Andersom zat die bug er wel in op de PTR, dat de Meepo speler voor elke Meepo de track bonus kreeg, gelukkig zijn ze beide er uit gehaald.
Verwijderd
even meepo gespeeld tegen bots.
vind hem te lastig om te spelen, veel te moeilijke micro.
heb dit weekend paar matchen gespeeld met axe, en moet zeggen: lekker
vanaf de vanguard & blademail kan je echt gaan amuseren.
niet veel hero's kunnen je 1 vs 1 kille, gewoon omdat die taunt + blademail & dan ultje om af te maken veel te pijnlijk is. Enkel anti-mage vind ik merde, omdat je meestal zonder mana zit tegen dat hij laag genoeg is voor ult te casten.
Maar echt tof om dan met blink dagger in groepje van 4 te springen, en dan gewoon weglopen met helft van hp terwijl de anderen allemaal dood zijn
Axe gaat dus in men lijst met favo hero's
niet veel hero's kunnen je 1 vs 1 kille, gewoon omdat die taunt + blademail & dan ultje om af te maken veel te pijnlijk is. Enkel anti-mage vind ik merde, omdat je meestal zonder mana zit tegen dat hij laag genoeg is voor ult te casten.
Maar echt tof om dan met blink dagger in groepje van 4 te springen, en dan gewoon weglopen met helft van hp terwijl de anderen allemaal dood zijn
Eigenlijk wil je je blademail pas gebruiken na je taunt. Dan doet hij meer damage, aangezien taunt ook armor geeft. En voor AM, neem een Heavens Halberd, ook al dodge je, je counter helix kan nog steeds proccen.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:15:
even meepo gespeeld tegen bots.
Blademail return pure damage zover ik weet, armour zou niet uit moeten maken.
Kan anti mage wel aanvallen met Heavens Halberd? (ik koop dat item nooit XD)
Blademail return is inderdaad pure, maar het is gewoon echt van wat je binnen krijgt. Armor reduceert wat je binnen krijgt.Rub3s schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:36:
Blademail return pure damage zover ik weet, armour zou niet uit moeten maken.
Heavens Halberd heeft inderdaad een on use die een melee target disarmed voor 4 seconden (3 sec voor ranged). Het mooie is ook dat Counter Helix controleert wanneer een swing naar axe begint, niet wanneer deze land.
Bij dat eerste heb je inderdaad gelijk! Ik dacht altijd anders, maar nu zie ik idd dat het alleen de damage returned die je krijgt....Feralio schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:38:
[...]
Blademail return is inderdaad pure, maar het is gewoon echt van wat je binnen krijgt. Armor reduceert wat je binnen krijgt.![]()
Heavens Halberd heeft inderdaad een on use die een melee target disarmed voor 4 seconden (3 sec voor ranged). Het mooie is ook dat Counter Helix controleert wanneer een swing naar axe begint, niet wanneer deze land.
Bij dat tweede: Dat vindt ik echt een bug

Wanneer je disarmed/ethereal wordt krijg je ook een bericht wanneer je iemand aan probeert te vallen. Voor zover ik weet heeft het verder geen invloed op je swing timer, oftwel, wanneer je weer normaal mag aanvallen begin je ook gelijk met een aanval.
Verwijderd
die heaven's halberd is inderdaad goede counter voor antimage.
gisteren nog eens tegen een AM gezeten, en ben voor mana boots gegaan.
lijkt ook nog goed te werken, want als je dan AM laag genoeg krijgt, pop je uw boots en dan heb je direct mana genoeg voor te ulten.
ook altijd tof voor AM te zien farmen, 8 van zijn creeps die rond hem staan.
blink > taunt > blademail > win. zelf geen ult nodig gehad. tegen dat men taunt gedaan was, lag AM al te wachten op zijn respawn
gisteren nog eens tegen een AM gezeten, en ben voor mana boots gegaan.
lijkt ook nog goed te werken, want als je dan AM laag genoeg krijgt, pop je uw boots en dan heb je direct mana genoeg voor te ulten.
ook altijd tof voor AM te zien farmen, 8 van zijn creeps die rond hem staan.
blink > taunt > blademail > win. zelf geen ult nodig gehad. tegen dat men taunt gedaan was, lag AM al te wachten op zijn respawn
Mja, farmed AM wint wel van een farmed axe zodra een AM zijn bfury heeft snowballed hij ongelooflijk.
Heavens halberd is nu ook niet echt een counter te noemen, deze gaat niet door BKB en zijn illusies van een manta slagen nog steeds meer dan hard genoeg.
Heavens halberd is nu ook niet echt een counter te noemen, deze gaat niet door BKB en zijn illusies van een manta slagen nog steeds meer dan hard genoeg.
Farmed carry > farmed initiate. Klinkt nog steeds prima. Maar goed, de Halberd geeft je een ontzettende EHP boost, naast alleen de disable.
Ik ben niet nieuw in het MOBA genre, maar wel met DOTA2.
Heb hiervoor redelijk wat HoN gedaan en veel League of Legends.
Tot nu toe bevalt het me goed. 'k Heb alleen nog maar Ogre Magi gespeeld, omdat deze als newb friendly werd gemarkeerd. Dat is ook wel zo. INT hero, maar niet echt squishy én een ranged stun. Erg prettig!
Alleen na 15 games alleen maar Ogre Magi, wil ik ook wel wat anders proberen. Liefst support, ranged, met een stun / slow of disable. Suggesties?
Heb hiervoor redelijk wat HoN gedaan en veel League of Legends.
Tot nu toe bevalt het me goed. 'k Heb alleen nog maar Ogre Magi gespeeld, omdat deze als newb friendly werd gemarkeerd. Dat is ook wel zo. INT hero, maar niet echt squishy én een ranged stun. Erg prettig!
Alleen na 15 games alleen maar Ogre Magi, wil ik ook wel wat anders proberen. Liefst support, ranged, met een stun / slow of disable. Suggesties?
Verwijderd
lina vind ook ook wel nog een deftige voor support.
or je kan anders beginnen met een sand-king / tidehunter als je met wat vrienden speelt.
of de geweldige random knop doet ook meestal goed voor hero's te kennen.
or je kan anders beginnen met een sand-king / tidehunter als je met wat vrienden speelt.
Thanks, ik ga ze testen in een match tegen bots.Feralio schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:59:
Misschien kun je eens kijken naar Lich of Lion. Zijn niet verschrikkelijk moeilijk, maar wel wat zwakker meer squishy dan Ogre Magi.
Tidehunter was inderdaad ook simpel, maar niet ranged. Behalve z'n stun dan. Die heeft een huge range. Die heb ik een keer geprobeerd in een bot match. Lina en Sand-King ga ik testen, thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:06:
lina vind ook ook wel nog een deftige voor support.
De random knop moet voor mensen <100 games gespeeld in een normal game disabled worden. Hoeveel falers ik in dat kleine aantal games dat ik heb gespeeld al niet ben tegen gekomen, omdat ze hero's wilden testen...

Daar zijn bot matches voor!
Het schijnt dat random heroes kiezen heel erg helpt bij het leren van alle heroes. Je snapt het spel veel sneller: Je weet pas hoe je een bepaalde hero moet ganken/aan moet ontsnappen als je die hero al een keer gespeeld hebt.
Nee daar zijn de low skilled matched voorPromWarMachine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:22:
De random knop moet voor mensen <100 games gespeeld in een normal game disabled worden. Hoeveel falers ik in dat kleine aantal games dat ik heb gespeeld al niet ben tegen gekomen, omdat ze hero's wilden testen...
Daar zijn bot matches voor!
erhmm.
Verwijderd
en soms door een random te spelen, krijg je een hero dat je anders nooit zou picken, maar je wel u dood mee amuseert.
en het extra gold komt ook altijd van pas
en het extra gold komt ook altijd van pas
Sinds dit weekend ook een Dota 2 invite ontvangen. Is mijn eerste ervaring met het MOBA genre, en het bevalt me erg goed.
Als beginner is het redelijk wat informatie die je moet verwerken, maar ik leer snel bij. Door wat tutorials te lezen krijg je sneller een idee welke items goed passen bij elk type heroe, en door replays te bekijken leer je ook snel bij.
Gisteren vooral met lycanthrope zitten spelen, is heel aangenaam voor beginner aangezien je bijna altijd ongestoord kunt junglen zonder enemy heroes tegen te komen. Die blijven heel vaak gewoon in de lanes. Op dit niveau ga je dan snel een gold/xp voordeel opbouwen tov de andere heroes, die vaak nog problemen hebben met last-hitten in lanes. Dus het is altijd kickass als je na een tijdje als badass uit de jungle komt en de rest begint af te slachten.
Anti mage vond ik ook leuk om te spelen.
Als beginner is het redelijk wat informatie die je moet verwerken, maar ik leer snel bij. Door wat tutorials te lezen krijg je sneller een idee welke items goed passen bij elk type heroe, en door replays te bekijken leer je ook snel bij.
Gisteren vooral met lycanthrope zitten spelen, is heel aangenaam voor beginner aangezien je bijna altijd ongestoord kunt junglen zonder enemy heroes tegen te komen. Die blijven heel vaak gewoon in de lanes. Op dit niveau ga je dan snel een gold/xp voordeel opbouwen tov de andere heroes, die vaak nog problemen hebben met last-hitten in lanes. Dus het is altijd kickass als je na een tijdje als badass uit de jungle komt en de rest begint af te slachten.
Verwijderd
Als je al HoN gespeeld hebt kan je de volgende heroes eens proberen;PromWarMachine schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:54:
Lich, Venomancer, Shadow shaman, witch doctor, warlock en lion.
Deze heroes hebben allemaal een bijna 100% kopie rondlopen in HoN, zodat je de abilities wat makelijker kan leren gebruiken in een nieuwe situatie. Ook zijn het allemaal prima supports (al worden sommige daarvan wat efficiënter met solo exp).
Let aub wel op dat doordat je jungled het effectief 4v5 word in de lanes. Als je dus iemand in je team hebt die zijn lane niet aankan en een tegenstander in die lane bijv. een agi carry is met freefarm zal je nooit tegen hem kunnen opboksen later (lane freefarm geeft meer gold dan jungle (als je geen enigma bent dan want die gaat zo rete hard earlygameMalfius schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:55:
Sinds dit weekend ook een Dota 2 invite ontvangen. Is mijn eerste ervaring met het MOBA genre, en het bevalt me erg goed.
Heeft hier iemand ervaring met het reporten van mensen die weigeren Engels te spreken op de EU servers? Ik word schijtziek van *trommel* RUSSEN! Het enige Engels wat eruit komt is fuck icm mom. Ben het een beetje beu eerlijk gezegd.... Leuk spel hoor dat dota maar meer dan de helft van de potjes die ik speel is waardeloos door dit. Ze spelen over het algemeen alsof ze achterlijk zijn en kunnen dus alleen maar schelden, eerlijk is eerlijk, ik ben ook al een paar zeer vriendelijke russen tegen gekomen maar deze staan niet in verhouding tot de rest helaas.
Ik heb al zeker 20+ mensen gereport... Tot op heden alleen nog 0,0 reactie ontvangen van Valve helaas. Iemand met hetzelfde "probleem" die al wel reactie heeft gehad?
Ik overweeg nu om alleen op USA East te queuen als het er daar beter aan toe gaat.
Ik heb al zeker 20+ mensen gereport... Tot op heden alleen nog 0,0 reactie ontvangen van Valve helaas. Iemand met hetzelfde "probleem" die al wel reactie heeft gehad?
Ik overweeg nu om alleen op USA East te queuen als het er daar beter aan toe gaat.
Dat idd.Wlie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:44:
Die russische server helpt van geen meter, nog steeds giga veel russen opde eu server.....
Grappig, ik las dit topic, vervolgens log ik in en zie ik dit:Wlie schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:44:

Voor mij de eerste keer, maar het heeft blijkbaar wel nut om mensen te reporten.
Ik vraag me inderdaad wel af wat de obsessie van die russen is om op de EU server te spelen als ze geen engels kunnen. Het % russen is best wel hoog.
[ Voor 12% gewijzigd door Goron op 26-09-2012 14:13 ]
Verwijderd
gewoon niet al te veel solo spelen, zoek vrienden die dit spelen, join een clan waar je dan kunt mee samenspelen.
dan heb je maar maximaal 1 à 2 russen in je team, en kan je toch nog winnen.
Gewoon ze gebruiken als bait
en blijven rapporteren, ooit zal dit wel helpen.
en nooit vertrouwen op je russische teammates om je te helpen in fights en dergelijk.
en heb eigenlijk ook geen idee waarom ze nog op onze server spelen als ze er zelf 1 hebben.
misschien denken ze wel hetzelfde als ons, dat die russen gewoon klote zijn om mee te spelen
dan heb je maar maximaal 1 à 2 russen in je team, en kan je toch nog winnen.
Gewoon ze gebruiken als bait
en blijven rapporteren, ooit zal dit wel helpen.
en nooit vertrouwen op je russische teammates om je te helpen in fights en dergelijk.
en heb eigenlijk ook geen idee waarom ze nog op onze server spelen als ze er zelf 1 hebben.
misschien denken ze wel hetzelfde als ons, dat die russen gewoon klote zijn om mee te spelen
Ik heb elke week wel 1-5 keer zo'n report bericht. Zit ook al over de 300 reports.
Wat was die ene site nou van die kerel die altijd zit te dataminen?
Wat was die ene site nou van die kerel die altijd zit te dataminen?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
http://cyborgmatt.com
[ Voor 43% gewijzigd door Tharulerz op 27-09-2012 19:20 ]
Een aantal mensen zullen hem al gezien hebben, maar dit is waarschijnlijk de volgorde waarin de heroes zullen verschijnen: 
En waarschijnlijk 6.75 volgende week

En waarschijnlijk 6.75 volgende week
Ja maar ik zou verwachten dat iedereen onze site al kent en als homepage heeft staan toch?Rub3s schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:00:
[...]
Bedoelen ze niet 'jullie' site?Die datamined volgens mij pas echt.....
https://dotabuff.com/
Niet helemaal correct. Zoals je kan zien is het gewoon de verdeling wie aan welke hero werkt (concept en model).Feralio schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:05:
Een aantal mensen zullen hem al gezien hebben, maar dit is waarschijnlijk de volgorde waarin de heroes zullen verschijnen:
Zoals je kan zien was er al wel iemand assigned op Centaur model toen die foto genomen werd, maar nog niemand op Medusa. En als een hero geen model heeft, kan hij niet gereleased worden
Dus het is zeker een guideline, maar zodra de heroes klaar zijn worden ze gewoon gereleased hoor, ongeacht de volgorde van die lijst.
Tot dusver klopt de lijst wel hoor. Hij is al van voor The International 2, Meepo is inderdaad de meest recente en de volgende klopt gewoon dat het Magnataur wordt. (Hij staat rechts op de afbeelding van meepo: http://media.steampowered...ta2/posts/meepo_large.jpg )Tharulerz schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:48:
[...]
Ja maar ik zou verwachten dat iedereen onze site al kent en als homepage heeft staan toch?![]()
[...]
Niet helemaal correct. Zoals je kan zien is het gewoon de verdeling wie aan welke hero werkt (concept en model).
Zoals je kan zien was er al wel iemand assigned op Centaur model toen die foto genomen werd, maar nog niemand op Medusa. En als een hero geen model heeft, kan hij niet gereleased worden
Dus het is zeker een guideline, maar zodra de heroes klaar zijn worden ze gewoon gereleased hoor, ongeacht de volgorde van die lijst.
Ja ik weet dat de lijst klopt tot nu toe, maar ik weet ook dat het niet per se de finale orde is, en dat heb ik vanuit Valve zelf.
gelukkig, want hoe kunnen ze nou zo lang wachten met bristleback.....
Populariteit van de heroes onder de devs maakt ook een beetje uit. Het was bijvoorbeeld vechten onder de modellers wie het model van Centaur mocht maken. En uiteindelijk is diegene die het eerst klaar was met zen vorige hero gewonnen!Rub3s schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:11:
gelukkig, want hoe kunnen ze nou zo lang wachten met bristleback.....
Dan wordt het straks waarschijnlijk helemaal vechten wie techies mag maken
Ik vermoed dat dat toch één van de leukste heroes is om te maken!

Ben trouwens ook benieuwd naar de voice acting van Techies. sowieso is het al erg goed gedaan, maar techies hebben toch wel een speciaal plekje verdiendRub3s schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:33:
Dan wordt het straks waarschijnlijk helemaal vechten wie techies mag maken![]()
Enig punt waar ik nog wel mee zit is de spawntimer, vooral bij techies. In DotA was het zo dat je na een instalock gelijk kon gaan bewegen, in Dota 2 moet je wachten tot 1 minuut voor het begin. Dit geeft techies bijna een minuut achterstand om mijnen te leggen.
Verdorie, update maar nog geen nieuwe items. Zitten/zaten wel in de testversie.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
http://blog.dota2.com/2012/09/this-one-goes-up-to-11/
Als muzikant ben ik onder de indruk. Wauw wat een soundtrack.
Had niet gedacht dat ze de orginele soundtrack zonder edits in de client zouden proppen. Dacht echt dat er veel computer werk achter zat, maar niet dus. Heerlijke soundtrack!
Als muzikant ben ik onder de indruk. Wauw wat een soundtrack.
Had niet gedacht dat ze de orginele soundtrack zonder edits in de client zouden proppen. Dacht echt dat er veel computer werk achter zat, maar niet dus. Heerlijke soundtrack!
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Vind het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, beetje 'vergetelijk'. Zoiets als Deus Ex intro geeft me nog steeds dat bijzondere gevoel.
Het is zover!
6.75: http://www.playdota.com/changelogs/6.75
Hopelijk worden de changes z.s.m. naar Dota 2 geport!
6.75: http://www.playdota.com/changelogs/6.75
Hopelijk worden de changes z.s.m. naar Dota 2 geport!
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Gaaf! Weer een uur besteden aan het lezen van de changelog
Als het goed is volgende week dan. Deze week was er erg weinig en ze gingen het volgende week "goed maken".
Redelijk veel (middel)grote veranderingen die de standaard game die we kennen toch wel wat op de kop zetten.
Roshan bijv.
Redelijk veel (middel)grote veranderingen die de standaard game die we kennen toch wel wat op de kop zetten.
Roshan bijv.
-Ethereal blade heeft een hele leuke update gekregen: Is nu op basis van de 'primary attribute', ipv altijd agility. Ben benieuwd of we straks Centaurs en Obsidian destroyers tegen komen met een Ethereal blade 
-Sniper heeft ook wat leuke buffs gekregen, hoop dat hij nu wat meer gebruikt wordt. Daarnaast ook buffs voor alchemist (eindelijk!), necrolyte, phantom lancer (die agility growth
), doom bringer, bristleback en natuurlijk flink wat andere heroes. Ik vraag me af of die reworks van Treant en Pit lord veel invloed op het spel hebben...
-Het nieuwe basis-item shadow amulet lijkt me wel lache voor heroes als crystal maiden en witch doctor: soms kochten die lothars om onzichtbaar te worden tijden ultimate, maar dit lijkt een goede vervanger.
-Orb of venom wordt nu echt belachelijk goedkoop.
-Sniper heeft ook wat leuke buffs gekregen, hoop dat hij nu wat meer gebruikt wordt. Daarnaast ook buffs voor alchemist (eindelijk!), necrolyte, phantom lancer (die agility growth

-Het nieuwe basis-item shadow amulet lijkt me wel lache voor heroes als crystal maiden en witch doctor: soms kochten die lothars om onzichtbaar te worden tijden ultimate, maar dit lijkt een goede vervanger.
-Orb of venom wordt nu echt belachelijk goedkoop.
Net mijn gaafste game tot nu toe gehad! Het ging de hele game gelijk op, niemand die echt een feeder was, ik speelde Lifestealer. Zij hadden een pudge die early game ownde, maar nadat onze tide wat levels had ging het weer gelijk op. We hadden op gegeven moment 3 teamfights om Roshan waarbij aan beide kanten iedereen behalve de supports dood ging
. Uiteindelijk wonnen de Roshan, rax gepakt. Het was steeds een battle tussen mijn Naix en hun antimage, en meestal won ik het. Maar op gegeven moment was antimage klaar met farmen en dan merk dat hij toch een iets harde carry is. Met open wounds aan ging het gelijk op maar zodra dat uit was ging verloor ik het. Toen deden we nog een split push waarbij we tot hun laatste toren voor de ancient kwamen, maar toen kwam antimage terug om iedereen te doden en konden we het niet meer winnen.
Ben trouwens blij dat ze morphling en lycan gaan nerfen volgende patch.
Ben trouwens blij dat ze morphling en lycan gaan nerfen volgende patch.
[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 30-09-2012 18:34 ]
Ik heb eindelijk een invite gekregen, en heb dan ook mijn eerste game gespeeld. Nou ben ik vooral met LoL bekend en weet ik nog niet hoe ik kan denyen, dat word dus lezen. Verder ben ik wel zeer enthousiast over DotA 2 eerste game gewonnen met 15/5/7 wel tegen bots.
PSN: Alvanosa
Verwijderd
http://dev.dota2.com/show...986&viewfull=1#post354986
Kan me hier wel heel erg in vinden.
Zit met 300 + wins in games met buddies van 20 wins <
Ze forceren binnen de MM dat je praktisch niet boven de 50% w/l komt (solo)...
Iemand hier überhaupt iets boven de 50% ?
Kan me hier wel heel erg in vinden.
Zit met 300 + wins in games met buddies van 20 wins <
Ze forceren binnen de MM dat je praktisch niet boven de 50% w/l komt (solo)...
Iemand hier überhaupt iets boven de 50% ?
Hmm, zo ervaar ik het niet echt. Als ik solo speel zit ik vaak in de high skill bracket, en heb het idee dat de games altijd wel redelijk balanced zijn. Soms wat betere teammates dan de andere keer maar nooit echt het idee dat de matchmaking mij zit te naaien.
Zit nu op 50.50% winrate:
https://dotabuff.com/players/25884604
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Verwijderd
Als ik zo je histroy bekijk lijkt het me niet dat je wel eens een week solo que-ed?Forn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:35:
Hmm, zo ervaar ik het niet echt. Als ik solo speel zit ik vaak in de high skill bracket, en heb het idee dat de games altijd wel redelijk balanced zijn. Soms wat betere teammates dan de andere keer maar nooit echt het idee dat de matchmaking mij zit te naaien.
Niet een hele week nee, wel weekenden waar ik dan zo een 10-15 matches speel. Dan merk ik er ook niks van.
Stats: https://dotabuff.com/players/10306952
Ik zit zelf nu op 52.31%, ik kijk eigenlijk nooit naar de andere mensen. Wat wel mogelijk kan zijn is dat mensen queuen met vrienden, daardoor kan het zijn dat je in eens iemand krijgt die maar weinig wins heeft.
Zolang het niet precies duidelijk is waarop de MM is gebaseerd is het nogal koffiedik kijken
Ik zit zelf nu op 52.31%, ik kijk eigenlijk nooit naar de andere mensen. Wat wel mogelijk kan zijn is dat mensen queuen met vrienden, daardoor kan het zijn dat je in eens iemand krijgt die maar weinig wins heeft.
Zolang het niet precies duidelijk is waarop de MM is gebaseerd is het nogal koffiedik kijken
Het koffiedik kijken zal binnekort wel opgelost worden 
https://dotabuff.com/players/3393380
Ik zit op 57.91%, de game forceert je helemaal niet op 50% winrate, en iedereen die het tegendeel beweert zit gewoon al op zijn skillcap.
Ik zit op 57.91%, de game forceert je helemaal niet op 50% winrate, en iedereen die het tegendeel beweert zit gewoon al op zijn skillcap.
Ik denk ook niet dat de 50% geforceerd wordt, maar toch is het verschil in gespeelde games tussen de verschillende spelers in een game bijzonder. Dat vindt ik toch wel iets zeggen over ervaring... Bij een neef van me deed ik es voor hoe zo'n potje ging (hij had het nog niet gespeeld) en was er een tegenstander bij die 600 games gespeeld had. Dat account waar ik toen op speelde ongeveer 2 games... Toch een flink verschil.
Ik heb dat potje toen wel gewonnen hoor (het voelde aan als 1v1), maar als men neef had gespeeld, dan had hij echt 0% kans gehad.
Ik heb dat potje toen wel gewonnen hoor (het voelde aan als 1v1), maar als men neef had gespeeld, dan had hij echt 0% kans gehad.
Verwijderd
Gegeven dit topic ben ik niet de enige..Forn schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:50:
Niet een hele week nee, wel weekenden waar ik dan zo een 10-15 matches speel. Dan merk ik er ook niks van.
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=32119
Heb al maanden dat matches niet leuk zijn / stompen of gestompt worden... het gros. Pest is ook dat de wijze waarop de MM plaats vind niet openbaar is. Heb geen idee waar het aan ligt is ook niks aan te doen.
Ik heb ooit een hele post op reddit geschreven waarom games een stomp kunnen zijn zonder dat de game unbalanced was. Ook het matchmaking systeem wordt deels besproken:
http://www.reddit.com/r/D...ng_is_imbalanced_but_its/
http://www.reddit.com/r/D...ng_is_imbalanced_but_its/
Verwijderd
En dat werkt dus niet. En zou gewoon openbaar moeten zijn als TSR = 1600 oid.Dota uses an (adapted) version of the TrueSkill rating. One of the main differences between the TrueSkill rating system and the ELO system (which LoL uses for example) is that it tries to get a quicker rating for new players, and they move up in rating faster. (More info about the TSR vs ELO system can be found here: http://www.moserware.com/2010/03/computing-your-skill.html). This is why it might "seem" you have a new player on your team with only 10 games played, while in fact his skill rating value is similar to yours. In fact, it is perfectly possible to reach the "Very High" skill bracket (which contains the 10-15% highest ranked players of the community) in 10 games or less, while starting on a brand new steam account and indicating you are new to the game.
Ook zoiets gelezen ja. Ergo gezien het niet uitmaakt of je wint of verliest. Maak een nieuw account speel je top 3 carry en farm je helemaal dood. Farmen tot je verliest á 600 gpm+ en dan zit je in de high bracket.In fact, it is perfectly possible to reach the "Very High" skill bracket (which contains the 10-15% highest ranked players of the community) in 10 games or less

Verwijderd
Als ik zo naar je matches kijk solo que je bijna niet... En daar zit het probleem. Ook lekkere redenatieTharulerz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:22:
Het koffiedik kijken zal binnekort wel opgelost worden
Ik heb het probleem niet, dus bestaat het niet. chapeau
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 14:21 ]
Zoveel heeft hij niet met 'friends' gespeeld: Maximum is 13x met een bepaald persoon. Dat is nou niet echt veel...
Ik solo queue niet veel inderdaad, omdat dota een teamgame is, en je dus beter kan samenspelen als je met mensen speelt die je kent en waar je op voice mee zit.
Probeer het zelf eens, je zal zien dat je games veel beter en aangenamer worden.
Probeer het zelf eens, je zal zien dat je games veel beter en aangenamer worden.
Zit nu op 51.73%. Het punt is dat veel games nou niet echt spannend zijn en zo. Als je verliest gaat het vaak ook hard.
Ook veel te maken met mensen die zich niet willen aanpassen. "Ik kies als 5e en we hebben support nodig maar ik ga alsnog randomen". En mensen die perse top willen en dan moeten 2 carries weer bot of zo.
Ook veel te maken met mensen die zich niet willen aanpassen. "Ik kies als 5e en we hebben support nodig maar ik ga alsnog randomen". En mensen die perse top willen en dan moeten 2 carries weer bot of zo.
Verwijderd
http://www.own3d.tv/DotA/live/10588
Voor wie het leuk vind
na'vi vs virtuspro
met tobi
Is nu begonnen met CM picks (18.00 NL tijd)
Is inmiddels afgelopen. Leuke game. Voor de starladder seizoen 3. Spelen vandaag nog enkele andere teams.
Voor wie het leuk vind
na'vi vs virtuspro
met tobi
Is nu begonnen met CM picks (18.00 NL tijd)
Is inmiddels afgelopen. Leuke game. Voor de starladder seizoen 3. Spelen vandaag nog enkele andere teams.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 20:20 ]
En waar is dat/die van?
[ Voor 41% gewijzigd door The Chosen One op 01-10-2012 18:43 ]
Tobi is een van de shoutcasters van JoinDota, vooral bekend om zijn Black Hole momenten:
YouTube: The Longest Black Hole
YouTube: The Longest Black Hole
Bedoelde de game zelf, hou niet van een game halverwege een tournament te zien. Zie liever alles vanaf het begin.
Kom op met die patch... kwil de nieuwe items...
Zal wel een paar weken duren denk ik..... Nogal veel wijzigingen, ook aan heroes zoals treant.The Chosen One schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:47:
Bedoelde de game zelf, hou niet van een game halverwege een tournament te zien. Zie liever alles vanaf het begin.
Ze hebben al weken de tijd gehad, zekunnen allang achter de schermen er mee bezig zijn.
Volgens het dota2 dev forum (patch notes van vorige week) staat er deze week iets groots te wachtenRub3s schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 00:13:
[...]
Zal wel een paar weken duren denk ik..... Nogal veel wijzigingen, ook aan heroes zoals treant.
"This week we're shipping an embarrassing lack of content. We're saving it all for next week."
[ Voor 3% gewijzigd door M4DMan op 02-10-2012 10:23 ]
Deze week is de "Great" (Magnus / Magnataur) update.
[ Voor 12% gewijzigd door Feralio op 02-10-2012 10:28 . Reden: Iets duidelijker ]
hmm DOta 2 stond ineens in mijn steam
paar keer gespeeld wel harde leercurve volgens mij.
als iemand eens samen wil spelen desnoods met Mic/teamspeak voor wat tips and trics en lol
.
ben de Gotdota2 steamgroup gedownload. zit nu ook in de chatbox > Got, met watcher maar die zegt niks :d
als iemand eens samen wil spelen desnoods met Mic/teamspeak voor wat tips and trics en lol
ben de Gotdota2 steamgroup gedownload. zit nu ook in de chatbox > Got, met watcher maar die zegt niks :d
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Eerst ff met bots spelen en veel spectaten en mogelijk videoguides kijken tot je wat heroes, de items/map en wat stuff kent voor je echt gaat spelen. ;p
Check de Youtube kanalen van DotaCinema, PurgeGamers, Joindota voor gameplay videos en guidesPhyt_ schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:15:
hmm DOta 2 stond ineens in mijn steampaar keer gespeeld wel harde leercurve volgens mij.
als iemand eens samen wil spelen desnoods met Mic/teamspeak voor wat tips and trics en lol.
@TCO thx ben ik idd mee bezig
, gister ook al gespecced bij Feralio en Bl0b, helaas de 2 game zag ik niet dat ze al bezig waren en Dota2 crashte vaak bij Spectate,
Maar n.a.v. die pot ook even tegen bots gespeeld met die Keeper of the Light en ging me goed af
.
@m4dman mijn nickname steam = Phyt andere mogen mij uiteraard ook toevoegen
.
Maar n.a.v. die pot ook even tegen bots gespeeld met die Keeper of the Light en ging me goed af
@m4dman mijn nickname steam = Phyt andere mogen mij uiteraard ook toevoegen
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Maar goed dat je het tweede potje niet hebt gezien, ging echt even verschrikkelijk. Maar ach, sometimes you win, sometimes you lose.Phyt_ schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:02:
@TCO thx ben ik idd mee bezig, gister ook al gespecced bij Feralio en Bl0b, helaas de 2 game zag ik niet dat ze al bezig waren en Dota2 crashte vaak bij Spectate,
Maar n.a.v. die pot ook even tegen bots gespeeld met die Keeper of the Light en ging me goed af.
@m4dman mijn nickname steam = Phyt andere mogen mij uiteraard ook toevoegen.
Ok..... Ik had echt nooit verwacht dat ze zo snel zouden zijn met het implementeren van 6.75!
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=57085
Ik had het wel verwacht, die changes zijn voor ons nieuw, maar waren natuurlijk al veel langer bekend bij IceFrogRub3s schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:38:
Ok..... Ik had echt nooit verwacht dat ze zo snel zouden zijn met het implementeren van 6.75!
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
150 nieuwe items maar die kunnen we pas zien als ze ook in de normale versie zitten?
Yes sir. De nieuwe items zijn nog niet te zien, ook niet de op de Dota 2 website store.The Chosen One schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:16:
150 nieuwe items maar die kunnen we pas zien als ze ook in de normale versie zitten?
Heb gisteren al even mogen genieten van Magnus in de test client, wat een vette hero is dat. Denk dat het tot nu de grootste hero (fysiek) is in de game. Awesome spells om een combo mee uit te voeren. Mana zal wel een probleem worden denk ik, maar soulring early game en refresher later doet wonderen
[ Voor 5% gewijzigd door M4DMan op 04-10-2012 12:26 ]
Groter dan tidehunter en treant? (heb zelf nog niet de testversie gespeeld).
In dota1 had magnus ongeveer de grootte van slardar.
Hij is definitely groter dan Slardar, sowieso. En ik denk zelfs ook wel groter dan Tide en Treant maar pin me dr niet op vast, zal niet heel veel schelen denk ikRub3s schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:38:
Groter dan tidehunter en treant? (heb zelf nog niet de testversie gespeeld).
Hij is ook langer als doom (4 poten ofc) dus dan lijkt hij al snel HEEL veel groter. En iets breder. Maar zo'n sterke hero mag ook wel een groot target zijn. Enorme sterke skills. Zou me niet verbazen als die nog wat getuned worden in de toekomst.
In dota1 was hij verre van overpowered, dus ik denk niet dat ze binnenkort aan zijn skills gaan sleutelen.....
ik vindt hem een beetje in de categorie Kunkka vallen.... Soms is het leuk als alles raak is, maar vaak ook niet.
ik vindt hem een beetje in de categorie Kunkka vallen.... Soms is het leuk als alles raak is, maar vaak ook niet.
Alleen met een nuke die gericht is, verder gaat en makkelijker te aimen is, makkelijker kan initiaten of escapen, een ultimate die makkelijker te gebruiken is en een 4 seconden stun heeft en een cleave attack die bij elke aanval kan werken. 
Denk niet dat die hard generfed wordt maar ik denk wel dat er een keer wat cijfers van percentages of mana/cooldown iets wisselt. Lycan/Naga hebben ook wat tikjes gehad.
Denk niet dat die hard generfed wordt maar ik denk wel dat er een keer wat cijfers van percentages of mana/cooldown iets wisselt. Lycan/Naga hebben ook wat tikjes gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 04-10-2012 16:54 ]
Verwijderd
Parity patch 6.75 is zojuist gereleased voor Dota 2. Wards goedkoper, nieuwe hero, veel verandering. Leuk leuk leuk
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 03:11 ]
Het is ondertussen al gefixed, maar het was mogelijk om met Chen level 1 Holy Persuasion Roshan tot een van je creeps te maken. Dit was op de live servers zo, zijn ook veel mensen die dit hebben gedaan. Tot dusver een van de leukste bugs. Zie ook: http://www.reddit.com/r/D...y_persuasion_can_control/
Kwam er gister achter dat ik ook een invite had. 
Ik heb nog nooit DotA1 of een van de vergelijkbare games gespeeld, dus het was even een beetje prutsen toen ik gister DotA2 speelde. Eerste potje gedaan met alleen maar bots, om te leren, dat beviel erg goed. Uiteraard nog geen idee wat alle heroes doen, wat de beste items zijn, etc. Maar ik denk dat ik me wel een lange tijd kan vermaken met deze game!
Ik heb nog nooit DotA1 of een van de vergelijkbare games gespeeld, dus het was even een beetje prutsen toen ik gister DotA2 speelde. Eerste potje gedaan met alleen maar bots, om te leren, dat beviel erg goed. Uiteraard nog geen idee wat alle heroes doen, wat de beste items zijn, etc. Maar ik denk dat ik me wel een lange tijd kan vermaken met deze game!
[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 05-10-2012 09:03 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Als je iemand nodig hebt die je een keer via skype uitleg moet geven moet je mij maar toevoegen: Brokh. Kan ik wel een keer met je wat bot games doorlopen! Ik vind dat wel leuk om te doen!
Verder erg benieuwd naar de veranderingen met deze patch, hoe de pros daarop gaan reageren! Gelukkig geen Morphling meer elke game..
Verder erg benieuwd naar de veranderingen met deze patch, hoe de pros daarop gaan reageren! Gelukkig geen Morphling meer elke game..
Thanks voor 't aanbod.
Ik ben nu eerst begonnen met Game Guides (o.a. van DotaCinema) bekijken via YouTube. Dat helpt al ontzettend veel. En natuurlijk Game Guides en uitleg lezen op de verschillende website.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Purges guide is eigenlijk zo belangrijk om te lezen, hoop eigenlijk te zien dat deze in de opening post/waarschuwing komt te staan. 
http://www.welcometodota2...-guide-for-noobs-aka.html
Mooie quote daaruit: Unfortunately, DotA 2 has a massive learning cliff, with spikes at bottom...on fire.
http://www.welcometodota2...-guide-for-noobs-aka.html
Mooie quote daaruit: Unfortunately, DotA 2 has a massive learning cliff, with spikes at bottom...on fire.
[ Voor 20% gewijzigd door Feralio op 05-10-2012 11:40 ]
Gisteren 2 nieuwe functies toegevoegd op dotabuff:
- Top 50 overzicht van players winrate, games played, etc
- Aantal pros zijn nu verified zodat je ze makkelijker kan terugvinden/onderscheiden.
https://dotabuff.com/players
- Aantal pros zijn nu verified zodat je ze makkelijker kan terugvinden/onderscheiden.
Blijft een mooie site om te zien Tharulerz! Toch nog een vraagje, dat overzicht met winrate zit daar ook nog een minimaal aantal matches aan gekoppeld?
Ah jammer, sta er net niet inTharulerz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:36:
Echt een toffe site!
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Ja minimaal 200 games nodig om erin te komen. Anders is het beetje oneerlijk
Hmmm Singsing speelt denk ik te vaak met mensen als TobiWan en Statman om in de top 50 te komen
Ik had Dendi trouwens ook wel in dat rijtje verwacht, maar die zal ook wel niet zo heel serieus spelen.

Ik had Dendi trouwens ook wel in dat rijtje verwacht, maar die zal ook wel niet zo heel serieus spelen.
De top 50 winrate is niet 100% de top 50 van skill hoor. In de skill lijst staan sing sing en dendi wel redelijk bovenaan.
Ah en die skill-lijst mocht zeker niet publiekelijk worden van Valve?
Tuurlijk wel... Alles op zijn tijd echter
Firefox geeft een 'untrusted connection' op je siteTharulerz schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:36:
Wie gebruikt er dan nog steeds firefox?MeltedForest schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:03:
[...]
Firefox geeft een 'untrusted connection' op je site

naja, ik heb ook ff met firefox gegekeken en idd een foutmelding:

Ik kijk het even na!
Overigens hebben we op verschillende paginas de date filter uitgebreid met patch periodes, dus je kan kijken hoeveel invloed de patch had op de winrates van heroes.
Overigens hebben we op verschillende paginas de date filter uitgebreid met patch periodes, dus je kan kijken hoeveel invloed de patch had op de winrates van heroes.
Verwijderd
You added Unusual Stumpy - Nature's Attendant 21:11:03
----- added Unusual Drodo the Druffin 21:11:14
----- added Unusual Morok's Mechanical Mediary 21:11:14
----- is ready 21:11:19
rate my trade
denk zon 10 keys winst
----- added Unusual Drodo the Druffin 21:11:14
----- added Unusual Morok's Mechanical Mediary 21:11:14
----- is ready 21:11:19
rate my trade
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 21:17 ]
Als ik het goed begrijp heb je drodo en moral voor een stumper gekregen? Dat is eerder zo een vijftig keys winst.
Verwijderd
nee man, stumpy was ethereal blue (hoogste wat je kan krijgen) dus die was zon 55 keys. drodo 32 en mokro 30-40, dus zn 7-17 keys winstForn schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:42:
Als ik het goed begrijp heb je drodo en moral voor een stumper gekregen? Dat is eerder zo een vijftig keys winst.
Wat een verschrikkelijke game net... een doom in de game die ging junglen en 99% van de game heeft zitten farmen... rapier gehaald dood gegaan en (iedereen maar constant be)zeiken. "Ik ga alleen farmen, jullie doen ut maar etc"
Tis dat ik (WR), Earthshaker en Nyx goede ults, silences, fissures e.d. hadden... en de 4e (sniper) was ook wel redelijk. Heb je 2 rax down gekregen en dan nog XX minuten later win je pas...
[/rant] Zo moest even.
Tis dat ik (WR), Earthshaker en Nyx goede ults, silences, fissures e.d. hadden... en de 4e (sniper) was ook wel redelijk. Heb je 2 rax down gekregen en dan nog XX minuten later win je pas...
[/rant] Zo moest even.
Dit topic is gesloten.
Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.
Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers