Het BF3 hardware topic

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 34 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:44:
Ik gebruik het zonder problemen, beetje vreemd dat je gebanned wordt omdat je andere ''looks'' van je game wilt / hebt, terwijl echte cheaters gewoon door blijven spelen.. maargoed.

PB is een van de gaarste a/c's aller tijden, ik snap ook niet waarom ze dat bij deze game gebruiken.
Nou, andere looks.

Het verleden kent een lange geschiedenis van tools of tweaks waarbij alles er anders uit zag en dat het evengoed valsspelen kon worden genoemd. Neem de mods waarbij de tegenstanders felle kleuren kregen, wie zegt dat deze aanpassing niet hetzelfde kan veroorzaken? Als het de kleuren kan aanpassen dan kan het misschien ook de tegenstanders beter zichtbaar maken.

De scheidingslijn tussen handig en cheat is soms heel dun.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

bazs2000 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Nou, andere looks.

Het verleden kent een lange geschiedenis van tools of tweaks waarbij alles er anders uit zag en dat het evengoed valsspelen kon worden genoemd. Neem de mods waarbij de tegenstanders felle kleuren kregen, wie zegt dat deze aanpassing niet hetzelfde kan veroorzaken? Als het de kleuren kan aanpassen dan kan het misschien ook de tegenstanders beter zichtbaar maken.

Ja dat klopt, legoland tweaks en glowhacks maar ik trek dat niet op een lijn met deze ''upgrade'' (ik noem het maar even zo, want ik vind het 10x beter dan hoe het is) Maar met al die bugs in het spel.. voeten die door muren heen komen als je in een gebouw ligt, mortars van de enemy die precies zichtbaar zijn (A) om er maar een paar op te noemen, zal dit niet echt een hulpmiddel zijn, lijkt me?

Plus met de spot button kan je zoveel zien als je wilt, (ook al ligt iemand ergens verstopt) als je Q'd in die richting (of welke dan ook) dan heb je em, dus dat lijkt me geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
bazs2000 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Nou, andere looks.

Nou ja, als ik de draadjes terzake FXAA Injector een beetje volg op het EA forum (uk) en Battlelog forum, dat wordt dit zeker niet als cheat gezien, daar er geen voordeel wordt behaald door diegene deze tweak gebruikt.

Als ik het goed heb zouden enkel de fletse "namaak" kleuren (IMO) die DICE heeft gebruikt, door deze tweak in belangrijke mate worden aangepast. Met name de nogal Sephia blauwe kleur in o.a. Metro en Seine Crossing zou nu veel minder aanwezig zijn.

Ik kan deze programma's (kleurenpalet tweaks), in het kader van het realisme, alleen maar toejuichen.

Als DICE een optie in het menu had gemaakt: "NORMAL COLOR SETTING / REALISTIC COLOR SETTING", dan zou deze tweak niet zo populair zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 24-01-2012 15:32 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Gisteren met die tweak gespeeld, ziet er gewoon nice uit.. moet wel zeggen dat dit vliegtuig een beetje raar spawnde...

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/726dkm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
Kan je ingame nog ergens zien dat je met tweak speelt bv bij video settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Niet dat ik heb kunnen zien, het is ook vreemd dat het niets overschrijft.. dus het wordt gewoon automatisch uit de hoofdmap opgepikt door het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 17:06
Indy91 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Ik wil het zeker gaan uitproberen.

@wow7:

Ik heb de FXAA Injector discussies een beetje gemist:
  • Begrijp ik goed dat de versie van "danoc" (v1.25), minder performance impact zou geven dan de "normale FXAA Injector versie" (v4 of v5)??
  • Dient de ingame FXAA ook op High te staan? Of dient de ingame FXAA op OFF komen te staan?
op vraag 1 , Ja
op vraag 2 , Zo ver ik weet niet , en op vraag 3 nee ook niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
k1978 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:43:
Kan je ingame nog ergens zien dat je met tweak speelt bv bij video settings?
Nee , alleen als je "Pause/Break" drukt zal je verandering van beeld zien in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
En welke kan je nu het beste kiezen de danoc1 v1.25 of de performance versie ??? Dus voor het mooiste resultaat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

redelijk recente post in datzelfde draadje waar iemand in de problemen komt met punkbuster.
http://extreme.pcgameshar...nload-43.html#post3886292. maar kan ook gevolg zijn van een antivirusprogramma, staat even verderop.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
MrJayMan schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:37:
redelijk recente post in datzelfde draadje waar iemand in de problemen komt met punkbuster.
http://extreme.pcgameshar...nload-43.html#post3886292. maar kan ook gevolg zijn van een antivirusprogramma, staat even verderop.
Dat kwam ik al tegen op battlelog in dit forum topic:

http://battlelog.battlefi...view/2832654489578075980/

lijkt me meer een punkbuster probleem dan een echte ban :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
k1978 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:39:
En welke kan je nu het beste kiezen de danoc1 v1.25 of de performance versie ??? Dus voor het mooiste resultaat !!
Je kan ze allebeide proberen wat past voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ja maar is er niet 1 beter kwa grapichs of is er alleen verschil in kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
k1978 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:
Ja maar is er niet 1 beter kwa grapichs of is er alleen verschil in kleuren..
Kan ik je helaas niet vertellen , heb alleen de peformance gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
oke bedankt ga hem wel proberen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Ik speel al een tijdje Battlefield 3 en had al enige tijd het gevoel dat ik, vooral op de back to karkand maps, aardige framedrops heb. Dus gisteren eens met Fraps aan gespeeld en merkte dat hij zelden boven de 50 kwam en op vele stukken zelfs 30-40 fps met drops naar 25, dit vooral op maps als Back to Karkand, maar die speel ik juist redelijk vaak.

Mijn hardware:
I7 2600k
8GB
GTX570 (Ik heb de nieuwste beta drivers van Nvidia al.)
en een SSD'tje waar het spel op geinstalleerd staat.

Met deze hardware ging ik er eigenlijk vanuit dat ik alles gewoon op ultra kan spelen, zo heb ik het dan ook ingesteld. Gewoon alles op hoogst mogelijk.

Zijn er tweaks of instellingen die ik kan weizigen om het spel beter te laten lopen zonder dat ik al teveel visueel moet inleveren? Heb al redelijk wat op internet gezocht maar daar ben ik niet veel wijzer op geworden.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

H3llSiNG schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:09:
Ik speel al een tijdje Battlefield 3 en had al enige tijd het gevoel dat ik, vooral op de back to karkand maps, aardige framedrops heb. Dus gisteren eens met Fraps aan gespeeld en merkte dat hij zelden boven de 50 kwam en op vele stukken zelfs 30-40 fps met drops naar 25, dit vooral op maps als Back to Karkand, maar die speel ik juist redelijk vaak.

Mijn hardware:
I7 2600k
8GB

Met deze hardware ging ik er eigenlijk vanuit dat ik alles gewoon op ultra kan spelen, zo heb ik het dan ook ingesteld. Gewoon alles op hoogst mogelijk.

Zijn er tweaks of instellingen die ik kan weizigen om het spel beter te laten lopen zonder dat ik al teveel visueel moet inleveren? Heb al redelijk wat op internet gezocht maar daar ben ik niet veel wijzer op geworden.
Er is zo weinig verschil tussen low/mid/high gewoon lekker op mid spelen, minder last van drops maar qua uiterlijk ziet het er nog prima uit.

P.s. Weet iemand hoe je screenshots maakt eigenlijk?? ik heb (zie paar posts terug) screen gemaakt naar mijn weten met prt scr maar als ik het nu weer doe dan gebeurd er vrij weinig -.- http://i41.tinypic.com/726dkm.jpg deze stond gewoon in mijn origin games/bf3 map :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Iemand enig idee waaraan dit probleem ligt : Als ik sli draai met me gtx580's dan flikkeren alle steentjes bij mij die op fde grond liggen. Als ik met 1 kaart draai niet..

Opgelost met de beta drivers!!

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 27-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ik speel al een tijdje Battlefield 3 en had al enige tijd het gevoel dat ik, vooral op de back to karkand maps, aardige framedrops heb. [...]
anti aliasing is een performance killer. zet die ns op 2x en de rest op ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ben toch erg blij dat ik voor de gtx580 ben gegaan .. Bf3 loopt super op gtx580 in sli.. Heb hier maar iets meer voor betaald dan 1 enkele 7970. uiteraard wel 2 de hands

Trouwens heb dat programmaatje geprobeerd die voor mooiere kleuren zorgt maar vind dat grauwe toch een stuk mooier

[ Voor 25% gewijzigd door k1978 op 28-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

k1978 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:
Ben toch erg blij dat ik voor de gtx580 ben gegaan .. Bf3 loopt super op gtx580 in sli.. Heb hier maar iets meer voor betaald dan 1 enkele 7970. uiteraard wel 2 de hands

Trouwens heb dat programmaatje geprobeerd die voor mooiere kleuren zorgt maar vind dat grauwe toch een stuk mooier
voor triple monitor kan ik me de noodzaak voor 2x580 voorstellen, verder moet 1x ook volstaan voor de veeleisende gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
draai op 1 scherm 24ínch fullhd maar vind het toch nog wel groot verschil hoor 1 of twee kaarten.. Loopt allemaal net iets soepler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
k1978 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:

Ja ieder zijn ding natuurlijk , heb hier zelf ook een gtx580 DS SC , speelt erg lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Heeft iedereen ook last van extreem lange laadtijden? Vooraleer de map bij mij geladen is is de game al lang begonnen... :/

Mijn specs:

Windows 7 64 BIT
4GB DDR2
Radeon HD 6950 2GB
Core 2 Quad @ 3.40 Ghz
Normal HD (geen SSD)

Heb de nieuwste drivers van AMD (12.2 preview) maar helpt niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Normal HD (geen SSD)
De vraag stellen is hem beantwoorden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
EvaluationCopy schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:18:
[...]

De vraag stellen is hem beantwoorden.
Mijn laadtijden waren nooit zo lang vroeger, en ik kan me niet voorstellen dat zo goed als iedereen die bf3 speelt een SSD heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 11:52

Fantasma

Just a ghost.

**

[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ik zit al een paar weken me te ergeren aan de tweakers die denken alle kennis in pacht te hebben in dit draadje.

Heb al 3x een berichtje getikt en elke keer denk : Nee, laat maar zitten.

Ik heb : AMD X6 1090T @ 3.4 GHz. 8 Gig ram. HD 5870 vidcard, speel op high/ultra ish settings.

Ik heb een 1TB Hitachi harddisk (Welliswaar een snelle) en ik ben altijd als één van de eersten in de map, vrijwel tegelijk met een vriend met een identiek systeem maar Intel 80GB SSD. Ik zie altijd de gehele countdown voorbij komen en langzaam aan mensen joinen tot de server vol is.

