iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.192 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Nou, succes dan ;) Mijn laatste kans op een finish deze week haha. Vierde poging O-)
Ook mijn laatste kans. Die van 18:15 was niet veel soeps....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Tweet van iRacing:
RT @iracingmyers: Just signed @DoningtonParkUK today. Working on other tracks to plan a UK scan trip for @iRacing including @SilverstoneUK

Donnington komt er aan en Silverstone krijgt waarschijnlijk een re-scan!

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 12-03-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Donnington in iRacing & Silverstone update:
https://twitter.com/#!/iRacing/status/179284110131478528 ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Too slow Joep! Net als op de baan!

:+ :D

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 12-03-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ach als jij dat belangrijk vind om hier te melden, geniet er van ;)
Maar ik check mijn twitter 1x per dag tijdens de avond koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
Nah, kost je 100 rondjes timetrial (:+) maar dan heb je ook wat. Rookie 3.45, dus even wachten tot de promotieronde en dan eindelijk van die vervelende rookie oval license af.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De F1 was leuk :D
Samen met Nick (die in T2 er weer eens langs ging :+ ) helemaal van achteraan naar voren gereden:
http://members.iracing.co...onid=5191224&custid=61620

Nick was 4e en ik 6e. Ik heb wel de laatste 7 rondjes mega fuel lopen sparen, want ik kwam op 7 ronden te gaan 0.2 ronde tekort. Ging over de streep met 0.1 kg in de tank en flink sputterend....

Maar 2 off-tracks :) en een massive +0.85 SR :D

Ik stop ermee voor vandaag, F1, Indy, eten, Indy en weer F1 is wel genoeg voor een avond.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:16:
Tweet van iRacing:
RT @iracingmyers: Just signed @DoningtonParkUK today. Working on other tracks to plan a UK scan trip for @iRacing including @SilverstoneUK

Donnington komt er aan en Silverstone krijgt waarschijnlijk een re-scan!
pffff nieuwe silverstone vind ik niet goed :( donnington is wel :9~

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:44:
Nah, kost je 100 rondjes timetrial (:+) maar dan heb je ook wat. Rookie 3.45, dus even wachten tot de promotieronde en dan eindelijk van die vervelende rookie oval license af.
Zo ben ik ook van mijn rookie licentie op de ovals afgekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:16:
De F1 was leuk :D
Samen met Nick (die in T2 er weer eens langs ging :+ ) helemaal van achteraan naar voren gereden:
http://members.iracing.co...onid=5191224&custid=61620

Nick was 4e en ik 6e. Ik heb wel de laatste 7 rondjes mega fuel lopen sparen, want ik kwam op 7 ronden te gaan 0.2 ronde tekort. Ging over de streep met 0.1 kg in de tank en flink sputterend....

Maar 2 off-tracks :) en een massive +0.85 SR :D

Ik stop ermee voor vandaag, F1, Indy, eten, Indy en weer F1 is wel genoeg voor een avond.
Jaa die was leuk :D Was 3e trouwens Hoogie ;)

Ik ging in T2 eerste lap inderdaad net iets te wijd (hoewel er wel iemand naast me zat was dat gewoon m'n eigen stomme fout), bandje off track en om niet te spinnen maar rustig eraf gereden. Toen vanaf P14 of iets dergelijks kunnen 'restarten' en dat ging best aardig :) Flink wat mensen ingehaald en helemaal tot P3 gereden. Inhalen ging wel erg makkelijk deze race in T1 moet ik zeggen, elke keer binnenbocht nemen (niet eens heel veel overlap) en m'n voorganger remt heel vroeg zodat ik niet eens de binnenbocht hoef te houden. Vorige races namen ze gewoon de buitenbocht en hadden ze dus veel meer snelheid mee waardoor dat toch een stuk lastiger was.
Ook nog iemand in de pits ingehaald, van -1 naar +1 in de pits gegaan (dat was wel even slikken, bang dat ik weer te weinig had getankt), en bij het uitkomen zat hij "in" mijn auto. Hij koos eieren voor z'n geld en remt vlak voordat onze auto's weer solid worden, maar ik wist eigenlijk niet goed wat ik moest doen, zo close had ik nog nooit gepit. Is het te brutaal dat ik gewoon door rij als ik maar 50% voor hem zit (hij zat met z'n voorbanden in mijn achterbanden zoiets) en dat ik er maar van uit ga dat hij wel remt? Neem toch aan dat ik wel die plek gewoon verdien, ik kom immers gewoon sneller m'n pitbox uit... En in het echt in de F1 zie je ook wel eens iemand zo brutaal vlak voor iemand de pit box uitkomen en dan moet die wat al op z'n pit limiter rijdt toch ook gewoon remmen?

Hoogie, je had me trouwens niet zo snel voorbij hoeven laten hoor, had wel leuk gevonden om even te vechten :p Als ik dan naast je had gezeten (draften op de straight is heel effectief dus dat is niet zo moeilijk) had je dan alsnog kunnen inhouden als je me perse voorbij wil laten :+

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 12-03-2012 22:01 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net even een aantal rondjes gereden met de Corvette @ Sebring.
Voor het eerst echt serieus met deze auto gereden.
Erg vermakelijk. Wel 2,5 sec. verschil tussen mijn Optimal en Best lap.
Ik heb wel moeite met de auto op de baan te houden EN niet me de 'piep' te schrikken als er opeens een HPD zonder te toeteren langsknalt.
Eens zien of ik in de drukke tijd qua werk (en tuin) tijd heb om eens een fixed race te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:59:
[...]
Hoogie, je had me trouwens niet zo snel voorbij hoeven laten hoor, had wel leuk gevonden om even te vechten :p Als ik dan naast je had gezeten (draften op de straight is heel effectief dus dat is niet zo moeilijk) had je dan alsnog kunnen inhouden als je me perse voorbij wil laten :+
Sorry dat ik je plek fout had, 3e it is :)

Ja, ik heb nu totaal 40 rondjes gereden op deze baan (incl. deze 30 lap race), en wilde niet dat je me eraf zou tikken omdat ik ergens vaag rem... Je kwam ook wel erg snel dichterbij, en dacht dat aanhaken me misschien dichterbij de voorgangers zou brengen (dat klopte ook wel). echter gebruikte ik de Jacob Nielsen Spa setup, en die had wat weinig fuel voor stint 1 (en na tanken ook voor stint 2) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Erg lekkere race op Spa met de Indycar. Heerlijke combinatie. Gestart vanaf P3. Bij de start lette P2 niet op, waardoor ik hem in haal in La Source. Vervolgens 15 rondjes echt op de max gereden om Luca Rizzo bij te houden, maar die bleek geen enkel foutje te maken. Kon keurig op 1-1,5 seconde blijven totdat ik wat foutjes begon te maken.

http://members.iracing.co...onid=5191633&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Requiem19 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:18:
Erg lekkere race op Spa met de Indycar. Heerlijke combinatie. Gestart vanaf P3. Bij de start lette P2 niet op, waardoor ik hem in haal in La Source. Vervolgens 15 rondjes echt op de max gereden om Luca Rizzo bij te houden, maar die bleek geen enkel foutje te maken. Kon keurig op 1-1,5 seconde blijven totdat ik wat foutjes begon te maken.

Knap Tim wel de snelste rondetijd!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bots!
Weer een 1-2 in de Carburator Cup. We startten niet echt bij elkaar in de buurt, maar we konden elkaar toch vinden in de race en verder onze kans zitten afwachten. We moesten er voor zorgen dat de motoren niet te warm werden met het pushen en door op het moment aan te vallen konden we leiding over nemen.

http://members.iracing.co...onid=5191838&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 18:26

derx666

mecker ende blaet

Requiem19 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:18:

Netjes Tim! Had vanmiddag zelf eens wat rondjes getest met de fixed. Was de eerste keer met de indy op Spa, en kwam na een ronde of 5 tot 2:03.99. Veel langzamer dan het normale veld natuurlijk, en had verder ook geen tijd om een race te rijden, dus ik heb het erbij gelaten. Maar ik vond hem wel prettiger rijden dan bv. de SM. Wellicht iets om volgend seizoen naar te kijken icm met de Skip.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:13:
Net even een aantal rondjes gereden met de Corvette @ Sebring.
Voor het eerst echt serieus met deze auto gereden.
Erg vermakelijk. Wel 2,5 sec. verschil tussen mijn Optimal en Best lap.
Ik heb wel moeite met de auto op de baan te houden EN niet me de 'piep' te schrikken als er opeens een HPD zonder te toeteren langsknalt.
Eens zien of ik in de drukke tijd qua werk (en tuin) tijd heb om eens een fixed race te proberen ;)
Ik had de grootste moeite om de HPD op snelheid te krijgen.... geen idee wat er uiteindelijk gereden werd, maar toen ik weg ging zat ik een ruime 2,5 seconde achter Kevin.... en we reden beiden met Q fuel op dat moment. Niet goed :)

Nu is Sebring sowieso niet mijn sterkste baan (teveel bochten waar ik net ff teveel curb mee pak), maar dit verschil was echt te groot. Nu nog eens zien wat ik deze week ga rijden... SM rijd op Suzuka geloof ik, en dat is me eigenlijk net ff een te lange baan voor die auto, net als Spa :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet niet of ik er vanavond bij ben in de DP op Zandvoort, vind het nog steeds een echt verschrikkelijke baan, dus misschien dat ik of wat anders ga rijden, of eens ouderwets een filmpje ga pakken (lang geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik reed gisteren in de vette een 1.57 met race fuel. Maar dan zit ik nog steeds 5 sec van de top af. Komende dagen maar eens kijken of ik die seconden ergend nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:09:
Ik weet niet of ik er vanavond bij ben in de DP op Zandvoort, vind het nog steeds een echt verschrikkelijke baan, dus misschien dat ik of wat anders ga rijden, of eens ouderwets een filmpje ga pakken (lang geleden)
Gewoon aansluiten. Als je Barber kan moet je Zandvoort ook kunnen masteren. :) En anders helpen we je wel. Duwen je wel door de bochten. ;) Films kijken kan altijd nog.

Deze week wel een druk weekje zo denk ik. Lotus79 op Spa, Mustang op Zandvoort en dan nog men standaard series: Grand AM op Homestad, Ford GT op Sebring en Trucks op Pocono.

Pfff dat word tijd zoeken ergens. :)

Heb de Fixed Nationwide uit schema gegooid. Word mij veel te veel in gebeukt. Verlies er alleen maar Ir en SR mee die ik nu net met de Trucks omhoog had gewerkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren eerste maal daytona .... wat was dat fun seg, Dabelg had mij wat tips meegegeven en liggen pushen ... en zo begonnen wij aardig rond te gaan ... volgende practice die ik doe hing er ene Peter foto achter mij te pushen .. één woord ZALIG ... rondje 45 half maar bij de switch veel te veel volk tegen gekomen en dus viel alles in duigen ... nadien nog wat met andere mensen liggen testen maar het lastigste is echt zelf pushen ... een vak appart .... het zal nog veel oefening vergen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
derx666 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:56:
[...]

Netjes Tim! Had vanmiddag zelf eens wat rondjes getest met de fixed. Was de eerste keer met de indy op Spa, en kwam na een ronde of 5 tot 2:03.99. Veel langzamer dan het normale veld natuurlijk, en had verder ook geen tijd om een race te rijden, dus ik heb het erbij gelaten. Maar ik vond hem wel prettiger rijden dan bv. de SM. Wellicht iets om volgend seizoen naar te kijken icm met de Skip.
Wij hebben dezelfde smaak :). SM vind ik na de update 10x niets. Indy rijdt wel realistisch(er). Afhankelijk van het circuit zal ik vaker de Indy fixed gaan doen. Makkelijk, weinig practice nodig en lekker korte races. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:09:
Kom op!
Gewoon meedoen. ;)
Niellie41 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:38:
Ik reed gisteren in de vette een 1.57 met race fuel. Maar dan zit ik nog steeds 5 sec van de top af. Komende dagen maar eens kijken of ik die seconden ergend nog kan vinden.
Ik weet nog niet wat ik fout doe met de Vette. Maar ik zal eerst maar eens hoop km's er mee moeten maken om er beter mee rond te komen.
Ik dus 7 sec. vanaf de top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:23:
gisteren eerste maal daytona .... wat was dat fun seg, Dabelg had mij wat tips meegegeven en liggen pushen ... en zo begonnen wij aardig rond te gaan ... volgende practice die ik doe hing er ene Peter foto achter mij te pushen .. één woord ZALIG ... rondje 45 half maar bij de switch veel te veel volk tegen gekomen en dus viel alles in duigen ... nadien nog wat met andere mensen liggen testen maar het lastigste is echt zelf pushen ... een vak appart .... het zal nog veel oefening vergen ..
Ik wil jou en wim best wat tips geven in een practice sessie. We moeten maar eens kijken wanneer we alle drie online zijn :)
Ik ben (raar om het van mezelf te zeggen:p) best een goede pusher dankzij tips van Joey, Jarno en Fabian.
Laatst had ik mezelf naar P1 gepushed iemand anders naar P2 in een practice. Terwijl de andere rond zat te sukkelen in P8/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb jij nog tips voor mij met de Vette?
Ik heb in ieder geval het idee dat ik te netjes rij (dus te strak / vroeg insturen), waardoor ik te laat op het gas kan. En dat is volgens mij killing met die auto aangezien ie vooral hard rechtuit kan...
Ik zal eens een (voor mij doen) goed rondje saven en wil jij dan eens kijken wat er te verbeteren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ja is goed :)
Het is gewoon slow in - fast out zoals bij elke andere GT auto :p Verder moet je de auto gewoon en de lijnen leren. Ik heb nu 6 weken alleen maar in de Corvette gereden en ik begin hem nu wel te kennen.
Hier is een filmpje van het echte werk, misschien helpt dit een beetje:

Alleen moet ik nog leren om de setup van de auto te verbeteren, want volgens mij kan ik daar nog veel tijd in vinden. Ik vind het echt moeilijk om van scratch een setup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jah die GT bakken met veel pk's zijn ff wennen met rijden. Had vorige week met die vriend van mij ook aardig wat getest met de Ford V8 (hij houd wel van auto's met teveel PK). Ook een bruut beest maar je moet er gewoon anders mee rijden. Slow in fast out werkt meestal goed. :) Maar veel oefenen helpt zeker. Tijden van ons lagen ook nog ver van de top tijden in de serie.
Trouwens ook nog de Silver Crown op een road course getest. Maar dat is helemaal idioot. PK gewicht verhouding is idioot bij dat ding. Wel lachen om daar een clean rondje mee proberen te rijden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:11:
[...]

Ik wil jou en wim best wat tips geven in een practice sessie. We moeten maar eens kijken wanneer we alle drie online zijn :)
Ik ben (raar om het van mezelf te zeggen:p) best een goede pusher dankzij tips van Joey, Jarno en Fabian.
Laatst had ik mezelf naar P1 gepushed iemand anders naar P2 in een practice. Terwijl de andere rond zat te sukkelen in P8/9.
ik weet dat jij goed kunt pushen. probleem met daytona is op die S/F straight de push te houden en niet naast de wagen te komen omdat de gast die pushed daar een enorme boost krijgt en de auto begint te zwenken. ( dit heb ik nog niet onder de knie, de bochten begint aardig te lukken)
Ik zeg nu niet dat oval racen even goed is als road, maar man die superspeedways is verslavend. Begin steeds meer intresse te tonen in oval racen. en laat maar iets weten Niel ben altijd na 20u online tot ong 22u (tenzij social life)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als pusher moet je zorgen dat je nog iets langer instuurt bij het uitkomen van de bochten, zodat je precies achter de voorganger blijft.
En bij de bocht op S/F moet je iets eerder insturen dan je voorganger, dan zit je in de bocht ook achter de auto.
Nog een tip, niet naar de achterbumper kijken van de voorganger, want dan ga je de hele tijd reageren op zijn bewegingen. Je kan beter langs de auto kijken, dan stuur je veel stabieler.

Ik zal vanavond even kijken of ik op Daytona ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:10:
Als pusher moet je zorgen dat je nog iets langer instuurt bij het uitkomen van de bochten, zodat je precies achter de voorganger blijft.
En bij de bocht op S/F moet je iets eerder insturen dan je voorganger, dan zit je in de bocht ook achter de auto.
Nog een tip, niet naar de achterbumper kijken van de voorganger, want dan ga je de hele tijd reageren op zijn bewegingen. Je kan beter langs de auto kijken, dan stuur je veel stabieler.

Ik zal vanavond even kijken of ik op Daytona ben.
er is geen daytona zeker, carburetor cup switched :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Talladega is ook een SuperSpeedway, alleen net iets breder/groter. Het principe is daar het zelfde. Anders zijn er nog genoeg hosted sessies met Daytona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:17:
Talladega is ook een SuperSpeedway, alleen net iets breder/groter. Het principe is daar het zelfde. Anders zijn er nog genoeg hosted sessies met Daytona.
ok tot straks dan zorg wel dat Bert /aaikman ook online komt :p

nogeens mercie dat je dat wil doen he ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wie gaat er deze week Oulton Park met de Skip ook onveilig maken?

Ik heb net de eerste practice rondjes gereden. Dat waren best pittige rondjes :). Erg moeilijke baan, met veel hobbels en kleine hoogteverschillen die de auto onstabiel maken. Gecombineerd met een aantal blinde snelle bochten en je hebt één van de technisch moeilijkere circuits op de kalender. Ik kwam in ieder geval tot 1.47.5, maar moet vooral werken aan de consistentie.

Bocht 3, snelle linkshander, blijft moeilijk. Door de elevation drop verlies ik 5 van de 10 x de achterkant daar. Ook de snelle volgas linker naar die caroussel blijft lastig. Iets te laat insturen en je bent hem kwijt. Een hele race op deze baan wordt geen sinecure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:27:
Wie gaat er deze week Oulton Park met de Skip ook onveilig maken?

Ik heb net de eerste practice rondjes gereden. Dat waren best pittige rondjes :). Erg moeilijke baan, met veel hobbels en kleine hoogteverschillen die de auto onstabiel maken. Gecombineerd met een aantal blinde snelle bochten en je hebt één van de technisch moeilijkere circuits op de kalender. Ik kwam in ieder geval tot 1.47.5, maar moet vooral werken aan de consistentie.

Bocht 3, snelle linkshander, blijft moeilijk. Door de elevation drop verlies ik 5 van de 10 x de achterkant daar. Ook de snelle volgas linker naar die caroussel blijft lastig. Iets te laat insturen en je bent hem kwijt. Een hele race op deze baan wordt geen sinecure...
Vorig seizoen waren dit mijn enige races in de Skip. HEERLIJKE combo toendertijd :) Goed dat je het zegt, zeker even proberen of we dat ding nog rondkrijgen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Na wat verder oefenen nu op 1.46.7, met opt van 46.3. Moeilijke blijft om rondje na rondje stabiel in de 46 te blijven zonder de auto af te schrijven.

Ik heb van het iRacing forum een setup geplukt die redelijk goed werkt: 59bb/3 perch/6arb, 131kpa voor, 138 kpa achter. Dit is een vrij stabiele setup waar je ook hard mee kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Requiem19: let vooral ook op de temperatuur en het slijtpatroon van de achterbanden. Ik heb gemerkt dat ze dit seizoen een lagere druk nodig hebben om gelijkmatig te slijten. Met te hoge druk wordt je contactpatch te klein en verlies je na een aantal ronden wat grip achter.
bb is heel persoonlijk, maar hangt vooral ook samen met je perch. Een hogere perch betekent meer camber, wat weer betekent dat je op de rechte stukken (en dus ook met remmen) een kleinere contactpatch hebt. Met veel bb naar voren kan het zijn dat je voor te snel lockt. Als je meer perch zet, kan het zijn dat je de bb iets verder naar achteren moet zetten.

Ik heb dit seizoen nog niet gereden op oulton met de Skip, maar vorig seizoen heb ik me daar wel vermaakt. T3 (eigenlijk T4) linksaf is liften op entry en met gas spelen om er doorheen te komen. Heel veel verlies je niet op dat kleine stukje door iets langzamer te gaan, maar je kunt het daar wel heel makkelijk verprutsen :)
Een goeie exit van de chicane is veel belangrijker.

Waar ik altijd moeite mee heb is de laatste bocht. Daar ben ik afgelopen seizoen een aantal keren tijdens de races gespind door of te ver uitkomen en net het gras te raken, of door te snel te hard op het gas te gaan... Ik vind die vooral erg tricky om snel te doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:21:
[...]

ok tot straks dan zorg wel dat Bert /aaikman ook online komt :p

nogeens mercie dat je dat wil doen he ;p
Mercie Niel ... ik ga ook online zijn rond 20u en dan testen wij met z'n 3'en, of meer als er nog geinteresseerde zijn dat pushen eens ... idd verslavend want ik dacht gisteren eens gewoon een half uurtje te rijden maar het zijn er 2 geworden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Geen probleem Aaikman en Dabelg. Ik vind het leuk dat jullie zo enthousiast zijn :D
Als je met iemand samenwerkt dan geeft dat zo'n kick als je dan samen 1-2 wordt. Dan maakt het me ook niet uit als ik 2e wordt, want we hebben het samen gedaan en ik vind het super gaaf om te doen.
Eigenlijk maakt het niet uit om welke positie het gaat. Als je samen een ander paar verslaat op de finish geeft dat echt een kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Zal er deze avond weeral niet bij zijn. Had graag de DP meegereden en ook even mee geoefend met Niellie en de andere belgen op Tally.

Ach ja... andere keer maar weer.

Ben benieuwd of de Ford GT met fixed setup op Sebring te doen is. Zal pas morgen of donderdag eerste rondjes kunnen afleggen vrees ik.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die Lotus 79 is een behoorlijk handje vol op Spa... Reed net 2:04.0 maar dat was met een ietsje offtrack (geen tijdswinst) :(

Misschien nog maar even oefenen.
Overigens mijn setup voor dat ding (van forum, adjusted voor stabielere wagen en racefuel):
http://www.mediafire.com/?69qrfd07cebc19k

(hij bottomed wel nog uit met veel fuel op bepaalde stukjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:
Die Lotus 79 is een behoorlijk handje vol op Spa... Reed net 2:04.0 maar dat was met een ietsje offtrack (geen tijdswinst) :(

Overigens mijn setup voor dat ding (van forum, adjusted voor stabielere wagen en racefuel):

Je weet dat we een setup site hebben hey. ;)

Heb er de setup geupload waar ik gister in de Lotus racing school een 2.03.4 mee ree. Zit zeker een 2.02 in want die 2.03.4 was nog niet perfect. En degene die de setup sharede had er ook een 2.02.0 mee gereden. Heb ook nog een setup van degene die een 2.01.0 ree maar heb die zelf nog niet getest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:59:
Geen probleem Aaikman en Dabelg. Ik vind het leuk dat jullie zo enthousiast zijn :D
Als je met iemand samenwerkt dan geeft dat zo'n kick als je dan samen 1-2 wordt. Dan maakt het me ook niet uit als ik 2e wordt, want we hebben het samen gedaan en ik vind het super gaaf om te doen.
Eigenlijk maakt het niet uit om welke positie het gaat. Als je samen een ander paar verslaat op de finish geeft dat echt een kick.
Zal ik ook meedoen?

The Super Speedway master himself :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:28:
[...]

Je weet dat we een setup site hebben hey. ;)
Owhja :+ Even aanmelden straks
Tevens komt deze van het forum, iemand die er 2:00.8 mee reed geloof ik, echter was die zonder aanpassing echt niet te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep daarom had ik die snellere setup nog niet getest. Erik nixon die de setup die ik geshared heb gaf zij dat die hem rijdbare setup geshared had. Non allien. :) 2.02 is ook snel hoor zijn er volgens mij maar een handje vol die onder de 2.02 kunnen rijden. Ik had iig de 14de tijd overal van 62 man in de practise met die 2.03.4.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:28:
[...]

Zal ik ook meedoen?

The Super Speedway master himself :p
Krijgen we een masterclass van de meester :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik dacht, Indycar op Indianapolis, leuk...
http://members.iracing.co...onid=5197470&custid=61620

Meer cautions dan groen, en ik wordt er 2 laps voor het eind vanaf getikt door een fokking achterligger (Craig) die in het midden van de baan blijft rijden als wij (top 3) er door willen, vervolgens spint ie en neemt ie me mee :( Niet eens een sorry ofzo. Hij had duidelijk damage, want hij reed rondjes 45 hoog :( Ik ben klaar met Indy Fixed voor deze week als het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:

Die Lotus is idd wel leuk :) Net even half uurtje ofzo met jouw setup gereden. Kwam so far tot een 2:05.1, maar die was niet clean. (edit: volgens iracing wel dus :p) Wel leuk dat je bij elk rondje wel weer een andere plek vind waar je 1 a 2 tienden vandaan kunt halen :)
Ik begon met 2:09 ofzo met het idee redelijk op de limiet te zitten :+

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 13-03-2012 20:00 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik pak even de Carb Cup race mee van 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb nog even met de HPD zitten oefenen maar nog steeds niet onder de 47.7 gekomen. Er rijden mensen die zetten 44 hoog op de klok dus dat is wel een flink verschil zeg. Nu zat ik wel met mensen in de practice net die ik in de race wel vaker tegenkom en waar ik normaal niet van win, en ik had nu wel een snellere tijd, dus echt langzaam is het ook weer niet... Maar m'n optimal is nog een seconde beter dus dat moet beter! Maar als ik bijvoorbeeld een 46.2 kijk van iemand anders dan zie ik gewoon echt niet waar hij die tijd wint. Normaal zie ik dat wel gauw maar nu lijk ik alles goed te doen en kom ik er toch lang niet aan... Toch maar eens iSpeed gaan aanzetten dan.

Ook heb ik veel problemen met spinnen bij het optrekken uit een langzame bocht. Heb de ballast wat naar achter verplaatst (-40mm), dat helpt wel maar het probleem is niet helemaal weg. Als het zo blijft gaat me dat de kop kosten in de race, als ik rustig rondjes rij gaat het wel maar zodra ik teveel ga pushen gaat het vroeg of laat mis...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waar is iedereen??????
8 stemmers voor dp @ z'voort en we zijn met 4 man waarvan er 3 hiervoor gestemd hebben!!!!
Kom op, JOINEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik was even de Skip race aan het doen (en niet voor gestemd als excuus :+ )

In ieder geval mooi 6e en als Patrick niet in de eerste bocht die divebomb had gemaakt was ie ook nog eens helemaal clean geweest. Nu 1 offtrack om hem te ontwijken...
http://members.iracing.co...onid=5198443&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik denk dat we een ander dinsdag programma moeten doen of laten vervallen.
Opkomst is slecht en races met 3-5 man is niks.....
Van de week komt er wel een polletje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

tsja sorry, maar ik heb de DP niet, dus voor mij gaat hem dat niet worden :)Ik ga me dit seizoen vooral op de Skip concentreren in de weinige tijd die ik heb, en aangezien deze in de polls hier altijd slecht scoort zijn de dinsdagavond trainingen jammer genoeg voor mij niet weggelegd dit seizoen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een maand iracing proberen.
Door de ideale lijn weer te geven is iracing een stuk makkelijker geworden.
Alleen ik mis de automatische versnellingen nog, en het aanzicht van achteren.

Ik speel nu met xboxcontroller voor windows omdat ik daar meer gevoel bij heb dan mijn logitec driving force gt stuurtje. Weet iemand ook of ik beter voor de g27 had kunnen gaan??

Ik speel meestal practice omdat ik bang ben mensen online lastig te zullen vallen als ik steeds naast de baan schuif. Ik vind iracing de moeilijkste race game die ik tot nu toe gespeelt heb. Ik ben meer f1 2012, dirt 3, GTR evolution, gran turismo 5 gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
NickThissen schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:26:
Heb nog even met de HPD zitten oefenen maar nog steeds niet onder de 47.7 gekomen. Er rijden mensen die zetten 44 hoog op de klok dus dat is wel een flink verschil zeg. Nu zat ik wel met mensen in de practice net die ik in de race wel vaker tegenkom en waar ik normaal niet van win, en ik had nu wel een snellere tijd, dus echt langzaam is het ook weer niet... Maar m'n optimal is nog een seconde beter dus dat moet beter! Maar als ik bijvoorbeeld een 46.2 kijk van iemand anders dan zie ik gewoon echt niet waar hij die tijd wint. Normaal zie ik dat wel gauw maar nu lijk ik alles goed te doen en kom ik er toch lang niet aan... Toch maar eens iSpeed gaan aanzetten dan.

Ook heb ik veel problemen met spinnen bij het optrekken uit een langzame bocht. Heb de ballast wat naar achter verplaatst (-40mm), dat helpt wel maar het probleem is niet helemaal weg. Als het zo blijft gaat me dat de kop kosten in de race, als ik rustig rondjes rij gaat het wel maar zodra ik teveel ga pushen gaat het vroeg of laat mis...
Van dat spinnen heb ik niet zo'n last, blijft een kwestie van gewenning denk ik en het uitvogelen hoe voorzicht je met het gas moet zijn bij het uitkomen van de bocht.
Ik heb tot dusver alleen nog maar met de fixed setup (low fuel) gereden en net een Q gedaan en 46.3 gereden.
Ook reed ik nog een 45.7 maar die was net met zo'n nutteloos offtrack'je bij het uitkomen van T1 (optimal is 45.5 op het moment).

Bedenk trouwens ook dat de echt snelle tijden in de HPD allemaal met koude banden gereden worden.
Je krijgt echt een hoop extra grip als je je banden wat laat afkoelen naar zo'n 60 graden voor aanvang van je snelle ronde.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:04:

Ik speel nu met xboxcontroller voor windows omdat ik daar meer gevoel bij heb dan mijn logitec driving force gt stuurtje. Weet iemand ook of ik beter voor de g27 had kunnen gaan??

Ik speel meestal practice omdat ik bang ben mensen online lastig te zullen vallen als ik steeds naast de baan schuif. Ik vind iracing de moeilijkste race game die ik tot nu toe gespeelt heb. Ik ben meer f1 2012, dirt 3, GTR evolution, gran turismo 5 gewend.
No offence, maar gezien de lijst met games die je als laatste noemt vraag ik me af of iRacing wel he-le-maal de juiste game voor je is. Dat zijn toch meer games met een arcade insteek waar iRacing wat meer realisme beoogt.

Al staat me d'r iets van bij dat met een laatste update er een chase cam toegevoegd is, en volgens mij is ook automatisch schakelen wel mogelijk. Probeer in een offline sessie eens op f10 te drukken als je in de auto zit, volgens mij wisselt dat het camerastandpunt. Automatisch schakelen weet ik niet waar dat zou moeten zitten.

Houd er wel rekening mee dat als dat offline al werkt, je er geen enkele officiele online sessie mee zal kunnen joinen. Volgens mij zijn ideale lijn en auto-clutch zo'n beetje de enige assists die online worden toegestaan.

Ik zou je trouwens wel aanraden om zo snel mogelijk de xbox controller te ditchen, en terug te gaan naar een stuurtje. Xbox controller is een geweldig ding, maar elk stuurtje is beter als het om iRacing gaat imho.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:09:
Waar is iedereen??????
8 stemmers voor dp @ z'voort en we zijn met 4 man waarvan er 3 hiervoor gestemd hebben!!!!
Kom op, JOINEN!
Joep, excuses ... ik Dabelg en Niel hadden nog de carb cup meegenomen om 20u en nadien nog even een practice gedaan vandaar het later joinen. Maar dat oval rijden begint verslavend te werken :+ , alleen die wrecks zijn er soms te veel aan 8)7

Dp ging redelijk met 0 min practice toch nog ff een 1.33 in q en in race kon ik die pace ook rijden ... had hem wel redelijk vol gedaan ong 60l, mss dat dat wat op de tijden weegde anyway ... het zal pas voor vrijdag zijn dat ik nog eens rijd want een aantal drukken daagjes voor de boeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:04:

Meer gevoel in een controller? 8)7 geen wonder dat het te moeilijk voor je is. Iracing met een controller is een no go. dfgt is een goed stuurtje hoor. Dan heb je hem nie goed ingesteld. Zet hem eens op 900 graden.
Andere camera gaat niet komen en het schakelen is even wennen.

Iracing is het moeilijst omdat die het realistische spel is uit jou rijtje. F1, dirt en gt5 zijn niet echte sims. Gtr evolution komt dan nog t dichtste bij iracing.
Het is gewoon even dooe de appel heen bijten.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 14-03-2012 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:07:
[...]

Meer gevoel in een controller? 8)7 dfgt is een goed stuurtje hoor. Dan heb je hem nie goed ingesteld. Zet hem eens op 900 graden.
Andere camera gaat niet komen en het schakelen is even wennen.

Iracing is het moeilijst omdat die het realistische spel is uit jou rijtje. F1, dirt en gt5 zijn niet echte sims. Gtr evolution komt dan nog t dichtste bij iracing.
Het is gewoon even dooe de appel heen bijten.
Ik heb een DFGT (bevalt echt heel goed) en mijn instellingen zijn als volgt.

Logitech Profiler:
Stuur: 180 graden
De centering spring UIT <-- Deze is heel belangrijk

iRacing:
Configuratie doorlopen en zorgen dat iRacing ook 180 graden ziet als draaicirkel van je stuur.
Als je de standaard pedalen hebt, de brake slider op tussen de 2 en 3,5 ofzo (ik had hem op 3,5 maar dat is persoonlijke voorkeur)

Je kan wel kiezen voor een iets grotere draaihoek (bijv. 270 graden ofzo), maar zorg dan dat iRacing diezelfde aantal graden ziet in die configuratie

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-03-2012 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Hoogie, zet het stuur eens op 900 graden in windows en iracing. Iracing zet de steerlock van zelf goed. Dan stuurt het veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:28:
Hoogie, zet het stuur eens op 900 graden in windows en iracing. Iracing zet de steerlock van zelf goed. Dan stuurt het veel beter
Ik zal het nogmaals proberen, maar vorige keer voelde dat om een of andere reden niet lekker aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Vooral op ovals is het veel beter. Op road merkte ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:35:
[...]

Ik zal het nogmaals proberen, maar vorige keer voelde dat om een of andere reden niet lekker aan
Ik heb ook een tijdje liggen klooien met die instelling op mijn G27. uiteindelijk heb ik die fixed in windows geplaatst naar 900° en iracing neemt dit over nadat je terug calibreert normaal ... het is ff wennen want daarvoor zat ik op 360° te rijden ... maar die 900° is 10x beter wanneer je hem gewend bent en preciezer naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:19

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:17:
Ik denk dat we een ander dinsdag programma moeten doen of laten vervallen.
Opkomst is slecht en races met 3-5 man is niks.....
Van de week komt er wel een polletje....
Ja, de opkomst was magertjes. Ik was zelf ook later maar ik kan en wil het simpelweg tegenover m'n vriendin niet verantwoorden dat ik van 20:30 tot 22:30 boven zit te racen terwijl zij op de bank zit. Een uurtje vind ik prima, langer niet, ik joinde dus vlak voor de kwalificatie.

Ik denk dat de verdeeldheid gewoon te groot is en/of ons "clubje" te klein is. Je hebt al een paar mensen die de DP niet hebben en/of niks vinden, dan is er altijd wel iemand die het circuit van die week niks vindt en dan blijft er niet veel over. Dan laat ik de ovalrijders ook nog buiten beschouwing. Ik heb zo geen oplossing, behalve het clubje uitbreiden maar volgens mij had jij dat toch al gedaan Joep? (info posten op andere NL-talige fora)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik concentreer me nu alleen op de Corvette aan de road kant. Voor mij is het ook niet interessant om nu de DP te rijden.
De verdeeldheid is te groot op dit moment. Er zijn een paar die de Skip rijden, een paar die GT & Prototype en een paar die DP rijden (maar sommigen willen dan bepaalde ovals niet kopen). Ongeveer 4 mensen die de F1 doen. Het aantal echte oval racers is imo te verwaarlozen hier en die doen bijna altijd wel mee met de road trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, het is niet meer zoals 2 / 3 seizoenen geleden, dat bijna iedereen SM reed.
Ik denk dat we voor de komende weken wel eens een keer onze 'rookies' een plezier kunnen doen met een training in de Skip / SM (de nieuwkomers zorgen immers voor de inkomsten om onze trainingen te financieren).

Volgende week stem ik voor Indycar, want de Fixed is volgende week weer op een Roadcourse, en de race in Spa werd door best een aantal mensen gereden geloof ik (tevens is Indy Fixed net zo toegankelijk als SM, ook C-class namelijk).

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-03-2012 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik kon er gisteren niet bij zijn. Moest op restaurant omdat m'n vader jarig was. Lijkt me wel een goed excuus. ;)

ivm de DP : ik probeer zo veel mogelijk mee te doen. Vind het een hele leuke wagen. Voelt me een beetje aan als een opstapklasse na de radical. Races mee rijden doe ik voorlopig nog niet. Ga eerst beginnen met het bouwen van een raceframe met een goede zetel, hierna zal ik langere races kunnen rijden.

Als er niet genoeg animo is voor de DP voor een bepaalde track moeten we misschien overschakelen op een of andere vreemde combo fun-race? Legends bakje is altijd lachen. Of eens een multiclass oval race met de silverado en de impala of zo? Of eens een training / leersessie ivm setups?

Oval kant wil ik wel meer gaan rijden, maar rijd nu enkel nog maar proto & gt en dan nog enkel met de Ford GT. Heb blijkbaar een pak minder tijd als vorig seizoen want toen reed ik de radical, de mustang de V8 en soms de Silverado mee... als ik er zo op terugkijk weet ik niet waar ik de tijd vandaan haalde. Hoop dat er snel verandering in komt >:)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:03:
Als er niet genoeg animo is voor de DP voor een bepaalde track moeten we misschien overschakelen op een of andere vreemde combo fun-race? Legends bakje is altijd lachen. Of eens een multiclass oval race met de silverado en de impala of zo? Of eens een training / leersessie ivm setups?
Dit is een leuk idee! Maar dan zijn er ook maar 5-8 mensen die hier aan mee doen. Want veel mensen vinden ovals "maar rondjes rijden". :| (Al is dat al veel minder dan eerst, merk ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgende week dan misschien de Truck op Michigan :) (gouden combo wat mij betreft)
Road America vind ik toch niks , dus die zal ik dan ook niet missen , en mn schakelknop is nu wel echt kapot dus oval gaat dan toch stukken beter.

btw sorry dat ik er gisteren niet bij was , wilde er wel bij zijn maar was verhinderd.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:11:
[...]

Dit is een leuk idee! Maar dan zijn er ook maar 5-8 mensen die hier aan mee doen. Want veel mensen vinden ovals "maar rondjes rijden". :| (Al is dat al veel minder dan eerst, merk ik :))
mmm rondjes rijden ... ik heb toch een andere ervaring de laatste weken met oval rijden .... ik dacht idd ook dat is ff links draaien ... no way ... wat ik de laatste 2 dagen geleerd heb is dat je juist heel koel moet kunnen blijven in zo'n grote groep want anders ... pats en de muur in ... vind het ook tof maatjes op te zoeken waardoor je samen iets kunt bereiken ... mijn focus gaat vooral liggen bij Skip, DP en carburator cup ... ik rij graag met alles maar zoals ik de laatste dagen geleerd heb .. wil je ergens komen dan moet je focus maar max. op 2a3 klasses liggen ... voorheen reed ik echt een alle gaartje ...

We kunnen mss om de week een fun avondje houden waardoor je je idd eens kunt laten gaan ... daarom dat ik af en toe al eens overstap op indy fixed, v8 .... met die v8 heb ik vorige week ook al eens op brandshatch gereden .... bakke fun met gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:19

Arfman

Drome!

De verdeeldheid is nu al best groot en om nu maar "random fundingen" te gaan doen met onlogische combinaties (Legends op een road course bijvoorbeeld) vind ik persoonlijk niet interessant. Aangezien ik niet veel tijd heb "moet" een trainingssessie wel enigszins nut hebben. De DP vind ik redelijk vergelijkbaar met een HPD en Radical en dus vind ik het de moeite waard om daarmee te rijden.

Maar het gaat erom wat de meeste mensen willen, dan kan ik altijd nog bepalen of ik meedoe of niet :)
Bij ovaldingen zal ik sowieso afhaken, ik heb de meeste niet eens en al sowieso geen tijd om daarin te oefenen, buiten het feit om dat ik er ook niet veel aan vind.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu de aandacht toch een heeeeel klein beetje op de ovals ligt een vraag aan de meer ervaren oval rijders.
Als het goed is promoveer ik (over 2 weken) eindelijk uit de rookie class, en ik vroeg me af wat de meest gebruikelijke stap daarna is. Ik geloof niet dat ik een die-hard oval rijder zal worden, maar wil misschien wel wat meer gaan rijden en vroeg me af wat de handigste stap is. Zag dat 1 van de 3 D-classes volgens mij wat meer op shorttracks rijd. Dat is niet helemaal mijn ding, dus die valt imho al af.
1 serie rijd met fixed setups. Dat lijkt geen gekke keuze om mee te beginnen, toch?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De eerste weken waren er wel 12 of 14 man met de DP dus er moeten er genoeg zijn die de Riley hebben. Maar als mensen nu gewoon meer op de oficiele series willen richten kan dat maar vrees dat dan elke combinatie voor Dinsdag maar een paar man gaat opleveren. Ik vond het net wel leuk om iig op Dinsdag een race te doen met de Iracers hier. Gewoon voor de fun no stakes etc. Maar als er zo weinig hetzelfde vinden denk ik dat we anders gewoon de Dinsdag moeten droppen. Want zo met maar 6 man of zo word het wel erg saai. En ook zonde van het geld dat we er in gooien voor de sessie.

Dan wachten we wel weer met de fun racejes tot week 13.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BM schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:15:
Nu de aandacht toch een heeeeel klein beetje op de ovals ligt een vraag aan de meer ervaren oval rijders.
Als het goed is promoveer ik (over 2 weken) eindelijk uit de rookie class, en ik vroeg me af wat de meest gebruikelijke stap daarna is. Ik geloof niet dat ik een die-hard oval rijder zal worden, maar wil misschien wel wat meer gaan rijden en vroeg me af wat de handigste stap is. Zag dat 1 van de 3 D-classes volgens mij wat meer op shorttracks rijd. Dat is niet helemaal mijn ding, dus die valt imho al af.
1 serie rijd met fixed setups. Dat lijkt geen gekke keuze om mee te beginnen, toch?
Blijf rijden in de oval klasse waar je nu ook mee rijdt, en dan hoe saai het ook is heel defensief gaan rijden en je SR naar 4.0 of hoger krijgen. Dan de Silverado kopen en de eerste baan kopen, dan hier 4 races of timetrails mee rijden (wel boven een SR van 4.0 blijven) en je hebt meteen een C licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dutch3men schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Blijf rijden in de oval klasse waar je nu ook mee rijdt, en dan hoe saai het ook is heel defensief gaan rijden en je SR naar 4.0 of hoger krijgen. Dan de Silverado kopen en de eerste baan kopen, dan hier 4 races of timetrails mee rijden (wel boven een SR van 4.0 blijven) en je hebt meteen een C licentie.
+1

Zo heb ik het zelf ook gedaan. Voor iRacing nooit ook maar één rondje op een oval gereden. Vanaf de Silverado begon ik het echt leuk te vinden. Erg uitdagend (behalve de Superspeedways :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:
[...]

+1

Zo heb ik het zelf ook gedaan. Voor iRacing nooit ook maar één rondje op een oval gereden. Vanaf de Silverado begon ik het echt leuk te vinden. Erg uitdagend (behalve de Superspeedways :P).
+ 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dutch3men schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:23:
[...]

Ik ben nu rookie 3,4. Als ik promoveer word dat D2,4, dan met de Legends blijven rijden tot dat D4+ is, en dan in de Silverado stappen, dat is wat je bedoeld?
Daarmee sla je dus effectief de hele D klasse over?

In dat geval ga ik binnenkort nog maar wat timetrials doen mij SR nu alvast boven de 4 te krijgen, dan zakt ie straks ook wat minder ver terug.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Je kan beter de StreetStock doen als de SR boven de 3.0 is. Dan die blijven rijden tot de C.
Of je moet de Late Models rijden, die schijnen ook wel leuk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je kan voortaan ook de nationwide kopen en dan de oude cup B rijden in D klasse (krijg je er gratis bij). Fixed setup heeft die serie en volgens mij rijden die ook wel op wat grotere ovals. Weet alleen niet hoe die races zijn kwa gedrag op de baan. En je hebt meteen de Nationwide dus als je B klasse bent aan de oval kant.

En anders ff wachten tot volgend seizoen en kijken of het veel helpt dat dan de Legends advanced rookie zijn en je met de streetstocks op de 2 grotere ovals rijd.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-03-2012 13:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De oude Nationwide is wel OTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nice en ook Kimmo verslagen! Hij is ook heel snel. Hij rijdt ook in de TFR Cup en volgens mij wint hij wel elke race in de GT2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hij was Oulton nog aan het leren, gelukkig voor mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja maar aangezien je toch een fixed setup hebt is het princiepe van oval rijden er nog wel. En zo slecht was de OTM nu ook weer niet. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Erg knap Tim!! Jammer van de lage SOF, want anders had je wel lekker punten kunen scoren, maar het blijft erg lekker om te winnen! Zeker met kimmo erbij... Die heeft me al vaker het snot voor de ogen gereden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is Sebring toch een kut track als je door damage minder downforce EN topsnelheid hebt... Had een mini contactje in de remzone met iemand, meteen klein beetje top snelheid kwijt en in die snelle bochten moest ik twee keer zoveel remmen als normaal anders haalde ik ze gewoon niet.. Rest van de track was prima :/ Uiteindelijk nog te hard zitten pushen met damage, gras op en de muur in, maar goed die race was toch al verloren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 22:37
Ik vond het anders wel lekker gaan :+
Ik startte vanaf de pole in dezelfde race als Nick met Pierre Urbizu2 op m'n hielen.
In de tweede ronde maakte ik een foutje in Tower (T13) waar ik een fractie wijd ging en wat zand deed opstuiven.
Vervolgens wilde Pierre net even wat harder pushen denk ik om me in te kunnen halen waardoor hij zelf de hele achterkant verloor en de muur in spinde.
Toen even later ook m'n volgende achtervolger in de vorm van Johann Posell er wat later ook nog af ging in dezelfde bocht kon ik eigenlijk vrij relaxed naar de finish cruisen en de winst pakken :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes hoor.

Ik heb gister nog een Lotus79 wedstrijd op Spa gedaan. Mooie combinatie. Starte als 4de omdat ik nog geen kwalificatie had gereden. Zag al wel aan de kwalificatie tijden en de SOF in de room dat ik alleen van nr 1 en 2 tegenstand kon verwachten.
Dat gebeurde dus ook. Kon meteen na de start als 3de aansluiten alleen snee wel Eau rouge af waardoor ik weer ff in moeste houden en weer 4de was. :X Maar de nr3 was zo langzaam dat 2 bochten later ik al weer op 3 lag. Daarna richting nr 2 gereden en die onder druk gezet. Zag dat die slecht uit T15 kwam en kon hem in blanchimont naast hem zetten en uitremmen voor de chicane. :) Daarna nr1 onder druk gezet en nadat ik ook naast hem was gekomen door ook weer beter uit de bocht te komen. Liet hij mij de positie door gas terug te nemen. Denk dat die bang was SR rating te verliezen.
Daarna race uitgereden met beetje druk van achter tot die een foutje maakte en ik hem heel de wedstrijd op 10 seconde achter me had. Wel nog 2x eau rouge afgesneden :+ . Moet echt leren dat die Lotus daar nog redelijk goed stuurt op hoge snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:09:
Netjes hoor.

Ik heb gister nog een Lotus79 wedstrijd op Spa gedaan. Mooie combinatie. Starte als 4de omdat ik nog geen kwalificatie had gereden. Zag al wel aan de kwalificatie tijden en de SOF in de room dat ik alleen van nr 1 en 2 tegenstand kon verwachten.
Dat gebeurde dus ook. Kon meteen na de start als 3de aansluiten alleen snee wel Eau rouge af waardoor ik weer ff in moeste houden en weer 4de was. :X Maar de nr3 was zo langzaam dat 2 bochten later ik al weer op 3 lag. Daarna richting nr 2 gereden en die onder druk gezet. Zag dat die slecht uit T15 kwam en kon hem in blanchimont naast hem zetten en uitremmen voor de chicane. :) Daarna nr1 onder druk gezet en nadat ik hem ook naast hem had geprikt door ook weer beter uit de bocht te komen liet hij mij de positie door gas terug te nemen. Denk dat die bang was SR rating te verliezen.
Daarna race uitgereden met beetje druk van achter tot die een foutje maakte en ik hem heel de wedstrijd op 10 seconde achter me had. Wel nog 2x eau rouge afgesneden :+ . Moet echt leren dat die Lotus daar nog redelijk goed stuurt op hoge snelheid.
Netjes man. Die wagen is echt een flinke handvol daar. Welke setup gebruik jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De setup die ik op de setup site heb geupload. Met racefuel moet je hem wel iets hoger zetten. Ree gister met 61L maar denk dat je voor de zekerheid een klikje meer mee moet nemen. Ik had op de finisch nog maar 2L over. En ik heb in de tweede helft van de race wel wat brandstof proberen te besparen omdat ik zag dat het close ging worden.

Zal de race setup er ook wel ff op zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:14:
De setup die ik op de setup site heb geupload. Met racefuel moet je hem wel iets hoger zetten. Ree gister met 61L maar denk dat je voor de zekerheid een klikje meer mee moet nemen. Ik had op de finisch nog maar 2L over. En ik heb in de tweede helft van de race wel wat brandstof proberen te besparen omdat ik zag dat het close ging worden.

Zal de race setup er ook wel ff op zetten.
Thnx, de setup die ik heb (zelf aangepast van forum) is met racefuel nog te laag...
Wat voor tijden rijd jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Beetje of topic maar iemand dit al gezien. 8)

Zou ook wel iets zijn voor iracing. FF truck inscannen. :) Alleen SR regels moeten daar bij iets veranderen. Die races kan je niet rijden zonder contact. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 15-03-2012 11:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je zou ook moeten kunnen linken naar een enkele setup door hem te selecteren, maar ik zie dat dit niet meer lekker werkt... Straks eens even kijken hoe dat komt :p Sowieso zijn er nog flink wat dingen die niet goed werken. De grid moet eigenlijk ook niet alles opsplitsen in meerdere regels, dat leest zo lastig, maar ik kom er nog niet goed achter hoe ik dat voor elkaar krijg...
Verder zouden de setups ook in meerdere pagina's getoond moeten worden (max 25 per pagina ofzo) waar je dan doorheen kunt lopen, want straks staan er misschien wel honderden setups op en zal de site een stuk langzamer laden...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het werkt iig al. Finetunen kan altijd. :)

Denk ook wel dat mensen er iets aan hebben. Ik zet er iig alle setups die ik gebruik dit seizoen op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klopt...:)

Ik zie dat er weer flink wat nieuwe gebruikers zijn :D Even opletten: op het moment werkt het uploaden van een setup wel, maar je krijgt een foutmelding te zien. Aub niet de pagina verversen of het 6 keer opnieuw proberen, het werkt gewoon, foutmelding kun je negeren ;) Ik weet nog niet waar het aan ligt maar het zit ergens in de email notificatie. Misschien dat er een gebruiker tussen zit met een email adres wat niet werkt ofzo, dat moet ik nog even uitzoeken...

[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 15-03-2012 15:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep, opties voor als alles geod loopt zou zijn een download countertje en een rating. Dat mensen een setup kunnen waarderen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:07:
Yep, opties voor als alles geod loopt zou zijn een download countertje en een rating. Dat mensen een setup kunnen waarderen.
Goed idee, een download countertje (misschien lijstje met mensen die hem gedownload hebben ofzo?) kan ik wel vrij gemakkelijk implementeren. Een rating ook wel, maar zie daar het nut niet zo van in, gaat iemand dat echt gebruiken..? Kijk wel even als ik tijd over heb...

Heb in ieder geval net wat wijzigingen doorgebracht:
- Mooiere grid (beter uitgelijnd)
- Grid opgedeeld in pagina's (max 25 per pagina)
- Sorteren op kolommen
- Tracks en auto's iets kortere namen gegeven (om ruimte te sparen). Tooltip geeft de volledige naam aan als je even met de muis er overheen gaat...
- Extra kolom waarin staat wie de setup geupload heeft (lang niet altijd hetzelfde als 'Gemaakt door' ;))
- Omschrijving past daardoor niet meer, heb dat dus in een tooltip ondergebracht. Hier moet nog wel wat aan gebeuren, kan makkelijker / duidelijker.

Setups selecteren is nog steeds kapot, na het uploaden komt er nog steeds een fout, en in IE werken sommige dingen (zoals 'Gemaakt door' gebruiker selecteren in de filter) niet, maar daar ga ik niks aan doen, gebruik maar een echte browser :+

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 15-03-2012 16:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
hallo heren,
ik zal mij even voorstellen he :)

Mijn naam is dus Kevin Vekemans, de meeste kennen mij wss van de ESCORS league :)
Nu lees ik hier regelmatig eens wat posts enzo en ook doe ik regelmatig mee met jullie practice sessies.
ik had net gezien dat jullie een mooie site hebben om setups te delen.
Zelf ben ik echt geen begenadigd setup maker maar mijn snelheid is meestal wel goed als ik er een heb ;) en aangezien ze de laatste tijd op iracing steeds minder en minder setups gaan sharen.

Ik wil voor alle duidelijkheid niet van jullie profiteren hoor. ik zal hier ook regelmatig wat posten en actiever worden binnen Tweakers :)

groetjes allemaal en tot op de racetrack !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 16:42:
[...]

Goed idee, een download countertje (misschien lijstje met mensen die hem gedownload hebben ofzo?) kan ik wel vrij gemakkelijk implementeren. Een rating ook wel, maar zie daar het nut niet zo van in, gaat iemand dat echt gebruiken..? Kijk wel even als ik tijd over heb...

Heb in ieder geval net wat wijzigingen doorgebracht:
- Mooiere grid (beter uitgelijnd)
- Grid opgedeeld in pagina's (max 25 per pagina)
- Sorteren op kolommen
- Tracks en auto's iets kortere namen gegeven (om ruimte te sparen). Tooltip geeft de volledige naam aan als je even met de muis er overheen gaat...
- Extra kolom waarin staat wie de setup geupload heeft (lang niet altijd hetzelfde als 'Gemaakt door' ;))
- Omschrijving past daardoor niet meer, heb dat dus in een tooltip ondergebracht. Hier moet nog wel wat aan gebeuren, kan makkelijker / duidelijker.

Setups selecteren is nog steeds kapot, na het uploaden komt er nog steeds een fout, en in IE werken sommige dingen (zoals 'Gemaakt door' gebruiker selecteren in de filter) niet, maar daar ga ik niks aan doen, gebruik maar een echte browser :+
Fijne site :p Als ik die checkbox voor een setup aan vink gaat ie reloaden en is ie weer uitgevinkt :?
Das ook een soort van bezigheidstherapie ja :p

Xbox

Pagina: 1 ... 101 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.