Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
heeft iemand dit al gezien :F

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor zover ik kan zien, gaat dat over de LED LCD-modellen en niet over plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Heb de test foto's gedownload en zie wel een flink kwaliteitsverschil, de grijze vlakken met lijntjes worden grijze vlakken met een waas eroverheen, en het ziet er allemaal niet zo scherp meer uit ook niet met 3D bril op. Alleen zoals drfruit zegt gaat het over de LED toestellen volgens mij.

Maar goed, ik laat het zo en mocht het echt een reden zijn dat mensen hem massaal terug gaan sturen, dan gaat die van mij ook terug ja..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
SgtElPotato schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

Heb de test foto's gedownload en zie wel een flink kwaliteitsverschil, de grijze vlakken met lijntjes worden grijze vlakken met een waas eroverheen, en het ziet er allemaal niet zo scherp meer uit ook niet met 3D bril op. Alleen zoals drfruit zegt gaat het over de LED toestellen volgens mij.

Maar goed, ik laat het zo en mocht het echt een reden zijn dat mensen hem massaal terug gaan sturen, dan gaat die van mij ook terug ja..
over 3d bril gesproken,had je nog een mailtje gestuurd?

ze spreken over de 6000 serie,en was de 6900 hier niet hetzelfde als de 7000 serie elders in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
erikdeperik schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:41:

ze spreken over de 6000 serie,en was de 6900 hier niet hetzelfde als de 7000 serie elders in europa?
Nogmaals, dat zijn LED LCD-tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
erikdeperik schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

over 3d bril gesproken,had je nog een mailtje gestuurd?

Ik had een mailtje gestuurd. Eerste reactie was 'dan heeft diegene geluk gehad'. Met een hoop spelvouten erin.

Toen heb ik nog een mailtje gestuurd dat ik het er niet mee eens was, en toen hebben ze aangegeven om even contact op te nemen met het service center. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad, en ga ik na het weekend meteen doen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

Wimo.

Shake and Bake!

Wimo. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:11:
De mijne staat nu bij 4launch. Ik wacht het even af maar verkopen zit er iig niet in, niemand wil zon tv. Liefst koop ik gewoon een heel ander merk daar.
Ondertussen is de tv weer terug vanuit Samsung. Niets anders dan voorheen.. brom blijft. Fantastische service ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Ps51D6900 besteld via Redcoon nu zitten er wel standaard 2 3d brillen bij

Ok het zijn wel de goedkoopste maar het is toch maar voor de heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik ben lang aan het twijfelen geweest, maar ga toch ook voor de PS51D6900. Binnen het budget lijkt mij dat de beste TV. Panasonic heeft wel betere zwartwaarden, maar dan moet ik genoegen nemen met een kleiner formaat. En waarschijnlijk merk ik het verschil toch niet zolang beide toestellen niet naast elkaar opgesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46
Iemand eigenlijk al de nieuwe firmware geïnstalleerd ??

Zijn er nog verbeteringen ?

Download Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caphex schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:01:
Iemand eigenlijk al de nieuwe firmware geïnstalleerd ??

Zijn er nog verbeteringen ?

Download Firmware
De nieuwste firmware voor de D6900 althans heeft de brightness pops gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ps59d6900 €1480,- @ mediamarkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Ik heb even een vraag met betrekking tot de input lag. Ik begrijp dat nog niet helemaal goed.
Heeft dat nu alleen betrekking op gamen of ook met media spelers en HTPCs?

Ik twijfel nog of tussen de Samsung UE46D5000 en LG 47LW4500. Ik wil dan mijn HTPC via hdmi op de tv aansluiten en het geluid loopt dan van de HTPC direct naar mijn receiver (analoog). Als een tv inputlag heeft, loop het beeld dan achter op het geluid (omdat ik mijn geluid niet via de tv laat lopen)? Of heeft dat er niks mee te maken?

Edit: Ik heb dit in het verkeerde topic geplaatst, wellicht hebben plasma tv's hier helemaal geen last van

[ Voor 9% gewijzigd door Eric-B op 08-11-2011 08:20 . Reden: verkeerde topic nu in: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 ]

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 12:52
Heeft iemand van jullie ervaring met het opnemen en timeshiften van tv op een ps59d6900 met een smits ci kaart?

Ik krijg steeds de melding dat mijn harddisk niet snel genoeg is, heb ik een werkende hdd, heb ik problemen met hd kanalen met hoge bandbreedte.

Iemand al de taalinstelling geprobeerd in het service menu van een ps59d6900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Eric-B schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:52:
Als een tv inputlag heeft, loop het beeld dan achter op het geluid (omdat ik mijn geluid niet via de tv laat lopen)? Of heeft dat er niks mee te maken?
Input lag betekent dat het beeld trager is dan wat je met je controller doet. Je drukt op een knop en zoveel milliseconde later zie je een reactie op je tv. Als die milliseconden veel worden, dan merk je een vertraging tussen het indrukken van de knop en de reactie op het scherm. Vooral bij spellen waar je snel moet reageren is dit enorm irritant.

Audio lag heb je wel eens als je het geluid via een externe receiver laat lopen. De timing van de receiver en het beeld van de tv zijn dan niet synchroon. Soms is dit op te lossen door de audio timing iets te verschuiven op je receiver of media-apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 13-11-2011 21:40 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Laatst online: 11-09 13:26
Vandaag de PS51D6900 opgehaald, ook met 2 gratis brilletjes! Bij de plasma-discounter hebben ze nu dus ook een voorraad met 2 gratis brillen in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:51
@ Samsung PS51D6900

Ik wil graag dit model kopen, nu begreep ik dat hij helemaal géén webbrowser heeft, terwijl andere berichten weer zeggen van wel? Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten misschien?

En, ik wil hem graag bij Redcoon bestellen, gezien ook de berichten hierboven over de "gratis" brillen erbij toegevoegd....

Maar, kan iemand mij vertellen wat (naast de prijs) het verschil is tussen deze versie van de PS51D6900:
http://www.redcoon.nl/B28...D6900-NL-Model_Plasma-TVs

en deze:
http://www.redcoon.nl/B310247-Samsung-PS51D6900_Plasma-TVs

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er zit geen webbrowser in, maar dit werkt ook niet echt in een tv, traag traag traag sommige sites werken niet goed en bediening is een ramp.

Wat de verschillen zijn is dat de eerste een Nederlands model is en de tweede niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Happy2000 op 15-11-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasknobbel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:51
@ Caphex

Mag ik vragen welke van de twee versies je hebt gekocht van Redcoon (het NL model, of de andere?)....waar je de twee brillen bijgekregen hebt...

@Happy 2000
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Bij plasma discounter staat het nu ook netjes op de site erbij...helemaal naar onderen scrollen :>
3D brillen meegeleverd: Ja
Aantal 3D brillen: 2
Type 3D brillen: SSG-3050
Helaas nog niet bij anderen (heb er bij een aantal van pricewatch naar gezocht) op de website gezien maar het ziet er wel naar uit dat dit de standaard gaat worden...nog even een weekje aankijken voor een leuke actie en dan toch maar gaan halen ergens 8)

[ Voor 4% gewijzigd door NightHawk4 op 15-11-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik denk dat ik mezelf een kerstkado geef in de vorm van een ps d 6900 :9
prijs moet nog een klein beetje zakken naar 1400-1450 met twee brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15

Fjeze

AllesPerfect!

ook op de site van samsung Nederland LINK staat nu bij de PS51D6900 dat er 2 actieve 3d brillen bijzitten.
Type SSG-3050
dat zijn een stuk mooiere brillen dan de SSG-3100 welke ze opvolgen.

