Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
SED schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:54:
@oknot
ik kan de door je genoemde pagina 7 met review niet vinden. Kun je die linken?
Tuurlijk. Komt ie dan hè. http://www.televisioninfo...Plasma-3D-HDTV-Review.htm

De review gaat over de PS59D7000 maar de resultaten zullen voor de 51" variant neem ik aan hetzelfde zijn. Wellicht zelfs nog iets beter aangezien hetzelfde aantal pixels nu op een kleiner oppervlak liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door oknot op 23-01-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

oknot schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:49:
Zwartwaardes zijn fantastisch (veel beter dan mijn voormalige Kuro)...
Dat was neem ik aan de eerste generatie Kuro? Anders vind ik het nogal moeilijk te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Oscar Mopperkont schreef op maandag 23 januari 2012 @ 07:41:
[...]

Dat was neem ik aan een vrij oude generatie Kuro? Anders vind ik het nogal moeilijk te geloven.
Het ging om de PDP5080XA. Volgens mij was dat de 1 na laatste generatie, +/- 4 jaar oud. Of je het gelooft of niet maar het is een wereld van verschil. Het hele Kuro verhaal werd destijds ook flink gehyped natuurlijk. Het waren prima tv's hoor, maar voor zo'n prijs vond ik achteraf het verschil nou ook weer niet héél erg groot. De meeste mensen die de Kuro's altijd helemaal de hemel in prijzen hebben er zelf daadwerkelijk nooit één gehad en praten of een ander na of hebben er eens één tijdens een demo gezien of zoiets. Maar ik heb m 4 jaar in mijn woonkamer gehad en kan dus prima het verschil met mijn huidige D7000 beoordelen en dat verschil is groot. Gelukkig ook maar anders was het zonde vd aankoop geweest natuurlijk. :P

Edit: Zelfs mijn vrouw ziet het verschil en als een vrouw het verschil dan weet je dat het verschil er is en dat het niet tussen je oren zit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door oknot op 23-01-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
heb zelf de UE55D6200 gekocht op 7 januari 2012 en in de winkel(media markt) vertelden ze mij dus dat dit 3D FULL HD was, lekker voorgelicht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nouja, meten is weten he ;)

Kon geen gegevens vinden van de PDP5080XA, maar nog wel van de PDP5090 en de PDP-LX508D en die scoren beiden beter dan het beste wat Samsung tot op heden heeft laten zien:
Using the Macam L203 Photometer, we measured idling luminance (which also represented the calibrated black level) on the Pioneer PDP-LX5090 Kuro plasma to be 0.0031 cd/m2. This comprehensively smashes the previous black level record held by its predecessor the PDP-LX508D (0.015 cd/m2) ....
Other calibrators worldwide have reported that Samsung’s larger Plasma televisions have produced superior black levels when compared to smaller models, and up until now, we have been unable to confirm their findings (this is the first Samsung PDP we’ve reviewed that is above 51 inches in size). As we expected, the Samsung PS64D8000 measured a full 0.02 cd/m2 darker than the 51″ version we reviewed previously (in the 24p Cinema Smooth mode). At just 0.04 cd/m2 (for 24p), or 0.025 cd/m2 (if the 24p material is viewed with motion judder in 60hz output mode), the PS64D8000′s black levels are the best we’ve ever measured from a Samsung plasma, and are absolutely encroaching into Panasonic territory
Die PDP5080XA is volgens mij iets ouder dan de PDP-LX508D, dus kan idd best zijn dat de huidige Samsungs iets beter in zwart scoren dan jouw vorige Pioneer (wellicht is de zwartwaarde daarvan over de jaren ook wel minder geworden, zoals gebeurt bij Panasonic plasma's).

offtopic:
Dat de Kuro gehyped zou zijn, ben ik overigens niet me je eens. Voor 2D is de 9G Kuro nog steeds reference level (vooral zwartwaarden en kleur zijn ze nog steeds ongeëvenaard) en dat terwijl die TV 4 jaar geleden op de markt kwam. In TV-land is dat gewoon bizar. Denk dat deze positie pas overgenomen gaat worden als OLED op normaal formaat de consumentenmarkt betreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Haha, nou wellicht zit het dan toch tussen mijn oren. Voor wat betreft de kleuren vd pioneer vond ik die ook prachtig hoor maar niet erg natuurgetrouw. Het waren kleuren waarvan je zou willen dat de wereld er daadwerkelijk zo zou uitzien. Dus een rode roos bv was op mijn scherm de mooiste kleur rood die ik ooit had gezien maar zo mooi rood zou de roos niet geweest zijn had ik hem in het echt bekeken. Het was dan ook even wennen aan de minder spetterende kleurweergave vd D7000 maar die kleurweergave ligt wel een stuk dichter bij de kleurbeleving die ik in het dagelijkse leven ervaar.Verder ben ik het geheel met je eens dat het een bijzonder knappe prestatie is van pioneer dat ze 4jr geleden een tv hebben uitgebracht die nog steeds zeer goed kan concureren met de huidige generatie tv's. Het ging mij er dan ook voornamelijk om dat ik van 50" naar 59" kon gaan zonder dat ik er op beeldkwaliteit op achteruit zou gaan en ik heb het gevoel dat dat gelukt is.

Edit: @Oscar mopperkont, ik heb na jouw onderzoekje toch maar even mijn statement over de zwartwaarde vd samsung in mij oorspronkelijke post aangepast zodat ik niemand op het verkeerde been zet. O-)
Thnx voor de effort.

[ Voor 34% gewijzigd door oknot op 23-01-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over HDMI poorten die ARC onderstenen. Ik wil mijn huidige Panasonic plasma vervangen voor de Samsung PS51D550.

Simpele vraag. Heeft, en zo ja welke, de Samsung PS51D550 een HDMI ingang die ARC (audio return channel) ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

haubke schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:55:
Ik ben ten einde raad en wil graag dat samsung er iets aan doet. Wie doet er mee?
Hoezo ten einde raad? Is het allemaal zo belangrijk dan? Elke type 3D heeft wel iets om op aan te merken. Tot nu toe is geen één is echt perfect. Lagere series hebben altijd sowieso minder functies, features en kwaliteit.Niet alleen kwaliteit in afwerking en gebruikte materialen maar juist ook een minder panel en wat daat bij hoort. (bijv een goedkope plasma en een dure plasma zijn allebei plasma maar er is een groot verschil in beeldkwaliteit)

Ik ben wel met je eens dat het beter gecommuniceerd mag worden. hier in het samsung topic staat het niet in de startpost, jammer. Maar ook consumentenorganisaties/forums/sites geven rondom tv's dit soort info niet. Ook in de titel van jouw topic vind ik geen enkele referentie terug naar het probleem.

Als je er zo mee zit dan ga je terug naar de winkel waar je hem kocht. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel, niet de fabrikant. Eis dat ze de TV terugnemen en jij je geld terug. Met de reden dat je een product hebt gekocht wat niet voldoet aan de normale definities van 3D Full HD en je hem wel op die voorwenselen hebt gekocht.

De nieuwe 6 serie 2012 modellen worden overigens wel 3D Full HD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-07 14:46
Ik heb de PS51D6900 nu ook enkele dagen in mijn bezit. Daarstraks eens wat gespeeld met 3D en Transformers opgezet. Daarvoor had ik nog nooit een 3D-film gezien. En wat een verschrikkelijke ervaring was mij dat... Er was diepte aanwezig, maar veel meer dan 2,5D kon ik er niet van maken. Daarbij kwam nog eens een hoop crosstalk, dus ik heb de film na vijf minuten terug afgezet.
Nadien heb ik Coraline 3D geprobeerd, dat beviel mij een stuk beter. Het 3D-effect was niet zo geforceerd, maar toegepast op de juiste momenten. De rest van de film had niet bijzonder veel meer diepte dan in 2D, maar het leidde tenminste niet af. Ook geen crosstalk te zien.

Heeft er nog iemand het probleem dat wit niet echt wit lijkt te zijn? Vooral bij ondertiteling merk ik het, die hebben een gelige schijn. En HDMI blackness (of zoiets toch), zet je dat best op Normal of op Low? Normal lijkt zwart een grijzige tint te geven, maar ik wil het beeld gewoon zien zoals het oorspronkelijk bedoeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 12:06

SED

uit tests blijkt dat de plasmas er vrij van lijken.. ook de 6 serie
Like every 2011 Samsung 3D Plasma we’ve tested, it also reproduces all 1080 lines of a Full HD 3D image, without any dropped details or skipped pixels (this is an area where we hope to see Panasonic’s 3D Plasmas catch up).
http://www.hdtvtest.co.uk...281469.htm?page=Benchmark

de topicstarter heeft kennelijk deze link vergeten te plaatsen: (bij deze dan) http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect

Het topic over de niet full hd 3D-weergave van de D6*** serie is gemerged met het D-series topic, daarom is de "TS" die in deze reactie genoemd wordt niet de TS van dit topic...

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 23-01-2012 21:23 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Zit te kijkenvoor de Samsung UED5000.
Nu zie ik deze bij de MM staan, maar daar is het de UED5000PW.
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil (als die er uberhaupt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Raymm schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:52:
Zit te kijkenvoor de Samsung UED5000.
Nu zie ik deze bij de MM staan, maar daar is het de UED5000PW.
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil (als die er uberhaupt is)
Je zit in het verkeerde topic. Hier moet je zijn. [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gurrr schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:17:
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over HDMI poorten die ARC onderstenen. Ik wil mijn huidige Panasonic plasma vervangen voor de Samsung PS51D550.

Simpele vraag. Heeft, en zo ja welke, de Samsung PS51D550 een HDMI ingang die ARC (audio return channel) ondersteunt?
Nee wordt niet ondersteund op de D550, ARC ziet alleen op de D8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:37
Ik heb gisteren eens naar de tv's bij de Mediamarkt zitten kijken, vooral om de PS51D6900 eens in het echt te zien. Het viel me op dat de UE46D6xxx (ik weet niet meer welke precies) veel meer licht opbracht dan deze (en andere plasma-tv's).

Het ziet er, ten opzichte van de tv's uit de UE-reeks, donkerder uit. Daardoor ben ik gaan twijfelen over deze tv...

Mijn gevoel zegt dat ik niet moet afgaan op de lichtshow van de andere tv's, want het beeld van de ps51d6900 vond ik wel goed. :)

* Mawlana gaat er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:44
Heb je ook de settings gezien? Misschien stonden de andere TV's op dynamisch contrast en de Samsung niet? Ik zou gewoon een verkoper hiermee confronteren en vragen of hij de instellingen kan veranderen om je vermoeden te bevestigen of te ontkrachten.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
sylvesterrr schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 06:52:
Ik heb gisteren eens naar de tv's bij de Mediamarkt zitten kijken, vooral om de PS51D6900 eens in het echt te zien. Het viel me op dat de UE46D6xxx (ik weet niet meer welke precies) veel meer licht opbracht dan deze (en andere plasma-tv's).

Het ziet er, ten opzichte van de tv's uit de UE-reeks, donkerder uit. Daardoor ben ik gaan twijfelen over deze tv...

Mijn gevoel zegt dat ik niet moet afgaan op de lichtshow van de andere tv's, want het beeld van de ps51d6900 vond ik wel goed. :)

* oknot gaat er eens over nadenken.
Gewoon voor de ps51d6900 gaan. Licht opbrengst zegt helemaal niks in een fel verlichte winkelruimte. In je huiskamer zal het over het algemeen lang niet zo fel verlicht zijn als in de winkel. Verder geeft plasma nog steeds een mooier beeld als lcd. Lcd geeft idd wel meer licht als plasma maar het is zeker niet zo dat je overdag niets ziet bij een plasmascherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van de ps51d6900 heb ik de settings gezien, van de andere tv's niet (ik kon de knoppen niet vinden). Van de verkoper begreep ik dat alle settings iedere 20 minuten worden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-04-2023
Goedeavond
Ik heb een vraagje soms als ik tv kijk gaat ie op eens op een soort screensaver een blauw samsung teken in het beeld als ik dan de afstandsbediening aanklikt komt het beeld weer terug hoe kan dat???
Heb een 51d8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
ikbenj schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:56:
Goedeavond
Ik heb een vraagje soms als ik tv kijk gaat ie op eens op een soort screensaver een blauw samsung teken in het beeld als ik dan de afstandsbediening aanklikt komt het beeld weer terug hoe kan dat???
Heb een 51d8000
Dan staat je screensaver aan. Kan je gewoon uit zetten in het menu vd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:26:
[...]

Gewoon voor de ps51d6900 gaan. Licht opbrengst zegt helemaal niks in een fel verlichte winkelruimte. In je huiskamer zal het over het algemeen lang niet zo fel verlicht zijn als in de winkel. Verder geeft plasma nog steeds een mooier beeld als lcd. Lcd geeft idd wel meer licht als plasma maar het is zeker niet zo dat je overdag niets ziet bij een plasmascherm.
Dat Plasma zoveel mooier is tegenover Led is een beetje achterhaalt. Led geeft meer licht en de kleuren kunnen feller in de uiterste stand daarom lijkt plasma mooier. Als je echter led terugschroeft naar normale kleurweergave en helderheid dan wordt het beeld warmer en zie je weinig tot geen verschil met plasma meer.

In winkels staan TV's vaak in een onrealistische demo mode die alles opschroeft en de meest felle TV's vaak onterecht aantrekkelijker overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 25-01-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 144074 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Dat Plasma zoveel mooier is tegenover Led is een beetje achterhaalt. Led geeft meer licht en de kleuren kunnen feller in de uiterste stand daarom lijkt plasma mooier. Als je echter led terugschroeft naar normale kleurweergave en helderheid dan wordt het beeld warmer en zie je weinig tot geen verschil met plasma meer.

In winkels staan TV's vaak in een onrealistische demo mode die alles opschroeft en de meest felle TV's vaak onterecht aantrekkelijker overkomen.
Dat is dus precies wat ik al zeg geloof ik. Voor wat betreft het feit dat LCD (led is gewoon de gebruikte lichtbron maar het is en blijft een LCD) dezelfde kwaliteit beeld levert is tot op heden toch nog steeds niet waar. Lcd moet het meer hebben van het feit dat ze energiezuiniger zijn dan plasma en dunner maar zaken zoals bv backlightbleeding zijn nog steeds een probleem bij alle lcd's van dit moment. Ook op het gebied van 3D weergave komt plasma als winnaar uit de bus omdat de verversingssnelheid vele malen sneller is als lcd. Er is naar mijn weten tot nu toe ook nog geen review geweest van een lcd tv waarin gesteld werd dat het een mooier beeld wist te leveren dan een plasma tv in vergelijkbare prijscategorie. Kortom plasma is nog steeds de betere vd 2 voor wat betreft beeldkwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door oknot op 25-01-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weer die vreemde discussie, alsof een van de twee (LCD of plasma) "beter" zou zijn. Beide technieken hebben voor- en nadelen. De duurdere LCD's geven vaak iets natuurlijkere kleuren en een wat scherper beeld met meer lichtopbrengst, terwijl de plasma's meestal beter zijn in de diepste zwarten en een wat rustiger beeld geven. Het is vooral een kwestie van smaak, dus ga altijd zelf kijken en laat je niet door "gelovigen" overtuigen.
In mijn geval speelde het feit mee dat mijn woning overdag erg licht is, waardoor een plasma minder bruikbaar is. Dat het energieverbruik lager is, is mooi meegenomen, maar niet doorslaggevend.
Voor mijn slaapkamer zal ik waarschijnlijk volgende keer een plasma nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwartwaarden en kleurbeleving is volgens sommigen een issue plasma vs lcd maar
Een budget plasma is niet vergelijkbaar met een topplasma, ook daar zien we nl genoeg verschillen.
Een hedendaagse plasma vergelijken met een lcd van 3 jaar uit is ook een scheve vergelijking.
Een review voor een 42 inch model voor lief nemen als getrouw review voor de 60 inch die je op het oog hebt is ook niet slim.

Er zijn zoveel dingen te bedenken hoe ernstig mensen zich wel niet voor de gek houden om de oude gedachte Plasma vs Lcd in stand te houden. Plasma is mooi en Led is mooi. Beide technieken zijn naar elkaar toegegroeid kwa mogelijkheden en beleving.Ofschoon er verschillende dingen zijn die minder een issue vormen dan vroeger, bij plasma zijn er nog steeds aandachtspunten zoals: imageretentie, warmteontwikkleing, overmatige buzz geluiden, reflecties, gebruik in sterk verlichte ruimten en zonlicht, gewicht, flikkerende beelden, ed.

Daarentegen lijken de ontwikkelingen in led tv's een grotere stap gemaakt te hebben in het verefennen van onvolkomenheden die specifiek waren voor die productgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Je hebt gelijk laten we idd maar weer on topic gaan want dit is net zoiets als een jehova proberen te overtuigen dat god niet bestaat. Dus samsung plasma's 2011 it is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

bij plasma zijn er nog steeds aandachtspunten zoals: imageretentie, warmteontwikkleing, overmatige buzz geluiden, reflecties, gebruik in sterk verlichte ruimten en zonlicht, gewicht, flikkerende beelden, ed.
Je plasma ervaringen zijn een paar jaar oud merk ik.
Dit begint wat op FUD te lijken.. of trollen.. in een Plasma topic.
Dus snel on topic en de LED jehovas maar laten kletsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:19:
[...]

Schei toch uit met jezelf belachelijk te maken en een stempel proberen te drukken op anderen.
Jij bent zelf een troll en denkt kennis te hebben maar je weet weinig en put zeker niet uit ervaring. Veel van je uitspraken in topics gaan nergens over en vallen onder de noemer nodeloos geleuter.
Ik ben helemaal geen uitgesproken voorstander van Led. Je bent verstrikt in je eigen vooringenomenheid omtrent plasma kennelijk maakt je dat blind en doof voor redelijkheid en werkelijkheid. Ik leg alleen uit hoe de stand van zaken is omdat er nog steeds Hunebedbewoners zijn als jij, die dingen blijven verkondigen die geheel niet waar zijn. Je hebt een totaal verkeerde kijk op zaken. Plasma's zijn in sommige situaties voor sommige personen een goede keuze maar pertinent niet voor iedereen. Zeggen dat plasma altijd superieur is getuigd van een gebrek aan kennis of ongeloflijke domheid en halsstarrigheid, een geinformeerd mens zou beter moeten weten.

De onvolkomendheden die ik over plasma schreef kun je vinden op dit forum en elders waar mensen hun ervaringen en klachten schrijven over nieuw gekochte tv's in het afgelopen jaar. Recentelijker kan niet. Daarnaast put ik uit eigen ervaringen. De laatste plasma die ik kocht was 3 weken geleden, een 60 inch.

Mijn stelling is dat als iemand informatie vraagt je niet naar je eigen gebruik kijkt maar je je even verplaatst in een ander en kijkt welke info relevant is en neutraal zodat diegene zelf een beslissing kan maken passend bij zijn/haar gebruik. Je eigen voorkeuren er door drukken zou je achterwege moeten laten.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 25-01-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Ik denk dat jij het niet helemaal snapt. De punten die genoemd worden komen regelmatig bij plasma schermen voor. Zeker de Samsungs staan bekend om hun vervelende buzz geluiden (dit was een groot probleem bij de 2010 modellen, check maar hier op het forum).
- imageretentie: hebben alle plasmas last van. De 1 wat sneller dan de ander, maar laat zenderlogo 2 uur in beeld en je gaat het zien. Dit verdwijnt normaliter wel weer.
- warmteontwikkleing: plasma schermen maken gebruik van een compleet andere techniek, die als nadeel heeft dat het meer stroom kost en meer warmte oplevert.
-reflecties: alle plasma's hebben een glasplaat. Veel LCD's hebben geen glasplaat en hebben een antiglare coating. De modetrent van LCD's is de laatste tijd wel glossy schermen.
- gebruik in sterk verlichte ruimten en zonlicht: plasma's kunnen minder fel, wat dus merkbaar is in goed verlichte ruimte.
- gewicht: voornamelijk door de glasplaat
- flikkerende beelden: plasma's lijken in dat opzicht nog het meest op een CRT. De 1 ziet het wel, de ander niet. Ik hoor helaas bij de mensen die het wel ziet. Echter wen je er aan en valt het alleen maar op in je ooghoeken (als je naast het scherm kijkt)

Dus.... In het vervolg even wat meer research doen, ipv dit soort uitspraken te doen en te beginnen met troll dit en troll dat!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Grappig, ik ben net de laatste weken druk bezig een keuze te maken voor een plasma ( na afweging en vergelijking) en heb dus al heel wat zaken bezocht, reviews gelezen en ervaringen opgedaan.
Warmte is geen issue, ja zeker ene plasma gebruikt ca 2 x zoveel stroom en een deel gaat op aan warmte. geen probleem, wel wat duurder.
Buzz.. zoals je kunt lezen een inmiddels achterhaald probleem bij vrijwel elk merk. Incidenteel komt het voor en is dan vaak gerelateerd aan speakers die hoge prequenties opvangen of spoelen die resoneren. Komt echter slechts incidenteel voor en is ongeveer vergelijkbaar met de high pitch dien men bij Led vaak hoort.
Image retention, is iets heel anders dan inbranden. Een beeld blijft even hangen als het lange tijd stationair heeft gestaan en is dan weer weg. Geen probleem dus.
Gewicht, ja een plasma is wat zwaarder. Gelukkig til ik hem slechts zelden en een beugel is geen probleem.
Flikkerende beelden.. tja.. geen enkele maal gezien.

Vergelijk dat eens met LCD/LED.
High pitch sound bij sommige modellen
Veel backlight bleeding, dus wen aan lichte randen als het zwart moet zijn.
Onrealistisch harde kleuren in winkels.
Mindere 3D dan plasma, die een betere refresh heeft en minder crosstalk.
Schittering, komt bij alle types ongeacht techniek wel voor.
Een zeer goedkope Panasonic TXP50UT30 kan moeiteloos de strijd met een drie keer zo dure LCD/LED aan.\Ja er zijn zeer goede LCD/LED toestellen maar dan zit je in een geheel andere prijsklasse!

Ja een plasma heeft minder lichtopbrengst en is dus minder geschikt voor zeer lichte ruimtes of directe zoninval. Een goed verlichte ruimte is geen enkele probleem

Verder dus vooral veel inmiddels achterhaalde zaken die gebracht worden als nieuws..
Beledigingen hierboven zal ik maar negeren _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 25-01-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
[...]

Sorry, ik kan het niet laten. Maar halleluja!! _/-\o_ O-)
Ok dan nu echt weer on topic.

(niet te serieus nemen hoor,tis maar een grapje)

[ Voor 6% gewijzigd door oknot op 25-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

SED schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:34:
Grappig, ik ben net de laatste weken druk bezig een keuze te maken voor een plasma ( na afweging en vergelijking) en heb dus al heel wat zaken bezocht, reviews gelezen en ervaringen opgedaan.
Warmte is geen issue, ja zeker ene plasma gebruikt ca 2 x zoveel stroom en een deel gaat op aan warmte. geen probleem, wel wat duurder.
Buzz.. zoals je kunt lezen een inmiddels achterhaald probleem bij vrijwel elk merk. Incidenteel komt het voor en is dan vaak gerelateerd aan speakers die hoge prequenties opvangen of spoelen die resoneren. Komt echter slechts incidenteel voor en is ongeveer vergelijkbaar met de high pitch dien men bij Led vaak hoort.
Image retention, is iets heel anders dan inbranden. Een beeld blijft even hangen als het lange tijd stationair heeft gestaan en is dan weer weg. Geen probleem dus.
Gewicht, ja een plasma is wat zwaarder. Gelukkig til ik hem slechts zelden en een beugel is geen probleem.
Flikkerende beelden.. tja.. geen enkele maal gezien.

Vergelijk dat eens met LCD/LED.
High pitch sound bij sommige modellen
Veel backlight bleeding, dus wen aan lichte randen als het zwart moet zijn.
Onrealistisch harde kleuren in winkels.
Mindere 3D dan plasma, die een betere refresh heeft en minder crosstalk.
Schittering, komt bij alle types ongeacht techniek wel voor.
Een zeer goedkope Panasonic TXP50UT30 kan moeiteloos de strijd met een drie keer zo dure LCD/LED aan.\Ja er zijn zeer goede LCD/LED toestellen maar dan zit je in een geheel andere prijsklasse!

Ja een plasma heeft minder lichtopbrengst en is dus minder geschikt voor zeer lichte ruimtes of directe zoninval. Een goed verlichte ruimte is geen enkele probleem

Verder dus vooral veel inmiddels achterhaalde zaken die gebracht worden als nieuws..
Beledigingen hierboven zal ik maar negeren _/-\o_
Dan heb je beroerd onderzoek gedaan. Kijk eens voor de grap op avforums en dan de threads van de populaire plasma schermen.

En onrealistisch harde kleuren in de winkel? Echt een minpunt thuis hoor...
Nee je blaat behoorlijk wat in het rond, zonder echt kennis te hebben. Doe jezelf en ons een lol en kijk eens op avsforum en avforums en zie in dat het anders in elkaar zit dan jij denkt!

Meer woorden ga ik er niet an vuil maken, want dat is je domheid niet waard!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Is er iemand die het verschil tussen de PS51D6900 en de PS51D6900DSXXN (@mediamarkt.nl) weet? Als ik op de website van samsung zoek op PS51D6900DSXXN, dan krijg ik gewoon de PS51D6900 te zien.

http://www.samsung.com/nl.../plasma-tv/PS51D6900DSXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de naam voor het Nederlandse model.
Zo heb je nog ook andere modelnamen voor andere landen.

Het kan zijn dat er nog meer modelnamen zijn voor de Nederlandse markt waar de tv gewoon hetzelfde is maar er meer bij de tv geleverd wordt bijv een bril etc. De prijs van dat pakket is dan uiteraard hoger.

Voor zover ik nu zie is het model wat jij noemt de gangbare in Nederland.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 25-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

want dat is je domheid niet waard!
_/-\o_ _/-\o_

Geweldige bijdrage. Het is je goed recht om je mening te baseren op een forum. Ik trek echter zelf conclusies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 144074 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:36:
Dat is de naam voor het Nederlandse model.
Zo heb je nog ook andere modelnamen voor andere landen.

Het kan zijn dat er nog meer modelnamen zijn voor de Nederlandse markt waar de tv gewoon hetzelfde is maar er meer bij de tv geleverd wordt bijv een bril etc. De prijs van dat pakket is dan uiteraard hoger.

Voor zover ik nu zie is het model wat jij noemt de gangbare in Nederland.
Dank. Jammer dat die tv niet meer op mediamarkt.nl staat, want voor € 999 - 16% had ik 'm wel willen bestellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:24
Plasma Buzz is nog sterk aanwezig bij Panasonic modellen van 2011 (heb zelf vt30). Is dus nog steeds niet weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
woensdag krijg ik mijn samsung ps51d6910

ik heb al 10 jaar een fujitsu/siemens 42" myrica P42-1 852 x 480 pixels, 1300 cd/m²
opzich doet de siemens het nog goed, maar ik wil nu toch wel eens naar full-HD

nog tips voor me als ik de samsung in ontvangst neem en ga installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-07 08:38
Ben sinds een week de trotse eigenaar van de ps51d6900! Wat een heerlijke tv. Niks dat voor mij aan dit beeldscherm kan tippen!! Een goede maat van me zag het scherm en heeft direct dezelfde besteld bij mm (ik had de laatste).

Ik heb dagenlang onderzoek gedaan op AVforum en reviews van bekende sites gelezen en het setje kwam gelukkig ook als highly recommended uit de tests!

Bij mm voor 920 opgehaald omdat nu de btw actiedagen zijn. IMHO, je vindt voor dit geld nergens een beter setje als je de volgende zaken belangrijk vindt:

-Lage input lag voor games (16 ms als je hem naar pc hernoemd op HDMI poort 1)
-Uitstekend 2d en 3d beeld
-Je ook een horror/thriller liefhebber bent waar dus veel donkere beelden in voor komen (nee, zelfs local dimming in de 8k serie LED tipt hier niet aan)
-Je hebt een kamer waar je het donker kunt maken (of je hebt iig geen enorm raam in je rug als je naar de tv kijkt, want dan is het gedaan met de pret).

Ik wilde eerst een LED serie halen van Samsung uit de 7k of 8k serie, maar dan was ik van een koude kermis thuisgekomen (op het gebied van gamen). Daarom vielen deze tv's af, tevens vond ik ze ook nogal aan de dure kant.

Ik wilde even iets kwijt over image retention: ik heb een hele middag van 1 / 6 uur Halo reach zitten spelen met het HUD constant op dezelfde plek. Nadat ik erna overschakelde op normale tv zag ik nergens iets dat was blijven zitten.. Ook andere langere sessies kijken zorgden nergens voor retention. Dus ik weet niet waar kwade tongen over spreken, maar het geldt zeer zeker niet voor alle modellen plasma!

Daarnaast Buzz is totaal NIET aanwezig in dit model, hij is compleet stil! Jaja, ook plasma tv's evolueren in de loop der tijd :P

@Sylvester, waarom haal je hem niet op in een mm vestiging?

[ Voor 10% gewijzigd door JDL15 op 27-01-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik weet niet zogoed in welk forum ik het moet plaatsen. misschien dat jullie mij kunnen helpen

als ik straks mijn samsung krijg en ik wil mijn computer aansluiten op de TV ( i.v.m. 1080p films op de harde schijf )

kan ik dat dan het beste doen via een hdmi kabel of via wifi netwerk? wat is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
murky123 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:00:
ik weet niet zogoed in welk forum ik het moet plaatsen. misschien dat jullie mij kunnen helpen

als ik straks mijn samsung krijg en ik wil mijn computer aansluiten op de TV ( i.v.m. 1080p films op de harde schijf )

kan ik dat dan het beste doen via een hdmi kabel of via wifi netwerk? wat is het beste?
Hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
JDL15 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:48:
@Sylvester, waarom haal je hem niet op in een mm vestiging?
De d6900 kost bij de MM na aftrek btw-korting 923 euro, maar omdat ze me een keer genaaid hebben met een dode pixel op mijn SGS2 ga ik niet voor een paar tientjes besparing iets bij de mm kopen. Verder lopen ze de boel (on)bewust te belazeren door de tv die voor 999 te koop stond te verwijderen van de website. :/

Ik heb gisteren de ps51d6910 voor 940 euro bij plattetv.nl (in de winkel in Nijmegen) gekocht. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 28-01-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
met de D6900 series is het dan mogelijk dat je gewoon een externe HDD op de USB aansluiting van de TV kan koppelen ? en dan gewoon 3D films en/of 1080p films vanaf die externe HDD kan kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:51:
[...]

De d6900 kost bij de MM na aftrek btw-korting 923 euro, maar omdat ze me een keer genaaid hebben met een dode pixel op mijn SGS2 ga ik niet voor een paar tientjes besparing iets bij de mm kopen. Verder lopen ze de boel (on)bewust te belazeren door de tv die voor 999 te koop stond te verwijderen van de website. :/

Ik heb gisteren de ps51d6910 voor 940 euro bij plattetv.nl (in de winkel in Nijmegen) gekocht. :)
haha toeval of nie, ik heb ook bij platteTV afgelopen donderdag precies de zelfde tv besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JDL15 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:48:

Ik wilde even iets kwijt over image retention: ik heb een hele middag van 1 / 6 uur Halo reach zitten spelen met het HUD constant op dezelfde plek. Nadat ik erna overschakelde op normale tv zag ik nergens iets dat was blijven zitten.. Ook andere langere sessies kijken zorgden nergens voor retention. Dus ik weet niet waar kwade tongen over spreken, maar het geldt zeer zeker niet voor alle modellen plasma!

Daarnaast Buzz is totaal NIET aanwezig in dit model, hij is compleet stil! Jaja, ook plasma tv's evolueren in de loop der tijd :P
Kwade tongen? Je schaalt de gegeven informatie verkeerd in.
Omdat sommige mensen iets te overdreven pro-plasma schrijven zonder enige kanttekeningen te plaatsen heb ik hier een opsomming gegeven van de zwakke punten van hedendaagse plasma tv's.
Dat wil niet zeggen dat bij iedere plasma al die dingen een issue zijn of bij jouw persoonlijke gebruik een issue zijn. Als jij geen buzz hoort en geen imagretention ervaart is mooi maar je kunt het niet als absolute referentie nemen. Zo van ik heb er geen last van dus niemand heeft er last van bij dit model. Een snelle google search leert dat er genoeg mensen zijn die met jouw model wel last hebben van een buzz. Voor veel mensen is het niet zo'n groot issue omdat het in de regel niet zo luid is voor anderen echter wel. Je schrijft dat dit model er geen last van heeft wel dat is fout, je bedoeld dat jouw exemplaar er geen last van heeft. (dat lijkt misschien voor jou hetzelfde maar is wel degelijk andere informatie)

De zwakke punten van plasma in die opsomming zijn gebaseerd op feiten. Geen natte vinger werk of een onderbuik gevoel en zeker geen oude achterhaalde informatie zoals sommigen willen doen geloven. Het is ook helemaal niet bedoeld om af te kraken maa voor een juiste keuze is het belangrijk te weten wat de kenmerken zijn van een product. Alleen de positieve eigenschappen benadrukken zonder enig negatieve terwijl die er wel degelijk in ruime mate zijn is niet reeel en zet mensen op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Kwade tongen? Je schaalt de gegeven informatie verkeerd in.
Omdat sommige mensen iets te overdreven pro-plasma schrijven zonder enige kanttekeningen te plaatsen heb ik hier een opsomming gegeven van de zwakke punten van hedendaagse plasma tv's.
Dat wil niet zeggen dat bij iedere plasma al die dingen een issue zijn of bij jouw persoonlijke gebruik een issue zijn. Als jij geen buzz hoort en geen imagretention ervaart is mooi maar je kunt het niet als absolute referentie nemen. Zo van ik heb er geen last van dus niemand heeft er last van bij dit model. Een snelle google search leert dat er genoeg mensen zijn die met jouw model wel last hebben van een buzz. Voor veel mensen is het niet zo'n groot issue omdat het in de regel niet zo luid is voor anderen echter wel. Je schrijft dat dit model er geen last van heeft wel dat is fout, je bedoeld dat jouw exemplaar er geen last van heeft. (dat lijkt misschien voor jou hetzelfde maar is wel degelijk andere informatie)

De zwakke punten van plasma in die opsomming zijn gebaseerd op feiten. Geen natte vinger werk of een onderbuik gevoel en zeker geen oude achterhaalde informatie zoals sommigen willen doen geloven. Het is ook helemaal niet bedoeld om af te kraken maa voor een juiste keuze is het belangrijk te weten wat de kenmerken zijn van een product. Alleen de positieve eigenschappen benadrukken zonder enig negatieve terwijl die er wel degelijk in ruime mate zijn is niet reeel en zet mensen op het verkeerde been.
Nou nu weten we het wel. Je hebt nu meerdere malen steeds dezelfde standpunten verdedigd en dat is prima maar hou nu aub eens op met constant jezelf te herhalen en laten we het hebben over samsung plasma's uit 2011. Begint nu toch echt vermoeiend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
[...]

Bij de mm kan je binnen 2 weken altijd zonder reden je product terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:30:
[...]

Nou nu weten we het wel. Je hebt nu meerdere malen steeds dezelfde standpunten verdedigd en dat is prima maar hou nu aub eens op met constant jezelf te herhalen en laten we het hebben over samsung plasma's uit 2011. Begint nu toch echt vermoeiend te worden.
Ik verdedig geen standpunten maar communiceer feitelijke informatie. Ik denk dat het belangrijk is de dingen op een juiste wijze te communiceren en als iemand dingen verkeerd interpreteerd dit te corrigeren. Misinformatie helpt niemand. Mensen zoals jij werken helaas obstructief en zetten een verkeerde toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik wil een externe hdd aanschaffen voor mijn PS51D6010.
moet ik ergens nog op letten, of is enkelt usb2.0 voldoende ?

doen sommige schijven het wel en andere weer niet?

uiteraard will ik graag 3D en 1080p vanaf deze schijf gaan afspelen middels de ConnectShare Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 144074 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Ik verdedig geen standpunten maar communiceer feitelijke informatie. Ik denk dat het belangrijk is de dingen op een juiste wijze te communiceren en als iemand dingen verkeerd interpreteerd dit te corrigeren. Misinformatie helpt niemand. Mensen zoals jij werken helaas obstructief en zetten een verkeerde toon.
Niet de moeite waard. Gebed zonder einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
murky123 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:01:
[...]

haha toeval of nie, ik heb ook bij platteTV afgelopen donderdag precies de zelfde tv besteld.
Ik las het al. :)
kyddil schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Blijkbaar niet bij de MM-vestiging waar ik was. :/

Trouwens, op de website van samsung staat dat bij zowel de ps51d6900 als de ps51d6910 2 brillen worden meegeleverd. Ik heb deze brillen niet kunnen vinden? :? Ik heb de tv weliswaar nog niet uit de verpakking gehaald (ik woon nog niet in m'n nieuwe huis), maar heb volgens mij op iedere mogelijke plek gekeken.

Waar zitten die dingen verstopt? :P Of heb ik ze gewoon niet gekregen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
murky123 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:00:

720p content streamen via Wifi gaat alleszins zonder problemen. 1080p heb ik enkel geprobeerd met een relatief lage bitrate, maar zou in theorie ook geen problemen mogen geven.
murky123 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:59:
met de D6900 series is het dan mogelijk dat je gewoon een externe HDD op de USB aansluiting van de TV kan koppelen ? en dan gewoon 3D films en/of 1080p films vanaf die externe HDD kan kijken ?
Harde schijf heb ik nog niet geprobeerd, maar ik kan je wel zeggen dat niet alle (3D-)films werken. Met name diegenen met het H.264 level 5.1 profiel. Ongeacht de eigenlijke bitrate weigert je tv die af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ze horen er wel bij te zitten. als je ze niet gekregen heb. even de winkel bellen en om je 2 brillen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Ik las het al. :)

[...]

Blijkbaar niet bij de MM-vestiging waar ik was. :/

Trouwens, op de website van samsung staat dat bij zowel de ps51d6900 als de ps51d6910 2 brillen worden meegeleverd. Ik heb deze brillen niet kunnen vinden? :? Ik heb de tv weliswaar nog niet uit de verpakking gehaald (ik woon nog niet in m'n nieuwe huis), maar heb volgens mij op iedere mogelijke plek gekeken.

Ik weet niet wanneer je gaat verhuizen maar als het nog even duurt zou ik de tv maar uitpakken en proberen e juist langere tijd aanzetten. Als later blijkt dat er dingen niet kloppen heb je waarschijnlijk meer problemen om iets opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, goede tip. Ik hoop binnen nu en twee weken te kunnen verhuizen. Zodra de stoffige klusperiode voorbij is zal ik 'm uitpakken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
[...]

ik was op zoek naar de ps59d6900,stond in de prcewatch voor 1400 euro,
in de mm webshop"dit product is op dit moment niet leverbaar"
die 19% geld dus niet voor alle producten.ze zeggen gewoon dat uitverkocht is :N

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
kyddil schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Klopt maar als de verpakking is opengeweest dan brengen ze een belachelijk hoog bedrag in rekening volgens mij 10% of meer :( maar verkopen het dan wel weer voor de volle prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Weet iemand waar die brillen normaliter zijn opgeborgen? Zou op de verpakking moeten staan dat er brillen zijn meegeleverd?

Ik zal de tv morgen uit de verpakking halen, dan kan ik de hele doos checken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 30-01-2012 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zojuist contact gehad met plattetv.nl hun weten van niets. maar erkennen wel dat het op de samsung site staat. als ze er niet bij zitten even contact opnemen met je leverancier.

Qplaza en Graus leveren ze namelijk wel automatisch mee. ( ik had daar eerder navraag gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb de tv juist bij plattetv.nl gekocht. :/ Het is dat ik momenteel flink verkouden ben, anders zou ik wel even naar de winkel in Nijmegen gaan (daar heb ik 'm ook gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ze reageren heel snel en netjes ook via email.

Ik denk ook niet dat dit een probleem zal zijn.

Ik zal even tot woensdag moeten afwachten of ze bij mijn tv zitten ( ik denk het niet )

[ Voor 60% gewijzigd door murky123 op 30-01-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@oknot.. laten we de negeer modus maar aanzetten, iemand ie zo vaak hetzelfde wil vertellen heeft daar meestal een reden voor ;)

Net contact gehad met samsung omtrent de PS51D6900 en de meelevering van brillen.
Als de productiedatum na oktober 2011 ligt iztten er altijd 2 brillen bij.
Producten voor die datum hebben geen meegeleverde brillen.

Plattetv geeft aan woensdag antwoord te kunneng even op de vraag of hun levering wel of niet de brillen heeft.
Je mag aannemen dat bedrijven met hoge omzet recente leveringen heeft maar zekerheid is daar volgens Samsung niet over te geven.
Er lijkt niets op de doos zelf te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb de verpakking volledig uitgepakt. Helaas... geen brillen. :( Heb plattetv.nl maar gemaild.

Op de website van Samsung staat helemaal niets over brillen bij productiedatum na oktober 2011.

Nu maar hopen dat plattetv.nl een passende oplossing biedt...

/edit: zojuist teruggebeld door plattetv.nl naar aanleiding van mijn e-mail. Zij hebben contact opgenomen met Samsung NL; volgens Samsung is de informatie op de website onjuist en worden er helemaal geen brillen meegeleverd. Om het toch goed te maken zorgt Samsung voor twee brillen die binnenkort in de winkel worden afgeleverd alwaar ik ze gratis mag afhalen! Dat is nog eens service!

/edit 2: inmiddels ook een orderbevestiging ontvangen voor de twee brillen met een korting van 100%. d:)b

Zodra ik de brillen heb zal ik een positieve shopreview achterlaten.

[ Voor 53% gewijzigd door Mawlana op 30-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
super voor je !!

ik zal voor dit zelfde euvel komen te staan woensdag.
maar ik ben blij dat dit goed is afgelopen voor je. geeft mij ook goede hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Ik heb vorige week mijn PS51D6900 ontvangen. January build met 2 billen in de doos (ook op de doos geprint). Heb een black filter ook (scherm is zwart als tv uit staat).

De tv was volledig stil. Echter na 3 dagen gebuik komt er ineens een heel scherp geluid uit de tv waar ik gek van word.

Zal contact moeten opnemen met Samsung om dit te herstellen of de tv vliegt op ebay. Heel jammer, want de tv is voor de rest gewoon perfect !

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 30-01-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al zo vaak geschreven dat je contact met de verkoper moet opnemen en niet zelf buiten de winkelier om met Samsung. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant. Problemen en garantieafhandelingen meldt je bij de verkoper en die hoort verder de dingen te verzorgen. Zo voorkom je eventuele nrigheid nu of in de toekomst. Kijk voor meer info op consuwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Samsung geeft op zijn website aan dat er twee brillen bij zitten.
De leverancier is gewoon eerlijk en geeft aan dat hij dat niet kan garanderen omdat er dozen geleverd worden met en zonder brillen.
Volgens Samsung in telefonisch overleg is er vanaf productiedatum okt 2011 een set brillen toegevoegd, (Telefonisch Contact op 301/1 m 15.00uur ongeveer)
Omdat er er echter oude voorraad kan zijn is er nog steeds geen garantie dat er brillen bij zitten.
Daar willen we graag zekerheid over omdat brillen toch een aardig bedrag vertegenwordigen.
Platte tv kan vanaf woensdag vertellen of er brillen zitten bij de levering die ze afgelopen zaterdag ontvangen hebben en woensdag uitleveren.
Tot dan nog even spanning ;)

[ Voor 33% gewijzigd door SED op 30-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:16:
[...]

Verdiep je wat in de problematiek voordat je zomaar wat roept hier. 8)7

Samsung geeft op zijn website aan dat er twee brillen bij zitten.
De leverancier is gewoon eerlijk en geeft aan dat hij dat niet kan garanderen omdat er dozen geleverd worden met en zonder brillen.
Volgens Samsung is er vanaf productiedatum okt 2011 een set brillen toegevoegd,
Omdat er er echter oude voorraad kan zijn is er nog steeds geen garantie dat er brillen bij zitten.
Daar willen we graag zekerheid over omdat brillen toch een aardig bedrag vertegenwordigen.
Best grappig ben jij, je bent de draad kwijt denk ik en denkt dat iedere post die ik doe op jou is gericht. Je bent teveel bezig met je eigen gecreerde vete. Ik schreef niet op jouw post hoor want dan had ik met het aantal andere tussenligende posts van anderen wel een quote gedaan. Ik schreef zonder quote dus op de post die direct voor de mijne staat. olivierc schrijft dat ie een scherp geluid heeft in zijn tv en Samsung wil gaan contacten . . .

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Anoniem: 115951 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:20:
Ik heb vorige week mijn PS51D6900 ontvangen. January build met 2 billen in de doos.
Toch wel 3D billen hoop ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oknot schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:00:
[...]

Toch wel 3D billen hoop ik? ;)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 15:05
Na enig gezoek op het internet heb ik besloten voor een plasma televisie van Samsung te gaan. Nu was ik van plan om voor de Samsung PS51D550 te gaan. Echter, bij dezelfde winkel is de normaal duurdere Samsung PS51D530 nu in de aanbieding, 50 euro goedkoper.

Ik zie echter het verschil zo niet, is dit gewoon de voorganger van de D550 en daarmee een verouderd model waar ze van af moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resistance_NL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:19:
Na enig gezoek op het internet heb ik besloten voor een plasma televisie van Samsung te gaan. Nu was ik van plan om voor de Samsung PS51D550 te gaan. Echter, bij dezelfde winkel is de normaal duurdere Samsung PS51D530 nu in de aanbieding, 50 euro goedkoper.

Ik zie echter het verschil zo niet, is dit gewoon de voorganger van de D550 en daarmee een verouderd model waar ze van af moeten?
De 550 is een iets hoger/uitgebreider model
Dat je de 530 als duurder hebt gezien komt alleen door het aanbod
Als het 550 model door veel en goedkope zaken wordt aangeboden en de 530 door slechts enkele en duurdere zaken dan kan het uitgebreidere model (hier de 550) dus goedkoper uitpakken.

De verschillen kun je gewoon vinden op de samsung site waar je modellen kunt vergelijken.
http://www.samsung.com/nl...1WXXN&prdb=PS51D530A5WXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:56:
Al zo vaak geschreven dat je contact met de verkoper moet opnemen en niet zelf buiten de winkelier om met Samsung. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en niet met de fabrikant. Problemen en garantieafhandelingen meldt je bij de verkoper en die hoort verder de dingen te verzorgen. Zo voorkom je eventuele nrigheid nu of in de toekomst. Kijk voor meer info op consuwijzer.nl
Het is de winkelier die me zei contact op te nemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resistance_NL schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:19:

Ik dacht dat de 530 geen cinema smooth heeft en ook geen mediaplayer. Naar het schijnt kan je er een 550 van maken in de service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
De 530 is geen 3D-tv, de 550 wel. En hij heeft maar 1 USB-aansluiting en 2 HDMI-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 19:45
Mijn oog is afgelopen weekend ook op de PS51D550 gevallen, maar nu heb ik twijfels over de kwaliteit van de USB-video functie. Aangezien ik geen goede PC of Mediaplayer heb, zal ik deze ingebouwede functie veel willen gebruiken met verschillende formaten.

Ik heb met een verkoper van de mm, verschillende tv's vergeleken (plasma en led). Hierbij heb ik gelet de vloeiend-heid van de beelden. Denk aan een scene vanuit een helicopter, waarbij je de grond snel voorbij ziet gaan. De beelden kwamen van zijn USB-stick, met duidelijk FULL HD materiaal (weet niet welk formaat).

Mijn eerste indruk kwam van de PS51D6900. Ik had het idee dat de beelden schokkerig voorbij kwamen, toen ik een spot op de "grond" volgde. Ik dacht dat het aan mijn kritische manier van kijken lag, maar toen we een paar andere tv's bekeken (plasma Panasonic Viera TX-P42G30 of Samsung UE40D6500) zag ik dat de beelden (na eerst ong. 1 seconde net zo schokkerig waren, en daarna) juist wel heel vloeiend werden weergegeven. De verkoper vertelde me dat dit oa ligt aan de processorsnelheid.

Omdat ik na verschillende afwegingen en veel fora's lezen op de PS51D550 was uitgekomen, wil ik graag weten of de beelden hierop ook schokkerig worden weergegeven, maar daar vind ik niks over terug. (ik verwacht van wel, omdat dit een lager model is dan die ik gezien heb). Helaas hadden ze dit model niet staan. Wel de D530, maar hierop zit geen Video functie via USB (wel foto's). (en voor de volledigheid op bovenstaande vraag: Daarnaast heeft hij een iets anders design. De 550 heeft een smal doorzichtig randje rondom en de 530 niet.)

Maar hoe komende die schokkerige beelden nu? Kan het een instelling zijn van Framerate/Hz die niet goed stond? Of is de processor minder krachtig? Overigens zag de verkoper ook duidelijk het verschil, dus het ligt niet aan mijn kritische blik.

Overigens hadden meer mensen last van deze schokjes/niet-vloeiende beelden: Samsung PS51D550 ervaringen, alleen zag ik op andere TV's dus wél vloeienden beelden. Bovendien zoek ik ook een antwoord op onderstaande:

Komt dit door de processor snelheid van de TV, of aan de afspeelmogelijkheid via USB. oftewel: is het beeld wél vloeiend als ik een Mediaplayer + HDMI aansluit?

[ Voor 5% gewijzigd door DenniX op 01-02-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fumasu
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb de betreffende tv alweer een aantal maanden, en hoewel het schokken mij niet is opgevallen zou het te maken kunnen hebben met de ingebouwde mediaplayer. Het viel me bij afspelen van content via usb op dat je niet kan zien op welke refresh-rate het scherm staat. Ik heb het idee dat deze bij usb/dnla-playback altijd op 60p blijft, wat ervoor kan zorgen dat content in andere formaten gaat schokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik heb die cam module in de tv gestoken en mijn oude ziggo kaart erin, maar ik krijg geen kanalen ( fout melding )

ik had een oude losse ziggo kastje

had ik een nieuwe kaart moeten kopen? moet ik ziggo bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
ik heb die cam module in de tv gestoken en mijn oude ziggo kaart erin, maar ik krijg geen kanalen ( fout melding )

ik had een oude losse ziggo kastje

had ik een nieuwe kaart moeten kopen? moet ik ziggo bellen ?
Je moet kijken welke foutmelding je precies krijgt en op de site van Ziggo onder storingen staan wat je kunt doen bij bepaalde specifieke foutcodes.

https://www.ziggo.nl/#help/storingen/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 01-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
het authenticatie proces tussen toestel en cam module is mislukt

host certificate invalid - signature verification failed

ziggo maar ff bellen denk ik

edit : 2-2-2012 :

bleek een fout in de handleiding bji de cam module. daar staat dat de tv in standby moet alvorens de kaart er in te steken.
maar na telefonisch overleg kwamen we er achter dat de tv gewoon aan moet staan .

[ Voor 42% gewijzigd door murky123 op 02-02-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

net de Samsung PS51D6900 besteld bij redcoon die via een mail expliciet de garantie geeft dat er twee 3D brillen bij inbegrepen zijn. Plattetv kon dat ondanks wat extra telefoontjes niet, jammer want die was goedkoper ;)

Die drie jaar extra garantie en verzekering voor 69 euro zijn dan ook nog niet zo gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik had niet de brillen erbij, maar mijn leverancier neemt contact op met samsung en het gaat goed komen.

heb de tv nu vanaf woensdag aanstaan, hebben meer mensen de tv op de voet staan? klopt het dat hij wat achterover staat?

en verders heb ik hoed gelet op de "buzz", ik kan concluderen die die bij mij niet aanwezig is. achter de tv hoor ik wel heeeeel zachtjes een soort "high pitched" geluidje. maar dat hoor ik ook alleen als er geen audio uitkomt.

wat ik verder wel jammer vind is, dat het geluid wat via SPDIF uitgang naar mijn versterker gaat, dus niet via de afstandsbediening harder of zachter kan zetten.

ik kan alleen de luidspreker van de tv zelf het volume regelen.
Ik heb dus een 5.1 versterker zonder HDMI en het geluid van de TV stuur ik dus via de SPDIF naar de versterker. ik hoopte dat ik het volume ook met de afstands bediening van de TV kon bedienen, maar helaas.
Mijn versterker staat namelijk in een kastje en nu moet de hele tijd het kastje open blijven staan en heb ik nog een 2de afstandsbediening nodig ( die van de versterker ) om het volume te kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
murky123 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:23:
ik had niet de brillen erbij, maar mijn leverancier neemt contact op met samsung en het gaat goed komen.
Plattetv.nl is goed bezig!
wat ik verder wel jammer vind is, dat het geluid wat via SPDIF uitgang naar mijn versterker gaat, dus niet via de afstandsbediening harder of zachter kan zetten.

ik kan alleen de luidspreker van de tv zelf het volume regelen.
Ik heb dus een 5.1 versterker zonder HDMI en het geluid van de TV stuur ik dus via de SPDIF naar de versterker. ik hoopte dat ik het volume ook met de afstands bediening van de TV kon bedienen, maar helaas.
Mijn versterker staat namelijk in een kastje en nu moet de hele tijd het kastje open blijven staan en heb ik nog een 2de afstandsbediening nodig ( die van de versterker ) om het volume te kunnen veranderen.
Ik ben nog geen enkel apparaat met SPDIF-uitgang tegengekomen waarop je het uitgangsniveau kan wijzigen. SPDIF wordt doorgaans gebruikt om het geluid zuiver van het ene apparaat naar het andere apparaat over te brengen, en dat gaat een beetje moeilijk als het uitgangsniveau aan verandering onderhevig is. :)

Tip: IR-extender & Logitech Harmony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Goede avond
Ik heb een vraagje zou iemand mij kunnen helpen hoe ik het beste uit de tv kan halen ,beeld,geluid en instellingen???? Heb een 51d8000

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenj op 03-02-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Of een link naar een site???
Mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

hier heb je wel een diepgaande test: http://www.hdtvtest.co.uk...s51d8000-201107011257.htm
en deze geeft advies settings: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1310639416

Picture preset: Movie
Cell light 15
Contrast 86
Brightness: 53
Sharpness: 5
Tint: G50/G50
Black Tone Off
Dynamic Contrast Off
Gamma 0
Colour Space Native
Flesh Tone 0
Edge enhancement Off
Motion lighting Off
xvYCC Off
Color tone Warm2
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
Digital Noise Filter Off
HDMI Black level Low
Film mode Off
Size Screen Fit
R-Offset 24
G-Offset 24
B-Offset 28
R-Gain 28
G-Gain 22
B-Gain 29

[ Voor 73% gewijzigd door SED op 03-02-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Vandaag m'n op ebay gekochte ssg3500cr (3D bril) binnen gekregen. Even een uurtje of 2 mee gegamed en moet concluderen dat ik deze bril fijner vindt dan de bij de tv geleverde ssg3100gb's. De glazen lijken wel iets lichter gekleurd en het comfort is duidelijk beter. (voor mij althans). Ook zie ik het montuur nu minder.
Gelijk toch ook nog maar 2x de ssg3100gb besteld voor slechts €33,- inc verzending. Zo kunnen we met 5 man genieten van 3D. Dus voor een ieder die nog extra brillen nodig heeft,check ebay want daar zijn ze prima geprijsd.

Edit: @sylvesterrr. Hier zijn ze nog goedkoper. http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item19c97c5f18

[ Voor 15% gewijzigd door oknot op 04-02-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pKXzkg55yq0HWG6dkXCmo6NT/medium.jpg

Gisteren de twee 3D-brillen bij plattetv.nl Nijmegen afgehaald. :)

@hierboven: hier kan ik de SSG-3050 (2x) voor +/- 40 euro incl. verzendkosten bestellen, interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Zijn dat de brillen met batterij die niet op te laden is?
Kan daar alsnog een oplaadbare batterij in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Oplaadbare knoopcelbatterijen heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SED schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:08:
Zijn dat de brillen met batterij die niet op te laden is?
Kan daar alsnog een oplaadbare batterij in?
De ssg3500cr laadt je via usb. De 3100 en de 3050 hebben knoopcellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

oke, goed om te weten.
dan lijken deze wel aardig toch? : http://www.ebay.com/itm/S...RT-TV-2-Pcs-/250885317668

Iemand hier ervaring mee?

http://www.pixelprotector.com/

[ Voor 43% gewijzigd door SED op 05-02-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Jep die zijn prima. Prijs is ook wel ok. Ik heb voor die van mij $49,- (ééntje) betaald dus je zou ze nog iets goedkoper kunnen scoren. Het is wel een fijn brilletje. Je moet alleen niet toevallig een heel groot hoofd hebben want dan rusten die achterblokjes teveel op je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Klinkt een beetje als een tell sell verhaal. Dat hele calibreer gebeuren zal vast prima zijn maar pixelprotectie lijkt mij dan weer meer een mooi marketing woord. Als ik een dode pixel zou hebben dan lijkt het mij stug dat ik dat mbv een blu ray zou kunnen fixen. Die disc is vast gemaakt door elfjes bij maanlicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SED schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:56:
oke, goed om te weten.
dan lijken deze wel aardig toch? : http://www.ebay.com/itm/S...RT-TV-2-Pcs-/250885317668

Iemand hier ervaring mee?

http://www.pixelprotector.com/
Die bril is ontworpen door het gerenomeerde brillenmerk Silhouette in samenwerking met Samsung.
Silhouette heeft zo een bril ontworpen die minder belastend op het hoofd hangt door de bril licht te maken en het gewicht beter in balans te brengen door de batterijen naar achteren te verplaatsen.

Bij aankopen via ebay zou ik wel altijd even kijken of het originele producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenj
Hoe krijg ik tv info als ik zap zie alleen links boven de zender en het nr gebruik een ci+ziggo wil graag zien wat er komt als ik zap net zoals met een kasje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
ikbenj schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:55:
Hoe krijg ik tv info als ik zap zie alleen links boven de zender en het nr gebruik een ci+ziggo wil graag zien wat er komt als ik zap net zoals met een kasje
Kan je niet zien, heeft met rechten(patent) temaken(geldt voor alle samsung modellen op uitzondering van de A series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

vandaag de ps51d6900 binnen gekregen met Samsung twee brillen. (redcoon) De brillen zijn niks bijzonders en de 3D moet ik wel echt aan wennen. Geen idee of je daar een film van 2 uur mee kunt bekijken.
Beeld is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SED schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:19:
vandaag de ps51d6900 binnen gekregen met Samsung twee brillen. (redcoon) De brillen zijn niks bijzonders en de 3D moet ik wel echt aan wennen. Geen idee of je daar een film van 2 uur mee kunt bekijken.
Beeld is fantastisch.
Geef t een kans. Ik was in eerste instantie ook niet wild van de 3D mogelijkheid. Totdat ik een 3D blu ray in z'n geheel gezien had (narnia 3). Daarna was ik om en ik vind het nu fantastisch. Zeker ook gamen op mijn ps3 vind ik helemaal te gek. Ik had dat ding al maanden niet meer aangeraakt en nu speel ik toch wel een paar avonden/nachten per week. (overdag gaat niet ivm kind). Ik heb totaal geen last van hoofdpijn of duizeligheid etc. (Dit zal natuurlijk per persoon verschillen). Kortom gewoon even volhouden en wie weet word je toch nog enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nog geen blu ray in huis.. maar ga het wel een kans geven. Sommige trailers in 3D zijn wel heel aardig voor even. Dus ja, ik geef het een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treve_55
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 22:02
Sinds een paar dagen heb ik een Samsung PS51d6900. Ik heb een aantal calibratievoorbeelden gebruikt maar ik blijf een iets flets en donker beeld houden. D.m.v. de helderheid is aan het donkere beeld iets te doen, maar wit is niet wit en blijft ietwat grauw. Daardoor heeft het beeld nog niet de WOW factor, iets dat ik wel had verwacht. Mijn 8 jaar oude Panasonic plasma geeft een sprankelender beeld en wit is ook echt wit.

Iemand een goed idee of moet ik hem toch inruilen voor en panasonic 50VT30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Treve_55 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:31:
Sinds een paar dagen heb ik een Samsung PS51d6900. Ik heb een aantal calibratievoorbeelden gebruikt maar ik blijf een iets flets en donker beeld houden. D.m.v. de helderheid is aan het donkere beeld iets te doen, maar wit is niet wit en blijft ietwat grauw. Daardoor heeft het beeld nog niet de WOW factor, iets dat ik wel had verwacht. Mijn 8 jaar oude Panasonic plasma geeft een sprankelender beeld en wit is ook echt wit.

Iemand een goed idee of moet ik hem toch inruilen voor en panasonic 50VT30?
Mischien is dit wat voor je. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0
Anders mischien met een calibratie blu ray aan de gang. Ik heb zelf goede resultaten geboekt met de blu ray van "spears and munsil"
Pagina: 1 2 3 4 Laatste