[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:
  • 159.635 views

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:19
Amanoo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:11:

Al moet ik zeggen dat ik weinig snipers Rosh heb zien soloën (terwijl ik het zelf altijd doe als niet iemand mij voor is).
Rosh met sniper? Speel niet vaak sniper maar ook nooit bij stilgestaan..
Welke items heb je dan zoal? :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik volg bij voorkeur mijn eigen samengestelde build (heb hem vooral online gezet omdat ik vergeetachtig ben, is gebaseerd op een oudere build): http://steamcommunity.com...filedetails/?id=192074955
Ik geloof dat als je hyperstone en/of skull basher hebt je wel een eind kan komen. Voor ik die koop heb ik altijd eerst magic wand, power threads, morbid mask en MKB. Ik weet niet meer zeker of hyperstone én skull basher nodig zijn, of alleen 1 van de twee. Al een tijdje geen Sniper meer gespeeld.

Dat in DotA MKB niet bij aangeraden items staat voor Sniper snap ik niet. Werkelijk elk aspect ervan is nuttig op Sniper. Veel meer damage, beetje meer attack speed, een bashkans naast je kans op ministuns door headshot en true strike is ook zeker briljant, vooral tegen high evasion heroes. Lui zoals templar assassin beginnen dan niet zoveel meer tegen je.

Belangrijk: mijn build gaat uit van permastunning orb effects, waarbij je als je net even geen stun/bash effect krijgt je alsnog life steal krijgt. Stun/bash staat centraal. Onder geen beding andere orb effect/UAM dingen zoals Mjollnir kopen. In mijn ervaring werkt deze build bijna altijd goed.

• Mosc
  • Niet online
Amanoo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:35:
Ik volg bij voorkeur mijn eigen samengestelde build (heb hem vooral online gezet omdat ik vergeetachtig ben, is gebaseerd op een oudere build): http://steamcommunity.com...filedetails/?id=192074955
Ik geloof dat als je hyperstone en/of skull basher hebt je wel een eind kan komen. Voor ik die koop heb ik altijd eerst magic wand, power threads, morbid mask en MKB. Ik weet niet meer zeker of hyperstone én skull basher nodig zijn, of alleen 1 van de twee. Al een tijdje geen Sniper meer gespeeld.

Dat in DotA MKB niet bij aangeraden items staat voor Sniper snap ik niet. Werkelijk elk aspect ervan is nuttig op Sniper. Veel meer damage, beetje meer attack speed, een bashkans naast je kans op ministuns door headshot en true strike is ook zeker briljant, vooral tegen high evasion heroes. Lui zoals templar assassin beginnen dan niet zoveel meer tegen je.

Belangrijk: mijn build gaat uit van permastunning orb effects, waarbij je als je net even geen stun/bash effect krijgt je alsnog life steal krijgt. Stun/bash staat centraal. Onder geen beding andere orb effect/UAM dingen zoals Mjollnir kopen. In mijn ervaring werkt deze build bijna altijd goed.
Ik zou Monkey King Bar alleen maar halen tegen heroes met evasion, waar Templar Assassin er zonder Butterfly o.i.d. niet een van is. Meer mini-stuns kun je ook gewoon bereiken met meer attackspeed, iets dat Monkey King Bar slechts in zeer beperkte mate biedt. Zonder een Sniper-expert te zijn zou ik zeggen dat Maelstrom en vervolgens Mjollnir over het algemeen betere itemkeuzes zijn. Het geeft je meer farm, pushkracht bovenop Shrapnel, en zou niet een significant lager aantal mini-stuns moeten opleveren. Skull Basher is eigenlijk altijd een slecht item op ranged heroes, en dat is in dit geval niet anders. Het effect is te laag om de investering waard te zijn. De active-ability van Abyssal Blade is al helemaal nutteloos voor een hero die zo afhankelijk is van het afstand houden.

Ik noemde Shrapnel al, en ik wil nog even het punt maken dat je die skill gewoon vrij vroeg moet levelen, uiterlijk vanaf level 10. Het doet damage aan torens, helpt pushen, geeft je teamfight-presence, helpt ganks ontsnappen met de slow, en geeft vision. Niet de beste skill in de game, maar naar mijn mening veel belangrijker dan de extra 38 hp die een level stats je geeft.

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:43:
Wat te doen tegen een sniper mid? Ganken is makkelijk maar niet als je team Oost Indisch/Russisch doof is.
Sniper is eigenlijk niet zo goed mid. Hij is namelijk squishy, heeft geen escape mogelijkheid en hij kan niet snel de lane pushen om rune control te verkrijgen. Hij heeft wel een goede animatie, maar zijn damage is dan weer om te janken :+ . Je kan hem dan ook makkelijk bevechten/counteren met veel (mid) heroes. O.a.: viper, ta, qop, razor, lone druid, venomancer, death prophet, timbersaw en nog vele anderen.

Overal het algemeen is sniper gewoon niet zo een goede hero en zijn er betere alternatieven, zeker voor de midlane. De paar keer dat je hem in een pro-game langs ziet komen (wat alweer een tijd terug is) is hij vaak gekoppeld met een flinke tanky hero, die alle focus op zich neemt, en sniper lekker op de achtergrond laat doorknallen. Iets wat Navi nog wel is deed door sniper en lifestealer te draften.

[ Voor 4% gewijzigd door sandah88 op 28-11-2013 18:33 ]

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Wat Amanoo doet is een sniper perma stun pub build.
Met een basher MKB en een hyperstone (of andere attack speed item maar hyper is erg effectief qua cost/speed) krijg je zoveel stuns of ministuns dat heroes amper kunnen lopen.
Leuk in 1 vs 1 maar in teamfights minder effectief. 1 stun op sniper (of wat voor disable dan ook) en hij is alsnog dood.

Zelf ga ik ook altijd gewoon mjollnir. Geweldig item op sniper :)

• sjoerd94
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Yogoi schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:45:
Met een basher MKB en een hyperstone (of andere attack speed item maar hyper is erg effectief qua cost/speed) krijg je zoveel stuns of ministuns dat heroes amper kunnen lopen.
Leuk in 1 vs 1 maar in teamfights minder effectief. 1 stun op sniper (of wat voor disable dan ook) en hij is alsnog dood.

helaas is dat altijd hoor met sniper. enorme glasscannon

• Yogoi
sjoerd94 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:46:
[...]

helaas is dat altijd hoor met sniper. enorme glasscannon
Positioning is everything.

maar in een 1 vs 1 is die stun sniper echt wel nasty/ Beetje gimmick build die niet echt effectief is als tegen betere tegenstanders komt. Maar dat soort dingen zijn soms gewoon leuk om te doen.

• sjoerd94
  • Laatst online: 13-01-2023
Yogoi schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:48:
[...]

Positioning is everything.

.. als tegen betere tegenstanders komt.
je zegt het zelf al, het is gewoon lastig jezelf dusdanig te positioneren dat je heel de tijd kan hitten voordat een initiator op je kop springt. Maar permastun is completely viable hoor, helemaal niet slecht. O+

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat van die disables klopt wel. Niet voor niets sta ik vaak toch wat naar achteren met Sniper. Je range laat het wel toe en je bent zo toch wat veiliger. Zoals je zelf al zei: positioning is everything. Ook leuk is op zo'n heuveltje staan waar je alleen met een omweg kan komen. Maakt overleven ook weer makkelijker. Gebruik maken van je range is bij Sniper niet een overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kopen zo weinig mensen Blink Dagger op Sniper? Blink is toch altijd nuttig of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt af van de situatie
Enigste wat blink doet is een goede escape geven op sniper.
Ik zou eerder opteren voor een shadow blade.
Daar krijg je attackspeed van en kan je ook makkelijk(er) ganken.
En sniper moet het vooral hebben van zijn damage, aangezien hij super traag loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:06:
Waarom kopen zo weinig mensen Blink Dagger op Sniper? Blink is toch altijd nuttig of niet?
Blink is goed op elke hero.
De vraag is echter altijd, is er iets anders dat beter is?

Tijdens MLG maakte EE op clinkz blink, niet heel voor de hand liggend maar het werkte geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Voor de 2150 die je voor een blink daggger betaalt, kan je óók een Yasha halen. Dat geeft movement speed, attack speed én damage voor sniper. Stukken beter dus dan alleen een blink. Sniper staat zoieso ver op afstand dus waarom moet je blinken? Als je weg wilt rennen omdat ze je anders pakken? Dan raad ik dus Yasha + Phase boots aan, ben je super snel :)

Blink dagger is alleen goed voor initiatiors in het algemeen, en dat is sniper niet.

Dit werkt overigens géweldig op een Invoker (als mensen hem kunnen spelen). Dit + cold snap + forge spirits is nog erger dan een sniper, en door jezelf alacrity te geven wordt het nog erger :D

[ Voor 35% gewijzigd door Anvesi op 29-11-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:02

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zijn er ook mensen die 'funbuilds' proberen bijvoorbeeld compleet aura heavy er tegenaan gaan?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Auredium schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:03:
Zijn er ook mensen die 'funbuilds' proberen bijvoorbeeld compleet aura heavy er tegenaan gaan?
Stats antimage met een diffusalblade, hood en blink is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:52
Als je een escape item wil, kun je toch beter een forcestaff kopen dan een blink dagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
hardcoresmurf schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:16:
[...]

Stats antimage met een diffusalblade, hood en blink is wel leuk.
Time to blink and slam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Kan het vanuit hier niet zien maar ik heb 1 keer een blink Urza gezien...early game...als speler van de tegenstander. Dat is een nasty truukje. Enrage->Blink->kill.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Auredium schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:33:
[...]

Kan het vanuit hier niet zien maar ik heb 1 keer een blink Urza gezien...early game...als speler van de tegenstander. Dat is een nasty truukje. Enrage->Blink->kill.
Blink Ursa is pretty common, de combo van slow en zn attackspeed is killer. Heb hier nog leuke pubstomp matches van mij teruggevonden, speelde samen met maat Ursa + Wisp combo (level 1 Roshan ^^) :P Weet niet of ze nog terug te zien zijn via client tho 8)

http://dotabuff.com/matches/297612880
http://dotabuff.com/matches/295151148

[ Voor 5% gewijzigd door M4DMan op 29-11-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste tijd lijken de dota servers niet stabiel... nu ook weer: restoring connection to the dota 2 network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:25:
laatste tijd lijken de dota servers niet stabiel... nu ook weer: restoring connection to the dota 2 network
Had ik uurtje of 2 geleden ook al. Kreeg het simpelweg niet voor elkaar een match te starten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Op Linux kan je de cliënt niet eens starten. Je krijgt meteen segfaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Het populairste spel is Dota 2 van Valve zelf, dat afgelopen nacht 542.906 gamers trok
Ik vermoed dat het spel vorige week daarom wat instabieler was. Vrijdag avond vond ik het alweer wat beter gaan en zaterdag en gister heb ik overigens nergens meer last van gehad.

Als je in een keer voor 50.000 spelers meer servers moet zetten ben je wel even zoet gok ik zo. Ik weet niet precies hoeveel "games" een server kan hosten maar ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de getallen hierachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-03 17:28
Op dit moment is het spel ook zwaar onstabiel. Pff... 'searching for the dota 2 network'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Thesserd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:43:
Op dit moment is het spel ook zwaar onstabiel. Pff... 'searching for the dota 2 network'
Bijna goed om te horen aangezien ik aan het werk ben.
Mis ik in ieder geval niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het prima qua connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
Mensen zijn echt doorgeslagen met midas gaming... Bij competitive kan het nog wel werken, maar pub vaak niet. Net bijvoorbeeld enchant die de eerste 15min in jungle blijft farmen zodat die midas krijgt of een earthshaker die gaat lasthitten omdat die ook een midas nodig heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een 18min midas op LS gezien. Was z'n eerste item. 3x dood gegaan aan Neutrals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Michielodc schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:27:
Mensen zijn echt doorgeslagen met midas gaming... Bij competitive kan het nog wel werken, maar pub vaak niet. Net bijvoorbeeld enchant die de eerste 15min in jungle blijft farmen zodat die midas krijgt of een earthshaker die gaat lasthitten omdat die ook een midas nodig heeft :/
Met Ench wil je een 7 min midas, niet een 15min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:02
Prima avondje weer 5 losses op rij omdat er 1 of 2 mensen gewoon wat zitten aan te kloten in je team. Speel dan geen teamgame zeg hier kan ik echt slecht tegen hoor. En dan zelf nog geeneens zo slecht spelen in 3 van de 5 maar ja. Typisch Dota. Klasse verschil in sommige games druipt er echt vanaf hoor. MM klopt helemaal niks van.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ik klaag ook altijd erg over de matchmaking van Dota :+ en in sommige gevallen is het ook echt slecht. Maar wat als ik bijv met theNephilim, yeti, rempi en Madness een match ga zoeken dan veroorzaken we zelf niveauvershil en daar tegen over moet niet een team staan wat ongeveer gelijk op gaat met Madness en ook geen team die gelijk op gaat met mij. Dus moet er een team gecreeerd worden met ernstig niveau verschil. Toch? Of werkt het anders... :p

Dota connection probleem was trouwens na een half uurtje ongeveer opgelost idd :D daarna nog 2 potjes gespeeld. Die tweede ging erg lekker! Met yeti en theNephilim. :)

En dan heb ik meteen een vraag: ik ben met Axe voor mana boots gegaan. Hoe raar is dat? Ik heb volgensmij nog nooit eerder mana boots gehad op Axe. We waren constant onze mana kwijt door Medusa (volgens mij) en Silencer dus ik vond t wel prettig. Achteraf had ik misschien ook wel Soul Ring kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michielodc schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom midas zo populair is tegenwoordig? Speel nog niet zo heel lang maar het viel me bij MLG ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:46:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom midas zo populair is tegenwoordig? Speel nog niet zo heel lang maar het viel me bij MLG ook al op.
Omdat de passive gold gain in 6.79 omhoog is gegaan naar 100 gold / minuut (1 per .6 seconden) van 75 gold / minuut (1 per .8 seconden). Als je daar als support ook nog wat assists bij kan pakken zit je redelijk snel op een Midas. (Ja, ik weet het je moet ook nog wards kopen, maar je hebt het hier over de pro scene, dat kan iemand anders dan ook opvangen met een dual support.:))

Keerzijde van het verhaal is wel dat wanneer je tegenstander een push heavy line-up neemt je het erg zwaar gaat krijgen. Midas is wel leuk maar het moet wel passen. Wat wel een mooie is is dat Midas Reliable gold geeft, mocht je dus een buyback doen kun je alsnog gold krijgen.

TL:DR;

Ga alleen Midas wanneer je voor een lang potje gaat, else skip. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
wat ik nog erger vind de laatste tijd is de tactiek om van de start de ancients te farmen.
eergisteren een medusa die zichzelf met hatchet en split shot in het forest naast de ancients had geplaatst, en gewoon vanaf minuut 1 die aan het farmen was.
needless to say, iedereen was lvl 15+ wanneer die medusa 9 dingde en eindelijk boots had...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kowlier schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:20:
wat ik nog erger vind de laatste tijd is de tactiek om van de start de ancients te farmen.
eergisteren een medusa die zichzelf met hatchet en split shot in het forest naast de ancients had geplaatst, en gewoon vanaf minuut 1 die aan het farmen was.
needless to say, iedereen was lvl 15+ wanneer die medusa 9 dingde en eindelijk boots had...
Dan had die Medusa niet zoveel ervaring aan het verhaal te horen omdat ancient jungling met Medusa redelijk effectief is en veel gold/xp mee gefarmed kan worden, maar het is natuurlijk wel riskant omdat je geganked kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

kowlier schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:20:
Dan ligt het eraan hoe de medusa het deed. Ik heb zelf wel potjes gehad waar ik lvl 6 werd toen mid net 7 was. Op dat moment kreeg ik midas en ging het nog sneller. Het is dus wél mogelijk om het te doen, maar het vereist gewoon wat ervaring. Daarnaast is het juist wel een goed idee omdat medusa héél veel farm nodig, en door ancients krijg je dat op zich nog wel.
Ga alleen Midas wanneer je voor een lang potje gaat, else skip. :D
Er wordt juist gezegd dat midas nu nog viable is zelfs voor 30 min mark, tota wanneer. het andere feit dat supports de midas halen is levels. Je ziet vaak genoeg dat een support nog lvl 9 is terwijl de rest 15 is, of pas lvl 14 terwijl de carry 20 tot 22 is. Met een midas hou je dat makkelijker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Als je het goed kan, dan kan je zeker een prima GPM halen door ancients te farmen als een Medusa. Probleem is alleen dat het zo makkelijk te counteren is. Niet alleen door te ganken, maar ook door een simpele ward. Vroeger was het nog redelijk kostbaar om daar een observer neer te zetten, maar tegenwoordig is een simpele sentry genoeg om de plek voor vier minuten te blokken.

Ik zou Medusa ancients farmen normaal gesproken ook afraden, zelfde met Tinker ancients farmen.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
(eerste post hier, hallo allemaal!)

Ik wordt zelf de laatste tijd erg moe van teams in pub matches die zelfs het 'blijf bij elkaar principe' niet snappen. Tegenstander gaat in de mid game gewoon met het hele team roamen en 1 voor 1 ganken. Mijn team blijft gewoon alles solo doen en vervolgens staat het binnen no time 0-100 (bij wijze van spreken) wat betreft de kills. Mensen voelen zich super pro omdat ze ergens nog wel een torentje pakken en denken dan: "gaat toch goed, we hebben meer torens gepakt dan de tegenstander". Vervolgens komen zij met z'n vijven dwars door mid heen, allemaal veel hogere lvl's, killen ons hele team dat 1 voor 1 komt verdedigen en pakken dan in 1x de throne.

Ik ben zelf alles behalve een goede speler (200 matches ong), maar kom op, het is een team game. Wanneer er matches gewonnen worden doordat 1 speler in zijn eentje alles ownt, ligt dat meestal meer aan de tegenstander dan aan het feit dat Dota een one-man-show zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Noobs vind je in alle formaten en soorten.
Vanmorgen was ik de noob want ik werd early game veel te veel gekilled en geganked. Het was zelfs zover dat op een gegeven moment wij rond level 10 zaten en de tegenstander op level 15 gemiddels. Wij misten 4/5 torens zij 2. Ik wilde de handdoek in de ring gooien maar leaven wordt sinds de patch heel zwaar bestraft.

Maar op een gegeven moment faalde de tegenstander. Ik vermoed dat ze overmoedig werden waardoor hun teamgevechten niet goed verliepen. We kropen langzaam omhoog en uiteindelijk kregen we een voorsprong in torens vernietigd. Verschillende teamwipes bij de tegenstander en een uiteindelijke overwinning.

Ik zei nog tegen mijn team 'I stand corrected' omdat ik zelf geen overwinning meer zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Wat doen jullie eigenlijk meestal als de 1e toren in jullie lane neergaat (mid/side)?
Andere lane helpen of doorpushen (met wat meer risico, gezien er meer jungle is van waaruit je geganked kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Poe iedereen heeft het wel zwaar zeg, altijd in het verliezende team te zitten met alleen maar slechte spelers :+

Gisteren weer paar normale potjes gespeeld na een maand lang geen internet. Nieuwe venomancer ziet er echt vet uit!

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Laatst online: 22-01 15:51
xAndyx schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:43:
Wat doen jullie eigenlijk meestal als de 1e toren in jullie lane neergaat (mid/side)?
Andere lane helpen of doorpushen (met wat meer risico, gezien er meer jungle is van waaruit je geganked kan worden).
Ik ga de lane nooit doorpushen. Wat ik wel ga doen is heel afhankelijk van de hero en de situatie in de andere lanes :D

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
xAndyx schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:43:
Is een beetje afhankelijk van het team / en waar de tegenstanders zich bevinden. In je eentje kun je geen 3-5 man push tegenhouden, dan kun je beter de andere lane doorpushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heel zelden push ik door, maar vaak is dat erg gevaarlijk. Dan moet ik echt veel momentum in die lane hebben en weten waar de vijand is, of moet de vijand grotendeels dood zijn.

In mijn ervaring wil het niet soms nog lukken om een 3-man push in je eentje tegen te houden, maar er zijn weinig heroes waar dat mee kan, en doorgaans lukt het maar 1 keer en daarna moet je hopen dat ze de eerstkomende 5 minuten niet terug komen. Je moet in ieder geval ranged zijnen ook ligt het sterk aan de heroes en speelstijl van de vijand. Soms kan je vijandige creeps weglokken, waardoor de vijand tower damage neemt als ze niet weggaan. Als je Shadow Shaman bent kan je met je ult en een Q op een groep creeps ook soms een aanval verijdelen. De vijand heeft zelden zin om en tower damage en serpent ward damage te krijgen. Keeper of the Light is soms ook nuttig voor counterpushing, maar als je niet net zo'n soort hero bent kan je het wel vergeten. Dan moet je gewoon zelf pushen.

[ Voor 71% gewijzigd door Amanoo op 04-12-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Ik push dan ook vaak een andere lane en als het nodig is TP ik af en toe terug als iemand zit te free farmen of als de 2e toren ook bijna gaat (vanzelfsprekend).

Had net een geniaal potje xD http://dotabuff.com/matches/409869956
Early game aardig wat kills gehaald. Ik stond met CM bot tegen Venge en Bristle. Die waren allebei niet voorzichtig genoeg vond ik. Met CM's frost en mijn stun konden ze het wel vergeten als ze niet dicht genoeg bij hun tower waren. Ook een keer mid geganked waar ze Anti Mage hadden staan (ik had OD verwacht). Ook gelukt!

Uiteindelijk kwamen Silencer en Jugger ook op gang en toen was het best wel rape... xD

Nadat ik Dagon lvl 5 had vroeg ik me echt af wat ik moest gaan kopen. Heb travel boots gehaald, maar wat zou ook een goede optie zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Iemand die Fnatic vs 4FC kijkt?
Volgens mij zijn ze bij BTS dronken, echt te grappig!

"Oh weaver! i really like weaver"
reply: "Yeah he is a really nice guy, he makes a sick lasagne!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Lol, klinkt grappig.. maar bedtijd helaas! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor nyx item.
Blink!
Blink kan altijd eigenlijk. geweldig item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn eerste echte pot met Earth Spirit (verder enkele 15 minuut potjes met bots). Eindigde in een rape: http://dotabuff.com/matches/409889310
Kaolin is echt steengoed (pun intended)

Mijn tweede pot was ook behoorlijk een rape. Deze keer een all pick. http://dotabuff.com/matches/409911363

Ik moet wel leren om af en toe veil of discord ook te gebruiken. Vergeet het altijd. Die force staff in de tweede pot had ik ook vooral voor de heb.

Kaolin rocks!

En om even enkele bevindingen en tips te delen:
Wees zuinig op je stenen. Het kan handig zijn om er een paar te hebben slingeren, maar probeer ervoor te zorgen dat je altijd 4 of 5 stenen nog kan spawnen.

Kaolin is ook een hele mooie counter voor een sniper mid, heb ik ontdekt. Aan zijn range heeft hij niets, want jij hebt een W die ervoor zorgt dat je op hoge snelheid naar hem toe kan rollen. Als je met zekerheid kan zeggen dat de vijand een Sniper mid gaat zetten, dan is he tgeen slecht idee met Earth Spirit mid te gaan.

Disablers die je voor langer dan enkele seconden kunnen disablen zijn naar als je je ult wil gebruiken. Die ult geeft damage over time aan iedereen in een kleine radius van je vandaan en wordt opnieuw geactiveerd als een slachtoffer langs een van je stone remnants loopt. Na activatie van je ult wil je eigenlijk om de 4 of zo seconden een steen naar een slachtoffer gooien of op hem spawnen, en als je dat goed doet kan je je ult een halve minuut aan de gang houden. Maar dat lukt je natuurlijk niet als je disabled bent. Naga Siren haar ult is dus erg rot, want je kan gewoon je eigen ability niet in stand houden, en vijanden lopen dus weg met minimale schade.

Blink dagger of force staff kan ook heel leuk zijn. Je zou maar midden in de vijand blinken, je ult activeren en een vijand naar je vrienden trappen. Die ene vijand wordt natuurlijk compleet afgemaakt, en jouw ult doet aan de rest van de groep ook veel damage. Als je het goed doet kan je ze met je E in combinatie met een Remnant ook nog stunnen (dan trek je dus een steen naar je toe, iedere vijand die onderweg geraakt wordt door krijgt damage en een stun, damage efect werkt alleen bij gebruik van E op Remnants, niet bij creeps of vrienden). Volgorde kan misschien iets verschillen in de optimale situatie, maar je kan leuke dingen doen.

Met je E kan je geen vijanden naar je toe trekken. Je Q (dingen wegtrappen) werkt wel op vijanden.

Vergeet ook niet je Q en E te gebruiken om levens te redden. Wordt een vriend aangevallen en gaat hij zeker dood, gebruik E om hem naar je toe te trekken. Eventueel trap je hem daarna weer weg met je Q, of trap je de vijand op die manier weg.

Met je Q kan je ook een draaiende/blade fury (en dus magic immune) Juggernaut wegtrappen. Ik lees nu ook dat de damage van je ult wel door Magic Immunity wordt tegen gehouden, maar niet de debuff. Ook kan je nog steeds botsen met mensen die magic immune zijn wanneer je je W gebruikt, maar die krijgen geen damage. Kaolin is dus effectief een counter tegen het gebruik van magic immunity.

Kaolin is ook goed met een andere initiator/AoE disabler te combineren. Met je Q kan je dan een vriend naar de vijand trappen, die dan zijn ability doet. Denk aan Tidehunter, Faceless Void, Centaur Warrunner. Jij kan dienst doen als hun force staff. Er zijn ook wat andere heroes die op zo'n manier een initiator kunnen ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan Tiny, die vrienden naar de vijand kan gooien, zoals hier te zien: YouTube: Dota 2 - Centaur the Amazing Horse . Dat kan Earth Spirit dus ook.

Kaolin wordt graag door mensen als support gespeeld, maar officiëel is hij dat niet. En daar is een goede reden voor: hij is aardig skill afhankelijk. In positie 5 (hardsupport) zou hij waarschijnlijk al gauw een dood gewicht worden. Lager dan positie 4 mag hij niet. Positie 3 is misschien een betere plek, misschien zelf positie 2, aangezien hij goed kan initiaten en met goede levels ronduit dodelijk wordt. Hij is niet bijster item afhankelijk, positie 1 kan dus aan iemand anders worden overgelaten.

[ Voor 147% gewijzigd door Amanoo op 05-12-2013 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
RoboSpinoza schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:48:
(eerste post hier, hallo allemaal!)

Ik wordt zelf de laatste tijd erg moe van teams in pub matches die zelfs het 'blijf bij elkaar principe' niet snappen.
Nu speel ik eigenlijk alleen maar solo dota, dan heb ik ook altijd bij preferences "No parties when alone" aangevinkt. Maar als je natuurlijk met vrienden speelt kom je die teams altijd tegen.

Zelf nooit echt super erge last van teams gehad. Het enige waarom ik No parties when alone heb aangevinkt, is om een 5-man stack te ontwijken. Die gaan nameiljk vaak goede combo's kiezen en hebben een stuk betere communicatie waardoor je geen kans hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michielodc schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:22:
[...]

Nu speel ik eigenlijk alleen maar solo dota, dan heb ik ook altijd bij preferences "No parties when alone" aangevinkt. Maar als je natuurlijk met vrienden speelt kom je die teams altijd tegen.

Zelf nooit echt super erge last van teams gehad. Het enige waarom ik No parties when alone heb aangevinkt, is om een 5-man stack te ontwijken. Die gaan nameiljk vaak goede combo's kiezen en hebben een stuk betere communicatie waardoor je geen kans hebt.
Kom je als je in je eentje speelt ook tegen 5 man stacks dan?

Nog nooit meer dan 3 tegengekomen (wel pas rond de 100 games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb zelf ook wel het idee dat het meevalt. Ik let er niet altijd op, maar ik kan me niet herinneren tegen 4 of 5 man die bij elkaar zaten te spelen, tenzij ik zelf deed aan team play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Over het algemeen is dat wel redelijk goed geregeld! Vaak als wij met een 4/5 stack spelen hebben we ook een enemy team van minimaal 3 stack tegen ons. En dan soms nog 2 lossen maar eigenlijk altijd wel een team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Als wij 4/5 stack spelen, spelen we volgens mij nooit tegen 5 losse spelers. Is mij nog nooit opgevallen, en ik kijk er altijd wel na :D.

Helaas zit ik in zwarte weken wat dota betreft. :(

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
RoboSpinoza heeft het volgens mij ook gewoon over een team van 5 spelers als in het team waarin hij speelt ;)
Of dit nu een stack is of randoms, het blijft een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Daarover gesproken.. Wat ik wel redelijk irritant vind, is dat als je bij een 2man stack in zit bijvoorbeeld, deze twee dan perse bij elkaar in de lane willen staan.
Dat is opzich prima, maar kies dan hero's waarbij dat ook kan en ga dan niet twee carrys kiezen bijvoorbeeld.
Of dat 1 van hen een goede mid hero heeft en dat ze dan perse bij elkaar in de lane willen :').

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Laatst online: 11-03-2021
Mjetterd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:54:
Daarover gesproken.. Wat ik wel redelijk irritant vind, is dat als je bij een 2man stack in zit bijvoorbeeld, deze twee dan perse bij elkaar in de lane willen staan.
Dat is opzich prima, maar kies dan hero's waarbij dat ook kan en ga dan niet twee carrys kiezen bijvoorbeeld.
Of dat 1 van hen een goede mid hero heeft en dat ze dan perse bij elkaar in de lane willen :').
GoT tweakers toernooi 2 finale: Io CK mid. Never forget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb besloten vanaf nu voorlopig enkel nog Earth Spirit te spelen. Ik vind mezelf al niet verkeerd met hem, maar ik gier soms wel van de zenuwen en ik maak soms nog wel eens rare fouten. Je zit nogal met je abilities te kloten, maar dan moet je wel op tijd op het juiste knopje drukken. Zowel het "op tijd" als het "juiste knopje" gaat nog wel eens mis. Altijd naar als je ineens naar de vijand toe rolt op hoge snelheid in plaats van een stun op die vijand uit te voeren, vooral als het een groepje vijanden is. Maar man, wat is Earth Spirit leuk.

Also, Io mid? WUT? Als er een hero is die om lane partner uithangen draait is het wel Io...

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 05-12-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Amanoo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:58:
Also, Io mid? WUT? Als er een hero is die om lane partner uithangen draait is het wel Io...
Sinds wanneer is mid geen lane? :P Word vaak gedaan in pro matches hoor, dual mid, niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:01:
[...]

Sinds wanneer is mid geen lane? :P Word vaak gedaan in pro matches hoor, dual mid :)
Ah, dat verklaart. Ik dacht dat het ging om een Io die solo mid ging. Dat leek me wel heel raar. Al wijst een Google uit dat dat blijkbaar ook nog wel eens gebeurt.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 05-12-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Amanoo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:02:
[...]

Ah, dat verklaart. Ik dacht dat het ging om een Io die solo mid ging. Dat leek me wel heel raar. Al wijst een Google uit dat dat blijkbaar ook nog wel eens gebeurt.
Haha in pub matches zie je de raarste heroes mid :P Maar het ligt uiteraard ook aan de speler, zoals met veel dingen in doto.

Ik ben weer een beetje into de carry Venge build, super viable :D Met support Doom/Leshrac op de lane hardcore farmen :P Venge met haar aura, scream en Deso eet squishy heroes als ontbijtje })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
Amanoo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:58:
Daarom dus Io CK mid. Let op de CK :P
M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:10:
[...]
Haha in pub matches zie je de raarste heroes mid :P Maar het ligt uiteraard ook aan de speler, zoals met veel dingen in doto.

Ik ben weer een beetje into de carry Venge build, super viable :D Met support Doom/Leshrac op de lane hardcore farmen :P Venge met haar aura, scream en Deso eet squishy heroes als ontbijtje })
In de trench in pubs is alles viable :P Je aura en scream werken net zo goed wanneer je als support speelt en je hebt geen schaalbare skills. Je bent dus alles behalve een viable carry :P

Soms is het wel leuk om de rollen wat om te draaien, zoals toen ik met PA Multensor ging supporten die CM speelde. Het werkte minder goed dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Michielodc schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:22:
[...]

Ik bedoelde gewoon meer de groep mensen waarmee ik speel. Of die nu daadwerkelijk samen spelen of een 5 man solo team, op het moment dat de tegenstander als groep samen blijft heb ik vaak mensen in mijn team die denken: oh ik push die toren wel even in mijn eentje. Et voila, ineens 5 man achter hem/haar die een gratis kill pakken. Of mensen die in hun eentje of met zijn tweeën er op af rennen omdat ze denken wel even vijf man om te leggen. Volgens mij denken die dat omdat ze een carry of tank achtige char zijn ze meteen alles aankunnen. Dat dacht ik de eerste vijf games ook, omdat je niet beter weet. Maar al vrij snel leer je dat ook al zijn het 'slappe' heroes tegenover je, een overgrote meerderheid ga je niet zomaar in je eentje omleggen.
Yogoi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:48:
RoboSpinoza heeft het volgens mij ook gewoon over een team van 5 spelers als in het team waarin hij speelt ;)
Of dit nu een stack is of randoms, het blijft een team.
Precies ja.

[ Voor 10% gewijzigd door RoboSpinoza op 05-12-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Demie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:39:
[...]
In de trench in pubs is alles viable :P Je aura en scream werken net zo goed wanneer je als support speelt en je hebt geen schaalbare skills. Je bent dus alles behalve een viable carry :P
Mwoah, ligt totaal aan de situatie. Ik heb tot nu toe geen enkele moeite gehad om Venge als viable carry te spelen ^^ Als support farm je geen manta, deso en butterfly in 30 minuten }) Maar goed, ik vind het sowieso wel leuk om af en toe wat andere item builds of hero roles te proberen dan "gebruikelijk" is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:01:
[...]

Mwoah, ligt totaal aan de situatie. Ik heb tot nu toe geen enkele moeite gehad om Venge als viable carry te spelen ^^ Als support farm je geen manta, deso en butterfly in 30 minuten }) Maar goed, ik vind het sowieso wel leuk om af en toe wat andere item builds of hero roles te proberen dan "gebruikelijk" is :P
Carry treant werkt gewoon goed hoor. En is toch echt een 'support'
Overigens is venge carry redelijk gebruikelijk in pubs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Yogoi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:14:
[...]

Was talking in general, niet specifiek over dit ene voorbeeldje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:14:
[...]

Moet je eens een keer treant met QB spelen, tegenstanders worden er niet bepaald blij van :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

RoboSpinoza schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:58:
[...]

Ik bedoelde gewoon meer de groep mensen waarmee ik speel. Of die nu daadwerkelijk samen spelen of een 5 man solo team, op het moment dat de tegenstander als groep samen blijft heb ik vaak mensen in mijn team die denken: oh ik push die toren wel even in mijn eentje. Et voila, ineens 5 man achter hem/haar die een gratis kill pakken. Of mensen die in hun eentje of met zijn tweeën er op af rennen omdat ze denken wel even vijf man om te leggen. Volgens mij denken die dat omdat ze een carry of tank achtige char zijn ze meteen alles aankunnen. Dat dacht ik de eerste vijf games ook, omdat je niet beter weet. Maar al vrij snel leer je dat ook al zijn het 'slappe' heroes tegenover je, een overgrote meerderheid ga je niet zomaar in je eentje omleggen.
Ik zag niet zo lang geleden een Sniper een soort poging doen om te tanken. Volgens mij dacht hij dat hij een meelee hero was, want hij zat telkens opnieuw de vijand te knuffelen. Dat was erg beroerd.

Ik heb zelf trouwens gemerkt dat ik niet de neiging heb om heel supportive te spelen als Earth Spirit, terwijl je dat wel vaak bij hem schijnt te zien. In principe is het ook een initator, en hij is nogal afhankelijk van goede levels. Misschien dat ik hem juist op de meer viable manier speel en de meeste anderen het fout doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
Amanoo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:22:
[...]

Ik zag niet zo lang geleden een Sniper een soort poging doen om te tanken. Volgens mij dacht hij dat hij een meelee hero was, want hij zat telkens opnieuw de vijand te knuffelen. Dat was erg beroerd.
Erg vervelend ja. Vorige keer had ik een potje dat langer dan een uur duurder waar een lone druid van begin tot eind aan het farmen was. Hij was lvl 25 en bleef maar door gaan. Ook bij alle team fights was hij afwezig en toen ze onze basis binnen vielen. Mijn teamgenoten konden mijn opmerking: "misschien is farmville een betere game voor je" wel waarderen.
Iedereen maakt weleens een inschattingsfout of wordt per ongeluk door het team van de tegenstander geambushed, maar ik probeer dan keer op keer duidelijk te maken dat we als team samen moeten blijven, en als dan niemand luistert kan dat wel frustrerend zijn. 30 minuten lang door een vijfmansstoomwals overreden worden is niet leuk.
Je kan een potje bij wijze van spreke van begin tot eind gewoon 2-1-2 spelen (of 1-1-1-1-1, ieder voor zich), maar dat werkt alleen als de tegenstander dat toelaat. Wanneer zij als team gaan samenwerken zal je dat zelf ook moeten doen. Je moet bij Dota altijd je build, tactiek of items kunnen aanpassen wanneer de tegenstander een bepaalde strategie hanteert.
Daarom speel ik graag met twee vrienden van me samen, met zijn drieën kan je toch een beetje afdwingen dat de rest je volgt. En zo niet, dan heb je nog wel iets van een kans met drie man.

[ Voor 12% gewijzigd door RoboSpinoza op 05-12-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 02:15:
[...]

Kom je als je in je eentje speelt ook tegen 5 man stacks dan?

Nog nooit meer dan 3 tegengekomen (wel pas rond de 100 games)
Ik dacht soms van wel, maar het kon ook best een stack an 3 + en een stack van 2 zijn. Daarnaast heb ik het ook angevinkt om de 4 stacks te ontwijken. Die mensen forcen je soms in een bepaalde rol..
RoboSpinoza schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:58:
[...]

Axe is daar een goed voorbeeld van totdat je geen helix procs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:01:
[...]
Nee dat ligt niet aan de situatie. Venge is gewoon een slechte carry :P Dat het een aantal games lukt betekent niet dat het goed is.

Neem jouw "30 minuten" items en geef die aan een teamgenoot zoals Faceless Void. Wat verandert er voor jou?
- Je doet minder damage.
- Je hebt minder (E)HP.
- Je hebt geen active meer van de Manta.
- Je hebt geen evasion meer.

Al deze dingen krijgt Faceless Void echter extra. Puur 1 op 1 statwise verlies qua items je er als team dus niets op. Voeg nu de skills er aan toe:
- Stun: verandert niets.
- Wave of terror: - armour blijft hetzelfde, dus daar heeft Faceless Void alsnog het voordeel van.
- Voor jou persoonlijk krijg je minder damage van Vengeance Aura, omdat je minder (base) stats hebt in vergelijking met toen je nog wel die items had. Die damage krijgt void echter weer extra, dus ook daar verlies je (als team) 1 op 1 niets.
- Ultimate: verandert niets positief. Ik zou het zelfs als een negatief punt aan willen voeren, omdat je de skill in minder situaties goed kunt gebruiken. Zelf initiaten is namelijk heel erg riskant, want als je jezelf in 4 tegenstanders swapt ben je dood en dan is je team je carry kwijt. Ik zou zelfs dus zeggen dat je minder waardevol bent voor je team met een carry build

Wat krijgt Faceless Void echter extra met diezelfde items:
- (Veel) extra attack speed, waardoor hij meer bashes krijgt van zijn Time Lock skill, meer damage doet en meer utility voor het team heeft.
- Meer HP zorgt er voor dat je langer leeft, dus dan heb je ook meer kans om Backtrack te proccen (oftewel meer EHP.)
- Betere Chronospheres omdat je bonus damage krijgt voor elke Time Lock proc in Chronosphere (zie vorige punt: meer attack speed = meer bashes.) Doordat je ook meer damage doet tijdens een Chronosphere "begin" (uit gaande van een goede Chronosphere) je een teamfight zeer waarschijnlijk met 4v5 en vaak zelfs beter.

Je team verliest netto dus helemaal niets als jij als Vengeful die items niet zou hebben, terwijl je team een veel sterkere Faceless Void heeft die wél die items heeft.

Uiteraard is dit niet het hele verhaal. Je zit nog met base attack speed, base stats en stat growth natuurlijk, maar dat voor voor Vengeful Spirit ook niet bijzonder geweldig. 2.8 agi growth is niet slecht, maar vergelijking dat eens met Phantom Lancer (4.2!!), Phantom Assassin (3.15) of Morphling (3).
Daarnaast ga je zonder die extra (E)HP ook eerder dood, dus verlies je het aura en de wave misschien eerder in een teamfight, maar een item zoals Drums kun je in de 30 minuten gemakkelijk bij elkaar farmen en die geven je genoeg (E)HP om lang zat te overleven om je bijdrages te leveren in een teamfight. Je bent ook niet meer prioriteit nummer 1 namelijk.

Misschien een wat lang verhaal, maar het leek mij sowieso wel handig om een beetje aan te kunnen geven waarom sommige heroes beter als carry zijn dan anderen. Ook hier zitten (net zoals alles in DotA) weer "ja maar" gebieden in, maar daar valt Vengeful Spirit bij mij sowieso niet onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Duidelijk verhaal, maar niets gelezen dat ik nog niet wist :P Het is voor mij (persoonlijk, mening) juist een uitdaging en extra rewarding om het toch voor elkaar te krijgen ^^ We hebben het hier over pubs, geen high competitive tournament match :P En dit soort dingen probeer ik meestal als ik in een stack speel, met mensen waarvan ik weet wat ik aan ze heb ;)

Alsnog leuk om te lezen hoor, dont get me wrong, wellicht ook zeer informatief voor andere lezers hier !! O+

[ Voor 22% gewijzigd door M4DMan op 05-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:33:
[...]

Duidelijk verhaal, maar niets gelezen dat ik nog niet wist :P Het is voor mij (persoonlijk, mening) juist een uitdaging en extra rewarding om het toch voor elkaar te krijgen ^^ We hebben het hier over pubs, geen high competitive tournament match :P En dit soort dingen probeer ik meestal als ik in een stack speel, met mensen waarvan ik weet wat ik aan ze heb ;)

Alsnog leuk om te lezen hoor, dont get me wrong, wellicht ook zeer informatief voor andere lezers hier !! O+
Daar ging het mij ook om :)

Zoals ik al zei: in de trench kun je bijna alles wel laten werken. Dat het lukt heeft vanaf een bepaald niveau niet veel te maken met jezelf, maar met de tegenstander die dat toe laat. Of wat waarschijnlijker is: je teammates die je carryen. En dat heeft niets te maken met het spelen van een carry of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Demie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:47:
[...]

Daar ging het mij ook om :)

Zoals ik al zei: in de trench kun je bijna alles wel laten werken. Dat het lukt heeft vanaf een bepaald niveau niet veel te maken met jezelf, maar met de tegenstander die dat toe laat. Of wat waarschijnlijker is: je teammates die je carryen. En dat heeft niets te maken met het spelen van een carry of niet :P
Haha altijd leuk om te speculeren he :P Hoe je het ook wendt of keert, het is voor mij iig leuk om te doen 8) Ik zag hier bv ook iemand voorbij komen die alleen maar Leshrac speelt, en m alleen maar als carry build. Whatever floats your boat, right? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
M4DMan schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:03:
[...]

Haha altijd leuk om te speculeren he :P Hoe je het ook wendt of keert, het is voor mij iig leuk om te doen 8) Ik zag hier bv ook iemand voorbij komen die alleen maar Leshrac speelt, en m alleen maar als carry build. Whatever floats your boat, right? >:)
Dat klopt, Auredium speelt zo goed als alleen maar Leshrac. Maar als je de rest van de posts rond zijn vragen/opmerking leest dan zul je zien dat er vele mensen in dit topic zijn die hem tips geven en uitleggen wat eventueel beter voor eht team kan zijn. Echter is hij zoals hij zelf ook aangeeft meer een 'solo speler'

Het is dan ook wel ironisch dat je precies dit voorbeeld aanhaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Yogoi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:15:
[...]

Dat klopt, Auredium speelt zo goed als alleen maar Leshrac. Maar als je de rest van de posts rond zijn vragen/opmerking leest dan zul je zien dat er vele mensen in dit topic zijn die hem tips geven en uitleggen wat eventueel beter voor eht team kan zijn. Echter is hij zoals hij zelf ook aangeeft meer een 'solo speler'

Het is dan ook wel ironisch dat je precies dit voorbeeld aanhaald :P
En wat is nu precies je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, net mijn ergste potje ooit in 1400 uur Dota 2... Ik had een rus in mijn team die ging venomancer en die ging carry veno, opzich best wel leuk, maar hij is bij 0! teamfights betrokken geweest... hij ging steeds weglopen en een andere lane pushen, hij was ook gemute dus kon niks zeggen...wow.....ik kan begrijpen dat het systeem probeert je een 50% winrate te laten houden, maar ik heb slechte spelers gezien, maar na een NP die steeds in hun fountain ging porten was dit toch wel echt het ergste wat ik ooit heb gezien in Dota...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb het net gepresteerd te verlizen met Earth Spirit. Ik stond aan het eind 2-8-10, maar de twee andere competente teamleden stonden ongeveer even beroerd. Wat nog vrij goed was als je kijkt naar Pudge, die 4-14-4 of zo stond of onze Medusa, die niet veel beter ging. Mensen besloten ook doodleuk een all carry team te doen, en ging vervolgens feeden. Eigenlijk verbaasde het me nog dat het zo lang duurde voor we hadden verloren. Met zo'n team kan je ook niet een beetje initiaten of zo, als je iets probeert ben je direct dood.

En ik wilde net zo graag een winstreak. Ik won al 4 keer achter elkaar met ES.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 05-12-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Vaak op momenten dat je heel graag wil, gaat het mis :+
Al vaak mijn winstreak bijna verbeterd, maar dan net dat potje verliezen :p

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
Haha klopt. En helemaal als ik bijna de 50% winrate heb bereikt (2 potjes voor 50%) en dan BAM losing streak van 9 erachteraan :(

Vanavond maar weer eens dota opstarten voor het eerst deze week 8) Flink doorhalen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Rempi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:56:
Haha klopt. En helemaal als ik bijna de 50% winrate heb bereikt (2 potjes voor 50%) en dan BAM losing streak van 9 erachteraan :(

Vanavond maar weer eens dota opstarten voor het eerst deze week 8) Flink doorhalen weer!
Hehehe BAM! WTF YOU DOING MAN? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Ok, deeltje 2 is zo goed als klaar.(Nog wat kleine dingetjes aanpassen en dan zijn we er wel tevreden mee. :)) Mocht iemand nog suggesties hebben, laat ze maar weten!

[PC / MAC] Dota 2 - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesserd
Laten we maar niet beginnen over mijn winrate... :')

@Feralio,
topic ziet er goed uit men!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
M4DMan schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:00:
[...]

Hehehe BAM! WTF YOU DOING MAN? :P
WTF DUDE, what are you doing there? GO BACK GO BACK!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
Rempi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:56:

Ik doe misschien aan het eind van de avond nog mee :D.
Nice fer!

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Feralio schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:01:
Ok, deeltje 2 is zo goed als klaar.(Nog wat kleine dingetjes aanpassen en dan zijn we er wel tevreden mee. :)) Mocht iemand nog suggesties hebben, laat ze maar weten!

[PC / MAC] Dota 2 - Deel 2
Je bent nog steeds Linux vergeten, want daar werkt DotA2 ook gewoon op. Eigenlijk zou het Windows/Mac/Linux moeten zijn. PC impliceert trouwens ook BSD-varianten en zo.

En ik moet ooit nog een keer achter je aan voor dat Guild gebeuren. Dat was waarom ik je aan mijn Steam lijst had toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Amanoo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 10:32:
[...]

Je bent nog steeds Linux vergeten, want daar werkt DotA2 ook gewoon op. Eigenlijk zou het Windows/Mac/Linux moeten zijn. PC impliceert trouwens ook BSD-varianten en zo.

En ik moet ooit nog een keer achter je aan voor dat Guild gebeuren. Dat was waarom ik je aan mijn Steam lijst had toegevoegd ;)
Ai ik zie het, heb even bij de modjes neergelegd. O+

En zoveel mensen voegen me toe :*), maar als ze verder niets zeggen weet ik het ook niet meer. Doe me maar een keer een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popi-Jopi hoor :D

maar dan zou misschien ook de topictitel moeten worden veranderd in [PC/MAC/Linux] :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij het Hoe te krijgen deel
Dota 2 zit niet meer in de beta, om te spelen bezoek je de Dota 2 Steam-pagina en klik op de 'Dota 2 downloaden'-knop. Momenteel wordt je toegevoegd aan de wachtrij en zullen we je e-mailen wanneer we er klaar voor zijn om jou te laten spelen. Het aantal geaccepteerde spelers zal geleidelijk toenemen zodat we het aantal nieuwe spelers kunnen uitspreiden.
zat ik trouwens behoorlijk te kijken van "wait... wut? Wachtrij? Email?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Amanoo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:23:
Bij het Hoe te krijgen deel
[...]
zat ik trouwens behoorlijk te kijken van "wait... wut? Wachtrij? Email?"
Van de Dota 2 steam pagina:

Notice: Dota 2 is officially launching. In order to ensure the best possible experience for new and existing players, there may be a short wait for you to download the game. Visit the Dota 2 Launch page for more information about how the release process works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Misschien handig om dat een beetje te veranderen. Nu lijkt het net alsof je een mail van Tweakers.net moet krijgen of zo. De copypaste is nu een beetje uit zijn context gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Amanoo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:22:
Misschien handig om dat een beetje te veranderen. Nu lijkt het net alsof je een mail van Tweakers.net moet krijgen of zo. De copypaste is nu een beetje uit zijn context gehaald.
Aangepast, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de portretten van de heros klikbaar maken naar hun wiki page? Of is dat te veel werk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:42:
Misschien de portretten van de heros klikbaar maken naar hun wiki page? Of is dat te veel werk? :P
Staat nog op de to do list, maar dat is wel wat werk, eerst even de woning af maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Lol deze game.

http://dotabuff.com/matches/411937746

We waren redelijk aan het winnen omdat we een spectre hadden met best wel wat farm, maar hij, enigma en abaddon waren 3 vrienden. Die ineens tegelijkertijd Dc'de. 5 minuten later abandon, dus enemy team ging al van: gg noobs etc, je kent die trash talk wel. Dus ik en toni blijven gewoon de teamfights doen door spec tegelijkertijd te controllen, af en toe een BH van Enigma erin gooien als ie van cooldown af was. Minuutje of 10 later toch de game gewonnen. :D

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt ik moe van Riki in lowlvl pubgames zeg :X Keer op keer hetzelfde liedje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Gewoon Sentry Wards kopen en binnen no time zit Riki te feeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amanoo schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:50:
Gewoon Sentry Wards kopen en binnen no time zit Riki te feeden
Snap het. Maar ik kan niet iedere lane van wards gaan voorzien, zeker als ik geen support ben.

En in waarschuw ze altijd nog zo voordat de game begint :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

http://dotabuff.com/matches/412251456
Deze pot had toch wel een zwaar episch einde. Even dacht ik dat we toch echt zouden winnen. We hadden zelfs een party wipe voor elkaar gekregen. Maar helaas mocht het toch niet zo zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:04:
[...]

Snap het. Maar ik kan niet iedere lane van wards gaan voorzien, zeker als ik geen support ben.

En in waarschuw ze altijd nog zo voordat de game begint :'(
Tja, de rest van je team mag ook af en toe wards op zak hebben. EN natuurlijk goed missing roepen. Dit is wat bekend staat als "Don't use wards unless you want to... win". Maar in lagere pools wordt nog al eens alles wat niet meer attack damage geeft, en soms mogen attack speed, invisibility en tank items ook, als slecht gezien. Stats or feed. Driemaal raden waarom in lagere pools all carry teams zo populair zijn. Overigens heb ik laatst nog verloren omdat mijn team besloot een all-carry te doen. Als je al een paar honderd uur hebt gespeeld kan dat echt niet meer.

[ Voor 65% gewijzigd door Amanoo op 07-12-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Er is een nieuw topic: [PC / MAC / Linux] Dota 2 - Deel 2. Gelieve daar verder te gaan
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers