Ik zeg ook met overtuiging de Skip!
Let wel op: de auto is enorm intimiderend in het begin, en vrij tricky om te rijden. Belangrijkste tip is dat je NOOIT moet sturen zonder dat je gas geeft! Het hoeft niet heel veel gas te zijn, maar je moet daar een balans in vinden. Heel veel oefenen, en niet snel opgeven. Vooral niet blindstaren op de tijden die door de top gereden worden, als je in het begin 3-4s langzamer per rondje bent is dat vrij netjes. Rij vooral rustig en gecontroleerd, probeer goeie lijnen te rijden, en rem liever 10m eerder, dan 1m te laat. Zeker in het begin niet blindstaren op de rempunten van de toprijders waar de video's van op het iracing forum staan (bv Ian Bevan en Amjed Yamin). Rem op tijd zodat je zeker je apex raakt, en vroeg op het gas kunt. Waar je ook op moet letten is dat je bij het uitkomen van bochten niet teveel wheelspin hebt, dus als je uit een bocht accelereert niet meteen volgas, maar rustig aan opbouwen. Hierdoor heb je meer tractie, en dus uiteindelijk een hogere snelheid.
Voor setup's zie de site van Nick. Maar als baseline kun je het volgende wel aanhouden:
- Rembalans: naar eigen inzicht, ik vind 58% prettig, maar dat is vrij persoonlijk, en dat moet je tijdens de practice uitproberen. Als je merkt dat je front lockt, iets lager zetten. Lock je achteren, iets hoger zetten.
- SPO (spring perch offset): begin op 3 of 4. Dit is van invloed op je camber en rijhoogte voor.
- ARB (Anti Roll Bar): begin op 4 of 5. Dit heef tmet de achterkant van de auto te maken. Een lager getal betekent iets softer, en daardoor iets meer stabiliteit. Hoger geeft een iets stijvere achterkant, waardoor die iets voorspelbaarder reageert, echter ook eerder gaat glijden.
- Bandenspanning: begin rondom op 131kpa/19psi. Probeer een ronde of 10 te rijden zonder te spinnen of offtracks, rem rustig af, en ga naar je setup. Daar zul je het verslijt zien, als hij aan de zijkanten meer versleten is als in het midden geef je iets meer spanning, is hij in het midden meer versleten dan iets minder spanning. In het begin zou ik dit zeker symetrisch houden tussen links en rechts. Tussen voor en achter hoeft dat niet.
(voor de anderen hier, correct me if I'm wrong)
Dit was het voor te beginnen wel zo'n beetje, en als je vragen hebt roep je maar. Wellicht dat Tim (Requiem19) je ook nog wat tips kan geven. Hij is nog een stukje sneller dan mij