waarschijnlijk 1024x768yzx schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:36:
[...]
Resolutie helpt ookdenk dat dat op 1600x1200 is ofz?
edit: er staat ook 1080p
[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 03-12-2011 00:44 ]
waarschijnlijk 1024x768yzx schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:36:
[...]
Resolutie helpt ookdenk dat dat op 1600x1200 is ofz?
[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 03-12-2011 00:44 ]
Ja, Origin staat ook op de SSD. Swapfile staat niet uit, kwam wel eens programma's tegen die per-se dat aan wilde hebben, zal het eens proberen zonder. Wat is prefetch? Geloof dat ik wel redelijk wat in het register had gecontroleerd wat daarnaar klonk en dacht dat het uit stond. Indexeren staat ook uit op de SSD.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:01:
[...]
heb je wel alles van bf3 op je ssd staan,dus ook origin,ect en als je een intel chipset hebt,download rapid storage technolog en instaleer dat maar eens .
Je hebt de swapfile of prefetch file wel uitstaan?,dat is namelijk wel van belang met een SSD.
Staat Indexeren uit?
Installeer eens een Ramdisk voor die tempfiles. Niet dat een SSD traag is, maar alle beetjes helpen.Pimmeh schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:03:
Aargh, ik word helemaal gek! Heb net een nieuwe videokaart en geheugen gekocht voor BF3 en zelfs een SSD voor de heerlijke snelheid, maar elke 5 minuten gaat Windows 7 64 bit iets schrijven waardoor BF3 gewoon tijdelijk onspeelbaar wordt! Echt superfrustrerend!
[afbeelding]
Hij is op die momenten bezig met C:\$LogFile van 5 tot 12 MB/sec! Volgens mij is het deel van het NTFS filesystem maar dit is gewoon niet leuk meer als daardoor je framerate van 50 naar 9 FPS dropt.Zowel windows als BF3 staan op dezelfde SSD schijf. Iemand enige idee hoe ik dit uit kan zetten / kan voorkomen? Ik heb in de admin settings al heel veel logbestanden uit gezet, dat hielp al veel, maar dit krijg ik gewoon niet voor elkaar... Verder heb ik een Core2Duo E8400, 6GB aan RAM, ATi 6750 videokaart. Indexing staat uit op de C: schijf.
Verwijderd
In het nvdia en AMD gfx topic word er juist veel gezegd dat als je te weinig Vram hebt dat de game het dan aanpast in details die dan automatisch minder word. Wat klopt hier eigenlijk van?Ultraman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 06:45:
[...]
Als je de textures ook op Ultra hebt dan denk ik dat die wel eens meer geheugen nodig hebben dan je kaart beschikbaar heeft. Vervolgens gaat het normale RAM als uitvalsbasis dienen voor de textures die niet op de kaart er meer bij passen, soort van swap zeg maar. En dan moet hij heen en weer gaan kopiëren tussen je RAM en de videokaart, wat desastreus is voor de performance.
Probeer eens wat de handel op High doet. Heb je het dan ook?
Hoeveel RAM heb je daarnaast?
Want ik heb gemerkt dat 4GB RAM een minimum is om Battlefield 3 te kunnen spelen. 8GB werkt echt een stuk lekkerder, dan kun je nog een keer fatsoenlijk Alt-Tabben naar je Battlelog in de browser, Skype/Teamspeak, etc en is er ook nog ruimte voor de file system cache waardoor het laden van een nieuwe map ook vlotter gaat en je wel voor de timer binnen bent.
Daar mag je wel vanuit gaan ja. Doorvoersnelheden e.d. zijn vele malen groter. Of het merkbaar is hangt af van je instelling maar je kunt na de upgrade wel het e.e.a. iets omhoog gooien in je instellingenreemprive schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:23:
Heeft een upgrade naar een i5 2500k effect op BF3 als je van een Q9550 komt?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ik vind dit altijd wel een mooi voorbeeld, hier zie je dat je zonder MSAA nog net genoeg hebt aan 1 GB en dat 560 SLI over het niveau van een 580 zit.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:43:
[...]
In het nvdia en AMD gfx topic word er juist veel gezegd dat als je te weinig Vram hebt dat de game het dan aanpast in details die dan automatisch minder word. Wat klopt hier eigenlijk van?
