Ah ja, in ieder geval al wat ervaring.aicaramba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:00:
[...]
Ik heb al 6x met normale matchmaking mee gedaan hoor
2x verlies, 1xleave (schaam) en 3x winst. De 3 games die ik niet won en 1 winst speelde ik toen ik nog niets van het spel wist.. 2x winst toen ik me al had ingelezen, maar nog niet de training had gedaan..
Ehh.. Ik ben al lid van de GoT group op steam, als dat is wat je bedoelt. Maar ik heb mezelf toegevoegd.. Geen invite gehad ofzo..Feralio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:04:
[...]
Ah ja, in ieder geval al wat ervaring.Welcome to the club dan maar. Heb je al een invite gehad voor de Guild?
Bedoelde echt ingame, onder het tabblad community -> My Guilds zou dan GoT (of Gathering of Tweakers) moeten staan. Hier zitten ook wel regelmatig mensen online.aicaramba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:06:
[...]
Ehh.. Ik ben al lid van de GoT group op steam, als dat is wat je bedoelt. Maar ik heb mezelf toegevoegd.. Geen invite gehad ofzo..
Ok.. Nee, daar ben ik niet lid van. Zou ik van iemand een uitnodiging kunnen krijgen?Feralio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:13:
[...]
Bedoelde echt ingame, onder het tabblad community -> My Guilds zou dan GoT (of Gathering of Tweakers) moeten staan. Hier zitten ook wel regelmatig mensen online.
Voeg mij maar even toe, dan zal ik je een invite sturen wanneer ik online ben. (Zal waarschijnlijk vanavond zijn.)aicaramba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:15:
[...]
Ok.. Nee, daar ben ik niet lid van. Zou ik van iemand een uitnodiging kunnen krijgen?
Thanks. Zal ik doen, maar wel vanavond pas.Feralio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:26:
[...]
Voeg mij maar even toe, dan zal ik je een invite sturen wanneer ik online ben. (Zal waarschijnlijk vanavond zijn.)
Ah, nog een noob zoals ikaicaramba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:32:
[...]
Thanks. Zal ik doen, maar wel vanavond pas.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Vanmorgen een goed potje gehad. Veel kills snelste gelevelled in het potje aardig wat torens vernietigd. Ik ga er dus van uit dat de tegenspelers gewoon nog veel slechter waren dan mijn noob spelen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Pffft, net eindelijk een keer een goede game die redelijk gelijk op gaat, zegt onze undying ineens "Sorry guys, got to go". En toen werd het ineens een eenzijdige stomp voor de tegenpartij.
GVD, start dan geen game als je niet de tijd hebt om hem af te maken.
GVD, start dan geen game als je niet de tijd hebt om hem af te maken.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Maar dat weegt niet op tegen het misscen van een medespeler.
Afgelopen week een match gehad waar onze enige echte carry hero gewoon niet in de lane wou komen om te farmen. Ging nergens over, was een mooie lane met Ancient Apparation (me) en Shadowdemon (tk) als supports. Dan kun je nog zo bang zijn, maar probeer het in ieder geval en ga niet de jungle in.
Hey ben weer terug van vakantie.
We hebben zelf een toernooitje gedaan, maar mogelijk dat dit ook wel leuk is. Toernooitje met mensen die rond de 2000 games zitten, dus misschien dat de harde harde bangers van hier een team of 2 3 kunnen maken!
http://www.gamelux.nl/top...ux-Toernooitje/page-#post
We hebben zelf een toernooitje gedaan, maar mogelijk dat dit ook wel leuk is. Toernooitje met mensen die rond de 2000 games zitten, dus misschien dat de harde harde bangers van hier een team of 2 3 kunnen maken!
Zojuist dat topic even doorgenomen, maar aan het taal gebruik te zien no thanks.Lampiz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:21:
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik had vanochtend precies hetzelfde...Phyt_ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:56:
[...]
Zojuist dat topic even doorgenomen, maar aan het taal gebruik te zien no thanks.
Leuk ideeLampiz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:21:
Dag leute,
Ik ben opzetter van dat toernooitje. Zoals jullie al zeiden is t taalgebruik soms niet al te net, maar dat is gewoon Gamelux. Daar is maar een kleine portie van DotA 2 spelers, en ik denk dat die wat extra teams voor dit toernooitje enorm zouden verwelkomen.
Atm is er nog geen datum geprikt, waarschijnlijk wordt het komende zondag omdat we nu rond de 5 teams zitten. Als we daar 8 van kunnen maken heb je een prima (klein) toernooitje imo.
Dus, schrijf je in. Er zullen naar mijn weten daar ook wat minder ervaren spelers/teams meedoen, schrik dus niet af.
Ik ben opzetter van dat toernooitje. Zoals jullie al zeiden is t taalgebruik soms niet al te net, maar dat is gewoon Gamelux. Daar is maar een kleine portie van DotA 2 spelers, en ik denk dat die wat extra teams voor dit toernooitje enorm zouden verwelkomen.
Atm is er nog geen datum geprikt, waarschijnlijk wordt het komende zondag omdat we nu rond de 5 teams zitten. Als we daar 8 van kunnen maken heb je een prima (klein) toernooitje imo.
Dus, schrijf je in. Er zullen naar mijn weten daar ook wat minder ervaren spelers/teams meedoen, schrik dus niet af.
Ik (als Lion) speelde gisteren in een potje bot lane samen met Void. Hij vroeg of hij de farm mocht, geen probleem. De tegenpartij was een bounty hunter en juggernaut.
Vervolgens deed Void bijna geen last hits en pushte de tegen partij vanaf start redelijk hard. Gevolg; na een paar ganks met hun slark erbij ging het redelijk mis (tower down etc). En ik dus under-fed.
Wat kan je het beste doen als je in zon situatie zit? Al eerder vragen om lane wissel als je het al voelt aankomen?
Vervolgens deed Void bijna geen last hits en pushte de tegen partij vanaf start redelijk hard. Gevolg; na een paar ganks met hun slark erbij ging het redelijk mis (tower down etc). En ik dus under-fed.
Wat kan je het beste doen als je in zon situatie zit? Al eerder vragen om lane wissel als je het al voelt aankomen?
De grote vraag is speelde je als Radiant of Dire xAndyx? Een void op bot lane als radiant is vrij standaard. Om ganks te voorkomen zou je een ward kunnen zetten in de jungle. Zie "9) Defensive ward 2" van deze guide. Mocht je als Dire hebben gespeelt dan zou ik inderdaad een lane-switch voorstellen. Faceless Void is vrij veel farm nodig en past bij de Dire eigenlijk alleen maar op de top-lane.
Er zijn dus 2 issuesxAndyx schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:24:
Ik (als Lion) speelde gisteren in een potje bot lane samen met Void. Hij vroeg of hij de farm mocht, geen probleem. De tegenpartij was een bounty hunter en juggernaut.
- Medespeler wilt de farm maar doet geen last hits
- Een derde tegenstander komt tevoorschijn en samen ganken ze
Medespeler wilt de farm maar doet geen last hits
Als je mede laner geen last hits doet dan neem jij ze. Alles wat hij mist kan jij pakken.
Het is altijd beter dan 1 van jullie een last hit pak dan geen van beide.
Het zal niet uitmaken voor de xp alleen voor hoeveel geld je binnenkrijg.
Zodra je merk dat jullie vechten om last hits kan je hem die laten pakken, aangezien jullie dat afgesproken hebben.
Een derde tegenstander komt tevoorschijn en samen ganken ze
Hier zijn 3 mogelijkheden
1. Je gaat dood en feed ze.
2. Je rent zo snel mogelijk weg/Tp weg want de ervaren speler negeert de toren voor een gank. De toren is dan geen save haven meer.
3. Je roept de hulp in van de Jungler/mid
Als er 3 in een lane zitten betekent het dat ergens anders maar 1 of 2 in een lane zit. Teamup met je teamgenoten en gank ze. Als bot 3 zijn en top maar 2 tp beide naar top en neem de top.

Kijk http://imgur.com/a/rrggT Allemaal russen verkleed als Dota heroes xD Sommige zijn mooi, maar sommige ook heel slecht.
haha die boog van treinrails en een kwast als arrow!
Ik moet zeggen, best creatief
Ik moet zeggen, best creatief
Dit kan niet goed zijn. Start het spel voor het eerst op:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=173370061
NVidia Geforce 260GTX. Drivers zijn up2date. Settings in het spel default.
Iemand ideeën?
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=173370061
NVidia Geforce 260GTX. Drivers zijn up2date. Settings in het spel default.
Iemand ideeën?
Was inderdaad als Dire.. zal die ward guide even bekijken.Gert Pronk schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:45:
De grote vraag is speelde je als Radiant of Dire xAndyx? Een void op bot lane als radiant is vrij standaard. Om ganks te voorkomen zou je een ward kunnen zetten in de jungle. Zie "9) Defensive ward 2" van deze guide. Mocht je als Dire hebben gespeelt dan zou ik inderdaad een lane-switch voorstellen. Faceless Void is vrij veel farm nodig en past bij de Dire eigenlijk alleen maar op de top-lane.
trollolol much? GTX260 moet dit makkelijk draaien. Drivers updaten broski en kijk dan is verder.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:31:
Is de kaart niet gewoon te oud?
8BitDreamer de GTX260 was top of the line voor jaren de beste kaart voor je geld. Heb een LAN ruimte hierzo naast het zwembad in de Basement en daar staan like 10 pc's met Palit GTX260's die draaien dota2 allemaal stuk voor stuk prima.
Minimale kaart die je nodig hebt was geloof ik een 8600GT(de GTX260 is zo'n 5x sneller)
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Drivers zijn al up to date 
Probleem blijft bestaan. Heb de trainingsmissie eens gestart gewoon en in-game ziet het er wel uit zoals het hoort.
Probleem blijft bestaan. Heb de trainingsmissie eens gestart gewoon en in-game ziet het er wel uit zoals het hoort.
probeer dota2 is te forcen in DX9 modus. dit in de launch prio's -console -dxlevel 90(werkt dit nit verander dan de 9 is in een 8 en probeer het opnieuw)pdebie schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:19:
Drivers zijn al up to date
En welke versie van de GTX260 heb je? de 192Shadercores versie of de 216shadercores versie? 896mb of de 1.8gb Lightning versie van MSI?
Edit: ik hoop overigens dat die glitch alleen bij Dota 2 voorkomt voor je anders dan kan je beter op zoek naar een nieuwe videokaart(lijkt verdraait veel op artifacts.)
[ Voor 35% gewijzigd door blamauci op 27-08-2013 20:39 ]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Ik heb de pricewatch: MSI N260GTX Twin Frozr OC
Maar ik heb inmiddels al even gespeeld, maar merk dat het niet mijn type game is. Dus hij staat op mijn de-install lijstje
Maar ik heb inmiddels al even gespeeld, maar merk dat het niet mijn type game is. Dus hij staat op mijn de-install lijstje
Normaal ben ik niet van het posten van games, maar deze game wil ik jullie niet onthouden!
Samen met 2 teamgenoten en 2 wildvreemden een pot van bijna 60 minuten, met een prophet die mid-game zo'n 10000 voorliep op zowel Trol als mijzelf, de PL.
Afgezien van een aantal brainfart momenten was het voornamelijk: splitpushen, ganken, prachtige hooks van zowel pudge, maar vooral ook rubick (prachtige saves), mijn teammaat én overal heel wat gevechten en standoffs.
Dit soort potjes laten me weer beseffen waarom ik zo van dota houd
voor de liefhebbers, dota id: 289350944
Samen met 2 teamgenoten en 2 wildvreemden een pot van bijna 60 minuten, met een prophet die mid-game zo'n 10000 voorliep op zowel Trol als mijzelf, de PL.
Afgezien van een aantal brainfart momenten was het voornamelijk: splitpushen, ganken, prachtige hooks van zowel pudge, maar vooral ook rubick (prachtige saves), mijn teammaat én overal heel wat gevechten en standoffs.
Dit soort potjes laten me weer beseffen waarom ik zo van dota houd
voor de liefhebbers, dota id: 289350944

Ik denk dat hij bedoelt dat hij voor het eerst een courier heeft gezien!
Euh, dat is wel een hele prestatie, dacht dat hij er een had gekregen uit een drop.Sahje schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij voor het eerst een courier heeft gezien!
Patch notes:
Kijk morgen wel weer als er nieuwe meldingen zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| GAMEPLAY - Fixed recasting a higher level of Enfeeble only refreshing the existing duration without upgrade the stats - Fixed Epicenter not slowing attack speed by 10 VISUAL - Fixed Timbersaw's body blade not rendering properly. - You will no longer see other player's -commands (like -ping). - adjusted cloth settings for Witchdoctor and Lion SPECTATING - Added experimental Player Perspective Directed mode. Turn on by selecting player perspective and setting dota_spectator_directed_player_perspective to 1. AUDIO - Add audio for cheese usage. - Fix FoW interactions on QoP and AM blink. MAC/LINUX - We now do not use Adobe Flash to play videos, but HTML5 video tags. This should fix a crash with Adobe Flash 11.7 on Mac. - Add support for querying Gnome Settings for proxy settings for embedded webpages. - Fixed crash-on-startup on Mac that could occur with certain game controllers. IME - Fix for Korean IME chat bug where two ENTER presses were required after entering Korean characters. UI - Fix for store banners showing up in the TODAY tab when the FIND MATCH button is clicked. ECONOMY - Lockless Luckbox: Replaced Lone Druid item 'Skull of Xahryx' (head slot) with 'Form of the Onyx Grove' (true form). |
Kijk morgen wel weer als er nieuwe meldingen zijn.
Ah, en blijkbaar krijg je je fantasy team reward met deze patch? Ben benieuwd 
edit: ah je krijgt gewoon een random item met een tag.
edit: ah je krijgt gewoon een random item met een tag.
[ Voor 33% gewijzigd door daanteb op 29-08-2013 10:55 ]
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Na een afwezigheid van enige weken is het morgen weer tijd voor Dota & Whiskey! (of Amaretto voor Feralio en Southren Comfort voor Sirian)
Er zijn eigenlijk maar 2 regels:
- Have fun
- Niet huilen (tenzij het van het lachen is vanwege iemands fail
)
Dus wie er zin heeft om gezellig wat potjes te spelen en beetje ouwehoeren op TS zie ik morgenavond wel online
- Have fun
- Niet huilen (tenzij het van het lachen is vanwege iemands fail
Dus wie er zin heeft om gezellig wat potjes te spelen en beetje ouwehoeren op TS zie ik morgenavond wel online
Ik ga mijn best doen om er bij te zijn. Hoe laat beginnen jullie. Ik heb nog een Talisker die open moet
KLinkt grappig. Zal is kijken hoe het loopt... Yogoi
Ik ben er denk ik al vanaf 19:00 ben maar meestal begint de whiskey pas vanaf 20:00.
@Gert:
Jij ben toch al wel vaker geweest of speelde je toen nog niet met ons? Ik heb het een tijdje bijna wekelijks gedaan op vrijdag avond. Gewoon lekker gezellig dota spelen
@Gert:
Jij ben toch al wel vaker geweest of speelde je toen nog niet met ons? Ik heb het een tijdje bijna wekelijks gedaan op vrijdag avond. Gewoon lekker gezellig dota spelen
@Yogoi
1 keer meegekeken volgens mij. En misschien 1 keer meegespeeld. Maar na 21.30 ben ik meestal beneden koffie drinken en relaxen.
1 keer meegekeken volgens mij. En misschien 1 keer meegespeeld. Maar na 21.30 ben ik meestal beneden koffie drinken en relaxen.
Ik ben ook weer terug van vakantie, als jullie me willen hebben
.
Als het zo blijft doorlopen maar misschien een lobby opzetten en Pudge wars doen.
Ik heb me good ol' videokaart gesloopt(denk ik) kan ik met een ati 7770 oc dota streamen/recorden op full hd, mits de rest van de hardware aardig is? Als de fps maar niet echt diep onder de 40 komt en het liefst op medium settings of hoger.
Spel draait op de Source engine van Valve, voor zover ik weet gebruikt die hoofdzakelijk de CPU. Zou goed moeten gaan, maar ja even testen en je weet het zeker.Bart.O schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:16:
Ik heb me good ol' videokaart gesloopt(denk ik) kan ik met een ati 7770 oc dota streamen/recorden op full hd, mits de rest van de hardware aardig is? Als de fps maar niet echt diep onder de 40 komt en het liefst op medium settings of hoger.
Hier ook 7770 je internet zal eerder beperkend zijn.
Dropped common cape NP
Dropped common cape NP
[ Voor 21% gewijzigd door Phyt_ op 29-08-2013 21:53 ]
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Vanavond doe ik ook maar eens mee met Whisky & Dota
Met een GinTonic in de hand schuif ik later op de avond ook aan denk ik :]Yogoi schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:22:
Na een afwezigheid van enige weken is het morgen weer tijd voor Dota & Whiskey! (of Amaretto voor Feralio en Southren Comfort voor Sirian)
- Have fun
- Niet huilen (tenzij het van het lachen is vanwege iemands fail)
Ik denk dat ik later ook wel aanschuif. Eerst nog even sporten vanavond
Ik moet zeggen dat ik me erg begin te storen aan mensen die iedereen die niet op hun niveau speelt en nog geen duizend uur in het spel heeft gestopt willen reporten. Soms willen ze het op mij botvieren, ook erg vaak op iemand anders. Ik heb wel eens in matches gezeten waar men enkel in staat was om elkaar uit te schelden en men zich niet bezig leek te houden met het spel. Ook heb ik nog geen een van de mensen zien uitleggen hoe ze menen dat je hoort te spelen. Sociale vaardigheden van een aardworm: al vraag je het 100 keer, verder dan "report" of "je bent noob" komen ze niet.
Weinig last van deze asociale gamers. Ik vind het overigens bijzonder dat dit soort spelers vooral bij games als Dota 2/LoL/etc. te vinden zijn.
Waar ik me wel aan irriteer, zijn de Russen. Ze gaan er maar gewoon vanuit dat iedereen Russisch kan, erg asociaal. Dat doen mensen uit meer landen overigens, Fransen en Duitsers zijn er ook ster in.
Waar ik me wel aan irriteer, zijn de Russen. Ze gaan er maar gewoon vanuit dat iedereen Russisch kan, erg asociaal. Dat doen mensen uit meer landen overigens, Fransen en Duitsers zijn er ook ster in.
Die Russen vind ik vaak ook lastig, als ze Russisch spreken en Engels weigeren. Al moet ik bekennen zelf nog wel eens ook Nederlands te praten. Soms is dat wel weer als ik met 4 vrienden in een server zit, dus dan mag het. Ik vraag me wel af waarom ik relatief vaak met Russen in een server zit. Ik heb toch echt de filter op West Europees ingesteld, en Rusland is niet echt West Europa. Overigens ook meegemaakt dat ze tegen mij in het Russisch spraken. Ik kon met moeite de naam van mijn hero herkennen, verder kwam ik niet. En het wilde niet dagen dat ik geen Russisch kan, hoe vaak ik het ook zei. De eerste die openlijk Frans of Duits spreekt moet ik juist nog tegenkomen.TheNephilim schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:16:
Weinig last van deze asociale gamers. Ik vind het overigens bijzonder dat dit soort spelers vooral bij games als Dota 2/LoL/etc. te vinden zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Amanoo op 30-08-2013 20:21 ]
Ik snap het wel. Het probleem bij Dota2/LoL/HoN is dat een slechte speler in je eigen team evenredig is aan het beter maken van je andere team. Bij elke feed krijgt je tegenstander extra gold en XP. Dit maakt de kans dat een je team een veel grotere kans heeft te verliezen.TheNephilim schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:16:
Als jij bij Call of Duty of Counterstrike een slecht team hebt heeft dit geen invloed op je eigen spel. Sterker nog, ik ging in mij FPS tijd juist altijd in het slechte team spelen zodat ik vaak 1vsmeer situaties had.
En daar komt dAn nog eens bij dat je niet zo ff een andere server in kunt hoppen maar de komende 40 min met elkaar zit opgescheept.
Verwijderd
Waarschijnlijk hadden ze het niet tegen jou maar over jouAmanoo schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:19:
[...]
Overigens ook meegemaakt dat ze tegen mij in het Russisch spraken. Ik kon met moeite de naam van mijn hero herkennen, verder kwam ik niet. En het wilde niet dagen dat ik geen Russisch kan, hoe vaak ik het ook zei. De eerste die openlijk Frans of Duits spreekt moet ik juist nog tegenkomen.
Het ligt er maar net aan hoe dik je huid is. Kijk als iemand iets in de heat of the moment iets zegt als hij net is doodgegaan door een fuck-up van iemand anders kan ik het nog begrijpen. Maar als je constant iedereen uit zit te schelden, ongewenste muziek door je microfoon heen knalt, geen greintje zelfreflectie heeft en consequent weigert om enige nuttige bijdrage/input te leveren heb ik ook zoiets van wat moet ik hier nu mee en wat doe ik hier.
Net weer een apart potje gehad. Zeus ging apeshit omdat Juggernaut iets verneukte. Ik had echt iets van relax, we zijn zwaar aan het winnen (uiteindelijk eindigde Zeus met een score van 20 kills en 1 death)
Uiteindelijk zijn inderdaad dat soort dingen op zijn zachtst apart, mensen die apeshit gaan over een fout terwijl ze zwaar zinnen, en überhaupt consequent weigeren om maar tips te geven als ze van mening zijn dat iemand iets fout doet. Als ik iemand in zijn eentje op een groep vijanden zie afrennen zeg ik rustig "dat win je niet, volgende keer voorzichtiger spelen en als je ziet dat ze in de meerderheid zijn terugtrekken", of iets in die zin, in plaats van mensen voor idioot uit te maken en te verwachten dat dat het potje beter maakt.
Die Rus die mijn naam noemde, deed het trouwens meerdere keren, niet 1 keer in the heat of the moment.
Die Rus die mijn naam noemde, deed het trouwens meerdere keren, niet 1 keer in the heat of the moment.
[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 31-08-2013 20:18 ]
Ik heb met dota nog niet veel meegemaakt, maar het viel me met SC2 wel op dat spelers veel minder snel zijn geneigd wat friendly talk te doen dan in FPS games. In FPS games zijn er ook wel rotte appels tussen, maar omdat de rest wat eerder geneigd is om wat leuk te chatten stoor ik me er niet zo aan, dan in Stategy games.
Verwijderd
De tweede alinea was niet echt meer op jou gericht. Ik denk echter dat het aannemelijker is dat ze jou achter de rug om uit zaten te schelden dan dat ze een poging waagden om iets naar jou te communicerenAmanoo schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:14:
Uiteindelijk zijn inderdaad dat soort dingen op zijn zachtst apart, mensen die apeshit gaan over een fout terwijl ze zwaar zinnen, en überhaupt consequent weigeren om maar tips te geven als ze van mening zijn dat iemand iets fout doet. Als ik iemand in zijn eentje op een groep vijanden zie afrennen zeg ik rustig "dat win je niet, volgende keer voorzichtiger spelen en als je ziet dat ze in de meerderheid zijn terugtrekken", of iets in die zin, in plaats van mensen voor idioot uit te maken en te verwachten dat dat het potje beter maakt.
Ik weet niet wat het de laatste tijd is met mijn match-making. Ik heb echt het gevoel dat ik low-priority ben want ik wordt echt bij de vreemdste karakters ingedeeld. Net een team waar Drow Ranger en Bounty Hunter all over the place waren, waardoor we geen enkel teamfight konden winnen. En toen het einde naderde begon Bounty Hunter te klagen dat we als een team moesten opereren, terwijl hij 5 seconde van te voren een gastje had achtervolgd naar de andere kant van de map waarmee hij een massacre van ons hele team inleidde.
Misschien was het niet zozeer een klacht als een plotselinge (veel te late) realisatieVerwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:35:
[...]
De tweede alinea was niet echt meer op jou gericht. Ik denk echter dat het aannemelijker is dat ze jou achter de rug om uit zaten te schelden dan dat ze een poging waagden om iets naar jou te communicerenIk zou me er niet teveel zorgen over maken.
![]()
Ik weet niet wat het de laatste tijd is met mijn match-making. Ik heb echt het gevoel dat ik low-priority ben want ik wordt echt bij de vreemdste karakters ingedeeld. Net een team waar Drow Ranger en Bounty Hunter all over the place waren, waardoor we geen enkel teamfight konden winnen. En toen het einde naderde begon Bounty Hunter te klagen dat we als een team moesten opereren, terwijl hij 5 seconde van te voren een gastje had achtervolgd naar de andere kant van de map waarmee hij een massacre van ons hele team inleidde.
Net trouwens ook wat matches gespeeld dat je ook denkt van, wat is die match-making nu weer? Het was erg duidelijk dat onze tegenpartij het spel vaker had gespeeld dan mijn groep. Had het spel dan niet enkele spelers kunnen omwisselen?
[ Voor 10% gewijzigd door Amanoo op 01-09-2013 01:54 ]
1 game zegt helemaal niks. Jij maakt fouten waarvan je teamgenoten denken: OMG NOOB en omgekeerd. Veel mensen overdrijven snel alles. Teamgenoot die een slechte laning phase heeft = noob etc, niet op mijn niveau. Er zijn wel stomps, maar dit ligt vaker aan de hero picks en hoe spelers dat potje spelen dan dat het een skillgap betreft imo. Vaak worden er ook per ongeluk counters gepicked op lagere niveau's en sleep je een makkelijke overwinning binnen zonder echt te realiseren waarom (en meestal wordt het dan maar op de MM afgeschoven, hoeft niet altijd zo te zijn). En vaker spelen =/= als ergens goed in zijnAmanoo schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:33:
[...]
Misschien was het niet zozeer een klacht als een plotselinge (veel te late) realisatie
Net trouwens ook wat matches gespeeld dat je ook denkt van, wat is die match-making nu weer? Het was erg duidelijk dat onze tegenpartij het spel vaker had gespeeld dan mijn groep. Had het spel dan niet enkele spelers kunnen omwisselen?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik zit met 1 vervelend probleem... Ik ben nog een level 1 maar als ik die matches speel met limited hero pool dan zit ik altijd in een team met mensen die volgens mij aardappelen zijn, de tegenstanders ook. Maar als ik alle hero's doe dan word ik altijd door iedereen keihard geownd. Allebij is natuurlijk niet leuk wat moet ik nou in zo een situatie?
Na 45 potjes online begin ik toch langzaam door te krijgen hoe het een beetje in zijn werk gaat. Probeer veel helden uit en probeer zoveel mogelijk guides door te nemen. Ik vroeg me af of er mensen die iets minder noob dan mij zijn die het leuk vinden om af en toe een game samen te spelen. Zo kan ik mijn noobproces misschien wel wat verkorten
. Dus als iemand zich geroepen voelt m'n steamnaam is Cylindrisk.
Ik wil wel eens samen met je spelen hoor, je moet alleen wel rekening houden met het feit dat je dan ook mensen met 1000+ matches tegen je gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je gewoon meer gaat spelen, en wanneer je een keer dood wordt gemaakt, je even nadenkt over hoe dat is gebeurd. (Je moet dan toch even wachten, kan mooi danHaantje_de_v schreef op maandag 02 september 2013 @ 01:51:
Na 45 potjes online begin ik toch langzaam door te krijgen hoe het een beetje in zijn werk gaat. Probeer veel helden uit en probeer zoveel mogelijk guides door te nemen. Ik vroeg me af of er mensen die iets minder noob dan mij zijn die het leuk vinden om af en toe een game samen te spelen. Zo kan ik mijn noobproces misschien wel wat verkorten. Dus als iemand zich geroepen voelt m'n steamnaam is Cylindrisk.
Mooiste is natuurlijk dat je 4 andere mensen kan vinden die ongeveer op hetzelfde aantal matches zitten als dat jij zit, en hiermee samenspelen.
Heb je al een invite gehad voor de GoT guild binnen Dota 2?
Ik wil ook wel met je spelen.
Voeg mij maar toe op steam. Mijn steamnaam is hetzelfde als mijn got naam.
Ik zit op lvl 13 en dus nog redelijk op dezelfde niveau.
Ik had gisteren een game met 2 russen, die ook geen engels spraken op dat moment. Dus ik zei dit is de EU West server, praat is engels. Kreeg als antwoord 'ok man'. 2 Min later, *plop* 2x abandon..TheNephilim schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:16:
Uiteindelijk met 2vs5 doorgespeeld, ik als Lich en een Razor. Toch nog lang kunnen rekken en we hadden met zn 2en meer kills als de tegenpartij
Die frozen ball of doom van Lich is erg leuk als mensen er niet mee om weten te gaan.
Nee kan ik daar een invite voor krijgen? Daar zullen vast wel wat mensen inzitten die niet té ver boven mijn niveau zitten.Feralio schreef op maandag 02 september 2013 @ 08:30:
[...]
Heb je al een invite gehad voor de GoT guild binnen Dota 2?
Ik zal je een uitnodiging sturenWrd schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:07:
Ik wil ook wel met je spelen.
Ik kan werkelijk niet uitdrukken hoe heerlijk de Sniper Permabash build is. http://www.dotafire.com/d...he-perma-basher-dwarf-898
Net de build gebruikt om Rosh te soloën. Ik was zo goed als niet eens gewond na de confrontatie. Het leukst was nog mijn I AM A HERO! moment erna. Flink Rambo spelen, ineens snoeihard gekilld worden en meteen weer terug komen om nog eens 3 nietsvermoedende lui (want wie vermoed nu dat een miezerige sniper de Aegis heeft, laat staan Rosh gesolo'd) die me net tijdens mijn Rambo momentje hadden gedood zelf te doden. Ik doe het niet zomaar nog eens na, maar het was wel een hele mooie troll.
Wat me eigenlijk opvalt is dat de eerste 3300 of zo goud het meest cruciaal zijn. Als je een beetje geluk hebt, en een beetje vroeg de Power Threads en de Mask of Madness in handen hebt, dan ga je al snel daarna vrij hard. Als je dat in 10-15 minuten lukt (tot nu toe mij 2 keer wel gelukt en 2 keer niet) dan ben je bijna halverwege. En ik dacht voor deze build al dat een sniper met een beetje mooie waren erg prettig was. Probleem is dat je niet heroes moet tegenkomen waar je precies slecht tegen bent, of je moet heel vlot hulp weten in te schakelen. Met name Spirit Breaker wil ik niet tegenkomen, maar SB staat er ook wel bekend om behoorlijk korte metten met Sniper te kunnen maken.
Wat me eigenlijk opvalt is dat de eerste 3300 of zo goud het meest cruciaal zijn. Als je een beetje geluk hebt, en een beetje vroeg de Power Threads en de Mask of Madness in handen hebt, dan ga je al snel daarna vrij hard. Als je dat in 10-15 minuten lukt (tot nu toe mij 2 keer wel gelukt en 2 keer niet) dan ben je bijna halverwege. En ik dacht voor deze build al dat een sniper met een beetje mooie waren erg prettig was. Probleem is dat je niet heroes moet tegenkomen waar je precies slecht tegen bent, of je moet heel vlot hulp weten in te schakelen. Met name Spirit Breaker wil ik niet tegenkomen, maar SB staat er ook wel bekend om behoorlijk korte metten met Sniper te kunnen maken.
Verwijderd
Als je tegen lastige heroes speelt komt de shadow blade wel van pas. Maar laatst had ik potje waarin ik mid stond met hem waarbij ze me 2 keer met 3 man kwamen ganken. Maar dat heb je met pubs, mensen die niet reporten..
Je moet gewoon als sniper niet alleen komen te staan dan komt het wel goed. Als er ineens een bounty tegen je aan staat of een spirit breaker, of dat er een clockwork in je hooked dan heb je wel een probleem. Maar als je team net geinitiate heeft en jij staat van 800 range alles aan gort te schieten dan werkt een sniper perfect!
Tis wel een echte pub build en zelfs een pub hero, mask of madness op sniper is vragen om inelkaar gebeukt te worden.
Uhm als het goed is weet iedereen dat jij de aegis hebt want dat krijg je gewoon te zien ingameAmanoo schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:53:
3 nietsvermoedende lui (want wie vermoed nu dat een miezerige sniper de Aegis heeft, laat staan Rosh gesolo'd) .
Of het nu een teamgenoot of een enemy is, je krijgt een message wie de aegis heeft gepakt. Erg handig
Je gaat dus solo roshan op 20-30min.Amanoo schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:53:
[..]
Als je dat in 10-15 minuten lukt (tot nu toe mij 2 keer wel gelukt en 2 keer niet) dan ben je bijna halverwege. [..]
De kans is dan heel groot dat roshan dan al dood is.
Als ik Ursa neem heb ik op min 10-11 roshan al gesolo'ed.
Als de tegenstander niet weet dat je eagis heb dan heb je geen ervaren tegenstanders.
Ik zit zelf maar net op lvl 13 en ik kijk al regelmatig welke items de tegenstanders hebben.
Zoals Yogoi al zei wordt aan iedereen gemeld wie de eagis oppakt.
Ik had in dat opzicht inderdaad wel het geluk dat de vijand geen Ursa had (en het voor hen net wat riskanter was om Rosh aan te vallen omdat mijn team toch wat beter ging).
Ik moet hier trouwens vaker dit soort reacties plaatsen, vind ik. Sommige reacties van jullie vind ik erg nuttig
Ik moet hier trouwens vaker dit soort reacties plaatsen, vind ik. Sommige reacties van jullie vind ik erg nuttig
[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 03-09-2013 14:29 ]
Ik zou nog wel ff de comments doorlezen onder die guide, MoM first item is erg link omdat je verder geen escape hebt. De basher verhoogt je bashkans maar een heel klein beetje, is de vraag of dat het waard is, waarschijnlijk niet, misschien als je hem later kan ombouwen in een abyssal maar dan zou het geen core item moeten zijn. Verder klopt het ook niet meer dat illusions ook kunnen bashen. Wil niet zeggen dat manta slecht is, past zeer goed bij sniper zelfs maar niet voor de bash. MKB is ook minder op sniper aangezien je MKB niet kan proccen als je headshot dat doet (of was het andersom?), maar voor de truestrike zou je het nog wel kunnen doen, erg handig als je t3 tower sieged of je tegenstanders veel evasion hebben.
Gisteren Pugna gespeeld... weinig nuttigs kunnen doen 
Ik speel eigenlijk, als dat kan, altijd support. Daar ben ik over het algemeen gewoon beter in dan carry. Echter had ik bij Pugna steeds dat ik skills caste waarvoor hij veel te dichtbij moet zijn. Dus loop ik net even iets naar voren, niet de bedoeling.

Ik speel eigenlijk, als dat kan, altijd support. Daar ben ik over het algemeen gewoon beter in dan carry. Echter had ik bij Pugna steeds dat ik skills caste waarvoor hij veel te dichtbij moet zijn. Dus loop ik net even iets naar voren, niet de bedoeling.
MKB is best ok op sniper volgens mij, maar MKB werkt sinds 12 juni niet meer om T3 towers te raken:daanteb schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:00:MKB is ook minder op sniper aangezien je MKB niet kan proccen als je headshot dat doet (of was het andersom?), maar voor de truestrike zou je het nog wel kunnen doen, erg handig als je t3 tower sieged of je tegenstanders veel evasion hebben.
"- Fixed Truestrike causing you to be unable to miss against Towers"
Pugna heeft een van de laagste strength gains in de game. Hij begint op 17 STR en krijgt er elk level 1.2 bij. Jakiro, een andere INT support begint op 24 en krijgt er elk level 2.3 bij. Op lvl 10 zit Pugna dus op 29 STR, terwijl Jakiro op 47 zit. En minder STR = minder HP. En Pugna heeft ook nog eens weinig armor. Al met al ben je dus heel squishy, en om je skills te gebruiken zal je toch vroeg of laat een beetje op de vijand af moeten. Nether blast treft een redelijk groot gebied, maar heeft een vrij korte casting afstand. Decrepify is lastig. Het doel (vriend of vijand) kan niet worden aangevallen met right-clicks, maar krijgt wel 40% meer magic damage en loopt 50% langzamer. Als je het op een hero van jouw team cast kan die dus flink genuked worden (immers 300 magic damage wordt 420). En als je het op een vijand cast, kan jullie carry (Phantom Assassin, Anti-Mage, Faceless Void, noem maar op) die vijand totaal niet meer raken...TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:25:
Gisteren Pugna gespeeld... weinig nuttigs kunnen doen
En die nether ward is ook wel lastig om te timen en plaatsen. Een goed geplaatste ward kan in een team fight tegen een Zeus, Skywrath Mage, of andere nukers enorm veel damage (1000+ is niet ongewoon) doen, maar je moet kunnen anticiperen wanneer je vijanden grote ults gaan doen, en dat vereist wel wat ervaring denk ik. En als je hem te ver van de vijand plaatst doet hij niets, maar als je vijanden hem zien en kunnen aanvallen, dan geef je ze gewoon gratis goud.
Is Pugna dan zo slecht? Misschien een beetje, hij wordt volgens mij niet echt gekozen in pro-games, maar nether ward kan echt heel krachtig zijn tegen de juiste helden, nether blast is een van de weinig abilities in de game die gebouwen damage kan geven, decrepify is in feite een soort gratis ethereal blade (=4900 goud), life drain met agh scepter doet 420 dmg per seconde aan een gedecrepifyde vijand, en Pugna heeft by far de hoogste INT gain: 4.0 (Dazzle en Enigma staan op 2 met 3.4)
By the way, ik heb in het oude GoT tournament topic gepost met een idee voor een nieuw toernooi wellicht hebben mensen hier commentaar op
Ik zit nu te kijken of ik niet beter simpelweg de morbid mask kan nemen in plaats van MoM. Die ability van de MoM is inderdaad vrij link en zo gek veel beter is de MoM niet in lifesteal. Ik begin me af te vragen of de meerprijs het dus wel waard is. Misschien tegen een enkel persoon, maar meh. Ik vind mezelf best wel eens in een situatie waarin ik het niet durf te gebruiken, en dan is het weggegooid geld.
[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 03-09-2013 18:33 ]
Als ik je het zo zie beschrijven, dan is Pugna afhankelijk van de situatie best sterk. Wij hadden weinig magic damage in dat potje, dat hielp ook niet mee. Kon dus die slow niet gebruiken...ickeicke schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:47:
[...]
MKB is best ok op sniper volgens mij, maar MKB werkt sinds 12 juni niet meer om T3 towers te raken:
[...]
Pugna heeft een van de laagste strength gains in de game. Hij begint op 17 STR en krijgt er elk level 1.2 bij. Jakiro, een andere INT support begint op 24 en krijgt er elk level 2.3 bij. Op lvl 10 zit Pugna dus op 29 STR, terwijl Jakiro op 47 zit. En minder STR = minder HP. En Pugna heeft ook nog eens weinig armor. Al met al ben je dus heel squishy, en om je skills te gebruiken zal je toch vroeg of laat een beetje op de vijand af moeten. Nether blast treft een redelijk groot gebied, maar heeft een vrij korte casting afstand. Decrepify is lastig. Het doel (vriend of vijand) kan niet worden aangevallen met right-clicks, maar krijgt wel 40% meer magic damage en loopt 50% langzamer. Als je het op een hero van jouw team cast kan die dus flink genuked worden (immers 300 magic damage wordt 420). En als je het op een vijand cast, kan jullie carry (Phantom Assassin, Anti-Mage, Faceless Void, noem maar op) die vijand totaal niet meer raken...
En die nether ward is ook wel lastig om te timen en plaatsen. Een goed geplaatste ward kan in een team fight tegen een Zeus, Skywrath Mage, of andere nukers enorm veel damage (1000+ is niet ongewoon) doen, maar je moet kunnen anticiperen wanneer je vijanden grote ults gaan doen, en dat vereist wel wat ervaring denk ik. En als je hem te ver van de vijand plaatst doet hij niets, maar als je vijanden hem zien en kunnen aanvallen, dan geef je ze gewoon gratis goud.
Is Pugna dan zo slecht? Misschien een beetje, hij wordt volgens mij niet echt gekozen in pro-games, maar nether ward kan echt heel krachtig zijn tegen de juiste helden, nether blast is een van de weinig abilities in de game die gebouwen damage kan geven, decrepify is in feite een soort gratis ethereal blade (=4900 goud), life drain met agh scepter doet 420 dmg per seconde aan een gedecrepifyde vijand, en Pugna heeft by far de hoogste INT gain: 4.0 (Dazzle en Enigma staan op 2 met 3.4)
By the way, ik heb in het oude GoT tournament topic gepost met een idee voor een nieuw toernooi wellicht hebben mensen hier commentaar op.
Net wel een heel zalig potje gehad als Sniper. Ik werd enkele keren gefeed in het begin. Uiteindelijke resultaat: Manta Style, Abyssal Blade, Ultimate Orb, Power Threads, MKB, MoM en genoeg geld om de Utimate Orb om te zetten in een Linken Orb. Uiteraard behoorlijk flinke tijd level 25 geweest en een k/d van 31/5.
Meteen wat geleerd: Sniper wil je zeker niet feeden. Geef hem 3 of 4 feeds en laat hem dan in vrede farmen, en je hebt verloren.
Meteen wat geleerd: Sniper wil je zeker niet feeden. Geef hem 3 of 4 feeds en laat hem dan in vrede farmen, en je hebt verloren.
Valt reuze mee, Shadow walk/blink/relocate naar hem toe. Stun/silence hem en sniper is verloren.Amanoo schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:23:
Net wel een heel zalig potje gehad als Sniper. Ik werd enkele keren gefeed in het begin. Uiteindelijke resultaat: Manta Style, Abyssal Blade, Ultimate Orb, Power Threads, MKB, MoM en genoeg geld om de Utimate Orb om te zetten in een Linken Orb. Uiteraard behoorlijk flinke tijd level 25 geweest en een k/d van 31/5.
De meeste spelers op mijn niveau met sniper rennen weg zodra er ineens iets naast hem tevoorschijn komt. Wegrennen zonder enig vorm van invisibility of snelheidsboost is ook zo goed als dood gaan.
Bovenstaande werkt op de meeste hero's.
Het mooie is dat in het algemeen als een sniper een paar kills kan maken in de startup phase ze heel erg overmoedig worden en vaak solo rond gaat lopen. Dan kan je hem heel makkelijk pakken.
Gisteren had ik een hele mooie potje als io.
io, viper, drow, zeus en spirit breaker vs pudge, ursa, nature prophet, sniper en een support.
De startup phase hadden we verloren, maar hun ursa liep overal solo rond en daar feedde ik en viper op.
Nature ging junglen en door een aantal goed geplaatste wards van mij spawnde er geen creeps meer en ze deden er niets aan. Sniper feedde op drow en pudge werd ook gefeed door zeus en spirit breaker. Zodra ik lvl 6 had werd het heel simpel. De tegenstanders die de lef hadden om mij (io) aan te vallen relocate ik heen met drow en anders met viper. Terwijl de andere carry van ons zo snel mogelijk erheen rende om te assisten. 2 keer hebben we ze weggevaagd toen ze roshan probeerde.
Zodra we merkten dat ze aan de gang gingen met shadow blades was het een gem op viper.
De pudge snapte ook niet dat het geen hero moet hooken waar een io aan getethered zit want dan wordt hij gelijk gestunned.
Het is ook de eerste keer dat ik lvl 21 gehaald had met een io in een potje.
Altijd fijn om eens tegen een team te spelen dat niet ward en ook niet anti ward.
Scherp!ickeicke schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:47:
[...]
MKB is best ok op sniper volgens mij, maar MKB werkt sinds 12 juni niet meer om T3 towers te raken:
[...]
<snip>
Ik gebruik graag MKB op sniper. Het is nuttig voor een mooie permastun build wegens, minibashes, true strike en attack speed (de laatste twee zijn erg leuk om met ministuns of minibashes te combineren, die komen dan ook vaker voor), en ook de extra damage mag er wezen.
Io is trouwens ook een leuke hero. Je kan er een leuke healer mee zijn en de relocates geven mooie mogelijkheden inderdaad. Nooit zelf gespeeld, maar vaak genoeg in mijn team gehad met een aardige speler erachter om te weten dat Io een groot verschil kan maken.
Io is trouwens ook een leuke hero. Je kan er een leuke healer mee zijn en de relocates geven mooie mogelijkheden inderdaad. Nooit zelf gespeeld, maar vaak genoeg in mijn team gehad met een aardige speler erachter om te weten dat Io een groot verschil kan maken.
[ Voor 45% gewijzigd door Amanoo op 06-09-2013 11:11 ]
Je vergeet overcharge. Dat is echt de beste ability van de io. De getetherde ally krijgt een hogere attack speed en doet ook meer damage. De io is dan net een mobiele Mjollnir zonder de stroom.Amanoo schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:05:
[..]
Io / Wisp kan inderdaad een enorme impact hebben in een game. Helden als Tiny, Sven, Night Stalker, Chaos Knight kunnen gewoon ongestoord farmen, en af en toe brengt Io ze even naar een eenzaam slachtoffer, en hoppa: gooi een stun er op, overcharge aan, geef een paar klappen, tether stun, slachtoffer dood, en daarna ga je automatisch weer terug om vrolijk verder te farmen. Anders ben je als ganker best veel tijd bezig met heen en weer lopen, en al die tijd ben je vrij kwetsbaar en krijg je geen goud en xp.
Wisp wordt dan ook bijna altijd geband (of gepicked) in pro games, maar vergis je niet, in pub games staat Io bijna helemaal onderaan qua win rate, nog onder bijvoorbeeld Pugna en Meepo. Een goede Io vereist gewoon goede coordinatie met de carry, en goede map awareness. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg Io's ergens heen zien teleporteren zonder de carry mee te nemen, omdat de carry niet wist wat er ging gebeuren en buiten de tether range liep.
Wisp wordt dan ook bijna altijd geband (of gepicked) in pro games, maar vergis je niet, in pub games staat Io bijna helemaal onderaan qua win rate, nog onder bijvoorbeeld Pugna en Meepo. Een goede Io vereist gewoon goede coordinatie met de carry, en goede map awareness. Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg Io's ergens heen zien teleporteren zonder de carry mee te nemen, omdat de carry niet wist wat er ging gebeuren en buiten de tether range liep.
Maar die tether range, is die zo enorm groot dan? Voor mijn idee was dat maar een klein stukje en zeker in pub games erg nutteloos.ickeicke schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:24:
Io / Wisp kan inderdaad een enorme impact hebben in een game. Helden als Tiny, Sven, Night Stalker, Chaos Knight kunnen gewoon ongestoord farmen, en af en toe brengt Io ze even naar een eenzaam slachtoffer, en hoppa: gooi een stun er op, overcharge aan, geef een paar klappen, tether stun, slachtoffer dood, en daarna ga je automatisch weer terug om vrolijk verder te farmen. Anders ben je als ganker best veel tijd bezig met heen en weer lopen, en al die tijd ben je vrij kwetsbaar en krijg je geen goud en xp.
De range is niet groot genoeg om veilig op een afstandje te kunnen kijken. Met pubs is het verre van nutteloos. Alleen is goede communicatie erg belangrijk. Ik speel altijd met mijn liefje en ze zit dan gewoon naast me. io werkt dan prima.
Io werkt het best als je ff oefent met een vriend, voice communicatie is cruciaal. Als ik io speel is dat meestal met vriend A met hem loopt het vrij soepel omdat we het vaker gedaan hebben, met vriend b loopt het voor geen meter. Vriend B is niet slechter dan A maar met hem heb ik simpelweg niet geoefend.
Misschien ook eens met m'n vriendin proberen, in een bot game ofzo xd
Als je net zo comminiceert als mij wanneer ik io speel zou ik het niet met je vriendin doen 
Edit; hier dan ook wat tips, relocate goed wanneer je niet meteen kunt stunnen en achter je enemy aan moet dan ga je falen. Roep van te voren dat je relocate, het liefts al vooraf dat je misschien gaat relocaten zo voorkom je dat de link breekt. Je kunt ook onder of voor het relocaten pingen wanneer je partner dan op spatie drukt zal hij van te voren al de situatie kunnen bekijken.
Edit; hier dan ook wat tips, relocate goed wanneer je niet meteen kunt stunnen en achter je enemy aan moet dan ga je falen. Roep van te voren dat je relocate, het liefts al vooraf dat je misschien gaat relocaten zo voorkom je dat de link breekt. Je kunt ook onder of voor het relocaten pingen wanneer je partner dan op spatie drukt zal hij van te voren al de situatie kunnen bekijken.
[ Voor 67% gewijzigd door Bart.O op 07-09-2013 21:53 ]
Je kunt voorkomen dat je relocate-partner meteen de link verbreekt door eerst relocate te casten en dan pas de tether te starten. De casting-range daarvan is namelijk gigantisch, en het geeft de andere persoon minder tijd om het te verpesten. Uiteraard blijft goede communicatie ontzettend belangrijk.
Het blijft erop neer komen, speel geen IO tenzij je met iemand samen speelt met wie je al heel lang samen speelt en je ervaring hebt met io samenspelen. Anders is het bijna niet te doen en blijft zo'n IO er onnuttig voor je team.Mosc schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:25:
Je kunt voorkomen dat je relocate-partner meteen de link verbreekt door eerst relocate te casten en dan pas de tether te starten. De casting-range daarvan is namelijk gigantisch, en het geeft de andere persoon minder tijd om het te verpesten. Uiteraard blijft goede communicatie ontzettend belangrijk.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Tot zoverre de very high skill bracket: http://dotabuff.com/matches/303058463
Meh, ik vind het overdreven, het is zeker handig om met Io op voicechat te zitten, maar meestal kan je al goed genoeg communiceren door te pingen, dan snappen ze het echt wel.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Dit is natuurlijk ontzettend afhankelijk van het skillniveau en de map awareness van je medespeler.Forn schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:28:
Meh, ik vind het overdreven, het is zeker handig om met Io op voicechat te zitten, maar meestal kan je al goed genoeg communiceren door te pingen, dan snappen ze het echt wel.
Nog nooit op gelet dat hier een Dota topic was, baas ! 
Speel zelf al sinds begin Dota 1, dus die-hard. :-)
De enige ekte...
ik vind dat de "very high" skill bracket echt zijn naam niet de eer aan doet want ik ken talloze vrienden die in normal spelen en beter communiceren en spelen dan de meeste "very high" skilled mensen waar ik mee soloqueueSahje schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:25:
Tot zoverre de very high skill bracket: http://dotabuff.com/matches/303058463
Over het algemeen merk je wel echt een verschil in mechanics, gamesense en welke beslissingen er gemaakt worden. Maar in alle brackets kom je hilarische games tegen.sjoerd94 schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:12:
[...]
ik vind dat de "very high" skill bracket echt zijn naam niet de eer aan doet want ik ken talloze vrienden die in normal spelen en beter communiceren en spelen dan de meeste "very high" skilled mensen waar ik mee soloqueue
We hebben zelfs een in-game guild en irc kanaal.Insehh schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:48:
Nog nooit op gelet dat hier een Dota topic was, baas !
[ Voor 21% gewijzigd door Sahje op 10-09-2013 08:24 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers