Dark Souls speelsessie bij Namco Bandai!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08

zeef

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PvlgAbvuOAJ84SBmUAqRmCTM/full.jpg

Wat gaat er gebeuren?
Namco Bandai biedt de Tweakers community in Spielerij de mogelijkheid om deel te kunnen nemen aan twee unieke speelsessies op het kantoor van Namco Bandai in Eindhoven! Daar kunnen jullie zelf de nieuwe game Dark Souls voor het eerst spelen. Je bent een van de allereerste gamers in Europa die achter de console mag gaan zitten!

Na een inleidende presentatie door Namco, zullen jullie achter een console plaatsnemen en krijgen jullie de tijd Dark Souls te gaan spelen. Dat zal een combinatie van PS3 en Xbox zijn dus voor elke 'bloedgroep' is er bekend terrein maar ook de mogelijkheid om eens te ervaren hoe Dark Souls eruitziet en speelt bij 'de buren'. ;)

Wat valt er te winnen?
Degene die worden uitgenodigd voor de speelsessie krijgen de limited edition van dark souls ter waarde van € 59,99. De limited pre-order edition bevat:
  • De game
  • Een guide book (digital download voor Mac & PC)
  • Een art book
  • Achter de schermen videos
  • De originele soundtrack

Wat moet je hier voor doen?
Niet veel! Het enige wat van je gevraagd wordt is een motivatie te posten in dit topic waarom jij wilt deelnemen aan een van de speelsessies Waarom zou jij erbij moeten zijn? Vergeet niet op te geven op welke datum jij naar Namco Bandai zou willen gaan.

Achteraf wordt je gevraagd je ervaringen te delen via het Game Launch Center van Dark Souls.

Wat moet je weten?
  • De twee speelsessies zijn op 24-8-2011 14:00 en 22-9-2011 14:00.
  • Er is plaats voor twee gebruikers die hier hun motivatie plaatsen.
  • Een derde gebruiker wordt geloot uit de goede inzendingen op de prijsvraag die je in het Game Launch Center kunt vinden.
  • Tweakers.net neemt contact op met de winnaars via DM of mail. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • De speelsessies vinden plaats op het kantoor van Namco Bandai Eindhoven, te:
    Namco Bandai Partners Benelux B.V.
    Flight Forum 883, 5657 DV Eindhoven.
  • Vervoer is op eigen gelegenheid!

[ Voor 33% gewijzigd door zeef op 19-08-2011 13:47 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Het verbaast me dat hier nog niemand op heeft gereageerd! Ik wil hier zeker aan deelnemen. Heb Demons souls echt helemaal kapot gespeeld. Weet nog dat ik hem toendertijd had gekocht in Hong Kong omdat ze hem hier in NL niet verkochten :) . na 100en, en misschien 1000en keren te zijn doodgegaan kreeg ik de game eindelijk onder de knie, en wat een voldoening voel je dan! Heb hem echt zovaak uitgespeeld met verschillende classes en builds, dat ik erg, maar dan ook ERG verlang naar het nieuwe deel!

Tegenwoordig kijk ik niet eens meer gameplay footage meer want ik weet toch dat het precies zo speelt als Demons Souls, en dat dit dus weer een topper wordt!. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken met 1 grote speelwereld. Verder ben ik ook benieuwd hoe dit spel speelt op de 360. Ik heb zelf een PS3 en 360 en moet dus een keuze maken. Doordat bij het PSN netwerk toch mijn twijfels liggen tegenwoordig, neig ik naar de 360 versie, maar omdat deel 1 PS3 exclusive was, wil ik ze graag vergelijken om te kijken of de 360 versie net zo goed is :)

Oh en de dag dat ik het beste kan... Hmm, das lastig. Denk dat 22-09 dan toch de beste optie is, hopen dat ik mee mag :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

In mijn persoonlijke game top 10 ooit staat die iig in de top 3; een spel waar je weer ouderwets hartklopppingen van de spanning van krijgt. Ik kijk dan ook met veel verwachting uit naar "niet deel 2".

't is dat ik beide dagen niet kan, maar anders zou ik hier een motivatie posten waar de honden geen brood maar pap van lusten ;) Met 2 quotes haak ik dus af :W

Clay in "[PS3] Demon's Souls"

Clay in "[PS3] Demon's Souls"

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nooit geschoten is altijd mis, dus bij deze.

Ik heb helaas niet de kans gehad de eerste game te spelen, aangezien ik enkel over een Xbox360 beschik is deze dan ook aan mij voorbij gegaan. Persoonlijk ben ik ook van mening, dat spellen tegenwoordig te makkelijk zijn geworden: autosaves, veel savepoints en dicht bij elkaar, tegenstanders en eindbazen die op de hoogste moeilijkheidsgraad eigenlijk nog te makkelijk zijn en beschikken over voorspelbare aanvals patronen.

Vele RPGs heb ik dan ook gespeeld, maar allen miste ik toch echt een stukje uitdaging. Neem bijv. een Morrowind of Oblivion. Altijd saven, een difficulty die op elk gewenst moment is aan te passen (zit je even vast, zet je hem toch lager). Maar ook voor een Mass Effect, Fallout 3. Dingen als fast travel, automatische quest trackers, nou ja vul maar in. Begrijp me niet verkeerd, het zijn zeker leuke games, die ik zo nu en dan nog uit de kast haal. Maar ik wil iets waar ik echt moeite voor moet doen. Zo was ik wel aangenaam verrast door Bayonetta, die ik toch wel als moeilijk beschouwde, maar past niet in het rijtje van RPGs thuis. En zoals Demon's/Dark Souls is, hoort het ook. Het is niet een kwestie van: "Mijn zwaard is lomper", of "mijn vuurbal is groter". Niet zo zeer de skill van jouw virtuele avatar is belangrijk, maar van jou als speler.

Zoals ik al aangaf, ik had heel graag deze game willen spelen, maar om een PS3 enkel en alleen voor Demon's Souls aan te schaffen, vond ik iets teveel van het goede. Voor mij is dan Dark Souls ook een must have, het bevat alles wat ik op dit moment zou willen van een RPG: meer dan uitdagend moeilijk, je word ook verder niet aan het handje gehouden. Prachtige graphics (wat ik van de footage heb gezien, ben ik meer dan onder de indruk) en de sfeer komt echt adembenemend over. Geluid vind ik wel wat moeilijker oordelen, door de vaak theatrale muziek bij de verschillende trailers, is het toch wat lastiger een oordeel daarover te geven, maar dat zit geloof ik wel goed. Daarnaast heb ik ook best veel play/walkthroughs van Demon's Souls gekeken op bijv. Youtube, om toch een beetje het gevoel van het spel te kunnen opsnuiven. Zeker de walkthroughs met commentaar waren erg leuk, zoals men zich kon ergeren aan hoe moeilijk het spel was.

Daarnaast lijkt me het bijwonen van zo'n event ook een geweldig iets om eens mee te maken. Nooit heb ik een dergelijke kans gehad en nu deze er is voor een spel dat mij enorm aanspreekt, wil ik dit dan ook met beide handen aangrijpen. Daarnaast is het ook altijd wel leuk een beetje te mogen opscheppen dat je een spel als eerste hebt mogen testen.

Dus op goed geluk dan maar!

Zelf wil ik heel graag op de sessie van 22-09 aanwezig zijn. (Eigenlijk kan ik alleen maar op 22-09 ;))

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik erbij wil zijn?

Omdat ik de eerste wil zijn die een bloedvlek in Europa kan plaatsen.

Speeldatum:
24-8-2011 14:00

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom ik er graag bij wil zijn? Dat is eigenlijk geen moeilijke vraag om te beantwoorden. Ik wacht nu al een kleine twee jaar op de opvolger van het meesterlijke Demon's Souls! Toen ik voor het eerst bewust werd van het bestaan van het eerste deel las ik dat het een RPG was van de oude stempel. Dat klonk mij als muziek in de oren en heb het spel onmiddellijk geïmporteerd.Toen begon de pret pas echt!

Na uren van gevloek en getier als ik weer eens dood ging liep ik weg met een ouderwets voldaan gevoel dat ik sinds ik als klein jochie die Zelda: A link to the past net had uitgespeeld, niet meer had gevoeld. Sinds ik Demon's Souls heb uitgespeeld hield ik al mijn ogen open voor een mogelijke opvolger. Ik wilde meer en dat wil ik nog steeds. Demon's Souls was op zichzelf een meesterwerk in mijn ogen die sinds zijn release nog geen waardige concurrent heeft gehad, ik kan daarom niet wachten om Dark Souls te spelen om te zien of het een waardige opvolger is en de andreline nogmaals zijn werk te doen!

Mijn enthousiasme heeft mijn planning capaciteiten overschreven want ik kan op beide dagen niet! |:( Wie er uitgekozen wordt, veel plezier! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lukin op 20-08-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:06
Voorkeur gaat uit naar 22-09.

Motivatie is simpel:

Demon's Souls is de enige game die in de buurt komt van het gevoel dat Diablo 2 Hardcore (waarbij je slechts één leven hebt) me altijd gaf: het doet een beroep op je survival instinct.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Demon's Souls met veel plezier uitgespeeld. Het is een spel zoals die alleen maar in Japan worden gemaakt. Net als bv Dead Rising heeft de ontwikkelaar lak aan alle ongeschreven regels en een bruut moeilijk spel gemaakt.

Jammer aan Demon's Souls was wel dat veel van de moeilijkheidsgraad werd veroorzaakt door gebrek aan informatie en matige controls. Wist je wat je moest doen, was het allemaal relatief simpel.
Ik ben benieuwd welke weg ze zijn ingeslagen nu. Hopelijk is het spel transparanter gemaakt, zodat de verleiding naar gamefaqs een stuk kleiner is. En hopelijk is vechtsysteem ook onder de loep genomen, zodat je iets minder dood gaat vanwege ruzie met de controller, en iets vaker omdat het monster je te slim af is.
Verleidelijk is natuurlijk om hetzelfde spel te maken, maar dan nog moeilijker. De vraag is echter of dit het spel ten goede komt...

Enige dag dat ik kan is 24-8. Moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn vriendin ergens komende week gaat bevallen normaal gesproken, dus het kan zijn dat ik last-minute af moet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
SeamusXanthus schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:22:
Demon's Souls met veel plezier uitgespeeld. Het is een spel zoals die alleen maar in Japan worden gemaakt. Net als bv Dead Rising heeft de ontwikkelaar lak aan alle ongeschreven regels en een bruut moeilijk spel gemaakt.

Jammer aan Demon's Souls was wel dat veel van de moeilijkheidsgraad werd veroorzaakt door gebrek aan informatie en matige controls. Wist je wat je moest doen, was het allemaal relatief simpel.
Ik ben benieuwd welke weg ze zijn ingeslagen nu. Hopelijk is het spel transparanter gemaakt, zodat de verleiding naar gamefaqs een stuk kleiner is. En hopelijk is vechtsysteem ook onder de loep genomen, zodat je iets minder dood gaat vanwege ruzie met de controller, en iets vaker omdat het monster je te slim af is.
Verleidelijk is natuurlijk om hetzelfde spel te maken, maar dan nog moeilijker. De vraag is echter of dit het spel ten goede komt...

Enige dag dat ik kan is 24-8. Moet ik wel eerlijk bekennen dat mijn vriendin ergens komende week gaat bevallen normaal gesproken, dus het kan zijn dat ik last-minute af moet zeggen...
ben het hier niet echt mee eens. Heb nooit problemen gehad met de controls zelfs. En het spel was echt niet moeilijk doordat je niet wist wat je moest doen hoor. Het kwam toch echt doordat bijna elke vijand weer een battle opzich was. En niet weten hoe je een bepaalde vijand het beste kan slopen vind ik wat anders, dat hoeft echt niet voorgekauwd te worden. Nogmaals: niet echt eens met je minpunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

adros schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

ben het hier niet echt mee eens. Heb nooit problemen gehad met de controls zelfs. En het spel was echt niet moeilijk doordat je niet wist wat je moest doen hoor. Het kwam toch echt doordat bijna elke vijand weer een battle opzich was. En niet weten hoe je een bepaalde vijand het beste kan slopen vind ik wat anders, dat hoeft echt niet voorgekauwd te worden. Nogmaals: niet echt eens met je minpunten :)
Meen je dat nu? Demon's Souls is van begin tot einde trial en error: Iedere keer een beetje verder, iedere vijand en val weten zitten totdat je er heelhuids doorgaat. Vanaf dan is het spotgemakkelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Ik heb Demon Souls nu voor de 3de keer rond gespeeld om zo de nodige missende zwaarden en magic items te pakken te krijgen.
dit is echt een super spel zelfs naar de 3de keer uitspelen wil ik nog verder
maar heb het nu uitgeleend aan een goede vriend om hem alvast voor te bereiden voor Deel 2.
zodat we hopelijk (crossing fingers ) in co-op samen kunnen spelen op een iets makelijkere manier dan in deel 1 waar je iemand kon summonen en dan op bepaalde plekken moest afspreken als je met een vriend wilde samen spelen tegen een Boss.

verder was ik tevreden over de controls aan alles wen je.
Je moest gewoon geen fouten maken hehe

maar wat heb ik me goed vermaakt
ik vond het altijd erg leuk en tergelijk ook irritant als je eindelijk een lastige tegenstander naar de zo veelste keer dood gaan had verslagen en dan liep je een gang in en vergat je dat daar ook nog iemand stond en dus oeps weer dood en alles weer opnieuw.

of wereld 3 Tower of Latria ik speel op een plasma en dit spel is nogal donker
dus op de gangen bij die gevangenissen had ik soms het probleem van volgens mij was er hier ergens een gat in de vloer en ja gevondennnnnnnn Dood weer opnieuw.
of de Old monk boss.
wist ik veel dat hij ook bestuurd kon worden door een echte speler
ik dacht wereld 3 veel magie dus me zelf daar een beetje op ingesteld kom ik bij de old monk boss krijg je het intro nou dit is een echte magic boss dat moet lukken laat maar komen.
loop ik naar binnen haald hij ineens een gigantish zwaard uit zijn hoge hoed WHAM dood weer opnieuw.
en wat heb ik geregeld gevloekt omdat ik de weg kwijt was daar opzoek naar de missende sleutel.

kan niet wachten om dit weer te spelen.
Ben heel benieuwd hoop eigenlijk dat er niet te veel veranderd is aan de sfeer die was perfect

kwa datums dat ik kan, ik had graag 24-8-2011 gewild maar mijn vrouw word op die dag geopereerd en daar wil ik toch heel graag bij zijn dus bijft alleen 22-9-2011 over
mocht ik het niet worden dan wens ik de anderen heel veel plezier en hopelijk schijven ze even een leuke review

Groeten

Gert

Alias FreakGIB

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben gister naar de gamescom geweest en daar heeft dark souls mij wel te pakken gekregen als game die ik wil gaan spelen. Het zou natuurlijk wel heel mooi zijn als ik dan ook nog eens eerder mag beginnen ook en daarna een mooi pakketje mee krijg.

Helaas heb ik geen ervaring met demon souls, deze heb ik na gister wel op het lijstje gezet van games die ik wil gaan halen. Dit kan als voordeel geven dat er een schone beoordeling word gegeven en niet op de pros en cons van demon souls.

Ik heb dan daardoor geen vergelijkings materiaal met demon souls, maar wel genoeg ervaring met andere games

Speeltijd graag 24-8-2011, ben dan nog vrij, op de andere dag moet ik helaas weer naar school. maar misschien valt daar dan nog wel wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dark souls gehoord, ondanks dat ik een hardcore multi-gamer ben. Dus heb ik zojuist de trailer van gamescom even gekeken. Daarvan vond ik met name de gevechten met dat gigantische monster er vet uitzien.

De voornaamste reden dat ik er heel graag bij wil zijn is omdat ik zelf ook game developer in wording ben, en het lijkt me leuk om developers realtime te spreken en te discussieren over de goede en minder goede aspecten van het spel.

Ik zou beide datums kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay uitnodiging ontvangen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Tot woensdag dan, ben er ook bij :)

@B0yler, ik verwacht geen developers die erbij zitten aangezien hier volgens mij alleen de verkooporganisatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Man ik niet, ik baal echt flink :(

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Er is natuurlijk nog een plek over voor 22-09, en ik zou hier graag naar willen meedingen. Wat betreft een motivatie...tja. Ik ben nooit zo geweldig origineel wat uitbundige redenen betreft. Wat ik wel kan zeggen is dat ik al jarenlang fervent console én PC-gamer ben, en dat de RPG zeker aan de top staat wat mijn favoriete genres betreft.

Of het nu een moderne, westerse action-oriented RPG is, of een ouderwetse turn-based JRPG, ik kan er vrijwel altijd van genieten. Ooit is de vlam aangewakkerd door het welbekende zevende deel van Final Fantasy. Dit deel is voor mij (en velen anderen) nog steeds het hoogtepunt in de serie. Langzaam maar zeker ben ik steeds meer gaan proeven van het brede spectrum aan verschillende role playing games. De laatste RPG's die er als zoete koek zijn ingegaan zijn de welbekende 'The Witcher II' en 'Dragon Age 2'. Maar Demon's Souls, en nu de spirituele opvolger Dark Souls, weten wel weer een origineel tintje aan het genre te geven.

Men kan zeggen dat het "ouderwets" lastig is, maar zó lastig zijn RPG's wat dat betreft nooit geweest. Lekker afwachten tot het jouw beurt is, en uit een menu'tje je aanval selecteren. Dat, of rondlopen met een sword-slinging magic-wielding bad-ass die zonder al te veel problemen de éne combo na de ander tentoon weet te stellen. Dat waren de RPG's van weleer, en zo spelen ze nu nog steeds weg.

Dat is hier natuurlijk niet zo. Echter brengt dit een geweldige uitdaging met zich mee. Hoe zou het immers niet in het echt zijn, als je voor een onbekende vijand met onbekende krachten staat? Hoe zou het in het echt zijn, als je een nieuwe gang betreedt, zwetend, trillend, angstig om je heen kijkend omdat je wéét dat er om iedere hoek een val kan zitten? Maar waar bevinden die vallen zich? En wat voor krachtige vijanden staan er nu weer in de volgende gang te wachten?

Niet iedereen is van nature zo'n sword-slinging badass a la Dante uit Devil May Cry. Niet iedereen heeft de boobytrap avoiding skills van een ware Indiana Jones, of het reactievermogen van Neo. Je mocht willen dat je ten alle tijde de "uitverkorene" was. Nee, de meeste van ons zijn niet zo speciaal. Een zwaardje, een schildje...leuk. Maar er iets mee kunnen? Nee, wij leren door trial en error. En die kans geeft deze game ons. Leer van je fouten, en pas je aan. Een van de sterkste kwaliteiten aan de mens is het feit dat wij ons in vrijwel iedere situatie weten aan te passen. Niet altijd moeiteloos, niet zonder vallen en opstaan, maar uiteindelijk komen we er wel. En dit is de onderliggende boodschap die de game je mee geeft. "Yes, you suck". Maar geef niet op! Probeer het nou gewoon eens opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Gefeliciteerd DreamCatchers en SeamusXanthus _/-\o_

houd ons op de hoogte en schijf een leuke review :*)

ik hoop dat ik nog een kans maak voor 22-9-2011
zou er graag heen willen (fingers crossed ) O-)

Groeten

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb vandaag ook mogen spelen. Alleen jammer dat het de E3 review edition was die we mochten spelen. Ik hoorde dat ze op 22-09 een uitgebreidere versie mogen spelen. Ik zou graag ook de 22-09 willen spelen. Het is nog 45 dagen wachten dat is zo lang. Ik zou het echt super vinden als ik de 22-09 weer mag spelen. Ik heb er alles voor over! Volgens mij ben ik wel de grootste Demon's Souls fan van Nederland.

Edit: Ook al mag ik alleen maar even kijken naar hoe de rest speelt dan ben ik al een heel blij man.

[ Voor 11% gewijzigd door empirebart op 24-08-2011 20:27 ]

Brabo's United in Distributed Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn ervaring met de game sessie hier:

http://tweakers.net/advertorials/darksouls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
De mijne staat er ook net onder.

Ik kan trouwens bevestigen dat empirebart de grootste fan in NL is :). Niet normaal hoeveel hij deze game heeft gespeeld en zijn kennis over het spel is enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als ik in jullie reviews deze quotes lees :
  • Empirebart: “Wat een super spel. Helaas nog 45 dagen wachten. Bedankt tweakers voor deze ervaring.”
  • DreamCatchers: “Maar zeker is iig dat Dark Souls weer vele uren plezier op gaat leveren. De mensen van NAMCO BANDAI en Tweakers.net: Heel erg bedankt voor deze try out sessie!”
  • SeamusXanthus: “Liefhebbers van Demon's Souls kunnen dit spel denk ik blind kopen, en gamers met een 360 die niet vies zijn van een bruut moeilijke game kunnen ook aan deze game proeven. Bedankt dat ik dit spel mocht previewen!”
Mag ik dan concluderen dat jullie het naar je zin hebben gehad? Het ziet er in ieder geval wel zo uit. ;) Ik hoop dat de extra verrassing die door Tweakers was mee genomen ook in de smaak is gevallen.

Er zijn een paar foto's gemaakt, voorzien jullie ze van commentaar voor ons?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ves985HEjHE7DgiygEgDN1MO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Eyi46Y1tPvQ9RfnCYcE2XrKN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4cB8VpTCPANZqyHhVMKshDNU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09Pr6fdzhpBsiW478nQP0zRB/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 13:36
Graag wil ik wel naar de sessie op 22-9. Een hele tijd terug was ik een fanatieke gamer, maar veel games van tegenwoordig kunnen mijn aandacht er niet bij houden. CoD, Battlefield e.d. zijn gewoon niet mijn soort games. Demon Souls op de PS3 vond ik dan wel fantastisch om te zien, maar omdat ik niet in bezit ben van een PS3 heb ik deze niet kunnen spelen. Nu Dark Souls ook op de Xbox 360 komt, zou ik het fantastisch vinden om eens kennis te maken met deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
hebben jullie beide versies kunnen spelen? Ben benieuwd naar een xbox360 / ps3 vergelijking namelijk, qua graphics en framerate voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Nee helaas, de versie die wij konden spelen was alleen PS3, en ook niet het eindproduct. Een beta preview die we ook kort zagen leek al betere framerate te hebben bv. Grafisch ziet het er iets beter uit dan Demon's Souls, maar verwacht geen grote verschillen.

@zeef Jazeker, leuke verrassing van Tweakers en ook nog goodies van Dark Souls gekregen.
Overigens ben ik nog geen 2 dagen na deze sessie 2e keer papa geworden dus had niet veel gescheeld of ik had het gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SeamusXanthus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:07:
Nee helaas, de versie die wij konden spelen was alleen PS3, en ook niet het eindproduct. Een beta preview die we ook kort zagen leek al betere framerate te hebben bv. Grafisch ziet het er iets beter uit dan Demon's Souls, maar verwacht geen grote verschillen.

@zeef Jazeker, leuke verrassing van Tweakers en ook nog goodies van Dark Souls gekregen.
Overigens ben ik nog geen 2 dagen na deze sessie 2e keer papa geworden dus had niet veel gescheeld of ik had het gemist :)
Van harte gefeliciteerd met de mini SeamusXanthus!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros

hm startpost klopte dus niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Lijkt me eigenlijk wel een coole game, helaas geen tijd gehad om deze op de afgelopen game beurzen te spelen.

Ik rij ook bijna dagelijks langs hun kantoor in Eindhoven vanwege m'n werk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ijsklont op 05-09-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zou ontzettend graag naar de speelsessie op 22 september gaan!!!

Schijnt namelijk loeiharde game voor pro's te zijn!
Hun leuze is: Prepare to DIE!! >:)
In het begin zal het dus veel doodgaan zijn!
Het wordt de moeilijkste game die er bestaat en ik hou van die donkere middeleeuwse sfeer in games en het verzamelen van items en betere wapens (RPG all the way)...
Assassin's Creed was leuk tussendoortje maar dit wordt pas echt het betere werk! _/-\o_
Bovendien gaat het terug naar de oldskool gameplay van RPG, niet ene voor mietjes maar voor pro's, want doe je het verkeerd dan ben je onmiddelijk dood in het spel.! 8)
Hardcore to the bone!!! })

Kortom na het spelen van Daemon Souls op PS3 bij vriend hoef je mij niet meer te overtuigen dat dit knaller van formaat wordt!
Hierbij ook nog teaser voor wat een van ons te wachten staat:
http://www.dailymotion.co...mo-playthrough_videogames

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Conroe schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:54:
Schijnt namelijk loeiharde game voor pro's te zijn!
Dus je moet er geld mee verdienen om het te spelen? :+

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Iemand al een bericht gehad of die er bij zit op de 22ste.
ik zit nu al weken te duimen maar krijg RSI klachten.

Groeten

Gert

• Seroth
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben geselecteerd voor de speelsessie morgen. Ontzettend bedankt! ik heb er zin in!

Ik ben benieuwd wie de mede-winnaar is. Hoe dan ook, morgen om 14:00 uur in Eindhoven gaan we er eens flink tegenaan.

Nu even uitzoeken hoe ik bij 't hoofdkantoor van Namco Bandai kom met openbaar vervoer...reistijd naar Eindhoven valt i.i.g. reuze mee (uurtje vanuit M'tricht).

Ik heb in ieder geval de rest van de dag weer iets om naar uit te kijken, this made my day :)

• SeamusXanthus
Veel plezier in elk geval. Met een beetje geluk kunnen jullie een echt review examplaar spelen.

Ik vraag me trouwens af wanneer we onze prijs mogen verwachten. Of eigenlijk vooral hoe, aangezien niemand hier of bij Namco Bandai mijn adres gegevens heeft gekregen :)

• Seroth
Ik ga er vanuit dat wij een review exemplaar zullen spelen, daar de game morgen uit zou moeten komen in Japan (volgens Wikipedia althans) en begin Oktober ook hier in de PAL regio's.

Ik denk dat jullie ook dan de prijs kunnen verwachten. Ik ga er ook van uit dat wij (waarschijnlijk) morgen ook nog niet de LE mee zullen krijgen, maar dat die begin Oktober per post (o.i.d.) wordt verzonden. Maar dat zien we vanzelf wel weer :)

Verwijderd

Seroth schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:30:
Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik ben geselecteerd voor de speelsessie morgen. Ontzettend bedankt! ik heb er zin in!

Ik ben benieuwd wie de mede-winnaar is. Hoe dan ook, morgen om 14:00 uur in Eindhoven gaan we er eens flink tegenaan.

Nu even uitzoeken hoe ik bij 't hoofdkantoor van Namco Bandai kom met openbaar vervoer...reistijd naar Eindhoven valt i.i.g. reuze mee (uurtje vanuit M'tricht).

Ik heb in ieder geval de rest van de dag weer iets om naar uit te kijken, this made my day :)
Als je de bus uit stapt die vanaf CS eindhoven gaat is het gebouw aan de zijde van waar je uitstapt, was voor mij even zoeken omdat er geen bordjes aan de kant van de busstop hangen. Het is het oranje bakstenen gebouw dichtst bij het viaduct als ik me goed kan herinneren.

• Seroth
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:59:
[...]

Als je de bus uit stapt die vanaf CS eindhoven gaat is het gebouw aan de zijde van waar je uitstapt, was voor mij even zoeken omdat er geen bordjes aan de kant van de busstop hangen. Het is het oranje bakstenen gebouw dichtst bij het viaduct als ik me goed kan herinneren.
Thanks, dat scheelt waarschijnlijk weer een kwartier verdwaasd rondlopen omdat ik géén idee heb waar ik uithang ;)

• SeamusXanthus
Kan je in Dark Souls een kwartier langer verdwaasd rondlopen omdat je géén idee hebt waar je uithangt.

• FreakGIB
Yeahh ik zit er ook bij morgen :)
had het echt niet meer verwacht maar wel super gaaf
morgen de hele dag vrijgenomen
ga eerst wel even bij een kennis langs in Eindhoven.

alvast bedankt Tweakers dat ik er heen mag :)

Groeten

Gert

• zeef
gefixt. :)

[ Voor 95% gewijzigd door zeef op 22-09-2011 11:54 ]

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:13:
[modbreak]We hebben helaas een afzegging voor vanmiddag. Wie in dit topic kan en wil vandaag in Eindhoven het derde stoeltje bezetten? Nu mailen/DM sturen naar mij, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.[/modbreak]
Empirebart misschien. :D

• FreakGIB
zie hier mijn beleving op de 2de speel sessie

http://tweakers.net/adver...rder=asc&page=2#r_4986938

Bedankt Bandai Namco
en Bedankt Tweakers
voor deze super dag :)

Greets

FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Review is up! Ook te vinden onder: http://tweakers.net/adver...eaction=4987621#r_4987621, maar voor uw leesgemak ook even hier neergeplempt:

In de loop van de dag op woensdag, terwijl ik even aan het slacken was op het werk, besloot ik nog eens te gaan kijken in het Dark Souls topic op Tweakers.net. Zojuist had iemand de vraag gesteld of er al iets bekend was over de winnaars voor de speelsessie van de 22e. Ik had helaas nog niks gehoord. "Ach ja", dacht ik. "Jammer dat ik het niet ben geworden". Ik klikte de pagina weg om even tussen m'n DM's te neuzen, om daarna weer terug te keren naar de nieuwspagina. Alleen verscheen de pagina niet die ik had verwacht. In plaats daarvan verscheen er een schermvullend pushbericht.

"Gefeliciteerd Seroth!", stond er midden in mijn scherm.

Na een klein vreugdesprongetje ben ik aan de slag gegaan om zo snel mogelijk een dag vrij te regelen op het werk. Na enige moeite had ik het voor elkaar. De volgende dag zou ik naar het hoofdkantoor van Namco Bandai in Nederland afreizen om Dark Souls te previewen. Mijn dag kon niet meer stuk!

Al puffend en hijgend stormde ik de volgend ochtend het perron op, om de trein -waarvoor de conducteur net had gefloten- toch nog te halen. "Er komt er nog eentje aan!" riep een van zijn collega's. De deur stond nog een paar seconden open. Ik kon nog nét op tijd naar binnen springen. De reis was begonnen!

Het tripje naar eindhoven duurde niet lang, een uurtje met de trein. Daarna de bus naar het Flight forum, nog zo'n 20 minuten. Eenmaal aangekomen bemerkte ik dat ik een half uur te vroeg was. Het gebouw was op het industriele terrein met allerhande kantoorcomplexen sneller gevonden dan verwacht. Toch maar aanbellen, en naar boven.

Op de derde verdieping van het kantoorgebouw, werd ik in de hal van het trapportaal opgewacht door life-sized standbeelden van Jin en Kazuya uit Tekken, die met gebalde vuisten elkaar tegemoet vlogen. Vader en zoon, en hun langdurige strijd, in plastic vereeuwigd. "Dit begint al goed", dacht ik. Het kantoor had een sfeer zoals je zou verwachten bij een developer/publisher. Hoewel het geen grote afdeling was, stond het vol met allerhande game memorabilia. Posters, figurines, een arcade kast, en meerdere standbeelden van andere gamecharacters.

Ik werd hartelijk ontvangen door twee medewerkers van Namco Bandai, en door een stagaire van Tweakers.net/VNU media. Ik mocht alvast plaatsnemen, en een half uurtje langer genieten van de speelsessie. Met een verfrissend blikje cola in de hand, en een lonkende fatboy, nam ik plaats achter een ronkende 360 en begon mijn gamesessie.

Ik kon kiezen uit allerhande classes. Niet iedere class begon op hetzelfde level, of met dezelfde gear. Ik koos voor een Knight. Level 5, zou het toch weer een tikkeltje makkelijker maken in het begin. Zware bepantsering, iets minder te manouvreren, maar wel kundig met een broadsword. De overige character customization opties waren leuk, maar vrij gelimiteerd. Je mocht één extra item kiezen, en kon eventueel wat kleine aanpassingen doen aan de features van het gezicht.

Ik vond mijn Knight in een mistroostige kerker, opgesloten. Niks broadsword. Geen shield. Een afgebroken stompje zwaard had ik, verder niets. Het wapen was dus zo goed als nutteloos. Ik werkte mijn weg door een kerkerstelsel waarbij een aantal weerloze ondoden al vlug hun eind vonden. De tutorial werd me voorgeschoteld in de vorm van teksten op de vloer, zodat me de controls al snel weer eigen werden. Qua difficulty viel alles nog reuze mee. Ik vond het vrij opvallend hoe snel de klagende rottende lijken hun eind vonden. Gangetje uit, deurtje open, trappetje op...het was nog heel even rustig. Plots een grote deur door die naar een hal leidde. Daar werd ik verrast door een reuzachtig beest met schubben, hoorns, en reptiel-achtige kenmerken. Bijna een soort verwaterde offspring van een draak. Het beest zwaaide een gigantische mace in het rond. Vol moed stormde ik op het hem af, vergetend dat ik slechts een gebroken zwaardje had. Ik heb toen voor het eerst de dood gevonden, en dat zou helaas ook niet voor het laatst zijn.

Het bleek dat ik langs het gedrocht moest rennen om door een deurtje te ontsnappen. Later in de kerker vond ik mijn eerste schild en mijn eerste wapen. Na allerhande (nu bewapende) ondoden te hebben afgeslacht ontving ik, van een stervende mede-avonturier, mijn Estus flasks. Estus Flasks zijn Health potions die zichzelf opnieuw aanvullen zodra je rust bij een bonfire. Erg handig.

Na wat backtracking her en der, vervolgde ik vol goede moed het pad naar het monster wat me eerder tot pulp had geslagen. Uiteindelijk vond ik mezelf hoog op een richel, in dezelfde kamer waar het grote gedrocht stond te wachten. Ik sprong van de richel af, met de rechter trigger ingedrukt, om zo met zwaardpunt naar beneden in het hoofd van het beest te vallen. Hoppekee, de helft van z'n health eraf. Met wat dodgen en getimede aanvallen wist ik de rest van zijn health er ook langzaam maar zeker af te snoepen. Het monster was geveld. Mijn eerste grote overwinning. Nu eindelijk die kerker uit...

Na een kort tussenfilmpje kwam ik aan in Lordro, bij een met groen overwoekerd plein tenmidde van allerhande ruines, met in het midden een bonfire om te saven en te levelen. Het plein splitste zich op in meerdere paden, die elk naar nieuwe gebieden leiden. Het plein is echter geen vervanging voor de Nexus uit Demon Souls. Je trekt steeds verder door de wereld, en komt steeds nieuwe bonfires tegen die als checkpoint fungeren.

Met totaal geen idee waar ik naartoe moest, ben ik maar wat gaan verkennen. En hier werd het spel toch plots al een stuk moeilijker. Variatie in types vijanden, verraderlijke afgronden, en onverwacht sterke vijanden (een Black Knight, Wraiths, en een soort harige Chimera) stonden om de zoveel honderd meter te wachten. Bombardementen met firebombs van bovenaf, archers die zich verschansen boven op torens, noem maar op. Groepjes undead of skeletons werken samen om met plezier gehakt te maken van mijn ondode Knight, om mij zuchtend weer te laten terugrennen om m'n verloren zielen opnieuw te claimen. Als je doodgaat, raak je namelijk al je opgespaarde Souls (waarmee je levelt) kwijt. Je kunt alléén levelen bij een kampvuurtje, dus als je de punten nog niet hebt besteed is het vrij vervelend om ze kwijt te raken. Immers heb je al je werk dan voor niets gedaan. Nou ja, bijna voor niets. Als je gear of andere items vindt, dan blijven deze wel in je bezit als je sterft.

Je raakt overigens niet alleen je verzamelde Souls kwijt. Als je weer eens in kleine stukjes bent gehakt, verlies je ook je "Humanity" punten. Als je dood bent gegaan, begin je bij je laatst bezochtte bonfire weer verder te spelen als Hollow. Ik ben er niet achter kunnen komen wat hier de neveneffecten van zijn (hoewel ik wel heb gehoord dat voor multiplay functies je "human" zou moeten zijn), maar met Humanity splinters die je van vijanden loot, kun je bij een bonfire de effecten terugdraaien en jezelf weer menselijk maken. Ook hiervoor zul je terug moeten rennen naar je bloedvlek om deze te restoren. Dit is natuurlijk extra lastig, als dezelfde vijand(en) weer op je staan te wachten. Overigens respawnen ook alle verslagen vijanden (met uitzondering van bazen) als je uitrust óf respawned bij een bonfire. Dus ook door hén zul je je nog een keer een weg moeten vechten.

Na her en der nog wat ontdekt te hebben, en méér dan genoeg te pletter te zijn geslagen, liep tegen een uur of 16:00 de speelsessie toch langzaam op zijn eind. Van Tweakers.net/VNU kregen we wat leuke goodies uitgereikt; een hoodie, een pet, en een mok. Van Namco Bandai kregen we de Xbox 360 versie van Dark Souls mee naar huis én een presskit, met een mooie aansteker en een "Analogue Character Creator" boekje. Daarnaast (omdat wij allen PS3 liefhebbers waren) ook nog eens de belofte dat we de PS3 versie van de game opgestuurd zouden krijgen. Toch dik twee weken voordat de game in de winkel ligt, dus dat is natuurlijk geweldig! Wel de melding dat we voorlopig even "offline" moesten spelen, er zou een ondoodbaar elite monster in je wereld spawnen als je voor de release online ging. Ik kon het niet laten, en heb het gisteravond toch stiekem even getest, maar ik ben 'm nog niet tegengekomen.

Al met al een geweldige ervaring. Heel leuk om eens zo'n previewsessie mee te maken, om eigenlijk een beetje te proeven van wat Gamejourno's op regelmatige basis meemaken. Tweakers.net, VNU media, en Namco Bandai; ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Leuk verhaal, zo te zien hebben jullie een stuk uitgebreidere versie kunnen spelen dan wij.

Weet je of de eerste prijswinnaars dezelfde prijzen mogen ontvangen, hebben ze daar iets over gezegd? Ik maak me er een beetje zorgen over omdat men mijn gegevens niet heeft. Hopelijk mogen wij dezelfde prijzen ontvangen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Dit was inderdaad de Gold Master, dus de uiteindelijke review-versie, zoals deze in de winkels komt te liggen.

Ik ga er van uit dat alles voor jullie wordt geregeld. Wij moesten wel NAW gegevens achterlaten voor het verzenden van de PS3 versie van het spel. Vreemd dat dit bij jullie niet het geval is geweest? Jullie zullen vast en zeker nog wel een DM ontvangen :)

Als je toch twijfelt, of niks hoort, kun je wellicht even contact opnemen met de forum coördinator? De communicatie is vanuit hem gegaan m.b.t. het mededelen van de winnaars en dergelijke.

Ik ga er overigens ook van uit dat er vanuit Tweakers/VNU nog gereageerd wordt op dit topic, daar er nog foto's en dergelijke van onze ervaring zouden worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Ja ik zou het erg jammer vinden als wij de game niet krijgen. Ik zou ook nog een tweakers trui toegestuurd krijgen. Die heb ik ook nog niet mogen ontvangen. Ik zal binnenkort wel even met tweakers contact opnemen.

Wow en zij hebben de xbox versie al gekregen en een presskit. Jammer zeg dit. Maar goed ik ben blij voor hun.

[ Voor 20% gewijzigd door empirebart op 23-09-2011 18:11 ]

Brabo's United in Distributed Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
SeamusXanthus schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:42:
Leuk verhaal, zo te zien hebben jullie een stuk uitgebreidere versie kunnen spelen dan wij.

Weet je of de eerste prijswinnaars dezelfde prijzen mogen ontvangen, hebben ze daar iets over gezegd? Ik maak me er een beetje zorgen over omdat men mijn gegevens niet heeft. Hopelijk mogen wij dezelfde prijzen ontvangen :) .
erg leuk! En verschillen x360/ps3 versie? :)

• FreakGIB
het lijkt er op dat het op de PS3 iets vloeiender gaat dan op de Xbox
maar volgens mij is het verschil minder als je het spel installeerd op de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortyRS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Hoi allemaal,

afgelopen woensdag ronf 11:30 kreeg ik een belletje van me zwager Freakgib, dat er een plekje vrij gekomen was voor de Dark Souls speelsessie. Snel even een berichtje naar Zeef gestuurd of er nog plek was. En ja hoor, tot mijn grote verassing kreeg ik even later een berichtje terug : Ja, als je om 14:00 in Eindhoven kan zijn.
Gelukkig kom me baas een middagje voor me inspringen, dus even later bij Freakgib in de auto gesprongen.
Onderweg naar Eindhoven!

Na een hartelijke ontvangst bij Namco (heerlijke werkplek trouwens, geloof dat ik de verkeerde baan heb gekozen), mochten we er tegen aan.
Even snel alle classes doorgelezen en toen een Wanderer uitgekozen, een licht en snel melee type. De keuzes voor het uiterlijk lijken vrij beperkt, maar er is nog een knopje met customization, waar je nog meer aan je uiterlijk kan aanpassen.
Het eerste stuk van het spel is tegelijk ook een tutorial, er liggen overal berichtjes op de grond met uitleg, toetsen combinaties en andere tips. Zo wordt je vrij snel de meeste basis technieken uitgelegd.
Als je iets verder komt, wordt het spel al snel weer erg dodelijk, zoals vanouds. Monsters op sneaky locaties, samenwerkend en strategisch geplaatst. Zo was er een smalle kasteelmuur om overheen te lopen, met een toren ernaast waar een firebomb gooiend skelet er voor zorgde dat je niet kon stilstaan, maar in de kamer waar je in liep om dekking te zoeken, stonden ook al een stuk of 3 skeletten je op te wachten. Had je die drie eindelijk dood, kwam via een andere deur het firebomb gooiende skelet samen met wat vrienden naar binnen gestormd. Zo val je van de ene uitdaging in de andere. Zoals ook al geschreven, er is geen duidelijke weg van makkelijk naar moeilijk, Je kan gerust lekker makkelijk monsters doodmaken, de hoek omlopen en in een moeilijk gedeelte terecht komen.

Al met al heerlijk vertrouwd. Vechten, doodgaan, opnieuw proberen en doorgaan.
De Bonfires vond ik wel een verbetering. Je kan hierdoor wat vaker tussendoor levellen, zonder helemaal weer terug naar het begin te moeten.
Zelf zat ik op de PS3 versie te spelen. Het speelde heel soepel, geen haperingen.
Grafisch zag het spel er erg mooi uit, mooier dan Demon Souls. De geluidseffecten zorgden ook weer voor een heerlijke creepy sfeer.
Voor de fans van Demon Souls : Gewoon kopen!
Voor de rest : hou je van een uitdaging, het gevoel echt iets moeilijks bereikt te hebben, dan moet je hem zeker uitproberen.

Bedankt Tweakers en Namco voor een fantastische ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayrbek
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 00:22
omdat ik een socialiser ben en ik ken geen gamers op mijn school of stad dus het zou eens fijn zijn om met hun te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevvR
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 23:16
Ik mocht, als stagiair binnen VNU Media, afgelopen donderdag ook aanwezig zijn bij de speelsessie. Omdat ik, dankzij het geweldige systeem (beter bekend als openbaar vervoer), ietsje eerder was mocht ook ik even aan de slag met de game. Niet bekend met het vorige deel (als in nooit gespeeld) dook ik in de game en snapte ook meteen waarom deze titel zo berucht is onder een groep gamers. DAMN, wat is die game moeilijk zeg. Want ondanks dat ik al mijn games eigenlijk standaard op de hoogste moeilijkheidsgraad speel, had ik hier in het begin heel wat moeite mee. Mijn speelsessie werd helaas beëindigd omdat de verschillende heren op kwamen dagen, maar heb met plezier naar hun gameplay-sessies gekeken. Kortom: Dark Souls gaat een prima game worden zodra hij, begin oktober, in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ik heb hem nu dit weekend redelijk wat gespeeld en een aantal vershillende Caracters geprobeerd
Speel het liefst met de Sorcerer tot nu toe lekker Range attacks
als je eenmaal de Catalyst heb gevonden (WikiPedia moeten ze aanpassen want je heb in het begin alleen een afgebroken zwaard en geen schield)
alleen jammer dat je in het begin maar 30 Soul arrows heb moet nog uitzoeken hoe ik dat kan verhogen en uiteindelijk ook andere type Soul Arrows kan toevoegen

in het begin dacht ik nou het lijkt wel iets makelijke dan Demon Souls zeker de tutorial is makelijker je komt al vrij snel bij de eerste Boss waarnaar je dan eindelijk kan levelen.

maar ik moet zeggen het is best pittig ik heb nu denk ik de makelijkste weg gekozen loop nu rond in het kasteel en daar is het goed te doen.
Volgens mij hebben ze ook redelijk gesleuteld aan de AI want ze willen nog al soms gevarieerd (irritant ) aanvallen en sommige Minibossen zijn Snel je moet echt sprinten om ze te ontlopen.
in het kasteel heb ik een aantal bossen verslagen en zit nu op een plek met een grote draak die ergens aan de andere kant van een lange kasteel muur zit maar zijn Flame attack komt behoorlijk ver ben er nog niet langs moet even uitzoeken wat een goede tactiek is.
ook als je de andere kant op gaat in het kasteel ( helemaal naar beneden daar loopt een stevige knight rond helemaal in het metaal met een grote Mace en die is ook erg snel en volgd je helemaal tot bovenaan ook die moet ik nog dood zien te krijgen ik doe nu bijna geen damage en zou aan mijn 30 Soul Arrows niet genoeg hebben.

de andere richtingen zijn al helemaal dodelijk en heb ik voorloopig opgegeven ik had bij het maken van mijn caracter gekozen als exta Item de Standard Key dan gaan veel deuren al meteen open.
op die manier kwam ik ook in de Vally of the Dragons maar daar word je ook niet echt blij van.
je vind op een gegeven moment een grote draak die slaapt half hangend aan een rotswand net op een richel. als je er heen gaat gebeurd er niks totdat je de lonkende items aanraakt ( heel snel alles gepakt en Rennen).
was er eerst voorbij gelopen om te kijken wat er nog meer is maar op een gegeven moment zie je een opgevokt kleiner draakje en ik deed bijna geen damage dus maar terug gelopen.
dus voorloopig voor mij eerst maar het kasteel onveilig maken en kijken wat daar allemaal voor leuks te vinden is.
je moet trouwens goed op letten sommige NPC's zitten nogal verborgen
en het lijkt ook wel of het aantal Souls wat je krijgt minder is dan in Demon Souls
wat ik ook lastig vind maar misschien kijk ik er overheen
als je gaat levelen en je zit in je Stats menu dan kan ik niet zien hoeveel het volgende Level aan Souls kost
je ziet alleen hoeveel je er bij je hebt en dan moet je maar hopen dat het genoeg is.
hoop dat iemand een soort van calculator maakt zodat je weet van level 14 naar 15 kost je bv 1600 souls en naar level 16 kost 17XX .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Dit klinkt allemaal weer heel tof :)
Kan niet wachten totdat mijn pre-order op de mat valt!

Demons Souls was al awesome (vooral de voldoening van een eindbaas verslaan (damn you, King Allant!)), dus als deze er een beetje op lijkt komt het helemaal in orde!

[ Voor 16% gewijzigd door Sssquirrel op 26-09-2011 13:20 ]

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@DreamCatchers & empirebart, ik heb even een mailtje gestuurd naar Namco Bandai. Als ik meer weet horen jullie het wel. Fingers crossed dat we ook spoedig iets mogen ontvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nog iets meer dan een week... Ik kan echt niet meer wachten.
Overigens heb ik deze guide besteld voor een mooie prijs: http://www.bookdepository...uture-Press/9783869930480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:51:
@DreamCatchers & empirebart, ik heb even een mailtje gestuurd naar Namco Bandai. Als ik meer weet horen jullie het wel. Fingers crossed dat we ook spoedig iets mogen ontvagen.
I went to Eindhoven, played Dark Souls.
Got butchered and died 1000 times.
-O- And all i got was this lousy T-shirt. ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik vraag me trouwens af of die Xbox versie die we hebben wel de 100% final is of beter gezegt af is.
bij het opstarten krijg je op een gegeven moment voor 1 sec een totaal mislukt beeld te zien wat lijkt op een
code als vroeger in DOS daarna gaat die meteen weer verder.
en er was ons ook gewaarschuwd dat als we nu al zouden spelen online dat we gestraft zouden worden door Dark Knight met Uber stats.
tot nu toe heb ik die nog niet gezien.
ik heb wel een dark knight gezien maar die heb ik met wat moeite kunnen killen en die hoort gewoon in het spel lijkt mij.
en nog een ding wat me niet duidelijk is, als je in je Level Up Screen zit en kijkt naar Souls needed staat dat op 0
en veranderd pas als je naar een van je stads gaat en je het verhoogd maar dat kan pas als je genoeg souls hebt dus van te voren kan je niet zien of je genoeg souls hab om te kunnen levelen
je ziet wel staan hoeveel souls je bij je heb, maar dus niet hoeveel je er nodig heb voor het volgende level
dat is lastig want ik ga bv pas terug naar een Bonfire als ik zeker weet dat ik bv genoeg souls heb om te kunnen levelen.
en op het moment dat je de Bonfire activeerd zijn ook alle monsters weer terug.
dus eenigste wat ik nu kan doen is opschijven hoeveel souls het laatste level koste en dan meer rekenen voor het volgende level?

ook heb ik geprobeerd om me zelf te summonen bij iemand anders zijn game maar dat Failed elke keer.
kan zijn omdat er nog te weinig spelers zijn ( ik zie namelijk wel schimmen rondlopen).
of dat misschien het level verschil te groot is of iedereen is nog Hollow en volgens mij kan je alleen bij iemand invaden als hij Human is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nedgame en Yourgamezone versturen al!

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/sdfo9g.png
http://twitter.com/#!/Nedgame_NL

Bij Yourgamezone is hij al uitverkocht inmiddels.

[ Voor 67% gewijzigd door Chaos-Zero op 28-09-2011 11:48 ]

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Chaos-Zero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:07:
Nedgame en Yourgamezone versturen al!
Maar daar betaal je wel meer. Wel mooi natuurlijk als je daar besteld had :)
Mijn pre-order komt 'pas' 7 oktober, hopelijk :) (via Zavvi.nl)

This is a Rapture reminder..

• FreakGIB
Sssquirrel schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:04:
[...]

Maar daar betaal je wel meer. Wel mooi natuurlijk als je daar besteld had :)
Mijn pre-order komt 'pas' 7 oktober, hopelijk :) (via Zavvi.nl)
Zag ook dat Yourgamezone de Xbox versie released op 1 october en de PS3 op 7 october.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Nou game is binnen voor de PS3. Framerate is best wel bagger, veel stroever dan Demon's Souls :(

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

Cidolfas schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:25:
Nou game is binnen voor de PS3. Framerate is best wel bagger, veel stroever dan Demon's Souls :(
Dat was onze ondervinding ook, maar de verwachting was dat dit bij Gold recht getrokken zou worden.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:10:
[...]

Dat was onze ondervinding ook, maar de verwachting was dat dit bij Gold recht getrokken zou worden.
Dan maar hopen op een patch, al denk ik niet dat ze het volledig kunnen fixen. Het gevoel van totale controle over je character is een beetje weg, omdat alles wat trager reageerd.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• FreakGIB
Cidolfas schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:48:
[...]

Dan maar hopen op een patch, al denk ik niet dat ze het volledig kunnen fixen. Het gevoel van totale controle over je character is een beetje weg, omdat alles wat trager reageerd.
dit zal ongetwijveld te maken hebben dat het nu 1 grote wereld is
en een hoger grafiesche detail heeft dan de voorganger.
persoonlijk heb ik weinig last van de zo nu en dan kleine haperingen.
vind het er een stuk mooier uitzien dan de voorgangen en zeker de animaties zijn verbeterd.

alleen vind het tot nu toe nog niet echt moeilijker dan Demon Souls.
het valt me op dat er nu volgens mij meerder mini bossen zijn die soms heel onverwachts je met 1 klap kunnen Dood slaan maar over het algemeen niet al the moeilijk dood te maken zijn.
en daarna niet meer terug komen.

je heb nu ook de optie om Toolboxen te kopen
zoals een Repair Box waar je dus bij de Bonfire zelf je wapen /armor kan repareren.
en zo kan je meerdere uitbreiding kopen door te betalen met Souls

heb nu ook de eerste Demon soul binnen door het verslaan van een Boss.
en heb ook een NPC om zeep geholpen wat achteraf misschien niet zo slim was hehe 8)7

ook is het nu misschien wel handiger dat je op strategishe plekken de Bonfire's aantreft.
maar even snel terug gaan naar een gebied helemaal aan het begin is er niet meer bij
dan moet je toch echt de hele route lopen en alles verslaan onderweg.
Maar misschien dat daar nog iets voor komt wat ik niet ontdekt heb.
voorloopig vermaakt ik met goed en heb toch weer het zelfde gevoel als bij Demon Souls.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Tip rechtstreeks van Namco Bandai toen ik ze op de meldingen van haperingen in dit topic wees: Installeer de game op de HD. Ik ga dit vanavond verifiëren met de review versie op Xbox 360.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan Laros op 29-09-2011 13:53 ]

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Gisterennacht mijn pre-order gedaan, 1 van de betere pre-order bonussen die men kan geven, limited edition voor de prijs van de gewone versie. Aangenamer dan extra wapens/armor krijgen waardoor je een deel van het spel kan doorwalsen.

Qua Dark Souls hopen we toch vooral op behoud van de sfeer van wanhoop. Alsof heel Demon's Souls gevuld was met Xan van Baldur's Gate: "Oh, what is the point?" ; "Another death in our hopeless crusade".

Ook het targetting systeem zou wel verbeterd mogen zijn. En meer significante armor, ipv light/medium/heavy. Uiteindelijk maakte dat niet veel uit aangezien geraakt worden toch garant stond voor het kwijtspelen van een kwart-health tot instant death.

Hopelijk kunnen de haperingen nog opgelost worden in een patch.

I'll do what I can, but expect very little.

• FreakGIB
Jan Laros schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:31:
Tip rechtstreeks van Namco Bandai toen ik ze o dit topic wees: Installeer de game op de HD. Ik ga dit vanavond verifiëren met de review versie op Xbox 360.
ik speel de review versie op de Xbox360 vanaf de HDD en het laden gaat iets sneller maar nog steeds kleine happeringen hier en daar.
is er trouwens en optie om ook de PS3 te kunnen installeren op de HDD
ik weet dat sommige games die optie hebben.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb vandaag ook de PS3 versie binnen gehad en merk toch geen slowdown of tearing op? Ben nog niet zo heel ver natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Stilletjes aan tijd voor een dedicated Dark Souls topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27
4bit schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:50:
Go ahead :)
Dit merk ik idd ook, toch wel weer jammer. Maar het is wel prima speelbaar.

En de game is weer awsome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
http://uk.ign.com/videos/...urs-of-dark-souls?show=HD

Lifestream van de game "IGN Live: 24 Hours of Dark Souls"

*SPOILER ALERT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
heb m inmiddels ook. Is weer erg hardcore, veel doodgaan in het begin en langzaam steeds een stukje verder komen. Heb vandaag een aantal uren gespeeld, en hij is wel 3x gecrashed. Het spel zat dan helemaal vast en ik moest m quitten via het PS3 menu (dat werkte nog wel). Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

adros schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:24:
heb m inmiddels ook. Is weer erg hardcore, veel doodgaan in het begin en langzaam steeds een stukje verder komen. Heb vandaag een aantal uren gespeeld, en hij is wel 3x gecrashed. Het spel zat dan helemaal vast en ik moest m quitten via het PS3 menu (dat werkte nog wel). Iemand anders hier last van?
Ja heeft bijna iedereen last van. Er schijnt een deze dagen een patch te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 02-09 12:22
niet online spelen zoals overal al te lezen was na de JP release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Raxious schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:15:
niet online spelen zoals overal al te lezen was na de JP release.
Waarom niet? onstaat het crashen hierdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
zeg zo maar een vraagje maar van de 2de sessie zijn er ook foto's gemaakt maar waar blijven de beelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

4bit schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:50:
Ja! :Y

Het is dat al die mooi vorm gegeven topics me een beetje intimideren...anders had ik zeker een topic aangemaakt. vandaag is mijn PS3 versie van het spel op de post gegaan dus hopelijk morgen.... :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
nou Prepair to Die
wat zitten er toch weer lastige Bossen in het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
FreakGIB schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:17:
nou Prepair to Die
wat zitten er toch weer lastige Bossen in het spel
Zijn er meer mensen die profijt hebben van Monster Hunter skills als het gaat om boss tactics?

5 uur erop zitten en tot nu toe vind ik het nog niet erg lastig. Kwestie van je kop erbij houden en je best doen! :)
Ongetwijfeld dat het moeilijker gaat worden.

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik heb geprobeerd een review te schrijven van deze game; die mij totaal niet ligt en waar ik ook niks van bak. Heb o.a. 4 uur gedaan over een stukje waar jullie volgens mij een half uur over doen.
Ook waren zoveel dingen mij niet duidelijk; wat bedoelen ze met kindling, reverse hollowing etc. Ik snapte werkelijk waar de ballen niet van deze game; en na tig uur onderzoek en lezen op internet is de zin mij over gegaan.

Review Dark Souls

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik heb het spel nog niet gespeeld, misschien wel een gemiste kans als dit niet uitgelegd word in een tutorial of de eerste keer dat je iets gebruikt. Merendeel zijn wel herkenbaar voor de spelers van Demon's Souls, alleen een hebben ze het een andere naam gegeven. Ik kan anders wel begrijpen dat het verwarrend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
dat sommige dingen onduidelijk zijn was ook al in Demon Souls
daar wist je ook niet precies hoe het zat met World tendency en caracter tendency.

nu in Dark souls zitten er een aantal nieuwe dingen in zoals Hollow/human en kindling.
en voor zover ik het nu begrijp je vind in het spel humanity's die je kan consumen om je zelf weer human te maken bij een Bonfire.
hoe hoger je humanity is hoe meer kans op Item drops en zo ver ik weet strength en magie.
ook kan je bij een Bonfire kindle doen als je human bent wat je dan doet is je betaald 1 humanity van je zelf aan de Bonfire daarmee word die Bonfire als het ware sterker en krijg je als je daar terug komt ook meer Estus Flask's.
standaard krijg je 5 Estus Flask bij een bonfire mocht je dus half strompelend aankomen met nog 1 estus flask over dan word die aangevuld naar 4.
mocht je al bv 10 estus flask hebben en je heb er 2 gebruikt en je gaat dan naar een bonfire dan blijft het 8 flask
maar je kan dus je bondfire upgraden door een Humanity te betalen daarna als je daar terug komt word je Estus flask aangevuld tot 10
dit geld ook gedeeltelijk voor andere spelers die je soms als schimmen ziet maar volgens mij moeten die dan wel in de zelfde guild als je zelf zitten

wat ik ook een aantal geren heb mee gemaakt is dat ik terug ging naar de eerste bonfire in Firelink shine en helemaal niks kon doen ik kon daar niet saven ik dacht zelf Mmm een bug in het spel.
maar later las ik dat als je een ridder in een gouden harnas bevrijd wat ik dus had gedaan (ben zijn naam kwijt)
en hij zit op een gegeven moment beneden bij de Bonfire tegen over een NPC vrouw waar je je Estus kan upgraden bijkt dus dat hij een assasin is en andere NPC killed heb hem dus ook maar gekilled je krijgt een leuke ring van hem :) maar hij disabled dus een bonfire

ook heb je ergens in het spel de kans om een ziekte op te lopen en groeit er een Tumor op je hoofd waardoor je dus niet eens meer een helm kan dragen
en zo zitten er nog meer nasty dingen in het spel waar je alleen achter komt als het gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
FreakGIB schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:08:
dat sommige dingen onduidelijk zijn was ook al in Demon Souls
daar wist je ook niet precies hoe het zat met World tendency en caracter tendency.

nu in Dark souls zitten er een aantal nieuwe dingen in zoals Hollow/human en kindling.
en voor zover ik het nu begrijp je vind in het spel humanity's die je kan consumen om je zelf weer human te maken bij een Bonfire.
hoe hoger je humanity is hoe meer kans op Item drops en zo ver ik weet strength en magie.
ook kan je bij een Bonfire kindle doen als je human bent wat je dan doet is je betaald 1 humanity van je zelf aan de Bonfire daarmee word die Bonfire als het ware sterker en krijg je als je daar terug komt ook meer Estus Flask's.
standaard krijg je 5 Estus Flask bij een bonfire mocht je dus half strompelend aankomen met nog 1 estus flask over dan word die aangevuld naar 4.
mocht je al bv 10 estus flask hebben en je heb er 2 gebruikt en je gaat dan naar een bonfire dan blijft het 8 flask
maar je kan dus je bondfire upgraden door een Humanity te betalen daarna als je daar terug komt word je Estus flask aangevuld tot 10
dit geld ook gedeeltelijk voor andere spelers die je soms als schimmen ziet maar volgens mij moeten die dan wel in de zelfde guild als je zelf zitten

wat ik ook een aantal geren heb mee gemaakt is dat ik terug ging naar de eerste bonfire in Firelink shine en helemaal niks kon doen ik kon daar niet saven ik dacht zelf Mmm een bug in het spel.
maar later las ik dat als je een ridder in een gouden harnas bevrijd wat ik dus had gedaan (ben zijn naam kwijt)
en hij zit op een gegeven moment beneden bij de Bonfire tegen over een NPC vrouw waar je je Estus kan upgraden bijkt dus dat hij een assasin is en andere NPC killed heb hem dus ook maar gekilled je krijgt een leuke ring van hem :) maar hij disabled dus een bonfire

ook heb je ergens in het spel de kans om een ziekte op te lopen en groeit er een Tumor op je hoofd waardoor je dus niet eens meer een helm kan dragen
en zo zitten er nog meer nasty dingen in het spel waar je alleen achter komt als het gebeurd
Dat van die flasks was mij compleet onduidelijk want bij die Demon Taurus ofzoiets bij de Undead Burg ben ik op een gegeven moment maar gestopt omdat mijn eskus flasks op waren en ook mijn "golden nogwat" waardoor ik dus nog 0 kans had om langs dat beest te komen. Snap sowieso niet hoe ik er langs moest komen. 1x 5 minuten battle overleefd waarbij ik hem stuk of 20 keer heb kunnen slaan en er was net 1/10 van het balkje af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Phusebox schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
i
Dat van die flasks was mij compleet onduidelijk want bij die Demon Taurus ofzoiets bij de Undead Burg ben ik op een gegeven moment maar gestopt omdat mijn eskus flasks op waren en ook mijn "golden nogwat" waardoor ik dus nog 0 kans had om langs dat beest te komen. Snap sowieso niet hoe ik er langs moest komen. 1x 5 minuten battle overleefd waarbij ik hem stuk of 20 keer heb kunnen slaan en er was net 1/10 van het balkje af.
level niet hoog genoeg(?) ff potje souls grinden bij een bonfire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

FreakGIB schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:12:
ook heb ik geprobeerd om me zelf te summonen bij iemand anders zijn game maar dat Failed elke keer.
kan zijn omdat er nog te weinig spelers zijn ( ik zie namelijk wel schimmen rondlopen).
of dat misschien het level verschil te groot is of iedereen is nog Hollow en volgens mij kan je alleen bij iemand invaden als hij Human is .
Dit komt misschiem doordat ze de multiplayer helemaal hebben omgegooid. Ik zat gister 2 uur lang te summonen en zag de sign maar niet van een vriend. Blijkt dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om samen te spelen, althans de kans is nihil. Je wordt nu in een random server gedropt iedere keer als je het spel opstart.

Als je dus in een andere server zit dan je vriend dan zal je zijn sign dus nooit zien.

http://www.co-optimus.com...server-co-op-debacle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Hironshy schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 02:44:
[...]

Dit komt misschiem doordat ze de multiplayer helemaal hebben omgegooid. Ik zat gister 2 uur lang te summonen en zag de sign maar niet van een vriend. Blijkt dat ze het onmogelijk hebben gemaakt om samen te spelen, althans de kans is nihil. Je wordt nu in een random server gedropt iedere keer als je het spel opstart.

Als je dus in een andere server zit dan je vriend dan zal je zijn sign dus nooit zien.

http://www.co-optimus.com...server-co-op-debacle.html
blijkt dat je ook bij de zelfde Covernant hoort te zitten wil je meer kans hebben om samen te kunnen spelen
ik vind wel jammer want ik zelf zou ook graag met bepaalde vrienden Co op willen spelen ze ver dat mogelijk is maar heb het nog niet goed kunnen testen met vrienden ben de eengiste die Dark souls heeft.
ik heb trouwens gisteren wel een aantal keren anderen geholpen met een boss die ik zelf ook niet kan verslaan in mijn eentje Capra Boss zit onder de undead burg erg lastig hij zit in een vrij kleine ruimte met 2 valse honden bij zich wil me niet lukken als Sorcerer maar met meerderen steld hij geen reet voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Dat van die verschillende servers is wel een gemiste kans, en toch wel jammer als je hoopt om vrienden onder elkaar wat samen te spelen.

En inderdaad als je nog niet sterk genoeg bent voor een baas, is het oftewel wat grinden, of zelfs andere gebieden eerst verkennen. Bazen of bepaalde enemies als je ze voor het eerst tegenkwam in demon's souls ook zeer moeilijk. Zoals in de eerste level van demon's souls waar je voor het eerst de Blue Eye Knight tegenkwam, dat was bij mij ook slechts 1/5 ofzo van zijn levensbalk die wegging als ik hem mooi kon raken. En hij gebruikte ook nog grass (flasks in dit spel) om te healen. De eerste keer dat ik hem tegenkwam vrij snel dood, en de eerste keer dat ik hem kon verslaan heeft dat 15 minuten geduurd.

Ook kan het zijn dat je een vijand op een bepaalde plaats moet raken om een deftige hap uit zijn levensbalk moet krijgen.

Dus als ze zeggen dat dit een moeilijk spel is, geloof het maar. Ook ik ben in de val gelopen van, achja, iedereen vind dat moeilijk maar tegenwoordig is niemand nog iets gewend, ik zal dat nog wel met relatief gemak uitspelen. Niet dus; Hoogmoed komt voor de val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
[...]

eigenlijk is hij vrij makelijk je komt op een gegeven moment boven op de Kasteel muur waar hij dus te voorschijn komt daar waar je binnen komt zit meteen rechts van je een trap naar de top van de toren daar staan 2 ventjes je op te wachten als je die verslaat dan ga je weer naar beneden en loop je naar de andere toren in de verte op een gegeven moment komt die Taurus boss te voorschijn dan ren je meteen terug naar de trap en ga je naar boven dan wacht je tot hij onderaan die toren staat en spring je op hem met R1 ingedrukt zodat je je zwaard in hem plant en doe je al meteen ruimt 1/3 tot 50% damage dan moet je proberen dicht bij hem te blijven maar achter hem.
je kan hem ook weer achter je aan laten komen naar het andere einde en dan weer terug hollen de trap op en het zelfde geintje weer proberen pas op als je te lang op die toren blijf springt hij ook naar boven

als het je gelukt is dan kan je bij die andere toren ook doorlopen eenmaal daar uitgekomen kan je rechts over een Grote stenen brug lopen en in de verte zie je archers an wat andere ventjes staan.
pas op als je in hun righting loopt er komt een grote rode draak over die alles verbrand je weg inc je zelf maar met een beetje armor en goed shield overleef je dat net dan zo snel mogelijk doorlopen tot waar die archer waren daar kan op dan rechts naar beneden daar vind je de shortcut naar je bonfire je moet dan wel de trap gebruiken die naar je bonfire gaat vanaf dan kan je meteen van je bonfire naar boven waar die draak zit.
en mocht je weer naar boven gaan neem dan een Bow mee met rond de 50 arrows je kan daar onder die stenen brug de staart zien hangen van die draak richt op het uiteinde van die staart en naar ongeveer 30 schoten breekt die af en krijg je als beloning het Flying Dragon Sword _/-\o_ die doet standaard 200 Damage en je heb er maar 16 strength voor nodig super zwaard voor in het begin het zwaard heeft ook nog een special attack als je het met 2 handen vasthoud doet hij een area attack alles voor je word geraakt maar per slag gaat er 30 punten af van de durability standaard 300 durability geloof ik dus optijd repareren

trouwens het level design is weer super knap gedaan ik dacht in het begin dat je soms ver moet lopen als je weer terug wil naar een Bonfire waar je het spel begon maar zelfs daar is een shortcut tot naar het kasteel als je die eenmaal gevonden hebten het is inderdaad een erg grote wereld en ik heb nog niet eens een kwart gezien :*)
sucses

[ Voor 35% gewijzigd door FreakGIB op 07-10-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:14:
Dat van die verschillende servers is wel een gemiste kans, en toch wel jammer als je hoopt om vrienden onder elkaar wat samen te spelen.

En inderdaad als je nog niet sterk genoeg bent voor een baas, is het oftewel wat grinden, of zelfs andere gebieden eerst verkennen. Bazen of bepaalde enemies als je ze voor het eerst tegenkwam in demon's souls ook zeer moeilijk. Zoals in de eerste level van demon's souls waar je voor het eerst de Blue Eye Knight tegenkwam, dat was bij mij ook slechts 1/5 ofzo van zijn levensbalk die wegging als ik hem mooi kon raken. En hij gebruikte ook nog grass (flasks in dit spel) om te healen. De eerste keer dat ik hem tegenkwam vrij snel dood, en de eerste keer dat ik hem kon verslaan heeft dat 15 minuten geduurd.

Ook kan het zijn dat je een vijand op een bepaalde plaats moet raken om een deftige hap uit zijn levensbalk moet krijgen.

Dus als ze zeggen dat dit een moeilijk spel is, geloof het maar. Ook ik ben in de val gelopen van, achja, iedereen vind dat moeilijk maar tegenwoordig is niemand nog iets gewend, ik zal dat nog wel met relatief gemak uitspelen. Niet dus; Hoogmoed komt voor de val.
volgens mij zou je dus wel met elkaar moeten kunnen spelen ik hoor soms anderen op een forum praten dat ze ergens afspreken
zover ik weet voor de Xbox speel je op 1 server/wereld europa samen met de US
en voor de PS3 is dat europa US en Japan
vroeger bij demon souls had elk werelddeel zijn eigen server
kan het nu helaas nog niet testen ik speel op de Xbox versie en een maat van mij heeft hem ook maar zijn Xbox is gebanned en ik wacht op de PS3 versie die we nog zouden krijgen van Namco Bandai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Ik heb het spel sinds gisteren ook binnen en gisteravond eventjes kunnen spelen.
Groot Demon's Souls fan maar ik heb de 360 versie dit keer gekocht, maar dat maakt niet uit! Sfeer, controls, alles is hetzelfde en ik kreeg weer het zelfde gevoel!

Het 'onbekende' blijft wel en humanity was wel lastig om te begrijpen, en sommige dingen zijn nog steeds een beetje onduidelijk, helaas is er dit keer geen volledige database (mini-guide was useless)
[...]

Je kunt een stukje teruglopen, links in het hoekje de trap op en vanaf het dak op hem springen en slaan! Gelijk 1/3 van z'n healthbar er af :D (wel snel zijn, anders springt ie er ook op!)

Komt er nog een officieel topic trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
Het gebrek aan goede co-op is een groot gemis, het is dus blijkbaar wel te doen maar je moet gewoon net zolang reconnecten totdat je in dezelfde server zit als je maatje... Wat wel een aantal uur kan duren blijkbaar. Ik hoop dat ze het nog gaan patchen maar ik verwacht van niet...

Verder is de game wel weer extreem goed, ik heb het idee dat de framedrops ook wat minder zijn geworden sinds de patch en mijn game freezed niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
dit stukje is trouwens erg interesant wat betreft online play optie's

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Covenants

je heb 9 verschillende Covenants
en allemaal hebben ze een bepaalde twist op online play

Way of the Light bv.. brengt members of de zelfde Covernant dichter bij elkaar
zodat ze elkaar makelijker kunnen helpen.

Blade of the Darmoon
deze Covenant is gericht op pvp

allemaal erg interesant

Veel lees plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Heb hem net ook gekocht, maar kom niet eens voorbij de eerste boss :X

Ik kan op hem springen met R1 (de controls in deze game zijn echt te slecht) en soms doet ie dan wat. Maar eenmaal beneden is er geen manier om hem te ontwijken om achter hem te komen. Heel soms lukt het me puur willekeurig als die ineens besluit niet mee te draaien, maar niet lang genoeg.

Snap vooralsnog de positieve reviews niet zo. Veel te moeilijk en de crappy controls en interface maken het er ook niet veel leuker op..

edit: miskoopje. Als iemand de limited edition over wil nemen voor een prikkie, laat maar weten via DM..

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 08-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
Bosmonster schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:13:
Heb hem net ook gekocht, maar kom niet eens voorbij de eerste boss :X

Ik kan op hem springen met R1 (de controls in deze game zijn echt te slecht) en soms doet ie dan wat. Maar eenmaal beneden is er geen manier om hem te ontwijken om achter hem te komen. Heel soms lukt het me puur willekeurig als die ineens besluit niet mee te draaien, maar niet lang genoeg.

Snap vooralsnog de positieve reviews niet zo. Veel te moeilijk en de crappy controls en interface maken het er ook niet veel leuker op..

edit: miskoopje. Als iemand de limited edition over wil nemen voor een prikkie, laat maar weten via DM..
Jammer dat je nog voor het voltooien van de tutorial de handdoek in de ring gooit.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad heb je gelijk, dat komt in de verschillende reviews duidelijk terug. Je mening over de controls deel ik niet, ik vind deze namelijk prima werken. Je moet alleen niet op de snelheid (button smashing) van een God of War/Bayonetta rekenen. Het is een stuk trager en daardoor is timing is erg belangrijk. Een standaard tactiek die kan helpen bij de tutorial-boss is locken en cirkel-strafen. Maak daarbij handig gebruik van rolling en backwards jumping en je defeat 'm binnen no-time.

Maar goed, als je snel opgeeft dan is dit waarschijnlijk geen game voor jou :)
Veel succes met de verkoop!

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik heb dus vrijdag ook mijn limited edition binnen gekregen, maar het is niet wat ik verwachtte. Op internet zie je overal deze foto's:
http://thehut.pantherssl....ts/10451825/DarkPS3L1.jpg
Daarop staat dus een plaatje van een fisiek boek, echter krijg ik die niet. Er zit een kaartje in met een code en met die code kan ik een PDF downloaden wat niet eens een complete walkthrough is, alleen het eerste stukje staat erin....

Bij Daemon Souls zat wel een mooi boekje met complete walkthrough, maar hiebij niet, dat vind ik wel teleurstellend. Ik vond het wel fijn bij Daemon sould dat ik door dat boekje kon bladeren als ik ergens vast zat, nu moet ik steeds een walkthrough op internet gaan opzoeken als ik vast zit...

Ik heb de mijne bij Bol.com besteld overigens, dat boekje met art en die 2 dvd's met 'behind the scenes' en soundtracks zitten er wel bij.

Toen ik het begin van het spel speelde leek het makkelijker dan Daemon souls, ik kwam overal veel makkelijker doorheen zonder dood te gaan. Maar op een gegeven moment begon het toch wel heel erg pittig te worden, ik heb bepaalde stukken wel 10+ keer opnieuw moeten doen en dat was toch wel heel frustrerend. Maar ja, dat wist ik natuurlijk al dat dat zou komen en ik vind het toch wel een geweldig spel :D

Weet iemand hoe het zit met merchants em blacksmiths, als je heel ver in het spel bent, hoe moet je dan weer terug naar een merchant/blacksmith die je in het begin van het spel tegen bent gekomen? In Daemon Souls kon je mooi overal naar toe via de Nether, maar hier heb je dat niet.

//Edit: lol, ik zie nu pas dat er op die afbeelding van de limited edition gewoon staat dat die guide book alleen een digital download is... maar ik vind het nog steeds jammer, ik had liever een echt boekje gehad, zoals bij Daemon souls.

[ Voor 7% gewijzigd door Walance op 09-10-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

XcEll schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:01:
[...]

Jammer dat je nog voor het voltooien van de tutorial de handdoek in de ring gooit.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad heb je gelijk, dat komt in de verschillende reviews duidelijk terug. Je mening over de controls deel ik niet, ik vind deze namelijk prima werken. Je moet alleen niet op de snelheid (button smashing) van een God of War/Bayonetta rekenen. Het is een stuk trager en daardoor is timing is erg belangrijk. Een standaard tactiek die kan helpen bij de tutorial-boss is locken en cirkel-strafen. Maak daarbij handig gebruik van rolling en backwards jumping en je defeat 'm binnen no-time.

Maar goed, als je snel opgeeft dan is dit waarschijnlijk geen game voor jou :)
Veel succes met de verkoop!
Ik ben wel verder gekomen dan dat hoor. Die boss was al neer. Maar dat was meer geluk dan wijsheid.

De controls vind ik crappy, want ze zijn totaal niet responsief. Daarnaast hitten monsters je vaak ook al sta je meters van hun swing vandaan, met als resultaat dat je maar in het wildeweg gaat dodgen. Je eigen swings zijn zo onnauwkeurig dat het lastig is daar iets mee te raken. En als je pech hebt belsuit je char ineens de andere kant op de springen en slaan en van een cliff af te duiken :+

Ook leuk: Als je het startmenu open hebt werken sommige controls wel, en anderen niet meer. Je kunt nog wel lopen, maar niet meer slaan bijvoorbeeld. Dat heeft ook al voor wat leuke deaths gezorgd, aangezien het startmenu maar een klein onopvallend menuutje is rechtsboven..

Iedere andere game was afgemaakt om zulke controls...

Ik ben gestopt bij het volgende gedeelte, waar er geen enkele kant was waar ik naar toe kon meer. Overal liep ik tegen monsters aan die me 1 of 2-hitten. Ook had ik per ongeluk een gast bij mn kampvuur ge-agro'd, die elke keer als ik doodging dus ook weer op me in stond te meppen. Die savegame was dus corrupt en ik kon opnieuw beginnen.

Moeilijkheid heb ik totaal geen probleem mee, maar dan moet het wel komen uit skill en niet uit random acties en crappy controls.

Ik ga nog een keer opnieuw beginnen, kijken of het dan beter gaat (aangezien ik nu een beetje snap wat alles is, na het op internet te hebben gelezen, jammer dat dat niet gewoon in het spel zelf uitgelegd wordt...).

edit: ook leuk: er is geen pauze-optie. Heel fijn als je ff een telefoontje krijgt ofzo. Dat zijn dus ook van die fijne deaths die je maar voor lief gaat nemen en je weer een heel stuk opnieuw kunt gaan doen (alle monsters respawnen bij death).

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 09-10-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Geen pauzes was in Demon's Souls ook, dat hadden ze gedaan om het nog iets moeilijker te maken volgens mij. Maar wat je wel kunt doen is via het menu het spel afsluiten (niet dmv de PS knop), als je dat doet kun je de volgende keer verder gaan waar je was gebleven, zonder dat vijanden respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Ik ben wel verder gekomen dan dat hoor. Die boss was al neer. Maar dat was meer geluk dan wijsheid.

De controls vind ik crappy, want ze zijn totaal niet responsief. Daarnaast hitten monsters je vaak ook al sta je meters van hun swing vandaan, met als resultaat dat je maar in het wildeweg gaat dodgen. Je eigen swings zijn zo onnauwkeurig dat het lastig is daar iets mee te raken. En als je pech hebt belsuit je char ineens de andere kant op de springen en slaan en van een cliff af te duiken :+

Ook leuk: Als je het startmenu open hebt werken sommige controls wel, en anderen niet meer. Je kunt nog wel lopen, maar niet meer slaan bijvoorbeeld. Dat heeft ook al voor wat leuke deaths gezorgd, aangezien het startmenu maar een klein onopvallend menuutje is rechtsboven..

Iedere andere game was afgemaakt om zulke controls...

Ik ben gestopt bij het volgende gedeelte, waar er geen enkele kant was waar ik naar toe kon meer. Overal liep ik tegen monsters aan die me 1 of 2-hitten. Ook had ik per ongeluk een gast bij mn kampvuur ge-agro'd, die elke keer als ik doodging dus ook weer op me in stond te meppen. Die savegame was dus corrupt en ik kon opnieuw beginnen.

Moeilijkheid heb ik totaal geen probleem mee, maar dan moet het wel komen uit skill en niet uit random acties en crappy controls.

Ik ga nog een keer opnieuw beginnen, kijken of het dan beter gaat (aangezien ik nu een beetje snap wat alles is, na het op internet te hebben gelezen, jammer dat dat niet gewoon in het spel zelf uitgelegd wordt...).

edit: ook leuk: er is geen pauze-optie. Heel fijn als je ff een telefoontje krijgt ofzo. Dat zijn dus ook van die fijne deaths die je maar voor lief gaat nemen en je weer een heel stuk opnieuw kunt gaan doen (alle monsters respawnen bij death).
Je hebt een paar goede punten. Dat er geen pauze in zit is ronduit belachelijk en onnodig frustrerend. Dat je de helft van (toch best wel belangrijke informatie) over het spel zelf van diverse sites op internet moet halen slaat natuurlijk ook nergens op en ook dit voegt wat mij betreft helemaal niets toe aan het spel.

Wel ben ik verder erg te spreken over het spel, ook de controls en combat zijn prima in orde als je eenmaal gewend bent.

Na wat grinden zit ik op lvl12 en ben inmiddels bij de eerste echte boss, de Taurus Deamon. Hoe ik die ooit moet gaan verslaan....geen idee maar ik blijf het proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 02-09 12:22
@Bosmonster
Tja, als je de reviews had gelezen had je ook geweten wat je te verwachten stond.

Moeilijkheid: Valt mee, het is veel trial en error en vervolgens beetje bij beetje verder komen. Ook altijd kijken wat je vijand kan. Is hij snel/langzaam, slaat hij vaak achter elkaar en heeft hij een special. Allemaal dingen waar je op moet letten.

dat gedoe met
"De controls vind ik crappy, want ze zijn totaal niet responsief. Daarnaast hitten monsters je vaak ook al sta je meters van hun swing vandaan, met als resultaat dat je maar in het wildeweg gaat dodgen. Je eigen swings zijn zo onnauwkeurig dat het lastig is daar iets mee te raken."
slaat helemaal nergens op, controls werken zoals ze moeten horen, nauwkeurig en niet moeilijk. L kant voor linkerhand, R kant voor rechterhand, D-pad voor items instellen en de rest van de knoppen om acties mee uit te voeren. Zoals ik hierboven ook al aangaf, als je een beetje aandacht aan je vijand besteed met observeren kom je al ver.

Dan over het feit dat er geen pauze systeem in zit. Dit hoort gewoon bij de game, het feit dat je altijd ingame bent en er dus van alles kan gebeuren past bij de sfeer die deze game wilt overbrengen. Sowieso heb je behoorlijk wat bonfires om uit te rusten, en als je eenmaal zeker weet dat er geen vijand in de buurt is kun je ook gewoon afk. En anders via de game zelf Quit game doen waardoor je save game wordt opgeslagen op het punt waar je op dat moment was en als je terug komt zijn de vijanden die je al gekilled had nog altijd weg.

@Bosmonster & westergas
dat je alles zelf moet uitzoeken hoort ook bij de game. Waarom dingen op internet als de belangrijkste dingen al in de tutorial gedeelte worden uitgelegd? Tevens kom je er vrij snel achter welke gebieden nog niet voor je bedoeld zijn, en is dus de enigste reden om op internet te kijken waar je bijvoorbeeld speciale wapens zou kunnen vinden. En als je dit doet verpest je in principe ook iets waar Demon's Souls / Dark Souls om bekend zijn, en dat is het doorzoeken van iedere hoek om iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die Taurus Daemon valt wel mee. Die is in 3x van de toren afspringen dood. Het wordt daarna een stuk lastiger :P
@Bosmonster & westergas
dat je alles zelf moet uitzoeken hoort ook bij de game. Waarom dingen op internet als de belangrijkste dingen al in de tutorial gedeelte worden uitgelegd?
Ehm? In de tutorial wordt helemaal niks uitgelegd.. Als je niet op internet kijkt weet je niet eens hoe je moet springen of backstabben. Redelijk essentiele zaken :+ Verder zit er behoorlijk wat verschil in je moves tussen verschillende wapens. Ook dat wordt nergens uitgelegd (bijvoorbeeld kick is iets dat je niet met advanced weapons kan, alleen met strength weapons). Waarom mijn been ineens niet meer kan schoppen met een iets ander zwaard in mn handen is mij een raadsel :+

Dat backstabben weet ik zelfs met internet nog steeds niet goed overigens. De grootste vraag is, hoe kom je in je eentje achter een vijand die continu met je meedraait? De Undead Knights bijvoorbeeld moet ik nu gekilled zien te krijgen met mn level 20 thief, maar ze ownen me enorm.

In een open ruimte krijg ik ze nog wel neer als het er eentje is door eromheen te draaien en te backstabben. Maar als je er 1 of 2 tegenkomt in een krappe gang, zonder mogelijkheid ze naar een open ruimte te lokken, dan ben je als thief redelijk genaaid :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 10-10-2011 00:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste