver) / i7 3770KaWaReZ schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:57:
onder W7 klaptie er af en toe (vaak als ik een tegenstander zie) uit.
Nooit gehad op mn 9800GX2 en Quadcore Q6700.. ik kon de hele avond spelen, alt tabben, even mail kijken, weer verder gamen... nu lijkt het allemaal net wat minder te lopen

Bekende bug, wordt gefixed in 12.5.. meanwhile moet je ff googlen voor een tijdelijke oplossinghenk91 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:36:
Hallo,
Ik heb de nieuwste drivers gedownload al een aantal keer opnieuw geinstalleerd maar hij blijft op 10.10 staan terwijl ik 12.4 installeer![]()
Gaat om een HD 5700
Iemand een oplossing?
Zit al een maand met het probleem dat mijn Battlefield 3 niet meer lekker draait. Ik heb last van een vreemd soort lagg. Hier de video die ik heb opgenomen: YouTube: Bf3 Stutter?
Zoals je misschien ziet, word het vliegtuig steeds ''teruggehaald''. Nu weet ik bijna zeker dat het niet aan mijn systeem ligt, omdat het voorheen wel normaal werkte, en omdat ik alle onderdelen al heb getest. De temperaturen zijn normaal en de meeste nieuwe drivers zijn geinstalleerd. Nu las ik dat iemand anders last had van ''internet lagg'', diegene had precies dezelfde provider en modem/router (Ubee ModemRouter). Ik heb dus het gevoel dat het aan het internet ligt, maar ik heb wel een normale ping ingame?
Ik ben radeloos
PC Specs:
http://speccy.piriform.com/results/Sjml8qAZf67SdRGoqczLwEJ
Zoals je misschien ziet, word het vliegtuig steeds ''teruggehaald''. Nu weet ik bijna zeker dat het niet aan mijn systeem ligt, omdat het voorheen wel normaal werkte, en omdat ik alle onderdelen al heb getest. De temperaturen zijn normaal en de meeste nieuwe drivers zijn geinstalleerd. Nu las ik dat iemand anders last had van ''internet lagg'', diegene had precies dezelfde provider en modem/router (Ubee ModemRouter). Ik heb dus het gevoel dat het aan het internet ligt, maar ik heb wel een normale ping ingame?
Ik ben radeloos
PC Specs:
Ik heb het ook, en ik heb ook ubee / ziggo.Anoniem: 430846 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:20:
Zit al een maand met het probleem dat mijn Battlefield 3 niet meer lekker draait. Ik heb last van een vreemd soort lagg. Hier de video die ik heb opgenomen: YouTube: Bf3 Stutter?
Ik ben radeloos![]()
PC Specs:
Hoi hoi!
Had mij een tijd geleden neergelegd bij gamen maar damn BF3 is toch wel heerlijk om zo nu en dan te spelen. Helaas trekt mijn oude PC'tje dit niet helemaal meer. Zeker niet op mijn 24"scherm.
Echter die ging laatst kapot en ik zit nu op 19"te spelen, merkbaar verschil maar ook stuk lagere resolutie. Nu komt binnenkort mijn scherm weer terug (had nog garantie) maar dan loop ik weer tegen het feit aan dat ik op 20 fps kom te zitten tijdens het gamen en dat is toch niet zo fijn.
Kortom. Ik wil mijn videokaart upgraden, althans, ik denk dat die het meeste prestatiewinst gaat leveren.
Mijn specs
CPU:Intel Q9550 Quad Core 2.8 Ghz (inmiddels overgeclocked naar 3.4Ghz)
GPU: ATI HD 4870 1Gb,
Geheugen: 8Gb Corsair, 4 x 2GB (2x Twin van 4Gb)
Moederbord: Asus P5Q Pro
Voeding: Corsair CMPSU-650TX ATX2, 650 Watt
Scherm: 24" wens alles op 1900*1200 te spelen/max spel resolutie,
Budget: Eigenlijk gewoon echt niet meer als €150,-. Kaarten worden toch ook gewoon goedkoper en zo nieuw is BF3 enzo allemaal niet meer. Een kaart met 2gb zint mij het meest, gezien het voornamelijk voor BF3 zal zijn.
Oh, ik hoef niet alles op ultra high ofzo te spelen. High is genoe, zolang ik maar een goede FPS haal dat doodgaan alleen aan mij speelstijl ligt
Thx Joost
ps: Sterk afwijkend advies mag ook, maar dan wel iets meer onderbouwt. Bv als mij hele systeem wordt verbannen omdat het o o zo slecht is ofzo
Had mij een tijd geleden neergelegd bij gamen maar damn BF3 is toch wel heerlijk om zo nu en dan te spelen. Helaas trekt mijn oude PC'tje dit niet helemaal meer. Zeker niet op mijn 24"scherm.
Echter die ging laatst kapot en ik zit nu op 19"te spelen, merkbaar verschil maar ook stuk lagere resolutie. Nu komt binnenkort mijn scherm weer terug (had nog garantie) maar dan loop ik weer tegen het feit aan dat ik op 20 fps kom te zitten tijdens het gamen en dat is toch niet zo fijn.
Kortom. Ik wil mijn videokaart upgraden, althans, ik denk dat die het meeste prestatiewinst gaat leveren.
Mijn specs
Budget: Eigenlijk gewoon echt niet meer als €150,-. Kaarten worden toch ook gewoon goedkoper en zo nieuw is BF3 enzo allemaal niet meer. Een kaart met 2gb zint mij het meest, gezien het voornamelijk voor BF3 zal zijn.
Oh, ik hoef niet alles op ultra high ofzo te spelen. High is genoe, zolang ik maar een goede FPS haal dat doodgaan alleen aan mij speelstijl ligt
Thx Joost
ps: Sterk afwijkend advies mag ook, maar dan wel iets meer onderbouwt. Bv als mij hele systeem wordt verbannen omdat het o o zo slecht is ofzo
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Kaart met 2GB die het dichtst bij je budget komt: pricewatch: Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5joostsozee schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:
Hoi hoi!
Mijn specs
Thx Joost
Denk overigens niet dat je voor BF3 persé 2GB nodig hebt.. voor een toch al heel aardige performance boost kan je ook een van deze nemen http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=6870 past netjes in je budget en doet het ook heel aardig.. je kunt ook natuurlijk kijken voor een tweede hands 6950 die dan wel ~150 uitkomt..
edit: Je systeem is (nog) niet heel slecht op dit moment maar zal ook niet heel veel jaren meer mee gaan als je de nieuwere games wilt kunnen blijven spelen (bijv. een nieuwe BF over een tijdje, ik noem maar wat)
[ Voor 4% gewijzigd door etnerdnl op 19-06-2012 22:08 ]
Etnardnl/ rest
Dank voor je reactie. Die ATI 6950 ziet er goed uit maar is inderdaad net wat boven mijn gestelde budget. Krijg daarbij wel het idee dat de kaart waardig genoeg is om over te zetten in een eventueel nieuw systeem t.z.t.
Huidig bakje komt alweer uit 2008, dus gaat al een tijd mee. Ik was zelf bij een echte budget kaart uit gekomen HD 6570 2gb maar ik zie dat daar enorme verschillen zijn qua geheugensnelheid en geheugenbus.. Vergeet dat, die kaart is geloof ik zelfs trager dan mijn huidige.
Wel jammer dat er niks onder der 150E is dat echt beter is dan mijn huidige kaart.
Dank voor je reactie. Die ATI 6950 ziet er goed uit maar is inderdaad net wat boven mijn gestelde budget. Krijg daarbij wel het idee dat de kaart waardig genoeg is om over te zetten in een eventueel nieuw systeem t.z.t.
Huidig bakje komt alweer uit 2008, dus gaat al een tijd mee. Ik was zelf bij een echte budget kaart uit gekomen HD 6570 2gb maar ik zie dat daar enorme verschillen zijn qua geheugensnelheid en geheugenbus.. Vergeet dat, die kaart is geloof ik zelfs trager dan mijn huidige.
Wel jammer dat er niks onder der 150E is dat echt beter is dan mijn huidige kaart.
Ik zou gewoon even in V&A kijken. Daar vind je ws bijv wel een 6950 voor <150joostsozee schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:38:
Etnardnl/ rest
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
2e hands 6870?
Ik draai met 1x hd4890... sommige dingen op low en paar dingen op medium. Ik vind het goed genoeg voor mij.
Kom eigenlijk nooit onder de 38fps, meestal rond de 50 ( dx9 op 1680x1050 weliswaar )
Misschien de 8 serie van AMD
Ik draai met 1x hd4890... sommige dingen op low en paar dingen op medium. Ik vind het goed genoeg voor mij.
Kom eigenlijk nooit onder de 38fps, meestal rond de 50 ( dx9 op 1680x1050 weliswaar )
Misschien de 8 serie van AMD
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Nou, na even shoppen heb ik een aanbieding.
pricewatch: Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E voro €150,-. 2e hands van een computerbedrijf. 3 maanden garantie allemaal netjes, kon zowaar over de prijs onderhandelen en ze accepteerde 150E. Doen? of is het helemaal geen scherpe prijs?
Joost.
V&A? Videokaarten aangeboden? Dus toch een 2e hands sectie hier?
pricewatch: Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E voro €150,-. 2e hands van een computerbedrijf. 3 maanden garantie allemaal netjes, kon zowaar over de prijs onderhandelen en ze accepteerde 150E. Doen? of is het helemaal geen scherpe prijs?
Joost.
[ Voor 3% gewijzigd door joostsozee op 20-06-2012 20:58 ]
^
Nou vooruit: http://tweakers.net/aanbod/cat/49/videokaarten.html
Nou vooruit: http://tweakers.net/aanbod/cat/49/videokaarten.html
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
http://tweakers.net/aanbod/ Yup.joostsozee schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:36:
Nou, na even shoppen heb ik een aanbieding.
Joost.
Ok nu voel ik mij stom
Vraag & aanbod. Maar google: Tweakers.net: V&A werkte goed. Al even zitten neuzen. Aanbieding is niet zo heel scherp dus ga even de kat uit de boom kijken en wachten op meer info van de aanbieder.
Vraag & aanbod. Maar google: Tweakers.net: V&A werkte goed. Al even zitten neuzen. Aanbieding is niet zo heel scherp dus ga even de kat uit de boom kijken en wachten op meer info van de aanbieder.
Na dertigduizend tabbladen en mailtjes ben ik op het volgende gekomen. De prijs zou voor mij totaal op €425 komen. Is dit wat of zouden jullie voor andere onderdelen gaan? Zo ie zo niet meer dan €425,-.
Het doel betreft dus een basisgame systeem. Games zoals BF3 op een 24" op native resolution ( 1920 * 1200?).
Dank,
Joost
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock 970 Extreme3 | € 69,50 | € 69,50 |
1 | AMD FX-8120 Black Edition | € 141,45 | € 141,45 |
2 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 19,75 | € 39,50 |
1 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 250,45 |
Het doel betreft dus een basisgame systeem. Games zoals BF3 op een 24" op native resolution ( 1920 * 1200?).
Dank,
Joost
Je kunt nog flink besparen door deze cpu te nemen: pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Editionjoostsozee schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:04:
Na dertigduizend tabbladen en mailtjes ben ik op het volgende gekomen. De prijs zou voor mij totaal op €425 komen. Is dit wat of zouden jullie voor andere onderdelen gaan? Zo ie zo niet meer dan €425,-.
# Product Prijs Subtotaal 1 Asrock 970 Extreme3 € 69,50 € 69,50 1 AMD FX-8120 Black Edition € 141,45 € 141,45 2 Corsair CMV4GX3M1A1333C9 € 19,75 € 39,50 1 Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 250,45
Dank,
Joost
De oude Phenom's zijn over het algemeen sneller dan FX.
Ik zou echter sterk aanraden om een systeem gebaseerd op een i5 te nemen, ook al is het een simpele zoals deze: pricewatch: Intel Core i5 2310 Boxed
Dat werkt echt zo veel fijner dan een AMD systeem in BF3, misschien zelfs een tweedehands upgrade setje met i5.
Unfor,
Dank voor je reactie. Die AMD is scheelt bijna €50E, dat is interessant ja. Echter was ik van mening dat BF3 meerdere threads/cores goed ondersteunt? Dus een 6core van de BBG juni of de AMD die ik voorstelde met 8 zouden toch goed moeten samenwerken met BF3? In feite dus één van deze setups waar ik over twijfel.
vs
Daarnaast dacht ik dat BF3 en AMD grote vriendjes waren gezien alle reclames, of is Intel echt > w.b.t BF?. Ik had meer vraagtekens bij mijn geheugen.
Dank voor je reactie. Die AMD is scheelt bijna €50E, dat is interessant ja. Echter was ik van mening dat BF3 meerdere threads/cores goed ondersteunt? Dus een 6core van de BBG juni of de AMD die ik voorstelde met 8 zouden toch goed moeten samenwerken met BF3? In feite dus één van deze setups waar ik over twijfel.
1 | AMD FX-6100 Boxed | € 117,70 | € 117,70 |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 39,63 | € 39,63 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 226,83 |
vs
1 | AMD FX-8120 Black Edition | € 141,45 | € 141,45 |
2 | Corsair CMV4GX3M1A1333C9 | € 19,75 | € 39,50 |
1 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 250,45 |
Daarnaast dacht ik dat BF3 en AMD grote vriendjes waren gezien alle reclames, of is Intel echt > w.b.t BF?. Ik had meer vraagtekens bij mijn geheugen.
[ Voor 80% gewijzigd door joostsozee op 21-06-2012 16:10 ]
Joost: Er zit een gigantisch verschil tussen Dualcore en Quadcore in BF3, tussen Quadcore en hoger zit echter geen merkbaar verschil.
Helder :)!
