Sonos ervaringen- en discussietopic

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Rallye schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:31:
Kun je iets meer uitleggen? Kun je wel groeperen maar krijg je geen geluid uit de speakers? Of kun je de speakers echt niet groeperen - je schermprint lijkt namelijk te zeggen dat er wel en groep gemaakt is?
Ik kan wel groeperen maar of de symfonisken (4) geven geluid of de TV-kamer, maar niet allemaal tegelijk.

Bijna 2027

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:54
Dat lijkt op een verbindingsprobleem. Je speakers en netwerk eens opnieuw opstarten?

• Jeffreytref
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 21-09 20:40
Het is mij ‘gelukt’ om een svs subwoofer 2000Pro aan te sluiten als ‘sonos-sub’. 😜🙏

Geen goedkope optie omdat je een sonos sub als donor moet gebruiken (en dus opoffert)… maar zoveel meer alles nu, alles klinkt veel voller..

Setup: Arc-Ultra, svs sub, 2 x era-100 surround.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:54
Ieder zijn smaak, maar zo’n hobbyproject is best leuk.

TruePlay zal nu wel niet meer de goede waarden geven, maar jou bevalt het, dus dikke prima.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06
Jeffreytref schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:29:
Het is mij ‘gelukt’ om een svs subwoofer 2000Pro aan te sluiten als ‘sonos-sub’. 😜🙏

Geen goedkope optie omdat je een sonos sub als donor moet gebruiken (en dus opoffert)… maar zoveel meer alles nu, alles klinkt veel voller..

Setup: Arc-Ultra, svs sub, 2 x era-100 surround.
Heb je hier meer info over? Linkje en/of foto’s?

• Jeffreytref
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 21-09 20:40

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09

Canis Lupus

Vosbot

Ik krijg zonet een hartverzakking : ik kan geen Mappen meer afspelen uit mijn Muziekbibliotheek (lokale NAS). Meer mensen last van? (er staat alleen nog : Toevoegen aan Favorieten)

Ik kreeg een flashback naar het nieuwe app debacle van 2-3 jaar geleden, toen die functie er bijna een jaar uit heeft gelegen.

Het is mijn voornaamste manier om lokale muziek af te spelen, dus hoop dat dit een tijdelijk glitch is.
(App op Android en Sonos speakers draaien laatste versies)

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 23-09-2026 19:42 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:54
KingCrash schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:13:
[...]

Top knob knop, leuk gedaan en werkt soepel. Helaas alleen (voorlopig?) beschikbaar op IOs. Android is behoorlijk overgeslagen deze update. hopelijk komt het later alsnog beschikbaar.
Hebben wij Androidbezitters ook helemaal niet nodig. Ik gebruik de volumetoets van de telefoon.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 14:55
Canis Lupus schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:42:
Ik krijg zonet een hartverzakking : ik kan geen Mappen meer afspelen uit mijn Muziekbibliotheek (lokale NAS). Meer mensen last van? (er staat alleen nog : Toevoegen aan Favorieten)

Ik kreeg een flashback naar het nieuwe app debacle van 2-3 jaar geleden, toen die functie er bijna een jaar uit heeft gelegen.

Het is mijn voornaamste manier om lokale muziek af te spelen, dus hoop dat dit een tijdelijk glitch is.
(App op Android en Sonos speakers draaien laatste versies)
Ik kan hier nog gewoon via nas muziek afspelen. Mappen zijn niet veranderd (android)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09

Canis Lupus

Vosbot

Stefan1987 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 07:42:
[...]

Ik kan hier nog gewoon via nas muziek afspelen. Mappen zijn niet veranderd (android)
Check. Hier nu vanochtend ook weer gelukkig O-).
Heb Muziekbibliotheek gisteren opnieuw laten indexeren (wat hij sowieso 1x per dag doet) en nu kan ik ook weer Afspelen en Aan Wachtrij Toevoegen. Blijkbaar zat het trauma van de vorige app upgrade nog diep...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nieuwe 300s afgeleverd. Krijg zojuist wat foto's door van de dozen maar die zijn tijdens transport niet zacht handig behandeld. Behoorlijk wat deuken/scheuren op de hoeken van de Sonos transportdozen. Zal ze vanavond openmaken.
Nu kwamen de andere speakers vorige keren aan in nette transportdozen. Hoe bang moet ik zijn voor interne schade door de klappen die ze duidelijk hebben opgevangen?

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De nieuwe Beam Ultra wordt goed ontvangen. Met de Sonos upgrade korting is dit een interessante vervanging van mijn Sony HT-S2000.

• GerCor
Mijn Sub gaf gisteren een melding. Niet aangesloten. Ik zat TV te kijken naar een praatprogramma, dus dan mis je de Sub niet. Maar het schermpje onderin de app gaf aan: geen content. Op de iPhone van mijn vrouw was er wel content. Ik dacht: shit, zal toch niet overleden zijn? Dus ik op zoek in de geschriften wat het kon zijn. En toen zag ik bij mijn hele systeem ineens een gevarendriehoek staan. Ik dacht, dat kan niet. En ineens was alles weer oké. Niks aan de hand.

Heel vreemd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Denk dat dit soort dingen vaker gebeuren omdat alles in de cloud Connect is, werkelijk alles heeft een internet verbinding nodig tegenwoordig om gek van te worden.
Als het internet ooit voor langere tijd uitval dan hebben we een groot probleem en kunnen we werkelijk niets meer.

4800 Wp 10x ZO 6x Goodwe 5000 DNS NW Marstek Venus V3

• FreddyJay
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 17:34
Hier de Sonos Era 100 voor in de eetkamer. Geïntegreerd in Home Assistant. Mijn vrouw en ik kunnen via de HA app Music Assistant onze favoriete radio stations, favoriete Spotify playlistst en lokale MP3 bestanden via Navidrome afspelen.

Nu nog op zoek naar een methode om er een eigen microword op te krijgen.... die wordt lastig tot onmogelijk ben ik bang.

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 01:14:
Mijn Sub gaf gisteren een melding. Niet aangesloten. Ik zat TV te kijken naar een praatprogramma, dus dan mis je de Sub niet. Maar het schermpje onderin de app gaf aan: geen content. Op de iPhone van mijn vrouw was er wel content. Ik dacht: shit, zal toch niet overleden zijn? Dus ik op zoek in de geschriften wat het kon zijn. En toen zag ik bij mijn hele systeem ineens een gevarendriehoek staan. Ik dacht, dat kan niet. En ineens was alles weer oké. Niks aan de hand.

Heel vreemd.
Gebruik jij toevallig de shortcuts van de Sonos app en je vrouw niet? Het gedrag wat je beschrijft ziet ik ook nadat ik een shortcut heb gebruikt. Pas als mijn app na een paar minuten de juiste situatie weergeeft kan ik de boel weer als normaal bedienen.

• GerCor
@JeppieW moet je me even helpen met wat een shortcut binnen de Sonos app is. Welke shortcut gebruik jij dan?

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
GerCor schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 09:00:
@JeppieW moet je me even helpen met wat een shortcut binnen de Sonos app is. Welke shortcut gebruik jij dan?
Ik doel op de mogelijkheid om in iOS Sonos te bedienen via “Opdrachten”. Zie ook: Uitleg van Ronvgs

• GerCor
JeppieW schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 09:12:
[...]

Ik doel op de mogelijkheid om in iOS Sonos te bedienen via “Opdrachten”. Zie ook: Uitleg van Ronvgs
Net even gevraagd. Mijn vrouw is daar inderdaad mee bezig geweest maar ze snapt nog niet helemaal hoe dat werkt. Ik heb zelf Android dus daar niet aan gedacht. Goede suggestie.

@zunrob en, hoe zien de Era 300 eruit?

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 26-09-2026 11:03 ]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben benieuwd of de beam ultra ook al meegaat in de black friday aanbiedingen. Hoewel ik het liefst op een actie wacht waarbij je upgrade voucher tijdelijk wordt verdubbeld naar 30%.

Hoe dan ook ga ik denk de overstap maken van de oude arc naar de beam ultra. Dialogen en spraak zijn echt het zwakke punt van de arc.

[ Voor 27% gewijzigd door Ronwiel op 27-09-2026 11:44 ]

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:38
Ronwiel schreef op zondag 27 september 2026 @ 11:38:
Ben benieuwd of de beam ultra ook al meegaat in de black friday aanbiedingen. Hoewel ik het liefst op een actie wacht waarbij je upgrade voucher tijdelijk wordt verdubbeld naar 30%.

Hoe dan ook ga ik denk de overstap maken van de oude arc naar de beam ultra. Dialogen en spraak zijn echt het zwakke punt van de arc.
O, nou ik heb dat dus totaal niet, ik zet zelfs de spraakversterker niet aan.
Ik luister regelmatig naar de ultra bij de fam, maar ik kan nou niet zeggen dat het verschil groot is, sterker ik hoor geen verschil maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen, iig zeker geen reden voor mij om de arc om te wisselen en wat meespeel is dat mijn oude play 1's niet als rears kunnen.

4800 Wp 10x ZO 6x Goodwe 5000 DNS NW Marstek Venus V3

Pagina: 1 ... 207 208 Laatste

Let op:
Dit is het Sonos ervaringen- en discussietopic. Niet het 'Sonos Levertijden-topic'. Statusupdates van bestellingen zijn offtopic. Wanneer er behoefte is om over voorraad en/of levering te praten, dan kan dat in Shopping Forum. Voor prijzen/acties is er Aanbiedingen en Kortingscodes. Dit topic is ook niet bedoeld voor aankoopadvies. Daarvoor moet je zijn in Beeld en geluid koopadvies.