Nu maar eens kijken of een mediamarkt/saturn al voorraad hebben incl. brillen of hoe ze dit anders op willen lossen.

[ Voor 22% gewijzigd door Fjeze op 21-11-2011 20:58 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Ik moet nog steeds de klantenservice bellen over deze 3d-brillen.
Ik hoef ze niet perse, maar ben benieuwd of ze dit oplossen en zo ja hoe.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Hmmm vandaag mailtje gestuurd naar bobshop om te vragen of daar ook brillen bij zaten...
Hartelijk dank voor uw bericht. Bij dit model wordt helaas geen 3-d bril geleverd.
:( krijgen we nu het verhaal tussen oude en nieuwe voorraad :(

Opnieuw mailtje gestuurd om te kijken of ze dit nog kunnen oplossen :+

[ Voor 12% gewijzigd door NightHawk4 op 21-11-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ben bij de mediamarkt geweest (Eindhoven) waar de PS51D6900 EUR 1098,- kost, echter is er deze vrijdag een actie op het merk Samsung en dan krijg je EUR 160,- korting op deze tv. Daarmee komt de prijs op EUR 938,-
Mooie prijs lijkt me, TV moet besteld worden en wordt dan geleverd met 2 3D brillen in de doos.
Dus als meer mensen interesse hebben in deze TV ga eens naar een MediaMarkt in de buurt.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentZijlstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2018
Fjeze schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:52:
Ben bij de mediamarkt geweest (Eindhoven) waar de PS51D6900 EUR 1098,- kost, echter is er deze vrijdag een actie op het merk Samsung en dan krijg je EUR 160,- korting op deze tv. Daarmee komt de prijs op EUR 938,-
Mooie prijs lijkt me, TV moet besteld worden en wordt dan geleverd met 2 3D brillen in de doos.
Dus als meer mensen interesse hebben in deze TV ga eens naar een MediaMarkt in de buurt.
Ja ik heb van de actie gehoord! Maar je weet ook zeker dat deze actie voor deze tv gaat gelden?

Ik zit namelijk heel erg te twijfelen tussen de PS51D6900 en de UE40D6510. Het gaat mij niet om het grotere scherm. Dit interesseert me namelijk weinig, evenals de web browser (heb toch een laptop en een ps3 op de tv aangesloten).
Als de actie namelijk ook op de UE40D6510 zit(ik weet namelijk niet of ze deze wel leveren bij mediamarkt, ik heb tot nu toe alleen de 6500 gezien) dan zou ik graag willen horen welke van de 2 jullie zouden aanraden.

Dussss welke van de 2 zouden jullie aanraden?
Is de 3d kwaliteit/crosstalk/backlight bleeding enz. echt beter van de PS51D6900?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Heeft er iemand zijn PS51d6900 al laten kalibreren? Zo ja, zou je het erg vinden om de settings hier te willen noteren?
Heb zo zelf niet iets voorhanden om hem te laten kalibreren, en heb ik zo in ieder geval een richtlijn.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb vandaag de PS51D6900 besteld voor EUR 869,- incl. 2 3D brillen.
Deze tv doet ook mee met de actie van de MediaMarkt. Vrijdag nog even alles officieel bestellen maar de prijs is afgesproken en tv is alvast besteld.
Mooie deal lijkt me!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentZijlstra
Fjeze schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:07:
Deze tv doet ook mee met de actie van de MediaMarkt. Vrijdag nog even alles officieel bestellen maar de prijs is afgesproken en tv is alvast besteld.
Mooie deal lijkt me!
Wij (me vriendin en ik) ben vandaag ook naar de Mediamarkt geweest, en heb zelf voor de UE40D6530 gekozen. De PS516900 vonden we echt te groot!

€918 euro inclusief twee 3D brillen en 50 euro Pathé huur tegoed.

We hebben gewoon een aanbetaling gedaan van €100 en dan houden ze hem voor ons achter, zodat we hem vrijdag alleen nog op hoeven te halen!
Trouwens dit was bij MediaMarkt Eindhoven, daar zijn er namelijk 19 op voorraad. Maar ze gaan er van uit dat er veel mensen vrijdag op de actie af gaan komen, en omdat ik pas laat vrij ben, zou ik misschien net achter het net vissen.

Hopelijk gaan we er gelukkig mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 16:11
Fjeze schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:07:
Mooie deal lijkt me!
Mooie prijs, heb je deze besteld bij de MediaMarkt? Wij zijn ook op zoek naar een goede plasma en voor zo'n prijs hoef ik niet lang na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

VincentZijlstra schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:38:
[...]

Wij (me vriendin en ik) ben vandaag ook naar de Mediamarkt geweest, en heb zelf voor de UE40D6530 gekozen. De PS516900 vonden we echt te groot!

€918 euro inclusief twee 3D brillen en 50 euro Pathé huur tegoed.

We hebben gewoon een aanbetaling gedaan van €100 en dan houden ze hem voor ons achter, zodat we hem vrijdag alleen nog op hoeven te halen!
Trouwens dit was bij MediaMarkt Eindhoven, daar zijn er namelijk 19 op voorraad. Maar ze gaan er van uit dat er veel mensen vrijdag op de actie af gaan komen, en omdat ik pas laat vrij ben, zou ik misschien net achter het net vissen.

Hopelijk gaan we er gelukkig mee zijn!
Ook tussen deze getwijfeld maar toch voor de plasma gegaan. Dit omdat mijn vriendin en ik dit beeld allebei mooier vonden.
De PS51D6900 moest besteld worden, dit meteen gedaan, en 50 euro aanbetaald. Vrijdag langs om de prijs aan te passen naar de actieprijs. TV is wel alvast besteld bij samsung.

P.S. Als je brilletjes bij wilt hebben (de SSG-3050) PM me even, heb er nog 4 te koop voor een leuke prijs.
In de winkel zijn alleen nog de oude SSG-3100 of de dure brilletjes te koop.

Geniet van je aankoop!

@tbird22
Ik heb de TV inderdaad bij de mediamarkt besteld voor deze prijs.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentZijlstra
Fjeze schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:34:
[...]

Ook tussen deze getwijfeld maar toch voor de plasma gegaan. Dit omdat mijn vriendin en ik dit beeld allebei mooier vonden.
De PS51D6900 moest besteld worden, dit meteen gedaan, en 50 euro aanbetaald. Vrijdag langs om de prijs aan te passen naar de actieprijs. TV is wel alvast besteld bij samsung.

P.S. Als je brilletjes bij wilt hebben (de SSG-3050) PM me even, heb er nog 4 te koop voor een leuke prijs.
In de winkel zijn alleen nog de oude SSG-3100 of de dure brilletjes te koop.

Geniet van je aankoop!

@tbird22
Ik heb de TV inderdaad bij de mediamarkt besteld voor deze prijs.
Nou we komen vandaag bijnaam de mediamarkt, blijkt er nog een extra korting op de tv te zitten! Dus we hebben nu een UE40D6530 + 2-3D brillen + 50 euro huur te goed van pathé! Dus in totaal hebben we nu €858 betaald.
Als dat geen koopje is weet ik het ook niet meer!

[ Voor 0% gewijzigd door VincentZijlstra op 25-11-2011 21:59 . Reden: typefout door autocorrect mobiel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

VincentZijlstra schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:28:
[...]

Nou we komen vandaag bijnaam de mediamarkt, blijkt er nog een extra korting op de tv te zitten! Dus we hebben nu een UE40D6530 + 2-3D brillen + 50 euro huur te goed van pathé! Dus in totaal hebben we nu €858 betaald.
Als dat geen koopje is weet ik het ook niet meer!
Ook een zeer mooie deal!
Ik heb vandaag de PS516900 besteld bij de mediamarkt in breda, tv was zoals bekend niet op voorraad.
Prijs was EUR 869,-
Over ongeveer 10 werkdagen moet de TV binnen zijn incl. de 2 3D brillen. Hopelijk komen mijn bestelde 3D brillen ook snel binnen. Heb er voor de zekerheid 4 besteld, maar nu er dus al 2 bij de TV zitten heb ik er 2 over.
Iemand interesse? Gaat om type SSG-3050 mogen weg voor EUR 40 per stuk.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Morgen mijn Samsung PS51D6900 ophalen, ben vandaag gebeld door mediamarkt Breda.
TV afgelopen vrijdag besteld met de samsung actie. Heb er nu EUR 869,- voor betaald,
Ik zal morgen laten weten of er 2 3D brillen bij zitten (is me in de winkel wel gezegd) en welk type er bij geleverd wordt.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Vorige week mijn PS51D6900 opgehaald bij plasma discounter en daar zaten de 3050 brillen bij.
Staat ook op een sticker op de doos zelf dus alles wat er bij Samsung nu de deur uitgaat horen die brillekes bij te zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

NightHawk4 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:33:
Vorige week mijn PS51D6900 opgehaald bij plasma discounter en daar zaten de 3050 brillen bij.
Staat ook op een sticker op de doos zelf dus alles wat er bij Samsung nu de deur uitgaat horen die brillekes bij te zitten 8)
Dat is goed nieuws, die brillen zitten best fijn (heb er al 4 extra besteld voor 35 euro p/st.)
Heb jij ook een break-in dvd gebruikt? Zo ja hoeveel uur break-in wordt er aangeraden?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Fjeze schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:46:
[...]

Dat is goed nieuws, die brillen zitten best fijn (heb er al 4 extra besteld voor 35 euro p/st.)
Heb jij ook een break-in dvd gebruikt? Zo ja hoeveel uur break-in wordt er aangeraden?
Ik doe gewoon een wedstrijdje tussen Veronica en Sbs6 kijken welk logo wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11
Fjeze schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:46:
[...]

Waar heb je die brillen gekocht?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

HellBeast schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:49:
[...]

Waar heb je die brillen gekocht?
Via een kennis van mij. Heb er nu nog 4 te koop voor EUR 35 p/st. Waarschijnlijk krijgt hij er nog 10 binnen binnen nu en 2 weken. Bij interesse graag PM.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die brillen kopen op ebay voor 20 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 13:18
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV. Tot op heden wilde ik voor een 46" LCD gaan van Samsung.
Nou moet ik zeggen dat ik na een bezoekje aan de MM ook erg gecharmeerd ben van de Samsung PS51D6900.

In het verleden werd plasma nog wel eens afgeraden vanwege het stroomgebruik en de inbrandgevoeligheid. Toch vond ik het beeld van plasma altijd erg prettig. Dit is bij het door mij bekeken type (PS51D6900) ook weer het geval.

Kan iemand mij vertellen in hoeverre de vroegere vooroordelen inmiddels zijn opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
-En4Cer- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:11:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV. Tot op heden wilde ik voor een 46" LCD gaan van Samsung.
Nou moet ik zeggen dat ik na een bezoekje aan de MM ook erg gecharmeerd ben van de Samsung PS51D6900.

In het verleden werd plasma nog wel eens afgeraden vanwege het stroomgebruik en de inbrandgevoeligheid. Toch vond ik het beeld van plasma altijd erg prettig. Dit is bij het door mij bekeken type (PS51D6900) ook weer het geval.

Kan iemand mij vertellen in hoeverre de vroegere vooroordelen inmiddels zijn opgelost?
gemiddeld stoom verbruik tov een evengrote lcd is vergelijkbaar.
inbranden?ik heb zelf een plasma van samsung a serie,en ik heb hem wel eens een hele avond op hetzelfde beeld laten staan,dan heb je 10 minuten tot een half uur beeldretentie,daarna is het weg,en als je antie retentie aanzet(zwart,naar wit scherm wat heen en weer gaat)is het nog sneller weg.
ik heb deze plasma nu 4 jaar en werkt nog steeds perfect zonder ingebrande logo's oid.
dus voor mij weer een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
erikdeperik schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:34:
[...]

gemiddeld stoom verbruik tov een evengrote lcd is vergelijkbaar.
Kun je dit staven? Ik heb een 46D8000 LCD die gemiddeld tussen 65 en 80 W gebruikt, afhankelijk van bron en instellingen. Voor zover ik heb begrepen, ligt het verbruik van de meeste plasma's toch wel een stukje hoger. Als je naar de warmteontwikkeling kijkt, ligt dit ook voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

drfruit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
[...]

Kun je dit staven? Ik heb een 46D8000 LCD die gemiddeld tussen 65 en 80 W gebruikt, afhankelijk van bron en instellingen. Voor zover ik heb begrepen, ligt het verbruik van de meeste plasma's toch wel een stukje hoger. Als je naar de warmteontwikkeling kijkt, ligt dit ook voor de hand.
Verbruik zal best hoger liggen, maar voor de meerprijs van de D8000 t.o.v. de PS51D6900 kan je aardig wat stroom verbruiken...
En dan heb je met plasma een groter scherm en een veel rustiger en beter beeld dan met welke LCD/LED TV dan ook.

Verder ben ik van mening dat wanneer je zo'n uitgave aan een TV doet de beeldkwaliteit toch zeker voor het verbruik gaat... (scheelt misschien 20/30 Euro op jaarbasis)

[ Voor 11% gewijzigd door Fjeze op 08-12-2011 01:18 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fjeze schreef op donderdag 08 december 2011 @ 01:17:
[...]

Verbruik zal best hoger liggen, maar voor de meerprijs van de D8000 t.o.v. de PS51D6900 kan je aardig wat stroom verbruiken...
En dan heb je met plasma een groter scherm en een veel rustiger en beter beeld dan met welke LCD/LED TV dan ook.

Verder ben ik van mening dat wanneer je zo'n uitgave aan een TV doet de beeldkwaliteit toch zeker voor het verbruik gaat... (scheelt misschien 20/30 Euro op jaarbasis)
Begrijp me goed, ik zat tussen die twee toestellen te twijfelen en zal wellicht de door jou genoemde plasma als tweede toestel kiezen, dus ik heb beslist geen LCD-bril op, maar het valt me op dat plasma-adepten nog wel eens eenzijdige informatie of veronderstellingen geven. Het lijkt wel alsof ze zichzelf proberen te overtuigen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door anderen ook over te halen. Eigenlijk heeft mij dat de knoop doen doorhakken enkele weken terug, samen met een bijzonder voordelige aanbieding.
Als iemand een reëel verbruikscijfer kan geven, dan hoor ik het graag. Mijn cijfer zie ik op een meter staan waar de tv op dit moment in geprikt zit. Hoeveel geld het je per jaar scheelt, hangt natuurlijk af van het aantal uren dat je kijkt, dus hoe kun je daar nu een schatting van geven? Of je elke dag drie uur kijkt, of de tv de halve dag aan hebt staan, scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

drfruit schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:25:
[...]

Begrijp me goed, ik zat tussen die twee toestellen te twijfelen en zal wellicht de door jou genoemde plasma als tweede toestel kiezen, dus ik heb beslist geen LCD-bril op, maar het valt me op dat plasma-adepten nog wel eens eenzijdige informatie of veronderstellingen geven. Het lijkt wel alsof ze zichzelf proberen te overtuigen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door anderen ook over te halen. Eigenlijk heeft mij dat de knoop doen doorhakken enkele weken terug, samen met een bijzonder voordelige aanbieding.
Als iemand een reëel verbruikscijfer kan geven, dan hoor ik het graag. Mijn cijfer zie ik op een meter staan waar de tv op dit moment in geprikt zit. Hoeveel geld het je per jaar scheelt, hangt natuurlijk af van het aantal uren dat je kijkt, dus hoe kun je daar nu een schatting van geven? Of je elke dag drie uur kijkt, of de tv de halve dag aan hebt staan, scheelt nogal.
Ja ok, ik ging uit van gemiddeld tv gebruik. Halve dag tv aan gebeurd zelde, er moet ook gewerkt worden. (als dat niet meer hoeft maakt verbruik mij niks meer uit haha)
En ik kom zelf van een LCD af, beviel prima.
Ik ben niet pro plasma of pro lcd, echter vond ik de meestel LED toestellen veel te fel, en dat al in de winkel onder al die TL lampen.
Ik kijk voornamelijk TV in de avond, en vond de realistische kleurweergave van Plasma erg overtuigend.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Fjeze schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:36:
[...]
Ik ben niet pro plasma of pro lcd, echter vond ik de meestel LED toestellen veel te fel, en dat al in de winkel onder al die TL lampen.
Ik kijk voornamelijk TV in de avond, en vond de realistische kleurweergave van Plasma erg overtuigend.
Ik heb de instellingen van de D8000 enorm moeten terugschroeven, want die staan (naar het schijnt speciaal voor in de winkel) idioot hoog met contrast op 100 en veel te veel backlight en scherpte. Die moeten dus flink omlaag, maar dan is het beeld ook verbluffend mooi. Er zijn ook wat nadelen net zoals die voor plasma nog altijd gelden, maar ja, als iemand de perfecte tv uitvindt kunnen alle andere fabrikanten de deur sluiten.
De plasma van Samsung stond in de winkel juist weer erg flets afgesteld, maar ik ben ervan overtuigd dat ook die prima zal bevallen gezien de recensies.

Bij mij staat overigens de tv bijna de hele dag aan, maar dat komt omdat ik thuis werk. Dan scheelt het verbruik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
drfruit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:41:
[...]

laat ik het anders zeggen,vroeger was het verschil in verbruik veel groter.
nu is het verschil een stuk kleiner,en zal het verschil in je energie rekening niet/nouwelijks merkbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

MazeWing

The plot thickens...

een plasma verbuikt zo'n 2.5-3x meer stroom.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 22:43
Stel dat het ding gemiddeld 250W verbruikt en je kijkt gemiddeld 3 uur televisie per dag. Dan verbruik je 0.25*3*365 KWh per jaar, ongeveer 275 KWh. Met een tarief van 0.15 eurocent per KWh is dat dan zo'n 45 euro per jaar. Volgens mij gaat het grofweg om dit soort bedragen. Het verschil met een LED TV is dan misschien 25 euro. Mwah.. bezuinigen op de gloeilampen zou wel eens veel meer op kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
MrPi schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:15:
Mwah.. bezuinigen op de gloeilampen zou wel eens veel meer op kunnen leveren.
Ehh... wat dacht je van allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

drfruit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:20:
[...]

Ik heb de instellingen van de D8000 enorm moeten terugschroeven, want die staan (naar het schijnt speciaal voor in de winkel) idioot hoog met contrast op 100 en veel te veel backlight en scherpte. Die moeten dus flink omlaag, maar dan is het beeld ook verbluffend mooi. Er zijn ook wat nadelen net zoals die voor plasma nog altijd gelden, maar ja, als iemand de perfecte tv uitvindt kunnen alle andere fabrikanten de deur sluiten.
De plasma van Samsung stond in de winkel juist weer erg flets afgesteld, maar ik ben ervan overtuigd dat ook die prima zal bevallen gezien de recensies.

Bij mij staat overigens de tv bijna de hele dag aan, maar dat komt omdat ik thuis werk. Dan scheelt het verbruik wel.
Inderdaad hoe ze de tv's innde winkel afstellennis echt om te huilen. Als je bij de ingang de tv maar ziet lijkt het wel.
En ja met goede instellingen is met de led tv's ook een prima beeld te krijgen.
Echter kijk ik zoals gezegd tv in een redelijk verduisterde ruimte, en vind ik dan plasma persoonlijk rustiger kijken.
Maar als je thuis werkt en de tv de gehele dag aanstaan is verbruik een belangrijkere rol ja.
Plus dat het grote voordeel van LED dan ook meer meetelt. Overdag met zonlicht is een LED tv veel duidelijker dan een Plasma.

Ach de perfecte tv zal er nooit zijn, of onbetaalbaar.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Laatst online: 22-09-2020
Ik heb op het moment een 50" pioneer kuro plasma (pdp 5080xa) en twijfel of ik deze zal vervangen door een ps59d550. Nu las ik op een engels forum vrij veel klachten over de beeldkwaliteit(flikkeren) en het last hebben van een brom. Zijn er hier mensen met deze tv die deze kwalen herkennen of is iedereen enthousiast? 59" lijkt me prachtig maar ik wil er qua beeldkwaliteit niet op achteruitgaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

oknot schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:59:
Ik heb op het moment een 50" pioneer kuro plasma (pdp 5080xa) en twijfel of ik deze zal vervangen door een ps59d550. Nu las ik op een engels forum vrij veel klachten over de beeldkwaliteit(flikkeren) en het last hebben van een brom. Zijn er hier mensen met deze tv die deze kwalen herkennen of is iedereen enthousiast? 59" lijkt me prachtig maar ik wil er qua beeldkwaliteit niet op achteruitgaan natuurlijk.
Als je nu een KURO hebt zou ik toch echt voor minimaal de D6900 of zelfs de D8000 plasma gaan.
Misschien nog wel beter een Panasonic VT30.
Ik weet niet wat je budget is, maar die KURO is natuurlijk wel de top van de plasma schermen (daar is/was de prijs ook naar)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Fjeze schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:09:
[...]

Als je nu een KURO hebt zou ik toch echt voor minimaal de D6900 of zelfs de D8000 plasma gaan.
Misschien nog wel beter een Panasonic VT30.
Ik weet niet wat je budget is, maar die KURO is natuurlijk wel de top van de plasma schermen (daar is/was de prijs ook naar)
Inderdaad maar om nou weer zo'n klap geld te gaan uitgeven. Vandaar ook dat ik twijfel. Ik heb de samsung zelf nog niet gezien. Dat wordt dus de 1e stap. Maar ik ging er stiekem een beetje vanuit dat de hedendaagse techniek onder de goedkopere plasma's wellicht al in de buurt kwamen van een 4 jaar oude Kuro. Then again mischien ook niet. Wat is er eigenlijk zoveel beter aan de D6900? Het betreft toch hetzelfde paneel met een andere(betere?) anti reflectielaag en wat softwarematige dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:28
Check www.hdtvtest.co.uk

Betrouwbare review-site met sinds kort alle 3 de Samsung-versies:550/6900/8000.

Geloof dat de 6900 er het beste afkomt, qua prijs/kwaliteit. Maar ook de 550 is erg goed, mits je je omgeving waar de tv staat goed kunt verduisteren. Zie de toelichting voor het verschil tusen de 550 en de 6900:

Compared to the D550 model we tested last month, the PS51D6900 is a worthwhile upgrade, especially for owners who’ll make good use of its Smart TV functions. For those who won’t, its slightly superior black level and apparently improved screen coating are nothing to sniff at, either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
PS51D8000 lijkt niet zo interessant als je de berichten in dit topic leest! ;-)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Zijn er hier ook nog mensen die de PS59D7000 hebben of hebben gezien? Vreemd genoeg kan ik deze tv op de samsung site nergens vinden terwijl die wel gewoon in de pricewatch staat. Ik las hier dat de 7000 hetzelfde is als de 6900 alleen dan met true black filter. Ik vroeg me af of dit dan ook echt het enige verschil is. Verder klopt dan ook de info in de ts niet aangezien daar staat dat er geen 7 serie plasma zou zijn,enkel lcd. Via google ook nog niet echt veel over deze tv kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oknot schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:33:
Zijn er hier ook nog mensen die de PS59D7000 hebben of hebben gezien? Vreemd genoeg kan ik deze tv op de samsung site nergens vinden terwijl die wel gewoon in de pricewatch staat. Ik las hier dat de 7000 hetzelfde is als de 6900 alleen dan met true black filter. Ik vroeg me af of dit dan ook echt het enige verschil is. Verder klopt dan ook de info in de ts niet aangezien daar staat dat er geen 7 serie plasma zou zijn,enkel lcd. Via google ook nog niet echt veel over deze tv kunnen vinden.
Blijkbaar oa in Duitsland te krijgen:
http://samsung.de/de/Priv...S59D7000DSXZG/detail.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Thnx voor de link. Dit gaat m denk worden. Ik zag m staan voor €1949,- bij http://www.t-online-shop....96/?ref=tweakerstonlinenl
Lijkt me een leuke en vooral betaalbare opvolger voor mijn kuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Als alles volgens plan verloopt zal ik vlgnde week de ps59d7000 gaan aanschaffen. Nu was ik aan het kijken voor bijpassende 3d brillen en lijken er bij samsung 3 verschillende modellen te zijn die geschikt zijn voor deze tv. (ssg3700cr, ssg3300gr, ssg3050gb) kan iemand mij vertellen of er behalve ergonomisch en design verschil er ook nog verschillen in 3d beleving zit bij bovengenoemde modellen. Er is nml nogal wat prijsverschil tussen de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

oknot schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:30:
Als alles volgens plan verloopt zal ik vlgnde week de ps59d7000 gaan aanschaffen. Nu was ik aan het kijken voor bijpassende 3d brillen en lijken er bij samsung 3 verschillende modellen te zijn die geschikt zijn voor deze tv. (ssg3700cr, ssg3300gr, ssg3050gb) kan iemand mij vertellen of er behalve ergonomisch en design verschil er ook nog verschillen in 3d beleving zit bij bovengenoemde modellen. Er is nml nogal wat prijsverschil tussen de verschillende modellen.
De brillen hebben allemaal dezelfde 3D beleving,, het verschil is dat de 3500 en de 3700 oplaadbaar zijn (40uur 3D kijken per keer opladen) en dat de 3050 met een batterijtje werkt (150 uur 3D kijken per batterij)

Ik heb nog 2 stuks 3050 te koop mocht je voor deze willen gaan.
PM me maar

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Bedankt voor de opheldering. Ik houd je aanbieding in gedachte. Eerst hopelijk dit weekend m'n huidige tv doorverkopen en dan kan het feest beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
oknot schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:53:
Bedankt voor de opheldering. Ik houd je aanbieding in gedachte. Eerst hopelijk dit weekend m'n huidige tv doorverkopen en dan kan het feest beginnen.
hou je er wel rekening mee dat de interne tuner welicht niet werkt met een duitse tv?(ik bedoel met fasscan van ziggo/upc/canaldigitaal)

[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 12-12-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Het schijnt dat de D7000 (plasma) beter is dan de D8000 (plasma) terwijl die laatste eigenlijk beter zou moeten zijn, waardoor dat komt, weten ze bij televisioninfo.com ook niet.

Review: http://www.televisioninfo...Plasma-3D-HDTV-Review.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
oknot schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:59:
waarom wil je de kuro vervangen?of gaat het om een groter formaat.
ik d8 dat de kuro het sunum was onder de plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Zegt iedereen, maar is niet echt waar... alleen op het gebied van zwartwaarde's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
erikdeperik schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:37:
[...]

waarom wil je de kuro vervangen?of gaat het om een groter formaat.
ik d8 dat de kuro het sunum was onder de plasma's.
Het gaat me puur om het formaat. Het beeld van m'n pioneer is prachtig daar ligt het niet aan maar ik wil gewoon groter. Toen ik 4 jaar geleden mijn huidige tv kocht was 60" gewoon nog veel te duur. Tegenwoordig us het echter allemaal een stuk betaalbaarder. Afgelopen weekend heb ik een d550 kunnen bekijken en dat beeld viel me al niet tegen dus zal het beeld vd d7000 helemaal wel in orde zijn. Tijd om over te stappen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
erikdeperik schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:34:
[...]

hou je er wel rekening mee dat de interne tuner welicht niet werkt met een duitse tv?(ik bedoel met fasscan van ziggo/upc/canaldigitaal)
Ik maak geen gebruik vd interne tuner. Ik hang er een upc mediabox aan via hdmi. Dat zou gewoon moeten gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
D-TECH schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:37:
Het schijnt dat de D7000 (plasma) beter is dan de D8000 (plasma) terwijl die laatste eigenlijk beter zou moeten zijn, waardoor dat komt, weten ze bij televisioninfo.com ook niet.

Review: http://www.televisioninfo...Plasma-3D-HDTV-Review.htm
Eindelijk een review. Zelf niet kunnen vinden. Wordt nu helemaal enthousiast. Idd typisch dat de 7000 beter uit de test komt dan de 8000. Voor mij persoonlijk is dat dan weer een pluspunt. :*)

• oknot
Vandaag dan de D7000 aangekomen. Nogal een flinke doos. Mooie televisie om te zien en gelukkig ook nog 2 3d brillen bijgeleverd. Ik laat m vandaag op kamertemperatuur komen (t was een lange reis vanuit zwitserland) en dan morgen het beeld maar eens bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
1e indruk van de ps59d7000 is redelijk goed te noemen. Beeldkwaliteit is prima en de grootte van het scherm is ook indrukwekkend al had het achteraf ook wel 64" mogen zijn. Eigenlijk maar 1ding waar ik me nogal aan stoor en dat is het zoem/buzz geluid wat de tv maakt. Ik had een aantal pagina's terug al gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat het "normaal" zou zijn voor samsung plasma's maar dit is toch wel een bijzonder irritant en behoorlijk aanwezig geluid. Hopelijk neemt het wat af na wat inspeeluren want op het moment nogal een domper.

Edit: buzz geluid opgelost. Ik heb nu de hdmi 2 aansluiting in gebruik ipv hdmi/dvi 1. Gek genoeg nu bijna geen buzz geluid meer. Slechts nog een heel zacht zoemetje waar prima mee te leven is. Nieuwe conclusie tot nu: TOP TV!!

[ Voor 17% gewijzigd door oknot op 23-12-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
oknot schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:01:
1e indruk van de ps59d7000 is redelijk goed te noemen. Beeldkwaliteit is prima en de grootte van het scherm is ook indrukwekkend al had het achteraf ook wel 64" mogen zijn. Eigenlijk maar 1ding waar ik me nogal aan stoor en dat is het zoem/buzz geluid wat de tv maakt. Ik had een aantal pagina's terug al gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat het "normaal" zou zijn voor samsung plasma's maar dit is toch wel een bijzonder irritant en behoorlijk aanwezig geluid. Hopelijk neemt het wat af na wat inspeeluren want op het moment nogal een domper.

Edit: buzz geluid opgelost. Ik heb nu de hdmi 2 aansluiting in gebruik ipv hdmi/dvi 1. Gek genoeg nu bijna geen buzz geluid meer. Slechts nog een heel zacht zoemetje waar prima mee te leven is. Nieuwe conclusie tot nu: TOP TV!!
nice ,welke firmware heb je er in?
ja 64"wil ik ook maar vind het toch net ff te duur.
heb besloten te w88 tot begin volgend jaar,met aankoop(wil ook nog een motor kopen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
erikdeperik schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:12:
[...]

nice ,welke firmware heb je er in?
ja 64"wil ik ook maar vind het toch net ff te duur.
heb besloten te w88 tot begin volgend jaar,met aankoop(wil ook nog een motor kopen :p)
Versie 001016
Volgens de televisie geen update beschikbaar dus ga ik ervan uit dat t de nieuwste is. Kan nu naar een paar dagen van gebruik wel stellen dat ik bijzonder tevreden ben. Haarscherp beeld betere zwartwaarden dan mijn vorige tv (die bekend stond om zijn diepe zwart). Was even wennen aan de meer natuurlijke kleuren. Op mijn pioneer was groen fluorecerend groen en nu is groen gewoon groen. Beter op zich maar vergte wat gewenning. Van het buzz geluid is nu echt bijna niks meer te horen. Alleen als ik mijn hoofd direct naast de tv houdt hoor ik nog een heel zacht zoemgeluidje. Op de bank niks meer van te merken. Ook niet bij laag volume.
3D is aardig maar voor mij persoonlijk toch echt een gadget. Gelukkig zaten er 2 brillen bij want indien ik ze gekocht zou hebben had ik dat toch wel zonde vh geld gevonden.

[ Voor 48% gewijzigd door oknot op 25-12-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand enig idee waarom ik niet kan doorspoelen met uitzendig gemist. Ik kijk uitzending gemist via de dataservice van de tv, dus niet via een app.

Het lijkt er wel op dat het spoelen beschikbaar is, maar de doorspoelknoppen en de navigatieknoppen doen helaas niets.

Wie weet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik zie deze firmware ook al,T-MST5DEUC-1019
die is voor de 6900
ik vraag me af, als dezelfde firmware word gebruikt ,of dan die interne tuner ziggo/upc/canaal digitaal fastscan gebruikt kan worden.
dan zou je in jou geval met een upc cam af kunnen.
je tv heeft al opname/timeshift mogelijkheden.
(als je dat zou willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
erikdeperik schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:11:
ik zie deze firmware ook al,T-MST5DEUC-1019
die is voor de 6900
ik vraag me af, als dezelfde firmware word gebruikt ,of dan die interne tuner ziggo/upc/canaal digitaal fastscan gebruikt kan worden.
dan zou je in jou geval met een upc cam af kunnen.
je tv heeft al opname/timeshift mogelijkheden.
(als je dat zou willen)
Ja dat zou mischien wel kunnen. Voor mij persoonlijk is dat niet nodig. Ik heb mijn upc hdd mediabox in een av meubel onder de televisie staan en alle aansluitkabels lopen door de muur zodat je er niks van ziet. Verder bedien ik het geheel met een logitech harmony 1000 dus ook geen last van meerdere ab's. Maar ik kan me voorstellen dat de optie v/d interne tuner voor anderen wellicht handig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung UE37D6200 gekocht. Graag had ik Skype gehad, maar dit blijkt niet beschikbaar voor de D6200 modellen. Is er toch een of andere mogelijkheid om skype te installeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:43:
Ik heb een Samsung UE37D6200 gekocht. Graag had ik Skype gehad, maar dit blijkt niet beschikbaar voor de D6200 modellen. Is er toch een of andere mogelijkheid om skype te installeren ??
Je zit verkeerd. Hier moet je zijn. \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
oknot schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:01:

Foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Eergisteren bij de media markt geweest om daar te kijken naar een Panasonic 50G30. Die zou de beste kwaliteit beeld leveren voor het geld. Tijdens mijn bezoekje viel mijn oog op de Samsung plasma serie. De PS51D6900 in het bijzonder. Die scheelde qua prijs niet veel met de Panasonic maar had veel mooier ontwerp. En dat telt toch ook wel mee.
Gisteren de knoop doorgehakt en bij de Media Markt gevraagd wat er met de prijs gedaan kon worden. Er kon 30 euro af. Dat is niet genoeg en ik moest er ook nog 2 weken op wachten. Ook of er 2 3D brillen bij zaten was niet bekend. Een snelle blik in de pricewatch leerde mij dat er in Uden gewoon 1 op voorraad was. Gebeld, was met 2 3D brillen en NL model.
Dus gisteravond nog opgehaald in de auto van mijn vriendin. Een Citroen C1. Mijn eigen auto pastte de doos niet in (Alfa 156) omdat de bank niet plat kan.
Dus opgehaald. Een uurtje rechtop laten staan alvorens ik hem aan heb gezet.
Vriendin was onder de indruk en toen wilde wat HD materiaal bekijken.
Afspelen van DivX, XVid, etc ging allemaal niet. Hij herkende geen bestanden op de USB hardeschijf die was aangesloten. Wel herkende hij de HD beelden van de wintersport die gemaakt waren met de GoPro. Dat beeld was wel indrukwekkend 8)
Maar het viel ons op dat er 20 cm van de rand een hele pixel rij niet reageerde. Dus straks meteen al bellen met de klantenservice vna Samsung.
Daarnaast snap ik nog niet hoe ik met DLNA bij mijn laptop kan komen om wat te streamen en waarom hij de bestanden op de hardeschijf niet herkend.
Nouja, dat wordt hopelijk vandaag nog duidelijk. Want vind hem wel mooi 8)

En net gebeld met Q-Plaza, kan hem vandaag gewoon komen omruilen. Komt wel goed dus :D

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Gefeliciteerd de PS51D6900 is een heel mooi toestel met zeer mooi beeld, beter dan die panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
[b][message=37478652,noline]k0ewl schreef op woensdag 11 januari 2012
Dus gisteravond nog opgehaald in de auto van mijn vriendin. Een Citroen C1. Mijn eigen auto pastte de doos niet in (Alfa 156) omdat de bank niet plat kan.
Dus opgehaald. Een uurtje rechtop laten staan alvorens ik hem aan heb gezet.
Begrijp ik hieruit dat je de plasma horizontaal vervoerd hebt? Zo ja dit de volgende keer als je de 2e tv gaat halen ABSOLUUT NIET DOEN. Wat verkopers je ook wijs maken doe het nooit want het is funest voor plasma schermen. Gewoon rechtop en als dat niet past in de auto dan een andere auto regelen of laten bezorgen. Wil niet beweren dat het 100% zeker fout gaat maar het risico is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Gisteravond terug gereden met de tv. Nieuwe opgehaald. Deze zat ook beter verpakt en de doos zag er aanzienlijk nieuwer uit. Ik heb het idee dat de vorige al een keer verkocht is geweest en terug gekomen is.
Deze nieuwe zaten ook meer foldertjes bij, er zat meer plakplastic op etc. Kreeg er een veel betere indruk van. Uitgepakt, de rest van de avond laten staan en pas na 2 uur aangezet.
Kreeg opeens een plug en play scherm voor mijn neus. Dat had de vorige ook al niet. Alles netjes ingesteld. Firmware update gedaan, apps bijgewerkt etc etc. Toen kanalen laten zoeken en toen hij daarmee klaar was kwam de test.

WAT EEN PRACHTIG BEELD!

Krijg alleen nog niet voor elkaar dat de tv van de usb hardeschijf wat afspeelt. Als ik Allshare opstart op de laptop, kan ik wel de bestanden afspelen. Ook eventjes Transformers 3 gekeken. Klein stukje, maar echt, zo mooi. Zo blij met de TV. Vandaag eens even een stel muurbeugels kopen. 1 voor de oude 32 inch voor op de slaapkamer en 1 voor de nieuwe tv.

Vanavond ook nog even kijken hoe ik de tv moet calibreren, wat ik moet doen om hem in te spelen etc. Ik ben er nu al ontzettend blij mee. 8) 8) 8) 8)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een aanrader,

heb op mijn PS516900 tv de app Plex client geïnstalleerd als vervanging voor de standaard samsung dlna.
tevens op mijn windows 7 pc de media server en op mijn htc evo 3d ook de plex client voor android geïnstalleerd.
de plex client voor samsung (werkt op dit moment alleen voor films en series) is geen officiële app voor samsung maar wat is dit gaaf! echt een aanrader voor iedereen.
De media server (indien juiste bestandsnamen zeker bij series) zoekt automatisch de de juiste foto`s en meta data erbij en de client laat deze dan zien op de samsung tv met een vergelijkbare GUI dan de app van bijvoorbeeld Moviemax!

ff werk maar dan heb je ook iets!!!! WOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
bedankt voor de tip.
ik gebruik atm TVMOBiLi.dit werkt ook goed,echter niet zo uitgebreid als wat jij voostelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

Volgens redcoon site heeft de PS51D6900 wel Real black filter.
Voeg hier nog aan toe de vele Samsung-functies waaronder het Real Black Filter, de Wide Colour Enhancer, de 600 Hz Subfield Motion en de Cinema Black-functie en u zult van begin tot eind worden geboeid door deze home entertainment-belevenis.

Dat lijkt gezien de discussie hierboven een foutje.. klopt dat?

dan komt de vraag op, of de Samsung PS50C7700 die wel Real black heeft en ongeveer net zo duur is, niet een betere keuze is?
Is wel weer een wat ouder toestel.. 2010 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door SED op 21-01-2012 15:09 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

MazeWing

The plot thickens...

SED schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:53:

[...]

dan komt de vraag op, of de Samsung PS50C7700 die wel Real black heeft en ongeveer net zo duur is, niet een betere keuze is?
Ik zou ver weg blijven van de C7700. Ik had een C7700 en na meer dan een jaar gekloot ermee gehad te hebben, heb ik uiteindelijk het geld teruggekregen en een VT30 gekocht.
De C7700 heeft zeer veel last van IR en ook is er behoorlijk wat ghosting aanwezig, waardoor 3d niet echt fijn kijkt. Dit zou bij de D modellen allemaal opgelost moeten zijn. Het beste kun je kijken voor een D7000. Dit is een D6900 met real-black filter.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
SED schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:53:

[...]

Ik zou dan voor de ps51d7000 gaan. Dan heb je alles wat je wilt. Real black filter, 2011 model, schappelijke prijs. De tv wordt met 2 3D brillen geleverd. Op blz 7 van deze thread staat een uitgebreide review over deze tv en daar komt ie als zeer goed uit de bus. Beter zelfs dan de D8000. Het is overigens dezelfde tv als de D8000 alleen met een andere a.b en voet en de 7000 is dus beter afgesteld. Ik heb zelf de 59" variant van de 7000 en ik ben er bijzonder tevreden mee. Zwartwaardes zijn fantastisch (minstens zo goed als mijn voormalige Kuro) en de kleurweergave is erg realistisch en dan te bedenken dat de tv nog ISF gecalibreerd moet worden. Ik kan hem je echt van harte aanraden.

Edit: hier het linkje vd online shop. http://www.t-online-shop....91/?ref=tweakerstonlinenl

[ Voor 7% gewijzigd door oknot op 23-01-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

http://www.samsung.com/nl...ma-tv/PS51D6910DSXXN-spec

verschil met de normale 6900 lijkt Natural True Color (18-bits)

Bij Castle <1000 euro, en dat scheelt toch weer een leuk bedrag tov de 7000. Is die de 200 extra echt waard?

vreemd genoeg is de 6900 daar weer duurder dan de 6910.. wat een verwarrend gebeuren zo ;(

http://www.castle.nl/winkelmandje/config/11/7024

oknot, bedankt.. die ga ik ook eens bekijken!

[ Voor 71% gewijzigd door SED op 22-01-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschil tussen 7000 en 8000 is volgens mij ook nog een mooie geborstelde alu rand...in mijn ogen een stuk mooier dan die donkergrijze rand..

en waarom staat deze eigenlijk niet (7000) op de site van samsung

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:38:
verschil tussen 7000 en 8000 is volgens mij ook nog een mooie geborstelde alu rand...in mijn ogen een stuk mooier dan die donkergrijze rand..

en waarom staat deze eigenlijk niet (7000) op de site van samsung
Kwestie van smaak idd. Vindt zelf de rand wel mooi. Minder blij met het plexiglazen randje wat hier weer omheen zit. Maar aangezien het me toch voor 99% om de kwaliteit vd beeldweergave gaat boeit het me eigenlijk niet heel erg. Geen idee trouwens waarom samsung nederland de 7000 niet i/d line up heeft zitten. Officieel is de tv niet in Nederland verkrijgbaar. Op de samsung.de site staat ie wel gewoon. Zal wel een of andere stratechische reden achter zitten die ons ontgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@oknot
ik kan de door je genoemde pagina 7 met review niet vinden. Kun je die linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haubke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12-2022
hallo mede tweakers,

Even voor de duidelijkheid, Dit is bij elke tv van de d6xxx serie.
Ik heb laatst een tv gekocht van samsung, tot mijn verbazing, werkt hij niet zoals de specs doen geloven. Samsung biedt deze als Full HD 3D aan. Maar als je dan gaat kijken kom je er achter dat het 3d beeld geen full hd is. Hij geeft wel 1080 lijnen maar het beeld is eerst gedownscaled naar 720, daarna weer omhoog(dubbele pixels).

Ik ben gaan zoeken op internet , en tot mijn verbazing waren er meerdere mensen achter gekomen. In duitsland moet Samsung een gedeelte van de prijs terug geven,Of de consument een tv geven die het wel kan.

Nu ben ik naar Samsung gaan bellen. Krijg je een vriendelijke mevrouw/meneer aan de lijn. Ook zei zeggen hij moet Full HD 3d zijn. Dan vragen ze je of je de stekker wilt controleren en/of je wel een speler hebt die Full HD 3D ondersteund. ik netjes verteld dat ik dit allemaal al geprobeerd heb. ik ben tenslotte een tweaker en weet waar ik mee bezig ben. Maar zei vroegen aan mij wil je fotos opsturen van je beeld kwaliteit en dergelijken. Hoe ik het getest heb en dergelijke. Ik dus netjes een email met fotos uitleg enz enz gestuurd.

Maar nu komt het. Ik krijg een paar dagen later het antwoord terug. het antwoord is als volgt.

Er is op dit moment nog geen eenduidige standaard voor 3D Full HD in de markt. Daardoor hanteren fabrikanten, testinstituten en de media verschillende definities voor de eisen waaraan een 3D full HD TV moet voldoen.

Samsung hanteert als standaard dat een 3D Full HD TV in de 3D modus 1080 beeldlijnen moet kunnen laten zien. De LED-TV’s uit de 6-serie geven dan ook 1080 beeldlijnen in de 3D-modus weer. U heeft dus een 3D Full HD TV in huis.

Wat is dit nu voor een antwoord. Overal waar deze tv verkocht wordt, Maken zij reclame met Full HD 3d. elke winkel waar ik ben geweest bieden zij hem zo aan. zelfs op de doos stat het. Dan moet het beeld toch netjes Full HD in 3d zijn. Zoals een bluray/ pc het uitzend.

De tv downscaled het signaal van je bluray speler/pc of whatever, Naar 720 pixels, Dan scaled hij deze weer naar 1080 pixels. Dus met grove kwaliteitsverlies.

Zijn er meerdere mensen met deze tv die hier ook achter zijn gekomen, Die verder geen stap verder met samsung komen. Graag even een berichtje achterlaten.

Ik ben ten einde raad en wil graag dat samsung er iets aan doet. Wie doet er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Even voor de duidelijkheid, Dit is bij elke tv van de d6xxx serie.
Heb je aanwijzingen dat dit ook voor de plasma reeks opgaat?

uit Wikipedia artikel
Full 3D TV sets
Full 3D TV sets include LG Full HD 3D (1920x1080p, this is, 2K x 1K; and 600 Hz) and Panasonic Full HD 3D (1920x1080p, this is, 2K x 1K; and 600 Hz).
Toshiba has shown 20 and 12 inch autostereoscopic (glasses-free) LCD 3D TV sets for commercial launch, with a 1280x720 resolution. By systematically aligning pixels and adopting a perpendicular lenticular sheet, Toshiba's LCD panel eliminates blurring or the vertical wave pattern (caused by interference in the display cycle) that plagues other autostereoscopic 3-D technologies. The viewing angle is about 40°, doubling the previous approaches. Toshiba's glasses-free 3D TV does suffer initial limitations such as viewing distance and cost, the 12 inch model will sell for roughly $1400. Toshiba are expected to deliver their glasses-free 3D TV on a global scale by 2015.[14]
A September 2011 Cnet review touted Toshiba's 55ZL2 as "the future of television". Due to the demanding nature of auto-stereoscopic 3D technology, the display features a 3840x2160 display; however, there is no video content available at this resolution. That said, it utilizes a multi-core processor to provide excellent upscaling to the "4k2k" resolution. Using a directional lenticular lenslet filter, the display generates nine 3D views. This technology commonly creates deadspots, which Toshiba avoids by using an eye-tracking camera to adjust the image. The reviewers also note that the 3d resolution for a 1080p signal looks more similar to 720p and lacks parallax, which reduces immersion. [15]
Wikipedia: 3D television

Het verhaal over de standarisatie is ook de moeite waard.

[ Voor 85% gewijzigd door SED op 22-01-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haubke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12-2022
geen aanwijzing of het ook voor een plasma geldt. mischien kan je er op kijken bij www.samygo.tv

volgens mij als ze het HD standaard gebruiken moet hij dus, Het signaal gewoon "rechtstreeks" naar de buis sturen. Dus geen up down scale. En dit uiteraard in HD

[ Voor 160% gewijzigd door haubke op 22-01-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 12:41

Quan Vu

Hoi

Alleen de D7000 en D8000 Led tv's kunnen 1080p 3D Full HD beelden weergeven. Waarom de D6000 serie dit niet kan, is niet bekend. Mogelijk niet krachtig genoeg? Overigens is Samsung niet de enige van de 3D tv fabrikanten met actieve 3D brillen die modellen heeft die geen Full HD 3D kan weergeven. Alleen slordig dat ze ermee reclame maken. Het is nu wel aangepast op de website en op de doos hebben ze nu een andere sticker met het 3D logo erop geplakt.

Wel jammer. Kraken ze LG af omdat deze gebruikt maakt van passieve brillen die de kwaliteit omlaag haalt, komen ze nu zelf met modellen die niet eens 3d in Full HD kan weergeven :').
haubke schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:35:
geen aanwijzing of het ook voor een plasma geldt. mischien kan je er op kijken bij www.samygo.tv

volgens mij als ze het HD standaard gebruiken moet hij dus, Het signaal gewoon "rechtstreeks" naar de buis sturen. Dus geen up down scale. En dit uiteraard in HD
Plasma is wel Full HD 3D. Alle modellen, ook die van vorig jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Quan Vu op 22-01-2012 23:29 ]

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Weet je zeker dat ze het downscalen naar 720p (en dat 720p upscalen)? Van wat ik op internet lees gaat het zelfs om 540p (en dan dus upgescaled naar 1080p zodat het beeld vullend is).
Quan Vu schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:28:
Alleen de D7000 en D8000 Led tv's kunnen 1080p 3D Full HD beelden weergeven. Waarom de D6000 serie dit niet kan, is niet bekend. Mogelijk niet krachtig genoeg? Overigens is Samsung niet de enige van de 3D tv fabrikanten met actieve 3D brillen die modellen heeft die geen Full HD 3D kan weergeven. Alleen slordig dat ze ermee reclame maken. Het is nu wel aangepast op de website en op de doos hebben ze nu een andere sticker met het 3D logo erop geplakt.

Wel jammer. Kraken ze LG af omdat deze gebruikt maakt van passieve brillen die de kwaliteit omlaag haalt, komen ze nu zelf met modellen die niet eens 3d in Full HD kan weergeven :').

[...]

Plasma is wel Full HD 3D. Alle modellen, ook die van vorig jaar.
Inderdaad, een beetje stom van ze om dan LG af te kraken. LG 3D TV's doen nu zelfs 1080i per oog en hebben in principe dus een hogere resolutie dan de Samsung D6*** serie.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste