Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 12:14
Ik snap het met dat modden ook nog niet helemaal, maar komt nog wel ;)

Wat ik nog niet snap, is hoe het hele craften in elkaar zit.

Betekend Armormech echt, dat ik geen armor kan maken voor een Jedi Knight ? Alle stats zijn namelijk gericht op aim, en daar heb je als jedi knight niks aan.

Daar heb ik me dus blijkbaar een beetje vergist.

Ik heb al wel mijn eerste exceptional purple item gemaakt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ActualFantasy op 19-12-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Topicstarter
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:17:
Greens en blues kunnen ook moddable zijn, alleen niet op het niveau van orange items.
In orange items kunnen alle mod-slots vervangen worden, zelfs de mod voor de base-damage/armor. In green/blue items kan dat niet, daar kunnen alleen de stats zoals cunning/strength/etc. gemod worden (als ze een mod slot hebben).
Deze items blijven altijd dezelfde base values houden, dus zal je ze niet kunnen gebruiken in end-game, in tegenstelling tot orange items.
Orange is ook nog maar de vraag, gezien de armour value de enige stat is die van toepassing blijft op orange items. Of die moet meegroeien met je char, maar dat is volgens mij niet zo. Ik gebruik op mijn lvl 24 char nog steeds de esseles robe met 40 tot 100 armour of zo. Ik weet niet exact hoe belangrijk armour voor je mitigation is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 19-12-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2016
ActualFantasy schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:20:
Ik snap het met dat modden ook nog niet helemaal, maar komt nog wel ;)

Wat ik nog niet snap, is hoe het hele craften in elkaar zit.

Betekend Armormech echt, dat ik geen armor kan maken voor een Jedi Knight ? Alle stats zijn namelijk gericht op aim, en daar heb je als jedi knight niks aan.

Daar heb ik me dus blijkbaar een beetje vergist.

Ik heb al wel mijn eerste exceptional purple item gemaakt ;)
Syntweaving is voor onder andere Jedi armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 82860 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:20:
[...]

Orange is ook nog maar de vraag, gezien de armour value de enige stat is die van toepassing blijft op orange items. Of die moet meegroeien met je char, maar dat is volgens mij niet zo. Ik gebruik op mijn lvl 24 char nog steeds de esseles robe met 40 tot 100 armour of zo. Ik weet niet exact hoe belangrijk armour voor je mitigation is.
De bovenste slot in je armor bepaald de armor op de orange item. Dit kan je dus wel aanpassen. Als je hier een nieuwe mod in stopt met een hogere armor value, kan je het dus wel tot end-game blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Shorkan schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
[...]

Syntweaving is voor onder andere Jedi armor
Synthweaving maakt toch geen heavy armor ? Of heb ik dat stukje dus echt gemist.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

je kan oranje items ook een hogere AC/Damage geven. Zo kun je een lightsaber een betere hilt geven voor meer damage en een blaster een betere barrel. Armor kun je betere ac geven door armor mods die je met cybertech kan maken. Zo kunnen de items met je meegroeien.

Mijn main (Assassin) heeft nu een oranje saber en een oranje chest armor. Beide hou ik steeds bij met mods (mijn main heeft artifice en mijn alt heeft cybertech). Tot nu toe zijn ze steeds beter dan welke quest reward ik tot nu toe heb gekregen. Heb nu net een head item gekocht in de cantina van Dromand Kaas. Deze is ook oranje en heb ik ook gemod. Hij is wel lelijk, dus wel even uitschakelen in preferences, maar is wel een tip voor alle light armor users ;)

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 14:34
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:22:
[...]

De bovenste slot in je armor bepaald de armor op de orange item. Dit kan je dus wel aanpassen. Als je hier een nieuwe mod in stopt met een hogere armor value, kan je het dus wel tot end-game blijven gebruiken.
Dat ga ik ff nakijken als ik thuis kom vanavond, dat betekend dat je gewoon het beste low level good looking armour kan meenemen naar lvl 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
whykillme schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:24:
[...]

Dat ga ik ff nakijken als ik thuis kom vanavond, dat betekend dat je gewoon het beste low level good looking armour kan meenemen naar lvl 50?
Yep, dat was ook het Idee. Vergis je er echter niet in dat je soms nieuw oranje armor krijgt met VEEL betere stats, en vervolgens de mods eruit halen kost best veel credits naar mate je level hoger wordt.

Maar ik gebruik op m'n jedi knight dus ook nog steeds de eerste lightsaber, wel al volledig gemod :)

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
ActualFantasy schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:24:
[...]

Synthweaving maakt toch geen heavy armor ? Of heb ik dat stukje dus echt gemist.,
Yep maakt ook heavy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
DrFlash schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:26:
[...]

Yep, dat was ook het Idee. Vergis je er echter niet in dat je soms nieuw oranje armor krijgt met VEEL betere stats, en vervolgens de mods eruit halen kost best veel credits naar mate je level hoger wordt.

Maar ik gebruik op m'n jedi knight dus ook nog steeds de eerste lightsaber, wel al volledig gemod :)
Mooi, want ik heb mn orange wapen iig nog bewaard, helaas mn armour niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Is er ook ergens een soort van shared bank ? Of moet ik echt alles heen en weer mailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 12:37
Btw hebben jullie ook wel is de bug dat je eventjes niets met je Crew Skills kan doen? Dan staat er Undefined... Heb ik soms en van alles gedaan maar kreeg het maar niet gefixt....

Trouwens wat vonden jullie van Nar Shadaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jacman schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:24:
je kan oranje items ook een hogere AC/Damage geven. Zo kun je een lightsaber een betere hilt geven voor meer damage en een blaster een betere barrel.
Daarmee bedoel je min/max-damage die een wapen doet? Dat zit hem dan dus in de weapon damage/power mod op hilt mods neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Quartant schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:28:
Prachtig! En veel te kort helaas :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Quartant schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:28:
Btw hebben jullie ook wel is de bug dat je eventjes niets met je Crew Skills kan doen? Dan staat er Undefined... Heb ik soms en van alles gedaan maar kreeg het maar niet gefixt....

Nar Shadaa vind ik de leukste planeet tot nu toe..... Crimineel sfeertje, neon verlichting, voelt echt als een grote stad doordat je steeds van gebouw tot gebouw vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zouden jullie mij aanraden om Nar Shaddaa toch helemaal te doen? Ik ben echt overlevelled nu, maar het voelt ook niet goed om content te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Anoniem: 82860 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:33:
[...]

Daarmee bedoel je min/max-damage die een wapen doet? Dat zit hem dan dus in de weapon damage/power mod op hilt mods neem ik aan?
Ja klopt, de min/max damage van een oranje lightsaber kun je upgraden door er een betere hilt in te doen.

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
ActualFantasy schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:28:
[...]

Is er ook ergens een soort van shared bank ? Of moet ik echt alles heen en weer mailen ?
Zover ik weet is er geen shared bank. Weet wel dat er straks een guild spaceship komt dus daar zal een guildbank inzitten denk ik.

Wellicht komt er ooit iets als een shared bank d.m.v. legacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartant
Ik vond Nar Shadaa prachtig... alleen het questen vond ik heel naar... Kaasje was wel tof nu bezig op Tatooïne... kwam daar als lvl 22 nu bijna 24... was de tijd vergeten en t was al veeeel te laat >.>... Dus nu maar wachten tot ik weer naar huis mag om verder te spelen... Als Sith Sorc is het wel te doen op Tatooine tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:34:
Zouden jullie mij aanraden om Nar Shaddaa toch helemaal te doen? Ik ben echt overlevelled nu, maar het voelt ook niet goed om content te skippen.
Het is leuker levellen dan Coruscant en Taris vind ik tot nu toe. Minder rondrennen en een mooiere setting met leuke quests als je van de Hutts en criminelen houdt. :)

Mijn tactiek is een planeet zo lang mogelijk volhouden ook al heb ik groene quests. In beta was algemeen bekend dat als je veel quests oversloeg, je later in de game tegen een lege quest log aanliep. Zolang ik dus quests blijf doen op een planeet die groen zijn en ik eigenlijk al boven de level range ben, kan ik in ieder geval quests skippen op andere planeten die saai zijn of bugged. (ook al een paar keer gehad)

Ik was volgens mij level 22 of 23 toen ik Taris (16-20) verliet voor Nar Shaddaa (20-24). Ik blijf nog even daar hangen tot level 25 denk ik voor ik naar Tatooine ga. Heb ik in ieder geval een speeder, want tatooine is best groot.

tl;dr: Ja!
Shorkan schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:36:
[...]
Weet wel dat er straks een guild spaceship komt dus daar zal een guildbank inzitten denk ik.
Waar heb je dat gezien?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 19-12-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Anoniem: 82860 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:39:
[...]
Ik was volgens mij level 22 of 23 toen ik Taris (16-20) verliet voor Nar Shaddaa (20-24).
Heb ik nu dus ook :-( ben al level 22 en nog bezig met de laatste paar quests op Taris, dan moet ik nog naar Nar Shaddaa. Was overigens hiervoor ook al, ik was al level 19 toen ik op Taris begon. Iets teveel PVP gedaan tussendoor :-)

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291809

Anoniem: 82860 schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:43:

Als de geruchten kloppen zijn de servers nu trouwens gethrottled op ca. 50% van de capaciteit. Kan dus zijn dat ze deze morgen helemaal open gaan gooien voor bepaalde servers. Ik hoop wel dat ze dit bij FULL servers in ieder geval achterwege laten.
50%? Nu al? Ligt het aan mij of klinkt dat alsof de servers erg weinig capaciteit hebben? Ik zou denken dat als het spel volledig opengaat voor iedereen, morgen, er veel meer mensen zullen proberen in te loggen dan het dubbele van wat er in de early access zit :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
Anoniem: 291809 schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:48:
[...]

50%? Nu al? Ligt het aan mij of klinkt dat alsof de servers erg weinig capaciteit hebben? Ik zou denken dat als het spel volledig opengaat voor iedereen, morgen, er veel meer mensen zullen proberen in te loggen dan het dubbele van wat er in de early access zit :x
Denk niet dat er heel veel mensen bij komen, volgens mij had bijna iedereen early access. Bedoel als je vorige week de game kocht kreeg je zelfs nog early access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

50% gethrottled als in: vanaf 50% van de capaciteit is er een queue. Er zijn nog steeds servers zonder queue. Ik denk eigenlijk dat er met de 20e niet het dubbele aantal spelers meteen bij zal komen. Er hebben zoveel mensen gepreordered (en dus al early access, die gaan dus al niet wachten tot de 20e) dat er met de 20e een wat kleinere aanzet zal binnenkomen en het daarna geleidelijk aan binnen druppelt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartant
[...]

Ik heb eigenlijk best het idee dat dit reuze mee valt, want overal waar ik tot nu gezeten heb is het vrij druk geweest :O.. Zolang we maar niet de Instance Server is full fails die er ook waren bij blizzard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DrFlash schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:46:
[...]
Heb ik nu dus ook :-( ben al level 22 en nog bezig met de laatste paar quests op Taris, dan moet ik nog naar Nar Shaddaa. Was overigens hiervoor ook al, ik was al level 19 toen ik op Taris begon. Iets teveel PVP gedaan tussendoor :-)
Ik doe ook de space mission dailies (lekkere xp @ 8.5k + 2k) en flashpoints (=2.7k mager...) dus dan heb je in ieder geval de keuze om wat quests over te slaan. Ik doe bijvoorbeeld vrijwel geen heroic quests tenzij er een guildie in diezelfde zone aan het questen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 18:04
Ik denk zelf dat de queue trigger ook bewust laag ligt om met de release mensen te stimuleren andere servers te kiezen.

Dat was met WoW ook met de release en later nog een paar keer. Als alles gesettled is schroeven ze de trigger omhoog en speelt iedereen zonder queues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Ik ben nu lvl 21 en begin net op Balmorraa....
Denk dat ik iets teveel warzones/flashpoints heb gedaan...

Verder heel Kaas gedaan vwb. quests, jammer dat ik nu zover voor loop.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk best grappig. Het probleem met veel MMO's die de laatste jaren uitgekomen waren was te weinig content, wat betekende dat je veel moest grinden.
Nu komt ToR met zoveel content dat je zelfs heel erg overlevelled raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

tijd voor een nieuwe topic deel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 14:48
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou nu inderdaad wel een mooi moment voor zijn. Early Access is zo goed als over, de meeste mensen hebben hun retail-code nu, dus kan het nu volledig over het spel zelf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De EA was eigenlijk het enige wat de pre-order waard was. Dat kristal wat je krijgt is knap waardeloos.

Wat voor dingen die de release niet hebben gehaald zijn er eigenlijk gepland? Ik heb al gehoord over guildships en de mogelijkheid om je armor bij te kleuren, maar is er nog meer leuks wat er hopelijk zsm aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn ook hard bezig met UI customisation, al is niet niet bekend in welke vorm. Ik hoop zelf alleen op een UI-scale setting en de mogelijkheid om dingen rond te slepen, maar het zou ook best kunnen dat add-ons toegevoegd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 15:36
Anoniem: 291809 schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:40:Wat voor dingen die de release niet hebben gehaald zijn er eigenlijk gepland? Ik heb al gehoord over guildships en de mogelijkheid om je armor bij te kleuren, maar is er nog meer leuks wat er hopelijk zsm aan komt?
Guildships heb ik wel e.e.a. over gehoord, maar niet uit officiële bronnen - alleen allerhande ideeën ervoor die op het internet rondzwerven. Iemand een stukje text waarin een dev. dit bevestigd?

Armor bijkleuren zou leuk zijn, maar is m.i. een bijkomstigheid in vergelijking met "echte" content zoals schepen, nieuwe armor, missions, flashpoints, etc.

Misschien zaken zoals guild perks en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
Aan "leuks" wat jij noemt, hoop ik bug fixes want daar wordt je toch neit goed van. het Guildmenu met memberlijst update niet normaal, ik kom vast te zitten als ik op sommige randen spring, doe ik /stuck zit ik vast onder de map en is mn character verdwenen.. ze kunnen daar beter eerst ff op gaan letten.

Of missies waar je bonus is er 32 te doden terwijl er maar 30 enemys in de area zijn voor de quest.

Wel hoop ik dat er ooit een damagedealer addon komt, je wilt toch weten wie er slacked en wie niet, snap niet waarom ze het niet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 12:41
Verderf schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:23:
Collega van mij speelt imperial sniper, die gast gaat echt 2x zo hard door de content heen. in 2 avonden was ik lvl 11 op mn sith inquis, in 1 avond was hij lvl 12 :S
Weet niet of dat aan hem of aan jou ligt hoor. Ook in een uur of vijf m'n inquisitor op level 9 gekregen gisteren. :P

Daarnaast zaterdag een smuggler naar 10 en trooper naar 11 gebracht, en m'n shadow is nu bijna 24. Nu al weer zin in vanmiddag, vier uur klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 21:39
whykillme schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:46:
Aan "leuks" wat jij noemt, hoop ik bug fixes want daar wordt je toch neit goed van. het Guildmenu met memberlijst update niet normaal, ik kom vast te zitten als ik op sommige randen spring, doe ik /stuck zit ik vast onder de map en is mn character verdwenen.. ze kunnen daar beter eerst ff op gaan letten.

Of missies waar je bonus is er 32 te doden terwijl er maar 30 enemys in de area zijn voor de quest.

Wel hoop ik dat er ooit een damagedealer addon komt, je wilt toch weten wie er slacked en wie niet, snap niet waarom ze het niet willen hebben.
Wacht je op de respawn van die twee laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
keitje schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:47:
[...]

Wacht je op de respawn van die twee laatste?
sommige areas hebben geen respawn omdat het class quests areas zijn bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 19:22
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:16:
Eigenlijk best grappig. Het probleem met veel MMO's die de laatste jaren uitgekomen waren was te weinig content, wat betekende dat je veel moest grinden.
Nu komt ToR met zoveel content dat je zelfs heel erg overlevelled raakt.
Ik heb eerder gevoel, dat je nu sneller leveled dan tijdens de beta weekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oude discussie.
Sommige willen het om te kijken wie er slacked in de groep: Goede reden.
Sommige willen het niet omdat er mensen zijn die teveel gaan focussen op damage en daardoor andere dingen missen: Ook goede reden.
Andere willen het niet omdat je dan weer mensen krijgt die een bepaald (onredelijk) niveau eisen voordat ze je inviten: Ook goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:50:
[...]

Oude discussie.
Sommige willen het niet omdat er mensen zijn die teveel gaan focussen op damage en daardoor andere dingen missen: Ook goede reden.
Andere willen het niet omdat je dan weer mensen krijgt die een bepaald (onredelijk) niveau eisen voordat ze je inviten: Ook goede reden.
Ja ieder zn keuze, ik heb daar argumenten op terug maar ik zal geen discussie startten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:50:
[...]

Oude discussie.
Werd je ook zo gek van in WoW. Nee je hebt te lage gear je mag niet mee doen. Ja maar ik die instance kan ik juist goeie gear krijgen! Ja heb je pech doei! Cheer... veel spelers vergeten dat ze zelf ook ooit zijn begonnen.

Zo had ik gisteren een party met een BH en een Sith warrior, de Sith Warrior was de BH helemaal aan het afkraken omdat die niet goed healde.... Hij speelde de game net pas 2 dagen, toch niet zo vreselijk raar dat je niet per direct pro healer bent????????? Beetje sympathie voor elkaar mag toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-03 22:05

Hierkomik

Zo dan...

Lang verhaal (arg, helft is opgegeten door browser error :().

Veel gespeeld van het weekend, BH is nu 27. Ik was ook na Balmorra al 24, toch bij Nar Shadda alles gedaan, ook de heroics. Ik doe die met een Sith Warrior (tank) en ik ben dan dps/heal. Onze 2 pets zijn beiden ook dps/heal. De groepjes kosten veel tijd, maar het lukt wel. Het is ook erg challenging op deze manier :) beter dan face-rollen.
Questlines zijn erg leuk, en Mako is echt niet alleen light-sided, maar ze is puur BH minded (dus mensen naast je target moet je vaak redden etc). Ik kan goed met haar opschieten, al meer dan 3500 affection :).

Ship battles zijn ook erg cool, maar ben bang dat ik daarmee nog meer de content outlevel, dus nog niet veel gedaan.

Qua professions. Slicing is echt een leuke money maker. Nu al op 230 (kan missies doen voor level 33-40, lol) en die geven bij bountifull yield 3-4k :). Kon dan ook makkelijk speeder bike + skill betalen.
Ook scavenging is leuk, alle strong+ droids kan je scavengen, veel mats!
Cybertech dan... is een stuk minder. Ik heb nog niets gemaakt wat ik ook echt heb gebruikt. Alles wat ik maak is slechter dan de quest rewards die ik heb gehad. En dat is toch raar, want mijn Cybertech skill is 190, hoger dan het zou moeten zijn. Maar ik kan alleen greens maken, en quest rewards zitten vaak blue mods bij, waardoor ik dus weer een tier in crafting oversla qua nut. En als je dan reverse engineert krijg je wel een recipe voor een blue mod, maar dan moet je weer underworld trading materials hebben. En die mats staan nauwelijks op de AH (en wat er staat is echt belachelijk qua prijs. Ik kan bijvoorbeeld een ship mod maken, die heeft dan 4 mullanine nodig. dat is 4x 800 credits. Ik kan ook gewoon voor 3k een betere ship mod kopen bij een vendor).
Ik heb het idee dat ze niet echt goed over crafting hebben nagedacht. In WoW had ik sinds beta engineering/leatherworking, en toen had je daar ook echt wat aan toen je levelde.

En ook quest rewards zijn wel apart. Ik ben nu dus 27, maar draag nog steeds level 17-19 gear in de meeste slots. Beter is gewoon niet geleverd (wel een paar mods vervangen enzo tijdens het levelen door quest rewards, maar dat is het).
Het maakt ook niet heel veel uit, want ik doe nog steeds veel schade etc, maar toch, het is een beetje raar dat ik in Nar Shadda alleen mijn headpiece heb vervangen (en 2 implants als quest reward heb gekregen).

Ook vind ik de wereld wel mooi, maar minder immersive dan WoW. In WoW, was ik echt spakeloos toen je in ashenvale onder de bomen door liep of in Desolace waar alles grauw was. Op Balmorra was er een jungle. Je zag er wel wat van, maar niet zoals in WoW met bladerdakken etc.

Overall vind ik het een erg leuk spel, vooral dialoog en quests, maar ze moeten echt nog aan veel dingen schaven.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seroth schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:46:

Armor bijkleuren zou leuk zijn, maar is m.i. een bijkomstigheid in vergelijking met "echte" content zoals schepen, nieuwe armor, missions, flashpoints, etc.
Dat zat al in de beta maar is er begin deze maand utgehaald omdat het nog niet werkte zoals Bioware wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth

Mobs respawnen (naar mijn mening) vrij snel. Het is vrijwel nooit zo dat er geen packs gerespawned zijn voordat jij de hele area gecleared hebt, en anders wacht je ff een minuutje o.i.d. en dan zijn ze er wél weer.

Wat betreft een DPS/HPS meter, dat zou handig zijn ja. Je wil toch weten of je je rotation goed optimaliseert. Aan de andere kant; in de béta hebben spelers endgame content afgerond zonder al deze tooltjes. Het is dus gewoon te doen.

Het enige wat misschien wel handig is, is een aggro/threat meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
@Hierkomik. De green mods die je kan maken met Cybertech moet je reverse engineren. Je hebt een kleine kans per reverse dat je een verbeterde versie krijgt van de mods. Ik heb Reverse Enginering op lvl 160 en heb van alle groene nu blauwe versies unlocked en kan wel mods maken die sterker zijn dan quests rewards (lvl 17-20).
Denk dat men te verwend is (geweest) met de addons van WoW. Aan de vijand is te zien of die je in de gaten houd, hij blijft kijken naar je, monsters maken geluiden als je te dichtbij ben en op den duur vallen ze je aan. Gewoon ouderwets kijken is dan te veel werk voor de meeste gamers??

[ Voor 36% gewijzigd door keitje op 19-12-2011 13:06 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
Seroth schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:58:
[...]

Mobs respawnen (naar mijn mening) vrij snel. Het is vrijwel nooit zo dat er geen packs gerespawned zijn voordat jij de hele area gecleared hebt, en anders wacht je ff een minuutje o.i.d. en dan zijn ze er wél weer.

Wat betreft een DPS/HPS meter, dat zou handig zijn ja. Je wil toch weten of je je rotation goed optimaliseert. Aan de andere kant; in de béta hebben spelers endgame content afgerond zonder al deze tooltjes. Het is dus gewoon te doen.

Ja het is niet nodig, in WoW eigenlijk ook niet, maar ik vind het persoonlijk wel leuk om toch het beste uit mn class te halen en nu zou ik dus echt niet weten wat voor rotatie nou echt geweldig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Ik reverse engineer het allemaal, en dan krijg ik inderdaad blue mods die ik kan maken, maar die zijn nog steeds minder (of gelijk) aan quest items, hooguit 1tje hoger bij een stat, en dan moet je dus materials van underworld trading gebruiken. Je kan die underworld items beter op de AH zetten en met credits andere dingen kopen (of sparen), want geloof mij, het is echt niet de moeite.

Overigens BH healing; het is vrij apart en heeft inderdaad tijd nodig om aan te wennen. Ik wist zelf ook eerst niet goed hoe ik het moest doen, maar zoals aangegeven kunnen we nu heroic 4 mans met zijn 2en doen :P. Wel apart dat de BH maar 2 standaard healing spells heeft (en dan nog 2 via talents volgens mij). Rapid shots op je tank is niet echt een heal imo, dat is zo weinig, kan je beter rapid shots op enemy doen. Enemy sneller dood = minder healing nodig op tank ;).
Maar je moet goed letten op je charges op je cilinder en goed je vent heat en stuns timen zodat je goed je heals kunt timen en je heat kunt managen. Grappig detail; als je in de dps tree de heat reduction voor Power Shot neemt, is hij bijna gratis bij je activation van je cilinder, dus dan kan je als healer lekker even dps spammen :) (+unload ook bijna gratis tjidens activatie).
Wel mooi dat je als healer ook nog lekker kunt dpsen in heroics :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 12:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik vind het een verademing dat er geen gearscore/threat meters/dps meters/heal meters bladiebladiebla zijn. Het geeft rust.. niet dat "Leet" geouwehoer in Chat.. gewoon lekker spelen.. uit je doppen kijken, reageren op de situatie..ipv hij heeft 10.000.000 miljard dps dus het zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan echter de blue items ook weer reverse-engineeren, waardoor je purple items krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:09:
Je kan echter de blue items ook weer reverse-engineeren, waardoor je purple items krijgt.
En ook de purple zijn weer te reverse engineren! Het heeft alleen even wat tijd nodig.
Ik vind het een verademing dat er geen gearscore/threat meters/dps meters/heal meters bladiebladiebla zijn. Het geeft rust.. niet dat "Leet" geouwehoer in Chat.. gewoon lekker spelen.. uit je doppen kijken, reageren op de situatie..ipv hij heeft 10.000.000 miljard dps dus het zal wel goed komen.
Een reactie naar mijn hart. Ben blij dat SWToR uitdagend is. Met bijv. WoW vond ik het op den duur bijna onmogelijk om nog dood te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Okay, dus je wilt 2k credits spenderen om een blue mod te maken, met de kans om een purple recipe te krijgen. Zeg dan je dat 5x moet doen voor het recipe en dan nog eens de mats voor het purple recipe (zeg 4k).
Dan spendeer je dus 14k+ voor een enkele mod die net een klein beetje beter is dan wat je hebt en outdated is in 2 levels. En vergeet niet dat je ook epic mods van heroics kunt krijgen (zoals op balmorra).

Nogmaals; ik denk dat ze op economisch vlak een beetje de mist in zijn gegaan op macro niveau; de mats die je krijgt van missions zijn zo duur dat craften niet echt de moeite wordt (en dat de crafting materials duur zijn komt weer omdat de missions voor underworld trading duur zijn en niet altijd goede dingen oplevert).

Ik blijf gewoon bij mijn gigantische stack credits en zie het wel...

Edit:
Overigens nog wel wat vraagjes;
* Wat doet 'Power' precies als stat? Ik kon nergens in mijn character screen zien wat het nou voor invloed had.
* Kan iemand aangeven wat die holocom van de CE/DD nu precies doet en hoe deze verschilt in het maken van screenshots met het normale hiden van je UI en dan printscreen te drukken?

[ Voor 17% gewijzigd door Hierkomik op 19-12-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het moet ook een beetje moeite kosten om goede items te kunnen maken. Crafting focused zich in bijna elk spel vooral op de endgame.
Ik richt me nu vooral op het maken van green items die ik daarna reverse-engineer, puur en alleen om mijn skill hoger te krijgen.
Als ik max-level ben ga ik wel Underworld Trading doen en blue items maken, om die dan te reverse-engineering in de hoop om wat epics te kunnen maken. Ik heb Armormech als craft, dus als ik daarna die epics weer reverse-engineer kan ik als het goed is orange items maken, die denk ik wel populair zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
keitje schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:12:
[...]

En ook de purple zijn weer te reverse engineren! Het heeft alleen even wat tijd nodig.

[...]

Een reactie naar mijn hart. Ben blij dat SWToR uitdagend is. Met bijv. WoW vond ik het op den duur bijna onmogelijk om nog dood te kunnen gaan.
Ligt eraan hoe je het bekijkt, de dps van "10000000" en het zal wel goed komen, is omdat blizzard failed met het maken van hele sterke bosses, niet omdat er een DPS meter is imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
whykillme schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:19:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt, de dps van "10000000" en het zal wel goed komen, is omdat blizzard failed met het maken van hele sterke bosses, niet omdat er een DPS meter is imo.
Ik ben er niet van overtuigd dat een dps meter noodzaak is omdat je als je weet wat een goede rotation is (even logisch redeneren als je naar je talent tree kijkt en welke nummers er omhoog schieten boven mobs), je evengoed effectief kunt dpsen. En mocht als je gaat generaliseren blijken dat guilds bepaalde ops bosses niet neer krijgen de moeilijkheid toch wel wordt aangepast. Je haalt alleen de rotte appels er moeilijker uit en dat is misschien een lastig verhaal voor hardcore guilds omdat je geen 'bewijzen' hebt.

TL;DR: Er ligt een grens m.b.t. waar een speler inzicht heeft in hoe effectief hij speelt, waar Bioware de game om kan balanceren zonder allerlei statistieken beschikbaar te maken.

Maar zonder DPS meters zul je nog steeds elitisme hebben. Dat komt na een paar maanden als bij iedereen het geduld met pugs in flashpoints op begint te raken en iedereen denkt dat ze alles van de game af weten en er totaal geen tolerantie meer is voor nieuwe spelers.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 19-12-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Zo, eindelijk een speeder onder mn kont. Dat helpt wel...

Maar *kots* je wordt gewoon dismounted als je geraakt wordt... Wie verzint zoiets nou. Hopelijk vinden ze hun verstand terug en patchen ze dat eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
EnigmaNL schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:43:
Zo, eindelijk een speeder onder mn kont. Dat helpt wel...

Maar *kots* je wordt gewoon dismounted als je geraakt wordt... Wie verzint zoiets nou. Hopelijk vinden ze hun verstand terug en patchen ze dat eruit.
Hmm, dat is toch zo ongeveer in elk spel zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt meestal wel genoeg ruimte om vijanden te ontwijken, je moet gewoon niet dwars door een groep heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Als je net iets te dicht bij een groepje langs gaat ben je gelijk dismounted. Afschuwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
ActualFantasy schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:44:
[...]

Hmm, dat is toch zo ongeveer in elk spel zo ?
In WoW enkel als je stunned / dazed wordt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 20:13
Sinds afgelopen vrijdag gespeeld (met enkele sociale onderbrekingen..) en geweldig genoten. Dat het verhaal volledig is ingesproken is heerlijk! Speel Jedi Consulair en het verhaal is tot nu toe hartstikke leuk! (ben pas lvl8). Het is alleen gevaarlijk want ik vrees dat dit m'n nieuwe verslaving gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
whykillme schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:46:
[...]

Inderdaad, zo zou het ook moeten zijn. SWTOR doet zoveel dingen goed en dan doen ze dit...

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af, "wat dachten ze in godsnaam?!" Wie vindt dit nou leuk?

Ik snap ook wel dat ze wat ergenissen erin moeten stoppen zodat ze die er later uit kunnen patchen. Dat geeft mensen het idee dat de developer daadwerkelijk naar hun playerbase luistert.

[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 19-12-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 13:24
Of het betekend dat de end-game niets voorstelt...

Feit is dat een serieuze pve MMO gewoon een tool nodig heeft om die data te kunnen parsen, dat er mensen zijn die aan de uitkomsten daarvan een conclusie hangen...tja: eikels heb je overal (en ik moet zeggen dat wat er in de early access rondloopt nu niet bepaald een positief gevoel geeft over het soort mensen wat swtor speelt, maar mogelijk is dat ook weer voorbij zodra de early access voorbij is).
Addons zijn overigens wel zeer handig omdat de UI nogal wat gebreken heeft (in ieder geval voor healers), ook mis ik macro's.

Ach, als de queue's maar voorbij zijn vanaf morgen want ik heb nu al langer in queue's gestaan dan in de 6+ jaar dat ik wow gespeeld heb.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 09:26
Is er uberhaupt vanuit de beta iets bekend met serieuze endgame content ala wow ?

Heb hier en daar wel iets zien langs komen maar dat waren meer soort outdoor raid bosses op laag level die niet echt veel deden had ik het idee van de video's :)

(ik heb geen account of beta gespeeld ben gewoon erg benieuwd als wow speler zijnde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blouweKip schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:48:
[...]
Feit is dat een serieuze pve MMO gewoon een tool nodig heeft om die data te kunnen parsen, dat er mensen zijn die aan de uitkomsten daarvan een conclusie hangen...tja: eikels heb je overal (en ik moet zeggen dat wat er in de early access rondloopt nu niet bepaald een positief gevoel geeft over het soort mensen wat swtor speelt, maar mogelijk is dat ook weer voorbij zodra de early access voorbij is).
Addons zijn overigens wel zeer handig omdat de UI nogal wat gebreken heeft (in ieder geval voor healers), ook mis ik macro's.
Ik vraag me af of 'nodig' het juiste woord is. We zijn het nu gewoon allemaal gewend en daarom is het moeilijk om te wennen aan situaties waar je niet kunt terugvallen op deze tools. Maar als niemand weet heeft van hoe ze nog effectiever kunnen dpsen (bijvoorbeeld) maakt het weinig uit omdat je er als Bioware gewoon raids qua moeilijkheid op kunt aanpassen. (enrage timers bijv)

Ik vind het eigenlijk wel weer eens verfrissend en fijn dat ik niet naar alle getalletjes hoef te kijken. Terug naar de essentie van een game. Wat ik qua UI wel graag aangepast zou zien is het zien van procs van skills. Maar dat heeft dus meer met de UI zelf te maken dan add-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
whykillme schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:46:
[...]

Dat is pas sinds halverwege Wrath voor zover ik weet, net als dismounten bij zwemmen wat nu dus niet meer gebeurt. Voorheen werd je volgens mij ook gewoon van je mount gesmeten.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whykillme
Terence(x) schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:51:
Is er uberhaupt vanuit de beta iets bekend met serieuze endgame content ala wow ?

Heb hier en daar wel iets zien langs komen maar dat waren meer soort outdoor raid bosses op laag level die niet echt veel deden had ik het idee van de video's :)

(ik heb geen account of beta gespeeld ben gewoon erg benieuwd als wow speler zijnde ;) )
YouTube: Endgame Roundtable With Republic Justice#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terence(x) schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:51:

Er zijn 2 Operations (Raids), 1 met 1 raid boss en 1 met meerdere. Die Operations hebben ook een hard mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

Rannasha

Does not compute.

Afgelopen weekend had ik nogal vaak last van vrij forse fps-drops / korte freezes die samen leken te hangen met flink wat harddisk access (hoor een boel gepruttel wanneer de boel begint te stotteren ingame). Vooral in drukkere gebieden (Republic Fleet bijvoorbeeld) kwam dit geregeld voor. PC opnieuw gestart (slecht idee trouwens tijdens prime-time, queues enzo), maar geen resultaat.

Speel momenteel met alle settings op low, op een Phenom II X4 955, Radeon 5670 en 4 GB RAM (Win7). Ruimschoots boven de minimum systeem-eisen dus. Desalniettemin lijkt m'n RAM redelijk vol te lopen en vermoed ik dat de performance-drops samenhangen met swap-acties van de PC. Weet iemand of hier iets tegen te doen is?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je harde schijf herrie loopt te maken zou ik daar ook eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Species5618 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:55:
Weet iemand of hier iets tegen te doen is?
1. meer ram installeren in je PC. Windows 7 is zelf al best RAM hongerig, en SWTOR heeft minimaal 1,5gb nodig
2. "overbodige" programmas afsluiten, Webbrowsers zijn ook vrij hongerig kwa ram. Zeker firefox die bij mij toch wel rustig 1+GB ram wilt opslokken.

Mijn PC is overigens een AMD x6 1055 / 8gb / HD 6970 en loopt super met alle settings op High.

*edit, verkeerde proc.

[ Voor 13% gewijzigd door DrFlash op 19-12-2011 14:00 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

Species5618 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:55:
Afgelopen weekend had ik nogal vaak last van vrij forse fps-drops / korte freezes die samen leken te hangen met flink wat harddisk access (hoor een boel gepruttel wanneer de boel begint te stotteren ingame). Vooral in drukkere gebieden (Republic Fleet bijvoorbeeld) kwam dit geregeld voor. PC opnieuw gestart (slecht idee trouwens tijdens prime-time, queues enzo), maar geen resultaat.

Speel momenteel met alle settings op low, op een Phenom II X4 955, Radeon 5670 en 4 GB RAM (Win7). Ruimschoots boven de minimum systeem-eisen dus. Desalniettemin lijkt m'n RAM redelijk vol te lopen en vermoed ik dat de performance-drops samenhangen met swap-acties van de PC. Weet iemand of hier iets tegen te doen is?
Als je game files op dezelfde HD als je besturingssysteem staan zou ik deze eens analyseren met defrag? Of eventjes HDTune laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:56:
Als je harde schijf herrie loopt te maken zou ik daar ook eens naar gaan kijken.
I agree. De game draait bij mij top en hoor me harddisk absoluut niet harder draaien tijdens SWTOR.

Core i5 720 met 8 GB ram en een 5850 1gb op W7x64 en alles zit uit zijn neus te eten met 70 FPS op alles high en AA op 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerwinAero
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
keitje schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:59:
[...]

I agree. De game draait bij mij top en hoor me harddisk absoluut niet harder draaien tijdens SWTOR.

Core i5 720 met 8 GB ram en een 5850 1gb op W7x64 en alles zit uit zijn neus te eten met 70 FPS op alles high en AA op 4x.
Waar haal jij AA vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Forceren via de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
Kan je forcen via je driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerwinAero
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Ah ofcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
Linkje
Hierzo, en het werkt ook nog.

Of via de VGA drivers, dat is ook mogelijk ja.

[ Voor 7% gewijzigd door keitje op 19-12-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

Rannasha

Does not compute.

@Metalkai: Het is geen "ongezonde" herrie, enkel het standaard geratel dat zo'n ding maakt als hij in gebruik is.
@DrFlash: Zelfs met een verse boot van Windows komt het nog voor. Toen ik er voor het eerst serieus last van begon te krijgen, had FireFox zo'n 300 MB in gebruik. Vrij veel, maar niet dramatisch.
@d1v1n3: Alles staat op dezelfde HD. Ik zal wel eens een defrag draaien, maar ik denk niet dat dingen erg gefragmenteerd zijn. Op de partitie waar SW:TOR op is geinstalleerd vinden vrij weinig verwijder-operaties plaats waardoor er niet zoveel mogelijkheid is tot fragmentatie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Ik vind het eigenlijk wel weer eens verfrissend en fijn dat ik niet naar alle getalletjes hoef te kijken. Terug naar de essentie van een game. Wat ik qua UI wel graag aangepast zou zien is het zien van procs van skills. Maar dat heeft dus meer met de UI zelf te maken dan add-ons.
Helemaal mee eens, ondanks mijn eerdere comment dat ik dergelijke tools wel handig zou vinden. Maar ik heb ze nu nog niet nodig. Als dit tijdens endgame ook niet zo is, en als Bioware de game toch balanced en uitdagend weet te houden zonder dat er al te veel genumbercrunched/theorycraft hoeft te worden, dan heb ik ze ook niet nodig. Na 6 jaar WoW is het inderdaad fijn om eens niet alleen maar naar je DPS meter en je Threat meter en wat dan ook te kijken.

Gewoon knallen en lol hebben is tot dusver het motto in SWTOR, en wat er moge kome tijdens de endgame content en komende patches, dat zien we dan wel.

Procs zouden wel handiger mogen worden aangegeven, en wat verdere UI aanpassing betreft; sleepbare vensters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij loopt SWTOR heel soepel, maar na een paar uur rondlopen op Taris gisteren, kreeg ik ineens schokken om de paar seconden. Nadat ik naar Nar Shaddaa ging was het weer weg. Misschien een memory leakje?
Seroth schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:03:
[...]
Procs zouden wel handiger mogen worden aangegeven, en wat verdere UI aanpassing betreft; sleepbare vensters
Ik zou al lang blij zijn als de buff icons wat groter zouden worden afgebeeld, dan kan ik de procs namelijk ook al zien. En m'n force bar verplaatsen is ook geen overbodige luxe :)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 19-12-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426307

Anoniem: 82860 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:04:
Bij mij loopt SWTOR heel soepel, maar na een paar uur rondlopen op Taris gisteren, kreeg ik ineens schokken om de paar seconden. Nadat ik naar Nar Shaddaa ging was het weer weg. Misschien een memory leakje?
Een guildmember van mij had problemen op Taris en gebeld naar de support. Deze vertelden hem dat het beter was van Taris weg te blijven tot morgen (vandaag) omdat er een known issue was en dat mensen met mindere hardware weleens pech konden hebben.

Hij had het over FPS-drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 426307 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:05:
[...]

Een guildmember van mij had problemen op Taris en gebeld naar de support. Deze vertelden hem dat het beter was van Taris weg te blijven tot morgen (vandaag) omdat er een known issue was en dat mensen met mindere hardware weleens pech konden hebben.

Hij had het over FPS-drops
Bij mij had het niets met FPS te maken want dat liep smooth. De hele game bleef gewoon iedere 3 seconden een halve seconde hangen. En gezien mijn nieuwe hardware ligt het daar dus ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Ik had soms wel op Balmorra buiten (niet binnen caves en factories) dat ik een flikkerend bruin (achtergrond?) beeld had... sindsdien niet meer gehad. UI reset helpte niet, en heb niet geprobeerd te reloggen ivm queue...
Verder geen frame drops ofzo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21
schijnt aan de mission tracker te liggen of zo, ik had er ook veel last van
Hey guys, here is the fix for the taris memory leak. Basically the memory leak will make you have random lag spikes when checking you map or going into different zones. if you are experiencing this, here are the steps.

1 - Untrack all Quests (Optional)
2 - Turn off the Quest Tracking on the side of your UI
3 - Go to Preferences - User Interface - Map and uncheck every box.

[ Voor 72% gewijzigd door Scorchor op 19-12-2011 14:12 . Reden: even workaround bij gezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
Scorchor schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:10:
schijnt aan de mission tracker te liggen of zo, ik had er ook veel last van

[...]
Komt nog wel is voor idd. Bij mij gaat dit weg door de UI opnieuw te laden. (CTRL + U, UI gaat weg (mooi voor screenshots), weer CTRL + U wordt de hele UI weer geladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
Seroth schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:03:
[...]

Helemaal mee eens, ondanks mijn eerdere comment dat ik dergelijke tools wel handig zou vinden. Maar ik heb ze nu nog niet nodig. Als dit tijdens endgame ook niet zo is, en als Bioware de game toch balanced en uitdagend weet te houden zonder dat er al te veel genumbercrunched/theorycraft hoeft te worden, dan heb ik ze ook niet nodig. Na 6 jaar WoW is het inderdaad fijn om eens niet alleen maar naar je DPS meter en je Threat meter en wat dan ook te kijken.

Gewoon knallen en lol hebben is tot dusver het motto in SWTOR, en wat er moge kome tijdens de endgame content en komende patches, dat zien we dan wel.

Procs zouden wel handiger mogen worden aangegeven, en wat verdere UI aanpassing betreft; sleepbare vensters!
Ook helemaal mee eens. Soms kijk je gewoon niet meer naar de game maar naar de nummers en ablilites in wow wat erg jammer is. Hier voel ik me echt meer betrokken in het gevecht zonder alle cijfers, hopelijk levert het end-game ook moeilijkere en uitdagendere content op. (wow was vroeger ook heel wat moeilijker toen men nog al die addons niet had).

Idd procs mogen van mij ook wel goed aangegeven worden, plus sleepbare en scalebare vensters! Steek dat erin en eigenlijk heb je nooit nood aan addons volgens mij. Maakt het spel ook meteen wat moeilijker en verplicht je om na te denken over wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41
Species5618 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:03:
@DrFlash: Zelfs met een verse boot van Windows komt het nog voor. Toen ik er voor het eerst serieus last van begon te krijgen, had FireFox zo'n 300 MB in gebruik. Vrij veel, maar niet dramatisch.
Ik speel ook zonder Firefox aan. Want mijn geheugen verbruik is constant 99% (vista x64, 2 GB ram). Dus ik heb gisteren maar 4 GB ram extra besteld. Nu hopen dat dat de meeste problemen oplost.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251710

Ik zit vast op Taris door de memory bug.
Zodra ik de game en char laad crit lag me voor 3,000,000 gig.

Bugje zo blijkt en veel voorkomend.
Iets met quest tracker zou de reden zijn.

Wees dus voorzichtig op taris met je questen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Grompie schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:14:
[...]

Ook helemaal mee eens. Soms kijk je gewoon niet meer naar de game maar naar de nummers en ablilites in wow wat erg jammer is. Hier voel ik me echt meer betrokken in het gevecht zonder alle cijfers, hopelijk levert het end-game ook moeilijkere en uitdagendere content op. (wow was vroeger ook heel wat moeilijker toen men nog al die addons niet had).

Idd procs mogen van mij ook wel goed aangegeven worden, plus sleepbare en scalebare vensters! Steek dat erin en eigenlijk heb je nooit nood aan addons volgens mij. Maakt het spel ook meteen wat moeilijker en verplicht je om na te denken over wat je doet.
Addons zijn sowieso niet toegestaan in SWtor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dit Taris voor Republic of Taris voor Empire? Zijn twee versies namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251710

Metalkai schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:21:
Is dit Taris voor Republic of Taris voor Empire? Zijn twee versies namelijk.
Ik speel Empire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
Bij mij had het niets met FPS te maken want dat liep smooth. De hele game bleef gewoon iedere 3 seconden een halve seconde hangen. En gezien mijn nieuwe hardware ligt het daar dus ook niet aan.
Als je iedere 3 seconden een halve seconde blijft hangen....dan is dat toch een FPS drop? Immers is de vloeiende weergave van de frames spel voor een halve seconde onderbroken, dus heb je een halve seconde lang geen verversing van frames (dus 1FPS, of eigenlijk 1 frame per halve seconde). Dat het daarna weer terugschiet naar de 30/40/50 of wat jouw average FPS dan ook is, betekend niet dat het geen "drop" is ;)

Je zou het inderdaad eerder omschrijven als "stutter" dan als een echte FPS drop door de korte duratie, maar het kan best zijn dat de Devs hier toch op doelen, en een algemene term als "FPS drops" gebruiken voor drops van wat voor duratie dan ook (van een halve seconde, tot permanent verminderde FPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 16:13
Vind iemand anders ook de Flashpoints en heroic quests erg tegenvallen? Echt weinig boeiende dingen gezien alleen Esseles was leuk maar die er na komen zijn allemaal zo saai, met één of twee bosses, geen verhaallijn, gewoon grinden, grinden en grinden voor gear. Had hier zeker meer van verwacht. Je bent ook gewoon in 20 minuten klaar :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
Mijn laptop draait het redelijk soepel nu; AMD Turion X2 Ultra op 2.2ghz, 4GB Ram, Radeon Mobile 3450 (512MB). Alles op low, shadows uit en 1024x600 (1440x900 native). Hard toe aan een nieuwe PC dus :X

Ik had overigens ook iets raars. Ik had net mijn lightsaber gecraft (Jedi Knight) en dan daarna:
spoiler:
Moet je dat grote beest verslaan, maar daar had ik gisteravond geen zin meer in dus ik logde uit. toen ik vanochtend inlogde stond ik weer in de grot vlak voor dat beest. Dat beest heb ik dus nooit hoeven verslaan. Aan de ene kant wel makkelijk, maar de xp en loot heb ik nu misgelopen... Lightsaber heb ik gelukkig wel ;)

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel Empire, en vindt de Flashpoints erg vermakelijk tot nu toe.
Ik heb Black Talon, Hammer Station en Athiss gedaan en ze waren allemaal erg goed uitgewerkt. Ook leuke bonussen voor als je een bepaalde profession hebt (Shortcuts, droid-pets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartant
MrVegeta schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:40:
Vind iemand anders ook de Flashpoints en heroic quests erg tegenvallen? Echt weinig boeiende dingen gezien alleen Esseles was leuk maar die er na komen zijn allemaal zo saai, met één of twee bosses, geen verhaallijn, gewoon grinden, grinden en grinden voor gear. Had hier zeker meer van verwacht. Je bent ook gewoon in 20 minuten klaar :/
Dat was ook bij veel andere MMO's in het begin zo... Ik ga dr van uit dat het op hogere levels wel beter is! Kan iemand dat hier toevallig bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41
Who Am I? schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:43:
Ik had overigens ook iets raars. Ik had net mijn lightsaber gecraft (Jedi Knight) en dan daarna:
spoiler:
Moet je dat grote beest verslaan, maar daar had ik gisteravond geen zin meer in dus ik logde uit. toen ik vanochtend inlogde stond ik weer in de grot vlak voor dat beest. Dat beest heb ik dus nooit hoeven verslaan. Aan de ene kant wel makkelijk, maar de xp en loot heb ik nu misgelopen... Lightsaber heb ik gelukkig wel ;)
Dat is ook een bonus quest.

spoiler:
Ik had geen zin om dat monster te verslaan, dus er gewoon omheen gelopen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Evilbee op 19-12-2011 14:47 . Reden: Spoiler toegevoegd ]

LinkedIn - Collega worden?

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)