Geweldig, net mijn eerste race gewonnen. Bijna eraf gewipt door een achterblijver, maar ging op één verremming na het rechte stuk prima. Weinig tegenstand. Zelfs na het verremmen nog 2 secs over. Uiteindelijk met de melding "Toyed ;-) " gewonnen. Hopelijk kan ik snel promotie maken zo :-)
Welkom bij GoT-iRacing. En gefeliciteerd met je eerste overwinning.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:33:
Geweldig, net mijn eerste race gewonnen. Bijna eraf gewipt door een achterblijver, maar ging op één verremming na het rechte stuk prima. Weinig tegenstand. Zelfs na het verremmen nog 2 secs over. Uiteindelijk met de melding "Toyed ;-) " gewonnen. Hopelijk kan ik snel promotie maken zo :-)
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik weet dat het standaard niet is maar admins kunnen die wel erin gooien. Maar voor zo'n groot event is het inderdaad niet echt realistisch dat er in elke split een admin zit die genoeg ervaring met zoiets heeft om te bepalen wanneer hij een caution moet inzetten. Het zal inderdaad in een of ander toernooi zijn geweest, ik weet het niet meer. Maar als ik zo af en toe de echte race kijk lijken ze meer onder geel te rijden dan wat andersNiellie41 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:24:
Nick, iracing kent geen full course cautions op road. Dat zijn dan admins geweest. Maar meestal is dat niet slim als je 3 klassen hebt. Bij de 2.4 uur van spa hadden ze ook een caution en daarna ging t ook fout.
Het lijkt mij ook gaaf, maar zeker in officiele series lijkt t me geen goed plan omdat iedereen dan door elkaar zit.

Ik had vanmiddag na veel werk in de tuin de laatste 2,5 dag even tijd voor wat rondjes.
Ik kon het niet laten om eens uit te dokteren hoe ik de iRacing telemetry mijn butkicker kon laten aansturen.
En ja hoor het is mogelijk. Ik heb extra software geinstalleerd (x-sim) die een tweede soundcard aanstuurt op basis van de telemetry.
Aangezien de telemetry niets doorgeeft van rumble strips heb ik ook nog de line-out van het normale geluid (vanauit iRacing dus) toegevoegd aan de tweede geluidskaart hiervoor.
Ik kan nu van de volgende zaken de frequentie (15 Hz - 140 Hz) en volume regelen per effect:
Voor diegene die het ook wil proberen is hier een forum topic met handleiding etc.:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1842630.page
Ik kon het niet laten om eens uit te dokteren hoe ik de iRacing telemetry mijn butkicker kon laten aansturen.
En ja hoor het is mogelijk. Ik heb extra software geinstalleerd (x-sim) die een tweede soundcard aanstuurt op basis van de telemetry.
Aangezien de telemetry niets doorgeeft van rumble strips heb ik ook nog de line-out van het normale geluid (vanauit iRacing dus) toegevoegd aan de tweede geluidskaart hiervoor.
Ik kan nu van de volgende zaken de frequentie (15 Hz - 140 Hz) en volume regelen per effect:
- Idle RPM vibration
- Limiter vibration
- Gear shift
- Brake
- G-force caused by braking
- Bumps (short)
- Bumps (long)
- Crash head on
- Crash left or right
- Tire slide
- Speed
Voor diegene die het ook wil proberen is hier een forum topic met handleiding etc.:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1842630.page
ow ja, vergeten een poll te doen. Maar zal ik de DP training op de dinsdagen cancellen?
Wie is er voor een Skip training ? 
Welkom en gefeliciteerd!! Lekker zo doorgaan, dan komt alles goedVerwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:33:
[ Voor 86% gewijzigd door derx666 op 18-03-2012 00:42 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Niet veel andere suggesties gezien. We kunnen kijken hoe de opkomst is nu er weer een normaal circuit aangedaan word. Komende week Road America. Dat lijkt me een baan waarop de Riley wel goed te doen is voor iedereen. En denk ook dat iedereen die baan wel heeft. komt volgens mij in 80% van de series voor.JoepW schreef op zondag 18 maart 2012 @ 00:06:
ow ja, vergeten een poll te doen. Maar zal ik de DP training op de dinsdagen cancellen?
DP lijkt me weer eens een leuke baan
En anders stem ik Skip
Dan hopen we maar weer dat een slechte generale een voorbode van een goede uitvoering is bij de Sebring 120.
Ik lag prima op een 3e plek voor de eerste stops en toen ging het bij de pitstop mis.
Ik schoot mijn pitbox ietsje voorbij en moest dus weer terug naar achteren.
Het werd daardoor erg krap met mijn achtervolger die een paar seconden achter me zat.
Toen ik 50 kilo te pakken had hoorde ik de auto achter me al weer toeren maken voor het wegrijden en hij reed dan ook direct daarna weg.
Toen ik vertrok gaf ik dan ook zoveel gas/koppeling dat ik spinde en onze beide
races daar eindigden
Het was in ieder geval een ontzettend stomme fout, zeker zo vroeg in de race.
Maarja daar leren we weer van en vanavond ga ik niet weer zo'n fout maken in ieder geval.
Ik lag prima op een 3e plek voor de eerste stops en toen ging het bij de pitstop mis.
Het werd daardoor erg krap met mijn achtervolger die een paar seconden achter me zat.
Toen ik 50 kilo te pakken had hoorde ik de auto achter me al weer toeren maken voor het wegrijden en hij reed dan ook direct daarna weg.
races daar eindigden
Maarja daar leren we weer van en vanavond ga ik niet weer zo'n fout maken in ieder geval.
Hmm blijkbaar ging er gister iets goed mis tijdens de kwalificatie. Hebben ze de heel qualificatie laten vallen. Komt nu waarschijnlijk een kwalificatie 30 minuten voor de race. Alleen bericht kwam beetje laat dus voor niks om 12 uur en nog keer om 1 uur (tijd verschil lol) zitten zoeken naar tournements rooms.DutchDevil79 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:45:
[...]
Er zijn elke keer 2 2x Tournement sessies om te qualificeren. Een c tot pro en een rookie tot d. Er was er net een om 9 uur. En als ik het goed heb weer een om midernacht (0.00u). Die moet je joinen. Staan bij hosted sessions.
Ai, dat is balen ja... Ik rij ook altijd gewoon rustig m'n pit box uit juist om niet te spinnen want in practice (als je reset en gewoon weer meteen de baan op wil) gebeurt het me ook veel te vaak. Verlies ik wel wat mee maar ach...Red Baron schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:50:
Dan hopen we maar weer dat een slechte generale een voorbode van een goede uitvoering is bij de Sebring 120.
races daar eindigden
Ik zit nu toch weer over de fuel te twijfelen. In de open race keek ik bij inrijden pits hoeveel tijd we nog moesten en dat was 34 minuten, dus al 36 minuten gereden (en dat is zonder pace lap toch?). In de laatste fixed race echter had ik nog maar 1-1.5 rondje over na 30 minuten..? Dat scheelt dus een een rondje of 2..? Beetje vreemd, lijkt me niet dat die minieme setup verschillen daar voor kunnen zorgen. Ik weet dus niet zo goed hoeveel fuel ik verwacht te gebruiken, dus ik gooi hem denk ik gewoon 3 keer helemaal vol. Als ik dan 32 minuten kan doen met een volle tank hou ik dus 8 minuten speling en dat zou wel genoeg moeten zijn voor pace lap en een eventueel laatste rondje wat nog bijna 2 minuten kan duren...
Voor de DP practice, ik weet het ook niet zo goed... Ik vind de auto wel leuk en fun races op dinsdag vind ik wel een leuk idee, maar niet als er zo weinig mensen zijn. We kunnen nu wel weer voor een andere auto gaan stemmen maar dat werkt ook niet echt, je zult toch zelden een auto krijgen die iedereen wel leuk vindt om te rijden.
Misschien kunnen we beter het stemmen iets aanpassen: in plaats van stemmen op 1 auto stem je gewoon op elke auto die je wel bereid bent om te rijden op dinsdag. Misschien dat we dan een iets beter beeld krijgen van welke auto het meest populair is?
