Grappig, ik ben net de laatste weken druk bezig een keuze te maken voor een plasma ( na afweging en vergelijking) en heb dus al heel wat zaken bezocht, reviews gelezen en ervaringen opgedaan.
Warmte is geen issue, ja zeker ene plasma gebruikt ca 2 x zoveel stroom en een deel gaat op aan warmte. geen probleem, wel wat duurder.
Buzz.. zoals je kunt lezen een inmiddels achterhaald probleem bij vrijwel elk merk. Incidenteel komt het voor en is dan vaak gerelateerd aan speakers die hoge prequenties opvangen of spoelen die resoneren. Komt echter slechts incidenteel voor en is ongeveer vergelijkbaar met de high pitch dien men bij Led vaak hoort.
Image retention, is iets heel anders dan inbranden. Een beeld blijft even hangen als het lange tijd stationair heeft gestaan en is dan weer weg. Geen probleem dus.
Gewicht, ja een plasma is wat zwaarder. Gelukkig til ik hem slechts zelden en een beugel is geen probleem.
Flikkerende beelden.. tja.. geen enkele maal gezien.
Vergelijk dat eens met LCD/LED.
High pitch sound bij sommige modellen
Veel backlight bleeding, dus wen aan lichte randen als het zwart moet zijn.
Onrealistisch harde kleuren in winkels.
Mindere 3D dan plasma, die een betere refresh heeft en minder crosstalk.
Schittering, komt bij alle types ongeacht techniek wel voor.
Een zeer goedkope Panasonic TXP50UT30 kan moeiteloos de strijd met een drie keer zo dure LCD/LED aan.\Ja er zijn zeer goede LCD/LED toestellen maar dan zit je in een geheel andere prijsklasse!
Ja een plasma heeft minder lichtopbrengst en is dus minder geschikt voor zeer lichte ruimtes of directe zoninval. Een goed verlichte ruimte is geen enkele probleem
Verder dus vooral veel inmiddels achterhaalde zaken die gebracht worden als nieuws..
Beledigingen hierboven zal ik maar negeren
[
Voor 5% gewijzigd door
SED op 25-01-2012 18:16
]
Copyright and left by SED...