Dan lijkt met het verschil tussen de pricewatch: AMD FX-8120 Black Edition en de pricewatch: AMD FX-6100 Boxed niet erg groot en scheelt het toch weer €20,- en valt daarmee de makkelijk te bestellen maar wel duurder dan elders upgrade kit van Alternate af
. Ik ga dan gewoon lekker voorde BBG juni.
EDIT: Denk dat het dit wordt voa Komplett.nl; Is het morgen nog in huis
Kaartje gaat mij €150,- kosten
Dan lijkt met het verschil tussen de pricewatch: AMD FX-8120 Black Edition en de pricewatch: AMD FX-6100 Boxed niet erg groot en scheelt het toch weer €20,- en valt daarmee de makkelijk te bestellen maar wel duurder dan elders upgrade kit van Alternate af
EDIT: Denk dat het dit wordt voa Komplett.nl; Is het morgen nog in huis
1 | AMD FX-6100 Boxed | € 117,70 | € 117,70 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 234,15 |
Kaartje gaat mij €150,- kosten
[ Voor 66% gewijzigd door joostsozee op 21-06-2012 17:02 ]
Ja en Nee.unfor schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:19:
Joost: Er zit een gigantisch verschil tussen Dualcore en Quadcore in BF3, tussen Quadcore en hoger zit echter geen merkbaar verschil.
Ikzelf heb een Phenom II X4 955BE gehad en ik heb zeker een merkbare fps stijging (10+ fps) gekregen bij aanschaf van een Phenom II X6 1090T BE.
Echter, deze stijging kon ook worden veroorzaakt omdat mijn X4 955BE wellicht te zwak was om mijn Crossfire HD6870 setup te kunnen voeden.
@Joost: Je hebt een X6@3,3GHz aangeschaft, je zult er zeker plezier van hebben met BF3
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Wat zijn je graphics instellingen en hoeveel VRAM heeft iedere videokaart? Ik gok ultra + 1GB VRAM, zet je texture settings is op high i.p.v. ultraAnoniem: 430846 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:20:
Ik ben radeloos![]()
PC Specs:
Canon EOS R | Olympus OM-1
Beide kaarten 1 GB, deze lagg blijft zelfs wanneer ik de settings op low zet. Het is zeer vreemd, want deze lagg heb ik nog nooit eerder gehad. Ik gok dus dat het aan me internet verbinding ligt?FeareX schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:48:
[...]
Wat zijn je graphics instellingen en hoeveel VRAM heeft iedere videokaart? Ik gok ultra + 1GB VRAM, zet je texture settings is op high i.p.v. ultra
heb nu ook bf3 en geinstalleerd.
Nou zoek ik nog een leuk kaartje die veel aan kan maar niet boven de 160 komt.
Leuk hoor de vga output van de 3570 maar die bf3 trekt ie echt niet
1 | Antec Three Hundred Two | € 55,03 | € 55,03 |
1 | Zalman CNPS9900 MAX (Blue led) | € 49,60 | € 49,60 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 73,80 | € 73,80 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 94,- | € 94,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Asus P8Z77-V Deluxe | € 212,- | € 212,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 737,38 |
Wordt wel erg krap hoor voor BF3 een kaart voor rond dat geld. Op z'n hoogst een Geforce 560, daarmee kan je wel de game op high spelen met een redelijke resolutie. Maar een 500~550 watt voeding zou leuker zijn zodat je iets meer geld overhoud. Zelfs de huidige topkaarten zoals de geforce 680 en de Radeon 7970 hebben maar een 500watt voeding nodig. Ik doe dat zelf ook.
Dit systeem heb ik al hoor;pSn0wblind schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:53:
Wordt wel erg krap hoor voor BF3 een kaart voor rond dat geld. Op z'n hoogst een Geforce 560, daarmee kan je wel de game op high spelen met een redelijke resolutie. Maar een 500~550 watt voeding zou leuker zijn zodat je iets meer geld overhoud. Zelfs de huidige topkaarten zoals de geforce 680 en de Radeon 7970 hebben maar een 500watt voeding nodig. Ik doe dat zelf ook.
Ivm "ooit" een sli/crossfire opstelling......
Hey,
ik heb uiteindelijk dan toch beslist om BF3 te gaan kopen, echter vrees ik dat mijn PC (3 jaar geleden met een wedstrijd gewonnen
) hiervoor wat upgrades zal nodig hebben.
Mijn specs:
CPU: Intel i7 CPU 920 (4x2,67ghz)
Ram: 6GB
GPU: GTX260
Nu was mijn vraag vooral of BF3 te spelen valt op de GTX260? Zoniet, welke kaart zouden jullie aanraden om in de plaats te nemen? Denk dat CPU het wel zal aankunnen en 6GB ram zou ook genoeg moeten zijn. Wanneer ik de grafische kaart zou vervangen, hoe kan ik dan controleren of mijn moederbord/CPU hiermee compatibel zijn?
Ik heb zelf niet echt ervaringing met het vervangen van hardware? Enige tips hiervoor?
ik heb uiteindelijk dan toch beslist om BF3 te gaan kopen, echter vrees ik dat mijn PC (3 jaar geleden met een wedstrijd gewonnen
Mijn specs:
Nu was mijn vraag vooral of BF3 te spelen valt op de GTX260? Zoniet, welke kaart zouden jullie aanraden om in de plaats te nemen? Denk dat CPU het wel zal aankunnen en 6GB ram zou ook genoeg moeten zijn. Wanneer ik de grafische kaart zou vervangen, hoe kan ik dan controleren of mijn moederbord/CPU hiermee compatibel zijn?
Ik heb zelf niet echt ervaringing met het vervangen van hardware? Enige tips hiervoor?
God, wat is Ati toch slecht met updates van drivers. 
Laatst ook weer update beschikbaar. Oude driver weer verwijderd met een 3rd party tool omdat ervaring leert dat uninstall van Ati niet/nooit goed werkt. Nieuwere driver er op (anders krijg je elke keer na booten zo'n nagscreen dat er een nieuwe versie beschikbaar is) en kan je vervolgens weer binnen BF3 allerlei settings aanpassen omdat je last hebt van lag. Nu staat AA maar weer uit want met nieuwere drivers veroorzaakt dit weer lag met m'n radeon 6870. Nou ja, is al beter als de vorige release waar ik de resolutie en details terug moest schroeven wilde BF3 nog enigzins draaien. Zo lijkt het elke keer wel wat. Herkenbaar of ligt het aan m'n config?
Ik weet dat niet-updaten van drivers ook een optie is, alleen als je ander games speelt is dat weer zo zonde, performancewinst die je daar mogelijk weer laat liggen. ten koste van 'oudere' games zoals BF3
Laatst ook weer update beschikbaar. Oude driver weer verwijderd met een 3rd party tool omdat ervaring leert dat uninstall van Ati niet/nooit goed werkt. Nieuwere driver er op (anders krijg je elke keer na booten zo'n nagscreen dat er een nieuwe versie beschikbaar is) en kan je vervolgens weer binnen BF3 allerlei settings aanpassen omdat je last hebt van lag. Nu staat AA maar weer uit want met nieuwere drivers veroorzaakt dit weer lag met m'n radeon 6870. Nou ja, is al beter als de vorige release waar ik de resolutie en details terug moest schroeven wilde BF3 nog enigzins draaien. Zo lijkt het elke keer wel wat. Herkenbaar of ligt het aan m'n config?