Het is aan jou, wie geloof je... Ik heb honderden topics gelezen over mensen die frame drops op ultra hebben en maar 1 GB hebben.As the graph shows, higher settings for Texture Quality do not significantly affect FPS. However as texture detail rises, so too does the amount of Video RAM (VRAM) needed to hold these textures on your graphics card for quick access. In BF3, textures are streamed in as required, but your Texture Quality setting determines the texture pool size, which is the amount of VRAM allocated to storing textures at any one time. At the Low setting, 150MB is allocated to the texture pool; Medium = 200MB; High = 300MB; and Ultra = 500MB. Keep in mind however that your VRAM also stores a range of other game information, and that an average multiplayer level in BF3 can have 1.5GB or more of textures, so it can't all be stored on your GPU at once. Thus setting this option too high may result in stuttering or visible texture streaming. The Ultra Texture Quality setting for example is designed specifically for GPUs with 1.5GB or more of VRAM.
If you notice that your system is constantly stuttering or momentarily freezing, or you frequently see textures being streamed in while you're moving around, then lower Texture Quality to see if this helps reduce the issue.
[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 04-12-2011 19:05 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 21:25 ]
neeRuben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:19:
Ik draai crossfire hd6850. Ik haal 60 fps zonder drops op ultra met MSAA uit. Dit op een resolutie van 1920x1080. Beide kaarten beschikken over 1gb vram. Ik weet niet of het vram van de kaarten bij elkaar wordt opgeteld.
In multiplayer Conquest Large op bijvoorbeeld Caspian Border? Heb zelf ook 6850CFX en alles op Ultra 1080P gaat dan toch echt mis, gigantische framedrops en nagenoeg onspeelbaar.Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:19:
Ik draai crossfire hd6850. Ik haal 60 fps zonder drops op ultra met MSAA uit. Dit op een resolutie van 1920x1080. Beide kaarten beschikken over 1gb vram. Ik weet niet of het vram van de kaarten bij elkaar wordt opgeteld.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Mja, maar dat is ook precies wat ik aangaf in mijn post.Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:02:
Zelfs op Caspian Border. Heb net nog een paar sceenshotjes gemaakt van op de GoT server. Op het moment van spelen zaten er 54 man in de server.
settings:
http://postimage.org/image/tkki3cr9x/
ingame:
http://postimage.org/image/4yaqnbwxn/
http://postimage.org/image/cp4g1lnof/
Zonder zelfs maar soldiers of ander zwaarder geschut in je blikveld vind ik het niet echt representatief voor een fps game rondje... Loop als US soldier maar eens bovenaan aan de homebase naar die 2 schuttingen waar voor de doorgang die witte tank staat, waar je niet doorheen kan en kijk eens naar de ramp vanuit het grasveld naar het Checkpoint, waar je als tank vanuit Antenna vandaan komt en zoom eens in, verwacht dat je dan nog de helft hebtRuben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:02:
Zelfs op Caspian Border. Heb net nog een paar sceenshotjes gemaakt van op de GoT server. Op het moment van spelen zaten er 54 man in de server.
settings:
http://postimage.org/image/tkki3cr9x/
ingame:
http://postimage.org/image/4yaqnbwxn/
http://postimage.org/image/cp4g1lnof/
[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-12-2011 23:27 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
[ Voor 19% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:26 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:42 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Frames, Time (ms), Min, Max, AvgOok kan je eens fraps laten loggen en gaan gamen ipv scenery aanschouwen zonder action, verwacht dat je ineens andere gemiddelden hebt...
[ Voor 38% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:56 ]
Ik krijg dat wel eens bij het connecten naar een server, maar nooit ingame. Dit is trouwens een software issue, terwijl dit topic speciaal voor de hardware discussie is.Phntm schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:56:
Heren, heb een vraagje.
Komt het ook bij jullie voor dat jullie constant ingame disconnecten? Of berichten krijgt als Disconnected from the EA servers? Blijkbaar hebben veel mensen hier last van op de BF forums, maar niemand kent nog een oplossing. Denken jullie dat er een patch op komst is om dit te fixen?
Goud is geen geld
Verwijderd
Dus het is niet zo dat je minder textures krijgt met bvb een 512mb videokaartje.?unfor schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:56:
[...]
Ik vind dit altijd wel een mooi voorbeeld, hier zie je dat je zonder MSAA nog net genoeg hebt aan 1 GB en dat 560 SLI over het niveau van een 580 zit.
Zodra je MSAA aanzet word er zo'n 2-300 MB meer gebruikt en dan zakt de performance compleet in terwijl de kaarten met meer geheugen nog weinig moeite hebben. (ATI kaarten hebben sowiezo een probleem met de MSAA in BF3 maar dat is een ander verhaal)
Vergeet niet dat veel maps al veel meer dan 1 GB gebruiken en ik weet niet welke map gebenched is, 1,5 GB is op ultra normaal.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog een quote van nvidia: Bron
[...]
Het is aan jou, wie geloof je... Ik heb honderden topics gelezen over mensen die frame drops op ultra hebben en maar 1 GB hebben.
Hier nog een die aantoont dat 1 GB onvoldoende is voor max settings in MP. (laagste waardes zijn die veelbesproken framedrops op 1 GB kaarten)
In SP heb je wel voldoende aan 1 GB, en dat is nou net wat de meeste sites benchen
[afbeelding]
Verwijderd
Maar 2 gtx560 ti's doen het wel weer goed met 4xMSAA aan zie ik veel bij usersunfor schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:16:
[...]
Mja, maar dat is ook precies wat ik aangaf in mijn post.
Zonder MSAA red je het wel redelijk met 1 GB, maar zodra je dat aanzet ga je het wel merken.
Ik draai bf3 op een Q9550 @ 3,5 Ghz en 8 GB aan geheugen icm een GTX 570 @ 1920x1080 met alles op ultra (caspian border: minimale framerate = 57 fps).reemprive schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:23:
Heeft een upgrade naar een i5 2500k effect op BF3 als je van een Q9550 komt?
Verwijderd
Met MSAA uit lijkt mij?BlauweAap schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:40:
[...]
Ik draai bf3 op een Q9550 @ 3,5 Ghz en 8 GB aan geheugen icm een GTX 570 @ 1920x1080 met alles op ultra (caspian border: minimale framerate = 57 fps).
Ik denk persoonlijk dat er meer winst te behalen valt aan een upgrade van je grafische kaart.
Verwijderd
mmm dan toch de cpu die bij mij dan de boel laat zakken(die draait op stock settings), ik heb in caspian borden nogal eens een dip naar 40 fps met een GTX570,als er b.v veel explosies zijn en in het stuk bos,dan wil de fps nog wel eens inzakken..).,laatste officielle driversvoor vga, 12gb ram en een I7 920 en een intel ssdBlauweAap schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:40:
[...]
Ik draai bf3 op een Q9550 @ 3,5 Ghz en 8 GB aan geheugen icm een GTX 570 @ 1920x1080 met alles op ultra (caspian border: minimale framerate = 57 fps).
Ik denk persoonlijk dat er meer winst te behalen valt aan een upgrade van je grafische kaart.
Wat voor een CPU heb je en welke Catalyst driver gebruik je? Wellicht dat ik nog wat winst kan halen.Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:53:
[...]
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
17744, 300000, 42, 63, 59.147
dit komt uit fraps op casbian border met vsync aan.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Verwijderd
Koop een Intel netwerkkaart, dan krijg je zulk soort vage connectiefouten veel minder.Phntm schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:56:
Heren, heb een vraagje.
Komt het ook bij jullie voor dat jullie constant ingame disconnecten? Of berichten krijgt als Disconnected from the EA servers? Blijkbaar hebben veel mensen hier last van op de BF forums, maar niemand kent nog een oplossing. Denken jullie dat er een patch op komst is om dit te fixen?
Kan jij eens een benchmark maken?BlauweAap schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:40:
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 09:45 ]
Whole lot of stars ***
Verwijderd
bedankt,ja ik denk inderdaad ook dat de cpu de boel bottleneckt,maar het is prima speelbaar op mijn systeem verder.Rudios schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:41:
Bij jullie beide is de Quad de bottleneck, de 570 en de 580 is way to much voor de quad. Sinds ik m'n Q6600@3ghz heb geupgrade naar een i5 2500k zit ik meer op 70 FPS dan op 60 FPS met de laagste drops naar 58 fps op Caspian Border op een druk moment, ik speel alles op Ultra met een GTX560ti 2gb. Voorheen met de Quad had ik alles op high/medium en had ik drops tot 40 fps met dezelfde 560ti. Dus de meest logische upgrade zou de proc zijn, daar kan je een berg winst mee pakken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:04 ]
Verwijderd
Een gtx580 kan nog prima met een Q6600. Er is maar een lichte bottlnek met ocsain onez schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:06:
sowieso kun je als ATi/AMD gebruiker de tesselation slider in het CCC handmatig op 32x zetten ipv app controlled wat 64x is, dan kakt je fps niet in als je de drukte in kijkt en je ook nog eens inzoomt, en een verschil in IQ kan ik niet echt vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:36 ]
Verwijderd
maar de vraag is of dat single player of multiplayer is,multiplayer staat nou eenmaal bekend in dit spel als meer cpu intensief. maar een 920 op 4ghz.pfff,dat is een OCVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:24:
[...]
Een gtx580 kan nog prima met een Q6600. Er is maar een lichte bottlnek met oc
http://www.tomshardware.c...-performance,3063-13.html
Maal als ik de jongens zo hoor is hun porformance bijna maximaal want ik haal het zelfde met een core i7 920 op 4000mhz met een gtx580. CPu upgrade voor bf3 zal dus niet veel uitmaken.
Verwijderd
Ik kijk zowieso nooit naar reviews, ik beoordeel liever mijn eigen bevindingen en het feit is gewoon dat ik gemiddeld zo'n 20 FPS meer heb en op Ultra (geen MSAA) speel sinds ik een i5 2500k heb. Dus wat een ieder er mee doet moeten ze zelf weten. Dit zijn mijn keiharde feitelijke bevinden. En als jij een i7 hebt in combi met een gtx580 en dan dezelfde performance hebt als de Quad vrienden hierboven, vind ik dat je een matige prestatie neerzet voor zo'n high-end rigje, tenzij je msaa op 4x hebt, dan is het prima.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:24:
[...]
Die gozer met die ti lult maar wat want hij speeld niet met MSAA aan.
http://www.guru3d.com/art...560-ti-448-core-review/17
[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 11:44 ]
Whole lot of stars ***
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:48 ]
Dan zou je een gigantische waslijst krijgen lijkt me zo. En tevens voor advies voor onderdelen kan je beter in het topic daarvoor zijn, want dan praten we alweer over een pc samenstellen etc.maxvandenberg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:48:
mensen, mag ik weten waarom er alleen maar wat videokaarten, een playstation 3(???) en de games zelf in de productlijst staan en geen mobo's proci's koelers e.d.
battlefield 3 vereist wel veel van deze onderdelen dus vind het raar dat 't er niet in staat.:+
somebod like to do that?
Maar FRAPS trekt toch de FPS naaronder? Correct me if i'm wrong. Voor mij was de proc upgrade een verademing omdat ik eindelijk stabiel boven de 50 FPS kon spelen, ik persoonlijk vind dat wel het minimum om het soepel te laten ogen en spelen. Maar waar het bij mij 50 FPS is, is het voor iemand anders weer op 35 FPS prima te doen. Als je met een Quad en een gtx580 rond de 60 fps haalt is het prima, alleen haal je niet het volledige potentieel uit de kaart en dat vind ik wel sonde voor zo'n dure kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:45:
Ik haal gewoon het zelfde als wat in de meeste revieus staat en mensen met een soort gelijk systeem.
Er is verder ook helemaal niets aan de hand met mijn rig.
Maar kijken is ook anders dan een benchmark draaien. Ga maar eens een benchmark draaien met FRAPS
dan zal je gewoon zien dat je ogen je bedriegen.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Nee met FRAPS aan haal je niet de FPS naar beneden. Alleen als je een filmpje gaat draaien maar dat kost maar 5 fps.Rudios schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:56:
[...]
Maar FRAPS trekt toch de FPS naaronder? Correct me if i'm wrong. Voor mij was de proc upgrade een verademing omdat ik eindelijk stabiel boven de 50 FPS kon spelen, ik persoonlijk vind dat wel het minimum om het soepel te laten ogen en spelen. Maar waar het bij mij 50 FPS is, is het voor iemand anders weer op 35 FPS prima te doen. Als met een Quad en een gtx580 rond de 60 fps haalt is het prima, alleen haal je niet het volledige potentieel uit de kaart en dat vind ik wel sonde voor zo'n dure kaart.
Wat wil jij graag weten dan, ik heb namelijk een 1366 systeem.maxvandenberg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:56:
weet ik
maar ik denk: Battlefield 3 hardware topic = veelbelovend!
ik verwachte hier 2011/1366 planken aan te treffen bijv. werkgeheugen en processoren.:P
maar inderdaad dat word behoorlijk veel ja.
maar battlefield 3(zoals ik net al zei) vereist veel meer in het algemeen van je hardware dan alleen je videokaart.(wat vooralsnog wel wat meer prioriteit heeft dan andere onderdelen)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 12:02 ]
Maat van mij had ook ook melding van directx. Zij oplossing was het uitschakelen van de philips ambilight kit.R!cine schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:11:
Hallo,onlangs heb ik een upgrade uitgevoerd in de hoop BF3 goed te kunnen draaien...
Specs: Asus maximus formula
4 GB ram, Q6600 (nog stock)
2x XFX HD6870 in Crossfire.
Mijn probleem: Met Crossfire aan, krijg ik een crash zodra ik de de SP continue ,, een dx error, iets met geheugen.
Doe ik de crossfire uit, kan ik normaal een server joinen, maar na 1 minuut gespeeld te hebben een statisch scherm, ctrl-alt-del "battlefield 3 reageerd niet meer"![]()
Driver Packaging Version: 8.911-111025a-128242C-ATI ( 11.11 ! )
Catalyst Control Center Version: 2011.1025.2231.38573
Wie heeft hier ervaring mee, en/of kan een oplossing aandragen??
Alsjeblieft,.. ik wil graag even rustig BF3 spelen ..!!
Dank bij voorbaat Grt, R!cine
Ja, tuurlijk haal jij het maximum uit je 580, je hebt immers een i7Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:00:
[...]
Ik haal zeker wel de volledige potentie uit de kaart met een q core want de gpu load is 99% en cpu 40-60%.
Sterker nog momenteel is het gemiddelde met de sterkste cpu zo'n 45 fps met MSAA aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 12:26 ]
Whole lot of stars ***
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 12:32 ]
Nee, gewoon een samsung scherm, no fancy lights what so ever.. Ik denk dat het probleem toch echt in de crossfire drivers zit. Met één kaart werkt het allemaal 'prima' ( eerte potje crash / blackscreens daargelaten../ medium settings) Als ik straks weer thuis ben zal ik die Update even checken, en anders heb ik een hele waslijst met mogelijke fixes. Mocht ik een fix vinden post ik hem.Lumics schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:03:
[...]
Maat van mij had ook ook melding van directx. Zij oplossing was het uitschakelen van de philips ambilight kit.
Heb je toevallig externe hardware die ook ook gebruikt maak van direct x?
[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 06-12-2011 15:06 ]
Welke AMD driver gebruik je? Volgens mij zijn er sowieso problemen met crossfire opstellingen..Andyk125 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:
Dag Allemaal,
Ik heb het volgende systeem:
Intel i7 930 @ 2,8Ghz
Asus P6X58D-E
Corsair HX650W
Corsair TR3X6G1600C8D (6GB)
Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 (Crossfire)
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Ik speel BF3 op dit moment op de standaard high setting en voor de rest niets aan veranderd. Resolutie is trouwens 1650x1050. Ik heb veel last van framedrops, dit komt vooral voor wanneer het druk wordt. Hierdoor is het spel op sommige momenten echt onspeelbaar..
Ik dacht dat ik met me setup het spel op high toch eenvoudig zou moeten draaien zonder problemen te ondervinden. Normaal draait het spel rond de 80 a 90 frames, maar wanneer het druk wordt dropt het regelmatig naar 25 a 30![]()
Iemand een idee waar de framedrops van kunnen komen? Het probleem komt eigenlijk pas zo erg voor na de update..
Op het moment gebruik ik de AMD 11.10 drivers..JerX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:43:
[...]
Welke AMD driver gebruik je? Volgens mij zijn er sowieso problemen met crossfire opstellingen..
Niet om vervelend te doen (of een mod zijn job te jattenAndyk125 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:46:
[...]
Op het moment gebruik ik de AMD 11.10 drivers..
11.11b drivers zaten bij mij goed te kutten, tot 3x toe een complete systeem freeze gehad waar ik op 11.10 geen last van had. Ze bieden echter wel een betere CF ondersteuningJerX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:40:
[...]
Niet om vervelend te doen (of een mod zijn job te jatten) Maar volgens mij is het beter als we hier verder gaan:
[Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic
(modje verplaatst ons wel?)
Je kan proberen of 11.11b uitkomst bieden voor je, die schijnen wat fixes te hebben voor crossfire.
Nou het probleem is opgelost, de 11.11 drivers en de nieuwe update van BF3 heeft goed geholpen, ik draai nu met dezelfde instellingen met gemak 80FPS, met enkel tot geen framedrops. Hopen dta het zo blijftKnul schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:56:
[...]
11.11b drivers zaten bij mij goed te kutten, tot 3x toe een complete systeem freeze gehad waar ik op 11.10 geen last van had. Ze bieden echter wel een betere CF ondersteuning
Wel raar dat je last hebt van zulke drops, met mijn single 5850 (met Phenom II X4 955) kom ik vrijwel nooit onder de 45 FPS (1680x1050, preset high).
Het lijkt dat de 11.10 drivers het beter deden dan 11.10. Ik draai nu wel 11.11..maar heb toch het idee dat 11.10 beter draaide. Maargoed.. 6870 in CFsain onez schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:29:
Nog iemand die CF heeft en regelmatig drivers probeert die dit bevestigen kan?
Heb juist het idee dat het beter draait met 11.11Dacuuu schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:48:
[...]
Het lijkt dat de 11.10 drivers het beter deden dan 11.10. Ik draai nu wel 11.11..maar heb toch het idee dat 11.10 beter draaide. Maargoed.. 6870 in CF
Whole lot of stars ***
Ik heb sinds de nieuwe update en drivers een veel betere performance met me Asus 5850 CF, scheelt zeker 15 tot 20 frames. Had me video instelingen op auto staan en sinds de update pakte Bf3 zelf Ultra instellingen voor enkele onderdelen. Toch liep dit niet echt goedpeakaboo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:39:
[...]
Heb juist het idee dat het beter draait met 11.11Minder hick ups, stuttering enz. Hogere average FPS. Ook CF 6870 hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 08-12-2011 15:35 ]
Verwijderd
Ik ook,ik merk een performance drops sinds de nieuwe patch....Rudios schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:17:
Ik ben benieuwd wanneer er weer eens Nvidia performance drivers uitkomen.
Verwijderd
kan je ook in bf3 instellenAndyk125 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:34:
[...]
Ik heb sinds de nieuwe update en drivers een veel betere performance met me Asus 5850 CF, scheelt zeker 15 tot 20 frames. Had me video instelingen op auto staan en sinds de update pakte Bf3 zelf Ultra instellingen voor enkele onderdelen. Toch liep dit niet echt goed
De MSAA instellingen moeten toch altijd in de CCC gewijzigd worden of kan dit ook in Bf3?
Verwijderd
Die had ik ook al zonder de patch, ik heb nog altijd drops op de zelfde punten in de game en ongeveer even veel fps als met de eerste bf3 drivers en patch met sliVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:52:
[...]
Ik ook,ik merk een performance drops sinds de nieuwe patch....
Vanavond even gespeeld met deze driver. Lijkt wel iets soepeler te draaien maar lijkt niet veel invloed te hebben op mijn HD5770 in CF. FPS is volgens mij nagenoeg gelijk al moet ik zeggen volgens mij geen framedrop gezien te hebben.sain onez schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:05:
http://support.amd.com/us...MDCat1110PreDriverV2.aspx
dit is die preview2 driver, ben benieuwd of je het bevestigen kunt...
Verwijderd
wat voor proc heb je?Andyk125 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:34:
[...]
Ik heb sinds de nieuwe update en drivers een veel betere performance met me Asus 5850 CF, scheelt zeker 15 tot 20 frames. Had me video instelingen op auto staan en sinds de update pakte Bf3 zelf Ultra instellingen voor enkele onderdelen. Toch liep dit niet echt goed
De MSAA instellingen moeten toch altijd in de CCC gewijzigd worden of kan dit ook in Bf3?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Uiteindelijk wordt quad sli in de huidige BF3 versie wel ondersteund.Leader98 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:
[...]
Ik betwijfel of SLI nu al goed ondersteund wordt...
In mijn setup lijkt het erop dat ie maar een van de twee GTX295 kaarten gebruikt...
OK, dat is geen gewone SLI maar quad SLI, maar toch.
[ Voor 24% gewijzigd door Leader98 op 10-12-2011 14:51 ]
[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 11-12-2011 14:55 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Nice das veel meer fps meer dan mijn GTX 580 Lightning op 930/4800!!! met een CPU load van 70 %.Rudios schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:13:
[...]
Waarom 8xAF?? Zet dat gewoon op 16x, heeft amper tot géén performance hit!
Ik heb vorige week mijn systeem geupgrade van een Q6600 naar een i5 2500k@3.8ghz met een MSI GTX560ti 2gb versie (oc 925mhz). En ik speel op Ultra (1680x1050, MSAA uit en Motionblur uit) nooit minder dan 60FPS op welke map dan ook, ik stond echt te kijken van die prestatie, ik kan echt concluderen dat de 2gb mem de Ultra setting met gemak aan kan. Dus voor mensen die nog willen upgraden voor BF3, investeer in een GFX kaart met 2gb mem, zeker met het oog op de toekomst.
[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 11-12-2011 16:18 ]
Verwijderd
ook met 12gb wat ik heb,hou je haperingen hoor zo af en toe,maar meet dan 4gb is wel wenselijk bij deze game,zekers omdat met b.v Caspian Border het geheugen gebruik richting de 4 gb gaat.Dan zit je met 6 of 8 gb wat gunstigerLias schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:53:
Mijn geheugen komt ingame tot 3.6GB gebruik!! Moet ik nu 8GB aanschaffen?? Alleen ik heb van dat dure 140 euro dominator wat nu op 1800Mhz draai (2x 2) dus daarom wacht ik liever zo lang mogelijk tot ik over ga op 4 x 2 (8GB)
Ik weet wel wel dat de 8GB prijzen nu minimaal zijn lager dan 25/30 gaat nooit gebeuren voor 8GB DDR 3 1600.
DUs is het aan te raden of is 4GB gewoon genoeg nog ? soms heb ik het idee dat het spel hapert. .. maar kan een bug zijn
Mischien kan ik mijn 2x 4GB dominator wel kwijt voor een euro of 40?? =)
[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 14:47 ]
Voor ultra settings is minimaal 1.5 GB VRAM aanbevolen, dus geen wonder dat je tegen problemen aanloopt.Leader98 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:12:
[...]
Uiteindelijk wordt quad sli in de huidige BF3 versie wel ondersteund.
Voor de opstelling van twee GTX295 kaarten houdt dat in dat de framerate tijdens multiplayer gamen op ongeveer 80 staat met de settings op auto (high). Gameplay is dan smooth zonder stotteren.
Als ik ultra instel gaat de framerate naar 30 en stottert de game als een bezetene.
Ik vermoed dat het videogeheugen ( als je de set ziet als 4 losse kaarten is dat 896MB per kaart) te klein is.
Hebben meer mensen deze ervaring?
SLI stottert sowieso als een idiote gek op een bezemsteel onder de 60 fps !!! laat staan quad sliunfor schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:17:
[...]
Voor ultra settings is minimaal 1.5 GB VRAM aanbevolen, dus geen wonder dat je tegen problemen aanloopt.
Zelfs op high kom je vaak al boven de 1 GB uit.
[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 15:25 ]
# | Product |
1 | Cooler Master Real Power M520 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G |
1 | AMD Phenom II X2 550 Black Edition |
1 | Asrock 890GX Extreme3 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E |
[ Voor 161% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 15:47 ]
Mogelijk dat ik er een tweede 5750 bij prik. Maar eerst even kijken hoe dit gaat lukken.Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:26:
6 cores schaalt beter dan 4 in battlefield.. cpu 90% load vs 60% oid.
Dual core is gewoon niet meer van de tijd! Dat is het probleem. daarnaast is de videokaart gewoon te zwak voor de game.. alleen op minimale settings (lowest) is het speelbaar zonder geschok.. maar echt minimum.. niet medium.
Dus eigenlijk voor high.. HD 6950 (2 GB) of GTX 570 / en voor ultra nog een stuk sneller.. dure grap maar das pc gaming!
Ikzelf ben met mijn CF HD6870 setje het meest gebaat bij de 11.11c Performance drivers.sain onez schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:29:
Ik heb zelfs terrain en mesh naar ultra gezet, vanuit alles high en de framerate lijkt zelfs stabieler als voor de patch met lagere settings, viel me meteen op dat er en geen initial crashes meer zijn, hoewel ik een van me eerste potjes een freeze leek te krijgen, maar dit had ik toenstraks ook en was in TS bezig, en wat andere die daar ook speelden hadden dit ook, dus het lijkt meer serversided (crash) te liggen.. (5970 op 2560x1600)
Ik vind het allemaal een stuk stabieler lopen na de update, ben ook wel maar weer terug op me 'vertrouwde' 11.10 prev2 driverset wat bij mij telkens de beste CF performance geeft
Nog iemand die CF heeft en regelmatig drivers probeert die dit bevestigen kan?
[ Voor 6% gewijzigd door Indy91 op 12-12-2011 17:26 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik kan je wel vertellen dat het verschil tussen 8x en 16x niet aanwezig is, en het verschil tussen DDR2 en DDR3 is ook niet merkbaar.Indy91 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:20:
[...]
Ikzelf ben met mijn CF HD6870 setje het meest gebaat bij de 11.11c Performance drivers.
Ik draai nu een stabiele 55-60 fps@high settings in de map Caspian Border, zonder merkbare framedrops
(met nieuwe moederbord Asrock 990FX met 2x 16x lanes, 8GB Geil Black Dragon DDR3 1600).
Tot voor kort haalde ik 45-55 fps@high settings in de map Caspian Border, met enorme framedrops (met oude moederbord Gigabyte MA790X-UD3P met 2x 8x lanes, 8 GB Corsair DDR2 800Mhz).
Ik heb ook het idee dat de CPU Load met de nieuwe setup (nu rond 60%) hoger ligt dan bij mijn oude setup (rond 50-55%).
[ Voor 57% gewijzigd door A87 op 13-12-2011 11:13 ]
Voor jouw situatie sowieso de zes-core processor kiezen, is eigenlijk een no-brainer als je het mij vraagt. BF3 gebruikt zes cores maximaal en ook je andere software profiteert ervan.theHoff schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:25:
Ik begin me langzaamaan redelijk te irriteren aan mijn systeem in combinatie met BF3. Vooral het niet speelbaar meer haperen van mijn systeem doet me af en toe neigen met m'n toetsenbord en/of muis te gaan gooien. Nu komt er binnenkort al een uitbreiding van m'n ram geheugen van 4 naar 12gb. Echter verwacht ik daar geen wonderen van.
Dat betekent dus dat de volgende bottleneck aangepakt moet gaan worden. Ik hoef de wereld echt niet zijn grootste pracht en praal te zien (dat gaat ook niet met mijn systeem), maar het moet wel gewoon vlot draaien.
Mijn idee is om de processor te upgraden naar een pricewatch: AMD Phenom II X6 1075T Boxed of misschien een pricewatch: AMD Phenom II X4 975 Boxed Ik ben nu op zoek naar advies welk van de twee ik het beste kan nemen voor mijn systeem.
Ik gebruik het systeem naast BF3 ook voor fotobewerking in Lightroom, zowel losse foto's als batches. Volgens mij is daarom ook de 6-core de betere keus. Maar wellicht dat ik bepaalde zaken over het hoofd zie zoals bijvoorbeeld dat BF3 geoptimaliseerd zou kunnen zijn voor 4 cores etc.
Goud is geen geld
Verwijderd
Ik vraag mij af waarom ik er dan geen last van heb als jou met sli. Bij mij speeld het net zo met 1 kaart als je rond de 30-35fps zit. Een enkele kaart gaat zelfs stotteren op ultra in bf3.Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:24:
[...]
SLI stottert sowieso als een idiote gek op een bezemsteel onder de 60 fps !!! laat staan quad sli
dat was voor mij de rede om NOOIT meer SLI te gebruiken
Non sli 30 fps > = 45 FPS SLI FEELING!!!
SLI nooit aan beginnen het is alleen leuk boven 60 fps en zelfs dan stottert het omdat het 2 videokaarten zijn die renderen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 14:20 ]
Ik heb daar nog nooit last van gehad. SLI werkt prima, en ook in BF3Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:24:
[...]
SLI stottert sowieso als een idiote gek op een bezemsteel onder de 60 fps !!! laat staan quad sli
dat was voor mij de rede om NOOIT meer SLI te gebruiken
Non sli 30 fps > = 45 FPS SLI FEELING!!!
SLI nooit aan beginnen het is alleen leuk boven 60 fps en zelfs dan stottert het omdat het 2 videokaarten zijn die renderen
[ Voor 62% gewijzigd door A87 op 14-12-2011 10:36 ]
Singleplayer of multiplayer? Ik kon de SP op ulra uitspelen, maar online kreeg ik dan framedrops na een tijdje..t!n0 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:21:
Ik lees toch veel aannames over dat kaarten met 1GB eigenlijk niet op Ultra kunnen draaien zonder problemen.
Ik draai sinds gisteren 2x 5870 CF 1920x1080 alles op ultra en msaa 2x, post aa high, alle sliders in CCC op high quality > Constant 60fps, heb nog geen drop eronder meegemaakt.
Ik denk ik meld het even
Goud is geen geld
[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 14-12-2011 11:45 ]
[ Voor 96% gewijzigd door A87 op 14-12-2011 13:23 ]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Als je naar het CPU gebruikt kijkt draaien beide core's waarschijnlijk constant op 100%. Als dat zo is zit daar dus je bottleneck. Een Quad-Core is erg aan te raden voor dit spel. Een Q6600 is per core langzamer maar toch zal BF3 er beter op lopen.rickyy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:39:
Mensen met een dual core processor waarin de grote buiten mappen ook niet vooruit te branden zijn? Draai een E8400 @ 3.0 ghz, ik krijg op medium evenveel fps als ultra high (zonder MSAA). En vooral in de nieuwe B2K maps haal ik amper 30 op drukke stukken. Terwijl als ik de andere kant op kijk ik naar de 60 a 70 ga.
Beneden staande klopt niet. de 9800GTX is nu een GTX460 HAWK en 2gb -> 4gb ram.
Als we het over Ultra settings hebben, hebben we het over de Ultra preset, dus alles maxed out en 4X MSAA.t!n0 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:21:
Ik lees toch veel aannames over dat kaarten met 1GB eigenlijk niet op Ultra kunnen draaien zonder problemen.
Ik draai sinds gisteren 2x 5870 CF 1920x1080 alles op ultra en msaa 2x, post aa high, alle sliders in CCC op high quality > Constant 60fps, heb nog geen drop eronder meegemaakt.
Ik denk ik meld het even
[ Voor 11% gewijzigd door Qlii256 op 14-12-2011 18:26 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq