SkorpionNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:45:
[...]
Ik heb momenteel in de woonkamer een paar Play:1's waar ik zeer over te spreken ben. (Hier komt nog een Playbar en een Sub bij op ten duur). Ondanks dat ik de bass voor de meeste muziek prima in orde vind, is dit voor de echt bass heavy muziek naar mijn mening toch wat te weinig. Ik dacht er dus aan om voor mijn sportruimte boven 1x een Play:5 Gen 2 te kopen i.p.v. nog een paar Play:1's. Het volume zal boven wel redelijk hard staan i.v.m. de grote ruimte. Een 2e sub voor boven wordt me iets te gek qua prijs. Zou je in dit geval alsnog een paar P1's verkiezen boven een enkele P5 Gen2?
De play5 klinkt wel voller en heeft meer bereik in het laag. Het is alleen erg persoo
nlijk, maar ik vind dat je met een duo opstelling en het stereo effect een meer ruimte vullend effect krijgt. En dat vind ik (persoo
nlijk) belangrijker dan iets meer bass. Ik luister dan echter ook geen hardstyle achtige bass-heavy soort muziek.
Heb je de play1 de bass in de EQ helemaal vol staan? En heb je Loudness aan staan? Heb je trueplay gebruikt? Speel daar eens mee en ook de opstelling van je boxen.
Toen Trueplay uitkwam was ik echt verbaasd over hoeveel beter mijn play1's opeens klonken; geluid was zo afgesteld dat ik de bron (richting waar de muziek vandaan kwam) opeens niet meer zo duidelijk kon herleiden. Dat ruimtelijke effect, van een kamer gevuld door de muziek, prachtig! Dat red ik niet met 1 play5.
Wellicht is dit nog een tip...Ik heb ook een Connect. Deze sluit je zo aan op elke andere set. (MediaMarkt Outlet staan ze te koop voor ongeveer 209 euro) Zo zou je in je sportkamer er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om daar een goed klinkende microset (heb er zelf 1 ooit gekocht: LG fb163 van 130 euro, google maar eens) op aan te sluiten. Kan me namelijk zo voorstellen dat het met sporten ietwat meer om knallen gaat en minder om finesse in de muziek

Hier dan een tip om die dingen eens te gaan beluisteren in een MM of audio winkel.
Zo ben je 330 euro kwijt, maak je nog steeds gebruik van Sonos, kan je de boxen wat meer spreiden en kan je flink knallen. Is alleen niet zo stylisch als een mooie play5. Maar voor het verschil in prijs, koop je er nog een play 1 bij
[
Voor 0% gewijzigd door
Xecuter NL op 05-08-2016 18:26
. Reden: typo ]