[PC/MAC] Het grote Dota 2 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste
Acties:
  • 159.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CONGRATUlATIONS!
YOU HAVE BEEN INVITED TO PLAY DOTA 2

Nou let's get ready to rumble dan maar hé.
Ben eens benieuwd. Ziet er tot nu toe ziek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Hetzelfde hier, net in hetzelfde weekend dat het D3 open beta/stress weekend is. Volgend weekend Guild Wars 2 beta weekend. Maar volgende week tijdens de week misschien wat bekijken.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier ook een invite gekregen voor Dota2. Heb er zeker drie maand op moeten wachten denk ik. Misschien vanavond eens uitproberen. Ik zie hier wat bekende gezichten uit LoL :)

Zal niet snel geheel overstappen op Dota2 maar lijkt me wel leuk om af en toe naast LoL/SC2 te spelen gewoon voor de afwisseling.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Mooi om te zien dat er zoveel nieuwe spelers bijkomen! Hopelijk krijgen jullie niet teveel stront over je heen :P

Heeft iemand de panda al geprobeerd? Ben wel benieuwd hoe hij klinkt, de wc3 voice vond ik erg tof, hopelijk nu nog steeds :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:52
daanteb schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:29:
Mooi om te zien dat er zoveel nieuwe spelers bijkomen! Hopelijk krijgen jullie niet teveel stront over je heen :P

Heeft iemand de panda al geprobeerd? Ben wel benieuwd hoe hij klinkt, de wc3 voice vond ik erg tof, hopelijk nu nog steeds :)
Ik speel sowieso eerst co op tegen bots, lijkt me eerlijk gezegd best logisch om te doen voor mensen die nieuw zijn @ Dota.

Heb al een paar vrienden die pissed zijn dat hun geen beta invite hebben gekregen terwijl ze op hetzelfde moment beta invite aanvroegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

daanteb schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:29:
Ik neem aan dat de community even vriendelijk en vergevingsgezind is als die van LoL? /sarcasm

Sowieso ga ik eerst tegen AI spelen en tutorials en whatnot. Er valt ongetwijfeld genoeg te leren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

En anders u gewoon voordoen als een 20-jarige zweedse jongedame met blonde haren en blauwe ogen. Alle pubers hun bloed meteen weg uit hun hoofd en dan kunnen ze niet meer ragen.

Voor de rest laat ik zo'n woedekreten niet aan mijn hart komen, en speel ik gewoon verder. En anders "ne kopper op hunne freiter", zoals we dat hier mooi zeggen. Maar de eerste spellen zullen ook tegen AI worden.

Kunnen ook nog altijd een noob GoT team oprichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwivogel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07-2023
Pff, na lol is dit wel even wat anders. All die abilities zijn 10x zo krachtig :p Last hitten is ook stukkie lastiger met die trage animaties (Clinkz ieg). Maar wel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Kiwivogel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:17:
Pff, na lol is dit wel even wat anders. All die abilities zijn 10x zo krachtig :p Last hitten is ook stukkie lastiger met die trage animaties (Clinkz ieg). Maar wel vet!
Je hebt dan ook meteen een van de heroes met de moeilijkste animatie gekozen, alleen die van Zeus is misschien net zo slecht :P.

Brewmaster nog niet gespeeld, lijkt mij wel heel leuk, ben wel fan van micro heroes. Lone Druid is heel snel mijn favoriete hero geworden. Wel een vraag m.b.t. Brewmaster, is het mogelijk om van te voren al die unit groups in te stellen. Of kan dat echt pas als ik de ult het eerste gedaan heb?

Daarmee bedoel ik, kan ik al van tevoren Earth op 2 zetten, Wind op 3, Fire op 4, en 5 allemaal.

- Edit: @ Cloud, leuk dat je nu ook met dota begint :). Ik ben Vykro van LoL, kent mij misschien nog wel!

[ Voor 6% gewijzigd door Forn op 20-04-2012 13:23 ]

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, ik ben ook invited *O*
Hadoe leven :w

Ik wil graag weten welke characters goed zijn om mee te beginnen. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Forn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:22:
[...]

- Edit: @ Cloud, leuk dat je nu ook met dota begint :). Ik ben Vykro van LoL, kent mij misschien nog wel!
offtopic:
Natuurlijk ken ik je nog, hoe kan ik nou de koning van Rumble vergeten! O-)

Ik heb de steamgroup even gejoined; als ik dan PvP ga doen kan ik misschien met wat bekenden spelen. Dat is altijd leuker dan random!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:35:
Yes, ik ben ook invited *O*
Hadoe leven :w

Ik wil graag weten welke characters goed zijn om mee te beginnen. Heeft iemand een suggestie?
Hier is altijd veel discussie over. Ik zal de makkelijkste heroes per rol even aanstippen. Misschien voor meer mensen handig die net beginnen.

Support: Lich, Lich is een hero die altijd nuttig is vanaf het begin, maakt niet uit hoeveel items hij heeft.
Begin altijd met de deny, zorg dat je meteen een minion denyed, van je eigen lane of van mid, daar help je hem namelijk heel veel mee. Level omstebeurt zijn Ice Blast en deny en ult wanneer het kan. Zijn ult is eigenlijk hetzelfde als Brand. Het ketst tussen vijandelijke (of neutrale) units heen. Zorg dus dat je hem cast als er niet veel creeps tussen staan.

Item build: courier, wards, boots (phase of power threads), Mekanism en dan heb je meestal wel voldoende als een support.

Initiator: Tidehunter is een van beste heroes om in je team te hebben en het kost niet heel veel skill om van veel nut voor je team te zijn.
Skill build is over te discussieren, ligt eraan hoe je lane gaat. Neem in ieder geval een punt in Gush en in Anchor Smash. Reden waarom Tidehunter zo goed is, is zijn ult. Heeft een ontzettend grote range en een 2.5 stun op iedereen om hem heen.
Item build: courier en wards als niemand anders ze haalt, zou voor mana boots gaan, bracer --> drums of endurance, daarna voor een blink dagger om goed in positie te komen.\

Dit zijn imo twee hele goede heroes om mee te beginnen. Heb dit even snel geschreven dus zitten waarschijnlijk wel wat fouten in. Komt hier in ieder geval wel op neer!

Wat andere adviezen voor nieuwe spelers die vooral van LoL afkomen.
Lanes staan hier niet zo vast als in LoL. Je wilt in ieder geval niet twee melees in een lane hebben. Zorg dat in elke lane iemand zit die farm nodig heeft. Mid is meestal een goede ganker (Pudge, Beastmaster, Puck, Batrider etc.) of iemand die uitstekende controle over de lane (Outland Destroyer, Invoker) kan hebben en levels nodig heeft.

Het is niet zo dat in elke game een jungler zit, die zijn er natuurlijk wel. Heroes die in de jungle moeten zijn bijvoorbeeld Enchantress of Chen. Dit zijn echter hele moeilijke heroes en zou daar niet meteen mee beginnen. Andere wat makkelijker junglers zijn bijvoorbeeld Lycantrophe of Lifestealer.

Verder: begin gewoon. Blijf niet al te lang hangen op bots, deze zijn soms namelijk beter dan de mensen die je in games tegenkomt, hun stun timing is nagenoeg perfect, zo roamen sterk etc. Vraag ook advies van mensen in de game.

Qua wards zijn de goede spots gemarked met een oog, deze zijn zo goed omdat ze op een verhoging zitten en je daardoor dus veel meer ziet. Probeer de rune spots geward te houden (in iig één) en je doet het al veel beter dan de gemiddelde support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Zo veel lingo dat ik nog moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:05:
[...]

Hier is altijd veel discussie over. Ik zal de makkelijkste heroes per rol even aanstippen. Misschien voor meer mensen handig die net beginnen.

Support: Lich, Lich is een hero die altijd nuttig is vanaf het begin, maakt niet uit hoeveel items hij heeft.
Begin altijd met de deny, zorg dat je meteen een minion denyed, van je eigen lane of van mid, daar help je hem namelijk heel veel mee. Level omstebeurt zijn Ice Blast en deny en ult wanneer het kan. Zijn ult is eigenlijk hetzelfde als Brand. Het ketst tussen vijandelijke (of neutrale) units heen. Zorg dus dat je hem cast als er niet veel creeps tussen staan.

Item build: courier, wards, boots (phase of power threads), Mekanism en dan heb je meestal wel voldoende als een support.

Initiator: Tidehunter is een van beste heroes om in je team te hebben en het kost niet heel veel skill om van veel nut voor je team te zijn.
Skill build is over te discussieren, ligt eraan hoe je lane gaat. Neem in ieder geval een punt in Gush en in Anchor Smash. Reden waarom Tidehunter zo goed is, is zijn ult. Heeft een ontzettend grote range en een 2.5 stun op iedereen om hem heen.
Item build: courier en wards als niemand anders ze haalt, zou voor mana boots gaan, bracer --> drums of endurance, daarna voor een blink dagger om goed in positie te komen.\

Dit zijn imo twee hele goede heroes om mee te beginnen. Heb dit even snel geschreven dus zitten waarschijnlijk wel wat fouten in. Komt hier in ieder geval wel op neer!

Wat andere adviezen voor nieuwe spelers die vooral van LoL afkomen.
Lanes staan hier niet zo vast als in LoL. Je wilt in ieder geval niet twee melees in een lane hebben. Zorg dat in elke lane iemand zit die farm nodig heeft. Mid is meestal een goede ganker (Pudge, Beastmaster, Puck, Batrider etc.) of iemand die uitstekende controle over de lane (Outland Destroyer, Invoker) kan hebben en levels nodig heeft.

Het is niet zo dat in elke game een jungler zit, die zijn er natuurlijk wel. Heroes die in de jungle moeten zijn bijvoorbeeld Enchantress of Chen. Dit zijn echter hele moeilijke heroes en zou daar niet meteen mee beginnen. Andere wat makkelijker junglers zijn bijvoorbeeld Lycantrophe of Lifestealer.

Verder: begin gewoon. Blijf niet al te lang hangen op bots, deze zijn soms namelijk beter dan de mensen die je in games tegenkomt, hun stun timing is nagenoeg perfect, zo roamen sterk etc. Vraag ook advies van mensen in de game.

Qua wards zijn de goede spots gemarked met een oog, deze zijn zo goed omdat ze op een verhoging zitten en je daardoor dus veel meer ziet. Probeer de rune spots geward te houden (in iig één) en je doet het al veel beter dan de gemiddelde support.
Dankjewel voor de tips, heb ik veel aan :) heb net al een pot gedaan tegen bots als invoker en ik moet zeggen makkelijk is echt al hard, als je die vergelijkt met de bots uit LoL dan ben ik echt impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Kwam laatst nog een guide over warding tegen. (Of was dat in dit topic soms? :P)
http://www.team-dignitas....ltimate-Guide-to-Warding/

Heb hem zelf nog niet helemaal doorgelezen, maar het 1e plaatjes met de verschillende soorten wards is erg interessant. Vooral de rune en uberwards is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:11
Stukjes van Dignitas website zijn sowieso handig. Zo stond er enkele dagen geleden een over macro's, wat ook erg helpt.

Overigens ben ik het niet met Brokh/Forn eens dat je maar gewoon moet beginnen, zelf ben ik niet bepaald goed, maar heb wel wat ervaring, en ik oefen nog regelmatig mn timing/itembuild/lasthitting tegen bots.

Oh en verder, als je als beginner een carry wil spelen, zorg dan dat je op zn minst (!!!) 50 CK in 10 min kan krijgen!

Edit: Nog mensen interesse om vanavond rond 21h een premade te spelen? Misschien 5vs5 van GoT?

[ Voor 9% gewijzigd door Phyc op 20-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyc schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:05:
Stukjes van Dignitas website zijn sowieso handig. Zo stond er enkele dagen geleden een over macro's, wat ook erg helpt.

Overigens ben ik het niet met Brokh/Forn eens dat je maar gewoon moet beginnen, zelf ben ik niet bepaald goed, maar heb wel wat ervaring, en ik oefen nog regelmatig mn timing/itembuild/lasthitting tegen bots.

Oh en verder, als je als beginner een carry wil spelen, zorg dan dat je op zn minst (!!!) 50 CK in 10 min kan krijgen!

Edit: Nog mensen interesse om vanavond rond 21h een premade te spelen? Misschien 5vs5 van GoT?
Lijkt me leuk.. Iemand zin om nu wat games te spelen? En mijn lasthitting is best goed, veel dota en wat lol ervaring helpt uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Die nieuwe hero ziet er grappig uit zeg! Sprak net ook trouwens Forn die aangaf dat het aantal russen wel mee valt, maar dat heeft voor een tijdelijke stop bij mij gezorgd destijds :P Valt het inderdaad weer mee de communicatie met je team?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:51:
Die nieuwe hero ziet er grappig uit zeg! Sprak net ook trouwens Forn die aangaf dat het aantal russen wel mee valt, maar dat heeft voor een tijdelijke stop bij mij gezorgd destijds :P Valt het inderdaad weer mee de communicatie met je team?
Kies een andere server of speel in een party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

yaay ook een invite gekregen haha, net 30min lopen zoeken naar een game..eindelijk een game had geen idee wat ik allemaal aan het doen was en hadden toch nog het potje gewonnen had 23 kills 5 deaths en 13 assists was echt lachen gewoon haha.

Is wel ff wennen, vind het soms best moeilijk om een enemy te spotten :X

Misschien een hele domme vraag hoor..maar weet iemand waar ik me ingame name kan wijzigen?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Jumpiefox schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:06:
Misschien een hele domme vraag hoor..maar weet iemand waar ik me ingame name kan wijzigen?
Volgens mij is dat gewoon de 'Profile name' in Steam, dus daar moet je het ook wijzigen (zelf nog niet getest).

Gisteren waren er trouwens 50k Dota 2 users online, ik denk dat dat wel een record is!

Btw, als Dota 2 uitkomt, wordt het gratis! (werd al wel een beetje duidelijk door wat cyborgMatt gevonden had):
http://www.theverge.com/g...free-to-play-with-a-twist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:52
yaay ook een invite gekregen haha, net 30min lopen zoeken naar een game..eindelijk een game had geen idee wat ik allemaal aan het doen was en hadden toch nog het potje gewonnen had 23 kills 5 deaths en 13 assists was echt lachen gewoon haha.

Ga naar opties, hier kun je het 1 en ander veranderen qua minimap/kleuren/namen e.d.
Je ingame name is je Steam profiel naam :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc

He Jihan, jij was toch een noob in hon, hoe kreeg je dan zo'n potje voor elkaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Haha, als hij het id nummer van dat potje even zegt, dan kunnen we het zelf ook zien met wat voor mad-skillz hij dat voor elkaar gekregen heeft :D

Misschien is hij Dendi de 2e (misschien ook niet XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ondertussen 4 potjes gespeeld, waarvan ik jammer genoeg uit 2 ben gedisconnect. Aangezien de rest van mijn internet blijft werken vermoed ik wat issues langs valve's kant.

Tot nu toe overigens alleen tegen bots gespeeld, en zelfs dat is fameus moeilijk. :(

Qua heroes ben ik nog wat aan het ontdekken, maar net met Lion gespeeld, en dat lijkt mij wel te bevallen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Phyc schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:26:
[...]

He Jihan, jij was toch een noob in hon, hoe kreeg je dan zo'n potje voor elkaar? :)
Ik heb geen idee haha, speelde met Sven en het ging bijna vanzelf op een gegeven moment vroeg ik of we niet tegen bots speelde :X

Guess dat er altijd wel iemand is die het nog erger doet (lucky me :+)

Is wel mad wennen joh, Hon zag er super anders uit. MA goed heb dan ook maar 1 potje gespeeld. (stop while you are on top ghehe)
ps: Het was 23/6/11 zie ik net match id:12308056
Neemt niet weg dat ik gewoon slecht ben in zulke games ma goed, tijd voor potje twee hehe.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpiefox op 22-04-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Match ID; 12381798

Zat met 4 trolls aan mijn kant... armlet voor Riki, armlet voor Tiny, 0 kills en ~7 min afk voor Furion en suicidial SB.
Verschrikkelijke game om te spelen, was gewoon de enige die serieus bezig was. :P

Closest game die ik ooit in Dota 2 heb gezien.
minispoiler (zegt niks over uiteindelijke winnaar);
spoiler:
1 van de 2 Ancients had 48 hp over.

Watch. :)
Scores zegggen niks maar altijd leuker als je ze niet ziet natuurlijk.

-----

En nu 3 enorm slechte/achterlijke potjes achter elkaar...

- Iemand die na 1/2 death(s) afk gaat i.p.v hulp vraagt in een solo lane.
- Voornamelijk 1 persoon die met een random zo zuigt dat ie XX keer doodgaat..
- En weer een 3 carry game zonder support met een Spectre die als 1e item Vlad gaat en als 2e Skadi.

[ Voor 55% gewijzigd door The Chosen One op 22-04-2012 21:19 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Ik begin de art style van de game steeds meer te waarderen..lekkere fantasy feeling zo! de voices van de hero's zijn ook gewoon echt goed gedaan...met van die witty comments hier en daar nice!

Paar potjes gespeeld maar moet denk ik nog steeds een potje spelen waarin niemand na 12min leaved als ie een paar keer dood is gegaan...overdreven gewoon net ook weer. Gaat er een gast dood "im out" DC'd..wtf?
kleuters.

match id: 12507680
23/3/11...ook een lekkere game als totale noob i think? Onze riki ging op een gegeven moment weg dus hadden we een man minder maar alsnog keihard gewonnen, me eerste Ultrakill behaald haha. Merk dat ik nog veels te weinig de hotkeys gebruik de courier en het last hitten nie onder de knie heb. Het herkennen van enemy skills gaat ook nog wel ff duren i think. Heb mezelf toegevoegd aan de group btw: Jihan

Game daarop weinigkills/veeldeaths/nogminderassists regelmaat zit er nog nie in dus :+

[ Voor 38% gewijzigd door Jumpiefox op 22-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik heb ook een invite gekregen.
Na eventjes gespeeld te hebben: leuk spel, maar de community is precies toch nogal rot.
Ik kan bijna geen spelletje spelen zonder dat er iemand een scheldpartij begint over noobs/noob team.

Zelf vind ik de bounty hunter/tinker wel leuk. Maar er is precies nogal wat bounty hunter hate ook al gank je prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een leuke combo:

lich & darkseer

vanaf level 6, lich ult + vacum van dark seer is insta double kill.
moet zeggen, er bestaan oneindig leuke combinaties van heroes, wat het spel net zo leuk maakt.

en 1 van men favo hero's vind ik toch wel pudge.
Als je uw hook mooi kunt timen, dan kan je het team echt laten ragen.

Of een enchantres is ook nog leuk ( echt makkelijke jungle ).
Gewoon zorgen dat je een pushstick hebt, en dan gewoon ult op steken + pushstick op de enemy hero en daar gaat zijn hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:11
Simon Verhoeven schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:05:
Ik heb ook een invite gekregen.
Na eventjes gespeeld te hebben: leuk spel, maar de community is precies toch nogal rot.
Ik kan bijna geen spelletje spelen zonder dat er iemand een scheldpartij begint over noobs/noob team.

Zelf vind ik de bounty hunter/tinker wel leuk. Maar er is precies nogal wat bounty hunter hate ook al gank je prima.
Als je net begint is het normaal, omdat je dan laag begint samen met uitschot..

Team met wat bekenden en ga winnen. Dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Die verrotte community zit ook al in League of Legends. Ik ben daar toen ook met gestopt om die reden. Beste is volgens mij nog altijd 4 vrienden zoeken en daar mee te spelen. Nu bij DOTA2 valt het bij mij tot nu toe nog mee, heb wel alleen tegen bots gespeeld waar het ook vol met andere noobs zat. Maar wel veel mensen die het binnen een kwartier afbollen. Laatste spel gewonnen en we waren maar met 2 op het einde.

Valve zou wel aan het denken zijn om positief gedrag te belonen in de hoop al dat gevloek tot het verleden te laten behoren. Ik zou wel watzien in een persoonlijk en team ranking systeem. En er dan iets met doen a la starcraft 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Je kunt spelers commenden en reporten voor hun gedrag, dus ze zijn er zeker mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:11
Weiman schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:51:
Je kunt spelers commenden en reporten voor hun gedrag, dus ze zijn er zeker mee bezig.
Dat sowieso, kreeg laatst een schermpje met een berichtje in de trant van:

Aan de hand van je report/melding, hebben we actie ondernomen (gebanned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
xminator schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:00:
[...]

Dat sowieso, kreeg laatst een schermpje met een berichtje in de trant van:

Aan de hand van je report/melding, hebben we actie ondernomen (gebanned).
Ah, goed om te weten dat dat helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ach ja, iedereen zegt altijd ja deze game heeft zo'n slechte community of die, maar feit is gewoon dat het overal zo is, ze zitten in WoW, in LoL, in Dota2, in CoD, noem maar op, overal wordt keihard geflamed en het woord noob vliegt je om de oren.

Van mij mogen systemen zoals het Tribunal in LoL nog veel uitgebreider en met harde aanpak tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb vrijdag één game gespeeld maar was niet echt onder de indruk (lees: viel echt tegen). Helaas was er geen tutorial dus ik ben meteen de Coop vs AI ingeschoten. Het ziet er in elk geval erg mooi uit, al weet ik niet of ik deze art stijl prefereer over die van LoL (het enige waarmee ik het kan vergelijken). Wat vinden jullie de aanwezen plaats om meer te leren over Dota2? Een beginners video of iets dergelijks. :)

Verder viel me op dat Dota2 in elk geval weinig vergevend is. Dat is natuurlijk voor iedereen in-game hetzelfde maar dan nog. Stuns/snares en dergelijke duren relatief lang en damage is vrij hoog. Ik vond het vrij eenvoudig om kapot geburst te worden terwijl je zelf niets kan doen. Als je eenmaal gesnared bent is er geen ontkomen meer aan.

Zal ook moeten wennen/leren natuurlijk, maar aangezien ik nogal een casual speler ben is het niet iets wat mij aantrekt. Ook al zullen hardcore spelers het ongetwijfeld prachtig vinden omdat het de moeilijkheidsgraad flink verhoogd. Of het praktisch is in de zin van het aantrekken van een grote hoeveelheid spelers weet ik niet, maar misschien dat ze 0 afbreuk willen doen aan hun MOBA-idee ook al kost dat spelers.

Ga deze week even wat filmpjes kijken/lezen en dan nog eens een poging doen. Ik ben wel heel benieuwd naar de F2P-formule die ze willen gaan introduceren; hoe deze eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Cloud schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:53:
Ik heb vrijdag één game gespeeld maar was niet echt onder de indruk (lees: viel echt tegen). Helaas was er geen tutorial dus ik ben meteen de Coop vs AI ingeschoten. Het ziet er in elk geval erg mooi uit, al weet ik niet of ik deze art stijl prefereer over die van LoL (het enige waarmee ik het kan vergelijken). Wat vinden jullie de aanwezen plaats om meer te leren over Dota2? Een beginners video of iets dergelijks. :)

Verder viel me op dat Dota2 in elk geval weinig vergevend is. Dat is natuurlijk voor iedereen in-game hetzelfde maar dan nog. Stuns/snares en dergelijke duren relatief lang en damage is vrij hoog. Ik vond het vrij eenvoudig om kapot geburst te worden terwijl je zelf niets kan doen. Als je eenmaal gesnared bent is er geen ontkomen meer aan.

Zal ook moeten wennen/leren natuurlijk, maar aangezien ik nogal een casual speler ben is het niet iets wat mij aantrekt. Ook al zullen hardcore spelers het ongetwijfeld prachtig vinden omdat het de moeilijkheidsgraad flink verhoogd. Of het praktisch is in de zin van het aantrekken van een grote hoeveelheid spelers weet ik niet, maar misschien dat ze 0 afbreuk willen doen aan hun MOBA-idee ook al kost dat spelers.

Ga deze week even wat filmpjes kijken/lezen en dan nog eens een poging doen. Ik ben wel heel benieuwd naar de F2P-formule die ze willen gaan introduceren; hoe deze eruit ziet.
Kijk bijvoorbeeld naar de volgende posts:

http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck

http://www.reddit.com/r/D...of_legends_what_should_i/

Deze zijn erg handig.

En ja, hier wordt je veel harder afgestraft als je uit positie staat. Dat leer je snel genoeg :P

Edit - Ik hoop dat je het langer blijft volhouden, het zit echt zo goed in elkaar, je moet alleen er iets tijd in steken. Let bijvoorbeeld ook op het voicewerk van je heroes, is ook zo leuk gedaan. Al die kleine dingen maken het spel zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Forn op 23-04-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste vond ik om te leren met dota spelen ( had ook niet veel ervaring, enkel HON in beta gespeeld en wat LoL ):

- speel een paar bot games tot je de gameplay van controls on de knie hebt
- zoek een paar vrienden met wie je kan skypen / ts'en die al wat ervaring hebben.
- zoek een hero die niet al te moeilijk is ( geen carry ), goed voorbeeld is vb windrunner, zeus
- lane samen met iemand die al wat dota ervaring heeft, dus alles goed kan inschatten
- speel niet te aggresief ( tenzei partner het zegt )
- en geniet van je spel

dit is zowat hoe ik met dota begonnen ben.

Als je alles zo wat onder de knie hebt, kan je nog altijd de leuke "random" knop gebruiken.
Meestal krijg je dan een hero die je niet veel speelt, en zo weet je perfect wat hij kan na een gameke, en waarvoor je moet oppassen als je tegen hem speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Ik heb al eerder gelezen dat de AI juist erg sterk is, misschien is het dan beter om direct match making te spelen? Ik kan het niet goed beoordelen, maar neem aan dat je dan wordt ingedeeld met spelers die ook net beginnen.

Verder is het belangrijk de heroes/abilities te kennen, hun rol is denk ik van latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

mingg schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:35:
Hallo, ik zoek mensen om dota 2 mee te spelen. :)
Ik kan het spelletje wel redelijk, heb vaak niet te klagen over mensen waarmee ik speel en waartegen ik speel.
Ik speel het liefts mid heroes en heb ook HoN gespeeld. :)
Mijn steam account: http://steamcommunity.com/profiles/76561197995393877
Heb je toegevoegd! Ik heb sinds vrijdag ook een invite en dit weekend al 27 uur gespeeld hehe, wat een vette game! Mijn steamnaam is DeNicola, als er meer mensen me willen toevoegen voor Dota 2 games, feel free!

http://steamcommunity.com/profiles/76561198011238564

Overigens, ik ben nog steeds lerende, heb hiervoor nooit Dota of een soortgelijke game zoals Lol gespeeld. Moet mn weg nog vinden in de items/abilities en vooral de termen die worden gebruikt. Bv, wth is een ganker en wat doet deze man? :P Zal straks maar eens wat beginners guides gaan checken op Youtube hehe..

[ Voor 22% gewijzigd door M4DMan op 23-04-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ganker (qua persoon) = Iemand die met zijn hero vaak andere lanes opzoekt om enemy heroes te helpen killen. Negeert veel de creeps en gaat vooral voor andere heroes.

Ganker (qua hero) = Hero die goed is in het ganken door de skills. (veel damage of heeft een leuke disable zoals een stun of een slow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat anti-mage niet zo makkelijk was, maar hbe net toch een nice game gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:21:
, goed voorbeeld is vb windrunner
Ben ik het niet mee eens. WR is geen goede beginner character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Mjah, Windrunner vind ik een hero dat makkelijk te leren, moeilijk om te masteren is. Voordeel is dat Windrunner heel goede escape mechanism heeft, een goede nuke heeft, en een int hero is die overal terecht kan komen.

Wat ook leuk voor de nieuwe spelers is, zijn de pro games. Van dota2 zijn er echt heel veel, hou bijvoorbeeld www.joindota.com in de gaten. Is zo een beetje elke avond een spannende stream bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is pudge vet :D is er trouwnes een got channel op dota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Mijn Steam account: http://steamcommunity.com/profiles/76561198026311818

Daarnet eens enchantress gespeeld, valt ook best goed mee. Alhoewel een enchanted creature ook nog controleren niet altijd even makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Net een potje van 84 minuten gehad =.=

Na 35 minuten kwamen we erachter dat het andere team bij teamfights veel sterker was (o.a. met sand king en silencer) en besloten we over alle lanes te pushen ipv 1 lane. Na 20 minuten lukt het ons om Mega creeps te krijgen, alleen, ze verdedigen nogal goed :P Wij vol pushen over de 3 lanes, maar zij sloopten gewoon alle creeps in hun basis. Intussen had ik ook een divine rapier gekocht, en verloren, dus dat hielp ook niet echt XD .

Uiteindelijk wonnen we wel nadat ze 20 minuten tegen Mega creeps moesten verdedigen 8)7 (kan ook niet anders }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Na die 3 enorme rotmatches eindelijk wat zon.

Had een Windrunner game met Orchid, phase boots, linken, scepter, daedelus en Helm of the Dominator. Toch nog verloren, hadden minder moeten pushen en meer counteren.

En nu 3 leuke Sand King games gehad. Eentje met 16-1 (K/D). Blink, scepter, heart, linken :P
En me vorige game was 4-43 (total kills).

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 24-04-2012 00:41 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:59

India Sierra

Learn by failure

Wil er hier nog iemand een key? Ik heb er nog eentje over :) Een of andere gast had me er 2 gegeven voor earbudds in TF2. Add me maar op steam als je hem wilt: ID: indraschoonbrood

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thehawk007 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:36:
Wil er hier nog iemand een key? Ik heb er nog eentje over :) Een of andere gast had me er 2 gegeven voor earbudds in TF2. Add me maar op steam als je hem wilt: ID: indraschoonbrood
check je pm als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Had hem ook toegevoegd op steam maar hij is niet online geweest de afgelopen uren :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Na een potje of 10: tinker is wel leuk maar wordt toch wat te zwak na mid game.
Bounty hunter is ook heel leuk, maar men verwacht precies wat te vaak dat je midden in een groep van 4 heroes jumpt.

Heeft iemand ervaring met faceless void? Het ziet er wel een leuke hero, maar wel eentje dat er niet bepaald vergevingsgezind uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Void is inderdaad totaal niet vergevingsgezind, en daarmee -moet- je wel veel creeps killen om een beetje goed te worden. Die ultimate kan ook vrij killing zijn voor je eigen team....

Tinker: Het idee is dat je midgame met die hero alle lanes probeert te pushen (de lanes waar geen enemy hero staat). Met boots of travel kan je erg snel van lane wisselen, en als je mana nodig hebt kan je weer terug naar de basis gaan > refreshen > doorpushen. Op een duur kan je met het item sheepstick je team ook wel van nut zijn (maar dat duurt wel ff).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

En een double march of the machines is ook dangerous. En laser blijft handig door de pure damage en miss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Idd als je op gegeven moment genoeg mana hebt om double march en terug teleport naar base gaat het hard met je geld. Dan nog manta + linkens bij je sheepstick en je bent echt niet zwak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:59

India Sierra

Learn by failure

Bananenspin schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:26:
Had hem ook toegevoegd op steam maar hij is niet online geweest de afgelopen uren :)
Was op dat tijdstip op school, had in een tussenuurtje niets te doen :P Helaas pindakaas voor de andere mensen hier maar Bananenspin heeft de key gekregen. Ik zal eens kijken wat ik kan doen voor de andere mensen hier.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Vrijdag komt er een nieuwe UI!

Ook hebben bijna alle items andere iconen:
http://www.cyborgmatt.com/2012/04/dota-2-25th-april/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Rub3s schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:45:
Vrijdag komt er een nieuwe UI!

Ook hebben bijna alle items andere iconen:
http://www.cyborgmatt.com/2012/04/dota-2-25th-april/
Ziet er gelikt uit, ik ben benieuwd! :D

Weet iemand overigens waar de opties "right click deny" en "move on minimap click" zitten? Ik dacht dat die er altijd in zaten, maar kan ze nu nergens meer vinden?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Wat hebben ze in godsnaam uitgestoken met mijn teergeliefde Lion? :'(
Nu staat hij daar mooi met zijn hangtieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Dat fortify nu een knop is geworden is wel handig.

Gisteren voor het eerst een pot gecarried. Ik ging met lucifer en ik ging eigenlijk zwaar goed. Beetje geluk, maar gaf toch wel een goed gevoel. Pot erna was direct weer een stuk minder. Toen speelde ik dazzle en het ging wel oke. Spijtig alleen dat mijn team echt noob was. Toch nog gecarried door de anti-mage die meedeed. Beetje backdooren terwijl wij verdedigden.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Na 7 wins in a row met Sandking weer een flutgame...

Toch grappig weer... Brew en mirana gaan top (drow mid) en SK/ES bot. Ik ga even top en want het is beter als Mirana bot gaat met ES or desnoods met mij. NEE NEE IK GA NIET BOT!
Paar minuten later zeikt ze dat ze haar boots niet kan farmen en en nog wat later gerage dat ze carry had moeten zijn (?) en Brew alle last hits pakt en het team zuigt etc.

[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 26-04-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Damn die nieuwe UI ziet er wel gelikt uit! Ben benieuwd hoe de multiple units control nu is, ziet er meer uit als bij starcraft 2 nu, kan ik alleen maar toejuichen :)

Had laatst ook een potje gestart, alt+tab tijdens het laden,werd ik gebeld en uiteindelijk vergeten dat ik in een game zat 8)7 Toen ik weer keek zat de rest nog maar op lvl4 maar ik had al een early abandonment te pakken. Dan begin je dus met 0 gold te spelen. Uiteindelijk gewonnen door imba druid :) Maarja geen win natuurlijk ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:04:
[...]

Ziet er gelikt uit, ik ben benieuwd! :D

Weet iemand overigens waar de opties "right click deny" en "move on minimap click" zitten? Ik dacht dat die er altijd in zaten, maar kan ze nu nergens meer vinden?
Nooit in de vaste opties in Dota2, de commands zijn:

dota_minimap_misclick_time #
dota_force_right_click_attack 1

*# is de tijd in ms

Dit zijn commands die Dota 2 via de console niet onthoudt na opnieuw opstarten, om dit per boot te laten toepassen:

Maak het bestand "autoexec.cfg" in "Program Files/Steam/steamapps/common/dota 2 beta/dota/cfg"
(Zorg dat de extensie echt .cfg is!)

Een andere handige is:
dota_disable_range_indicators 0

Laat skill ranges zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@itsnotRudy
Kan je met "dota_minimap_misclick_time #" dan disablen dat je door op de minimap te klikken kan bewegen? Dat lijkt me opzich wel makkelijk, want ik heb regelmatig dat ik de verkeerde kant op loop door de minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:01:
@itsnotRudy
Kan je met "dota_minimap_misclick_time #" dan disablen dat je door op de minimap te klikken kan bewegen? Dat lijkt me opzich wel makkelijk, want ik heb regelmatig dat ik de verkeerde kant op loop door de minimap.
De # (de tijd in ms) geeft aan hoelang de cursor zich op de minimap moet bevinden tot deze clickable is. Als je hier dus 9999 van maakt kun je nooit meer die fout maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Hoe zit dat met die wins eigenlijk? Ik heb al meerdere keren gewonnen, maar tot nu toe heeft nog maar 1 win geteld.
Gisteren een game met de sniper gespeeld. Lijkt mij wel een vrij gemakkelijke hero, slechts 2 actieve skills. Voor de rest is het gewoon afstand houden, met wat puntjes in "take aim" heb je een geweldige range.

Alsook, shadow blade is geweldig. Actieve ability om onzichtbaar te worden voor 9 seconden, geweldig om oftewel ongezien dichtbij te komen, of om te ontsnappen. kost slechts 75 mana en als je aanvalt wanneer je onzichtbaar bent doe je een extra 150 damage. Heeft mij al zeer goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Je moet tegen echte spelers spelen + je mag niet langer dan 5 minuten afk zijn (langer dan dat geldt volgens mij als een 'Abandon').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:37:
[...]

Nooit in de vaste opties in Dota2, de commands zijn:

dota_minimap_misclick_time #
dota_force_right_click_attack 1

*# is de tijd in ms

Dit zijn commands die Dota 2 via de console niet onthoudt na opnieuw opstarten, om dit per boot te laten toepassen:

Maak het bestand "autoexec.cfg" in "Program Files/Steam/steamapps/common/dota 2 beta/dota/cfg"
(Zorg dat de extensie echt .cfg is!)

Een andere handige is:
dota_disable_range_indicators 0

Laat skill ranges zien.
Voeg dan ook dit toe
chat_join "Got"
tis daar altijd zo eenzaam :D

Kwam ook deze site tegen http://stats.dota2.be, staat veel informatie op! Ook stats per hero enzo als je een account maakt. Heb 52.1% winrate, heuj! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Gister eindelijk weer een paar potjes gewonnen, dag daarvoor 4losses ofzo achter mekaar XD
Wel een stoere site haha staan gewoon al je games op, nou zijn dat er bij mij maar 18 super noobie :+
http://stats.dota2.be/player/91655852

Nog mensen die samen willen spelen etc? Denk dat dat iets leuker is dan met randoms, skype ofzo ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Leuk potje gedaan met wat GoTTers die amper Dota spelen :p Tegenstander was gelukkig ook niet van hoog niveau dus kon wat slordig zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2elqctk.jpg

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

daanteb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:44:
[...]

Voeg dan ook dit toe
chat_join "Got"
tis daar altijd zo eenzaam :D

Kwam ook deze site tegen http://stats.dota2.be, staat veel informatie op! Ook stats per hero enzo als je een account maakt. Heb 52.1% winrate, heuj! 8)
Nog 1 game winnen dan zit ik daar ook. :P

Laatste game met Axe was wel gaaf; http://stats.dota2.be/match/13387799

[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 29-04-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Als er nog iemand is die vanmiddag een paar potjes wil spelen dan mag die mij toevoegen op steam. "domm" is mijn friendsname. Via skype etc lijkt het me wel handig om weer eens wat meer dota ervaring op te doen dan alleen in publics. Je mag me uiteraard ook even een dm sturen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Bananenspin schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:52:
Leuk potje gedaan met wat GoTTers die amper Dota spelen :p Tegenstander was gelukkig ook niet van hoog niveau dus kon wat slordig zijn :)

[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Maarre, waarom heb je 2 orbs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Phyc schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:37:
[...]

Ziet er leuk uit! Maarre, waarom heb je 2 orbs?
S&y is geen orb meer en vlads en zijn tweede skill ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Hmm goeie, vergeet nog altijd dat S&Y geen orb meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Daarom dus :)

Vind de nieuwe UI ook geslaagd behalve mijn score.. die zie ik toch liever rechtsboven! Dit is zeker ook niet met config te verplaatsen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Zijn er eigenlijk goede algemene game guides beschikbaar? Dus team compositie, wie welke lane neemt, etc? De metagame dus, of welke naam ze het ook geven.

Overigens vorig weekend Death Prophet uitgetest en goed bevonden.Zeer veel tank, fantastische lane pushing, en hoge movement snelheid. Om heroes neer te krijgen is een 2e hero wel aangeraden met stuns en dergelijke. Met de ultimate+crypt swarm kan je wel heroes neerkrijgen, maar het is niet zo makkelijk wegens gebrek aan een stun.

Volgende heroes die ik eens wil uittesten zijn pudge en Necrolyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
daanteb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:44:
[...]
Glad you like it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55
Wat is de normale prijs voor een invite. Zit nu op ebay ye kijken en overweeg om gewoon een invite te kopen

Een invite kopen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/619/Untitled-1.jpg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Zelf nog niet DoTA2 kunnen uitproberen maar ik heb wel begrepen dat het een soort zelfde systeem als TF2 gaat gebruiken met items en een store.

Ik zag dat dit al bestaat
http://www.optf2.com/d2/items

Krijgen jullie drops (hats/items)? Ik zie namelijk geen reacties van die aard in dit draadje verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door CapTVK op 01-05-2012 11:47 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

CapTVK schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:36:
Zelf nog niet DoTA2 kunnen uitproberen maar ik heb wel begrepen dat het een soort zelfde systeem als TF2 gaat gebruiken met items en een store.

Ik zag dat dit al bestaat
http://www.optf2.com/d2/items

Krijgen jullie drops (hats/items)? Ik zie namelijk geen reacties in die trend.
Op dit moment is dat hele systeem nog niet live, maar ik denk dat straks mensen gewoon zelf items kunnen designen en te koop kunnen zetten in de interne market (waarvan valve natuurlijk een deel van de opbrengst krijgt). Deze items zullen natuurlijk wel puur cosmetisch zijn, hebben geen invloed op de balance.

De items die je op die site ziet, zijn trouwens allemaal al in gebruik door de verschillende heroes. Deze kunnen dan straks waarschijnlijk vervangen worden.

@eciftci
Je kan je ook op verschillende sites inschrijven voor een dota 2 key, je moet dan natuurlijk wel ff geduld hebben :) (minstens een maand voordat je een key krijgt). O.a. op playdota.com en joindota.com, en natuurlijk via dota2.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Bedankt, dat wilde ik even weten. Ik zag onderaan dat schema ook al de tekst "test item_drop" verschijnen. Waarschijnlijk gaan ze dus een soort van drop systeem als in TF2 introduceren. En customizable items als ik het zo zie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Level 1 DOTA_WearableType_Test_Item
divider
ID: 9999
Classes: Not equipable

Capabilities
    can_be_restored
    Holds crafter name
    strange_parts

P.S
Nu begrijp ik ook waarom je op de TF2 trading sites je af en toe mensen ziet die gelijk meerdere Dota2 keys aanbieden. Op meerdere accounts inschrijven. Wachten...Profit!

[ Voor 30% gewijzigd door CapTVK op 01-05-2012 12:43 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Heb jij dat gemaakt? Superawesome site! Vooral de K/D ratio en de W/L ratio is gaaf om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@forn
Idd zeer interessante statistieken!
Er is zeker geen mogelijkheid om de volledige statistieken van andere mensen te zien? :) Lijkt me wel leuk om die statistieken van pro's te zien. (je slaat het zeker niet stiekem op nadat hij het opgehaald heeft? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Wat zijn jullie favoriete heroes op dit moment? Ik speel graag support als lich vanwege zijn spammable nuke + deny waarmee je lanes kan dominaten in je eentje en een ult die ontzettend veel schade kan doen in een midgame teamfight. Als carry vind ik ursa echt bruut, zó veel burstdamage als het andere team je niet onder controle kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik speel heel veel verschillende heroes, maar bijna geen hard-carries zoals antimage, void en storm spirit.

Laatste tijd speel ik best veel venomancer, o.a. doordat je met die wards heel veel vision krijgt. Ook die eerste skill is wel erg nuttig. Ik speel em wel als support, dus uiteindelijk heb ik erg weinig items (met een beetje geluk aghanims). Daarnaast vind ik gankers als balanar, viper, slardar en gondar wel leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:22:
Ik speel heel veel verschillende heroes, maar bijna geen hard-carries zoals antimage, void en storm spirit.
ss is geen hard carry though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Mjah das waar, maar ik speel em dan eigenlijk nog nooit :+ . Met de heroes die ik noemde kan je early game al heel wat kills krijgen, met storm spirit is me dat nog nooit echt goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
Rub3s schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:48:
@forn
Idd zeer interessante statistieken!

[...]

Er is zeker geen mogelijkheid om de volledige statistieken van andere mensen te zien? :) Lijkt me wel leuk om die statistieken van pro's te zien. (je slaat het zeker niet stiekem op nadat hij het opgehaald heeft? >:) )
Alles is lokaal opgeslagen hoor... De reden dat je het niet kan zien van andere spelers is zodat mensen elkaar niet beginnen flamen omwille van slechte stats etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Dat zullen mensen al doen als ze zien dat je W/L ratio onder de 50% is. ;)
Maar mensen begonnen me ook uit te schelden toen ik /wave deed in de chat... 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door The Chosen One op 02-05-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Ik speel eigenlijk heel veel verschillende heroes. Echte favoriete heb ik niet, vind Invoker, Puck en Faceless Void wel de drie leukste die nu ingame zijn. Daar doe ik het ook het beste mee. 90% winrate op Puck :D.

Reden is omdat je met deze drie echt big plays kan uithalen. Vooral met Puck is dat erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leukste heroes vind ik:

Strenght:

tiny: gewoon een killer combo met de eerste 2 skills. ( en goede pusher in lanes )
kunkka: gewoon mid ermee gaan en die splash skill levelen. Enkel een bloodseeker of iemand met veel lifesteal kan iets tegen doen.
pudge: gewoon te leuk om mid/end game random hooks te hooien en dan iemand meehebben.

Agi:

viper: killer ult combo

Int:

Outworld destroyer: die kan gewoon ziek dmg doen met amper iets van items
alle healer classes: gewoon te leuk om mee te spelen
death prophet: ult is er gewoon over ( vooral met dat 1e items dat je cooldowns reset )
tinker: zo leuk om mee te roamen en alles te pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Tharulerz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:54:
[...]

Alles is lokaal opgeslagen hoor... De reden dat je het niet kan zien van andere spelers is zodat mensen elkaar niet beginnen flamen omwille van slechte stats etc :)
Denk dat dat wel meevalt, het laat meer zien wat voor speler je bent, met welke heroes je goed bent en welke niet. Wat ikzelf ook nog wel interessant zou vinden is met welke type heroes je het meeste speelt en je winrate per rol. Maar is wel lastig aangezien je sommige heroes in verschillende rollen kan spelen.

Echt een toffe site, hulde! _/-\o_
Weiman schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:09:
Wat zijn jullie favoriete heroes op dit moment? Ik speel graag support als lich vanwege zijn spammable nuke + deny waarmee je lanes kan dominaten in je eentje en een ult die ontzettend veel schade kan doen in een midgame teamfight. Als carry vind ik ursa echt bruut, zó veel burstdamage als het andere team je niet onder controle kan houden.
Speel vooral support/gank heroes, top 5 meest gespeelde is AA, lina, deathprophet, pugna en sniper (handig zo'n site waar je dat kan zien :9) Maar laatste tijd vooral random, kom je vanzelf alle heroes wel een keer tegen. Er zijn nog een stuk of 6 heroes waar ik nog helemaal niet mee gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ach, w/d zegt nu ook niet alles.
Mijn win/loss zal ergens rond 13/26 zitten, en eerlijkheidshalve geef ik toe dat ik nog veel moet bijleren maar veel heeft er ook mee te maken dat ik gewoon pubs doe en dat teammates het tof vinden om de tegenstanders te feeden.

De enigste hero waar ik al genoeg ervaring mee heb om een mening over te uiten is Tiny.
Met de 2 1ste skills kan je in het begin al wat harassen, maar Tiny komt toch pas echt op dreef vanaf level 6.
Wat ik wel zo raar vind is dat zoveel mensen nog items beginnen te kopen zoals vanguard na hun arcane boots i,p.v. gewoon meteen voor die scepter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Death Prophet is 1 van mijn favoriete. Enige nadeel is het ontbreken van een stun. Maar voor de rest is dat een geweldige lane pusher. Veel health en je ult Exorcism doet geweldig veel damage en kan tegen torens gebruikt worden. Na verloop van tijd kan je dan de damage die een toren doet volhouden voor 30s, en wanneer je ult dan afloopt wordt je gehealed daardoor. Met gevolg dat je terug full health hebt. De skill Witchcraft boost je snelheid en al je andere skills. Waardoor je een leukere hogere snelheid hebt dan de meeste enemy heroes.

Sniper vind ik ook wel leuk, vrij squishy, maar grote range na verloop van tijd. En outrange je gewoon torens. En ult is geweldig om een hero nog net te killen wanneer je gewone skills net buiten bereik vallen. Maar word vrij veel gekozen, en dus val ik meestal op een andere hero terug. En na een tijd gewoon blink dagger en/of shadow blade om te ontsnappen of ongezien dichtbij te komen.

Algemeen ben ik niet goed met melee heroes en zal er niet snel een melee favoriet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Scepter moet je ook niet als 1e voor gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met tiny is prio vind ik:
boots & dan 1 of 2 bracers afhankelijk van farm.
Dan blink dagger en dan scepter

als je dan nog niet gewonnen hebt kan je gaan wat je wilt :p

edit: blink dagger ipv portal key ( hon )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Portal key = blink dagger? :)

Zo niet, dan moet je die er denk ik wel bij zetten ;) . Anders kan je die combo van de eerste twee skill wel erg moeilijk uitvoeren (voor mensen die het niet weten: door die combo werkt de damage van je stun 2x).
Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[PC/MAC] Het Grote GoT Dota2 Tournament 2 Topic Voor actuele GoT toernooien.

Slowchat? Liever naar de IRC dan om het topic niet te vervuilen: Irc.tweakers.net/dota2. Of Connect naar Irc.tweakers.net, Channel #dota2. Teamspeak is te vinden op gotts.zapto.org met het wachtwoord tweakers