Scythe mugen, fijne koelers zijn dat als je je cpu wilt vervangen! Zaterdag zo'n 4 uur mee bezig geweest, wat zijn die dingen irritant om te verwijderen. Die druk knoppen zitten onder de koeler, en de gleuven voor je schroevendraaier dan nog aan de binnenkant, uiteindelijk maar het hele moederbord los gemaakt om hem er vervolgens uit te halen.
Vervolgens gefrustreerd de cpu verwijdert, buig ik een pinnetje op de socket krom

, en pc start uiteraard niet meer op. Na 4 keer het minuscuul pinnetje proberen terug te buigen zie ik opeens weer het bios scherm, zo blij

! Dus snel de dual core eruit en quad core erin met de oude dual core koeler erop, hangt de temp rond de 75 graden idle. Dat leek met niet de bedoeling dus toen snel de scythe mugen er toch maar opgezet (dat ging iets makkelijker gelukkig) en toen was die 45 graden!
Mijn systeem vrijdag:
E8400
4 gig ram
4850 512mb
1680x1050 alles op low, haalde ik gemiddeld rond de 30-35 fps. Vervolgens heb ik de 4850 voor de 6870 vervangen en zag ik een enorme performance winst. 1920 alles op medium geen vsync of blur, 35-70 fps afhankelijk van binnen of buiten situaties. Alleen mijn E8400 was duidelijk een bottleneck, zat constant op de 90-100% en daardoor had ik vaak uitschieters naar een lage fps van 15-25.
Toen E8400 voor een Q8200 vervangen en de game speelt nu geweldig, fps blijft altijd boven de 30 op 1920 medium en de cpu zit rond de 70-90%. Ook op multiplayer speelt het zeer vloeiend. Totaal dus klaar voor zo'n 200 euro en na 3 potjes multiplayer was het duidelijk dat het elke euro waard was, wat een geweldige game!