Sinds enkele dagen draai ik Android 2.3.4 (ROM inderdaad), maar het lukt mij niet meer om Flash aan de praat te krijgen in de stock internet browser. Ik weet dat flash het op bepaalde andere browsers (Miren) wel doet, maar ik blijf graag de stock browser gebruiken. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
op het xda forum is inmiddels een mod gemaakt om de noise reduction/noise cancellation standaard uit te zitten ipv standaard aan. het is nu nog een losse mod, maar ik verwacht dat hij in nieuwe roms wel (standaard) ingebakken wordt. in ieder geval leomar is er mee bezig.Roodey schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[...]
Meer mensen hier last van?
Er is nu 2 pagina's niet op gereageerd.
Is iedereen verblind door het mooie scherm en vergeten ze dat bellen ook belangrijk is?
rest alleen nog mijn probleem van het starten van voice control met de bedrade koptelefoon. als ik de knop ingedrukt hou start muziek en niet voice control
(dat mijn contactpersonenafbeeldingen van crapkwaliteit zijn.... soit...)
Ik heb ook regelmatig dat ik voicecommand per ongeluk... zal wel bug zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:24:
Is het volgende probleem al bekend? Wanneer je dubbelklikt op je start knop terwijl je telefoon op lockscreen(geen pincode of patroon) staat dan start voice command op. Nu is de kans klein dat het knopje ingedrukt wordt in je broekzak, maar toch een bugje.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Vraagje:
Is dit nou de laatste officiële firmware van Samsung ?

ja....Albert020 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:09:
Vraagje:
[afbeelding]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
In ieder geval wel voor de combinatie van telefoon, provider en land. Als je in een ander land met een non-branded toestel gezeten had, had je misschien al wel KG5 gehad ofzo.Albert020 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:09:
Vraagje:
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 23-09-2011 13:14 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb sinds ik de SGS2 heb ontzettend slecht bereik met mijn 3G verbinding. Ligt dit aan het toestel of aan de provider?
Kans dat de knop in je broekzak zo snel achter elkaar wordt ingedrukt is nihil... Wel is het heel irritant, gelukkig heb ik het kunnen uitzetten (root)Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:24:
Is het volgende probleem al bekend? Wanneer je dubbelklikt op je start knop terwijl je telefoon op lockscreen(geen pincode of patroon) staat dan start voice command op. Nu is de kans klein dat het knopje ingedrukt wordt in je broekzak, maar toch een bugje.
Vraagje, want ik begin er een beetje gallisch van te worden:
Mijn contacts worden primair gesyncht met GMail contacts. Dat gaat totnutoe maar één kant op, dus als ik in mijn telefoon wat aanpas is dat binnen de kortste keren weer verdwenen als ik het niet eerst op GMail aanpas. Rete-irritant, dat moet toch anders kunnen lijkt me. Enig idee waar er iets fout zou kunnen staan?
Cheers,
Raz.
Mijn contacts worden primair gesyncht met GMail contacts. Dat gaat totnutoe maar één kant op, dus als ik in mijn telefoon wat aanpas is dat binnen de kortste keren weer verdwenen als ik het niet eerst op GMail aanpas. Rete-irritant, dat moet toch anders kunnen lijkt me. Enig idee waar er iets fout zou kunnen staan?
Cheers,
Raz.
Doe Obelix de groeten van medmrazor schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:39:
Cheers,
Raz.
Een zoektochtje op Google laat zien dat je zkr niet de einge bent. Veel topics gaan daarover, echter (na er 7 gelezen te hebben, ben ik gestopt) nog geen passend antwoord gevonden...
Ik heb afgelopen zaterdag een telefoonnummer toegevoegd aan een contactpersoon op mijn telefoon. Dat staat er nog steeds. Het was inderdaad niet gesynct naar google contacts.Ik heb nu de geboortedatum online toegevoegd, zal eens in de gaten houden of die wel op mijn telefoon terecht komt.Dwazer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:57:
[...]
Doe Obelix de groeten van me
Een zoektochtje op Google laat zien dat je zkr niet de einge bent. Veel topics gaan daarover, echter (na er 7 gelezen te hebben, ben ik gestopt) nog geen passend antwoord gevonden...
Heb je ook de optie gekregen om deze in je Google account aan te maken bij de optie "Contact opslaan in..."?The_Fes schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:02:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag een telefoonnummer toegevoegd aan een contactpersoon op mijn telefoon. Dat staat er nog steeds. Het was inderdaad niet gesynct naar google contacts.Ik heb nu de geboortedatum online toegevoegd, zal eens in de gaten houden of die wel op mijn telefoon terecht komt.
Het was een reeds bestaand contactpersoon, waarvan ik het telefoonnummer nog niet opgeslagen had. Ik heb overigens alleen maar Google contactpersonenen. Voordat ik deze telefoon had heb ik alle contacten van mijn N97 gesynct met google, net als de kalender. En na ontvangst van mijn SGS2 heb ik alles daar naar toe gesynct.Dwazer schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:06:
[...]
Heb je ook de optie gekregen om deze in je Google account aan te maken bij de optie "Contact opslaan in..."?
ik wil graag ontvangstbevestiging van mijn smsjes, maar niet telkens een bericht erover ontvangen, maar gewoon een klein v-tje oid bij het smsje. zoiets als bij whatsapp.
is dat mogelijk?
is dat mogelijk?
eerste wat me enorm stoort, ivm n900, youtubevideo laten lopen, homebutton of wat dan ook om naar een andere app/homescreen te gaan= video stopt met spelen/downen.
Dit eens proberen.dmrazor schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:39:
zou inderdaad wel leuk zijn om video ( net als muziek ) gewoon op de achtergrond te laten lopen.Kenny1001 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:12:
eerste wat me enorm stoort, ivm n900, youtubevideo laten lopen, homebutton of wat dan ook om naar een andere app/homescreen te gaan= video stopt met spelen/downen.
Zelf luister ik regelmatig naar stand up comedy, en vaak vind je enkel video ervan.
Op men ouwe omnia kon ik kiezen om het scherm uit te doen, terwijl het geluid blijft lopen.
mss andere player proberen ?
Verwijderd
Heb een vervelend probleempje, misschien is het bekend?
Ik heb een Samsung Galaxy S2 die een heel irritant trilgeluid maakt als hij in trilstand staat, alsof er plastic heel hard trilt.
Als ik hem vasthoud is dit weg, ook als ik het klepje verwijder heb ik dit niet. Ik gok dus dat het klepje niet helemaal jofel is.
is dit een bekend probleem?
Ik heb een Samsung Galaxy S2 die een heel irritant trilgeluid maakt als hij in trilstand staat, alsof er plastic heel hard trilt.
Als ik hem vasthoud is dit weg, ook als ik het klepje verwijder heb ik dit niet. Ik gok dus dat het klepje niet helemaal jofel is.
Komt het niet door het oppervlakte waar hij op ligt? Als die van mij op mn bureau ligt lijkt het wel een stoomboot, zelfs als hij amper trilt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:02:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Nee, het is ook als ik hem los op mijn hand leg.
ph4ge schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:19:
[...]
Komt het niet door het oppervlakte waar hij op ligt? Als die van mij op mn bureau ligt lijkt het wel een stoomboot, zelfs als hij amper trilt.
Dit heb ik ook gehad, precies zoals jij het beschrijft. Heb hem direct omgeruild voor een nieuwe (doa regeling, had hem net) maar het is zeker een probleem en het hoort niet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 14:02:
Zie vanaf hier: bear87 in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"
[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 24-09-2011 15:37 ]
Het volgende 'probleem' heb ik al sinds het begin, maar opvallend genoeg zie ik dit nooit voorbij komen.
Wanneer ik de S2 aansluit op mijn pc via de usb, reageert het scherm namelijk heel erg slecht en kan ik vrijwel niks op de telefoon doen. Typen lukt gewoon niet. Is er een manier om dit op te lossen?
Wanneer ik de S2 aansluit op mijn pc via de usb, reageert het scherm namelijk heel erg slecht en kan ik vrijwel niks op de telefoon doen. Typen lukt gewoon niet. Is er een manier om dit op te lossen?
Ik had mn telefoon laten vallen, scherm laten repareren, en hij was volledig gereset, alle data weg dus. Nu had ik een backup gemaakt, maar nu heb ik al 4-5 keer deze geprobeerd te herstellen via Samsung Kies, maar hij herstelt volledig, tot de allerlaatste stap dan loopt het ineens mis en dan heb je er nog steeds niks aan.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Sinds vandaag een 8gb sd kaartje in mn toestel zitten. Bij het kopiëren van bestanden naar de sd reboot de telefoon automatisch?! Nu een paar keer gehad. Iemand die weet wat dit kan zijn?
Dat zeg ik!
Verwijderd
Sinds een paar dagen doet mijn S2 vreemd: bij het aanzetten staat er in de status balk een stuurtje met als bijbehorende tekst: "Car mode activated" en als optie "Deactivate Carmode" vervolgens wordt gevraagd of ik GPS wil aanzetten. bij bellen of gebeld worden staat automatisch de speaker aan.- ook na deactivaten van Carmode. googelen levert op dat dit meer voorkomt. een mogelijke verklaring zou zijn, vuile USB contacten waardoor de S2 denkt dat ie in een carkit zit. ik heb ze schoongemaakt met alcohol, maar helpt niet. Iemand een idee hoe dit kan en hoe te verhelpen?
Ik open net de market en die is plots helemaal vernieuwd. echter loopt ie best laggy. bij jullie ook?
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Nieuwe market is al een tijdje in omloop, kan zijn dat hij nu automatisch bij iedereen geupdate is. Ik ben er ook niet weg van. De oude markt werkt ook nog als je daar een apk'tje van kan vinden, ik heb hem ff niet bij de hand.rickyy schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:30:
Ik open net de market en die is plots helemaal vernieuwd. echter loopt ie best laggy. bij jullie ook?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is vrij zinloos. Je kan ook gewoon de updates verwijderen bij Applicaties/Beheren. Maar zonder MarketUpdater.apk te freezen/verwijderen zal de Market zichzelf toch weer vanzelf updaten naar deze versie.ph4ge schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:01:
De oude markt werkt ook nog als je daar een apk'tje van kan vinden, ik heb hem ff niet bij de hand.
Nickname does not reflect reality
Uit de handleiding: "Het is mogelijk dat het aanraakscherm tijdens het opladen niet werkt wegens een onregelmatige stroomvoorziening."Snoop schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:29:
Het volgende 'probleem' heb ik al sinds het begin, maar opvallend genoeg zie ik dit nooit voorbij komen.
Volgens mij heb ik dit niet meer sinds ik Ninphetamine 2.0.5 kernel gebruik.
Ik draai de stock-firmware en heb nog nooit last gehad van dit verschijnsel.Nivk schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:39:
[...]
Uit de handleiding: "Het is mogelijk dat het aanraakscherm tijdens het opladen niet werkt wegens een onregelmatige stroomvoorziening."
Verwijderd
Dit is alweer de 3e versie van de nieuwe market, de nieuwste is 3.1.5 die Google automatisch doorvoert. De andere 2 moest je handmatig installeren geloof ik, heb 3.1.3 en de vorige zelf moeten doenph4ge schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:01:
[...]
Nieuwe market is al een tijdje in omloop, kan zijn dat hij nu automatisch bij iedereen geupdate is. Ik ben er ook niet weg van. De oude markt werkt ook nog als je daar een apk'tje van kan vinden, ik heb hem ff niet bij de hand.
Ik heb dit inderdaad een paar keer gezien, vooral met wat brakkere opladers (met de originele heb ik het nog nooit gezien).Nivk schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:39:
[...]
Uit de handleiding: "Het is mogelijk dat het aanraakscherm tijdens het opladen niet werkt wegens een onregelmatige stroomvoorziening."
Apart dit; sinds ik overgestapt ben naar T-mobile gaat mijn batterij 2.5x zo snel leeg dan toen ik nog bij KPN zat. Hij loopt gewoon leeg waar ik bij sta nu, zelfs als ik niks doe rent hij in standby nog leeg.
Mensen hier al ervaring met 2.3.5?
Ik ga hem straks flashen http://www.samfirmware.co...or-the-galaxy-s-ii-leaks-
Ik ga hem straks flashen http://www.samfirmware.co...or-the-galaxy-s-ii-leaks-
Die kernel verandert inderdaad de hoogte van de stroomvoorziening naar het scherm tijdens het opladen.Nivk schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:39:
[...]
Hier kies aangeslingerd, maar nog niks te vinden. Andere mensen al een update?SamKiesUpdates
XEN = Netherlands I9100CEKI2/I9100XENKH1
Hehe werd tijd. Vanavond even kijken of de update wordt aangeboden en of het 2.3.4 is.Razer schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:45:
[...]
Hier kies aangeslingerd, maar nog niks te vinden. Andere mensen al een update?
Negative ... Oh Oh Samsung..Razer schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:45:
[...]
Hier kies aangeslingerd, maar nog niks te vinden. Andere mensen al een update?

Edit:
SAMFirmware op Twitter, 20 minuten geleden:
DUTCH MODE: CE = Benelux. Normaal gesproken gebruikt Samsung XW of XX voor Nederland reden waarom KIES jou SGSII niet vind.
[ Voor 30% gewijzigd door BamSlam_ op 25-09-2011 14:30 ]
Dus als ik de update verwijder, update Android 'm uiteindelijk vanzelf weer?Brad Pitt schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:05:
[...]
Dat is vrij zinloos. Je kan ook gewoon de updates verwijderen bij Applicaties/Beheren. Maar zonder MarketUpdater.apk te freezen/verwijderen zal de Market zichzelf toch weer vanzelf updaten naar deze versie.
Ik had namelijk in mijn ongeduld de apk ergens gedownload en nu als ik op de notificatie klik als er updates van apps zijn, opent de market met een secundair google account, die ik alleen gebruik voor mail en waar geen apps op zijn geïnstalleerd.
Hopen dat het nu beter werkt.
Kan je bij de instellingen van de market niet kiezen welke gmail account hij moet gebruiken?Framoes schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:06:
[...]
Dus als ik de update verwijder, update Android 'm uiteindelijk vanzelf weer?
Ik had namelijk in mijn ongeduld de apk ergens gedownload en nu als ik op de notificatie klik als er updates van apps zijn, opent de market met een secundair google account, die ik alleen gebruik voor mail en waar geen apps op zijn geïnstalleerd.
Hopen dat het nu beter werkt.
2.3.5 geïnstalleerd. Alles verliep vlekkeloos.
Nu eventjes gaan kijken of ik schrikbarende veranderingen zie.
Eerste wat me opvalt, is dat je nu van bureaublad 1, terug kan naar blad 7.
Via KIES? of root?patrickt35 schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:53:
2.3.5 geïnstalleerd. Alles verliep vlekkeloos.
Verwijderd
Hey ik zie dat op samfirmware een nieuwe firmware beschikbaar heeft gesteld met als versie nummer KI2. Het interessante van deze firmware is dat de CSC versie XENKH1 is en dat is Nederland. Er wordt dus wel degelijk gewerkt aan een nieuwe Nederlandse firmware.
Wat nu wel werkt in 2.3.5 is dat de Nederlandse taal wordt herkent tijdens het inspreken van een berichtje :-)
Telkens als ik nieuwe firmwares voorbij zie komen sluit ik m'n telefoon aan en start KIES op. En steeds geen nieuwe firmware te zien, ben eigenlijk niet van plan om hem te rooten ofzo dus maar weer verder afwachten.
Verwijderd
Lees even het topic na... Dit is al zo vaak aanbod geweest dat ik het raar vind dat jij zo'n opmerking maakt. Het komt erop neer dat jij een paar dingen verkeerd ziet/hebt begrepen.Sander H schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:36:
Telkens als ik nieuwe firmwares voorbij zie komen sluit ik m'n telefoon aan en start KIES op. En steeds geen nieuwe firmware te zien, ben eigenlijk niet van plan om hem te rooten ofzo dus maar weer verder afwachten.
Dit werkt hier al tijden, op werkelijk elke Rom die ik de laatste tijd heb gedraaidpatrickt35 schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:21:
Wat nu wel werkt in 2.3.5 is dat de Nederlandse taal wordt herkent tijdens het inspreken van een berichtje :-)
Nickname does not reflect reality
Heb het tot 3 weken terug teruggelezen, maar ik zie niet in wat ik niet begrijp? Alleen dat er al meer posts zijn geweest over het feit dat de 2.3.4 update niet op KIES verschijnt.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:38:
[...]
Lees even het topic na... Dit is al zo vaak aanbod geweest dat ik het raar vind dat jij zo'n opmerking maakt. Het komt erop neer dat jij een paar dingen verkeerd ziet/hebt begrepen.
Toch blijf ik het af en toe proberen, en dit is ook mijn eerste keer dat ik er een post over maak
Niemand?koen61 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:36:
Ik had mn telefoon laten vallen, scherm laten repareren, en hij was volledig gereset, alle data weg dus. Nu had ik een backup gemaakt, maar nu heb ik al 4-5 keer deze geprobeerd te herstellen via Samsung Kies, maar hij herstelt volledig, tot de allerlaatste stap dan loopt het ineens mis en dan heb je er nog steeds niks aan.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Wat Sander H bedoelt is dat hij op de twitterpagina http://twitter.com/#!/SamKiesUpdates heeft gelezen dat de update voor nederland beschikbaar is via kies, Echter deze is nog niet beschikbaar, ik wacht er ook op, je kan hem wel downloaden en flashen, via http://www.samfirmware.com/
Dat doe ik elke keer opnieuw als hij weer eens de Market opent met mijn tweede account.gwystyl schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:24:
[...]
Kan je bij de instellingen van de market niet kiezen welke gmail account hij moet gebruiken?
Hij gebruikt ook alleen m'n tweede account als ik de notificatie dat er updates zijn aanklik. Als ik de market gewoon open werkt het zoals het hoort, met m'n primaire account.
Hij heeft het gelezen maar ik zie het nergens staan, ben ik bind of zo?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:12:
Wat Sander H bedoelt is dat hij op de twitterpagina http://twitter.com/#!/SamKiesUpdates heeft gelezen dat de update voor nederland beschikbaar is via kies, Echter deze is nog niet beschikbaar, ik wacht er ook op, je kan hem wel downloaden en flashen, via http://www.samfirmware.com/
Misschien wel: http://twitter.com/#!/Sam...status/117925205329981440AndreStarTrek schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:55:
[...]
Hij heeft het gelezen maar ik zie het nergens staan, ben ik bind of zo?
Heb 'm nu een halve week, wat een toestel. Wat een verschil met de Nokia N97.
Maar ik heb een vraag, misschien dat iemand hier me verder mee kan helpen.
Dat synchroniseren loopt nog niet zo lekker volgens mij. Ik zie maar bij een aantal mensen in mijn whatsapp lijst de fotootjes erbij staan. Iemand enig idee hoe ik dat bij iedereen krijg? In m'n contactpersonen lijst heb ik het wel. (bij de mensen die gesynct zijn met facebook)
Maar ik heb een vraag, misschien dat iemand hier me verder mee kan helpen.
Dat synchroniseren loopt nog niet zo lekker volgens mij. Ik zie maar bij een aantal mensen in mijn whatsapp lijst de fotootjes erbij staan. Iemand enig idee hoe ik dat bij iedereen krijg? In m'n contactpersonen lijst heb ik het wel. (bij de mensen die gesynct zijn met facebook)
Vreemd, nou zie ik hem wel in de lijst staan. Ik had een paar keer op vernieuwen gedrukt maar dat hielp niet, maar op eens zag ik bovenaan 15 nieuw tweets komen waar ik op kon drukken. Foutje website?
Van androidworld over de update 2.3.5....
Ik wil er even op wijzen dat er een versie door Samsung is uitgebracht waarin een nieuwe bootloader zit.
Deze bootloader zorgt ervoor dat je de flashcounter NIET MEER KUNT RESETTEN VIA DE jig!
Het versienummer van die update is nog onbekend, maar het blijkt dus dat samsung op de hoogte is van de jig en hier iets aan probeerd te doen.
Dus als er in deze rom ook een bootloader zit...vraag jezelf dan af of je de gok wil wagen en deze te flashen.
Er zullen wel snel custom roms komen op 2.3.5 dus als je even gedult hebt dan kun je een versie flashen waar geen bootloader in zit die de jig onbruikbaar maakt.
Ik wil er even op wijzen dat er een versie door Samsung is uitgebracht waarin een nieuwe bootloader zit.
Deze bootloader zorgt ervoor dat je de flashcounter NIET MEER KUNT RESETTEN VIA DE jig!
Het versienummer van die update is nog onbekend, maar het blijkt dus dat samsung op de hoogte is van de jig en hier iets aan probeerd te doen.
Dus als er in deze rom ook een bootloader zit...vraag jezelf dan af of je de gok wil wagen en deze te flashen.
Er zullen wel snel custom roms komen op 2.3.5 dus als je even gedult hebt dan kun je een versie flashen waar geen bootloader in zit die de jig onbruikbaar maakt.
Intratech van XDA heeft al een 2.3.5 versie uitgebracht zonder de vernieuwde booloader. Niets aan de hand dus.
IDD die had ik geclasht. 2.5min en je bent klaar. No wypePolster schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:21:
Intratech van XDA heeft al een 2.3.5 versie uitgebracht zonder de vernieuwde booloader. Niets aan de hand dus.
De update is nu toch beschikbaar via Kies!Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:12:
Nu aan het installeren
Hier ook, alleen het downloaden van de firmware gaat erg langzaam, maar goed we hebben umSibrand schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:47:
[...]
De update is nu toch beschikbaar via Kies!
Nu aan het installeren
Hier nu dus ook 2.3.4

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2011 08:16 ]
Heb vanmorgen even gekeken of er voor mij ook een update klaar staat en ja hoor:Sibrand schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:47:
[...]
De update is nu toch beschikbaar via Kies!
Nu aan het installeren

En nu de hamvraag: is dit ook dé 2.3.4 update of één of andere 'tussen'-update?
heutsm schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:15:
[...]
Heb vanmorgen even gekeken of er voor mij ook een update klaar staat en ja hoor:
[afbeelding]
En nu de hamvraag: is dit ook dé 2.3.4 update of één of andere 'tussen'-update?

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2011 08:32 ]
Samsung werkt bijna nooit met OTA's, die functie zit wel op je toestel, maar voor Nederlandse toestellen is daar nog nooit een update verschenen. Dus dat wordt updaten via KIES danwel Odin.nobleone schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:34:
OTA is ie er nog niet. Komt dat nog?
Hier ook de update vanmorgen voor het werk geinstalleerd. Enige dat me tot nu toe opvalt is dat ik even al me contacten opnieuw dien te koppelen met LinkedIn / Facebook.
Het is niet helemaal duidelijk waarom, maar Samsung gebruikt de mogelijkheid tot OTA updates niet.nobleone schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:34:
OTA is ie er nog niet. Komt dat nog?
Constructed: Silver || Limited: Silver
Na preparing firmware upgrade krijg ik "connection lost with GT-I9100" via Kies. Elke keer weer of ik nou wel of geen backup maak vooraf.
en ook interessant: wat voor gallery zit erin? nog steeds dezelfde of is deze vervangen?
[ Voor 33% gewijzigd door reyals op 26-09-2011 13:37 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Als ik onderstaande post zie heeft KPN al goedgekeurd toch?reyals schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:36:
(hoop dat kpn opschiet met t goedkeuren van deze update... kan ik ook weer updaten)
Albert020 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:01:
[...]
Hier ook, alleen het downloaden van de firmware gaat erg langzaam, maar goed we hebben um
Hier nu dus ook 2.3.4
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
en nu afwachten op android 4.0 en dat woord een hele andere ervaring denk ik.
woord er eindelijk de gpu gebruikt voor de menu's waardoor het smooth
gaat lopen.
woord er eindelijk de gpu gebruikt voor de menu's waardoor het smooth
Ik vind de S2 anders behoorlijk smooth. Itt de meeste andere androids, dat wel, dus daar gaat het wel wat uitmaken, maar voor de snelheid hoeft het bij de s2 niet imo.
Is er vanuit Samsung al gezegd dat de SGS2 een update naar Android 4.0 krijgt?raro007 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:49:
en nu afwachten op android 4.0 en dat woord een hele andere ervaring denk ik.
woord er eindelijk de gpu gebruikt voor de menu's waardoor het smoothgaat lopen.
Ik zit met een probleem: mijn GS2 camera kan niet focussen, zodat de foto's van dramatische kwaliteit zijn. Het heeft niets te maken met de macro-mode, autofocus staat gewoon aan. Wat ik heb geprobeerd:
- Andere custom firmwares (Ik zat op Litening)
- Terug naar stock
- Andere camera apps uit de market
- custom camera-apps (potatoman)
- Camera firmware update.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!
- Andere custom firmwares (Ik zat op Litening)
- Terug naar stock
- Andere camera apps uit de market
- custom camera-apps (potatoman)
- Camera firmware update.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Alvast bedankt!
Misschien dat dat jou tegen zal gaan houden om Icecream Sandwich op je SGS2 te draaien, maar de community op XDA in ieder geval nietTrasos schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:02:
[...]
Is er vanuit Samsung al gezegd dat de SGS2 een update naar Android 4.0 krijgt?
Ik denk niet dat Samsung nog gaat werken aan een 4.0 rom voor de SII. Tegen de tijd dat ze dat voor elkaar zouden hebben zijn we 18 maanden verder en is iedereen al weer toe aan een nieuwe telefoon. Ik denk dat een 4.0 rom zal moeten komen vanuit de community devs.Trasos schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:02:
[...]
Is er vanuit Samsung al gezegd dat de SGS2 een update naar Android 4.0 krijgt?
Dat heb je goed gezienjelmervos schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:45:
[...]
Als ik onderstaande post zie heeft KPN al goedgekeurd toch?
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2011 11:10 ]
Net via Kies de update doorgevoerd. Gallery vertoont nu een blauwe lijn aan de zijkant als je verder dan de eerste of laatste foto probeert te vegen.reyals schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:36:
en ook interessant: wat voor gallery zit erin? nog steeds dezelfde of is deze vervangen?
Verder werkt Swype iets anders. Krijg nu eerst de vraag of ik een onbekend woord wil toevoegen aan het woordenboek en de suggesties van woorden worden onder het invoerscherm getoond i.p.v. een pop-up.
En als ik bij "info over het toestel" een paar keer snel achter elkaar op 2.3.4 tap, krijg ik 'zombie art' te zien! :-D
Die blauwe lijnen (boven,onder,zijkanten) zitten door het hele OS heen. Wel even wennen.nobleone schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:54:
[...]
Net via Kies de update doorgevoerd. Gallery vertoont nu een blauwe lijn aan de zijkant als je verder dan de eerste of laatste foto probeert te vegen.
Verder werkt Swype iets anders. Krijg nu eerst de vraag of ik een onbekend woord wil toevoegen aan het woordenboek en de suggesties van woorden worden onder het invoerscherm getoond i.p.v. een pop-up.
En als ik bij "info over het toestel" een paar keer snel achter elkaar op 2.3.4 tap, krijg ik 'zombie art' te zien! :-D
Tja, dat heet het overscroll effect en zit standaard bij android (zij het dat het bij AOSP -kale android- volgens mij geel was). Naar wat ik begreep was dat ook het hele gedoe van die rechtzaak, het bounce effect. Dat moest Samsung uit zijn systeem verwijderen, niet enkel bij de gallerij (las ik op xda, vraag me even niet naar de bron).kronk schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:56:
[...]
Die blauwe lijnen (boven,onder,zijkanten) zitten door het hele OS heen. Wel even wennen.
Ben in ieder geval benieuwd naar de update en ga hem vanavond na mijn werk eens proberen!!
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Waanzinnig eigenlijk, dat je zoiets kunt patenteren... Is dat niet te vergelijken met een situatie waar een eerste filmmaker de 'fade-to-black' gepatenteerd zou hebben en films die anderen maken die dat gebruiken laat verbieden? Op mij komt het in ieder geval onwerkelijk over.mbroeders schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:00:
[...]
Tja, dat heet het overscroll effect en zit standaard bij android (zij het dat het bij AOSP -kale android- volgens mij geel was). Naar wat ik begreep was dat ook het hele gedoe van die rechtzaak, het bounce effect. Dat moest Samsung uit zijn systeem verwijderen, niet enkel bij de gallerij (las ik op xda, vraag me even niet naar de bron).
Ben in ieder geval benieuwd naar de update en ga hem vanavond na mijn werk eens proberen!!
Helemaal mee eens!!! Eigenlijk zou het bizarre van deze situatie er eens voor moeten zorgen dat het hele patent-systeem eens opnieuw wordt bekeken.embee schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:07:
[...]
Waanzinnig eigenlijk, dat je zoiets kunt patenteren... Is dat niet te vergelijken met een situatie waar een eerste filmmaker de 'fade-to-black' gepatenteerd zou hebben en films die anderen maken die dat gebruiken laat verbieden? Op mij komt het in ieder geval onwerkelijk over.
PS. Sorry voor dit OT geneuzel. Back to 2.3.4... (-;
\o/ werkt echt!nobleone schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:54:
[...]
waarom zouden ze zoiets in inzetten ?
Dat is een easter egg, die zit in elke android versie. Ik kan even niet zo gauw bedenken wat het ook alweer was in Froyo, maar elke versie komt er een nieuwe easter egg in. Grapje van de developers...raro007 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:18:
[...]
\o/ werkt echt!
waarom zouden ze zoiets in inzetten ?
Edit- dit is dus niet nieuw voor 2.3.4, maar zat al in alle 2.3 (Gingerbread) versies (-:
[ Voor 10% gewijzigd door mbroeders op 26-09-2011 12:21 ]
Ik ben al zo'n 2 maanden een tevreden SGS2 gebruiker, alleen sinds zondagochtend doet het scherm het niet meer
wss gebeurd tijdens het stappen zaterdagavond/nacht.. Ik wilde zondagochtend m'n telefoon pakken om te kijekn hoe laat het is, zwart scherm... Heb 'm toen aan de lader gehangen (mss lege accu dacht ik), maar het scherm gaat niet meer aan. Het geluid speelt wel af, dus hij start op. Heel soms gaat het scherm aan.
Ik breng hem gewoon terug naar de winkel waar ik 'm gekocht heb (garantie). Maar ik ben bang dat het een gevalletje vochtschade is (mss bier over m'n broek gekregen o.i.d.). Iemand ervaring met de kosten van het repareren van de telefoon?
Ik breng hem gewoon terug naar de winkel waar ik 'm gekocht heb (garantie). Maar ik ben bang dat het een gevalletje vochtschade is (mss bier over m'n broek gekregen o.i.d.). Iemand ervaring met de kosten van het repareren van de telefoon?
Vaak bu'j te bang!
Iemand een changelog van de nieuwe firmware??
Samsung geeft nooit officiele changelogs vrijalwaysleft schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:25:
Iemand een changelog van de nieuwe firmware??
Mmmm. Ik heb maar 1 reden om up te daten....en dat is eventueel betere accuduur. Heeft die nieuwe firmware het niet....dan geen firmware update voor mijRazer schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:26:
[...]
Samsung geeft nooit officiele changelogs vrij
Daar heb ik ook last van sinds vorige week.tommygun_24 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:07:
Ik zit met een probleem: mijn GS2 camera kan niet focussen, zodat de foto's van dramatische kwaliteit zijn. Het heeft niets te maken met de macro-mode, autofocus staat gewoon aan. Wat ik heb geprobeerd:
Ook dat de Gallery soms niet doorlaad, en ik hem 2x opnieuw moet opstarten, alvorens de mappen tevoorschijn komen. Lijkt alsof mijn tel aan het aftakelen is. (1e batch had ik)
Wellicht ten overvloede, maar dit kwam zojuist voorbij op Twitter:
Samsung Nederland
Vanaf nu beschikbaar de nieuwe firmware update voor de Samsung Galaxy S2, naar versie 2.3.4 #Update
Daar kan ik op dit moment nog niks over zeggen, schijnt dat de Android-OS tijd wel lager is geworden.alwaysleft schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:27:
[...]
Mmmm. Ik heb maar 1 reden om up te daten....en dat is eventueel betere accuduur. Heeft die nieuwe firmware het niet....dan geen firmware update voor mij
Verwijderd
same hereFurfoot schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:24:
Na preparing firmware upgrade krijg ik "connection lost with GT-I9100" via Kies. Elke keer weer of ik nou wel of geen backup maak vooraf.

Kies draait met admin rechten, hiervoor nooit problemen met Kies gehad
edit: fixed denk ik, hij is nu aan het flashen
1: disconnect alles en sluit Kies af (wel zorgen dat kies geupdate is naar laatste versie)
2: ga naar de Program Files\Samsung\Kies\USB update directory en draai die usb update installer. Hij waarschuwde mij dat hij all installed was maar gewoon nog een keer gedaan (dit is een nieuwere versie aan de datum te zien)
3: na afloop S II weer aansluiten, zorg dat hij in PC/Kies mode staat, Windows zal nu wat driver updates installen
4: start Kies weer op (ik doe dat altijd met admin rights voor de zekerheid), nu lijkt de firmware upgrade wel te werken
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 13:55 ]
Bij de grote bedrijven als Dynafix kost het vervangen van een scherm tussen de €200,- en €300,- maar je hebt ook kleinere bedrijven die het goedkoper doen (en dan heb ik het niet over louche belwinkels).-tom-562 schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:24:
Ik ben al zo'n 2 maanden een tevreden SGS2 gebruiker, alleen sinds zondagochtend doet het scherm het niet meerwss gebeurd tijdens het stappen zaterdagavond/nacht.. Ik wilde zondagochtend m'n telefoon pakken om te kijekn hoe laat het is, zwart scherm... Heb 'm toen aan de lader gehangen (mss lege accu dacht ik), maar het scherm gaat niet meer aan. Het geluid speelt wel af, dus hij start op. Heel soms gaat het scherm aan.
Toen ik in Utrecht naar het officiele reparatiepunt van Samsung ging (Vodafone winkel centrum), kreeg ik van de medewerker achter de balie een kaartje van iemand die met officiele Samsung (heb het gecontroleerd) onderdelen en behoud van de garantie mijn scherm heeft vervangen voor €140,-
Ook was ik m'n telefoon maar een dag kwijt i.p.v. 3 weken.
"Netherlands CEKI2 firmware with old bootloader and kernel now available."
van XDA
van XDA
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik heb de update ook maar via KIES gedaan. Dit ging vrij vlot. Nu gaan kijken wat de veranderingen zijn, lekker pielen met je telefoon
.
Volgens mij zijn in 2.3.4 inderdaad wat batterijduur verbetering tov 2.3.3.
Volgens mij zijn in 2.3.4 inderdaad wat batterijduur verbetering tov 2.3.3.
Updaten gaat niet echt lekker.
EERSTE POGING

TWEEDE POGING

Nu KIES afgesloten en opnieuw opgestart. Tevens USB-kabel in andere port gestopt. Lijkt vooralsnog te werken.
EERSTE POGING

TWEEDE POGING

Nu KIES afgesloten en opnieuw opgestart. Tevens USB-kabel in andere port gestopt. Lijkt vooralsnog te werken.
Ik vraag me echt nog steeds af waarom Samsung niet gewoon OTA updates aanbiedt. Met Kies is het namelijk niets dan crisis. Op de Mac zijn updates voor de S2 nog niet mogelijk en onder Windows XP (vorige laptop afgestoft) zijn er de hele tijd verbindingsproblemen.
Heb het lijstje afgewerkt dat een paar posts terug staat, maar dan loopt Kies vast nadat de update is gedownload naar Kies zelf.
Dit soort gezeik is voor mij wel een reden om bij mijn volgende abonnement weer een HTC te nemen.
EDIT:
Nu claimt Kies dat mijn batterij bijna leeg is. Hoewel Kies er net ongeveer 10% uit heeft getrokken (vraag me niet hoe, maar ging van 81% naar 71%), heb ik nog steeds 70% batterij over. Dat is, naar mijn weten, niet leeg of bijna leeg.
Heb het lijstje afgewerkt dat een paar posts terug staat, maar dan loopt Kies vast nadat de update is gedownload naar Kies zelf.
Dit soort gezeik is voor mij wel een reden om bij mijn volgende abonnement weer een HTC te nemen.
EDIT:
Nu claimt Kies dat mijn batterij bijna leeg is. Hoewel Kies er net ongeveer 10% uit heeft getrokken (vraag me niet hoe, maar ging van 81% naar 71%), heb ik nog steeds 70% batterij over. Dat is, naar mijn weten, niet leeg of bijna leeg.
[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 26-09-2011 14:45 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.
Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .
Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier