Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Nu serious congratz team 2 waren leuke matches.
Ondanks dat ik niet echt lekker erin zat maar ja er kan maar 1 winnaar zijn.
Nu op naar de finale Bo5, liefst op een weekend dag lekker heel de dag dota GoT finale.
Maar moeten we even kijken.
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
http://www.twitch.tv/madnesssz/b/379791904#
Gefeliciteerd teams die door zijn en succes in de finale
[ Voor 9% gewijzigd door M4DMan op 19-03-2013 22:56 ]
lol check die stream @ 34:40 die muziek haha
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Ik speelde met 2 andere tweakers als stand-in, en het was erg leuk om mee te doen. Als er nog een tournament komt doen we zeker weer mee
Eerste en laatste games waren faal van ons en gewoon heel goed gespeeld door jullie, 2de game was echt 1 van de beste die ik ooit gespeeld heb. Heel jammer dat die niet gecast is.

[ Voor 3% gewijzigd door Surrealistik op 19-03-2013 23:13 ]
Volgens mij is die wel gecast, door Fryy van team 5 !Surrealistik schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:13:
BuffaloBill hier.
Eerste en laatste games waren faal van ons en gewoon heel goed gespeeld door jullie, 2de game was echt 1 van de beste die ik ooit gespeeld heb. Heel jammer dat die niet gecast is.
[img_thumb]http://i.imgur.com/Mam7TTr.jpg[/img_thumb]
Link to stream plz, dat wil ik terugkijken!M4DMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:14:
[...]
Volgens mij is die wel gecast, door Fryy van team 5 !
Euhmm, ik heb Fryy niet op steam, misschien iemand anders hier?Surrealistik schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:18:
[...]
Link to stream plz, dat wil ik terugkijken!

Als ik naar de fans luister moet ik wel iets anders dan rubick gaan spelen
erhmm.
Leuke cast!M4DMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:53:
Toch maar 1 match gestreamed, de laatste van 5vs8 ! Met dank aan de co-caster Fryyy
http://www.twitch.tv/madnesssz/b/379791904#
Gefeliciteerd teams die door zijn en succes in de finale
De reden dat je trouwens met zoveel branches op shadow fiend start, is dat de base damage van shadow fiend enorm laag is (37 ofzo). De slippers kan je normaal laten zitten, maar aangezien de qop van de tegenstander vrij goed was (en toch sterke rune control heeft), was die extra damage wel mooi meegenomen. Had helaas een klein beetje last van lag(160 ping), maar de hoop was dat we op de magnus ult + shadow fiend ult konden spelen. Helaas verloren we de laning phase nogal hard, dus die plannen vielen in het water
Geen probleem man, speelde alleen niet heel erg goed die matchPhyt_ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:01:
nice ! en nog thanks voor invallen .
lol check die stream @ 34:40 die muziek haha
Hahaha ik zat er idd te vaak naast, was mn allereerste cast dus ik moet nog ff oefenen.. En jup, je Rubick is heeeul irritant, heb t zelf mogen ervarenMultensor schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:03:
Leuk hoor mannen die streams. Madman je zat wel heel vaak mis met de kills
. Maar toch leuk om jezelf terug te zien en veren in je reet krijgt
.
Als ik naar de fans luister moet ik wel iets anders dan rubick gaan spelen

Ja, ik snap het principe wel maar ik ga meestal fast bottle op Nevermore voor de regen en runes. Nu is Nevermore - Akasha bijna altijd een win voor Akasha maar toch.. Jammer dat het maar een kort potje wasRaCio schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:41:
[...]
Leuke cast!
De reden dat je trouwens met zoveel branches op shadow fiend start, is dat de base damage van shadow fiend enorm laag is (37 ofzo). De slippers kan je normaal laten zitten, maar aangezien de qop van de tegenstander vrij goed was (en toch sterke rune control heeft), was die extra damage wel mooi meegenomen. Had helaas een klein beetje last van lag(160 ping), maar de hoop was dat we op de magnus ult + shadow fiend ult konden spelen. Helaas verloren we de laning phase nogal hard, dus die plannen vielen in het water
[ Voor 56% gewijzigd door M4DMan op 20-03-2013 07:22 ]
Erg leuk zo'n tournament, zeker voor herhaling vatbaar in de toekomst
Ok, wie heeft de game gedisliked!Surrealistik schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:13:
BuffaloBill hier.
[afbeelding]
Was wel gezellig gisteravond, zeker nog een keer voor herhaling vatbaar.
lol die dislikeFeralio schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:32:
[...]
Ok, wie heeft de game gedisliked!![]()
Was wel gezellig gisteravond, zeker nog een keer voor herhaling vatbaar.

Leuk dat ik mee mocht doen als stand-in en als er nog een keer zo'n toernooi komt ga ik mij zeker inschrijven
Hey ja leuk toch, ik begreep net van Ben.Blom dat jij Kur0ky wasDemonDEFO schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:06:
Dat waren leuke potjes, al moeest in game 2 al het initiatief van onze kant komen![]()
Leuk dat ik mee mocht doen als stand-in en als er nog een keer zo'n toernooi komt ga ik mij zeker inschrijven
Ik vrees dat het net iets te veel van het goede is
erhmm.
Alsof wij gaan initiaten totdat wij er klaar voor zijn, we hadden PL man! Duurt 10 jaar voordat die op gang komt!DemonDEFO schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:06:
Dat waren leuke potjes, al moeest in game 2 al het initiatief van onze kant komen![]()
Wat hadden jullie trouwens tegen Warlock man, was jullie eerste of tweede ban ieder potje.
HOI.
meest imba hero deze patch? Dat hebben we er tegen[b][message=39953127,noline]
Wat hadden jullie trouwens tegen Warlock man, was jullie eerste of tweede ban ieder potje.
erhmm.
Mwah ik vind nyx/kotl/pl véééél erger. Warlock is een beest, maar zeker niet te sterk imo.Multensor schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:47:
[...]
meest imba hero deze patch? Dat hebben we er tegen
Ja klopt. Ik moest van Multensor die nick gebruikenPhyt_ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:22:
[...]
Hey ja leuk toch, ik begreep net van Ben.Blom dat jij Kur0ky was
Warlock kan wel een nerf gebruiken
Een nerf voor fatal bonds zou al een hele hoop schelen, maar tot die tijd is het een ietswat sterke hero.
Neemt overigens niet weg dat KotL en Nyx ook veel te sterk zijn. PL is irritant, maar die wordt voornamelijk unstoppable wanneer je KotL in hetzelfde team hebt. Daar valt gewoon niet tegen te pushen zonder iemand als Lycan of Nature's Prophet.
[ Voor 37% gewijzigd door Demie op 20-03-2013 09:55 ]
Warlock heeft geen stun/silence hè (buiten z'n golem stun), heeft een korte castrange op Shadow Word en Fatal Bonds en Upheaval is channeled. Beweegt ook traag, dus als je hem eruit pikt is hij zo dood. Ik zie 'm eerder als iemand als Silencer - ziek sterk als je hem z'n ding laat doen, maar als je op hem afgaat ipv te wachten tot hij naar jou komt is hij lang niet zo'n probleem.Demie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:52:
[...]
Ja klopt. Ik moest van Multensor die nick gebruiken
Warlock kan wel een nerf gebruikenFatal bonds is echt verschrikkelijk sterk en die golems slaan ook erg hard sinds ze die gefixed hebben. Voeg een goede base damage, een goede attack animation, een redelijke heal/dot en een gigantische area disable die je vanaf 2 kilometer afstand kunt casten en je hebt een nogal sterke hero.
Een nerf voor fatal bonds zou al een hele hoop schelen, maar tot die tijd is het een ietswat sterke hero.
Neemt overigens niet weg dat KotL en Nyx ook veel te sterk zijn. PL is irritant, maar die wordt voornamelijk unstoppable wanneer je KotL in hetzelfde team hebt. Daar valt gewoon niet tegen te pushen zonder iemand als Lycan of Nature's Prophet.
En toch heeft Team 2 gewonnenRub3s schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:35:
Team 1 gaat toch winnen(en nee, ik zit niet in team 1)
sorry voor de spoiler
Rampage he, dit is geen lolBananenspin schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:
Helaas had ik geen internets dus kon ik niet spelenAnders had ik wel een paar penta kills gemaakt
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Banaan doet alleen aan Ultrafeeden.
Heb de stream gevonden:
http://nl.twitch.tv/pietovic/b/379772599
Kanttekeningetjes: Damage items boeien niet op PL, want die gaan niet door. Agility/stats moet je pakken, dat gaat wel door. Invoker pakt Refresher niet voor Invoke, maar voor dubbele Meteor en Deafening Blast hetgeen zieke hoeveelheden schade doet.
[ Voor 45% gewijzigd door Surrealistik op 20-03-2013 17:15 ]
Warlock is echt anders als Silencer. Hij gaat inderdaad erg snel dood, maar:Surrealistik schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:12:
[...]
Warlock heeft geen stun/silence hè (buiten z'n golem stun), heeft een korte castrange op Shadow Word en Fatal Bonds en Upheaval is channeled. Beweegt ook traag, dus als je hem eruit pikt is hij zo dood. Ik zie 'm eerder als iemand als Silencer - ziek sterk als je hem z'n ding laat doen, maar als je op hem afgaat ipv te wachten tot hij naar jou komt is hij lang niet zo'n probleem.
- Zieke lane control met z'n base damage en heal/DoT.
- De golem stun heeft een XXL range dus is niet te missen, ook gaat het door magic immunity heen (als ik t goed heb)
- T grootste probleem is toch echt die bonds (die niet channeling zijn). Stel je voor dat je 3/5 enemies gebond hebt aan elkaar. Dan doet je ulti op alle 3 al 100 + 2*20% = 140 damage op alle drie de champions.
Elke spell op een vd drie heroes doet nog eens 40% extra damage verdeeld over die andere 2 heroes. Dit is HP removal, gaat dus door alles heen.
Laat staan als je alle vijf de enemies gebond hebt, wat makkelijk mogelijk is bij teamfights, bijvoorbeeld bij de Roshpit. Dan doet Warlocks ult opeens 5*100(-magic resist) + 4*20=80*5 heroes = 400 extra damage.
Deze maand 59,35% winrate, dat krijgt ie niet omdat iedereen nou zo goed speelt met warlock
Je mist m'n punt. Ik bedoel geen rechtstreekse vergelijking, ik bedoel dat ze hetzelfde principe zijn: Squishy, traag, zonder escape maar wel in staat HEEL veel schade op je harses te gooien.Beunhaas schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:29:
[...]
Warlock is echt anders als Silencer. Hij gaat inderdaad erg snel dood, maar:
- Zieke lane control met z'n base damage en heal/DoT.
- De golem stun heeft een XXL range dus is niet te missen, ook gaat het door magic immunity heen (als ik t goed heb)
- T grootste probleem is toch echt die bonds (die niet channeling zijn). Stel je voor dat je 3/5 enemies gebond hebt aan elkaar. Dan doet je ulti op alle 3 al 100 + 2*20% = 140 damage op alle drie de champions.
Elke spell op een vd drie heroes doet nog eens 40% extra damage verdeeld over die andere 2 heroes. Dit is HP removal, gaat dus door alles heen.
Laat staan als je alle vijf de enemies gebond hebt, wat makkelijk mogelijk is bij teamfights, bijvoorbeeld bij de Roshpit. Dan doet Warlocks ult opeens 5*100(-magic resist) + 4*20=80*5 heroes = 400 extra damage.
Deze maand 59,35% winrate, dat krijgt ie niet omdat iedereen nou zo goed speelt met warlock
Golem stun gaat idd door magic immunity heen.
Hij moet anderen bij zich hebben om bonds ook echt nuttig te maken. Het enige dat hij heeft dat hard genoeg nuked om daar echt gebruik van te maken is die Golem - met een cooldown van 160 seconden, geen magic immunity en zelfs op lvl 16 maar 1500hp. Sure, @ lvl 6 is die sterk maar dat valt behoorlijk hard af.
Puur en alleen de winrate zegt geen ene ruk. Dat heeft ook te maken met hoeveel mensen doorhebben dat je hem niet meer gewoon kan negeren, maar vooral hoe goed heroes zijn in pubstompen. Waarom denk je dat Drow/Sniper/Zeus zo hoog staan? Die zijn over het geheel genomen echt niet zo heel boeiend sterk, maar zijn fantastisch om pubs mee te stompen.
Fatal Bonds is al sinds 6.72 niet meer veranderd, vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat er nu pas over geklaagd wordt. Dat de Golem wat te sterk is, ok, daar kan ik me nog in vinden (hoewel ik 'm zelf balanced vind, is tenslotte z'n ult en heeft een enorme cooldown). Maar Warlock te sterk? Absoluut niet, je moet gewoon niet de fout maken hem niet als eerste te pakken - hetgeen voor zo veel heroes geld.
[ Voor 6% gewijzigd door Surrealistik op 20-03-2013 20:06 ]
Heel erg vervelend als je Meepo speeld
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| GAMEPLAY - Clockwerk: Fixed being able to break Hookshot movement with purge/stonegaze/etc. - Drow Ranger: Marksmanship bonus is removed when there are nearby enemy heroes (instead of just being halved). - Drow Ranger: Reduced Marksmanship enemy detection aoe reduced from 400 to 375. - Keeper of the Light: Illuminate manacost from increased 150 to 150/160/170/180. - Keeper of the Light: Illuminate AOE reduced from 400 to 350. - Keeper of the Light: Fixed Mana Leak not getting removed by Dark Pact or Kraken Shell. - Mirana: Fixed cast and attack behaviors during Leap. - Nyx Assassin: Spiked Carapace duration reduced from 2.75 to 2.25. - Nyx Assassin: Spiked Carapace cooldown increased from 14 to 23/20/17/14. - Timbersaw: Fixed Whirling Death debuff getting dispelled. - Timbersaw: Fixed attack capability getting reset while Magic Immune when Chakram is used. - Timbersaw: Fixed Whirling Death stat drain not affecting Magic Immune units. - Treant Protector: Living Armor damage reduction is now done for all instances of damage that reduce its charges. - Tranquil Boots: Disabled speed reduced from 50 to 25. - Tranquil Boots: Heal increased from 170 to 250. - Tranquil Boots: Cooldown increased from 40 to 60. - Tranquil Boots: Heal duration increased from 10 to 20. - Tranquil Boots: Fixed being able to drop the item to reset its state. - Tranquil Boots: Fixed damage detection threshold on Tranquil's heal. - Heaven's Halberd: Disarm is no longer dispelled by Manta. - Added Timbersaw to Captain's Mode (Tournament Version). - Fixed attack acquisition range on Disruptor, KOTL, Wisp, Visage and Medusa. - Fixed Towers sometimes attacking you too soon when moving out of range. BOTS - Added Jakiro bot. - Added Sand King bot. - Bots that have been hit by multiple stacks of Sticky Napalm will now contemplate their misfortune further back in the lane. - Fixed a bug where bots would try to cast stuns when being wildly out of range. UI - Minimap now displays illusions for spectators. - Fixed a bug that caused enemy-created Meepo illusions to get added to the original player's multi-hero interface. VISUALS - Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Tango and Dust of Appearance. EFFECTS - Updated Dagon visual effects and scaled it with level. - Added an effect when Marksmanship is active. AUDIO - Fixed music volume bug. - Fixed a bug preventing heroes from commenting on specific item purchases. - Fixed AA's ult cast sounds to only play for teammates or nearby enemies that have vision. - Added a unique sound for Viper's orb attack. - Added sound to Diffusal Blade purge. - Various mix tweaks across creeps, ui and the tutorial quest sounds. WORKSHOP - Disabled browsing & submitting in the Test Client, but allowed imports for testing purposes. - Submissions now have the option of including a PSD containing marketing materials for the submission. - Added Beastmaster's Hawk and Lone Druid's Bear to the Ability Import list. - Attack animations now describe the animation timing required for the attack to match the character using them. |
Het verschil tussen Silencer en Warlock qua "niet negeren" is dat de meeste damage van Warlock frontloaded is. Hij gooit zijn shit (fatal bonds en ulti) en is klaar. Als hij dood gaat kan hij nog steeds kloten met zijn golem, terwijl Silencer veel langer moet rechtsklikken voordat hij aan dezelfde damage komt.Surrealistik schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Je mist m'n punt. Ik bedoel geen rechtstreekse vergelijking, ik bedoel dat ze hetzelfde principe zijn: Squishy, traag, zonder escape maar wel in staat HEEL veel schade op je harses te gooien.
Golem stun gaat idd door magic immunity heen.
Hij moet anderen bij zich hebben om bonds ook echt nuttig te maken. Het enige dat hij heeft dat hard genoeg nuked om daar echt gebruik van te maken is die Golem - met een cooldown van 160 seconden, geen magic immunity en zelfs op lvl 16 maar 1500hp. Sure, @ lvl 6 is die sterk maar dat valt behoorlijk hard af.
Puur en alleen de winrate zegt geen ene ruk. Dat heeft ook te maken met hoeveel mensen doorhebben dat je hem niet meer gewoon kan negeren, maar vooral hoe goed heroes zijn in pubstompen. Waarom denk je dat Drow/Sniper/Zeus zo hoog staan? Die zijn over het geheel genomen echt niet zo heel boeiend sterk, maar zijn fantastisch om pubs mee te stompen.
Fatal Bonds is al sinds 6.72 niet meer veranderd, vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat er nu pas over geklaagd wordt. Dat de Golem wat te sterk is, ok, daar kan ik me nog in vinden (hoewel ik 'm zelf balanced vind, is tenslotte z'n ult en heeft een enorme cooldown). Maar Warlock te sterk? Absoluut niet, je moet gewoon niet de fout maken hem niet als eerste te pakken - hetgeen voor zo veel heroes geld.
Daarnaast ga je in een goed teamfight doorgaans voor de carry en niet voor een support. Zeker als een support al zijn taken al gedaan heeft, anders ben je gewoon dom bezig. Als Tidehunter zijn ulti heeft gedaan moet je hem meestal negeren, want er zijn zeer waarschijnlijk veel belangrijkere targets.
Vergeet ook niet dat Warlock zijn ulti eerst kapot was. Flaming Fists bleef op level 1 (100 damage in plaats van 200 op level 16) met een veel te lage proc kans.
Wat betreft de win percentages ben ik het met je eens, maar je kunt het wel goed als een indicator gebruiken. Warlock is niet voor niets meer dan 5% in winrate gestegen sinds zijn ulti gefixed is. Daarnaast heb je altijd te maken met trends bij de pros, waardoor ook bepaalde heroes die nooits werden gekozen opeens wel worden gekozen (perfecte voorbeeld: Gyro.) Dat heeft ook gevolgen voor pubs. Hoeveel mensen kiezen in pubs nog voor Invoker sinds die ook niet meer elke game bij de pro teams wordt gekozen?
Wat betreft Drow: laat ik zeggen dat er een reden is dat die niet in CM zit. Het lijkt mij vrij duidelijk dat haar aura verschrikkelijk overpowered is, maar hopelijk gaat deze patch daar verbetering in aanbrengen omdat je echt moet kiten in plaats van frost arrows op autocast te zetten en domweg te rechtsklikken.
En dat is dus waarom je niet moet wachten tot hij vrolijk op jou afkomt of tot hij al z'n shit gedaan heeft, net zoals je dat niet tegen Enigma/Tidehunter/Magnus doet. Die zijn alle 3 vrijwel alleen gevaarlijk door hun ultimates, en die wacht je ook niet af - die probeer je ten alle tijde uit het gevecht te halen voordat ze hun ding doen. Zo moet je ook tegen Warlock spelen. Eerst de carry eruit halen hangt volledig af van hun lineup. Als het een dikke tank is (lees: Dragon Knight met Heart of zo) dan pak je juist eerst de supports omdat die véél sneller sterven zodat je daarna veel makkelijker de carry kan pakken. Warlock is simpelweg een hero die veel schade doet en de schade van z'n team enorm kan boosten - maar geen ene flikker aan HP heeft en ook geen escape. Wat doe je ten alle tijden met dat soort heroes, ongeacht of ze support of carry zijn? Die sloop je als eerste zodat hij niks kan doen.Demie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:02:
[...]
Het verschil tussen Silencer en Warlock qua "niet negeren" is dat de meeste damage van Warlock frontloaded is. Hij gooit zijn shit (fatal bonds en ulti) en is klaar. Als hij dood gaat kan hij nog steeds kloten met zijn golem, terwijl Silencer veel langer moet rechtsklikken voordat hij aan dezelfde damage komt.
Daarnaast ga je in een goed teamfight doorgaans voor de carry en niet voor een support. Zeker als een support al zijn taken al gedaan heeft, anders ben je gewoon dom bezig. Als Tidehunter zijn ulti heeft gedaan moet je hem meestal negeren, want er zijn zeer waarschijnlijk veel belangrijkere targets.
Vergeet ook niet dat Warlock zijn ulti eerst kapot was. Flaming Fists bleef op level 1 (100 damage in plaats van 200 op level 16) met een veel te lage proc kans.
Wat betreft de win percentages ben ik het met je eens, maar je kunt het wel goed als een indicator gebruiken. Warlock is niet voor niets meer dan 5% in winrate gestegen sinds zijn ulti gefixed is. Daarnaast heb je altijd te maken met trends bij de pros, waardoor ook bepaalde heroes die nooits werden gekozen opeens wel worden gekozen (perfecte voorbeeld: Gyro.) Dat heeft ook gevolgen voor pubs. Hoeveel mensen kiezen in pubs nog voor Invoker sinds die ook niet meer elke game bij de pro teams wordt gekozen?
Wat betreft Drow: laat ik zeggen dat er een reden is dat die niet in CM zit. Het lijkt mij vrij duidelijk dat haar aura verschrikkelijk overpowered is, maar hopelijk gaat deze patch daar verbetering in aanbrengen omdat je echt moet kiten in plaats van frost arrows op autocast te zetten en domweg te rechtsklikken.
Zijn winrate is gestegen ja, net als dat met elke hero gebeurd die een buff krijgt/in comp gespeeld wordt terwijl hij dat eerst niet werd. Dat wil niet direct zeggen dat hij broken is. Lich is ook 1,5% gestegen sinds 6.76 terwijl die echt niet gebuffed is. Gyro ook 2%, geen buffs. Chaos Knight & Tidehunter hetzelfde. Het heeft ook te maken met de meta die gespeeld wordt. Tegenwoordig zie je vrijwel overal 5man pushes, en daar is Warlock heel sterk in én tegen zeker nu z'n golem na lvl 11 ook 's fatsoenlijk een deuk in dingen kan meppen.
Drow zou ik niet zeggen dat ze overpowered is, ze is nog altijd enorm squishy zonder escape m.a.w. extreem gankbaar. Ze is wel zwaar imbalanced ja, veel te sterk op lagere skill levels en veel te zwak op hogere skill levels.
Verwijderd
niet mee eens, warlock gaat vaak voor meka+agha en is met zijn str gain rete tanky voor een int hero. er zijn altijd betere alternatieven helemaal als je team al een diffusal heeft.Surrealistik schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:27:
[...]
En dat is dus waarom je niet moet wachten tot hij vrolijk op jou afkomt of tot hij al z'n shit gedaan heeft, net zoals je dat niet tegen Enigma/Tidehunter/Magnus doet. Die zijn alle 3 vrijwel alleen gevaarlijk door hun ultimates, en die wacht je ook niet af - die probeer je ten alle tijde uit het gevecht te halen voordat ze hun ding doen. Zo moet je ook tegen Warlock spelen. Eerst de carry eruit halen hangt volledig af van hun lineup. Als het een dikke tank is (lees: Dragon Knight met Heart of zo) dan pak je juist eerst de supports omdat die véél sneller sterven zodat je daarna veel makkelijker de carry kan pakken. Warlock is simpelweg een hero die veel schade doet en de schade van z'n team enorm kan boosten - maar geen ene flikker aan HP heeft en ook geen escape. Wat doe je ten alle tijden met dat soort heroes, ongeacht of ze support of carry zijn? Die sloop je als eerste zodat hij niks kan doen.
Tanky voor een int hero. Over het geheel bekeken is hij nog altijd squishy, en als hij zowel Mek áls Aghanim's heeft mag ik toch aannemen dat het andere team vergelijkbare farm heeft en maakt dat nog steeds weinig uit (Aghanim's als eerste luxury is ook ruk op hem, Refresher is vééél beter).Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:37:
[...]
niet mee eens, warlock gaat vaak voor meka+agha en is met zijn str gain rete tanky voor een int hero. er zijn altijd betere alternatieven helemaal als je team al een diffusal heeft.
Vanwaar opeens die Diffusal? Purge kan je de Golem mee instakillen ja, maar waarom noem je die opeens?
Even buiten de discussie. Ik denk niet dat veel mensen refresher nemen voor Aghs, Je hebt echt de mana niet om dat te supporten.Surrealistik schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:17:
[...]
Tanky voor een int hero. Over het geheel bekeken is hij nog altijd squishy, en als hij zowel Mek áls Aghanim's heeft mag ik toch aannemen dat het andere team vergelijkbare farm heeft en maakt dat nog steeds weinig uit (Aghanim's als eerste luxury is ook ruk op hem, Refresher is vééél beter).
Vanwaar opeens die Diffusal? Purge kan je de Golem mee instakillen ja, maar waarom noem je die opeens?
Voor de dubbele ult + refresher heb je al 975 mana nodig. Daar komt nog eens 120 mana bij voor fatal bonds. Dat is een totaal van 1095 mana. Op level 16 heb je naked 858 mana. Nu krijg je natuurlijk wel mana voor items.
Laten we ervan uitgaan dat volgens jou de Warlock Mek, Refresher, een Magic Wand en arcane boots heeft.
Magic wand krijg je 3 int van = 39 mana.
Mek geeft je 5 int = 65 mana.
Arcane boots = 250 mana.
Refresher geeft je 6 int = 78 mana.
Je hebt in totaal op level 16 dus 1290 mana.
Als je dus deze items hebt, heb je net genoeg mana om een dubbele ult te supporten, je moet je arcanes gebruiken om uberhaupt te kunnen mekken, maar dan heb je geen mana voor je andere spells. Bovendien moet je dan met 100% mana het gevecht ingaan.
Conclusie, lijkt mij niet handig om als eerste luxury item refresher te gaan.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Ik doe het altijd, elke game. Arcane boots -> Refresher als ik iemand op m'n team heb die Mek kan/moet bouwen, nooit problemen gehad met dubbele ult en dubbele bonds doen. Tuurlijk, grootste gedeelte van je manapool weg maar tenzij je echt ENORM achterstaat maakt dat geen bal uit omdat je zorgt dat ze zó ongelofelijk veel schade krijgen dat je bijna gegarandeerd meerdere kills krijgt. Je hebt ook nog de ArcBoots active voor extra mana voor Mek e.d. als je die hebt. Refresher pak je ook niet alleen voor dubbele Bonds. Vergeet niet dat die Golem stun een gigantische AoE heeft en door magic immunity gaat, hetgeen een extra reden is om ten alle tijden Refresher voor Aghanim's te gaan. Buiten Stats doet Aghanim's eigenlijk vrij weinig voor z'n cost terwijl Refresher dubbele stun, dubbele bonds, hp regen en mana regen geeft. Je hebt hiermee ook 9.2 mana/sec erbij, al z'n cooldowns zijn meer dan lang genoeg dat tegen de tijd dat ze van CD af zijn hij de mana ervoor alweer erbij heeft.Forn schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:18:
[...]
Even buiten de discussie. Ik denk niet dat veel mensen refresher nemen voor Aghs, Je hebt echt de mana niet om dat te supporten.
Voor de dubbele ult + refresher heb je al 975 mana nodig. Daar komt nog eens 120 mana bij voor fatal bonds. Dat is een totaal van 1095 mana. Op level 16 heb je naked 858 mana. Nu krijg je natuurlijk wel mana voor items.
Laten we ervan uitgaan dat volgens jou de Warlock Mek, Refresher, een Magic Wand en arcane boots heeft.
Magic wand krijg je 3 int van = 39 mana.
Mek geeft je 5 int = 65 mana.
Arcane boots = 250 mana.
Refresher geeft je 6 int = 78 mana.
Je hebt in totaal op level 16 dus 1290 mana.
Als je dus deze items hebt, heb je net genoeg mana om een dubbele ult te supporten, je moet je arcanes gebruiken om uberhaupt te kunnen mekken, maar dan heb je geen mana voor je andere spells. Bovendien moet je dan met 100% mana het gevecht ingaan.
Conclusie, lijkt mij niet handig om als eerste luxury item refresher te gaan.
Ben er ook blij mee iedere keer dat Warlock op het andere team Aghanim's voor Refresher gaat, makkelijker te slopen Golems en nog steeds maar 1x Golems.
[ Voor 3% gewijzigd door Surrealistik op 22-03-2013 01:12 ]
Dat mensen die zooi kopenM4DMan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:28:
Woooohoooow, eeeeeindelijk die Akasha set in store ! Stond al 2 patches terug in de files maar nu toch gekomen.. INSTABUY
judge not lest ye be judged
Oftewel, wat iedereen doet met zijn geld moeten ze zelf weten. Ik moet zeggen dat die QoP set er wel leuk uit ziet, maar ik verzamel hem wel door te traden.
Inderdaad... Ik zie het maar zo; hoe meer items in de store, des te groter de kans dat aan het einde van de match mensen beloond worden met items!
Zeker man. Sommige mensen geven 100+ euro uit in de kroeg ieder weekend, ik geef af en toe een 10tje uit aan leuke sets
Daar heb je ook een punt. En ik geef je gelijk, QoP is een leuke hero(in) om mee te spelenM4DMan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:01:
[...]
Zeker man. Sommige mensen geven 100+ euro uit in de kroeg ieder weekend, ik geef af en toe een 10tje uit aan leuke setsQoP is mijn favorite girl dus ze is het geld meer dan waard (drewl)
Dat klinkt dan wel weer wat fouter dan geld uitgeven in de kroegM4DMan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:01:
[...]
QoP is mijn favorite girl dus ze is het geld meer dan waard (drewl)
Hahahahaha agreeYogoi schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:05:
[...]
Dat klinkt dan wel weer wat fouter dan geld uitgeven in de kroeg
Daar verbaasde ik me in het begin ook over maar nu een uurtje of 300 in Dota2 later zou ik voor mijn favoriete 3 helden het wel overwegen
Dat Lycan setje is ook lelijker dan lelijk, een of andere halfgare piraat wordt hij ervan.
Veel langer, Tusk is alweer van14 februari.Srvdploeg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:33:
Ik vraag me af of er de volgende patch een nieuwe hero bijkomt. Het is inmiddels ook alweer 3 weken geleden toen Tusk uitkwam. Hoop echt te zien dat Skywrath Mage gereleased wordt :-)
Agree. Op dit moment zitten Skywrath Mage, Bristlebog, Abaddon, Elder Titan en Legion Commander in een redelijk vergevorderde fase dus ik hoop dat ze ineens 2/3 releasen. Een vrouwelijke Legion Commander, ben heel benieuwdSrvdploeg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:33:
Ik vraag me af of er de volgende patch een nieuwe hero bijkomt. Het is inmiddels ook alweer 3 weken geleden toen Tusk uitkwam. Hoop echt te zien dat Skywrath Mage gereleased wordt :-)
PS; dingen zoals tutorials en dergelijke hadden naar mijn zeggen niet in de beta gehoeven. Games tegen bots zijn leerzaam genoeg.
Ik hoop dat bristleback snel uitkomt

[ Voor 19% gewijzigd door Rub3s op 22-03-2013 09:54 ]
Een tutorial had ik wel nice gevonden eigenlijk. Daar had ik wel even door heen gegaan.Srvdploeg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:47:
PS; dingen zoals tutorials en dergelijke hadden naar mijn zeggen niet in de beta gehoeven. Games tegen bots zijn leerzaam genoeg.
Ik ben niet zo van het tegen bots spelen, ik dacht ik spring meteen in echte games daar leer ik meer.
Dat klopte denk ik ook wel maar het leerproces was wel pijnlijk
Verder vind ik dat de matchmaking best wel sterk is, want aan het begin wordt je al redelijk snel aan gelijkwaardige mensen gematched. Natuurlijk verlies je eerst een aantal games, maar daar leer je des te meer van.
En warlock is echt niet op. Iedereen heeft het over de ult maar 1 dffusal en weg ult. Daarnaast kun je nog OD pakken. rubick kan als die niet gestund worst altijd de ult jatten.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ook met een diffusal heb je nog steeds de stun die overal doorheengaat. (of heb ik dat mis?)The Chosen One schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:11:
En warlock is echt niet op. Iedereen heeft het over de ult maar 1 dffusal en weg ult. Daarnaast kun je nog OD pakken. rubick kan als die niet gestund worst altijd de ult jatten.
Ook dat Rubick hem kan stelen vind ik geen sterk punt. Een beetje goede warlock zal meteen een andere spell gebruiken, bovendien is de range zo groot dat rubick altijd wel in de stun zal zitten. en dan nog moet er wel een rubick in je team zitten.
Diffusal Charges krijg je gewoon terug door de recipe opnieuw te kopen, maar ja, da's een non-argument.Forn schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:25:
Nee, dat heb je niet mis Yogoi, stun hou je gewoon. Ik vind persoonlijk Warlock een erg sterke hero. Om nu als reden aan te dragen dat de ult niet sterk is omdat diffusal in game zit. Dat vind ik een erg zwak argument. Je moet bovendien een diffusal drager in je team hebben. Bovendien heeft deze in totaal maar 16 charges, en daar ga je echt snel doorheen als je het ook nog op heroes wil gebruiken.
Ook dat Rubick hem kan stelen vind ik geen sterk punt. Een beetje goede warlock zal meteen een andere spell gebruiken, bovendien is de range zo groot dat rubick altijd wel in de stun zal zitten. en dan nog moet er wel een rubick in je team zitten.
Nee, dat is niet zo. Maximaal 16 charges. 8 voor level 1, en 8 voor level 2.Surrealistik schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:35:
[...]
Diffusal Charges krijg je gewoon terug door de recipe opnieuw te kopen, maar ja, da's een non-argument.
http://www.dotastrategy.com/item-19-DiffusalBlade.html
Bovendien heb ik het net getest.
Ja, totaal 16 charges, wie daaraan kon twijfelen....Forn schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Nee, dat is niet zo. Maximaal 16 charges. 8 voor level 1, en 8 voor level 2.

Heb het meerdere keren gedaan, terwijl hij al lvl2 was. Hmm...Forn schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:37:
[...]
Nee, dat is niet zo. Maximaal 16 charges. 8 voor level 1, en 8 voor level 2.
Maar goed, uiteindelijk geen verandering: Diffusal is geen argument of Warlock wel/niet balanced is.
Ja, hoorde net in de IRC dat het veranderd is, vroeger kon het wel.Surrealistik schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:50:
[...]
Heb het meerdere keren gedaan, terwijl hij al lvl2 was. Hmm...
Maar goed, uiteindelijk geen verandering: Diffusal is geen argument of Warlock wel/niet balanced is.
Maar we zijn het in ieder geval over één punt is, ik vind ook dat diffusal geen argument is of warlock wel of niet balanced is.
Dat verklaart het, ik speel zelden heroes waarop je Diffusal pakt dus is alweer een tijdje geleden.Forn schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:51:
[...]
Ja, hoorde net in de IRC dat het veranderd is, vroeger kon het wel.
Maar we zijn het in ieder geval over één punt is, ik vind ook dat diffusal geen argument is of warlock wel of niet balanced is.
Over Diffusal zelf gesproken: Specifiek anti-Warlock, nee. Het is wel een heel sterk item op veel heroes though, Slark/Riki/Bounty Hunter(!) hebben er alle 3 ook nut van bijvoorbeeld - omdat je ook dust ermee kan purgen hetgeen voor Riki/BH extreem handig is. Is net als Atos een ernstig ondergewaardeerd item.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Wat vinden jullie de meest irritante mid hero om tegen te lanen en waarom?
Ik vind persoonlijk heroes als Silencer en Kunkka zeer moeilijk om tegen te spelen vooral als je een heel erg mana afhankelijke hero speelt tegen Silencer.
Volledig afhankelijk van wat je zelf speelt. Heroes als Kunkka/Silencer/Viper/KotL zijn altijd aids om tegen te lanen, maar in hoeverre hangt af van wat jij hebt. Sand King mid zouden mensen om lachen, bv, totdat ze Pudge spelen en tegen Sand King op mid moeten. Dat wint SK zo ongelofelijk hard.Srvdploeg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:31:
Okee nu iets anders...
Wat vinden jullie de meest irritante mid hero om tegen te lanen en waarom?
Ik vind persoonlijk heroes als Silencer en Kunkka zeer moeilijk om tegen te spelen vooral als je een heel erg mana afhankelijke hero speelt tegen Silencer.

http://www.dota2wiki.com/wiki/The_Silent_Ripper
Kreeg de dagger in een kist. Ik had beloofd om geen geld te gaan spenderen aan deze game en dan krijg je een kist, toch maar een key gekocht
[ Voor 70% gewijzigd door Loev op 22-03-2013 15:45 ]
Ik heb voor sniper:Loev schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:40:
Ik heb een mythical dagger liggen voor Slark. Wil wel ruilen voor iets van Sniper.
Gramma Sharpie's Smokin' Rug: http://www.dota2wiki.com/...Sharpie%27s_Smokin%27_Rug
Grampa Sharpie's Shin Shooter: http://www.dota2wiki.com/..._Sharpie%27s_Shin_Shooter
Beide ruilen tegen een dagger?
En over de kisten openen, oppassen hoor, dat werkt verslavend.
[ Voor 23% gewijzigd door Feralio op 22-03-2013 15:55 ]
Ik heb 8 kisten bij featured items staan. Ik ben er trots op dat ik ze niet heb geopendFeralio schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:41:
[...]
En over de kisten openen, oppassen hoor, dat werkt verslavend.

erhmm.
Verwijderd
.... kisten krijg je zoveelLoev schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:40:
Ik heb een mythical dagger liggen voor Slark. Wil wel ruilen voor iets van Sniper.
[afbeelding]
http://www.dota2wiki.com/wiki/The_Silent_Ripper
Kreeg de dagger in een kist. Ik had beloofd om geen geld te gaan spenderen aan deze game en dan krijg je een kist, toch maar een key gekocht
http://dotabuff.com/matches/155129640
Verwijderd
tiny/lion sloopt een team zonder pipe en enige hp items. chen spelen lijkt me wel lastig tegen 2x midasForn schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:18:
Gisteren gewoon echt bijna een game verloren terwijl de score iets van 5-45 was. Ze hadden een team met SF, Wisp, Nature's Prophet en een Lycantroph, en ze bleven zichzelf tegen de towers/raxen aanwerpen met dubbele necrobooks. Gelukkig waren ze zo dood, en toen we er vier neer hadden via mid het kunnen finishen, maar het scheelde niks... we hadden 1 ranged rax over.
http://dotabuff.com/matches/155129640
[/rant]
erhmm.
kortom:Multensor schreef op zondag 24 maart 2013 @ 02:05:
trouwens.... GoT Finale eerste avond is dinsdag 26 mrt 19:30. Bo5. Dus als het niet 3-0 wordt dan spelen we andere avond de overige (2). \o/
Kom allemaal kijken!
Vrijdag was het gewoon rum
erhmm.
Niet iedereen heeft intresse in voetbaldanslo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:16:
Niet zo handig gekozen die datum/tijd, dat is precies een uur voor het nederlands elftal speelt
erhmm.
Ik ben er zelf waarschijnlijk niet bij dus ik verw8 wel de twitch link hier
[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 25-03-2013 10:02 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Multensor op 25-03-2013 13:14 ]
erhmm.
Ik wil best wel proberen om te co-casten.
Dan pak ik gewoon m'n whiskey er bij en dan kijken we wel of het een beetje lukt
(uhm lukken omdat ik geen idee heb of ik het kan, niet lukken omdat ik teveel drink...)
edit:
moet dan eigenlijk wel iemand zijn die het spelletje wel snapt
[ Voor 9% gewijzigd door Yogoi op 25-03-2013 14:24 ]
Dat zijn wel echt fun modes (eigen skills kiezen of random skills voor je hero)
erhmm.
Dit topic is gesloten.
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers