Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 202 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ASS-Ware schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:54:
[...]

Leg dan eens uit waarom ik het wel vaak had met S2 en nooit met S1?
Geen idee, ik ken jouw situatie niet in detail. Ik heb het zelf met beide versies ervaren en ik las de klachten ook al voordat S2 bestond. Dan is de conclusie vrij simpel dat het niet specifiek aan S2 ligt.

Nu weet ik wel dat jouw ervaringen met S2 niet naar verwachting waren en je het daarom graag wilt benoemen, maar juist daarom nuanceer ik die opmerking ook weer even. Want n=1 en zo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ben1303
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:18
Er is weer een nieuwe firmware update wat is sonos aan net doen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
ben1303 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:07:
Ik heb binnen een maand 3 updates gekregen en ook voor de hardware.
Alleen zie je dan verbeterde prestaties
Maar zou dan graag willen weten wat die verbeterde prestaties zijn.
Ik mer nu nog steeds niks extra van de updates.
En ik heb best een uitgebreide set van sonos,arc ultra en 2 keer de Era 300 en 2 keer sub gen3.
Zijn er die wel het verschil horen sinds de nieuwe updates?
Of ik moet naar schoonenberg.
Tja, software is nou eenmaal constant in ontwikkeling. Er worden ongetwijfeld steeds weer manieren gevonden om de performance te verbeteren en er zullen vast bugs worden opgelost. Ik denk niet dat je moet rekenen op een dramatische verandering in het geluid ofzo. Dat zou een beetje raar zijn, vind je ook niet?

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:23
@ben1303 Maar Sonos publiceert toch (sinds enige tijd) release notes?

Voor de firmware: https://support.sonos.com...otes-sonos-system-updates.
Voor de app: https://support.sonos.com...e-notes-sonos-app-updates

[ Voor 30% gewijzigd door Rallye op 04-02-2026 13:06 ]

• ben1303
Ja dat klopt Rallye
Maar als die er nog niet op staan als ik mijn update binnen heb word het lastig.
En jij stuurt die van 27 januari die had ik al gemeld heb nu een update met het nummer 73290 en die van 27 januari is 73190.
Dus ik had het al gecontroleerd.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ben1303 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:48:
Ja dat klopt Rallye
Maar als die er nog niet op staan als ik mijn update binnen heb word het lastig.
En jij stuurt die van 27 januari die had ik al gemeld heb nu een update met het nummer 73290 en die van 27 januari is 73190.
Dus ik had het al gecontroleerd.
En net zoals de vorige keer staat hij er even later wel op. Wat is dan je plan, bij elke update waarvan de release notes nog gepubliceerd moeten worden hier vragen of wij al wel via de glazen bol weten wat er in gaat staan? :D

Gewoon even geduld, dan komen ze vanzelf. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ben1303
Ik meld alleen de firware update en ik stel geen vraag anders had ik ik deze ? Erachter gezet.

• ben1303
Voor de mensen die interesse hebben kijk ik vaak de filmpjes van Hazno op YouTube
Hij heeft verschillende sonos producten die hij uit test en ook de firmware updates bespreekt en uit test via films.

• Rallye
Volgens mij had je er een vraag achter gezet, namelijk “wat is sonos aan net doen.” Vandaar mijn verwijzing naar de release notes. Hoe moet ik weten dat jij die al gecontroleerd hebt als je dat niet zegt?

Zou inderdaad kunnen dat die release notes iets achterlopen. Mij was dat niet opgevallen. Het feit dat er nu release notes zijn vind ik al fijn……

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
ben1303 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:02:
Ik meld alleen de firware update en ik stel geen vraag anders had ik ik deze ? Erachter gezet.
Ik begrijp wel dat er twijfel over was. Je zinsbouw is niet heel geweldig en het gebrek aan leestekens maakt het er niet makkelijker op.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:14
Ik zou die focus op updates gewoon lekker los laten.. Als er heel vernieuwende dingen gebeuren, dan komt dat wel op de Tweakers Frontpage of andere technieuws sites.

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:15
ik heb een hardnekkig probleem met mijn Sonos systeem, wellicht dat iemand hier iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of de oplossing weet.

ik heb een nieuwe speaker gekocht voor de keuken, en de oude keukenspeaker naar het kantoor boven verplaatst.
de speaker in de app ook verplaatst van keuken naar kantoor.

echter na een aantal dagen heet de speaker vanzelf weer keuken, wat ervoor zorgt dat ik 2 speakers met dezelfde naam in het systeem heb, en dus regelmatig de verkeerde aan klik.

nu heb ik van het weekend de speaker helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet en later, als nieuwe speaker, weer toegevoegd aan de app.
dit leek een aantal dagen te werken, maar inmiddels heet de speaker weer keuken...

ditzelfde doet zich nu voor met de soundbar die zomers in de tuin hangt, deze heb ik naar de slaapkamer verplaatst, maar heet na 3 dagen inmiddels ook weer tuin.

wie o wie heeft de gouden tip?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:40

DON PAPA

Tweaker-fan

Geen idee of het werkt, maar je zou de speaker kunnen verwijderen, dan wachten tot de speaker ook daadwerkelijk uit je systeem is in je account op de sonos website (dat duurt soms wel twee dagen), en dan pas weer de speaker opnieuw aanmelden.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:26
sonnypiek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:43:
ik heb een hardnekkig probleem met mijn Sonos systeem, wellicht dat iemand hier iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of de oplossing weet.

ik heb een nieuwe speaker gekocht voor de keuken, en de oude keukenspeaker naar het kantoor boven verplaatst.

echter na een aantal dagen heet de speaker vanzelf weer keuken, wat ervoor zorgt dat ik 2 speakers met dezelfde naam in het systeem heb, en dus regelmatig de verkeerde aan klik.

nu heb ik van het weekend de speaker helemaal naar fabrieksinstellingen teruggezet en later, als nieuwe speaker, weer toegevoegd aan de app.
dit leek een aantal dagen te werken, maar inmiddels heet de speaker weer keuken...

ditzelfde doet zich nu voor met de soundbar die zomers in de tuin hangt, deze heb ik naar de slaapkamer verplaatst, maar heet na 3 dagen inmiddels ook weer tuin.

Gebruik je Homekit?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
sonnypiek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:43:

Dit heb ik ook aan de hand gehad. In mijn situatie had het te maken met mijn home automation waar de speakers ook bekend waren. Daar had ik ze niet hernoemd. Sonos vond die naamgeving blijkbaar belangrijker dan de naam die je ze in de eigen Sonos app geeft. Als jij je speakers ook in je home automation hebt opgenomen zou ik dat zeker controleren.

• GerCor
JeppieW schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:46:
[...]

Dit heb ik ook aan de hand gehad. In mijn situatie had het te maken met mijn home automation waar de speakers ook bekend waren. Daar had ik ze niet hernoemd. Sonos vond die naamgeving blijkbaar belangrijker dan de naam die je ze in de eigen Sonos app geeft. Als jij je speakers ook in je home automation hebt opgenomen zou ik dat zeker controleren.
Vooral bij Homekit/Woningapp van Apple. Google Home doet dat niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:33
Ik heb niet echt een vraag of opmerking, maar wel verwondering. Misschien kunnen jullie je licht er eens op laten schijnen.

Ik maak gebruik van een Sonos set-up met een Arc, sub en 2 Symfonisk rears. Nu heb ik vorige week mijn oude LG OLED C8 vervangen door een LG OLED G5 en ik merk dat het geluid immens veel beter is. De rears en sub doen veel meer mee. Ik heb ook de HDMI kabels vervangen door high-speed kabels.

Ik ben zeer verrast door de verbetering. Ik vermoed dat het voornamelijk door de kabels komt, omdat de Sonos het vorige signaal dat ie uit de tv kreeg afwees vanwege te lage kwaliteit, maar wat denken jullie?

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

amboly schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:36:
Ik heb niet echt een vraag of opmerking, maar wel verwondering. Misschien kunnen jullie je licht er eens op laten schijnen.

Ik maak gebruik van een Sonos set-up met een Arc, sub en 2 Symfonisk rears. Nu heb ik vorige week mijn oude LG OLED C8 vervangen door een LG OLED G5 en ik merk dat het geluid immens veel beter is. De rears en sub doen veel meer mee. Ik heb ook de HDMI kabels vervangen door high-speed kabels.

Ik ben zeer verrast door de verbetering. Ik vermoed dat het voornamelijk door de kabels komt, omdat de Sonos het vorige signaal dat ie uit de tv kreeg afwees vanwege te lage kwaliteit, maar wat denken jullie?
Is toch niet vreemd? Zit volgens mij bijna 10 jaar verschil tussen beide TV’s :D
De G5 heeft een veel betere audio pass through en snapt moderne standaarden zoals Atmos (bestond in de tijd van de C8 volgens mij niet eens) en heeft eARC.
Al met al gewoon betere hardware met minder of zelfs geen audio compressie richting Sonos. Kabels hebben we mijns inziens weinig mee te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 10-02-2026 12:06 ]

• sonnypiek
dank allen voor de tips! ik heb de speakers inderdaad ook in Homekit en Homey hangen, zal eens proberen om ze daaruit te verwijderen en dan nogmaals d.m.v. een factory reset helemaal opnieuw toe te voegen.

• Rallye
Begin met Homekit.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12

Bij je post m.b.t. de kabels moet ik vooral aan dit topic denken:
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Ik denk dat je het meer moet zoeken in hoe je oude TV het geluid doorzette naar je Sonos setup vs hoe je nieuwe dat doet.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online

Als de oude kabel net tegen de grens aan zat, kan een nieuwe kabel wel hebben geholpen om drop outs of een fallback naar stereo te voorkomen.

Maar de grootste winst zit vrijwel zeker in de tv zelf. De G5 heeft veel nieuwere audio processing, een betere eARC implementatie en stuurt het audiosignaal dus consistenter en met minder beperkingen door dan de C8. Dat kan ervoor zorgen dat de Arc ineens wel stabiel Dolby Atmos ontvangt, waardoor de rears en sub duidelijk actiever meedoen.

In ieder geval veel plezier ermee, niet alleen beter beeld, maar ook hoorbaar beter geluid is mooi meegenomen :)

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• GerCor
Ik kijk tegenwoordig 's nachts naar de zender ID via Ziggo CI+ module. Je moet er van houden want het zijn voornamelijk moordzaken. Maar daar gaat het niet om. Het gaat over hoe de zender het geluid levert. Dan heb je tenminste wat aan de subwoofer en achterluidsprekers. Topgeluid.

Tis maar een tip. Als was het maar om je installatie uit te proberen.

• Rallye
@amboly De Sonos-kabel zou voldoende moeten zijn - je verstuurt geluid, geen beeld (dat die high speed echt nodig zou kunnen hebben). De verbetering moet dus echt je nieuwe TV zijn.

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:33
Thanks all, jullie denken allemaal dat het door de tv komt dus :) en dat accepteer ik dan als het goede antwoord :). Ter info, mijn gedachtegang was als volgt: als de tv passthrough doet en de Sonos decodeert dan ligt het waarschijnlijk aan de kabels. Hoe dan ook is het een hele fijne en overwachte bijkomstigheid dat het geluid zo verbeterd is.

• ben1303
als je een ci+ kaar heb komt het geluid van je tv.
als je een tv decoder gebruikt komt het geluid van je decoder vandaar passtrough.
dan gaat het alleen van je decoder rechtstreeks naar je sonos.
je tv is dan alleen een passeerstation

• Rallye
@amboly Ondervindt een betere kwaliteit op zijn Sonos door een nieuwe TV (of mogelijk nieuwe kabels), niet door de bron van het geluid.

Overigens vraag ik mij af of passthrough echt niets doet met het geluid. Een TV zonder Atmos geeft bijvoorbeeld geen Atmos door. Ergens zit er dan dus toch iets wat het signaal tegenhoudt of checkt op wat het precies is (en bij niet-herkennen een signaal terugstuurt naar de bron).

• ben1303
Daar heb jij weer een punt Rallye.
Ben benieuwd of iemand dat hier weet.
Denk dat het ook een aanvooer is vanuit het signaal.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:21

CeesKees

I rest my Kees

Zucht...

Ik word helemaal gek van de SONOS installatie...

Ik heb een goede 10 speakers in huis, waarvan 6 in een stereopaar.. En SONOS weet mij helemaal gek te krijgen van tijd tot tijd...

Wat heb ik:
- Op random momenten werkt de besturing niet, of niet meer.
- Op random momenten kan nog maar 1 persoon de SONOS besturen
- Op random momenten zijn Speakers niet meer te groeperen
- Op random momenten is er geen muziek meer te selecteren

En nog wat vage klachten..

Alles via WIFI aangesloten, er was ooit een SONOS Boost, maar die is er tussenuit, omdat dit ook veel problemen gaf (nadat het eerst heel erg hielp)

Ik snap het niet meer.

Tot 2 updates geleden was dit opgelost, daarvoor was het nog veel erger. Ik snap het gewoon niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door CeesKees op 16-02-2026 15:53 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:35:
Zucht...

Ik heb een goede 10 speakers in huis, waarvan 6 in een stereopaar.. En SONOS weet mij helemaal gek te krijgen van tijd tot tijd...

Wat heb ik:

Ik snap het niet meer.

Tot 2 updates geleden was dit opgelost, daarvoor was het nog veel erger. Ik snap het gewoon niet meer.
Hoe heb je het aangesloten? Allemaal via WiFi? SonosNet? LAN?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

DennusB schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:47:
[...]

Hoe heb je het aangesloten? Allemaal via WiFi? SonosNet? LAN?
Ah, sorry.. Alles WiFi.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Rallye
Wat voor router en andere onderdelen in je netwerk?

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:41
Zucht...

Wat heb ik:

Alles via WIFI aangesloten, er was ooit een SONOS Boost, maar die is er tussenuit, omdat dit ook veel problemen gaf (nadat het eerst heel erg hielp)

Ik snap het niet meer.

Als de BOOST er tussenuit is dan moet minstens 1 speaker met LAN aangesloten zijn.
Oude SONOS speakers zoals de Playbar 5 zijn niet meer compatibel en zijn alleen met een eigen app (S1) aan te sturen.
Nieuwere speakers kun je beter met de S2 app aansturen.
Speakers bijvoorbeeld als de Era 100. Move en Roam hebben ook Bleutooth ontvangst, dat kan soms ook problemen geven (bij mij de Roam).

• sonnypiek
sonnypiek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:43:
dank allen voor de tips! ik heb de speakers inderdaad ook in Homekit en Homey hangen, zal eens proberen om ze daaruit te verwijderen en dan nogmaals d.m.v. een factory reset helemaal opnieuw toe te voegen.
Alle speakers dit weekend uit homekit verwijderd. Daarna factory reset en bijna 24 uur van de stroom gelaten en helaas, nog steeds t zelfde probleem.

Nu snap ik t helemaal niet meer

• GerCor
Zucht...

Wat heb ik:

Ik snap het niet meer.

Volgens mij beginnen de problemen met de modem/router en mensen die zelf wel uitmaken hoe ze die inrichten maar dat niet vertellen als ze problemen hebben. Dus, welk modem/router heb je?

Ziggo modem hier. Nergens aangezeten en vrijwel alles werkt zoals je mag verwachten. Enig probleem dat ik heb is wanneer ik van radiozender verander die zender in beeld komt maar de vorige gewoon blijft spelen.

• vogelmans
sonnypiek schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Alle speakers dit weekend uit homekit verwijderd. Daarna factory reset en bijna 24 uur van de stroom gelaten en helaas, nog steeds t zelfde probleem.

Nu snap ik t helemaal niet meer
Waarschijnlijk een open deur maar er is recent een flinke update geweest, heb je die ook (op alle phones, tablets, laptops) geïnstalleerd? ALLE speakers moeten dan ook aan staan.

• sonnypiek
dank aan allen voor het meedenken, alle tips worden enorm gewaardeerd!

ja alle speakers zijn up to date.
het probleem speelt ook helaas al wat langer

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

GerCor schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 00:09:
[...]

Volgens mij beginnen de problemen met de modem/router en mensen die zelf wel uitmaken hoe ze die inrichten maar dat niet vertellen als ze problemen hebben. Dus, welk modem/router heb je?

Ziggo modem hier. Nergens aangezeten en vrijwel alles werkt zoals je mag verwachten. Enig probleem dat ik heb is wanneer ik van radiozender verander die zender in beeld komt maar de vorige gewoon blijft spelen.
vogelmans schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:21:
[...]

Als de BOOST er tussenuit is dan moet minstens 1 speaker met LAN aangesloten zijn.
Oude SONOS speakers zoals de Playbar 5 zijn niet meer compatibel en zijn alleen met een eigen app (S1) aan te sturen.
Nieuwere speakers kun je beter met de S2 app aansturen.
Speakers bijvoorbeeld als de Era 100. Move en Roam hebben ook Bleutooth ontvangst, dat kan soms ook problemen geven (bij mij de Roam).
Dank voor de reacties allen,

Ik zal hieronder schetsen wat er in huis is en hoe het is aangesloten:

Beneden:
- 2 Era 100
- 1 Symfonisk lamp
- 1 Symfonisk boekenplank

Boven 1
- 2 Play: 1
- 2 Roam SL

Boven 2
- 1 Symfonisk lamp (oude versie)
- 1 Symfonisk boekenplank

Aansluiten:

Router: TP-Link AX6000
Accespoints TP-Link Deco X55 (3x)

Speakers beneden verbonden met de AX6000
Speakers boven verbonden met de Deco
Netwerknaam is gelijk aan elkaar (NETWERK_1) en alles draait op 2.4Ghz &5Ghz

Wat gek is: Wanneer ik problemen heb met het bedienen van de speakers, of ze niet allen zichtbaar zijn in de SONOS app, dan zijn ze wel gewoon zichtbaar op het netwerk.

Let wel, alles heeft een tijd lang echt perfect gewerkt, tot SONOS weer een update deed, een week of 3 geleden.

Wat ik nog overweeg is 1 of 2 extra DECO's beneden te plaatsen, en de wifi van de AX6000 helemaal uit te zetten.

• vogelmans
Waarschijnlijk zit het probleem in de Symfonisk lamp gen1.
Er zijn 2 Sonos app's voor oude en nieuwe generatie speakers. De oude Symfonisk lamp zal waarschijnlijk alleen nog op Sonos app 1 goed draaien terwijl de nieuwere speakers zoals de Era 100 en Roam SL op de Sonos 2 app draaien.
Ik denk als je de "boven 2" speakers op de Sonos app 1 installeerd dat het probleem is opgelost. Helaas kun je die speakers dan niet meer op dezelfde app als de andere speakers aansturen maar ze blijven het wel goed doen.
Zelf heb ik o.a. nog een gen 1 Play 5 die het alleen nog op de Sonos 1 app doet. Geeft niet want die heb ik op de slaapkamer gezet en doet het nog prima (geweldige speaker overigens).
Als je 1 speaker bedraad aansluit dan geven de speakers zelf het signaal door, het gaat van speaker naar speaker. Je hebt dan helemaal geen extender o.i.d. nodig.
Mijn ervaring is dat het aansturen van meerdere speakers via de Bleutooth van de Roam en Era 100 niet storingsvrij werkt.

• Rallye
@sonnypiek @vogelmans Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet.

@sonnypiek Gezien je klachten kan het niet liggen aan S1/S2-problemen. Oudere speakers willen op S2 soms nog wel vertraagd reageren, maar daar hoor ik je niet over. Wat mij betreft is dit een wifi probleem. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Met jouw speakers kun je inderdaad ook een Sonosnet creëren (net als een Boost) door een speaker bekabeld aan te sluiten. Sonos vindt dit echter niet meer nodig, daarom kunnen nieuwere speakers geen Sonosnet meer en is de Boost uit productie.

Nog één opmerking: resetten is nooit een oplossing, dan komen de problemen gewoon terug. Rebooten kan sommige problemen wel (mogelijk tijdelijk) oplossen. Resetten gooit info weg waar Sonos je mee zou kunnen helpen. Kortom: ik zou eens met Sonos bellen.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:59:
. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Met jouw speakers kun je inderdaad ook een Sonosnet creëren (net als een Boost) door een speaker bekabeld aan te sluiten. Sonos vindt dit echter niet meer nodig, daarom kunnen nieuwere speakers geen Sonosnet meer en is de Boost uit productie.
Ja, de DECO's staan ingesteld als AP's.

• vogelmans
@Rallye
"Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet."

Klopt, het ging inderdaad over mijn Play 5 gen. 1 (playbar 5 was een schrijffoutje).
Overigens heb ik zelf een aantal Sonos speakers van de oude en nieuwe gen.en dat gaat goed behalve uiteraard de Play 5 die op de Sonos 1 app draait en af en toe geeft de Roam wat hik-ups als alle speakers incl. de Roam spelen.
Ik heb o.a. ook 2x Era 100 en 2x Play3 warvan ik er eentje bekabeld heb maar dat zou dan niet meer noodzakelijk zijn met de Era 100?

• sonnypiek
Rallye schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:59:
@sonnypiek @vogelmans Even wat rechtzetten met betrekking tot het gebruik van de S1/S2 app. Alle Symfonisk speakers kunnen op S2 draaien. Een Playbar 5 bestaat niet; de Playbar kan op S2, alleen de Play 5 (Gen 1) niet.

@sonnypiek Gezien je klachten kan het niet liggen aan S1/S2-problemen. Oudere speakers willen op S2 soms nog wel vertraagd reageren, maar daar hoor ik je niet over. Wat mij betreft is dit een wifi probleem. Zijn de Deco’s ingesteld als access points? En niet als router? Twee routers op een netwerk geeft problemen.

Nog één opmerking: resetten is nooit een oplossing, dan komen de problemen gewoon terug. Rebooten kan sommige problemen wel (mogelijk tijdelijk) oplossen. Resetten gooit info weg waar Sonos je mee zou kunnen helpen. Kortom: ik zou eens met Sonos bellen.
dank voor je suggestie, ik denk echter dat er wat dingen door elkaar gehaald worden.
ik heb geen last van speakers die niet of traag reageren.

het enige vervelende probleem wat ik ervaar is dat de speakers telkens na een aantal dagen van naam veranderen 8)7 |:(

• Rallye
Mijn antwoord lijkt inderdaad meer voor @CeesKees bedoeld. Excuus.

@vogelmans De “Gen” van Sonos zegt niet zoveel, dus het gebruik van die term kan tot onduidelijkheid leiden. Een Beam (Gen 1) werkt op S1 en S2, een Play 5 (Gen 1) werkt alleen op S1 en niet op S2.

Als jij Play 3’s bekabeld hebt gaan die op Sonosnet; de Era’s niet, die zouden gewoon op je wifi moeten zitten.
Pagina: 1 ... 202 203 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.