dinkelover schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:16:
Iedereen zegt nu doodleuk ja, maar ik geloof er geen barst van. Hoe dan ook zal deze virtuele provider stukken duurder worden en als puntje bij paaltje komt kiezen we natuurlijk alsnog voor de goedkoopste. Want bij de eindstreep kun je als virtuele provider wel heel iets meer bieden, maar helaas alleen tegen een onevenredig hoge prijs, waar te weinig mensen voor zullen kiezen. En om een virtuele provider te worden en te blijven (!) heb je wel voldoende klanten nodig.
Die virtuele providers richten zich voornamelijk op een bepaalde doelgroep. Die bepaalde doelgroep voelt zich of belazerd door de grote drie, of is meestal zeer gevoelig voor een leuke reclame, als je begrijpt wat ik bedoel. De grote 3 proberen daarmee een zo groot mogelijk publiek aan haar netwerk te binden, wat centen oplevert, ook al hebben die mensen daar geen flauw benul van (en ja, daar lopen er héél van van rond die dat niet begrijpen).
Nu is de tweakers doelgroep een "lastpost" commercieel gezien. Ze kosten meer geld dan de gemiddelde consument omdat er
doorgaans(!) meer gebruik wordt gemaakt van het dataverkeer en minder van de geld opleverende smsjes en/of belminuten. Dus waarom voor deze doelgroep een virtuele provider accepteren voor diensten die hoe dan ook in verhouding duurder zullen zijn dan bij de huidige abonnementen. Er zullen uiteindelijk altijd een paar mensen zijn die inderdaad ja zeggen, maar ik geloof niet dat het er genoeg zullen zijn, met de prijzen die men noodgedwongen zullen moeten voeren.
Ik zie de tweaker als dezelfde groep als de orginele Xs4all-klanten. Beide mensen die weten wat er te koop is en weten wat ze willen. Wat jij hierboven meld is dat Xs4all al lang niet meer zou bestaan als provider, wat is volgens jou het verschil?
Ik snap je argument zeker, maar het is IMHO geen zekerheid, zoals jij het nu stelt.
* Tukk wil niet eens een 06-nummer hebben, alleen dataverkeer.
De vraag is duidelijk aanwezig, of het er een verdienmodel te vinden is weet ik niet.
T.net is 1 van de weinige plekken op het Internet waar dit idee kan starten, dus de vraag hier stellen is logisch.
[
Voor 10% gewijzigd door
Tukk op 14-08-2011 08:49
]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.