+ Dat de game naar dota 1 gebalanceerd wordt. Daar kwamen ze er waarschijnlijk achter dat Ursa niet OP is. Ursa heeft ook geen standaard escape skill, zoals anti-mage die wel heeft.
Hoe is de beta? Is er trouwens een site waar ik veel informatie over de gameplay en heroes kan vinden?
Stay Frosty!
http://www.dotafire.com/
dit gebruik ik, maar weet niet of dat is wat je zoekt
dit gebruik ik, maar weet niet of dat is wat je zoekt
http://www.playdota.comCDRK schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:48:
Hoe is de beta? Is er trouwens een site waar ik veel informatie over de gameplay en heroes kan vinden?
+
http://www.reddit.com/r/D...ydota2_conversion_script/
[ Voor 16% gewijzigd door Rynji op 15-01-2012 23:09 ]
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Op http://www.teamliquid.net/video/streams/ staan vooral Starcraft 2 streams, maar ook een aantal Dota 2 streams van top spelers.CDRK schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:48:
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Als je streams wilt van DotA2 of casts raad ik joindota.com aan, dat is op het moment (en voor zover ik weet) de grootste community voor competatief dota2
Dank. Ik ga mij er ff in verdiepen.
Stay Frosty!
youtube.com is ook altijd gewillig als je gameplay zoekt van heroes uit dota2!
Zoals Fiole ook zei, joindota.com, en gosugamers.net heeft ook aardig wat streams. Hoewel die tegenwoordig volgens mij gelijk zijn aan elkaar.
Verder dotacommentaries.com voor streams van de premier league, joindota doet the defense.
Ik heb inmiddels een maand ofzo niet gespeeld, komt na 8 feb. weer
Verder dotacommentaries.com voor streams van de premier league, joindota doet the defense.
Ik heb inmiddels een maand ofzo niet gespeeld, komt na 8 feb. weer
Ik heb mij zojuist maar even ingeschreven voor de beta, maar ik neem aan dat dat nu nog weinig zin heeft he? Ik weet dat bedelen niet de bedoeling is voor dit soort threads, maarre mag ruilen dan wel? 
Kom net steam trading thread tegen.
Kom net steam trading thread tegen.
[ Voor 10% gewijzigd door CDRK op 16-01-2012 15:45 ]
Stay Frosty!
Ik denk dat er nog steeds keys worden weggegeven, maar weet niet zeker. Heb begin december een key gekregen en toen waren er rond de 7000-8000(?) spelers, peak van vandaag zit op 21000. Flink wat meer iig
150*5 = 750 gold voor een courier kill, dit is echt vééls te hoog.Rub3s schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:10:
[i]- Couriers now give 150 to each enemy player, instead of 300 to the killer.
Door puur geluk het enemy team 750 gold geven gaat nergens over.
Vooral wanneer het early game gebeurd, waar je in totaal op een paar duizen gold zit per team, krijg je opeens 20% total gold erbij.
Echt overkill dit, ruïneert enige kans tot competitive gameplay. Courier kills zijn sowieso RNG en luck based.
Bahbah, RNG promoten..
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik snap niet hoe een courier kill puur geluk is, als je weet dat je gevaar loopt met de courier, wacht je toch met hem sturen. Bovendien raak je nu de items niet meer kwijt en de courier niet meer. Dus het is nu vaak als hij dood gaat.
Ik volg jouw redenering niet.
Ik volg jouw redenering niet.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Vind kaluro2's redenering ook krom.
Als je de courier gebruikt dan weet je wel path hij volgen gaat, daaruit kan je prima opmaken of dat gevaarlijk is of niet (op dat moment).
Dat het tegenkomen van de courier voor de vijand dan als 'geluk' geldt, dat vind ik niet.
Het is het verkeerd besturen van de courier van team 1 waardoor team 2 hem tegen kan komen, niet puur geluk van team 2.
Plus de items blijven in de courier bij een kill.
Als je de courier gebruikt dan weet je wel path hij volgen gaat, daaruit kan je prima opmaken of dat gevaarlijk is of niet (op dat moment).
Dat het tegenkomen van de courier voor de vijand dan als 'geluk' geldt, dat vind ik niet.
Het is het verkeerd besturen van de courier van team 1 waardoor team 2 hem tegen kan komen, niet puur geluk van team 2.
Plus de items blijven in de courier bij een kill.
Je kan wel lekker feeden nu, zag laatst iemand iets van 15 couriers kopen en naar de overkant sturen,na een tijdje spawnen ze ook weer
Wat vinden jullie van Spirit Breaker? Ik vind hem persoonlijk erg leuk om te spelen, maar niet al te vaak. Hij is best recht door zee, en je kan er niet echt spannende trucs mee doen. Het model is wel zo gaaf gedaan, ook met de stemmen erbij, complimenten daarvoor haha.
Hoe ik Spiritbreaker speel:
R > W > Q > E. Met natuurlijk 1 punt in Q op level twee en een punt in E op level vier. Als build threads, urn sowieso als core, en daarna kijken wat er nodig is. Veel CC en Magic damage --> BKB, veel autoattackers --> vanguard etc. Sommige mensen houden ervan om MoM met hem te gaan, maar dat heeft mij niet veel succes gebracht, werkt alleen als ze echt heel slecht samenspelen.
Ik ga het liefste mid, maar dat doe ik met elke hero het liefst, en op level 6 gewoon kijken wie er uit positie is en wie je kan ganken. Hopelijk dat je dan snowballt
.
Oh, nog een tip. Als je de Q op bijvoorbeeld een Riki doet. Dan is hij eigenlijk gewoon onzichtbaar (je kan hem niet aanvallen, de charge werkt niet), echter het teken blijft boven zijn hoofd dus je ziet waar hij is en je charged er wel naartoe. Dus als je een dust meeneemt, vlak voordat je er bent deze activeert, dan heb je hem gewoon
.
Hoe ik Spiritbreaker speel:
R > W > Q > E. Met natuurlijk 1 punt in Q op level twee en een punt in E op level vier. Als build threads, urn sowieso als core, en daarna kijken wat er nodig is. Veel CC en Magic damage --> BKB, veel autoattackers --> vanguard etc. Sommige mensen houden ervan om MoM met hem te gaan, maar dat heeft mij niet veel succes gebracht, werkt alleen als ze echt heel slecht samenspelen.
Ik ga het liefste mid, maar dat doe ik met elke hero het liefst, en op level 6 gewoon kijken wie er uit positie is en wie je kan ganken. Hopelijk dat je dan snowballt
Oh, nog een tip. Als je de Q op bijvoorbeeld een Riki doet. Dan is hij eigenlijk gewoon onzichtbaar (je kan hem niet aanvallen, de charge werkt niet), echter het teken blijft boven zijn hoofd dus je ziet waar hij is en je charged er wel naartoe. Dus als je een dust meeneemt, vlak voordat je er bent deze activeert, dan heb je hem gewoon
Heroes die onzichtbaar zijn en worden gecharged worden toch zichtbaar? Ik dacht dat het wel zo in dota 1 was.....
offtopic, gouden draadjes op playdota.com zijn altijd mooi
: http://www.playdota.com/f...hread.php?t=628402&page=1
(ik kan er altijd wel de humor van in zien
)
offtopic, gouden draadjes op playdota.com zijn altijd mooi
(ik kan er altijd wel de humor van in zien
Nee, je rent er naartoe, en ziet nog wel waar hij is. Maar zodra je er bent en je Q is afgelopen is hij weg.
Ja dat klopt... Als de charge is afgelopen en je de stun hebt gedaan, dan is hij weer onzichtbaar. Dan is sand idd wel handig
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij doe je zelfs je stun niet, en loopt het gewoon af als je er bent. Heb komende 1.5 week geen Dota2 om dit te controleren. Als iemand anders het kan checken
.
Laatst nog een keer SB gespeeld waarbij 4 van de 5 tegenspelers een linkens sphere hadden gekocht. Dus geen charge en ulti die ook maar enig sinds werkte. Ik was gewoon useless geworden...
Silencer is daarentegen wel leuk om te spelen, mass silence goed timen en dan win je de team fight
Silencer is daarentegen wel leuk om te spelen, mass silence goed timen en dan win je de team fight
De ulti werkt dan toch nog wel? En ik denk dat alleen de stun van de charge niet werkt bij linken sphere, of werkt de charge zelf ook niet?randomice schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:25:
Laatst nog een keer SB gespeeld waarbij 4 van de 5 tegenspelers een linkens sphere hadden gekocht. Dus geen charge en ulti die ook maar enig sinds werkte. Ik was gewoon useless geworden...
nee ulti werkt ook niet meer, charge ook niet. Je ziet enkel een blauw schildje op de hero dat linkens is afgegaan en je charged niet, zelfde met ulti. Irritant en best wel gamebreaking voor SB, mobiliteit kwijt en doelloos achter hero aan rennen en hopen dat stun procced
[ Voor 92% gewijzigd door randomice op 18-01-2012 14:39 ]
Even iets anders, wat vinden jullie van Clinkz? Rumoer gaat rond dat dit de hero van aanstaande patch wordt. Iemand genaamd Cyborgmatt heeft textures van hem gevonden in de afgelopen patch, staat allemaal op reddit (over 12 uur weer). Had hem in het topic ook gevraagd hoe het met Bane zit, maar daar is de afgelopen paar patches niks meer mee gedaan.
Clinkz is echt weer een assasin hero, beetje zoals gondar. Hij is heel goed in heroes killen die alleen staan, maar bij teamgevechten voegt hij niet zoveel toe. Ook niet echt een carrier.
Clinkz ook niet echt leuk om mee te spelen vind ik, saai. Behalve dan met rapier natuurlijk
Hopelijk doen ze er donderdag nog een interessante hero bij.
Clinkz is...tja gank hero maar vrij zinloos. Zn ulti doet eigenlijk niet veel (na lvl 6 een redelijke heal / deny, maar ja...) en behalve dat heeft ie stealth. Echt veel goede dingen kunnen er niet van komen denk ik.
Laatst voor het eerst een potje gewonnen met Ancient Apparition. Ik vind het een leuke hero, maar je moet je speelstijl ontzettend aapassen. Je bent een stuk gank-baarder dan de rest van je team (dat meestal uit 4 carries bestaat..lol) dus solo-lanen zit er niet in, gold is sowieso bijna niet aan te komen.
Z'n Ult is wel echt episch vind ik zelf, vooral als je vanaf de andere kant van de map het hele andere team op hun donder geeft. Toch verbleekt z'n damage output bij de gemiddelde dps-hero zoals Axe of Sniper vind ik. (wat is die laatst irritant!)
Z'n Ult is wel echt episch vind ik zelf, vooral als je vanaf de andere kant van de map het hele andere team op hun donder geeft. Toch verbleekt z'n damage output bij de gemiddelde dps-hero zoals Axe of Sniper vind ik. (wat is die laatst irritant!)
AA is aan het begin zo goed samen met een stunner of veno
Ik weet alleen niet goed wat ik met die 3e skill aan moet, die dmg in ruil voor att speed. Misschien als je samen met drow of sniper speelt dat dat handig is? Manacost is ook wel prijzig dus ook geen spell om te spammen..
aa met sandking is een fantastische lane. Helemaal als er een int tegenover je staat. Op deze manier kan je als SK
Verder nu invoker in de nieuwe patch en dota2 profile page werkt. Ben benieuwd....
Verder nu invoker in de nieuwe patch en dota2 profile page werkt. Ben benieuwd....
[ Voor 9% gewijzigd door Multensor op 20-01-2012 10:19 ]
erhmm.
Ooh invoker!
Ik kan er zelf niet mee spelen maar erg leuk om te zien!
Ik level die spell gewoon totaal niet, pas als er niks anders meer te levellen valt. Kompleet nutteloos.daanteb schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:47:
AA is aan het begin zo goed samen met een stunner of venoIk weet alleen niet goed wat ik met die 3e skill aan moet, die dmg in ruil voor att speed. Misschien als je samen met drow of sniper speelt dat dat handig is? Manacost is ook wel prijzig dus ook geen spell om te spammen..
Invoker is wel lachen jadaanteb schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:54:
Ooh invoker!Ik kan er zelf niet mee spelen maar erg leuk om te zien!
Ik kan er opzich best aardig mee spelen, maar vaak is het wel eenzijdig (dus niet gebruik makend van alle spells). Vaak gebruikte ik vooral cold snap en forge spirits, en af en toe nog chaos meteor tegen pushes en sun blast om global iemand te killen. De skill alacrity is leuk om bijvoorbeeld een allied hero als void te gooien
[edit]
-Klein overzicht van alle updates: http://www.cyborgmatt.com/2012/01/dota-2-19-jan/ (o.a. tiny met een boom
-for the lulz: http://www.playdota.com/forums/showthread.php?t=631251
[ Voor 14% gewijzigd door Rub3s op 20-01-2012 12:56 ]
Ik ga zeker invoker nog proberen, als je die goed kan je zó veel. Regeneration als een gek, en kan eigenlijk alle rollen spelen indiend goed gespeelt (tijd om veel invoker te gaan spelen
)...eerst is even die combinaties uit mn hoofd te leren...
Daarnaast is Skeleton King + Ancient Apparation een bizar goede combo. De stun Skeleton king/ freeze van AA volgt elkaar precies op en doen dan nog is extra dmg door AA. Als je een lane hebt zonder veel stuns / blinks is het domineren (zou het zeker aanraden). Een andere leuke combinatie is Venomancer + Viper. Als ze geen stuns (of nu weer, blinks) hebben is het zo makkelijk melee danwel ranged af te maken. Ze kunnen gewoon niet weg komen
Daarnaast is Skeleton King + Ancient Apparation een bizar goede combo. De stun Skeleton king/ freeze van AA volgt elkaar precies op en doen dan nog is extra dmg door AA. Als je een lane hebt zonder veel stuns / blinks is het domineren (zou het zeker aanraden). Een andere leuke combinatie is Venomancer + Viper. Als ze geen stuns (of nu weer, blinks) hebben is het zo makkelijk melee danwel ranged af te maken. Ze kunnen gewoon niet weg komen
[ Voor 3% gewijzigd door Anvesi op 20-01-2012 13:53 ]
Ligt Dota2 plat ofzo? Titelscherm laadt niks actueels in.
Bij mij is het titelscherm gewoon ge-updateapNia schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:04:
Ligt Dota2 plat ofzo? Titelscherm laadt niks actueels in.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Was een bugje blijkbaar, 100x geprobeerd, toen Steam (!) herstart en toen werkte het. Ik kan geen enkele technisch logische reden bedenken waarom dit nodig was, misschien bepaalde steam credentials die niet in orde waren ofzo.
Laatste week weer veel dota potjes gedaan 
Ook Invoker geprobeerd, maar die hotkeys zijn gewoon onmogelijk. In dota 1 hadden al zijn skills aparte hotkeys: Het leren was ff moeilijk, maar op een duur ging het prima. In dota 2 hebben al zijn skills twee hotkeys, ook als je de keys op de klassieke mode zet. De nieuwste 'geinvokete' skill op d, de tweede op f, onmogelijk om zo efficiënt te gebruiken vindt ik. (ik onthoud alleen welke skills ik op een bepaald moment heb, niet welke ik als laatste o.i.d. geinvoked heb).
Owja, sommige heroes vindt ik ook teveel op elkaar lijken: bijvoorbeeld lich en leshrac: die kan ik in een gevecht erg moeilijk uit elkaar houden.
Ook Invoker geprobeerd, maar die hotkeys zijn gewoon onmogelijk. In dota 1 hadden al zijn skills aparte hotkeys: Het leren was ff moeilijk, maar op een duur ging het prima. In dota 2 hebben al zijn skills twee hotkeys, ook als je de keys op de klassieke mode zet. De nieuwste 'geinvokete' skill op d, de tweede op f, onmogelijk om zo efficiënt te gebruiken vindt ik. (ik onthoud alleen welke skills ik op een bepaald moment heb, niet welke ik als laatste o.i.d. geinvoked heb).
Owja, sommige heroes vindt ik ook teveel op elkaar lijken: bijvoorbeeld lich en leshrac: die kan ik in een gevecht erg moeilijk uit elkaar houden.
Echt waar? Ik vindt die twee echt totaal verschillend, zoals n'aix met spiritbreaker verwarren...En invoker is ook lastig, maar als iemand die goed speelt is hij echt goddelijk. Gister tegen een invoker gespeeld die uiteindelijk 20-1 ging, maar die kende (denk ik) ook elke cast uit z'n hoofd. Dat soort mensen kunnen dus ook 6-7 spells super snel achter elkaar spammen
Als leshrac en lich bij elkaar lopen, is het 1 grote blauwe blur. Naix en spiritbreaker zijn echt compleet verschillend.
Invoker is wel leuk, maar zelf vindt ik de hotkeys gewoon niet voldoende.... Werkt gewoon niet lekker vind ik
Invoker is wel leuk, maar zelf vindt ik de hotkeys gewoon niet voldoende.... Werkt gewoon niet lekker vind ik
Ik zoek nog beginnende spelers (ben zelf wel goed in hon maar nooit dota 1 gespeeld) om mee te spelen
add me op steam als je mee wilt doen: sheez88
edit: net mijn 1e 2 potjes eenvoudig gewonnen; ik pak wel nog steeds de hon varianten
sucked dat de enemy niet kan conceden en matchmaking duurt ook best lang
add me op steam als je mee wilt doen: sheez88
edit: net mijn 1e 2 potjes eenvoudig gewonnen; ik pak wel nog steeds de hon varianten
sucked dat de enemy niet kan conceden en matchmaking duurt ook best lang
[ Voor 35% gewijzigd door TI_Observer op 24-01-2012 11:44 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Ik dacht laatst al, kunnen we niet een teampje van tweakers maken?
Wat ik me zo irriteert aan Dota 2 tov LoL is dat als het kut gaat dat het ook GOED kut gaat. Als er 1 debiel de hele tijd staat te feeden in m'n team wordt die ander zo sterk dat er geen houden meer aan is. Dat had je ook in LoL, maar dan had ik nog het gevoel dat het te redden kon zijn. Hier is dat niet het geval. Zie ik nou iets over het hoofd of is dit toch een beetje een "foutje" van de Dota 2 gameplay en/of balancing?
Dat is een gevolg van het feit dat Dota 2 nog een BETA is.
In dota zijn ook veel erg lange potje mogelijk. Zelf heb ik al verschillende gehad van > 60 min. Op het tournooi van vorig jaar duurde het eerste potje iets van 90 minuten
. Als je dat nog niet gebalanceerd noemt.....
Volgens mij zijn er in lol niet zoveel lange potjes.
In dota zijn ook veel erg lange potje mogelijk. Zelf heb ik al verschillende gehad van > 60 min. Op het tournooi van vorig jaar duurde het eerste potje iets van 90 minuten

Volgens mij zijn er in lol niet zoveel lange potjes.
Dat is vooral omdat forfitten daar mogelijk is 
Ik snap dat het een beta is, dus je wilt daarmee zeggen dat het volgens jou een balancing/gameplay issue is? Want het kan ook gewoon bij de karakteristiek van het spel horen. Bij Starcraft 2 heb ik ook zo vaak een "wtf?!" moment gehad, en toen bleek het m'n eigen onbegrip voor het spel te zijn.
Ik snap dat het een beta is, dus je wilt daarmee zeggen dat het volgens jou een balancing/gameplay issue is? Want het kan ook gewoon bij de karakteristiek van het spel horen. Bij Starcraft 2 heb ik ook zo vaak een "wtf?!" moment gehad, en toen bleek het m'n eigen onbegrip voor het spel te zijn.
mijn inziens hoort het inderdaad gewoon bij het spel. Als er 1 hero nogal veel kills kan halen en lekker kan farmen (en het is nog een carry ook) dan is het niet gek dat je daar niets meer aan kan doen na een poosje. Dit is inderdaad vervelend, maar dit zal je op moeten lossen door snel van lane te wisselen, of erbij te gaan staan.
erhmm.
Teamleden blijven natuurlijk erg belangrijk, maar als er straks een ladder is waarbij mensen met dezelfde 'skill' bij elkaar geplaatst worden, dan wordt dat probleem al snel minder.
Aan de balance kan het niet zozeer liggen, al missen er natuurlijk nog wel flink wat heroes. Maar de balance komt rechtstreek uit dota1, die gespeeld is door gigantisch veel mensen.
Aan de balance kan het niet zozeer liggen, al missen er natuurlijk nog wel flink wat heroes. Maar de balance komt rechtstreek uit dota1, die gespeeld is door gigantisch veel mensen.
Hopelijk blijft dat forfeiten er gewoon uit, heb vaak genoeg meegemaakt dat een "verloren" potje in 1 keer om kan slaan. Meestal niet natuurlijkapNia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:29:
Dat is vooral omdat forfitten daar mogelijk is
nee conceden moet er wel in komen zoals dat in hon gebeurt; eerste 30 minuten heb je 5 votes nodig daarna nog maar 4daanteb schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:39:
[...]
Hopelijk blijft dat forfeiten er gewoon uit, heb vaak genoeg meegemaakt dat een "verloren" potje in 1 keer om kan slaan. Meestal niet natuurlijk
en het is juist goed dat je in dota 2 zwaar gestraft wordt als je niet goed bezig bent itt LoL waarbij je altijd terug kunt komen no matter hoe hard je aan het ownen bent (soort van catch-up systeem)
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Dat is het kutte juist, met LoL was dat JUIST nog wel eens het geval. Met dota 2 is het een soort neerwaardse spiraal waar je je niet meer uit kan beuken. Juist dan wil je forfeiten.daanteb schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:39:
[...]
Hopelijk blijft dat forfeiten er gewoon uit, heb vaak genoeg meegemaakt dat een "verloren" potje in 1 keer om kan slaan. Meestal niet natuurlijk
Als ik dat zo hoor, hanteert lol het catch-up systeem van Need for Speedsheez88 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:34:
[...]
en het is juist goed dat je in dota 2 zwaar gestraft wordt als je niet goed bezig bent itt LoL waarbij je altijd terug kunt komen no matter hoe hard je aan het ownen bent (soort van catch-up systeem)
Ff een pauze nemen en over 5 minuten beginnen, het maakt toch weinig uit wat we intussen doen

[edit]
Ik denk dat dota2 daardoor juist spannender is: dat het bij alles uitmaakt wat je doet.
[ Voor 9% gewijzigd door Rub3s op 24-01-2012 15:53 ]
Benieuwd welke hero deze keer aan de beurt is, morgen ochtend mn laatste tentamen en dan kan ik weer spelen 
@ sheez88 ik heb je toegevoegd
HOI.
Niet helemaal waar, je kan best prima comebacks maken. Ligt ook helemaal aan je hero-setup. Als je early game helemaal afgemaakt wordt maar jij hebt een goed farmende carry in je team zitten. Dan kan je nog best winnen. Denk hierbij aan een Spectre, Anti Mage, Faceless Void, Ursa etc.apNia schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:41:
[...]
Dat is het kutte juist, met LoL was dat JUIST nog wel eens het geval. Met dota 2 is het een soort neerwaardse spiraal waar je je niet meer uit kan beuken. Juist dan wil je forfeiten.
Voor een voorbeeld kijk maar naar de game van NEXT.kz tegen EG die gisteren gespeeld is, staat waarschijnlijk wel een VOD op joindota.com. Ja, ik weet dat EG fouten gemaakt heeft. Maar bij league of legends moet het ene team ook fouten maken voor de andere om terug te komen.
@ Bananenspin. Ik ben ook erg benieuwd. Volgens Cyborgmatt is het Clinkz of Bane, maar hij had het vorige week ook fout. Ze zeggen dat Valve bepaalde heroes voor de chinese metagame snel wil uitbrengen om die mensen ook binnen te hengelen. Denk hierbij aan een Lycantrophe of een Syllabear. Vooral Syllabear lijkt mij super. Maar goed, zal wel deze week nog niet zijn aangezien er geen textures ofzo van gevonden zijn.
Ik kan vanaf morgen btw ook weer veel spelen. Krijg mijn computer dan weer terug
- Edit. Dus voeg mij maar toe, vind mijzelf een redelijke speler. Lijkt mij tof als we GoT team kunnen maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Forn op 26-01-2012 16:12 ]
Ik denk in ieder geval clinkz, maar verder zou ik het niet weten. Van Clinkz is tot nu toe best veel geleaked.Bananenspin schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:35:
Benieuwd welke hero deze keer aan de beurt is, morgen ochtend mn laatste tentamen en dan kan ik weer spelen
[edit]
Nu denk ik het niet meer, nu weet ik het zeker
http://blog.dota2.com/
En legacy keys voor Invoker.... eindelijk
[ Voor 23% gewijzigd door Rub3s op 27-01-2012 11:23 ]
Legacy keys is toch gewoon eigen keys voor alle spells of zo?
En net nog een spannende match gehad van 1 tot 2. Als je er een wilt zien zonder commentaar (
), kan ook op autospeed ofc, zoeken op The Chosen one en de laatste met Axe. Zat ook een invoker en drow aan mij kant.
En net nog een spannende match gehad van 1 tot 2. Als je er een wilt zien zonder commentaar (
[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 28-01-2012 02:10 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Alle meer modi dan AP? Of iets van nieuws over nieuwe modi?
[ Voor 45% gewijzigd door Postius op 28-01-2012 12:58 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Waarom zou je andere modi willen?
HOI.
Single draft vooral lijkt mij erg leuk hoor. Voor de mensen die niet weten wat het is: je krijgt de keuze uit een strength, agility en int hero. Deze kan je dan ook ruilen met andere mensen uit het team.
-ar lijkt me ook goed, krijg je vaak van die kromme teams
maar misschien is het leuker als alle heroes erin zitten.
-ar -rd -sd moeten er allemaal in komen! Van de oude modes mogen ze 'normal pick' wel schrappen. Dat voegde echt niks toe.
Het leukste zou zijn als random skill en imba skills er ook in kwamen
Maar dat blijft denk ik bij dromen.
Het leukste zou zijn als random skill en imba skills er ook in kwamen
Ah maar het zijn dus keuze modi, ik dacht dat er echt 3v3 maps en dominion zoals in LoL zouden komen, dat verpest de game namelijk behoorlijk vond ik!
HOI.
In dota 1 is er trouwens wel een soort dominion mode (nog voordat die mode er in LOL zat), maar niemand speelt die. -cp
All mid is ook wel geinig. Beetje chaos maar ja.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Wanneer ga je trouwens een beetje met mensen samengeplaatst worden van niveau? Ik word er schijtziek van hoe sommige mensen spelen. Zit dat nog in de planning of is dat niet dota style?
Dit gaat wel gebeuren neem ik aan, maar pas wanneer de game uit beta gaat. Je hebt ook levels en exp wat je kan verdienen waar niets mee gebeurd.
HOI.
Dit zit er toch al in? Misschien dat je meer games moet spelen ofzo. Je kon eerder je MMR checken via console, maar dat is eruit gehaald.
Oh kut dat ik dat gemist had. Apart dan want ik zit echt met megaultjes samen. Is er ook nog een SC2 like level aan de voorkant?
Ik vraag me ook af of dat nu al geïmplementeerd is.
Ik denk het niet.
Ik denk het niet.
Hm, maar als je streams bekijkt worden die spelers gewoon tegen andere goede spelers gematched. Iig geen spelers die niet weten waar ze mee bezig zijn, dus er werkt wel iets
Zouden oefen-games ook bij de streams staan? Bij oefen-games kan je wel bepalen wie er in de game komen.
Er is wel zeker een rating op de achtergrond.
De 3 games die je ziet bij "Top Games" om te spectaten zijn volgens mij ook de games met de hoogste gemiddelde rating.
Eerder in de beta kon je je MMR nog oproepen via een console command, dat is er nu uitgehaald.
De 3 games die je ziet bij "Top Games" om te spectaten zijn volgens mij ook de games met de hoogste gemiddelde rating.
Eerder in de beta kon je je MMR nog oproepen via een console command, dat is er nu uitgehaald.
Dat zijn toch de games met de meeste spectators?
Er zit al wel een soort van mmr/elo systeem in, nog niet perfect maar zit er 100% zeker in. Eerst kon je dat nog ophalen via console. Bovendien wanneer ik duo que met een vriend van mij die net begon merk je het niveau verschil meteen.
Wat denken jullie trouwens van de 'nieuwe manier van updaten' die ze hebben aangekondigd?
Wat denken jullie trouwens van de 'nieuwe manier van updaten' die ze hebben aangekondigd?
Link?
Kzie niks op het forum staan. Of is dat weer twittergedoe of zo?
Kzie niks op het forum staan. Of is dat weer twittergedoe of zo?
Omdat het games zijn met hoge rating krijgen ze veel spectators (hoge rating games staan bovenaan bij WATCH).
Kans dat aantal spectators invloed heeft (onbekend), maar als je bij het watch tab blijft zie je na een tijd nieuwe games bovenaan komen met 0 spectators.
Je ziet ook regelmatig 'bekende namen' langskomen bij de top games om te kijken.
Top Games zullen wel bepaald worden door iets als hoge MMR + aantal viewers.
Er is niets officieels bekend hoe dit allemaal werkt, dus het blijft natuurlijk gissen.
Toch lijkt me dit wel logisch, ze moeten die games ergens op sorteren en er is een hidden MMR.
Over nieuwe manier van content brengen:
"Next week we will change the way we ship new content to you every week."
http://blog.dota2.com/2012/01/my-bones-ache-for-vengeance/
Houd blog.dota2.com in de gaten, daar post het dota2 team nieuws.
Oh dat had ik al gelezen.... eh nevermind me... 
Vind het zo jammer dat al die championships/VOD's allemaal zo open en bloot op de site staan.
En dan bedoel ik dat ik ze niet eens wil gaan kijken omdat je allemaal gewoon al ziet wie er in X ronde zit of er op X plaats staat. Niet een lijstje met namen/links zonder te veel informatie. Of misschien zelfs zonder namen. Maybe thats just me.
Vind het zo jammer dat al die championships/VOD's allemaal zo open en bloot op de site staan.
En dan bedoel ik dat ik ze niet eens wil gaan kijken omdat je allemaal gewoon al ziet wie er in X ronde zit of er op X plaats staat. Niet een lijstje met namen/links zonder te veel informatie. Of misschien zelfs zonder namen. Maybe thats just me.
[ Voor 84% gewijzigd door The Chosen One op 30-01-2012 19:33 ]
Wat kan je eigenlijk tegen Riki doen. Ik word zo vaak genaaid door hem, evenals m'n hele team. Hij voelt heel erg OP, maar vanuit SC2 ervaring weet ik dat ik dat niet al te snel moet zeggen
Verwijderd
GemapNia schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:22:
Wat kan je eigenlijk tegen Riki doen. Ik word zo vaak genaaid door hem, evenals m'n hele team. Hij voelt heel erg OP, maar vanuit SC2 ervaring weet ik dat ik dat niet al te snel moet zeggen
Gem is vaak genoeg geen goede optie. Kost geld en kan droppen. Later in de game wordt het steeds beter ofc. En zorgen dat de juiste hero hem draagt, welke hopelijk niet dood gaat.
Gewoon niet low health zijn is een goed begin. Zorgen dat je lane partner (indien aanwezig) ook goed in de buurt blijft. Mits je een lange tijd tegenover hem zit kan een ward midden in het pad een optie zijn.
En torens revealen hem ook dus soms een beetje towerhuggen kan nodig zijn (maybe in begin).
Dust blijft altijd een redelijke optie alleen is dat niet iets wat je constant kunt/moet gebruiken.
En als je nog kunt picken zijn er hero's als Slarder en Bounty Hunter die hun ulties op hem kunnen gebruiken.
Gewoon niet low health zijn is een goed begin. Zorgen dat je lane partner (indien aanwezig) ook goed in de buurt blijft. Mits je een lange tijd tegenover hem zit kan een ward midden in het pad een optie zijn.
En torens revealen hem ook dus soms een beetje towerhuggen kan nodig zijn (maybe in begin).
Dust blijft altijd een redelijke optie alleen is dat niet iets wat je constant kunt/moet gebruiken.
En als je nog kunt picken zijn er hero's als Slarder en Bounty Hunter die hun ulties op hem kunnen gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 30-01-2012 22:32 ]
Slardar's ultimate revealed hem en die van Bounty Hunter ook.apNia schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:22:
Volgens mij cancellen de meeste silences zijn perma invis ook zolang de silence actief op hem is?
In de shop kan je Dust of Appearance kopen, wat ook goed werkt.
Als je weet dat je op een bepaalde plek veel last van hem gaat krijgen (stel een teamfight op mid) dan kun je daar ook een Sentry Ward neerzetten.
Als ik met iemand in mijn party een game find. Komen we dan daar beide in dezelfde game? En ook dezelfde kant? Of is dat geluk hebben?
Als je nog een bijna bloedstollende spannende match wilt zien zoeken naar "Mgfh" (Radiant side helemaal rechts naast Skel King, nog laatste match op dit moment).
Ik zit er alleen niet in maar ja je kunt niet alles hebben.
Ik zit er alleen niet in maar ja je kunt niet alles hebben.
(vooral Hon experience, ook wel DotA maar toe was ik nog jong/naabapNia schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:22:
Hij is melee, vrij squishy en heeft farm nodig.
zet er 2 ranged heroes tegen met nuke/stun herass m kapot en zorg dat hij zo min mogelijk last hits krijgt. De lane zo min mogelijk pushen zodat hij niet bij zijn toren kan vechten. Vanaf level 6 1 of 2 invis wards in de lane plaatsen waar de creeps bevochten worden zodat je dit kan blijven doen.
Zoals met veel carry heroes lijken ze vaak OP maar ze hebben het vooral in het begin lastig, dat is de tijd om ervoor te zorgen dat ze geen/nauwelijks farm krijgen. Als Riki eenmaal achterloopt op farm en evt. level is hij vrij nutteloos (minuut 10-30).
Probeer de game alleen niet te lang te rekken tenzij je zelf ook/meer/betere harde carries hebt. Een harde carry met matige farm kan nog steeds heel gevaarlijk worden/zijn hoe langer de game duurt.
Ik weet niet of je Dust of revelation hebt in DotA (item in je inventory die on use (consumed) een aoe met zichtbaar makende troep strooit die ook blijft hangen op invis hero's)
Anders inderdaad lekker warden in de lane waar je gaat pushen of evt. een gem maar daar ben ik veel minder fan van.
Fuck yeah, daar kan ik wat mee! Dank je TweakerMaert!
Zal het Bane worden die vandaag gereleased word? Volgens verhalen op het internet is die het meest "af" in de huidige bestanden.
HOI.
tjah, er zijn er nog een stuk of 4 die redelijk af zijn (schijnbaar nu ook deels speelbaar in oefen potjes).
http://www.dota2wiki.com/wiki/Unreleased_Content
Ok, bane wordt wel als meest complete hero beschreven
.
Ik heb eigenlijk meer zin in lanaya en mortred. De skills van Dirge zijn ook lache, alleen ik kon er nooit goed mee overweg: Ik deed teveel rambo ermee, terwijl het zo'n slechte tank is mits hij niet gefeed is.
http://www.dota2wiki.com/wiki/Unreleased_Content
Ok, bane wordt wel als meest complete hero beschreven
Ik heb eigenlijk meer zin in lanaya en mortred. De skills van Dirge zijn ook lache, alleen ik kon er nooit goed mee overweg: Ik deed teveel rambo ermee, terwijl het zo'n slechte tank is mits hij niet gefeed is.
Ik snap het echt niet, ik heb DotA gespeeld, RoI gespeeld, LoL gespeeld en HoN gespeeld, maar DotA 2 bak ik veruit het minst van. Ik speel het meeste HoN, daar heb ik alle basisprincipes volledig onder de knie (lasthits, denies, map awareness etc) Maar in DotA 2 heb ik dit echt totaal niet. Ik ben eerlijk gezegd gewoon ECHT een slechte speler, en ik weet niet waar het vandaan komt. Dit maakt ook dat ik het spel eignelijk helemaal niet leuk vind. Ik heb zo'n 20 potjes gespeeld, waarvan er hoogstens 2 niet al 5 minuten ingame verloren/gewonnen waren, werkt het ranking systeem nou zo slecht of heb ik vette pech?
Het is nog beta he.. maar probeer met andere samen te spelen, dat doe ik ALLEEN maar. Ik ga nooit solo een game starten want dan is er nog een kans van 1 op 4 dat ze het verpesten voor jou en je tea.
HOI.
Hmm ja dat doe ik ook meestal met 2 vrienden, maar dan leaven de 2 anderen van ons team, of dan leaven er 2 in het andere team, en dan is het ook geen leuk potje meer. En ik moet zelf ook beter zien te worden maar dat lijkt er echt niet in te zitten
Volgens mij kun je juist beter alleen match making doen, anders krijg je van die team vs random rape battlesBananenspin schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:18:
Het is nog beta he.. maar probeer met andere samen te spelen, dat doe ik ALLEEN maar. Ik ga nooit solo een game starten want dan is er nog een kans van 1 op 4 dat ze het verpesten voor jou en je tea.
En gewoon veel met bots spelen zodat je de animaties en timing e.d. goed leert. Kan erg lastig zijn met ranged bijv. En de timing is/voelt ook anders dan in Dota 1.
Niet dat ik de beste Dota 2 speler ben maar toch.
Hoop echt dat Bane nog ff duurt of dat er nog 2 andere bij gereleased worden. Ze zouden de content release veranderen. (more heroes quicker?) We hebben al genoeg intel heroes. Wat meer non carry agility zou leuk zijn.
En ik had net echt een hele gave match. De eerste waarvan ik ff dacht die wil ik wel bewaren. Komt dus morgen die replaychange. Ik moet dus gewoon een prog gebruiken en dan de hele match afspelen en ondertussen recorden?
Waarmee kan ik dat het beste doen? Heb wel fraps maar dat wordt volgens mij een 5 TB filmpje dan.
Niet dat ik de beste Dota 2 speler ben maar toch.
Hoop echt dat Bane nog ff duurt of dat er nog 2 andere bij gereleased worden. Ze zouden de content release veranderen. (more heroes quicker?) We hebben al genoeg intel heroes. Wat meer non carry agility zou leuk zijn.
En ik had net echt een hele gave match. De eerste waarvan ik ff dacht die wil ik wel bewaren. Komt dus morgen die replaychange. Ik moet dus gewoon een prog gebruiken en dan de hele match afspelen en ondertussen recorden?
Waarmee kan ik dat het beste doen? Heb wel fraps maar dat wordt volgens mij een 5 TB filmpje dan.
[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 02-02-2012 17:40 ]
Vanmiddag een potje met Brokh (Forn hier op GoT) gespeeld waarbij ik (Ganker) en hij (support) de game aan het winnen waren, best grappig 
HOI.
Even klein bumpje voor mijn laatste vraag van laatste post. Update komt al over X uur dus. 
Fraps pakt die sowieso niet ingame bij deze game. En Hypercam 2 kan ik niet werkend ingame krijgen. Meer iets voor windows volgens mij.
Fraps pakt die sowieso niet ingame bij deze game. En Hypercam 2 kan ik niet werkend ingame krijgen. Meer iets voor windows volgens mij.
[ Voor 42% gewijzigd door The Chosen One op 02-02-2012 21:06 ]
We got nothing (today)
We are working on a new update process that will allow us to build new features while minimizing the risk of destabilizing the game for everyone. To achieve this we are creating a new version of the game specifically for testing purposes. Everyone that has access to Dota 2 will find the new test version in their Steam games library, under the name “Dota 2 Test”. Instead of releasing the new content directly to Dota 2 each week, we will put it on this Test version first, where we’ll be monitoring it for any glaring issues. The week afterwards, we will update Dota 2 with the previous week’s Test version (while also releasing more new content in the Test).
As a result of this, both versions of the game will be getting updated each week. If you want to help test the new content, or just try it out ahead of time, you can play on “Dota 2 Test”. If you are more interested in stability and don’t mind being a week behind on new content and features, then you can keep playing Dota 2 as normal.
Unfortunately, the switch from previous update process to this one has been a little tricky, as we get the back end set up for Test, so there’ll be no update today. We still hope to have an update ready in the next few days.

HOI.
Wat dus betekent dat 'we' nog een week kunnen wachten om de "echte update" "gewoon" te kunnen spelen.
Kweet beta and all... maar ja... Meer beta invites zou wel handig zijn. Denk dat de test servers de 1e dag/dagen na de update relatief populated zijn en daarna de mensen (de meeste anyway) weer op de gewone spelen zodat ze daar gewoon win/losses krijgen.
Zou slim zijn als ze die laten staan na de beta. Bij MMO's bouw je een voorsprong op kwa level en gear. Dat heb je hier helemaal niet. Je zorgt er alleen voor dat de high en low level spelers niet allemaal weer in 1 pool worden gegooid en alle nieuwe spelers tegenover hun moeten.
Al sta ik zelf nu bijna breakeven en heb ik een aantal losses gehad door Ruskies of d/c's in mijn team dus ik zou een betere W/L ratio krijgen als ze het niet doen.
Waar ik nog niet eens zo over na dacht (komt van Dota2 forum);

Tis Valve dus ze zullen er wel over nagedacht hebben maar toch blijf ik ut weird/raar vinden.
Kweet beta and all... maar ja... Meer beta invites zou wel handig zijn. Denk dat de test servers de 1e dag/dagen na de update relatief populated zijn en daarna de mensen (de meeste anyway) weer op de gewone spelen zodat ze daar gewoon win/losses krijgen.
Zou slim zijn als ze die laten staan na de beta. Bij MMO's bouw je een voorsprong op kwa level en gear. Dat heb je hier helemaal niet. Je zorgt er alleen voor dat de high en low level spelers niet allemaal weer in 1 pool worden gegooid en alle nieuwe spelers tegenover hun moeten.
Al sta ik zelf nu bijna breakeven en heb ik een aantal losses gehad door Ruskies of d/c's in mijn team dus ik zou een betere W/L ratio krijgen als ze het niet doen.
Waar ik nog niet eens zo over na dacht (komt van Dota2 forum);

Tis Valve dus ze zullen er wel over nagedacht hebben maar toch blijf ik ut weird/raar vinden.
[ Voor 83% gewijzigd door The Chosen One op 03-02-2012 10:41 ]
Ja, vind dit ook erg raar. Maar goed, helemaal omdat de servers zo ontzettend stabiel zijn en nog bijna geen noemenswaardige bug ben tegengekomen.. misschien dat de 'eerste server' echt voor heroes zijn die nog in ontwikkeling zijn ofzo. Dat we helpen bij een stage eerder.
@bananenspin. Ja supergave game was dat. Ben zo ontzettend fan van Invoker geworden.
@bananenspin. Ja supergave game was dat. Ben zo ontzettend fan van Invoker geworden.
Misschien dat het uiteindelijk wel wat sneller gaat dan. Gelijk ff 3-5 heroes erop gooien en direct tientallen bugs vinden in een dag of zo.
Tis Valve en ze weten wat ze doen (hoop ik) maar ja toch ff weird om in een beta nog weer dit te gaan doen en niet gewoon een TEST version te releasen zoals Tournament en Latest. Wel erg benieuwd of we nu wel een update direct voor de "gewone" beta krijgen.
ps. supergave geweldige match! (ja hijs van mij)
Gewoon een gave spannende match zonder vervelend gedoe.
Tis Valve en ze weten wat ze doen (hoop ik) maar ja toch ff weird om in een beta nog weer dit te gaan doen en niet gewoon een TEST version te releasen zoals Tournament en Latest. Wel erg benieuwd of we nu wel een update direct voor de "gewone" beta krijgen.
ps. supergave geweldige match! (ja hijs van mij)

Gewoon een gave spannende match zonder vervelend gedoe.
Dit topic is gesloten.
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers