Dark Souls speelsessie bij Namco Bandai!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
even over de controls en het spel

als je in de buurt van een monster komt kan je door de rechter analoge stick in te drukken een Target lock. krijgen daarna blijft jou caracter altijd dat monster aankijken dus kan je door naar links en rechts te bewegen om hem heen streven als dat monster nu een attack doen en jij doet een roll naar links of rechts dan kom je meestal achter hem an dan kan je door op R1 te drukken hem back stabben.

als je een schield draagt en een monster doet een attack met een melee wapen als je dan goed timed en net voordat hij je raakt op L2 drukt dan weer je zijn aanval af met je schield als je daarna meteen op R1 drukt dan krijg je een scene te zien waar jij dat monster met je zwaard/melee wapen doorklieft doet extra schade bij hem en geeft je meestal meer tijd voor de volgende aanval.
L1 is alleebn blokken met je schield
je kan zwaarden ook met 2 handen vast houden doet extra damage.
ook hebben sommige zwaarden als je ze met 2 handen vast houd een extra attack ( bv Flying Dragon sword doet een range attack)
er zijn ook zwaarden waarmee je kan steken terwijl je je schield gewoon voor je houd.

voor range caracters als je bv een sorcerer bent dan dan doe je naartuurlijk de meeste schade als een tegenstander zich niet verschuild achter zijn schild maar omdat je van een afstand aanvalt heeft hij bij het eerste schot meestal jou nog niet in de gaten dus je eesrte schot moet meteen raak zijn zorg er voor dat je hem getarget heb en ook goed aankijkt daarna als hij nog niet dood is en naar je toe komt moet je proberen te schieten op het moment als hij ook een uithaal doet zijn schield is dan naar beneden en raak je hem vol.

over Bossen ik heb nu het meerendeel van de bossen al verslagen en wat me opvalt is ze kunnen er slecht tegen als je heel dicht bij ze blijft en bij de meeste monster is hun achterkant een makelijk doelwit.
ook in de meeste gevallen is er dicht bij een Boss en shortcut zodat je er sneller bij kan komen mocht je gekilled worden.

over blacksmits en vendors.
je krijgt verder in het spel de opie bij sommige blacksmits/vendors om zelf een weapon kit/ repair kit / upgrade kit te kopen en dan kan je zelf bij een Bonfire je wapens repareren / upgraden
ook later in de sewers bij een vendor kan je een bottemless box kopen kan je all je items die je gevonden heb daarin doen bij elk Bonfire heb je dan die optie scheelt weer scrollen door je inventory.
trouwens je gewicht word alleen bepaald met wat je draagt en niet wat er in je inventory zit dus hoe lichter je bent hoe harder je kan lopen/ rennen als je te zwaar bent merk je dat als je bv een Roll over de grond doet en je joystick begint te trillen ben je eigenlijk te zwaar.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Ik ben wel verder gekomen dan dat hoor. Die boss was al neer. Maar dat was meer geluk dan wijsheid.

De controls vind ik crappy, want ze zijn totaal niet responsief. Daarnaast hitten monsters je vaak ook al sta je meters van hun swing vandaan, met als resultaat dat je maar in het wildeweg gaat dodgen. Je eigen swings zijn zo onnauwkeurig dat het lastig is daar iets mee te raken. En als je pech hebt belsuit je char ineens de andere kant op de springen en slaan en van een cliff af te duiken :+

Ook leuk: Als je het startmenu open hebt werken sommige controls wel, en anderen niet meer. Je kunt nog wel lopen, maar niet meer slaan bijvoorbeeld. Dat heeft ook al voor wat leuke deaths gezorgd, aangezien het startmenu maar een klein onopvallend menuutje is rechtsboven..

Iedere andere game was afgemaakt om zulke controls...

Ik ben gestopt bij het volgende gedeelte, waar er geen enkele kant was waar ik naar toe kon meer. Overal liep ik tegen monsters aan die me 1 of 2-hitten. Ook had ik per ongeluk een gast bij mn kampvuur ge-agro'd, die elke keer als ik doodging dus ook weer op me in stond te meppen. Die savegame was dus corrupt en ik kon opnieuw beginnen.

Moeilijkheid heb ik totaal geen probleem mee, maar dan moet het wel komen uit skill en niet uit random acties en crappy controls.

Ik ga nog een keer opnieuw beginnen, kijken of het dan beter gaat (aangezien ik nu een beetje snap wat alles is, na het op internet te hebben gelezen, jammer dat dat niet gewoon in het spel zelf uitgelegd wordt...).

edit: ook leuk: er is geen pauze-optie. Heel fijn als je ff een telefoontje krijgt ofzo. Dat zijn dus ook van die fijne deaths die je maar voor lief gaat nemen en je weer een heel stuk opnieuw kunt gaan doen (alle monsters respawnen bij death).
Probeer het nog eens zou ik zeggen.

als je de eerste boss heb verslagen en dan uiteindelijk door die vogel naar de Firelink Shine bent gebracht
begint het spel pas.
bij die Bonfire kan je dus ook je verzamelde Souls inwisselen om je stats te verhogen en je level te verhogen.
ik zou je daarna aanraden om richting die waterput te lopen daar zie je een ventje over heen hangen als je dan verder kijkt zie je een rots muur met een trap naar boven via deze route kom je in de undead burg dit is in het begin de makelijkste route en probeer kleding te dragen met bescherming tegen vuur veel ventjes die vuur bommen.
gooien doet opzich niet zo heel veel schade maar je bent wel even van slag en kan daardoor geraakt worden

sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik zit er al een uurtje of 10 in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27
Bosmonster schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:27:
Die Taurus Daemon valt wel mee. Die is in 3x van de toren afspringen dood. Het wordt daarna een stuk lastiger :P
[...]
Ehm? In de tutorial wordt helemaal niks uitgelegd.. Als je niet op internet kijkt weet je niet eens hoe je moet springen of backstabben. Redelijk essentiele zaken :+ Verder zit er behoorlijk wat verschil in je moves tussen verschillende wapens. Ook dat wordt nergens uitgelegd (bijvoorbeeld kick is iets dat je niet met advanced weapons kan, alleen met strength weapons). Waarom mijn been ineens niet meer kan schoppen met een iets ander zwaard in mn handen is mij een raadsel :+

Dat backstabben weet ik zelfs met internet nog steeds niet goed overigens. De grootste vraag is, hoe kom je in je eentje achter een vijand die continu met je meedraait? De Undead Knights bijvoorbeeld moet ik nu gekilled zien te krijgen met mn level 20 thief, maar ze ownen me enorm.

In een open ruimte krijg ik ze nog wel neer als het er eentje is door eromheen te draaien en te backstabben. Maar als je er 1 of 2 tegenkomt in een krappe gang, zonder mogelijkheid ze naar een open ruimte te lokken, dan ben je als thief redelijk genaaid :P
Er wordt ook weinig uitgelegd, dit is geen game waar je bij je handje wordt genomen en alles wordt uitgelegd. Dit is een game voor de spelers die de games zat zijn waar je eerst 30 minuten uitleg krijgt en je de skip button probeerd te zoeken. "SKIP, ik speel 50 verschillende games per jaar ik snap het wel!"

En waarom je been niet meer kan trappen? Waarschijnlijk zit je over 50% van je equipment load. Of misschien gewoon een erg groot zwaard of zo, probeer(IRL) een boomstam te tillen en dan nog op 1 been te staan en een trap geven :+. Kan je ook niet meer snel rollen? Probeer eens naakt rond te rennen dus zonder gear, alleen zwaard en shield. Dan kun je ineens erg snel rennen en rollen etc. Dat is realistisch!

Backstabben en parryen werkt prima, probeer een backstab nadat je een attack hebt geblocked, ren achter hem en stab! Parry = wachten totdat hij attacked L2(ps3 anyway) en stab = instand dead monster.
westergas schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
Je hebt een paar goede punten. Dat er geen pauze in zit is ronduit belachelijk en onnodig frustrerend. Dat je de helft van (toch best wel belangrijke informatie) over het spel zelf van diverse sites op internet moet halen slaat natuurlijk ook nergens op en ook dit voegt wat mij betreft helemaal niets toe aan het spel.
Er zit geen pauze in de game omdat het(onder andere) een online game is, zou een beetje oneerlijk zijn. "Player has invaded your realm" jij "klik, pauze". Dat is de spanning van de game, maar als je het stukje kent waar je zit en je dood bent kun je 9 van de 10 keer gewoon ergens veilig afk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sbmuc schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Er wordt ook weinig uitgelegd, dit is geen game waar je bij je handje wordt genomen en alles wordt uitgelegd. Dit is een game voor de spelers die de games zat zijn waar je eerst 30 minuten uitleg krijgt en je de skip button probeerd te zoeken. "SKIP, ik speel 50 verschillende games per jaar ik snap het wel!"

En waarom je been niet meer kan trappen? Waarschijnlijk zit je over 50% van je equipment load. Of misschien gewoon een erg groot zwaard of zo, probeer(IRL) een boomstam te tillen en dan nog op 1 been te staan en een trap geven :+. Kan je ook niet meer snel rollen? Probeer eens naakt rond te rennen dus zonder gear, alleen zwaard en shield. Dan kun je ineens erg snel rennen en rollen etc. Dat is realistisch!
Er is een verschil tussen uitleggen en gewoon niet zeggen wat de controls zijn. Het is redelijk bizar dat ik op internet moet zoeken hoe ik moet springen (en er via een YouTube filmpje achter moet komen dat het uberhaupt kan)...
Backstabben en parryen werkt prima, probeer een backstab nadat je een attack hebt geblocked, ren achter hem en stab! Parry = wachten totdat hij attacked L2(ps3 anyway) en stab = instand dead monster.
Werkt ook prima, alleen als DEX-char ben je hier veel meer afhankelijk van en achter enemies komen in de vele smalle gangen is praktisch onmogelijk. Daarnaast zit ook hier weer een control-rarigheidje in waar je zelf achter mag komen en dat is dat backstab niet werkt als je je schild omhoog houdt (wat meestal standaard procedure is).
Er zit geen pauze in de game omdat het(onder andere) een online game is, zou een beetje oneerlijk zijn. "Player has invaded your realm" jij "klik, pauze". Dat is de spanning van de game, maar als je het stukje kent waar je zit en je dood bent kun je 9 van de 10 keer gewoon ergens veilig afk staan.
In de single player wil ik gewoon kunnen pauzeren.

Maar goed, zoals gezegd. Ik heb me inmiddels door deze vervelende punten heengeslagen en heb gister tot laat zitten spelen. Er zit zeker een redelijke kern van verslaving in, alleen vind ik het jammer dat ze het in het begin moeilijk maken door alleen maar onduidelijk te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Bosmonster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:44:
[...]
Er is een verschil tussen uitleggen en gewoon niet zeggen wat de controls zijn. Het is redelijk bizar dat ik op internet moet zoeken hoe ik moet springen (en er via een YouTube filmpje achter moet komen dat het uberhaupt kan)...
[...]
Werkt ook prima, alleen als DEX-char ben je hier veel meer afhankelijk van en achter enemies komen in de vele smalle gangen is praktisch onmogelijk. Daarnaast zit ook hier weer een control-rarigheidje in waar je zelf achter mag komen en dat is dat backstab niet werkt als je je schild omhoog houdt (wat meestal standaard procedure is).
[...]
In de single player wil ik gewoon kunnen pauzeren.
Mja controlls had ik geen problemen mee, is toch vrij normaal dat je tijdens het gamen er achter komt wat controlls doen? Ik kwam er ook pas gister achter dat wanneer je een trap af loopt je met "O" (PS3) een trap af kan glijden :o. Bij veel games moet je er ook maar door er mee te spelen achter komen dat twee keer de spring button klikken een dubbel jump geeft ;)

Dit is een trial en error game, je probeerd iets en je gaat 3 (1 tot 20 keer >:) ) keer dood en dan weet je hoe het moet. Heeft mij ook wel ff geduurd voordat ik fatsoenlijk kan parryen.

En ja geen pauze is kan soms lastig zijn maar het voegd ook zeker wat toe aan de spanning van de game! En dat is dit spel, gewoon pure spanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:27:
Die Taurus Daemon valt wel mee. Die is in 3x van de toren afspringen dood. Het wordt daarna een stuk lastiger :P

[...]

Ehm? In de tutorial wordt helemaal niks uitgelegd.. Als je niet op internet kijkt weet je niet eens hoe je moet springen of backstabben. Redelijk essentiele zaken :+ Verder zit er behoorlijk wat verschil in je moves tussen verschillende wapens. Ook dat wordt nergens uitgelegd (bijvoorbeeld kick is iets dat je niet met advanced weapons kan, alleen met strength weapons). Waarom mijn been ineens niet meer kan schoppen met een iets ander zwaard in mn handen is mij een raadsel :+

Dat backstabben weet ik zelfs met internet nog steeds niet goed overigens. De grootste vraag is, hoe kom je in je eentje achter een vijand die continu met je meedraait? De Undead Knights bijvoorbeeld moet ik nu gekilled zien te krijgen met mn level 20 thief, maar ze ownen me enorm.

In een open ruimte krijg ik ze nog wel neer als het er eentje is door eromheen te draaien en te backstabben. Maar als je er 1 of 2 tegenkomt in een krappe gang, zonder mogelijkheid ze naar een open ruimte te lokken, dan ben je als thief redelijk genaaid :P
in het begin worden alle functies voor het bewegen uitgelegd doormiddel van de rode texten op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Dit weekend Dark Souls gekocht samen met Fight Night Champion.

Onresponsieve controls merk ik niets van. Je mag ook niet vergeten dat als je karakter heavy armor draagt of grote wapens gebruikt, je veel tragere bewegingen doen. Dus ik kan het wel aannemen dat bv een knight onresponsief aanvoelt. Maar hoe zou je zelf zijn in volledig heavy armor.

Achter vijanden raken hangt van vijand af. Zwaardere vijanden draaien in het algemeen trager en kun je gewoon rondcirkelen tot je er achter hangt. Bij kleinere snelle vijanden werkt dit niet, en is het meestal wachten tot ze een aanval beginnen.

En het gebrek van pauze is inderdaad eigen aan het spel. Het ligt em vooral dat het een singleplayer/multiplayer combo is. En je steeds invaded kunt worden. Maar zo een ramp is het niet, een stuk dat je hebt schoongemaakt van al het ondood gespuis blijft schoon, en je kan daar normaal gezien tot in de eeuwigheid wachten. Enja opzij rollen helpt ook.
Bij 1 van men eerste dagen van Demon's Souls was ik de tijd uit het oog verloren en moest ergens heen. Mijn karakter ergens in een donker steegje geplaatst en zo laten opstaan. Toen ik een halve dag later thuis kwam, stond ik er nog.

Ik vraag me alleen af of er nog quicktravels komen, of als ik naar firelink wil ik die hele afstand iedere keer moet afleggen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

FreakGIB schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
in het begin worden alle functies voor het bewegen uitgelegd doormiddel van de rode texten op de grond
Beetje welles-nietes maar jump en backstab zit niet in de tutorial.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:52:
Dit weekend Dark Souls gekocht samen met Fight Night Champion.

Onresponsieve controls merk ik niets van. Je mag ook niet vergeten dat als je karakter heavy armor draagt of grote wapens gebruikt, je veel tragere bewegingen doen. Dus ik kan het wel aannemen dat bv een knight onresponsief aanvoelt. Maar hoe zou je zelf zijn in volledig heavy armor.

Achter vijanden raken hangt van vijand af. Zwaardere vijanden draaien in het algemeen trager en kun je gewoon rondcirkelen tot je er achter hangt. Bij kleinere snelle vijanden werkt dit niet, en is het meestal wachten tot ze een aanval beginnen.

En het gebrek van pauze is inderdaad eigen aan het spel. Het ligt em vooral dat het een singleplayer/multiplayer combo is. En je steeds invaded kunt worden. Maar zo een ramp is het niet, een stuk dat je hebt schoongemaakt van al het ondood gespuis blijft schoon, en je kan daar normaal gezien tot in de eeuwigheid wachten. Enja opzij rollen helpt ook.
Bij 1 van men eerste dagen van Demon's Souls was ik de tijd uit het oog verloren en moest ergens heen. Mijn karakter ergens in een donker steegje geplaatst en zo laten opstaan. Toen ik een halve dag later thuis kwam, stond ik er nog.

Ik vraag me alleen af of er nog quicktravels komen, of als ik naar firelink wil ik die hele afstand iedere keer moet afleggen.
je er zijn quicktravels je heb onderandere een lift bij firelink die uitkomt in de church maar die moet je vanaf daar actieveren en je kan naar beneden en met de goede sluetel kan je ook snel bij de Valley of dragons en Brigttown komen en ook later kan je via firelink weer naar het tutorial (Asylum) level komen om daar nog de missende spullen te vinden en nog een Boss te verslaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 10-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sbmuc schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:16:
[...]

Mja controlls had ik geen problemen mee, is toch vrij normaal dat je tijdens het gamen er achter komt wat controlls doen?
Iets essentieels als springen en backstab lijkt me toch wel handig om te weten.

Voor de duidelijkheid: Er is geen button om te springen. Blijkbaar als je O ingedrukt houdt, dan gaat ie sprinten. Als je dan nog een keer O indrukt, dan springt ie. Dit zijn geen controls waar je als normale speler achter komt zonder internet te gebruiken.

Hetzelfde voor het rare start-menu. Ik heb continu dat ik R1/L1 in zit te drukken en me afvraag waarom er niks gebeurt en dat menu weer nog open blijkt te staan (heel klein menuutje rechtsboven). Het valt niet om, aangezien andere controls, zoals lopen en camera wel blijven werken. Je komt er dus vaak pas achter als er een monster op je in staat te hakken en je je afvraagt waarom L1 je schild niet omhoog brengt...

Dus moeilijkheid prima, maar dat staat los van serieuze fouten in controls/uitleg/interface. Fouten die niks met de moeilijkheid te maken hebben en eenvoudig met wat gebruikerstests naar voren hadden gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Bosmonster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Iets essentieels als springen en backstab lijkt me toch wel handig om te weten.

Voor de duidelijkheid: Er is geen button om te springen. Blijkbaar als je O ingedrukt houdt, dan gaat ie sprinten. Als je dan nog een keer O indrukt, dan springt ie. Dit zijn geen controls waar je als normale speler achter komt zonder internet te gebruiken.

Hetzelfde voor het rare start-menu. Ik heb continu dat ik R1/L1 in zit te drukken en me afvraag waarom er niks gebeurt en dat menu weer nog open blijkt te staan (heel klein menuutje rechtsboven). Het valt niet om, aangezien andere controls, zoals lopen en camera wel blijven werken. Je komt er dus vaak pas achter als er een monster op je in staat te hakken en je je afvraagt waarom L1 je schild niet omhoog brengt...

Dus moeilijkheid prima, maar dat staat los van serieuze fouten in controls/uitleg/interface. Fouten die niks met de moeilijkheid te maken hebben en eenvoudig met wat gebruikerstests naar voren hadden gekomen.
Mja dat rennen en dan O drukken ben ik toch ook zelf achter gekomen? Het vervelende was dat ik ergens naar beneden sprong en natuurlijk erg dood was :*) .

Die problemen die jij hebt met R1/L1 en de controlls/interface hoor ik niemand over , heb er 10 uur op zitten en ik heb het nog 0 keer meegemaakt :). Je weet zeker dat je niet met je voeten speelt? 0o

Enige grote klachten die ik heb met het spel zijn:
- niet makkelijk met een maatje online kunt spelen(Ik hoop dat in NG+ misschien wel wat makklijker is ivm minder mensen op die server)
- Framedrops
- Niet kunnen zien hoeveel souls je nodig hebt voor een nieuw level. Pas wanneer je dat aantal souls hebt bereikt kun je dat zien. Dus je weet niet of je al terug kan naar je bonfire voor dat extra leveltje of dat je nog wat mobs moet slachten, en het risico lopen dood te gaan.

Voor de rest is het jammer dat een dag maar 24 uur heeft, 9 uur werken, 8 uur slapen, 2 uur sporten, ook nog een berg eten daar tussen, aandacht aan vriendin en ergens nog Dark Souls zien te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
sbmuc schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:40:
[...]

Mja dat rennen en dan O drukken ben ik toch ook zelf achter gekomen? Het vervelende was dat ik ergens naar beneden sprong en natuurlijk erg dood was :*) .

Die problemen die jij hebt met R1/L1 en de controlls/interface hoor ik niemand over , heb er 10 uur op zitten en ik heb het nog 0 keer meegemaakt :). Je weet zeker dat je niet met je voeten speelt? 0o

Enige grote klachten die ik heb met het spel zijn:
- niet makkelijk met een maatje online kunt spelen(Ik hoop dat in NG+ misschien wel wat makklijker is ivm minder mensen op die server)
- Framedrops
- Niet kunnen zien hoeveel souls je nodig hebt voor een nieuw level. Pas wanneer je dat aantal souls hebt bereikt kun je dat zien. Dus je weet niet of je al terug kan naar je bonfire voor dat extra leveltje of dat je nog wat mobs moet slachten, en het risico lopen dood te gaan.

Voor de rest is het jammer dat een dag maar 24 uur heeft, 9 uur werken, 8 uur slapen, 2 uur sporten, ook nog een berg eten daar tussen, aandacht aan vriendin en ergens nog Dark Souls zien te spelen :+
qwa met vrienden samen spelen (ik heb het nog niet kunnen testen) maar als je je zelf aansluit bij een zelfde Covernant dat je meer kans heb om bij elkaar te komen
ook mag je level niet meer als 10 levels verschillen van elkaar zover ik gelezen heb
las ook dat de Covernant die je bij de firelink shine kan vinden (covernant of the Light geloof ik) gericht is op samen spelen weet wel dat in Demon souls het ook een probleem was en meestal naar meerdere keren je zelf aanbieden voor hulp zag de andere het summon sign verschijnen .

over niet kunnen zien hoeveel souls je nodig hebt voor een nieuw level dat is idd irritant maar ik hoop dat ze dat fixen of anders dat iemand een soort van calculator maakt waar je invult wat je Level nu is en dan laat zien hoeveel souls je nodig hebt voor het volgende level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Een indicatie wannéér je zou kunnen levelen zou wel handig zijn ja. Nu moet je maar gokken. Gok je verkeerd, zijn wel alle vijanden weer gerespawned en kun je die weer opnieuw neerleggen. Met vrienden spelen heb ik helaas ook nog niet kunnen testen daar geen van mijn vrienden het spel op de 360 heeft.

That reminds me. Gert, heb jij de PS3 versie toevallig al ontvangen? Aan het eind van de speelsessie konden we onze adresgegevens achterlaten om ook nog de PS3 versie van het spel per post toegezonden te krijgen. Ik heb echter nog niks ontvangen, terwijl de game nu toch al officieel uit is.

Ik wil niet klagen (immers hebben we al genoeg gekregen :D) maar goed, beloofd is beloofd natuurlijk, en ik speel toch veel liever op de PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Seroth schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:26:
Een indicatie wannéér je zou kunnen levelen zou wel handig zijn ja. Nu moet je maar gokken. Gok je verkeerd, zijn wel alle vijanden weer gerespawned en kun je die weer opnieuw neerleggen. Met vrienden spelen heb ik helaas ook nog niet kunnen testen daar geen van mijn vrienden het spel op de 360 heeft.

That reminds me. Gert, heb jij de PS3 versie toevallig al ontvangen? Aan het eind van de speelsessie konden we onze adresgegevens achterlaten om ook nog de PS3 versie van het spel per post toegezonden te krijgen. Ik heb echter nog niks ontvangen, terwijl de game nu toch al officieel uit is.

Ik wil niet klagen (immers hebben we al genoeg gekregen :D) maar goed, beloofd is beloofd natuurlijk, en ik speel toch veel liever op de PS3...
Nee ik heb ook nog niks gekregen heb toevalig vandaag nog Namco Bandai gebeld maar word niet opgepakt
heb ze ook gemaild maar nog geen reactie weet ook niet zeker of ik het goede Email adress heb
en ik hoop dus ook nog de PS3 versie te krijgen.
maar ik klaag ook niet alleen het was wel een wedstrijd waar in stond de winnaars krijgen de Limited Edition of Dark Souls ik heb er speciaal voor vrijgenomen wat je toch een vrije dag kost (had het er wel voor over) en benzine van Goude naar Eindhoven
ik zal nog een paar keer proberen te bellen en misschien lezen ze dit hier ook :)

Edit ( heb ze net aan de telefoon gehad en de spelen worden deze week verstuurd :) ) crossing fingers

[ Voor 3% gewijzigd door FreakGIB op 10-10-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
FreakGIB schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:04:
over niet kunnen zien hoeveel souls je nodig hebt voor een nieuw level dat is idd irritant maar ik hoop dat ze dat fixen of anders dat iemand een soort van calculator maakt waar je invult wat je Level nu is en dan laat zien hoeveel souls je nodig hebt voor het volgende level
Zie hier: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Stats

Ik heb per ongeluk die vrouwelijke merchant een mep verkocht... Maar no way dat ik overnieuw ga beginnen na 16 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik hoorde van mijn vriendin net dat de prijs nu binnen is gekomen.
Het was de limited edition + een promo van Ace Combat Assault Horizon.

Of de promo het gehele spel is of een demo weet ik niet, dus dat zie ik vanavond wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
SeamusXanthus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:05:

Of de promo het gehele spel is of een demo weet ik niet, dus dat zie ik vanavond wel...
Cool Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
SeamusXanthus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:05:

Nice! Grats!
Edit ( heb ze net aan de telefoon gehad en de spelen worden deze week verstuurd :) ) crossing fingers
We houden de brievenbus in de gaten!

En inderdaad, we mogen blij zijn met wat we al hebben gekregen, zeer zeker. Het was een geweldige ervaring en ik wil een gegeven paard niet in de bek kijken. Desalniettemin, al is het puur op basis van principe, als iets is toegezegd dan verwacht ik ook dat men zich daar aan houdt :)

Natuurlijk wel leuk om te horen dat dit toch nog gaat gebeuren. Ik laat wat weten zodra het binnen is (of niet, natuurlijk...)

Overigens zou het ook wel leuk zijn om de kiekjes die gemaakt zijn tijdens de tweede speelsessie nog te zien te krijgen. Zijn deze ergens geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik deel wat kritiek op het spel wat gegeven word, soms heb ik echt het gevoel dat Demon Souls een beter spel is / was.

Geen optie om souls benodigd voor next lvl te viewen.

Chaotische/onvolledige tutorial.

Niet duidelijk welk karakter er bij mijn speelstijl hoort.( heb maar wanderer gekozen omdat dat deze hoog aanbevolen word door de youtube filmpjes maker maar goed enige wat ik upgrade zijn vitality , endurance, strength en dexterity, wat heeft een wanderer aan faith?, attunement? , magic? , moest het een soort hybride magic,melee fighter voorstellen? )

Erg moeilijk om souls te harvesten in vergelijking tot demon souls ( remember , world 4-4, met het bliksemzwaard , hahahaha is er iets soortgelijks voor Dark Souls? )

Geen speciale uber souls bij verslaan iedere demon ( in Demon Souls had je bij elke baas een soul die je voor wapen of spell of mega veel souls kon gebruiken , nu krijg je bij alleen sommige bazen ( bv Moonlight butterfly een uber soul, erg jammer )

Verder iemand tips voor het gevecht met de Capra Demon? De taktiek van de eerst slag ontwijken en de trap oprennen werkt niet echt voor mij. De eerste slag van die mallote geit is altijd raak ( hoe hard ik ook ren met light armor ) en voordat ik boven ben hebben de honden het resterende beetje leven al opgesnoept.
Blok ik die gast de eerste slag heb ik geen endurance meer over en ben ik het haasje de 2de slag.( meestal surrounded )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

str + dex upgraden is redelijk zinloos. Zelfde voor vitality in het begin.

Aangeraden wordt om eerst je base combat-stat (str OF dex) naar ongeveer 30 te brengen voor je uberhaupt kijkt naar andere stats :)

Afhankelijk dus van of je van plan bent om met advanced weapons of heavy weapons te gaan spelen.

Ik ben wel benieuwd of er nog een beetje dex-based spul gaat droppen overigens, want tot nu toe is het alleen maar str-based... en daar heb ik weinig aan met mn thief.

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:54:
str + dex upgraden is redelijk zinloos. Zelfde voor vitality in het begin.

Aangeraden wordt om eerst je base combat-stat (str OF dex) naar ongeveer 30 te brengen voor je uberhaupt kijkt naar andere stats :)

Afhankelijk dus van of je van plan bent om met advanced weapons of heavy weapons te gaan spelen.
Maar dat wéét je dus niet }:|

Net als YPACCuitVenlo laat ik faith attumement en magic voor wat het is (ben warrior) en heb me vooral gericht op str+dex en nu lees ik dat dit geen goede manier is. Weer iets wat je niet kan weten...

Probeer zo min mogelijk walktroughs/guides te gebruiken maar misschien moet ik daar toch maar vanaf stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ace Combat lijkt idd de full game te zijn, aangezien ik nergens de woorden 'demo' zag en ik een Trophy kreeg.
Toppie van Namco Bandai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

westergas schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:16:
[...]

Maar dat wéét je dus niet }:|

Net als YPACCuitVenlo laat ik faith attumement en magic voor wat het is (ben warrior) en heb me vooral gericht op str+dex en nu lees ik dat dit geen goede manier is. Weer iets wat je niet kan weten...

Probeer zo min mogelijk walktroughs/guides te gebruiken maar misschien moet ik daar toch maar vanaf stappen.
Dat kon ik zelf nog wel bepalen aan de hand van de uitleg bij de stat. Ook is het nogal duidelijk bij het kopen van een punt wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ben nu level 48 en heb een Sorcerer / pyromancer
stats voor mijn Caracter Vit 8 Attunment 19 endu 8 str 16 dex 14 resist 8 intel 44 faith 10
met de standaard soul Arrows do ik nu op normale ventjes rond de 225 damage
Meeste wapens die ik tot nu toe gevonden heb zijn up str gebaseerd
heb net een Rare Dragon Greatsword te pakken gekregen maar zal het zelf voor loopig niet kunnen gebruiken je heb er str 50 voor nodig maar volgens de beschijving ( Its great mystical power wil be unleased when wielded with two hands ) dus ben benieuwd.

daarintegen het Drake Sword gekregen door middel van een staart van een draak af te schieten geeft 200 damage en maar 16 str en 10 dex super zwaard voor in het begin
maar zo heb ik nog meerdere dingen gevonden die een str van 26 + nodig hebben
het leuke is je kan ze wel dragen ook al heb ik maar str 16 alleen als je een swing maakt dan val je bijna om zo zwaar zijn die dingen hehe.

er is trouwens voor Souls farmers een Farming plek ergens in het bos waar je er voor moet zorgen dat je wat enemies achter je aan krijgt dan lok je ze naar een bepaalde plek en dan vallen ze meestal de afgrond in en krijg je 2000 souls per kill en de Bonfire zit om de hoek echt als je het goed doet kan je in 30 sec een paar duizend souls farmen.
heb het getest en het werkt maar vind het zelf nogal saai.
ik heb me zelf aangesloten bij Path of the Dragon Covernant
was lastig te vinden maar is gelukt
nu moet je anderen invaden (pvp) als je ze killed krijg je een Dragon Shard die moet je dan weer inleveren bij je Covernant en dan ga je uiteindelijk in rang omhoog en als je er genoeg heb ingeleverd kan je veranderen in een Dragonoid ik heb nu alleen dat mijn hoofd in een draken hoofd veranderd en ook kan vuur spuwen :)
eenige nadeel ik moet alle armor uit trekken behalve ringen en wapens/schilden.
en dan kan je doormiddel van een dragon stone dat hoofd summonen.
maar het kan er niet meer af pas als je dood gaat is die weer weg.
ben wel benieuwd hoeveel armor point ik heb als ik ooit een compleete dragonoid ben :)
zo hebben alle andere Covernant hun eigen ding is erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:52:
Ook ik deel wat kritiek op het spel wat gegeven word, soms heb ik echt het gevoel dat Demon Souls een beter spel is / was.

Erg moeilijk om souls te harvesten in vergelijking tot demon souls ( remember , world 4-4, met het bliksemzwaard , hahahaha is er iets soortgelijks voor Dark Souls? )

Verder iemand tips voor het gevecht met de Capra Demon? De taktiek van de eerst slag ontwijken en de trap oprennen werkt niet echt voor mij. De eerste slag van die mallote geit is altijd raak ( hoe hard ik ook ren met light armor ) en voordat ik boven ben hebben de honden het resterende beetje leven al opgesnoept.
Blok ik die gast de eerste slag heb ik geen endurance meer over en ben ik het haasje de 2de slag.( meestal surrounded )
Zoals hierboven ook is vermeld kun je in het bos als je de juiste key hebt mobs farmen die 2k souls geven en een bonfire om de hoek. Maar true bij Demons Souls kun je makkelijker farmen(op laag lvl iig) vergeleken met Dark Souls. Maar of dat beter of slechter is... Demons Souls was iets te makkelijk als je de eerste paar lvl's door was.

Capra Demon vond ik ERG makkelijk, gisteravond de eerste try gelijk down. Gewoon hondjes eerste hit dood maken en dan zijn hits dodgen / blocken en dan van achter een paar keer hitten. En als wanneer je ademruimte nodig hebt loop je even de trap omhoog en wanneer hij in de buurt komt laat je je naar beneden vallen en weer verder met dodge / block en hit hit = victory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:52:

Geen optie om souls benodigd voor next lvl te viewen.

Chaotische/onvolledige tutorial.

Niet duidelijk welk karakter er bij mijn speelstijl hoort.( heb maar wanderer gekozen omdat dat deze hoog aanbevolen word door de youtube filmpjes maker maar goed enige wat ik upgrade zijn vitality , endurance, strength en dexterity, wat heeft een wanderer aan faith?, attunement? , magic? , moest het een soort hybride magic,melee fighter voorstellen? )

Geen speciale uber souls bij verslaan iedere demon ( in Demon Souls had je bij elke baas een soul die je voor wapen of spell of mega veel souls kon gebruiken , nu krijg je bij alleen sommige bazen ( bv Moonlight butterfly een uber soul, erg jammer )

Souls Harvesten zoals we vertelden in het bos kan je een deur openen sleutel kost 20k maar je kan hem geloof ik ook van een boss krijgen ergens.
daarna enemies achter je aan lokken en 2-6k per ronde innen in 1 min.

over geen uber souls ik heb er nu 2 maar inderdaad veel minder dan in Demon Souls maar ik denk dat ze dat hebben veranderd met Covernants als je je aansluit bij een Covernant krijg je bij sommige al meteen en cool item en door de Covernant te helpen kan je nog meer leuke dingen krijgen.

Capre Demon ik had er ook erg veel moeite mee als sorcerer kreeg ik niet eens de kans om die ruimte goed te bekijken dus wat ik op een gegeven moment heb gedaan is me zelf aanbieden om een ander te helpen.
ik heb toen 3 keer samen met anderen die boss gedaan en gekilled (leverd je meteen Humanity op ). en daarna wist ik ook hoe het er een beetje uit zag toen zelf een keer gedaan en het lukte meteen.
of je kan er als human heen gaan en wacht je tot je een white Summons sign zien en ga je met anderen naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

FreakGIB schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:54:
ik heb me zelf aangesloten bij Path of the Dragon Covernant
was lastig te vinden maar is gelukt
nu moet je anderen invaden (pvp) als je ze killed krijg je een Dragon Shard die moet je dan weer inleveren bij je Covernant en dan ga je uiteindelijk in rang omhoog en als je er genoeg heb ingeleverd kan je veranderen in een Dragonoid ik heb nu alleen dat mijn hoofd in een draken hoofd veranderd en ook kan vuur spuwen :)
eenige nadeel ik moet alle armor uit trekken behalve ringen en wapens/schilden.
en dan kan je doormiddel van een dragon stone dat hoofd summonen.
maar het kan er niet meer af pas als je dood gaat is die weer weg.
ben wel benieuwd hoeveel armor point ik heb als ik ooit een compleete dragonoid ben :)
zo hebben alle andere Covernant hun eigen ding is erg leuk.
Die covenants zien er zeer leuk uit, alhoewel er enkele bovenuit staan. Zoals "Path of Dragon", maar ook Gravelord Servant. Waardoor je de gravelord ability krijgt en een bepaald teken op de grond kan leggen. Waardoor er 3(!!) andere spelers invaded worden door Black Phantoms. MAAR als ze uw sign vinden kunnen ze ook jouw wereld binnenkomen, en dus in het slechtste geval vinden ze het alle 3, en is het 3vs1.

Overigens gisteren eindelijk de Taurus Demon verslagen, en nog wel op de meest idiote manier. Ik was goed bezig, net 2e keer van de toren gesprongen. Kan hij mij raken met 1 of andere aanval, waardoor ik van de brug val. Wanneer het scherm donkerder word, zie ik net dat de Taurus Demon ook valt. Waardoor ik 2 boodschappen kreeg, "You died" en "You defeated". Na het hele pad af te leggen vanaf de bonfire heeft het inderdaad getelt als de baas verslagen.

Ik ben nu wel een beetje het noorden kwijt waar ik naar toe moet gaan. Ik kan verder gaan, maar ik zie een draak. En weet al dat dat niet goed afloopt. Terug aan het hoofdkamp gekomen de andere wegen is bekeken. Het kerkhof is nog te moeilijk, krijg de kleine skeletons met redelijk wat aanvallen wel neer. Maar hier en daar komt er een gigantisch skeleton, en daartegen ben ik redelijk kansloos. Ondergronds zijn de spoken ook al te moeilijk. Maar wel een blacksmith gevonden, die weapons en armor kan upgraden. Dus ik vermoed dat er toch een manier moet zijn om de brug over te steken zonder geroosterd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Die covenants zien er zeer leuk uit, alhoewel er enkele bovenuit staan. Zoals "Path of Dragon", maar ook Gravelord Servant. Waardoor je de gravelord ability krijgt en een bepaald teken op de grond kan leggen. Waardoor er 3(!!) andere spelers invaded worden door Black Phantoms. MAAR als ze uw sign vinden kunnen ze ook jouw wereld binnenkomen, en dus in het slechtste geval vinden ze het alle 3, en is het 3vs1.

Overigens gisteren eindelijk de Taurus Demon verslagen, en nog wel op de meest idiote manier. Ik was goed bezig, net 2e keer van de toren gesprongen. Kan hij mij raken met 1 of andere aanval, waardoor ik van de brug val. Wanneer het scherm donkerder word, zie ik net dat de Taurus Demon ook valt. Waardoor ik 2 boodschappen kreeg, "You died" en "You defeated". Na het hele pad af te leggen vanaf de bonfire heeft het inderdaad getelt als de baas verslagen.

Ik ben nu wel een beetje het noorden kwijt waar ik naar toe moet gaan. Ik kan verder gaan, maar ik zie een draak. En weet al dat dat niet goed afloopt. Terug aan het hoofdkamp gekomen de andere wegen is bekeken. Het kerkhof is nog te moeilijk, krijg de kleine skeletons met redelijk wat aanvallen wel neer. Maar hier en daar komt er een gigantisch skeleton, en daartegen ben ik redelijk kansloos. Ondergronds zijn de spoken ook al te moeilijk. Maar wel een blacksmith gevonden, die weapons en armor kan upgraden. Dus ik vermoed dat er toch een manier moet zijn om de brug over te steken zonder geroosterd te worden.
Spoiler Sorry had ik moeten vermelden
als je bij die Taurus nu dus doorloopt en dan op het uiteinde van die stenen brug naar de draak kijkt heb je achter je nog een uitbouw met een mooi uitzicht en daar staat een NPC als je met hem praat hij kan je geloof ik later ook helpen bij andere bossen dan krijg je als het goed is voordat je bij een boss door de mist heen loopt een white sign op de grond en kan je hem summonen ik heb hem gekilled en dan krijg je all zijn armor en zwaard dat zwaard is enchanted als ik het goed heb en daarmee ken je de skeletons wel killen in de graveyard.

dan de draak ik heb de gok genomen en ben met zo veel mogelijk Vuur protection richting die draak gerend schield naar voren en dan rechts aanhouden hij roosterd je maar ik overleefde een aanval dan ben je bij die soldaatjes en kan je daar rechts naar beneden, beneden bij die trap kan je recht oversteken en dan nog verder omlaag daar moet je de trap naar beneden schoppen en kom je uit bij je Bonfire en heb je dus een shortcut ( niet vergeten die trap aan te klikken anders heb je je shortcut niet enabled)
dan koop je een Boog met genoeg pijlen die kan je vlakbij bij die vendor kopen
en ga je bij je Bonfire weer omhoog dan kan je daar net onder de brug naar links en loop je zeg maar net onder de Stenen brug daar zie je de staart van de Draak als je dan op het uiteinde schiet net voorbij een verdikking breekt die af naar XXX schoten hangt van de sterke van de pijlen af en krijg je het Dragon Sword
16 str 200 damage en met 2 handen een Area attack wat alles op zijn pad raakt (maar ook meteen 30 punten damage doet aan je zwaard dus optijd repareren) pas op onder de brug lopen nog 2 soldaatjes kill die eerst

net onder het loopvlak van de brug kan je ook doorlopen richting de draak en zie je links een doorgang daar kan je ook heen pas wel op voor ratten en nog een Black Knight.
veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

4bit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

Ik ben nu wel een beetje het noorden kwijt waar ik naar toe moet gaan. Ik kan verder gaan, maar ik zie een draak. En weet al dat dat niet goed afloopt.
spoiler:
Toch naar die draak! ;) Het loopt idd verkeerd af als je het niet goed doet maar dat is wel je route...

Edit: Werk ik met spoilertags, staat hierboven een halve walkthrough...

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 11-10-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
westergas schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

spoiler:
Toch naar die draak! ;) Het loopt idd verkeerd af als je het niet goed doet maar dat is wel je route...

Edit: Werk ik met spoilertags, staat hierboven een halve walkthrough...
sorry in mijn enthousiasme vertel ik meer als misschien mag
zal er meer op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ok, dan toch maar rechtstreeks naar het rode gevaarte. Zij die gaan sterven, opnieuw en opnieuw, groeten u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wel handig trouwens zo'n gratis sticky groot-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

FreakGIB schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14:
[...]
sorry in mijn enthousiasme vertel ik meer als misschien mag
zal er meer op letten
Haha nee zo bedoel ik het niet. Had er ff een emoticon bij moeten zetten denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
Ha Bosmonster, goed om te lezen dat je er nog steeds bij bent! Nog steeds van mening dat Dark Souls een miskoop is?

Is er trouwens iemand die een officieel topic aan wil/kan maken?

spoiler:
'k Kreeg het maar niet voor elkaar de staart van die Gargoyle af te kappen. Uiteindelijk uit frustratie met 2 vingers in de neus dat monster in elkaar gebeukt met m'n Drake Sword. Dan maar gaan axe..

Het lijkt bijna op cheaten met dat zwaard...

[ Voor 42% gewijzigd door xCell op 11-10-2011 11:15 ]

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

XcEll schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:55:
Ha Bosmonster, goed om te lezen dat je er nog steeds bij bent! Nog steeds van mening dat Dark Souls een miskoop is?
Ik vind er nog steeds te veel flaws in zitten om het echt een goed spel te vinden, maar er zit vooralsnog wel een uitdaging in.

Waar ik me nu aan stoor is het feit dat je heel leuk mages en dex-based chars kunt maken, maar dat eigenlijk het hele spel gebaseerd is op dat je gewoon str-based weapons gebruikt, zelfs als mage... Beetje anti-rpg dus.. Uiteindelijk doe je met elke class hetzelfde, namelijk dodge, parry en backstab..

Zo'n zwaard als het Drake Sword bevestigt dat helaas nog maar even extra.. Zit eraan te denken maar weer opnieuw te beginnen..

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Na een tijd kan je wapens upgraden, en onder andere ze bv magic of divine maken, hierdoor verdwijnen de strength/dexterity scaling, en komt er magic / faith scaling in de plaats. En dien je nog gewoon de requirement te hebben om het wapen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat bevestigt alleen maar dat dit spel er alles aan doet om je hetzelfde te laten spelen, namelijk met een zwaard ;)

Er is jammer genoeg dus 0,0 vrijheid in het indelen van je char, aangezien welke weg je ook kiest, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.. Alleen is alles behalve direct beginnen met een str-char een pittige omweg, aangezien in het begin de gear zeer schraal is en je dingen als het Drake Sword aan je neus voorbij moet laten gaan, terwijl alle 13-in-een-dozijn warriors alles aan stukken meppen.

De titel "RPG" vind ik dus redelijk onterecht. Deus Ex is meer een RPG en die staat bij de shooters. Dan mag deze van mij ook wel gewoon bij de actie-spellen als hack en slash ala een pittige Dark Siders.

[ Voor 87% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:34:
Dat bevestigt alleen maar dat dit spel er alles aan doet om je hetzelfde te laten spelen, namelijk met een zwaard ;)

Er is jammer genoeg dus 0,0 vrijheid in het indelen van je char, aangezien welke weg je ook kiest, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.. Alleen is alles behalve direct beginnen met een str-char een pittige omweg, aangezien in het begin de gear zeer schraal is en je dingen als het Drake Sword aan je neus voorbij moet laten gaan, terwijl alle 13-in-een-dozijn warriors alles aan stukken meppen.

De titel "RPG" vind ik dus redelijk onterecht. Deus Ex is meer een RPG en die staat bij de shooters. Dan mag deze van mij ook wel gewoon bij de actie-spellen als hack en slash ala een pittige Dark Siders.
ik snap het niet helemaal wat wil je dan precies voor caracter maken.
dat dragon sword kan je ook krijgen door die draak op de brug te lokken en dan hak je die staart er af als je geen bow wil gebruiken maar met de simpelste bow die iedereen kan dragen lukt het all.
verder speel ik met een magic Caracter en heb veel moeite als er ineens veel enemies op me af komen heb nog geen echte area attack kan me zelf veranderen in een boom of een vaas of onzichtbaar maken maar blijft lastig.
verder die keren dat ik met anderen samen speelde waren het ventjes met dikke Mage's of zwaarden of halberts ik heb niet naar alle wapens gekeken om te zien wat voor stats je allemaal nodig hebt
hoe word er anders op de Dark Souls Wike gepraat hier over ik hoor over het algemeen weinig geklaag

Edit ik denk dat ik al begrijp wat je bedoelt in andere RPG games kan je een Caracter maken met bv een speciaal voor dat type caracter Skill Tree dus bv een Mage can nooit een Warrior worden
dat heb je inderdaad hier niet als je maar lang genoeg leveld en alle stats verhoogd ben je in princiepe een alles kunner

[ Voor 8% gewijzigd door FreakGIB op 11-10-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FreakGIB schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Edit ik denk dat ik al begrijp wat je bedoelt in andere RPG games kan je een Caracter maken met bv een speciaal voor dat type caracter Skill Tree dus bv een Mage can nooit een Warrior worden
dat heb je inderdaad hier niet als je maar lang genoeg leveld en alle stats verhoogd ben je in princiepe een alles kunner
Nee, juist niet. Zelfs al spec je volledig op mage, je zult nog je zwaard gebruiken, aangezien je maar een paar spells mee kunt nemen vanaf je bonfire (net als flasks). Zelfde voor bow. Arrows zijn zo duur dat ze verliesgevend zijn om continu te gebruiken.

Al met al, iedere char is een sword-char, van begin tot eind. Een volledige mage of archer is niet mogelijk. Dus dan kun je maar beter een str-based sword-char maken, anders gimp je jezelf behoorlijk blijkt uiteindelijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 11-10-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

Nee, juist niet. Zelfs al spec je volledig op mage, je zult nog je zwaard gebruiken, aangezien je maar een paar spells mee kunt nemen vanaf je bonfire (net als flasks). Zelfde voor bow. Arrows zijn zo duur dat ze verliesgevend zijn om continu te gebruiken.

Al met al, iedere char is een sword-char, van begin tot eind. Een volledige mage of archer is niet mogelijk. Dus dan kun je maar beter een str-based sword-char maken, anders gimp je jezelf behoorlijk blijkt uiteindelijk.
niet mee eens ik kan als ik wil 10 verschillende spells mee nemen als ik mijn Attunement verhoog
sommige spells kan je stacken zodat je bv erg veel Soul Arrows bij he hebt bv 10 X standaard Soul Arrows x30 is toch 300 stuks doe ongeveer 200+ damage per shot dus genoeg voor de meeste bossen denk ik
flask in het begin heb je er 5 bij sommige Bonfires 10 je kan de Bonfires upgraden zodat je meerdere flask kan krijgen ook kan je zelf je eigen flask upgraden naar +1 +2 enz zodat je per flask meer healt.
Arrows zijn niet duur bij de Vendor in Death burg kosten ze niet zo veel
ik heb nu ook een skill geleerd om all mijn equipment die ik draag te repairen kost niks (vraag me nu net trouwens af of dat ook werkt met Crystal weapons /armor vanavond eens testen )
ik heb nog niet echt met een archer gespeeld maar in Demon Souls wel en daar had ik op een gegeven moment toch een erg mooie Boog laten maken die goed veel damage deed en ja voor close combat heeft iedereen wel iets bij de hand om te kunnen meppen

er is wel een groot verschil met Demon Souls daar had je een apparte Mana bar waar uit je je magic gebruikt
die mana posions kan je kopen bij een vendor waardoor je dus eigenlijk nooit naar de nexus hoefde te gaan om je spullen aan te vullen
hier in Dark souls dus wel als ik all mijn spells heb gebruikt dan moet ik terug naar een Bonfire
maar daarom doen we denk ik meer damage dan in Demon souls
ik had dus een probleem in the Valley of dragons wilde ik naar de overkant van een grote Stenen brug maar daar staan 5 blue dragons en ik had gewoon nog niet genoeg Soul Arrows om ze allemaal te killen
nu gelukkig wel

[ Voor 16% gewijzigd door FreakGIB op 11-10-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Seroth schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:26:

ik heb nog steeds niks binnen gehad heb jij ondertussen al iets ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game ontvangen van Namco Bandai, helaas niet kunnen spelen omdat mijn PS3 nogsteeds kassie wijlen is... ;(

Heb wel een bonus game van ze ontvangen voor het lange wachten, geweldige actie van ze: Ik doe volgende keer weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:22:
Ok, dan toch maar rechtstreeks naar het rode gevaarte. Zij die gaan sterven, opnieuw en opnieuw, groeten u.
Psssst Leef je nog of ben je verkoold en kunnen we je bij elkaar vegen

ik had gisteren iets degelijks in een bepaald level zag ik iets glinsteren in de Lava net niet binnen handbereik enne ik kon het niet laten liggen.
helaas nu liggen er 2 lijken hehe.
maar ik gaf niet op trok even Vuurbestendige kleding aan en zweerde een Zweet spell over me heen van angst hehe en nog een keer geprobeerd.
en Yes gelukt heb het glinsterende ding aangraakt en snel opgepakt en toen weer verkoold
prijs Chaos flame Ember :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe topic: \[XBOX/PS3] Dark Souls
Pagina: 1 2 Laatste