Het BF3 hardware topic

Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 34 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Geen matches
yzx schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:36:
[...]

Resolutie helpt ook ;) denk dat dat op 1600x1200 is ofz?
waarschijnlijk 1024x768

edit: er staat ook 1080p

[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 03-12-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Matched: bf3
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:01:
[...]

heb je wel alles van bf3 op je ssd staan,dus ook origin,ect en als je een intel chipset hebt,download rapid storage technolog en instaleer dat maar eens .

Je hebt de swapfile of prefetch file wel uitstaan?,dat is namelijk wel van belang met een SSD.
Staat Indexeren uit?
Ja, Origin staat ook op de SSD. Swapfile staat niet uit, kwam wel eens programma's tegen die per-se dat aan wilde hebben, zal het eens proberen zonder. Wat is prefetch? Geloof dat ik wel redelijk wat in het register had gecontroleerd wat daarnaar klonk en dacht dat het uit stond. Indexeren staat ook uit op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Pimmeh schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:03:
Aargh, ik word helemaal gek! Heb net een nieuwe videokaart en geheugen gekocht voor BF3 en zelfs een SSD voor de heerlijke snelheid, maar elke 5 minuten gaat Windows 7 64 bit iets schrijven waardoor BF3 gewoon tijdelijk onspeelbaar wordt! Echt superfrustrerend!

[afbeelding]

Hij is op die momenten bezig met C:\$LogFile van 5 tot 12 MB/sec! Volgens mij is het deel van het NTFS filesystem maar dit is gewoon niet leuk meer als daardoor je framerate van 50 naar 9 FPS dropt. :( Zowel windows als BF3 staan op dezelfde SSD schijf. Iemand enige idee hoe ik dit uit kan zetten / kan voorkomen? Ik heb in de admin settings al heel veel logbestanden uit gezet, dat hielp al veel, maar dit krijg ik gewoon niet voor elkaar... Verder heb ik een Core2Duo E8400, 6GB aan RAM, ATi 6750 videokaart. Indexing staat uit op de C: schijf.
Installeer eens een Ramdisk voor die tempfiles. Niet dat een SSD traag is, maar alle beetjes helpen.

Hier kun je een freeware versie downloaden van Dataram Ramdisk. Ik zie dat je 6GB ram hebt, maak een ramdisk aan van 1 tot 1,5GB en herleid je temp files (ook die van je browser) naar deze ramdisk. Ik gebruik zelf een ramdisk van 2GB.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Geen matches
Kun je mij dan uitleggen waar C:\$LogFile een tempbestand van is en welk programma ik daar dan voor moet hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Geen matches
Dat weet ik ook niet, maar het kan nooit geen kwaad en Dataram is freeware. Je kunt het altijd proberen om te zien of het effect heeft in Battlefield. Afgezien van Battlefield is het wegzetten van temp files op een ramdisk altijd beter dan op je (kostbare) ssd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Heeft een upgrade naar een i5 2500k effect op BF3 als je van een Q9550 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ultraman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 06:45:
[...]

Als je de textures ook op Ultra hebt dan denk ik dat die wel eens meer geheugen nodig hebben dan je kaart beschikbaar heeft. Vervolgens gaat het normale RAM als uitvalsbasis dienen voor de textures die niet op de kaart er meer bij passen, soort van swap zeg maar. En dan moet hij heen en weer gaan kopiëren tussen je RAM en de videokaart, wat desastreus is voor de performance.

Probeer eens wat de handel op High doet. Heb je het dan ook?

Hoeveel RAM heb je daarnaast?
Want ik heb gemerkt dat 4GB RAM een minimum is om Battlefield 3 te kunnen spelen. 8GB werkt echt een stuk lekkerder, dan kun je nog een keer fatsoenlijk Alt-Tabben naar je Battlelog in de browser, Skype/Teamspeak, etc en is er ook nog ruimte voor de file system cache waardoor het laden van een nieuwe map ook vlotter gaat en je wel voor de timer binnen bent.
In het nvdia en AMD gfx topic word er juist veel gezegd dat als je te weinig Vram hebt dat de game het dan aanpast in details die dan automatisch minder word. Wat klopt hier eigenlijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

reemprive schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:23:
Daar mag je wel vanuit gaan ja. Doorvoersnelheden e.d. zijn vele malen groter. Of het merkbaar is hangt af van je instelling maar je kunt na de upgrade wel het e.e.a. iets omhoog gooien in je instellingen

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:43:
[...]

In het nvdia en AMD gfx topic word er juist veel gezegd dat als je te weinig Vram hebt dat de game het dan aanpast in details die dan automatisch minder word. Wat klopt hier eigenlijk van?
Ik vind dit altijd wel een mooi voorbeeld, hier zie je dat je zonder MSAA nog net genoeg hebt aan 1 GB en dat 560 SLI over het niveau van een 580 zit.
Zodra je MSAA aanzet word er zo'n 2-300 MB meer gebruikt en dan zakt de performance compleet in terwijl de kaarten met meer geheugen nog weinig moeite hebben. (ATI kaarten hebben sowiezo een probleem met de MSAA in BF3 maar dat is een ander verhaal)
Vergeet niet dat veel maps al veel meer dan 1 GB gebruiken en ik weet niet welke map gebenched is, 1,5 GB is op ultra normaal.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX560-2WIN/GTX560-2WIN-32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/GPU/GTX560-2WIN/GTX560-2WIN-33.jpg

Hier nog een quote van nvidia: Bron
As the graph shows, higher settings for Texture Quality do not significantly affect FPS. However as texture detail rises, so too does the amount of Video RAM (VRAM) needed to hold these textures on your graphics card for quick access. In BF3, textures are streamed in as required, but your Texture Quality setting determines the texture pool size, which is the amount of VRAM allocated to storing textures at any one time. At the Low setting, 150MB is allocated to the texture pool; Medium = 200MB; High = 300MB; and Ultra = 500MB. Keep in mind however that your VRAM also stores a range of other game information, and that an average multiplayer level in BF3 can have 1.5GB or more of textures, so it can't all be stored on your GPU at once. Thus setting this option too high may result in stuttering or visible texture streaming. The Ultra Texture Quality setting for example is designed specifically for GPUs with 1.5GB or more of VRAM.

If you notice that your system is constantly stuttering or momentarily freezing, or you frequently see textures being streamed in while you're moving around, then lower Texture Quality to see if this helps reduce the issue.
Het is aan jou, wie geloof je... Ik heb honderden topics gelezen over mensen die frame drops op ultra hebben en maar 1 GB hebben.

Hier nog een die aantoont dat 1 GB onvoldoende is voor max settings in MP. (laagste waardes zijn die veelbesproken framedrops op 1 GB kaarten)
In SP heb je wel voldoende aan 1 GB, en dat is nou net wat de meeste sites benchen
Afbeeldingslocatie: http://www.sweclockers.com/image/diagram/2502?k=bf9fb52c55c2028b03a3ead1c1963ac9

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 04-12-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:36
Geen matches
Ik draai crossfire hd6850. Ik haal 60 fps zonder drops op ultra met MSAA uit. Dit op een resolutie van 1920x1080. Beide kaarten beschikken over 1gb vram. Ik weet niet of het vram van de kaarten bij elkaar wordt opgeteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15
Geen matches
Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:19:
Ik draai crossfire hd6850. Ik haal 60 fps zonder drops op ultra met MSAA uit. Dit op een resolutie van 1920x1080. Beide kaarten beschikken over 1gb vram. Ik weet niet of het vram van de kaarten bij elkaar wordt opgeteld.
nee
je kan maar 1 kaart vram aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 10:57
Geen matches
Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:19:
In multiplayer Conquest Large op bijvoorbeeld Caspian Border? Heb zelf ook 6850CFX en alles op Ultra 1080P gaat dan toch echt mis, gigantische framedrops en nagenoeg onspeelbaar.
In singleplayer geen enkel probleem zoals hierboven beschreven.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Geen matches
Zelfs op Caspian Border. Heb net nog een paar sceenshotjes gemaakt van op de GoT server. Op het moment van spelen zaten er 54 man in de server.

settings:
http://postimage.org/image/tkki3cr9x/

ingame:
http://postimage.org/image/4yaqnbwxn/
http://postimage.org/image/cp4g1lnof/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:02:
Zelfs op Caspian Border. Heb net nog een paar sceenshotjes gemaakt van op de GoT server. Op het moment van spelen zaten er 54 man in de server.

settings:

ingame:
Mja, maar dat is ook precies wat ik aangaf in mijn post.
Zonder MSAA red je het wel redelijk met 1 GB, maar zodra je dat aanzet ga je het wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Geen matches
als ik 4x MSAA aan doe dan haal ik 40/50 fps maar heb dan heel erg veel last van tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:02:

settings:

ingame:
Zonder zelfs maar soldiers of ander zwaarder geschut in je blikveld vind ik het niet echt representatief voor een fps game rondje... Loop als US soldier maar eens bovenaan aan de homebase naar die 2 schuttingen waar voor de doorgang die witte tank staat, waar je niet doorheen kan en kijk eens naar de ramp vanuit het grasveld naar het Checkpoint, waar je als tank vanuit Antenna vandaan komt en zoom eens in, verwacht dat je dan nog de helft hebt ;)

Ook kan je eens fraps laten loggen en gaan gamen ipv scenery aanschouwen zonder action, verwacht dat je ineens andere gemiddelden hebt...

edit: ook met die settings in Operation Sandstorm moet je eens bij het Filling Station tussen de vrachtwagens of onder die gele trap gaan zitten en met je muis rondjes draaien, ben benieuwd of je het dan nog zo soepel vindt lopen.. ;)

(mijn persoonlijke benchmark om te zien of de settings niet te hoog staan, wat mijn inziens de zwaarste stukken van de game zijn...)

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-12-2011 23:27 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Geen matches
ik ben op het moment een filmpje aan het uploaden van fraps. Maar 15 seconden is al 1.9 gb. Zal wel een nieuwe maken maar dan half-size.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
Fraps staat er toch om bekend om de fps met 35-40% minstens te latten droppen, een fps log doet minder pijn...?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Geen matches
mijn fps is nagenoeg hetzelfde gebleven met fraps alleen 1 keer een drop van 8 fps.

edit: fraps geeft inderdaad veel minder fps.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:37
Even voor de mensen die last hebben van echte haperingen als je bv met de muis draait , in grote en/of kleine maps (vooral caspian is hier een grote schuldige) , dit heeft verrekte weinig met je VRAM te maken. ik speelde het spel op een I5-750 @ 3.33 ghz, 4gb ram en een 6950 met 1gb (1920x1080) , en vooral in caspian had ik enorme haperingen en soms dat het beeld gewoon ook stilstond, inclusief haperend geluid en dan ineens weer verder gaan, toen heb ik mijn geheugen uitgebreid naar 12gb (had 2x2 , 2x4 erbij) , en sindsdien niet 1 hapering meer gezien in caspian, zelfs niet met 64 spelers. een boel mensen zeggen dat BF3 niet meer dan 4gb nodig heeft, het bewijs is wat mij betreft geleverd dat het dus eigenlijk wèl meer geheugen nodig heeft, gezien het spel hier niet 1 keer meer hapert. ook merk je met multitasken dat het bureaublad er nu gewoon in een klap weer staat , in plaats van het eeuwige ratelen voorheen.

Mijn advies is dus , upgrade eerst je geheugen maar eens als je met 4gb speelt, dat maakt echt een wereld van verschil!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat was allang bekend :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Geen matches
Ook kan je eens fraps laten loggen en gaan gamen ipv scenery aanschouwen zonder action, verwacht dat je ineens andere gemiddelden hebt...
Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
17744, 300000, 42, 63, 59.147

dit komt uit fraps op casbian border met vsync aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Ruben0s op 04-12-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

Geen matches
Heren, heb een vraagje.

Komt het ook bij jullie voor dat jullie constant ingame disconnecten? Of berichten krijgt als Disconnected from the EA servers? Blijkbaar hebben veel mensen hier last van op de BF forums, maar niemand kent nog een oplossing. Denken jullie dat er een patch op komst is om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Phntm schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:56:
Heren, heb een vraagje.

Komt het ook bij jullie voor dat jullie constant ingame disconnecten? Of berichten krijgt als Disconnected from the EA servers? Blijkbaar hebben veel mensen hier last van op de BF forums, maar niemand kent nog een oplossing. Denken jullie dat er een patch op komst is om dit te fixen?
Ik krijg dat wel eens bij het connecten naar een server, maar nooit ingame. Dit is trouwens een software issue, terwijl dit topic speciaal voor de hardware discussie is.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:56:
[...]

Ik vind dit altijd wel een mooi voorbeeld, hier zie je dat je zonder MSAA nog net genoeg hebt aan 1 GB en dat 560 SLI over het niveau van een 580 zit.
Zodra je MSAA aanzet word er zo'n 2-300 MB meer gebruikt en dan zakt de performance compleet in terwijl de kaarten met meer geheugen nog weinig moeite hebben. (ATI kaarten hebben sowiezo een probleem met de MSAA in BF3 maar dat is een ander verhaal)
Vergeet niet dat veel maps al veel meer dan 1 GB gebruiken en ik weet niet welke map gebenched is, 1,5 GB is op ultra normaal.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier nog een quote van nvidia: Bron

[...]

Het is aan jou, wie geloof je... Ik heb honderden topics gelezen over mensen die frame drops op ultra hebben en maar 1 GB hebben.

Hier nog een die aantoont dat 1 GB onvoldoende is voor max settings in MP. (laagste waardes zijn die veelbesproken framedrops op 1 GB kaarten)
In SP heb je wel voldoende aan 1 GB, en dat is nou net wat de meeste sites benchen
[afbeelding]
Dus het is niet zo dat je minder textures krijgt met bvb een 512mb videokaartje.?
Zo iets werd ook gezegd in een filmpje van de makers van deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
unfor schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:16:
[...]

Mja, maar dat is ook precies wat ik aangaf in mijn post.
Zonder MSAA red je het wel redelijk met 1 GB, maar zodra je dat aanzet ga je het wel merken.
Maar 2 gtx560 ti's doen het wel weer goed met 4xMSAA aan zie ik veel bij users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!cine
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
Hallo, ;w onlangs heb ik een upgrade uitgevoerd in de hoop BF3 goed te kunnen draaien...
Specs: Asus maximus formula
4 GB ram, Q6600 (nog stock)
2x XFX HD6870 in Crossfire.

Mijn probleem: Met Crossfire aan, krijg ik een crash zodra ik de de SP continue ,, een dx error, iets met geheugen.
Doe ik de crossfire uit, kan ik normaal een server joinen, maar na 1 minuut gespeeld te hebben een statisch scherm, ctrl-alt-del "battlefield 3 reageerd niet meer" :(

Driver Packaging Version: 8.911-111025a-128242C-ATI ( 11.11 ! )
Catalyst Control Center Version: 2011.1025.2231.38573

Wie heeft hier ervaring mee, en/of kan een oplossing aandragen??
Alsjeblieft,.. ik wil graag even rustig BF3 spelen .. :/ !!
Dank bij voorbaat Grt, R!cine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:06
reemprive schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:23:
Ik draai bf3 op een Q9550 @ 3,5 Ghz en 8 GB aan geheugen icm een GTX 570 @ 1920x1080 met alles op ultra (caspian border: minimale framerate = 57 fps).

Ik denk persoonlijk dat er meer winst te behalen valt aan een upgrade van je grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlauweAap schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:40:
[...]

Ik draai bf3 op een Q9550 @ 3,5 Ghz en 8 GB aan geheugen icm een GTX 570 @ 1920x1080 met alles op ultra (caspian border: minimale framerate = 57 fps).

Ik denk persoonlijk dat er meer winst te behalen valt aan een upgrade van je grafische kaart.
Met MSAA uit lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mmm dan toch de cpu die bij mij dan de boel laat zakken(die draait op stock settings), ik heb in caspian borden nogal eens een dip naar 40 fps met een GTX570,als er b.v veel explosies zijn en in het stuk bos,dan wil de fps nog wel eens inzakken..).,laatste officielle driversvoor vga, 12gb ram en een I7 920 en een intel ssd

maar ik heb wel MSAA op 2x aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Laatst online: 10:57
Geen matches
Ruben0s schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:53:
[...]

17744, 300000, 42, 63, 59.147

dit komt uit fraps op casbian border met vsync aan.
Wat voor een CPU heb je en welke Catalyst driver gebruik je? Wellicht dat ik nog wat winst kan halen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Phntm schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:56:
Heren, heb een vraagje.

Koop een Intel netwerkkaart, dan krijg je zulk soort vage connectiefouten veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

[...]

Kan jij eens een benchmark maken?
Ik heb alles op high gehad met een q9550 + 8GB + GTX580 en ik kom nog wel eens op 40 fps
Met mijn q9550 + 8GB + HD6990 alles op high kom ik nog wel eens op de 40 fps

Dus of mijn setup is iets niet goed of jouw setup is "magisch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Geen matches
Bij jullie beide is de Quad de bottleneck, de 570 en de 580 is way to much voor de quad. Sinds ik m'n Q6600@3ghz heb geupgrade naar een i5 2500k zit ik meer op 70 FPS dan op 60 FPS met de laagste drops naar 58 fps op Caspian Border op een druk moment, ik speel alles op Ultra met een GTX560ti 2gb. Voorheen met de Quad had ik alles op high/medium en had ik drops tot 40 fps met dezelfde 560ti. Dus de meest logische upgrade zou de proc zijn, daar kan je een berg winst mee pakken.

[ Voor 37% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 09:45 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
sowieso kun je als ATi/AMD gebruiker de tesselation slider in het CCC handmatig op 32x zetten ipv app controlled wat 64x is, dan kakt je fps niet in als je de drukte in kijkt en je ook nog eens inzoomt, en een verschil in IQ kan ik niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rudios schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:41:
Bij jullie beide is de Quad de bottleneck, de 570 en de 580 is way to much voor de quad. Sinds ik m'n Q6600@3ghz heb geupgrade naar een i5 2500k zit ik meer op 70 FPS dan op 60 FPS met de laagste drops naar 58 fps op Caspian Border op een druk moment, ik speel alles op Ultra met een GTX560ti 2gb. Voorheen met de Quad had ik alles op high/medium en had ik drops tot 40 fps met dezelfde 560ti. Dus de meest logische upgrade zou de proc zijn, daar kan je een berg winst mee pakken.
bedankt,ja ik denk inderdaad ook dat de cpu de boel bottleneckt,maar het is prima speelbaar op mijn systeem verder.

Ik heb ook niet het geld om de rest te upgraden op het momnet,de kaart was voor even genoeg geld is op,lol :)Misschien over een paar maand.

Het systeem loopt verder stabiel te dit spel,daar ben ik maar al te blij mee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:06:
sowieso kun je als ATi/AMD gebruiker de tesselation slider in het CCC handmatig op 32x zetten ipv app controlled wat 64x is, dan kakt je fps niet in als je de drukte in kijkt en je ook nog eens inzoomt, en een verschil in IQ kan ik niet echt vinden.
Een gtx580 kan nog prima met een Q6600. Er is maar een lichte bottlnek met oc
http://www.tomshardware.c...-performance,3063-13.html

Maal als ik de jongens zo hoor is hun porformance bijna maximaal want ik haal het zelfde met een core i7 920 op 4000mhz met een gtx580. CPu upgrade voor bf3 zal dus niet veel uitmaken.

Die gozer met die ti lult maar wat want hij speeld niet met MSAA aan.
http://www.guru3d.com/art...560-ti-448-core-review/17

En ook niet met alles op ultra
http://www.tomshardware.c...s-performance,3063-3.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:24:
[...]

Een gtx580 kan nog prima met een Q6600. Er is maar een lichte bottlnek met oc
http://www.tomshardware.c...-performance,3063-13.html

Maal als ik de jongens zo hoor is hun porformance bijna maximaal want ik haal het zelfde met een core i7 920 op 4000mhz met een gtx580. CPu upgrade voor bf3 zal dus niet veel uitmaken.
maar de vraag is of dat single player of multiplayer is,multiplayer staat nou eenmaal bekend in dit spel als meer cpu intensief. maar een 920 op 4ghz.pfff,dat is een OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Multiplayer.
Ik haal in MP met 1 gtx580 minimale drops tot zo'n 40-45 fps in caspian border. Dit is met een core i7 920 op 4000mhz wat makkelijk kan met deze procs. Als ik hem op 3400mhz zet heb ik nog ongeveer net zo veel fps. Op stock is het nog niet eens eeen bottlenek want dan haal ik nog steeds de zelfde hoeveelheid fps bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:24:
[...]

Die gozer met die ti lult maar wat want hij speeld niet met MSAA aan.
http://www.guru3d.com/art...560-ti-448-core-review/17
Ik kijk zowieso nooit naar reviews, ik beoordeel liever mijn eigen bevindingen en het feit is gewoon dat ik gemiddeld zo'n 20 FPS meer heb en op Ultra (geen MSAA) speel sinds ik een i5 2500k heb. Dus wat een ieder er mee doet moeten ze zelf weten. Dit zijn mijn keiharde feitelijke bevinden. En als jij een i7 hebt in combi met een gtx580 en dan dezelfde performance hebt als de Quad vrienden hierboven, vind ik dat je een matige prestatie neerzet voor zo'n high-end rigje, tenzij je msaa op 4x hebt, dan is het prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 11:44 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik haal gewoon het zelfde als wat in de meeste revieus staat en mensen met een soort gelijk systeem.
Er is verder ook helemaal niets aan de hand met mijn rig.

Maar kijken is ook anders dan een benchmark draaien. Ga maar eens een benchmark draaien met FRAPS
dan zal je gewoon zien dat je ogen je bedriegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Geen matches
mensen, mag ik weten waarom er alleen maar wat videokaarten, een playstation 3(???) en de games zelf in de productlijst staan en geen mobo's proci's koelers e.d.
battlefield 3 vereist wel veel van deze onderdelen dus vind het raar dat 't er niet in staat.:+

somebod like to do that? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
Geen matches
maxvandenberg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:48:
mensen, mag ik weten waarom er alleen maar wat videokaarten, een playstation 3(???) en de games zelf in de productlijst staan en geen mobo's proci's koelers e.d.
battlefield 3 vereist wel veel van deze onderdelen dus vind het raar dat 't er niet in staat.:+

somebod like to do that? :D
Dan zou je een gigantische waslijst krijgen lijkt me zo. En tevens voor advies voor onderdelen kan je beter in het topic daarvoor zijn, want dan praten we alweer over een pc samenstellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 15-08 15:32
Geen matches
weet ik :P
maar ik denk: Battlefield 3 hardware topic = veelbelovend!
ik verwachte hier 2011/1366 planken aan te treffen bijv. werkgeheugen en processoren.:P
maar inderdaad dat word behoorlijk veel ja.
maar battlefield 3(zoals ik net al zei) vereist veel meer in het algemeen van je hardware dan alleen je videokaart.(wat vooralsnog wel wat meer prioriteit heeft dan andere onderdelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:45:
Ik haal gewoon het zelfde als wat in de meeste revieus staat en mensen met een soort gelijk systeem.
Er is verder ook helemaal niets aan de hand met mijn rig.

Maar kijken is ook anders dan een benchmark draaien. Ga maar eens een benchmark draaien met FRAPS
dan zal je gewoon zien dat je ogen je bedriegen.
Maar FRAPS trekt toch de FPS naaronder? Correct me if i'm wrong. Voor mij was de proc upgrade een verademing omdat ik eindelijk stabiel boven de 50 FPS kon spelen, ik persoonlijk vind dat wel het minimum om het soepel te laten ogen en spelen. Maar waar het bij mij 50 FPS is, is het voor iemand anders weer op 35 FPS prima te doen. Als je met een Quad en een gtx580 rond de 60 fps haalt is het prima, alleen haal je niet het volledige potentieel uit de kaart en dat vind ik wel sonde voor zo'n dure kaart.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rudios schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:56:
[...]

Maar FRAPS trekt toch de FPS naaronder? Correct me if i'm wrong. Voor mij was de proc upgrade een verademing omdat ik eindelijk stabiel boven de 50 FPS kon spelen, ik persoonlijk vind dat wel het minimum om het soepel te laten ogen en spelen. Maar waar het bij mij 50 FPS is, is het voor iemand anders weer op 35 FPS prima te doen. Als met een Quad en een gtx580 rond de 60 fps haalt is het prima, alleen haal je niet het volledige potentieel uit de kaart en dat vind ik wel sonde voor zo'n dure kaart.
Nee met FRAPS aan haal je niet de FPS naar beneden. Alleen als je een filmpje gaat draaien maar dat kost maar 5 fps.

Ik haal zeker wel de volledige potentie uit de kaart met een q core want de gpu load is 99% en cpu 40-60%.
Sterker nog momenteel is het gemiddelde met de sterkste cpu zo'n 45 fps met MSAA aan.
maxvandenberg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:56:
weet ik :P
maar ik denk: Battlefield 3 hardware topic = veelbelovend!
ik verwachte hier 2011/1366 planken aan te treffen bijv. werkgeheugen en processoren.:P
maar inderdaad dat word behoorlijk veel ja.
maar battlefield 3(zoals ik net al zei) vereist veel meer in het algemeen van je hardware dan alleen je videokaart.(wat vooralsnog wel wat meer prioriteit heeft dan andere onderdelen :P)
Wat wil jij graag weten dan, ik heb namelijk een 1366 systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41
R!cine schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:11:
Hallo, ;w onlangs heb ik een upgrade uitgevoerd in de hoop BF3 goed te kunnen draaien...
Specs: Asus maximus formula
4 GB ram, Q6600 (nog stock)
2x XFX HD6870 in Crossfire.

Mijn probleem: Met Crossfire aan, krijg ik een crash zodra ik de de SP continue ,, een dx error, iets met geheugen.
Doe ik de crossfire uit, kan ik normaal een server joinen, maar na 1 minuut gespeeld te hebben een statisch scherm, ctrl-alt-del "battlefield 3 reageerd niet meer" :(

Driver Packaging Version: 8.911-111025a-128242C-ATI ( 11.11 ! )
Catalyst Control Center Version: 2011.1025.2231.38573

Wie heeft hier ervaring mee, en/of kan een oplossing aandragen??
Alsjeblieft,.. ik wil graag even rustig BF3 spelen .. :/ !!
Dank bij voorbaat Grt, R!cine
Maat van mij had ook ook melding van directx. Zij oplossing was het uitschakelen van de philips ambilight kit.
Heb je toevallig externe hardware die ook ook gebruikt maak van direct x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:00:
[...]

Ik haal zeker wel de volledige potentie uit de kaart met een q core want de gpu load is 99% en cpu 40-60%.
Sterker nog momenteel is het gemiddelde met de sterkste cpu zo'n 45 fps met MSAA aan.
Ja, tuurlijk haal jij het maximum uit je 580, je hebt immers een i7 ;) Ik bedoelde de mensen met een S775 quadcore proc.
Weet je wat het gekke is, toen ik de Q6600 had, kwam m'n CPU load op alle 4 de cores ook nooit boven de 82%, toch bleek het een aardige bottleneck te zijn, het zal wel met de doorvoersnelheid te maken hebben van de nieuwe CPU's en moederborden, ik kan anders niet verklaren waarom het mij een flinke FPS boost heeft gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 06-12-2011 12:26 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Net in een grote map met al die fabrieken. team europa server.
Dit haal ik dan met 1 gtx580 en daar bij heb ik 4XMSAA aan. Dit was in het begin minder voor de update's
van de game en vga drivers. Toen had ik een gemiddelde van 45 fps ongeveer

7663, 137203, 41, 87, 55.852

Voor mijn gevoel is dit niet vloeiend dus zet ik mijn 2e maar weer aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!cine
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11-2022
Geen matches
Lumics schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:03:
[...]

Maat van mij had ook ook melding van directx. Zij oplossing was het uitschakelen van de philips ambilight kit.
Heb je toevallig externe hardware die ook ook gebruikt maak van direct x?
Nee, gewoon een samsung scherm, no fancy lights what so ever.. Ik denk dat het probleem toch echt in de crossfire drivers zit. Met één kaart werkt het allemaal 'prima' ( eerte potje crash / blackscreens daargelaten../ medium settings) Als ik straks weer thuis ben zal ik die Update even checken, en anders heb ik een hele waslijst met mogelijke fixes. Mocht ik een fix vinden post ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Dag Allemaal,

Ik heb het volgende systeem:

Intel i7 930 @ 2,8Ghz
Asus P6X58D-E
Corsair HX650W
Corsair TR3X6G1600C8D (6GB)
Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 (Crossfire)
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Ik speel BF3 op dit moment op de standaard high setting en voor de rest niets aan veranderd. Resolutie is trouwens 1650x1050. Ik heb veel last van framedrops, dit komt vooral voor wanneer het druk wordt. Hierdoor is het spel op sommige momenten echt onspeelbaar..

Ik dacht dat ik met me setup het spel op high toch eenvoudig zou moeten draaien zonder problemen te ondervinden. Normaal draait het spel rond de 80 a 90 frames, maar wanneer het druk wordt dropt het regelmatig naar 25 a 30 :|

Iemand een idee waar de framedrops van kunnen komen? Het probleem komt eigenlijk pas zo erg voor na de update..

[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 06-12-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
mss dat je ingame settings aangepast zijn, of je mss een driversetting verkeerd hebt staan?

Anders mss eens de game herinstalleren, ik draai ongeveer gelijke config enkel 5970 maar die draait steady 60fps op high preset op 2560x1650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Andyk125 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:04:
Dag Allemaal,

Ik heb het volgende systeem:

Intel i7 930 @ 2,8Ghz
Asus P6X58D-E
Corsair HX650W
Corsair TR3X6G1600C8D (6GB)
Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 (Crossfire)
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Ik speel BF3 op dit moment op de standaard high setting en voor de rest niets aan veranderd. Resolutie is trouwens 1650x1050. Ik heb veel last van framedrops, dit komt vooral voor wanneer het druk wordt. Hierdoor is het spel op sommige momenten echt onspeelbaar..

Ik dacht dat ik met me setup het spel op high toch eenvoudig zou moeten draaien zonder problemen te ondervinden. Normaal draait het spel rond de 80 a 90 frames, maar wanneer het druk wordt dropt het regelmatig naar 25 a 30 :|

Iemand een idee waar de framedrops van kunnen komen? Het probleem komt eigenlijk pas zo erg voor na de update..
Welke AMD driver gebruik je? Volgens mij zijn er sowieso problemen met crossfire opstellingen..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Geen matches
JerX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:43:
[...]

Welke AMD driver gebruik je? Volgens mij zijn er sowieso problemen met crossfire opstellingen..
Op het moment gebruik ik de AMD 11.10 drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Geen matches
Andyk125 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:46:
[...]

Op het moment gebruik ik de AMD 11.10 drivers..
Niet om vervelend te doen (of een mod zijn job te jatten :p) Maar volgens mij is het beter als we hier verder gaan:
[Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic
(modje verplaatst ons wel? :*) )

Je kan proberen of 11.11b uitkomst bieden voor je, die schijnen wat fixes te hebben voor crossfire.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Geen matches
JerX schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:40:
[...]

Niet om vervelend te doen (of een mod zijn job te jatten :p) Maar volgens mij is het beter als we hier verder gaan:
[Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic
(modje verplaatst ons wel? :*) )

Je kan proberen of 11.11b uitkomst bieden voor je, die schijnen wat fixes te hebben voor crossfire.
11.11b drivers zaten bij mij goed te kutten, tot 3x toe een complete systeem freeze gehad waar ik op 11.10 geen last van had. Ze bieden echter wel een betere CF ondersteuning :)

Wel raar dat je last hebt van zulke drops, met mijn single 5850 (met Phenom II X4 955) kom ik vrijwel nooit onder de 45 FPS (1680x1050, preset high).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
Knul schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:56:
[...]

11.11b drivers zaten bij mij goed te kutten, tot 3x toe een complete systeem freeze gehad waar ik op 11.10 geen last van had. Ze bieden echter wel een betere CF ondersteuning :)

Wel raar dat je last hebt van zulke drops, met mijn single 5850 (met Phenom II X4 955) kom ik vrijwel nooit onder de 45 FPS (1680x1050, preset high).
Nou het probleem is opgelost, de 11.11 drivers en de nieuwe update van BF3 heeft goed geholpen, ik draai nu met dezelfde instellingen met gemak 80FPS, met enkel tot geen framedrops. Hopen dta het zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Laatst online: 11:15
Geen matches
na de 6 dec patch is bij mij de framerate met 50% naar beneden gegaan.
zit nu met 20 fps te gamen.
Ga nu proberen om de 11.11 drivers te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
Ik heb zelfs terrain en mesh naar ultra gezet, vanuit alles high en de framerate lijkt zelfs stabieler als voor de patch met lagere settings, viel me meteen op dat er en geen initial crashes meer zijn, hoewel ik een van me eerste potjes een freeze leek te krijgen, maar dit had ik toenstraks ook en was in TS bezig, en wat andere die daar ook speelden hadden dit ook, dus het lijkt meer serversided (crash) te liggen.. (5970 op 2560x1600)

Ik vind het allemaal een stuk stabieler lopen na de update, ben ook wel maar weer terug op me 'vertrouwde' 11.10 prev2 driverset wat bij mij telkens de beste CF performance geeft

Nog iemand die CF heeft en regelmatig drivers probeert die dit bevestigen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:22
Geen matches
sain onez schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:29:

Het lijkt dat de 11.10 drivers het beter deden dan 11.10. Ik draai nu wel 11.11..maar heb toch het idee dat 11.10 beter draaide. Maargoed.. 6870 in CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Niet online
Ik heb ook minder FPS sinds 11.11 :( Had normaal rond de 60 nu nog maar rond de 40, scheelt best veel dus. Denk dat het aan die AMD drivers ligt omdat het al een paar dagen voor de BF3 patch zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Geen matches
Dacuuu schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:48:
[...]

Het lijkt dat de 11.10 drivers het beter deden dan 11.10. Ik draai nu wel 11.11..maar heb toch het idee dat 11.10 beter draaide. Maargoed.. 6870 in CF
Heb juist het idee dat het beter draait met 11.11 :X Minder hick ups, stuttering enz. Hogere average FPS. Ook CF 6870 hier. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Geen matches
Heeft iemand een linkje naar de 11.10 drivers? Dan kan ik die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen matches
http://support.amd.com/us...MDCat1110PreDriverV2.aspx

dit is die preview2 driver, ben benieuwd of je het bevestigen kunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Geen matches
Ik ben benieuwd wanneer er weer eens Nvidia performance drivers uitkomen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Nu online
peakaboo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:39:
[...]

Heb juist het idee dat het beter draait met 11.11 :X Minder hick ups, stuttering enz. Hogere average FPS. Ook CF 6870 hier. d:)b
Ik heb sinds de nieuwe update en drivers een veel betere performance met me Asus 5850 CF, scheelt zeker 15 tot 20 frames. Had me video instelingen op auto staan en sinds de update pakte Bf3 zelf Ultra instellingen voor enkele onderdelen. Toch liep dit niet echt goed :/

De MSAA instellingen moeten toch altijd in de CCC gewijzigd worden of kan dit ook in Bf3?

[ Voor 8% gewijzigd door Andyk125 op 08-12-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rudios schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:17:
Ik ben benieuwd wanneer er weer eens Nvidia performance drivers uitkomen.
Ik ook,ik merk een performance drops sinds de nieuwe patch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andyk125 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:34:
[...]

Ik heb sinds de nieuwe update en drivers een veel betere performance met me Asus 5850 CF, scheelt zeker 15 tot 20 frames. Had me video instelingen op auto staan en sinds de update pakte Bf3 zelf Ultra instellingen voor enkele onderdelen. Toch liep dit niet echt goed :/

De MSAA instellingen moeten toch altijd in de CCC gewijzigd worden of kan dit ook in Bf3?
kan je ook in bf3 instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:52:
[...]

Ik ook,ik merk een performance drops sinds de nieuwe patch....
Die had ik ook al zonder de patch, ik heb nog altijd drops op de zelfde punten in de game en ongeveer even veel fps als met de eerste bf3 drivers en patch met sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Geen matches
sain onez schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:05:
http://support.amd.com/us...MDCat1110PreDriverV2.aspx

dit is die preview2 driver, ben benieuwd of je het bevestigen kunt...
Vanavond even gespeeld met deze driver. Lijkt wel iets soepeler te draaien maar lijkt niet veel invloed te hebben op mijn HD5770 in CF. FPS is volgens mij nagenoeg gelijk al moet ik zeggen volgens mij geen framedrop gezien te hebben.
Maakt het iets uit of je de laatste cap profiles geinstalleerd hebt of niet?
Najaa.. morgen nog maar eens wat beter op de fps letten met deze driver. Lijkt iig goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta je onder fps drops want eigenlijk heeft elke kaart dit wel in bf3. Bij caspianborder heb je bvb punten waar het gpu gebruik naar beneden kakt en daar krijg je dan een drop door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Andyk125 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:34:
[...]

wat voor proc heb je?

Ik draai hier namelijk met alles op ultra met cf 5850. 2600k op 4800mhz. Zou je principe ook moeten kunnen.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:31
Leader98 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

Ik betwijfel of SLI nu al goed ondersteund wordt...
In mijn setup lijkt het erop dat ie maar een van de twee GTX295 kaarten gebruikt...

OK, dat is geen gewone SLI maar quad SLI, maar toch.
Uiteindelijk wordt quad sli in de huidige BF3 versie wel ondersteund.
Voor de opstelling van twee GTX295 kaarten houdt dat in dat de framerate tijdens multiplayer gamen op ongeveer 80 staat met de settings op auto (high). Gameplay is dan smooth zonder stotteren.

Als ik ultra instel gaat de framerate naar 30 en stottert de game als een bezetene.
Ik vermoed dat het videogeheugen ( als je de set ziet als 4 losse kaarten is dat 896MB per kaart) te klein is.

Hebben meer mensen deze ervaring?

[ Voor 24% gewijzigd door Leader98 op 10-12-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Geen matches
Mijn geheugen komt ingame tot 3.6GB gebruik!! Moet ik nu 8GB aanschaffen?? Alleen ik heb van dat dure 140 euro dominator wat nu op 1800Mhz draai (2x 2) dus daarom wacht ik liever zo lang mogelijk tot ik over ga op 4 x 2 (8GB)

Ik weet wel wel dat de 8GB prijzen nu minimaal zijn lager dan 25/30 gaat nooit gebeuren voor 8GB DDR 3 1600.

DUs is het aan te raden of is 4GB gewoon genoeg nog ? soms heb ik het idee dat het spel hapert. .. maar kan een bug zijn
Mischien kan ik mijn 2x 4GB dominator wel kwijt voor een euro of 40?? =)

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 11-12-2011 14:55 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Rudios schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:13:
[...]

:? Waarom 8xAF?? Zet dat gewoon op 16x, heeft amper tot géén performance hit!

Ik heb vorige week mijn systeem geupgrade van een Q6600 naar een i5 2500k@3.8ghz met een MSI GTX560ti 2gb versie (oc 925mhz). En ik speel op Ultra (1680x1050, MSAA uit en Motionblur uit) nooit minder dan 60FPS op welke map dan ook, ik stond echt te kijken van die prestatie, ik kan echt concluderen dat de 2gb mem de Ultra setting met gemak aan kan. Dus voor mensen die nog willen upgraden voor BF3, investeer in een GFX kaart met 2gb mem, zeker met het oog op de toekomst.
Nice das veel meer fps meer dan mijn GTX 580 Lightning op 930/4800!!! met een CPU load van 70 %.

Ik had zelf de 560 ti op 1ghz maar die meette ik op een fps keldering van 50+% in alle games soms zelf 17 fps vs 60.

Ik haal gemiddeld 45 fps in BF 3 zwaarste maps met mijn rig en i5 op ultra.. je mag wel een hardcore videokaart gebruiken om het spel te draaien met ultra \

[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 11-12-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Lias schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:53:
Mijn geheugen komt ingame tot 3.6GB gebruik!! Moet ik nu 8GB aanschaffen?? Alleen ik heb van dat dure 140 euro dominator wat nu op 1800Mhz draai (2x 2) dus daarom wacht ik liever zo lang mogelijk tot ik over ga op 4 x 2 (8GB)

Ik weet wel wel dat de 8GB prijzen nu minimaal zijn lager dan 25/30 gaat nooit gebeuren voor 8GB DDR 3 1600.

DUs is het aan te raden of is 4GB gewoon genoeg nog ? soms heb ik het idee dat het spel hapert. .. maar kan een bug zijn
Mischien kan ik mijn 2x 4GB dominator wel kwijt voor een euro of 40?? =)
ook met 12gb wat ik heb,hou je haperingen hoor zo af en toe,maar meet dan 4gb is wel wenselijk bij deze game,zekers omdat met b.v Caspian Border het geheugen gebruik richting de 4 gb gaat.Dan zit je met 6 of 8 gb wat gunstiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
Zal vanmiddag dan even kopen .. topdaling van prijzen nuu strax zitten we weer op 50 euro per 8gb of hoger

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Leader98 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 12:12:
[...]

Uiteindelijk wordt quad sli in de huidige BF3 versie wel ondersteund.
Voor de opstelling van twee GTX295 kaarten houdt dat in dat de framerate tijdens multiplayer gamen op ongeveer 80 staat met de settings op auto (high). Gameplay is dan smooth zonder stotteren.

Als ik ultra instel gaat de framerate naar 30 en stottert de game als een bezetene.
Ik vermoed dat het videogeheugen ( als je de set ziet als 4 losse kaarten is dat 896MB per kaart) te klein is.

Hebben meer mensen deze ervaring?
Voor ultra settings is minimaal 1.5 GB VRAM aanbevolen, dus geen wonder dat je tegen problemen aanloopt.
Zelfs op high kom je vaak al boven de 1 GB uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
unfor schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:17:
[...]

Voor ultra settings is minimaal 1.5 GB VRAM aanbevolen, dus geen wonder dat je tegen problemen aanloopt.
Zelfs op high kom je vaak al boven de 1 GB uit.
SLI stottert sowieso als een idiote gek op een bezemsteel onder de 60 fps !!! laat staan quad sli :P
dat was voor mij de rede om NOOIT meer SLI te gebruiken

Non sli 30 fps > = 45 FPS SLI FEELING!!!

SLI nooit aan beginnen het is alleen leuk boven 60 fps en zelfs dan stottert het omdat het 2 videokaarten zijn die renderen

[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik begin me langzaamaan redelijk te irriteren aan mijn systeem in combinatie met BF3. Vooral het niet speelbaar meer haperen van mijn systeem doet me af en toe neigen met m'n toetsenbord en/of muis te gaan gooien. Nu komt er binnenkort al een uitbreiding van m'n ram geheugen van 4 naar 12gb. Echter verwacht ik daar geen wonderen van.
Dat betekent dus dat de volgende bottleneck aangepakt moet gaan worden. Ik hoef de wereld echt niet zijn grootste pracht en praal te zien (dat gaat ook niet met mijn systeem), maar het moet wel gewoon vlot draaien.
Mijn idee is om de processor te upgraden naar een pricewatch: AMD Phenom II X6 1075T Boxed of misschien een pricewatch: AMD Phenom II X4 975 Boxed Ik ben nu op zoek naar advies welk van de twee ik het beste kan nemen voor mijn systeem.

Ik gebruik het systeem naast BF3 ook voor fotobewerking in Lightroom, zowel losse foto's als batches. Volgens mij is daarom ook de 6-core de betere keus. Maar wellicht dat ik bepaalde zaken over het hoofd zie zoals bijvoorbeeld dat BF3 geoptimaliseerd zou kunnen zijn voor 4 cores etc.

Het betreffende systeem:
#Product
1Cooler Master Real Power M520
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
1AMD Phenom II X2 550 Black Edition
1Asrock 890GX Extreme3
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
6 cores schaalt beter dan 4 in battlefield.. cpu 90% load vs 60% oid.

Dual core is gewoon niet meer van de tijd! Dat is het probleem. daarnaast is de videokaart gewoon te zwak voor de game.. alleen op minimale settings (lowest) is het speelbaar zonder geschok.. maar echt minimum.. niet medium.
Dus eigenlijk voor high.. HD 6950 (2 GB) of GTX 570 / en voor ultra nog een stuk sneller.. dure grap maar das pc gaming!

[ Voor 161% gewijzigd door A87 op 12-12-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen matches
Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:26:
6 cores schaalt beter dan 4 in battlefield.. cpu 90% load vs 60% oid.

Dual core is gewoon niet meer van de tijd! Dat is het probleem. daarnaast is de videokaart gewoon te zwak voor de game.. alleen op minimale settings (lowest) is het speelbaar zonder geschok.. maar echt minimum.. niet medium.
Dus eigenlijk voor high.. HD 6950 (2 GB) of GTX 570 / en voor ultra nog een stuk sneller.. dure grap maar das pc gaming!
Mogelijk dat ik er een tweede 5750 bij prik. Maar eerst even kijken hoe dit gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Geen matches
sain onez schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:29:
Ik heb zelfs terrain en mesh naar ultra gezet, vanuit alles high en de framerate lijkt zelfs stabieler als voor de patch met lagere settings, viel me meteen op dat er en geen initial crashes meer zijn, hoewel ik een van me eerste potjes een freeze leek te krijgen, maar dit had ik toenstraks ook en was in TS bezig, en wat andere die daar ook speelden hadden dit ook, dus het lijkt meer serversided (crash) te liggen.. (5970 op 2560x1600)

Ik vind het allemaal een stuk stabieler lopen na de update, ben ook wel maar weer terug op me 'vertrouwde' 11.10 prev2 driverset wat bij mij telkens de beste CF performance geeft

Ikzelf ben met mijn CF HD6870 setje het meest gebaat bij de 11.11c Performance drivers.

Ik draai nu een stabiele 55-60 fps@high settings in de map Caspian Border, zonder merkbare framedrops
(met nieuwe moederbord Asrock 990FX met 2x 16x lanes, 8GB Geil Black Dragon DDR3 1600).

Tot voor kort haalde ik 45-55 fps@high settings in de map Caspian Border, met enorme framedrops (met oude moederbord Gigabyte MA790X-UD3P met 2x 8x lanes, 8 GB Corsair DDR2 800Mhz).

Ik heb ook het idee dat de CPU Load met de nieuwe setup (nu rond 60%) hoger ligt dan bij mijn oude setup (rond 50-55%).

[ Voor 6% gewijzigd door Indy91 op 12-12-2011 17:26 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
Indy91 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:20:
[...]

Ikzelf ben met mijn CF HD6870 setje het meest gebaat bij de 11.11c Performance drivers.

Ik draai nu een stabiele 55-60 fps@high settings in de map Caspian Border, zonder merkbare framedrops
(met nieuwe moederbord Asrock 990FX met 2x 16x lanes, 8GB Geil Black Dragon DDR3 1600).

Tot voor kort haalde ik 45-55 fps@high settings in de map Caspian Border, met enorme framedrops (met oude moederbord Gigabyte MA790X-UD3P met 2x 8x lanes, 8 GB Corsair DDR2 800Mhz).

Ik heb ook het idee dat de CPU Load met de nieuwe setup (nu rond 60%) hoger ligt dan bij mijn oude setup (rond 50-55%).
Ik kan je wel vertellen dat het verschil tussen 8x en 16x niet aanwezig is, en het verschil tussen DDR2 en DDR3 is ook niet merkbaar.
Dus ik denk dat het eerder een driver of verse Windows installatie is die je performance boost gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
IDD ik had voor de gein een GTX480 getest op een 4x PCI-e en het scheelde mischien 5% performance drop .. dat was op 4x... de PCI-e 8x interface is snel zat.
Mischien maakt PCI-E1 vs PCI-E2 nog wat uit?

Ik heb zelf trouwens nog niet het idee dat mijn 4GB vol loopt (max3.5 in caspian border) met een 580 met 1.5GB mischien dat het nog wat toevoegd dat het videokaart geheugen een doorvoer heeft van 231GBPS?

[ Voor 57% gewijzigd door A87 op 13-12-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

theHoff schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:25:
Ik begin me langzaamaan redelijk te irriteren aan mijn systeem in combinatie met BF3. Vooral het niet speelbaar meer haperen van mijn systeem doet me af en toe neigen met m'n toetsenbord en/of muis te gaan gooien. Nu komt er binnenkort al een uitbreiding van m'n ram geheugen van 4 naar 12gb. Echter verwacht ik daar geen wonderen van.
Dat betekent dus dat de volgende bottleneck aangepakt moet gaan worden. Ik hoef de wereld echt niet zijn grootste pracht en praal te zien (dat gaat ook niet met mijn systeem), maar het moet wel gewoon vlot draaien.
Mijn idee is om de processor te upgraden naar een pricewatch: AMD Phenom II X6 1075T Boxed of misschien een pricewatch: AMD Phenom II X4 975 Boxed Ik ben nu op zoek naar advies welk van de twee ik het beste kan nemen voor mijn systeem.

Ik gebruik het systeem naast BF3 ook voor fotobewerking in Lightroom, zowel losse foto's als batches. Volgens mij is daarom ook de 6-core de betere keus. Maar wellicht dat ik bepaalde zaken over het hoofd zie zoals bijvoorbeeld dat BF3 geoptimaliseerd zou kunnen zijn voor 4 cores etc.
Voor jouw situatie sowieso de zes-core processor kiezen, is eigenlijk een no-brainer als je het mij vraagt. BF3 gebruikt zes cores maximaal en ook je andere software profiteert ervan.

Je videokaart is eigenlijk te zwak, maar ik denk dat het niet handig is om nu nog te investeren in een tweede exemplaar voor CrossFire. Beter wacht je even met de videokaart upgrade tot de Radeon HD 7000 modellen er zijn, want die zijn door 28nm transistors denk ik een stuk zuiniger. Ook zou ik vier tientjes investeren in nieuw geheugen, een 8 GB kit is wel aan te raden als je veel BF3 speelt. Het spel gebruikt rond de 4 GB op mijn systeem bij eerste keer opstarten, maar na een map-change blijft de oude map nog in je geheugen staan zolang je genoeg geheugen hebt. Zeker wanneer je nog geen SSD hebt biedt dat een enorm voordeel in laadtijden.

Jouw 520 watt voeding moet prima een Phenom II X6 en een Radeon HD 7800 of HD7900 kunnen trekken. Ik heb dezelfde voeding gehad en die kon destijds mijn Core i7 920 processor @3,33 GHz met een X58 moederbord en een Radeon HD 4870 X2 stroomslurper prima trekken onder full load.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:24:
[...]

SLI stottert sowieso als een idiote gek op een bezemsteel onder de 60 fps !!! laat staan quad sli :P

SLI nooit aan beginnen het is alleen leuk boven 60 fps en zelfs dan stottert het omdat het 2 videokaarten zijn die renderen
Ik vraag mij af waarom ik er dan geen last van heb als jou met sli. Bij mij speeld het net zo met 1 kaart als je rond de 30-35fps zit. Een enkele kaart gaat zelfs stotteren op ultra in bf3.
Je wil denk ik niet weten hoe vloeiend sli bij mij draaid? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Geen matches
Andere mensen problemen met het inloggen op origin? Volgens mij is die service down atm?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Laatst online: 15-09 13:18
Lias schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:24:
[...]

Ik heb daar nog nooit last van gehad. SLI werkt prima, en ook in BF3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
MOet je eens metro 2033 spelen of andere games.. vooral snelle FPS shooters :S.. lagt te erg met sli.
Zelfs in Crysis 1 en 2 merk ik een mega verschil met SLI of non.

> had 480 in sli en ook 560 ti hawks in sli .. vond het allemaal niets.. heb nu 1 580 en vind dat veel beter spelen

[ Voor 62% gewijzigd door A87 op 14-12-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Geen matches
Ik lees toch veel aannames over dat kaarten met 1GB eigenlijk niet op Ultra kunnen draaien zonder problemen.
Ik draai sinds gisteren 2x 5870 CF 1920x1080 alles op ultra en msaa 2x, post aa high, alle sliders in CCC op high quality > Constant 60fps, heb nog geen drop eronder meegemaakt.
Ik denk ik meld het even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
t!n0 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:21:
Ik lees toch veel aannames over dat kaarten met 1GB eigenlijk niet op Ultra kunnen draaien zonder problemen.
Ik draai sinds gisteren 2x 5870 CF 1920x1080 alles op ultra en msaa 2x, post aa high, alle sliders in CCC op high quality > Constant 60fps, heb nog geen drop eronder meegemaakt.
Singleplayer of multiplayer? Ik kon de SP op ulra uitspelen, maar online kreeg ik dan framedrops na een tijdje..

Ik wacht nog wel even tot de HD7000 reeks van AMD er is, gelijk 3 GB erin :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Geen matches
Beide uiteraard. Dual gpu setup is nog steeds erg driver gevoelig, welke caps draai je?
Ik heb voor de zekerheid msaa maar op 2x gezet omdat inmiddels wel duidelijk is dat je voor 4x msaa toch echt meer dan 1.5gb aan vram nodig hebt.
Overigens draaide ik exact dezelfde settings op mijn GTX580 ook prima, maar dit draait toch net wat beter.
Na altijd sceptisch te zijn geweest over dual gpu opstellingen voor 24/7 game gebruik, ben ik nu positief verrast.

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 14-12-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Geen matches
Ik merk geen gestotter met 1.5GB videogeheugen met 4xAA.. geheugenbandbreetde speelt hie rook een grote rol!! 200+GBPS is wel fijn dan.

In SLI of Crossfire er is echtergeen schaling naar een verdubbeling.. dat is 'al'weer een reden om niet over te gaan op crossfire of SLI.. voor mij

[ Voor 96% gewijzigd door A87 op 14-12-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:39
Geen matches
Ik heb alles op medium moeten zetten nu ivm met framedrops in de nieuwe B2K maps, heb nu minimaal 60 FPS.

Voorheen speelde ik alles op ultra behalve texture die zit op high en geen MSAA, ook gewoon minimaal 60 FPS.

Zit met GTX460 SLI 1 GB @1900x1200

Toch wel het 1GB bottleneck gebeuren neem ik aan.

BF2 kon ik gewoon ALLES op hoogst spelen met kontstant rond de 100FPS met af en toe een dropje naar de 80.

Kun je nagaan wat een verschil, dacht dat ik aardig futureproof was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Geen matches
Mensen met een dual core processor waarin de grote buiten mappen ook niet vooruit te branden zijn? Draai een E8400 @ 3.0 ghz, ik krijg op medium evenveel fps als ultra high (zonder MSAA). En vooral in de nieuwe B2K maps haal ik amper 30 op drukke stukken. Terwijl als ik de andere kant op kijk ik naar de 60 a 70 ga.

Beneden staande klopt niet. de 9800GTX is nu een GTX460 HAWK en 2gb -> 4gb ram.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rickyy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:39:
Mensen met een dual core processor waarin de grote buiten mappen ook niet vooruit te branden zijn? Draai een E8400 @ 3.0 ghz, ik krijg op medium evenveel fps als ultra high (zonder MSAA). En vooral in de nieuwe B2K maps haal ik amper 30 op drukke stukken. Terwijl als ik de andere kant op kijk ik naar de 60 a 70 ga.

Beneden staande klopt niet. de 9800GTX is nu een GTX460 HAWK en 2gb -> 4gb ram.
Als je naar het CPU gebruikt kijkt draaien beide core's waarschijnlijk constant op 100%. Als dat zo is zit daar dus je bottleneck. Een Quad-Core is erg aan te raden voor dit spel. Een Q6600 is per core langzamer maar toch zal BF3 er beter op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
t!n0 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:21:
Als we het over Ultra settings hebben, hebben we het over de Ultra preset, dus alles maxed out en 4X MSAA.
Dat trek je niet, maar ook met 2x MSAA loop jij nog wel tegen je 1 GB limiet aan hoor :)
Ga maar eens Caspian Border spelen ofzo, zet voor de gein ook MSI Afterburner OSD aan en houd het geheugen gebruik in de gaten.
Ik heb getest met ultra en dat zat gemiddeld rond de 1.4 GB, kaarten met 1 GB hebben vaak redelijke FPS maar zo nu en dan gigantische drops omdat ze door het geheugen heen zijn.

Hier zie je dat een kaart met 1 GB in SLI het niet meer trekt, terwijl op high de 560 SLI ~25% sneller is dan de 580.
Afbeeldingslocatie: http://www.sweclockers.com/image/diagram/2502?k=bf9fb52c55c2028b03a3ead1c1963ac9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Laatst online: 07-06 14:17
Hallo iedereen

Ik heb vandaag mijn nieuwe kaart ontvangen, een HD6950 (Club3D).
Nu merk ik dat in alle games de FPS veel lager ligt dan ik had verwacht. Op internet (YouTube, Google...) zag ik veel dat mensen op een game als bv. BF3 op Ultra konden spelen met een resolutie van 1920x1080. Ik heb maar een max. schermresolutie van 1680x1050. Maar zelfs op die resolutie lukt het niet om 50 FPS te halen. Als ik bijvoorbeeld in het keuzescherm zit waar je je spawnpoint moet kiezen gaat hij rond de 20-25 FPS. Als ik dan spawn heb ik soms max eens 43 FPS. Is dit normaal?

Ik heb 4 GB ram (dit zit niet vol, heb nog bijna 1 GB over als ik BF3 speel). Daarnaast heb ik ook een Q6600 (@2.4Ghz). Ik denk dat mijn CPU de bottleneck is, maar toch zie ik mensen op Youtube met dezelfde specificaties die 50 - 60 FPS kunnen halen. Ook bij andere games haal ik niet zo'n super hoge FPS

Iemand een idee hoe dit kan komen? Mijn CPU overclocken zal niet mogelijk zijn vrees ik omdat ik een HP voorgebouwde pc bezit.

Dit is trouwens wat je bv. bij de filmpjes op Youtube kan vinden:

HD6950 2GB
Q6600 @3.4
4GB RAM
All on ultra (no AA) in 1920x1080
55 fps avg.

Ik zie dan wel 3.4 Ghz. Dus als ik mijn CPU kon overclocken zou het echt wel beter gaan neem ik aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Qlii256 op 14-12-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Geen matches
no aa betekent no msaa, probeer dat eens uit te zetten, dan zou je wel 60+ fps moeten kunnen halen
Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.