Toon posts:

[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 56 Laatste
Acties:
  • 159.701 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:45

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hebben jullie dit Dota filmpje al gezien? :D
YouTube: Definitely Orgies Tonight Arranged Tuesday.

Geluid is lichtelijk nsfw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik zoek nog wat mensen om mee te spelen, je hoeft niet beter dan gemiddeld te zijn als je maar je gezond verstand gebruikt tijdens het spelen. Heb ondertussen meer dan 1500h+ dota gespeeld dus een beetje ervaren iemand zou ik wel op prijs stellen. Maar als je een support picked ipv een 4de carry ben ik ook al blij (ben nog nie zolang bezig met dota2 en die onderste regionen zijn om te huilen, het slaat helemaal nergens op).

(het enige goede aan die games is het nieuwe mute systeem en een thank you for reporting!@ berichtje ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 07-06-2013 15:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
Postius schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:37:
Ik zoek nog wat mensen om mee te spelen, je hoeft niet beter dan gemiddeld te zijn als je maar je gezond verstand gebruikt tijdens het spelen. Heb ondertussen meer dan 1500h+ dota gespeeld dus een beetje ervaren iemand zou ik wel op prijs stellen. Maar als je een support picked ipv een 4de carry ben ik ook al blij (ben nog nie zolang bezig met dota2 en die onderste regionen zijn om te huilen, het slaat helemaal nergens op).

(het enige goede aan die games is het nieuwe mute systeem en een thank you for reporting!@ berichtje ;) )
Heb je mij al in je vriendenlijst? Ik speel altijd liever samen dan alleen. Heb ondertussen ongeveer 700 games achter de rug. Ik speel meestal juist geen carry (gaat vaker niet goed dan wel), maar speel graag een tweede positie (ganking support).

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
helaas geen Dota & Whiskey voor mij vandaag :(
maar mochten jullie wel spelen dan bij deze alvast veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandah88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 11:17
Postius schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:37:

Voeg me anders maar toe als je nog mensen zoekt. Huidige team waar ik meestal mee speel ligt t/m eind juli op z'n gat, dus speel momenteel voornamelijk samen met alleen de (andere) support. Beetje vlot woordje engels (andere dudes zijn Spaans en Duits) en humor zijn wel vereist :P
Steamnick: Sandah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
iedereen bedankt, heb al wat mensen toegevoegd en mee gespeeld! Wel erg varierend niveau tussen de GoTters (sommige zijn echt goed, andere zijn duidelijk wat beginnender. Een middenklasse nog nie ontdekt ;) ).

Wel erg eluke games gehad, zelf er 1tje verprutst voor MC en Morax (ik was de slechtste trol ooit). Potje daarna gelukkig revenge gehaald met MC!. Toen nog solo 1 game en dat was echt lachen. Bristleback gekozen met SD. Zit in een lane met 1 of andere wazige chen, nouja gewoon lekker farmen. First blood nog wat kills en je hebt CarryBack! Unkillable :p. Het was zo erg dat ze 5 man nodig hadden om me te killen. Das toch hilarisch:D dat je 1 v 3 staat en dat de 3 andere wegrennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Verdomme, wat ben ik potjes met met van die idioten zat zeg.. Een nyx die safelane gaat omdat hij, jawel, "carry" is. Een sandking die een half uur afk blijft farmen. Supports die niks geen courier of wards kopen. Een naix die op 20 minuten een midas koopt. Dit soort mensen zijn vaak ook gewoon vervelende mensen, ze beginnen gelijk in hun slavische moedertaal te brallen als je wat zegt en soms wensen ze je zelfs vreselijke dingen toe. Bah/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Lampiz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:51:
Net weer even zieke PL pot gehad haha 4de keer dat ik hem speel 24/2 haha :D
pl picker :P

#cureforlancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paws
  • Laatst online: 16-08-2020
PL is gewoon te makkelijk, ik heb 80% winrate met 'm volgens mij. :P En die 20% is dan nog van toen ik het concept "carry" niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
nog mensen die graag stacken? add me op steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198074509656/
het liefst mensen die ook een bp bonus dragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Met dank aan [USER=300441]M4DMan[/USER] toch nog wat wins weten binnen te halen de afgelopen dagen. Beetje coaching is wel handig bij een spel als Dota 2 merk ik. Buiten algemene gameplay tips, ook even subjectieve blik op het spelen waardoor je net even wat sneller weet wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 18:52
@Madness:

Afbeeldingslocatie: http://nl.dreamstime.com/detail-van-pauwveer-thumb4512884.jpg
Die heb je wel verdiend! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Feralio op 11-06-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 21:17
Hebben mensen net Na`Vi vs Virtus Pro gezien? Game duurde 71min! XBOCT 728cks ofzo en Dendi eindigde met 18/2/43!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Is er nog iemand die graag samen speelt? Voeg me dan aub toe!
http://steamcommunity.com/id/morax/

Ondanks dat ik redelijk wat tweakers in mijn lijst heb speel ik helaas al 3 avonden solo omdat niemand kan/wil/plek heeft wanneer ik ga spelen :(

En de teammates waar ik mee gematcht wordt zijn weer de grootste retards ever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Morax schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:09:
http://steamcommunity.com/id/morax/

Ondanks dat ik redelijk wat tweakers in mijn lijst heb speel ik helaas al 3 avonden solo omdat niemand kan/wil/plek heeft wanneer ik ga spelen :(

En de teammates waar ik mee gematcht wordt zijn weer de grootste retards ever...
Sorry Morax, misschien na de verbouwing weer zeeën van tijd, al speel ik wel het eerste potje van de avond beroerd. En ik weet het, ik ben zelf ook een van die noobs, maar iedereen heeft zo zijn momenten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:17
Morax schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:09:
added

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 11:25

M4DMan

Into disorder!

TheNephilim schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:20:
Met dank aan [USER=300441]M4DMan[/USER] toch nog wat wins weten binnen te halen de afgelopen dagen. Beetje coaching is wel handig bij een spel als Dota 2 merk ik. Buiten algemene gameplay tips, ook even subjectieve blik op het spelen waardoor je net even wat sneller weet wat je moet doen.
`
Haha lees t nu pas, maar geen probleem man.. Vind ik wel leuk om te doen en jullie hebben een aardig groepje bij elkaar, heb ook goed gelachen hehe O+ SHADOW SHEMAN!

Soms vergeet ik nog wel eens dat mensen nog niet op de hoogte zijn van dingen die zooo vanzelfsprekend zijn voor mij, zoals het gebruik van de sideshop, TP scrolls, items opbouwen uit verschillende onderdelen en proberen alleen maar te last hitten.. Maar ik denk dat jullie zeker op de goede weg zijn, na pas een paar weken Doterrr hebben jullie t goed door :D

[ Voor 23% gewijzigd door M4DMan op 12-06-2013 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Feralio schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:19:
[...]

Sorry Morax, misschien na de verbouwing weer zeeën van tijd, al speel ik wel het eerste potje van de avond beroerd. En ik weet het, ik ben zelf ook een van die noobs, maar iedereen heeft zo zijn momenten. ;)
Er is een groot verschil tussen beroerd spelen (gebeurd mij ook vaak zat), en gewoon een complete retard zijn en soms de game moedwillig verkloten :)

Een game verliezen met iemand die zijn game niet heeft, shit happens.
Een game verliezen omdat iemand volledig retarded is en ook niet luistert naar wat je zegt -> rage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

M4DMan schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:03:
[...]

Haha lees t nu pas, maar geen probleem man.. Vind ik wel leuk om te doen en jullie hebben een aardig groepje bij elkaar, heb ook goed gelachen hehe O+ SHADOW SHEMAN!

Soms vergeet ik nog wel eens dat mensen nog niet op de hoogte zijn van dingen die zooo vanzelfsprekend zijn voor mij, zoals het gebruik van de sideshop, TP scrolls, items opbouwen uit verschillende onderdelen en proberen alleen maar te last hitten.. Maar ik denk dat jullie zeker op de goede weg zijn, na pas een paar weken Doterrr hebben jullie t goed door :D
Haha, ja Shadow She-man, was inderdaad de meest bijzondere uitspraak voor een hero die ik tot nu toe gehoord heb :+

Ja we hebben al veel bijgeleerd, al die handigheidjes hè. Je moet het maar net weten! :o

Thanks, wie weet krijgen we onze win-rate nog eens boven de 50% 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjetterd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 15:51
Gisteren 2 keer gewonnen dankzij de coaching van Madness de afgelopen dagen :).
Heel wat handige dingen te weten gekomen waar we niet van af wisten..

Ach ja, shadow sheman :+..

VILF | Yeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Kan iemand me uitleggen waarom ik IEDERE KEER, als ik dota 2 opstart een berichtje krijg van:

"Thank you, we took action against a player you reported"

Ja harstikke mooi natuurlijk, het punt is dat ik 2 mensen heb gereported (van de hele 2 die ik kon reporten in een week). En dat bericht nu al 15x heb gezien (ik overdrijf niet). Is het een bekende bug? Zijn die mensen gewoon 24x gebanned en krijg ik daarom al die berichten? :+

En staat ergens fatsoenlijk uitgelegd wat dat Compendium gebeuren is? Wel overal wat ik kan kopen en wat ik krijg, maar wat het precies is is me nog niet duidelijk.

Het is een manier om The International te volgen als ik het goed heb? Met wat extra's. Dus eigelijk extra dure kaartjes voor een toernooi met een ingame bonus om het uniek te laten lijken? Ik vond het erg duur, winstmarge zal wel rond de 90% zitten maar als bussiness model vind ik het wel briljant.

[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 12-06-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Nieuwe Patchnotes!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
VISUALS
- Updated Puck's face
- Updated Brewmaster's face

GAMEPLAY
- Axe: Fixed Berserker's Call bonus armor being dispellable
- Batrider: Fixed Flamebreak being a constant 300 knockback distance instead of a variable amount (10->400) based on the distance from the center of the blast
- Beastmaster: Fixed Turn Rate on Beastmaster's Hawk and Boar being slightly too low
- Bloodseeker: Fixed Bloodrage cast range (600->800)
- Brewmaster: Fixed Earth Primal Split Boulder manacost
- Chaos Knight: Fixed Reality Rift bonus damage sometimes proccing multiple times if you attack more than once in 1.2 seconds
- Drow: Fixed a rare bug with Trueshot Aura that could cause it to not give bonus damage
- Elder Titan: Fixed Ancestral Spirit legacy keys not working
- Jakiro: Fixed Liquid Fire damage interval happening every 1 second instead of every 0.5 seconds
- Juggernaut: Fixed some vision issues with Omnislash
- Huskar: Fixed Burning Spears counter logic getting forgotten when purged
- Invoker: Fixed Ice Wall not slowing units like Golems, Familiars, and Primal Split units
- Io: Fixed the initial Relocate not being interrupted if Io was only disable in the cast time but not when the teleportation happened
- Io: Fixed the initial Relocate not getting interrupted by Root debuffs (Ensnare, Overgrowth, etc)
- Io Fixed Relocate not revealing FoW for enemies
- Io: Fixed Relocate not showing the initial visual effect on the ground for enemies (only showed ping)
- Io: Fixed being able to return Tether Relocate with a different set of targeting rules than the initial direction (no longer allowed to return relocate a creep)
- Io: Fixed Overcharge missing a 2 second toggle cooldown
- Lifestealer: Fixed allied cast Infest killing the creeps and healing you
- Lone Druid: Fixed Battle Cry not having an aoe limit (should be 1000)
- Medusa: Fixed Mystic Snake not jumping to magic immune units
- Nature's Prophet: Fixed being able to use Teleporation while rooted
- Nyx Assassin: Fixed Spiked Carapace charge not getting used when hurt by an invulnerable source
- Razor: Fixed Unstable Current not purging off Repel
- Shadow Fiend: Fixed casting subsequent Shadowrazes being too slow
- Slark: Fixed Shadow Dance passive buff icon updating on hero proximity while dead
- Slark: Fixed Pounce sometimes causing an allied Flaming Lasso to end early.
- Spectre: Fixed Spectre Illusions benefiting from the damage reduction portion of Dispersion
- Tidehunter: Fixed Kraken Shell working while Doomed
- Timbersaw: Fixed Timberchain ending prematurely with Stone Gaze, Diffusal Blade, etc
- Treant Protector: Fixed Living Armor being castable on magic immune allies
- Undying: Fixed Zombie units losing HP with Soul Rip

- Fixed Truestrike causing you to be unable to miss against Towers
- Fixed Roshan missing the final 500 hp/10 dmg upgrade later in the game
- Fixed Backswing behavior with Rupture, Viscous Nasal Goo, Fissure, Decay and Earthshock
- Fixed truesight being unable to be applied to sleeping/invulnerable units
- Fixed Filler buildings having no armor
- Fixed Neutral's Frost Armor slow affecting magic immune enemies

UI
- Added Quick Cast option to Game menu: causes all abilities to cast immediately upon keypress, targeting the cursor's current position
- Improved UI feedback and functionality when connection to the DOTA network is lost or has not yet been established.
- Client no longer waits for connection to the DOTA network before allowing access to the UI. Features that do not require this connection are accessible.
- You can now hold control when pinging to send a "caution" ping instead.
- Added Aegis reclaim and Roshan respawn timers to the spectator popups.

AUDIO
- Added Ownage sounds to Storm Spirit, Axe, Nature's Prophet, and Juggernaut Killing Spree announcers.
- Added distant tower destruction sounds.
- Added Mortal Strike sfx.
- Fixed sync on Freezing Field.

COMMUNITY
- Fixed bug allowing reports outside of matches in certain contexts
- Players receive an additional report submission if someone they report subsequently receives a communication ban

PERFORMANCE
- Fixed an intermittent crash on some particle effects like medusa's ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 22:55

The Chosen One

Zie signature!

Postius schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:36:
Kan iemand me uitleggen waarom ik IEDERE KEER, als ik dota 2 opstart een berichtje krijg van:

"Thank you, we took action against a player you reported"

Ja harstikke mooi natuurlijk, het punt is dat ik 2 mensen heb gereported (van de hele 2 die ik kon reporten in een week). En dat bericht nu al 15x heb gezien (ik overdrijf niet). Is het een bekende bug? Zijn die mensen gewoon 24x gebanned en krijg ik daarom al die berichten? :+

En staat ergens fatsoenlijk uitgelegd wat dat Compendium gebeuren is? Wel overal wat ik kan kopen en wat ik krijg, maar wat het precies is is me nog niet duidelijk.

Het is een manier om The International te volgen als ik het goed heb? Met wat extra's. Dus eigelijk extra dure kaartjes voor een toernooi met een ingame bonus om het uniek te laten lijken? Ik vond het erg duur, winstmarge zal wel rond de 90% zitten maar als bussiness model vind ik het wel briljant.
125% Battlebooster die 2+ maand duurt, free hud, free taunts voor meerdere heroes, stemmen op all star team, soon stemmen op 1 vs 1 tournament, greevil courier, en waarschijnlijk meer spullen voor TI3 mainstage. Enorm veel waarde voor je geld.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Huskar! :9
Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/578992010893402737/4A80C5EAB31B740C6A75A9C296C5DDB971BF1137/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen eens een ghost scepter of aghanim >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:26

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik ga vanavond Dota 2 voor het eerst spelen, heetf er iemand nog wat tips voor mij? Zoals met welke Char eerst beginnen? Ik kan nu niet op game websites komen om dit zelf uit te zoeken (Werk blokkeert dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Roshnak schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:14:
Ik ga vanavond Dota 2 voor het eerst spelen, heetf er iemand nog wat tips voor mij? Zoals met welke Char eerst beginnen? Ik kan nu niet op game websites komen om dit zelf uit te zoeken (Werk blokkeert dit)
Lees eerst: Welcome to dota, you suck

Begin met bot games, en kies heroes als Sven, Warlock, Tidehunter en Skeleton king. Deze 4 zijn niet echt moeilijk om te spelen. Join ook het GoT kanaal in Dota 2 zelf (klik hiervoor op het gouden + teken bij de chat). Mocht je vanavond nog willen spelen (en ik ben weer thuis) voeg me maar even toe, Steam ID is hetzelfde als mijn username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 14-10 22:55

The Chosen One

Zie signature!

Ik zou eerst maar een avond alleen lezen, filmpjes kijken, spectaten en met bots spelen.
Dat zal je serieus flink helpen voor je zelf online gaat en zal er voor zorgen dat je alleen maar meer plezier zult hebben.
Genoeg mensen die beginnen en dan het spel te snel onterecht links laten liggen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Feralio schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:46:
[...]

Lees eerst: Welcome to dota, you suck

Begin met bot games, en kies heroes als Sven, Warlock, Tidehunter en Skeleton king. Deze 4 zijn niet echt moeilijk om te spelen. Join ook het GoT kanaal in Dota 2 zelf (klik hiervoor op het gouden + teken bij de chat). Mocht je vanavond nog willen spelen (en ik ben weer thuis) voeg me maar even toe, Steam ID is hetzelfde als mijn username.
Wat hij zei, Bot-games! Ik zou eerst een paar potjes helemaal solo spelen. Dan kan je co-op vs bots doen. Maar niet te lang in bot matches blijven hangen, hoe eerder je gewoon 5v5 speelt hoe beter. Laat je als nieuwe speler niet alleen maar in support roles duwen. In het begin is support beter maar wees niet bang eens uit te wijken naar andere rollen. Hiernaast maak je niet te druk en trek je niet teveel van je team aan en speel zolang je het leuk vindt als je wat vriendjes kan vinden waarmee je regelmatig samen kan spelen maakt het wel leuker.

Hiernaast zijn er erg veel guides, maar je leert ook gewoon sneller door gewoon te doen imo. Dus eerst wat bot matches, leer de heroes kennen. En als je er genoeg vertrouwen in hebt ga eens online en kijk hoe dat bevalt. Maar de mensen in co-op bot matches zijn erg vriendelijk aangezien iedereen erg nieuw is daar over het algemeen.

Edit: Ook de "Quest" zou ik even doen, is een tutorial op basis niveau. Maar toch handig even te doorlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 17-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 22:49
Als je de smaak een beetje te pakken hebt probeer dan even dit te lezen, het heeft me even gekost om het te lezen maar werd wel stappen beter (geen shoes first tactics meer haha). En probeer vooral lol te hebben in het spel en niet van je stuk te laten brengen door russen. Regel 1 is gewoon early game (en later natuurlijk ook :P:P) zo min mogelijk doodgaan.

Algemene uitleg spel, lanes en rollen
http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck
Rolverdeling
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=366357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:26

Roshnak

PSN: Roshgill

Iedereen bedankt ! Ik zal de Guides doorlezen en wat Bot Games doen, ik zal me ook even aanmelden in de GoT Chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Klinkt wel gek hoor. Je wilt een game spelen en wat moet je eerst doen?
Niet spelen :P

Het is het echter voor Dota2 meer dan waard. Het is zoveel leuker als je het eenmaal een beetje snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Roshnak schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:41:
Iedereen bedankt ! Ik zal de Guides doorlezen en wat Bot Games doen, ik zal me ook even aanmelden in de GoT Chat.
http://irc.tweakers.net/dota2 zit ook altijd een vast clubje mensen hoor. Mocht je nog vragen hebben / zin om te slowchatten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Laatst online: 11-10 20:41
Gewoon online gaan spelen. Find Match --> Random Hero --> Mid or Feed in chat --> Mid gaan en fun hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0bstar
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01 08:06
microoo schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:53:
Gewoon online gaan spelen. Find Match --> Random Hero --> Mid or Feed in chat --> Mid gaan en fun hebben!!
lol, dit is in ieder geval een goede manier om online vrienden te maken

Eerst gewoon de mechanics leren door guides en botgames, daarna all pick random spelen en eindeloos potjes verliezen totdat je alle heroes/items een beetje kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Dota 2 eindelijk uit de beta vóór The International 3: http://www.gamespot.com/n...eased-this-summer-6410348

Ben benieuwd hoe het het gaat toen ten opzichte van LoL. Denk zelf dat Dota 2 wel wat spelers zal weghalen van LoL, maar dat de meeste "casual" spelers bij LoL blijven, omdat het gewoon veel toegankelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

The Alliance vs Quantic op Dreamhack, 3e game...... serieuze wtf! Ik zou m zeker ff opzoeken via twitch of jijtube!

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markofnikoff schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:46:
The Alliance vs Quantic op Dreamhack, 3e game...... serieuze wtf! Ik zou m zeker ff opzoeken via twitch of jijtube!
spoiler:
voor een 1-sided game was hij echt super :) vooral de teamfight bij top tower waarbij warlock tped en zijn ulti maar niet gegooid krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik kan geen goeie engelstalige video vinden van deze game, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:53:
[...]

Ik kan geen goeie engelstalige video vinden van deze game, iemand?
http://www.twitch.tv/dreamhackdota/b/418269057
game 3 begint na 1 uur en 58 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Is er ergens een goede nyx build? Of een viable, zonder noobstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:04:
Is er ergens een goede nyx build? Of een viable, zonder noobstick?
skills of items? en solo mid of trilane support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39
Feralio schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:44:
Dota 2 eindelijk uit de beta vóór The International 3: http://www.gamespot.com/n...eased-this-summer-6410348

Ben benieuwd hoe het het gaat toen ten opzichte van LoL. Denk zelf dat Dota 2 wel wat spelers zal weghalen van LoL, maar dat de meeste "casual" spelers bij LoL blijven, omdat het gewoon veel toegankelijker is.
Ik ben benieuwd of dit ook betekend dat de mac client komt. Vast niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:17:
[...]

skills of items? en solo mid of trilane support?
Dat maakt niet uit, ben gewoon opzoek naar alternatieve builds. Al is er maar erg weinig, wat me nogal tegenvalt. Had gezien zn populariteit verwacht dat er wel een paar alternatieve guides/discussies zouden zijn ergens maar tot nu toe geen succes. Ik vind dagon gewoon een bagger item op Nyx (daar mag je weer van vinden wat je wilt ;) ) en ben van mening dat er echt wel betere builds dan dagon beschikbaar moet zijn. Want laten we wel wezen, dagon is gewoon nie echt een goed item (voor nyx). Midgame is het leuk, zeker als je pubstompt maar late game is het een waardeloos ding, en wordt vrij snel waardeloos en het voegt geen echt nuttige stats toe. Dus opzoek naar build a better nyx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Postius schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:17:
[...]
Dus opzoek naar build a better nyx ;)
Dat kan niet om een simpele reden, hij kan niet farmen. Dus hij is altijd een early/mid ganker of support.
Blink dagger is een goed item op hem wat je niet vaak ziet, maar dat veranderd weinig aan zijn rol. Dus helaas dagon is gewoon een goed item op nyx vanwege zijn natuurlijke burst dmg en dat voegt daar een flinke portie aan toe. En natuurlijk zijn items als skadi of bloodstone leuk maar die krijg je nooit bij elkaar gefarmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:17:
[...]

Dat maakt niet uit, ben gewoon opzoek naar alternatieve builds. Al is er maar erg weinig, wat me nogal tegenvalt. Had gezien zn populariteit verwacht dat er wel een paar alternatieve guides/discussies zouden zijn ergens maar tot nu toe geen succes. Ik vind dagon gewoon een bagger item op Nyx (daar mag je weer van vinden wat je wilt ;) ) en ben van mening dat er echt wel betere builds dan dagon beschikbaar moet zijn. Want laten we wel wezen, dagon is gewoon nie echt een goed item (voor nyx). Midgame is het leuk, zeker als je pubstompt maar late game is het een waardeloos ding, en wordt vrij snel waardeloos en het voegt geen echt nuttige stats toe. Dus opzoek naar build a better nyx ;)
arcane boots of bottle+ magic wand +urn
daarna is een blink dagger leuk of een force staff
tegen harde rightclickers kan je dan gaan voor heaven's halberd en/of ghost sceptre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 21:26
Zeker. Ben benieuwd was Valve voor grappen uit gaat halen in de aanloop naar de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08 11:48
Ik heb de hele finale op livestream gekeken, gruwelijke partij, maar die derde match sloeg echt alles :p

[ Voor 18% gewijzigd door Robbie.b op 19-06-2013 15:49 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:42
Tweakers tournooi gestart!
http://www.twitch.tv/madnesssz

team 2 vs team 4

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Nieuwe ronde, nieuwe patchnotes. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
GAMEPLAY
- CM Time Penalty change from 20/50/90 to 30/70/110.
- Fixed it being possible to find out where enemy player cameras were looking.
- Prepared Dota 2 for VAC support.

UI
- Added support for forming and managing Guilds. You can invite, kick, promote, and demote members. They have a guild message that can be edited, a logo, and a chat channel. We'll be continuing with development of additional Guild functionality!
- Added the ability to open a party to a guild, which allows members of a specified guild to freely join the party. Players can browse open guild parties that are available to them.
- NOTE: Guilds will remain disabled on the main client this week. They should be fully live next week.
- Quick Cast moved to separate keybindings, instead of sharing autocast's bindings.
- Quick Cast can now be used on the minimap.
- Private lobbies can now specify the Dota TV delay between 10 seconds and two minutes. Six minute delay is available for league lobbies.
- The list of matchmaking regions is now sorted by distance from the user. Closer regions will be at the top of the list.
- The matchmaking system will now notify players if a region they wish to play in has gone offline for maintenance.
- Removed spectator item popups for wards, couriers, and dust.
- Fixed Aegis reclaim message popping up erroneously.

AUDIO
- Updates and minor revisions to some Zeus, Alch, and Pugna ability SFX.
- Added -nomicsettings launch option for users of external voice chat software.

PERFORMANCE
- Fixed a crash that could occur on multi-core CPUs.
- Fixed a crash when returning from alt-tab.
- Fixed an audio problem that could occur when disabling the active audio device.

COMPENDIUM
- Added 7 pages of Main Event predictions.
- Added Team Cup results page.

WORKSHOP
- Fixed limited hero selection in Workshop In-Game test.
- Added particle import step to some weapon importers that have gameplay-required particles attached to them (in-game particle preview not finished yet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Met het uitkomen van het Guild systeem is het misschien wel een aardig idee om een GoT Guild aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zeker een idee Gert.
In de IRC hadden we het hier ook al over. (zitten we altijd met een aantal addicts :P)

Wij (Feralio/Multensor/Sirian) zijn wel bereid om de Guild asap te regelen als het eenmaal mogelijk is om zo gewoon 1 guild te regelen voor een grote groep tweaker spelers. Op die manier word het makkelijk om spelers te vinden om met stacks te spelen.

Ik weet niet hoe jullie, rest van de GoT community, hier tegenover staat maar wij willen hier wel iets van tijd insteken om het een beetje in banen te begeleiden in het begin :)

Dit alles natuurlijk om te voorkomen dat we straks 2+ GoT guilds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
Misschien is het een idee om de aanmelding via dit topic of een aantal mensen hier op het forum te laten verlopen. Zodat we zeker weten dat iemand tot Tweakers behoort. Ik vraag me trouwens af of er een max aan het aantal Guild-leden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Gert Pronk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:41:
Misschien is het een idee om de aanmelding via dit topic of een aantal mensen hier op het forum te laten verlopen. Zodat we zeker weten dat iemand tot Tweakers behoort. Ik vraag me trouwens af of er een max aan het aantal Guild-leden zit.
Zoiets ja maar in het begin kan er gewoon een grote groep komen van de mensen die we kennen.
Veel van de spelers hebben momenteel elkaar wel als friends op steam dus de initiele groep moet wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Yogoi schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:37:
Wij (Feralio/Multensor/Sirian) zijn wel bereid om de Guild asap te regelen als het eenmaal mogelijk is om zo gewoon 1 guild te regelen voor een grote groep tweaker spelers. Op die manier word het makkelijk om spelers te vinden om met stacks te spelen.

Ik weet niet hoe jullie, rest van de GoT community, hier tegenover staat maar wij willen hier wel iets van tijd insteken om het een beetje in banen te begeleiden in het begin :)
+1 (Steam: Ranx)

Geen IRC'er, maar des te meer addict en time spent on Steam / Dota2. Let me know als er over het eea nagedacht moet worden danwel concreet wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
LOL:

[ Voor 40% gewijzigd door microoo op 20-06-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Laatst online: 30-04 16:53
gisteren echt de domste match in tijden gespeeld.
random pick, ik mag eerst en kies keeper of light.
support zit goed, ik vraag voor een carry die wel wat mana mag spenderen voor bot lane met mij.
wat doet mijn team? kiest huskar mid, lich and whisp top, en medusa bot met mij...
nuja, 3 support, wards zullen wel opstaan continu denk je.
niets van, ik mag courier kopen, uppen, warden, ondertussen mijn faillane proberen te salvagen (ik en medusa vs weaver en crystal maiden). terwijl toplane lich/whisp allebei meka rushen...

mijn lane feed hun lane aangezien we geen antwoord hebben, huskar doet wat failganks top en bot, en lich en whisp noemen iedereen noob en idiot...
uiteindelijk spenderen ze hun tijd in de fountain met wards en couriers kopen.

ik kon ze wurgen :@

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

kowlier schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:52:
gisteren echt de domste match in tijden gespeeld.
random pick, ik mag eerst en kies keeper of light.
support zit goed, ik vraag voor een carry die wel wat mana mag spenderen voor bot lane met mij.
wat doet mijn team? kiest huskar mid, lich and whisp top, en medusa bot met mij...
nuja, 3 support, wards zullen wel opstaan continu denk je.
niets van, ik mag courier kopen, uppen, warden, ondertussen mijn faillane proberen te salvagen (ik en medusa vs weaver en crystal maiden). terwijl toplane lich/whisp allebei meka rushen...

mijn lane feed hun lane aangezien we geen antwoord hebben, huskar doet wat failganks top en bot, en lich en whisp noemen iedereen noob en idiot...
uiteindelijk spenderen ze hun tijd in de fountain met wards en couriers kopen.

ik kon ze wurgen :@
Welkom bij de hedendaagse matchmaking, brak en misselijkmakend. Ik heb onlangs 10 minuten gespendeerd om een bericht op te stellen richting het DotA 2 team rechtstreeks, om mijn ongenoegen te uiten over deze crappy sheit. Zit al aan mn 3e of 4e keer een week comms ban, gewoon omdat ik totaal niet om kan gaan met debiele losers waarmee ik gematcht word. :+

Russen die weigeren Engels te spreken, supports in lane die met je contesten om last hits, een mid speler die 20 minuten mid blijft staan en weigert te ganken, totaal geen wards all game, geen enkele TP als countergank, of om towers te defenden, rambo support spelers die feeden en uiteindelijk 0-17 eindigen, 2x supports op 1 lane en weigeren een carry te supporten. Gewoon overall bullshit matches waarbij je geraped word door een lack aan communicatie, skill en common knowledge. Het is gewoon te triest voor woorden. Solo matchmaking? Valve doesn't give a shit, blijkbaar kan je alleen maar leuke potjes hebben met 5 stacks :+

Gelukkig heb ik nu een leuk team gevonden waarmee ik vaak op een smurf account samen speel, altijd leuk en gezellig, en ondertussen een beetje coachen. Team VILF, props :D

[ Voor 24% gewijzigd door M4DMan op 21-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Laatst online: 30-04 16:53
ja dat is wel schrijnend. de potjes die ik speel met vrienden zijn altijd ofwel dikke wins, of heel spannende losses. maar matchmaking is altijd dubieus.
nu moet ik zeggen, die match gisteren ben ik ook geïndigt met 0/10/4, maar ik kon er niks aan doen :/
je kan maar moeilijk 20 minuten towerhuggen.
het ergste was dan nog dat die losers in toplane beiden in een clan zaten, met bijbehorende elitisme...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
http://dotabuff.com/matches/224312493

Ik heb me gister weer helemaal kapot gelachen. Speelde een game met Furrry, ik was bristleback. Als je wilt lachen moet je van ongeveer 10min de replay is kijken. Tot 7x toe ofzo probeert het vijandelijk team me massaal dood te maken (4/5 v 1) en het lukt ze iedere keer NET niet en ze sterven allemaal, hahahaha. Zo geweldig.

Ik heb ook al wat coms bans gehad. Dat hele rating systeem van valve werkt voor geen ruk, ik heb het sterke vermoeden dat levels ook worden meegenomen wat nergens op slaat. Maar ik zit echt op het niveau dat helemaal nergens op slaat. Als ik mid ga, koop ik voor mezelf een courier en wards. Dat niveau zit ik te spelen, echt om te huilen. En kan je wel 15/2/20 winnen met zeus, zo snel gaat je rating nie omhoog in dota. Af en toe is echt niet leuk meer. Ik heb dus vrienden die net een weekje dota spelen. En ik zweer het je als ik zeg dat ik daar liever mee team! Waarom? Omdat die gewoon een beetje nadenken, met support spelen, en wards kopen etc. Maar de hoeveelheid russen mensen zonder verstand is wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Postius schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:15:
http://dotabuff.com/matches/224312493

Ik heb me gister weer helemaal kapot gelachen. Speelde een game met Furrry, ik was bristleback. Als je wilt lachen moet je van ongeveer 10min de replay is kijken. Tot 7x toe ofzo probeert het vijandelijk team me massaal dood te maken (4/5 v 1) en het lukt ze iedere keer NET niet en ze sterven allemaal, hahahaha. Zo geweldig.

Ik heb ook al wat coms bans gehad. Dat hele rating systeem van valve werkt voor geen ruk, ik heb het sterke vermoeden dat levels ook worden meegenomen wat nergens op slaat. Maar ik zit echt op het niveau dat helemaal nergens op slaat. Als ik mid ga, koop ik voor mezelf een courier en wards. Dat niveau zit ik te spelen, echt om te huilen. En kan je wel 15/2/20 winnen met zeus, zo snel gaat je rating nie omhoog in dota. Af en toe is echt niet leuk meer. Ik heb dus vrienden die net een weekje dota spelen. En ik zweer het je als ik zeg dat ik daar liever mee team! Waarom? Omdat die gewoon een beetje nadenken, met support spelen, en wards kopen etc. Maar de hoeveelheid russen mensen zonder verstand is wel heel groot.
Tsjah je weet wat ze zeggen. Voor iedere keer dat je vanguard koopt roep je de curse over jezelf af om de volgende 10 games te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Dan gaan mijn komende 30 games nog interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Postius schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:15:
Maar de hoeveelheid russen mensen zonder verstand is wel heel groot.
Juistem. Russische IPs restricten/bannen van Europe servers lost direct dit probleem op :+ Opgebokt met die brainless knakkers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
M4DMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:43:
[...]

Gelukkig heb ik nu een leuk team gevonden waarmee ik vaak op een smurf account samen speel, altijd leuk en gezellig, en ondertussen een beetje coachen. Team VILF, props :D
Want dat maakt het zo leuk voor de nieuwe spelers die nu gestomped worden door iemand met ~2000 games ervaring. Daar word de community inderdaad veel beter van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Met zo'n instelling is het natuurlijk vragen om een communications ban, ik heb er zelf nog nooit een gehad. Alleen aan het begin van de beta heb ik even in de LPQ gezeten. En ben het inderdaad wel met Yogoi eens, smurf accounts zijn niet echt een goede oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Yogoi schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Want dat maakt het zo leuk voor de nieuwe spelers die nu gestomped worden door iemand met ~2000 games ervaring. Daar word de community inderdaad veel beter van ;)
Dat zou je inderdaad denken ja, maar je wordt gematched naar je skill, dus dat betekent dat er in vrijwel iedere game in het andere team ook iemand zit die een smurf account heeft ;) Ik heb tot nu toe al redelijk wat potjes verloren om die reden :P En een aantal matches die behoorlijk spannend waren. Hoe dan ook, als ze matchmaking niet fixen kan het me bar weinig uitmaken :+

http://dotabuff.com/players/133456069
Feralio schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:35:
Met zo'n instelling is het natuurlijk vragen om een communications ban, ik heb er zelf nog nooit een gehad. Alleen aan het begin van de beta heb ik even in de LPQ gezeten. En ben het inderdaad wel met Yogoi eens, smurf accounts zijn niet echt een goede oplossing. :)
Wat voor instelling? Dat ik er een schurft hekel aan heb om van de 20 matches er 16 te verliezen door inadequate mofo's die totaal niet weten wat ze doen? Ik zeg zo vaak dat ik het niet erg vind om te verliezen, mits het potje gebalanceerd is en het een leuke spannende match is. Maar stomp na stomp na stomp door brainless kaka's, fok die shit :+

[ Voor 41% gewijzigd door M4DMan op 21-06-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
M4DMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:36:
[...]

Dat zou je inderdaad denken ja, maar je wordt gematched naar je skill,

http://dotabuff.com/players/133456069

[...]

Wat voor instelling? Dat ik er een schurft hekel aan heb om van de 20 matches er 16 te verliezen door inadequate mofo's die totaal niet weten wat ze doen?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Ja maar als je constant zelf dood gaat doordat je geen wards hebt, zou je die misschien ook zelf eens kunnen kopen. Ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen-principe enzo. Of support picken als het je zo frustreert dat niemand anders dat doet.

[ Voor 19% gewijzigd door microoo op 21-06-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

En je punt is? De voornaamste reden dat ik die account heb aangemaakt is om de leuke en aardige mensen van team VILF enigszins te coachen en dingen uit te leggen etc. Als ik dat op mijn main account doe is het onmogelijk, dan worden ze gematcht tegen mensen met 400/500+ wins en leren ze totaal niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

microoo schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:44:
Ja maar als je constant zelf dood gaat doordat je geen wards hebt, zou je die misschien ook zelf eens kunnen kopen. Ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen-principe enzo. Of support picken als het je zo frustreert dat niemand anders dat doet.
Ja, en ik kan ook de plek innemen van een feedende support, zodat hij niet meer feed. Of de plek innemen van een mid player die niet gankt. Of de plek innemen van een spammende Rus en Engels spreken. Of de plek innemen van een support die last hits contest, om zo ruimte te geven voor een carry die farm nodig heeft. Je noemt 1 ding van de waslijst die ik opnoem :+

Mijn hele en vrijwel enige punt is dat teams NIET gebalanceerd zijn. Of je stompt, of je word gestompt. Er zijn zelden potjes die echt spannend zijn, echt de moeite waard zijn, niet mijn tijd verpesten. :+

[ Voor 12% gewijzigd door M4DMan op 21-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
Maar daarmee zorg je er ook juist voor dat de matchmaking niet klopt. Je speelt namelijk zelf ver boven het niveau van die andere mensen, waardoor zij ook sneller hoger instromen en het verhaal weer opnieuw begint.

Dit is ook een probleem met F2P, je kan gewoon een account aanmaken en mensen lopen trashen. Natuurlijk is het niet de bedoeling, maar de mogelijkheid is er wel.

(Ik snap het wel, maar kijk er ook eens met een andere blik naar) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Feralio op 21-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Ja ik noem een ding inderdaad. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets iedere game gebeurt. Uiteraard krijg ik ook wel eens een Rus in mijn team of iemand die niet weet wat die doet. Maar het allerbelangrijkste blijft toch denk ik dat men niet meteen moet gaan lopen ragen als er wat fout gaat. Ik doe dat eigenlijk nooit en ipv daarvan vraag ik vriendelijk of ze dit of dat misschien kunnen doen, volgende keer wellicht zo willen handelen etc.

Ik zou ook alles negeren en niets meer doen als iemand uit mijn team keihard gaat lopen ragen omdat ik iets in zijn ogen fout doe. Iedereen maakt fouten, deal with it, het is maar een game. Als je een communication ban krijgt zegt dit m.i. meer over jezelf dan over matchmaking/ teammaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Feralio schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:51:
Maar daarmee zorg je er ook juist voor dat de matchmaking niet klopt. Je speelt namelijk zelf ver boven het niveau van die andere mensen, waardoor zij ook sneller hoger instromen en het verhaal weer opnieuw begint.

Dit is ook een probleem met F2P, je kan gewoon een account aanmaken en mensen lopen trashen. Natuurlijk is het niet de bedoeling, maar de mogelijkheid is er wel.

Ik heb een hartstikke leuke tijd met deze mensen, ze hebben het spel goed door, luisteren goed en pikken dingen heel snel op. Hoe zou ik op een andere manier met hen kunnen spelen, zonder dat het de matchmaking verpest? Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar ik zie geen andere optie. Of ik moet expres gaan feeden of alleen maar support spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Feralio schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:51:

Dat valt wel mee hoor, van de tig potjes die we gespeeld hebben, hebben er ook genoeg verloren :+

Ik snap wat je bedoeld met foo-account, maar Madness speelt alleen op de nieuwe account als hij met ons speelt. Dat was helemaal geen slecht idee, want we spelen niet altijd als Team, dus zou de matchmaking niet kloppen. Nu hij met ons op die account speelt, gaat de matchmaking ook naar de combinatie staan.

We beginnen ondertussen al wel wat te winnen trouwens! :D Gisteren ging het best goed, de potjes blijven spannend, het zijn zeker geen stomp-matches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

microoo schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:54:
Ja ik noem een ding inderdaad. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zoiets iedere game gebeurt. Uiteraard krijg ik ook wel eens een Rus in mijn team of iemand die niet weet wat die doet. Maar het allerbelangrijkste blijft toch denk ik dat men niet meteen moet gaan lopen ragen als er wat fout gaat. Ik doe dat eigenlijk nooit en ipv daarvan vraag ik vriendelijk of ze dit of dat misschien kunnen doen, volgende keer wellicht zo willen handelen etc.

Ik zou ook alles negeren en niets meer doen als iemand uit mijn team keihard gaat lopen ragen omdat ik iets in zijn ogen fout doe. Iedereen maakt fouten, deal with it, het is maar een game. Als je een communication ban krijgt zegt dit m.i. meer over jezelf dan over matchmaking/ teammaten.
Check mn Dotabuff en kijk 1 voor 1 de matches van afgelopen weekend. Heel misschien dat je mn frustratie dan enigszins snapt. Kom dan aub terug en zeg dat het aan mij ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10 11:26

Multensor

wtf

Dan moet je eigenlijk team matchmaking spelen (zelf nog nooit gedaan hoor). Denk dat daar mensen nog minste moeite hebben met slechte matchmaking. En dan is het ook echt nog team vs team. Misschien ook leuker voor jullie VILF team. maar ik weet niet of die team MM gaar is of niet en of daar uberhaupt wel teams op zitten. Beetje jammer als je 10 mins moet wachten :P

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Multensor schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:00:
Dan moet je eigenlijk team matchmaking spelen (zelf nog nooit gedaan hoor). Denk dat daar mensen nog minste moeite hebben met slechte matchmaking. En dan is het ook echt nog team vs team. Misschien ook leuker voor jullie VILF team. maar ik weet niet of die team MM gaar is of niet en of daar uberhaupt wel teams op zitten. Beetje jammer als je 10 mins moet wachten :P
Wij hebben als VILF wel eens een paar team matches gedaan... deze waren echt heeeeeel eenzijdig :+ We werden elke keer keihard afgemaakt en daarna vaker dan eens tegen dezelfde teams geplaatst. Daar hadden we dan net keihard van verloren...

Wellicht is dat een optie als spel uit is en er wat meer spelers zijn, of als wij wat beter geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Hmm ok lijkt er dus op idd dat er weinig teams gebruik van maken. Dat is jammer. Dan is dat geen optie :).

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

M4DMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Check mn Dotabuff en kijk 1 voor 1 de matches van afgelopen weekend. Heel misschien dat je mn frustratie dan enigszins snapt. Kom dan aub terug en zeg dat het aan mij ligt :+
Ik snap niet helemaal waar je probleem zit, je winrate zit net onder de 50% dat wilt dus zeggen dat het matchmaking over het geheel genomen goed werkt. Ik ben het best met je eens dat potjes waarin je gestompt wordt (of waarin je stompt) niet leuk zijn, en ik heb zelf ook wel eens periodes dat je denkt dat er iets helemaal niet klopt en dan kan ik me ook flink ergeren. Dat kan soms pech zijn, dat kan aan je team liggen, dat kan aan jou liggen, de picks etc.
Gister heb ik nog met mensen gespeeld die uit Roemenië kwamen in het begin zaten ze een beetje te kloten in het Roemeens maar toen ik ze normaal benaderde hebben ze me zelfs naderhand als friend toe willen voegen (en dat gebeurt me vrij geregeld), dus misschien moet je ook een beetje bij jezelf te rade gaan over je benadering, zeker als je al meerdere keren gebanned bent voor ragen. Zoals hierboven al gezegd het is online en iedereen kan het spelen dus idioten zijn er altijd bij, dat is gewoon part of the game. Daarbij is je MMR gebaseerd op allerlei stats en worden de twee teams gebalanceerd op basis hiervan, dus ja soms heb je daar keihard pech mee.
Om nog op een ding terug te komen, als je drie vier potjes achter elkaar verliest op een dag dan ga je toch gewoon iets anders doen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Markofnikoff op 21-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
  • Laatst online: 11-03-2021
Een smurf account maakt echt weinig uit hoor. Valve kijkt niet puur alleen naar het aantal games/wins. Als je een smurf account maakt zit je echt binnen no-time weer op de interne rating van je main, er van uit gaande dat je speelt zoals je normaal speelt.
Daarnaast is het voor hun ook peanuts om te zien of je een smurf bent als je vanaf dezelfde PC speelt. De hele discussie of je wel of niet zou moeten smurfen is dus een beetje zinloos :P

Dat je (gericht aan M4DMan) denkt dat het anders werkt het denk ik voornamelijk te maken met confirmation bias. Het scheelt gewoon een hoop dat je in een (flinke, zo niet 5 man) stack speelt die vaker met elkaar speelt. Dan heb je automatisch een voordeel ten opzichte van de meeste tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Demie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:10:
Dat je (gericht aan M4DMan) denkt dat het anders werkt het denk ik voornamelijk te maken met confirmation bias. Het scheelt gewoon een hoop dat je in een (flinke, zo niet 5 man) stack speelt die vaker met elkaar speelt. Dan heb je automatisch een voordeel ten opzichte van de meeste tegenstanders.
Geloof me, in ons geval is het echt een nadeel :+

---

Gisteren ging het, zoals ik zei best goed: http://dotabuff.com/players/43819606 ^^

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 21-06-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Markofnikoff schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:10:
[...]

Ik snap niet helemaal waar je probleem zit
Het probleem zit er in dit geval voor mij in dat ik van de 20 potjes er 16 verlies. Dan gaat er mijns inziens iets niet goed met de matchmaking :+
Demie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:10:
Ik heb nooit gezegd dat het anders werkt? Ik weet heel goed hoe het werkt, maar ik denk dat het hoe dan ook beter is dan op mijn main account met hen spelen :+ Heb ze ook al gezegd dat het kan zijn dat het niveau hoger word doordat ik met ze meedoe..

[ Voor 51% gewijzigd door M4DMan op 21-06-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
M4DMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:18:
[...]

Het probleem zit er in dit geval voor mij in dat ik van de 20 potjes er 16 verlies. Dan gaat er mijns inziens iets niet goed met de matchmaking :+
Maar als je er 16 van de 20 wint, gaat er dan ook iets niet goed met de matchmaking? :?

De discussie die we nu hebben is een beetje samen te vatten in deze strip:

www.nerfnow.com/comic/1001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
[...]

je kan van de matchmaking niet verwachten dat als jij er 5 in a row verliest je dan opeens tegen nubs komt waardoor je er 'even' 1 kan winnen.

je hebt bijna 50% over 2K games. Dat is juist een stat die in zou houden dat matchmaking dus best goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

[...]

En soms win je er 16 van de 20 anders zou je niet op bijna 50% winrate komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nouja opzich, zoals hier aangegeven wordt. Als het op het grote geheel op ongeveer 50% zit zit je wel goed natuurlijk. Maar veel verliezen is ruk, al maakt verliezen me niet eens uit. Het is gewoon frustrerend om met 4 carries continue te zitten en er echt geen kut van kunnen. Ik hou het er nog maar op dat ik vrij weinig games op mn account heb en het daardoor komt. Maar af en toe is het skill verschil binnen een team echt gigantisch. Niet alleen mezelf maar ik zie soms een lane combo waarin de ene speler duidelijker echt heel veel beter is dan nummer 2 en dat is toch apart. Het verschil tussen spelers onderling in een team is gewoon te groot te vaak imo. Winnen of verliezen maakt me nie zoveel uit als ik maar met ongeveer gelijkwaardige spelers zit. Ik kan er niet van genieten als mn pudge mid na 10 min 6-0 staat net zo min als omgekeerd. het is gewoon leuker om te spelen tegen mensen die dezelfde fouten etc nog maken.

@Yogoi: Herkenbaar dat stripje :9

[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 21-06-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

Markofnikoff schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:21:
[...]

En soms win je er 16 van de 20 anders zou je niet op bijna 50% winrate komen ;)
Ik zat voor afgelopen weekend over de 50% winrate :+ Maar daar gaat het niet om. Ik heb tot nu toe in die 2000+ matches nog nooit zo'n erge losing streak meegemaakt en ik heb tot nu toe ook nog nooit een winning streak meegemaakt die vergelijkbaar is (16 wins/4 losses). Dus omdat ik mijn winrate eindelijk gelijk had betekent dat dat ik verplicht potje na potje moet verliezen? That's bullshit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Postius schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:22:
Nouja opzich, zoals hier aangegeven wordt. Als het op het grote geheel op ongeveer 50% zit zit je wel goed natuurlijk. Maar veel verliezen is ruk, al maakt verliezen me niet eens uit. Het is gewoon frustrerend om met 4 carries continue te zitten en er echt geen kut van kunnen. Ik hou het er nog maar op dat ik vrij weinig games op mn account heb en het daardoor komt. Maar af en toe is het skill verschil binnen een team echt gigantisch. Niet alleen mezelf maar ik zie soms een lane combo waarin de ene speler duidelijker echt heel veel beter is dan nummer 2 en dat is toch apart.
Daar heb je ook wel gelijk in, en dat is hoe het match making op dit moment werkt. Je kunt als je aan het zoeken bent dat balkje zien, als dat heel groot worden dan worden de verschillen binnen de teams ook groter want dan worden de uitersten breder. Laten we ook niet vergeten dat het spel nog in Beta zit en er "maar" 300.000 mensen tegelijk online zijn. Als je dus in high skill level zit, wat laten we zeggen neerkomt op 20%-25% van de populatie (~65.000) dan zijn er dus niet bijster veel mensen waarmee je gematcht kunt worden op het zelfde moment als jij opzoek gaat naar een match op die server met die voorkeur instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
M4DMan schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Ik zat voor afgelopen weekend over de 50% winrate :+ Maar daar gaat het niet om. Ik heb tot nu toe in die 2000+ matches nog nooit zo'n erge losing streak meegemaakt en ik heb tot nu toe ook nog nooit een winning streak meegemaakt die vergelijkbaar is (16 wins/4 losses).
Ik klikte net even snel door je profile en zag ergens al vrij snel ergens een winning streak van minstens 10 games.
Dus omdat ik mijn winrate eindelijk gelijk had betekent dat dat ik verplicht potje na potje moet verliezen? That's bullshit :+
Nee, maar die win betekent wel dat je interne rating waarschijnlijk omhoog is gegaan. Oftewel: Valve denkt dat je beter bent. Dat betekent automatisch dat je tegen betere spelers wordt gematched.
Vervolgens kan dit weer betekenen dat die net iets beter zijn dan jij, of dat je met iets slechtere teammates wordt gezet om dat verschil goed te maken.

Uiteindelijk zal >90% van de mensen ongeveer rond de 50% win rate hangen. Alleen de allerbesten en allerslechtsten zullen daarboven/daaronder komen (45- en 55+.)
Zoals ik al zei: het gemiep hier klinkt mij vooral als confirmation bias in de oren :P En dat komt van iemand die zich ook kan ergeren aan matchmaking en verschrikkelijke losing streaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Demie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:37:
[...]

Ik klikte net even snel door je profile en zag ergens al vrij snel ergens een winning streak van minstens 10 games.

[...]

Nee, maar die win betekent wel dat je interne rating waarschijnlijk omhoog is gegaan. Oftewel: Valve denkt dat je beter bent. Dat betekent automatisch dat je tegen betere spelers wordt gematched.
Vervolgens kan dit weer betekenen dat die net iets beter zijn dan jij, of dat je met iets slechtere teammates wordt gezet om dat verschil goed te maken.

Uiteindelijk zal >90% van de mensen ongeveer rond de 50% win rate hangen. Alleen de allerbesten en allerslechtsten zullen daarboven/daaronder komen (45- en 55+.)
Zoals ik al zei: het gemiep hier klinkt mij vooral als confirmation bias in de oren :P En dat komt van iemand die zich ook kan ergeren aan matchmaking en verschrikkelijke losing streaks.
Heb je mijn Dotabuff ook gezien? Inmiddels 33 wins tegen 47 losses. Dat begint nu een beetje bij te komen, maar dat was eerst echt dramatisch. Dus we kunnen toch wel stellen dat de matchmaking in Dota 2 nog niet is wat het moet worden.

Gegeven dat de game nog beta is, verwacht ik dat ze het wel voor elkaar hebben bij release. Smurfs blijven natuurlijk een probleem, een nieuwe Steam account is zo gemaakt. Ik verwacht dat ze daar vrij weinig tegen kunnen doen. Aan de andere kant, mensen zullen wat meer 'stats-ge*l' worden als het spel eenmaal uit is. Dus zou je zeggen dat er minder smurfaccounts gemaakt worden en dan is het slechts een topje van een hele grote berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:41:
[...]

Heb je mijn Dotabuff ook gezien? Inmiddels 33 wins tegen 47 losses. Dat begint nu een beetje bij te komen, maar dat was eerst echt dramatisch. Dus we kunnen toch wel stellen dat de matchmaking in Dota 2 nog niet is wat het moet worden.

Gegeven dat de game nog beta is, verwacht ik dat ze het wel voor elkaar hebben bij release. Smurfs blijven natuurlijk een probleem, een nieuwe Steam account is zo gemaakt. Ik verwacht dat ze daar vrij weinig tegen kunnen doen. Aan de andere kant, mensen zullen wat meer 'stats-ge*l' worden als het spel eenmaal uit is. Dus zou je zeggen dat er minder smurfaccounts gemaakt worden en dan is het slechts een topje van een hele grote berg.
Ja maar dat komt doordat je een nieuw spel speelt met een hele steile leer-curve. Ik heb nu een winrate van 53,5% (O+). Maar als je mij de komende 40 games op invoker/meepo/chen zet, heb ik ook een streak van 40 losses en 50% winrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

[...]

^^ Dat het bij begint te komen laat al zien dat er iig iets werkt toch?

Misschien moet het nog beetje getweaked worden ja, maar 10 man bij elkaar brengen die allemaal even goed izj nis bijna niet mogelijk. Bij 1v1 games is dat natuurlijk makkelijker te doen. Ik wil wel eens weten waar die rating over gaat en hoe ze rekening houden met full stacks etc.. Waar is dat algorithme.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
[...]

Je bevestigt precies wat ik zeg :P Toen je begon zat je namelijk bij de slechtste 5%. Nu je wat beter begint te worden corrigeert het zichzelf weer. Ik durf te beweren dat wanneer je blijft spelen je binnen een paar maanden gewoon net als de rest rond de 50% hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Multensor schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:43:
[...]

^^ Dat het bij begint te komen laat al zien dat er iig iets werkt toch?

Misschien moet het nog beetje getweaked worden ja, maar 10 man bij elkaar brengen die allemaal even goed izj nis bijna niet mogelijk. Bij 1v1 games is dat natuurlijk makkelijker te doen. Ik wil wel eens weten waar die rating over gaat en hoe ze rekening houden met full stacks etc.. Waar is dat algorithme.
Moet je aan Tharulerz vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Demie schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Je bevestigt precies wat ik zeg :P Toen je begon zat je namelijk bij de slechtste 5%. Nu je wat beter begint te worden corrigeert het zichzelf weer. Ik durf te beweren dat wanneer je blijft spelen je binnen een paar maanden gewoon net als de rest rond de 50% hangt.
Dat zou kunnen, ben denk ik teveel verwend door de StarCraft 2 matchmaking :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:46:
[...]

zelfs bij sc2 zaten er soms wel uitschieters bij van 10+ lose streaks... vooral omdat mental attitude daar een grotere impact heeft op je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
[...]

ik stond na 100+ games op 27% winst.
Nu sta ik op 48% ofzo na 350+

Die 27% kwam omdat ik nub was en alles nog moest leren en nooit tegen bots speelde.
Dus ja ik was echt super slecht (nog steeds ;)) en daardoor kreeg ik verdient 27%.

maar met stats weet iedereen dat het pas echt werkt na grote getallen.
Zie het als poker. als een ROI van 1% hebt dan maak je over lange termijn altijd winst. soms verlies je en soms win je meer maar over lange termijn is het 1%. (even rake niet mee genomen in deze berekening om het simpel te houden)

Zelfde geld vor matchmaking. na 50 games is de mogelijk afwijking gigantisch.
na 2000 is dat al minder en na 10000 nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demie
TheNephilim schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Starcraft werkt precies hetzelfde, met als kanttekening:
1) Je kunt ongeveer zien waar je staat door het league (brons, zilver, etc.) systeem, waardoor je sneller het idee kunt hebben dat je omhoog (of omlaag) gaat.
2) Dat hoeft maar voor 1v1. Je hoeft niet 4 teammates en 5 tegenstanders er bij te matchen. Dat maakt het een stuk complexer. Het team matchmaking in SC2 was bagger, onder andere omdat de balans daar compleet weg is.

Voor de rest komen dezelfde 90% (5% beste, 5% slechtste als uitzondering) ook in SC2 op een winrate van ongeveer 50% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Qua skill verdeling, mits er inderdaad met een rating systeem gewerkt wordt zazl ongeveer zo verdeeld zijn:
Afbeeldingslocatie: http://images.ctrustnetwork.com/static_pages/gaming/starcraft/multi_player/mmr/starcraft2.mmr.jpg

Dit is dan een starcraft 2 afbeelding, maar rating op trueskill is rating op trueskill en de verdeling blijft hetzelfde. De league logo's moet je even wegdenken het gaat voornamelijk om de curve en de indeling. De grootste groep zit altijd in het midden en dan zit je al snel rond de 50% winrate. De beste spelers hebben een winrate van 62-65% (en dan ben je echt de 1-2%) en dan zit je helemaal rechts op de curve. Vandaar dat je winrate altijd zal schommelen rond de 50%, je zit immers bijna altijd tegen gelijkwaardige tegenstanders en je zult net zo vaak winnen van jezelf als verliezen.

Ook is hier sprake van hoe meer games je doet hoe nauwkeuriger je ingedeeld zal worden. Immers is op 10 games de afwijking nogal groter dan op 1000.

[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 21-06-2013 20:43 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers