Zie https://support.mozilla.com/en-US/army-of-awesome bijvoorbeeld voor firefox support via twitterFiber schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:34:
[...]
Is niet nodig. Daar heb je enthousiaste gebruikers voor...
Mooi voorbeeld van crowdsourcing ja maar wel begeleid door firefox.JackPoint schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:39:
[...]
Zie https://support.mozilla.com/en-US/army-of-awesome bijvoorbeeld voor firefox support via twitter
Ik denk niet dat de belastingdienst in die constructie trapt, een telco als ANBI.Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:
[...]
Wat een onzin! Juist als stichting heb je investeringsruimte omdat alles wat aan de strijkstok blijft hangen richting de statutaire doelstelling moet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat wanneer zo'n stichting als algemeen nut beoogende instelling kan worden aangemerkt dat alle investeringen die in de stichting worden gedaan door particuliere financiers belasting aftrekbaar zijn.
Waarom is winst maken trouwens zo verkeerd? Is dat nou echt een strijkstok? Krijg je in een vrije markt met concurrentie niet veel meer waar voor je geld dan wanneer die prikkels er niet zijn?
Correctie: een stichting mag winst draaien, welke aan de statutaire doelstelling besteed moet worden.RaZ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:34:
Een stichting mag geen winst draaien, alles moet idd terug geinvesteerd worden.
Hoe dat zo?Vervolgens is er 0,0 ruimte voor eventuele claims, rechtzaken voor wanbetalers, etc..etc..
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Al ik ergens lees dat KPN weer eens 5 miljard winst maakt of zo (verzonnen getal) dan heb ik toch altijd een beetje het gevoel van hé, dan had mijn abo dus ook nog wel een tientje of zo lager kunnen zijn. Winst maken is niet verkeerd, maar je kan ook overdrijven.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Juist en het jaar erop moet het 10 zijn en daarom 20 en daarop 30.Fiber schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:48:
Al ik ergens lees dat KPN weer eens 5 miljard winst maakt of zo (verzonnen getal) dan heb ik toch altijd een beetje het gevoel van hé, dan had mijn abo dus ook nog wel een tientje of zo lager kunnen zijn. Winst maken is niet verkeerd, maar je kan ook overdrijven.
Terwijl van 5 naar 6 en 6 naar 7 ook prima zou zijn.
Stuur een brief en wie weet ben jij na Eelco Blok aan de beurt.Mektheb schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:50:
Terwijl van 5 naar 6 en 6 naar 7 ook prima zou zijn.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Eigenlijk gaat het niet eens zo zeer om extreem lage prijzen, maar om meer realistische verhoudingen tussen data en bellen/sms. Met data limieten die van deze tijd zijn, thetering toestaan en betaalbare prijzen. Bij de meeste abo's van tegenwoordig betaal je voor belminuten en sms die je niet gebruikt en heb je veel te krappe data limieten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Goeie Tip !.8088 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:01:
[...]
Stuur een brief en wie weet ben jij na Eelco Blok aan de beurt.
Wat een berichten... Ik had even het gevoel dat mijn idee massaal afgeschoten zou worden.. ;-)
Afgezien of het haalbaar is, mijn ideeen over abonnementen zijn oa:
+1 ;-)
Afgezien of het haalbaar is, mijn ideeen over abonnementen zijn oa:
- Data en belminuten blokken. eigenlijk gewoon pre-paid met hogere kosten dan een maand abo
- Maand abo's voor telefonie/sms en data. Onafhankelijk van elkaar en in alle combinaties af te sluiten.
- Vooralsnog geen telefoons, of gewoon op afbetaling bij de maandelijkse abo kosten zodat alle kosten transparant zijn en je niet vastzit aan de druk om te MOETEN verlengen als je abonnement afloopt. Telefoon afbetaald? Dan betaal je alleen de abo kosten. ( Sim only )
- Ook voor roaming goede data deals.. ( Hier maak ik zelf veel gebruik van, zit nu in Spanje, morgen in Polen etc.. )
- Goede webinterface zodat status van verbruik makkelijk is te verkrijgen.
+1 ;-)
Ik zou waarschijnlijk ook overstappen! +1 voor dit idee!
Als zelfs de beheer stichting van de IKEA een ANBI is, kan een stichting die technologisch innovatie stimuleert voor mobiele data diensten, dat zeker.zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:43:
Ik denk niet dat de belastingdienst in die constructie trapt, een telco als ANBI.
Ja, dan wordt het het Makro model. Een vereniging kan overigens ook een ANBI worden.Maar het model dat je beschrijft is meer een coöperatie dan een stichting. In principe wil je dat alle klanten participant worden. Dat is wel weer een leuk idee.
Waarom winst maken verkeerd is is omdat je scheve gezichten krijgt als prijzen omhoog gaan, en salarissen onevenredig zijn. En zeker als de oorsprong van een concept in de community ligt. Ik zou dit idee liever zien als een XS4ALL achtige startup met principes, dan een nieuwe "Ben".Waarom is winst maken trouwens zo verkeerd? Is dat nou echt een strijkstok? Krijg je in een vrije markt met concurrentie niet veel meer waar voor je geld dan wanneer die prikkels er niet zijn?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Ben het zat die gezijk over de grote providers en om jullie te steunen ben ik weer eens ingelogd om het te laten weten dat ik overstap wanneer dit mogelijk is.
