Mijn eerste echte pot met Earth Spirit (verder enkele 15 minuut potjes met bots). Eindigde in een rape:
http://dotabuff.com/matches/409889310
Kaolin is echt steengoed (pun intended)
Mijn tweede pot was ook behoorlijk een rape. Deze keer een all pick.
http://dotabuff.com/matches/409911363
Ik moet wel leren om af en toe veil of discord ook te gebruiken. Vergeet het altijd. Die force staff in de tweede pot had ik ook vooral voor de heb.
Kaolin rocks!
En om even enkele bevindingen en tips te delen:
Wees zuinig op je stenen. Het kan handig zijn om er een paar te hebben slingeren, maar probeer ervoor te zorgen dat je altijd 4 of 5 stenen nog kan spawnen.
Kaolin is ook een hele mooie counter voor een sniper mid, heb ik ontdekt. Aan zijn range heeft hij niets, want jij hebt een W die ervoor zorgt dat je op hoge snelheid naar hem toe kan rollen. Als je met zekerheid kan zeggen dat de vijand een Sniper mid gaat zetten, dan is he tgeen slecht idee met Earth Spirit mid te gaan.
Disablers die je voor langer dan enkele seconden kunnen disablen zijn naar als je je ult wil gebruiken. Die ult geeft damage over time aan iedereen in een kleine radius van je vandaan en wordt opnieuw geactiveerd als een slachtoffer langs een van je stone remnants loopt. Na activatie van je ult wil je eigenlijk om de 4 of zo seconden een steen naar een slachtoffer gooien of op hem spawnen, en als je dat goed doet kan je je ult een halve minuut aan de gang houden. Maar dat lukt je natuurlijk niet als je disabled bent. Naga Siren haar ult is dus erg rot, want je kan gewoon je eigen ability niet in stand houden, en vijanden lopen dus weg met minimale schade.
Blink dagger of force staff kan ook heel leuk zijn. Je zou maar midden in de vijand blinken, je ult activeren en een vijand naar je vrienden trappen. Die ene vijand wordt natuurlijk compleet afgemaakt, en jouw ult doet aan de rest van de groep ook veel damage. Als je het goed doet kan je ze met je E in combinatie met een Remnant ook nog stunnen (dan trek je dus een steen naar je toe, iedere vijand die onderweg geraakt wordt door krijgt damage en een stun, damage efect werkt alleen bij gebruik van E op Remnants, niet bij creeps of vrienden). Volgorde kan misschien iets verschillen in de optimale situatie, maar je kan leuke dingen doen.
Met je E kan je geen vijanden naar je toe trekken. Je Q (dingen wegtrappen) werkt wel op vijanden.
Vergeet ook niet je Q en E te gebruiken om levens te redden. Wordt een vriend aangevallen en gaat hij zeker dood, gebruik E om hem naar je toe te trekken. Eventueel trap je hem daarna weer weg met je Q, of trap je de vijand op die manier weg.
Met je Q kan je ook een draaiende/blade fury (en dus magic immune) Juggernaut wegtrappen. Ik lees nu ook dat de damage van je ult wel door Magic Immunity wordt tegen gehouden, maar niet de debuff. Ook kan je nog steeds botsen met mensen die magic immune zijn wanneer je je W gebruikt, maar die krijgen geen damage. Kaolin is dus effectief een counter tegen het gebruik van magic immunity.
Kaolin is ook goed met een andere initiator/AoE disabler te combineren. Met je Q kan je dan een vriend naar de vijand trappen, die dan zijn ability doet. Denk aan Tidehunter, Faceless Void, Centaur Warrunner. Jij kan dienst doen als hun force staff. Er zijn ook wat andere heroes die op zo'n manier een initiator kunnen ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan Tiny, die vrienden naar de vijand kan gooien, zoals hier te zien:
YouTube: Dota 2 - Centaur the Amazing Horse . Dat kan Earth Spirit dus ook.
Kaolin wordt graag door mensen als support gespeeld, maar officiëel is hij dat niet. En daar is een goede reden voor: hij is aardig skill afhankelijk. In positie 5 (hardsupport) zou hij waarschijnlijk al gauw een dood gewicht worden. Lager dan positie 4 mag hij niet. Positie 3 is misschien een betere plek, misschien zelf positie 2, aangezien hij goed kan initiaten en met goede levels ronduit dodelijk wordt. Hij is niet bijster item afhankelijk, positie 1 kan dus aan iemand anders worden overgelaten.
[
Voor 147% gewijzigd door
Amanoo op 05-12-2013 01:21
]