Welkom!vekie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:18:
hallo heren,
ik zal mij even voorstellen he
Mijn naam is dus Kevin Vekemans, de meeste kennen mij wss van de ESCORS league
Nu lees ik hier regelmatig eens wat posts enzo en ook doe ik regelmatig mee met jullie practice sessies.
ik had net gezien dat jullie een mooie site hebben om setups te delen.
Zelf ben ik echt geen begenadigd setup maker maar mijn snelheid is meestal wel goed als ik er een heben aangezien ze de laatste tijd op iracing steeds minder en minder setups gaan sharen.
Ik wil voor alle duidelijkheid niet van jullie profiteren hoor. ik zal hier ook regelmatig wat posten en actiever worden binnen Tweakers
groetjes allemaal en tot op de racetrack !!
Hihi... Het werkte ooit wel (bijna dan) maar ik heb iets kapot gemaakt... Bedoeling is dat je zo setups kunt selecteren, waarna je met een enkele url kan doorlinken naar al die setups. Stuk makkelijker dan als iedereen zelf alle filters moet instellen etcBM schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:
[...]
Fijne siteAls ik die checkbox voor een setup aan vink gaat ie reloaden en is ie weer uitgevinkt
Das ook een soort van bezigheidstherapie ja
AhzoNickThissen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:11:
[...]
Hihi... Het werkte ooit wel (bijna dan) maar ik heb iets kapot gemaakt... Bedoeling is dat je zo setups kunt selecteren, waarna je met een enkele url kan doorlinken naar al die setups. Stuk makkelijker dan als iedereen zelf alle filters moet instellen etc
Kleine toevoeging die dan wellicht ook wel handig is. Setups selecteren en downloaden als zip file
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Welkom, altijd goed nieuwe gezichten hier.vekie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:18:
hallo heren,
Nu lees ik hier regelmatig eens wat posts enzo en ook doe ik regelmatig mee met jullie practice sessies.
Zelf ben ik echt geen begenadigd setup maker maar mijn snelheid is meestal wel goed als ik er een heben aangezien ze de laatste tijd op iracing steeds minder en minder setups gaan sharen.
Ik wil voor alle duidelijkheid niet van jullie profiteren hoor. ik zal hier ook regelmatig wat posten en actiever worden binnen Tweakers
Over setups sharen. Het ligt echt aan de serie. Sommige hebben een heel goeie comunity erachter zoals bij de Lotus79 daar is zelfs elke maandag een driving school. Waar tips over de baan en vele setups worden geshared. Heb afgelopen maandag voor het eerst aan zo'n sessie deel genomen en er heerst een leuk sfeertje daar. Reden ook dat ik nu wat meer met de Lotus rij.
Echter is dit maar bij een paar series zo. Voor de Ford GT bv word het steeds minder kwa setups op het forum.
Setups sharen wordt inderdaad minder en minder heb ik het idee. In de HPD waren er eerder altijd wel mensen aan het sharen, nu vrijwel nooit meer. In de Ford is het ook erg stil kwa setups. In de F1 kan ik het nog wel begrijpen omdat mensen daar voor een pro licentie willen vechten, maar vreemd genoeg worden daar juist wel goeie setups geshared (af en toe zelfs door die pro licentie houders)... Aan de ene kant vind ik het jammer maar aan de andere kant begin ik nou wel meer zelf aan setups te sleutelen, en hoewel ik er nog helemaal niks van bak is dit toch de enige manier waarop ik het ga leren...
Hoewel je hier absoluut een punt heb vind ik het wel jammer. Ik heb domweg niet de tijd om voor elke auto te leren hoe ik setups moet maken. Nu niet, en dat word over een tijdje waarschijnlijk alleen nog maar minder. Dan is het toch wel heel erg fijn als ik weet dat ik een setup van het forum kan plukken waarmee ik redelijk rond kan komen.NickThissen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:42:
Aan de ene kant vind ik het jammer maar aan de andere kant begin ik nou wel meer zelf aan setups te sleutelen, en hoewel ik er nog helemaal niks van bak is dit toch de enige manier waarop ik het ga leren...
Maar goed, ik kan het ook wel begrijpen als mensen hun setups níet vrijgeven. D'r zit toch een hoop werk in vaak en dan moet je er maar net zin in hebben om dat zomaar 'weg te geven'.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
daarom dat de fixed series meer en meer populair worden denk ik 
Net een qualy gedaan met de HPD voor de 120minutes of sebring.
1.46.472 heb ik er uitgekregen, voorlopig heb ik daarmee de 9de tijd en op 1.3sec van de aliens.
Er zullen nog wel veel tijden bijkomen en ik hoop om in de 2de split te starten
Net een qualy gedaan met de HPD voor de 120minutes of sebring.
1.46.472 heb ik er uitgekregen, voorlopig heb ik daarmee de 9de tijd en op 1.3sec van de aliens.
Er zullen nog wel veel tijden bijkomen en ik hoop om in de 2de split te starten
Hoi Kevin.
Welkom
Ik zal binnenkort eens mijn enorme verzameling setups op de site zetten
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Misschien kun je beter eventjes wachten tot ik tijd heb gevonden een nieuwe feature in te bouwen, ik had al vanaf het begin het idee om met een vinkje op de upload pagina aan te kunnen geven dat je nog een setup gaat uploaden met (ongeveer) dezelfde settings (zelfde auto en/of zelfde track, zelfde seizoen, etc), dan hoef je die niet elke keer opnieuw te kiezen als je 8 setups van dezelfde track gaat uploaden bijvoorbeeld... Ook zou ik graag iets maken waarmee hij (uit de titel ofzo? Geen idee) automatisch detecteert welke auto/track het is... Dat zou mooi zijn maar is denk ik niet te realiserenJoepW schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:56:
[...]
Ik zal binnenkort eens mijn enorme verzameling setups op de site zetten
Kun je het geselecteerde path achterhalen? Dan kun je het daar uit peuteren, setups staan nu eenmaal per baan/car in aparte mappenNickThissen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:04:
[...]
Ook zou ik graag iets maken waarmee hij (uit de titel ofzo? Geen idee) automatisch detecteert welke auto/track het is... Dat zou mooi zijn maar is denk ik niet te realiseren
Xbox
Hmm, de auto wel inderdaad. De track niet echter, en hoewel veel mensen die onderverdeling zelf wel maken zullen ze toch andere namen voor de tracks gebruiken dus wordt het lastig om de juiste track te vinden. De auto folder namen moeten echter goed zijn dus die kan ik inderdaad achterhalen (tenzij je een setup upload die je ergens anders hebt staan ofzo...)BM schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:07:
[...]
Kun je het geselecteerde path achterhalen? Dan kun je het daar uit peuteren, setups staan nu eenmaal per baan/car in aparte mappen
In de setup zit wel opgesloten welke baan en auto het betreft.
Ik zal eens zien of ik de files kan hacken
Als je me het binary format kan vertellen graagJoepW schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:11:
In de setup zit wel opgesloten welke baan en auto het betreft.
Baan zit er niet in natuurlijk
Gewoon monniken werk dus.
Ach ik upload ze gewoon meteen na de sessie waarin ik ze gebruikt heb. Als je eenmaal bij bent hoef je alleen af en toe up te daten.
Ach ik upload ze gewoon meteen na de sessie waarin ik ze gebruikt heb. Als je eenmaal bij bent hoef je alleen af en toe up te daten.
Goed werk Nick, de site gaat met sprongen vooruit!
Kevin, welkom! Altijd fijn om meer rijders te hebben
Kevin, welkom! Altijd fijn om meer rijders te hebben
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
als online goed werkt koop ik hem zaligDutchDevil79 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:47:
Beetje of topic maar iemand dit al gezien.![]()
[video]
Zou ook wel iets zijn voor iracing. FF truck inscannen.Alleen SR regels moeten daar bij iets veranderen. Die races kan je niet rijden zonder contact.
@Nick
Ben vandaag ook lid geworden van je setup-club ziet er erg netjes uit.
Vind alleen het een beetje vreemd staan om eerst de track en daarna de auto te zien staan , auto eerst vind ik logischer.
Tweede misschien leuk om de class/series ervoor te zetten (gewoon iets als een gekleurd blokje met daarin [ A-Oval] ofzo ) maakt het ook wat makkelijker/leuker sorteren voor mensen die nog niet alles hebben of voornamelijk 1 richting rijden.
