Ga je de Sonos Playbase ook wegdoen, of wil je die behouden? Volgens mij heb je de Sonos Five misschien over het hoofd gezien. Die kun je prima als losse speaker gebruiken en voor muziek is dit eigenlijk een van de beste Sonos-speakers die je kunt kopen. In dat geval zou ik de Playbase vervangen door een Beam Gen 2. Beide passen netjes binnen je budget.ziecko schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:33:
Ik zoek even advies:
Na jaren met de Sonos play base geluisterd te hebben wil ik overstappen naar wat nieuws ivm formaat.
Ik wil jullie advies over de aankoop.
Doel:
Muziek luisteren, kwaliteit belangrijk. Muziekstijl varieert van rustig tot hard. Techno tot rock. Ik hou van een beetje punch. De playbase voldoet ruimschoots.
Doel 2
Tv geluid verbeteren, maar geen dolby 5.xxxx of welke vorm ook dan noodzakelijk.
Budget: ongeveer 1000 euro.
Locatie: klein appartement met minimalistische steil. (30m2 woonkamer)
Overwegingen: een soundbar vind de vrouw lelijk.
De opties:
1 Sonos ultra arc en koppelen aan 1 symphonisk speaker
2 Sonos era 100 & sub mini
2 era 300
Wat zouden jullie doen en waarom?
Ps: tv geluid los ik op via de AirPlay van Apple TV. Dat is echt bijzaak.
Hoofdzaak is lekker muziek luisteren en looks.
Als ik echter alleen mag kiezen uit de opties die jij zelf noemt, dan zou ik gaan voor een stereopaar Era 100 met een Sub Mini. Dat gaat qua geluidskwaliteit beter presteren dan de andere combinaties. Met een Sonos Arc Ultra heb je daarentegen wel de meest toekomstvaste basis voor je setup die je ook weer voor films kijken kunt gebruiken.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
/f/image/E4YUYBCheYY5NvkdZ87KTz2O.avif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QLPSGZW1baVpv0psOfBoF8WO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dQX0dNy5zU40PzBXTGdl9J4M.jpg?f=fotoalbum_large)