Ik kan me zo voorstellen dat bestaande providers veel grotere overheadkosten hebben dan je als T.net zou hebben. Aan de andere kant kunnen de grote providers de vaste kosten over veel meer abonnee's omslaan. Ik heb geen verstand van KPN/VF-wholesale tarieven, maar ik kan me zo voorstellen dat deze tarieven voor een klein volume niet zo gunstig zijn.
maar +1 voor het idee!
maar +1 voor het idee!
+10000 voor het idee!
<happy>''Wat is jou provider?'' '' HET TWEAKERS NETWERK" :D</happy>
<happy>''Wat is jou provider?'' '' HET TWEAKERS NETWERK" :D</happy>
Verwijderd
Ik denk dat het een goed idee zou zijn om eerst te inventariseren wat de kosten zouden zijn, en van daaruit een onderzoek houden op de FP om te kijken hoeveel tweakers serieus geïnteresseerd zijn om mee te doen.
Verder zouden er wel mooie tweaker specifieke abonnementen gemaakt kunnen worden met bijvoorbeeld 100 belminuten/smsjes en 1 of 2 gb data (daarna b.v. 1/10 van de snelheid ipv extra rekenen).
Want bij de huidige abonnementen zit je bij elke provider vast aan een ton belminuten en smsjes waar je niks mee kunt en voor waar je voor jan met de korte achternaam voor betaald.
+1
Verder zouden er wel mooie tweaker specifieke abonnementen gemaakt kunnen worden met bijvoorbeeld 100 belminuten/smsjes en 1 of 2 gb data (daarna b.v. 1/10 van de snelheid ipv extra rekenen).
Want bij de huidige abonnementen zit je bij elke provider vast aan een ton belminuten en smsjes waar je niks mee kunt en voor waar je voor jan met de korte achternaam voor betaald.
+1
Die overhead wordt ook over wholesale omgeslagen natuurlijk. Je krijgt wel korting maar natuurlijk maakt de telco winst aan de minuten/data die je inkoopt.Frank Martin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:00:
Ik kan me zo voorstellen dat bestaande providers veel grotere overheadkosten hebben dan je als T.net zou hebben. Aan de andere kant kunnen de grote providers de vaste kosten over veel meer abonnee's omslaan. Ik heb geen verstand van KPN/VF-wholesale tarieven, maar ik kan me zo voorstellen dat deze tarieven voor een klein volume niet zo gunstig zijn.
maar +1 voor het idee!
dit lijkt me een super plan, heb nu nog het geweldige t-mobile flex
dus laat maar komen
dus laat maar komen
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
+1
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Een hoop mensen tikken +1, maar hoe zie je dat voor je:
Zou je serieus overwegen om een Tweakers.net abonnement te nemen met bijv.: 2GB voor 30 euro en wat belminuten / smsjes per maand?
Zou je serieus overwegen om een Tweakers.net abonnement te nemen met bijv.: 2GB voor 30 euro en wat belminuten / smsjes per maand?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik zit de komende jaar en een paar maanden in ieder geval nog vast aan een T-mobile abo, wat ik niet erg vind btwBtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
Maar daarna zou ik inderdaad zeker overwegen om bij tweakers een abo af te sluiten, het liefste met 1GB data, en wat belminuten, heb tot nu toe nog meeer dan genoeg aan 1GB.
JaBtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik stem TEGEN: -1
Tweakers.net moet zich bezighouden met haar core-business: Nieuws, reviews, pricewatch, community voor tweakertjes, etc. Zoveel mogelijk de onafhankelijkheid waarborgen, en dat verdwijnt zodra het zelf producten op de markt gaat zetten waar zij over berichten, zij beoordelen en waarde oordelen over uitspreken.
Hoe kunnen ze anders nog een onafhankelijk stuk schrijven zoals reviews: Nieuwe abo's mobiel internet: de gevolgen voor jou
Ik snap dat bepaalde zaken commercieel interessant kunnen zijn, maar het gevaar is dat je in de commercie verzuipt en je je goede naam te grabbel gooit.
Tweakers.net moet zich bezighouden met haar core-business: Nieuws, reviews, pricewatch, community voor tweakertjes, etc. Zoveel mogelijk de onafhankelijkheid waarborgen, en dat verdwijnt zodra het zelf producten op de markt gaat zetten waar zij over berichten, zij beoordelen en waarde oordelen over uitspreken.
Hoe kunnen ze anders nog een onafhankelijk stuk schrijven zoals reviews: Nieuwe abo's mobiel internet: de gevolgen voor jou
Ik snap dat bepaalde zaken commercieel interessant kunnen zijn, maar het gevaar is dat je in de commercie verzuipt en je je goede naam te grabbel gooit.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Om een virtuele provider te worden is het een vereiste om binnen een vrij korte termijn minstens 25.000 leden te hebben. (iirc). Daarnaast ben je er ongelofelijk veel tijd & geld mee kwijt.
Wellicht is het haalbaarder om aan te haken bij een bestaande virtuele provider die dezelfde opzet heeft, dan het wiel opnieuw uit te vinden, en uiteindelijk met 2 vrijwel dezelfde providers te zitten.
Wellicht is het haalbaarder om aan te haken bij een bestaande virtuele provider die dezelfde opzet heeft, dan het wiel opnieuw uit te vinden, en uiteindelijk met 2 vrijwel dezelfde providers te zitten.
En als je nu heel objectief kijkt dat er nu in 2 dagen maar 7 pagina's staan met reacties......
Dan kom je tot de conclusie dat dit never nooit levensvatbaar is.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Daarom, geen enkel marktonderzoek voor nodig, gewoon kijken hoeveel posts dr op een topic met een wild idee komen...CrankyGamerOG schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:04:
En als je nu heel objectief kijkt dat er nu in 2 dagen maar 7 pagina's staan met reacties......

-1. Ik zit een beetje in die markt, maar er dient echt heel veel geregeld te worden.marcop23 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:54:
- GEEN helpdesk, doe maar gewoon een subforum voor als je problemen hebt (bespaart veel!)
Stel: Je verliest in de nacht van zaterdag op zondag tijdens een feestje je telefoon. Als provider ben je dan verplicht om binnen 4 uur na de melding van de klant de simkaart te hebben afgesloten (Suspend). En zo zijn er nog veel meer "leuke" regels. Heb je toch al een helpdesk nodig die 24/7 bereikbaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door s3n op 12-08-2011 11:15 ]
Iedereen zegt nu doodleuk ja, maar ik geloof er geen barst van. Hoe dan ook zal deze virtuele provider stukken duurder worden en als puntje bij paaltje komt kiezen we natuurlijk alsnog voor de goedkoopste. Want bij de eindstreep kun je als virtuele provider wel heel iets meer bieden, maar helaas alleen tegen een onevenredig hoge prijs, waar te weinig mensen voor zullen kiezen. En om een virtuele provider te worden en te blijven (!) heb je wel voldoende klanten nodig.
Die virtuele providers richten zich voornamelijk op een bepaalde doelgroep. Die bepaalde doelgroep voelt zich of belazerd door de grote drie, of is meestal zeer gevoelig voor een leuke reclame, als je begrijpt wat ik bedoel. De grote 3 proberen daarmee een zo groot mogelijk publiek aan haar netwerk te binden, wat centen oplevert, ook al hebben die mensen daar geen flauw benul van (en ja, daar lopen er héél van van rond die dat niet begrijpen).
Nu is de tweakers doelgroep een "lastpost" commercieel gezien. Ze kosten meer geld dan de gemiddelde consument omdat er doorgaans(!) meer gebruik wordt gemaakt van het dataverkeer en minder van de geld opleverende smsjes en/of belminuten. Dus waarom voor deze doelgroep een virtuele provider accepteren voor diensten die hoe dan ook in verhouding duurder zullen zijn dan bij de huidige abonnementen. Er zullen uiteindelijk altijd een paar mensen zijn die inderdaad ja zeggen, maar ik geloof niet dat het er genoeg zullen zijn, met de prijzen die men noodgedwongen zullen moeten voeren.
Die virtuele providers richten zich voornamelijk op een bepaalde doelgroep. Die bepaalde doelgroep voelt zich of belazerd door de grote drie, of is meestal zeer gevoelig voor een leuke reclame, als je begrijpt wat ik bedoel. De grote 3 proberen daarmee een zo groot mogelijk publiek aan haar netwerk te binden, wat centen oplevert, ook al hebben die mensen daar geen flauw benul van (en ja, daar lopen er héél van van rond die dat niet begrijpen).
Nu is de tweakers doelgroep een "lastpost" commercieel gezien. Ze kosten meer geld dan de gemiddelde consument omdat er doorgaans(!) meer gebruik wordt gemaakt van het dataverkeer en minder van de geld opleverende smsjes en/of belminuten. Dus waarom voor deze doelgroep een virtuele provider accepteren voor diensten die hoe dan ook in verhouding duurder zullen zijn dan bij de huidige abonnementen. Er zullen uiteindelijk altijd een paar mensen zijn die inderdaad ja zeggen, maar ik geloof niet dat het er genoeg zullen zijn, met de prijzen die men noodgedwongen zullen moeten voeren.
pepernooot
Als tethering mag teken ik nu nog het contract!BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
ik zou gelijk een abbo nemen, tweakers zijn reeël, KPN en vodafone niet
-
Zodra ik kan wel.BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
Tweakers staat voor mij voor iets wat ik kan vertrouwen, dat kan ik van KPN en Vodafone en Tmobile niet zeggen.
+1, idemMektheb schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:28:
[...]
Zodra ik kan wel.
Tweakers staat voor mij voor iets wat ik kan vertrouwen, dat kan ik van KPN en Vodafone en Tmobile niet zeggen.
-
een vriendelijke vriend
[ Voor 73% gewijzigd door xheroxkefx op 12-08-2011 11:34 ]
-
Ik stem voor!s3n schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
-1. Ik zit een beetje in die markt, maar er dient echt heel veel geregeld te worden.
Stel: Je verliest in de nacht van zaterdag op zondag tijdens een feestje je telefoon. Als provider ben je dan verplicht om binnen 4 uur na de melding van de klant de simkaart te hebben afgesloten (Suspend). En zo zijn er nog veel meer "leuke" regels. Heb je toch al een helpdesk nodig die 24/7 bereikbaar is.
Hier kan toch wel een mooie oplossing voor geregeld worden. Bijvoorbeeld dat je zelf je simkaart af kan sluiten via een webinterface oid?
Ik denk dat er wel meer van dit soort oplossingen gevonden kunnen worden. We zijn niet voor niets TWEAKERS
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Want elke bezoeker komt dagelijks in GR en voelt zich geroepen om hier een reactie te plaatsen? Denk dat deze replies niet tekenend zijn voor de rest van de doelgroep. Wat dus voor beide opvattingen een argument isCrankyGamerOG schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:04:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
En wat ga je doen als het bericht vanuit de website niet bij (bijv.) KPN uit komt. Bijvoorbeeld omdat de provisioning interface niet bereikbaar is. Laat je dan die simkaart actief tot een keer iemand dat detecteert? Als een klant dan gaat klagen dat die kaart ten onrechte te lang actief blijft, dan kan de provider de portemonnee trekken.Vae Victus schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:35:
[...]
Ik stem voor!
Hier kan toch wel een mooie oplossing voor geregeld worden. Bijvoorbeeld dat je zelf je simkaart af kan sluiten via een webinterface oid?
Ik denk dat er wel meer van dit soort oplossingen gevonden kunnen worden. We zijn niet voor niets TWEAKERS
Nog wat anders, wat denk je van fraude. _iedere_ nieuwe provider zal uitgeprobeerd worden. Ik ken een verhaal van een provider die in 1 weekend voor honderd duizenden euro's is opgelicht. Uiteraard fout, maar het gebeurd.
ik mis een "like" knop 
Maar als de prijzen hiervoor schappelijk zijn zou ik ook direct meedoen.
Maar als de prijzen hiervoor schappelijk zijn zou ik ook direct meedoen.
Wow, dit is wel een heel vet idee.
Precies wat ik zoek als mijn abbo over een half jaar afloopt
Precies wat ik zoek als mijn abbo over een half jaar afloopt
Goed idee, lijkt me dat je meer aandacht krijgt voor dit onderwerp via een Poll op de frontpage dan via het forum.
[ Voor 9% gewijzigd door Sniffert op 12-08-2011 12:36 ]
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de tweakmobile.net overheadkosten per abonnee veel hoger kunnen zijn dan de KPN-overheadkosten, ondanks dat tweakmobile.net in verhouding tot KPN een lagere overhead heeft, bv in de vorm van aantallen indirecten, marketingkosten, helpdesk etc. Simpel voorbeeldje: KPN totaal 1000 euro overhead toe te rekenen aan 1000 abonnee's, t.net totaal 50 euro overhead toe te rekenen aan 30 abonnee's. Tja...zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:49:
[...]
Die overhead wordt ook over wholesale omgeslagen natuurlijk. Je krijgt wel korting maar natuurlijk maakt de telco winst aan de minuten/data die je inkoopt.
ik betaal nu 15 euro voor 400 belminuten/sms, en daar binnen betaal ik 3 euro voor onbeperkt internet/FUP.
Ik wil wel iets omhoog, maar 30 euro per maand voor mobiel bellen + voor de grap een beetje internetten vind ik veel te hoog.
Ik heb een behoorlijk stapel belminuten nodig; en het gevoel om 'onbeperkt' (als mijn provider stuk is) te kunnen internetten.
Ik wil wel iets omhoog, maar 30 euro per maand voor mobiel bellen + voor de grap een beetje internetten vind ik veel te hoog.
Ik heb een behoorlijk stapel belminuten nodig; en het gevoel om 'onbeperkt' (als mijn provider stuk is) te kunnen internetten.
Ik zie dit plan zeker zitten. Wel wil ik niet meer dan 20 euro per maand betalen maar als ik daar een minimaal aantal belminuten en SMSjes voor krijg in combinatie met ongeveer 500 - 1000MB dan ben ik tevreden. Het liefst met verminderde snelheid na de "limiet" in plaats van extra betalen.
Als het aan mij ligt, dan sluit ik direct zo'n abonnement af. 1 gb p/m en 200 bel/sms voor +/- 25-30 euro en ik teken ervoor!
Mijn abbo loopt volgende maand af. Waar kan ik tekenen?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Mijn hele punt met het voorstel is dat dit al bestaat bij Vodafone! 
Willen jullie dus puur een Tweakers mobiele provider omdat je TWeaker bent (dus gunning) of omdat er echt geen passend aanbod (wat dus niet waar is
)
Willen jullie dus puur een Tweakers mobiele provider omdat je TWeaker bent (dus gunning) of omdat er echt geen passend aanbod (wat dus niet waar is
Gunning & VertrouwenBtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:33:
Mijn hele punt met het voorstel is dat dit al bestaat bij Vodafone!
Willen jullie dus puur een Tweakers mobiele provider omdat je TWeaker bent (dus gunning) of omdat er echt geen passend aanbod (wat dus niet waar is)
Mocht het mogelijk zijn zou ik overstappen!
Tetheren toelaten enzo.
Tetheren toelaten enzo.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Verwijderd
ABSOLUUT +1
En waarom? Vertrouwen, gevoel van kwaliteit en een redelijk goed voorgevoel over de prijzen van de abbo's (Niet hoger dan 40€ voor mij)
En waarom? Vertrouwen, gevoel van kwaliteit en een redelijk goed voorgevoel over de prijzen van de abbo's (Niet hoger dan 40€ voor mij)
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:53 ]
Hoe kun je tetheren als provider blokeren? Dat is meer een software kwestie van de mobiel zelf. Bij Android heeft dit altijd gemogen (zover ik weet) maar bij de ikFoon heeft het enige tijd geduurd voordat het mocht.Kecin schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:41:
Mocht het mogelijk zijn zou ik overstappen!
Tetheren toelaten enzo.
Voor de rest vind ik het wel een hele grote stap voor Tweakers.net om een virtuele provider te worden, als het mogelijk is zal ik een van de eerste zijn die gaat overstappen als mijn abbo over is, toch vraag ik me dan precies af wat de werkwijze wordt van T.net
- Bijna geen smsjes/belminuten
- Veel Data
- Goedkoop ofcourse
Nou wat ik je kan vertellen is dat een provider juist aan smsjes en belminuten kan verdienen en niet aan data, het lijkt me dus ook heel sterk dat dit überhaupt mogelijk is. Voor de rest lijkt het me ook niet zo makkelijk om dit op touw te zetten, je hebt gelijk een tiental mensen nodig om research te doen en om maar te zwijgen over de vele mensen die Tweakcall (o.i.d.) draaiend moeten houden. Het lijkt me zeer sterk dat dit allemaal door een paar mensen kan worden geregeld, ik heb ook geen zicht op de agenda van Tweakers maar volgens mij staat deze ook redelijk vol!
Succes
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG
Zou het zelf een beetje krom vinden als je een vergelijker van diensten bent (telefoonabonnementen in PW) en dan ondertussen zelf je eigen dienst gaat vergelijken (de nieuw te bouwen service).
Aan de andere kant: als er voldoende transparantie is/blijft kan het wel. Zeker met de reputatie die tweakers heeft.
edit: @ObAt: Providers kunnen, en doen, het blokkeren. Hoewel ik de restrictie bij Vodafone pas ben tegengekomen toen ik ben overgestapt naar een Blackberry BIS abonnement.
Aan de andere kant: als er voldoende transparantie is/blijft kan het wel. Zeker met de reputatie die tweakers heeft.
edit: @ObAt: Providers kunnen, en doen, het blokkeren. Hoewel ik de restrictie bij Vodafone pas ben tegengekomen toen ik ben overgestapt naar een Blackberry BIS abonnement.
[ Voor 21% gewijzigd door HenkEisDS op 12-08-2011 18:59 ]
In principe hoeft dat geen struikelblok te zijn, als je alle informatie netjes doorgeeft en niet de concurrentie stiekem verbergt in de PW moet dit goed mogelijk zijn. Het idee vind ik eigenlijk nog steeds wat apart, misschien wel de PiratenPartij ons wel helpenHenkEisDS schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:57:
Zou het zelf een beetje krom vinden als je een vergelijker van diensten bent (telefoonabonnementen in PW) en dan ondertussen zelf je eigen dienst gaat vergelijken (de nieuw te bouwen service).
Edit:
Lijkt me vrij moeilijk/onmogelijk om dit in praktijk te blokkeren, het is namelijk gewoon dezelfde data als die van jou mobiel afkomt. Het is net als je een router niet blokkeert maar wel de computer die erop is aangesloten, beetje apart![b][message=36569856,noline]edit: @ObAt: Providers kunnen, en doen, het blokkeren. Hoewel ik de restrictie bij Vodafone pas ben tegengekomen toen ik ben overgestapt naar een Blackberry BIS abonnement.
[ Voor 25% gewijzigd door ObAt op 12-08-2011 19:02 ]
Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG
+1,
ook zou ik sim only aanraden, niet iedere tweaker heeft het budget voor de laatste nieuwe high end telefoon.
ook zou ik sim only aanraden, niet iedere tweaker heeft het budget voor de laatste nieuwe high end telefoon.
Ja! +1BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
Ik denk dat hier wel veel animo voor is, gewoon lekker veel data en beperkt aantal belminuuten/sms.
Top idee!
Top idee!
Is prepaid bonus van T-mobile niet iets voor jullie? Voor 10 euro per maand onbeperkt ( op de T-mobile manier) internet en je kan er ook nog een beetje mee bellen
( moet het addertje nog zoeken
)
Misschien moet er een poll hierover komen om het wat meer aandacht te geven?
Eigenlijk is het een beetje de bedoeling om hetzelfde te doen als Mobile Vikings in belgië, namelijk 60 min, 1000 sms, en 2GB perpaid voor 15€
Eigenlijk is het een beetje de bedoeling om hetzelfde te doen als Mobile Vikings in belgië, namelijk 60 min, 1000 sms, en 2GB perpaid voor 15€
En dan zeker een henk op je zwarte iphone?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik overweeg eigenlijk eerder straks geen 60 euro te gaan betalen voor 2GB dat terwijl elke maand 80-90% van je belminuten ongebruikt in lucht op gaan. Een andere verhouding belminuten vs. data zou ik zeker voor tekenen.BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:
[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 12-08-2011 21:44 ]
Ik heb nodig 10 belminuten 10 smsjes en 500mb internet PM en dat het liefst voor 10euro of minder. Dus als Tweakers daar mee zou kunnen komen.... GRAAG!
+1 maar dan ook even in België lanceren aub
"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Als Tweakers.net dan ook op mobiel gebied net zo goed als als met computers kunnen we rekenen op leuke upgrades
Dan zeker +1 ... maar ja een virtuele provider heeft helaas niets met apparatuur te maken...
Hartstikke tof idee natuurlijk, maar ik denk niet dat dit realiseerbaar is
Ik denk ook niet dat Tweakers de focus te ver moet leggen van datgene dat wij en jullie met z'n allen goed doen
Maargoed, mocht het toch komen; ik zeg per direct m'n abo op en neem een bundel!
Ik denk ook niet dat Tweakers de focus te ver moet leggen van datgene dat wij en jullie met z'n allen goed doen
Maargoed, mocht het toch komen; ik zeg per direct m'n abo op en neem een bundel!
Ongeacht de prijs?Mi6 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:49:
Anyway, ik denk dat dit juist hét moment is om een virtuele data-minded provider op te zetten, zou me niets verbazen als er al een paar van die "snelle" jongens hiermee bezig zijn. Dat Tweakers.net zich hier niet mee bezig moet willen houden, onderstreep ik.
http://yor.minitroopers.com
Natuurlijk niet ongeacht de prijs. Het topic gaat ook niet over onbeperkt internet voor een hoge prijs, maar een correcte verdeling tussen data en bellen/smsen
TweakDSL enzo zijn toch ook soort van voortgekomen uit T.net? Of heb ik dat heel erg mis? Ik weet uiteraard dat T.net en TweakDSL totaal los van elkaar staan.Mi6 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:49:
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 12-08-2011 23:57 ]
The devil is in the details.
zo uniek is dat niet. Ik betaal met korting een stuk minder dan dat per maand incl dikke korting op mijn SGS2. Toegegeven huidige abonnementen zijn stuk duurder maar dan nog. Als je sim onlys gaat aanbieden moet het een stuk goedkoper kunnentim.scheffer schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:27:
Als het aan mij ligt, dan sluit ik direct zo'n abonnement af. 1 gb p/m en 200 bel/sms voor +/- 25-30 euro en ik teken ervoor!
geweldig idee!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Het idee staat me wel aan, maar kijk dan ook echt of je jezelf wel kunt onderscheiden van de rest. Je koopt immers nog steeds in bij de providers waar iedereen juist vanaf wil, en het zal dus lastig worden om jezelf rendabel te onderscheiden.
Tesla Model Y RWD (2024)
Om te beginnen is dit maar tot oktober, daarna betaal je weer 1 euro per mb.Mr_gadget schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:03:
Is prepaid bonus van T-mobile niet iets voor jullie? Voor 10 euro per maand onbeperkt ( op de T-mobile manier) internet en je kan er ook nog een beetje mee bellen( moet het addertje nog zoeken
)
bronPrePaid Bonus
Nu tijdelijk voor € 10,- per maand onbeperkt internet
Vanaf 1 augustus t/m 31 oktober nu voor € 10,00 per maand onbeperkt internet
Elke maand 150 minuten gratis met Bonus Bellen
Elke maand 300 sms'jes gratis met Bonus Sms
Extra voordelige tarieven: Bellen voor € 0,29 per minuut en sms'en voor € 0,12
Stap over naar PrePaid Bonus Sms of PrePaid Bonus Bellen en je tarief voor internet is dan € 1,- per MB met een maximum van € 10,- per kalendermaand. Dit wordt gewoon van je bestaande beltegoed afgeschreven en is volledig onbeperkt.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Tweakers.net als provider, zou ik meteen op overstappen, tenzij ze KPN gaan nadoen natuurlijk
Zeker +1
Verwijderd
lijkt me geweldig, in plaats van voor 70 euro 1000 belminuten en 2 gb voor 40 euro 100 belminuten en 2gb (of nog meer date
)
het zou gewoon geweldig zijn als t.net een viruele provider werd
het zou gewoon geweldig zijn als t.net een viruele provider werd
ik vind het een goed plan en ik denk dat tweakers er een mooie basis voor is. Het zou goed zijn als de potentie eens wordt onderzocht.
Sowieso zou ik beginnen door geen klantenservice op te zetten maar de vragen en reacties van gebruikers op een sub-forum te dumpen en de provider van tweakers voor tweakers maken. Dus geen onzin als DPI en tethering blokkeren. Je zou ook data-abonnementen aan kunnen bieden waarbij bellen en sms'en optioneel zijn. Ik bel en sms niks (ik hou iedere maand 99.9% over) maar verbruik wel veel data.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Inclusief gratis Tweakers.net-Abbo uiteraard!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik zie de tweaker als dezelfde groep als de orginele Xs4all-klanten. Beide mensen die weten wat er te koop is en weten wat ze willen. Wat jij hierboven meld is dat Xs4all al lang niet meer zou bestaan als provider, wat is volgens jou het verschil?dinkelover schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:16:
Iedereen zegt nu doodleuk ja, maar ik geloof er geen barst van. Hoe dan ook zal deze virtuele provider stukken duurder worden en als puntje bij paaltje komt kiezen we natuurlijk alsnog voor de goedkoopste. Want bij de eindstreep kun je als virtuele provider wel heel iets meer bieden, maar helaas alleen tegen een onevenredig hoge prijs, waar te weinig mensen voor zullen kiezen. En om een virtuele provider te worden en te blijven (!) heb je wel voldoende klanten nodig.
Ik snap je argument zeker, maar het is IMHO geen zekerheid, zoals jij het nu stelt.
* Tukk wil niet eens een 06-nummer hebben, alleen dataverkeer.
De vraag is duidelijk aanwezig, of het er een verdienmodel te vinden is weet ik niet.
T.net is 1 van de weinige plekken op het Internet waar dit idee kan starten, dus de vraag hier stellen is logisch.
[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 14-08-2011 08:49 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Nadat ik deze thread ben gestart ben ik even aan het zoeken geslagen.
Is er eigenlijk wel een andere provider die mij per maand 2G in NL en ook nog een europees data abo kan aanbieden?
Dat is wat ik nu heb via T-Mobile, maar deze abonnementen houden op te bestaan.
Dat is ook de reden dat ik deze vraag heb gesteld. Ik denk dat er zeker ruimte is voor een provider die ruime data limieten kan aanbieden icm beperkte bel/sms abo's. Of welke combinatie dan ook. Gezien de trend in NL denk ik niet dat het super goedkoop kan, dat maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik wil gewoon veel data kunnen verstoken!
Is er eigenlijk wel een andere provider die mij per maand 2G in NL en ook nog een europees data abo kan aanbieden?
Dat is ook de reden dat ik deze vraag heb gesteld. Ik denk dat er zeker ruimte is voor een provider die ruime data limieten kan aanbieden icm beperkte bel/sms abo's. Of welke combinatie dan ook. Gezien de trend in NL denk ik niet dat het super goedkoop kan, dat maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik wil gewoon veel data kunnen verstoken!
Ik wil niet eens veel data verstoken, ik wil alleen geen bel/sms kosten hebben en netjes betalen voor mijn dataverbruik.Koriel schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:21:
Nadat ik deze thread ben gestart ben ik even aan het zoeken geslagen.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Wellicht samenwerken met Apple? Bij Apple denken ze volgens dit gerucht ook na over een 'data only' iCloud telefoon. Of een soort iPod Touch 3G (4G?) http://techcrunch.com/2011/08/12/icloud-iphone/Tukk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:42:
[...]
Ik zie de tweaker als dezelfde groep als de orginele Xs4all-klanten. Beide mensen die weten wat er te koop is en weten wat ze willen. ...
De vraag is duidelijk aanwezig, of het er een verdienmodel te vinden is weet ik niet.
T.net is 1 van de weinige plekken op het Internet waar dit idee kan starten, dus de vraag hier stellen is logisch.
Tukk zou eens hier of hier moeten kijken. 2Gb voor net geen 30 euro. Als je dan ook zou kunnen bellen of gebeld zou kunnen worden zou dit een goed abo zijn voor de meeste tweakers denk ik.Tukk schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 08:42:
Als Tweakers al een virtuele provider zou beginnen zullen de prijzen sowieso rond die koers zitten vermoed ik..
Dit is een behoorlijk leuk en groot topic geworden
Ik ben blij dat zoveel mensen hier zijn komen reageren. Doet ons als redacteuren goed 
Een van de mensen die hier meepraat heeft me een dm gestuurd. Mijn reply deel ik graag met iedereen. Zijn vraag was: is er echt een kans dat Tweakers.net een virtuele provider wordt?
Een van de mensen die hier meepraat heeft me een dm gestuurd. Mijn reply deel ik graag met iedereen. Zijn vraag was: is er echt een kans dat Tweakers.net een virtuele provider wordt?
Zijn er meer mensen die dit idee zien zitten?Ondanks de geweldige steunbetuigingen van inderdaad best veel tweakers acht ik de kans niet echt groot. Als virtuele provider zit je altijd vast aan een van de providers met echte netwerken. T-Mobile is qua bereik onacceptabel voor veel tweakers, dus zouden we in zee moeten met Voda of KPN. En raad eens wie net de tarieven voor virtuele providers omhoog gegooid hebben? De andere optie is een eigen netwerk opzetten, maar dan zit je met frequentieveilingen, masten, gemeentelijke vergunningen... Dat lijkt ook geen haalbare kaart.
We krijgen dat dus denk ik niet rond. En zelfs als het wel zou kunnen, zal iemand anders ons te snel af zijn. Er is een gerenommeerd bedrijf volgens mijn info al bezig met juist die abo's die besproken worden in het topic. Op zich goed nieuws, maar die zou al kunnen lanceren volgende maand. Ons lukt dat nooit. Enige optie is daarbij aansluiten, maar dan heb je alleen een T.net-sticker over een bestaand abo. Ook niet ideaal, want dan hebben we geen tot weinig controle over de kwaliteit van het product. En we doen het goed, of we doen het niet.
Ik zie wel wat in een Fon-achtig initiatief. Iedereen kan zich aanmelden en zijn wifi-router openzetten voor andere tweakers (bijvoorbeeld via tweede netwerk op zelfde router), Dat lijkt me zelfs beter, omdat je dan op veel plekken snel internet hebt en het bovendien echt iets is van tweakers zelf en niet van het bedrijf Tweakers.net. Dan is er geen businesscase die we moeten verantwoorden bij VNU en ik denk dat het iets biedt dat veel tweakers zouden willen. Lekker op veel plekken snel kunnen internetten dankzij mede-tweakers: ik zie het helemaal zitten(en ik zou direct meedoen)
Leuk zo'n FON-initiatief, maar dat werkt eigenlijk pas goed als je echt heel erg groot bent.arnoudwokke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:50:
[...]
Zijn er meer mensen die dit idee zien zitten?
Er zijn al weet ik hoeveel van die FON-dingen, dus als je zoiets zou willen doen kun je beter met tweakers afspreken om allemaal zo'n ding te kopen (dan heb je en wifi op veel plekken, maar ook in het buitenland)....
Maar dan gewoon zonder dat wij allemaal van die dingen gaan kopen. We kunnen bijvoorbeeld afspreken dat we allemaal een tweede netwerk op onze router maken, zoals dit:
SSID: "Tweakers"
Encryption: Open
Veel Tweakers hebben DD of OpenWRT, waarmee dit mogelijk is. Ook zijn er waarschijnlijk heel wat routers die dit standaard kunnen, maar ik weet niet of de bandwidth te cappen is. We kunnen hier ook een topic over maken (ik heb genoeg tijd), en daarin dingen voorstellen en discussiëren.
Veel Tweakers hebben DD of OpenWRT, waarmee dit mogelijk is. Ook zijn er waarschijnlijk heel wat routers die dit standaard kunnen, maar ik weet niet of de bandwidth te cappen is. We kunnen hier ook een topic over maken (ik heb genoeg tijd), en daarin dingen voorstellen en discussiëren.
Is er daar meer info over? Mijn T-Mobile abonnement verloopt na een paar maanden, zou mooi zijn als dan zulke abonnementen kwamen.Er is een gerenommeerd bedrijf volgens mijn info al bezig met juist die abo's die besproken worden in het topic.
Chech: http://corp.fon.com/enmarcop23 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:20:
Maar dan gewoon zonder dat wij allemaal van die dingen gaan kopen. We kunnen bijvoorbeeld afspreken dat we allemaal een tweede netwerk op onze router maken, zoals dit:
Wij hebben zelf zo'n kastje en kunnen derhalve over de hele wereld gratis gebruikmaken van de wifi van anderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 14-08-2011 15:33 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En werkt dat nu echt goed?Matis schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:32:
[...]
Chech: http://corp.fon.com/en
Wij hebben zelf zo'n kastje en kunnen derhalve over de hele wereld gratis gebruikmaken van de wifi van anderen.
Of heb je alleen vaak genoeg wifi in echt drukke steden?
Ik ken zelf helemaal niemand die zo'n kastje heeft btw...
Op vakantie af en toe gewoon op open wifi netwerken van mensen/restaurants enz gezeten, ging op zich ook best prima af en toe.
Maar daar is dit topic niet voor.
Ik denk dat je bij Tweakers.net aardig wat goedkoper uit kan zijn. Als virtuele provider kan je natuurlijk kijken waar je de beste deals kan maken. Ook ben je 1 grote klant voor de betreffende telecomprovider waarbij je uiteindelijk hogere staffel korting behaald. Zo weet ik dat een bepaalde subprovider de sim-only abbonementjes afsluit bij KPN of Vodafone en deze inkoopt voor ongeveer 1 euro of zelfs iets minder en vervolgens 10 euro per maand vraagt aan hun klanten. Als dit bij Tweakers nou voor €2,50 zou kunnen? Mits tweakers mobiel geen commerciële insteek heeft. Ook zouden tweakers dan onderling bijv. 500 minuten per maand gratis kunnen bellen
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Jaa en een Tweaker OS en een Tweaker TV en ga zo maar door... Ik zie niet echt waarom nou juist Tweakers dit moet doen? Als ze dit al op zo'n kleine schaal doen halen ze er weinig winst uit en zit er wel een hoop werk in.
Niet geschoten is altijd mis.
Dekking met WiFi is wel uitermate lastig want het bereik is maar een meter of 50-75. Het probleem dat ik voorzie is dat de goedwillende aanbieder best in de problemen kan komen door kwaadwillende mensen die de open WiFi misbruiken voor minder plezierige doelen.arnoudwokke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:50:
Dit is een behoorlijk leuk en groot topic gewordenIk ben blij dat zoveel mensen hier zijn komen reageren. Doet ons als redacteuren goed
[...]
Zijn er meer mensen die dit idee zien zitten?
Ik zie het idee niet echt zitten. Dat werkt inderdaad alleen als heel veel mensen het gebruiken in dezelfde locatie. Tweakers zitten zelfs heel erg verspreid, Nederland en Belgie. Tegenwoordig heb je bijna overal WIFI of gewoon snel internet van de kabel.
Als een beetje tweaker dit niet kan vinden doet hij toch gewoon een Aircrack?
Als een beetje tweaker dit niet kan vinden doet hij toch gewoon een Aircrack?
Niet geschoten is altijd mis.
Idee +1, uitvoering... neh
Stel tnet wint 100x de lotto en krijgt het gedaan de volgende abo's:
Veel (5GB+) data en weinig minuten/sms voor vaste bonus prijs rond 50 euro of minder.
Samen te stellen pakket van min/sms en data:
25min: 1,50 euro
25sms: 1,50 euro
1GB: 7,50 euro
100min of sms: 6 euro
100sms: 5 euro (korting)
100min: 5 euro (ook korting)
Dus bij 5GB data en 50 min en 25 sms 4,50 + 37,50 = 42 euro p/m. Lijkt me schappelijk.
En bij 1GB data en 500sms en 200 min: 7,50 euro + 25 euro + 10 euro = 32,50 p/m
En dan per maand kunne veranderen.
Stel tnet wint 100x de lotto en krijgt het gedaan de volgende abo's:
Veel (5GB+) data en weinig minuten/sms voor vaste bonus prijs rond 50 euro of minder.
Samen te stellen pakket van min/sms en data:
25min: 1,50 euro
25sms: 1,50 euro
1GB: 7,50 euro
100min of sms: 6 euro
100sms: 5 euro (korting)
100min: 5 euro (ook korting)
Dus bij 5GB data en 50 min en 25 sms 4,50 + 37,50 = 42 euro p/m. Lijkt me schappelijk.
En bij 1GB data en 500sms en 200 min: 7,50 euro + 25 euro + 10 euro = 32,50 p/m
En dan per maand kunne veranderen.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI