[Multi] Battlefield VS Call of Duty

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
@Gundogan: Ja, dat is wel waar, maar hoe vaak zie je echt teamwork in CoD en hoe vaak in BF? Ik heb bij 39 uur en 31 minuten BF3 meer teamwork gezien dan 1669 uur CoD.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 16-10-2011 20:40 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RobinNL schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:39:
@Gundogan: Ja, dat is wel waar, maar hoe vaak zie je echt teamwork in CoD en hoe vaak in BF? Ik heb bij 39 uur en 31 minuten BF3 meer teamwork gezien dan 1669 uur CoD.
Dat is zeker waar. Als je echt consistent teamwork wilt in CoD zul je toch met een premade team moeten gaan spelen. Maar dan gaat het weer te makkelijk :)

In BF zie je nog wel dat mensen 'spontaan' met elkaar samenwerken. Goed om te zien dan :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik vind die uitspraak "bij BF moet je als een team spelen !!1!1!" fel overdreven.

Ja, in zekere mate speel je in BF games automatisch als een team, omdat je aan je teammembers ammokits geeft, healthkits geeft, repairs uitvoert, mortar strikes doet, en mensen spot.

Maar daarmee is de kous ook af. Ik durf te wedden dat het overgrote deel van de CoD=>BF overlopers al die bovengenoemde acties ook zullen uitvoeren. Geef hen gewoon een weekje de tijd en ze snappen dat dit nut heeft.

Dice (en BF fanaten op Youtube in de comments, etc) roepen te graag "je MOET in team en in squad spelen of je kunt niet winnen".
Ze doen of je gedoemd bent als je niet communiceert met je squad, of zelfs maar met je team.
Dit is overdreven.

In BFBC2 heb ik nog maar zelden een squad hecht zien samenwerken. Meestal spawnt iemand bij een squadmember and that's it. Daarna gaat die de kant op die hij zelf wil.
In BF2 daarentegen is het een ander geval: daar zie ik redelijk veel squads hecht samenwerken. Dus ook met random strangers onderling. Dit is mogelijk omdat je commo-rose en een waypoint systeem hebt. Dit heb ik zelf ook gemerkt.

BF3 zal een commo-rose bieden, maar zonder aanwezigheid van waypoint system staan we nog niet zo ver als in BF2.
Ik denk dus dat het zoals in BFBC2 zal uitpakken:
het team dat relatief gezien diegene met de hoogste levels heeft, zal winnen.
MAAR als er in het "slappere team" dan sterk in squadverband wordt gespeeld, dan kan dat team toch nog winnen.
Maar die situatie heb ik nog maar weinig gezien in BFBC2.

Wat ik dus voornamelijk wil zeggen:
Elke BF game biedt veel meer het gevoel van teamplay en squadplay, dan eender welke CoD.
Maar je moet ook niet verwachten dat iedereen in teamplay/squadplay speelt en dat je uitgescholden zult worden als je zo niet speelt.

Niet iedere gamer heeft een select groepje IRL vrienden waarmee die gezellig samen kan spelen. Ik heb zelf geen IRL vrienden die BF games spelen. Ofwel spelen ze op PC, maar zijn het CoD'ers of WoW'ers. Ofwel zijn het consolegamers. En een groot deel zijn geen gamers (meer). 8)7
Ik ga nu wel in BF3 proberen meer met GoT'ers te spelen. Dan zal ik meer een squadplay gevoel hebben.

Maar uit mijn ervaring met BFBC2, waar ik altijd met random strangers in een squad speelde, was het duidelijk: nobody gives a shit about squadplay. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:03:
Ik vind die uitspraak "bij BF moet je als een team spelen !!1!1!" fel overdreven.

Ja, in zekere mate speel je in BF games automatisch als een team, omdat je aan je teammembers ammokits geeft, healthkits geeft, repairs uitvoert, mortar strikes doet, en mensen spot.

Maar daarmee is de kous ook af. Ik durf te wedden dat het overgrote deel van de CoD=>BF overlopers al die bovengenoemde acties ook zullen uitvoeren. Geef hen gewoon een weekje de tijd en ze snappen dat dit nut heeft.

Dice (en BF fanaten op Youtube in de comments, etc) roepen te graag "je MOET in team en in squad spelen of je kunt niet winnen".
Ze doen of je gedoemd bent als je niet communiceert met je squad, of zelfs maar met je team.
Dit is overdreven.

In BFBC2 heb ik nog maar zelden een squad hecht zien samenwerken. Meestal spawnt iemand bij een squadmember and that's it. Daarna gaat die de kant op die hij zelf wil.
In BF2 daarentegen is het een ander geval: daar zie ik redelijk veel squads hecht samenwerken. Dus ook met random strangers onderling. Dit is mogelijk omdat je commo-rose en een waypoint systeem hebt. Dit heb ik zelf ook gemerkt.

BF3 zal een commo-rose bieden, maar zonder aanwezigheid van waypoint system staan we nog niet zo ver als in BF2.
Ik denk dus dat het zoals in BFBC2 zal uitpakken:
het team dat relatief gezien diegene met de hoogste levels heeft, zal winnen.
MAAR als er in het "slappere team" dan sterk in squadverband wordt gespeeld, dan kan dat team toch nog winnen.
Maar die situatie heb ik nog maar weinig gezien in BFBC2.

Wat ik dus voornamelijk wil zeggen:
Elke BF game biedt veel meer het gevoel van teamplay en squadplay, dan eender welke CoD.
Maar je moet ook niet verwachten dat iedereen in teamplay/squadplay speelt en dat je uitgescholden zult worden als je zo niet speelt.

Niet iedere gamer heeft een select groepje IRL vrienden waarmee die gezellig samen kan spelen. Ik heb zelf geen IRL vrienden die BF games spelen. Ofwel spelen ze op PC, maar zijn het CoD'ers of WoW'ers. Ofwel zijn het consolegamers. En een groot deel zijn geen gamers (meer). 8)7
Ik ga nu wel in BF3 proberen meer met GoT'ers te spelen. Dan zal ik meer een squadplay gevoel hebben.

Maar uit mijn ervaring met BFBC2, waar ik altijd met random strangers in een squad speelde, was het duidelijk: nobody gives a shit about squadplay. :D
Helemaal mee eens.

En begrijpelijk ook. Je speelt toch geen games om andere mensen blij te maken? Je speelt games om jezelf blij te maken. Voor mij is dat het ene moment met een noobtube rondrennen of iets anders wat in Battlefield uit den boze is. Het andere moment is het teamplay. Het ene moment schijn ik met een flashlight in het gezicht van m'n teammates, het andere moment revive ik iedereen. Het is maar waar ik zin in heb.

Vind je dat egoistisch? Dan neem je games misschien iets te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik zelf koop dit maal alleen battlefield in plaats van zowel de EA variant als de Activision variant.

Zelf houd ik meer van de tactische gameplay, en de uitgestrektere mappen met voertuigen.
Cod is meer Gun 'n run en dat is totaal niet mijn stijl. Ook lijkt MW3 op een paar verschillen na weer zo goed als het zelfde te worden van wat we allang gezien hebben in eerdere delen.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Helemaal mee eens.

En begrijpelijk ook. Je speelt toch geen games om andere mensen blij te maken? Je speelt games om jezelf blij te maken. Voor mij is dat het ene moment met een noobtube rondrennen of iets anders wat in Battlefield uit den boze is. Het andere moment is het teamplay. Het ene moment schijn ik met een flashlight in het gezicht van m'n teammates, het andere moment revive ik iedereen. Het is maar waar ik zin in heb.

Vind je dat egoistisch? Dan neem je games misschien iets te serieus.
Inderdaad, maar het andere uiterste (zoals jij hier zegt) doe ik dan ook weer niet.

Bv: snipen doe ik nauwelijks, uit het principe dat ik het zelf haat als ik gesniped wordt.
Noobtuben doe ik in geen enkele game, ook uit principe.
Die flashlight in BF3: heb ik 1 keer gebruikt maar eerlijkgezegd vind ik die lame. Geeft mij zelfde gevoel van "misbruik" als bij noobtubing.
UMP nauwelijks gebruikt omdat die overpowered is. Iedereen liep er mee rond, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
Ik had dus net een kleuter op Black Ops zitten. Ik zat heel even in een hoekje om te reloaden, gaat hij er 20 minuten voor zitten, zodat ik geen kant op kan. Profiel: http://steamcommunity.com/profiles/76561198002830037/

Dit heb je bij Battlefield nooit. Daarom stap ik ook over naar Battlefield. Daar heb je geen kleuters.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
RobinNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:06:
Ik had dus net een kleuter op Black Ops zitten. Ik zat heel even in een hoekje om te reloaden, gaat hij er 20 minuten voor zitten, zodat ik geen kant op kan. Profiel: http://steamcommunity.com/profiles/76561198002830037/

Dit heb je bij Battlefield nooit. Daarom stap ik ook over naar Battlefield. Daar heb je geen kleuters.
Sorry hoor, maar; ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Dude, ooit gehoord van een reconnect. Of connect naar een andere MP game.
En ook in BF heb je dit soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Daarom speel ik COD, omdat mensen als jij overstappen naar Battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Is het ook niet dat er enorm veel pubers zijn die COD spelen (en dus de kleine kindjes). Dat is volgens mij gewoon het nadeel van een enorm populaire hitserie te zijn. De broertjes van mijn vriendin zijn ook zo. Heel stoer doen dat ze eentje gekilled hebben, maar zelf niets van het spel doorhebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin argument. Ik kom regelmatig pubers (wat kleuters spelen namelijk nog niet.. heeft met motoriek te maken) tegen op BF. Het geprezen teamwork uit Battlefield werkt alleen als je speelt met mensen die je kent. Incidenteel kom je onbekenden tegen die je zullen helpen. Er lopen regelmatig medics aan me voorbij terwijl ik lig te wachten. BF heeft in theorie de beste papieren qua teamwork maar ik de praktijk komt er vaak niks van terecht.

Ik was van plan om voor BF3 te gaan maar de beta (MP-demo) is me verschrikkelijk tegengevallen op de PS3. De PC versie is amazing! Ik heb MW3 gepreorderd. Omdat ik niet bijzonder veel tijd meer heb om te spelen, geef ik de voorkeur aan kortere/arcade potjes ipv de meestal langere potjes in BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede Gamers,

Speel gewoon waar je jezelf het best bij voelt!

Ik speel op de console PS3, en speel hoofdzakelijk COD... Maar heb geprobeerd om BF3 een kans te geven door de MP Beta eens te spelen (vanwege de zogenaamde super engine), moet zeggen super game als je houdt van verstoppertje spelen met een sniper aan het eind van de map.

Ik sla deze game dan ook zeker over, en ga voor MW3!
Weet wat ik ervan kan verwachten, weet hoe de guns etc. zich gedragen.
Weet dat er N00btubers en Campers zijn (overigens in elke FPS), maar deze pak je aan door in een vast Team te spelen en zijn dan kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

_/-\o_

Daarom speel ik COD, omdat mensen als jij overstappen naar Battlefield.
*Grinnik*. :)

Het is echt complete onzin dat "volwassen" mensen BF3 spelen, en "kleuters" MW3. Games worden door kinderen gespeeld. Games zijn niet bedoeld voor volwassenen, hoe graag je dat ook denkt.

Ik zou het trouwens zomaar kunnen zijn geweest. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de battlefield bèta ook geprobeerd, viel me ook ietwat tegen. Begreep wel dat t, gezien ook de fouten, redelijk vroege versie was. Twijfel nog of ik m ga kopen. Mw3 koop ik sowieso, battlefield wacht ik toch even de recensies af. En ja in beide spellen zul je onvolwassen gamers tegenkomen, dat houd je toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:45:
[...]

Het is echt complete onzin dat "volwassen" mensen BF3 spelen, en "kleuters" MW3. Games worden door kinderen gespeeld. Games zijn niet bedoeld voor volwassenen, hoe graag je dat ook denkt.

Games zijn net zo goed voor volwassenen.... geef eens een reden waarom dat niet zo zou zijn?

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crypter schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Games zijn net zo goed voor volwassenen.... geef eens een reden waarom dat niet zo zou zijn?
Dat zei ik niet. Ik zei dat ze niet bedoeld zijn voor een volwassen publiek. Dat betekent niet dat volwassenen geen games mogen spelen. En er zijn natuurlijk ook uitzonderingen: games die WEL gericht zijn op een volwassen publiek.

Maar over het algemeen denk ik dat games gericht zijn op de jeugd. Tot hun 18e gamen de meesten nog wel, daarna krijgen ze er steeds minder zin in. Later spelen ze helemaal geen games meer. Het is uiteindelijk gewoon niet meer leuk, mensen neerschieten en monsters verslaan en zo.

Zoals ik al zei, dat betekent niet dat er uitzonderingen zijn. Ik denk dat Tweakers.net redelijk wat volwassen gamers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat jij het toch niet helemaal snapt dan, als jij denkt dat games niet voor volwassenen bedoeld zijn. Super Mario misschien niet, maar je gaat mij niet vertellen dat een God of War of Forza voor kinderen zijn bedoeld. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic
Ik ben 28 getrouwd en 2 kinderen, mijn gamepassie is juist past begonnen na mijn 18de!
Speel door de weeks elke avond +/- 90 minuten en in het weekends mits niets anders gepland tot de late uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

Dat zei ik niet. Ik zei dat ze niet bedoeld zijn voor een volwassen publiek. Dat betekent niet dat volwassenen geen games mogen spelen. En er zijn natuurlijk ook uitzonderingen: games die WEL gericht zijn op een volwassen publiek.

Maar over het algemeen denk ik dat games gericht zijn op de jeugd. Tot hun 18e gamen de meesten nog wel, daarna krijgen ze er steeds minder zin in. Later spelen ze helemaal geen games meer. Het is uiteindelijk gewoon niet meer leuk, mensen neerschieten en monsters verslaan en zo.

Zoals ik al zei, dat betekent niet dat er uitzonderingen zijn. Ik denk dat Tweakers.net redelijk wat volwassen gamers heeft.
Ik denk dat je dit even moet lezen: http://www.gamer.nl/nieuw...e-leeftijd-gamers-32-jaar

Denk je echt dat ontwikkelaars op basis van deze cijfers, games gaan maken die gericht zijn op jeugdigen?

edit: Ik denk dat je echt een volledig verkeerde perceptie hebt hoor. Ik game juist meer dan vroeger (net als de persoon hierboven). Reden: meer geld voor games en een console, eigen huis en daardoor meer tijd en ruimte.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 18-10-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastische reeks!

Ga inmiddels ook eerder richting de 30 dan richting de 20, en ik heb dit jaar aardig wat afgegamed. Ik zie juist de gameindustrie steeds volwassener worden en er komen ook steeds meer games die zich juist meer richten op het "oudere" segment. Dat games voor kinderen zijn is, naar mijn mening, een achterhaald begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

Dat denk je verkeerd. Er zijn duizenden 18+ers die nog steeds met passie gamen. Er zijn ook talloze 18+ clans (sterker nog, het jonste lid van onze clan is 32 :X )

Gamen (en dus ook mensen neerschieten/monsters verslaan) is iets van alle leeftijden. In mijn omgeving ken ik dan ook zat personen die al 25 jaar lang spelen en nog steeds niet uitgekeken raken op shooters, rpg's & rts games.
bram1984 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

Ik game juist meer dan vroeger (net als de persoon hierboven). Reden: meer geld voor games en een console, eigen huis en daardoor meer tijd en ruimte.
Idem hier.

Waar ik vroeger ongeveer 50 euro per 3 maanden aan spellen & hardware uitgaf, is dat 500 euro per 3 maanden. en ontwikkelaars weten dat ook. Een volwassen heeft nu eenmaal meer te besteden.

[ Voor 23% gewijzigd door ChojinZ op 18-10-2011 11:29 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien had ik het verkeerd. Ik had geen idee van dat onderzoek. Ik merk gewoon dat het vaak kinderen zijn. Online kan je dat horen via de microfoon. Ik ken geen enkele ouder van vrienden van me die gamen. Maar als het onderzoek zegt dat de gemiddelde leeftijd 32 jaar is, dan zal dat wel zo zijn.

Ik zei trouwens al dat er altijd gamers zijn die WEL volwassen zijn, dus met voorbeelden komen waarbij je zegt dat je vrienden die gamen allemaal 18+ zijn, dat heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 14-16 oid bent dan ken je ook niet zo veel mensen van 20-30, net zo min als andersom.

Stond laatst op een bruiloft waarbij 'mijn' generatie allemaal aangaven CoD te spelen waarop de jongens van 16 riepen dat dat een noob spel was en dat zij BF speelden. Was wel een grappig omgedraaide wereld moment. (Volgende verjaardag toch maar een paar Xboxen meenemen om die jongens te leren wat noob is en wat niet. :P)

Net zoals velen hierboven ben ik meer gaan gamen naar mate ik meer te besteden heb. Ook het verdwijnen van 1 uur per dag spelen regels draagt bij hieraan. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik merk toch dat ik (naar mate ik ouder ben) meer neig naar BF achtige spellen.
Meer ruimte om rustig je tactiek te bekijken.

In COD val je geregeld midden in de actie, even rustig in een hoekje en je bent meteen een noob camper gay.
Wil je even iets ander dan alleen met je primairy wapen ben je een akimbo noob, of shotgun noob.

Als ik even een 15-30 minuten wil spelen pak ik MW2, als ik langer ga spelen dan vind ik zeker BF beter.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:37:
Hmm, misschien had ik het verkeerd. Ik had geen idee van dat onderzoek. Ik merk gewoon dat het vaak kinderen zijn. Online kan je dat horen via de microfoon. Ik ken geen enkele ouder van vrienden van me die gamen. Maar als het onderzoek zegt dat de gemiddelde leeftijd 32 jaar is, dan zal dat wel zo zijn.

Ik zei trouwens al dat er altijd gamers zijn die WEL volwassen zijn, dus met voorbeelden komen waarbij je zegt dat je vrienden die gamen allemaal 18+ zijn, dat heeft geen zin.
Vaak merk je ook niet dat je met volwassenen aan het spelen bent. Ik heb een aantal vrienden die al jaren vader zijn en ook een redelijk zware en serieuze baan hebben, maar zodra ze online zijn is daar nog maar weinig van te merken. Dan zijn het weer net kinderen. ;)
Aan het ingame gedrag is dat dan ook te merken. Om de haverklap wordt er getrolled in de chat, zijn ze bezig met glitchen en noemen ze alles wat rondloopt met tubes een noob. :+ Gedrag wat normaliter alleen toegeschreven wordt aan jongeren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:12:
Ik merk toch dat ik (naar mate ik ouder ben) meer neig naar BF achtige spellen.
Meer ruimte om rustig je tactiek te bekijken.

In COD val je geregeld midden in de actie, even rustig in een hoekje en je bent meteen een noob camper gay.
Wil je even iets ander dan alleen met je primairy wapen ben je een akimbo noob, of shotgun noob.

Als ik even een 15-30 minuten wil spelen pak ik MW2, als ik langer ga spelen dan vind ik zeker BF beter.
Geldt volgens mij voor andere spellen ook. Als je een spel niet speelt "zoals het hoort", dan ben je een noob.

Ik vind het altijd wel grappig. Ik ging laatst voor het eerst Search & Destroy spelen in MW2. 9 van de 12 mensen was aan 't quickscopen. Prima, moeten ze zelf weten. Juist wel chill. Was ik als laatste over, probeerde een kerel me te "360-noscopen" vanaf een dak. Ik hoef geeneens te schieten, hij had zichzelf al gedood :D.

Wat later in dat potje besloot ik te gaan flanken. Ik dus een rondje om de map lopen, sta ik achter de laatste vijand die een quickscope gevecht houdt met twee van mijn teammates. Ik loop rustig op 'm af, blijf even staan en bam, ik schiet 'm door z'n hoofd met m'n shotgun. Game over. Krijg ik daarna serieus kritiek (lees: een heleboel geschreeuw en gescheld) omdat ik niet aan het quickscopen was. Ik heb die jongens later op alle mogelijke manieren geirriteerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahaha. "Actual game footage" :D

Het is wel zo dat veel games zichzelf iets te serieus nemen. Jammer dat ik Saints Row nooit zo leuk heb gevonden. Ik ben meer een GTA persoon. Of Just Cause, nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verkeerde topic. :P

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 18-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet perse. De trailer maakt BF3 en MW3 belachelijk. Vandaar dat ik 't hier hebt gepost.

Edit: of had jij iets geschreven en dat toen ge-edit omdat het in het verkeerde topic was?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:37:

Gaming is nog een relatief nieuwe vorm van entertainment.
We zullen dus meer en meer mensen zien die blijven gamen op latere leeftijd.
Ik ben zelf 20j en ken tal van mensen die blijven gamen.

Iedereen blijft ook films kijken, of je nu 6j bent of 60j. Gaming is gewoon als film kijken, maar dan in een interactief jasje gestoken. ;)

Mensen die kinderen hebben en gamen zal je nu nog relatief weinig tegenkomen. Maar over een generatie of twee zal dit niet meer weg te denken zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:53:
Als je 14-16 oid bent dan ken je ook niet zo veel mensen van 20-30, net zo min als andersom.

Stond laatst op een bruiloft waarbij 'mijn' generatie allemaal aangaven CoD te spelen waarop de jongens van 16 riepen dat dat een noob spel was en dat zij BF speelden. Was wel een grappig omgedraaide wereld moment.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb nu een tijdje bfbc2 gespeeld(190 uur) na Black Ops achter me te hebben gelaten. Gezien we nu tussen beta en final zitten ging ik gisteren even MW2 spelen. In de chat: U mad bro, fuckin noob, piss off tuber, ump noob, quickscope gay, U mad bro, hacker, aimbotter, thermal noob en zo ging het in de lobby nog verder. Op basis van de stemmen denk ik niet eens dat het jongens van een jaartje of 16 zijn, op de 1 of andere manier heb ik een mentaliteitsverandering gezien sinds MW2.

Los van dat ik COD saai vind geworden(weinig diepgang, uitdaging en het oog wil ook wat) denk ik dat juist die mentaliteit het grootste nadeel is geworden aan COD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gameranx.com/u...cores-in-norwegian-press/

Afbeeldingslocatie: http://www.gameranx.com/img/11-Oct/bf3-questions.jpg

Oef....

Ik kan me niet voorstellen dat EA echt zo dom zou zijn, maar het geeft wel iets aan over degene(n) die die "human error" heeft//hebben gemaakt. Een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Black
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het al waar is, vind ik het eigenlijk wel begrijpelijk. Als je BF3 laat reviewen door een fervent COD-fan, zou het resultaat ongetwijfeld anders zijn dan wanneer je het laat reviewen door een echte BF-fan. Volgens mij gebeuren dergelijke dingen echt niet alleen bij BF(3). Zo verplichten sommige ontwikkelaars ook bijna dat sommige games gereviewd worden, door degene die mee geweest zijn met leuke tripjes naar bijv. de UK/VS. Een redacteur die daar naartoe zal zijn gegaan zal, al dan niet onbewust, zich misschien toch enigszins schuldig voelen tegenover de ontwikkelaar en de game eerder een (te) hoog cijfer dan (te) laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:30:
http://www.gameranx.com/u...cores-in-norwegian-press/

[afbeelding]

Oef....

Ik kan me niet voorstellen dat EA echt zo dom zou zijn, maar het geeft wel iets aan over degene(n) die die "human error" heeft//hebben gemaakt. Een beetje vreemd...
Ik vermoed een fake, want er zitten toch wat stomme fouten in. Missende spaties en niet echt lopende zinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Asgaro schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

Gaming is nog een relatief nieuwe vorm van entertainment.
We zullen dus meer en meer mensen zien die blijven gamen op latere leeftijd.
Ik ben zelf 20j en ken tal van mensen die blijven gamen.

Iedereen blijft ook films kijken, of je nu 6j bent of 60j. Gaming is gewoon als film kijken, maar dan in een interactief jasje gestoken. ;)

Mensen die kinderen hebben en gamen zal je nu nog relatief weinig tegenkomen. Maar over een generatie of twee zal dit niet meer weg te denken zijn. :)
Moeten jullie op PC gamen, leeftijd is reltief hoger dan consoles, iedereen kan een console kopen of krijgen maar een game pc krijg je niet 1,2,3 van je ouders en zijn het dus veelal mensen met geld of die geld ervoor over hebben en dus ook een baan hebben, mensen met een baan zijn veelal 24+

Ik merk een groot verschil tussen voip op console en voip op pc, op pc veel rustiger en minder veel minder gescheld of gelul.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik me afvraag hoe "realistisch" het is, vond ik het zeker grappig (en ook best herkenbaar eigenlijk):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:44:
Hoewel ik me afvraag hoe "realistisch" het is, vond ik het zeker grappig (en ook best herkenbaar eigenlijk):

[video]
_O-

Zeker grappig en herkenbaar, je hoort zovaak mensen door de headset die met compleet andere dingen bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0GjR0aXsUyY&]

ben het wel met m eens eiglijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik denk dat ik volgend jaar MW3 koop in de aanbieding. Ga geen 45 euro (ps3) betalen voor een spel wat al 4 jaar het zelfde is...
Multiplayer heeft bijna geen vernieuwing en de single player erger ik me altijd weer aan met COD. Vind het heel irritant dat als je op één plek blijft staan er continu een nieuwe golf van enemys aan komt. Je moet eigenlijk het hele spel rushen anders komt er geen einde aan...
Battlefield heb ik nooit gespeeld. Misschien dat ik dit jaar het een kans geef.

Het is alleen jammer dat al mijn vrienden COD kopen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeka schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:34:
Ik denk dat ik volgend jaar MW3 koop in de aanbieding. Ga geen 45 euro (ps3) betalen voor een spel wat al 4 jaar het zelfde is...
Multiplayer heeft bijna geen vernieuwing en de single player erger ik me altijd weer aan met COD. Vind het heel irritant dat als je op één plek blijft staan er continu een nieuwe golf van enemys aan komt. Je moet eigenlijk het hele spel rushen anders komt er geen einde aan...
Battlefield heb ik nooit gespeeld. Misschien dat ik dit jaar het een kans geef.

Het is alleen jammer dat al mijn vrienden COD kopen.
Misschien is Call of Duty gewoon geen spel voor jou. Ik snap bijvoorbeeld echt niet dat mensen FIFA leuk vinden. Ja, soms een potje spelen is wel leuk met wat biertjes, maar het is steeds tegen een balletje aantrappen en bla bla bla bla.

Als ik zeg dat ik Battlefield 3 niet leuk vind omdat de maps zo groot zijn en omdat er voertuigen inzitten, dan maakt het BF3 nog geen slecht spel. Jij vind dingen saai (zoals de singleplayer) die andere mensen weer super vet vinden. Het is niet erg om iets niet leuk te vinden.

Anyway, ik zie een heleboel verbeteringen ten opzichte van MW en MW2. Een voorbeeld: Spec Ops is ipv een "extraatje" een heel nieuw spel geworden, bijna net zo groot als de multiplayer en zeker groter dan de singleplayer. Dit lijkt misschien klein, maar is echt een super idee van IW en SH-Games.

Battlefield heb ik ook nog nooit gespeeld, dus natuurlijk zal BF3 voor mij "nieuwer" aanvoelen. Dat betekent niet dat MW3 geen geweldig spel is. Er zijn echt heel veel Call of Duty fans, en het lijkt erop dat MW3 een GIGANTISCHE game gaat worden. Zoveel te doen....

Ik hou van rivaliteit. Dankzij rivaliteit kan ik binnenkort de twee beste shooters ooit spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb me ook wel vermaakt met de COD mulitplayer maar ik denk dat er weinig nieuws inzit. Ik wacht de reviews wel af...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Hahaha, wat een gigantische nerd is dat dan :D Wat een onzin fanboy shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:05:
[...]

Hahaha, wat een gigantische nerd is dat dan :D Wat een onzin fanboy shit.
Dat hij niet dezelfde mening als jij heeft betekent niet meteen dat hij een gigantische nerd is. Hoewel hij me inderdaad een gigantische nerd lijkt :D

Het is wel grappig dat als een Battlefield 3 fanboy dit zegt over MW3, het opeens OK is. Ik snap nog steeds niet hoe die mensen zich zoooooo druk kunnen maken over MW3 (over het HATEN van MW3), dat ze alle youtube filmpjes, artikels en forums af moeten gaan alleen maar om hun gal te spuwen over een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeka schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:03:
Ik heb me ook wel vermaakt met de COD mulitplayer maar ik denk dat er weinig nieuws inzit. Ik wacht de reviews wel af...
Ik denk dat je de Strike Packages wel gaat merken. Voor de rest zijn het vooral kleine verbeteringen in de MP. Balance in wapens en perks en zo. Dingen als de prestige shop. Wapens levelen.

Je moet je afvragen: wat valt er nog te verbeteren in FPS-land? Je ziet het ook met BF3. Het is dan wel een zwaar verbeterde engine, maar als je kijkt naar het totaalplaatje (wat MP betreft), dan speel je hetzelfde als Bad Company 2. Naast kleine maar goeie verbeteringen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:16:
[...]

Je moet je afvragen: wat valt er nog te verbeteren in FPS-land? Je ziet het ook met BF3. Het is dan wel een zwaar verbeterde engine, maar als je kijkt naar het totaalplaatje (wat MP betreft), dan speel je hetzelfde als Bad Company 2. Naast kleine maar goeie verbeteringen natuurlijk.
Betere en meer physics, betere graphics, meer player capaciteit op servers. Een shooter zal altijd een shooter blijven. En het doel (de tegenstander ombrengen) zal ook niet snel veranderen. Maar er is nog ontzettend veel ruimte voor verbetering.

En dat is ook meteen de rede dat ik ben afgeknapt op de COD franchise. Waar ze vroeger erg vernieuwend waren, blijven ze nu maar hangen bij het oude.
Geen betere graphics, geen physics, nog steeds 32 spelers.... Iets wat BF3 mij wel gaat brengen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:16:
[...]

Er valt nog heel veel te verbeteren in FPS-land ;)
En dat alles komt samen in zomer 2012 in één spel: ArmA3 :D

Hoewel het een simulator is, welke voor veel mensen te groot en te ingewikkeld is, geeft het wel aan dat alles wat "wij" willen gewoon mogelijk is:
- zo realistisch mogelijk (wapens, voertuigen, landschap)
- MP met honderden spelers
- geen game-on-rails, maar zelf je strategie kunnen bepalen
- oneindig aan uren gameplay
- zelf je missies maken (in-game editor)

Wat wil je nog meer? Kill-streaks? Unlocks? Perks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:52:
[...]

Betere en meer physics, betere graphics, meer player capaciteit op servers. Een shooter zal altijd een shooter blijven. En het doel (de tegenstander ombrengen) zal ook niet snel veranderen. Maar er is nog ontzettend veel ruimte voor verbetering.

En dat is ook meteen de rede dat ik ben afgeknapt op de COD franchise. Waar ze vroeger erg vernieuwend waren, blijven ze nu maar hangen bij het oude.
Geen betere graphics, geen physics, nog steeds 32 spelers.... Iets wat BF3 mij wel gaat brengen... 8)
Betere graphics noem ik geen grote verbetering. Ja, je ziet het verschil direct tussen BF3 en BC2, maar de game verandert er niet door. En meer spelers zie ik ook alleen maar als een extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:53:
[...]

Er valt nog heel veel te verbeteren in FPS-land ;)
En dat alles komt samen in zomer 2012 in één spel: ArmA3 :D

Hoewel het een simulator is, welke voor veel mensen te groot en te ingewikkeld is, geeft het wel aan dat alles wat "wij" willen gewoon mogelijk is:
- zo realistisch mogelijk (wapens, voertuigen, landschap)
- MP met honderden spelers
- geen game-on-rails, maar zelf je strategie kunnen bepalen
- oneindig aan uren gameplay
- zelf je missies maken (in-game editor)

ArmA III is een geweeeeldiiiig spel! Maar naast een spel dat zo realistisch mogelijk is, wil ik inderdaad een shooter met killstreaks, unlocks en perks. Gelukkig hebben we daar MW3 voor. En daarnaast vind ik BF3 ook vet, omdat het een hele goeie mix is tussen MW3 en ArmA III, en het is ook nog mogelijk om BF3 op m'n console te spelen, wat met ArmA III niet mogelijk is.

Dus nee, dit is niet alles wat "ik" wil, en ook niet alles wat "wij" willen. Mensen willen killstreaks, unlocks en perks. Maar mensen willen ook wat BF3 en ArmA III te bieden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik denk dat ik gewoon weer counterstrike ga spelen... Geen Perks geen voertuigen gewoon lekker knallen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Betere graphics noem ik geen grote verbetering. Ja, je ziet het verschil direct tussen BF3 en BC2, maar de game verandert er niet door. En meer spelers zie ik ook alleen maar als een extra.
Dat mag.
Ik vind het wel een verbetering. Betere gezichtskenmerken, voertuigen die er realisch uitzien, geloofwaardige explosie's: het zorgt er allemaal voor dat het realisme gevoel groter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

Heb je inderdaad gelijk in.
Ik vind het bizar dat er nog geen artikel verschenen is die dit aanhaalt.
Want hoe je het draait of keert: veel vernieuwing is er niet van BFBC2 naar BF3. Ze hebben de classes wat anders ingedeeld, en 1 nieuwe game mode (TDM) toegevoegd.
Daarnaast heb je nieuwe wapens en voertuigen maar dat is wel het minimum wat ze kunnen doen.
Dice had dit zelf ook gezegd "we took all the experience we had from all previous BF games", maar praten over "new gameplay elements" is er niet echt bij, simpelweg omdat niets echt nieuw te noemen is in dat gebied. :9

En toch kijk ik er naar uit. Ben al zeer lang fan van Battlefield.

Nu hebben ze vooral het technisch aspect zéér grondig aangepakt. Hoop dat ze bij komende BF games, of via DLC innoveren in de gameplay.
Anders zie ik de BF franchise over paar jaar exact dezelfde massale kritiek krijgen die CoD nu krijgt. :)

Want mensen houden ervan om bekende fenomen aan te vallen. Kijk naar al die lamers die op Justin Bieber zitten te kakken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yACjN.png
bron: http://www.reddit.com/r/g...ision_at_an_all_time_low/

Ik weet niet of dit al langs is gekomen maar ik vind dit wel heel erg ver gaan. Het lijkt een beetje op die kinderachtige actie van Samsung waar ze een GSII voor bijna niets weggaven naast en apple-store.
Concurrentie tussen de games is goed en logisch maar dit is gewoon heel erg triest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een advertentie van een winkel. Wat heeft EA of Activision ermee te maken? Ze willen klanten die een miskoop hebben gedaan binnentrekken met een lokkertje. Die winkel doet dat overigens vaker. De ene toptitel inruilen voor de ander vlak na release. Is eigenlijk wel fijn voor de consument niet?

Overigens overigens. EA is de moddergooier in deze strijd. Activision houdt zich juist bijzonder koest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

Zillion01

Obey your screen!

De infantry only modus heeft mij echt wel over de streep getrokken vwb BF3. Metro vond ik beter dan alles wat ik bij CoD ooit mee gemaakt had met close combat. Voertuigen interesseren me niets. Ze zijn erg simplistisch en niet fijn bestuurbaar. Dan speel ik liever Arma2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:46:
[...]

Heb je inderdaad gelijk in.
Ik vind het bizar dat er nog geen artikel verschenen is die dit aanhaalt.
Want hoe je het draait of keert: veel vernieuwing is er niet van BFBC2 naar BF3. Ze hebben de classes wat anders ingedeeld, en 1 nieuwe game mode (TDM) toegevoegd.
Daarnaast heb je nieuwe wapens en voertuigen maar dat is wel het minimum wat ze kunnen doen.
Dice had dit zelf ook gezegd "we took all the experience we had from all previous BF games", maar praten over "new gameplay elements" is er niet echt bij, simpelweg omdat niets echt nieuw te noemen is in dat gebied. :9

En toch kijk ik er naar uit. Ben al zeer lang fan van Battlefield.

Nu hebben ze vooral het technisch aspect zéér grondig aangepakt. Hoop dat ze bij komende BF games, of via DLC innoveren in de gameplay.
Anders zie ik de BF franchise over paar jaar exact dezelfde massale kritiek krijgen die CoD nu krijgt. :)

Want mensen houden ervan om bekende fenomen aan te vallen. Kijk naar al die lamers die op Justin Bieber zitten te kakken, etc.
Ik kijk ook heel erg uit naar Battlefield 3.

Dit alles geldt ook voor Modern Warfare 3. Het doet niet perse iets nieuws. Ja, Survival Mode is een mooie toevoeging, en dat Spec Ops nu matchmaking heeft maakt het een modus die bijna net zo groot is als de multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:53:
[...]

...

Voor mij liever niet maar als ik zo naar CoD en BC2+BF3 kijk lijkt dit zeer in trek te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
HaX0r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:33:
[afbeelding]

Hier kun je lekker discussiëren over welke beter is. Dit soort discussies zijn in de aparte Battlefield en Call of Duty topics niet gewenst. Voel je vrij om je mening te uiten over welk spel beter is. Post vooral hele verhalen met lange vergelijken tussen de 2 spellen/series. Houdt het wel netjes. Dit is geen flamewar topic. Gewoon een plek waar mensen die daar heel erg behoefte aan hebben hun mening kunnen uiten over het feit dat Battlefield en Call of Duty niet hetzelfde zijn en de een beter dan de ander is. Deze discussie wordt namelijk overal gevoerd nu, laten we het dan gewoon in 1 topic houden.

Ter inspiratie:
  • De verschillende engines.
  • Hoe goed er naar de community wordt geluisterd.
  • De verschillen die met elke release worden doorgevoerd.
  • Graphics.
  • Gameplay.
  • Beleving.
  • Doelgroep.
Huishoudelijke mededeling van de moderator:

[...]
* Het is "Houd het wel netjes", aangezien het in de bevelsvorm staat, dus geen -dt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gestopt halverwege, wat een ongelofelijke idioot.

I dun care bout Destruction
- leuk voor je, het is wel een erg leuke feature, die wel degelijk nut heeft!

Call of duty been around for 8 games, Battlefield only had 3 games
- OMG, telt ie echt serieus van BF1 naar BF2 naar BF3? Battlefield heeft 1942/1943/BF2/Vietnam/2142/BC1/BC2 en nog meer.

Graphics look thesame
- Buy glasses.

Het enige zinnige wat er uit zn mond kwam was zn beschrijving van Black Ops.

En als je dan zn andere video kijkt over "How I really feel about BF3"

Men and women are dying in Iraq for our freedom.

Nee, ze vechten omdat George Bush een debiel is en een oorlog om niks begon. De irak oorlog heeft NIKS, maar dan ook NIKS met de vrijheid van een Amerikaanse burger te maken.

Die gast snapt er echt geen zak van.

OT: SP van MW3 zal wel weer goed zijn, BF3 lijkt op beide fronten te gaan scoren, na het zien van de SP trailer echt benieuwd naar donderdag!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Betere graphics is leuk maar daar draait niet het hele spel op. Bad Company 2 is een reeks buitenom 'echte' battlefield spellen. Dat gevoel is daar dan ook stukken minder dan als bijv. in BF2/1942 etc. Daarbij zijn in BF3 de maps ook een stuk beter doordacht dan in bc2 wat sowieso een betere gameplay oplevert (minder campen, vast lopen op elke keer hetzelfde stukje met je team etc.).
De game verandert dus wel degelijk tov vorige delen.
Maar wat jij zegt kan je in feite over elke game zeggen: dirt 2 naar 3 >> betere graphics, nieuwe tracks etc.. modern warfare, nieuwe maps, nieuwe strikes oid.. etc. Echt een nieuwe feature toevoegen in een game die al uit 9 delen bestaat is gewoon moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het inderdaad voor alle franchises geldt. Als je een tweede deel van een serie uitbrengt, ben je zo gefocussed op het verbeteren van het vorige deel, dat innovatie niet veel aan bod komt. En dat is helemaal niet erg. Een franchise bestaat juist uit meerdere delen omdat het soort gameplay in die franchise populair is. In her geval van Battlefield is het de vehicle gameplay, in het geval van Call of Duty is het de "customize-your-soldier" gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:46:
Ik denk dat het inderdaad voor alle franchises geldt. Als je een tweede deel van een serie uitbrengt, ben je zo gefocussed op het verbeteren van het vorige deel, dat innovatie niet veel aan bod komt. En dat is helemaal niet erg. Een franchise bestaat juist uit meerdere delen omdat het soort gameplay in die franchise populair is. In her geval van Battlefield is het de vehicle gameplay, in het geval van Call of Duty is het de "customize-your-soldier" gameplay.
Ik vind het echt vervelend dat er zoveel mensen zijn die dit zeggen over wat call of duty goed maakt.. Of dat call of duty goed is door perks en unlocks, terwijl dat absoluut niet het geval is. Call of duty is goed omdat het hele soepele basic gameplay heeft, net zoals counter strike. Zonder veel opsmuk. Modern warfare daar en tegen... Heeft veel unlocks en perks, maar een stuk minder soepele gameplay dan call of duty 1/2.
Niemand maakt het onderscheid tussen call of duty en modern warfare, terwijl het verschil enorm is.

Voor mij is call of duty de eerste game die ik online speelde. Ik ben zo gewend geraakt aan de timings en patronen van tegenstanders en medespelers dat voor mij de overstap naar cod2 al te groot was. Het tempo en de algehele handling van wapens pastte een stuk minder bij mij dan cod1. Bij modern warfare was het voor mij helemaal niks meer. Door alle perks was er bijna niets meer te voorspellen. Je wist niet meer hoe vaak je iemand moest raken, wat je kan verwachten van de tegenstander, etc. Dat zorgde er voor mij voor dat ik niet meer goed keuzes kon maken in gevechten, omdat er te veel variabelen waren. Dat was na de basic call of duty gameplay te frustrerend om te kunnen aanpassen, voor mij.

Helaas zit call of duty 1 spelen er niet echt meer in, vanwege het lage aantal goede servers (geen?) en het slecht lopen van het spel op mijn nieuwe hardware. Nu heb ik mijn hoop gevestigd op BF3. Ik hoop dat de gameplay zo verschillend is dat ik niet meer vast houd aan de cod1 basis principes en beter kan overschakelen naar de andere gamplay, dat dit weer een spel is wat ik met plezier een jaar of 5 kan spelen.. Ik ben bang dat het niet aan die rol kan voldoen, maarja.. Hopen mag altijd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:06:
[...]

Ik vind het echt vervelend dat er zoveel mensen zijn die dit zeggen over wat call of duty goed maakt.. Of dat call of duty goed is door perks en unlocks, terwijl dat absoluut niet het geval is. Call of duty is goed omdat het hele soepele basic gameplay heeft, net zoals counter strike. Zonder veel opsmuk. Modern warfare daar en tegen... Heeft veel unlocks en perks, maar een stuk minder soepele gameplay dan call of duty 1/2.
Niemand maakt het onderscheid tussen call of duty en modern warfare, terwijl het verschil enorm is.

Voor mij is call of duty de eerste game die ik online speelde. Ik ben zo gewend geraakt aan de timings en patronen van tegenstanders en medespelers dat voor mij de overstap naar cod2 al te groot was. Het tempo en de algehele handling van wapens pastte een stuk minder bij mij dan cod1. Bij modern warfare was het voor mij helemaal niks meer. Door alle perks was er bijna niets meer te voorspellen. Je wist niet meer hoe vaak je iemand moest raken, wat je kan verwachten van de tegenstander, etc. Dat zorgde er voor mij voor dat ik niet meer goed keuzes kon maken in gevechten, omdat er te veel variabelen waren. Dat was na de basic call of duty gameplay te frustrerend om te kunnen aanpassen, voor mij.

Helaas zit call of duty 1 spelen er niet echt meer in, vanwege het lage aantal goede servers (geen?) en het slecht lopen van het spel op mijn nieuwe hardware. Nu heb ik mijn hoop gevestigd op BF3. Ik hoop dat de gameplay zo verschillend is dat ik niet meer vast houd aan de cod1 basis principes en beter kan overschakelen naar de andere gamplay, dat dit weer een spel is wat ik met plezier een jaar of 5 kan spelen.. Ik ben bang dat het niet aan die rol kan voldoen, maarja.. Hopen mag altijd.
denk dat bf3 juist meer verschillende gameplay biedt dan CoD. Buitenom dat het de verschillende voertuigen erbij heeft verschillen die maps ook onwijs veel. Van skydive map naar jungle naar nacht naar woestijn etc.. Ook de verschillende klassen en verschillende gametypes (rush, conquest, squad rush etc.) lijken me variatie genoeg bieden :P
jaar of 5 is wel veel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Sn0wblind schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 02:54:
ik vind het altijd zo frustrerend dat mensen de ene game beter als de ander noemen terwijl het hele andere game is. De engine is wel meer hightech van BF3 natuurlijk, maar de core gameplay is gewoon anders. Waar COD gewoon heel direct bestuurd en bespeeld en het meer moet hebben van close combat enzo is battlefield meer een uitgestrekt slagveld waar je alleen met een beetje teamplay echt ver kan komen.

Gewoon een hele andere game.

Daarnaast zijn de maps op gebied van online gameplay ook gigantisch anders, COD is vaak meer op urban maps gericht. straatjes, gangetjes etc met veel objecten in de map. Daar is BF vaak gewoon een groot heuvel gebied met een paar lege gebouwtjes. Wat zich wel perfect leent voor het slopen van gebouwen en voertuig gameplay.

beetje objectiviteit mist vaak wel bij dit soort discussies.

Beide games hadden zo overigens ook hun exploits, om over baseraping in BC2 maar niet te spreken. MW2 had weer het overusen van noobtubes en one man army perks. Maar een beetje goede speler speelt zichzelf daar wel omheen.
Hier ben ik het dan volledig mee eens. Toekomstis MW3 en BF3 kun je gewoon echt niet 1:1 vergelijken als het gaat om de multiplayer..

Tuurlijk, de mp van CoD is tegenwoordig steeds meer op de snelle en epische gameplay gericht waar je prima kans maakt om solo een lekkere score te halen zonder rekening te hoeven houden met je team (tuurlijk, deels afhankelijk van de gamemodus die je graag speelt..) waar dat bij BF (lees in dit geval -sowieso-: BC2) gewoon stukken moeilijker is. Als BF speler kun je in SDM in je eentje nog wel eens lekkere scores halen (uit ervaring) maar is het ontbreken van echte teamplay gewoon echt een gemis als je andere modi speelt. Voor mij was dat in ieder geval de reden om op een gegeven moment compleet van BC2 af te stappen. Als je niet mee levelt met de rest van de spelers ben je in BF al gauw nergens door het gebrek aan goede wapens waar je met CoD altijd (imho) sneller meekan met de rest.

Daarnaast is de invulling, zoals in de quote gezegd, van de multiplayers heel anders. BF is veel diverser van CoD als je kijkt naar de mogelijkheid tot het besturen van voertuigen, maar CoD vult dit dan weer in met het beschikbaar stellen van killstreaks die je in BF weer niet hebt.

Qua gameplay genieten deze games dus per speler een bepaalde voorkeur. Waar ik ervan kan genieten om lekker solo snel en hectisch te kunnen spelen en toch bovenaan te eindigen kan de echte BF speler het waarderen als hij / zij in een goed teamverband objectives kan overnemen en daarvoor credit ontvangt.

Dan is er nog het punt grafisch. Ja, daar ontvangt BF bij mij zeker heel veel punten omdat de echte innovatie bij CoD games gewoon totaal / compleet ontbreekt door gebruik te blijven maken van een jarenoude engine met wat lichte, doch niet echt cruciale, tweaks. Ik ga BF3 dus sowieso kopen om het voor mij een nieuwe kans te geven om mee te spelen in de multiplayer. Ook MW3 ga ik kopen, maar dat is met name omdat ik de gameplay ken, gewend ben en lekker vind om te spelen. Toch blijf ik het jammer vinden dat er gewoon geen vernieuwing in CoD games zit en dat er maar geld uit wordt getrokken door het uitbrengen van DLC's die vaak genoeg maps (denk aan zombies) bevatten die simpelweg geport zijn uit voorgaande games uit de reeks..

Al met al ben ik blij met een dergelijk topic als deze, ook al kom ik er nu (!) pas achter dat die bestaat. Discussies hier zijn moeilijk objectief te voeren maar kunnen desalniettemin boeiend zijn om te volgen. :)

Als deze punten allemaal al voorbij gekomen zijn in deze discussie, so be it. Zo denk ik erover en dat wilde ik dan even delen met de groep ;)

Flame on! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Troll, lange troll

[ Voor 99% gewijzigd door PWM op 23-10-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Laatst online: 09-07 01:28
Conclusie, het merendeel van de gamers zijn niets meer dan 'casuals'. Die hebben een xbox in de woonkamer staan waarop ze af en toe een potje CoD spelen met hun vrienden. Dat zij dat fijn vinden heeft verder niks met intiliigentie te maken, maar meer met de mate van interesse in games. Kijk, ik word stiekem wel een beetje vrolijk als ik een Arma filmpje kijkt waarop iemand wat met mijn IRL hoofd schud om rond te kijken, dmv een IR tracker.... Het jongetje verderop de straat wordt dat niet. Nee, hij wordt vrolijk van gezellig op de bank hangen en omstebeurten af en toe wat kogels afvuren.... Is dat een probleem? Nee, zeker niet... Zij hebben hun spel en ik heb het mijne. Neem ik gamen misschien te serieus? Misschien dan wel, maar ach god, je hebt ook mensen die postzegels verzamelen. Ik weet in ieder geval dat multiplayer console games niks voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zeker geen probleem, maar dan moeten ze wel niet gaan bitchen en zweren bij COD.

[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 23-10-2011 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sorry madmax, maar wat kun jij slap uit je nek lullen zeg. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je mensen beledigt (inclusief je lachwekkende poging om het weer goed te praten). En als je dan toch claimt zo ontzettend intelligent te zijn, maak dan in ieder geval geen spel- en grammaticafouten.

Maar je hebt MW3 al dus? Hoe is de game?

edit: Ik zou ook je filmreview even door iemand na laten kijken. Ik heb het na de eerste alinea opgegeven.

[ Voor 62% gewijzigd door bram1984 op 23-10-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enfin BF3 is voor mijn Pa te hoog gegrepen. Hij wil gewoon lekker simpel knallen zonder na te denken en dat is precies waar COD goed in is. Een knaller voor het VMBO volk.
Als je Pa ook GoT leest zou ik snel een leuke attentie voor hem halen. :P

Ik snap je punt wel hoor. Ben ook een CoD speler van het eerste uur. Heb ook nostalgische gedachtes aan CoD1 en UO (vooral met dat jeepje :P) maar dat is wel erg getekend door de tijd. Toen MW1 uitkwam was dat echt baanbrekend heftig. Door muren schieten, perks, killstreaks ik heb nog nooit zoveel aan 1 stuk gespeeld als in de eerste maand van MW1. Ook aan MW2 en zeker BO heb ik echter erg veel lol gehad. Als we het gaan hebben over welk spel je de allermeeste 'geweldig gaaf' momenten geeft dan scoren de nieuwere versies hoog. Misschien ben ik van een VWO type veranderd in een VMBO type. Dat kan. Of misschien waarderen verschillende mensen, op verschillende leeftijden verschillende dingen in spellen. Zo lees ik thuis heel sjiek NRC, als ik bij de kapper zit kan ik gewoon genieten van een Panaroma die ik niet eens zou overwegen te kopen om thuis te lezen. Vroeger las ik veel in de Bobo en vond ik kranten maar saai. :P

Ben overigens geen echte CoD fanboy. Ik gooi zo een beetje alle FPS games in de zwarte doos of mijn andere zwarte doos (PC :P). Het is allemaal niet zo zwart wit als dat je het doet lijken. Er zijn zat mensen te vinden die genieten van andere games of andere versies van games. En het mooie is dat dat allemaal mag en kan. Ik zou me minder druk maken over wat mensen leuk vinden en vooral doen wat je zelf leuk vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

@madmaxnl;

Ik vind het vooral legendarisch dat je iemand afkraakt op z'n intelligentie vanwege zijn spelling, en vervolgens verder gaat met een post vol met spelfouten. Heerlijk.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat ook nog ja, en wat staat er nou eigenlijk? :+

CoD3 is hij voor het gemak ook maar even vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@madmaxnl: Leuk, je excuus aan het einde van je post, maar je maakt het er alleen maar erger op. Als je al niet mensen had beledigd, heb je dat zeker gedaan na dat "excuus". Een tip: zeg nooit tegen iemand op het VMBO dat je jaloers bent op hem omdat hij niet geplaagd is door enige vorm van intelligentie. Ik kan je garanderen dat je dan een klap krijgt.

Er zijn bepaalde groepen die een soort waas voor hun ogen hebben. Je hebt het bij Apple fans, bij PC gamers, en nu ook bij Battlefield fans (dit geldt niet voor alle fans van die groepen natuurlijk). Er is iets wat hen laat denken dat ze superieur zijn. Call of Duty is voor domme mensen, en Battlefield voor slimme. Console gamers zijn geen echte gamers. De iPhone is de beste telefoon ooit.

Weet je, misschien kijken we gewoon op verschillende manieren tegen games aan. Ik kijk niet perse naar franchises, ik koop gewoon een spel als ik het leuk vind. Zo kan ik bijvoorbeeld opeens een spel van een franchise kopen die al heel lang bestaat (Battlefield 3). Ik vind die perks, unlocks en killstreaks leuk. En ik ben denk ik niet de enige. Op het internet lees je misschien dat iedereen liever terug gaat naar de "basics". Terug naar Call of Duty 4, of zelfs terug naar Call of Duty 2. Maar dat is niet wat het merendeel wilt. Het merendeel komt niet op het internet om zijn of haar mening te geven. Het merendeel speelt gewoon lekker. En dat is denk ik het geval bij Call of Duty. Call of Duty heeft niet echt een fanbase. Veel mensen die Call of Duty spelen, tja... die spelen gewoon. Die hebben schijt aan wat andere mensen denken. En eigenlijk hebben ze geeneens schijt. Ik ben eigenlijk ook zo, met het verschil dat ik het wel leuk vind om te praten op het internet of mijn mening te geven.

Het enige wat ik hoef te weten van een spel is hoe leuk ik het vind. Dat ik dan een gammele auto koop voor de prijs van een Ferrari, dat maakt me geen reet uit.
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:17:
Ben overigens geen echte CoD fanboy. Ik gooi zo een beetje alle FPS games in de zwarte doos of mijn andere zwarte doos (PC :P). Het is allemaal niet zo zwart wit als dat je het doet lijken. Er zijn zat mensen te vinden die genieten van andere games of andere versies van games. En het mooie is dat dat allemaal mag en kan. Ik zou me minder druk maken over wat mensen leuk vinden en vooral doen wat je zelf leuk vindt. :)
Ik quote dit maar even, want ik vond die zin prachtig. Ik heb er eigenlijk niet veel meer over te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

@hierboven

Mooi , als het merendeel toch onverschillig is kunnen we eindelijk perks , killstreaks en deathstreaks eruit slopen , fatsoenlijke serverbrowser toevoegen en het MP gedeelte overlaten aan de mensen bij alteriwnet.

De enige vooruitgang van de laatste 3 delen zat in de SP (waar Blops dan weer een sprong achteruit was ).
Cod 2 en mw waren topgames , daarna werd de mp steeds propvoller met garbage , omdat er maar weer iets nieuws moest zijn om de jaarlijkse release te halen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:13:
@hierboven

Mooi , als het merendeel toch onverschillig is kunnen we eindelijk perks , killstreaks en deathstreaks eruit slopen , fatsoenlijke serverbrowser toevoegen en het MP gedeelte overlaten aan de mensen bij alteriwnet.

De enige vooruitgang van de laatste 3 delen zat in de SP (waar Blops dan weer een sprong achteruit was ).
Cod 2 en mw waren topgames , daarna werd de mp steeds propvoller met garbage , omdat er maar weer iets nieuws moest zijn om de jaarlijkse release te halen.
Het merendeel is niet onverschillig. Het merendeel hoeft niet zijn mening te geven op het internet. Het merendeel koopt Call of Duty omdat ze het een leuk spel vinden. Er zijn verschillende reden waarom iemand een spel leuk kan vinden. En in dit geval denk ik dat veel mensen de unlocks en het customizen leuk vinden.

En daar gaan we weer over hoe prut Call of Duty nu wel niet is. Dat is nou mijn punt: de mensen die Call of Duty spelen zullen dit nooit lezen, en als ze het al wel lezen, dan zullen ze alleen maar hun schouders ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jou mening Jeroen. Ik vind BO op álle fronten beter, leuker en gebalanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:47:
[...]

denk dat bf3 juist meer verschillende gameplay biedt dan CoD. Buitenom dat het de verschillende voertuigen erbij heeft verschillen die maps ook onwijs veel. Van skydive map naar jungle naar nacht naar woestijn etc.. Ook de verschillende klassen en verschillende gametypes (rush, conquest, squad rush etc.) lijken me variatie genoeg bieden :P
jaar of 5 is wel veel he ;)
Als call of duty 1 nog fatsoenlijk speelbaar zou zijn zou ik het waarschijnlijk nog elke dag spelen ^^ na 8 jaar.

5 jaar is inderdaad wel veel, maar het is leuk om zo ontzettend thuis te zijn in een spel. Dat je met 'alles' rekening kunt houden en weet wat je kunt verwachten.
Knip, don't feed the troll

[ Voor 113% gewijzigd door PWM op 23-10-2011 18:03 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Beetje lullig om je pa af te schilderen als dom vmbo mens waar je jezelf de lucht in prijst als intelligente bf3 speler.

Anyway.
Bf3 anytime !
Gewoon leuker.
Totaal subjectief uiteraard, daarom is deze 'discussie' bij voorbaat al kansloos.

CoD ook erg leuk en vermakelijk. Maar voor de lange duur en het wat meer tactische spel >> bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ohjee ik heb dan een groot probleem, ik beleef aan beide series veel plezier!
Stigmatisering :F

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 23-10-2011 13:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat de teugels in dit topic wat losser zijn, betekent niet dat je jezelf alles kan veroorloven

[ Voor 92% gewijzigd door PWM op 23-10-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

TR aanmaken

[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 23-10-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Iedereen die z'n tijd verdoet met videospelletjes in plaats van nuttige dingen is per definitie dom.

Zo, en nu ga ik weer verder met GTA 4.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Zo weinig respect hier ?
Ik schrik er gewoon van

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pannekoek141 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:57:
Zo weinig respect hier ?
Ik schrik er gewoon van
Gaat gewoon nergens over hier,
en deze game's zijn niet te vergelijken, punt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:56:
Iedereen die z'n tijd verdoet met videospelletjes in plaats van nuttige dingen is per definitie dom.

Zo, en nu ga ik weer verder met GTA 4.
GTA IV! Ik heb echt weer een nieuwe sandbox game nodig. Saints Row doet 't hem niet voor mij, en Just Cause 2 heb ik al teveel gespeeld.

On topic: Ik ben benieuwd waarom er nu opeens zo'n oorlog is? Ik kan geen game bedenken waarbij ook zo'n oorlog plaats vond. GTA en Saints Row? Geen oorlog! FIFA en PES? Ook geen oorlog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je zegt toch echt dat het er 7 zijn, en vervolgens noem je 3 niet op in de daaropvolgende opsomming. Ja, daaronder, maar daar ging het me niet om. Het is slechts een detail.

Wel weer jammer om de schuld bij dyslexie te leggen, terwijl je zelf mensen aanspreekt op hun spelling.

En ja, had ik het niet verwacht: doen alsof je expres een troll bericht post, en vervolgens inderdaad zeggen dat de mensen happen. Ik denk dat je gewoon ingezien hebt dat je dom lult, want ook al probeer je te trollen; waarom dan VMBO'ers gaan beledigen. :F

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 23-10-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Ik heb ze allebei op pre-order en ga aan allebei plezier beleven!

Wat een verschrikkelijk kinderachtig topic, games vergelijken is een ding, maar elkaar gaan beledigen? Kom nou...

[ Voor 18% gewijzigd door TheAshcat op 23-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat zo ook niet met elkaar te vergelijken zijn. De een is écht oorlog. De ander is meer arcade en stukken snellere gameplay. 'k bedoel dan bijv. herladen/ kleine maps/ snelle respawn/ quickscopen e.d.

als je in bc2 squad deathmatch gaat doen kom je al een stuk dichter bij call of duty.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 04:08:
[...]

Hij is niet bepaald intelligent, aan jou spelling en je mening *kuch*.
vind het wel vreemd dat je andere mensen onderuit haalt vanwege hun spelling terwijl je zelf expansion met een 't' schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

De SP van de Call of Duty games waren gewoon fantastisch.

Na het originele Half-Life (nog altijd beste SP ooit) en Half-Life 2, heb ik mij het meest geamuseerd met SP Call of Duty. MW2 was het beste, dan MW en dan BO.

De multiplayer van CoD heeft mij nooit echt kunnen bekoren omdat ik er nooit goed in ben geweest en team based spelen veel leuker vind. (Lang leve TF2)

De release van BF3 is voor mij de kans om misschien terug clan based te gaan spelen.
Met een nieuwe game, dus gelijke kansen voor iedereen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik ook nog maar eens mijn mening geven:
CoD vs BF is net zoiets als console vs PC. Ze lijken heel erg op elkaar, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is zie je dat het totaal verschillende dingen zijn. CoD is een game die je vooral makkelijk en snel even kunt spelen. Nu moet ik zeggen dat ik allang geen CoD multiplayer meer doe, dus het kans zijn dat ik fout zit, maar ik heb het idee dat je daar gewoon een server joint, een potje meedoet voor een zo hoog mogelijk k/d ratio en dan is het voorbij. Natuurlijk kun je gewoon heel veel potjes doen, maar het gaat daar vooral om de snelle actie. Een beetje zoals de console IMO; snel lekker spelen zonder al teveel fratsen.
BF is juist meer te vergelijken met de PC; je gaat er eens goed voor zitten en bent dan vaak een langere tijd bezig. Je kunt er veel meer mee, het is realistischer en meer gericht op teamplay. Iemand die rondjes rent (of erger: in een hoekje gaat snipen) en een k/d ratio heeft van 30/2 is leuk, maar je wint er niet altijd de match mee. Daarnaast heeft BF voertuigen, iets dat voor bijna iedereen toch wel een pluspunt moet zijn. Niet te vergeten de betere graphics, maar dat kan niet iedereen heel veel schelen (mij wel!)

Voor iedereen die het nog niet geraden had: ik heb BF3 gepre-ordered en zal MW3 waarschijnlijk niet eens downloaden voor de singleplayer. Iedereen die het anders doet moet dat zelf weten; sterker nog, iedereen die liever in z'n eentje een zo hoog mogelijke k/d ratio wilt halen zie ik liever bij CoD, dan kan er in BF3 tenminste goed samengewerkt worden (wat de matches honderd keer leuker maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Kain_niaK schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:15:
De SP van de Call of Duty games waren gewoon fantastisch.
Die vond ik altijd verschrikkelijk slecht, ik had altijd gevoel dat het meer een soort (slechte) actie film was, waar je vooral steeds aan het wachten was op de tussenfilmpjes. Ik heb bijvoorbeeld bij black ops gekeken hoe ver ik in de game kon komen zonder ook maar één schot te lossen, ik kwam vrij ver! :D

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

10K schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:05:
[...]

Die vond ik altijd verschrikkelijk slecht, ik had altijd gevoel dat het meer een soort (slechte) actie film was, waar je vooral steeds aan het wachten was op de tussenfilmpjes. Ik heb bijvoorbeeld bij black ops gekeken hoe ver ik in de game kon komen zonder ook maar één schot te lossen, ik kwam vrij ver! :D
MW en MW2 waren nog wel aardig (MW1 was meer dan aardig eigenlijk) qua SP, vooral het meerdere soldaten spelen en de samenkomst van beide verhaallijnen was goed. (All ghillied up en het washington lvl uit MW2 waren geweldig!)

Black ops was idd bagger, het verhaal was slap (ooh, ik hoor nummers, ooh, ik heb een imaginary friend, ooh vietnam is zo uitgemolken...)

Alleen het prison/werkkamp escape level was echt leuk, de rest was mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call of Duty games gaan mij alleen om de multiplayer.
De singleplayer speel ik met tegenzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Jeroenneman schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:16:
[...]

Alleen het prison/werkkamp escape level was echt leuk, de rest was mwah.
Eensch, dat level was sowieso leuk.

Call of Duty kun je een beetje vergelijken met Bruce Willis films: beiden komen in onmogelijke situaties en weten zich daar toch altijd uit te redden.

Delen bij die basis van Castro, echt zo onzinnig. Ja ik loop gewoon blind over een landingsbaan met aan alle kanten vijanden die op me schieten. Ja ik spring het vliegtuig uit en beman solo een antiaircraft kun zonder voortijdig uitgeschakeld te worden. Dat gebeurt echt pas net nadat het vliegtuig is opgestegen..

Maar zo promoot IW / TA het ook, als een epische actiefilm. Realiteit is op punten ver te zoeken, maar daar gaat het dan even niet om (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Wat ik me toch steeds afvraag is toch waarom het argument steeds gebruiken dat call of duty veel meer actie heeft? Als ik zonder bekende speel in een potje domination of capture the flag dan heb ik er bijna altijd last van dat mensen gewoon zitten te spot campen. Oke de map is kleine dus er loopt sneller iemand voorbij je maar minsten 50% van de mensen is alleen met een killstreak bezig. Vervolgens gaan dit soort spelers bf3 spelen en is de map veel groter waardoor ze minder man tegenkomen en ook niet beloond worden met killstreaks en dan wordt de actie traag en saai genoemd. Ik hoop dat in mw3 door de nieuwe streaks (cappen enz) de objective gameplay ook leuker worden in een random server. Overigens was dit ook best een probleem met bfbc2 dat heel veel mensen gewoon met een sniper op in de spawn gaan staan en eigenlijk niet deel nemen aan het spel in mijn ogen. Ik denk dat beiden games vet gaan worden jammer dat ze geen ranked dedicated servers hebben(althans dat hoorde ik) in mw3 want door de verbindingsproblemen in mw2 ben ik niet echt hoopvol. Ik hoop dat beiden games het goed gaan doen en daar heb ik ook alle vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Battlefield 3 will destroy Modern Warfare 3! Message to #CodDickriders!

Dus dit is de gemiddelde BF3 troll. Je weet wel, degenen die zoeken naar MW3 videos en forums, alleen maar om iedereen uit te schelden. Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd. Achtien/twintig jaar oude jongens die denken dat ze alles weten. Die denken dat ze "volwassen" zijn.

Deze jongen heeft niet door dat hij tegen lucht aan het schreeuwen is. Het enige wat ik kan doen is lachen. Hij probeerde Call of Duty fans kwaad te maken (die er geeneens zijn, de meeste die naar die video kijken zijn BF fans), maar de enige die hij kwaad maakte was hemzelf. Hij struikelt zelfs over zijn woorden, zo erg windt hij zich op! :D

Ik zeg gemiddelde BF3 troll trouwens, niet de gemiddelde BF3 fan. Voordat iedereen me begint uit te schelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Waarom voelen mensen de verleiding om hun mening op te dringen aan een ander ?
Who cares als 90% van de gamers CoD een betere game vindt ?!

Zolang EA maar games als BF3 blijft maken, zal ik , samen met de andere 10% , er 100% plezier aan beleven !

[ Voor 0% gewijzigd door Lasteraar op 23-10-2011 21:01 . Reden: spellingsfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lasteraar schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:01:

Zolang EA maar games als BF3 blijft maken, zal ik , samen met de andere 10% , en 100% plezier aan beleven !
Het is al lang geen 10% meer hoor! Eerder iets van 70 procent CoD, 30 procent Battlefield. Bovendien koopt denk ik de helft van de gamers dat BF3 koopt, ook MW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Laatst online: 26-01 03:52
Lasteraar schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:01:

Zolang EA maar games als BF3 blijft maken, zal ik , samen met de andere 10% , er 100% plezier aan beleven !
Moah het gaat meer om marketing, genoeg mensen gaan in Amerika pas iets vragen voor kerstmis en als er dan maar 1 game elk reclame blok komt koop je die, dit jaar zijn het er 2. Als ze daadwerkelijk cod de beste game vonden zouden ze toch echt cod4 de beste vinden. :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Houdt de discussie hier on-topic, vriendelijk en vooral constructief. De eerste de beste die beginnen met flamen en of trollen kunnen een paar dagen op vakantie.