Zo, maar ff geregistreerd voor de Lotus79 race van 15:30. Mijn eerste Lotus79 race maar is beginnen. Over de 30 geregistreerd dus volle bak. Net nog ff een 1.26.2 in de qualificatie sessie kunnen rijden dus we gaan er voor.
Hier een zip-file met een aantal screen prints, mijn renderer.ini en nog 1 tipArfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:48:
....
Triple screen users (Joep/Red Baron): hoe hebben jullie de grafische opties in iRacing ingesteld?
http://dl.dropbox.com/u/2...en/settings_joep_7970.zip
Suc6
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat is een prima tijd om mee te beginnen. Ik heb nu 32.7, met opt 32.5. Harder zie ik mezelf niet gaan helaas. Met deze tijden kom je in de hogere splits goed van voren mee.derx666 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:07:
Net eerste practice van de week op Mosport gedaan met de Skip. Heb nu 1.5s van de tijd van vorig seizoen afgereden. Mijn tijd vorig seizoen was ongeveer 1:34.5, nu 1:33.002... En ik denk dat er nog wel wat ruimte voor verbetering in zat, met name T2 en T3 gingen niet geweldig. Daarentegen ging de hairpin als een trein, en kwam ik met 2kmh harder eruit dan mijn previous best van 1:33.4.
Maar dit geeft wel vertrouwen dat ik een stuk beter rij dan vorig seizoen. Nu nog de punten in de races pakken.
Welke setup gebruik jij voor Mosport?
Slecht begin RobbertDutchDevil79 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:26:
Zo, maar ff geregistreerd voor de Lotus79 race van 15:30. Mijn eerste Lotus79 race maar is beginnen. Over de 30 geregistreerd dus volle bak. Net nog ff een 1.26.2 in de qualificatie sessie kunnen rijden dus we gaan er voor.
Nja die race zullen we maar snel vergeten denk ik... Gelukkig nog exact A 2.00 dus als ik de Q in de F1 nu niet enorm verkracht kan ik vanavond hopelijk nog een race mee doen...
Sorry Nick, dat was echt balen. Ik was gespind en zat te kijken op mijn Relative voor een gaatje, toen zag ik 2.3 seconden voor de volgende en besloot ik om van de ene kant naar de andere kant van de baan te rijden om zo aan die kant vanuit het zand weer de baan op te kunnen rijden. Helaas koos jij er toen voor om mij aan de linkerkant te passeren en daardoor ging het nogal mis
4 SPO, 6 ARB (vond ik wat stabieler achterin dan 5) en rondom 131kpa op de banden.Requiem19 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:32:
[...]
Dat is een prima tijd om mee te beginnen. Ik heb nu 32.7, met opt 32.5. Harder zie ik mezelf niet gaan helaas. Met deze tijden kom je in de hogere splits goed van voren mee.
Welke setup gebruik jij voor Mosport?
Tijd kan nog wel sneller, maar voor een Q vond ik dit prima. Het is de 6e Q-tijd van mijn divisie en dus goed genoeg voor mij.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ja, ach.. Er was ook wel een gaatje (maar niet groot genoeg denk ik) en ik snap wel dat je er voor wil gaan anders lig je meteen helemaal achteraan. Maar ik had niet echt een keuze, je stond helemaal rechts op de baan dus ik moest wel links gaan, en toen ik eenmaal had gekozen kwam je naar links toe en no way dat ik nog naar rechts kon uitwijken op die snelheid.Roderic schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:42:
Sorry Nick, dat was echt balen. Ik was gespind en zat te kijken op mijn Relative voor een gaatje, toen zag ik 2.3 seconden voor de volgende en besloot ik om van de ene kant naar de andere kant van de baan te rijden om zo aan die kant vanuit het zand weer de baan op te kunnen rijden. Helaas koos jij er toen voor om mij aan de linkerkant te passeren en daardoor ging het nogal mis
Om het goed te maken mag je me een tip geven voor de F1
[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 11-03-2012 15:46 ]
Klopt, ik had vooral de optreksnelheid van de LMP overschat. Ik dacht wel sneller van de ene kant van de weg naar de andere kant te kunnen. Ongelukkige situatie, maar wel helemaal mijn fout en zeker niet die van jou. Dat bedoelde ik er ook niet mee te zeggen.
--
Ik ben geen setup guru, maar ik heb de setup van Troy Schultz gebruikt en die werkte prima in de race. Je moet die 7e versnelling uitproberen met een lege tank zodat je weet hoe hij het doet met een lichte auto. Dan kan het best zijn dat je geen lampjes ziet branden in de 7e versnelling aan het begin van een stint..
--
Ik ben geen setup guru, maar ik heb de setup van Troy Schultz gebruikt en die werkte prima in de race. Je moet die 7e versnelling uitproberen met een lege tank zodat je weet hoe hij het doet met een lichte auto. Dan kan het best zijn dat je geen lampjes ziet branden in de 7e versnelling aan het begin van een stint..
[ Voor 38% gewijzigd door Roderic op 11-03-2012 16:02 ]
Ehm... niet?Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:48:
[...]
Triple screen users (Joep/Red Baron): hoe hebben jullie de grafische opties in iRacing ingesteld?
Ik rijd nog op een enkele monitor omdat ik nog een Q6600 + 4870 heb.
Ik ga binnenkort ook nog wel een nieuwe pc samenstellen, maar zit eigenlijk nog een beetje te wachten op Ivy Bridge en wat meer kaarten uit het 7xxx assortiment.
Eens, maar ik wil wel graag Class B blijven ivm. de HPD en DP. Class C is de Radical wel leuk maar de SM vind ik dit seizoen nog niet echt fijn rijden, vandaar.Niellie41 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:58:
De SR is voor mij totaal niet belangrijk. Want de F1 en de Sprint Cup rijdt ik toch niet.
iRacting vind ik dan wel weer belangrijk.
Thanks, ben benieuwd!JoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:25:
[...]
Ik zal zo even wat screen prints plaatsen van mijn settings.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ze stonden er al hoor...
JoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:29:
[...]
Hier een zip-file met een aantal screen prints, mijn renderer.ini en nog 1 tip
http://dl.dropbox.com/u/2...en/settings_joep_7970.zip
Suc6
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 16:20 ]
Ja dat was ff vervelend. Was ook geen lekkere start positie 16th van 22. Dan voel je je als een blikje sardientjes. Jammer genoeg ook nog schade opgelopen. Gelukkig wel door kunnen rijden, maar ik had iets meer onderstuur dan normaal. In racetrim had ik eerder 1.27s maar kwam nu niet meer onder de 1.28.1. Ging gewoon niet sneller. Maar op P14 redelijk anoniem gereden. Nog wel ff dat men voorganger een foutje maakte maar kon hem jammer genoeg net niet ervoor prikken.JoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:39:
[...]
Slecht begin Robbert2x raak in 3 bochten in L1
Uit eindelijk nog wel behoorlijk moeten verdedigen in de laaste ronde om men P13 (was een uitvaller) te behouden. Ad Kolk kwam namelijk ineens wel erg dichtbij. Maar heb hem af kunnen houden en zo toch nog enigzins positief de wedstrijd kunnen afsluiten.
Iemand toevallig een replay van de mx5 op barber voor vanavond? Kom na een paar rondjes oefenen tot 1.08.5 oid, en dat is volgens mij zeker 1,5 seconde te langzaam.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Doh, hele nieuwe pagina niet gezien

Heb het zo nu ingesteld, alleen nu heb ik op de helft van het scherm een horizontale streep, alsof de vSync niet snel genoeg is of zelfs helemaal niet werkt. Heb jij dat ook?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nope. Heb ik geen last van..Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:49:
[...]
Doh, hele nieuwe pagina niet gezien
Heb het zo nu ingesteld, alleen nu heb ik op de helft van het scherm een horizontale streep, alsof de vSync niet snel genoeg is of zelfs helemaal niet werkt. Heb jij dat ook?
Anders zou ik er niet mee rijden...
Flikker anders ff al je setting weg (app.ini etc.) en begin ff opnieuw..
Wel ff je afstanden onthouden in de sim.
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 16:57 ]
Hmm, ok. Probleem is opgelost door Render Each Screen Separately uit te zetten, alleen klopt nu de bezel compensation niet meerJoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:55:
[...]
Nope. Heb ik geen last van..
Anders zou ik er niet mee rijden...
Flikker anders ff al je setting weg (app.ini etc.) en begin ff opnieuw..
Wel ff je afstanden onthouden in de sim.
Maar eens even verder induiken ...
EDIT: Ah, dat is verholpen door de hoogste resolutie te kiezen (zelfde als de Windows desktop) want daar heeft Catalyst natuurlijk de juiste bezel compensation voor .. in practice met jouw instellingen loopt het nu smooth als butter Joep, vanavond maar even in een race testen
[ Voor 22% gewijzigd door Arfman op 11-03-2012 17:03 ]
Bah, weer exact hetzelfde als de vorige F1 race... Comfortabel in P2, lekker rustig aan het rijden (rondjes die 3 seconden langzamer zijn dan normaal) en glij uit over een curb de muur in, too much damage
Ik weet niet of ik vanavond die race ga doen, deze baan ligt me gewoon echt niet.................
Balen Nick, ik weet hoe het voelt .. heb vaak lopen ranten op Laguna tijdens mijn Skip periode, erg frustrerend om race na race eraf te vliegen.
Virtuele taart voor Joep trouwens! Net even de start meegereden tijdens een spectator sessie en niet onder de 60FPS geweest, zelfs niet tijdens de start! Smooth as silk!
Virtuele taart voor Joep trouwens! Net even de start meegereden tijdens een spectator sessie en niet onder de 60FPS geweest, zelfs niet tijdens de start! Smooth as silk!
Ik heb ff 2 rondjes snel gedaan. Nog wel te langzaam voor de 1;06,6 die ik al gereden heb, maar 1:07,2 is wel ok voor race pace met volle tank:BM schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:48:
Iemand toevallig een replay van de mx5 op barber voor vanavond? Kom na een paar rondjes oefenen tot 1.08.5 oid, en dat is volgens mij zeker 1,5 seconde te langzaam.
http://dl.dropbox.com/u/2...escors_barber_a_joepw.rpy
Ik zal 'm zo oppeuzelenArfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:13:
Net drama race in de Skip. Start op P5, na T1 op P4, verrem me in de Hairpin. Geen offtrack, maar alle snelheid weg, en terug naar P7. 2 rondes later spint er iemand voor me in T2, ik probeer nog te ontwijken, maar spin zelf eraf -> damage -> teruggereden naar de pit. Daarna geen enkele goede ronde meer gereden. Kwam er na 10 rondes ook achter dat je hier 3Gallon nodig hebt... Nja, pitten nog even uitgesteld, daarna nog een keer ergens eraf, en toen vond ik het wel welletjes... n ff afwachten wat de schade is...
auwtsch... -66 IR en -0.73SR (15 inc)
auwtsch... -66 IR en -0.73SR (15 inc)
[ Voor 4% gewijzigd door derx666 op 11-03-2012 17:28 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Pffffffffff, not funny derx.
Morgenavond op Sebring ga ik de Corvette doen
En dinsdagavond ben ik verhinderd......
Morgenavond op Sebring ga ik de Corvette doen
En dinsdagavond ben ik verhinderd......
[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 17:32 ]
Heb aangegeven dat ik niet meedoe deze avond maar kan zijn dat ik toch mee kan doen.
Kan iemand me het pwd doormailen?
Heb het ook aan Kevin gevraagd maar voor alle zekerheid...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Je replay wil niet laden.JoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:13:
[...]
Ik heb ff 2 rondjes snel gedaan. Nog wel te langzaam voor de 1;06,6 die ik al gereden heb, maar 1:07,2 is wel ok voor race pace met volle tank:
http://dl.dropbox.com/u/2...escors_barber_a_joepw.rpy
Evengoed bedankt, maar ik practise zo nog wel ff
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb je je ook alsnog aangemeld op het formulier?Fragbeestje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:16:
Heb aangegeven dat ik niet meedoe deze avond maar kan zijn dat ik toch mee kan doen.
De laatste melding is geldig. Zie dm....
Heb die 50 minuten practise zo wel nodig ook 
De 1e paar rondjes gaan aardig, maar zodra de banden warm worden slaat onderstuur toe en lig ik regelmatig naast de baan. Snelste rondje 1.07.7, maar maar een nipte offtrack in de laatste bocht.
Ben benieuwd, hopen dat de rest ook niet zoveel geoefend heeft
De 1e paar rondjes gaan aardig, maar zodra de banden warm worden slaat onderstuur toe en lig ik regelmatig naast de baan. Snelste rondje 1.07.7, maar maar een nipte offtrack in de laatste bocht.
Ben benieuwd, hopen dat de rest ook niet zoveel geoefend heeft

Xbox
Ja bocht 1 & 2 en ook die lange doordraaier vlak voor de s naar s/f zijn banden slopers
Zo, net de 19:00 gereden Proto & GT Fixed. Lekkere race met een paar zeer close momenten doordat GT's het veld ophielden
Vergeten op te slaan helaas, was echt slalommen en zo nog een paar plaatsjes gewonnen.
Nu iRating 1881(+7) en+0.17SR erbij, jammer van die ene (onnodige) offtrack, anders foutloze race gehad. Lekker!
Wederom bedankt voor je tips Joep, het liep allemaal supersmooth.
Nu iRating 1881(+7) en+0.17SR erbij, jammer van die ene (onnodige) offtrack, anders foutloze race gehad. Lekker!
Wederom bedankt voor je tips Joep, het liep allemaal supersmooth.
Zet ik net autoblib aan in P om ff te kijken of dat fijner rijdt. 2 rondjes Q en ik kom niet aan mijn tijden....... shit blib vergeten uit te zetten 
4de op het grid.....
4de op het grid.....
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 19:57 ]
Sommige HPD rijders hebben niets te zoeken in de GT & Proto serie. Divebomben en de inhaalacties niet goed timen.
Er was net een HPD die zat 2/3 ronden achter me vast, omdat die zijn inhaal actie niet goed timede.
Iig gefinished en 4e geworden.
Op naar de volgende.
Er was net een HPD die zat 2/3 ronden achter me vast, omdat die zijn inhaal actie niet goed timede.
Iig gefinished en 4e geworden.
Op naar de volgende.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2012 20:14 ]
Ik doe ook mee om 9, escors race van 8 net niet gehaald en niet zoveel zin weer zonder oefenen 40 min te gaan rijden. Vind dat sowieso wel lang in die auto, kan er al niet zo goed mee overweg en dan is 40 minuten erg lang. Slaapverwekkend zelfs 
Ik hoop wel dat de open race genoeg mensen krijgt, die punten moet ik nog halen...
Ik hoop wel dat de open race genoeg mensen krijgt, die punten moet ik nog halen...
Ik ben nu klaar voor deze week op Laguna Seca. Misschien rijd ik morgen nog een race op Bristol met de Trucks.
Ff kijken of er nog een hosted Daytona/Talladega server is of ik ga al op Sebring oefenen.
Ff kijken of er nog een hosted Daytona/Talladega server is of ik ga al op Sebring oefenen.
Had net in Race 1 van Escors helaas een aanvaring met Wim...
Heb de replay 10 keer gezien en weet niet precies wat ik ervan moet maken, ongelukkig in ieder geval wel... Hij zit er niet echt naast, en op het moment dat ik denk hij is er niet, stuur ik in en is hij er toch net met zijn bumper (en toen riep de spotter het ook, toen ik achterstevoren in het grind stond
)
Ik liet misschien ook wel iets te ver de deur open staan, waardoor dit kon gebeuren. Ik zal er zelf in ieder geval geen protest van maken, want mijnsinziens een race-incident. Wel zwaar balen dat het me P3 op de grid voor Race 2 kost
Heb de replay 10 keer gezien en weet niet precies wat ik ervan moet maken, ongelukkig in ieder geval wel... Hij zit er niet echt naast, en op het moment dat ik denk hij is er niet, stuur ik in en is hij er toch net met zijn bumper (en toen riep de spotter het ook, toen ik achterstevoren in het grind stond
Ik liet misschien ook wel iets te ver de deur open staan, waardoor dit kon gebeuren. Ik zal er zelf in ieder geval geen protest van maken, want mijnsinziens een race-incident. Wel zwaar balen dat het me P3 op de grid voor Race 2 kost
Wat een race. In 1 van de 1e paar ronden geraakt door Steve, en auto krommer dan ik in 1e instantie dacht. Dus maar pitstop gemaakt, en dus hopeloos verloren race gereden. Hoop dat de 2e beter is maar ik betwijfel het...
Xbox
Verwijderd
k*t eerste race ... ik draag nooit nog lenzen ... verkijk mij op t1 na 3 ronden ... raak binnenkant curb en daar ging ie .... damanged wheel dus tow aan mijn broek .... nadien viel het nog mee ...maar r1 totaal naar de kl*ten .. op naar r2 :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 20:32 ]
Verdomme wat stom... Schrijf me per ongeluk in voor fixed Q, nu kan ik dus geen Q meer zetten als er een open race komt
ja sorry frank dacht dat je deur open liet en toen zag ik je en remde nog hevig maar jammer ( mijn spotter riep rapperHoogie2004 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:28:
Had net in Race 1 van Escors helaas een aanvaring met Wim...
Heb de replay 10 keer gezien en weet niet precies wat ik ervan moet maken, ongelukkig in ieder geval wel... Hij zit er niet echt naast, en op het moment dat ik denk hij is er niet, stuur ik in en is hij er toch net met zijn bumper (en toen riep de spotter het ook, toen ik achterstevoren in het grind stond)
bert ik zag je gaan kon je die auto nietmeer redden ? leek geen grote slipVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:30:
k*t eerste race ... ik draag nooit nog lenzen ... verkijk mij op t1 na 3 ronden ... raak binnenkant curb eb daar ging ie .... nadien viel het nog mee ...maar r1 totaal naar de kl*ten .. op naar r2 :-)
[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 11-03-2012 20:32 ]
Tja die Stefan deed weer een aantal onmogelijke moves 
Hier de replays van beide races:
http://p.invisio.nl/ir/replay/20110311_escors_barber.zip
Hier de replays van beide races:
http://p.invisio.nl/ir/replay/20110311_escors_barber.zip
Verwijderd
r2 => lap 22 spin op rechte stuk, kan iedereen terug laten passeren en terug beginnen aan de opmars ... jesus frustrerend ... maar al bij al goed gereden .. en aan Jan zal niet veel te doen zijn helaas ;-)
Verwijderd
had leuke race en leuke battles ... idd de race factor lag vandaag hoog ... dacht dat dit op dit circuit niet doen baar was ... maar héél fair gereden vind ik van het merendeeldabelg schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:31:
pffff wat een 2 e race 1 st die raimond die altijd deur dicht deed en dan gaat die stefan mij van de baan drukkenachja deze race was wel fun toch 1 van de 4
Net nog een Indy Fixed meegepakt 
Weer 4e, lijk wel een abbo te hebben op die plek bij de Indy's (3x op rij)
http://members.iracing.co...onid=5184697&custid=61620
Overigens hier de replay van Lap 1, stukje Eau Rouge, waar ik maar net heelhuids doorheen kom als de gast voor me spint, en de 4 man achter me meeneemt
http://www.mediafire.com/?dw11j3a8442jqj6
Weer 4e, lijk wel een abbo te hebben op die plek bij de Indy's (3x op rij)
http://members.iracing.co...onid=5184697&custid=61620
Overigens hier de replay van Lap 1, stukje Eau Rouge, waar ik maar net heelhuids doorheen kom als de gast voor me spint, en de 4 man achter me meeneemt
http://www.mediafire.com/?dw11j3a8442jqj6
Weer niet goed gegaan die HPD race... Lap te weinig fuel genomen
Kostte me 3e plek. Ach ja, 3e had ik ook niet genoeg championship points gepakt (tellen toch niet mee vorige waren meer), te lage SOF, dus had ook niet uitgemaakt.
Nog maar gauw een laatste F1 race proberen, kijken welke muur ik deze keer uitzoek in de laatste 3 laps
Ach, natuurlijk... Iemand spint, probeert door een muur heen te rijden om om te draaien waardoor hij terug de baan op stuitert en mij meeneemt (met een meter ghost contact). Top dag om te racen weer zeg...
En uiteraard eindigt hij voor mij... Waar slaat dat op
Nog maar gauw een laatste F1 race proberen, kijken welke muur ik deze keer uitzoek in de laatste 3 laps
Ach, natuurlijk... Iemand spint, probeert door een muur heen te rijden om om te draaien waardoor hij terug de baan op stuitert en mij meeneemt (met een meter ghost contact). Top dag om te racen weer zeg...
En uiteraard eindigt hij voor mij... Waar slaat dat op

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 11-03-2012 22:35 ]
Even over de Disndag avond sessie met de Riley. Ik vrees dat de opkomst erg laag is aangezien er waarschijnlijk weinig road racers Homestead Miami hebben. Dus heb ik even een polletje gemaakt met wat andere opties. Wat mij betrefd blijft de sessie hetzelfde met uur practise, 25 min qual en 35 min race.
De Skip barber en indycar en Mustang series rijden volgende week op die banen iig. Riley DP op Zandvoort lijkt me zelf gewoon zeer leuk om een keer te doen.
Poll: Welke oefensessie Dinsdag?
• Riley DP op Homestead (normale programma)
• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
De Skip barber en indycar en Mustang series rijden volgende week op die banen iig. Riley DP op Zandvoort lijkt me zelf gewoon zeer leuk om een keer te doen.
• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:
Net een hosted Daytona race gewonnen met een maat van me (Simon Knauf). Door goed te switchen konden we best makkelijk weg rijden en we finishten onder caution en ik lag toevallig net eerste
Ik stem niet mee, want ik ben er niet bij dinsdag. (Werken)
Ik verander de sessie wel morgenavond als de poll een wijziging uitwijst.
Ik verander de sessie wel morgenavond als de poll een wijziging uitwijst.
Netjes.Niellie41 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:54:
Net een Daytona race gewonnen met een maat van me (Simon Knauf). Door goed te switchen konden we best makkelijk weg rijden en we finishten onder caution en ik lag toevallig net eerste
[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 22:55 ]
Vond beide races ontzettend leuk! Beetje jammer van dat race incident met Joep maar dat kan nou eenmaal gebeuren. Had ook niet genoeg geoefend dus verwachting was al laag.
Toen ik terug de baan opkwam altijd wel plek gelaten indien er voor positie gereden werd.
Na een tijd Was er terug wat plek tussen de posities en ben ik wat mensen beginnen inhalen. Hierbij verrem ik me nog een keer bij het passeren van Ruud, maar dankzij zijn alerte reactie veeg ik hem got zij dank niet van de baan. Sorry Ruud! Verkeek me helemaal op het rempunt.
Mijn gedrag op de laatste lap kon eigenlijk echt niet door de beugel. Wou Joep over de finish duwen maar het ging helemaal mis en Joep strand nog voor de finish en verliest hierdoor nog een plek. Nogmaals sorry Joep!
Denk ook heel de tijd dat die finish halverwege dat recht stuk is... Eerste race op Barber en enkel dinsdag wat rondjes gereden met Joep en Ruud. Heb wel protest ingediend... Tegen mezelf. Kon echt niet. Had gewoon moeten wachten tot na de finish om Joep wat te pesten.
Toen ik terug de baan opkwam altijd wel plek gelaten indien er voor positie gereden werd.
Na een tijd Was er terug wat plek tussen de posities en ben ik wat mensen beginnen inhalen. Hierbij verrem ik me nog een keer bij het passeren van Ruud, maar dankzij zijn alerte reactie veeg ik hem got zij dank niet van de baan. Sorry Ruud! Verkeek me helemaal op het rempunt.
Mijn gedrag op de laatste lap kon eigenlijk echt niet door de beugel. Wou Joep over de finish duwen maar het ging helemaal mis en Joep strand nog voor de finish en verliest hierdoor nog een plek. Nogmaals sorry Joep!
Denk ook heel de tijd dat die finish halverwege dat recht stuk is... Eerste race op Barber en enkel dinsdag wat rondjes gereden met Joep en Ruud. Heb wel protest ingediend... Tegen mezelf. Kon echt niet. Had gewoon moeten wachten tot na de finish om Joep wat te pesten.

Ik vond ook beide race gaaf.Fragbeestje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:56:
Vond beide races ontzettend leuk! Beetje jammer van dat race incident met Joep maar dat kan nou eenmaal gebeuren. .....
R1 was onwijs gaaf. Met plekken 2 t/m 4 in enkele tienden van een seconde over de finish na een heeel lang gevecht.
R2 had een goed begin tot lap 6 of zo toen ik Koen van de baan veegde.
Het race incident is toch echt wel mijn fout hoor. Ik remde net te hard (blokkerende wielen) en met mijn stomme kop ging ik nog harder remmen (dom dom dom).
Van bijna de laatste plek me toch nog terug gevochten naar plek 10. Nog een zeer spannende inhaal actie op Maykel (gaaf!) en Ruud je had me echt niet langs hoeven laten hoor
Koen zat de hele tijd vlak bij me in de buurt (met 1 lap achterstand). Voor de finish denk ik 'ik laat hem langs', duwt ie me op en hupsa zo de betonnen guard rail in. Scheef schurend als 11de over de streep. Ach shit happens.

Het was weer fun....
Overigens zat die Stefan in beide races op een gegeven moment weer bij me in de buurt en die deed weer een aantal vreemde dingen hoor. Rare gast.
Ik rij morgen weer in de HPD, wil oefenen voor die 120min race (hopelijk kan ik mee doen, gaat erom spannen) en de Ford fixed setup is weer eens drama (enorm overstuurd bocht uit, wil je juist niet hebben hier
)... Voor dinsdag heb ik voor zandvoort gestemd, homestead heb ik niet en toch wel leuk om het bij de DP te houden denk ik.

Die gast kan niet met druk om hij maakt fout ik kom langszij en drukt me opzij en raakt me ipv gewoon ruimte te geven hij zat toch binnenkant bochtJoepW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:16:
[...]
.
Overigens zat die Stefan in beide races op een gegeven moment weer bij me in de buurt en die deed weer een aantal vreemde dingen hoor. Rare gast.

Ochja, als hij zo door gaat is hij over 2 races pleite
Mijn 2e race was helemaal ***. Ik wordt beetje bruut ingehaald door Ruud
en daarna door henrik, echter remt hij behoorlijk hard voor T2, zit ik ineens aan de binnenkant en hij knijpt me wat, boem
Balen voor hem, vervolgens verontschuldig ik me tegen ruud, terwijl ik henrik bedoelde
Och, het was verder wel lachen, alleen jammer dat ik de afgeschreven auto na de reparatie weer afschreef in T2 (in de outlap)
Doel voor vandaag:
- 1x Indycar (als er iets rijd...)
- 1x F1 (en als die fout gaat, 2x)
Hopen dat het allemaal official gaat vandaag. Als de eerste F1 goed gaat, kom ik nog even HPD spelen ofzo
Mijn 2e race was helemaal ***. Ik wordt beetje bruut ingehaald door Ruud

Och, het was verder wel lachen, alleen jammer dat ik de afgeschreven auto na de reparatie weer afschreef in T2 (in de outlap)
Doel voor vandaag:
- 1x Indycar (als er iets rijd...)
- 1x F1 (en als die fout gaat, 2x)
Hopen dat het allemaal official gaat vandaag. Als de eerste F1 goed gaat, kom ik nog even HPD spelen ofzo
[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-03-2012 06:53 ]
Als de mensen die last hadden van Stefan er dan ook protest tegen indienen zijn we binnenkort wellicht van die kerel af. Vind dat ie er met 1 warning de vorige race nog goed vanaf gekomen is.
Mijn races zijn samen te vatten in 1 woord: k*t. Steve wist me beide races op exact dezelfde plekken een aardige beuk te verkopen (was niet! nodig imho), en dat verpestte voor mij de sfeer van de race behoorlijk. Buiten dat had ik ook een beroerde pace, en kreeg ik het niet voor elkaar om mijn banden op temperatuur te houden.
Normaal gesproken worden dit 2 van mijn scrapraces...
Mijn races zijn samen te vatten in 1 woord: k*t. Steve wist me beide races op exact dezelfde plekken een aardige beuk te verkopen (was niet! nodig imho), en dat verpestte voor mij de sfeer van de race behoorlijk. Buiten dat had ik ook een beroerde pace, en kreeg ik het niet voor elkaar om mijn banden op temperatuur te houden.
Xbox
Volgens mij telt dit dat als 1 drop-week, maar dat weet ik niet zeker. Barber is leuk, maar de full-layout is echt 10x beterBM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:06:
Toch wel veel drama met die MX5's. Lees elke week wel over chaos daar. Ben iig niet echt rouwig dat ik er niet aan mee doe.
Ga vandaag denk ik nog kijken of er een Grand AM race met wat deelnemers is (heb pas 1 race gedaan dus kan nog kijken of ik men totaal punten kan opvijzelen) en moet eigenlijk nog een Fixed series van de Nationwide rijden omdat men eerste race daar na 10 rondjes over was. Telt dus niet mee. Maar hoop wel dat er wat minder idioten mee doen. Want valt me op dat in die fixed oval series erg agressief word gereden.
Ga vandaag denk ik nog kijken of er een Grand AM race met wat deelnemers is (heb pas 1 race gedaan dus kan nog kijken of ik men totaal punten kan opvijzelen) en moet eigenlijk nog een Fixed series van de Nationwide rijden omdat men eerste race daar na 10 rondjes over was. Telt dus niet mee. Maar hoop wel dat er wat minder idioten mee doen. Want valt me op dat in die fixed oval series erg agressief word gereden.
ik doe mee 20u ;pDutchDevil79 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:29:
Toch wel veel drama met die MX5's. Lees elke week wel over chaos daar. Ben iig niet echt rouwig dat ik er niet aan mee doe.![]()
maar gaan zeker ook carburetor Cup rijden. (denk dat ik volgend seizoen ook focus leg op trucks) haha begin da pushen onder de knie te krijgen en die superspeedways is gaaf met zo'n snelheid van + 315 km/u. + zo blindelings vertrouwen in de voorrijder is cool zo tussen 2 met 30 km/u snelheids verschil ;p (days of thunder yeeehaa) sorry niel dak er gisteren ni bij was maar na die escors was ik dood op (zo close racen
[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 12-03-2012 07:38 ]
+1DutchDevil79 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:29:
Toch wel veel drama met die MX5's. Lees elke week wel over chaos daar. Ben iig niet echt rouwig dat ik er niet aan mee doe.![]()
En de fixed races zijn korter. Daarom wordt er zo agressief gereden denk ik.
@dabelg, maakt niet uit. Ik was zelf in een hosted sessie
Ik geef je de volgende keer wel wat meer tips. Pushen is echt gaaf en weer heel anders dan op alle andere ovals.
off-topic: net 2 kaartjes besteld voor de 6 uur van Spa op 5 mei
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 12-03-2012 07:46 ]
Verwijderd
ik ga straks ook eens een korte poging wagen in de carburator cup op daytonadabelg schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:34:
[...]
ik doe mee 20u ;p
maar gaan zeker ook carburetor Cup rijden. (denk dat ik volgend seizoen ook focus leg op trucks) haha begin da pushen onder de knie te krijgen en die superspeedways is gaaf met zo'n snelheid van + 315 km/u. + zo blindelings vertrouwen in de voorrijder is cool zo tussen 2 met 30 km/u snelheids verschil ;p (days of thunder yeeehaa) sorry niel dak er gisteren ni bij was maar na die escors was ik dood op (zo close racen) vandaag doe ik zeker mee. cya
Ja vrees ook dat ze denken dat ze daardoor het al vanaf ronde 1 moeten winnen. Terwijl er toch 50 ronden moeten worden gereden op Las Vegas. Wel leuke oval trouwens had er volgens mij nog niet echt eerder op gereden.Niellie41 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 07:37:
[...]
+1
En de fixed races zijn korter. Daarom wordt er zo agressief gereden denk ik.
@dabelg, maakt niet uit. Ik was zelf in een hosted sessie
Ik geef je de volgende keer wel wat meer tips. Pushen is echt gaaf en weer heel anders dan op alle andere ovals.
off-topic: net 2 kaartjes besteld voor de 6 uur van Spa op 5 mei€25,- samen (ik en mijn broertje, hij is gratis). Entree + paddock. Daar kan de F1 wat van leren.
Leuk van die kaartjes, Spa is een geweldig circuit om te bezoeken. Kan heel circuit rond lopen als je wilt, alhoewel dat wel ff wat tijd kost. En bij de meeste races is het vrij om de pit area in te lopen. Heb er 2 jaar geleden nog tijdens Group C races (jaren 80-90 prototype wagens) in de pit staan kijken tijdens de pitstops. Erg machtig een Jaguar XJR-14 met v12 paar meter van je vandaan te zien wegrijden.
@ Wim
Leuk zal de Grand AM race van 20.00 ook mee pakken dan.
Als je volgend seizoen de Trucks wil doen zou ik ook oefenen op wat kleinere ovals. Worden meer gereden dan de superspeedways. Zit volgend seizoen maar 1 week tussen met Daytona (Taladega komt niet voor in schema).
Ik vind escors echt leuk. Alleen zijn de verschillen erg klein en is een foutje snel gemaakt en leidt snel tot chaos.
Ja ik ben vaker naar Spa geweest. En ben eens met mijn vriendin t circuit rond gelopen en duurde veel langer dan gedachtDutchDevil79 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:14:
[...]
Ja vrees ook dat ze denken dat ze daardoor het al vanaf ronde 1 moeten winnen. Terwijl er toch 50 ronden moeten worden gereden op Las Vegas. Wel leuke oval trouwens had er volgens mij nog niet echt eerder op gereden.
Leuk van die kaartjes, Spa is een geweldig circuit om te bezoeken. Kan heel circuit rond lopen als je wilt, alhoewel dat wel ff wat tijd kost. En bij de meeste races is het vrij om de pit area in te lopen. Heb er 2 jaar geleden nog tijdens Group C races (jaren 80-90 prototype wagens) in de pit staan kijken tijdens de pitstops. Erg machtig een Jaguar XJR-14 met v12 paar meter van je vandaan te zien wegrijden.![]()
@ Wim
Leuk zal de Grand AM race van 20.00 ook mee pakken dan.
Als je volgend seizoen de Trucks wil doen zou ik ook oefenen op wat kleinere ovals. Worden meer gereden dan de superspeedways. Zit volgend seizoen maar 1 week tussen met Daytona (Taladega komt niet voor in schema).
grootste probleem bij mij is terug wennen aan die wagen op een paar oefenrondjes.JoepW schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:14:
Ik vind escors echt leuk. Alleen zijn de verschillen erg klein en is een foutje snel gemaakt en leidt snel tot chaos.
ik kom dan van DP of een op andere downforce car en dan is het altijd lang zoeken naar rempunten + stabiliteit. ( en ik heb van nature lang nodig om me thuis te voelen bij bep. auto)
Normaliter vermaak ik me d'r ook prima mee, maar gister kon ik er echt geen plezier in krijgen. Stond op het punt om halfweg de 2e race de pit in te rijden en te stoppen, en dat heb ik toch echt niet vaak...JoepW schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:14:
Xbox
Even een klein bumpje voor de practise sessie van morgen. Ziet er naar uit dat we gezellig een fun race op Zandvoort gaan hebben.
• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:

• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:
Het was weer een lekker dagje gisteren. Werd nog wel in een Indycar rondgetikt in de eerste ronde in de busstop waardoor ik achteraan moest sluiten, maar wist nog wel terug te rijden naar p4.
F1 was helemaal geweldig waar de 195 punten van de race om 18:15 niet eens meetelde voor het kampioenschap (ik was 5e) omdat ik in de race van 22:15 4e werd voor 201 punten
Ik had ook wel precies de juiste races uitgepikt waar het goed mis ging bij de start.
Bij de eerste race werd ik nog wel van achteren aangereden door Roderic omdat ik op de remmen moest voor de crashende auto's voor me, maar hield er verder geen schade aan over.
De tweede race was het wat makkelijker langs de ongelukken te sturen en beide races waren gewoon erg gaaf omdat ik in de tweede stint telkens een krappe voorsprong moest verdedigen waardoor je dus echt tot aan de finish met de tanden in het stuur zit te trappen om maar niet bijgehaald te worden
F1 was helemaal geweldig waar de 195 punten van de race om 18:15 niet eens meetelde voor het kampioenschap (ik was 5e) omdat ik in de race van 22:15 4e werd voor 201 punten
Ik had ook wel precies de juiste races uitgepikt waar het goed mis ging bij de start.
Bij de eerste race werd ik nog wel van achteren aangereden door Roderic omdat ik op de remmen moest voor de crashende auto's voor me, maar hield er verder geen schade aan over.
De tweede race was het wat makkelijker langs de ongelukken te sturen en beide races waren gewoon erg gaaf omdat ik in de tweede stint telkens een krappe voorsprong moest verdedigen waardoor je dus echt tot aan de finish met de tanden in het stuur zit te trappen om maar niet bijgehaald te worden
Netjes, zat punten bij elkaar gesprokkeld dus.
Op naar die Pro licentie.
Leuk artikel over iRacing op gamer.nl:
http://www.gamer.nl/achte...n-naar-de-virtuele-wereld
(bedankt Nellie voor de tip)
http://www.gamer.nl/achte...n-naar-de-virtuele-wereld
(bedankt Nellie voor de tip)
Volgens mij haal ik dat dit seizoen niet eens mocht ik elke week zo'n 201 score halenDutchDevil79 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:34:
Netjes, zat punten bij elkaar gesprokkeld dus.Op naar die Pro licentie.
Was er weer zo'n grote start crash dan? Ik was vanuit de pits gestart, niet zoveel zin midden in het veld te starten omdat ik wel heel graag wilde finishen, maar was al aan het balen dat ik geen crash had gezien, en ik heb ook 3 rondjes oid achteraan gereden, zelfs niemand in de pits gezien. Maakte ook niet meer uit want de tweede auto die ik tegenkwam (Jose Madrid) had iemand aangereden en wilde dwars door een muur rijden om zich om te draaien waardoor hij (nogal onrealistisch trouwens) ineens uit de muur getorpedeerd werd en mijn auto ook nog dubbel duwde... Top dag gisteren dus
Twee races zelf gecrashed, twee keer door iemand die aan het omdraaien is en een keer te weinig fuel 
Hopelijk gaat het deze week beter...
Hopelijk gaat het deze week beter...
Er was niet zo'n massale start crash als in de race van 18:15, maar er gingen er wel 2 te wijd in T1, vervolgens reed Jason Lovett nog linksaf de muur in bij het uitkomen van T5, viel Xavier Busoms wat later nog uit.
Ik startte in ieder geval als 13e en lag na 3 ronden op een 7e plek.
Daarna liet Troy Schulz mij nog langs omdat ik al de hele tijd op z'n nek zat, pakte ik Rafa Bordoy met de pitstop en crashte Pierre Urbizu2 nog ergens dus dan schuif je al met al best wat plekjes op
Ik startte in ieder geval als 13e en lag na 3 ronden op een 7e plek.
Daarna liet Troy Schulz mij nog langs omdat ik al de hele tijd op z'n nek zat, pakte ik Rafa Bordoy met de pitstop en crashte Pierre Urbizu2 nog ergens dus dan schuif je al met al best wat plekjes op
Verwijderd
vind ook dat er minder chaos is in vgl. met de eerste races (brands hatch) .... had daar gisteren eerlijk gezegd ook schrik van met die ss en ben daar soms ook 2wide zelfs 3wide gegaan .. zolang de spotter zijn werk doet en je zelf een beetje gezond verstand aan de dag legt mag dit geen probleem zijn ... racen moet kunnen zolang het fair blijft ... en zoals gisteren wil ik wel meer racen .. lekker closeJoepW schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:14:
Das ook weer waar je hoort meestal alleen de negatieve dingen van een race.
Maar ja de MX5 is ook niet echt mijn favoriete auto. En ik rij nu al teveel auto's in Iracing.
EN dan krijgen we dadelijk nog die Cadilac erbij. Waarna we niet veel later de MC Laren MP4 en die oude F1 bak. Poehh keuzes keuzes.
Maar ja de MX5 is ook niet echt mijn favoriete auto. En ik rij nu al teveel auto's in Iracing.
Ik ben morgen toch erbij en stem voor dp @ z'voort
Ik probeer er ook bij te gaan zijn met de DP op Zandvoort 
Oh, en iedereen moet gewoon even 3 schermen kopen, kun je veel meer zien en hoef je niet zo te vertrouwen op de spotter
Oh, en iedereen moet gewoon even 3 schermen kopen, kun je veel meer zien en hoef je niet zo te vertrouwen op de spotter
Ik heb een kleine vraag voor jullie.
Ik loop stage bij het Brabants Dagblad voor Nero (een studentenproject) en ik moet een voorstel van een onderwerp indienen.
Ik wil het over iRacing doen, dan moet je denken aan ongeveer het artikel als op gamer.nl.
Het idee om is een portretje van iemand maken die uit Noord-Brabant komt (omdat het met NB te maken moet hebben). Het liefst uit de regio Den Bosch/Oss of Tilburg.
Het zal een klein interviewtje zijn met daarin bijvoorbeeld, waarom je het doet etc. Eventueel foto's van je opstelling.
Is er iemand hier uit de omgeving Den Bosch/Oss of Tilburg en zou interesse hebben om mee te werken?
Het is nog niet zeker of het doorgaat, maar mijn begeleider op stage is wel positief erover.
Ik loop stage bij het Brabants Dagblad voor Nero (een studentenproject) en ik moet een voorstel van een onderwerp indienen.
Ik wil het over iRacing doen, dan moet je denken aan ongeveer het artikel als op gamer.nl.
Het idee om is een portretje van iemand maken die uit Noord-Brabant komt (omdat het met NB te maken moet hebben). Het liefst uit de regio Den Bosch/Oss of Tilburg.
Het zal een klein interviewtje zijn met daarin bijvoorbeeld, waarom je het doet etc. Eventueel foto's van je opstelling.
Is er iemand hier uit de omgeving Den Bosch/Oss of Tilburg en zou interesse hebben om mee te werken?
Het is nog niet zeker of het doorgaat, maar mijn begeleider op stage is wel positief erover.
Als jij dan ook wat budget overhebt voor mijn setup, graagArfman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:31:
Ik zit nu met een nVidia kaart, dus moet dan switchen naar AMD, en 3 schermen kopen. Als je even verteld waar ik die geldboom kaal kan plukken, graag
sponsert tweakers.nl ons niet ????? kunnen voorstel indienen heHoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:33:
[...]
Als jij dan ook wat budget overhebt voor mijn setup, graag![]()
Ik zit nu met een nVidia kaart, dus moet dan switchen naar AMD, en 3 schermen kopen. Als je even verteld waar ik die geldboom kaal kan plukken, graag
Ik heb trouwens de redactie van tweakers wel benaderd of het niet een keer tijd is voor een redactioneel stuk over iRacing op de site
DutchDevil79 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:15:
Even een klein bumpje voor de practise sessie van morgen. Ziet er naar uit dat we gezellig een fun race op Zandvoort gaan hebben.
• Riley DP op Homestead
• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:

@Robbert: Wanneer nemen we de beslissing?
Ik wil dan ff snel de server en ook de diverse posts her en der wijzigen...
• Riley DP op Homestead
• Riley DP op Zandvoort
• Skip Barber op Oulton
• Indycars op Sebring
• Mustang op Zandvoort
Tussenstand:
Verwijderd
stuur jij de kaart op dan betaal ik de schermenArfman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:31:
btw voor mij ook dp op zandvoort
Ik was blijkbaar de enige die op Homestead gestemd heeft
Maar voor mij maakt het niet uit. Als ik tijd heb ben ik er bij op Zandvoort.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze de McLaren als GT3 wagen bij in de Proto & GT gaan duwen, zodat je 4 klassen hebt en om dan uiteindelijk nog een LMP1 wagen te introduceren om zo een volledige Le Mans achtige startgrid te bekomen... Zal nog wel een paar jaar duren waarschijnlijk.
Maar voor mij maakt het niet uit. Als ik tijd heb ben ik er bij op Zandvoort.
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze de McLaren als GT3 wagen bij in de Proto & GT gaan duwen, zodat je 4 klassen hebt en om dan uiteindelijk nog een LMP1 wagen te introduceren om zo een volledige Le Mans achtige startgrid te bekomen... Zal nog wel een paar jaar duren waarschijnlijk.
[ Voor 50% gewijzigd door Fragbeestje op 12-03-2012 15:23 ]
LMS heeft maar 4 klassen, er gaat geen serie komen met 5 klassen door elkaar. De LMS serie in iRacing mist nu alleen nog LMP1.
Ik eerlijk gezegd dat de GT3 een eigen klasse gaat krijgen en er een aantal leagues komen met GT1, GT2, en GT3 komen.
en ff een bumpje:
Ik eerlijk gezegd dat de GT3 een eigen klasse gaat krijgen en er een aantal leagues komen met GT1, GT2, en GT3 komen.
en ff een bumpje:
Ik zeg doe hem maar inplannen de Riley DP op Zandvoort. Gaat denk ik geen verandering in komen. Ligt toch ver bovenaan.[b][message=37839238,noline]
@Niel:
10 jaar geleden woonde ik in Schijndel dus toen had het gekund. Nu echter weg daar.
Ik kan ook wel met een zachte G lullen met Twents accent
, dusssss ....
ahh lekker... toch nog een goeie race gehad op Mosport.
4e gestart aan de buitenkant, en verlies meteen een plek in T1. Ik doe wat voorzichtig gezien de SR drop van de laatste tijd
. In lap 1 spinnen P1 en P3 van de baan, en lig dus 3e op dat moment. P2 was een stuk langzamer dan mij, maar ik had geen haast om in te halen omdat de rest achter ons nog een stuk langzamer was, en P1 te snel was voor mij. In lap 5 lostte het zichzelf op doordat hij spinde in de afdaling richting de hairpin, en ik er zonder veel moeite langs kon.
De rest heb ik me geconcentreerd op zo clean mogelijke lijnen rijden, en dat lukte vrij aardig. Wel zag ik dat de jongens die op P1 en P3 gestart waren ondertussen weer achter mij zaten, en toch wel wat sneller waren. Met nog 10 rondes te gaan lag ik nog zo'n 6 seconden voor, en een beetje snel rekenen vertelde me dat hij dus .6s per ronde sneller moest zijn. T1 en T2 reed ik gelukkig constant, en met low risk, dus daar haalde hij het meeste in. Mijn main focus lag op de exit van de hairpin. Op de straight bergop daarna kun je zomaar .3 verliezen als je een slechte exit hebt, en het lukte me keer op keer om daar ong. .2s terug te pakken. Ook de laatste 3 bochten gingen vrij goed, en daar was hij niet echt veel sneller. Dus in plaats dat hij .6 pakte, pakte hij ongeveer .3. Ik had wel een beetje pech 2x met wat achterblijvers. 1x bij de hairpin, waar ik pas op het rechte stuk mijn auto ernaast kreeg, en ik net voor de rechterbocht bovenaan er helemaal voorbij was. Aangezien hij links was blijven rijden, en ik dus de binnenbocht moest nemen, moest ik daar flink van mn gas af, en ik was nog even bang dat hij hem erin zou jagen... Gelukkig gebeurde dat niet. De 2e achterblijver was vlak voor T2, waar ik dus helemaal de binnenkant moest nemen, en ook flink van mn gas af moest. In beide rondes kwam P3 met rasse schreden dichterbij. Of hij was veel aggresiever met het inhalen (kan ik me goed voorstellen), of hij had meer mazzel met de locatie waar hij ze tegenkwam.
Nja, uiteindelijk had ik in de laatste ronde mazzel met een achterblijver. Ik zat op S/F nog 1.5s voor, en kon het al bijna niet meer uit handen geven. Vlak voor de hairpin ging een achterblijver helemaal van zijn gas af, en voegde achter me in naar de entry van de hairpin. Ik had wederom een goeie exit, maar P3 had behoorlijk last van de achterblijver, en dus liep ik op de straight weer flink uit. Uiteindelijk kwam ik als 2e over de finish met 2s voorsprong op P3.
Als leuke bonus kreeg ik 76iR erbij (waarbij het fiasco van gisteren ongedaan gemaakt is) en .22SR vanwege 0 inc. Ook nog 117 punten voor het kampioenschap in div 3 erbij, waardoor ik gestegen ben naar P6
uitslag: http://members.iracing.co...onid=5189675&custid=77818
4e gestart aan de buitenkant, en verlies meteen een plek in T1. Ik doe wat voorzichtig gezien de SR drop van de laatste tijd
De rest heb ik me geconcentreerd op zo clean mogelijke lijnen rijden, en dat lukte vrij aardig. Wel zag ik dat de jongens die op P1 en P3 gestart waren ondertussen weer achter mij zaten, en toch wel wat sneller waren. Met nog 10 rondes te gaan lag ik nog zo'n 6 seconden voor, en een beetje snel rekenen vertelde me dat hij dus .6s per ronde sneller moest zijn. T1 en T2 reed ik gelukkig constant, en met low risk, dus daar haalde hij het meeste in. Mijn main focus lag op de exit van de hairpin. Op de straight bergop daarna kun je zomaar .3 verliezen als je een slechte exit hebt, en het lukte me keer op keer om daar ong. .2s terug te pakken. Ook de laatste 3 bochten gingen vrij goed, en daar was hij niet echt veel sneller. Dus in plaats dat hij .6 pakte, pakte hij ongeveer .3. Ik had wel een beetje pech 2x met wat achterblijvers. 1x bij de hairpin, waar ik pas op het rechte stuk mijn auto ernaast kreeg, en ik net voor de rechterbocht bovenaan er helemaal voorbij was. Aangezien hij links was blijven rijden, en ik dus de binnenbocht moest nemen, moest ik daar flink van mn gas af, en ik was nog even bang dat hij hem erin zou jagen... Gelukkig gebeurde dat niet. De 2e achterblijver was vlak voor T2, waar ik dus helemaal de binnenkant moest nemen, en ook flink van mn gas af moest. In beide rondes kwam P3 met rasse schreden dichterbij. Of hij was veel aggresiever met het inhalen (kan ik me goed voorstellen), of hij had meer mazzel met de locatie waar hij ze tegenkwam.
Nja, uiteindelijk had ik in de laatste ronde mazzel met een achterblijver. Ik zat op S/F nog 1.5s voor, en kon het al bijna niet meer uit handen geven. Vlak voor de hairpin ging een achterblijver helemaal van zijn gas af, en voegde achter me in naar de entry van de hairpin. Ik had wederom een goeie exit, maar P3 had behoorlijk last van de achterblijver, en dus liep ik op de straight weer flink uit. Uiteindelijk kwam ik als 2e over de finish met 2s voorsprong op P3.
Als leuke bonus kreeg ik 76iR erbij (waarbij het fiasco van gisteren ongedaan gemaakt is) en .22SR vanwege 0 inc. Ook nog 117 punten voor het kampioenschap in div 3 erbij, waardoor ik gestegen ben naar P6

uitslag: http://members.iracing.co...onid=5189675&custid=77818
Cube Nuroad Race (2022)
Zo zie je maar weer....
Niet te lang treuren over tegenvallers.
Het corrigeert zich wel in volgende races.
@robbert: ik zal de hosting zo ff wijzigen.
Niet te lang treuren over tegenvallers.
Het corrigeert zich wel in volgende races.
@robbert: ik zal de hosting zo ff wijzigen.
Volgens wiki zijn het er toch 5? ALMS en ELMS (european lms) staan er beide 5 in de wiki artikels... En iRacing heeft in de code plek voor 5 auto's momenteel (weet ik toevalligNiellie41 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:27:
LMS heeft maar 4 klassen, er gaat geen serie komen met 5 klassen door elkaar. De LMS serie in iRacing mist nu alleen nog LMP1.
ALMS en ELMS staan onder het WEC. In het WEC heb je alleen LMP1, LMP2, GTE-Pro en GTE-Am.
Voor iRacing is 5 klassen te veel in een race. Je ziet hoe moeilijk het nu al is om goede verhoudingen te krijgen.
Voor iRacing is 5 klassen te veel in een race. Je ziet hoe moeilijk het nu al is om goede verhoudingen te krijgen.
Zo, net ff de setups van afgelopen week geupload. Erg handig zo'n online archief
Cube Nuroad Race (2022)
Programma van morgenavond is aangepast naar DP @ Zandvoort.
60 min prac, 25 min Q, 35 min race.
60 min prac, 25 min Q, 35 min race.
Nja, de F1 van kwart over 4 was de eerste drama race in een hele tijd... Lap 4 wil ik de zwalkende gast voor me voorbij, maar ben te voorzichtig en raak het gras (geef teveel ruimte) schuif langs de muur en niet meer drivable...
Hij had schade van een eerdere aanrijding van zo ongeveer de gehele top 4.... (echter konden 2 man nog gewoon door).
Nja, schade viel mee door de 2 eerdere uitvallers. Nu eerst de half 6 Indy race, daarna misschien de F1 van kwart over 6 of eerst maar even eten
#edit
Wat een drama was die Indycar race ik word 2x geraakt buiten mijn schuld om, en ik schakel 1 iemand uit in de laatste chicane omdat ie iets meer remt als ik verwacht... Tevens een bak offtracks en flinke - SR.... Als die gast me niet raakt bij inhalen voor P2 en wat ruimte laat voor mij, wordt ik gewoon 2e zonder veel problemen, maar door die inhaalactie verlies ik wat plekken
http://members.iracing.co...onid=5190371&custid=61620
Hij had schade van een eerdere aanrijding van zo ongeveer de gehele top 4.... (echter konden 2 man nog gewoon door).
Nja, schade viel mee door de 2 eerdere uitvallers. Nu eerst de half 6 Indy race, daarna misschien de F1 van kwart over 6 of eerst maar even eten
#edit
Wat een drama was die Indycar race ik word 2x geraakt buiten mijn schuld om, en ik schakel 1 iemand uit in de laatste chicane omdat ie iets meer remt als ik verwacht... Tevens een bak offtracks en flinke - SR.... Als die gast me niet raakt bij inhalen voor P2 en wat ruimte laat voor mij, wordt ik gewoon 2e zonder veel problemen, maar door die inhaalactie verlies ik wat plekken
[ Voor 33% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-03-2012 18:12 ]
Ik zat toevallig even mee te spieken. Die actie van je in de busstop was niet heeeeel handigHoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:21:
#edit
Xbox
Ik weet niet waarom ik hem nog 2 keer raakte, ik stond toch echt op de rem... Misschien door de curb die daar lag of ik rolde toch iets door. Misschien dat hij terugrolde? Maar handig was het niet, helemaal waar. Echter een ronde eerder toen hij mij inhaalde gaf hij echt 0 ruimte en moest k door het gras, daarom zat ik zo dicht op hem, hopend op een fout, en toen hij die maakte (al dan niet door die trage wagen langs de baan) raakte ik hem. Ik heb me 100x geëxcuseerd maar hij reageerde niet meer, ook prima dan.BM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:25:
[...]
Ik zat toevallig even mee te spieken. Die actie van je in de busstop was niet heeeeel handigal begrijp ik wel wat er gebeurde. Dat je 'm daarna nog 1 of 2 keer raakt vond ik wel een tikje vreemd
Wat er die ronde daarvoor gebeurde heb ik niet gezien, schakelde net voor jouw ongelukje in. Je hebt je idd netjes geexcuseerd, en hij had ook wel wat nettere taal mogen gebruiken. Achja, shit happensHoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:55:
[...]
Ik weet niet waarom ik hem nog 2 keer raakte, ik stond toch echt op de rem... Misschien door de curb die daar lag of ik rolde toch iets door. Misschien dat hij terugrolde? Maar handig was het niet, helemaal waar. Echter een ronde eerder toen hij mij inhaalde gaf hij echt 0 ruimte en moest k door het gras, daarom zat ik zo dicht op hem, hopend op een fout, en toen hij die maakte (al dan niet door die trage wagen langs de baan) raakte ik hem. Ik heb me 100x geëxcuseerd maar hij reageerde niet meer, ook prima dan.
Net even de iRacing Legends Cup weer geprobeerd (moet toch een keer van die rookie oval license af), maar wat een drama.... goed besluit dat iRacing de rookie class bij de ovals gaat reorganiseren. Deze combi is echt killing. De Legends Fords is een knap tricky wagentje, en dat op zo'n extreem korte oval als Lanier... vragen om problemen. Dit keer veroorzaakte ik ze zelf mede, maar anders is netjes rondgaan nog echt lastig zat.... Nog 0.07 SR voor promotie...
Xbox
Ging de F1 van 18:15 official Hoogie? Denk je dat die van 20:15 ook nog veel mensen trekt?
Dan kan je beter nog een paar time trials doen.BM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:22:
[...]
Wat er die ronde daarvoor gebeurde heb ik niet gezien, schakelde net voor jouw ongelukje in. Je hebt je idd netjes geexcuseerd, en hij had ook wel wat nettere taal mogen gebruiken. Achja, shit happens
Net even de iRacing Legends Cup weer geprobeerd (moet toch een keer van die rookie oval license af), maar wat een drama.... goed besluit dat iRacing de rookie class bij de ovals gaat reorganiseren. Deze combi is echt killing. De Legends Fords is een knap tricky wagentje, en dat op zo'n extreem korte oval als Lanier... vragen om problemen. Dit keer veroorzaakte ik ze zelf mede, maar anders is netjes rondgaan nog echt lastig zat.... Nog 0.07 SR voor promotie...
Dat is eigenlijk zo'n gek idee nog niet....Niellie41 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:53:
[...]
Dan kan je beter nog een paar time trials doen.
Xbox
Ja die was official. En de 20:15 even kiijken...NickThissen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:37:
Ging de F1 van 18:15 official Hoogie? Denk je dat die van 20:15 ook nog veel mensen trekt?
15 man nu.
Net klaar met de Indy, wat een leuk ding op spa
http://members.iracing.co...onid=5190962&custid=61620
5e met maar 1 offtrack
Nou, succes danHoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:10:
[...]
Ja die was official. En de 20:15 even kiijken...

Dit topic is gesloten.