Ik speel veel karkand maar vroeger ook reguliere maps. Nooit last van laad-tijden. Ik heb een goed geoptimaliseerd windows 7 x64 systeem, Avira antivurs en defrag zo nu en dan ook nog eens.

Afgezien daar van heb ik pauper internet - 550kb/sec max op een goeie dag, minder als t' regent.

Zo. Weg met die "hdd = traag" fabeltjes vanaf nu. T' is allicht een factor, maar BF3 is prima snel te krijgen met een goeie hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
majic schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:29:
Ik zit al een paar weken me te ergeren aan de tweakers die denken alle kennis in pacht te hebben in dit draadje.

Ik heb : AMD X6 1090T @ 3.4 GHz. 4 Gig ram. HD 5870 vidcard, speel op high/ultra ish settings.

Ik heb een 1TB Hitachi harddisk (Welliswaar een snelle) en ik ben altijd als één van de eersten in de map, vrijwel tegelijk met een vriend met een identiek systeem maar Intel 80GB SSD. Ik zie altijd de gehele countdown voorbij komen en langzaam aan mensen joinen tot de server vol is.

Ik speel veel karkand maar vroeger ook reguliere maps. Nooit last van laad-tijden. Ik heb een goed geoptimaliseerd windows 7 x64 systeem, Avira antivurs en defrag zo nu en dan ook nog eens.

Afgezien daar van heb ik pauper internet - 550kb/sec max op een goeie dag, minder als t' regent.

Zo. Weg met die "hdd = traag" fabeltjes vanaf nu. T' is allicht een factor, maar BF3 is prima snel te krijgen met een goeie hdd.
Ik zag vroeger die countdown ook af en toe eens, maar nu zie ik die nooit meer, iedereen is al weg met alle voertuigen en dergelijken. :|

Ik herinnet me dit probleem bij Bad Company 2 wel nog, toen had ik daar ook enorm last van tot AMD een nieuwe drive uitbracht en die fixte dat toen. Welke driver gebruik jij?

[ Voor 6% gewijzigd door Asskicker op 29-01-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Asskicker schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:28:
Heeft iedereen ook last van extreem lange laadtijden? Vooraleer de map bij mij geleden is is de game al lang begonnen... :/

Mijn specs:

Windows 7 64 BIT
4GB DDR2
Radeon HD 6950 2GB
Core 2 Quad @ 3.40 Ghz
Normal HD (geen SSD)

Heb de nieuwste drivers van AMD (12.2 preview) maar helpt niet echt...
Heeft met je geheugen te maken, ik laad 2x zo snel in met 8 gb dan met 4... Daarnaast scheelt een ssd ook nog..

mijn specs

2600k op 4,2ghz onder stock cooler
8gb 1866 c7 dominators (4x2)
180gb vertex 2
gtx480 @ 850/2000

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
millman schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:38:
[...]

Heeft met je geheugen te maken, ik laad 2x zo snel in met 8 gb dan met 4... Daarnaast scheelt een ssd ook nog..

mijn specs

2600k op 4,2ghz onder stock cooler
8gb 1866 c7 dominators (4x2)
180gb vertex 2
gtx480 @ 850/2000
Hoe kan dat nu? De game is een 32bit applicatie, kan toch niet meer gebruiken dan 4GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zou zeggen, probeer t uit! Vanwege betere kloks met 4gb mem haal ik er af en toe 2 reepjes uit, als ik daarna ga gamen duurt het laden echt vele malen langer dan met 8gb... geloof t of niet :)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
millman schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:48:
Ik zou zeggen, probeer t uit! Vanwege betere kloks met 4gb mem haal ik er af en toe 2 reepjes uit, als ik daarna ga gamen duurt het laden echt vele malen langer dan met 8gb... geloof t of niet :)
Ik geloof je best hoor, maar ik vind het maar raar. Ik ga ook niet wat extra ram kopen (DDR2 is veel te duur).
+ het feit dat het vroeger zo lang niet duurde.

Toch bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Asskicker op 29-01-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4GB is op hoge settings te weinig. Mijn totale RAM gebruik loopt soms op naar 5.6GB. Dit is dus wel met Windows en andere programma's. Zelfs als ik in Windows weinig heb draaien kom ik nog altijd boven de 4GB totaal uit. Meer dan 4GB is dus zeker aan te raden bij dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hardware:
I7 2600k
8GB

oorzaak is toch wel te weinig GPU ram,ik heb ook een 570 en ik ervaar hetzelfde/zet motion blur maar eens uit en msaa maar eens op 2 maal en haal vooral textues maar eens van ultra stand af.Je zal zien dat je fps hard stijgen.En qua looks ga je er amper op achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:40:
[...]

oorzaak is toch wel te weinig GPU ram,ik heb ook een 570 en ik ervaar hetzelfde/zet motion blur maar eens uit en msaa maar eens op 2 maal en haal voor textues maar eens van ultra stand af.Je zal zien dat je fps hard stijgen.En qua looks ga je er amper op achteruit
Mijn 7970 gebruikt op ultra 1.7GB. 1.25GB is dan inderdaad te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Mijn 7970 gebruikt op ultra 1.7GB. 1.25GB is dan inderdaad te weinig.
Mag ik vragen hoeveel fps je ongeveer haalt in bv Caspian border met alles maxed out? (incl 4x MSAA)
En op welke resolutie speel je?

Ik heb overigens hetzelfde probleem met laadtijden. Schone W7 64bit op 500GB hdd. Voorheen was ik altijd als een van de eerste in de map, de laatste tijd duurt het laden eeuwen, en is het potje al lang begonnen als ik klaar ben..

(Q6600@3GHz, 6870, 4GB RAM)

EDIT: Net even Defraggler gedraaid, en nu blijkt dat mijn HDD toch zo'n 37% gefragmenteerd is! Even flink defragmenteren dus, hopelijk lost dat het probleem op.

[ Voor 12% gewijzigd door Brokxie op 29-01-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Let er wel op dat windows zelf ook ervoor zorgt dat er zoveel mogelijk ram gebruikt wordt, ik heb er zelf ook 8GB inzitten, start ik taakbeheer op en kijk ik naar het geheugengebruik, dan zie ik dat er 3,4 GB gebruikt wordt voor de cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende hardware:
CPU: AMD X4 970 @4GHZ
VGA: XFX 6870 @940/1130
MEM: Corsair 8 GB DDR3 1600MHZ 8-8-8-24

Ik speel op 1680x1050, op combinatie van medium/high/ultra settings, MSAA uit. En heb de ingame FPS gelocked op 70 FPS. (Gametime console command) Dat loopt bij mij lekker stabiel, ik drop zelden beneden de 70 FPS, alleen soms bij gulf of oman vanaf bepaalde punten. Dan zit ie op 55-60. Ik vind dat acceptabel, wanneer ik naar 1920x1080 ga, dan scheelt het toch wel erg veel in de FPS, ik zak dan vaak onder de 55 en dat vind ik toch echt storend. Dus ik zit weer lekker op 1680x1050 en stabiel op 70 FPS.

Ik heb het op 70 FPs gelocked omdat ik veranderingen in FPS van 70 naar 100 en dan weer naar 80 - 70 als niet stabiel ervaar. Aangezien het eigenlijk zelden onder de 70 zakt heb ik em daar op gelocked.

Wat zou helpen om op 1920/1080 het spel beter te laten lopen, een tweede 6870 erbij of gewoon voor de 7900 serie gaan wanneer deze goedkoper gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Weet niet wat je huidige instellingen zijn ervan maar probeer HBAO te veranderen naar SOAO? of gewoon uit. Scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al uit staan, scheelde me zo'n 10 FPS. En ik zag het kwaliteits verschil niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
majic schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:29:

Ik heb : AMD X6 1090T @ 3.4 GHz. 8 Gig ram. HD 5870 vidcard, speel op high/ultra ish settings.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/2/S/313732/original/gamestart_ssdvshdd.png
:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb ook een gewone HDD en zie ook bij elke map dat timertje nog dus heb ook niet echt een SSD nodig.

Oops, ze staan wel in raid 0, dus dan zijn ze toch iets sneller dan een single HDD

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 30-01-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 20:01
Wat ik merk is dat als je het spel opstart dat het laden erg lang duurt, maar bij het wisselen van map heb je daar totaal geen last van, ik ben altijd als een van de eersten binnen met een gewone hdd en 8gb ram. Met een ssd zijn je mapwissels misschien nog sneller, maar daar heb je geen kont aan omdat er een timer op zit voor het potje begint.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 30-01-2012 13:17 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Laatst online: 10-09 11:54
Nu pak je ook meteen o'n beetje de traagste schijf die er is :P 5400 rpm. (met relatief hoge sequentiele snehleid,dat dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
KillerX42 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:16:
[...]

Mag ik vragen hoeveel fps je ongeveer haalt in bv Caspian border met alles maxed out? (incl 4x MSAA)
En op welke resolutie speel je?
Met alles op ultra zit ik zo rond de 45 tot 60fps. Omdat ik dit net iets te weinig vind draai ik op high met een aantal dingen op ultra, ook met 4x MSAA. Dan zit ik vrijwel altijd op 60fps met soms drops naar 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
PilatuS schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Met alles op ultra zit ik zo rond de 45 tot 60fps. Omdat ik dit net iets te weinig vind draai ik op high met een aantal dingen op ultra, ook met 4x MSAA. Dan zit ik vrijwel altijd op 60fps met soms drops naar 50.
Het scheelt nogal of je op 640x480 speelt of op 5760x1080. :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooTB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 16:18
Hola,

Ik ben een upgrade aan het overwegen maar zie dat de prestaties van de 6870 tegenvallen. Draai nu met volgende systeem:

- Phenom II 940 BE
- 8 GB OCZ Gold
- 1 TB Samsung Spinpoint F3
- Radeon 4890 1GB

Ik vind het spel zeer soepel speelbaar (post later nog even FPS) op mijn oude graka, is het nog een stap voorwaarts naar de 6870 of moet ik gelijk voor een 6950 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
4890 -> 6870 zou ik gewoon niet doen, prestaties zullen wel wat beter zijn, maar geen enorme verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Vuistregel is dat je hier 3 stappen omhoog moet om het meeste lol te hebben van je stap vooruit qua graphics. Ik zou voor de 6950 gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:46:
[...]

Het scheelt nogal of je op 640x480 speelt of op 5760x1080. :P
Ja, dat was ik vergeten. 1920x1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Hierdoor krijg ik wel weer trek om een heel nieuw systeem te bouwen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooTB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 16:18
Hmmm, thanks voor de vuistregel, die kende ik nog niet: 6950 ligt 80 boven budget dus wellicht is een 560 TI of een 5870 een optie. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in het SSD kamp, maar die benchmark is toch echt onzinnig. Geen enkele gebruiker met kennis van zaken als een Green Power schijf als systeemschijf gebruiken. 5400 rpm en (mede daardoor) een accestime die veel hoger ligt dan van een fatsoenlijke 7200rpm schijf.

Als je die 2TB Green Power (WD20EARS) vergelijkt met de Black 1TB (WD1002FAEX) (ook niet helemaal eerlijk :+ ) heb je een PCmark Vantage HDD Score van ~4300 vs ~6750

Naja, het verhaal van majic is verder toch ook nutteloos als hij er de gebruikte resoluties niet bijzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:41:
[...]

Ik zit ook in het SSD kamp, maar die benchmark is toch echt onzinnig. Geen enkele gebruiker met kennis van zaken als een Green Power schijf als systeemschijf gebruiken. 5400 rpm en (mede daardoor) een accestime die veel hoger ligt dan van een fatsoenlijke 7200rpm schijf.

Als je die 2TB Green Power (WD20EARS) vergelijkt met de Black 1TB (WD1002FAEX) (ook niet helemaal eerlijk :+ ) heb je een PCmark Vantage HDD Score van ~4300 vs ~6750

Naja, het verhaal van majic is verder toch ook nutteloos als hij er de gebruikte resoluties niet bijzet.
Ik had BF 3 hier geïnstalleerd op de 500 GB harde schijf van mijn laptop (ASUS G73JH) en dat is toch echt een 7200 toeren exemplaar. Desondanks was het niet vooruit te branden met het laden van een map, dat duurde wel twee tot drie minuten ofzo. Toen heb ik wat ruimte vrijgemaakt op mijn 80 GB Intel X25-M SSD en daar BF3 op gezet. Scheelde echt enorm veel met laden!

Geheugen is trouwens geen probleem op de laptop, er zit 8 GB in. Graphics moeten wel op low omdat de 1,6 GHz quadcore het niet trekt.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb een I5 2500 8gig Kingston HyperX en een HD6770 in crossfire. Resolutie van 1920x1080, speel met een aantal parameters op ultra en de rest op high. Msaa stond uit maar ik vind dit eerlijk gezegd geen gezicht vooral als je naar hekken etc kijkt ziet het er gewoon niet uit. Ik heb toen beide kaarten een klein beetje overgeclockt van
850/1200 naar 945/1250 en toen 2x msaa aangezet.

Haal ik de grote mappen met 64 players nu ongeveer 50 tot 60 fps speelt prima. Wel jammer van dat msaa zo slecht werkt op ATI kaarten, is dit echt hardware gerelateerd of kunnen toekomstige drivers hier nog verandering in brengen?

Heaven Unique scoren ging van 966, gemiddeld: 39.1 fps range: 10.2 tot 96fps
Overlock 1086 gemiddeld: 43.1 fps range: 20.5 tot 105 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Gamepc schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:01:
Ik heb een I5 2500 8gig Kingston HyperX en een HD6770 in crossfire. Resolutie van 1920x1080, speel met een aantal parameters op ultra en de rest op high. Msaa stond uit maar ik vind dit eerlijk gezegd geen gezicht vooral als je naar hekken etc kijkt ziet het er gewoon niet uit. Ik heb toen beide kaarten een klein beetje overgeclockt van
850/1200 naar 945/1250 en toen 2x msaa aangezet.

Haal ik de grote mappen met 64 players nu ongeveer 50 tot 60 fps speelt prima. Wel jammer van dat msaa zo slecht werkt op ATI kaarten, is dit echt hardware gerelateerd of kunnen toekomstige drivers hier nog verandering in brengen?

Heaven Unique scoren ging van 966, gemiddeld: 39.1 fps range: 10.2 tot 96fps
Overlock 1086 gemiddeld: 43.1 fps range: 20.5 tot 105 fps
Probeer eens juist alles op high ipv high en ultra, en gooi dan wat juice op MSAA.

Met je 6770 moet zo iets ook best wel tot waarschijnlijk te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamepc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:22
Phntm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:38:
[...]

Probeer eens juist alles op high ipv high en ultra, en gooi dan wat juice op MSAA.

Met je 6770 moet zo iets ook best wel tot waarschijnlijk te halen zijn.
Dat heb ik nu staan, haal nu ongeveer 40 tot 50fps maar soms dropt die wel onder de 40 en dat wordt toch minder.
Nog andere manieren om fps increase te krijgen heb Anistrofische filtering 4x en Ambient occlusion uitstaan de rest op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Laatst online: 28-07 21:03
:> Repost..

[ Voor 113% gewijzigd door nixjuh op 31-01-2012 23:39 . Reden: Verkeerde user ingelogd... ]

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gamepc schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:22:
[...]

Dat heb ik nu staan, haal nu ongeveer 40 tot 50fps maar soms dropt die wel onder de 40 en dat wordt toch minder.
Nog andere manieren om fps increase te krijgen heb Anistrofische filtering 4x en Ambient occlusion uitstaan de rest op high.
Schaduwen en "mesh" kwaliteit schelen nog veel (volgens mij is het mesh, als je het lager zet zie je de afstand van detail minder worden). Dat zijn de zware/zwaardere effecten die ik met m'n HD3870 zéker op low wil hebben, scheelt samen ~10FPS waardoor ik van 30-50FPS naar 40-60FPS ga.

Misschien dus de schaduwen op medium of low, dat scheelt je vast veel qua FPS (al zijn de schaduwen op low erg blokkerig).

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
Ik speel BF -serie bij een clan, nl {ATF}

daar hadden ze op het forum een troubleshooter lijst gemaakt, met als oplossing om de Origin en BF3 te installeren op de SSD ( waar dan ook )

ik had dat al, en bij mij was het ook traaaaaag.... (heb een i7 930, 6GB, en 2x gtx480)

nu las ik ergens anders op een forum ( EA dacht ik ) dat als je in de Battlelog zit, en je hebt net een server geselecteerd om te joinen, dan moet na het joinen snel je browser MINIMALISEREN!!!!!

Je ziet dan op je bureaublad je Origin weer "starten" en het BF3 icoontje in de taakbalk verschijnen. Klik daarop, en je zit in het laadscherm van de map... als je daarna weer op je browser icoontje klikt gaat het snelle laden gewoon door.
Heb verder niet gekeken voor de uitleg waarom dat wel werkte, maar het werkt bij mij, dus ik ben blij!

[ Voor 0% gewijzigd door Deadslim77 op 31-01-2012 23:52 . Reden: taalfouten ]

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Deadslim77 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:49:
Ik speel BF -serie bij een clan, nl {ATF}

daar hadden ze op het forum een troubleshooter lijst gemaakt, met als oplossing om de Origin en BF3 te installeren op de SSD ( waar dan ook )

ik had dat al, en bij mij was het ook traaaaaag.... (heb een i7 930, 6GB, en 2x gtx480)

nu las ik ergens anders op een forum ( EA dacht ik ) dat als je in de Battlelog zit, en je hebt net een server geselecteerd om te joinen, dan moet je snel je browser MINIMALISEREN!!!!!

Je ziet dan op je bureaublad je Origin weer "starten" en het BF3 icoontje in de taakbal verschijnen. Klik daarop, en je zit in het laadscherm van de map... als je daarna weer op je browser icoontje klikt gaat eht snelle laden gewoon door.
Heb verder niet gekeken voor de uitleg waarom dat wel werkte, maar het werkt bij mij, dus ik ben blij!
Wil niet zeggen dat ik gelijk heb hiermee heb maar dit is meer een gok uit mijn richting: Door te minimaliseren, gaat je browser in een soort van idle en runt het alleen de benodigde services, dus op dat moment runt het battlelog omdat je een game aan het launchen ben.

Ik weet niet of dit juist is, maar ben er ook natuurlijk niet zeker van. Wie het beter kan uitleggen graag wil ik het ook weten, want dan leer ik ook wel is wat nieuws bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
Valt ook niet helemaal onder de HARDWARE oplossing, maar beetje onzinnig om daar te kijken als je dit niet geprobeerd hebt..

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Zit hier nog steeds met mijn HD3750 in m'n quad core bak Q9650, beetje jammer voor BF3.. Wil alleen niet zoveel uitgeven voor een nieuwe graka specifiek voor BF3. Is een 2e hands 5870 allicht nog iets goeds om in te investeren voorlopig? Komt hier wel vrij hoog in de lijst voor:

http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook voor een HD5850 gaan, beetje afhankelijk van welke resolutie je wil gamen. Ik heb een HD5850 en game op 1680x1050, ik haal dan met het meeste op high een avg fps van 50 frames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
brilsmurfffje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:14:
Je kan ook voor een HD5850 gaan, beetje afhankelijk van welke resolutie je wil gamen. Ik heb een HD5850 en game op 1680x1050, ik haal dan met het meeste op high een avg fps van 50 frames
Ok, thanks, ga ik es rondneuzen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik speel nu op een hd4870 met 512mb op 1920x1200, met alles op low. Zelfs dan ziet het er nog niet lelijk uit. Men broer heeft alles op high/ultra staan, maar ik kan echt niet zeggen dat als ik dat zie, dat ik dan :9~ :|

Het verschil vind ik echt niet groot tussen ultra-low en ultra-high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snivoos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb sinds enige tijd problemen met BF3.
Ik krijg enorme lagspikes te verwerken, ik word als het ware van tijd tot tijd teruggeworpen.
Het vreemde is dat ik bij de release van de game geen problemen had. Ik heb enkele maanden zonder problemen kunnen spelen.
Hardwarematig lijk ik inmiddels alles uitgesloten te hebben en nu vermoed ik dat het aan mijn internetverbinding ligt. Ik heb namelijk bij CSS sinds kort ook last van lagspikes.
Ik heb sinds eind dit jaar ook een nieuwe modem gekregen van Ziggo (hoewel ik me meen te herinneren dat ik geen lag had kort nadat ik de boel had aangesloten)

Ik heb al wat onderzoek gedaan op het net maar ik ben eerlijk gezegd een behoorlijke noob op dat gebied.
Wat ik wil gaan proberen (oplossingen volgens diverse fora):
- Poorten handmatig opengooien op de router/modem
- Firewall router uit

Verder nog iemand tips of suggesties?
Mijn internetverbinding werkt verder goed en snel (browsen, dowloaden, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@snivoos

Als het niet aan je nieuwe modem ligt (aangezien je in het begin geen problemen had), zou het dan niet gewoon aan je OS kunnen liggen? Als die vervuilt is, of je heb een nieuwe firewall/antivirus geïnstalleerd kan dat natuurlijk ook problemen opleveren.

Het opengooien van poorten e.d. in je router ben ik zelf nooit zo'n fan van omdat je toch wat kwetsbaarder wordt tegen eventuele aanvallen van buitenaf. Nou zal dat in praktijk vrijwel nooit voorkomen, maar je weet maar nooit! Heb je je modem/router en alles een keer van het stroom gehaald om de boel even te resetten, wil ook nog wel eens wonderen doen :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
hier overgestapt van abbo naar alles in 1 met vlotter internet etc....
ander modempje geplaatst en vaak time-outs en lag van hier tot ginder... word ook regelmatig uit games gegooid (ook adnere dan bf3, krijg dan een time-out).

Fijn, ziggo kan niks vinden, maar ben ondertussen wel een zooi geld kwijt aan die servicelijn van ze... :/
Misschien maar eens met t ouwe modem proberen, kijken of dat probleemloos gaat :P

Wat ik eigenlijk wil zeggen: sinds nieuwe ziggomodem "opeens" veel en vaak last van die lagspikes, zoals jij ze noemt.

[ Voor 12% gewijzigd door KaWaReZ op 12-02-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam en offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Sn0wblind op 13-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

knip

[ Voor 97% gewijzigd door Sn0wblind op 13-02-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snivoos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
@FeareX @KaWaReZ

Ik heb afgelopen weekend mijn router gereset, poorten voor BF3 geopend (firewall van de router stond al uit) en presto geen last meer van lag in BF3 (CSS nog niet geprobeerd). Het probleem is dat ik nu niet weet wat de oplossing was ;)
Kawarez, ik heb ook alles-in-1 van Ziggo en ik vermoed dat we dezelfde modem/router hebben (Ubee nog wat...). Probeer eens een reset en kijk dan of je nog lag hebt, en anders kun je dus proberen de poorten open te gooien (mocht je dat nog niet geprobeerd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 95% gewijzigd door Sn0wblind op 13-02-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Ander spel wat ik vaker speel (leukere community en vrouwtje speelt t ook) knalt er vaak uit. heb t hele routergedeelte uitgezet, nog steeds af en toe erafgeknald.

TS kapt er ook mee he

@fingeraar : wat is t nut van t filmpje? :)
showcase om te pochen met gekochte hardware? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
snivoos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:51:
@FeareX @KaWaReZ

Ik heb afgelopen weekend mijn router gereset, poorten voor BF3 geopend (firewall van de router stond al uit) en presto geen last meer van lag in BF3 (CSS nog niet geprobeerd). Het probleem is dat ik nu niet weet wat de oplossing was ;)
Kawarez, ik heb ook alles-in-1 van Ziggo en ik vermoed dat we dezelfde modem/router hebben (Ubee nog wat...). Probeer eens een reset en kijk dan of je nog lag hebt, en anders kun je dus proberen de poorten open te gooien (mocht je dat nog niet geprobeerd hebben).
Bij deed UPNP uitzetten de truuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een vraagje aan de experts. Doet het hier omdat ik het normale topic niet wil vervuilen.
Heb nu een Amd Athlon X4 635 @ 3335Mhz, in combi met een HD5750 en 8GB ram.
Nu vermoed ik dat m'n Graka binnenkort er mee stopt. Heb er een overclock op draaien speciaal voor BF3, maar krijg na een tijd spelen een rare streep door me scherm. Dus wil hem vervangen door een andere, 2ehands kaart.

Zit nu nog te twijfelen tussen een HD6950 of een GTX560Ti. Maar wordt dan me CPU niet een bottleneck?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

NoFearCreations schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:37:
Even een vraagje aan de experts. Doet het hier omdat ik het normale topic niet wil vervuilen.
Nu vermoed ik dat m'n Graka binnenkort er mee stopt. Heb er een overclock op draaien speciaal voor BF3, maar krijg na een tijd spelen een rare streep door me scherm. Dus wil hem vervangen door een andere, 2ehands kaart.

Zit nu nog te twijfelen tussen een HD6950 of een GTX560Ti. Maar wordt dan me CPU niet een bottleneck?
Ik meen dat je in de console een command kan typen welke laat zien hoeveel je cpu en je graka belast wordt door het spel, zowieso is nu je graka een bottleneck. Ik denk dat bij een upgrade van je grafische kaart je processor geen noemenswaardige bottleneck oplevert, wat voor socket heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

AM3+ heb ik nu. Wil van de zomer de 635 nog wel upgraden voor een 2ehands 955BE of iets dergelijks.
Heb nu ingame tussen de 30 en 40 fps, dus loopt wel goed. Maar na een tijdje komt er een streep door het scherm. Kaart wordt nooit warmer dan 55c, dus denk dat hij aan het overlijden is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je dat ook zonder overclock, want het lijkt alsof het aan je memory ligt, hoe warm wordt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nee zonder overclock op de kaart haal ik max 25fps. Kaart is gemod met een Scythe Mushasi cooler, inclusief koelblokjes.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik bedoel wat is de temperatuur van het geheugen van de kaart, en probeer het eens met een iets lagere clock op het geheugen en de core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
NoFearCreations schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:37:

Geen zorgen. Alle moderne quadcore CPU's kunnen BF3 prima draaien. Zie onderstaande grafiek van een aantal cpu's in combi met de 7970. Voor langzamere GPU's zoals de 6950 is het dus al helemaal geen probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=35137

Uit: http://www.guru3d.com/art...ling-performance-review/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

brilsmurfffje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:23:
ik bedoel wat is de temperatuur van het geheugen van de kaart, en probeer het eens met een iets lagere clock op het geheugen en de core
Hoe lees ik dat uit, GPU-Z?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
http://www.guru3d.com/art...ling-performance-review/9
Battlefield 3 was the one title that I expected to show a lot of performance differences with different CPUs. Dude was I wrong. And I should have known it as BF3 is very efficient with multi-threading, hence it can utilize multiple cores extremely well making its CPU needs really efficient.

I do need to make a note here as especially for BF3 it counts, this is a single player benchmark test. In massive online environment your CPU will become increasingly more important and stressed much worse. However, of we purely focus on the graphics engine versus the processors used, the difference remains rather small.
Dat ga je denk ik wel merken in 64p conquest. Je moet je wel voorstellen dat een AMD 6950 of een GTX560ti ruim 2 keer zo snel is dan een ATi 5750. Als je CPU het nu al zwaar heeft dan gaat dat denk ik niet goed na een upgrade.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

CPU wordt nu niet echt warm, en ook niet extreem belast. Ook zonder OC draaide hij al goed, maar OC'en omdat het kan zeg maar. :)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik ben van een 6870 naar een veel snellere 6970 gegaan, mijn cpu-belasting is echt geen sikkepit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dus, zit nu te twijfelen tussen een 6950 2GB of een 560 2GB?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
NoFearCreations schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:17:
Dus, zit nu te twijfelen tussen een 6950 2GB of een 560 2GB?
http://tweakers.net/price...cogrwWOsgtaFRWzUT5uIqX0AQ

Voor de prijs zou ik de AMD6950 pakken. Het is iets duurder maar de kaart is wel weer wat sneller.
En dan heb je ook niet het probleem van drivers omdat je van AMD naar NVIDIA gaat. Als de AMD drivers niet goed van de PC gaan dan kan je Windows opnieuw installeren. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:40:
Ik ben van een 6870 naar een veel snellere 6970 gegaan, mijn cpu-belasting is echt geen sikkepit veranderd.
CPU maakt bij BF3 weinig uit als het maar een Qaud-Core is. Mijn i7 950 @ 4.2GHz loopt nooit op 100%. Geen enkele core komt boven de 75% uit. Dit met een 7970 en alle settings op Ultra. Alleen MSAA staat op 2X en SSAO ipv HBAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Graag zou ik een u2412u scherm halen met een 16:10 ratio.
Ik vraag me alleen af hoe bf3 hierop reageert.
Is het zo dat je zwarte banden hebt boven en onder of rekt ie het scherm uit, zoals ik nu ervaar op een 4:3 scherm?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Waterlelie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:24:
Graag zou ik een u2412u scherm halen met een 16:10 ratio.
Ik vraag me alleen af hoe bf3 hierop reageert.
Is het zo dat je zwarte banden hebt boven en onder of rekt ie het scherm uit, zoals ik nu ervaar op een 4:3 scherm?
nee, gaat gewoon goed. Je kan battlefield op elke resolutie spelen en zelf de FOV instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

DanielWW2 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:21:
[...]

http://tweakers.net/price...cogrwWOsgtaFRWzUT5uIqX0AQ

Voor de prijs zou ik de AMD6950 pakken. Het is iets duurder maar de kaart is wel weer wat sneller.
En dan heb je ook niet het probleem van drivers omdat je van AMD naar NVIDIA gaat. Als de AMD drivers niet goed van de PC gaan dan kan je Windows opnieuw installeren. ;)
Dan ga ik voor de 6950, kan er nu een voor erg weinig geld krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

haarbal schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:29:
[...]
nee, gaat gewoon goed. Je kan battlefield op elke resolutie spelen en zelf de FOV instellen.
Zou je goed kunnen definieren, wordt het uitgerekt of krijg ik banden?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Waterlelie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:47:
[...]

Zou je goed kunnen definieren, wordt het uitgerekt of krijg ik banden?
Als je hem op 1920x1200 zet is het niet uitgerekt en geen banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de meeste pc games schalen prima naar welke resolutie je maar wilt, je ziet alleen meer van de wereld,
vergelijk het maar met een raam in een huis, hoe groter het raam hoe meer je van buiten ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

brilsmurfffje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:55:
de meeste pc games schalen prima naar welke resolutie je maar wilt, je ziet alleen meer van de wereld,
vergelijk het maar met een raam in een huis, hoe groter het raam hoe meer je van buiten ziet
Ja, en wat ik dus weet na verschillende testjes is dat je het meeste ziet als je 16:9 reso hebt.
Als je dus 16:10 gaat instellen betekent dat er links en rechts van je beeld wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat kan enkel bij de cut-scenes voorkomen omdat die in sommige gevallen niet in realtime gerenderd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Waterlelie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:59:
[...]

Ja, en wat ik dus weet na verschillende testjes is dat je het meeste ziet als je 16:9 reso hebt.
Als je dus 16:10 gaat instellen betekent dat er links en rechts van je beeld wegvalt.
Je kan zelf de FOV verhogen zodat ie weer wat "uitzoomt" als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

brilsmurfffje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:00:
dat kan enkel bij de cut-scenes voorkomen omdat die in sommige gevallen niet in realtime gerenderd worden
En hoe maakt bf3 IRT dan 16:9 van 16:10, als je dus aan het spelen bent.

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.