Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:50:
[...]
waarom zou iemand anders voor een 'HEAVY/FULL' server kiezen ipv een standaard pop server?
Na 2 ervaringen in WoW met dode/low pop servers toen er nog geen paid transfers waren kies ik structureel altijd voor heavy/full servers. Goedkopere economy, meer aanbod in economy, genoeg mensen, genoeg guilds. Ja, je hebt soms een queue, maar dat neem ik dan wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand gezien hoe lang de maintenance is? Zie iig niks op twitter en zoals hierboven vermeld is het forum down :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ActualFantasy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:13:
Lekker handig. 15 minuten van te voren melden ze dat de servers downgaan voor maintenance.

Staat erbij, lees het forum voor de details.

Ga je naar het forum, is het forum al down voor maintenance.....
laten we gewoon hopen dat ze er gebruikt van maken om het max aantal spelers actief op elke server verhogen zodat er minder lange queues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:14:
Heeft iemand gezien hoe lang de maintenance is? Zie iig niks op twitter en zoals hierboven vermeld is het forum down :p .
Ik las gisteren van 9:00 tot 13:00 :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dubrillion schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:40:
[...]

Je weet wel dat om 9uur het onderhoud begint van de servers he ;)?
Ja jammer. Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie, dus dacht lekker spelen. Maar goed, zo effe douchen, de stad in om kerstcadootjes, een lekkere lunch meenemen en als ik terug ben zijn de servers vast wel weer up. Heb nog 3 weken vakantie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:14:
Official forum zegt dat het maintenance niet langer dan 2 uur zou moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:40
Kaap schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:15:
[...]

Ja jammer. Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie, dus dacht lekker spelen. Maar goed, zo effe douchen, de stad in om kerstcadootjes, een lekkere lunch meenemen en als ik terug ben zijn de servers vast wel weer up. Heb nog 3 weken vakantie dus ;)
Aaaaaaaah jaloers.
Ik wilde twee weken, maar kon maar een week.... helaas.
Gisteren lekker nog even gespeeld tot level 7.
Fantastisch spel. Zit op Sith'Ari en loopt goed op me laptop.
Aansluiten op me TV en onderuit op me bed Star Wars spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:16:
[...]

Ok bedankt :) . Dan ook maar even inkopen doen, hoef ik de rest van de middag niet van mijn stoel af :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Kaap schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:16:
[...]

De informatie op de launcher zegt tot 13:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ActualFantasy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:16:
[...]

De informatie op de launcher zegt tot 13:00.
Je hebt gelijk. Wel een beetje uit het zicht verstop zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Klein vraagje of er al andere mensen zijn die dit hebben.

Mijn vriendin heeft SWTOR gekocht via Origin, de pre-order versie. Key geclaimd op de website etc. Alleen nu heeft ze nog steeds niks gekregen van early access achtige dingen. Pre-order digitaal zou dan ook gewoon op de 15e moeten komen? Lijkt mij dat je dan je client met key via de mail of via origin zou moeten krijgen?

Ik had mijn box in de winkel dus gewoon gisteren kunnen afhalen dus heb dat probleem niet.

Andere mensen die hem digitaal hebben aangeschaft?

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
Muppet schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:19:

Mijn vriendin heeft SWTOR gekocht via Origin, de pre-order versie. Key geclaimd op de website etc. Alleen nu heeft ze nog steeds niks gekregen van early access achtige dingen. Pre-order digitaal zou dan ook gewoon op de 15e moeten komen? Lijkt mij dat je dan je client met key via de mail of via origin zou moeten krijgen?

Ik had mijn box in de winkel dus gewoon gisteren kunnen afhalen dus heb dat probleem niet.

Als je origin opent en dan bij swtor kijkt bij product information staat volgens mij een key die je kan gebruiken.
Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
swtor.com is een drupal site lol?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy

key staat in origin onder info knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:18:
[...]

Je hebt gelijk. Wel een beetje uit het zicht verstop zo.
Ik zei het gisteren al en ik vind het nog steeds zoooo irritant dat die maintenance tijden alleen gunstig zijn voor amerikaanse spelers.. Europese spelers worden flink genaaid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kaap schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:14:
[...]

Na 2 ervaringen in WoW met dode/low pop servers toen er nog geen paid transfers waren kies ik structureel altijd voor heavy/full servers. Goedkopere economy, meer aanbod in economy, genoeg mensen, genoeg guilds. Ja, je hebt soms een queue, maar dat neem ik dan wel voor lief.
Dan zou ik wel voor Heavy kiezen maar niet voor Full. Al helemaal niet als ik al in een queue moet staan voor ik een char heb aangemaakt. :)

Btw, ik zat nog eens de Jedi Shadow Handbook door te lezen en kwam toen die kerel z'n keybinds tegen:

[quote]
KEYBINDS

Warning: I have a Razer Naga mouse, which has a NumPad on the side of the mouse, so my bind layouts will not be that useful to someone without the same mouse. If someone would like to offer their own bindmaps with common mice (incl. the standard two-button), I might post them.

ASTRALFIRE’S BINDS

[W] Forward
[A] Left Strafe
[D] Right Strafe
[S] Meditation
Force Stun
[E] Force Lift
[R] Mind Maze
[F] Follow Player
[G] Autorun
[T] Mind Control
[1] Project
[2] Mind Crush
[3] Force Slow
[4] Mind Snap
[5] Battle Readiness
[6] Deflection
[`] Speeder
[Shift+1] Force Pull/Sever Force
[Shift+`] Sprint
[Shift+Q] Low Slash
[Shift+T] Mass Mind Control
[Num1] Double Strike/Clairvoyant Strike
[Num2] Saber Strike
[Num3] Shadow Strike
[Num4] Force Breach
[Num5] Whirling Blow
[Num6] Force in Balance/Slow Time
[Num8] Guard
[Num0] Force Speed
[Num-] Force of Will
[Num+] Resilience
[Shift+Num1] Spinning Strike
[Shift+Num2] Tumult
[Shift+Num3] Spinning Kick
[Shift+Num5] Force Wave
[Mouse Button 4] Stealth
[Mouse Button 5] Blackout
[Shift+Mouse Button 4] Force Cloak
[Middle Mouse] Kinetic Ward
[Shift+Wheel Up] Telekinetic Throw
[Shift+Wheel Dn] Force Potency
[Alt+Wheel Up] Relic 1
[Alt+Wheel Dn] Relic 2
Toen viel me op dat hij geen keybind heeft voor backpaddlen. Eigenlijk nooit aan gedacht maar ik denk dat ik ook eens ga proberen of ik S niet als keybind kan gebruiken voor shadow strike of zo. Ik gebruik namelijk ook zelden backpaddle. Iemand dit al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Alcmaria schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:23:
[...]

Ik zei het gisteren al en ik vind het nog steeds zoooo irritant dat die maintenance tijden alleen gunstig zijn voor amerikaanse spelers.. Europese spelers worden flink genaaid zo.
Ach de combinatie Star Wars en BioWare kan bij mij niet zoveel verkeerd doen.
Spel is meer dan ik verwachtte en als ze tot één uur onderhoud doen, dan ga ik
toch ff paar uurtjes Skyrim of Arkham City doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Het duurt een uur/twee uur voordat je de early acces code in je MAIL krijgt. Vanaf 13.00 vandaag stuurt Origin de game key's op die je voor de 22e moet invullen om verder na de early acces te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Blaim schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:25:
[...]

Het duurt een uur/twee uur voordat je de early acces code in je MAIL krijgt. Vanaf 13.00 vandaag stuurt Origin de game key's op die je voor de 22e moet invullen om verder na de early acces te spelen. :)
22 = 20ste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Dubrillion schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:25:
[...]

Ach de combinatie Star Wars en BioWare kan bij mij niet zoveel verkeerd doen.
Spel is meer dan ik verwachtte en als ze tot één uur onderhoud doen, dan ga ik
toch ff paar uurtjes Skyrim of Arkham City doen :)
Oh ja.. ik heb ook zat te doen.. daar niet van...(zit gewoon op mijn werk).. :-) maar het is meer het idee...
Ergens op een kantoor zitten wat mensen bij elkaar: "wanneer gaan we maintenance doen".. nou wel 'snachts dan hebben de spelers er geen last van.. Ja en de Europeanen dan.. ..uh.. ja..fuck them.. daar doen we het gewoon midden op de dag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Nope 22e, hebben ze aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2016
Alcmaria schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:26:
[...]

Oh ja.. ik heb ook zat te doen.. daar niet van...(zit gewoon op mijn werk).. :-) maar het is meer het idee...
Ergens op een kantoor zitten wat mensen bij elkaar: "wanneer gaan we maintenance doen".. nou wel 'snachts dan hebben de spelers er geen last van.. Ja en de Europeanen dan.. ..uh.. ja..fuck them.. daar doen we het gewoon midden op de dag"
9 tot 13 is toch prima? Zolang ze het niet in het weekend doen en zelfs dan is 9 tot 13 geen groot probleem.

WoW doet overigens precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Gisterenavond kunnen spelen, er was 1 naam ik ik wilde voor mijn alts 'invalid', betekent dit dat iemand die naam al gekaapt had? (Natalia op Hidden Beks, heb er uiteindelijk maar Nathalia van gemaakt en dat ging wel).
Mijn main is een cyborg bounty hunter genaamd Onezerozero (ik zal jullie niet vermoeien met de RP erachter. Ik zit ook niet op een RP server omdat ik met mijn guild zit).
Gisteren lekker de planeet Hutta afgerond, kan ik vanavond met de flashpoint beginnen en daarna op naar de volgende planeet
spoiler:
Balmorra, op verzoek even in spoiler tags gezet :)
. Ben al level 11 en heb net Death from Above weer, echt de leukste skill van een bounty hunter :).
M'n besluit is gemaakt. Aangezien ik toch min of meer wordt gedwongen Empire te spelen, ga ik morgen (als ik tenminste ééns binnen wordt toegelaten in de early access ), voor een Bountyhunter. Die gasten hebben echt superstrakke abilities en doen volgens mij goede damage:
-Een soort freeze waarbij iemand compleet versteend oid.
-Een deathgrip-achtig iets (voor diegene die geen WoW hebben gespeeld.....Scorpion: "Get over here!!!" ).
-Een ability waarbij ze voor een x aantal seconden een behoorlijk eind in de lucht kunnen zweven en vanuit daar aanvallen.
-Een soort mage blink (teleport).
-Nog meer moois?

Ben benieuwd in hoevere deze abilities afhankelijk zijn van spec/advanced class keuze. Iemand enig idee? Of komen ze gewoon in elke spec voor? Dat zou helemaal gaaf zijn

Bountyhunter trailer:
YouTube: Star Wars: The Old Republic Bounty Hunter Trailer
In volgorde de antwoorden
- Dat is de skill carbonize, alleen als je Powertech advanced class kiest krijg je die (die advanced class is iets meer op melee gericht en heeft ook een tanking tree, de Mercenary advanced class is meer ranged gericht en heeft een healing tree)
- Dat is grapple is ook een Powertech skill (en die zit ook een van de talent trees verstopt)
- Dat is Death from Above, alle bounty hunters krijgen die. Het is zegmaar de signature skill van bounty hunters. Power Tech advanced class heeft een aantal talents die dit nog beter maken, maar ook op mercenary is het *de* skill voor aoe.
- Een blink ben ik niet tegengekomen in de beta (was tot level 23 of zoiets gekomen)
- Tsja er is nog veel meer leuk... vooral het aantal aoe wat je krijgt is bizar, bijna alles wat je afschiet kan wel ontploffen :D. Ook is 2 guns natuurlijk erg leuk (dat heb je alleen als Mercenary advanced class, de Powertech krijgt een shield/power generator in de offhand).

Basically, als je van over de top gun action houdt (veel explosies en mensen die in het rond vliegen) en een beetje droge/cynische humor, is de bounty hunter een goede keuze.

Nog wat handige sites;
Crafting schema: http://www.flickr.com/pho...@N04/6449479755/lightbox/
Datacron locaties (spoilers voor de explorers onder ons!): http://www.republictrooper.com/datacron-locations

Edit:
Oh en op Hidden Beks hadden we een queue van 10 minuten, dat is nog te doen, hopen dat het dit weekend niet veel hoger wordt.
Ook had in nog een paar 'bugs' in het spel;
* Ik bind in de meeste games CTRL voor mumble en niet voor iets anders. Om de een of andere reden werkt dat niet lekker in SW, want als ik mijn 4e mousebutton die gelinked staat aan CTRL indrukte, kon ik niet ingame tegelijk bewegen. Sterker, soms leek hij het commando wat ik een milliseconde ervoor deed te herhalen. Dus ik liep constant in autorun vooruit of achteruit, zelfs in cirkels gelopen voor een minuutje, lol. Nu maar de END knop gebonden in mumble voor praten, moest ik wel alle andere games ook weer aanpassen, beetje annoying.
* Op een gegeven moment kon ik mijn hotbar weer niet gebruiken, moest ik weer CTRL+U doen 2x om de UI weg te halen en weer te tonen, toen deed hij het weer. Dit was in de beta ook al een bug, verrassend dat deze ook nu er weer in zit.

Ik was overigens ook alweer 1x doodgegaan, op level 3, precies dezelfde plek als in de beta (BH quest).
spoiler:
Ik had er nog specifiek op gelet omdat ik het nog wist, maar op de een of andere manier pull je bijna altijd 6 mobs in die area, en dat red je niet op level 3. Beetje gaar, de plaatsing van mobs daar is niet echt okay.

[ Voor 19% gewijzigd door Hierkomik op 16-12-2011 09:41 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ze zijn wel zo slim dat ze dan ook meteen het forum plat gooien, scheelt een hoop gezeur :D . Ben het wel met je eens, maar veranderen doet het toch niet. Alleen wanneer iedereen met zijn knip zou stemmen. Zie je het al gebeuren? Ik niet :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Laatst online: 16-09 10:01
[...]

Nou ja ze kunnen die maintenance ook niet uitvoeren, en loopt de servers vast als dikke stront door een trechter.

wat kies jij?

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

ActualFantasy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:22:
[...]

key staat in origin onder info knop
Ja dat is alleen de pre-order key. Die is al geclaimed zegt hij ook netjes als je die invult.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:14
Mijn account is nog steeds geblockt. Bijzonder veel mailtjes gestuurd, maar geen reactie. Vanochtend eindelijk gelukt om te bellen, wordt de verbinding na een half uur verbroken....

Enorme rothekel heb ik hieraan gekregen zeg. Als het kan laat ik mijn order annuleren.

Weet trouwens iemand of het geld kost om 0044 203 564 2555 te bellen met mobiele telefoon? zou gratis zijn, maar misschien zitten er toch kosten aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Hierkomik schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:29:
In volgorde de antwoorden
- Dat is de skill carbonize, alleen als je Powertech advanced class kiest krijg je die (die advanced class is iets meer op melee gericht en heeft ook een tanking tree, de Mercenary advanced class is meer ranged gericht en heeft een healing tree)
- Dat is grapple is ook een Powertech skill (en die zit ook een van de talent trees verstopt)
- Dat is Death from Above, alle bounty hunters krijgen die. Het is zegmaar de signature skill van bounty hunters. Power Tech advanced class heeft een aantal talents die dit nog beter maken, maar ook op mercenary is het *de* skill voor aoe.
- Een blink ben ik niet tegengekomen in de beta (was tot level 23 of zoiets gekomen)
- Tsja er is nog veel meer leuk... vooral het aantal aoe wat je krijgt is bizar, bijna alles wat je afschiet kan wel ontploffen :D. Ook is 2 guns natuurlijk erg leuk (dat heb je alleen als Mercenary advanced class, de Powertech krijgt een shield/power generator in de offhand).

Basically, als je van over de top gun action houdt (veel explosies en mensen die in het rond vliegen) en een beetje droge/cynische humor, is de bounty hunter een goede keuze.

Nog wat handige sites;
Crafting schema: http://www.flickr.com/pho...@N04/6449479755/lightbox/
Datacron locaties (spoilers voor de explorers onder ons!): http://www.republictrooper.com/datacron-locations
Uitstekende post, van mij mogen wel meer mensen praten over toffe skills maar misschien wil je een kleine spoiler plaatsen bij het verhaal gedeelte. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Blaim op 16-12-2011 09:33 . Reden: Doe ik het zelfs niet eens, d'oh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
oosterhofjf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:32:
Mijn account is nog steeds geblockt. Bijzonder veel mailtjes gestuurd, maar geen reactie. Vanochtend eindelijk gelukt om te bellen, wordt de verbinding na een half uur verbroken....

Enorme rothekel heb ik hieraan gekregen zeg. Als het kan laat ik mijn order annuleren.

Weet trouwens iemand of het geld kost om 0044 203 564 2555 te bellen met mobiele telefoon? zou gratis zijn, maar misschien zitten er toch kosten aan vast.
nou als je naar het buitenland belt is dat niet altijd kostig?

en als het goed is zag ik hier een paar keer een nederlandse nummer voorbij komen

[ Voor 6% gewijzigd door Ienni1983 op 16-12-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ienni1983 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:29:
[...]

Nou ja ze kunnen die maintenance ook niet uitvoeren, en loopt de servers vast als dikke stront door een trechter.

wat kies jij?
Dat maintenance nodig is.. dat begrijp ik.. dat is inherent aan het beheren van ICT systemen.. De timing daarentegen kan handiger.. Je zou zelfs kunnen opteren voor een gescheiden maintenance van de Europese en de Amerikaanse servers..
Maar goed.. ik ben geen zeikerd dus ik ga ook nu niet beginnen daarmee.. maar als ik tegen mijn klanten zou zeggen.. we gaan overdag de systemen platleggen, worden ze denk ik niet vrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Alcmaria schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:35:
[...]

Dat maintenance nodig is.. dat begrijp ik.. dat is inherent aan het beheren van ICT systemen.. De timing daarentegen kan handiger.. Je zou zelfs kunnen opteren voor een gescheiden maintenance van de Europese en de Amerikaanse servers..
Maar goed.. ik ben geen zeikerd dus ik ga ook nu niet beginnen daarmee.. maar als ik tegen mijn klanten zou zeggen.. we gaan overdag de systemen platleggen, worden ze denk ik niet vrolijk
ja maar je moet nu denken over verschillende landen he.

het is niet zo van we zitten in een kantoor en iedereen heeft dezelfde tijd op hun horloge of klok.

Je kan wel om 05.00 uur de maintenence houden maar je hebt altijd mensen die vanuit de USA op EU servers spelen of vice versa.

en als je het om 17.00 uur de maintenence houdt dan hou je de USA mensjes tevreden want dan liggen hun toch te maffen, en de EU mensjes niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:32:

Heb je ook al geprobeerd om de installer van de site nog een keer te downloaden? mij account deed het eerst ook niet tot ik de installer opnieuw downloaden toen sprong die op actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wat houd dat 20 = 22 December precies in?
Ik ben niet te lui om het zelf op te zoeken op SWTOR.com, maar de
site en servers liggen natuurlijk down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn niet voor niets EU en US servers, dus ik zie geen enkele reden om maintenance tijden verschillend te houden voor de EU en de US server.
Dat er US spelers op een EU server zitten en vice versa is met alle respect niet echt een argument. Dan hadden ze net zo goed geen onderscheid kunnen maken in de regios.
Als ik op een US server zou spelen dan zou ik ook verwachten dat zij maintenance plannen op een gunstige US tijd.

Er zijn meer MMO's die maintenance afstemmen per regio. Maar we zitten nog in early-access, vergeet dat niet. Wellicht wordt dit nog aangepast als we eenmaal echt live zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dubrillion schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:42:
Wat houd dat 20 = 22 December precies in?
Ik ben niet te lui om het zelf op te zoeken op SWTOR.com, maar de
site en servers liggen natuurlijk down?
Ze bieden 2 dagen respijt als je je key nog niet binnen hebt, omdat je wellicht te laat je exemplaar van SWTOR binnen krijgt. Oftewel, je kunt gewoon spelen met je EA t/m 22 december, dan vervalt je access als je geen retail key hebt ingevoerd. Was eerst de 20e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wachten op de maintenance :) (kan er mooi nog wat werk gedaan worden)

Inmiddels level 19 with Juggernaut aan het einde van de planeet Balmorra.

Moet bekennen dat het toch gevoelsmatig al langzamer gaat om een level te pakken (wat ik wel goed vindt)
Verhaal lijnen zijn nog steeds erg interessant, over het algemeen ook de side quests.

Vind alleen wel dat je als Sith Juggernaut je 2e (3e als je de ships droid mee telt) compannion laat krijgt (heb hem/haar nog niet) Had in beta de Jedi knight gespeeld (gespiegelde class) en die had op level 15 de 2e (of 3e) compannion al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Als je slim bent dan activeer je je code pas de 22e als je dit nog niet gedaan hebt, dan heb je 2 dagen gratis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:43:
Er zijn niet voor niets EU en US servers, dus ik zie geen enkele reden om maintenance tijden verschillend te houden voor de EU en de US server.
Dat er US spelers op een EU server zitten en vice versa is met alle respect niet echt een argument. Dan hadden ze net zo goed geen onderscheid kunnen maken in de regios.
Als ik op een US server zou spelen dan zou ik ook verwachten dat zij maintenance plannen op een gunstige US tijd.

Er zijn meer MMO's die maintenance afstemmen per regio. Maar we zitten nog in early-access, vergeet dat niet. Wellicht wordt dit nog aangepast als we eenmaal echt live zijn?
Ik vermoed ook dat ze dat nog wel gaan aanpassen. waarom zetten ze anders in Ierland een complete bioware dorp neer? Enkel om de server te zetten? Ik vermoed dat ze daar ok wel een serieuze afdeling zullen plaatsen voor EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Muppet schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:30:
[...]

Ja dat is alleen de pre-order key. Die is al geclaimed zegt hij ook netjes als je die invult.
Dan klopt het toch ? de andere code krijg je vanmiddag, vanaf 13:00 uur

En die grace period had ik gemist, heb niet meer op de site gekeken sinds ik erin mocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Heraclius schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:44:
Als je slim bent dan activeer je je code pas de 22e als je dit nog niet gedaan hebt, dan heb je 2 dagen gratis. :P
K*t ik heb hem gister gelijk geactiveerd.
Nou ja ik krijg zometeen me eerste Pre-Paid kaart binnen.
Kan ik drie maanden spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:43:

Ze zullen zo langzamerhand wel personeel aan het aannemen zijn in Ierland voor dit soort zaken. Ze willen natuurlijk eerst weten met welke cijfers de game lanceert voor ze allerlei mensen gaan aannemen.

Weet iemand trouwens welke port(s) SWTOR gebruikt? Ivm proxies e.d.?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee maintenance, mijn leven stopt ... paniek wat moet ik nu ... mijn handen beginnen te trillen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, iemand heeft onze guild (eigenlijk UK based) op Fok.nl gezet en we hebben nu al 6 aanmeldingen van Nederlanders gehad. En die UK-ers zitten altijd al Nederlanders belachelijk te maken. Tijd voor een hostile takeover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: Ik bedoelde dus: "Ik zie geen enkele reden om de maintenance tijden NIET verschillend te houden per regio..", maar dat was vast duidelijk. ;)

Heeft iemand zijn CE van Bol.com al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodat iedereen zichzelf mentaal kan voorbereiden :) :

Maintenance Window #1:

Date: Early hours of Friday, December 16th (CST)

Time: 2AM CST (12AM PST/3AM EST/8AM GMT/9AM CET)

All game servers and SWTOR.com will be offline during this period. This maintenance is expected to take no more than four hours, but could be extended.

Maintenance Window #2:

Date: Evening of December 19th (CST)

Time: 6PM CST (4PM PST/7PM EST/12AM GMT/1AM CET)

All game servers and SWTOR.com will be offline during this period. This maintenance is expected to complete before 11PM CST, and will mark the end of Early Game Access for Star Wars: The Old Republic.

Maintenance Window #3:

Date: Early hours of December 22nd (CST)

Time: 2AM CST (12AM PST/3AM EST/8AM GMT/9AM CET)

All game servers and SWTOR.com will be offline during this period. This maintenance is expected to take no more than three hours, but could be extended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:48:
Nee maintenance, mijn leven stopt ... paniek wat moet ik nu ... mijn handen beginnen te trillen ..
Aan jou avatar te zien wordt je Sentinel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:49:
Even voor de duidelijkheid: Ik bedoelde dus: "Ik zie geen enkele reden om de maintenance tijden NIET verschillend te houden per regio..", maar dat was vast duidelijk. ;)

Nope, pakketpost komt vaak bij mij pas rond een uur of half 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je willen laten weten wanneer jij je CE krijgt? Aangezien het pakket uit 2 zendingen bestond (de preorder pack en de game) krijg je voor de game geen verzend bericht meer namelijk.
Ik maak me een beetje zorgen over de mixup met de Regular en CE.. ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:52:
Zou je willen laten weten wanneer jij je CE krijgt? Aangezien het pakket uit 2 zendingen bestond (de preorder pack en de game) krijg je voor de game geen verzend bericht meer namelijk.
Ik maak me een beetje zorgen over de mixup met de Regular en CE.. ;) Thanks!
Zeker, laat ik weten in dit topic. :)
Echter heb ik er niet veel meer vertrouwen in dat het vandaag nog komt eerlijk gezegd. (link)
Schijnt dat Bol gaat verzenden over deze hele week, en ik heb als een van de laatste besteld, namelijk afgelopen zaterdag. Pre-order kit had ik al ontvangen afgelopen dinsdag.

[ Voor 12% gewijzigd door Moonborne op 16-12-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha! Dat is nog eens goede info. Het stelt me iig wat gerust dat hij nog komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 12:43
bah, heb ik lekker vrij gaan ze maintenance doen

http://nooooooooooooooo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Maar genoeg te spelen. BF3 Back to Karkand is ook net uit! :) Ik vermaak me hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:39

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Een mooie oplossing zou zijn om gratis server transfers aan te bieden, ik wil best spelen op een andere server dan Red Eclipse, maar aangezien ik een character van level 13 en chararcter van level 9 heb, voel ik er weinig voor om overnieuw te beginnen. Mocht ik de mogelijkheid hebben om mijn chars me te nemen dan zou ik best naar een rustigere server willen verhuizen

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ze moeten m.i. mensen gewoon prikkelen om op low pop servers te beginnen door ze wat esthetische items te bieden of zo. Een extra hoedje of zo doet wonderen denk ik. Of +xp% de eerste 5 levels oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:39

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Ik denk dat bestaande spelers echt niet hun bestaande chars opgeven voor een hoedje. Denk eerder dat ze blijven waar ze zitten en extra char aanmaken op de server voor het "hoedje"

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinerama schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:04:
Ik denk dat bestaande spelers echt niet hun bestaande chars opgeven voor een hoedje. Denk eerder dat ze blijven waar ze zitten en extra char aanmaken op de server voor het "hoedje"
Nee maar nieuwe spelers (laatste nieuwe lui op een server), die het eigenlijk niet uit maakt op welke server ze spelen wel. En die zijn het probleem. Maar ja, dat hadden ze dan moeten doen voor de servers status 'Full' hadden. Het 'hoedje' moet natuurlijk wel alleen op die server beschikbaar zijn dan he. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:14
Origin gebeld en mijn order geannuleerd. Jammer wilde het spel graag spelen, maar er is volgens origin geen mogelijkheid om mijn account te unblocken.

prima geholpen door origin nl overigens.

Nu kan ik een nieuwe bestellen en onder een andere account verder gaan. Momenteel heb ik daar nog even geen zin in.. Misschien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 08:40
heb je al geprobeert in te loggen op de client?
mijn account was ook geblockt maar na inloggen op de client kon ik ook weer op de site inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
oosterhofjf schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:05:
Origin gebeld en mijn order geannuleerd. Jammer wilde het spel graag spelen, maar er is volgens origin geen mogelijkheid om mijn account te unblocken.

prima geholpen door origin nl overigens.

Nu kan ik een nieuwe bestellen en onder een andere account verder gaan. Momenteel heb ik daar nog even geen zin in.. Misschien in de toekomst.
Hebben ze ook gezegd waarom je account geblocked was dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:29
Heraclius schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:55:
[...]

Zeker, laat ik weten in dit topic. :)
Echter heb ik er niet veel meer vertrouwen in dat het vandaag nog komt eerlijk gezegd. (link)
Schijnt dat Bol gaat verzenden over deze hele week, en ik heb als een van de laatste besteld, namelijk afgelopen zaterdag. Pre-order kit had ik al ontvangen afgelopen dinsdag.
Ik heb mijn, weliswaar SE, gister keurig in de brievenbus gehad.
Het verzenden is dus daadwerkelijk verzonden :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noujah gelijk maar die upgrade pack gekocht. Hopelijk kunnen all mijn chars hiervan gebruik maken :)
Kan ik toch weer over een jaartje of 5 pochen met me holodancer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Cinerama schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:01:
Een mooie oplossing zou zijn om gratis server transfers aan te bieden, ik wil best spelen op een andere server dan Red Eclipse, maar aangezien ik een character van level 13 en chararcter van level 9 heb, voel ik er weinig voor om overnieuw te beginnen. Mocht ik de mogelijkheid hebben om mijn chars me te nemen dan zou ik best naar een rustigere server willen verhuizen
Ik denk dat ze dat pas gaan doen na 1 of 2 weken na de release, anders blijven mensen switchen en heb je op andere servers misschien weer een probleem.
Sowieso denk ik dat transfers de maintenance misschien langer maken, dus dan wachten ze daar wel even mee.
Ach, gewoon tijdens het eten maken inloggen en als je klaar bent met eten kan je er vast in :).

Wat ik overigens ook ontdekte in game (wat we niet was opgevallen tijdens de beta) is dat je haar meebeweegt met hoe je je hoofd draait, in de cutscenes. Mooi detail :). En de muziek is echt zo goed in deze game, dat zorgt al voor 50% van de experience. Als je een mooie quest hebt afgerond en een mooi riedeltje krijgt (en het riedeltje is zelfs afhankelijk van wat je gekozen hebt! Ik had in beta een keer een quest gedaan en de zijde gekozen van de originele quest giver, toen ik inleverde een soort victory deuntje . Nu had ik het andersom gedaan en kreeg ik er zo'n droevig deuntje bij omdat ik hem moest teleurstellen en hij misschien gelijk had bij de quest).
Ik voel me nu al in ieder geval veel meer betrokken bij het verhaal en bij mijn character dan bij World of Warcraft (waar je totaal geen keuzes hebt in gesprekken).

@ Spunker; Kan jij vandaag (als je de digital deluxe upgrade gedaan hebt en geïnstalleerd) aangeven wat die holocam precies doet? Daar ben ik erg benieuwd naar. Zou het auto-screenshotting zijn bij het completen van class quests? Het completen van flashpoints?
Daar zou ik zelf de digital deluxe version wel voor kopen (de holodancer kan me gestolen worden :P. en ook als de holocam een een normale non-combat pet is hoef ik het niet..)

[ Voor 11% gewijzigd door Hierkomik op 16-12-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:02:
ze moeten m.i. mensen gewoon prikkelen om op low pop servers te beginnen door ze wat esthetische items te bieden of zo. Een extra hoedje of zo doet wonderen denk ik. Of +xp% de eerste 5 levels oid.
nog ff en ze gaan over op F2P.

wat krijg je dan?

een aluhoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ienni1983 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:10:
[...]

nog ff en ze gaan over op F2P.

wat krijg je dan?

een aluhoedje
Ik zie het verband niet helemaal, maar ok... :)

Ik denk dat server transfers er in dit stadium alleen maar voor zorgen dat de ene FULL server leger wordt en er dan een andere FULL server voor in de plaats komt. Leuk voor de mensen die niet transferen, maar het probleem blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hierkomik schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat ze dat pas gaan doen na 1 of 2 weken na de release, anders blijven mensen switchen en heb je op andere servers misschien weer een probleem.
Sowieso denk ik dat transfers de maintenance misschien langer maken, dus dan wachten ze daar wel even mee.
Ach, gewoon tijdens het eten maken inloggen en als je klaar bent met eten kan je er vast in :).

Wat ik overigens ook ontdekte in game (wat we niet was opgevallen tijdens de beta) is dat je haar meebeweegt met hoe je je hoofd draait, in de cutscenes. Mooi detail :). En de muziek is echt zo goed in deze game, dat zorgt al voor 50% van de experience. Als je een mooie quest hebt afgerond en een mooi riedeltje krijgt (en het riedeltje is zelfs afhankelijk van wat je gekozen hebt! Ik had in beta een keer een quest gedaan en 1 zijde gekozen van de originele quest giver, toen ik inleverde een soort victory deuntje . Nu had ik het andersom gedaan en kreeg ik er zo'n droevig deuntje bij omdat ik hem moest teleurstellen en hij misschien gelijk had).
Ik voel me nu al in ieder geval veel meer betrokken bij het verhaal en bij mijn character dan bij World of Warcraft (waar je totaal geen keuzes hebt in gesprekken).
Muziek maakt of breekt een film.
Bij een game niet anders.
Ik ben JK en vond gister een baby fleshraider 7(8)7
Er begon een vrolijk deuntje uit Episode I te spelen.
Dat maakt de situatie zoveel leuker.
En dat lightsaber geluid wordt nooit saai :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:17
Wie van hier zitten er trouwens op de League of Lettow server te spelen, aan de republic zijde?
Ik zag dat daar ook een hoop Nederlanders naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:12:
[...]

Ik zie het verband niet helemaal, maar ok... :)

Ik denk dat server transfers er in dit stadium alleen maar voor zorgen dat de ene FULL server leger wordt en er dan een andere FULL server voor in de plaats komt. Leuk voor de mensen die niet transferen, maar het probleem blijft hetzelfde.
Nou allerlei games zijn dus F2P geworden omdat ze toch maar allerlei dingen gaven om de spelers het naar hun zin te krijgen.

Kijk maar naar Aion ook opeens F2P geworden.

oke een kleine exp boost voor 5 lvls kan nog wel.

hoedjes oke.(niet datk denk dat mensen met een hoedje willen wandelen)Tenzij het een fedora hoedje is

maar meer moeten het niet worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ienni1983 op 16-12-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@ Spunker; Kan jij vandaag (als je de digital deluxe upgrade gedaan hebt en geïnstalleerd) aangeven wat die holocam precies doet? Daar ben ik erg benieuwd naar. Zou het auto-screenshotting zijn bij het completen van class quests? Het completen van flashpoints?
Daar zou ik zelf de digital deluxe version wel voor kopen (de holodancer kan me gestolen worden :P. en ook als de holocam een een normale non-combat pet is hoef ik het niet..)
Als ik strakjes thuis ben zal ik kijken wat de upgrade voor goeds brengt en raporteren wat het precies doet die holocam ben zelf ook wel benieuwd :D persoonlijk denk ik dat je het moet sumonnen en dat het dan je screen captured tot je hem dismissed en dan word er een filmpje ergens gedumpt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:20:
[...]

Als ik strakjes thuis ben zal ik kijken wat de upgrade voor goeds brengt en raporteren wat het precies doet die holocam ben zelf ook wel benieuwd :D
het is gewoon een screenshot functie...

het haalt je UI weg en maakt een Screenshot.

that's it. Die drone die je meehelpt om de mobs te attacken?
Dat irriteert hun alleen maar, beetje om hun heen whirren. Useless.
Was leuk geweest alstie nog hielp met attacken maar nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 22-09 15:27
Ik heb de holo-dancer laten draaien, is kleiner dan die in Nemro's palace (voor de Bounty Hunters onder ons) maar wel leuk. De pet is non-combat en loopt met je mee. De training droid en holocam heb ik nog niet geprobeerd gisteren omdat ik nog niet veel bijzonders heb meegemaakt. Ik zal posten als ik meer weet...

Wel is de training droid tijdelijk geloof ik, net als de holo-dancer. Die vliegt dus alleen een beetje om je heen.

De flare gun schiet gewoon in de lucht, wel leuk om te zien maar niet bijzonder.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasdipje op 16-12-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
NibborSneffets schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:23:
Ik heb de holo-dancer laten draaien, is kleiner dan die in Nemro's palace (voor de Bounty Hunters onder ons) maar wel leuk. De pet is non-combat en loopt met je mee. De training droid en holocam heb ik nog niet geprobeerd gisteren omdat ik nog niet veel bijzonders heb meegemaakt. Ik zal posten als ik meer weet...
Ik was je al te snel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ondanks dat ik gisteren een half uur moest wachten in de rij terwijl ik eergisteren direct kon spelen, speelt de game wel heerlijk weg zeg.

De makers weten de look & feel goed neer te zetten, en af en toe blijf ik dan ook gewoon even rustig rondkijken hoe alles er om mij heen uit ziet. Vooral Coruscant (Ben nu lvl. 15) heeft een prachtige omgeving, en van wat ik om mij heen hoor komen er nog veel uitgebreidere planeten.

De moeilijkheidsgraad ligt ook prima, je kunt lekker doorspelen zonder constant te moeten blijven hangen bij een bepaald deel omdat de vijanden nog te sterk zijn. Uiteraard zijn sommige stukken wel pittig, maar dan zoek je gewoon iemand uit je Guild of in de omgeving die je kan helpen met de Quest, waardoor deze een stuk gemakkelijker wordt. Leuk is ook dat wanneer je deze missies samen doet, je samen deel uit maakt van de gesprekken met NPC's. De voice acting is niet overal even sterk bij deze gesprekken, maar afhankelijk van je story line wordt het verhaal wel interessanter (Consular).

Kortom, ik wacht graag dat half uur om weer terug op mijn server te komen. Ik log per dag maar een keer in om vervolgens minimaal 6 a 10 uur te spenderen, dus dat is het probleem niet zo. Er zijn nog zeker verbeterpunten in de vorm van User Interface, soms een beetje onduidelijk wat je nu moet doen en waar, maar het is een heerlijke game! Nu maar hopen dat Dynabyte wel die CE gaat leveren, anders moet ik toch gebruik maken van de code van de SE die ik als reserve heb besteld.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 22-09 15:27
Inderdaad, daarom maar ff wat extra's toegevoegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
Royeboi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:24:
Ondanks dat ik gisteren een half uur moest wachten in de rij terwijl ik eergisteren direct kon spelen, speelt de game wel heerlijk weg zeg.

De makers weten de look & feel goed neer te zetten, en af en toe blijf ik dan ook gewoon even rustig rondkijken hoe alles er om mij heen uit ziet. Vooral Coruscant (Ben nu lvl. 15) heeft een prachtige omgeving, en van wat ik om mij heen hoor komen er nog veel uitgebreidere planeten.

De moeilijkheidsgraad ligt ook prima, je kunt lekker doorspelen zonder constant te moeten blijven hangen bij een bepaald deel omdat de vijanden nog te sterk zijn. Uiteraard zijn sommige stukken wel pittig, maar dan zoek je gewoon iemand uit je Guild of in de omgeving die je kan helpen met de Quest, waardoor deze een stuk gemakkelijker wordt. Leuk is ook dat wanneer je deze missies samen doet, je samen deel uit maakt van de gesprekken met NPC's. De voice acting is niet overal even sterk bij deze gesprekken, maar afhankelijk van je story line wordt het verhaal wel interessanter (Consular).

Kortom, ik wacht graag dat half uur om weer terug op mijn server te komen. Ik log per dag maar een keer in om vervolgens minimaal 6 a 10 uur te spenderen, dus dat is het probleem niet zo. Er zijn nog zeker verbeterpunten in de vorm van User Interface, soms een beetje onduidelijk wat je nu moet doen en waar, maar het is een heerlijke game! Nu maar hopen dat Dynabyte wel die CE gaat leveren, anders moet ik toch gebruik maken van de code van de SE die ik als reserve heb besteld.
Anders heb ik nog wel een CE editie thuis liggen te verstoffen :P

Anders moetk hem toch wel terugsturen naar Bart Smit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]

Wat ik overigens ook ontdekte in game (wat we niet was opgevallen tijdens de beta) is dat je haar meebeweegt met hoe je je hoofd draait, in de cutscenes. Mooi detail :). En de muziek is echt zo goed in deze game, dat zorgt al voor 50% van de experience. Als je een mooie quest hebt afgerond en een mooi riedeltje krijgt (en het riedeltje is zelfs afhankelijk van wat je gekozen hebt! Ik had in beta een keer een quest gedaan en de zijde gekozen van de originele quest giver, toen ik inleverde een soort victory deuntje . Nu had ik het andersom gedaan en kreeg ik er zo'n droevig deuntje bij omdat ik hem moest teleurstellen en hij misschien gelijk had bij de quest).
Vind ik ook super die muziek. Zit bekende star wars muziek van films in en zelfs van de kotor films muziek overgenomen die ook super was!

spoiler:
Op een gegeven moment moest ik het masker van revan gaan halen en toen ik het eindelijk kreeg herkende ik meteen de theme song van revan uit kotor. Kreeg bijna tranen in de ogen. Echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Gisteren e-mailtje gekregen dat ik aan de slag kon en gelijk de hele nacht niet geslapen :)

Ik heb trouwens nog niets vernomen van de extra items uit de digital deluxe pre-order (behalve de bck/yllw crystal) enig idee waar ik de rest kan vinden?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Tyoi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:39:
Gisteren e-mailtje gekregen dat ik aan de slag kon en gelijk de hele nacht niet geslapen :)

Ik heb trouwens nog niets vernomen van de extra items uit de digital deluxe pre-order (behalve de bck/yllw crystal) enig idee waar ik de rest kan vinden?
Die ontvang je zodra je de Product Key hebt ingevuld van de uiteindelijke game. Je hebt nu alleen de Pre-order geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Ienni1983 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:22:
[...]

het is gewoon een screenshot functie...

het haalt je UI weg en maakt een Screenshot.

that's it. Die drone die je meehelpt om de mobs te attacken?
Dat irriteert hun alleen maar, beetje om hun heen whirren. Useless.
Was leuk geweest alstie nog hielp met attacken maar nee
Dus hij maakt niet automatisch een screenshot?
Wat is precies het verschil met CTRL+U -> Printscreen en die Holocam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Enig idee wanneer je de product-key krijgt? Ik merk dat een aantal die al hebben gekregen?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hierkomik schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:41:
[...]

Dus hij maakt niet automatisch een screenshot?
Wat is precies het verschil met CTRL+U -> Printscreen en die Holocam dan?
Ctrl+U reset je UI trouwens, Alt+Z is de keybind die je UI verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zit bij je retail box of als je hem digitaal hebt via Origin dan zal hij wel automatisch actief worden op launch date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Laatst online: 16-09 14:41
ik heb mijn CE gister kunnen ophalen. Schijnt dat de Origin pre-orders mogelijk vandaag al keys gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ienni1983 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:17:
[...]

Nou allerlei games zijn dus F2P geworden omdat ze toch maar allerlei dingen gaven om de spelers het naar hun zin te krijgen.

Kijk maar naar Aion ook opeens F2P geworden.

oke een kleine exp boost voor 5 lvls kan nog wel.

hoedjes oke.(niet datk denk dat mensen met een hoedje willen wandelen)Tenzij het een fedora hoedje is

maar meer moeten het niet worden.
Ik snap nog steeds het verband niet? Dan zouden de in-game preorder items dus volgens jou ook leiden tot f2p?

De oorsprong van F2P is dat mensen geen sub van 15 euro per maand willen neertellen voor een game die het blijkbaar niet trekt. (niet meer populair, slechte kwaliteit, etc) Heeft m.i. niets men ander soort items te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Raxious schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:44:
ik heb mijn CE gister kunnen ophalen. Schijnt dat de Origin pre-orders mogelijk vandaag al keys gaan ontvangen.
Ik kon gisteren erin (digital pre-order orgin, DE, niet CE ofc).

[ Voor 3% gewijzigd door Tyoi op 16-12-2011 10:47 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mango84
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste wat je kan doen tijdens downtime: Afleveringen van the clone wars kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:49:
Vanmorgen, begin december besteld. Kreeg een smsje: "Ik zou me ziek melden als ik jou was en de rest van de dag sterren oorlogje gaan spelen uit je nieuwe doos" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de waves van vandaag beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:48:
Weet iemand wanneer de waves van vandaag beginnen?
1e altijd om 15:00 onze tijd.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F2P is inderdaad een manier om op een andere manier geld te verdienen dan abonnementen.
Zodra er steeds meer spelers zijn die geen maandelijks abonnement voor een bepaalde game meer willen betalen dan moet de studio kijken naar andere rendabele manieren om geld te maken.
Onderzoek heeft blijkbaar uitgewezen dat een studio (genoeg) geld kan verdienen met een item shop of andere manieren van geld innen via een F2P systeem.

Naar mijn idee kan je niets zeggen over de verwachting van SWTOR dat het F2P zal zijn op korte termijn op basis van items die je krijgt of niet krijgt of wat dan ook. Ik zie het verband ook niet.

Gezien de massale pre order aantallen en de massaal gevulde servers denk ik dat Bioware/EA zich voorlopig nog niet zal bezig houden met een ander bedrijfsbeleid van subscription-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Metalkai schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:43:
[...]

Ctrl+U reset je UI trouwens, Alt+Z is de keybind die je UI verbergt.
I stand corrected :). Maar mijn vraag is nog wel van toepassing ;)
Wat is het verschil met Alt+Z -> printscreen en de holocam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had pas nog een video gezien waar goede argumenten en feiten werden gebruikt om aan de tonen dat subscriptions eigenlijk helemaal niet nodig zijn om een MMO succesvol te houden.
Als voorbeeld werd WoW gebruikt, de server-kosten en patch-ontwikkelingskosten lagen zodanig laag dat het bekostigd kon worden met alleen maar client-sales.
Heb de video proberen te vinden, maar ik kom het niet zo snel meer tegen.
Hierkomik schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:51:
[...]

I stand corrected :). Maar mijn vraag is nog wel van toepassing ;)
Wat is het verschil met Alt+Z -> printscreen en de holocam?
Schijnt nogal wat onduidelijkheid over te zijn. Sommige zeggen dat er geen verschil is, andere zeggen dat de Holocam automatisch screenshots maakt over sommige speciale gebeurtenissen. Bijv. storyline choices, boss-kills, levels.
Weet nou niet wie er gelijk heeft.

[ Voor 38% gewijzigd door Metalkai op 16-12-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Metalkai schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:52:
Had pas nog een video gezien waar goede argumenten en feiten werden gebruikt om aan de tonen dat subscriptions eigenlijk helemaal niet nodig zijn om een MMO succesvol te houden.
Als voorbeeld werd WoW gebruikt, de server-kosten en patch-ontwikkelingskosten lagen zodanig laag dat het bekostigd kon worden met alleen maar client-sales.
Het spel is wel één van de duurste ooit.
Maar heb ook ergens gelezen als een miljoen mensen de Standard Edition kopen (is al gebeurt)
en dan nog een half jaar extra spelen het spel terug verdient was.
Kan zo 1,2,3 ook niet het bericht vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So gesubbed voor 90 dagen.
Iedereen op The Red Eclipse kan zijn borst nat maken.

Ik ga voorlopig nog even door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat die video uit van enkel de prijs per titel denk ik.
Gamestudios zijn bedrijven, vergeet dat niet. Als je enkel geld zouden innen om break-even op een bepaalde titel de draaien dan is er geen geld meer voor nieuwe projecten en uiteindelijk willen we allemaal weer nieuwe games, nietwaar?

Het alternatief van sub-based is F2P. Maar we weten allemaal dat F2P niet ECHT gratis is.

Ik ben prima tevreden met een maandelijks bedrag. Als de studio haar werk ook goed blijft doen tenminste. Dan heb ik absoluut geen probleem met de kosten te betalen.
Ik betaal liever voor kwaliteit dan 'gratis' troep dat ook nog eens bol staat van de ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Metalkai schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:52:
Die video waar jij het over hebt staat ergens tussen de inmiddels 128 pagina tellende thread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tbh F2p dan koop je uw gear en koop je uw char uiteindelijk. Ik moet zeggen dat spreekt me totaal niet aan. Met een maandelijkse subscriptie en geen voordelen voor niemand moet je echt uw char verdienen en verder uitwerken. En daar draait het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:55:
Ik ben prima tevreden met een maandelijks bedrag. Als de studio haar werk ook goed blijft doen tenminste. Dan heb ik absoluut geen probleem met de kosten te betalen.
Ik betaal liever voor kwaliteit dan 'gratis' troep dat ook nog eens bol staat van de ads.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen problemen met subscriptions, maar af en toe heb ik wel het gevoel dat de maandelijkse kosten toch best wel wat lager zouden kunnen zijn.
Maar ja, daarvoor zijn het bedrijven, als ze meer kunnen verdienen, dan zullen ze dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

So gesubbed voor 90 dagen.
Iedereen op The Red Eclipse kan zijn borst nat maken.

Ik ga voorlopig nog even door :D
Als er geen queues zijn vanavond dan komen we elkaar misschien tegen ;)

Queues vind ik niet zo erg, ook niet van een uur, maar op een of andere manier crashed mijn laptop in het serverscherm... waardoor ik weer vrolijk achteraan mag sluiten.... zeer (zeer) irritant...

Gisteren ook vaak crashes gehad, na het zetten op fullscreen(windowed) niet meer... op de PC draait het perfect overigens...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat die video uit van enkel de prijs per titel denk ik.
Gamestudios zijn bedrijven, vergeet dat niet. Als je enkel geld zouden innen om break-even op een bepaalde titel de draaien dan is er geen geld meer voor nieuwe projecten en uiteindelijk willen we allemaal weer nieuwe games, nietwaar?

Het alternatief van sub-based is F2P. Maar we weten allemaal dat F2P niet ECHT gratis is.

Betaal liever in één keer die 13 euro, dan dat ik moet gaan betalen om in bepaalde zone's te komen.
Of om hoger te levelen dan X level.
Of X instance te kunnen spelen.

Als ze nu ook nog EU hun eigen maintenace tijden geven dan ben ik helemaal tevreden.
Hoef ik ook niet de GoT forums vol te spammen :)
ReCreator schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:00:
[...]

Als er geen queues zijn vanavond dan komen we elkaar misschien tegen ;)

Queues vind ik niet zo erg, ook niet van een uur, maar op een of andere manier crashed mijn laptop in het serverscherm... waardoor ik weer vrolijk achteraan mag sluiten.... zeer (zeer) irritant...

Gisteren ook vaak crashes gehad, na het zetten op fullscreen(windowed) niet meer... op de PC draait het perfect overigens...
Ik heb nog nooit een crash gehad, en wat die que betreft.
Als ik weet dat ik over een uur of drie kwartier ga spelen dan knal ik hem vast in de que.
Als het maar niet meer wordt dan 45 minuten, anders wordt het wel te veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 11:02 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Guilds met Tweakers erin zitten op:
The Red Eclipse (EU PvE)
Scepter of Ragnos (EU PvP)