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2012 12:01 ]
Komende Zaterdag 24 Maart kan je meedoen met een Lotus79 race op Michigan. 90 ronden op een oval met de Lotus. Lijkt me wel lachen. Iedereen kan mee doen, je hoeft je niet in te schrijven. Ik zal iig proberen mee te doen. Race start om 21.10 uur onze tijd. 2 uur practise vooraf en 10 minuten qualy.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1842783.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1842783.page
Ik heb nu de 17e Q tijd bij de Corvette. Zou dat genoeg zijn voor de 2e split? Ik ben aan het twijfelen want ik rijd liever voor de overwinning dan dat ik voor jan doedel in de topsplit rijd.
Je kan altijd hopen op wat uitvallers.
En je word dan uitgezonden op GlacierTV.
There goes Nil hikkens of zoiets.
There goes Nil hikkens of zoiets.
Ja dat is ook waar, maar als ik kijk naar de namen die nu boven mij staan. Die gaan echt niet uit vallen uit zichzelf. Ik probeer straks nog een Q sessie en dan zie ik wel.
Ik heb hetzelfde Niel, ik sta nu 23e, dus dat zal wel split 2 worden (tenzij er nog veel snelle mensen een Q gaan doen, dan split 3). Van de mensen die boven me staan herken ik veel namen waar ik niet van kan winnen, maar ook veel namen die ik niet ken. Ik denk dat ik het hier wel bij laat, split 2 vind ik prima, ik denk niet dat ik in split 1 veel te zoeken heb.
Heb net even uitgerekend en ik verbruik 1.69 kg / rondje (zeg 1.70), dat zou betekenen dat ik maar 24 kg hoef bij te tanken in de 3e stop (even geen rekening gehouden met pace lap en extra laatste rondje etc). Ik denk dat ik er dan iets van 40 kg bij gooi ofzo... Misschien nog wel meer, beter te veel dan te weinig
Heb net even uitgerekend en ik verbruik 1.69 kg / rondje (zeg 1.70), dat zou betekenen dat ik maar 24 kg hoef bij te tanken in de 3e stop (even geen rekening gehouden met pace lap en extra laatste rondje etc). Ik denk dat ik er dan iets van 40 kg bij gooi ofzo... Misschien nog wel meer, beter te veel dan te weinig
Zal ik de DP-prac van dinsdagavond gewoon laten staan, maar wel er een 2 uurs training van maken en GEEN race?
Nja, ik persoonlijk vind de race wel leuk, want ik rij de DP serie toch niet mee (druk genoeg met de andere). Maar als er niet genoeg mensen mee doen dan is de race natuurlijk ook niet leuk... Dus ik weet het nietJoepW schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:25:
Zal ik de DP-prac van dinsdagavond gewoon laten staan, maar wel er een 2 uurs training van maken en GEEN race?
Nee laat de race maar staan. Is toch een goeie oefening. Ook al zijn er maar 8 man vind ik het wel lekker ff een lange stind te doen.JoepW schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:25:
owk...
En heb ie al een race gedaan op Zandvoort met de Mustang btw? Ik heb nog wel ff geoefend maar merkte wel dat ik er de Mustang al een tijdje niet gereden had. Kwam tot een 1.56 laag. Waar ik twee seizoenen geleden nog 1.55.4 in de race ree.
Ik ben in het geheel niet toegekomen aan racen de afgelopen 2 weken.
(Werken, tuin, socio......)
Ik ga zo ff de setup voor Escors maken voor de paar volgende races en dan misschien eind van de middag nog ff iets rijden.
Maar heb ook al dagen zwaar last van mijn rug (tuin
) en dan lang in de raceseat zitten is ook niet goed.....
Zal er wel niet van komen denk ik, dus.
(Werken, tuin, socio......)
Ik ga zo ff de setup voor Escors maken voor de paar volgende races en dan misschien eind van de middag nog ff iets rijden.
Maar heb ook al dagen zwaar last van mijn rug (tuin
Zal er wel niet van komen denk ik, dus.
Kom ik net thuis, blijkt dat ik wel de 120 min van Sebring kan meedoen. afspraak geannuleerd en blijkt dat ze dat donderdag al wisten maar het dan nu pas melden
Kan dus nog maar 1 Q sessie doen en heb bijna niks tijd om setup te maken of fuel te berekenen...
Gaat nog leuk worden met m'n Ford GT...
Kan dus nog maar 1 Q sessie doen en heb bijna niks tijd om setup te maken of fuel te berekenen...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik hoor van verschillende mensen dat de laguna seca fixed een stuk beter is dan de sebring fixed, misschien is dat een beter start punt?Fragbeestje schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:52:
Kom ik net thuis, blijkt dat ik wel de 120 min van Sebring kan meedoen. afspraak geannuleerd en blijkt dat ze dat donderdag al wisten maar het dan nu pas melden![]()
Kan dus nog maar 1 Q sessie doen en heb bijna niks tijd om setup te maken of fuel te berekenen...![]()
Ben eens benieuwd hoeveel mensen er mee doen met de 120min. Vanochtend waren er maar 3 splits toch? Valt me behoorlijk tegen... Nu zijn er al 70 mensen ingeschreven en we moeten nog 27 min

530 al, gaat de goeie kant op
Na de laatste Q sta ik 27e, dat zal dus vast een 2e split zijn (ongeveer 20 HPDs per split?). Bedacht me net wel dat veel mensen die in de lijst staan misschien alleen vanochtend meedoen dus is het eigenlijk lastig zeggen... We gaan het zien...
[ Voor 29% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2012 17:00 ]
paul rijdt split 1 120 minutes
volg op http://glaciertv.com/index.php/channel-2
ook filip verbert van art-racing zit in split 1
kevin vekemans van escors doet ook mee
volg op http://glaciertv.com/index.php/channel-2
ook filip verbert van art-racing zit in split 1
kevin vekemans van escors doet ook mee
[ Voor 36% gewijzigd door dabelg op 18-03-2012 17:44 ]
Klote CSP. Zit die hele tijd te remmen en als ik zelf rem, schiet die naar 100% en dan weer niet.
Frustrerend en niet te rijden.
Frustrerend en niet te rijden.
Paul ligt gewoon 4e, GO PAUL!
Nu zelfs 3e
Goed bezig!
En nu weer 5e (volgens mij ben ik ingeschakeld tijdens de pitstops
)
Nu zelfs 3e
En nu weer 5e (volgens mij ben ik ingeschakeld tijdens de pitstops
[ Voor 72% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-03-2012 18:49 ]
Ik hoorde dat er iets gebeurde, maar weet niet wat?
De commentatoren zeiden volgens mij dat je aangereden werd? Zuur man, je ging zo lekker
Nou, blunder bokaal voor mij dan maar? Ik lag heel de tijd 2e, en was 2 rondjes later aan het pitten dan P1 en P3 (P3 vlak achter me, P1 buiten bereik). En dan in de laatste bocht voor de 3e pitstop moet ik nog een lastige GT inhalen, hij dwingt me naar de buitenkant, en ik vergeet gewoon compleet de pits in te rijden
2e of 3e plek weg gegooid
Nou ja, toch nog 6e, niet heel slecht, maar ik had hier gewoon 2e moeten worden 
2 uur is ook gewoon te lang, concentratie compleet kwijt... Ach ja, was wel heel vet
Wel een lekkere +0.80 SR, 11 incidents waarvan er 5 niet mijn schuld waren (een corvette die tegen me op stuurt terwijl ik een autolengte voor lig bij het insturen, en bij uitkomen pits wachtte ik op een andere auto die door T1 kwam, maar hij ging ook voor mij op de rem
toen moest ik door het gras. 11 incidents toch niet slecht voor 2 uur lang 
Hoe ging het bij de rest?

2 uur is ook gewoon te lang, concentratie compleet kwijt... Ach ja, was wel heel vet
Wel een lekkere +0.80 SR, 11 incidents waarvan er 5 niet mijn schuld waren (een corvette die tegen me op stuurt terwijl ik een autolengte voor lig bij het insturen, en bij uitkomen pits wachtte ik op een andere auto die door T1 kwam, maar hij ging ook voor mij op de rem

Hoe ging het bij de rest?
[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2012 19:34 ]
Technische problemen bij mij waardoor ik de race niet kon uitrijden.
(pedalen
)
(pedalen
Pff das ook balen zeg.. Hoe komt dat zo ineens dan? Eerder geen last van gehad?Niellie41 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:39:
Technische problemen bij mij waardoor ik de race niet kon uitrijden.
(pedalen)
Nee, nog nooit. Nu opeens tijdens de race. Bij het remmen versprong de rem steeds en soms naar 100%, dus blokkeerden mijn wielen. Dan bleef de rem slepen.
Soms op hard op de rem trappen hielp wel een half rondje, maar daarna kwam het weer.
Was niet mee te rijden.
Soms op hard op de rem trappen hielp wel een half rondje, maar daarna kwam het weer.
Was niet mee te rijden.
race met gemengde gevoelens voor mij. 
na 18min. ofzo een momentje gehad met een andere belg filip gelukkig was dat net aan pitingang en kon ik meteen binnenrijden maar mijn stop was veel te vroeg dan normaal gepland.
de rest van de race was echter fuel saven om met 3stops rond te komen en toch zo snel mogelijk te gaan. op het laatste werd het nog spannend en heb ik de leider moeten laten passeren om de finish te halen en ik kwam over de streep met nog 1.5kg fuel aan boord.
Als die crash niet gebeurt was had ik zeker top5 gehaald maarja ALS he
ben toch tevreden en nu straks of morgen eens naar de race kijken en zien of ik veel in beeld ben geweest
na 18min. ofzo een momentje gehad met een andere belg filip gelukkig was dat net aan pitingang en kon ik meteen binnenrijden maar mijn stop was veel te vroeg dan normaal gepland.
de rest van de race was echter fuel saven om met 3stops rond te komen en toch zo snel mogelijk te gaan. op het laatste werd het nog spannend en heb ik de leider moeten laten passeren om de finish te halen en ik kwam over de streep met nog 1.5kg fuel aan boord.
Als die crash niet gebeurt was had ik zeker top5 gehaald maarja ALS he
ben toch tevreden en nu straks of morgen eens naar de race kijken en zien of ik veel in beeld ben geweest
Mijn race verder was wel heel vet, hele race met Muhammed Patel gevochten, vanaf lap 3 ofzo zat hij achter me en hij is nooit verder dan 3 seconden weg geweest (op de pit stops na). Klein foutje in de hairpin en hij was me voorbij, maar omdat ik 3 laps later kon pitten had ik hem in de pit misschien kunnen inhalen... Helaas zal ik daar nooit achter komen
Pff ik vergeet ook echt 1 keer te pitten en meteen als ik 2e lig (nou ja, op dat moment 1e) haha...
Heb nog een setup gevonden van Jasper G. via het forum. Paar minuutjes getest (Nick nog tegen gekomen). Dan maar Q gedaan. Magere 2:01.184 gereden, wat een verbetering is tov m'n fixed setup Q tijd, maar nou niet echt goed... was ook enorm veel verkeer tijdens de sessie.
Start in split 5 op de 3e plek.
Na de start merk ik dat ik sneller ben dan de nr 2 (Christian S), maar door de gevechten kan de nr 1 (Alexander C) uitlopen tot een 5 a 6 seconden vooraleer ik voorbij de nr 2 geraak (ettelijke rondes verder).
Hierna begint Christian natuurlijk even te pushen net op het moment dat ik mijn bandjes wat wil sparen (waren volgens mij heet geworden) en ik rem net op hetzelfde moment als m'n normale rempunt, hij verremt zich en gaat de baan af in T13.
Nu kon ik op P1 beginnen jagen. Ik merk na de eerste pitstops dat hij een voorsprong heeft van 14 seconden, dus ik wist dat ik veel tijd verloren had, zowel door divebombs te ontwijken (waren er wel heel wat, maar na een paar rondjes weet je wel hoe ze noemen...) Verschillende keren gat met 3 tot 4 seconden verkleind maar dan weer een HPD treintje en alles was weer voor niks.
Dan zelf nogmaals een fout gemaakt in T13 doordat ik de 2e HPD niet goed had ingeschat en een seconde of 8 verloren omdat ik achterstevoren stond in het midden van de track.... zenuwslopend om al die Corvettes en HPD's links en rechts naast je zien te vlammen...
Een tijd later merk ik dat P1 vrij vroeg de pits inrijd en dat hij dus voor een andere pitstop strategie had gekozen en dat dit mijn kans was. Nog zo veel mogelijk snelle rondjes gereden en echt heel de tijd geconcentreerd tot een paar rondes voor pitstop 2 want toen moest ik beginnen uitrekenen hoeveel fuel ik eigenlijk nog nodig had om de laatste run te kunnen uitrijden.
uit m'n hoofd uitgeteld terwijl ik aan het rijden was, is verdomme moeilijker dan ik dacht
en kwam op iets van een 42 uit, dus 43 L genomen ipv de 46 die ik voor de race had uitgerekend. Kom de pits uit, lig op P4. na een paar rondjes lig ik op P2 want toen moest iedereen wel gepit zijn en dacht dat ik veel tijd had verloren op P1... maar dat was helemaal iemand anders blijkbaar en zag dat ik sneller dichterbij kwam. Pitstop strategie heeft gewerkt. Lig gewoon op P1 als iedereen de 2e pitstop uitgevoerd heeft.
Op dat moment heb ik een comfortabele voorsprong van 10 seconden op Alexander... tot in lap 48 of zo een HPD me heel hard raakt in de Le Mans bocht... de oelewapper in kwestie : Jiri Prokopec
Echt onbegrijpelijk. Ging al heel ver naar buiten toe en hij rijdt er gewoon in... Eerste bochten wat trager genomen om de schade wat te evalueren en ook omdat er een paar mensen me verwittigden : "your car is a complete wreck!".
Voorsprong zien slinken tot 4 seconden en toen terug beginnen pushen. Ik verloor wel wat tijd, maar door goede lijnen te rijden en rempunten iets aan te passen toch nog een paar ronden de voorsprong op 3 a 4 seconden kunnen houden. Voorlaatste ronde nog een divebomb moeten ontwijken en Laatste ronde laat ik nog iets teveel plaats voor HPD 1 en 2 zodat m'n voorsprong slinkt tot 0.8 seconden in T13 en tot 0.5 seconden op de finish lijn. Als ik de 1e HPD tijdens de laatste ronde niet had zien passeren had ik het niet gehaald. Had nog minder dan 1 lap fuel over.
Ford GT overwinning in split 5 is binnen
Start in split 5 op de 3e plek.
Na de start merk ik dat ik sneller ben dan de nr 2 (Christian S), maar door de gevechten kan de nr 1 (Alexander C) uitlopen tot een 5 a 6 seconden vooraleer ik voorbij de nr 2 geraak (ettelijke rondes verder).
Hierna begint Christian natuurlijk even te pushen net op het moment dat ik mijn bandjes wat wil sparen (waren volgens mij heet geworden) en ik rem net op hetzelfde moment als m'n normale rempunt, hij verremt zich en gaat de baan af in T13.
Nu kon ik op P1 beginnen jagen. Ik merk na de eerste pitstops dat hij een voorsprong heeft van 14 seconden, dus ik wist dat ik veel tijd verloren had, zowel door divebombs te ontwijken (waren er wel heel wat, maar na een paar rondjes weet je wel hoe ze noemen...) Verschillende keren gat met 3 tot 4 seconden verkleind maar dan weer een HPD treintje en alles was weer voor niks.
Dan zelf nogmaals een fout gemaakt in T13 doordat ik de 2e HPD niet goed had ingeschat en een seconde of 8 verloren omdat ik achterstevoren stond in het midden van de track.... zenuwslopend om al die Corvettes en HPD's links en rechts naast je zien te vlammen...
Een tijd later merk ik dat P1 vrij vroeg de pits inrijd en dat hij dus voor een andere pitstop strategie had gekozen en dat dit mijn kans was. Nog zo veel mogelijk snelle rondjes gereden en echt heel de tijd geconcentreerd tot een paar rondes voor pitstop 2 want toen moest ik beginnen uitrekenen hoeveel fuel ik eigenlijk nog nodig had om de laatste run te kunnen uitrijden.
uit m'n hoofd uitgeteld terwijl ik aan het rijden was, is verdomme moeilijker dan ik dacht
Op dat moment heb ik een comfortabele voorsprong van 10 seconden op Alexander... tot in lap 48 of zo een HPD me heel hard raakt in de Le Mans bocht... de oelewapper in kwestie : Jiri Prokopec

Echt onbegrijpelijk. Ging al heel ver naar buiten toe en hij rijdt er gewoon in... Eerste bochten wat trager genomen om de schade wat te evalueren en ook omdat er een paar mensen me verwittigden : "your car is a complete wreck!".
Voorsprong zien slinken tot 4 seconden en toen terug beginnen pushen. Ik verloor wel wat tijd, maar door goede lijnen te rijden en rempunten iets aan te passen toch nog een paar ronden de voorsprong op 3 a 4 seconden kunnen houden. Voorlaatste ronde nog een divebomb moeten ontwijken en Laatste ronde laat ik nog iets teveel plaats voor HPD 1 en 2 zodat m'n voorsprong slinkt tot 0.8 seconden in T13 en tot 0.5 seconden op de finish lijn. Als ik de 1e HPD tijdens de laatste ronde niet had zien passeren had ik het niet gehaald. Had nog minder dan 1 lap fuel over.
Ford GT overwinning in split 5 is binnen

[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 18-03-2012 20:04 ]
Wat een gigantische teringzooi weer.Hoogie2004 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:10:
[...]
Ik hoorde dat er iets gebeurde, maar weet niet wat?
De commentatoren zeiden volgens mij dat je aangereden werd? Zuur man, je ging zo lekker
Ik ging ansich heel lekker en ben op wat kleine oponthouden na (spinnende corvette, half rondje klem achter 2 corvettes die weer achter een ford gt reden) ging het eigenlijk prima.
Anyway ronde 53, ik moest de laatste stop nog goed en was gedurende het rondje nog op m'n excel sheet te kijken hoeveel fuel ik nog moest bijtanken.
Bij het opkomen van het achterste rechte stuk zit ik vlak achter Teemu Vuolle (leider Corvettes) dus ik geef met een P text chat aan dat ik ga pitten, zodat hij niet opzettelijk bijvoorbeeld langzamer aan de binnenkant blijft rijden om mij er langs te laten.
Echter halverwege dat rechte stuk geeft ook Teemu aan dat hij gaat pitten.
Dus we komen vlak achter elkaar naar die bocht geremd en ik ga nog buitenom denkende dat ik hem wellicht nog kan inhalen.
Uiteraard is dat een domme move en had ik beter achter hem kunnen blijven rijden, maar ik ga dus redelijk wijd en moet zwaar liften om uberhaupt de pits niet te gaan missen.
Daar bleef het echter niet bij want een gelapte HPD die achter ons reed rijd gewoon ook vol die bocht door en rijd tegen mij aan op het moment dat ik moet liften om weer naar binnen te gaan en we spinnen allebei.
Ik rijd nog wel de pits in en er verschijnt ook een meatball en iets voor m'n box begint de motor te sputteren.
Ansich niet zo'n probleem aangezien er 1 fast tow is in dit event.
Maar als ik stop krijg ik een too much damage we're done voor m'n neus te staan.
... dus headset door de kamer ... wat unrated kreten op teamspeak .... en we zijn dus klaar

Terugkijkend denk ik dat ik tijdens m'n 1e of 2e stop al een fasttow heb gehad, omdat ik ergens eerder in de race een keer in die slingers net voor het achterste rechte stuk een keer over die hoge kerbs gegaan ben en wss daar wellicht wat van die onmerkbare bodem schade opgelopen heb ofzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Red Baron op 18-03-2012 20:06 ]
Ik ben nu wat aan het rijden met de mustang. Doe net een 1.55.6DutchDevil79 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:58:
En heb ie al een race gedaan op Zandvoort met de Mustang btw? Ik heb nog wel ff geoefend maar merkte wel dat ik er de Mustang al een tijdje niet gereden had. Kwam tot een 1.56 laag. Waar ik twee seizoenen geleden nog 1.55.4 in de race ree.
Het rijdt wel héél erg lekker.
Klote zeg... Het is ook wel een draak van een pit entry (exit ook trouwens), klein beetje traffic om je heen en je zit meteen in de problemen met een beetje pech.Red Baron schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:04:
[...]
Wat een gigantische teringzooi weer.
Terugkijkend denk ik dat ik tijdens m'n 1e of 2e stop al een fasttow heb gehad, omdat ik ergens eerder in de race een keer in die slingers net voor het achterste rechte stuk een keer over die hoge kerbs gegaan ben en wss daar wellicht wat van die onmerkbare bodem schade opgelopen heb ofzo.
En die fast tow hoorde ik ook mensen over klagen. Beetje stom dat je een nieuwe auto krijgt als je er niet om 'vraagt'. Ik dacht dat je alleen die fast repair kreeg als je je fuel en banden uit had, maar blijkbaar krijg je hem dus gewoon altijd? Die HPD heeft ook altijd wel wat damage, in de warmup net kreeg ik ook alweer een 0x contact van een bump

Indy Fixed op Indianapolis was weer eens ubervet 
Startte van P4, en met een vage move (van mij of hem, of ghost contact ofzo...) heel even met P3 geschraapt (0x) echter geen damage en kon door, Lap 2 de muur gebrushed met uitkomen T1, ook geen schade gelukkig. Lag op dat moment tweede. Kwam de SC de baan op, en bij de herstart lag ik 2e. Na 1 rondje groen schuift P1 in T1 achterstevoren en ik weet em maar net te ontwijken, hij neemt vervolgens P3 mee (en misschien nog wel meer) en ik lig eerste in rondje 11
Daarna in een ruk door naar de zege gereden, de rest kwam niet meer binnen 0.4 seconden ofzo.
http://members.iracing.co...onid=5233565&custid=61620
Tweede Indycar (en oval) win van dit jaar
Nu 4 races Indy gedaan deze week, 2 gewonnen, 1x 3e en 1x uitgeschakeld bij de start door de gast achter me en werd ik 21e.
Startte van P4, en met een vage move (van mij of hem, of ghost contact ofzo...) heel even met P3 geschraapt (0x) echter geen damage en kon door, Lap 2 de muur gebrushed met uitkomen T1, ook geen schade gelukkig. Lag op dat moment tweede. Kwam de SC de baan op, en bij de herstart lag ik 2e. Na 1 rondje groen schuift P1 in T1 achterstevoren en ik weet em maar net te ontwijken, hij neemt vervolgens P3 mee (en misschien nog wel meer) en ik lig eerste in rondje 11
Daarna in een ruk door naar de zege gereden, de rest kwam niet meer binnen 0.4 seconden ofzo.
http://members.iracing.co...onid=5233565&custid=61620
Tweede Indycar (en oval) win van dit jaar
Nu 4 races Indy gedaan deze week, 2 gewonnen, 1x 3e en 1x uitgeschakeld bij de start door de gast achter me en werd ik 21e.
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-03-2012 20:29 ]
Ja lekker glij bakkie.RielN schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:07:
[...]
Ik ben nu wat aan het rijden met de mustang. Doe net een 1.55.6
Het rijdt wel héél erg lekker.
Da's wel balen! Heb in het begin van mijn race echt op safe gespeeld om dan 9 ronden voor het einde ook heel wat kreten en andere zooi te brullen. Had gelukkig m'n speak knop niet ingedrukt. Was echt een harde hit bij mij. Kon het bijna niet geloven dat ik weinig last had tijdens het rijden alhoewel heel m'n fordje wel Total loss leek.Red Baron schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:04:
[...]
... dus headset door de kamer ... wat unrated kreten op teamspeak .... en we zijn dus klaar
pffff derjuist p6 hebben in grand-am val ik zonder fuel tijdens white flag
Balen Paul!
Je moet het maar zo zien, jij had tenminste nog tijd om te racen. Ik had vanavond een paar uurtjes tijd, ware het niet dat er problemen waren op m'n werk en ik nu al al m'n "iRacing tijd" op heb gemaakt aan dat stomme probleem. Aangezien morgen om 06:45 de wekker alweer gaat komt het er vanavond niet van, ook gezien het feit dat ik precies 0 rondjes heb kunnen practicen op Sebring.
Maarja, it pays the bills ...
Je moet het maar zo zien, jij had tenminste nog tijd om te racen. Ik had vanavond een paar uurtjes tijd, ware het niet dat er problemen waren op m'n werk en ik nu al al m'n "iRacing tijd" op heb gemaakt aan dat stomme probleem. Aangezien morgen om 06:45 de wekker alweer gaat komt het er vanavond niet van, ook gezien het feit dat ik precies 0 rondjes heb kunnen practicen op Sebring.
Maarja, it pays the bills ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ouch, verkeeerde berekening? Welke setup gebruik je, want ik heb er 2 op de setup site gepost. Eentje met 12 wing en een met 10. Die met 12 heb ik zelf men eerste race mee gedaan. Zeer stabiel en ben niet zonder fuel komen te staan.dabelg schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:12:
pffff derjuist p6 hebben in grand-am val ik zonder fuel tijdens white flag
Vandaag ook nog maar een Grand AM race doen denk ik. Mijn eerste ging ook in de mist door een connectie isue tijdens de race.
ook die met 12 genomen maar de pace was serieus snel, P1 zat achtermij toen ik zonder fuel viel dus denk best toch 1 click omhoog als je in hoge SOF zitDutchDevil79 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 06:25:
[...]
Ouch, verkeeerde berekening? Welke setup gebruik je, want ik heb er 2 op de setup site gepost. Eentje met 12 wing en een met 10. Die met 12 heb ik zelf men eerste race mee gedaan. Zeer stabiel en ben niet zonder fuel komen te staan.![]()
Vandaag ook nog maar een Grand AM race doen denk ik. Mijn eerste ging ook in de mist door een connectie isue tijdens de race.
miami is echt wel een *** track als je achter een tragere auto zit moet je risico's nemen om voorbij te gaan
[ Voor 7% gewijzigd door dabelg op 19-03-2012 09:09 ]
Hmm kan zijn dat die krap is. Had zelf rondje minder gereden omdat ik dus weg was gevallen tijdens de race. Nou ja ga vandaag die van 10 is testen denk ik.dabelg schreef op maandag 19 maart 2012 @ 07:55:
[...]
ook die met 12 genomen maar de pace was serieus snel, P1 zat achtermij toen ik zonder fuel viel dus denk best toch 1 click omhoog als je in hoge SOF zit
Gisteravond mijn CSP uit elkaar gehaald om te kijken wat het probleem was, weer in elkaar te zetten maar nu heb ik helemaal geen rem meer.
je hebt toch je loadcell er eerst uitgehaald ? anders kan kabel geknapt zijnNiellie41 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:55:
Gisteravond mijn CSP uit elkaar gehaald om te kijken wat het probleem was, weer in elkaar te zetten maar nu heb ik helemaal geen rem meer.
benelux support contacteren. joep heeft mailadres. ik thuis ook maar niet op werk.
Dat zou klote zijn 
Het was de eerste keer dat ik de CSP los maakte en heb heel voorzichtig gedaan met bewegen van de rem.
Hoe lang duurt het gemiddeld om een nieuwe loadcell te krijgen?
Het was de eerste keer dat ik de CSP los maakte en heb heel voorzichtig gedaan met bewegen van de rem.
Hoe lang duurt het gemiddeld om een nieuwe loadcell te krijgen?
@Niellie: Klemt het foampje tussen de 2 plunjers boven de loadcell niet gewoon?
Ik heb dat ook eens gehad en toen het foampje minder 'hoekig' gemaakt aan beide zijden en heel veel smeermiddel toegevoegd.
Daarnaast kan het zo zijn dat de loadcell niet goed zit in de houder. Kan je losmaken met de twee kleine imbusjes aan beide zijden van de loadcell.
En uiteindelijk kan de loadcell gewoon kapot zijn. Dan moet je een nieuwe aanvragen bij Fanatec Benelux. Dat duurt normaal gesproken 1 max. 2 dagen.
Ik heb dat ook eens gehad en toen het foampje minder 'hoekig' gemaakt aan beide zijden en heel veel smeermiddel toegevoegd.
Daarnaast kan het zo zijn dat de loadcell niet goed zit in de houder. Kan je losmaken met de twee kleine imbusjes aan beide zijden van de loadcell.
En uiteindelijk kan de loadcell gewoon kapot zijn. Dan moet je een nieuwe aanvragen bij Fanatec Benelux. Dat duurt normaal gesproken 1 max. 2 dagen.
Thanks!
Ik zal vanavond even nog een keer goed controleren.
Ik zal vanavond even nog een keer goed controleren.
Is er overigens nog meer nieuws over het Clubsport Wheel? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vorderingen maar na de aankondiging / selectie van de beta-testing niks meer over gehoord.
Schijnbaar zijn mijn google-skills op dat onderwerp ook niet erg goed, want ik vind alleen maar nieuws over de originele aankondigingen, en thomas zijn blog verteld verder ook niet veel...
Ben er namelijk toch aan het denken om dat ding aan te schaffen als ie uitkomt.
Schijnbaar zijn mijn google-skills op dat onderwerp ook niet erg goed, want ik vind alleen maar nieuws over de originele aankondigingen, en thomas zijn blog verteld verder ook niet veel...
op virtualr.net heb ik gezien dat kunos het BMW GT stuur aant testen isHoogie2004 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:10:
Is er overigens nog meer nieuws over het Clubsport Wheel? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de vorderingen maar na de aankondiging / selectie van de beta-testing niks meer over gehoord.
Ja, commentaren bij die post zijn allemaal over het stuur, terwijl die hele post gaat over de vorderingen van Arosa Corsa (of hoe die game ook mag heten)dabelg schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:00:
[...]
op virtualr.net heb ik gezien dat kunos het BMW GT stuur aant testen is
Ik begreep dat Remco (Fanatec support Benelux) er al eentje heeft
Wordt dan tijd voor de eerste batchJoepW schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:40:
Ik begreep dat Remco (Fanatec support Benelux) er al eentje heeft
De CSR Elite heeft overigens dezelfde basis, alleen geen verwisselbaar stuurwiel. Echter wil ik het F1 stuurtje
Overigens las ik dit in een artikel uit begin december:
Thomas' estimation is that in best case scenario Clubsport wheels will start shipping out in January, but they could be delayed until April in the worst case scenario.
[ Voor 56% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-03-2012 16:51 ]
Klopt heb ik ook gelezen. Ik hou rekening met na de zomer. En ja, het geld ligt hier ook al klaarHoogie2004 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:43:
[...]
Wordt dan tijd voor de eerste batchHeb het geld al klaarliggen
De CSR Elite heeft overigens dezelfde basis, alleen geen verwisselbaar stuurwiel. Echter wil ik het F1 stuurtjeVoordeel is wel dat als er nog fundamentele dingen mis zouden zijn met de basis, die naar buiten komen bij die CSR Elite stuurtjes
(al verwacht ik niet dat daar nog iets mis mee zal zijn).
Overigens las ik dit in een artikel uit begin december:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon een CSR-E uitbrengen met een fatsoenlijk stuur. Ik hoef niet perse het stuur te kunnen verwisselen, maar vind het stuur wat nu op de CSR-E zit best wel ruk. Ziet er cheap uit, en de knoppen zitten op vage plekken. Ik heb er over zitten denken om hem nu te kopen, en dan als de CSW er was weer te verkopen, maar ik blijf wel zolang met mn G25 rijden.
Ook twijfel ik nogsteeds over de CSP's. Ik ben sinds ik mn pedalen gemod heb best wel tevreden over de standaard G25 pedalen. Ik wacht nu nog af wat een setje veren waar een of andere pipo op het iracing forum mee bezig is gaat doen, en anders bestel ik me die nog voor 30$, en maak ik ff een verlengstukje voor de pedalen van een stuk metaal. Veel winst verwacht ik er toch niet meer uit te halen namelijk. Het is niet de hardware die je snel maakt, maar de oefening. Er zijn aliens zat die met een stock DFGT incl. pedalen rijden, en het zijn zelfs meestal de mindere goden die de dikke hardware hebben staan (dure Frex en ECCI sturen enz) maar evengoed aan alle kanten om de oren worden gereden.
Ook twijfel ik nogsteeds over de CSP's. Ik ben sinds ik mn pedalen gemod heb best wel tevreden over de standaard G25 pedalen. Ik wacht nu nog af wat een setje veren waar een of andere pipo op het iracing forum mee bezig is gaat doen, en anders bestel ik me die nog voor 30$, en maak ik ff een verlengstukje voor de pedalen van een stuk metaal. Veel winst verwacht ik er toch niet meer uit te halen namelijk. Het is niet de hardware die je snel maakt, maar de oefening. Er zijn aliens zat die met een stock DFGT incl. pedalen rijden, en het zijn zelfs meestal de mindere goden die de dikke hardware hebben staan (dure Frex en ECCI sturen enz) maar evengoed aan alle kanten om de oren worden gereden.
[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 19-03-2012 17:04 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Het gaat mij dan ook niet zozeer om sneller worden.derx666 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:03:
Veel winst verwacht ik er toch niet meer uit te halen namelijk. Het is niet de hardware die je snel maakt, maar de oefening. Er zijn aliens zat die met een stock DFGT incl. pedalen rijden, en het zijn zelfs meestal de mindere goden die de dikke hardware hebben staan (dure Frex en ECCI sturen enz) maar evengoed aan alle kanten om de oren worden gereden.
Ik wil gewoon een realistischer gevoel, daarvoor heb ik dan ook de pedalen vervangen van mijn DFGT, en dat bevalt echt heel erg goed. En ik vind dat het nu langzamerhand tijd is voor een mooier stuur, want het is toch wel een upgrade voor mijn DFGT stuurtje.
Dat is het voor mij ook. Ik heb mijn G25 bijna 2 jaar geleden 2e hands gekocht. Het leer begint nu langzaam minder te worden, en bij de overgang tussen leer en stuur (bij de duimen) bgeint het een beetje los te zitten. Ook begin ik me steeds meer te ergeren aan het lawaai wat de motoren en tandwielen produceren, mja... kwa feeling is het nog allemaal vest wel goed.
Ik las net wel op het iracing forum dat Thomas heeft bevestigd dat er in de toekomst ook CSR-E met andere sturen komen, alleen niet verwisselbaar zoals op de CSW. En dat is eigenlijk precies wat ik wil. Ik hoef geen quick release, omdat ik het niet ga gebruiken, maar het is wel weer een potentieel extra point of failure. Achja, we wachten "geduldig" af
Ik las net wel op het iracing forum dat Thomas heeft bevestigd dat er in de toekomst ook CSR-E met andere sturen komen, alleen niet verwisselbaar zoals op de CSW. En dat is eigenlijk precies wat ik wil. Ik hoef geen quick release, omdat ik het niet ga gebruiken, maar het is wel weer een potentieel extra point of failure. Achja, we wachten "geduldig" af
Cube Nuroad Race (2022)
Hmm, iemand speciaal in gedachten?derx666 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:03:
en het zijn zelfs meestal de mindere goden die de dikke hardware hebben staan (dure Frex en ECCI sturen enz) maar evengoed aan alle kanten om de oren worden gereden.
Ach, als ik nu crash ligt het in ieder geval niet aan m'n hardware. Bovendien vind ik mooie, kwalitatief goede spullen gewoon mooi en geef ik daar liever m'n geld aan uit dan aan elk weekend in de kroeg hangen. (niet dat ik dat nooit doe maar zo praat ik het goed voor mezelf
/excuses
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ach ik ook, ik rij ook met kwalitatief spul maar ben maar van niveau dat iedereen kan rijden. rest moet talent zijn maar is er bij mij totaal nietArfman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:28:
[...]
Hmm, iemand speciaal in gedachten?![]()
Ach, als ik nu crash ligt het in ieder geval niet aan m'n hardware. Bovendien vind ik mooie, kwalitatief goede spullen gewoon mooi en geef ik daar liever m'n geld aan uit dan aan elk weekend in de kroeg hangen. (niet dat ik dat nooit doe maar zo praat ik het goed voor mezelf)
/excuses
Arfman: ik doel eigenlijk meer op die gekke Amerikanen die overall op het iracing forum posten met dikke hardware kopen, en pochen dat ze dikke hardware hebben, en als je iets verder kijkt zie je dat ze een irating van minder dan 1000 hebben.... Nja ieder zn hobby natuurlijk, maar met zo'n irating zou ik al vrij snel ermee stoppen 
Ik geef toe dat het hierboven wellicht een beetje raar geformuleerd is, en ik had al een keer geedit, maar ik kreeg het niet helemaal zoals ik het bedoelde.
@dabelg: jij hebt tenminste een goeie irating, en blaast niet hoog van de toren. Dit in tegenstelling tot de amerikanen op het iracing forum. brrrr....
Ik geef toe dat het hierboven wellicht een beetje raar geformuleerd is, en ik had al een keer geedit, maar ik kreeg het niet helemaal zoals ik het bedoelde.
@dabelg: jij hebt tenminste een goeie irating, en blaast niet hoog van de toren. Dit in tegenstelling tot de amerikanen op het iracing forum. brrrr....
[ Voor 13% gewijzigd door derx666 op 19-03-2012 19:38 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Alle draadjes zitten gewoon goed vast en lijkt niets kapot aan de loadcell. Het foam glijdt makkelijk uit de buis.JoepW schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:28:
@Niellie: Klemt het foampje tussen de 2 plunjers boven de loadcell niet gewoon?
Denk dat het echt aan de loadcell ligt
Baal er wel van, betaal je €200 en dan gaat het na 3 maanden al kapot
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 19-03-2012 19:40 ]
Ik ben mijn gif groene HPD skin wel weer een beetje zat aan het worden, maar ik struggle een beetje om een betere te vinden... Zit te denken aan paars/roze combinatie met flink wat zwart, maar heb een aantal combinaties geprobeerd en ik weet het zo niet... Dus het is aan jullie 
(Klikken)

1, 2, 3 of toch gewoon mijn oude: 4? Bij 1 en 2 had ik het tweakers logo nog voorop, dat past bij die groene wel maar nu niet meer zo dus die is bij 3 eraf, maar nu vind ik 3 wel weer wat kaal aan de voorkant dus daar moet nog wat op...
(Klikken)

1, 2, 3 of toch gewoon mijn oude: 4? Bij 1 en 2 had ik het tweakers logo nog voorop, dat past bij die groene wel maar nu niet meer zo dus die is bij 3 eraf, maar nu vind ik 3 wel weer wat kaal aan de voorkant dus daar moet nog wat op...
@Nick: ik vind 3 wel de mooiste, maar inderdaad, de neus is een beetje kaal. Misschien het GOT logo erop met de letters bovenelkaar ?
Cube Nuroad Race (2022)
Kan zijn dat je de gevoeligheid van de rem 'te ongevoelig' hebt staan en daardoor te hard moet trappen en dan de loadcell beschadigd hebt.Niellie41 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:39:
[...]
Alle draadjes zitten gewoon goed vast en lijkt niets kapot aan de loadcell. Het foam glijdt makkelijk uit de buis.
Denk dat het echt aan de loadcell ligt
Baal er wel van, betaal je €200 en dan gaat het na 3 maanden al kapot
Heb ik in ieder geval 2x gedaan toen ik net de set had.
Even ter confirmatie, we rijden toch op de nieuwe Daytona vanavond, en niet de 2007 versie he? Ik moet hem namelijk nog kopen
Ik heb hem niet heel hard staan. Niet eens op de helft van het draaiknopje. Daar kan het echt niet aan liggen, want dat zou heel slecht zijn.JoepW schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:14:
[...]
Kan zijn dat je de gevoeligheid van de rem 'te ongevoelig' hebt staan en daardoor te hard moet trappen en dan de loadcell beschadigd hebt.
Heb ik in ieder geval 2x gedaan toen ik net de set had.
Heb jij het mailadres van die gast van Fanatec Benelux?
En er wordt op de de 'nieuwe' Daytona gereden ja.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 19-03-2012 20:18 ]
En ook nog in het donker.....
Donker is goed, meer grip, hebben we nodig met LDF
hmm bummer...
net precies de goeie split voor mij te pakken met een SOF van 2654. Helaas moest ik in T2 hard remmen voor Marco Corti die ineens last had van een inhalend achterkant
Ik remde net hard genoeg om hem niet te raken, echter Wojciech Rabsztyn zag dat net te laat, en tikte me aan. Niet hard, maar hard genoeg om een krom wiel te hebben. Rustig naar de pits gereden (met nog 1 offtrack) en een nieuwe wagen gescoord. Daarna van P10 nog opgeklommen tot P7, en nog net +13iR 
Als ik niet geraakt was had ik een kans gehad op P3 wat me 135 punten voor het kampioenschap in div3 had opgeleverd ipv de 120 die ik had staan. Mja shit happens, en ik was er ook niet kwaad om. Jammer van de punten, maar volgende week Road Atlanta short, en daar heb ik enorm zin in!
net precies de goeie split voor mij te pakken met een SOF van 2654. Helaas moest ik in T2 hard remmen voor Marco Corti die ineens last had van een inhalend achterkant
Als ik niet geraakt was had ik een kans gehad op P3 wat me 135 punten voor het kampioenschap in div3 had opgeleverd ipv de 120 die ik had staan. Mja shit happens, en ik was er ook niet kwaad om. Jammer van de punten, maar volgende week Road Atlanta short, en daar heb ik enorm zin in!
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb de mail naar Fanatec gestuurd. Hopelijk kan ik deze week weer verder en hoop dat het ook alleen de load cell is.
Uitslag van de training:
http://members.iracing.co...onid=5240886&custid=61620
Leuke feitjes, Nick en Ikzelf hebben exact evenveel rondjes gedaan, en ik heb 1 inc meer verdiend als Nick.
Leuke feitjes, Nick en Ikzelf hebben exact evenveel rondjes gedaan, en ik heb 1 inc meer verdiend als Nick.
Haha, toevallig... Lastige track om een goed rondje neer te zetten. Moet weer flink wennen aan LDF, scheelt zo enorm veel, compleet andere auto.Hoogie2004 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:35:
Uitslag van de training:
Ben wel bang dat mensen in de Q met draft buddies gaan werken, daar win je zo 0.7s mee als het niet meer is

Dat geeft verder niet, want dan start je achter ze, en ben je ze in ronde 2 voorbij omdat jij de draft hebtNickThissen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:37:
[...]
Haha, toevallig... Lastige track om een goed rondje neer te zetten. Moet weer flink wennen aan LDF, scheelt zo enorm veel, compleet andere auto.
Ben wel bang dat mensen in de Q met draft buddies gaan werken, daar win je zo 0.7s mee als het niet meer is
Ik rijd overigens meestal quali tijden die gelijk liggen aan mijn race tijden, en dan start je eigenlijk wel op een goeie plek in het veld, want je weet dat de meesten mensen rondom je heen jouw tempo niet kunnen rijden, veel gehad in Indy fixed op Spa, mensen die in Q 1,5 seconde sneller waren, maar die ik in de race relatief eenvoudig voorbleef.
Ik denk dat dat wel meevalt, met zo'n lange 'straight' krijgt de auto voor je natuurlijk ook een enorm voordeel als jij er vlak achter zit, en zodra je er voorbij bent moet je in het infield uit gaan lopen anders pakt hij je toch meteen weer terug. We gaan het zienHoogie2004 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:40:
[...]
Dat geeft verder niet, want dan start je achter ze, en ben je ze in ronde 2 voorbij omdat jij de draft hebt
Ah, het is inderdaad 60 min, dan zal fuel geen probleem moeten zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 19-03-2012 22:45 ]
Ik begin de Corvette steeds leuker te vinden. We begrijpen elkaar nog niet helemaal, maar dat komt wel 
Overigens heeft iSpeed een nieuwe versie met een koele functie:
- Auto-saves your best setups so you don't lose your setup tweaks.
Dat is wel heeeeeeeeeel fijn.
Dat is best wel briljant... En niet eens zo heel moeilijk te realiseren, je huidige setup staat gewoon in een 'current' bestand dus die kun je gewoon kopieren onder een andere naam en klaar... GeniaalJoepW schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:50:
Ik begin de Corvette steeds leuker te vinden. We begrijpen elkaar nog niet helemaal, maar dat komt wel
Na dit:
http://members.iracing.co...onid=5234654&custid=17380
(ga niet racen als je een slechte dag hebt en gefrustreerd bent: spin van P2, tow, terug richting P10, weer de muur in)
had ik dit wel even nodig:
http://members.iracing.co...onid=5241611&custid=17380
Hele lekkere overwinning waar ook echt om geknokt moest worden. 5 rondjes vol in de versnellingsbak van Xavier, om hem in T3 (linkerdoordraaier) te kunnen uitremmen en passeren. Reed qua tempo niet m'n beste race, maar eindelijk stabiel en zonder foutjes. Woppa!
http://members.iracing.co...onid=5234654&custid=17380
(ga niet racen als je een slechte dag hebt en gefrustreerd bent: spin van P2, tow, terug richting P10, weer de muur in)
had ik dit wel even nodig:
http://members.iracing.co...onid=5241611&custid=17380
Hele lekkere overwinning waar ook echt om geknokt moest worden. 5 rondjes vol in de versnellingsbak van Xavier, om hem in T3 (linkerdoordraaier) te kunnen uitremmen en passeren. Reed qua tempo niet m'n beste race, maar eindelijk stabiel en zonder foutjes. Woppa!
Netjes Tim
Ik ben er wel achter dat ik hem beter begrijp als ik de goede setup laad.JoepW schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:50:
Denk dat ik deze week maar is in een corvette ga rijden in de fixed serie. Ben die .... fixed setups van de Ford GT wel een beetje beu. Kan nog steeds niet begrijpen dat ze dit soort setups in de fixed serie gebruiken. Je zou net verwachten dat ze daar een save setup voor maken.
Afgelopen 2 dagen gewoon 1,5 SR verloren en 200 Irating door 2 races op Sebring met de Ford GT. Al men gewonnen Irating met de Lotus79 (3x winst) weer verloren
Ook gister nog ff de Lotus79 op Virginia geprobeerd maar daar moet ik nog wel wat tijd in steken. Wat een combinatie.
Trouwens gister ook nog ff een raceje in de Grand AM mee gepakt samen met Wim. Was leuk, kwam erachter dat ik geen kwalificatie had gedaan dus moest achteraan starten. Vanaf P7. Wim stond net voor me en kon bij de start al een plekje winnen. Ik had wat minder geluk en kon niks winnen. Daarna lekker lopen pushen en zo of door foutje van andere of door een inhaal actie naar P3 kunnen op werken. Echter teveel achterstand opgelopen om nog een aanval op de nr 1 + 2 te kunnen doen dus men tempo maar een tandje terug geschroefd. Had nog wel veel pech met de Mustangs om ze elke keer in de langzame bochten tegen te komen maar ja dat hoort erbij.
pfff robbert ik maakte geen fout een mustang stond dwars in hairpin en moest dus wachten tot die terug vertrok en die 1 in de dp is traaaaaagDutchDevil79 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:04:
[...]
Ik ben er wel achter dat ik hem beter begrijp als ik de goede setup laad.![]()
Denk dat ik deze week maar is in een corvette ga rijden in de fixed serie. Ben die .... fixed setups van de Ford GT wel een beetje beu. Kan nog steeds niet begrijpen dat ze dit soort setups in de fixed serie gebruiken. Je zou net verwachten dat ze daar een save setup voor maken.
Afgelopen 2 dagen gewoon 1,5 SR verloren en 200 Irating door 2 races op Sebring met de Ford GT. Al men gewonnen Irating met de Lotus79 (3x winst) weer verloren
Ook gister nog ff de Lotus79 op Virginia geprobeerd maar daar moet ik nog wel wat tijd in steken. Wat een combinatie.Zo weinig ruimte voor foutjes op die baan en met die Lotus rij je wel erg op de limiet overal. Niet zeker of ik daar deze week een race in ga durven rijden.
Trouwens gister ook nog ff een raceje in de Grand AM mee gepakt samen met Wim. Was leuk, kwam erachter dat ik geen kwalificatie had gedaan dus moest achteraan starten. Vanaf P7. Wim stond net voor me en kon bij de start al een plekje winnen. Ik had wat minder geluk en kon niks winnen. Daarna lekker lopen pushen en zo of door foutje van andere of door een inhaal actie naar P3 kunnen op werken. Echter teveel achterstand opgelopen om nog een aanval op de nr 1 + 2 te kunnen doen dus men tempo maar een tandje terug geschroefd. Had nog wel veel pech met de Mustangs om ze elke keer in de langzame bochten tegen te komen maar ja dat hoort erbij.En zo kon Wim die achter me ree wat dichterbij komen. Echter maakte die ergens een foutje waardoor ik geen druk van achter meer had en zo comfertabel P3 gefinisched.
[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 20-03-2012 08:36 ]
Ahh vandaar, ja je was ook ineens achter me weg. Jammer, altijd leuk een beetje druk van achter nu werd het wel beetje saai uitrijden.
Ach ja deze week maar is op Road America. Word leuk denk ik altijd een baan waar het close racen is vanwege al het slipstreamen op die baan.
De teleurstelling van het niet finishen van de 120 minuten van Sebring is alleen maar groter geworden omdat ook de broadcast file gefaald heeft.
De video is wel opgeslagen, maar de game en commentaar audio ontbreekt
Het terugkijken was toch nog wel enigzins grappig en bracht wel wat herinneringen terug, maar het is zo frustrerend als je minuten lang in beeld bent, want dan wil je toch wel weten wat er over je gezegd is
Hier heeft niemand toevallig die livestream gecaptured zeker zodat er nog iets te reconstrueren valt?
Voor de mensen die niet die hele flv willen downloaden van glaciertv.com, maar om onduidelijke redenen toch nog door die video heen willen skippen:
De video is wel opgeslagen, maar de game en commentaar audio ontbreekt
Het terugkijken was toch nog wel enigzins grappig en bracht wel wat herinneringen terug, maar het is zo frustrerend als je minuten lang in beeld bent, want dan wil je toch wel weten wat er over je gezegd is
Hier heeft niemand toevallig die livestream gecaptured zeker zodat er nog iets te reconstrueren valt?
Voor de mensen die niet die hele flv willen downloaden van glaciertv.com, maar om onduidelijke redenen toch nog door die video heen willen skippen:
[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 21-03-2012 01:37 ]
Ach misschien wel goed wie weet wat ze allemaal over je verteld hebben.
@ Wim
Die shifter ziet er wel goed uit. Ben alleen erg gewend geraakt aan sequentieel schakelen. Denk ook niet dat het een toevoeging is voor mij.
@ Wim
Die shifter ziet er wel goed uit. Ben alleen erg gewend geraakt aan sequentieel schakelen. Denk ook niet dat het een toevoeging is voor mij.
Ben de uitzending aan het bekijken.
Valt de commentaar na een tijd uit of zo? Zit nu rond de 40 minuten ver in de video en heb nog steeds audio en commentaar...
Valt de commentaar na een tijd uit of zo? Zit nu rond de 40 minuten ver in de video en heb nog steeds audio en commentaar...
Ik hoor ook gewoon commentaar hoor. Rond 35 minuten ben je lang in beeld maar wordt er vrij weinig over je gezegd, en je ongeluk aan het eind word volgens mij alleen maar even kort genoemd, waarna hij onderbroken wordt omdat Chris de leiding overneemt ofzoiets... Maar ik ben alleen maar snel er doorheen aan het skippen dus ik mis vast vanalles
Zitten jullie me te dissen of wat?
Waar horen jullie audio dan? In de YouTube video of hebben jullie het archief gedownload van GlacierTV.com?
Ik heb op het werk hier geen geluid (en heb thuis ook die YouTube video verder niet bekeken), dus wellicht dat bij YouTube omzetting iets met codecs veranderd is ofzo waardoor het nu wel hoorbaar is?
Ik heb namelijk de FLV gedownload gisteravond uit hun archief, die gekeken in m'n MediaPlayer (hele 2,5 uur, 0,0 geluid) en vannacht nog even op mń eigen YouTube geplempt omdat ik nog even wat fragmentjes aan m'n broertje wou laten zien en dat gaat nou eenmaal makkelijker als ik direct naar de bewuste momenten kan linken op YouTube in plaats van dat hij die hele FLV moet downloaden.
Waar horen jullie audio dan? In de YouTube video of hebben jullie het archief gedownload van GlacierTV.com?
Ik heb op het werk hier geen geluid (en heb thuis ook die YouTube video verder niet bekeken), dus wellicht dat bij YouTube omzetting iets met codecs veranderd is ofzo waardoor het nu wel hoorbaar is?
Ik heb namelijk de FLV gedownload gisteravond uit hun archief, die gekeken in m'n MediaPlayer (hele 2,5 uur, 0,0 geluid) en vannacht nog even op mń eigen YouTube geplempt omdat ik nog even wat fragmentjes aan m'n broertje wou laten zien en dat gaat nou eenmaal makkelijker als ik direct naar de bewuste momenten kan linken op YouTube in plaats van dat hij die hele FLV moet downloaden.
[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 20-03-2012 14:22 ]
Ik zit gewoon te kijken naar de video die jij een paar posts geleden gepost hebt... zit nu op 48 minuten ver in de video en heb nog steeds alle geluid!
Heb op play gedrukt en direct een paar minuutjes verder geklikt in de tijdsbalk (op ongeveer 4 minuten) en had direct geluid.
Have you rebooted your pc yet?
Heb op play gedrukt en direct een paar minuutjes verder geklikt in de tijdsbalk (op ongeveer 4 minuten) en had direct geluid.
Have you rebooted your pc yet?
Ik heb gisteren thuis gewoon de flv van het GlacierTV.com archief gedownload.
En daar zit dus geen audio bij, dacht ik (en GlacierTV zelf ook, zie maar de teleurgestelde reacties in het iRacing forum).
Waarschijnlijk zat die audio dus gecodeerd met zo'n obscure codec die niemand heeft behalve de encoder zelf.
En bij het uploaden naar YouTube is het waarschijnlijk geconverteerd naar een gangbaarder formaat.
Ontzetten cool in ieder geval dat het weer werkt, ga ik het vanavond opnieuw bekijken
En daar zit dus geen audio bij, dacht ik (en GlacierTV zelf ook, zie maar de teleurgestelde reacties in het iRacing forum).
Waarschijnlijk zat die audio dus gecodeerd met zo'n obscure codec die niemand heeft behalve de encoder zelf.
En bij het uploaden naar YouTube is het waarschijnlijk geconverteerd naar een gangbaarder formaat.
Ontzetten cool in ieder geval dat het weer werkt, ga ik het vanavond opnieuw bekijken
Ik weet nog niet of ik er vanavond bij ben, ben waarschijnlijk erg laat thuis en weet niet of ik dan nog zin heb...
offtopic:
(Grr, mensen die een apparaat tot 4 uur reserveren zodat ik het pas na 4 uur kan gebruiken, en dan vervolgens komen ze de hele dag niet opdagen en heb ik voor niks zitten wachten...!)
(Grr, mensen die een apparaat tot 4 uur reserveren zodat ik het pas na 4 uur kan gebruiken, en dan vervolgens komen ze de hele dag niet opdagen en heb ik voor niks zitten wachten...!)
Net even de Q gedaan voor Indy Fixed. Dadelijk de open HPD
@Nick kun jij die setup van gisteren nog even sharen, heb schijnbaar de fixed eroverheen opgeslagen
@Nick kun jij die setup van gisteren nog even sharen, heb schijnbaar de fixed eroverheen opgeslagen

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-03-2012 16:35 ]
Ik probeer hem net ook te bekijken, maar tegen mij zegt youtube dat de video private is....
En de FLV van Glacier TV hebben ze verkeerd geexporteerd. De audio track is nl. een of andere vage spx codec, met maar 1 kanaal (mono) en 16kbit... brrr
En de FLV van Glacier TV hebben ze verkeerd geexporteerd. De audio track is nl. een of andere vage spx codec, met maar 1 kanaal (mono) en 16kbit... brrr
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik thuis ben upload ik hem wel. Het is echter heel simpel:
- Een clutch disk meer (van 4 naar 5)
- Voor en achter (links en rechts) 1 click extra perch rate offset whatever, dus 1 klik auto omlaag (dit zodat je er minder fuel in kan doen, anders is de setup ongeldig)
- Minder fuel
Eigenlijk alleen een clutch disk meer dus...
- Een clutch disk meer (van 4 naar 5)
- Voor en achter (links en rechts) 1 click extra perch rate offset whatever, dus 1 klik auto omlaag (dit zodat je er minder fuel in kan doen, anders is de setup ongeldig)
- Minder fuel
Eigenlijk alleen een clutch disk meer dus...
Dit topic is gesloten.