Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
met de D6900 series is het dan mogelijk dat je gewoon een externe HDD op de USB aansluiting van de TV kan koppelen ? en dan gewoon 3D films en/of 1080p films vanaf die externe HDD kan kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:51:
[...]

De d6900 kost bij de MM na aftrek btw-korting 923 euro, maar omdat ze me een keer genaaid hebben met een dode pixel op mijn SGS2 ga ik niet voor een paar tientjes besparing iets bij de mm kopen. Verder lopen ze de boel (on)bewust te belazeren door de tv die voor 999 te koop stond te verwijderen van de website. :/

Ik heb gisteren de ps51d6910 voor 940 euro bij plattetv.nl (in de winkel in Nijmegen) gekocht. :)
haha toeval of nie, ik heb ook bij platteTV afgelopen donderdag precies de zelfde tv besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

JDL15 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:48:

Ik wilde even iets kwijt over image retention: ik heb een hele middag van 1 / 6 uur Halo reach zitten spelen met het HUD constant op dezelfde plek. Nadat ik erna overschakelde op normale tv zag ik nergens iets dat was blijven zitten.. Ook andere langere sessies kijken zorgden nergens voor retention. Dus ik weet niet waar kwade tongen over spreken, maar het geldt zeer zeker niet voor alle modellen plasma!

Daarnaast Buzz is totaal NIET aanwezig in dit model, hij is compleet stil! Jaja, ook plasma tv's evolueren in de loop der tijd :P
Kwade tongen? Je schaalt de gegeven informatie verkeerd in.
Omdat sommige mensen iets te overdreven pro-plasma schrijven zonder enige kanttekeningen te plaatsen heb ik hier een opsomming gegeven van de zwakke punten van hedendaagse plasma tv's.
Dat wil niet zeggen dat bij iedere plasma al die dingen een issue zijn of bij jouw persoonlijke gebruik een issue zijn. Als jij geen buzz hoort en geen imagretention ervaart is mooi maar je kunt het niet als absolute referentie nemen. Zo van ik heb er geen last van dus niemand heeft er last van bij dit model. Een snelle google search leert dat er genoeg mensen zijn die met jouw model wel last hebben van een buzz. Voor veel mensen is het niet zo'n groot issue omdat het in de regel niet zo luid is voor anderen echter wel. Je schrijft dat dit model er geen last van heeft wel dat is fout, je bedoeld dat jouw exemplaar er geen last van heeft. (dat lijkt misschien voor jou hetzelfde maar is wel degelijk andere informatie)

De zwakke punten van plasma in die opsomming zijn gebaseerd op feiten. Geen natte vinger werk of een onderbuik gevoel en zeker geen oude achterhaalde informatie zoals sommigen willen doen geloven. Het is ook helemaal niet bedoeld om af te kraken maa voor een juiste keuze is het belangrijk te weten wat de kenmerken zijn van een product. Alleen de positieve eigenschappen benadrukken zonder enig negatieve terwijl die er wel degelijk in ruime mate zijn is niet reeel en zet mensen op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Kwade tongen? Je schaalt de gegeven informatie verkeerd in.
Omdat sommige mensen iets te overdreven pro-plasma schrijven zonder enige kanttekeningen te plaatsen heb ik hier een opsomming gegeven van de zwakke punten van hedendaagse plasma tv's.
Dat wil niet zeggen dat bij iedere plasma al die dingen een issue zijn of bij jouw persoonlijke gebruik een issue zijn. Als jij geen buzz hoort en geen imagretention ervaart is mooi maar je kunt het niet als absolute referentie nemen. Zo van ik heb er geen last van dus niemand heeft er last van bij dit model. Een snelle google search leert dat er genoeg mensen zijn die met jouw model wel last hebben van een buzz. Voor veel mensen is het niet zo'n groot issue omdat het in de regel niet zo luid is voor anderen echter wel. Je schrijft dat dit model er geen last van heeft wel dat is fout, je bedoeld dat jouw exemplaar er geen last van heeft. (dat lijkt misschien voor jou hetzelfde maar is wel degelijk andere informatie)

De zwakke punten van plasma in die opsomming zijn gebaseerd op feiten. Geen natte vinger werk of een onderbuik gevoel en zeker geen oude achterhaalde informatie zoals sommigen willen doen geloven. Het is ook helemaal niet bedoeld om af te kraken maa voor een juiste keuze is het belangrijk te weten wat de kenmerken zijn van een product. Alleen de positieve eigenschappen benadrukken zonder enig negatieve terwijl die er wel degelijk in ruime mate zijn is niet reeel en zet mensen op het verkeerde been.
Nou nu weten we het wel. Je hebt nu meerdere malen steeds dezelfde standpunten verdedigd en dat is prima maar hou nu aub eens op met constant jezelf te herhalen en laten we het hebben over samsung plasma's uit 2011. Begint nu toch echt vermoeiend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
[...]

De d6900 kost bij de MM na aftrek btw-korting 923 euro, maar omdat ze me een keer genaaid hebben met een dode pixel op mijn SGS2 ga ik niet voor een paar tientjes besparing iets bij de mm kopen. Verder lopen ze de boel (on)bewust te belazeren door de tv die voor 999 te koop stond te verwijderen van de website. :/

Ik heb gisteren de ps51d6910 voor 940 euro bij plattetv.nl (in de winkel in Nijmegen) gekocht. :)
Bij de mm kan je binnen 2 weken altijd zonder reden je product terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:30:
[...]

Nou nu weten we het wel. Je hebt nu meerdere malen steeds dezelfde standpunten verdedigd en dat is prima maar hou nu aub eens op met constant jezelf te herhalen en laten we het hebben over samsung plasma's uit 2011. Begint nu toch echt vermoeiend te worden.
Ik verdedig geen standpunten maar communiceer feitelijke informatie. Ik denk dat het belangrijk is de dingen op een juiste wijze te communiceren en als iemand dingen verkeerd interpreteerd dit te corrigeren. Misinformatie helpt niemand. Mensen zoals jij werken helaas obstructief en zetten een verkeerde toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik wil een externe hdd aanschaffen voor mijn PS51D6010.
moet ik ergens nog op letten, of is enkelt usb2.0 voldoende ?

doen sommige schijven het wel en andere weer niet?

uiteraard will ik graag 3D en 1080p vanaf deze schijf gaan afspelen middels de ConnectShare Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Ik verdedig geen standpunten maar communiceer feitelijke informatie. Ik denk dat het belangrijk is de dingen op een juiste wijze te communiceren en als iemand dingen verkeerd interpreteerd dit te corrigeren. Misinformatie helpt niemand. Mensen zoals jij werken helaas obstructief en zetten een verkeerde toon.
Niet de moeite waard. Gebed zonder einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48
murky123 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:01:
[...]

haha toeval of nie, ik heb ook bij platteTV afgelopen donderdag precies de zelfde tv besteld.
Ik las het al. :)
kyddil schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Blijkbaar niet bij de MM-vestiging waar ik was. :/

Trouwens, op de website van samsung staat dat bij zowel de ps51d6900 als de ps51d6910 2 brillen worden meegeleverd. Ik heb deze brillen niet kunnen vinden? :? Ik heb de tv weliswaar nog niet uit de verpakking gehaald (ik woon nog niet in m'n nieuwe huis), maar heb volgens mij op iedere mogelijke plek gekeken.

Waar zitten die dingen verstopt? :P Of heb ik ze gewoon niet gekregen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 18:09
murky123 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:00:
ik weet niet zogoed in welk forum ik het moet plaatsen. misschien dat jullie mij kunnen helpen

als ik straks mijn samsung krijg en ik wil mijn computer aansluiten op de TV ( i.v.m. 1080p films op de harde schijf )

kan ik dat dan het beste doen via een hdmi kabel of via wifi netwerk? wat is het beste?
720p content streamen via Wifi gaat alleszins zonder problemen. 1080p heb ik enkel geprobeerd met een relatief lage bitrate, maar zou in theorie ook geen problemen mogen geven.
murky123 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:59:
met de D6900 series is het dan mogelijk dat je gewoon een externe HDD op de USB aansluiting van de TV kan koppelen ? en dan gewoon 3D films en/of 1080p films vanaf die externe HDD kan kijken ?
Harde schijf heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan je wel zeggen dat niet alle (3D-)films werken. Met name diegenen met het H.264 level 5.1 profiel. Ongeacht de eigenlijke bitrate weigert je tv die af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ze horen er wel bij te zitten. als je ze niet gekregen heb. even de winkel bellen en om je 2 brillen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Ik las het al. :)

[...]

Blijkbaar niet bij de MM-vestiging waar ik was. :/

Trouwens, op de website van samsung staat dat bij zowel de ps51d6900 als de ps51d6910 2 brillen worden meegeleverd. Ik heb deze brillen niet kunnen vinden? :? Ik heb de tv weliswaar nog niet uit de verpakking gehaald (ik woon nog niet in m'n nieuwe huis), maar heb volgens mij op iedere mogelijke plek gekeken.

Ik weet niet wanneer je gaat verhuizen maar als het nog even duurt zou ik de tv maar uitpakken en proberen e juist langere tijd aanzetten. Als later blijkt dat er dingen niet kloppen heb je waarschijnlijk meer problemen om iets opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, goede tip. Ik hoop binnen nu en twee weken te kunnen verhuizen. Zodra de stoffige klusperiode voorbij is zal ik 'm uitpakken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
[...]

ik was op zoek naar de ps59d6900,stond in de prcewatch voor 1400 euro,
in de mm webshop"dit product is op dit moment niet leverbaar"
die 19% geld dus niet voor alle producten.ze zeggen gewoon dat uitverkocht is :N

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
kyddil schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Klopt maar als de verpakking is opengeweest dan brengen ze een belachelijk hoog bedrag in rekening volgens mij 10% of meer :( maar verkopen het dan wel weer voor de volle prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Weet iemand waar die brillen normaliter zijn opgeborgen? Zou op de verpakking moeten staan dat er brillen zijn meegeleverd?

Ik zal de tv morgen uit de verpakking halen, dan kan ik de hele doos checken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 30-01-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zojuist contact gehad met plattetv.nl hun weten van niets. maar erkennen wel dat het op de samsung site staat. als ze er niet bij zitten even contact opnemen met je leverancier.

Qplaza en Graus leveren ze namelijk wel automatisch mee. ( ik had daar eerder navraag gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb de tv juist bij plattetv.nl gekocht. :/ Het is dat ik momenteel flink verkouden ben, anders zou ik wel even naar de winkel in Nijmegen gaan (daar heb ik 'm ook gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ze reageren heel snel en netjes ook via email.

Ik denk ook niet dat dit een probleem zal zijn.

Ik zal even tot woensdag moeten afwachten of ze bij mijn tv zitten ( ik denk het niet )

[ Voor 60% gewijzigd door murky123 op 30-01-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 23:54

SED

@oknot.. laten we de negeer modus maar aanzetten, iemand ie zo vaak hetzelfde wil vertellen heeft daar meestal een reden voor ;)

Net contact gehad met samsung omtrent de PS51D6900 en de meelevering van brillen.
Als de productiedatum na oktober 2011 ligt iztten er altijd 2 brillen bij.
Producten voor die datum hebben geen meegeleverde brillen.

Plattetv geeft aan woensdag antwoord te kunneng even op de vraag of hun levering wel of niet de brillen heeft.
Je mag aannemen dat bedrijven met hoge omzet recente leveringen heeft maar zekerheid is daar volgens Samsung niet over te geven.
Er lijkt niets op de doos zelf te staan.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb de verpakking volledig uitgepakt. Helaas... geen brillen. :( Heb plattetv.nl maar gemaild.

Op de website van Samsung staat helemaal niets over brillen bij productiedatum na oktober 2011.

Nu maar hopen dat plattetv.nl een passende oplossing biedt...

/edit: zojuist teruggebeld door plattetv.nl naar aanleiding van mijn e-mail. Zij hebben contact opgenomen met Samsung NL; volgens Samsung is de informatie op de website onjuist en worden er helemaal geen brillen meegeleverd. Om het toch goed te maken zorgt Samsung voor twee brillen die binnenkort in de winkel worden afgeleverd alwaar ik ze gratis mag afhalen! Dat is nog eens service!

/edit 2: inmiddels ook een orderbevestiging ontvangen voor de twee brillen met een korting van 100%. d:)b

Zodra ik de brillen heb zal ik een positieve shopreview achterlaten.

[ Voor 53% gewijzigd door Mawlana op 30-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
super voor je !!

ik zal voor dit zelfde euvel komen te staan woensdag.
maar ik ben blij dat dit goed is afgelopen voor je. geeft mij ook goede hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Ik heb vorige week mijn PS51D6900 ontvangen. January build met 2 billen in de doos (ook op de doos geprint). Heb een black filter ook (scherm is zwart als tv uit staat).

De tv was volledig stil. Echter na 3 dagen gebuik komt er ineens een heel scherp geluid uit de tv waar ik gek van word.

Zal contact moeten opnemen met Samsung om dit te herstellen of de tv vliegt op ebay. Heel jammer, want de tv is voor de rest gewoon perfect !

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 30-01-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al zo vaak geschreven dat je contact met de verkoper moet opnemen en niet zelf buiten de winkelier om met Samsung. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant. Problemen en garantieafhandelingen meldt je bij de verkoper en die hoort verder de dingen te verzorgen. Zo voorkom je eventuele nrigheid nu of in de toekomst. Kijk voor meer info op consuwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Samsung geeft op zijn website aan dat er twee brillen bij zitten.
De leverancier is gewoon eerlijk en geeft aan dat hij dat niet kan garanderen omdat er dozen geleverd worden met en zonder brillen.
Volgens Samsung in telefonisch overleg is er vanaf productiedatum okt 2011 een set brillen toegevoegd, (Telefonisch Contact op 301/1 m 15.00uur ongeveer)
Omdat er er echter oude voorraad kan zijn is er nog steeds geen garantie dat er brillen bij zitten.
Daar willen we graag zekerheid over omdat brillen toch een aardig bedrag vertegenwordigen.
Platte tv kan vanaf woensdag vertellen of er brillen zitten bij de levering die ze afgelopen zaterdag ontvangen hebben en woensdag uitleveren.
Tot dan nog even spanning ;)

[ Voor 33% gewijzigd door SED op 30-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:16:
[...]

Verdiep je wat in de problematiek voordat je zomaar wat roept hier. 8)7

Samsung geeft op zijn website aan dat er twee brillen bij zitten.
De leverancier is gewoon eerlijk en geeft aan dat hij dat niet kan garanderen omdat er dozen geleverd worden met en zonder brillen.
Volgens Samsung is er vanaf productiedatum okt 2011 een set brillen toegevoegd,
Omdat er er echter oude voorraad kan zijn is er nog steeds geen garantie dat er brillen bij zitten.
Daar willen we graag zekerheid over omdat brillen toch een aardig bedrag vertegenwordigen.
Best grappig ben jij, je bent de draad kwijt denk ik en denkt dat iedere post die ik doe op jou is gericht. Je bent teveel bezig met je eigen gecreerde vete. Ik schreef niet op jouw post hoor want dan had ik met het aantal andere tussenligende posts van anderen wel een quote gedaan. Ik schreef zonder quote dus op de post die direct voor de mijne staat. olivierc schrijft dat ie een scherp geluid heeft in zijn tv en Samsung wil gaan contacten . . .

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 115951 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:20:
Ik heb vorige week mijn PS51D6900 ontvangen. January build met 2 billen in de doos.
Toch wel 3D billen hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:00:
[...]

Toch wel 3D billen hoop ik? ;)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 15:05
Na enig gezoek op het internet heb ik besloten voor een plasma televisie van Samsung te gaan. Nu was ik van plan om voor de Samsung PS51D550 te gaan. Echter, bij dezelfde winkel is de normaal duurdere Samsung PS51D530 nu in de aanbieding, 50 euro goedkoper.

Ik zie echter het verschil zo niet, is dit gewoon de voorganger van de D550 en daarmee een verouderd model waar ze van af moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resistance_NL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:19:
Na enig gezoek op het internet heb ik besloten voor een plasma televisie van Samsung te gaan. Nu was ik van plan om voor de Samsung PS51D550 te gaan. Echter, bij dezelfde winkel is de normaal duurdere Samsung PS51D530 nu in de aanbieding, 50 euro goedkoper.

Ik zie echter het verschil zo niet, is dit gewoon de voorganger van de D550 en daarmee een verouderd model waar ze van af moeten?
De 550 is een iets hoger/uitgebreider model
Dat je de 530 als duurder hebt gezien komt alleen door het aanbod
Als het 550 model door veel en goedkope zaken wordt aangeboden en de 530 door slechts enkele en duurdere zaken dan kan het uitgebreidere model (hier de 550) dus goedkoper uitpakken.

De verschillen kun je gewoon vinden op de samsung site waar je modellen kunt vergelijken.
http://www.samsung.com/nl...1WXXN&prdb=PS51D530A5WXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:56:
Al zo vaak geschreven dat je contact met de verkoper moet opnemen en niet zelf buiten de winkelier om met Samsung. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant. Problemen en garantieafhandelingen meldt je bij de verkoper en die hoort verder de dingen te verzorgen. Zo voorkom je eventuele nrigheid nu of in de toekomst. Kijk voor meer info op consuwijzer.nl
Het is de winkelier die me zei contact op te nemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resistance_NL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:19:

Ik dacht dat de 530 geen cinema smooth heeft en ook geen mediaplayer. Naar het schijnt kan je er een 550 van maken in de service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 18:09
De 530 is geen 3D-tv, de 550 wel. En hij heeft maar 1 USB-aansluiting en 2 HDMI-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 07:34
Mijn oog is afgelopen weekend ook op de PS51D550 gevallen, maar nu heb ik twijfels over de kwaliteit van de USB-video functie. Aangezien ik geen goede PC of Mediaplayer heb, zal ik deze ingebouwede functie veel willen gebruiken met verschillende formaten.

Ik heb met een verkoper van de mm, verschillende tv's vergeleken (plasma en led). Hierbij heb ik gelet de vloeiend-heid van de beelden. Denk aan een scene vanuit een helicopter, waarbij je de grond snel voorbij ziet gaan. De beelden kwamen van zijn USB-stick, met duidelijk FULL HD materiaal (weet niet welk formaat).

Mijn eerste indruk kwam van de PS51D6900. Ik had het idee dat de beelden schokkerig voorbij kwamen, toen ik een spot op de "grond" volgde. Ik dacht dat het aan mijn kritische manier van kijken lag, maar toen we een paar andere tv's bekeken (plasma Panasonic Viera TX-P42G30 of Samsung UE40D6500) zag ik dat de beelden (na eerst ong. 1 seconde net zo schokkerig waren, en daarna) juist wel heel vloeiend werden weergegeven. De verkoper vertelde me dat dit oa ligt aan de processorsnelheid.

Omdat ik na verschillende afwegingen en veel fora's lezen op de PS51D550 was uitgekomen, wil ik graag weten of de beelden hierop ook schokkerig worden weergegeven, maar daar vind ik niks over terug. (ik verwacht van wel, omdat dit een lager model is dan die ik gezien heb). Helaas hadden ze dit model niet staan. Wel de D530, maar hierop zit geen Video functie via USB (wel foto's). (en voor de volledigheid op bovenstaande vraag: Daarnaast heeft hij een iets anders design. De 550 heeft een smal doorzichtig randje rondom en de 530 niet.)

Maar hoe komende die schokkerige beelden nu? Kan het een instelling zijn van Framerate/Hz die niet goed stond? Of is de processor minder krachtig? Overigens zag de verkoper ook duidelijk het verschil, dus het ligt niet aan mijn kritische blik.

Overigens hadden meer mensen last van deze schokjes/niet-vloeiende beelden: Samsung PS51D550 ervaringen, alleen zag ik op andere TV's dus wél vloeienden beelden. Bovendien zoek ik ook een antwoord op onderstaande:

Komt dit door de processor snelheid van de TV, of aan de afspeelmogelijkheid via USB. oftewel: is het beeld wél vloeiend als ik een Mediaplayer + HDMI aansluit?

[ Voor 5% gewijzigd door DenniX op 01-02-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb de betreffende tv alweer een aantal maanden, en hoewel het schokken mij niet is opgevallen zou het te maken kunnen hebben met de ingebouwde mediaplayer. Het viel me bij afspelen van content via usb op dat je niet kan zien op welke refresh-rate het scherm staat. Ik heb het idee dat deze bij usb/dnla-playback altijd op 60p blijft, wat ervoor kan zorgen dat content in andere formaten gaat schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik heb die cam module in de tv gestoken en mijn oude ziggo kaart erin, maar ik krijg geen kanalen ( fout melding )

ik had een oude losse ziggo kastje

had ik een nieuwe kaart moeten kopen? moet ik ziggo bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
ik heb die cam module in de tv gestoken en mijn oude ziggo kaart erin, maar ik krijg geen kanalen ( fout melding )

ik had een oude losse ziggo kastje

had ik een nieuwe kaart moeten kopen? moet ik ziggo bellen ?
Je moet kijken welke foutmelding je precies krijgt en op de site van Ziggo onder storingen staan wat je kunt doen bij bepaalde specifieke foutcodes.

https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 01-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
het authenticatie proces tussen toestel en cam module is mislukt

host certificate invalid - signature verification failed

ziggo maar ff bellen denk ik

edit : 2-2-2012 :

bleek een fout in de handleiding bji de cam module. daar staat dat de tv in standby moet alvorens de kaart er in te steken.
maar na telefonisch overleg kwamen we er achter dat de tv gewoon aan moet staan .

[ Voor 42% gewijzigd door murky123 op 02-02-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

net de Samsung PS51D6900 besteld bij redcoon die via een mail expliciet de garantie geeft dat er twee 3D brillen bij inbegrepen zijn. Plattetv kon dat ondanks wat extra telefoontjes niet, jammer want die was goedkoper ;)

Die drie jaar extra garantie en verzekering voor 69 euro zijn dan ook nog niet zo gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik had niet de brillen erbij, maar mijn leverancier neemt contact op met samsung en het gaat goed komen.

heb de tv nu vanaf woensdag aanstaan, hebben meer mensen de tv op de voet staan? klopt het dat hij wat achterover staat?

en verders heb ik hoed gelet op de "buzz", ik kan concluderen die die bij mij niet aanwezig is. achter de tv hoor ik wel heeeeel zachtjes een soort "high pitched" geluidje. maar dat hoor ik ook alleen als er geen audio uitkomt.

wat ik verder wel jammer vind is, dat het geluid wat via SPDIF uitgang naar mijn versterker gaat, dus niet via de afstandsbediening harder of zachter kan zetten.

ik kan alleen de luidspreker van de tv zelf het volume regelen.
Ik heb dus een 5.1 versterker zonder HDMI en het geluid van de TV stuur ik dus via de SPDIF naar de versterker. ik hoopte dat ik het volume ook met de afstands bediening van de TV kon bedienen, maar helaas.
Mijn versterker staat namelijk in een kastje en nu moet de hele tijd het kastje open blijven staan en heb ik nog een 2de afstandsbediening nodig ( die van de versterker ) om het volume te kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
murky123 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:23:
ik had niet de brillen erbij, maar mijn leverancier neemt contact op met samsung en het gaat goed komen.
Plattetv.nl is goed bezig!
wat ik verder wel jammer vind is, dat het geluid wat via SPDIF uitgang naar mijn versterker gaat, dus niet via de afstandsbediening harder of zachter kan zetten.

ik kan alleen de luidspreker van de tv zelf het volume regelen.
Ik heb dus een 5.1 versterker zonder HDMI en het geluid van de TV stuur ik dus via de SPDIF naar de versterker. ik hoopte dat ik het volume ook met de afstands bediening van de TV kon bedienen, maar helaas.
Mijn versterker staat namelijk in een kastje en nu moet de hele tijd het kastje open blijven staan en heb ik nog een 2de afstandsbediening nodig ( die van de versterker ) om het volume te kunnen veranderen.
Ik ben nog geen enkel apparaat met SPDIF-uitgang tegengekomen waarop je het uitgangsniveau kan wijzigen. SPDIF wordt doorgaans gebruikt om het geluid zuiver van het ene apparaat naar het andere apparaat over te brengen, en dat gaat een beetje moeilijk als het uitgangsniveau aan verandering onderhevig is. :)

Tip: IR-extender & Logitech Harmony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-04-2023
Goede avond
Ik heb een vraagje zou iemand mij kunnen helpen hoe ik het beste uit de tv kan halen ,beeld,geluid en instellingen???? Heb een 51d8000

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenj op 03-02-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Of een link naar een site???
Mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

hier heb je wel een diepgaande test: http://www.hdtvtest.co.uk...s51d8000-201107011257.htm
en deze geeft advies settings: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1310639416

Picture preset: Movie
Cell light 15
Contrast 86
Brightness: 53
Sharpness: 5
Tint: G50/G50
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Gamma 0
Colour Space Native
Flesh Tone 0
Edge enhancement Off
Motion lighting Off
xvYCC Off
Color tone Warm2
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
Digital Noise Filter Off
HDMI Black level Low
Film mode Off
Size Screen Fit
R-Offset 24
G-Offset 24
B-Offset 28
R-Gain 28
G-Gain 22
B-Gain 29

[ Voor 73% gewijzigd door SED op 03-02-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Vandaag m'n op ebay gekochte ssg3500cr (3D bril) binnen gekregen. Even een uurtje of 2 mee gegamed en moet concluderen dat ik deze bril fijner vindt dan de bij de tv geleverde ssg3100gb's. De glazen lijken wel iets lichter gekleurd en het comfort is duidelijk beter. (voor mij althans). Ook zie ik het montuur nu minder.
Gelijk toch ook nog maar 2x de ssg3100gb besteld voor slechts €33,- inc verzending. Zo kunnen we met 5 man genieten van 3D. Dus voor een ieder die nog extra brillen nodig heeft,check ebay want daar zijn ze prima geprijsd.

Edit: @sylvesterrr. Hier zijn ze nog goedkoper. http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item19c97c5f18

[ Voor 15% gewijzigd door oknot op 04-02-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pKXzkg55yq0HWG6dkXCmo6NT/medium.jpg

Gisteren de twee 3D-brillen bij plattetv.nl Nijmegen afgehaald. :)

@hierboven: hier kan ik de SSG-3050 (2x) voor +/- 40 euro incl. verzendkosten bestellen, interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Zijn dat de brillen met batterij die niet op te laden is?
Kan daar alsnog een oplaadbare batterij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Oplaadbare knoopcelbatterijen heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SED schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:08:
Zijn dat de brillen met batterij die niet op te laden is?
Kan daar alsnog een oplaadbare batterij in?
De ssg3500cr laadt je via usb. De 3100 en de 3050 hebben knoopcellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

oke, goed om te weten.
dan lijken deze wel aardig toch? : http://www.ebay.com/itm/S...RT-TV-2-Pcs-/250885317668

Iemand hier ervaring mee?

http://www.pixelprotector.com/

[ Voor 43% gewijzigd door SED op 05-02-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Jep die zijn prima. Prijs is ook wel ok. Ik heb voor die van mij $49,- (ééntje) betaald dus je zou ze nog iets goedkoper kunnen scoren. Het is wel een fijn brilletje. Je moet alleen niet toevallig een heel groot hoofd hebben want dan rusten die achterblokjes teveel op je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Klinkt een beetje als een tell sell verhaal. Dat hele calibreer gebeuren zal vast prima zijn maar pixelprotectie lijkt mij dan weer meer een mooi marketing woord. Als ik een dode pixel zou hebben dan lijkt het mij stug dat ik dat mbv een blu ray zou kunnen fixen. Die disc is vast gemaakt door elfjes bij maanlicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:56:
oke, goed om te weten.
dan lijken deze wel aardig toch? : http://www.ebay.com/itm/S...RT-TV-2-Pcs-/250885317668

Iemand hier ervaring mee?

http://www.pixelprotector.com/
Die bril is ontworpen door het gerenomeerde brillenmerk Silhouette in samenwerking met Samsung.
Silhouette heeft zo een bril ontworpen die minder belastend op het hoofd hangt door de bril licht te maken en het gewicht beter in balans te brengen door de batterijen naar achteren te verplaatsen.

Bij aankopen via ebay zou ik wel altijd even kijken of het originele producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Hoe krijg ik tv info als ik zap zie alleen links boven de zender en het nr gebruik een ci+ziggo wil graag zien wat er komt als ik zap net zoals met een kasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 21:32
ikbenj schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:55:
Hoe krijg ik tv info als ik zap zie alleen links boven de zender en het nr gebruik een ci+ziggo wil graag zien wat er komt als ik zap net zoals met een kasje
Kan je niet zien, heeft met rechten(patent) temaken(geldt voor alle samsung modellen op uitzondering van de A series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

vandaag de ps51d6900 binnen gekregen met Samsung twee brillen. (redcoon) De brillen zijn niks bijzonders en de 3D moet ik wel echt aan wennen. Geen idee of je daar een film van 2 uur mee kunt bekijken.
Beeld is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SED schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:19:
vandaag de ps51d6900 binnen gekregen met Samsung twee brillen. (redcoon) De brillen zijn niks bijzonders en de 3D moet ik wel echt aan wennen. Geen idee of je daar een film van 2 uur mee kunt bekijken.
Beeld is fantastisch.
Geef t een kans. Ik was in eerste instantie ook niet wild van de 3D mogelijkheid. Totdat ik een 3D blu ray in z'n geheel gezien had (narnia 3). Daarna was ik om en ik vind het nu fantastisch. Zeker ook gamen op mijn ps3 vind ik helemaal te gek. Ik had dat ding al maanden niet meer aangeraakt en nu speel ik toch wel een paar avonden/nachten per week. (overdag gaat niet ivm kind). Ik heb totaal geen last van hoofdpijn of duizeligheid etc. (Dit zal natuurlijk per persoon verschillen). Kortom gewoon even volhouden en wie weet word je toch nog enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nog geen blu ray in huis.. maar ga het wel een kans geven. Sommige trailers in 3D zijn wel heel aardig voor even. Dus ja, ik geef het een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 22:02
Sinds een paar dagen heb ik een Samsung PS51d6900. Ik heb een aantal calibratievoorbeelden gebruikt maar ik blijf een iets flets en donker beeld houden. D.m.v. de helderheid is aan het donkere beeld iets te doen, maar wit is niet wit en blijft ietwat grauw. Daardoor heeft het beeld nog niet de WOW factor, iets dat ik wel had verwacht. Mijn 8 jaar oude Panasonic plasma geeft een sprankelender beeld en wit is ook echt wit.

Iemand een goed idee of moet ik hem toch inruilen voor en panasonic 50VT30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Treve_55 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:31:
Sinds een paar dagen heb ik een Samsung PS51d6900. Ik heb een aantal calibratievoorbeelden gebruikt maar ik blijf een iets flets en donker beeld houden. D.m.v. de helderheid is aan het donkere beeld iets te doen, maar wit is niet wit en blijft ietwat grauw. Daardoor heeft het beeld nog niet de WOW factor, iets dat ik wel had verwacht. Mijn 8 jaar oude Panasonic plasma geeft een sprankelender beeld en wit is ook echt wit.

Iemand een goed idee of moet ik hem toch inruilen voor en panasonic 50VT30?
Mischien is dit wat voor je. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0
Anders mischien met een calibratie blu ray aan de gang. Ik heb zelf goede resultaten geboekt met de blu ray van "spears and munsil"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
oknot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:
[...]

Mischien is dit wat voor je. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0
Anders mischien met een calibratie blu ray aan de gang. Ik heb zelf goede resultaten geboekt met de blu ray van "spears and munsil"
Bij HD materiaal via mijn media player is het beeld super. De kwaliteit bij tv uitzendingen blijft mij tegenvallen. Zowel scherpte als contract en kleur is niet echt mooi terwijl ik met een Humax 5200c Ziggo HD kijk. Ik heb uiteraard ook de beeldinstellingen op de Samsung aangepast op de input van de Humax.

Ligt dit aan de upscaling van de TV of zou het beter moeten kunnen?

• ikbenj
Als ik tv kijk op de 51d8000.ziet het haar er heel raar uit wit grijze licht plek op het hoofd hoe kan dat

Anoniem: 371430

Beste mede Samsung D**** bezitters,

ik heb nu al een paar keer contact gehad met ziggo en keer op keer krijg ik iemand aan telefoon die het verschil tussen films on demand kijken en opnemen niet weet.

Ik heb eigenlijk 2 vragen en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

1: Is het mogelijk om met de Samsung d8000 interactieve tv van ziggo te gebruiken (dus films en series on demand). Ik heb namelijk van Pathé-thuis erop staan en dat werkt prima maar bij het Ziggo Alles-in-1-plus abonnement heb je elke maand een aantal gratis wisselende films waar ik dan graag gebruik van zou willen maken. En ook uitzending gemist vind ik interessant. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

2: Ik download nog wel eens hier en daar een filmpje en wil dit graag streamen via WiFi naar mijn tv. Welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken want ik begreep dat Allshare niet zo heel best werkte met ondertiteling?

Bedankt alvast

• ikbenj
Interactieve tv met ziggo kan heb ik zelf ook een samsung kasje met kaart en een ci+ met kaart dubbel eigenlijk... Maarja afen toe kijk ik interacrief meestal zap ik met ci+ lekker makkelijk. Wel effe je.meeterkast aanpassen met een retour versterker kabel aansluiting en een enkel gats aansluiting in de muur...

Treve_55 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:53:
[...]

Bij HD materiaal via mijn media player is het beeld super. De kwaliteit bij tv uitzendingen blijft mij tegenvallen. Zowel scherpte als contract en kleur is niet echt mooi terwijl ik met een Humax 5200c Ziggo HD kijk. Ik heb uiteraard ook de beeldinstellingen op de Samsung aangepast op de input van de Humax.

Ligt dit aan de upscaling van de TV of zou het beter moeten kunnen?
Ik heb de PS51D6900 en was ook niet echt tevreden over de beeldkwaliteit. was allemaal een beetje te soft en niet helder genoeg.

Ik heb in de service menu de ADC waarden aangepast zoals besproken in volgend forum: http://www.avforums.com/f...mware-issues-poor-pq.html

Ik heb ook het logic board geüpdatet zodat ik geen brightness pops meer heb. Nu ben ik tevreden over de tv (op het buzzen na).

• oknot
Anoniem: 115951 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:59:
[...]

Ik heb de PS51D6900 en was ook niet echt tevreden over de beeldkwaliteit. was allemaal een beetje te soft en niet helder genoeg.

Ik heb in de service menu de ADC waarden aangepast zoals besproken in volgend forum: http://www.avforums.com/f...mware-issues-poor-pq.html

Ik heb ook het logic board geüpdatet zodat ik geen brightness pops meer heb. Nu ben ik tevreden over de tv (op het buzzen na).
Kijk dit zijn de betere posts. Ben inmiddels druk aan t lezen in de opgegeven link (dank daarvoor) maar het zijn nogal wat bladzijdes. Vandaar mijn volgende vraag. Zou je hier mischien kunnen uitleggen hoe je precies het logic board hebt geupdated en hoe de ADC waarden aangepast kunnen worden? _/-\o_

edit: Ben nu een tijdje op het av forum aan t lezen en blijkbaar hebben de problemen met de firmware te maken. nu draait mijn tv (ps59d7000) op het moment op versie 1016.1 en heb ik net via samsung.de versie 1019 gedownload. Ik ben echter een beetje terughoudend voor wat betreft updaten aangezien ik over het algemeen zeer tevreden ben over de beeldkwaliteit. Met tv (upc digitaal),playstation 3 en blu ray is alles perfect. Alleen als ik films via mijn pc kijk heb ik bij sommige films/series last van brightness popping en van het CE-dimming verhaal. Ik ben dus bang dat als ik update ik er mischien niet op vooruit ga. Helaas heeft bijna iedereen op t av forum of een 6900 of een 8000 maar geen 7000 en heb ik dus ook geen conclusies van mensen over de 1019 firmware. Nu wordt mijn tv in april ISF gecalibreerd dus denk ik dat ik daar maar op wacht voordat ik mij aan een eventuele firmware update waag. Mocht er iemand hier ervaring hebben met de versie 1019 fw hoor ik het graag.

[ Voor 35% gewijzigd door oknot op 23-02-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de openingspost van deze thread ( http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1389562 ) staat alles netjes uitgelegd hoe je het logic board kunt updaten.

Normaal gezien zijn de brightness pos weg (je ziet ze nog maar zijn heel subtiel en niet meer storend) door enkel het logic board te updaten. Je kan uw huidige firmware dus behouden.

De tv controleert of je de juiste firmware hebt dus kan je niet missen ;)

Je kan de download van de firmware van het logic board vinden in de openingspost.

Ik raad wel aan om het logic board niet te updaten indien je geen last hebt van de brightness pops want na deze update zal je garantie vermoedelijk niet meer gelden.

Let op, als je in de service menu gaat dan zijn al je instellingen weg, dus neem daar eerst een foto van.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 27-02-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Bedankt. We gaan ermee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Anoniem: 371430 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:
Beste mede Samsung D**** bezitters,

2: Ik download nog wel eens hier en daar een filmpje en wil dit graag streamen via WiFi naar mijn tv. Welk programma kan ik daar het beste voor gebruiken want ik begreep dat Allshare niet zo heel best werkte met ondertiteling?

Bedankt alvast
ik gebruik zelf TVMOBiLi voor het streamen via dlna,dat werkt perfect.
echter de tv kan niet alles decoden.(ik heb zelf nog de c-serie samsung , die kan bv bij wmvhd de wma audio niet afspelen).
voor ondertitels moet je altijd een los srt bestand in dezelfde map als de film zetten met exact dezelfde naam als de film(dus ook spaties) !
in mijn ervaring kun je het beste mkv downloaden en de srt met mkvextract eruit halen(30 seconden werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
Anoniem: 115951 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:59:
[...]

Ik heb geen last van brightnes pops maar heb wel een soft beeld. Zal het aanpassen van de ADC waarden dit veel verbeteren? Ik heb een 51D6900 en mijn FW is 1019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Treve_55 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:40:
[...]

Ik heb geen last van brightnes pops maar heb wel een soft beeld. Zal het aanpassen van de ADC waarden dit veel verbeteren? Ik heb een 51D6900 en mijn FW is 1019.
Ik vind van wel, is uiteraard een persoonlijke mening, maar door de adc te wijzigen kreeg ik plots brightness pops. Daarna heb ik de update van het logic board gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
Anoniem: 115951 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:43:
[...]

Ik vind van wel, is uiteraard een persoonlijke mening, maar door de adc te wijzigen kreeg ik plots brightness pops. Daarna heb ik de update van het logic board gedaan.
Ik heb zowel de adc gewijzigd als de update van het logic board uitgevored. Krijg inderdaad de indruk dat het een verbetering heeft opgeleverd: helderder en scherper (vooral de ondertiteling bij televisie). Maar bijv. het journaal van RTL4 is nog redelijk onscherp maar dat ligt m.i. aan het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Treve_55 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 20:29:
[...]

Ik heb zowel de adc gewijzigd als de update van het logic board uitgevored. Krijg inderdaad de indruk dat het een verbetering heeft opgeleverd: helderder en scherper (vooral de ondertiteling bij televisie). Maar bijv. het journaal van RTL4 is nog redelijk onscherp maar dat ligt m.i. aan het signaal.
Inderdaad, mijn cell light staat nu op 16. Daarvoor stond het op 20 en ik vond het beeld te donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202580

Via plattetv.nl wilde ik de D5000 aanschaffen voor 470 euro. Nu had ik nog een oude televisie staan en ze hebben daar een inruilactie. De verkoper heeft me aangeboden om de D5720 te verstrekken voor 455 euro. Is dit een goede deal, of is het slim on nog te wachten op de 2012 serie?

EDIT: verkeerd topic excuses

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 202580 op 02-03-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar we toch aan het tweaken zijn met de tv, je kan de zwart waarden gevoelig verbeteren, zie dit topic:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1390635

Daarvoor moet je wel de tv openen en wat knoeien. Uiteraard schaadt dit uw garantie. Ik ga dit voorlopig niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Kan iemand mij helpen met streamen van laptop naar de tv het lukt niet tv ziet wel weer weg
de comp maar valt dan weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Ho dat is wel een hele raren zin sorry.... Heb alles ingesteld dat ik kan delen maar op de tv zie ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:35

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Iemand ervaring met de PS43D450?
Heb buget van 400 pleuri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ikbenj schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:54:
Ho dat is wel een hele raren zin sorry.... Heb alles ingesteld dat ik kan delen maar op de tv zie ik niks..
kijk eens naar TVMOBiLi
simpel een map delen over het netwerk werkt dus niet.
je kan wel via wmp delen maar dat werkt alleen met bestanden die wmp ziet.
TVMOBiLi daar kan je alles mee streamen naar je tv (mits ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpeedyGJ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:23:
Iemand ervaring met de PS43D450?
Heb buget van 400 pleuri.
Je hebt weinig aan een individuele ervaring van één iemand denk ik.
Niet iedereen gebruikt een tv hetzelfde en heeft dezelfde verwachtingen.
Bijv stel dat een tv veel waar voor z'n geld geeft voor gewoon tv kijken maar niet zo geschikt is voor bijv gamen. Dan kan één persoon blij zijn en de ander juist totaal niet. En zo zijn er nog meer voorbeelden te verzinnen.
Belangrijk is daarom wat jij er van verwacht en daar schrijf je helemaal niets over.
Google levert overigens direct al een paar links naar review topics over deze tv.

http://www.avforums.com/f...43d450-owners-thread.html
http://www.testberichte.d...ps43d450-testbericht.html
http://www.testsieger.de/testberichte/samsung-ps43d450.html
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403748

Is het mogelijk om op plasma tv's de contrast van wit ook daadwerkelijk wit te krijgen of blijft dit altijd het zorgenkindje op zulke tv's. Ik ga namelijk de G30 van Panasonic terugbrengen omdat wit niet wit is en wil daarvoor de D550 Samsung plasma gaan halen, maar als deze ook geen helder wit kan weergeven heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Laatst online: 05-10-2023
Anoniem: 115951 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:31:
Daar we toch aan het tweaken zijn met de tv, je kan de zwart waarden gevoelig verbeteren, zie dit topic:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1390635

Daarvoor moet je wel de tv openen en wat knoeien. Uiteraard schaadt dit uw garantie. Ik ga dit voorlopig niet proberen.
Gister gedaan bij mijn 51" D550 en is inderdaad zichtbaar zwarter. Niet heel ingewikkeld: achterkant van tv af schroeven en met zelfde schroevendraaier een regelaartje aanpassen. Operatie breekt geen zegel oid dus als je't netjes doet zie ik niet hoe Samsung je ooit de garantie kan ontzeggen.

Ergerde me aan de roodtinten van zwarte balken bij 24p content en na Yrr aanpassing zijn ze een stuk grijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ps51D6900 wat me opvalt is dat met name bij snel bewegende beelden horizontaal of verticaal de zaak slecht zichbaar is. Voorbeeld: reclame van Jumbo waarbij een extra product aangeboden wordt dat snel scrollend naar boven verloopt. dat is dan niet goed leesbaar vwb de opdruk.
Of Gall en Gall reclame waarbij flessen wijn horizontaal voorbij komen waarvan je de etiketten dan niet kunt lezen totdat ze stilstaan of trager scrollen.
( express reclames genomen omdat die veel terugkomen)
Vrijwel alle opties heb ik aan en uitgezet maar dat heeft geen resultaat.
Is dit bekend probleem of incidenteel. Juist Plasma zou sneller moeten reageren dan LED waar ik dit type probleem wel zag maar niet in die mate zoals nu.

Advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 14:16
Fumasu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:46:
[...]

Gister gedaan bij mijn 51" D550 en is inderdaad zichtbaar zwarter. Niet heel ingewikkeld: achterkant van tv af schroeven en met zelfde schroevendraaier een regelaartje aanpassen. Operatie breekt geen zegel oid dus als je't netjes doet zie ik niet hoe Samsung je ooit de garantie kan ontzeggen.

Ergerde me aan de roodtinten van zwarte balken bij 24p content en na Yrr aanpassing zijn ze een stuk grijzer.
Het kriebelt om dit nu ook te doen. Maar ik ben een poepert, want ik ben bang dat ik iets sloop. :/

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SED schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:03:
Ps51D6900 wat me opvalt is dat met name bij snel bewegende beelden horizontaal of verticaal de zaak slecht zichbaar is. Voorbeeld: reclame van Jumbo waarbij een extra product aangeboden wordt dat snel scrollend naar boven verloopt. dat is dan niet goed leesbaar vwb de opdruk.
Of Gall en Gall reclame waarbij flessen wijn horizontaal voorbij komen waarvan je de etiketten dan niet kunt lezen totdat ze stilstaan of trager scrollen.
( express reclames genomen omdat die veel terugkomen)
Vrijwel alle opties heb ik aan en uitgezet maar dat heeft geen resultaat.
Is dit bekend probleem of incidenteel. Juist Plasma zou sneller moeten reageren dan LED waar ik dit type probleem wel zag maar niet in die mate zoals nu.

Advies is welkom.
Dat komt omdat deze tv geen Frame-interpolatie heeft ook wel bij samsung Clear Motion genoemd, de lcd / led tv's hebben dit wel van samsung. Ja hij heeft 600hz Subfield Motion maar dit is marketing en is totaal niet terug te zien aan het beeld.
Geen één D serie plasma heeft Frame-interpolatie, andere merken gebruiken dit wel in hum plasma's, maar Frame-interpolatie heeft ook weer nadelen.

Wat die reclames betreft die jij noemt zijn ook wel extreem, een goed voorbeeld van een belabberde opname, het lijkt wel 24 frames die in 25 frames uitgezonden worden.

Maar ben het met je eens dat ik het soms ook wel storend vindt dat bewegende beelden snel wazig worden bij deze tv.

[ Voor 2% gewijzigd door Happy2000 op 17-03-2012 09:02 . Reden: prff ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Waarom ziet het haar.er zo raar uit s'avonds op de tv wit,grijs en vel net of er een lamp in de hoek staat hoe kan dat ?? Hoe krijg ik het weg.. D518000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

Ik krijg morgen (hopelijk) mijn D8000 binnen, hurah! :D

Ik heb deze thread (en enkele andere) doorgenomen en heb desondanks nog wat vragen:

- Heeft iemand online de ideale 'basis settings' gevonden waar je mee kunt beginnen om je beeld een beetje te fatsoeneren? Ik weet dat elke tv anders is en dat je niet zomaar settings van kleuren, helderheid etc kunt overnemen, maar dat geld neem ik aan niet voor die post-processing stuff zoals Cinema Smooth aan/uit etc?

- klopt het nou dat 'real black filter' een anti-reflectie technologie is?

- is het nou aan te raden om de laatste firmware erop te zetten (als die er al niet op zit?) Ik las her en der over een achteruitgang van de beeldkwaliteit met latere FW? Kun je zowieso oudere FW terugflashen via usb ofzo?

- kun je opnames die je maakt op een usb-stick ook bekeken worden op je pc, of zijn die dan encrypted of weird formaat?

- hoelang kun je opnemen per gigabyte?

- kun je ook live pauzeren als je gebruik maakt van een usb-stick ipv harddisk?

- iemand al de 2D to 3D functie gebruikt met 2D Games?

- ik heb hier niemand gehoord over het afbladeren van een toplaagje van het scherm na een x aantal uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ervaringen tot nu toe: qua mogelijkheden en prestaties een fantastische televisie:

- standaard al redelijk goed beeld
- PIP
- Smarthub is fun
- bediening met AB werkt vrij duidelijk (andere afstandsbediening dan in de reviews btw, veel classier)
- 3D is leuk! Ik heb al GOW3 in 3D gespeeld, awesome!

Maar dan het probleem: dat GEZOEM!
Ik hoopte dat het een lichte buzz was die alleen jongeren nog konden horen maar hij is echt HEEL erg luid :(
En het ergste is dat ie het luidst is als je er recht voor op de bank zit, zodra je staat word het minder hard.
Je hoort het zelfs door gesprekken heen, laat staan stille scenes in films.
Ik heb geprobeerd om te wisselen van HDMI zoals hier ergens was aanbevolen, maar dat veranderde niets.

Zijn er mensen hier die de tv hebben omgeruild en er daarna vanaf waren? Oftewel is het exemplarisch? Of is Samsung bij iemand langsgeweest om een onderdeeltje te vervangen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:25:
Ervaringen tot nu toe: qua mogelijkheden en prestaties een fantastische tv

Maar dan het probleem: dat GEZOEM!
Ik hoopte dat het een lichte buzz was die alleen jongeren nog konden horen maar hij is echt HEEL erg luid :(
En het ergste is dat ie het luidst is als je er recht voor op de bank zit, zodra je staat word het minder hard.
Bij mij was het buzz geluid na een week bijna helemaal verdwenen. Ik moet nu echt bij de tv gaan staan en het geluid muten om het nog te kunnen horen en dan is het nog slechts een heel zacht zoem geluidje. Totaal niet meer storend. Terwijl de tv de 1e paar dagen echt verdomd hard buzzde. Dus ik zou het nog even afwachten als ik jou was. Mijn verwachting is dat je er over een tijdje weinig tot geen last meer van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:09:
[...]

Bij mij was het buzz geluid na een week bijna helemaal verdwenen. Ik moet nu echt bij de tv gaan staan en het geluid muten om het nog te kunnen horen en dan is het nog slechts een heel zacht zoem geluidje. Totaal niet meer storend. Terwijl de tv de 1e paar dagen echt verdomd hard buzzde. Dus ik zou het nog even afwachten als ik jou was. Mijn verwachting is dat je er over een tijdje weinig tot geen last meer van zal hebben.
Ok, ik hoop dat ook echt, want verder is het echt een toptoestel.
Jij hebt verder helemaal niets verandert? Zitpositie, andere stekkerdoos, instellingen van de tv, een kabel gewijzigd? Was jij niet degene die van HDMI2 naar HDMI1 was geswitched waarna de buzz weg was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 25649 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:34:
Ik krijg morgen (hopelijk) mijn D8000 binnen, hurah! :D

Ik heb deze thread (en enkele andere) doorgenomen en heb desondanks nog wat vragen:

- Heeft iemand online de ideale 'basis settings' gevonden waar je mee kunt beginnen om je beeld een beetje te fatsoeneren? Ik weet dat elke tv anders is en dat je niet zomaar settings van kleuren, helderheid etc kunt overnemen, maar dat geld neem ik aan niet voor die post-processing stuff zoals Cinema Smooth aan/uit etc?
Cinema smooth zal ik aan zetten als ik jou was, wordt het beeld vloeiender van bij 24p

Helderheid kun je het beste in de avond doen, licht uit en helderheid zo regelen dat het panel bij zwart beeld net niet gaat oplichten.

Contrast, tja testbeeld voor contrast?

Alle filters en beeld verbeteraars uit.

Secondaire, primaire kleuren, 10p grijs waarden, gamma en witbalans kun je het beste met een calibratie meter doen. Geloof me hier valt heel veel winst uit te halen, de televisie kan nog veel mooier beeld geven.
Heb zelf mijn tv gekalibreerd en er zit een behoorlijk verschil in, in de stand film met warm2.
- klopt het nou dat 'real black filter' een anti-reflectie technologie is?
Zorgt ervoor dat het zwart beter wordt.
- is het nou aan te raden om de laatste firmware erop te zetten (als die er al niet op zit?) Ik las her en der over een achteruitgang van de beeldkwaliteit met latere FW? Kun je zowieso oudere FW terugflashen via usb ofzo?
Ik heb de laatste firmware erop zitten en kon dus mijn hele tv opnieuw kalibreren, tevens moest ik in het service menu de contrast waarden aan passen, hierna is het beeld wel weer perfect.
- kun je opnames die je maakt op een usb-stick ook bekeken worden op je pc, of zijn die dan encrypted of weird formaat?
Geen idee, uitproberen. Ik gebruik hier een losse tuner Dreambox 8000.
- iemand al de 2D to 3D functie gebruikt met 2D Games?
Vindt dit zelf niet zo, maar ligt ook aan de games

Wat die zoom betreft, je kunt inderdaad even wachten en kijken als het minder wordt, mijn 6900 heeft hier gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 25649 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:23:
[...]

Ok, ik hoop dat ook echt, want verder is het echt een toptoestel.
Jij hebt verder helemaal niets verandert? Zitpositie, andere stekkerdoos, instellingen van de tv, een kabel gewijzigd? Was jij niet degene die van HDMI2 naar HDMI1 was geswitched waarna de buzz weg was?
Nope, verder niks veranderd. Behalve dan dat ik de hdmi 1 poort niet gebruik. Al heb ik geen idee of dat uiteindelijk ook echt het verschil maakte. Ik dacht toen ik de tv net had dat het m daarin zat maar daar twijfel ik nu toch wel sterk aan. Het is volgens mij gewoon een kwestie van het "inspelen" vd electronica. Ik heb de televisie in zijn eentje op een separate groep staan dus daar zal het niet aan gelegen hebben want anders zou de buzz er nu ook nog moeten zijn wat dus duidelijk niet meer het geval is. Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd er helemaal gek van in het begin. Gelukkig begon het na een week al echt af te nemen en een maand verder was er zo goed als niets meer vd buzz over. Hopelijk zal het bij jou ook zo gaan. Vooral veel de tv zoveel mogelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Happy2000 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:11:

Cinema smooth zal ik aan zetten als ik jou was, wordt het beeld vloeiender van bij 24p

Helderheid kun je het beste in de avond doen, licht uit en helderheid zo regelen dat het panel bij zwart beeld net niet gaat oplichten.

Contrast, tja testbeeld voor contrast?

Alle filters en beeld verbeteraars uit.

Secondaire, primaire kleuren, 10p grijs waarden, gamma en witbalans kun je het beste met een calibratie meter doen. Geloof me hier valt heel veel winst uit te halen, de televisie kan nog veel mooier beeld geven.
Heb zelf mijn tv gekalibreerd en er zit een behoorlijk verschil in, in de stand film met warm2.

Zorgt ervoor dat het zwart beter wordt.
[...]

thanks, ik ga kijken wat ik ervan kan bakken!
Ik heb de laatste firmware erop zitten en kon dus mijn hele tv opnieuw kalibreren, tevens moest ik in het service menu de contrast waarden aan passen, hierna is het beeld wel weer perfect.
waarom moest je in het service menu de contrastwaarden aanpassen?
Geen idee, uitproberen. Ik gebruik hier een losse tuner Dreambox 8000.
ok, het werkt dus NIET volgens de handleiding, ook kun je niet een USB-stick gebruiken (performance?) voor opnames en timeshift.
Vindt dit zelf niet zo, maar ligt ook aan de games
heb het her en der geprobeerd, maar het voegt niet echt wat toe. Gears of War 3 met 3D is wel awesome btw.
Wat die zoom betreft, je kunt inderdaad even wachten en kijken als het minder wordt, mijn 6900 heeft hier gelukkig geen last van.
ook niet in het begin toen je hem net had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:55:
[...]

Nope, verder niks veranderd. Behalve dan dat ik de hdmi 1 poort niet gebruik. Al heb ik geen idee of dat uiteindelijk ook echt het verschil maakte. Ik dacht toen ik de tv net had dat het m daarin zat maar daar twijfel ik nu toch wel sterk aan. Het is volgens mij gewoon een kwestie van het "inspelen" vd electronica. Ik heb de televisie in zijn eentje op een separate groep staan dus daar zal het niet aan gelegen hebben want anders zou de buzz er nu ook nog moeten zijn wat dus duidelijk niet meer het geval is. Maar ik begrijp je frustratie. Ik werd er helemaal gek van in het begin. Gelukkig begon het na een week al echt af te nemen en een maand verder was er zo goed als niets meer vd buzz over. Hopelijk zal het bij jou ook zo gaan. Vooral veel de tv zoveel mogelijk gebruiken.
Ik hoop het echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds een veel te sterke buzz :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik heb een vraag over mijn 59D6900(op internet is er niks over te vinden)

Ik wil graag mijn externe hardeschijf(Lacie Minimus 1tb USB3.0) gebruiken op programma's op te nemen. Ik heb dit al geprobeerd via een 16GB USB2.0 -stickje maar dit was tevergeefs.

Bij het instellen van Timeshift® formatteert de televisie eerst de HDD en daarna doet hij een prestatie controle. Daarbij gaat het telkens fout, hij geeft aan dat de prestatie controle mislukt is en daarna kom ik niet meer verder.

In de handleiding van de televisie wordt aangeraden een 5400rpm schijf te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het instellen van een externe hardeschijf op deze televisie die mij wellicht kan helpen?

Bij voorbaat dank.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Avance schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:31:
Ik heb een vraag over mijn 59D6900(op internet is er niks over te vinden)

Ik wil graag mijn externe hardeschijf(Lacie Minimus 1tb USB3.0) gebruiken op programma's op te nemen. Ik heb dit al geprobeerd via een 16GB USB2.0 -stickje maar dit was tevergeefs.

Bij het instellen van Timeshift® formatteert de televisie eerst de HDD en daarna doet hij een prestatie controle. Daarbij gaat het telkens fout, hij geeft aan dat de prestatie controle mislukt is en daarna kom ik niet meer verder.

In de handleiding van de televisie wordt aangeraden een 5400rpm schijf te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het instellen van een externe hardeschijf op deze televisie die mij wellicht kan helpen?

Bij voorbaat dank.
Er stond in de handleiding idd dat een usbstick niet zou werken, dat was aanvankelijk ook mijn plan.
Ik heb nu een SSD erop geplakt aan de achterkant, dit werkt prima maar goed, dat is dan ook een stuk sneller dan een 5400rpm. Al kan ik me niet voorstellen dat een 5400rpm schijf niet snel genoeg zou zijn om te Timeshiften®. Op je PC kun je ook lezen en schrijven tegelijk op zo'n schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat er een manier om met de AB DIRECT een HDMI-kanaal te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 18:41

jefjef

learning by doing

ik heb een ps51d8000 werkelijk een pracht tv maar wat ik niet gefixt krijg is dat wanneer ik een film via een usb wil afspelen dan speelt deze af in een 4:3 formaat midden in het scherm in formaat liggen A4. dus klein! Hoe krijg ik groter?
--edit gefixt via tools!

[ Voor 226% gewijzigd door jefjef op 09-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leenart
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 22:02
Hallo,

Ik bezit de PS51D8000.
Ik lees overal dat de NPO Uitzending Gemist app beschikbaar zou zijn in de Smart Hub.
Nu heb ik gisteren mijn TV's firmware geupdate tot v.1025
En de Smart Hub werd ook opnieuw geinstalleerd/geupdate helaas kom ik nergens de Uitzending Gemist App tegen?

Iemand anders met deze TV ook hetzelfde probleem?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste