Kan Tweakers.net geen virtuele provider worden?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
In het artikel over de nieuwe abonnementen

Staat het volgende:
In de tussentijd wachten wij op een nieuwe provider met het omgekeerde model: schandalig veel data op volle snelheid met een beperkt aantal belminuten en sms'jes tegen een redelijke prijs.

Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar we mogen toch ook een beetje dromen? ;)
Ik, en met mij het leeuwendeel van de Tweakers denk ik, zijn het met bovenstaande quote helemaal eens en zullen als de plannen doorgaan waarschijnlijk wel overstappen.

Tweakers.net heeft een enorme schare trouwe bezoekers, een perfecte basis om een virtuele provider mee op te zetten.. DATA, en een paar belminuten. Dat is wat ik wil.

Vergezocht? misschien, maar MTV is het ook gelukt op basis van een muziekzender.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
Dat is een goed punt. Ik moet eerlijk zeggen dat er momenteel niet zullke plannen zijn. Hoewel je nooit nooit moet zeggen, zou ik er vooralsnog niet serieus rekening mee houden dat T.net binnen afzienbare tijd een virtuele provider wordt.

Aan de andere kant: als je de mensen die zulke beslissingen maken binnen dit bedrijf wilt overhalen, dan is een reactie van jou niet genoeg: mocht dit topic helemaal vol lopen met mensen die het met je eens zijn, is het hopelijk makkelijker om ze over te halen :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nou, bij deze dan, +1 voor het idee :)

39

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik dacht eigenlijk meer aan tweakers als politieke partij. :P
Een soort piratenpartij, maar dan met een stukje meer kennis en een hele hoop meer charme.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Easier said than done :+ Maar als het toch gedaan wordt, doe mij er ook maar eentje :P

The devil is in the details.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het idee is goed. Ik zou dan wel overstappen, als er veel data in de bundel zit. Hopelijk kan dit doorgaan. Het mag zelfs een sim-only provider worden, als dat de prijs nog verder omlaag brengt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Krijg een beetje het TweakDSL gevoel.

Eigenlijk zou je het dan gelijk goed moeten aanpakken; stichting oprichten en een kostendekkende provider worden. En als doel hebben om op basis van nieuwe techniek mobiel aan te gaan bieden. Denk aan WiMax, LTE, WLL.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• JeffreyvMaurik
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:32
Vergezocht? misschien, maar MTV is het ook gelukt op basis van een muziekzender.
Niet echt, eerder een 'hip' maniertje van KPN om nog meer abbo's te slijten.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Klinkt als een plan.

Er is een duidelijke doelgroep, die weet wat hij wil. Zoiets moet toch de moeite van het uitzoeken waard zijn lijkt mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Je zou de neiging hebben omdat eens uit te zoeken. Het zou best wel eens interessant kunnen zijn. Maar waar wordt Tweakers.net dan een dochter-provider van, Vodafone? Toch niet KPN hoop ik.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
En van wie denk je al dat dataverkeer te gaan inkopen tegen een schappelijke prijs ? ;)

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 02-10 11:52
Wat mij betreft +1 voor het idee :)

Blog

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Cool, ik zou het bijzonder serieus overwegen. Ik verbruik ook veel data en weinig belminuten, en heb veel behoefte aan een abonnement dat juist op data gericht is.

Ook heb ik het idee dat er bij Tweakers.net beter met mijn privacy wordt omgesprongen dan bij een willekeurige andere telecomprovider, dat zou (voor mij) ook een onderscheidende factor kunnen zijn.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
Hoeveel beter of goedkoper kun je het doen als virtuele provider. Ik kan me voorstellen dat geen enkele operator er nu op zit te wachten om voor een voor hier fatsoenlijk prijs bv een 10GB mobiel abonnement aan te kunnen laten bieden.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Lijkt me een goede voor tweak.nl. Die hebben al infra, en een 3G-abotje erbij moet relatief makkelijk zijn.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Keiichi schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:15:
Hoeveel beter of goedkoper kun je het doen als virtuele provider. Ik kan me voorstellen dat geen enkele operator er nu op zit te wachten om voor een voor hier fatsoenlijk prijs bv een 10GB mobiel abonnement aan te kunnen laten bieden.
Wat heb jij over voor 10GB?

Hier staat tekst

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Ik meld me aan! Al is het maar om T.net te steunen ipv T-Mobile en om tegen de richting waar telefoon providers naar toe willen in te gaan

edit: En betalen met karma! Wordt T.net er nog beter van :)

[ Voor 18% gewijzigd door digital-IMEI op 11-08-2011 11:19 ]

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51
Ik verwacht dat bellen zoals we dat nu doen er binnen een aantal jaren uitvliegt dus ook +1. Misschien samenwerken met Google ;)

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Afhankelijk van de hoeveelheid klanten zal T.net eerst met een MVNE moeten gaan praten, zij zijn de tussenpersoon als het gaat om een mobiele provider op te zetten.

Belangrijker vraag is, wat zou T.net meer bieden bovenop alle bestaande (stuk of 50) virtuele providers?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
Om even iets erbij te pakken waaraan providers nog niet zo snel willen beginnen. 100GB voor een mobiel abo is ook weer zo overdreven.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
laserboy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:14:
Je zou de neiging hebben omdat eens uit te zoeken. Het zou best wel eens interessant kunnen zijn. Maar waar wordt Tweakers.net dan een dochter-provider van, Vodafone? Toch niet KPN hoop ik.
Je hoeft niet een dochter te worden, dat zou betekenen dat de provider de baas is. Je kan ook gewoon alleen data inkopen. Dat kan heus nog wel, al zal het tegen hogere prijzen zijn dan 1 jaar terug.

Gewoon goedkoop data aanbieden, en belachelijk dure belminuten en smsjes, daar kan dan lekker geld mee worden binnengehaald. })

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
The_Double schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Je hoeft niet een dochter te worden, dat zou betekenen dat de provider de baas is. Je kan ook gewoon alleen data inkopen. Dat kan heus nog wel, al zal het tegen hogere prijzen zijn dan 1 jaar terug.

Gewoon goedkoop data aanbieden, en belachelijk dure belminuten en smsjes, daar kan dan lekker geld mee worden binnengehaald. })
_/-\o_

+1 voor het idee.

• djexplo
  • Laatst online: 01-10 10:52
Kan Tweakers.net geen virtuele provider worden?
Nee, ik denk niet dat dit gunstig voor de gemiddelde tweaker is. Normaal komen bij een provider zo wel mensen die hun internet een beetje gebruiken en mensen die het veel gebruiken.
Op het moment dat je voornamelijk tweakers de ultieme groot gebruikers op een netwerk hebt, kan je niet meer toe met een bandbreedte/klant verhouding van 1:50 maar ga je waarschijnlijk naar een veel duurdere bandbreedte/klant verhouding van 1:10 ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:08
Karmapunten.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat zou het kosten om data in te kopen voor Virtuele Provider?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

10 GB lijkt me erg overdreven, maar een virtuele Tweakers provider zie ik ook wel zitten! Het zou voor mij ook van belang zijn dat diensten als Skype, WhatsApp en andere SIP diensten, Google Voice? goed werken!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg610/scaled.php?tn=0&server=610&filename=dkzugh.jpg&xsize=640&ysize=640

/via @batumulia

[ Voor 67% gewijzigd door digital-IMEI op 11-08-2011 11:33 ]

• Mektheb
Zou wel super zijn.

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Yes please!!!!!!! +1000000000000000000

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 10:57
Zou inderdaad een goed idee zijn, als het maar niet via tmobile is dan heb je alsnog niet veel aan je 10gb internet :)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:25

Snippertje

Light up your life

Ik zeg doen!

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Het is zeker niet een slecht idee!
Ik zou de prijzen af moeten wachten natuurlijk, maar met de huidige telecom provider markt, zouden de prijzen wel heel raar moeten zijn wil ik me niet bij Tweakers aansluiten :)

• yannickie111
  • Laatst online: 24-09 11:55
Op zich vind ik het idee zeker niet verkeerd!

+1!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 09:10

giMoz

iets met meester...

ik zou het zeker wel overwegen ja...

Of niet natuurlijk...

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Inderdaad, veel Tweakers hebben toch een Smarthpone en gebruiken Whatsapp / Ping etcc, waaronder ik ook. Ik bel amper (30 minuten per maand), SMS ook zoiets.. Maar data gaat wel redelijk hard..

• GDOG1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 21:01
Bellen is verouderd
smsen is uit
dataverbindingen zijn in
T.Net for the win!!

als we maar onbeperkt data hebben dat niet na x MB wordt geknepen tot bijv 64/64 kbps

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Dit lijkt mij een erg mooi idee. Veel data, weinig belminuten :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58

-ET-

Phone Home

Ik zou dit ook wel zien zitten. Provider gericht op de techneuten. Veel meer op data gericht.

• Enfer
  • Laatst online: 18-09 16:32
GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:
Bellen is verouderd
smsen is uit
dataverbindingen zijn in
T.Net for the win!!

als we maar onbeperkt data hebben dat niet na x MB wordt geknepen tot bijv 64/64 kbps
Liever na een x Mb knijpen dan na een x Mb het 100-dubbele betalen .... ;)

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 19:39

Marientjuh

Fullstack developer

Dit idee is ook wel iets wat me aanspreekt!

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En hoe moet er dan geld verdiend worden? Of moet er gewoon veel geld gevraagd worden voor een abbo met weinig belminuten en veel dataverkeer?
Verder leuk idee :)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:
Onbeperkt bestaat niet.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Interesse, maar ook voor Blackberry.

• JefSnare
  • Laatst online: 09-11-2020
Een geweldig idee en ik weet zeker dat ik dan overstap. Prijs zou niet al te hoog moeten liggen maar ik denk dat je best onder de marktprijs kunt zitten omdat je in een klap een vrij grote marktspeler kan worden ;-)

Denk aan een pakket van bijvoorbeeld 2 tot 4GB per maand met 200 belminuten en/of smsjes. Tegen een schappelijke prijs wel natuurlijk ;-)

Qua inkoop. Stel dat 500 tot 1000 tweakers werkelijk overstappen.. dan heb je waarschijnlijk al je data inkoop eruit?!

Twitter Flickr

• GDOG1986
Enfer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Liever na een x Mb knijpen dan na een x Mb het 100-dubbele betalen .... ;)
point taken: Abonnement met vast bedrag per maand voor een bepaalde snelheid, geen extra kosten achteraf of erbovenop.

Verwijderd

Nog eentje?

Geen belang bij, en hoe zouden ze geld moeten verdienen met allemaal groot verbruikers.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
+1 ik zou me zeker aanmelden mits de prijs juist is.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

JefSnare schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:43:
Een geweldig idee en ik weet zeker dat ik dan overstap. Prijs zou niet al te hoog moeten liggen maar ik denk dat je best onder de marktprijs kunt zitten omdat je in een klap een vrij grote marktspeler kan worden ;-)

Denk aan een pakket van bijvoorbeeld 2 tot 4GB per maand met 200 belminuten en/of smsjes. Tegen een schappelijke prijs wel natuurlijk ;-)

Qua inkoop. Stel dat 500 tot 1000 tweakers werkelijk overstappen.. dan heb je waarschijnlijk al je data inkoop eruit?!
als virtuele provider onder de marktprijs gaan zitten en met je reseller concurreren op de prijs voor bandbreedte/dataverkeer? welke provider gaat dat toestaan op zijn netwerk :?

ik vind het een goed idee hoor en als er dit soort abbo's zouden komen zou ik er ook 1 nemen maar ik denk dat het als virtuele provider iig heel lastig wordt

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 11-08-2011 11:46 ]

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Zoiets met mogelijkheid om te accidenteel bellen/smsen (prepaid like) zou ideaal zijn:
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/internet/standaard

• Henk007
Ja de bestaande providers zijn achterlijk.
Als dit een winstgevend verdienmodel was zouden ze het zelf ook wel doen. Mobiele data is duur en dat zal wel een hele tijd zo blijven.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat de grote providers nu doen is de upload enorm knijpen, een abo met een beetje redelijke upload ( > 1 Mb/s) en normale tot snelle download (7,2 Mb/s lijkt me prima voor de meesten), en dan bijv. afrekenen met een vaste prijs per MB, in blokken van bijv. 500 MB. En netneutraal, ga je niet bemoeien met wat mensen dan met die data gaan doen (voip, sip, p2p, boeie, data=data).

Of een goed prepay model voor zowel data als telefonie, dat lijkt me ook een gat in de markt !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• GDOG1986
wat als je de mobiele data niet inkoopt maar over een mooie glasvezel laat lopen en alleen de antennes van de provider o.i.d huurt?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Ik zou direct overstappen.

Lekker kort.

Verwijderd

Het zou leuk zijn, maar een slim plan is het niet. Er zouden te weinig mensen op het netwerk zijn die wel betalen maar niet alles gebruiken... Waarschijnlijk wordt het zelfs DUURDER!

• Mektheb
Ik zou ook hier niet bang zijn genaaid te worden om het maar zo te zeggen.

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:52
Ik zeg tijd voor een poll op de frontpage. :+

• tostikop
  • Laatst online: 16:45
Goed plan! :D

Voordat ik volmondig ja zeg, ben ik wel benieuwd hoe het met de privacy zit, uiteraard wat het kost en hoe de dekking wordt ;)

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14

robertwebbe

Robert Webbe

Het idee is erg leuk maar de uitvoering bijzonder complex. Operator spelen komt uiteindelijk neer op een formule maken, wat biedt je voor welke prijs. Ik denk dat de meeste tweakers graag gratis de nieuwste high-end smartphone willen, onbeperkt snel internet en dat voor 10 euro per maand. En dan ook nog een uitstekende dekking en klantenservice. Als je dat realiseert moet er geld bij. Het zijn allemaal verhoudingen tussen prijs en prestatie.

Ik denk dat het alleen kan werken als er SIM-only abonnement wordt aangeboden (men koopt dan zelf een losse smartphone voor een paar honderd euro) en dat er maar 1 type abonnement is. Dus bijvoorbeeld een ongeknepen Vodafone lijntje (in sommige delen van Nederland max. 28.8 Mbps download) met een cap op 5 GB. Boven de 5 GB word je dan geknepen naar 512 Kbps totdat je op 10 GB uitkomt, dan moet je naar 128 Kbps.

Qua belminuten denk ik dat je 120 minuten of smsjes genoeg zou moeten hebben.

Vraag: Wat zou je hier als tweaker voor over hebben?

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51
robertwebbe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:16:

50eu

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik denk dat het alleen kan werken als er SIM-only abonnement wordt aangeboden (men koopt dan zelf een losse smartphone voor een paar honderd euro) en dat er maar 1 type abonnement is. Dus bijvoorbeeld een ongeknepen Vodafone lijntje (in sommige delen van Nederland max. 28.8 Mbps download) met een cap op 5 GB. Boven de 5 GB word je dan geknepen naar 512 Kbps totdat je op 10 GB uitkomt, dan moet je naar 128 Kbps.
35 euro als het op het KPN-netwerk zou zitten.

• Mektheb
HyperioN schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

inderdaad.

• magnifor
  • Niet online
Mits de prijzen acceptabel zijn en het KPN of Vodafone netwerk wordt gebruikt zal ik zeker overstappen. Ik bel/sms weinig en ben meer een man van de data. :P

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:54
HyperioN schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

Hier ook. Vodafone zou ik ook prima vinden.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lijkt mij wel wat, bellen en SMSen doe ik toch niet veel, maar wel data.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Nakebod
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Alleen al voor de (gezondere) concurrentie zou ik al ja zeggen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mektheb
Een Data abbo is meer dan voldoende vanwege het feit een hoop mensen pingen / whatsappe / viber/ google voice / skype etc.

Bel en SMS mag echt geknepen worden mij part.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kostendekkend. Geld verdienen aan een idee dat wij hier zelf neerleggen is not done.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Check! Dit klinkt erg goed. Zou zeker ideaal zijn als dit doorgaat!

Mijn vote heb je!

Professioneel Heftruck Syndroom

• SoeperKees
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Kostendekkend. Geld verdienen aan een idee dat wij hier zelf neerleggen is not done.
Wat is dat nou voor een onzin. Waarom zouden ze niet mogen verdienen aan de moeite die ze erin steken?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Tweakers is geen stichting. En het gaat hier om een wens die we hier uiten waarvan we hopen dat die gerealiseerd gaat worden.

[ Voor 45% gewijzigd door robertwebbe op 11-08-2011 12:35 ]

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

robertwebbe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:35:
Tweakers is geen stichting. En het gaat hier om een wens die we hier uiten waarvan we hopen dat die gerealiseerd gaat worden.
TweakDSL is ook geen onderdeel van tweakers. Het is een bedrijfsactiviteit die niet onder de website hoort. Dus het oprichten van een nieuwe entiteit onder een bepaalde rechtvoor gegeven een niet-commercieel doel, is heel normaal.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik denk dat de "hoge" kosten voor het dataverkeer complete bullshit zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat een partij als T-Meubel/Vodafeun/KPNee niet zelf peert op de AMSiX of NLiX.......
Het gros van het verkeer zal imho toch alleen nationaal zijn.

En zo niet, dan ligt daar de ruimte op het abbo van t.net imho....

De AMSiX is niet voor de niks de grootste exchange ter wereld (toch? :?)

Disclaimer : ik weet geen ruk van mobiel dataverkeer af :S

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-08-2011 12:40 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

CrankyGamerOG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:37:
Ik denk dat de "hoge" kosten voor het dataverkeer complete bullshit zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat een partij als T-Meubel/Vodafeun/KPNee niet zelf peert op de AMSiX of NLiX.......
Het gros van het verkeer zal imho toch alleen nationaal zijn.

En zo niet, dan ligt daar de ruimte op het abbo van t.net imho....
Je moet wel aan de IPX peering he...

• Henk007
Jullie snappen het niet.
Spraak verbruikt 13kbit/s , dit is 97 kByte per minuut. Een SMS is 144 bytes payload met wat overhead, het gaat echt nergens over. Dan begrijp je hoe providers winst maken en niet met jullie business model.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De kosten van mobiel internet zullen denk ik niet liggen aan het stukje peering naar weet ik veel wat. Het transport van je mobieltje naar de IP wolk zal wel een veel grotere kostenpost zijn.

• Mektheb
Henk007 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:39:
Jullie snappen het niet.
Spraak verbruikt 13kbit/s , dit is 97 kByte per minuut. Een SMS is 144 bytes payload met wat overhead, het gaat echt nergens over. Dan begrijp je hoe providers winst maken en niet met jullie business model.
Yup eerst goed voorverwarmen en dan, zo erg is het

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

TrailBlazer schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:39:
De kosten van mobiel internet zullen denk ik niet liggen aan het stukje peering naar weet ik veel wat. Het transport van je mobieltje naar de IP wolk zal wel een veel grotere kostenpost zijn.
Dat lijkt me raar....als je zelf de infrastructuur bezit en het transportmiddel, dan heb je toch geen kosten aan de verbinding?

ik vind het maar allemaal een beetje raar verhaal.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

CrankyGamerOG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

Dat lijkt me raar....als je zelf de infrastructuur bezit en het transportmiddel, dan heb je toch geen kosten aan de verbinding?

ik vind het maar allemaal een beetje raar verhaal.
Onderhoud ect ;) .

Edit: Trouwens +1 voor t.net als virtuele provider gericht op abbo's met veel data en weinig minuten.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2011 12:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

afschrijving op je apparatuur moet ook ergens van betaald worden. Die konden ze vroeger deels betalen van de hoge winstmarges op bellen. Die vallen nu weg en moeten die kosten ergens anders vandaan worden gehaald.

• Rebelle
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-01-2023
[...]

Qua belminuten denk ik dat je 120 minuten of smsjes genoeg zou moeten hebben.

Ik heb genoeg aan 30 belminuten en 10 sms'sjes. Wil 1 GB/maand. Ik heb daar EUR 15,-- voor over. Dit baseer ik op een prepaid abonnement van O2.de. In Duitsland kon ik op vakantie 1 GB krijgen voor 15 euro, en dat was 3 maanden geldig. Dus prepaid-data-abonnement zou ik ook te gek vinden, voor in m'n iPad. Dan hoef ik geen belminuten of sms.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat er nog aardig wat beren op de weg liggen... En dan, dan gaat T.Net veel tijd en moeite steken en dan besluit een bestaande provider ook zo'n abonnement aan te bieden? Want remember voor bestaande providers is dat binnen een paar uur geregeld (technisch)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mektheb
BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:24:
Ik denk dat er nog aardig wat beren op de weg liggen... En dan, dan gaat T.Net veel tijd en moeite steken en dan besluit een bestaande provider ook zo'n abonnement aan te bieden? Want remember voor bestaande providers is dat binnen een paar uur geregeld (technisch)
Maar die bestaande providers zijn allemaal laaielichters, Tweakers.net is dat niet

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk aan het principe van Mobile Vikings in België. Elke maand herladen voor 15 euro = 2 GB aan data verkeer. En de kostprijs van bellen en sms is iets hoger dan Proximus ed.

(Die regel van elke maand herladen voor gratis dataverkeer te krijgen moet met een korrel zout genomen worden, maat van mij heeft al een paar maanden niet herladen en heeft nog steeds 2 GB)

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:24:
Daarom denk ik dat Private Label een betere constructie is dan MVNO. Je doet dan "slechts" de marketing in je doelgroep, de rest wordt door de operator gedaan. Je krijgt dan SIM kaarten met je eigen merk, op de facturen staat je merk en de operator klantenservice neemt op met jouw merk.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Schoenmaker blijf bij je leest.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Want?

robertwebbe schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:39:
[...]

Daarom denk ik dat Private Label een betere constructie is dan MVNO. Je doet dan "slechts" de marketing in je doelgroep, de rest wordt door de operator gedaan. Je krijgt dan SIM kaarten met je eigen merk, op de facturen staat je merk en de operator klantenservice neemt op met jouw merk.
Klopt helemaal, vraag is alleen of de White Label / Private Label provider je wel de juiste marges kan bieden om dit effectief aan te bieden :)

Zeker interessant en volgens mij zijn er genoeg mensen in de community ;) die dit varkentje kunnen wassen :)

[ Voor 68% gewijzigd door BtM909 op 11-08-2011 13:45 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:44:
Zeker interessant en volgens mij zijn er genoeg mensen in de community ;) die dit varkentje kunnen wassen :)
Ik denk zeker dat er binnen de community verschillende groepen gebruikers zijn. Waar voor de een mobiele data honger meespeelt, terwijl de andere aan een 64/64 always on verbinding genoeg heeft. Als je daar in zou kunnen differentieren heb je wat betreft 'deze doelgroep' goud in handen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

Ik denk zeker dat er binnen de community verschillende groepen gebruikers zijn. Waar voor de een mobiele data honger meespeelt, terwijl de andere aan een 64/64 always on verbinding genoeg heeft. Als je daar in zou kunnen differentieren heb je wat betreft 'deze doelgroep' goud in handen.
Ik doelde meer op gekwalificeerde personen die deze tak kunnen opzetten :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Interessant concept.

Ik houd me in ieder geval aanbevolen!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• marcop23
  • Laatst online: 16:08
Ik zou ook overstappen zodra er echt een virtuele provider komen, dus +1

Wat heel cool zou zijn
  • GEEN helpdesk, doe maar gewoon een subforum voor als je problemen hebt (bespaart veel!)
  • Data is data, dus WhatsApp of Skype enz moet gewoon mogen
  • Kan Sim Only zijn, telefoons verkopen kan altijd nog en is te duur als beginner denk ik
  • Vodafone of KPN als netwerk
  • Een extra sim op hetzelfde abonnement, voor bijv een tablet of een telefoon die meegenomen kan worden in iets als een festival.
  • Geen overbodige dure dingen die alleen maar veel servers kosten

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

BtM909 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

Ik doelde meer op gekwalificeerde personen die deze tak kunnen opzetten :)
Dan denk ik even terug aan een bepaald SSD topic waar wordt gevraagd om 'gratis' op kantoor in Amsterdam te komen werken. Dat zal best leuk zijn met een vereniging of stichting. Maar niet om VNUMedia te spekken.

• Mektheb
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:54:
[...]

Dan denk ik even terug aan een bepaald SSD topic waar wordt gevraagd om 'gratis' op kantoor in Amsterdam te komen werken. Dat zal best leuk zijn met een vereniging of stichting. Maar niet om VNUMedia te spekken.
:Y

• GDOG1986
je kan natuurlijk ook een deal sluiten met smartphone makers om exclusief telefoons aan te mogen bieden, neem dan de high-enders, de meeste tweakers hebben er één (of meer)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08
Een GSM is niet nodig, gewoon 150 belminuten, 150sms en dan 2 of 3 gb data op het vodafone of kpn netwerk voor een euro of 25 a 30, dat zou niet verkeerd zijn.

• SoeperKees
GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:00:
je kan natuurlijk ook een deal sluiten met smartphone makers om exclusief telefoons aan te mogen bieden, neem dan de high-enders, de meeste tweakers hebben er één (of meer)
Daar voel ik niets voor.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:00:
Was er niet net een overeenkomst met Belcompany aangegaan? Dat is nu toch van Vodafone? Ik zou me kunnen voorstellen dat Tweakers.net net als Lycamobile zou kunnen werken...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Wat ik me afvraag is : als de 'gewone' providers die bundels niet winstgevend (ie. levensvatbaar) kunnen exploiteren, waarom zou Tweakers dat als virtuele provider dan wel kunnen?

• Herman
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Leuk idee :)

Maar zal dit de journalistieke integriteit niet mogelijk aantasten? Tweakers doet veel berichtgeving omtrent TelCo´s. Als je daar dan zelf actief in gaat mengen, dan zal de berichtgeving toch gekleurd kunnen overkomen?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:
Wat ik me afvraag is : als de 'gewone' providers die bundels niet winstgevend (ie. levensvatbaar) kunnen exploitere, waarom zou Tweakers dat als virtuele provider dan wel kunnen?
Omdat je hebt gezien dat afgelopen jaar alle drie de providers die bundels goedkoper konden aanbieden, en ze nogsteeds hun boekjaren met winst hebben afgesloten?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Zal lastig worden, maar +1 van mij in ieder geval. Ik stap direct over.
Pagina: 1 2 3 Laatste