Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 198 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:
Eigenlijk zou ik het liefst 2 era100/300 speakers in stereo opstelling aan mijn tv willen knopen maar dat gaat helaas niet. Heb wel eens gekeken met bluetooth maar allemaal gedoe.

Nu zag ik ergens in een screenshot dat je bij de arc ultra ook een era als front speaker kan toevoegen en je arc een veredelde center speaker wordt. Klopt dat?

Zo ja, vanaf welke bar kan dat? Op mijn beam kan het iig niet daar kan ik alleen rear speakers toevoegen
Ik kan ze niet als fronts toevoegen. Ik heb ze nu als surround gekoppeld, muziek op standje vol, maar ze wlr voor me staan. Dat klinkt best prima. Alleen kloppen je surround effecten dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

zunrob schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:42:
Klopt, ik heb geen iPhone, dus heb Trueplay met Android telefoon gedaan.
Heb je niemand in je omgeving met een iPhone? Want dat geeft echt een veel beter resultaat dan de simpele trueplay via Android....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

laurens0619 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:48:
Nu zag ik ergens in een screenshot dat je bij de arc ultra ook een era als front speaker kan toevoegen en je arc een veredelde center speaker wordt. Klopt dat?
Ja dat kan via deze app: https://apps.apple.com/nl/app/sonosequencr/id967043604

Zie deze posting: dtacaptcave in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

En deze video: YouTube: Sonoseqencr: Get Max Sonos Home Theater

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 20-09-2025 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heel tof! Ga ik direct proberen

Ook in dit draadje lees ik wel de zaken die goed klinken
I've said the same thing for years, the reason this isn't officially supported is because it would cannibalize Arc sales.

As great as the Arc is, a beam plus two ones is cheaper and better.
https://www.reddit.com/r/...osequencr_front_channels/

Ben heel benieuwd. Thnx!

CISSP! Drop your encryption keys!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Interessant, op mijn Samsung S24U heb ik deze optie niet, waar ik ook zoek. Welk device heb jij, dat je hem wel hebt? Mogelijk dat daarin het verschil zit.

Mijn reviews al gezien?

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:29:
[...]
Interessant, op mijn Samsung S24U heb ik deze optie niet, waar ik ook zoek. Welk device heb jij, dat je hem wel hebt? Mogelijk dat daarin het verschil zit.
ARC Ultra - 2X Era100 (surround) - Sub Mini

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

DON PAPA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:33:
[...]

ARC Ultra - 2X Era100 (surround) - Sub Mini
Bedoelde smartphone haha ;)
Zou ook kunnen dat de TruePlay ondersteund wordt op Android doordat jeneen Arc Ultra had. Die had dacht ik uit zichzelf al automatische TruePlay

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ow sorry, een Samsung S25 Ultra

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:54
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:36:
[...]

Bedoelde smartphone haha ;)
Zou ook kunnen dat de TruePlay ondersteund wordt op Android doordat jeneen Arc Ultra had. Die had dacht ik uit zichzelf al automatische TruePlay
Nee hoor. De Roam, Roam 2, de Move en Move 2 hebben automatische TruePlay.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• zunrob
Die simpele True play wordt gedaan door de Sonos zelf, het maakt zover ik weet niet uit of je dus een Apple of Android hebt. Voor de uitgebreide heb je een compatibel Apple device nodig.
Slechts enkele Sonos producten hebben de juiste hardware om de simpele variant uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Overigens wel nog iets interessants ontdekt. Als je surrounds gekoppeld hebt heb je de optie om het volume van de surrounds harder of zachter te zetten. Als ik de surrounds dan helemaal zacht zet hoor je ze nauwelijks meedoen. Her geluid uit de AU is op dat moment best prima. Zet je de toggle off, zodat de surrounds helemaal niet meedoen, hoor je het geluid meteen platter worden.

Ik zal de surrounds straks eens fysiek ergens anders zetten, maar ben er dus vrij zeker van dat er qua EQ van de AU zelf ook iets gebeurt als je de optie surrounds aan zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

GerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:56:
[...]

Nee hoor. De Roam, Roam 2, de Move en Move 2 hebben automatische TruePlay.
Dat begrijp ik ;) Ik denk dat we ietwat langs elkaar heen praten.
Maar het zou kunnen dat ik de optie dus niet op mijn Android device (S24U) terug zie komen, doordat ik een Beam gen1 heb, die geen TruePlay vanuit zichzelf aanbiedt. En DON PAPA ziet de optie wel op zijn S25U, maar die heeft dus een AU.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:22:
[...]

Dat begrijp ik ;) Ik denk dat we ietwat langs elkaar heen praten.
Maar het zou kunnen dat ik de optie dus niet op mijn Android device (S24U) terug zie komen, doordat ik een Beam gen1 heb, die geen TruePlay vanuit zichzelf aanbiedt. En DON PAPA ziet de optie wel op zijn S25U, maar die heeft dus een AU.
Ook niet. Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

GerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:41:
[...]

Ook niet. Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.
Good to know dat daarna TruePlay wel beschikbaar komt. Straks eens uitproberen dan. Heb nog een iPhone 5 testtoestel liggen, denk dat de Sonos app daar nog wel op draait :)
Thanks!

Mijn reviews al gezien?

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

GerCor schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:41:
[...]
Je kunt op de Beam 1 ook Trueplay doen maar alleen met een iPhone of iPad. Heb je dat gedaan dan wordt Trueplay ook zichtbaar op jouw S24. Je kunt het dan alleen in- en uitschakelen met Android.
Even voor de duidelijkheid, ik had nog nooit trueplay met een iPhone gedaan, en toen had ik deze optie voor trueplay ook al op mijn Android telefoon.

En ondanks dat ik nu ook trueplay heb gedaan met een iPhone, kan ik nog steeds ook een nieuwe trueplay via Android doen als ik dat zou willen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIhrQDTIfoTmsIVD2-vYnGk5TMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mufDTyLgwXS1kJCkmkIy8pAq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
Met de Arc Ultra wel. Niet met een Beam. Trueplay voor Android kwam beschikbaar toen de Era luidsprekers uitkwamen. Maar Trueplay met Android is, wat mij betreft, waardeloos in vergelijking met iOS. Ik heb zelf de mening dat ze Androidgebruikers tegemoet willen komen. Peter Pee heeft er filmpje over gemaakt op YouTube. Krijg je alle vormen van Trueplay uitgelegd.

• zunrob
Nou, schiet mij maar lek.

Ik heb toen straks een nieuwe Trueplay gedaan (AU, sub en surrounds) waarna er geen geluid meer via de tv af werd gespeeld. Daarop van zowel de tv als de UA 3 minuten de stekker eruit. Alles weer ingestoken en aangezet, en om eerlijk te zijn klinkt de UA nu een stuk beter. Vraag me niet hoe het kan, maar dit is hoe het zou moeten klinken denk ik.

Vind het wel raar dat dit niet meteen vanaf het begin was. Hopelijk komt er geen update ofzo die dit weer verpesten.

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 20-09-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
Het belangrijkste is dat wanneer je Sonos aanschaft je gelijk kijkt of er voor jouw aankoop updates beschikbaar zijn. Toen de Arc Ultra in de verkoop kwam regende het klachten. Schel geluid, surrounds nauwelijks hoorbaar. Trueplay met iOS maakte alles alleen maar slechter. Ik heb zelf ook de Arc Ultra dus weet er alles van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09 12:56
@PeacekeeperNL Zie https://support.sonos.com...-or-era-300-with-trueplay voor het verschil in beide vormen van Trueplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 16:40
Klopt inderdaad. Het kan met elke soundbar van Sonos. Beam, arc, arc ultra etc.
Wat de app doet is, hij maakt van je soundbar een center speaker. En vervolgens kan je Links en Rechts toevoegen met een Era 100, 300, play 5 etc.

Als je vragen hebt @laurens0619 stel ze gerust, heb er aardig wat ervaring mee inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nadeel; geen Trueplay meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Nadeel je gooit de helft van die speakers uit.. dure center dus. Het werkt maar ik vind het wat jammer.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

merlin1201 schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:57:
Nadeel je gooit de helft van die speakers uit.. dure center dus. Het werkt maar ik vind het wat jammer.
Toch begin ik steeds nieuwsgieriger te worden hoe het met een Beam2, 4X ERA100 & Sub Mini zal klinken, ten opzichten van mijn huidige opstelling (ARC Ultra, 2X ERA100 & Sub Mini).

Ik hoop eigenlijk dat Sonos dit soort opstellingen (incl Trueplay) ooit zelf gaat ondersteunen, maar dan met een centerbox.

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 21-09-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Weet iemand of die 30% ook geldt op de accessories zoals een standaard?

En, belangrijker nog: heeft iemand van jullie toevallig de originele Era 100 standaarden? En zo ja, zou je wat foto's willen plaatsen? Er zijn lastig echte foto's online te vinden!

[ Voor 56% gewijzigd door zunrob op 21-09-2025 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-09 16:40
merlin1201 schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:57:
Klopt! Het is in feite een hele dure center speaker.. maar word er wel beter op. Eigenlijk zoals alles met Sonos haha. Ik zou het alleen aanraden als je echt het beste wilt en geld er voor over hebt. Een huis tuin en keuken persoon zal het niks interesseren.

@DON PAPA Het zat een tijd geleden in de beta, Sonos is er mee bezig. Maandje geleden heeft de nieuwe CEO er een reddit post over geschreven die ik niet meer kan vinden (staat op het Sonos reddit kanaal). Hij vertelde dat ze er al een tijd mee bezig zijn, ze krijgen het alleen nog niet goed genoeg voor elkaar om alles samen goed te laten klinken. Volgens mij kwam het er op neer dat de Arc en Ultra hier prima geschikt voor zijn maar een beam en 2x era 300 bijvoorbeeld niet. De era 300's hebben veel meer power.

Mocht ik de post nog terug kunnen vinden dan zal ik hem hier even linken.
Ik zou trouwens 2 era 100's bij coolblue bestellen en ze dan weer terug sturen als je het niks vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 16:25
Weet iemand hier of je 1 speaker uit je systeem kan halen, kan omzetten naar de S2 app en als dat niet bevalt, terug naar de S1 app of is er geen terugweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

ASS-Ware schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:25:
Weet iemand hier of je 1 speaker uit je systeem kan halen, kan omzetten naar de S2 app en als dat niet bevalt, terug naar de S1 app of is er geen terugweg?
Zover ik weet, maar zekerweten doe ik dat niet, is er geen weg terug in dat geval. Waarom zou je het willen proberen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:41
Sinds ik m'n Arc ultra heb, krijg ik het gevoel dat m'n sub 3 nog maar weinig betekenis speelt. Meer zelfs, als ik deze uitschakel klinkt het geluid eigenlijk voller en mooier (vooral de middelste tonen die vanuit de Arc spelen). Ik moet echt op zoek naar een overtreden bass muzieknummer of filmscène om nog enigzins verschil te horen met of zonder sub. Trueplay tuning werd gedaan.

Ik ga nog wat verder op zoek.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 16:25
PeacekeeperNL schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:32:
[...]

Zover ik weet, maar zekerweten doe ik dat niet, is er geen weg terug in dat geval. Waarom zou je het willen proberen?
Omdat ik er doodziek van word dat ik in de S1 app de namen van mijn Apple Music playlists niet meer zie sinds de fuck-up van vorig jaar als ik muziek wil afspelen, maar wel in het zetten van alarmen.
Dus ik wil checken of dat in de S2 app wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 11:10
Darks schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:06:
Sinds ik m'n Arc ultra heb, krijg ik het gevoel dat m'n sub 3 nog maar weinig betekenis speelt. Meer zelfs, als ik deze uitschakel klinkt het geluid eigenlijk voller en mooier (vooral de middelste tonen die vanuit de Arc spelen). Ik moet echt op zoek naar een overtreden bass muzieknummer of filmscène om nog enigzins verschil te horen met of zonder sub. Trueplay tuning werd gedaan.

Misschien de locatie veranderen cq optimaliseren? Mogelijk last van phase cancellation i.c.m. het laag van de Arc Ultra met de huidige plek van de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Dit herken ik met een sub 4 ook! Ik meende ergens gelezen te hebben dat je zelf de frequentie in kunt stellen waar ie over gaat, maar dit kan ik nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
ASS-Ware schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:25:
Ja, dat kan. Enkel de One SL kan dan niet meer worden teruggezet naar S1. Zie https://support.sonos.com...ade-a-sonos-product-to-s1 Wel gek dat Sonos daar niets over de One SL zegt. Dat kun je wel hier vinden https://en.community.sono...-sl-from-s2-to-s1-6902309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 16:33
8)7 momentje..

Vol enthousiasme via het 30% upgrade-offer van de Arc naar de Arc Ultra gegaan.. kom ik er net achter dat m'n surrounds (2x Play 1) niet gekoppeld kunnen worden aan de Arc Ultra als surrounds.. :)

Dus nu twijfelen.. Alles zo laten (Arc, Sub Gen1, 2x Play 1s) of de Arc Ultra houden en 1x Era100 kopen ter vervanging + 1x Era100 vanuit de keuken verplaatsen. Dan moet ik ook nieuwe stands hebben... dilemma! 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 16:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

Sonos geeft een paar duidelijke richtlijnen voor de plaatsing van de Sub (Gen 3), zeker in combinatie met een Sonos Arc:

Niet direct in een kast of afgesloten ruimte → de Sub moet vrij kunnen ademen, anders krijg je een doffe of onnatuurlijke bas.

Dicht bij de Arc (ultra), maar niet ertegenaan → de Sub mag vóór, naast of zelfs achter je Arc en tv-meubel staan. De exacte plek maakt minder uit, omdat lage frequenties niet erg richtinggevoelig zijn.

Niet in een hoek forceren → plaats de Sub liever niet strak in een hoek, want dan kan de bas te zwaar en boemerig klinken.

Gebruik Trueplay (indien je een iOS-apparaat hebt) → dit corrigeert de weergave op basis van je kamer, waardoor de plaatsing minder kritisch wordt.

Verticale of horizontale plaatsing → de Sub Gen 3 kan zowel rechtop als plat (bijvoorbeeld onder een bank) staan, zolang de ontluchtingsgleuf niet wordt geblokkeerd.

• Amersfoort
  • Laatst online: 08:59
Wat zijn de praktijkervaringen van de Era 100 in combinatie met een Google tv streamer via bluetooth?
Ik lees berichten over vertragingen waardoor de geluid merkbaar achter zou lopen op het tv beeld.

Om mijn kleine eenvoudige slaapkamer tv wat beter geluid te geven lijkt mij de Era 100 wel wat, maar een Sonos bar wordt weer te groot. Als ik de Google tv streamer koppel aan mijn Nest home merk ik niets van vertraging via bluetooth, alleen is het qua geluid geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:58
Amersfoort schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:41:
Wat zijn de praktijkervaringen van de Era 100 in combinatie met een Google tv streamer via bluetooth?
Ik lees berichten over vertragingen waardoor de geluid merkbaar achter zou lopen op het tv beeld.

Om mijn kleine eenvoudige slaapkamer tv wat beter geluid te geven lijkt mij de Era 100 wel wat, maar een Sonos bar wordt weer te groot. Als ik de Google tv streamer koppel aan mijn Nest home merk ik niets van vertraging via bluetooth, alleen is het qua geluid geen verbetering.
Je gaat de gebruikelijke bluetooth latency hebben, en als ik me goed herinner ga je, zodra je een 2e speaker groepeert, 2 seconden buffering hebben in Sonos.

Met die era 100 kan je overigens ook line-in gebruiken, dan heb je altijd "tot 75ms" vertraging (moet je zelf in de app aanpassen van 2 seconden naar 75ms buffering). Ik gebruik zelf een stereo-opstelling met 2 era 100 luidsprekers waarvan 1 via line-in op mijn computer is aangesloten. Beiden zijn wel bedraad aangesloten op het netwerk om geen dropouts te hebben op de tweede speaker. Met een sync-test op youtube klinkt het geluid gewoon synchroon met het beeld.

Overigens denk ik dat een beam niet veel groter is dan een era 100 en beter bij tv past, maar hangt helemaal af van hoe en waar je de luidspreker wilt plaatsen.

• Amersfoort
bertware schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:23:
[...]
Je gaat de gebruikelijke bluetooth latency hebben, en als ik me goed herinner ga je, zodra je een 2e speaker groepeert, 2 seconden buffering hebben in Sonos.

Met die era 100 kan je overigens ook line-in gebruiken, dan heb je altijd "tot 75ms" vertraging (moet je zelf in de app aanpassen van 2 seconden naar 75ms buffering). Ik gebruik zelf een stereo-opstelling met 2 era 100 luidsprekers waarvan 1 via line-in op mijn computer is aangesloten. Beiden zijn wel bedraad aangesloten op het netwerk om geen dropouts te hebben op de tweede speaker. Met een sync-test op youtube klinkt het geluid gewoon synchroon met het beeld.

Overigens denk ik dat een beam niet veel groter is dan een era 100 en beter bij tv past, maar hangt helemaal af van hoe en waar je de luidspreker wilt plaatsen.
Mijn kleine 32" slaapkamer tv is in een hoek opgehangen, waardoor zelfs kleine soundbars te groot worden. Een Era 100 past qua grootte wel en geeft volgens diverse tests goed geluid. Doordat er op de slaapkamer vooral praatprogramma's worden bekeken, is één speaker voldoende.

Ik ben niet zo technisch; wat bedoel je met line-in? Is dat een extra kabel die een verbinding legt tussen Era 100 usb-aansluiting en de hoofdtelefoon aansluiting van je tv? Wat zijn de voorwaarden hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er twee in stereo aan mijn Sony Bravia X90L gekoppeld gehad maar dat was geen success. Van de bluetooth vertraging had ik vreemd genoeg niet zoveel last (misschien dat de TV hier een soort buffer voor heeft?) maar het probleem was dat de verbinding erg onbetrouwbaar was. Vaak viel een van de twee speakers weg en soms deden ze het allebei niet meer en alleen de stroom eraf halen was dan de oplossing. Het geluid was wel goed dus jammer dat het bij mij een mislukt experiment was.

Portugese Wijn

• Amersfoort
@spocky Bedankt voor je reactie.
Wat was de afstand tussen de TV met bluetooth (=zender) en de Era 100 (=ontvanger). Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Amersfoort schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:30:
@spocky Bedankt voor je reactie.
Wat was de afstand tussen de TV met bluetooth (=zender) en de Era 100 (=ontvanger). Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
Ze stonden er vlak naast, op minder dan een meter afstand. Ik heb mijn Beam eraan gehangen via de HDMI ARC aansluiting, dat werkt wel stabiel bij mij.

Portugese Wijn

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-09 13:25
Ik heb nu een sonos arc ultra gekocht maar moet nog een muurbeugel aanschaffen. Zit er veel verschil tussen de originele van Sonos en andere merken en hebben mensen tips hiervoor? Thx! 😊

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Malt1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:05:
Ik heb nu een sonos arc ultra gekocht maar moet nog een muurbeugel aanschaffen. Zit er veel verschil tussen de originele van Sonos en andere merken en hebben mensen tips hiervoor? Thx! 😊
De prijs 8)7

Mijn reviews al gezien?

• crangelov
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09 22:39
Ik heb sinds kort de arc ultra gekocht met upgradekorting om mijn beam gen 1 te vervangen, maar moet zeggen dat ik het geluid voor normale tv nogal schel vind klinken. Ik heb gestoeid met trueplay en de EQ, maar krijg er nog niet echt een warm en vol geluid uit. Vooral in het hoog. Zit te twijfelen om de sub erbij te kopen met de hoop dat het dan voller en warmer klinkt, maar weet niet of dat echt wat gaat doen.

Voor films en dolby atmos content klinkt het wel erg goed, alleen kijk ik voornamelijk tv en vind ik het toch erg jammer. Hebben andere hier ook last van?

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

crangelov schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:48:
Ik heb sinds kort de arc ultra gekocht met upgradekorting om mijn beam gen 1 te vervangen, maar moet zeggen dat ik het geluid voor normale tv nogal schel vind klinken.
Een andere tweaker had iets vergelijkbaars pas geleden, lees deze posting even:

zunrob in "Sonos ervaringen- en discussietopic"

• crangelov
DON PAPA schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:56:
[...]

Een andere tweaker had iets vergelijkbaars pas geleden, lees deze posting even:

zunrob in "Sonos ervaringen- en discussietopic"
Ik zag die post inderdaad, maar zag eigenlijk geen oplossing behalve het updaten van de app of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

crangelov schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:59:
[...]
Ik zag die post inderdaad, maar zag eigenlijk geen oplossing behalve het updaten van de app of mis ik iets?
Hij had de soundbar een aantal minuten van de stroom gehaald, en daarna had hij wel beter geluid

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Malt1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:05:
Dat ligt eraan in de orginele muurbeugel zit een magneet die maakt dat de soundbar weet dat hij aan de muur hangt. Al lees ik op verschillende plekken dat je beter de magneet kan verwijderen, zie hier bijvoorbeeld:

https://en.community.sono...ny-way-to-disable-6862774

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door DON PAPA op 24-09-2025 16:13 ]

• crangelov
DON PAPA schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:09:
[...]

Hij had de soundbar een aantal minuten van de stroom gehaald, en daarna had hij wel beter geluid
Sorry ben blind, ga ik vanavond proberen. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
crangelov schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:59:
[...]

Kijk even of er firmware update is voor de Arc Ultra. In de Sonos app kijken. Dus niet een update voor de app. Daarna TruePlay met iPhone doen.

Daarnaast kun je hier ook nog naar kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeATCNfY7DS9vTVBk1u_lU2sn3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFL64vbVblVHmNgnK7X9yMFq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 24-09-2025 16:35 ]

• zunrob
crangelov schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:48:
Ik heb sinds kort de arc ultra gekocht met upgradekorting om mijn beam gen 1 te vervangen, maar moet zeggen dat ik het geluid voor normale tv nogal schel vind klinken. Ik heb gestoeid met trueplay en de EQ, maar krijg er nog niet echt een warm en vol geluid uit. Vooral in het hoog. Zit te twijfelen om de sub erbij te kopen met de hoop dat het dan voller en warmer klinkt, maar weet niet of dat echt wat gaat doen.

Voor films en dolby atmos content klinkt het wel erg goed, alleen kijk ik voornamelijk tv en vind ik het toch erg jammer. Hebben andere hier ook last van?
Ik ervaar hetzelfde, en met mij heel veel anderen op Reddit. Het ligt, zoals je zegt, aan de content hoe het klinkt. Er is niet echt een oplossing, dit lijkt gewoon te zijn wat het is.

Het leek idd wat beter te klinken nadat ie even van de stroom af was, maar nu ik wat meer ervaring ermee heb lijkt het aan de bron te liggen.
Probeer maar eens hetzelfde liedje af te spelen via Spotify vanuit de Sonos app. Dat klinkt veel beter dan direct via de Spotify app zelf.

M.b.t. de sub: ik vind het zonder sub eigenlijk beter klinken dan met.

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 25-09-2025 06:52 ]

• Amersfoort

Even mijzelf quoten.
Ondanks gemengde ervaringen met bluetooth op diverse fora te vinden, maar intussen in de wetenschap dat een tv ook via hoofdtelefoon aansluiting en extra Sonos stekker bekabeld zou kunnen worden aangesloten, besloten de Era 100 te kopen.

Er is een lichte, maar heel acceptabele vertraging merkbaar via bluetooth tussen Google tv streamer en Era 100. De vertraging is zodanig klein, dat ik geen aanvullende kabel ga kopen.
Het geluid is veel voller en (indien nodig in een slaapkamer) krachtiger dan het standaard blikkerige geluid van de eenvoudige tv. De tv streamer en de Era 100 staan minder dan een halve meter uitelkaar.

• crangelov
Dank voor alle tips; ik heb de AU van het stroom gehaald en klonk inderdaad een heel stuk voller dan daarvoor. Ik heb nog geen TP uitgevoerd, omdat ik het gevoel heb dat het alleen maar scheller maakt, dus ga het even een tijdje aankijken op deze manier.

Ik las inderdaad ook al dat Spotify vanuit de Sonos app beter klinkt dan via de Spotify app en dat het dus inderdaad erg ligt aan de bron. Alleen jammer dat ik dat bij de Beam gen 1 niet echt door had..

Het verbaast mij wel dat je zegt dat het met sub slechter klinkt dan met? Vind je de bass te overheersend of is er een andere reden?

• crangelov
GerCor schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:21:
[...]

Kijk even of er firmware update is voor de Arc Ultra. In de Sonos app kijken. Dus niet een update voor de app. Daarna TruePlay met iPhone doen.

Daarnaast kun je hier ook nog naar kijken:

[Afbeelding]
Spraakversterking staat bij mij uit en heb wel geprobeerd tussen alle opties, maar maakte niet echt verschil voor mij. Ik heb gekeken naar een firmware update voor de Arc Ultra, maar kan alleen de app updaten en volgens chatgpt is het ook niet mogelijk om het apart te updaten. Is er een ''geheime'' manier om dit te doen?

• zunrob
crangelov schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:00:
Dank voor alle tips; ik heb de AU van het stroom gehaald en klonk inderdaad een heel stuk voller dan daarvoor. Ik heb nog geen TP uitgevoerd, omdat ik het gevoel heb dat het alleen maar scheller maakt, dus ga het even een tijdje aankijken op deze manier.

Ik las inderdaad ook al dat Spotify vanuit de Sonos app beter klinkt dan via de Spotify app en dat het dus inderdaad erg ligt aan de bron. Alleen jammer dat ik dat bij de Beam gen 1 niet echt door had..

Het verbaast mij wel dat je zegt dat het met sub slechter klinkt dan met? Vind je de bass te overheersend of is er een andere reden?
Ik heb gister opnieuw de TP uitgevoerd nadat ik hem van de stroom had gehaald. Was het zo dat je eerst (voor het van de stroom halen) veel verschil hoorde in geluid tussen TP aan en uit, is dat nu niet meer het geval. Paar keer herhaald, maar effect blijft nu hetzelfde.

M.b.t. de sub: als ie uitstaat hoor ik veel meer bass dan met de sub aan.

Dit kan dus ook betekenen dat de sub zijn werk doet, maar ik hoor de bassen dus niet meer. Voor mij klinkt het daardoor minder vol. Ik snap dan ook niet helemaal waarom iedereen juist zo lovend is over de sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Leuk die zelfbedachte afko’s. AU = Arc Ultra, TP is Trueplay?

• GerCor
crangelov schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:04:
[...]

Spraakversterking staat bij mij uit en heb wel geprobeerd tussen alle opties, maar maakte niet echt verschil voor mij. Ik heb gekeken naar een firmware update voor de Arc Ultra, maar kan alleen de app updaten en volgens chatgpt is het ook niet mogelijk om het apart te updaten. Is er een ''geheime'' manier om dit te doen?
Niks geheim aan. In de Sonos app: Tandwiel > Algemene instellingen > Systeemupdates > Updates zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Rallye schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:14:
Leuk die zelfbedachte afko’s. AU = Arc Ultra, TP is Trueplay?
Yess

Vanmiddag de Amp en rest opgehaald. Staat nu tijdelijk, provisorisch, meine Gute wat een verschil. Echt zalig dit, mijn partner merkte voornamelijk (met tv kijken) verschil in applaus bij De Slimste Mens. Verder is met tv het geluid echt duidelijk, helder, heerlijk.

De Sub moest ik wel voor nu even schakelen naar WiFi, omdat de Amp nu nog draadloos verbonden is, en de Sub niet meedeed. Dit weekend defintief installeren.

Voor de liefhebbers, let niet op de zooi:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Moest wel direct het nodige in de instellingen aanpassen om het geluid te verbeteren. De Play:1's kan ik niet als surrounds koppelen, dus gok dat ik daarvoor de Symfonisks moet pakken.

Mijn reviews al gezien?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ohja voor zij die de Sub i.c.m. de AU weinig vonden doen, check even je Sub instellingen, de crossover frequency (gok dat die met de AU ook beschikbaar is).

Standaard stond ie bij mij op 50Hz, en dan doet ie amper wat, voegt amper geluid toe. Moet nog even goed uitvogelen voor de Oberon3's vanaf welke frequentie die goed geluid geven, want als ik de Sub naar 110Hz zet, begint hier het geluid weer wat 'boomy' te klinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIrlu1sUEqF0xVjGH8Q-BoXbmZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COlz1O7KHbJq0xvl39l7c6IV.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
PeacekeeperNL schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:27:
Ohja voor zij die de Sub i.c.m. de AU weinig vonden doen, check even je Sub instellingen, de crossover frequency (gok dat die met de AU ook beschikbaar is).

Standaard stond ie bij mij op 50Hz, en dan doet ie amper wat, voegt amper geluid toe. Moet nog even goed uitvogelen voor de Oberon3's vanaf welke frequentie die goed geluid geven, want als ik de Sub naar 110Hz zet, begint hier het geluid weer wat 'boomy' te klinken.

[Afbeelding]
Ja, die instelling zocht ik al, maar die staat er bij mij niet bij.

Wat een mooie setup heb je nu staan! Veel luisterplezier!

Edit: als je alleen maar Sonos speakers gebruikt is deze crossover optie niet beschikbaar blijkbaar, dan doet het systeem alles zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 25-09-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
zunrob schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb gister opnieuw de TP uitgevoerd nadat ik hem van de stroom had gehaald. Was het zo dat je eerst (voor het van de stroom halen) veel verschil hoorde in geluid tussen TP aan en uit, is dat nu niet meer het geval. Paar keer herhaald, maar effect blijft nu hetzelfde.

M.b.t. de sub: als ie uitstaat hoor ik veel meer bass dan met de sub aan.

Dit kan dus ook betekenen dat de sub zijn werk doet, maar ik hoor de bassen dus niet meer. Voor mij klinkt het daardoor minder vol. Ik snap dan ook niet helemaal waarom iedereen juist zo lovend is over de sub.
Ik denk dat je dan iets verkeerd hebt staan. De sub is namelijk geweldig. Ik heb het al een paar keer geschreven. Als je alleen de Arc Ultra gebruikt dan hoor je de bass duidelijk uit de Arc Ultra komen. En dat is nou juist niet de bedoeling van een sub. De sub vult de gehele ruimte en je kunt niet herleiden waar de sub staat. Zelf heb ik de sub zo'n meter achter de bank staan en niet, zoals op de foto van @PeacekeeperNL verstopt onder een TV meubel. De sub moet wel een beetje ruimte hebben natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

GerCor schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat je dan iets verkeerd hebt staan. De sub is namelijk geweldig. Ik heb het al een paar keer geschreven. Als je alleen de Arc Ultra gebruikt dan hoor je de bass duidelijk uit de Arc Ultra komen. En dat is nou juist niet de bedoeling van een sub. De sub vult de gehele ruimte en je kunt niet herleiden waar de sub staat. Zelf heb ik de sub zo'n meter achter de bank staan en niet, zoals op de foto van @PeacekeeperNL verstopt onder een TV meubel. De sub moet wel een beetje ruimte hebben natuurlijk.
Sub heeft bij ons overigens nog voldoende ruimte en komt prima tot zijn recht ;) is up de foto wellicht niet goed te zien, maar heeft een centimeter of 5 ruimte onder de tv kast. Heb niet echt een andere plek waar ik m kwijt kan, zeker niet bekabeld.

Mijn reviews al gezien?

• zunrob
GerCor schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:37:
[...]

Als je zegt de sub vult de hele ruimte, bedoel je dan dat je het hoort of voelt? Horen doe ik het namelijk niet echt, en voelen eigenlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
zunrob schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:03:
[...]

Als je zegt de sub vult de hele ruimte, bedoel je dan dat je het hoort of voelt? Horen doe ik het namelijk niet echt, en voelen eigenlijk ook niet.
Je hoort de sub eigenlijk alleen bij muziek en films. Niet tijdens praatprogramma's. Bij films, of een zender zoals Discovery, hoor en 'voel' je Sub echt heel goed. Je kunt het een beetje vergelijken als er zware vrachtwagen langs je huis rijdt. Dat je de vrachtwagen niet ziet maar wel voelt. Nogmaals, mocht je daar niks van merken dan gaat er iets niet goed.

Ik heb trouwens de audio van de Sub op + 5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qml-TsJ7WR7Ynd3S2cnlBctVXLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5hOyawOVA782ElI7Qw04sdT.jpg?f=fotoalbum_large

Even een kijktip waar je optimaal van jouw sub, Arc Ultra en surrounds zou moeten kunnen genieten: Netflix Formula 1 Drive to Survive. Helemaal top, qua geluid.

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 26-09-2025 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
GerCor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 00:11:
[...]

Je hoort de sub eigenlijk alleen bij muziek en films. Niet tijdens praatprogramma's. Bij films, of een zender zoals Discovery, hoor en 'voel' je Sub echt heel goed. Je kunt het een beetje vergelijken als er zware vrachtwagen langs je huis rijdt. Dat je de vrachtwagen niet ziet maar wel voelt. Nogmaals, mocht je daar niks van merken dan gaat er iets niet goed.

Ik heb trouwens de audio van de Sub op + 5

[Afbeelding]

Even een kijktip waar je optimaal van jouw sub, Arc Ultra en surrounds zou moeten kunnen genieten: Netflix Formula 1 Drive to Survive. Helemaal top, qua geluid.
Ik luister eigenlijk alleen muziek. Maar om de sub bij ons te voelen moet het volume zowat op 100 staan! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@pea1967 Je zou je Play 1’s gewoon moeten kunnen koppelen. Als ze nu als stereopaar zijn geschakeld, dan eerst even splitsen. De Sub (en surrounds) werken het beste via de directe 5Ghz verbinding met de Amp, niet bedraad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 22:21
Rallye schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:48:
@pea1967 Je zou je Play 1’s gewoon moeten kunnen koppelen. Als ze nu als stereopaar zijn geschakeld, dan eerst even splitsen. De Sub (en surrounds) werken het beste via de directe 5Ghz verbinding met de Amp, niet bedraad dus.
Je kan wel één Sonos bedraad aansluiten zodat de Sonos zelf een gesloten draadloos netwerk maken met zichzelf.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
zunrob schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:10:
[...]

Ik luister eigenlijk alleen muziek. Maar om de sub bij ons te voelen moet het volume zowat op 100 staan! :o
Bij muziek 'voel' je inderdaad weinig tot niets. Veelal stereo. Je merkt wel verschil in bass. Ik heb 2 One's zonder Sub in kantoor staan en daar merk je weinig van bass. Speel ik muziek op mijn surroundopstelling met 2 One SL dan merk je de bass heel goed. Maar voelen, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Rallye schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:48:
Denk verkeerde tag, dat je mij moest hebben, maar thanks ;)
Maar zijn indd dacht ik als stereopaar gekoppeld. Zal vanavond eens ontkoppelen en opnieuw proberen. Thanks

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:24:
[...]

Yess

Vanmiddag de Amp en rest opgehaald. Staat nu tijdelijk, provisorisch, meine Gute wat een verschil. Echt zalig dit, mijn partner merkte voornamelijk (met tv kijken) verschil in applaus bij De Slimste Mens. Verder is met tv het geluid echt duidelijk, helder, heerlijk.

De Sub moest ik wel voor nu even schakelen naar WiFi, omdat de Amp nu nog draadloos verbonden is, en de Sub niet meedeed. Dit weekend defintief installeren.

Voor de liefhebbers, let niet op de zooi:

***members only***

Moest wel direct het nodige in de instellingen aanpassen om het geluid te verbeteren. De Play:1's kan ik niet als surrounds koppelen, dus gok dat ik daarvoor de Symfonisks moet pakken.
Heel tof!
Hoe ervaar jij het geluid mbt tv kijken/stemmen als je deze setup vergelijkt met de beam gen1?

Mijn ARC ultra is gisteren eindelijk binnengekomen (UPS...) en ik moet zeggen dat ik niet omver geblazen ben qua upgrade tov de beam gen 1.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

laurens0619 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:45:
[...]

Heel tof!
Hoe ervaar jij het geluid mbt tv kijken/stemmen als je deze setup vergelijkt met de beam gen1?

Mijn ARC ultra is gisteren eindelijk binnengekomen (UPS...) en ik moet zeggen dat ik niet omver geblazen ben qua upgrade tov de beam gen 1.
Voor tv kijken vind ik het wel een verbetering, maar ook daarin niet dat ik omvergeblazen word. Ik hoor meer details. Hebben nog niet echt een film of serie gekeken, mogelijk dat het daarin wel meer verschil gaat maken, maar het is voor mij nu mogelijk met muziek onderscheid te maken tussen verschillende instrumenten, er zit veel meer detail in het geluid dan dat ik met de Beam had.

Voor TV hebben we voor nu alleen een aflevering van De Slimste Mens gekeken, dus nog niet heel veel ervaringen ermee. Dit weekend hopelijk wat meer.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Daniel. schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:43:
[...]

Je kan wel één Sonos bedraad aansluiten zodat de Sonos zelf een gesloten draadloos netwerk maken met zichzelf.
Dat is een hele andere situatie. Sonosnet ziet niet op één homecinema “kamer”, maar op meerdere kamers. En de nieuwere devices hebben geen Sonosnet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
Amersfoort schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:58:
[...]

