Kan Tweakers.net geen virtuele provider worden?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Omdat je hebt gezien dat afgelopen jaar alle drie de providers die bundels goedkoper konden aanbieden, en ze nogsteeds hun boekjaren met winst hebben afgesloten?
inderdaad, alleen MOET het telkens meer zijn.
En als ze ons meer kunnen laten betalen doen ze dat

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Frijns.Net schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:02:
Een GSM is niet nodig, gewoon 150 belminuten, 150sms en dan 2 of 3 gb data op het vodafone of kpn netwerk voor een euro of 25 a 30, dat zou niet verkeerd zijn.
I'm in! :*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Omdat je hebt gezien dat afgelopen jaar alle drie de providers die bundels goedkoper konden aanbieden, en ze nogsteeds hun boekjaren met winst hebben afgesloten?
Maar die winstmarge ligt nu onder vuur omdat de afgelopen jaren er nog wel veel belminuten werden verstookt. Begrijp me goed, ik vind het ook een leuk idee maar we moeten iets anders of beters doen dan de T-Mobile's en KPN's van deze wereld om het ook echt te kunnen realiseren. :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Mektheb schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

inderdaad, alleen MOET het telkens meer zijn.
En als ze ons meer kunnen laten betalen doen ze dat
Daarom zou het dus zeer interessant zijn om een niet-commerciele instelling te kiezen. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat er geen winst gemaakt kan worden.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• GDOG1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 21:01
zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:
Wat ik me afvraag is : als de 'gewone' providers die bundels niet winstgevend (ie. levensvatbaar) kunnen exploitere, waarom zou Tweakers dat als virtuele provider dan wel kunnen?
misschien omdat de huidige providers denken dat bellen en smsen onmisbaar zijn.
als je over gaat op een data gericht netwerk waarop je alles mag zonder dat monitoring allerlei apps blokkeert is daar vast een model voor te bedenken.

• Mektheb
GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

als je over gaat op een data gericht netwerk waarop je alles mag zonder dat monitoring allerlei apps blokkeert is daar vast een model voor te bedenken.
Inderdaad, dat was mijn idee dus ook.
DATA verbruik is de toekomst want het bellen en smsé kan ook over die data verbinding heb je geen losse services voor nodig.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 16:20

B2

wa' seggie?

Ook in. zelfs een 60 belminuten en smsjes zou ik genoeg hebben als de databundel maar > 2GB is.

• zeef
GDOG1986 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

In feite hadden ze dat al met ongelimiteerd (nouja, FUP) interwebs voor een tientje bij het goedkoopste abonnement. :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probleem van data-only, en dus geen GSM, is dat je een gateway nodig hebt om nog met mensen met normale telefoons te kunnen bellen en SMS te versturen (dat gaat ook over GSM-netwerk, niet over umts). Dus liever toch ook wel gsm in het abo wat mij betreft. Maar zoals ik al eerder zei, een prepaid constructie lijkt me ook daarvoor ideaal, dan is het niet erg dat je heel weinig belt/smst.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

u_nix_we_all schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:12:
Probleem van data-only, en dus geen GSM, is dat je een gateway nodig hebt om nog met mensen met normale telefoons te kunnen bellen en SMS te versturen (dat gaat ook over GSM-netwerk, niet over umts). Dus liever toch ook wel gsm in het abo wat mij betreft. Maar zoals ik al eerder zei, een prepaid constructie lijkt me ook daarvoor ideaal, dan is het niet erg dat je heel weinig belt/smst.
Of je bent de eerste provider die via wideband VoIP codecs laat bellen...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:28
Limesco is een open virtuele provider. Ze zijn nog niet zo ver dat je er al abbo's kan afsluiten, maar de verhalen klinken veelbelovend!

zie ook: http://www.isptoday.nl/ni...zetten-provider-plan-door

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Klinkt exact hoe het moet. Ze hebben voor een cooperatie gekozen lees ik.

• Mektheb
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:20:
Klinkt exact hoe het moet. Ze hebben voor een cooperatie gekozen lees ik.
Ziet er inderdaad leuk uit, :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:04

Fiber

Beaches are for storming.

Gummie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:54:
Ik zeg tijd voor een poll op de frontpage. :+
Inderdaad, tijd voor een pol. En waar kan ik intekenen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Frijns.Net schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:02:
Een GSM is niet nodig, gewoon 150 belminuten, 150sms en dan 2 of 3 gb data op het vodafone of kpn netwerk voor een euro of 25 a 30, dat zou niet verkeerd zijn.
Hollandsnieuwe (van Vodafone): 275 belminuten of smsjes + 2GB voor 30 euro p/m

• Fiber

Fiber

Liefst 'onbeperkt' data, een fatsoenlijke 'fair use policy' is ook OK. Bellen en SMS'en gewoon per seconde / per stuk afrekenen tegen een faire prijs zonder overbodige bundels etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Kan t.net dan niet ook gratis auto's gaan weggeven, want daar heb ik ook wel behoefte aan.

Wat ik bedoel is dat het feit dat wij graag een abo met unlimited data voor weinig willen hebben nog niet wil zeggen dat er een levensvatbaar businessmodel achter zit.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Fiber

Fiber

We hebben het niet over gratis. We hebben het over tegen kostprijs, cooperatief of een stichting/vereniging zonder winst oogmerk. Dan moet het ongetwijfeld goedkoper kunnen dan de KPN etc. die nog steeds megawinsten draaien over de rug van hun klanten.

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Ik zou zeker overstappen zodra mijn abonnement bij Hi afgelopen is. Misschien samenwerken met Mobile Vikings om dat naar Nederland te brengen? Of anders met Limesco, dat ziet er ook wel goed uit. Eigenlijk lijkt me een abonnement met alleen maar data en geen bel/smsbundel me ook wel prima, en dan bellen/smsen tegen een schappelijke prijs per minuut/stuk.

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

ik zie mij wel klant worden >:)

Computer says NO!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SIM-only -> cijfers heb ik niet, maar ik heb niet het idee dat de gemiddelde Tweaker 1-2 jaar vastzit aan een duur abo.

Niet via een stichting om kostendekkend te werken -> Winst mag best gemaakt worden (moet vind ik zelf). Daarnaast moeten er ook voldoende reserves opgebouwd worden. Evt kan wel een stichting de bestuurder worden van de BV, dan kunnen er makkelijk bepaalde limitaties in de statuten vastgelegd worden.

Meerdere bundels -> Bijv.

1. 30GB dataverkeer, geen bel/sms (buiten de bundel) ongelimiteerd tetheren: €50/m
2. 5GB dataverkeer (+-, dus niet moeilijk doen om 5.2GB in een maand) plus x aantal minuten/sms voor vast bedrag
3. Betaal voor wat je verbruikt, bijv 2,5ct/MB, vast aantal bel/sms in de bundel voor vast bedrag
4. Evt nog een puur data pay as you go voor x ct per MB

• zeef
Fiber schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:59:
We hebben het niet over gratis. We hebben het over tegen kostprijs, cooperatief of een stichting/vereniging zonder winst oogmerk. Dan moet het ongetwijfeld goedkoper kunnen dan de KPN etc. die nog steeds megawinsten draaien over de rug van hun klanten.
probleem bij kostprijs/stichting dat je weinig tot geen investeringsruimte hebt. Je besluit daar eigenlijk mee dat je niet verder gaat met innovatie maar het product 'as is' gaat leveren. Fron & backoffice kosten nu eenmaal ook geld maar je kan veel automoatiseren. Marketing hebben we het dan nog niet over. Je moet ook voldoende volume aan klanten hebben om tegen interessante prijzen in te kunnen kopen. Kortom, als het zo simpel was dan hadden de grote providers al lang zelf zo'n product aangeboden. :)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:19:
[...]
probleem bij kostprijs/stichting dat je weinig tot geen investeringsruimte hebt. Je besluit daar eigenlijk mee dat je niet verder gaat met innovatie maar het product 'as is' gaat leveren. Fron & backoffice kosten nu eenmaal ook geld maar je kan veel automoatiseren. Marketing hebben we het dan nog niet over. Je moet ook voldoende volume aan klanten hebben om tegen interessante prijzen in te kunnen kopen. Kortom, als het zo simpel was dan hadden de grote providers al lang zelf zo'n product aangeboden. :)
Volgens mij is het niet helemaal waar wat je zegt. Er zit een verschil tussen het willen behalen van winst (en dat kunnen uitkeren aan mensen in het bedrijf) en het reserveren van geld voor investeringen (dit zijn gewoon kosten dus). De grote telco's doen beiden (sterker: ieder bedrijf met winstoogmerk doet als het goed is beiden), in dit scenario zou het maken van winst dan niet "relevant" zijn.

omniscale.nl

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:19:
[...]
probleem bij kostprijs/stichting dat je weinig tot geen investeringsruimte hebt. Je besluit daar eigenlijk mee dat je niet verder gaat met innovatie maar het product 'as is' gaat leveren.
Wat een onzin! Juist als stichting heb je investeringsruimte omdat alles wat aan de strijkstok blijft hangen richting de statutaire doelstelling moet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat wanneer zo'n stichting als algemeen nut beoogende instelling kan worden aangemerkt dat alle investeringen die in de stichting worden gedaan door particuliere financiers belasting aftrekbaar zijn.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
arnoudwokke schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:00:
Dat is een goed punt. Ik moet eerlijk zeggen dat er momenteel niet zullke plannen zijn. Hoewel je nooit nooit moet zeggen, zou ik er vooralsnog niet serieus rekening mee houden dat T.net binnen afzienbare tijd een virtuele provider wordt.

Aan de andere kant: als je de mensen die zulke beslissingen maken binnen dit bedrijf wilt overhalen, dan is een reactie van jou niet genoeg: mocht dit topic helemaal vol lopen met mensen die het met je eens zijn, is het hopelijk makkelijker om ze over te halen :)
oke bij deze +1 van mij.

• Fiber

Fiber

En marketing heb je voor zoiets ook niet nodig als je een goed product aanbiedt. Mond tot mond reclame en sociale netwerken zijn genoeg.

• haakjesluiten
als een bedrijf actief is op social networks is dat ook een vorm van marketing waar personeel voor nodig is ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Wat een onzin! Juist als stichting heb je investeringsruimte omdat alles wat aan de strijkstok blijft hangen richting de statutaire doelstelling moet. Om nog maar te zwijgen over het feit dat wanneer zo'n stichting als algemeen nut beoogende instelling kan worden aangemerkt dat alle investeringen die in de stichting worden gedaan door particuliere financiers belasting aftrekbaar zijn.
Als virtuele provider ben je afhankelijk van de grotere spelers, gezien je van hun infrastructuur gebruik maakt. Je gaat dus groot inkopen, om zo een lagere prijs voor je eigen klanten te kunnen rekenen.

Koop je te weinig in, moet je bijbetalen (veel duurdere minuten/MB's), en dat wordt doorberekend naar de klant. Het abo is vandaag 2 tientjes, volgende maand dat zelfde abo 3 tientjes, omdat er te veel gebruikt is.

Een stichting mag geen winst draaien, alles moet idd terug geinvesteerd worden. Vervolgens is er 0,0 ruimte voor eventuele claims, rechtzaken voor wanbetalers, etc..etc.. En dan nog maar de vraag of zoiets een langere levensvatbaarheid heeft dan 1 jaar.

Zonder winstoogmerk wil niet altijd inhouden dat iets direct goedkoper is. Unive is een verzekering zonder winstoogmerk, maar zeker niet de goedkoopste. De vraag is of je uberhaupt onder de prijs van de concurent kan komen, zeker gezien het dataverkeer wat onder de tweakers interessant is, betwijfel ik dat behoorlijk.

Ey!! Macarena \o/

• Fiber

Fiber

Crazyanz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:32:
als een bedrijf actief is op social networks is dat ook een vorm van marketing waar personeel voor nodig is ;)
Is niet nodig. Daar heb je enthousiaste gebruikers voor... ;)

• haakjesluiten
Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dat om meerdere rendenen niet werkt en zeer onverstandig is.

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:54
Fiber schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:34:
[...]

Is niet nodig. Daar heb je enthousiaste gebruikers voor... ;)
Zie https://support.mozilla.com/en-US/army-of-awesome bijvoorbeeld voor firefox support via twitter

• haakjesluiten
Mooi voorbeeld van crowdsourcing ja maar wel begeleid door firefox.

• zeef
Skinkie schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Ik denk niet dat de belastingdienst in die constructie trapt, een telco als ANBI. :D Maar het model dat je beschrijft is meer een coöperatie dan een stichting. In principe wil je dat alle klanten participant worden. Dat is wel weer een leuk idee. Overigens zijn kapitaal en winst geen vieze woorden in mijn woordenboek en dat van de zakenwereld. Winst geeft ruimte voor extra prikkels, extra investeringen extra marketing etc. etc. Misschien had ik het zo beter kunnen omschrijven. Want natuurlijk kun je investeringen begroten, ook bij een stichting, dat is helemaal waar.

Waarom is winst maken trouwens zo verkeerd? Is dat nou echt een strijkstok? Krijg je in een vrije markt met concurrentie niet veel meer waar voor je geld dan wanneer die prikkels er niet zijn?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

RaZ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:34:
Een stichting mag geen winst draaien, alles moet idd terug geinvesteerd worden.
Correctie: een stichting mag winst draaien, welke aan de statutaire doelstelling besteed moet worden.
Vervolgens is er 0,0 ruimte voor eventuele claims, rechtzaken voor wanbetalers, etc..etc..
Hoe dat zo?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Fiber

Fiber

Al ik ergens lees dat KPN weer eens 5 miljard winst maakt of zo (verzonnen getal) dan heb ik toch altijd een beetje het gevoel van hé, dan had mijn abo dus ook nog wel een tientje of zo lager kunnen zijn. Winst maken is niet verkeerd, maar je kan ook overdrijven.

• Mektheb
Fiber schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:48:
Al ik ergens lees dat KPN weer eens 5 miljard winst maakt of zo (verzonnen getal) dan heb ik toch altijd een beetje het gevoel van hé, dan had mijn abo dus ook nog wel een tientje of zo lager kunnen zijn. Winst maken is niet verkeerd, maar je kan ook overdrijven.
Juist en het jaar erop moet het 10 zijn en daarom 20 en daarop 30.
Terwijl van 5 naar 6 en 6 naar 7 ook prima zou zijn.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Mektheb schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:50:
Terwijl van 5 naar 6 en 6 naar 7 ook prima zou zijn.
Stuur een brief en wie weet ben jij na Eelco Blok aan de beurt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Fiber

Fiber

Eigenlijk gaat het niet eens zo zeer om extreem lage prijzen, maar om meer realistische verhoudingen tussen data en bellen/sms. Met data limieten die van deze tijd zijn, thetering toestaan en betaalbare prijzen. Bij de meeste abo's van tegenwoordig betaal je voor belminuten en sms die je niet gebruikt en heb je veel te krappe data limieten.

• SoeperKees
  • Laatst online: 03-09 16:36
Precies.

• Mektheb
8088 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:01:
[...]

Stuur een brief en wie weet ben jij na Eelco Blok aan de beurt.
Goeie Tip !.

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Wat een berichten... Ik had even het gevoel dat mijn idee massaal afgeschoten zou worden.. ;-)

Afgezien of het haalbaar is, mijn ideeen over abonnementen zijn oa:
  • Data en belminuten blokken. eigenlijk gewoon pre-paid met hogere kosten dan een maand abo
  • Maand abo's voor telefonie/sms en data. Onafhankelijk van elkaar en in alle combinaties af te sluiten.
  • Vooralsnog geen telefoons, of gewoon op afbetaling bij de maandelijkse abo kosten zodat alle kosten transparant zijn en je niet vastzit aan de druk om te MOETEN verlengen als je abonnement afloopt. Telefoon afbetaald? Dan betaal je alleen de abo kosten. ( Sim only )
  • Ook voor roaming goede data deals.. ( Hier maak ik zelf veel gebruik van, zit nu in Spanje, morgen in Polen etc.. )
  • Goede webinterface zodat status van verbruik makkelijk is te verkrijgen.
Kan ik mijzelf ook plussen?

+1 ;-)

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 15:57
Ik zou waarschijnlijk ook overstappen! +1 voor dit idee!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:43:
Ik denk niet dat de belastingdienst in die constructie trapt, een telco als ANBI. :D
Als zelfs de beheer stichting van de IKEA een ANBI is, kan een stichting die technologisch innovatie stimuleert voor mobiele data diensten, dat zeker.
Maar het model dat je beschrijft is meer een coöperatie dan een stichting. In principe wil je dat alle klanten participant worden. Dat is wel weer een leuk idee.
Ja, dan wordt het het Makro model. Een vereniging kan overigens ook een ANBI worden.
Waarom is winst maken trouwens zo verkeerd? Is dat nou echt een strijkstok? Krijg je in een vrije markt met concurrentie niet veel meer waar voor je geld dan wanneer die prikkels er niet zijn?
Waarom winst maken verkeerd is is omdat je scheve gezichten krijgt als prijzen omhoog gaan, en salarissen onevenredig zijn. En zeker als de oorsprong van een concept in de community ligt. Ik zou dit idee liever zien als een XS4ALL achtige startup met principes, dan een nieuwe "Ben".

Verwijderd

Ben het zat die gezijk over de grote providers en om jullie te steunen ben ik weer eens ingelogd om het te laten weten dat ik overstap wanneer dit mogelijk is.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik kan me zo voorstellen dat bestaande providers veel grotere overheadkosten hebben dan je als T.net zou hebben. Aan de andere kant kunnen de grote providers de vaste kosten over veel meer abonnee's omslaan. Ik heb geen verstand van KPN/VF-wholesale tarieven, maar ik kan me zo voorstellen dat deze tarieven voor een klein volume niet zo gunstig zijn.

maar +1 voor het idee!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:13
+10000 voor het idee!

<happy>''Wat is jou provider?'' '' HET TWEAKERS NETWERK" :D</happy>

Verwijderd

Ik denk dat het een goed idee zou zijn om eerst te inventariseren wat de kosten zouden zijn, en van daaruit een onderzoek houden op de FP om te kijken hoeveel tweakers serieus geïnteresseerd zijn om mee te doen.

Verder zouden er wel mooie tweaker specifieke abonnementen gemaakt kunnen worden met bijvoorbeeld 100 belminuten/smsjes en 1 of 2 gb data (daarna b.v. 1/10 van de snelheid ipv extra rekenen).
Want bij de huidige abonnementen zit je bij elke provider vast aan een ton belminuten en smsjes waar je niks mee kunt en voor waar je voor jan met de korte achternaam voor betaald.

+1

• zeef
Frank Martin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:00:
Ik kan me zo voorstellen dat bestaande providers veel grotere overheadkosten hebben dan je als T.net zou hebben. Aan de andere kant kunnen de grote providers de vaste kosten over veel meer abonnee's omslaan. Ik heb geen verstand van KPN/VF-wholesale tarieven, maar ik kan me zo voorstellen dat deze tarieven voor een klein volume niet zo gunstig zijn.

maar +1 voor het idee!
Die overhead wordt ook over wholesale omgeslagen natuurlijk. Je krijgt wel korting maar natuurlijk maakt de telco winst aan de minuten/data die je inkoopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gordian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:32
Tweakers.net een provider? GAAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Sluit me geheel aan, een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 09:46

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

dit lijkt me een super plan, heb nu nog het geweldige t-mobile flex O+ O+ O+ O+

dus laat maar komen :D

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:44
Als dit er komt doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10 17:40

Hu9o

Schokkend

+1

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een hoop mensen tikken +1, maar hoe zie je dat voor je:

Zou je serieus overwegen om een Tweakers.net abonnement te nemen met bijv.: 2GB voor 30 euro en wat belminuten / smsjes per maand?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:42:

Zou je serieus overwegen om een Tweakers.net abonnement te nemen met bijv.: 2GB voor 30 euro en wat belminuten / smsjes per maand?
Ik zit de komende jaar en een paar maanden in ieder geval nog vast aan een T-mobile abo, wat ik niet erg vind btw ;)

Maar daarna zou ik inderdaad zeker overwegen om bij tweakers een abo af te sluiten, het liefste met 1GB data, en wat belminuten, heb tot nu toe nog meeer dan genoeg aan 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Ik stem TEGEN: -1

Tweakers.net moet zich bezighouden met haar core-business: Nieuws, reviews, pricewatch, community voor tweakertjes, etc. Zoveel mogelijk de onafhankelijkheid waarborgen, en dat verdwijnt zodra het zelf producten op de markt gaat zetten waar zij over berichten, zij beoordelen en waarde oordelen over uitspreken.

Hoe kunnen ze anders nog een onafhankelijk stuk schrijven zoals reviews: Nieuwe abo's mobiel internet: de gevolgen voor jou :?

Ik snap dat bepaalde zaken commercieel interessant kunnen zijn, maar het gevaar is dat je in de commercie verzuipt en je je goede naam te grabbel gooit.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Om een virtuele provider te worden is het een vereiste om binnen een vrij korte termijn minstens 25.000 leden te hebben. (iirc). Daarnaast ben je er ongelofelijk veel tijd & geld mee kwijt.

Wellicht is het haalbaarder om aan te haken bij een bestaande virtuele provider die dezelfde opzet heeft, dan het wiel opnieuw uit te vinden, en uiteindelijk met 2 vrijwel dezelfde providers te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

En als je nu heel objectief kijkt dat er nu in 2 dagen maar 7 pagina's staan met reacties......
Dan kom je tot de conclusie dat dit never nooit levensvatbaar is.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:04:
En als je nu heel objectief kijkt dat er nu in 2 dagen maar 7 pagina's staan met reacties......
Daarom, geen enkel marktonderzoek voor nodig, gewoon kijken hoeveel posts dr op een topic met een wild idee komen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

s3n

marcop23 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:54:
  • GEEN helpdesk, doe maar gewoon een subforum voor als je problemen hebt (bespaart veel!)
-1. Ik zit een beetje in die markt, maar er dient echt heel veel geregeld te worden.
Stel: Je verliest in de nacht van zaterdag op zondag tijdens een feestje je telefoon. Als provider ben je dan verplicht om binnen 4 uur na de melding van de klant de simkaart te hebben afgesloten (Suspend). En zo zijn er nog veel meer "leuke" regels. Heb je toch al een helpdesk nodig die 24/7 bereikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door s3n op 12-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 01:05
Iedereen zegt nu doodleuk ja, maar ik geloof er geen barst van. Hoe dan ook zal deze virtuele provider stukken duurder worden en als puntje bij paaltje komt kiezen we natuurlijk alsnog voor de goedkoopste. Want bij de eindstreep kun je als virtuele provider wel heel iets meer bieden, maar helaas alleen tegen een onevenredig hoge prijs, waar te weinig mensen voor zullen kiezen. En om een virtuele provider te worden en te blijven (!) heb je wel voldoende klanten nodig.

Die virtuele providers richten zich voornamelijk op een bepaalde doelgroep. Die bepaalde doelgroep voelt zich of belazerd door de grote drie, of is meestal zeer gevoelig voor een leuke reclame, als je begrijpt wat ik bedoel. De grote 3 proberen daarmee een zo groot mogelijk publiek aan haar netwerk te binden, wat centen oplevert, ook al hebben die mensen daar geen flauw benul van (en ja, daar lopen er héél van van rond die dat niet begrijpen).

Nu is de tweakers doelgroep een "lastpost" commercieel gezien. Ze kosten meer geld dan de gemiddelde consument omdat er doorgaans(!) meer gebruik wordt gemaakt van het dataverkeer en minder van de geld opleverende smsjes en/of belminuten. Dus waarom voor deze doelgroep een virtuele provider accepteren voor diensten die hoe dan ook in verhouding duurder zullen zijn dan bij de huidige abonnementen. Er zullen uiteindelijk altijd een paar mensen zijn die inderdaad ja zeggen, maar ik geloof niet dat het er genoeg zullen zijn, met de prijzen die men noodgedwongen zullen moeten voeren.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 17:57

Als tethering mag teken ik nu nog het contract!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
ik zou gelijk een abbo nemen, tweakers zijn reeël, KPN en vodafone niet :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Zodra ik kan wel.

Tweakers staat voor mij voor iets wat ik kan vertrouwen, dat kan ik van KPN en Vodafone en Tmobile niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
Mektheb schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Zodra ik kan wel.

Tweakers staat voor mij voor iets wat ik kan vertrouwen, dat kan ik van KPN en Vodafone en Tmobile niet zeggen.
+1, idem

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
:D

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 12-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
een vriendelijke vriend

[ Voor 73% gewijzigd door xheroxkefx op 12-08-2011 11:34 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 22:47

Vae Victus

Awesome God

s3n schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
-1. Ik zit een beetje in die markt, maar er dient echt heel veel geregeld te worden.
Stel: Je verliest in de nacht van zaterdag op zondag tijdens een feestje je telefoon. Als provider ben je dan verplicht om binnen 4 uur na de melding van de klant de simkaart te hebben afgesloten (Suspend). En zo zijn er nog veel meer "leuke" regels. Heb je toch al een helpdesk nodig die 24/7 bereikbaar is.
Ik stem voor!
Hier kan toch wel een mooie oplossing voor geregeld worden. Bijvoorbeeld dat je zelf je simkaart af kan sluiten via een webinterface oid?
Ik denk dat er wel meer van dit soort oplossingen gevonden kunnen worden. We zijn niet voor niets TWEAKERS :)

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:04:
Want elke bezoeker komt dagelijks in GR en voelt zich geroepen om hier een reactie te plaatsen? Denk dat deze replies niet tekenend zijn voor de rest van de doelgroep. Wat dus voor beide opvattingen een argument is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

s3n

Vae Victus schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

Ik stem voor!
Hier kan toch wel een mooie oplossing voor geregeld worden. Bijvoorbeeld dat je zelf je simkaart af kan sluiten via een webinterface oid?
Ik denk dat er wel meer van dit soort oplossingen gevonden kunnen worden. We zijn niet voor niets TWEAKERS :)
En wat ga je doen als het bericht vanuit de website niet bij (bijv.) KPN uit komt. Bijvoorbeeld omdat de provisioning interface niet bereikbaar is. Laat je dan die simkaart actief tot een keer iemand dat detecteert? Als een klant dan gaat klagen dat die kaart ten onrechte te lang actief blijft, dan kan de provider de portemonnee trekken.

Nog wat anders, wat denk je van fraude. _iedere_ nieuwe provider zal uitgeprobeerd worden. Ik ken een verhaal van een provider die in 1 weekend voor honderd duizenden euro's is opgelicht. Uiteraard fout, maar het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:12
ik mis een "like" knop :)

Maar als de prijzen hiervoor schappelijk zijn zou ik ook direct meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wow, dit is wel een heel vet idee.
Precies wat ik zoek als mijn abbo over een half jaar afloopt ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 10:21
Goed idee, lijkt me dat je meer aandacht krijgt voor dit onderwerp via een Poll op de frontpage dan via het forum.

[ Voor 9% gewijzigd door Sniffert op 12-08-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

zeef schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

Die overhead wordt ook over wholesale omgeslagen natuurlijk. Je krijgt wel korting maar natuurlijk maakt de telco winst aan de minuten/data die je inkoopt. :)
Dat begrijp ik, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de tweakmobile.net overheadkosten per abonnee veel hoger kunnen zijn dan de KPN-overheadkosten, ondanks dat tweakmobile.net in verhouding tot KPN een lagere overhead heeft, bv in de vorm van aantallen indirecten, marketingkosten, helpdesk etc. Simpel voorbeeldje: KPN totaal 1000 euro overhead toe te rekenen aan 1000 abonnee's, t.net totaal 50 euro overhead toe te rekenen aan 30 abonnee's. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik betaal nu 15 euro voor 400 belminuten/sms, en daar binnen betaal ik 3 euro voor onbeperkt internet/FUP.

Ik wil wel iets omhoog, maar 30 euro per maand voor mobiel bellen + voor de grap een beetje internetten vind ik veel te hoog.

Ik heb een behoorlijk stapel belminuten nodig; en het gevoel om 'onbeperkt' (als mijn provider stuk is) te kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:24
Ik zie dit plan zeker zitten. Wel wil ik niet meer dan 20 euro per maand betalen maar als ik daar een minimaal aantal belminuten en SMSjes voor krijg in combinatie met ongeveer 500 - 1000MB dan ben ik tevreden. Het liefst met verminderde snelheid na de "limiet" in plaats van extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

Als het aan mij ligt, dan sluit ik direct zo'n abonnement af. 1 gb p/m en 200 bel/sms voor +/- 25-30 euro en ik teken ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Mijn abbo loopt volgende maand af. Waar kan ik tekenen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mijn hele punt met het voorstel is dat dit al bestaat bij Vodafone! ;)

Willen jullie dus puur een Tweakers mobiele provider omdat je TWeaker bent (dus gunning) of omdat er echt geen passend aanbod (wat dus niet waar is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:33:
Mijn hele punt met het voorstel is dat dit al bestaat bij Vodafone! ;)

Willen jullie dus puur een Tweakers mobiele provider omdat je TWeaker bent (dus gunning) of omdat er echt geen passend aanbod (wat dus niet waar is :P)
Gunning & Vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mocht het mogelijk zijn zou ik overstappen!
Tetheren toelaten enzo.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ABSOLUUT +1

En waarom? Vertrouwen, gevoel van kwaliteit en een redelijk goed voorgevoel over de prijzen van de abbo's (Niet hoger dan 40€ voor mij) :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 16:55
zeker, ja
ik zou ook overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Kecin schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:41:
Mocht het mogelijk zijn zou ik overstappen!
Tetheren toelaten enzo.
Hoe kun je tetheren als provider blokeren? Dat is meer een software kwestie van de mobiel zelf. Bij Android heeft dit altijd gemogen (zover ik weet) maar bij de ikFoon heeft het enige tijd geduurd voordat het mocht.

Voor de rest vind ik het wel een hele grote stap voor Tweakers.net om een virtuele provider te worden, als het mogelijk is zal ik een van de eerste zijn die gaat overstappen als mijn abbo over is, toch vraag ik me dan precies af wat de werkwijze wordt van T.net

- Bijna geen smsjes/belminuten
- Veel Data
- Goedkoop ofcourse

Nou wat ik je kan vertellen is dat een provider juist aan smsjes en belminuten kan verdienen en niet aan data, het lijkt me dus ook heel sterk dat dit überhaupt mogelijk is. Voor de rest lijkt het me ook niet zo makkelijk om dit op touw te zetten, je hebt gelijk een tiental mensen nodig om research te doen en om maar te zwijgen over de vele mensen die Tweakcall (o.i.d.) draaiend moeten houden. Het lijkt me zeer sterk dat dit allemaal door een paar mensen kan worden geregeld, ik heb ook geen zicht op de agenda van Tweakers maar volgens mij staat deze ook redelijk vol!

Succes :)

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Zou het zelf een beetje krom vinden als je een vergelijker van diensten bent (telefoonabonnementen in PW) en dan ondertussen zelf je eigen dienst gaat vergelijken (de nieuw te bouwen service).

Aan de andere kant: als er voldoende transparantie is/blijft kan het wel. Zeker met de reputatie die tweakers heeft.

edit: @ObAt: Providers kunnen, en doen, het blokkeren. Hoewel ik de restrictie bij Vodafone pas ben tegengekomen toen ik ben overgestapt naar een Blackberry BIS abonnement.

[ Voor 21% gewijzigd door HenkEisDS op 12-08-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

HenkEisDS schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:57:
Zou het zelf een beetje krom vinden als je een vergelijker van diensten bent (telefoonabonnementen in PW) en dan ondertussen zelf je eigen dienst gaat vergelijken (de nieuw te bouwen service).

Aan de andere kant: als er voldoende transparantie is/blijft kan het wel. Zeker met de reputatie die tweakers heeft.
In principe hoeft dat geen struikelblok te zijn, als je alle informatie netjes doorgeeft en niet de concurrentie stiekem verbergt in de PW moet dit goed mogelijk zijn. Het idee vind ik eigenlijk nog steeds wat apart, misschien wel de PiratenPartij ons wel helpen ;)

Edit:
[b][message=36569856,noline]edit: @ObAt: Providers kunnen, en doen, het blokkeren. Hoewel ik de restrictie bij Vodafone pas ben tegengekomen toen ik ben overgestapt naar een Blackberry BIS abonnement.
Lijkt me vrij moeilijk/onmogelijk om dit in praktijk te blokkeren, het is namelijk gewoon dezelfde data als die van jou mobiel afkomt. Het is net als je een router niet blokkeert maar wel de computer die erop is aangesloten, beetje apart!

[ Voor 25% gewijzigd door ObAt op 12-08-2011 19:02 ]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

masauri

aka qwybyte

+1,
ook zou ik sim only aanraden, niet iedere tweaker heeft het budget voor de laatste nieuwe high end telefoon.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 12:59

Ja! +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 04:08
Ik denk dat hier wel veel animo voor is, gewoon lekker veel data en beperkt aantal belminuuten/sms.

Top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is prepaid bonus van T-mobile niet iets voor jullie? Voor 10 euro per maand onbeperkt ( op de T-mobile manier) internet en je kan er ook nog een beetje mee bellen :) ( moet het addertje nog zoeken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 17:39
Misschien moet er een poll hierover komen om het wat meer aandacht te geven? >:)

Eigenlijk is het een beetje de bedoeling om hetzelfde te doen als Mobile Vikings in belgië, namelijk 60 min, 1000 sms, en 2GB perpaid voor 15€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

En dan zeker een henk op je zwarte iphone? :|

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:46

Ik overweeg eigenlijk eerder straks geen 60 euro te gaan betalen voor 2GB dat terwijl elke maand 80-90% van je belminuten ongebruikt in lucht op gaan. Een andere verhouding belminuten vs. data zou ik zeker voor tekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 12-08-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ik heb nodig 10 belminuten 10 smsjes en 500mb internet PM en dat het liefst voor 10euro of minder. Dus als Tweakers daar mee zou kunnen komen.... GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
+1 maar dan ook even in België lanceren aub ;)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 14:46
Als Tweakers.net dan ook op mobiel gebied net zo goed als als met computers kunnen we rekenen op leuke upgrades :+ Dan zeker +1 ... maar ja een virtuele provider heeft helaas niets met apparatuur te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 08:32
Hartstikke tof idee natuurlijk, maar ik denk niet dat dit realiseerbaar is

Ik denk ook niet dat Tweakers de focus te ver moet leggen van datgene dat wij en jullie met z'n allen goed doen

Maargoed, mocht het toch komen; ik zeg per direct m'n abo op en neem een bundel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:39

Yor

Yor1313#2571

Mi6 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:49:
Hartstikke tof idee natuurlijk, maar ik denk niet dat dit realiseerbaar is

Ik denk ook niet dat Tweakers de focus te ver moet leggen van datgene dat wij en jullie met z'n allen goed doen

Maargoed, mocht het toch komen; ik zeg per direct m'n abo op en neem een bundel!
Ongeacht de prijs?

Anyway, ik denk dat dit juist hét moment is om een virtuele data-minded provider op te zetten, zou me niets verbazen als er al een paar van die "snelle" jongens hiermee bezig zijn. Dat Tweakers.net zich hier niet mee bezig moet willen houden, onderstreep ik.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 08:32
Natuurlijk niet ongeacht de prijs. Het topic gaat ook niet over onbeperkt internet voor een hoge prijs, maar een correcte verdeling tussen data en bellen/smsen
Pagina: 1 2 3 Laatste