Ik weet dat niet-updaten van drivers ook een optie is, alleen als je ander games speelt is dat weer zo zonde, performancewinst die je daar mogelijk weer laat liggen. ten koste van 'oudere' games zoals BF3
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 29-06-2012 14:53 ]
Ik heb dezelfde CPU op hetzelfde mobo, draaiend op stock speed, 6GB OCZ geheugen in combinatie met een Asus Geforce GTX560Ti 1GB (eerste generate, standaard clock speeds), en BF3 draait als een zonnetje op 1080p (40-50fps). Ik heb daarbij alles op ultra staan muv. de textures (high, want het verschil is nauwelijks zichtbaar, zeker in het heetst van de strijd) en beide AA-settings (staan uit, ik gebruik de performance versie FXAA Injector). Zet de details nog wat verder terug, en 50-60fps zou geen probleem moeten zijn. Nu is de GTX560Ti wel wat duurder dan de 150 euro die je noemde (althans, nieuwprijs), aangezien het om een uitlopend model gaat zullen er steeds meer modellen voor onder de 200 euro te vinden zijn, ook OC modellen.joostsozee schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:19:
Hoi hoi!
Mijn specs
Thx Joost
[ Voor 4% gewijzigd door w00t00w op 30-06-2012 14:24 ]
---
Wat moet je met zo'n belachelijk duur mobo in een mid-range build man.polo306 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:31:
heb nu ook bf3 en geinstalleerd.
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Three Hundred Two € 55,03 € 55,03 1 Zalman CNPS9900 MAX (Blue led) € 49,60 € 49,60 1 Intel Core i5 3570K Boxed € 206,- € 206,- 1 OCZ ModXStream Pro 700W € 73,80 € 73,80 1 Samsung 830 series 128GB € 94,- € 94,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 46,95 € 46,95 1 Asus P8Z77-V Deluxe € 212,- € 212,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 737,38
ASRock Z77 Extreme4 erin, dan heb je nog wat centen over voor een fatsoenlijke GPU.
Voor 160 ga je bottlenecks in je systeem krijgen tenzij je een 2e-hands 6950 scoort o.i.d.
Zalman Coolers zijn ook troep tegenwoordig, zo'n Coolermaster 212 geeft waarschijnlijk dezelfde performance.
Edit: ik lees dat je het systeem al hebt, ik had wat slimmer ingekocht.
Meer mensen problemen met gfx oc en bf3? al ik mn gtx 580 naar 850 clock begint bf elke keer gek te doen (andere games werken prima) zelfde settings worden ook gebruikt voor benches en draait ook probleemloos. Ik heb geen idee waar het aan ligt.
zelfs op stock geeftie welles problemen :'/
De kaart op stock (fan alleen op 55%) met een i7 @ 4.0ghz / 8gb geen problemen op 1680x1050 ultra. Het moment dat ik mijn kaart maar een paar stapjes hoger gooi gaat hij raar doen, crash naar desktop, bf3.exe werkt niet meer etc.
ik kreeg de 580 stabiel op 852MHz door GPU Core Voltage te verhogen naar 1100 mViNFiNiTY- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:42:
Meer mensen problemen met gfx oc en bf3? al ik mn gtx 580 naar 850 clock begint bf elke keer gek te doen (andere games werken prima) zelfde settings worden ook gebruikt voor benches en draait ook probleemloos. Ik heb geen idee waar het aan ligt.
~
Vind je het gek? BF3 vraagt veel meer VRAM als je MSAA aanzet. Je gaat dan gewoon over de 1GB heen qua vraag en dan krijg je enorme framedrops...xxxneoxxx schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:52:
God, wat is Ati toch slecht met updates van drivers.
Mwah, bij vorige drivers draaide de boel dan gewoon wel vloeiend met AA aan. Zal dus qua totale geheugengebruik wel meevallen. Lijkt wel of het elke keer wel iets is bij een nieuwere driver release waarbij settings teruggeschroefd moeten worden.DanielWW2 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:39:
[...]
Vind je het gek? BF3 vraagt veel meer VRAM als je MSAA aanzet. Je gaat dan gewoon over de 1GB heen qua vraag en dan krijg je enorme framedrops...
Ligt een beetje aan de resolutie waar je op speelt, maar met een 1 GB kaart moet je echt niet gaan verwachten met MSAA op 1080p te kunnen spelen.xxxneoxxx schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:21:
[...]
Mwah, bij vorige drivers draaide de boel dan gewoon wel vloeiend met AA aan. Zal dus qua totale geheugengebruik wel meevallen. Lijkt wel of het elke keer wel iets is bij een nieuwere driver release waarbij settings teruggeschroefd moeten worden.
Houd je FPS maar eens in de gaten, vergeet niet dat een 6870 niet bepaald high-end is.
MSAA kon ik niet eens gebruiken op 1440x900 met mijn oude 5850.unfor schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:26:
[...]
Ligt een beetje aan de resolutie waar je op speelt, maar met een 1 GB kaart moet je echt niet gaan verwachten met MSAA op 1080p te kunnen spelen.
Houd je FPS maar eens in de gaten, vergeet niet dat een 6870 niet bepaald high-end is.
Daar kreeg ik framedrops van 30 fps mee. Dan word het onspeelbaar...
MSAA trekt teveel van je performance af zonder er eigenlijk ''veel'' voor terug te geven. Ik zie er niet zo bar veel verschil in tussen aan/uit tbh.DanielWW2 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:29:
[...]
MSAA kon ik niet eens gebruiken op 1440x900 met mijn oude 5850.
Daar kreeg ik framedrops van 30 fps mee. Dan word het onspeelbaar...
Heren, Ik heb momenteel een i7 920 die op 4Ghz loopt met 6GB werkgeheugen en een Crucial m4 SSD. De enige bottleneck is de videokaart, een HD5750.
Ik ben nu van plan deze te upgraden om BF3 op 1920x1080 op Ultra te kunnen draaien (niet alles, schaduwen op low, MSAA wat lager), maar wil niet veel meer uitgeven dan 200 euro.
Ik zelf zat te denken aan OF een unlockte tweedehands 6950 OF een nieuwe 7850.
Voordelen van de tweedehands 6950 is dat deze zo'n 50 euro goedkoper is dan die 7850 en vrijwel even snel is, maar het nadeel is dat hij luidruchtiger en warmer is en meer stroom gebruikt dan de 7850...
Ik kom er maar niet uit dus ik had graag jullie meningen hierover gehoord.
Thnx!
Ik ben nu van plan deze te upgraden om BF3 op 1920x1080 op Ultra te kunnen draaien (niet alles, schaduwen op low, MSAA wat lager), maar wil niet veel meer uitgeven dan 200 euro.
Ik zelf zat te denken aan OF een unlockte tweedehands 6950 OF een nieuwe 7850.
Voordelen van de tweedehands 6950 is dat deze zo'n 50 euro goedkoper is dan die 7850 en vrijwel even snel is, maar het nadeel is dat hij luidruchtiger en warmer is en meer stroom gebruikt dan de 7850...
Ik kom er maar niet uit dus ik had graag jullie meningen hierover gehoord.
Thnx!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Iemand die wel eens record met ACTION! in BF3?
YouTube: Battlefield 3 (random FRAPS recording) Operation Métro
Want hier, kon ik met een quadcore/9800gx2 gewoon recorden.. maar nu werkt ''fraps'' niet fantastisch..
Met action zie ik de GUI niet in game, en kan ik dus ook niet recorden.. overlay uit/aan gezet werkt allemaal niet.. dus als iemand weet hoe ik WEL met action! kan recorden.. ik hoor het graag.
YouTube: Battlefield 3 (random FRAPS recording) Operation Métro
Want hier, kon ik met een quadcore/9800gx2 gewoon recorden.. maar nu werkt ''fraps'' niet fantastisch..
Met action zie ik de GUI niet in game, en kan ik dus ook niet recorden.. overlay uit/aan gezet werkt allemaal niet.. dus als iemand weet hoe ik WEL met action! kan recorden.. ik hoor het graag.
Maar een geluk dat ik nog een oudere monitor heb staan dan..unfor schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:26:
[...]
Ligt een beetje aan de resolutie waar je op speelt, maar met een 1 GB kaart moet je echt niet gaan verwachten met MSAA op 1080p te kunnen spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-07-2012 23:11 ]
Ik heb even op internet wat research gedaan (zit nu op werkpc), volgens mij heb ik een X58 moederbord, het vervangen van mijn GTX260 door bijvoorbeeld een GTX560ti zou dus geen probleem mogen opleveren?EliHiel schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:05:
Hey,
ik heb uiteindelijk dan toch beslist om BF3 te gaan kopen, echter vrees ik dat mijn PC (3 jaar geleden met een wedstrijd gewonnen) hiervoor wat upgrades zal nodig hebben.
Mijn specs:
Iemand die dit kan verifieren, ik heb dit gewoon ergens gelezen, maar aangezien ik hier echt geen kennis van heb zou ik dit toch graag bevestigd zien voor ik een nieuwe grafische kaart koop
Bedankt
yup is geen probleemEliHiel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:01:
[...]
Ik heb even op internet wat research gedaan (zit nu op werkpc), volgens mij heb ik een X58 moederbord, het vervangen van mijn GTX260 door bijvoorbeeld een GTX560ti zou dus geen probleem mogen opleveren?
Iemand die dit kan verifieren, ik heb dit gewoon ergens gelezen, maar aangezien ik hier echt geen kennis van heb zou ik dit toch graag bevestigd zien voor ik een nieuwe grafische kaart koop![]()
Bedankt
Mechwarrior Online: Flapdrol
Anoniem: 467255
Oh, ik weet dat dit misschien niet de goede plaats is om het te posten, maar misschien weten jullie wel het antwoord erop!
Nou, mijn vraag luidt dan:
Met een MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC (standaard overgeclocked door MSI)
en een cpu als de i5 3450/i5 3550/i5 3570K,
kan je Battlefield 3 met redelijk hoge settings spelen, en hoe hoog?
En maakt het uit welke van de 3 cpu's ik kies? En mocht het niet uitmaken, welke zouden jullie me aanraden?
Het scherm heeft de bekende 1080p resolutie.
Nou, mijn vraag luidt dan:
Met een MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC (standaard overgeclocked door MSI)
en een cpu als de i5 3450/i5 3550/i5 3570K,
kan je Battlefield 3 met redelijk hoge settings spelen, en hoe hoog?
En maakt het uit welke van de 3 cpu's ik kies? En mocht het niet uitmaken, welke zouden jullie me aanraden?
Het scherm heeft de bekende 1080p resolutie.
ik draai hier met de volgende settings:

en ik heb het volgende systeem:
[
Je ziet dat ik zelf ook met de i5 3550 draai en merk geen problemen. ik denk dat je settings iets lager moeten, omdat je een GTX570 hebt en ik de GTX670 en omdat je ook op een hoge resolutie speel.
ik laat mijn specs even zien voor mensen die een nieuwe PC willen aanschaffen en dat je ziet hoeveel FPS je kan halen in BF3 met het systeem dat ik heb.
ik heb mijn FPS geblokkeerd op 65 omdat ik een 60Hz scherm heb, is het niet zo noodzakelijk om hoger dan 60 FPS te hebben. met 65 kan ik de drops die je alleen krijgt in close quaters, supressed en explosies overal om je heen, dan zakt hij wel eens naar 55 tot 60.
Hopelijk heb je hiermee een indicatie hoe je je settings ongeveer kan instellen met een i5 3550

en ik heb het volgende systeem:
[
1 | Linksys WUSB600N | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AALX, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,45 | € 15,45 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
1 | Corsair Carbide 400R | € 86,95 | € 86,95 |
1 | Logitech Z-4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,80 | € 25,80 |
1 | Gainward GeForce GTX 670 Phantom | € 398,90 | € 398,90 |
1 | Logitech G510 Gaming Keyboard | € 76,- | € 76,- |
1 | Logitech G500 | € 37,90 | € 37,90 |
1 | Logitech G13 Advanced Gameboard | € 63,97 | € 63,97 |
1 | Roccat Taito | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Logitech G35 gaming headset | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 190,95 | € 190,95 |
1 | Corsair Builder CX600 V2 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 95,- | € 95,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 45,95 | € 45,95 |
1 | Asrock H77 Pro4/MVP | € 79,80 | € 79,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.404,42 |
Je ziet dat ik zelf ook met de i5 3550 draai en merk geen problemen. ik denk dat je settings iets lager moeten, omdat je een GTX570 hebt en ik de GTX670 en omdat je ook op een hoge resolutie speel.
ik laat mijn specs even zien voor mensen die een nieuwe PC willen aanschaffen en dat je ziet hoeveel FPS je kan halen in BF3 met het systeem dat ik heb.
ik heb mijn FPS geblokkeerd op 65 omdat ik een 60Hz scherm heb, is het niet zo noodzakelijk om hoger dan 60 FPS te hebben. met 65 kan ik de drops die je alleen krijgt in close quaters, supressed en explosies overal om je heen, dan zakt hij wel eens naar 55 tot 60.
Hopelijk heb je hiermee een indicatie hoe je je settings ongeveer kan instellen met een i5 3550
Angelo NL / Global Cargo VTC
Jij draait dan ook wel op een erg lage resolutie Pykow.
Ik heb een 120 Hz scherm dus rond de 100 FPS op 1080p is wel fijn.
Met een 670 haal ik dat meestal wel op ultra settings, MSAA en HBAO heb ik uit, beide hebben weinig tot geen toegevoegde waarde maar halveren wel je FPS.
Ik heb een 120 Hz scherm dus rond de 100 FPS op 1080p is wel fijn.
Met een 670 haal ik dat meestal wel op ultra settings, MSAA en HBAO heb ik uit, beide hebben weinig tot geen toegevoegde waarde maar halveren wel je FPS.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 29-07-2012 15:41 ]
Ik wilde ook mijn ervaring delen ik draai BF3 met de volgende setup:
- I7 860 @ 4GHZ (Watergekoeld met een EK blok + 240mm RAD)
- P55A-UD6 Gigabyte
- 8GB DDR3 Corsair Vengeance
- GTX670 CU-Direct TOP ASUS
- Coolermaster Silent Pro Gold 800W
Ik speel op 1920x1080 met de Ultra settings. Ik draai enorm soepel en mijn CPU gaat geweldig mee! Ik heb geen last van haperingen of andere problemen.
- I7 860 @ 4GHZ (Watergekoeld met een EK blok + 240mm RAD)
- P55A-UD6 Gigabyte
- 8GB DDR3 Corsair Vengeance
- GTX670 CU-Direct TOP ASUS
- Coolermaster Silent Pro Gold 800W
Ik speel op 1920x1080 met de Ultra settings. Ik draai enorm soepel en mijn CPU gaat geweldig mee! Ik heb geen last van haperingen of andere problemen.
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Indien benchmarks afwezig: geen waarde hechten aan al die comments.
Het gros van de mensen heeft ofwel een gigantische tolerantie voor framedrops of vertikt het toe te geven dat ze liever een zwaarder systeem hebben.
En ook de context is nog steeds belangrijk: Multiplayer 6 vs 6 is nog steeds heel iets anders dan zo'n achterlijke spam-map met 32 vs 32.
Het gros van de mensen heeft ofwel een gigantische tolerantie voor framedrops of vertikt het toe te geven dat ze liever een zwaarder systeem hebben.
En ook de context is nog steeds belangrijk: Multiplayer 6 vs 6 is nog steeds heel iets anders dan zo'n achterlijke spam-map met 32 vs 32.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 31-07-2012 19:12 ]
Eens met bovenstaande!
Voor mij was de keuze van beeldkwaliteit belangrijker dan soepel beeld, Ja ik merk het, en nee ik vind het niet erg. Reden? Het heeft niet zozeer invloed op de spel ervaring maar meer op je k/d ratio en dat zal mij echt jeuken als ik maar 1 of 2 uurtjes per dag kan gamen.
Dus ik kut vrolijk verder met 30 fps
Voor mij was de keuze van beeldkwaliteit belangrijker dan soepel beeld, Ja ik merk het, en nee ik vind het niet erg. Reden? Het heeft niet zozeer invloed op de spel ervaring maar meer op je k/d ratio en dat zal mij echt jeuken als ik maar 1 of 2 uurtjes per dag kan gamen.
Dus ik kut vrolijk verder met 30 fps
Helemaal mee eens, wat de een goed speelbaar vindt, is voor de ander onacceptabel. Maar ik vraag me ook af waarom je grof zou investeren in nieuwe hardware om BF3 op gruwelijk zware instellingen te draaien als je toch niet ten allen tijden, op alle maps, 60+ fps (of 120, afhankelijk van je monitor) kan draaien.Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:11:
Indien benchmarks afwezig: geen waarde hechten aan al die comments.
Ik kan iedereen echt aanraden die op hoge of de hoogste settings rond de 45 zit voor de grap eens een paar uut op de laagste settings (muv mesh en textures) te spelen. Vsync uit, frames locken op 64 (in elk geval 60+).
Dan heb je geen last van tearing, minste input lag en je zult zien dat je a) sneller vijanden ziet, b) accurater zult schieten en c) makkelijk en sneller over obstakels etc springt. Plus, hoe stabieler de fps, hoe constanter automatisch je input (muis beweingen/kb aanslagen) wordt en je beter constanter gaat presteren.
Graphics is een kwestie van gewenning, na een poosje zie je niet meer dat je op andere settings speelt en het komt de gameplay en spelplezier echt ten goede.
Anoniem: 323791
Een vraag aan een ieder hier: Ligt het aan mij of klopt het dat het fanatisme
om BF3 dag in dag uit te spelen, er desnoods speciaal een nieuwe computer
voor aan te schaffen omdat het BF is en je dit spel gespeeld moet hebben
zoals ten tijde van BF2, veel minder is?
Ik kan mij jaren geleden herinneren dat je bijna elke dag werd doodgegooid
met verhalen van lieden die BF2 speelden en dit deden alsof het hun lust en
leven was. Met BF3 heb ik dit gevoel veel minder en dat men het speelt als
het even zo uitkomt of als men zin heeft.
Iemand?
Iemand?
Ik heb toevallig gister een videokaart gekocht voor in een workstation omdat BF3 absoluut onspeelbaar was op de oude quadro kaart die er van origine in zat.Anoniem: 323791 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:10:
Iemand?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Probeer in de ingame Origin uit te schakelen. Meerdere overlays kunnen niet met elkaar samen werken.iNFiNiTY- schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:42:
[...]
Ikzelf heb redelijk in hardware geïnvesteerd om koste wat het kost, goede frames te behalen in Ultra settings: nieuwe CPU (van X4 955 naar X6 1090T, meer Ram (van 4GB DDR2 naar 16GB DDR3) en betere GPU (van HD6870 naar HD6870CF naar HD7950OC).Anoniem: 323791 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:10:
Hier spelen een aantal dingen mee, vermoed ik:Ik kan mij jaren geleden herinneren dat je bijna elke dag werd doodgegooid
Iemand?
- In 1995 was de PC gaming markt groter dan nu. In mijn opinie is de gemiddelde console gamer vaak meer een casual gamer dan een PC gamer.
- BF3 heeft in mijn optiek meer concesies gedaan aan de main stream spelers. Het heeft heel wat minder diepgang dan BF2 (geen commander, geen effectieve SquadLeaders, geen Waypoints markeringen, 6-player Squads) had.
Echter BF3 heel wat beter uitgewerkt dan BFBC2, en op dit moment de beste online shooter.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
kleine x-post met videokaart-forum
Systeem: ivy bridge i7@ 4,2GHz, 16gb ddr3, 3x MSI GTX580N (stock 800MHz GPU), triple SLI setup
grafische instellingen:

resultaat (fps linksboven in screenshots):

anti aliasing staat dus niet uit; deze is alleen beperkt tot post ipv deferred+post, anders framedrops.

plaatje ziet er rustig uit zo maar het waait behoorlijk in die straat.
Systeem: ivy bridge i7@ 4,2GHz, 16gb ddr3, 3x MSI GTX580N (stock 800MHz GPU), triple SLI setup
grafische instellingen:

resultaat (fps linksboven in screenshots):

anti aliasing staat dus niet uit; deze is alleen beperkt tot post ipv deferred+post, anders framedrops.

plaatje ziet er rustig uit zo maar het waait behoorlijk in die straat.
~
Ik heb net een Sapphire 7870 OC besteld.
Verder heb ik een AMD X2 250, 8GB Kingston 1.600mhz, Agility SSD.
De kaart is nog niet toegekomen, maar intussen lees ik wel veel berichten dat er met de 7870 problemen zijn (systeem crasht, fan draait 100% en het geluid blijft zich herhalen)
Nu vraag ik me af of ik ze gewoon ongeopend terugstuur. Of dat ik ze toch uitprobeer en dat het risico loop dat ze bij mij ook crasht, waarna ik er misschien mee zit...
Wat zijn jullie ervaringen met die kaart? Als de oorzaak hoge belasting is, dan zal het bij mij nog meevallen, want ik zal in 1386 x 765 spelen op Ultra (als dat mogelijk is met de rest van mijn setup).
Verder heb ik een AMD X2 250, 8GB Kingston 1.600mhz, Agility SSD.
De kaart is nog niet toegekomen, maar intussen lees ik wel veel berichten dat er met de 7870 problemen zijn (systeem crasht, fan draait 100% en het geluid blijft zich herhalen)
Nu vraag ik me af of ik ze gewoon ongeopend terugstuur. Of dat ik ze toch uitprobeer en dat het risico loop dat ze bij mij ook crasht, waarna ik er misschien mee zit...
Wat zijn jullie ervaringen met die kaart? Als de oorzaak hoge belasting is, dan zal het bij mij nog meevallen, want ik zal in 1386 x 765 spelen op Ultra (als dat mogelijk is met de rest van mijn setup).
Bf3 loopt sneller/beter op een quadcore. Het verschil ga je vooral merken bij drukke maps waar veel spelers zijn.
Na kort Google te gebruiken vind ik dit: http://www.anandtech.com/...hd-7870-overclock-edition
let wel dat deze benchmarks in de singleplayer zijn genomen en dat de multiplayer zwaarder is voor je systeem.
Ik speel zelf op 1920x1080p met een phenom 955 @ 3.7 ghz, 8 gb Ram en een MSI 660 TI OC @ stock speeds. Met adaptive vsync aan haal ik in maps tot en met 48 spelers avg 60 fps. Dit is met een mix van high en ultra. Mijn Proccesor zit dan op 95% van zijn capaciteit.
Jij speelt op een lagere resolutie, maar denk toch dat de dual core een bottleneck gaat vormen bij multiplay en vooral in maps waar veel gebeurd (veel spelers)
Je kan de 7870 terugsturen en gaan voor een 660 Ti die het erg goed doet in de benchmarks. Als je de 7870 online besteld hebt heb je sowieso 2 weken bedenktijd waarin je hem gewoon kan terugsturen. Je kan dan in die 2 weken kijken of de kaart voldoet aan je verwachtingen of dat je iets meer geld wilt uitgeven en bijvoorbeeld een betere kaart of een algehele systeem update.
De ultra setting van battlefield is sowieso op dit moment alleen heel vloeiend speelbaar door middel van crossfire of sli, en met heel vloeiend bedoel ik minimum 60 fps. Wat natuurlijk ook persoonlijk is, de ene is blij met 45 fps de andere wilt minimaal 60 fps.
Na kort Google te gebruiken vind ik dit: http://www.anandtech.com/...hd-7870-overclock-edition
let wel dat deze benchmarks in de singleplayer zijn genomen en dat de multiplayer zwaarder is voor je systeem.
Ik speel zelf op 1920x1080p met een phenom 955 @ 3.7 ghz, 8 gb Ram en een MSI 660 TI OC @ stock speeds. Met adaptive vsync aan haal ik in maps tot en met 48 spelers avg 60 fps. Dit is met een mix van high en ultra. Mijn Proccesor zit dan op 95% van zijn capaciteit.
Jij speelt op een lagere resolutie, maar denk toch dat de dual core een bottleneck gaat vormen bij multiplay en vooral in maps waar veel gebeurd (veel spelers)
Je kan de 7870 terugsturen en gaan voor een 660 Ti die het erg goed doet in de benchmarks. Als je de 7870 online besteld hebt heb je sowieso 2 weken bedenktijd waarin je hem gewoon kan terugsturen. Je kan dan in die 2 weken kijken of de kaart voldoet aan je verwachtingen of dat je iets meer geld wilt uitgeven en bijvoorbeeld een betere kaart of een algehele systeem update.
De ultra setting van battlefield is sowieso op dit moment alleen heel vloeiend speelbaar door middel van crossfire of sli, en met heel vloeiend bedoel ik minimum 60 fps. Wat natuurlijk ook persoonlijk is, de ene is blij met 45 fps de andere wilt minimaal 60 fps.
[ Voor 31% gewijzigd door Mizojojo op 01-09-2012 04:34 ]
Ze hebben het nu eindelijk gefixed! vanuit action! zelf, zodat er nu opgenomen kan worden in games als er een FXAA injector wordt gebruikt, zoals BF3 of Skyrim etc. Gelukkig.LongBowNL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Probeer in de ingame Origin uit te schakelen. Meerdere overlays kunnen niet met elkaar samen werken.
Heb je daar een link van? Ik geloof dat eerlijk gezegd totaal niet...Indy91 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:24:
[...]
• In 1995 was de PC gaming markt groter dan nu. In mijn opinie is de gemiddelde console gamer vaak meer een casual gamer dan een PC gamer.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik merk persoonlijk eigenlijk vrij weinig verschil in FPS als ik switch tussen low en high settings.
Zit zelf op een GTX 560Ti ( heerlijke budget kaart overigens ) maar ik denk dat mijn CPU de bottleneck is, namelijk een Athlon X4 620 ( 2.6Ghz ). Ik speel altijd wel rond de 50 fps ( zelfs op ultra al heb ik dan wel redelijk veel last van FPS drops op bepaalde punten )
Zit zelf op een GTX 560Ti ( heerlijke budget kaart overigens ) maar ik denk dat mijn CPU de bottleneck is, namelijk een Athlon X4 620 ( 2.6Ghz ). Ik speel altijd wel rond de 50 fps ( zelfs op ultra al heb ik dan wel redelijk veel last van FPS drops op bepaalde punten )
Och nee, ben nog vergeten RAM te kopen, heb nu nog 4gb 1600 Mhz... Ach denk dat wel gaat draaien.
Voor de rest heb ik een i5 3570k nog even stock en een HD 6970 licht geoverclockt maar wel een downclock op het voltage
!
Denk dat er wel goede frames te halen valt op full HD.
Het enigste stomme is: ik wou net een key aanschaffen, zijn ze door de voorraad heen bij gamecardwinkel
!!
@hierboven, een handigge site is: http://www.geforce.com/Op...attlefield-3-tweak-guide/
Probeer eens onder het gamen in de console te typen (die verkrijg je door op ~ te duwen op je toetsenbord): render.perfoverlayvisible 1
Je zult nu al wat handigge informatie op je scherm krijgen, de rest kun je denk ik wel zelf
.
Of even de guide van nvidia doorlezen!
Voor de rest heb ik een i5 3570k nog even stock en een HD 6970 licht geoverclockt maar wel een downclock op het voltage
Denk dat er wel goede frames te halen valt op full HD.
Het enigste stomme is: ik wou net een key aanschaffen, zijn ze door de voorraad heen bij gamecardwinkel
@hierboven, een handigge site is: http://www.geforce.com/Op...attlefield-3-tweak-guide/
Probeer eens onder het gamen in de console te typen (die verkrijg je door op ~ te duwen op je toetsenbord): render.perfoverlayvisible 1
Je zult nu al wat handigge informatie op je scherm krijgen, de rest kun je denk ik wel zelf
Of even de guide van nvidia doorlezen!
[ Voor 32% gewijzigd door alaintje op 22-10-2012 20:21 ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Let wel, Je moet BF3 opnieuw opstarten voor een aantal opties! Het maakt wel degelijk uit.infidel011 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:01:
Ik merk persoonlijk eigenlijk vrij weinig verschil in FPS als ik switch tussen low en high settings.
Ik speel trouwens met Meshes op medium, dit is voor mij een wereld van verschil in B2K maps!
Anoniem: 371578
Als ik windows 7 opnieuw installeer kan ik dan gewoon BTF3 ook weer installeren met dezelfde code??
Origin installeren, inloggen met je account. En dan kan je het gewoon weer downloaden en spelen.
Steam/XBL: Avioto
Anoniem: 371578
Ah das niet moeilijk dan! thanks!Avioto schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:29:
Origin installeren, inloggen met je account. En dan kan je het gewoon weer downloaden en spelen.
Is inderdaad geen fluit aan. Wordt gekoppeld aan je Origin account voor de rest van je leven (of zolang de servers overeind blijven)Anoniem: 371578 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:52:
[...]
Ah das niet moeilijk dan! thanks!
als je netzoals ik meerdere schrijven hebt en bf3 niet op je windows schijf hebt kun je bf3 weer op precies zelfde plek installeren. Daarna origin opstarten, op installeren drukken en dan schiet die met 5 minuten door het gehele installatie proces heen ipv 30gb te gaan downloaden
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Revive!
Weet niet of ie al eens genoemd is hier maar kwam een interessante review tegen over performance in BF3. Getest is een i3 3220 (nogal eens genoemd als budget gamer cpu), een denkbeeldige i5 3570k en i7 3770k.
Dit op een bedje van Windows 8 x64 met SLI GTX680's in resoluties 1920x1200 en 2560x1600.
En in een tweede review test de man een i7 3930k.
Weet niet of ie al eens genoemd is hier maar kwam een interessante review tegen over performance in BF3. Getest is een i3 3220 (nogal eens genoemd als budget gamer cpu), een denkbeeldige i5 3570k en i7 3770k.
Dit op een bedje van Windows 8 x64 met SLI GTX680's in resoluties 1920x1200 en 2560x1600.
En in een tweede review test de man een i7 3930k.
na 2 ronden spelen begint het beeld af en toe te haperen. ligt dit aan me systheem of ligt het bij de server??
mijn Systheem Amd Phenom X4 BE @ 3,7ghz
4gb
5770 CF 920/1360
4gb
5770 CF 920/1360
Kijk eens naar je temps. Hardware zelf zou niet het probleem moeten zijn.wesleybor schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:55:
na 2 ronden spelen begint het beeld af en toe te haperen. ligt dit aan me systheem of ligt het bij de server??
4gb
5770 CF 920/1360
[ Voor 7% gewijzigd door Lee245 op 17-06-2013 15:10 ]
Het kan ook aan de temperatuur van de kaarten liggen, wat voor waarden krijg je daaruit ?wesleybor schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:55:
4gb
5770 CF 920/1360
Dit zijn de Temps na ongeveer 20/30min

brilsmurfffje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:28:
[...]
Het kan ook aan de temperatuur van de kaarten liggen, wat voor waarden krijg je daaruit ?
Edit:
NVM, zie aan de screenshot dat het windows 7 is.
Maar zou een memory leak probleem kunnen zijn.
Kijken even naar je geheugen gebruik wanneer je problemen ervaart.
NVM, zie aan de screenshot dat het windows 7 is.
Maar zou een memory leak probleem kunnen zijn.
Kijken even naar je geheugen gebruik wanneer je problemen ervaart.
[ Voor 68% gewijzigd door Fonta op 17-06-2013 17:12 ]
Driver fighter?? 
Ik zou zeggen, kijk idd eens wat er op de achtergrond draait als je aan het gamen bent. Zet in je taskmanager ook de private working set aan en kijk of je naar verloop van tijd iets op ziet lopen qua memory.. Zo is het bij mij ook niet echt handig als ik firefox open laat staan tijdens gamen. Althans, voorheen, toen ik nog 4 GB memory had, niet. Flash animaties lieten firefox op een gegeven moment tot een GB of 1,5 tot 2 consumeren. Met 8 GB memory minder last van uiteraard, toch sluit ik tegenwoordig firefox netjes af. Ook slecht geschreven apps welke in de achtergrond draaien kunnen hetzelfde doen uiteraard. Aangezien je aangeeft dat het zich naar verloop van tijd voordoet zou ik inderdaad daar eens verder op inzoomen. Kwestie van zaken afschieten die meer geheugen gebruiken en kijken of het verbetert.
Ik zou zeggen, kijk idd eens wat er op de achtergrond draait als je aan het gamen bent. Zet in je taskmanager ook de private working set aan en kijk of je naar verloop van tijd iets op ziet lopen qua memory.. Zo is het bij mij ook niet echt handig als ik firefox open laat staan tijdens gamen. Althans, voorheen, toen ik nog 4 GB memory had, niet. Flash animaties lieten firefox op een gegeven moment tot een GB of 1,5 tot 2 consumeren. Met 8 GB memory minder last van uiteraard, toch sluit ik tegenwoordig firefox netjes af. Ook slecht geschreven apps welke in de achtergrond draaien kunnen hetzelfde doen uiteraard. Aangezien je aangeeft dat het zich naar verloop van tijd voordoet zou ik inderdaad daar eens verder op inzoomen. Kwestie van zaken afschieten die meer geheugen gebruiken en kijken of het verbetert.
Anoniem: 399
Dit, en niet de temperaturen, is de gouden tip.xxxneoxxx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:14:
4 GB is weinig voor BF3, als ik zit te gamen (met zo ongeveer alles op zo Low mogelijk) tikt het bij mij na een paar rondjes met gemak de 3-komma-nogwat GB geheugengebruik aan. Zodra jouw spel meer geheugen wil gebruiken als je vrij hebt wordt het overtollige spul naar de disk geschoven en er weer van afgelezen (we noemen het "swappen" als hij je geheugen wegschrijft naar je virtueel geheugen) en daar heb jij last van, in de vorm van korte haperingen. Die haperingen treden op omdat het spel wacht op data op je schijf, die in het geheugen had moeten staan. Je schijf, zelfs als het een SSD geweest was, is heel veel trager dan je geheugen.
ja denk dat geheugen de bottleneck geeft. ruim 3,6 na 1 rondje
Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.