Even mijzelf quoten.
Ondanks gemengde ervaringen met bluetooth op diverse fora te vinden, maar intussen in de wetenschap dat een tv ook via hoofdtelefoon aansluiting en extra Sonos stekker bekabeld zou kunnen worden aangesloten, besloten de Era 100 te kopen.

Er is een lichte, maar heel acceptabele vertraging merkbaar via bluetooth tussen Google tv streamer en Era 100. De vertraging is zodanig klein, dat ik geen aanvullende kabel ga kopen.
Het geluid is veel voller en (indien nodig in een slaapkamer) krachtiger dan het standaard blikkerige geluid van de eenvoudige tv. De tv streamer en de Era 100 staan minder dan een halve meter uitelkaar.
Ik heb wel eens haperingen op de BT-verbinding tussen mijn 'Chromecast met google TV' en Sonos Move 2 dat kan ik oplossen door de batterijen uit de afstandbediening van de Chromecast te halen. Heb je dit probleem met de streamer ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
FrankRicard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:49:
[...]

Ik heb wel eens haperingen op de BT-verbinding tussen mijn 'Chromecast met google TV' en Sonos Move 2 dat kan ik oplossen door de batterijen uit de afstandbediening van de Chromecast te halen. Heb je dit probleem met de streamer ook?
Hoewel ik pas een paar uur ervaring heb met de bluetooth verbinding tussen Google tv streamer en Sonos Era 100, heb ik geen haperingen tussen beide apparaten. Het enige wat opvalt is dat het opbouwen van de verbinding een paar seconden in beslag neemt als de tv streamer begint met afspelen, en dan ook (nagenoeg) synchroon afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Voor wie nog mooie stands zoekt, wat mij betreft is dit echt een aanrader:
https://eptummers.nl/prod...zwTDdXr1wnTcaAo78EALw_wcB

• GerCor
FrankRicard schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:49:
[...]

Ik weet niet welke TV je hebt maar de Move 2 kun je toch gewoon via BT met je TV verbinden? Nou heb ik zelf de Move en de TV ziet die niet eens.

• Rallye
@FrankRicard Je weet dat elke analoge aansluiting bij Sonos 75ms vertraging oplevert? Dat was dus sowieso niets geworden.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
GerCor schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 00:10:
[...]

Ik weet niet welke TV je hebt maar de Move 2 kun je toch gewoon via BT met je TV verbinden? Nou heb ik zelf de Move en de TV ziet die niet eens.
Ja, maar de beamer in mijn mancave die waar ik die Roam op gebruik heeft helaas geen BT
Rallye schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:56:
@FrankRicard Je weet dat elke analoge aansluiting bij Sonos 75ms vertraging oplevert? Dat was dus sowieso niets geworden.
Dat weet ik, daarom gebruik ik BT op de Roam, voor voetbal kan een simpele jack-naar-jack audiokabel naar de Five ook nog wel, maar bij veel andere content is die delay van 75ms teveel.

Op zicht werkt de BT dus prima, alleen de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV stoort op de BT output van de Chromecast met Google TV, Google kennende gaan ze die bug niet oplossen, maar voor sporadisch gebruik trek ik de batterijen uit de afstandsbediening (misschien nog een keer een doosje maken met geaard alu-folie of zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Komende week kan ik wel eens laten weten wat de ervaringen zijn met het tv kijken. Voor nu alleen even muziek op, met in dit geval de Symfonisks als surrounds. Zalig klinkt het. Wat wel opvalt, als ze op behoorlijk volume staan, komen de Play:1's als stereo amper in de buurt 8)7 dus dure wandversiering.

De Beam gaat iig in de verkoop, hebben we geen doel meer voor.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De scherpe kijker ziet ook nog een kabeltje zitten aan de bovenzijde van de tv meubel (niet die van de speaker, ook die zit er ja), ik heb nog een RCA naar 3.5mm geplaatst om bijvoorbeeld de laptop te koppelen aan de audio in van de Amp voor F1 GP Radio.

Tv beugel vervangen ging makkelijk gelukkig, maar de Dali's plaatsen met de standaard moest ik de tv meubel voor verplaatsen. Ik had o.a. geen rekening gehouden met de dikte van de plint... Oops...

De Sub doet het gelukkig nog steeds goed, maar heeft nu nog ong 2cm tussenruimte tot de tv meubel.

Morgen komt schoonmoeders, die heeft een iPhone ga ik eens TruePlay configureren. Ben benieuwd of en hoeveel verschil dat maakt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:03:
Knip

Morgen komt schoonmoeders, die heeft een iPhone ga ik eens TruePlay configureren. Ben benieuwd of en hoeveel verschil dat maakt.
Ik ben benieuwd of Trueplay beschikbaar is want voor zover ik weet is Trueplay niet beschikbaar bij andere merken speakers. Maar me nooit echt verdiept in de AMP.

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:08
Hebben jullie ook weleens dat er een ander nummer wordt afgespeeld dan je kiest in de app?
Vandaag koos mijn app steeds het vorige nummer in de lijst.
Muziekbibliotheek bijwerken helpt niet.
In het verleden had ik het bij mappen met veel nummers. Toen speelde hij vanaf een bepaalde plek in de lijst steeds het zelfde nummer ongeacht wat ik aanklikte.
Heb de mappenindeling toen veranderd zodat er minder nummers in elke map stonden. Het ging lang goed maar nu begint Sonos weer te te kuren.
Ik speel muziek van mijn NAS. Windows filesystem.
Pagina: 1 ... 198 199 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes.