Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmaal voorbij aan al die foutmeldingen, moet je 3gb !!!!! aan vrije ruimte hebben om te installeren. Beetje veel voor mijn netbookje. Ook heel erg veel om op last van de rechter de fotogallerij aan te passen, tenzij Samsung een full-hd filmpje in de firmware heeft gestopt vind ik het belachelijk dat een firmware update 3gb groot is.

Het ziet ernaar uit dat die 3gb niet is gebruikt, ik heb wel 3gb ruimte vrij gemaakt alvorens de update kon beginnen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 15:26 . Reden: aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Hier is hij ook eindelijk na 2 uur (!) klaar met updaten.
De SII is echt zo'n beest van een toestel, maar Kies daarentegen is toch wel de grootste prul ooit gemaakt.. Gelukkig is het niet nodig die software elke dag te gebruiken.
Ik ben benieuwd of de SII nu beter presteert (hoewel ik er met 2.3.3 ook helemaal geen klagen over had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Hier verbindt Kies helemaal niet meer. Al drie keer de verbindingssoftware opnieuw geïnstalleerd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:32
Mijne is geupdate. Root is wel weer weg natuurlijk, fix ik thuis wel... Daarnaast is het Bounce-effect weg en komt er nu een blauwe gloed als je op het einde van een lijst bent... Wel even wennen. Vond dat bounce nice....

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Framoes schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:21:
[...]

Bij de grote bedrijven als Dynafix kost het vervangen van een scherm tussen de €200,- en €300,- maar je hebt ook kleinere bedrijven die het goedkoper doen (en dan heb ik het niet over louche belwinkels).

Toen ik in Utrecht naar het officiele reparatiepunt van Samsung ging (Vodafone winkel centrum), kreeg ik van de medewerker achter de balie een kaartje van iemand die met officiele Samsung (heb het gecontroleerd) onderdelen en behoud van de garantie mijn scherm heeft vervangen voor €140,-

Ook was ik m'n telefoon maar een dag kwijt i.p.v. 3 weken.
Ok tnx. Ik ga hem voor de zekerheid eerst nog een aantal dagen boven een warm iets leggen met een luchtstroom erlangs (verwarming o.i.d.) om eventueel vocht er uit te laten dampen. Heeft mij in het verleden ook al eens geholpen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 08:41
Twee uur over updaten? Ik was klaar in een kwartiertje. Echter had ik alleen mijn instellingen in de backup zitten, niet mijn bestanden, foto's muziek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Nou lekker, update is binnen en binnen het half uur reset de telefoon uitzich zelf en gaat spontaan opnieuw opstarten. Dis is nu 3 keer gebeurt en tijdens het typen nu ook een 4de keer! Wat doe ik nu verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:00:
Hier verbindt Kies helemaal niet meer. Al drie keer de verbindingssoftware opnieuw geïnstalleerd, maar helaas.
Zelfde ellende hier. Al diverse malen opnieuw geïnstalleerd maar telkens zonder succes.
Wat een baggerzooi zeg die KIES software... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:40:
[...]

Zelfde ellende hier. Al diverse malen opnieuw geïnstalleerd maar telkens zonder succes.
Wat een baggerzooi zeg die KIES software... :(
Computer opnieuw opstarten, daarna usb in andere stoppen. Daarna werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ewivis schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:41:
[...]

Laptop wegzetten, om niet de klantenservice te bellen en iemand de huid vol te schelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 17:12
[...]

Yep, dat werkte bij mij ook. Alleen aan het einde van de update toch nog een foutmelding. Waarop KIES geen verbinding meer kon maken met mijn SII. Op dat moment stond op mijn SII dat ik 'target' niet mocht uitzetten.

Nu eindelijk mijn SII toch maar (tegen de aanwezingen op het scherm in) uitgezet en weer aangezet en jawel... mijn SII is niet ge-update.

Dus nu maar 'even' voor de derde keer proberen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Telkens als ik KIES opnieuw heb geïnstalleerd en de telefoon aansluit gaat Windows ook nog eens drivers installeren. KIES maakt nooit verbinding met de telefoon, het blijft maar steeds staan op 'verbinding maken' met die draaiende pijltjes ernaast. Meer gebeurt er niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:59:
[...]

Telkens als ik KIES opnieuw heb geïnstalleerd en de telefoon aansluit gaat Windows ook nog eens drivers installeren. KIES maakt nooit verbinding met de telefoon, het blijft maar steeds staan op 'verbinding maken' met die draaiende pijltjes ernaast. Meer gebeurt er niet... 8)7
Dat opnieuw installeren gebeurd ook steeds bij mij hoor.. Echter deed hij het ineens. Het is ook echt een boutpakket hoor... Telefoons van samsung zijn 8) Maar de software om te upgraden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de nieuwe firmware zit toch "over-the-air-updates" ingebakken? Met andere woorden kunnen wij Kies ergens in zee dumpen? Samsung zult denk ik wel Kies aanhouden aangezien ze Kies zelf hebben ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:04:
In de nieuwe firmware zit toch "over-the-air-updates" ingebakken? Met andere woorden kunnen wij Kies ergens in zee dumpen? Samsung zult denk ik wel Kies aanhouden aangezien ze Kies zelf hebben ontwikkelt.
Neen, het knopje Software-updates werkt neit hier iig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update zonder problemen. Inderdaad blauwe overscrollzones nu. Verder is het overzicht van geopende paginas in de browser nu als carrousel weergegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef het op, dan maar géén firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Net een update naar 2.3.4 uitgevoerd. Meer mensen die last hebben van een slechtere beeldkwaliteit van de widgets Accuweather en Agenda? Het lijkt wel of er sprake is van een veel lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Een heel positief iets is dat het scrollen aangepast is in de browser. Super snel. Ook lijkt het batterijleven ietsjes beter.

Echt sneller is het toestel niet geworden. Maar daar ha ;) d ik al geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 20-09 17:12
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:32:
Ik geef het op, dan maar géén firmware update.
Even je PC rebooten EN andere USB-port gebruiken helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dlocks schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:44:
[...]

Bij mij had dat tot gevolg dat Kies oneindig bleef laden en mijn telefoon niet meer herkend. Ga nu voor poging 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:44:
[...]

Helaas niet nee. Echt ik heb werkelijk geen idee meer wat ik nou fout doe, maar de telefoon maakt gewoon géén verbinding met KIES. Ik heb drie USB-poorten maar geen enkele die werkt.
En hij heeft het wel gedaan, de vorige update (toen ik mijn telefoon net had in mei '11) ging zonder problemen.
Moedeloos wordt ik hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:48:
[...]

Helaas niet nee. Echt ik heb werkelijk geen idee meer wat ik nou fout doe, maar de telefoon maakt gewoon géén verbinding met KIES. Ik heb drie USB-poorten maar geen enkele die werkt.
En hij heeft het wel gedaan, de vorige update (toen ik mijn telefoon net had in mei '11) ging zonder problemen.
Moedeloos wordt ik hiervan...
En je mobiel staat toevallig bij instellingen>aplicaties>ontwikkeling niet aangevinkt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
iklucas schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:49:
[...]

En je mobiel staat toevallig bij instellingen>aplicaties>ontwikkeling niet aangevinkt daar?
Dan geeft Kies aan dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
iexip66 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:35:
Net een update naar 2.3.4 uitgevoerd. Meer mensen die last hebben van een slechtere beeldkwaliteit van de widgets Accuweather en Agenda? Het lijkt wel of er sprake is van een veel lagere resolutie.
Lijkt beter te worden. Dat kan toch eigenlijk niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Nu online
Framoes schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:52:
[...]

Dan geeft Kies aan dat er iets mis is.
Ik bedoelde het meer als in, vink USB debugger uit.

Maar die stond waarschijnlijk al uit.

Sorry, ik kan je er ook niet verder mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ALs het niet via Kies lukt om te updaten.

Download de ROM zelf en update via Odin, is gewoon officieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iklucas schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:49:
[...]

Beide opties staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor een goede verbinding met KIES moest ik WidgetLocker (vervanger voor het lock screen) uitschakelen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:59:
ALs het niet via Kies lukt om te updaten.

Download de ROM zelf en update via Odin, is gewoon officieel
Daar ben ik me nu in aan het verdiepen. Ben geen ster in dit soort dingen dus hoop dat het niet te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
iklucas schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:56:
[...]

Ik bedoelde het meer als in, vink USB debugger uit.

Maar die stond waarschijnlijk al uit.

Sorry, ik kan je er ook niet verder mee helpen
Dat bedoelde ik ook. Die had ik eerst aan staan en toen gaf Kies aan dat m'n telefoon niet in Kies (pc studio) modus stond. Toen heb ik het afgevinkt en leek het even te werken, tot ik de voor mij bekende fout kreeg dat Kies na het downloaden van de update m'n telefoon disconnect.

Ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en reboot gedaan. Telefoon aangesloten, installeert wat drivers, tot: "uw hardware is mogelijk niet goed geïnstalleerd."
Sindsdien als ik m'n telefoon aansluit en Kies aanzet (of andersom) reageert Kies door te proberen verbinding te maken tot hij een fout aangeeft en zegt dat ik 'm opnieuw moet aansluiten (wat niet werkt).

Ik word er gewoon een beetje moe van. De vorige update heeft me twee dagen bezig gehouden omdat het niet werkte en nu lijkt het helemaal niet meer te gaan werken. Het is gewoon belachelijk dat het niet behoorlijk werkt.

EDIT

Heeft iemand ervaring met Heimdall? Odin draait namelijk niet op OSX en dit schijnt het alternatief te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 26-09-2011 17:13 . Reden: Heimdall ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Nu online
Okee, net even de update geinstalleerd, ging goed! Wat ik metteen opmerk is dat je het homescreen nu ook oneindig kunt rond scrollen. Enige rare eraan is, dat je zegmaar als je van je laatste homescreen naar het eerste, ipv het achtergrond plaatje door laat scrollen en begin laat komen, de pictogrammen wel doorscrollen, maar het achtergrond plaatje de andere kant op naar het begin gaat.

Ja, beetje moeilijk te beschrijven, maar het ziet er imo best raar uit(al ben ik wel blij met deze functie!)

Edit:

ook nieuw: tijdens USB connectie kun je mobiel blijven gebruiken, (voorheen moest ik usb debugger daarvoor aanzetten)

dus tot nu bekend:

- USB connectie en mobiel gebruiken
- Doorscrollen van Homescreen
- In de gallery bij de rand van de gallery een blauwe gloed ipv verende beweging met zwart

[ Voor 23% gewijzigd door iklucas op 26-09-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
iexip66 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:35:
Is bij mij de agenda widget, zit een dikke en iets dunne witte streep links ?

[ Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik had gehoopt dat ze wat aan de color banding hadden gedaan. En door dat blauwe scroll effect valt het nu extra op.

En wat is er met het lettertype gebeurt? Was dat ook gepatenteerd door Apple ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door eew op 26-09-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Albert020 schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:30:
[...]

Is bij mij de agenda widget, zit een dikke en iets dunne witte streep links ?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hebben meer mensen dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/74098/y5wF6TcGEU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Zier er bij mij inderdaad ook zo uit. Allen heb ik Accuweather (verkleind middels LauncherPro) op de plek waar jij Actieve applicaties hebt. Agendawidget is er niet bepaald op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, gelukt!
Werkelijk na pas 12 keer proberen is het nu dan toch nog gelukt.
Maar nooit meer, een volgende keer doe ik het gewoon met het programma Odin!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
iexip66 schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:42:
Zier er bij mij inderdaad ook zo uit. Allen heb ik Accuweather (verkleind middels LauncherPro) op de plek waar jij Actieve applicaties hebt. Agendawidget is er niet bepaald op vooruit gegaan.
Mijn Accuweather ziet er volgens mij wel normaal uit, alleen de Agenda zie je strepen !

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/74099/p9AftkKnOvX7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
iklucas schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:13:
Okee, net even de update geinstalleerd, ging goed! Wat ik metteen opmerk is dat je het homescreen nu ook oneindig kunt rond scrollen. Enige rare eraan is, dat je zegmaar als je van je laatste homescreen naar het eerste, ipv het achtergrond plaatje door laat scrollen en begin laat komen, de pictogrammen wel doorscrollen, maar het achtergrond plaatje de andere kant op naar het begin gaat.

Ja, beetje moeilijk te beschrijven, maar het ziet er imo best raar uit(al ben ik wel blij met deze functie!)

Edit:

ook nieuw: tijdens USB connectie kun je mobiel blijven gebruiken, (voorheen moest ik usb debugger daarvoor aanzetten)

dus tot nu bekend:

- USB connectie en mobiel gebruiken
- Doorscrollen van Homescreen
- In de gallery bij de rand van de gallery een blauwe gloed ipv verende beweging met zwart
Ook is er een extra (Systeem)spaarstand bijgekomen., Het is alleen helaas niet precies duidelijk wat die in of uitschakeld ?

Volgens mij was er eerst geen USB icoontje linksboven als je de USB kabel aangesloten had (Nu dus wel)

Als je phone aam het laden is, staat dat op het lockscreen (was dacht ik eerst niet ???)

Widgets lijst scrollt nu ook door.

SIM contacten zijn nu ook te bewerken, op de phone en in KIES, en dat was zeker eerst niet mogelijk met de stock ROM 2.3.3

[ Voor 5% gewijzigd door TifKag op 26-09-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:33
Telkens na het backuppen van mijn gegevens verbreekt KIES de verbinding met de telefoon...
Hierdoor komt hij niet verder en zit ik in een eindeloze loop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kreeg net een update van KIES voor m'n kiezen :) Met nieuwe USB-drivers. Iemand anders dit al gehad voordat hij/zij de upgrade naar 2.3.4 uitvoerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:00:
Kreeg net een update van KIES voor m'n kiezen :) Met nieuwe USB-drivers. Iemand anders dit al gehad voordat hij/zij de upgrade naar 2.3.4 uitvoerde?
Ja ik, en toen begon bij mij de ellende.....
Maar vraag me af of je de firmware kan updaten zonder KIES te updaten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik wil eerst een backup maken voordat ik naar de 2.3.4 ga. Echter wil Kies dit niet doen. De verbinding wordt steeds verbroken. Syncen met Kies lukt wel gewoon.

Is de backup nodig voor een succesvolle update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:03:
[...]
De update van KIES zelf neemt veel tijd in beslag bij mij. Eerst de update naar de nieuwe CDC-drivers.. die moesten van Windows Update komen en dat neem heel veel tijd in beslag (10 minuten). Nu krijg ik van Windows Update zelf weer twee Samsung USB drivers als recommended update. Die laat ik nu installeren. Eens kijken of bij mij de upgrade naar 2.3.4 dan wel in een keer goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:03:
[...]

al eens die USB driver installer gedraaid die zich in "Program Files\Samsung\Kies\USB Update" bevindt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wreckerrm schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:05:
Ik wil eerst een backup maken voordat ik naar de 2.3.4 ga. Echter wil Kies dit niet doen. De verbinding wordt steeds verbroken. Syncen met Kies lukt wel gewoon.

Is de backup nodig voor een succesvolle update?
Heb geen backup nodig gehad, alles is goed gegaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:07:
[...]
al eens die USB driver installer gedraaid die zich in "Program Files\Samsung\Kies\USB Update" bevindt ?
Nee, maar wel \Program Files\Samsung\Kies\USB Driver\SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mojoritty
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb sinds de update naar 2.3.4 problemen met het aansluiten van mn telefoon aan de PC. Als ik m gewoon aansluit wordt de telefoon wel netjes in de verkenner weergegeven en kan ik ook de drive benaderen, maar als ik iets naar mn pc probeer te kopieren krijg ik de mededeling dat de verbinding met het apparaat verbroken is. De telefoon blijft daarna constant het full-screen usb connectie scherm tonen met de mededeling "syncing". Alleen door de kabel er uit te halen krijg ik mn home-screen weer.
Valt me zoiezo op dat je tegenwoordig niet meer het beeldvullende usb connectie scherm meer krijgt als je m aan de pc hangt, alleen een mededeling MTP connectie in de statusbar.

Vreemd genoeg lijkt KIES wel te connecten, de telefoon wordt herkend, hij geeft aan dat de laatste firmware er op staat. Als ik in Kies echter bij voorbeeld mn contacten of foto's probeer te bekijken blijft KIES ook eeuwig zoeken naar files (ronddraaiende oranje cirkel).

Wanneer ik m telefoon in usb client modus zet om hem als mass storage device aan te sluiten doet ie ook vreemd. Het duurt een hele tijd voordat de drives zichtbaar worden, daarna kan ik ze niet benaderen. Als ik op de gemounte schijf klik blijft de verkenner hangen. Ik zie ook dat in de USB disconnect lijst twee schijven voor de telefoon staan. Ik heb er geen sd kaartje in zitten, en de tweede schijf lijkt ook niet zichtbaar te worden onder deze computer.

Iemand anders die problemen heeft met usb na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:07:
[...]

Ja die had ik ook geprobeerd.
Inmiddels is het me gelukt na 12 keer proberen. Ik weet nu wel zeker dat ik KIES nooit meer zal gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:10:
[...]
Ja die had ik ook geprobeerd.
Inmiddels is het me gelukt na 12 keer proberen. Ik weet nu wel zeker dat ik KIES nooit meer zal gebruiken...
Zonder overdrijving, door dit soort gedoe begin ik er toch over te twijfelen om volgende keer voor een iPhone of desnoods een HTC-toestel te kiezen.. nog afgezien van de rare policy van Samsung om de updates op verschillende tijdstippen in verschillende landen uit te brengen. OK, iTunes is ook niet alles, maar werkt imho een stuk betrouwbaarder dan KIES en Apple brengt haar firmware-updates in een keer wereldwijd uit. Maar goed, ik moet nog 21 maanden met de Samsung doen en het toestel zelf steent zwaar!

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 26-09-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 23:33
Van zodra ik 'backup overslaan' klik verbreekt hij verbinding met men telefoon...
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frye schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:35:
Van zodra ik 'backup overslaan' klik verbreekt hij verbinding met men telefoon...
Iemand een oplossing?
Backup wél maken? Is 1 minuutje extra.. Qua tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
frye schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:35:
Iemand een oplossing?
We verwachten wat meer eigen initiatief dan het dumpen van een oneliner en dan vragen om een oplossing. Neem aub Het algemeen beleid door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bah. Ook bij mij "update mislukt" melding. Gaat KIES bij tweede poging de firmware opnieuw downloaden. Belachelijk, het was al een keer gedownload, bewaar het dan gewoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
BamSlam_ schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:53:
Bah. Ook bij mij "update mislukt" melding. Gaat KIES bij tweede poging de firmware opnieuw downloaden. Belachelijk, het was al een keer gedownload, bewaar het dan gewoon. :(
Ik heb ook altijd problemen met Kies en mijdt het daarom ook.

Gewoon even naar dit threadje op xda. Daarvandaan Odin en de rom downloaden en installeren. Dan heb je nog een versie zonder de nieuwe bootloader ook (dus werkt de JIG gewoon nog steeds)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Zonder dat je alles kwijt bent? Oftewel zonder fulltime wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
R86Bakker schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:00:
Ik heb ook altijd problemen met Kies en mijdt het daarom ook.

Gewoon even naar dit threadje op xda. Daarvandaan Odin en de rom downloaden en installeren. Dan heb je nog een versie zonder de nieuwe bootloader ook (dus werkt de JIG gewoon nog steeds)!
Bij take 2 ging het wel goed :) Wel raar: m'n Vimeo-app icoontje is verdwenen na de update. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik dacht dat video- en voicechat in GTalk van 2.3.4 zou zitten, maar kan dat niet vinden. Mis ik iets?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:48
ik kon gewoon updaten met die package zonder dat er iets werd gewiped!! Helemaal super!!! Heb nu weer een originele NL ROM draaien;).. Signaal gelijk stuk beter, maar das modem natuurlijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Dit is de nieuwste firmware:

Huidige firmwareversie: PDA:KG2/PHONE:KG1/CSC:KE2(VOD)
Laatste firmwareversie: PDA:KG2/PHONE:KG1/CSC:KE2(VOD)

Waarom heb ik nog geen nieuwe update?

[ Voor 64% gewijzigd door ObiTewodros op 26-09-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had altijd een hekel aan al die nutteloze Kies opmerkingen hier gehad. I stand corrected... Wat een drama. Nog knap dat ik het 12 keer heb volgehouden. Kies is nu vernietigd en mijn Odin flash is klaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Ewivis schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:12:
Zonder dat je alles kwijt bent? Oftewel zonder fulltime wipe?
Gegevens blijven allemaal intact.
NeutraleGast schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:37:
Dit is de nieuwste firmware:

Huidige firmwareversie: PDA:KG2/PHONE:KG1/CSC:KE2(VOD)
Laatste firmwareversie: PDA:KG2/PHONE:KG1/CSC:KE2(VOD)

Waarom heb ik nog geen nieuwe update?
Omdat je een branded toestel hebt (VOD = Vodafone). Provider gerelateerde roms komen over het algemeen altijd later uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:03
eew schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:31:

En wat is er met het lettertype gebeurt? Was dat ook gepatenteerd door Apple ofzo?
Ook het eerste dat ik me afvroeg... Lijkt wel iets meer dikgedrukt?

Verder, dat witte lijntje langs de agenda widget. Lijkt me het design! Je hebt in een papieren agenda toch soms ook zo'n randje in je papier.

Was na een kleine 40 minuten klaar met de update, geen enkel probleem met Kies. Programma uitvoeren als Administrator, als ie helemaal is uitgeratelt en ready to go telefoon erin, en gaan met die banaan (Win7 64bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb de update zonder back-up gedaan omdat het niet lukte. Na de update werkt de back-up wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
R86Bakker schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:47:
[...]

Gegevens blijven allemaal intact.

[...]

Omdat je een branded toestel hebt (VOD = Vodafone). Provider gerelateerde roms komen over het algemeen altijd later uit.
En als ik via Odin probeer?
Ten eerste: Dat heeft niets met garantie te maken, dat blijft behouden?
Ten tweede: Hoe kom ik erachter welke firmware moet ik dan uit dit lijstje hebben voor mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:21
(jarig!)
BillSpaarbank schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:40:
Ik had altijd een hekel aan al die nutteloze Kies opmerkingen hier gehad. I stand corrected... Wat een drama. Nog knap dat ik het 12 keer heb volgehouden. Kies is nu vernietigd en mijn Odin flash is klaar.
Voor iedereen die problemen heeft met kies/file transfer.
Kijk even hier:http://androidforums.com/...crashing.html#post1603158

Het heeft te maken met 1 of 2 bestanden in de cache map van de camera (DCIM map)
Omdat deze bestanden een te lange naam hebben cracht kies of wil jij niet meer kopieeren.
Heeft bij mij al een aantal keer gehoplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gaargod schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:53:
[...]

Ook het eerste dat ik me afvroeg... Lijkt wel iets meer dikgedrukt?

Verder, dat witte lijntje langs de agenda widget. Lijkt me het design! Je hebt in een papieren agenda toch soms ook zo'n randje in je papier.
Zou kunnen maar vindt het niet mooi ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn SGS2 voorzien van android 2.3.4, maar tot mijn grote verbazing doet de widget van de notities het niet meer.. Wel de gewone notities uit het menu, maar niet die in mijn widget. Ook zijn mijn notitites daarvan verwijderd. Iemand enig idee waarom die het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik niet updaten?

Mijn huidige versie:
pda:kf4/phone:kf4/csc:kf1(h3g)

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb mijn losse sgs2 besteld bij telecomlink, en heb er ongevraagd vodafone troep op gekregen, dus branded toestel, maar wel simlockvrij. Ik zou graag mijn telefoon willen flashen naar de stock samsung firmware, dus zonder vodafone troep erop. Is dit uberhaupt mogelijk en zo ja:

Is firmware landafhankelijk? Want aan mijn oplader te zien komt mijn sgs2 uit een andere land.
Of kan ik gewoon ergens de stock sgs2 firmware downloaden en die erop flashen en levert het geen problemen?

Ik neem aan dat als ik gewoon de stock samsung firmware erop zet, dat ik mijn garantie behoud, is dit een correcte aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:17:

Mijn huidige versie:

Ik hoor graag!
Kijk eens 7 posts boven je en lees dat je een branded phone hebt. Firmware komt ietsie bitsie latorz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astratuner schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:19:
[...]

Kijk eens 7 posts boven je en lees dat je een branded phone hebt. Firmware komt ietsie bitsie latorz.
welke provider dan? Als het goed is is hij simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:18
h3g staat erbij, sorry ik ben niet echt bekend met de NL providers.

Anders zou ik het ook niet weten want dat was mijn eerste gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:25:
[...]

welke provider dan? Als het goed is is hij simlockvrij.
Zelf ooit een ROM met Odin geflasht?
Kunt zelf ook op SamFirmware de firmware downloaden en met Odin flashen, klaar is kees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:28:
[...]

Zelf ooit een ROM met Odin geflasht?
Kunt zelf ook op SamFirmware de firmware downloaden en met Odin flashen, klaar is kees :P
Ben helaas niet zo handig hier in...ben wel benieuwd welke provider hier 'aanhangt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
iemand trouwens ook de melding gehad dat samsungapps 1 nieuwe update heeft? en dat die dan geen verbinding kan maken met het netwerk?

edit: na verschillende keren proberen de update binnen kunnen halen.

[ Voor 21% gewijzigd door reyals op 26-09-2011 21:40 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:15:
Ik heb net mijn SGS2 voorzien van android 2.3.4, maar tot mijn grote verbazing doet de widget van de notities het niet meer.. Wel de gewone notities uit het menu, maar niet die in mijn widget. Ook zijn mijn notitites daarvan verwijderd. Iemand enig idee waarom die het niet meer doet?
Dat is bij mij ook het geval wel jammer want ik maakte daar veel gebruik van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:17:

Mijn huidige versie:

Ik hoor graag!
H3G is een UK toestel van provider Three

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 22:35

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:32:
[...]

Dat is bij mij ook het geval wel jammer want ik maakte daar veel gebruik van :'(
Is het ook zo dat je de notitie ook niet tussen je widget lost hebstaan, want dat is bij mij het geval. Of lees ik nu er niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:01:
[...]

Voor iedereen die problemen heeft met kies/file transfer.
Kijk even hier:http://androidforums.com/...crashing.html#post1603158

Het heeft te maken met 1 of 2 bestanden in de cache map van de camera (DCIM map)
Omdat deze bestanden een te lange naam hebben cracht kies of wil jij niet meer kopieeren.
Heeft bij mij al een aantal keer gehoplen.
Het schijnt ook te maken te kunnen hebben met een verkeerd ingevulde geboortedatum (zonder geboortejaar) bij 1 van je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 10:10
Na het updaten naar 2.3.4. startte hij automatisch opnieuw op, maar hij blijft hangen op het Samsung Galaxy SII GT-I9100 scherm, heeft iemand anders dit probleem ook? Meerdere malen telefoon uit/aan gezet zonder resultaat.

Wel/niet aangesloten aan pc helpt niet, Kies herkent niets, en met/zonder SD-kaart maakt ook niets uit. Alle hulp is welkom, want nu kan ik helemaal niets met m'n telefoon...

Ik draaide trouwens geen customs roms, en heb een volledige backup met Kies uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door BasPH op 26-09-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:41:
[...]

H3G is een UK toestel van provider Three
Wat betekend dat voor mij?
Alle 'omschrijvingen/functies staan gewoon in het nederlands geschreven.
Hoe kan ik hem nu dan updaten/aanpassen?

mvrgr Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu een standaardspaarstand bij de energiebesparing.
Het is nu niet meer mogelijk om de notificaties in de notificatiebar te wissen door op wissen te drukken. Die knop is verdwenen. Weet iemand hoe dit nu wel kan?
Voor de rest ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Heb eindelijk connectie met Kies op m'n Mac.
De update naar 2.3.4, komt deze melding automatisch? Kan nergens een knop vinden om handmatig naar een update te zoeken.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nu ook op 2.3.4, duurde ook een paar keer voor Kies geen foutmeldingen meer gaf, maar het werkt.

Ben nu alleen mijn standaard Samsung-ringtone kwijt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:32:
[...]

Ja, inderdaad.. Ik maakte er dus ook (ontzettend) vaak gebruik van. Gelukkig weet ik nu dat ik niet de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:47
Na het updaten naar 2.3.4 zegt mijn telefoon ineens dat mijn SD Kaart beschadigd is. Hiervoor nooit problemen ermee gehad :/
Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Heb mijn sd kaart al paar keer verwijderd en even wat stof weggeblazen in de slot, maar niets helpt

[ Voor 24% gewijzigd door Fist op 26-09-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:47:
Het is nu niet meer mogelijk om de notificaties in de notificatiebar te wissen door op wissen te drukken. Die knop is verdwenen. Weet iemand hoe dit nu wel kan?
Irritant zeg :?
* yohan wacht nog maar even met updaten da.
Wat is er veranderd/verbeterd?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:47:
Die knop wissen staat er gewoon bij mij hoor. Misschien heb je een melding die je niet kan wissen, zoals een lopende app oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Niemand die weet welke stock firmware ik kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Update gedaan, weet niet of het ermee te maken heeft maar opeens lijkt mijn batterij weer net zolang mee te gaan als eerst. Blij mee dus!

Moest net wel opeens nogmaals mijn pincode invullen, merkwaardig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
BasPH schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:45:
Na het updaten naar 2.3.4. startte hij automatisch opnieuw op, maar hij blijft hangen op het Samsung Galaxy SII GT-I9100 scherm, heeft iemand anders dit probleem ook? Meerdere malen telefoon uit/aan gezet zonder resultaat.

Wel/niet aangesloten aan pc helpt niet, Kies herkent niets, en met/zonder SD-kaart maakt ook niets uit. Alle hulp is welkom, want nu kan ik helemaal niets met m'n telefoon...

Ik draaide trouwens geen customs roms, en heb een volledige backup met Kies uitgevoerd.
Ik heb een hard factory reset uitgevoerd, en zelfs nu blijft het toestel nog hangen op het SGS2 introscherm... niemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 10:37
Dank. Na wat heen en weer gesynch, en tussendoor volledig legen van de contacts gaat het nu weer goed. Vond ook nog wat berichten dat het hem in een eerdere firmware update danwel aanpassing bij gmail zou kunnen zitten. Ben benieuwd of het met de nieuw KIES firmware blijft werken :)

Cheers,

Raz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BasPH schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:45:
Gewoon even wachten, bij mij duurde het ook enkele minuten voordat het opstartscherm werd vervangen door het scherm om m'n pin in te voeren. Zal waarschijnlijk alleen voorkomen bij de eerste keer booten na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
Na zo'n 10 minuten geef ik de hoop toch wel op, kan me ook niet herinneren dat het zo lang duurde bij de allereerste keer opstarten. Hoe lang duurt het opstarten dan bij jou na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennl
  • Laatst online: 06-10-2020
Heb de indruk dat de 4 shortcuts sinds 2.3.4 onderaan precies tegen het randje van het scherm geplakt zijn. Vroeger zat daar nog wat ruimte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BasPH schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:34:
Na zo'n 10 minuten geef ik de hoop toch wel op, kan me ook niet herinneren dat het zo lang duurde bij de allereerste keer opstarten. Hoe lang duurt het opstarten dan bij jou na een update?
Hmmm.. 10 minuten is wel lang ja. Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ik schat dat het bij mij een minuut of 3 duurde.

Edit: heb net even gereboot en nu start 'ie wel met de normale snelheid op.

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 26-09-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
glennl schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:38:
Heb de indruk dat de 4 shortcuts sinds 2.3.4 onderaan precies tegen het randje van het scherm geplakt zijn. Vroeger zat daar nog wat ruimte tussen.
Klopt. Heb het net vergeleken door mijn eigen SGS2 met 2.3.4 en die van mijn vrouw met 2.3.3 naast elkaar te houden. Bij 2.3.4. is het zaakje enkele pixels naar onderen verplaatst. Ook is het font net iets vetter, waardoor het ook naar de zijkanten ietje uitgedijt is.

Iets anders wat me opvalt: als je vanuit de camera-app naar de galerij gaat worden foto's en video's nu door elkaar getoond. Onder 2.3.3 moest je de camera app omschakelen naar video om alleen video's te kunnen bekijken en naar foto's om alleen foto's te kunnen bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door BamSlam_ op 26-09-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasPH
In de system recovery staat het volgende:
# MANUAL MODE #

-- Updating application...
Successfully updated application.

-- Appling Multi-CSC...
Installing Multi-CSC
Can't access to '/system/csc/XEN/system/'.
Successfully applied multi-CSC.
Heb al wat gegoogeled maar ben er nog niet veel wijzer van geworden. Het introscherm veranderde na een kwartier trouwens ineens in dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://pcroger.com/wp-content/uploads/2011/05/yellow-exclamation-android-boot-stuck.jpg
Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoofdregel: Eerst zelf zoeken in het topic, dan pas je vraag stellen. Posts zonder eigen inzet worden zonder pardon verwijderd.

Let op,Het Grote Galaxy S II ICS update topic .

Accessoires voor de Samsung Galaxy SII .
Posts over het aanpassen van de software (zoals custom ROMs) mag in dit topic.
Discussie over het scherm van de S2 mag hier.
Discussie over de batterijduur van de S2 mag hier.
Discussie over rebootproblemen mag hier