Een standaard NL toetsenbord.marcdeparc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:02:
[...]
[...]
Hadden jullie met een US of een Nederlands toetsenbord besteld?
Ik heb 4 Dec MBP bestel met config Ram 16GB | Opslag 512GB | US toetsenbord
Gisteren 16 Dec heb via UPS binnengekregen. Duurde ongeveer een week bij mij dat die werd verstuurd.
Gisteren 16 Dec heb via UPS binnengekregen. Duurde ongeveer een week bij mij dat die werd verstuurd.
Zojuist ontvangen.supercop7373 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:57:
28/11 bij schoolspot een 16gb/512 gb besteld.
16/12 melding van PostNL dat er bestelling aankomt van AMAC voor 17/12 (tot nu toe)
Gisteren bezorgd, gelukkig kwam post.nl een half uur eerder dan aangekondigd zodat ik nog thuis was.barnas schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:57:
Ik wilde net komen huilen dat ik nog steeds niks gehoord had (bestelling 13 nov, Air 512/16) maar krijg tijdens het typen de melding dat post.nl onderweg is met een pakket van A.B.V.
Dat zou Amac via SURFspot kunnen zijn?
Laat ik nou net morgen niet thuis zijn, dan gaan ze het bezorgen bij een post.nl ophaalpunt.
Ik ben erg benieuwd!
Zojuist bericht gehad van Amac dat mijn MBA 8C/16/512 Silver vandaag wordt overgedragen aan PostNL. Hopelijk morgen in huis.
Hij was toen nog in China maar hij is net binnen gekomen. Ben er blij mee!Jorussio schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:00:
Ik had 30 november mijn M1 Mac mini 16GB - 256GB besteld en sinds vanochtend staat er eindelijk “verzending wordt voorbereid”.
Originele verzenddatum was (en is nu eigenlijk nog steeds) 21-30 december.
Mijn mac mini staat al sinds de 1de december op Zending informatie ontvangen (via DHL), location EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE, wel een beetje raar dat dit zolang duurt.
[ Voor 3% gewijzigd door SteffanS op 19-12-2020 07:44 ]
10 december mac mini 16GB/512GB bij Apple besteld, is dinsdag 22 december geleverd.
[ Voor 8% gewijzigd door nextnext op 23-12-2020 08:49 ]
11 december MBP 16GB/512GB US keyboard besteld bij Apple.
Sinds woensdag 16 december staat als afleverdatum maandag 28 december bij Apple.
Trackingstatus bij DHL is sinds 1e melding (16-12) niet anders:
Zending informatie ontvangen EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE
Sinds woensdag 16 december staat als afleverdatum maandag 28 december bij Apple.
[ Voor 13% gewijzigd door vsl op 20-12-2020 13:45 ]
Op 24 november heb ik via Wehkamp een Mac Mini 8GB 256GB opslag besteld, die was niet op voorraad. Er stond wel op de website dat het zo'n 3 weken kon gaan duren, prima dacht ik zal waarschijnlijk wel eerder beschikbaar zijn. Maar we zijn nu bijna vier weken verder en ik heb nog geen enkel bericht gehad of er schot in de zaak zit. Hebben andere ook zo lang moeten wachten totdat zij hun Mac Mini kregen thuisbezorgd?
Het is maar net geluk hebben met welke vervoerder ze versturen dus. Ik had eigenlijk verwacht dat alles met UPS zou gaan, blijkbaar niet. Mijn MBP die ik op dezelfde dag heb besteld, staat bij Apple ook op 28 dec, maar wordt met UPS verstuurd. Volgens de tracker van UPS zou hij vanavond in Keulen moeten liggen en morgen al bij mij moeten zijn.vsl schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:43:
11 december MBP 16GB/512GB US keyboard besteld bij Apple.
Vanochtend omstreeks 10 uur is mijn bestelling geleverd. Ik ben er blij mee, maar indicaties over levertijden kunnen bij Apple wel beter.mvbo schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:42:
[...]
Het is maar net geluk hebben met welke vervoerder ze versturen dus. Ik had eigenlijk verwacht dat alles met UPS zou gaan, blijkbaar niet. Mijn MBP die ik op dezelfde dag heb besteld, staat bij Apple ook op 28 dec, maar wordt met UPS verstuurd. Volgens de tracker van UPS zou hij vanavond in Keulen moeten liggen en morgen al bij mij moeten zijn.
Vrijdag 18 dec een MBA M1 8g/256gb besteld bij Xando, vandaag een trackingnummer ontvangen van DHL en zal als het goed is morgen worden bezorgd.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
30-11 M1 pro 16/256 besteld via Surfspot maar niemand kan mij een status/levertijd doorgeven. Surfspot verwijst steeds naar Amac en die blijven al 2 weken volhouden dat de Macbook ieder moment geleverd kan worden.. ben bang dat het 2021 gaat worden...
Nog iemand ervaringen met Surfspot?
Geen Surfspot, maar Schoolspot.
Op 5-12 besteld en nog altijd Processing uitleveringsstaat.
Op 15-12 Schoolspot gemaild en een dag later de volgende reactie:
Op 5-12 besteld en nog altijd Processing uitleveringsstaat.
Op 15-12 Schoolspot gemaild en een dag later de volgende reactie:
Via https://www.surfspot.nl/leveringsproblemen lees ik:De exacte leverdatum is nu helaas nog niet bekend. De MacBook moet vanuit de Apple fabriek naar Nederland worden verscheept; daar gaat altijd wat tijd overheen (ongeveer drie weken, tellend vanaf de besteldatum), zeker gezien er momenteel veel vraag is naar de nieuwe M1-modellen.
Zodra de MacBook wordt meegegeven aan PostNL ontvang je een track & trace-code via de mail (waarmee je de levering kunt volgen of het levermoment kunt aanpassen).
We zien momenteel dat de drie weken niet voor iedere order wordt gehaald, dus dit zou ook het geval kunnen zijn voor jouw order. Je kunt het best even contact opnemen met https://www.amac.nl/klantenservice indien je meer informatie wilt (hierbij kun je gewoon het SURFspot bestelnummer vermelden) (wij kunnen dit ook voor je doen, maar gezien het bij ons momenteel erg druk is zal het langer duren voordat je het antwoord van Amac vanuit ons krijgt doorgestuurd).
Afgaande op de meeste reacties hier lijkt de levertijd tot nu toe 3-4 weken te zijn en word je tussentijds niet op de hoogte gehouden. Met een enkele uitzondering naar boven of onder. Daarvan uitgaand verwacht ik komend weekend m'n MacBook Air 16/256.Waarom is de levertijd van mijn MacBook 5-6 weken?
Vanwege de grote vraag naar MacBooks en het beperkte aanbod door het Covid-19 virus, is de levertijd van BTO bestellingen en mogelijk andere Apple producten helaas opgelopen tot 5-6 weken. Het kan echter zo zijn dat het product toch eerder geleverd wordt dan verwacht. Zodra de bestelling verstuurd wordt, word je hier altijd van op de hoogte gesteld via een e-mail met track&trace link zodat je weet wanneer je jouw bestelling precies thuis kunt verwachten.
Via schoolspot (broertje/zusje van surfspot) op 28/11/2020 de 16gb/512gb besteld. 18/12/2020 geleverd via PostNLmulkmans schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:14:
30-11 M1 pro 16/256 besteld via Surfspot maar niemand kan mij een status/levertijd doorgeven. Surfspot verwijst steeds naar Amac en die blijven al 2 weken volhouden dat de Macbook ieder moment geleverd kan worden.. ben bang dat het 2021 gaat worden...
Mijn Mac mini de 17e in Eindhoven. Vandaag bezorgd. DHL.mvbo schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:42:
[...]
Het is maar net geluk hebben met welke vervoerder ze versturen dus. Ik had eigenlijk verwacht dat alles met UPS zou gaan, blijkbaar niet. Mijn MBP die ik op dezelfde dag heb besteld, staat bij Apple ook op 28 dec, maar wordt met UPS verstuurd. Volgens de tracker van UPS zou hij vanavond in Keulen moeten liggen en morgen al bij mij moeten zijn.
Op 26/11 een M1-Air/16GB/512GB met VS keyboard besteld, op 18/12 is de status veranderd naar "wordt vastgehouden" en daar staat ie nog steeds op...mulkmans schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:14:
Een Pro of Air? En met NL of VS keyboard?supercop7373 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:28:
[...]
Via schoolspot (broertje/zusje van surfspot) op 28/11/2020 de 16gb/512gb besteld. 18/12/2020 geleverd via PostNL
Air met NL toetsenbordmarcdeparc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:40:
[...]
Op 26/11 een M1-Air/16GB/512GB met VS keyboard besteld, op 18/12 is de status veranderd naar "wordt vastgehouden" en daar staat ie nog steeds op...
[...]
Een Pro of Air? En met NL of VS keyboard?
Mac Mini M1 16GB/512GB besteld op 14-12-2020 bij Apple. Is verzonden en staat bij UPS voor a.s. maandag 28-12-2020 als levering.
Afgelopen zondag 20-12 een standaard MBA besteld bij kijkshop.nl, €1049, drie jaar garantie en vandaag 24-12 ontvangen.
Vandaag voor mezelf besloten om een MacBook Air (M1) te bestellen. Normaal zou ik naar een winkel rijden om deze direct op te halen wat nu niet mogelijk is vanwege de lockdown. Natuurlijk wil deze zo snel mogelijk in huis hebben. Bij welke webshop kan ik deze volgens jullie het beste bestellen?
Zelf denk ik bij Coolblue omdat deze ook aan zondag leveringen doet.
https://www.yourmacstore....core-gpu-8gb-256gb-zilvernielsn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:47:
Vandaag voor mezelf besloten om een MacBook Air (M1) te bestellen. Normaal zou ik naar een winkel rijden om deze direct op te halen wat nu niet mogelijk is vanwege de lockdown. Natuurlijk wil deze zo snel mogelijk in huis hebben. Bij welke webshop kan ik deze volgens jullie het beste bestellen?
Ik heb gisteren een MBP met M1 besteld met 16GB werkgeheugen, maar wel met 265 GB opslag omdat ik toch veel in de cloud werk en ik mezelf met weinig opslag forceer om mijn MacBook schoon te houden. Helaas komt hij wel pas rond 12-16 januari binnen.
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Daar een CTO Pro besteld, maar de levertje daarvan moet je met een sloot zout nemen. Misschien valt het met die jij wilt mee, maar bij Coolblue zou ik meer vertrouwen in de opgegeven levertijd hebben. 😊
Op 18/11 een mac mini 16/512GB besteld bij Xando. Wacht nog op levering.
Ik heb een MBA Gold (op plaatjes lijkt het meer op rosé goud kleur?) besteld voor m'n vrouw, die heeft een 2016 MacBook 'Rose Gold' met Intel Core M3 processor. Verwacht dat deze nieuwe MBA echt rondjes rent om die 'oude' MacBook. Voor het geringe prijsverschil met 8-core GPU toch voor die gekozen.
Wel jammer dat de levertijd zo lang is. Op 20 december besteld, in de hoop (en verwachting) dat 17 januari (haar verjaardag) wel haalbaar zou zijn....helaas. Apple geeft aan 27 januari maar vraag me af of ze dat gaat lukken, als ik het allemaal lees in dit topic. Heb een VS keyboard geselecteerd, tikt net ff wat lekkerder.
Wel jammer dat de levertijd zo lang is. Op 20 december besteld, in de hoop (en verwachting) dat 17 januari (haar verjaardag) wel haalbaar zou zijn....helaas. Apple geeft aan 27 januari maar vraag me af of ze dat gaat lukken, als ik het allemaal lees in dit topic. Heb een VS keyboard geselecteerd, tikt net ff wat lekkerder.
30-11 MBP 16/256 besteld via Surfspot. Zonder enig bericht van Surfspot of AMAC nu een melding in de PostNL app voor morgen 14:00-16:30 🥳
Op 12 dec 3M1-8-256 besteld bij apple online met geschatte levertijd 4 januari maar vandaag 29 dec al binnen gekomen.
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Zondag een Macbook Air besteld bij de MM, komt zo binnen volgens postnl. Valt me erg mee als ik de levertijden hier zo lees. Geen custom model en hij was 'gewoon' op voorraad.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ook bij mij is de knoop doorgehakt. Ik ga mijn Macbook Pro 16" vervangen met een Macbook Pro 13" M1 met 16gb werkgeheugen en 1TB opslag.
Ik heb zojuist telefonisch (en een bevestiging gekregen per e-mail) een pre-order geplaatst voor de nieuwe levering die in week 2 van januari plaatsvindt.
Ik maak gebruik van de inruilservice van Amac, waarbij ik nog iets meer dan 1.600 euro voor de 16" Macbook Pro kan krijgen, dus moet een klein beetje bijbetalen. Helaas kan dat alleen in de winkel, dus vanaf de 20e januari kan ik hem ophalen
Ik heb zojuist telefonisch (en een bevestiging gekregen per e-mail) een pre-order geplaatst voor de nieuwe levering die in week 2 van januari plaatsvindt.
Ik maak gebruik van de inruilservice van Amac, waarbij ik nog iets meer dan 1.600 euro voor de 16" Macbook Pro kan krijgen, dus moet een klein beetje bijbetalen. Helaas kan dat alleen in de winkel, dus vanaf de 20e januari kan ik hem ophalen
28/12 een MBA M1 besteld bij Xando met 10% korting. Wel de 16GB variant.
Levering pas eind januari/begin februari.
Dat is bij de meeste mensen ongeveer toch zo? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat er een nieuwe batch vanuit Apple naar de winkels gedistribueerd moet worden.Eigenlijk wel bizar dat de Macbooks met M1 zo snel uitverkocht waren.jmignolet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:12:
Wel in dit geval moet Xando bij Apple een bestelling plaatsen gezien het om een base MBA gaat met uitbreiding geheugen. Dus ik neem aan dat die batch waarover je spreekt niet veel uitmaakte voor mij?
Maar ik 'klaag' niet hoor van de leveringstermijn, het was inderdaad te verwachten.
Maar ik 'klaag' niet hoor van de leveringstermijn, het was inderdaad te verwachten.
Zo ver ik het kan zien heeft Apple bij de MacBook Air zelfs de basismodellen niet meer, Apple heeft bij de MacBook Pro wél de basismodellen in voorraad (5-7 dagen levertijd) maar niet de uitbreidingen.jmignolet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:45:
Wel in dit geval moet Xando bij Apple een bestelling plaatsen gezien het om een base MBA gaat met uitbreiding geheugen. Dus ik neem aan dat die batch waarover je spreekt niet veel uitmaakte voor mij?
Tevens neem ik aan dat er ook altijd een voorraad is of behoort te zijn van de modellen met uitbreidingen, Apple gaat voor jou niet speciaal om die ene Macbook te fabriceren de fabrieken weer snel even aan zetten
Ik vermoed dat er een 'run' is geweest op de MacBook Air/Pro van 16gb geheugen en 512gb opslag. De nieuwe batch maakt dus ook voor jou uit, want in de nieuwe batch zitten ook de modellen met uitbreidingen waar nu enorme tekorten van zijn.
Dingdong! Hij is binnen!mulkmans schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:48:
30-11 MBP 16/256 besteld via Surfspot. Zonder enig bericht van Surfspot of AMAC nu een melding in de PostNL app voor morgen 14:00-16:30 🥳
MBA 16GB / 512GB met US keyboard:
- Bestelling geplaatst op 18-11, indicatie levertijd was tussen 9-12 en 16-12.
- DHL bevestiging op 1-12: Shipment information received EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 12:14
- Huidige bezorgdatum volgens Apple: 9-12
Vanuit DHL geen verdere updates gehad, dus zijn nog in afwachting van...
- Bestelling geplaatst op 18-11, indicatie levertijd was tussen 9-12 en 16-12.
- DHL bevestiging op 1-12: Shipment information received EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 12:14
- Huidige bezorgdatum volgens Apple: 9-12
Vanuit DHL geen verdere updates gehad, dus zijn nog in afwachting van...
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
2 wkn geleden mijn Mini M1 basisversie besteld bij Xando. Zag dat Amac ondertussen weer voorraad heeft en binnen een dag kan leveren. Vlgs Xando hebben zij nog geen zicht op levering en ontvangt Amac rechtstreeks van Apple en Xando via tussenleveranciers (...).
Tis dat ik met 10% korting heb besteld anders had ik het geannuleerd. Jammer (kan niet wachten op m'n nieuwe speelgoed).
Tis dat ik met 10% korting heb besteld anders had ik het geannuleerd. Jammer (kan niet wachten op m'n nieuwe speelgoed).
Helaas nog steeds niets ontvangen.marcdeparc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:40:
Op 26/11 een M1-Air/16GB/512GB met VS keyboard besteld, op 18/12 is de status veranderd naar "wordt vastgehouden" en daar staat ie nog steeds op...

Heb 'm besteld bij Schoolspot, dus wordt geleverd door Amac. Vorige week nog contact gehad met Amac maar daar hadden ze nog niets binnengekregen.
Iemand al wel een BTO M1 Macbook Air met US keyboard ontvangen die eind november besteld is?
Ik wacht ook nog, ook al heb ik mijn bestelling 5-12 geplaatst via Schoolspot. Nog altijd Processing uitleveringsstaat.marcdeparc schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:01:
[...]
Helaas nog steeds niets ontvangen.![]()
Heb 'm besteld bij Schoolspot, dus wordt geleverd door Amac. Vorige week nog contact gehad met Amac maar daar hadden ze nog niets binnengekregen.
Iemand al wel een BTO M1 Macbook Air met US keyboard ontvangen die eind november besteld is?
De Macmini 16GB/256GB is afgelopen maandag door Apple 'verzonden'. De DHL status blijft echter staan op:
De verzender heeft een label aangemaakt, maar de zending werd nog niet overgedragen aan DHL
Maandag, januari 04, 2021 om 13:03
Origin Service Area:
EINDHOVEN - WAALWIJK - NETHERLANDS, THE
Destination Service Area:
AMSTERDAM - PURMEREND - NETHERLANDS, THE
1 Piece
Op de Apple pagina staat dat die de 11de moet worden bezorgd, maar geen idee waar die dan nu blijft hangen en waarom die nog niet bij DHL is
Misschien nog op het vliegtuig?
De verzender heeft een label aangemaakt, maar de zending werd nog niet overgedragen aan DHL
Maandag, januari 04, 2021 om 13:03
Origin Service Area:
EINDHOVEN - WAALWIJK - NETHERLANDS, THE
Destination Service Area:
AMSTERDAM - PURMEREND - NETHERLANDS, THE
1 Piece
Op de Apple pagina staat dat die de 11de moet worden bezorgd, maar geen idee waar die dan nu blijft hangen en waarom die nog niet bij DHL is
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
En vanochtend opeens een melding in de PostNL app dat er morgen een pakketje van A.B.V. bezorgd gaat worden!marcdeparc schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:01:
Helaas nog steeds niets ontvangen.![]()

(Status op schoolspot site is nog niet veranderd.)
Mac Mini M1 16/512 besteld op maandag 14 december bij YourMacStore en is zojuist afgeleverd.
Het was wel even volhouden omdat oorspronkelijke levertijd bij bestelling werd gesteld op 5-10 werkdagen.
Geen tussentijdse info pro actief ontvangen; moet je dus zelf achteraan.
Het was wel even volhouden omdat oorspronkelijke levertijd bij bestelling werd gesteld op 5-10 werkdagen.
Geen tussentijdse info pro actief ontvangen; moet je dus zelf achteraan.
Mijn Mini besteld in december, een 8/512 versie en die was echt binnen een paar dagen binnen. Hij was dezelfde dag nog verzonden en door de vervoerder was er een dag vertraging op gelopen. Hij is als vervanger van een iMac uit 2011 bij mijn ouders. Ze zijn super blij, want hij is echt super snel.
Zojuist ontvangen.LaMazulu schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Ik wacht ook nog, ook al heb ik mijn bestelling 5-12 geplaatst via Schoolspot. Nog altijd Processing uitleveringsstaat.
Ik had mijn Mac Mini M1 16GB/512GB op 14 december j.l. bij Apple besteld en deze is op 28 december j.l. door UPS bezorgd. Verzending duurde 3 dagen.
Gisteren avond Macbook Air M1 space gray 8gb/256gb besteld bij Amac (enige met directe voorraad)
Vanavond al in huis, de laptop is achterlijk snel.
Mocht je snel er 1 in huis willen hebben, dan kan je bij Amac terecht.
Alleen als je op zoek bent naar het basismodel, anders mag je net zoals bij andere partijen 2 weken wachtenRyatzu schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:12:
Gisteren avond Macbook Air M1 space gray 8gb/256gb besteld bij Amac (enige met directe voorraad)
Vandaag een 16GB/256GB Mac mini besteld bij Apple. Bezorgdatum staat nu op 28 januari, hopelijk komt ie eerder.
Hier hetzelfde.. Helaas.jmignolet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:12:
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Ook de MacBook Air M1 16GB/256GB is op voorraad bij Amac, bij de overige winkels (incl. Apple zelf) volgens mij een levertijd van 3-5 weken. Dus zoek je nog ene, dan wees snel.
Vandaag verzendbevestiging gekregen, zal 13 januari aangeboden worden door UPS.youri_ajax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:10:
Vandaag een 16GB/256GB Mac mini besteld bij Apple. Bezorgdatum staat nu op 28 januari, hopelijk komt ie eerder.
Verdikkie, ik zit sinds eind december te wachten op mijn bestelling van Xando voor deze zelfde Macbook.Rck010 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:
Ook de MacBook Air M1 16GB/256GB is op voorraad bij Amac, bij de overige winkels (incl. Apple zelf) volgens mij een levertijd van 3-5 weken. Dus zoek je nog ene, dan wees snel.
Wil geen zout in wonden strooien, maar ik had 'm de dag erna binnen.Mundatin schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:17:
[...]
Verdikkie, ik zit sinds eind december te wachten op mijn bestelling van Xando voor deze zelfde Macbook.
AuwRck010 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:31:
[...]
Wil geen zout in wonden strooien, maar ik had 'm de dag erna binnen.
[ Voor 0% gewijzigd door Mundatin op 13-01-2021 16:32 . Reden: Iets lievere smiley gebruiken ]
Er komt schot in lijkt het, onderweg vanuit China. Maandag 18-1 levering door UPS lijkt het. Jammer een dagje te laat voor verjaardag maar nog steeds sneller dan eerste datum die uitkwam op 27-1.WTM schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:08:
Ik heb een MBA Gold (op plaatjes lijkt het meer op rosé goud kleur?) besteld voor m'n vrouw, die heeft een 2016 MacBook 'Rose Gold' met Intel Core M3 processor. Verwacht dat deze nieuwe MBA echt rondjes rent om die 'oude' MacBook. Voor het geringe prijsverschil met 8-core GPU toch voor die gekozen.
Mijn Mac Mini M1 16GB met oorspronkelijke leverdatum 3 februari zou morgen geleverd worden door UPS. Gisteren vanuit Shenzen (China) verzonden en vandaag customs gecleared.
Is dit normaal dat Apple rechtstreeks vanuit China naar klanten in Europe shipped?
Is dit normaal dat Apple rechtstreeks vanuit China naar klanten in Europe shipped?
En? al duidelijkheid ? Ik heb net de Space Grey MBP M1besteld bij Apple.youri_ajax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:10:
op de site stond levertijd 5-7 werkdagen.
[ Voor 4% gewijzigd door ken-dj op 19-01-2021 01:15 ]
S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
Yes hij is uiteindelijk woensdag de 13e geleverd, echt super snel.ken-dj schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:11:
[...]
En? al duidelijkheid ? Ik heb net de Space Grey MBP M1besteld bij Apple.
op de site stond levertijd 5-7 werkdagen.
Denk dat die van jou er ook wel snel is dan.
5 januari Macbook Air besteld bij Apple. Levertijd 3-4 weken. Hier dus niet vroeger lijkt het. Jammer, wordt mn eerst Apple device.
Maandagavond besteld bij Apple. wordt morgen geleverd 4 dagen (dhl).
Ga em overigens gelijk retourneren, omdat ik toch de 512 GB versie wil.
Ga em overigens gelijk retourneren, omdat ik toch de 512 GB versie wil.

S23 > Tab S8 > ATV 4K > Airtags < Macbook Pro M1 < IPad Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X
27 december 16/512 air besteld, vandaag nieuws dat ik hem maandag de 25ste mag ontvangen!
Hier ook, heb wel al op 14 Januari een UPS track & trace ontvangen (vanaf Active ANTS). Maar nog geen update dat het pakket verzonden gaat worden.jmignolet schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:12:
Laatste update van Xando was dat de Macbook Pro voorbereid word voor productie. Verwachting is eind Januari/begin Februari een verzenddatum.
Configuratie:
Macbook Pro M1
16Gb mem
512Gb SSD
Internationaal keyboard ipv NL keyboard.
Vanochtend de Mac Mini M1 met 8GB RAM en 512GB SSD besteld met studentenkorting bij Apple voor €966,79 (dus €62,31 korting).
Volgens Apple komt de Mini deze woensdag binnen en de verzending wordt inmiddels voorbereid.
Volgens Apple komt de Mini deze woensdag binnen en de verzending wordt inmiddels voorbereid.
Al iets ontvangen intussen? Ik heb de fout gemaakt om geen account aan te maken op Xando.nl. Althans dat denk ik, waardoor ik niet onmiddellijk een status kan zien op de website. Maar tot op heden, nog geen enkel mail ontvangen van Xando of UPS met track & trace. Maandje wachten begint al lang te duren.bakvis schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:44:
[...]
Hier ook, heb wel al op 14 Januari een UPS track & trace ontvangen (vanaf Active ANTS). Maar nog geen update dat het pakket verzonden gaat worden.
Laatste update van Xando was dat de Macbook Pro voorbereid word voor productie. Verwachting is eind Januari/begin Februari een verzenddatum.
Configuratie:
Macbook Pro M1
16Gb mem
512Gb SSD
Update: gisteren kreeg ik de UPS track&trace code en de Mac Mini wordt vandaag voor het einde van de dag geleverdVirinR schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:48:
Vanochtend de Mac Mini M1 met 8GB RAM en 512GB SSD besteld met studentenkorting bij Apple voor €966,79 (dus €62,31 korting).
Nee, helaas tot op heden nog geen update of wijziging in de UPS track & tracé. Maand duurs hier ook al lang inderdaad...jmignolet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:19:
[...]
Al iets ontvangen intussen? Ik heb de fout gemaakt om geen account aan te maken op Xando.nl. Althans dat denk ik, waardoor ik niet onmiddellijk een status kan zien op de website. Maar tot op heden, nog geen enkel mail ontvangen van Xando of UPS met track & trace. Maandje wachten begint al lang te duren.
Anoniem: 926313
Ik zie nu dat Apple het bedrag gisteren van mijn CreditCard heeft afgeschreven.
Normaal gebeurt dit toch op het moment van verzending?
De status is nog steeds 'wordt verwerkt' met een verwachte levertijd van 11 februari.
Heb nu hoop dat het misschien iets eerder kan zijn.
De status is nog steeds 'wordt verwerkt' met een verwachte levertijd van 11 februari.
Bij mij eergisteren afgeschreven. Verzendstatus niet gewijzigd. Verwachte levertijd staat bij mij alleen "3-4 weken".Anoniem: 926313 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:47:
Ik zie nu dat Apple het bedrag gisteren van mijn CreditCard heeft afgeschreven.
Daar gaat m'n hoop.drvinnie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Bij mij eergisteren afgeschreven. Verzendstatus niet gewijzigd. Verwachte levertijd staat bij mij alleen "3-4 weken".
Mijn bestelling bij Xando voor een:
Macbook Air M1
16 GB
256 GB
Is helaas nog niet verstuurd. Deze heb ik besteld op 31-12-2020. Xando heeft bij mij aangegeven dat ze nu wel zien dat op-maat bestellingen nu steeds meer worden uitgeleverd.
Macbook Air M1
16 GB
256 GB
Is helaas nog niet verstuurd. Deze heb ik besteld op 31-12-2020. Xando heeft bij mij aangegeven dat ze nu wel zien dat op-maat bestellingen nu steeds meer worden uitgeleverd.
Ik krijg zojuist een track and trace. Dus dan moet jij volgende week ook halen denk ik.
MMM1 16GB/1TB besteld bij Xando op 30-12. Op 5-1 bestelling in behandeling genomen met geplande levertijd 4 à 5 weken. Sindsdien is het stil, ook geen updates te zien in mijn bestelgegevens op de site.
Laten we het hopen.drvinnie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:17:
[...]
Ik krijg zojuist een track and trace. Dus dan moet jij volgende week ook halen denk ik.
Ik voel me net een klein kind dat op Sinterklaas wacht
Mundatin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:37:
Mijn bestelling bij Xando voor een:
Macbook Air M1
16 GB
256 GB
Ter info: ik heb rond 26 december besteld geloof ik.JiMiHeNdRiX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:43:
MMM1 16GB/1TB besteld bij Xando op 30-12. Op 5-1 bestelling in behandeling genomen met geplande levertijd 4 à 5 weken. Sindsdien is het stil, ook geen updates te zien in mijn bestelgegevens op de site.
Heb 2 dagen geleden inderdaad ook gemaild naar Xando en hun antwoord was dat ze de bestelling vanuit Apple nog afwachten. Alles staat goed in het systeem, maar nog niets ontvangen.
Ik begrijp Apple dat mensen die rechtstreeks op de website bestellen, het vroeger krijgen. Maar als iemand op 10 januari besteld & zijn op maat gemaakte Macbook 10 dagen later krijg. Ja doei. Ik zit al 5 weken te wachten..
Precies, baal ook wel een beetje. Had hem nu toch wel een keer verwacht... Maar ja. Als ik hem nu bij Apple bestel krijg ik hem waarschijnlijk nog weer later.jmignolet schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:22:
[...]
[...]
Heb 2 dagen geleden inderdaad ook gemaild naar Xando en hun antwoord was dat ze de bestelling vanuit Apple nog afwachten. Alles staat goed in het systeem, maar nog niets ontvangen.
Ik begrijp Apple dat mensen die rechtstreeks op de website bestellen, het vroeger krijgen. Maar als iemand op 10 januari besteld & zijn op maat gemaakte Macbook 10 dagen later krijg. Ja doei. Ik zit al 5 weken te wachten..
Verzonden 
14 jan besteld
29 jan verzending wordt voorbereid
30 jan verzonden
Verwachtte levertijd 8 februari.
14 jan besteld
29 jan verzending wordt voorbereid
30 jan verzonden
Verwachtte levertijd 8 februari.
Iemand die bij Xando heeft besteld eind december (laatste week ofzo) en al wat geleverd heeft gekregen?
Nope, same here. Nog niets gehoord (en dan bedoel ik T&T of dergelijke).bakvis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:54:
Iemand die bij Xando heeft besteld eind december (laatste week ofzo) en al wat geleverd heeft gekregen?
Enkel dat ze dus nog op een levering van Apple verwachten..
Heb je uiteindelijk nog kunnen tracken? Heb nu hetzelfde probleem.Citroentaart schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:21:
Bij mij is het wel vreemd, als ik in de Apple Store op 'volg zending' kun je hem volgen via DHL en dan krijg ik deze melding:
'Some of your queries resulted in an error
(nummer) (Not found): No result found for your DHL query. Please try again.'
Ja. Uiteindelijk, een paar dagen voordat ie bezorgd werd geloof ik, kon ik hem wel tracken. Hij kwam zelfs 2 dagen eerder binnen.Anoniem: 926313 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:44:
[...]
Heb je uiteindelijk nog kunnen tracken? Heb nu hetzelfde probleem.
Anoniem: 567735
MacMini M1 16/256 uit de NL Edu Store... afgelopen vrijdag besteld, daarnet kwam mailtje met trackingnummer van UPS: wordt aanstaande woensdag geleverd (verstuurd vanuit China).
Oorspronkelijke leverdatum was 11-16 februari, dus veel sneller dan verwacht.
Oorspronkelijke leverdatum was 11-16 februari, dus veel sneller dan verwacht.
Hopelijk komt mijn MBA dan ook snel. Besteld 26 jan, ook de 16/256 uitvoering, maar dan gewoon bij Apple besteld. Het bedrag staat al gereserveerd op mijn creditcard, maar nog geen verzendbevestiging.
/edit: inmiddels een verzendbevestiging, maandag 8 feb zou hij binnen moeten komen. Hoop dat de sneeuw geen roet in het eten gaat gooien.
/edit: inmiddels een verzendbevestiging, maandag 8 feb zou hij binnen moeten komen. Hoop dat de sneeuw geen roet in het eten gaat gooien.
[ Voor 26% gewijzigd door zonoskar op 04-02-2021 19:55 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sms gekregen van dhl. Dat morgen m'n Macbook Air wordt bezorgd met VS toetsenbord. Besteld op 14 januari.
Wow. Ik wacht nog 😒. Besteld op 5 januari. Bizarre levertijd. Is Apple altijd zo?Anoniem: 926313 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:23:
Sms gekregen van dhl. Dat morgen m'n Macbook Air wordt bezorgd met VS toetsenbord. Besteld op 14 januari.
Raar! Geen idee. Dit is de eerste keer dat ik via Apple bestel. Precieze combi is: Macbook Air m1 7-core Space Grey 8gb ram 256gb en VS-toetsenbord.drvinnie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:49:
[...]
Wow. Ik wacht nog 😒. Besteld op 5 januari. Bizarre levertijd. Is Apple altijd zo?
Dus mocht je dezelfde besteld hebben dan zou ik denken dat er iets mis is gegaan bij je.
Normaal gesproken is dit niet zo bij Apple. Levertijden van 'opmaat' Macbooks hoor je normaal binnen twee weken binnen te krijgen. Ik denk dat door Corona en een grote vraag Apple met veel vertragingen kampt.drvinnie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:49:
[...]
Wow. Ik wacht nog 😒. Besteld op 5 januari. Bizarre levertijd. Is Apple altijd zo?
Ik had op 20-12-2020 bij Amac een order geplaatst, waarbij mij verteld werd dat ze het model Macbook waar ik naar opzoek was in de 2e week van januari zouden verwachten. Dit bleek achteraf niet zo te zijn, en de order loopt tot op de dag van vandaag.
Had inmiddels drie weken geleden ergens anders al een M1 MacBook kunnen bemachtigen, dus inmiddels ben ik al voorzien
Ik heb zojuist een tracking nummer van DHL ontvangen, wordt morgen geleverd. Basis MacBook Air (m1) met US toetsenbord.bakvis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:54:
Dat klinkt goed. Ik hoop op een vlotte levering. Vanaf waar wordt de zending verzonden? Xando hoofdkantoor in Zwolle of rechtstreeks uit China?Bastism schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:08:
[...]
Ik heb zojuist een tracking nummer van DHL ontvangen, wordt morgen geleverd. Basis MacBook Air (m1) met US toetsenbord.
Dat is inderdaad wel positief @Bastism !
En hier is het nog wachten op teken van leven van Xando.. 5 weken intussen.
En hier is het nog wachten op teken van leven van Xando.. 5 weken intussen.

Ontving zojuist een mail van Xando: "De bestelling is verstuurd naar leverancier" met verwachte leverdatum 10-2.JiMiHeNdRiX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:43:
Vandaag bericht gekregen van Xando dat de bestelling is verstuurd naar de leverancier. Verwachte leverdatum: 14-2.bakvis schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:44:
[...]
Hier ook, heb wel al op 14 Januari een UPS track & trace ontvangen (vanaf Active ANTS). Maar nog geen update dat het pakket verzonden gaat worden.
Configuratie:
Macbook Pro M1
16Gb mem
512Gb SSD
Mijn MBA is binnen, een M1 base met 16GB geheugen en VS keyboard. Rechtstreeks van Apple, besteld op 26 januari. Vanavond maar eens goed aan de tand voelen.
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 08-02-2021 19:55 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
wanneer besteld?zonoskar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:57:
Mijn MBA is binnen, een M1 base met 16GB geheugen en VS keyboard. Rechtstreeks van Apple. Vanavond maar eens goed aan de tand voelen.
Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.