Met series bedoel ik dan bv ook "escors" als series dus niet alleen iRacing series , misschien ook voor de events.
Maar ziet er goed uit zal later er nog wat op zetten , zag dat ik er zonder te weten al 1 op had staan .
Ben vandaag ook lid geworden van je setup-club ziet er erg netjes uit.
Vind alleen het een beetje vreemd staan om eerst de track en daarna de auto te zien staan , auto eerst vind ik logischer.
Tweede misschien leuk om de class/series ervoor te zetten (gewoon iets als een gekleurd blokje met daarin [ A-Oval] ofzo ) maakt het ook wat makkelijker/leuker sorteren voor mensen die nog niet alles hebben of voornamelijk 1 richting rijden.
Met series bedoel ik dan bv ook "escors" als series dus niet alleen iRacing series , misschien ook voor de events.
Maar ziet er goed uit zal later er nog wat op zetten , zag dat ik er zonder te weten al 1 op had staan .
How do you save a random generator ?
Nou, ik ga een HPD race proberen... Weet niet of ik 70 min vol hou, begon aan het eind van Q al wat last te krijgen lol. We gaan het zien... Heb ook werkelijk geen idee hoe het met fuel zit, ik ben bang dat ik het net niet haal met 1 stop, maar ik ga niet sparen, gewoon vol rijden en dan kijken hoe ver ik kom, ook wel goed te weten als ik die 2 uur race ga rijden...
Waar ik dus al bang voor was, laatste 3 rondjes zag ik definitief dat ik het niet ging halen, zitten sparen, fuel op in de laatste bocht en daardoor nog 4 plaatsen kwijt geraakt
Lag 3e in een mooie SOF, had helaas dus net iets meer moeten sparen tijdens de race om dat te houden. Maar goed, nu weet ik wel goed wat ik verbruik.
Was verder een leuke race op een contact met Vincent Souboul na, ik kreeg een kleine run op hem, ga aan zijn buitenkant zitten en hij gaat ook naar buiten. Ik had niet echt zin het gras op te gaan voor hem (en remmen was veel te laat voor) dus raken we elkaar (ghost contact). Hij ging direct de pits in en had blijkbaar flink wat damage, ik had weer hetzelfde als vorige race, minder downforce in snelle bochten en top snelheid kwijt, en dat was exact 1.1 seconden optional repairs
Vraag me af wat ze in godsnaam in 1 seconden kunnen repareren, niet echt realistisch... Voelde ook geen verschil daarna, hoewel dat lastig zeggen is omdat ik ook 60 kg fuel erbij kreeg uiteraard...
Rest van de race achter Bjorn Spindel gezeten, ik was net wat sneller maar besloot rustig achter hem te blijven, misschien wat fuel te sparen als het uit kwam, en hij maakte pas na een rondje of 20 een foutje waardoor ik er maar langs ging. In de laatste bocht haalt hij me weer in omdat m'n fuel op was
Waar ik dus al bang voor was, laatste 3 rondjes zag ik definitief dat ik het niet ging halen, zitten sparen, fuel op in de laatste bocht en daardoor nog 4 plaatsen kwijt geraakt
Was verder een leuke race op een contact met Vincent Souboul na, ik kreeg een kleine run op hem, ga aan zijn buitenkant zitten en hij gaat ook naar buiten. Ik had niet echt zin het gras op te gaan voor hem (en remmen was veel te laat voor) dus raken we elkaar (ghost contact). Hij ging direct de pits in en had blijkbaar flink wat damage, ik had weer hetzelfde als vorige race, minder downforce in snelle bochten en top snelheid kwijt, en dat was exact 1.1 seconden optional repairs

Rest van de race achter Bjorn Spindel gezeten, ik was net wat sneller maar besloot rustig achter hem te blijven, misschien wat fuel te sparen als het uit kwam, en hij maakte pas na een rondje of 20 een foutje waardoor ik er maar langs ging. In de laatste bocht haalt hij me weer in omdat m'n fuel op was
[ Voor 64% gewijzigd door NickThissen op 15-03-2012 22:34 ]
Netjes hoor!
Zaten jullie in de topsplit? Ik zie daar de auto van Oliver Brandt rijden op de laatste foto.
Ik ga morgen middag/avond nog oefenen, na maandag heb ik niet meer echt kunnen oefenen omdat ik 's avonds te moe was.
Zaterdag ben ik ook weg, dan heb ik alleen zondag middag nog om te oefenen. Ik wil wel knallen met de Corvette!
Zaten jullie in de topsplit? Ik zie daar de auto van Oliver Brandt rijden op de laatste foto.
Ik ga morgen middag/avond nog oefenen, na maandag heb ik niet meer echt kunnen oefenen omdat ik 's avonds te moe was.
Zaterdag ben ik ook weg, dan heb ik alleen zondag middag nog om te oefenen. Ik wil wel knallen met de Corvette!
[ Voor 59% gewijzigd door Niellie41 op 15-03-2012 22:49 ]
(kan je misschien mijn familienaam weghalen aub?)gtrNL schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:46:
Toffe race in de GT Hotsplit net.
4de geworden, had ik 10 minuten meer dan was het 3de.
Ik zit in de donkerblauwe Ford GT met 'Old GT' op de ruit.
In het verkeer
Fragbeestje inhalen
Het was de 2e split.
Ja Danny, je was wel sneller.
Ik maakte veel te veel foutjes. Pas op het einde ging het terug goed hing toen op 5 seconden achter je, maar dan nog een keer grasmaaier gespeeld en m'n bandjes opgekookt en toen bleef ik op 10 seconden van je hangen. Zag nog wel dat je de laatste ronden hard dichterbij kwam bij de nr 3.
Hoeveel fuel had je eigenlijk bijgetankt? Ik had 50l genomen. Miika hing achter me en pit een ronde later en hij kwam net voor me terug de baan op. Leek wel of hij net wat minder lang in de pits gestaan had (of ik had een slechte outlap, kan ook...)
Leuke foto's! Zie net dat m'n GoT logo op de zijkant niet zo duidelijk overkomt. En wil 'm nog wel wat aanpassen zodat ie precies vuil is. Of heeft iemand hier al zo'n layer voor in fotosoep?
Wou eerst gewoon P rijden voor de fixed van morgen maar toch maar beslist om de 70 min race te rijden en dan met de fixed setup. Vond het best leuk ook al kon ik de snelleren niet volgen.
Dat half uur morgen gaat voorbij vliegen
Begin me nu eindelijk toch wat comfortabeler te voelen op Sebring. Vond het een absolute ruktrack maar nu gaat het toch al wat beter en vind ik'm zelfs leuk! (ook dankzij de alms website en de video van de 12h race van 2011)
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik vind Sebring ook leuk
Ik ga ook proberen wat mee te kijken van de ALMS race zaterdag. Komt dat op MotorsTV? Ik kan het zo snel niet duidelijk vinden... Als ik op de (nederlandse) website naar de TV Gids ga krijg ik de engelse versie, en daar staat dat het om 15.15 begint (geen idee of dit nu nederlandse of US tijd is?), maar om 18.00 begint weer wat anders... Zenden ze dus niet alles uit ofzo? En is het live of niet?
Er zal vast wel ergens een stream te vinden zijn ofzo, maar dan hopelijk wel gewoon van tv beelden (met commentaar enzo) en niet gewoon wat in-car cameras want dan is het ook lastig volgen...
Er zal vast wel ergens een stream te vinden zijn ofzo, maar dan hopelijk wel gewoon van tv beelden (met commentaar enzo) en niet gewoon wat in-car cameras want dan is het ook lastig volgen...
MotorsTV zegt op facebook dat ze de 12 uur volledig live uitzenden. De tijden op de website zijn de CET (GMT +1) tijden.
Als er live bij staat, dan zal het ook wel live zijn
Een tip, zet MotorsTV dan op Engels als je OnsNet Eindhoven of UPC hebt. Want van het Nederlandse commentaar gaan je oren bloeden. Het Engelse commentaar zal van Radio Le Mans zijn en dat is echt geweldig om naar te luisteren.
Als er live bij staat, dan zal het ook wel live zijn
Een tip, zet MotorsTV dan op Engels als je OnsNet Eindhoven of UPC hebt. Want van het Nederlandse commentaar gaan je oren bloeden. Het Engelse commentaar zal van Radio Le Mans zijn en dat is echt geweldig om naar te luisteren.
[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 15-03-2012 23:28 ]
wegens busongeluk in zwitserland met 28 doden 22 kinderen van 12j en 6 volwassene.
ga ik vandaag + weekend in zwarte RIP Riley en Impala rijden. (ter ere van nationaal eerbetoon)
ga ik vandaag + weekend in zwarte RIP Riley en Impala rijden. (ter ere van nationaal eerbetoon)
Verwijderd
Hoi Kevin, dan maar meteen ook met onze skin beginnen rijdenvekie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:18:
hallo heren,
Bert
@aaikman, daar zeg je wat, ik ben die skins zooi vergeten te installeren laatst. Vond het al vreemd dat niemand met de GOT skin reed in de Escors
@Kevin: Welkom
Altijd leuk om 'nieuwe' gezichten hier te hebben (al kenden we je toch wel al)
Moet komend weekend nog even uitzoeken wat ik ga rijden, en kijken of ik wel wakker genoeg ben, opstaan om 6 uur 's ochtends in het weekend is niet mijn favoriete hobby, maar F1 kijken wel
@Kevin: Welkom
Moet komend weekend nog even uitzoeken wat ik ga rijden, en kijken of ik wel wakker genoeg ben, opstaan om 6 uur 's ochtends in het weekend is niet mijn favoriete hobby, maar F1 kijken wel
Ja het was een zeer aparte race.NickThissen schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:53:
Waar ik dus al bang voor was, laatste 3 rondjes zag ik definitief dat ik het niet ging halen, zitten sparen, fuel op in de laatste bocht en daardoor nog 4 plaatsen kwijt geraaktLag 3e in een mooie SOF, had helaas dus net iets meer moeten sparen tijdens de race om dat te houden. Maar goed, nu weet ik wel goed wat ik verbruik.
Vooraf had ik al gezien dat races 38 of 39 rondes duurden en dat sommigen in ronde 19 pitten en een enkele zelfs in ronde 20.
Roderic en ik probeerden de eerste stop te rekken tot lap 20 om zo maar 1 stop te maken en de 2e stint vol gas te kunnen doorrijden.
We hadden verder geen spectator op TeamSpeak zitten waardoor we tijdens het rijden nog volop in overleg waren of de strategie wel kon etc.
Uiteindelijk wisten we het beide te halen, maar daar ik sowieso al wat meer verbruik moest ik aan het einde van de stint echt ontzettend veel vroeg liften in remzones etc om die fuelbesparing nog te laten uitkomen, ik had daar wat extremer vanaf het begin mee bezig moeten zijn want nu verloor ik echt te veel in die laatste 5 rondes van de stint.
Ik was op dat punt ook de aansluiting met Roderic compleet kwijt en kwam ook terug op de baan op een 10e positie.
Vanaf dat punt was het echt onzettend onzeker of we nu wel de goede keus gemaakt hadden.
Eigenlijk iedereen was een ronde eerder gepit, in ronde 19, en zou dus in de 2e stint 20 ronden moeten rijden met 60kg waar wij 20 + 1 opwarmronde met zo'n tank gedaan hadden.
Vervolgens volgde ook nog even de droge constatering dat we mede vanwege het wegvallen van Rocco misschien wel eens helemaal geen 39 maar gewoon 38 ronden zouden moeten doen.
Dat uitrekenen aan de hand van de doorkomsttijden van de leider terwijl je zelf ook nog rondrijd is vrij lastig in ieder geval
Uiteindelijk bleek het toch net wel 39 ronden te worden dus wij zaten op dat moment weer redelijk goed met onze strategie.
Waar een aantal mensen nog een 2e keer ging pitten reden ook een aantal anderen zoals Nick en Johann Posel volgens mij op fuel mode 1 waardoor je ze voorbij vloog met fuelmode 8
We finishten beide op het podium met een 2e en 3e plek, maar petje af voor Emil Bernstorff die wel in ronde 19 gestopt was, maar gewoon de heel race lang een strak tempo bleef rijden ook in de 2e stint en de race dus won.
Alhoewel zo'n halve race alleen maar met fuel bezig te zijn best frustrerend is, is het toch ontzettend spannend tijdens de tweede helft omdat je niet goed kan inschatten hoe het geheel gaat uitpakken en dat is gewoon erg gaaf.
Lapchart:

Ik snap veel van die mensen in de HPD niet, als je toch 2 maal moet stoppen, en je weet dat, waarom dan in 19 en 38 terwijl je dan nog maar 2 ronden hoeft. Logischer zou zijn 15 en 30 ofzo, dan heb je namelijk voordeel qua banden en je fuel load... (behalve als de banden totaal niet slijten)
Hoe later je je pitstop maakt -> hoe minder je er bij hoeft te tanken -> je staat minder lang stil in de pits 
Zoveel scheelt het verschil tussen een volle tank en een halve tank ook niet in de HPD.
Zoveel scheelt het verschil tussen een volle tank en een halve tank ook niet in de HPD.
[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2012 10:44 ]
Nja, mij lijkt het niks om de halve race op je fuel te moeten letten, je rijdt toch verdorie geen Prius
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De eerste stop is wel een stuk langer (ongeveer 1,5 keer zo lang).Niellie41 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:42:
Hoe later je je pitstop maakt -> hoe minder je er bij hoeft te tanken -> je staat minder lang stil in de pits
Ideaal zou zijn een stoplengte waarbij de banden precies gewisseld zijn, als je met 2 van die stops em precies kan uitrijden. Maar ik vermoed dat bij de HPD de banden niet zo'n rol spelen gezien het geringe aantal laps en het feit dat de HPD eigenlijk een endurance bak is.
Ik denk dat je veel meer tijd wint bij de 2e stop dan dat je tijd verliest bij de 1e stop.
De pitstop voor de GT & Proto serie klopt niet. In het echt mag je niet tanken en banden wisselen tegelijk.
Maar in iRacing doet die dat wel. En als je je auto helemaal vol tankt, dan zijn je banden eerder klaar dan het tanken. Dus kan je rustig banden wisselen.
Maar de banden zijn meestal na 70 min nog rond de 80%.
De pitstop voor de GT & Proto serie klopt niet. In het echt mag je niet tanken en banden wisselen tegelijk.
Maar in iRacing doet die dat wel. En als je je auto helemaal vol tankt, dan zijn je banden eerder klaar dan het tanken. Dus kan je rustig banden wisselen.
Maar de banden zijn meestal na 70 min nog rond de 80%.
Banden spelen inderdaad niet zo'n rol. Het probleem is vooral dat je lang niet altijd 2 stops hoeft te maken. Als je gewoon een stint spaart (fuel mode iets lager en veel liften, short shiften, draften) dan haal je het op de meeste tracks gewoon met 1 stop. Als je al zeker weet dat je het niet gaat halen met 1 stop, zelfs met sparen, dan kun je inderdaad een andere strategie nemen, hoewel ik denk dat het niet veel zal uitmaken uiteindelijk.
Mijn probleem gister was dat ik vantevoren gewoon totaal niet had uitgezocht of ik het zou kunnen redden met 1 stop, ik was dan ook van plan om gewoon normaal te rijden en te kijken hoever ik zou komen. Het kwam dan net zo uit dat ik het met extreem sparen in de laatste rondjes nog wel dacht te halen, en dat zou dan vast sneller zijn dan een extra keer pitten, dus heb ik de laatste 3 rondjes inderdaad met fuel mode 1 gereden en het laatste rondje half gas (en toen haalde ik het nog steeds net niet). Als ik nog een open race doe moet ik dus gewoon stint 1 wat meer sparen en een rondje later pitten, of gewoon hard rijden en 2 stops maken.
Voor de 2 uur race zal het geen probleem zijn denk ik, ik haal met een volle tank net wat meer dan 35 minuten denk ik (daar was al een pacelap vooraf gegaan dus), dus met 3 stops (vol gooien) zit ik al op 140 minuten. Dus de 2 uurs race zal geen sparen worden, gewoon 3 keer stoppen (3 keer vol gooien is niet nodig maar ik neem toch maar wat extra voor de zekerheid, in een race van 2 uur gaat 3 seconden extra in de pits ook niet uitmaken).
Leuk die lap chart trouwens, kijk ik normaal niet zo naar, maar je kunt leuk zien hoe Paul langzaam terug zakt en ik langzaam op klim, terwijl dat in de laatste paar rondjes ineens weer omdraait omdat ik teveel fuel had verbruikt
Mijn probleem gister was dat ik vantevoren gewoon totaal niet had uitgezocht of ik het zou kunnen redden met 1 stop, ik was dan ook van plan om gewoon normaal te rijden en te kijken hoever ik zou komen. Het kwam dan net zo uit dat ik het met extreem sparen in de laatste rondjes nog wel dacht te halen, en dat zou dan vast sneller zijn dan een extra keer pitten, dus heb ik de laatste 3 rondjes inderdaad met fuel mode 1 gereden en het laatste rondje half gas (en toen haalde ik het nog steeds net niet). Als ik nog een open race doe moet ik dus gewoon stint 1 wat meer sparen en een rondje later pitten, of gewoon hard rijden en 2 stops maken.
Voor de 2 uur race zal het geen probleem zijn denk ik, ik haal met een volle tank net wat meer dan 35 minuten denk ik (daar was al een pacelap vooraf gegaan dus), dus met 3 stops (vol gooien) zit ik al op 140 minuten. Dus de 2 uurs race zal geen sparen worden, gewoon 3 keer stoppen (3 keer vol gooien is niet nodig maar ik neem toch maar wat extra voor de zekerheid, in een race van 2 uur gaat 3 seconden extra in de pits ook niet uitmaken).
Leuk die lap chart trouwens, kijk ik normaal niet zo naar, maar je kunt leuk zien hoe Paul langzaam terug zakt en ik langzaam op klim, terwijl dat in de laatste paar rondjes ineens weer omdraait omdat ik teveel fuel had verbruikt
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 16-03-2012 11:01 ]
Wel als je zoals in mijn daytona 2.4 race maar 0.6 seconde verschil hebt op het eindeNickThissen schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:59:
in een race van 2 uur gaat 3 seconden extra in de pits ook niet uitmaken).
In endurance racing kan het allemaal dichter bij elkaar zitten dan je denkt
Dan telt ook elke seconde.
Bijv. 24 uur van Le Mans van vorig jaar. P1 en P2 eindigen na 24 uur op 13 sec van elkaar. Dat is heel close na 24 uur.
Bijv. 24 uur van Le Mans van vorig jaar. P1 en P2 eindigen na 24 uur op 13 sec van elkaar. Dat is heel close na 24 uur.
Je moet gewoon zo kort mogelijk stilstaan in de pits.
Elke kg die je minder meeneemt bij de start moet je tijdens de race bijtanken -> langer stilstaan -> tijdverlies.
De banden zijn niet zo'n issue en kan je gewoon wisselen als je meer dan 30kg moet bijtanken o.i.d.,
moet je slechts een paar kilo halen dan wissel je de banden gewoon niet.
Als je bijvoorbeeld in totaal 130kg mee wilt nemen kan je het beste een 60 + 35 + 35 strategie aanhouden.
Eventueel kun je daar nog iets van afwijken als je dat zo beter uitkomt door wat eerder te gaan pitten in de 2e stint als je bijvoorbeeld klem zit achter een ander, maar er niet langs komt, of als je een hele troep GT's nadert waar je veel tijd aan gaat verliezen.
Elke kg die je minder meeneemt bij de start moet je tijdens de race bijtanken -> langer stilstaan -> tijdverlies.
De banden zijn niet zo'n issue en kan je gewoon wisselen als je meer dan 30kg moet bijtanken o.i.d.,
moet je slechts een paar kilo halen dan wissel je de banden gewoon niet.
Als je bijvoorbeeld in totaal 130kg mee wilt nemen kan je het beste een 60 + 35 + 35 strategie aanhouden.
Eventueel kun je daar nog iets van afwijken als je dat zo beter uitkomt door wat eerder te gaan pitten in de 2e stint als je bijvoorbeeld klem zit achter een ander, maar er niet langs komt, of als je een hele troep GT's nadert waar je veel tijd aan gaat verliezen.
Zo weer een overwinning erbij. Gister om 1.30 nog ff de eerste Lotus79 race gedaan.
Nu wel eerst een kwalificatie gedaan. Haalde uit eindelijk een 2.03.0 wat een PB was maar merkte dat ik steeds sneller word op Spa. Men optimal zit op 2.02.4 en ik denk met een goed rondje ook wel in de 2.02 moet lukken. Dan zit ik nog maar een 1,5 seconde van de aliens af hier. Vooral op zo'n lange baan vind ik dat niet slecht.
Race gestart vanaf P3 maar kon bij de start al 1 plek winnen. Daarna merkte ik dat ik sneller was dan de leider dus zette ik hem onder druk. Zag dat die kleine foutjes ging maken en met een paar plaag stootjes maakte die uit eindelijk een fout in de chicane waardoor ik ervoor bij kon. Daarna in een lekker ritme gekomen met een buffertje van 2 a 3 seconde waar 3 man achter me zaten. Die waren lekker in gevecht en kon zo een gat slaan van 10 seconde wat ik tot de laatste rondes kon vast houden. Echter 3 ronde voor het einde Eua rouge toch iets te scherp genomen waardoor ik cut track kreeg en ff moest inhouden toen maar iets rustiger aan gedaan en met nog 4 seconden voorsprong gefinisched,
Result:
http://members.iracing.co...onid=5213960&custid=66924
Lekker zo een race. Kijken of ik vandaag nog een raceje kan mee pakken. Zijn wel leuk en de rijders zijn allemaal fair in deze klasse.Stuk beter dan in de Proto-GT klasse igg.
Nu wel eerst een kwalificatie gedaan. Haalde uit eindelijk een 2.03.0 wat een PB was maar merkte dat ik steeds sneller word op Spa. Men optimal zit op 2.02.4 en ik denk met een goed rondje ook wel in de 2.02 moet lukken. Dan zit ik nog maar een 1,5 seconde van de aliens af hier. Vooral op zo'n lange baan vind ik dat niet slecht.
Race gestart vanaf P3 maar kon bij de start al 1 plek winnen. Daarna merkte ik dat ik sneller was dan de leider dus zette ik hem onder druk. Zag dat die kleine foutjes ging maken en met een paar plaag stootjes maakte die uit eindelijk een fout in de chicane waardoor ik ervoor bij kon. Daarna in een lekker ritme gekomen met een buffertje van 2 a 3 seconde waar 3 man achter me zaten. Die waren lekker in gevecht en kon zo een gat slaan van 10 seconde wat ik tot de laatste rondes kon vast houden. Echter 3 ronde voor het einde Eua rouge toch iets te scherp genomen waardoor ik cut track kreeg en ff moest inhouden toen maar iets rustiger aan gedaan en met nog 4 seconden voorsprong gefinisched,
Result:
http://members.iracing.co...onid=5213960&custid=66924
Lekker zo een race. Kijken of ik vandaag nog een raceje kan mee pakken. Zijn wel leuk en de rijders zijn allemaal fair in deze klasse.Stuk beter dan in de Proto-GT klasse igg.
net men qualy tijd voor zondag verbeterd met een tijd van 1.46.2
3tienden tragen dan Red Baron en 1.1 sec tragen dan de pole voor de moment.
Sneller kan ik niet meer denk ik
Ik moet ook nog kwalificeren, alleen moet ik nog wat meer oefenen en een goede set te krijgen. Ik probeer vandaag te oefenen en dan ga ik morgen en zondag kwalificeren.
ga je de HPD rijden?
ik gebruik trouwens de fixed set maar dan met 10kg fuel.
Nee, ik rijd in de Corvette. Heb de 3 seizoenen hiervoor in de HPD gereden en wilde in het nieuwe jaar iets anders.
De Corvette vind ik veel uitdagender en leuker.
De Corvette vind ik veel uitdagender en leuker.
Ik heb bij de fixed set de ballast op -30mm gezet wat hem iets makkelijker uit de bochten maakt. Verder ook wat lager gezet, niet helemaal op z'n laagst echter, ben beetje bang voor de bumps, geen idee of dat nodig is... maar de fixed staat heel erg hoog, dat snap ik niet helemaal, heeft dat verder nog een voordeel? Of staat de HPD altijd zo hoog..? Heb geen idee eigenlijk... Maar hij voelde wel lekker in de race gisteren, en m'n Q was een 47.0 wat in ieder geval al 0.7 sneller was dan ik eerst had staanvekie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:20:
Een 46.2 ga ik denk ik toch niet halen, tenzij ik ergens wat vind wat ik helemaal verkeerd doe ofzo...
Sebring is heel hobbelig. Daarom staat die zo hoog.
Verwijderd
dat was ook mijn bedoeling dit weekend en vandaagdabelg schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:38:
wegens busongeluk in zwitserland met 28 doden 22 kinderen van 12j en 6 volwassene.
Iemand de broertjes van der Linde uit zuid afrika al eens tegen gekomen? Ze kunnen beide behoorlijk hard racen, maar damn... korte lontjes hoor. Hoop gescheld voor zulke jonge gastjes...
Xbox
vekie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:00:
net men qualy tijd voor zondag verbeterd met een tijd van 1.46.2
Ik rijd ook gewoon met de fixed setup en low fuel (6kg, outlap + snelle ronde).NickThissen schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:07:
Ik heb bij de fixed set de ballast op -30mm gezet wat hem iets makkelijker uit de bochten maakt. Verder ook wat lager gezet, niet helemaal op z'n laagst echter, ben beetje bang voor de bumps, geen idee of dat nodig is... maar de fixed staat heel erg hoog, dat snap ik niet helemaal, heeft dat verder nog een voordeel? Of staat de HPD altijd zo hoog..? Heb geen idee eigenlijk... Maar hij voelde wel lekker in de race gisteren, en m'n Q was een 47.0 wat in ieder geval al 0.7 sneller was dan ik eerst had staan
Een 46.2 ga ik denk ik toch niet halen, tenzij ik ergens wat vind wat ik helemaal verkeerd doe ofzo...
Je moet gewoon je outlap heel rustig aan doen zodat je banden temperatuur laag blijft, als je iets onder de 60 zit bij aanvang van je ronde zit je wel goed.
Je kunt uiteraard ook voor wat meer ronden fuel meenemen, als je dan ergens een fout maakt kan je weer stoppen met pushen en je banden weer laten afkoelen voor je een nieuwe poging doet als ze weer koud zijn.
Ik moet ook vandaag nog even verder aan de bak om m'n tijd wat scherper te zetten, want ik wil eigenlijk wel graag in de top split uitkomen.
Voor iedereen die ook nog plannen heeft om zondag met de race mee te doen zou ik wel adviseren om niet te lang te wachten met de Q.
Nu heb je waarschijnlijk nog relatief lege Q sessies, maar als je tot het laatste moment wacht met het kwalificeren zul je waarschijnlijk in bomvolle sessies komen waar je erg veel last van verkeer zult hebben.
Ja, die gastjes zijn erg jong. Sheldon is pas 11 maar schelden dat die kan.... En het is nooit zijn schuld.BM schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:21:
Iemand de broertjes van der Linde uit zuid afrika al eens tegen gekomen? Ze kunnen beide behoorlijk hard racen, maar damn... korte lontjes hoor. Hoop gescheld voor zulke jonge gastjes...
En ik heb de eerste winst van dit jaar binnen!

http://members.iracing.co...onid=5217726&custid=61620
Het was Indycar op de oval
Was echt mega spannend, want we hadden een one-lap shootout. Die caution kwam omdat P1 voor mijn neus in T1 spinde, waarbij ik hem maar net miste, vanaf toen hartslag 200 naar de finish (3 laps caution en de 1 lap race)
[ Voor 38% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-03-2012 16:34 ]
Ja precies, was ze een hele tijd terug ook al eens tegen gekomen. Ook altijd andermans schuld, en alles wat er met ze gebeurd moet en zal de hele wereld wetenHoogie2004 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:31:
[...]
Ja, die gastjes zijn erg jong. Sheldon is pas 11 maar schelden dat die kan.... En het is nooit zijn schuld.
Nice!En ik heb de eerste winst van dit jaar binnen!![]()
![]()
![]()
![]()
http://members.iracing.co...onid=5217726&custid=61620
Het was Indycar op de oval
Xbox
Meteen protest indienen, is het snel afgelopen met dat gescheld...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
mijn eerbetoon aan het belgische busongeluk

Mooi hoor. Het is wel iets om ff bij stil te staan. Vandaag nog op men 2 nichtjes opgepast moet niet denken dat er iets gebeurt met ze.
Trouwens 11 jaar ... is dat niet te jong voor iRacing volgens de regels ?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik kan me niet herinneren dat er iets in de regels staat over een min. leeftijd
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb me net gekwalificeerd voor de 120 min van Sebring met de Corvette.
Ben in mijn eerste Q sessie uitgekomen op een 1.55:5. Ben er wel tevreden mee. Nu ga ik me weer concentreren op mijn race pace.
Ben in mijn eerste Q sessie uitgekomen op een 1.55:5. Ben er wel tevreden mee. Nu ga ik me weer concentreren op mijn race pace.
Ik werd in de race net nogal ongelukkig eraf getikt... Vlak voor m'n neus werd er iemand ingehaald in T13 waardoor hij wijd ging en ik er zelf ook langs kwam in de bocht, waardoor ik die heel kort moest nemen en dus langzamer eruit kwam. We reden dus langs elkaar richting die knik (T14), ik rechts, buitenkant, en degene achter ons kwam steeds dichterbij. Uiteindelijk was ik net wat langzamer waardoor m'n spotter vlak voor de knik 'clear' zei, ik instuur, en door degene achter ons (die eigenlijk niks met ons gevecht van doen had) me tegen m'n achterwiel tikt. Auto totaal onbestuurbaar waardoor ik naar links afwijk en hem nog eens aan raak. Ik had too much damage en hij rijdt vrolijk verder
Ik vond niet dat het mijn schuld was, hij zat voor de knik nog niet eens langs me, enige reden dat hij langs me kwam was omdat ik aan de buitenkant zat en dus een langere 'bocht' had. Een textbook divebomb dus (in een bocht waar je niet eens remt
) en volgens mij kon ik er totaal niks aan doen...
Ik vond niet dat het mijn schuld was, hij zat voor de knik nog niet eens langs me, enige reden dat hij langs me kwam was omdat ik aan de buitenkant zat en dus een langere 'bocht' had. Een textbook divebomb dus (in een bocht waar je niet eens remt
Netjes, ik kan er niet bij zijn jammer genoeg. Heb die dag andere verplichtingen. Maar hou de benelux eer hoog hey.Niellie41 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:50:
Ik heb me net gekwalificeerd voor de 120 min van Sebring met de Corvette.
wou vandaag ook weer beginnen met iracing.. g25 verkocht had nog oude momo logitech.. ac adapter kwijt
Google geeft alle antwoorden:dolosus schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:36:
wou vandaag ook weer beginnen met iracing.. g25 verkocht had nog oude momo logitech.. ac adapter kwijt
http://www.maplin.co.uk/m...laptop-power-supply-43515
Of iets vergelijkbaars, werkt:
http://forums.logitech.co...ing-Wheel-Black/m-p/34691
idem verplicht nummertje bij schoonpapaDutchDevil79 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:34:
[...]
Netjes, ik kan er niet bij zijn jammer genoeg. Heb die dag andere verplichtingen. Maar hou de benelux eer hoog hey.
Kom er net achter dat ik nu de 6e tijd heb, van de 39. Ik wil mijn tijd proberen te verbeteren, want ik zou wel graag in de top split willen komen. Maar realistisch gezien, denk ik dat ik in de 2e of in de 3e split ga komen.DutchDevil79 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:34:
[...]
Netjes, ik kan er niet bij zijn jammer genoeg. Heb die dag andere verplichtingen. Maar hou de benelux eer hoog hey.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 16-03-2012 21:03 ]
@Nick: nog een bugje ontdekt op de setup site. Als ik op page 2 sta, en dan in de zoekopties iets invul wat maar 1 pagina aan resultaten geeft, dan krijg ik een error. Als ik hetzelfde doe op page 1 is het geen probleem.
whoei... net een Q gedaan op Oulton met de Skip: 1:46.875
En dit was een verre van perfect rondje, maar mijn tijd was op (beetje laat gestart). Nietemin is deze tijd minder dan 1s langzamer dan de snelste Q van dit seizoen, en de 23e overall. Het begint te komen
En dit was een verre van perfect rondje, maar mijn tijd was op (beetje laat gestart). Nietemin is deze tijd minder dan 1s langzamer dan de snelste Q van dit seizoen, en de 23e overall. Het begint te komen
[ Voor 38% gewijzigd door derx666 op 16-03-2012 21:55 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Goeie, zal er meteen even naar kijken...derx666 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:49:
@Nick: nog een bugje ontdekt op de setup site. Als ik op page 2 sta, en dan in de zoekopties iets invul wat maar 1 pagina aan resultaten geeft, dan krijg ik een error. Als ik hetzelfde doe op page 1 is het geen probleem.
Tweede race ging iets beter, weinig problemen gehad op een soort van halve divebomb in een van de laatste bochten. Waarschijnlijk was het gewoon een 'nep move' maar ik had niet zoveel zin zo snel alweer eruit getikt te worden dus ik stuurde wat terug en kwam links naast die enorme curbs te zitten. Ik was bang dat ik m'n auto aan gort zou rjiden als ik daar overheen zou knallen (of hem zou verliezen) dus bleef er maar links langs, en daardoor kreeg ik een black flag en moest ik helaas 2 man laten gaan, waaronder Roderic. Gelukkig uiteindelijk een plek wel nog terug gekregen (en Roderic had me toch wel ingehaald) dus no harm done
Netjes! Doe je zo mee met de race?derx666 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:49:
Ik race me suf op Oulton deze week en heb het dik naar me zin op dat baantje met druilerig weer.
yep, nog 4 minuten
Cube Nuroad Race (2022)
Site is weer geupdate:
- Auto & Track kolommen omgewisseld (je hebt een punt enchion
)
- Omschrijving kolom wat netter
- Setups selecteren werkt weer. Geef de pagina wel even de tijd om te herladen. Rechtsboven krijg je een tellertje te zien met het aantal geselecteerde setups (wat ook een linkje is naar een aparte pagina met de geselecteerde setups, ook te vinden in je gebruikersprofiel pagina), maar die klopt meestal niet, hij update net te laat ofzo, let er maar niet te veel op
- Geselecteerde setups kun je in een keer als zip file downloaden, goed idee BM
Klein puntje: de setups die in de zip file zitten heb ik nog niet getest, het zou kunnen dat ik iets fout doe bij het wegschrijven naar de zip file (maar ik betwijfel het) waardoor iracing ze misschien niet meer kan lezen... zal zo snel mogelijk testen als ik er aan denk
- Auto & Track kolommen omgewisseld (je hebt een punt enchion
- Setups selecteren werkt weer. Geef de pagina wel even de tijd om te herladen. Rechtsboven krijg je een tellertje te zien met het aantal geselecteerde setups (wat ook een linkje is naar een aparte pagina met de geselecteerde setups, ook te vinden in je gebruikersprofiel pagina), maar die klopt meestal niet, hij update net te laat ofzo, let er maar niet te veel op
- Geselecteerde setups kun je in een keer als zip file downloaden, goed idee BM
[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 16-03-2012 22:44 ]
nice +1NickThissen schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:43:
Site is weer geupdate:
- Auto & Track kolommen omgewisseld (je hebt een punt enchion)
- Geselecteerde setups kun je in een keer als zip file downloaden, goed idee BMKlein puntje: de setups die in de zip file zitten heb ik nog niet getest, het zou kunnen dat ik iets fout doe bij het wegschrijven naar de zip file (maar ik betwijfel het) waardoor iracing ze misschien niet meer kan lezen... zal zo snel mogelijk testen als ik er aan denk
lekker Nick, ziet er echt goed uit!
Net race gedaan op Oulton samen met Tim. Op P3 gestart, en daar ook geeindigd.
Ik had een vrij goeie start, en een goed uitzicht op de inhaalactie van Tim op Paul Grillo. In de beginfase kon ik ze nog een klein beetje bijhouden, maar na een paar rondes ben ik met iets meer marge gaan rijden, waardoor ze vrij snel op 2-3 seconden lagen. Even later spinde Tim in T3 (snelle linksaf), en hield hem gelukkig uit de muur, maar moest wel aansluiten op P4, achter mij en ene Matthew (die al een paar ronden op .5-1s achter me bleef hangen).
Weer iets later maakte Matthew een fout in de chicane volgens mij, en kon Tim er langs, en kwam hij achter mij aan. Binnen 2 ronden zat hij in mn versnellingsbak, en heb ik hem bij aanremmen laatste bocht laten gaan. Hij was toch veel sneller dan mij, en zo verloren we allebei het minste tijd. Ik had wel meteen Matthew weer binnen .5s achter me zitten, maar die ging iets later wederom in de fout in de chicane, en plempte hem dit keer de muur in. Hierdoor had ik ineens een gat van 5s naar P4. Ik ben toen helemaal op safe gaan rijden, en met nog 2s voorsprong op P3 geeindigd. Door de SOF van 2229 kwam dat neer op 120 punten voor het kampioenschap in div3. Ik sta nu op P5 met nog maar 32 punten minder dan P1, en ik heb de eerste 2 weken erg slecht gescoord (en dat zullen waarschijnlijk dropweeks worden), dus ik heb nog goeie hoop daar hoog te eindigen... We zullen zien.
Ook heb ik er nog +70iR en .26SR (0 inc wederom) bijgekregen, dus dat gaat nu ook weer de goeie kant op.
details race: http://members.iracing.co...onid=5219851&custid=77818
Net race gedaan op Oulton samen met Tim. Op P3 gestart, en daar ook geeindigd.
Ik had een vrij goeie start, en een goed uitzicht op de inhaalactie van Tim op Paul Grillo. In de beginfase kon ik ze nog een klein beetje bijhouden, maar na een paar rondes ben ik met iets meer marge gaan rijden, waardoor ze vrij snel op 2-3 seconden lagen. Even later spinde Tim in T3 (snelle linksaf), en hield hem gelukkig uit de muur, maar moest wel aansluiten op P4, achter mij en ene Matthew (die al een paar ronden op .5-1s achter me bleef hangen).
Weer iets later maakte Matthew een fout in de chicane volgens mij, en kon Tim er langs, en kwam hij achter mij aan. Binnen 2 ronden zat hij in mn versnellingsbak, en heb ik hem bij aanremmen laatste bocht laten gaan. Hij was toch veel sneller dan mij, en zo verloren we allebei het minste tijd. Ik had wel meteen Matthew weer binnen .5s achter me zitten, maar die ging iets later wederom in de fout in de chicane, en plempte hem dit keer de muur in. Hierdoor had ik ineens een gat van 5s naar P4. Ik ben toen helemaal op safe gaan rijden, en met nog 2s voorsprong op P3 geeindigd. Door de SOF van 2229 kwam dat neer op 120 punten voor het kampioenschap in div3. Ik sta nu op P5 met nog maar 32 punten minder dan P1, en ik heb de eerste 2 weken erg slecht gescoord (en dat zullen waarschijnlijk dropweeks worden), dus ik heb nog goeie hoop daar hoog te eindigen... We zullen zien.
Ook heb ik er nog +70iR en .26SR (0 inc wederom) bijgekregen, dus dat gaat nu ook weer de goeie kant op.
details race: http://members.iracing.co...onid=5219851&custid=77818
Cube Nuroad Race (2022)
Je bent goed bezig derx
Erg knap dat je zo dicht bij P1 in div3 zit. Ik zit in div2 en ik lig momenteel 7e in F1, 4e in Proto> en 9e in Proto> fixed, alles binnen top 10 dus, daar ben ik erg tevreden mee aangezien dit m'n eerste seizoen is dat ik echt probeer alle races mee te rijden (of in ieder geval alle 8 die tellen), vorig seizoen was nog heel erg mix tussen alles waardoor ik nergens 8 volle races heb gepakt. In Proto> wil ik wel een top-5 halen, maar dat zal lastig worden, staan toch flink wat namen bij die normaal wel van me winnen. In de F1 moet ik ook wat geluk hebben maar daar kan ik ook wel af en toe leuke puntjes pakken. Ik weet daar echter niet goed wat ik nou het beste kan doen: de top-SOF race is wel veel hogere SOF maar daar word ik met geluk 10e, andere races kan ik vaak wel een podium pakken en dat levert dan wel ongeveer evenveel punten op meestal...
Ik wil echter wel gewoon voor de lol blijven rijden, het zal zelden voorkomen dat ik zin heb om te racen maar dat niet doe omdat het slecht voor de punten kan zijn. Als ik zin heb dan rij ik gewoon mee, dan is het jammer als ik daar punten mee weg gooi maar ach... Ik vind het niet leuk om alleen zondag avond te rijden omdat je in de rest van de races geen hoge punten kan halen...
Ik wil echter wel gewoon voor de lol blijven rijden, het zal zelden voorkomen dat ik zin heb om te racen maar dat niet doe omdat het slecht voor de punten kan zijn. Als ik zin heb dan rij ik gewoon mee, dan is het jammer als ik daar punten mee weg gooi maar ach... Ik vind het niet leuk om alleen zondag avond te rijden omdat je in de rest van de races geen hoge punten kan halen...
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 17-03-2012 00:13 ]
hehe thanksNickThissen schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:12:
Je bent goed bezig derxErg knap dat je zo dicht bij P1 in div3 zit. Ik zit in div2 en ik lig momenteel 7e in F1, 4e in Proto> en 9e in Proto> fixed, alles binnen top 10 dus, daar ben ik erg tevreden mee aangezien dit m'n eerste seizoen is dat ik echt probeer alle races mee te rijden (of in ieder geval alle 8 die tellen), vorig seizoen was nog heel erg mix tussen alles waardoor ik nergens 8 volle races heb gepakt. In Proto> wil ik wel een top-5 halen, maar dat zal lastig worden, staan toch flink wat namen bij die normaal wel van me winnen. In de F1 moet ik ook wat geluk hebben maar daar kan ik ook wel af en toe leuke puntjes pakken. Ik weet daar echter niet goed wat ik nou het beste kan doen: de top-SOF race is wel veel hogere SOF maar daar word ik met geluk 10e, andere races kan ik vaak wel een podium pakken en dat levert dan wel ongeveer evenveel punten op meestal...
maareh in 3 klasses in de top 10 is ook wel een prestatie van formaat. Ik merk bij mezelf dat ik er baat bij heb om me maar op 1 klasse te concentreren. Sinds ik de SM heb gedropped gaat de Skip ook beter. Misschien dat dat komt door het rijgedrag van de Skip, maar mij bevalt het prima zo. Ik heb eigenlijk ook gewoon te weinig tijd om beide klassen te rijden, laat staan 3
Als ik in de top 5 kan eindigen in div3 ben ik iig al blij.
Cube Nuroad Race (2022)
Eerste qualify poging voor de 120 minutes of Sebring zometeen. 10 auto's ingeschreven, dus niet al te veel verkeer
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
En 3e op Indianapolis 
http://members.iracing.co...onid=5223242&custid=61620
Kon helaas de top 2 niet meer bijhalen na de laatste restart omdat ik eerst 2 man voorbij moest en toen was het gat al te groot helaas, anders had ik er misschien nog meer van kunnen maken.
http://members.iracing.co...onid=5223242&custid=61620
Kon helaas de top 2 niet meer bijhalen na de laatste restart omdat ik eerst 2 man voorbij moest en toen was het gat al te groot helaas, anders had ik er misschien nog meer van kunnen maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-03-2012 10:24 ]
Eindelijk komt het er redelijk uit tijdens een Sebring 120 Q 
1:45.570 dat moet dan maar goed genoeg zijn om in de top split terecht te komen.
Gereden met een licht aangepaste fixed setup: http://dl.dropbox.com/u/4...7_seb_paul_ilbrink_q3.sto
1:45.570 dat moet dan maar goed genoeg zijn om in de top split terecht te komen.
Gereden met een licht aangepaste fixed setup: http://dl.dropbox.com/u/4...7_seb_paul_ilbrink_q3.sto
Pff netjes hoor. Dat zal echt wel genoeg zijn voor de top split denk ik, er zullen echt niet 20 man onder de 45 gaan rijden of wel dan?Red Baron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:04:
Eindelijk komt het er redelijk uit tijdens een Sebring 120 Q
Ik zal wel in split 3 komen of nog lager, kom nog steeds niet onder de 47. Straks maar eens een Q doen...
Wat heb je precies aangepast aan de setup?
Ehm uit m'n hoofd:
- BB naar 57.0
- Spring perches +1 click voor + achter (meer perch is auto lager in dit geval)
- accel diff -1 click (op 3)
- BB naar 57.0
Ik ga nu ook maar ff een Q doen en dan de race van 11:30 meepakken
[ Voor 42% gewijzigd door Red Baron op 17-03-2012 11:15 ]
Hmmm vreemd... BB had ik juist omhoog gezet naar 61 ofzoiets (standaard is 58 dacht ik?), dat voelde voor mij beter. Spring perches had ik veeeeeel meer clicks omhoog gezet, echt wel meer dan 10 denk ik (dus auto veel lager), ik heb in die 70 minuten voor zover ik gemerkt heb geen last gehad van de bumps... Misschien dat ik toch aan het bottomen was ofzo maar dan had ik het toch wel gemerkt denk ik?Red Baron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:15:
Ehm uit m'n hoofd:
- BB naar 57.0
Ik begon met 1 clickje en dat vond ik wel lekker, ik heb ook nog een redelijk aantal runs gereden met 2 clicks, maar om de een of andere manier vond ik het toch wat minder relaxed rijden. Toen weer terug naar 1 en het ging weer iets beter.
Of het echt gewoon beter is of dat het meer in m'n hoofd zit weet ik niet.
Of het echt gewoon beter is of dat het meer in m'n hoofd zit weet ik niet.
Toch een 46.4 kunnen halen (met m'n eigen setup), kan misschien nog 46.2 maar verder kom ik denk ik niet. 46.4 is 18e plek momenteel volgens mij... Setup van jou heb ik 1 poging mee gewaagd (toen was de tijd op) maar ik verloor hem meteen in T1, dat is me nog niet gelukt met andere setups
Even mee oefenen kijken of ik daar nog wat mee kan winnen...
Nah, ik hou het bij m'n eigen. Ballast nog een klikje terug gezet (-20mm) en BB op 60, en toch maar niet zo laag gezet als ik hem eerst had want ik hoorde toch wat geluiden hier en daar die ik met jou setup niet hoorde, en ik merk niet echt verschil.
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetups.aspx?ids=60
Ik vind hem goed genoeg, kan er nu vrij eenvoudig in de 46 mee komen en met die van jou lukt me dat nog niet, en niet zo'n zin om nu nog te gaan veranderen qua setup (hij voelt toch heel anders). Maar denk als ik er aan kan wennen dat ik er wel nog wat meer mee kan uithalen...
F1 deze week ga ik denk ik een drop week maken, setup voelt totaal niet goed, en krijg hem ook zelf niet beter. Spendeer m'n tijd dan liever aan de HPD oefenen want ik kom niet eens in de buurt van normale tijden in de F1...
Nah, ik hou het bij m'n eigen. Ballast nog een klikje terug gezet (-20mm) en BB op 60, en toch maar niet zo laag gezet als ik hem eerst had want ik hoorde toch wat geluiden hier en daar die ik met jou setup niet hoorde, en ik merk niet echt verschil.
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetups.aspx?ids=60
Ik vind hem goed genoeg, kan er nu vrij eenvoudig in de 46 mee komen en met die van jou lukt me dat nog niet, en niet zo'n zin om nu nog te gaan veranderen qua setup (hij voelt toch heel anders). Maar denk als ik er aan kan wennen dat ik er wel nog wat meer mee kan uithalen...
F1 deze week ga ik denk ik een drop week maken, setup voelt totaal niet goed, en krijg hem ook zelf niet beter. Spendeer m'n tijd dan liever aan de HPD oefenen want ik kom niet eens in de buurt van normale tijden in de F1...
[ Voor 61% gewijzigd door NickThissen op 17-03-2012 13:29 ]
Klopt het nu dat de Sebring 12 uur over 15 min begint? Beetje balen, krijg net geen goed signaal door op MotorsTV (heb ik wel vaker, kabel is te lang)... Iemand een live stream?
Nou ja, deze werkt, maar kwaliteit is niet alles...
http://www.firstrowsports...89/1/watch-motors-tv.html
Nou ja, deze werkt, maar kwaliteit is niet alles...
http://www.firstrowsports...89/1/watch-motors-tv.html
[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 17-03-2012 15:19 ]
Die onstabiliteit in T1 komt door die diff aanpassing.
Hij is redelijk tricky daar nu, maar in andere bochten lijk ik er wel weer wat sneller mee te zijn.
Dus die onstabiliteit neem ik op dit moment maar voor lief, ik moet nog even kijken of ik er met racefuel mee overweg kan anders zet ik die setting daarvoor weer terug.
Hij is redelijk tricky daar nu, maar in andere bochten lijk ik er wel weer wat sneller mee te zijn.
Dus die onstabiliteit neem ik op dit moment maar voor lief, ik moet nog even kijken of ik er met racefuel mee overweg kan anders zet ik die setting daarvoor weer terug.
Kun je die setting niet tijdens het rijden wijzigen? Elke ronde op S/F aanpassen en na T1 weer terugRed Baron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:20:
Ik ben me aan het bedenken wat ik vanavond ga rijden. F1 op zandvoort, ik heb van de week met de DP op zandvoort alweer genoeg van die baan gezien, vind het echt verschrikkelijk. Misschien dan toch nog wat Indycar op Indianapolis, mijn iRating wat opkrikken (want ik zit er telkens wel erg makkelijk bij als ik niet eruitgetikt wordt bij een crash)
Klopt, als je er rekening mee houdt is er wel mee te rijden denk ik. En je komt inderdaad wat makkelijker de andere bochten door, iets meer stuur.Red Baron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:20:
Overigens lieten ze net zien dat de de pitstraat in het echt wat breder hebben gemaakt op Sebring waardoor de entry van T1 nu een stuk smaller is. Hoop niet dat ze dat ook in iRacing gaan doorvoeren, vind die bocht een van de vetste bochten die we hebben, enorm snel en altijd zo dicht mogelijk tegen de muur aan proberen te komen...
Die link van jou zijn trouwens iets van 300 iframes op elkaar gestapelt met alle bijkomende adds erbij.
De stream draait in het echt hier, dus met iets minder troep erbij:
http://www.tvdez.com/embed.php?c=motorstv
Op fiawec.com is een stream van de wec zelf
Fullscreen heb je er geen last vanRed Baron schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:33:
Die link van jou zijn trouwens iets van 300 iframes op elkaar gestapelt met alle bijkomende adds erbij.
Zojuist nog even een practice run gedaan met fuel. Heb toch nog wat gevonden in T13 (rechtse doordraaier met dubbele apex) waardoor ik nu een 1:46.561 met 11.9L fuel heb staan. Er is hier en daar nog wel wat vanaf te knabbelen, want T2/3 ging niet optimaal, en ook de chicane en de laatste bocht kwam ik niet perfect uit, waardoor ik beide keren iets langzamer eruit kwam dan wat ik eerder al gedaan had. Opt is dan ook 1:45.902 (in deze sessie gezet met fuel dus).
Replay: http://dl.dropbox.com/u/4...n_wo_hislop_P1_46_561.rpy
Replay: http://dl.dropbox.com/u/4...n_wo_hislop_P1_46_561.rpy
Cube Nuroad Race (2022)
Vanavond om 8 uur de eerste kwalificatie van de Michigan 300 van Inside simracing. Heb net ff de fixed set geprobeerd. Maar die si de eertse 2 rondjes erg losjes. Is kijken hoe ver ik kan komen.
Kan jij aan die mail aan uit wat moeten racers doen met d licentie ???DutchDevil79 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:29:
Vanavond om 8 uur de eerste kwalificatie van de Michigan 300 van Inside simracing. Heb net ff de fixed set geprobeerd. Maar die si de eertse 2 rondjes erg losjes. Is kijken hoe ver ik kan komen.
ik heb in mijn mail alleen staan wat de c tot pro licenties moeten doen. Niks over de lagere licenties
Ik lees trouwens dat er bij de 120min Sebring geen full course cautions zijn. Die mogelijkheid hebben ze toch wel of niet? Ik kan me tijd geleden iets herinneren dat ik een stream van watkins glen aan het kijken was volgens mij, waar ze wel een (paar?) keer een caution eruit gooide. Kan zijn dat dat een league was waar dus admins aan het meekijken waren... Lijkt me best leuk om een keer te doen op een road course, dat brengt toch weer een heel andere taktiek met zich mee. Aan de andere kant brengt het ook wel ongelukken, elke keer na een caution alles weer op elkaar zoals bij de start en de start gaat al zelden goed...
idd ik ben dus D wat nu ?DutchDevil79 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:36:
ik heb in mijn mail alleen staan wat de c tot pro licenties moeten doen. Niks over de lagere licenties
Verwijderd
Ik heb ook maar de stap genomen om eens mee te gaan racen, Helaas zag ik de startpost pas nadat ik me had aangemeld.... Wat is nu de beste manier om te gaan racen? Ik doe het liefst voorlopig geen ovals en zou eigenlijk constant tegen anderen online racen. Dit lijkt echter nu alleen om het uur te kunnen? Ben nog rookie natuurlijk (2.52
) Maar hopelijk kan ik snel naar een hogere klasse.
Er zijn elke keer 2 2x Tournement sessies om te qualificeren. Een c tot pro en een rookie tot d. Er was er net een om 9 uur. En als ik het goed heb weer een om midernacht (0.00u). Die moet je joinen. Staan bij hosted sessions.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchDevil79 op 17-03-2012 22:45 ]
Uiteraard moeten races vooraf gepland zijn op bepaalde tijden, je rijdt immers niet tegen AI maar alleen tegen andere personen. In de rookie classes heb je om het uur een race (verder kun je wel wanneer je wil een Practice sessie joinen om met andere mensen te rijden, of een Test sessie om alleen te rijden), in hogere klasses wordt dit iets minder (meestal om de 2 uur).Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:44:
Ik heb ook maar de stap genomen om eens mee te gaan racen, Helaas zag ik de startpost pas nadat ik me had aangemeld.... Wat is nu de beste manier om te gaan racen? Ik doe het liefst voorlopig geen ovals en zou eigenlijk constant tegen anderen online racen. Dit lijkt echter nu alleen om het uur te kunnen? Ben nog rookie natuurlijk (2.52) Maar hopelijk kan ik snel naar een hogere klasse.
Beginnen met open practise sessies met de Mazda MX5 te doen. Voor de rookie series. Die rijden nu op Lime Rock. Zijn altijd wel wat sessies te vinden met mensen erin. Leer de auto goed kennen en je kan ook meteen tetsen met meerdere op de baan te rijden. Ga pas denken aan racen als je je comfertabel voelt et de auto en je niet veel ofroad gaat of spint. Alles gaat om safety rating om in de hogere klassen te komen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:44:
Ik heb ook maar de stap genomen om eens mee te gaan racen, Helaas zag ik de startpost pas nadat ik me had aangemeld.... Wat is nu de beste manier om te gaan racen? Ik doe het liefst voorlopig geen ovals en zou eigenlijk constant tegen anderen online racen. Dit lijkt echter nu alleen om het uur te kunnen? Ben nog rookie natuurlijk (2.52) Maar hopelijk kan ik snel naar een hogere klasse.
Je kan elk uur racen en qualificeren in de rookie Mazda cup. Elk heel uur is er een race en elk half uur na race een qualificatie sessie.
Rij een qualificatie voor dat je gaat racen om niet achteraan te starten. Een qualificatie hoef je een keer te doen en is voor de rest van de week geldig. Tot je weer van track wisselt. Er zijn hier ook mensen die in de rookie races uit de pit starten om zo minder chaos te hebben bij de start en geen safety rating te verliezen. Maar zelf vind ik dit minder handig omdat je dan toch al die idioten weer moet inhalen na de start.
Als je Rookie 3.0 bent kan je ervoor kiezen in de advanced rookie series te rijden. Er word daar minder agresief gereden dan in de rookie MX5 series. En ze rijden op veel meer tracks. Meer variatie.
Verwijderd
bedankt voor de snelle reacties, we gaan aan de slag, eerste bocht is een drama idd en achterblijvers letten ook niet op de blauwe vlaggen. Wel goed dat de meesten wel via voicechat te "sturen"zijn.
Blauwe vlaggen zijn dan ook alleen als waarschuwing en mensen zijn niet verplicht aan de kant te gaan. Het wordt wel niet op prijs gesteld als je gaat vechten met iemand die je inhaalt, maar dat gebeurt dan ook bijna nooit.
Nick, iracing kent geen full course cautions op road. Dat zijn dan admins geweest. Maar meestal is dat niet slim als je 3 klassen hebt. Bij de 2.4 uur van spa hadden ze ook een caution en daarna ging t ook fout.
Het lijkt mij ook gaaf, maar zeker in officiele series lijkt t me geen goed plan omdat iedereen dan door elkaar zit.
Het lijkt mij ook gaaf, maar zeker in officiele series lijkt t me geen goed plan omdat iedereen dan door elkaar zit.
Dit topic is gesloten.