iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:52:
Als ik thuis ben upload ik hem wel. Het is echter heel simpel:
- Een clutch disk meer (van 4 naar 5)
- Voor en achter (links en rechts) 1 click extra perch rate offset whatever, dus 1 klik auto omlaag (dit zodat je er minder fuel in kan doen, anders is de setup ongeldig)
- Minder fuel

Eigenlijk alleen een clutch disk meer dus...
Ah, dan heb ik misschien toch de goeie :+ Dacht dat de brake-balance anders was enzo.

Nja, ik download em straks wel van de site :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
derx666 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:51:
Ik probeer hem net ook te bekijken, maar tegen mij zegt youtube dat de video private is....
En de FLV van Glacier TV hebben ze verkeerd geexporteerd. De audio track is nl. een of andere vage spx codec, met maar 1 kanaal (mono) en 16kbit... brrr
Dat klopt, ik heb hem prive gezet want dat vroegen ze van GlacierTV.
De reden is dat ze het liever wel goed kunnen tracken via hun eigen kanalen mbt tot sponsors etc voor hun statistieken, wat begrijpelijk is natuurlijk.

Joni is bezig met de video aan het uploaden naar hun eigen YouTube account, dus daar zal het ook wel redelijk snel te vinden zijn.
YouTube: Kanaal van GlacierTVArchive

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
doen hier mensen aan mee ?? altijd op tv :p

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1852038.page

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisteravond mijn D-license gehaald, ging eigenlijk best makkelijk :-) nu verder, wat is een goede auto om verder mee te gaan? Ik lees veel over de skip? is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

BM

Moderator Spielerij
Skip is een erg toffe auto :) Niet heel snel, weinig downforce waardoor je gedwongen word heel clean te rijden. Leer je een hoop van, en is de meest logische keuze mocht je later naar de autos willen met meer downforce (Star Mazda, Indycar, F1 en ook HPD en DP wel denk ik).

Net even wat rondjes gedaan met de Indy Fixed op Barber. Barber blijft een toffe baan, maar ze hebben d'r imho een draak van een setup op gezet :X Die had wel ietsje meer downforce kunnen gebruiken. Uiteindelijk in een mazzelrondje tot 1:12.6 gekomen (geloof ik). Kan zeker nog wel een halve seconde sneller, maar ik kreeg in deze practise iig nog geen constante pace te pakken.

@Frank: ik kom jou hier deze week nog wel tegen denk ik, gezien jouw voorliefde voor Barber? :+

[ Voor 46% gewijzigd door BM op 20-03-2012 18:51 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heb je dit al gezien Niel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Ja, die Egil (of zo) had met er al over getweet. Wel grappig, alleen jammer van het technisch mankement :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:25:
Zo gisteravond mijn D-license gehaald, ging eigenlijk best makkelijk :-) nu verder, wat is een goede auto om verder mee te gaan? Ik lees veel over de skip? is dat wat?
Ik zeg ook met overtuiging de Skip!
Let wel op: de auto is enorm intimiderend in het begin, en vrij tricky om te rijden. Belangrijkste tip is dat je NOOIT moet sturen zonder dat je gas geeft! Het hoeft niet heel veel gas te zijn, maar je moet daar een balans in vinden. Heel veel oefenen, en niet snel opgeven. Vooral niet blindstaren op de tijden die door de top gereden worden, als je in het begin 3-4s langzamer per rondje bent is dat vrij netjes. Rij vooral rustig en gecontroleerd, probeer goeie lijnen te rijden, en rem liever 10m eerder, dan 1m te laat. Zeker in het begin niet blindstaren op de rempunten van de toprijders waar de video's van op het iracing forum staan (bv Ian Bevan en Amjed Yamin). Rem op tijd zodat je zeker je apex raakt, en vroeg op het gas kunt. Waar je ook op moet letten is dat je bij het uitkomen van bochten niet teveel wheelspin hebt, dus als je uit een bocht accelereert niet meteen volgas, maar rustig aan opbouwen. Hierdoor heb je meer tractie, en dus uiteindelijk een hogere snelheid.

Voor setup's zie de site van Nick. Maar als baseline kun je het volgende wel aanhouden:

- Rembalans: naar eigen inzicht, ik vind 58% prettig, maar dat is vrij persoonlijk, en dat moet je tijdens de practice uitproberen. Als je merkt dat je front lockt, iets lager zetten. Lock je achteren, iets hoger zetten.
- SPO (spring perch offset): begin op 3 of 4. Dit is van invloed op je camber en rijhoogte voor.
- ARB (Anti Roll Bar): begin op 4 of 5. Dit heef tmet de achterkant van de auto te maken. Een lager getal betekent iets softer, en daardoor iets meer stabiliteit. Hoger geeft een iets stijvere achterkant, waardoor die iets voorspelbaarder reageert, echter ook eerder gaat glijden.
- Bandenspanning: begin rondom op 131kpa/19psi. Probeer een ronde of 10 te rijden zonder te spinnen of offtracks, rem rustig af, en ga naar je setup. Daar zul je het verslijt zien, als hij aan de zijkanten meer versleten is als in het midden geef je iets meer spanning, is hij in het midden meer versleten dan iets minder spanning. In het begin zou ik dit zeker symetrisch houden tussen links en rechts. Tussen voor en achter hoeft dat niet.

(voor de anderen hier, correct me if I'm wrong)

Dit was het voor te beginnen wel zo'n beetje, en als je vragen hebt roep je maar. Wellicht dat Tim (Requiem19) je ook nog wat tips kan geven. Hij is nog een stukje sneller dan mij :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips! we gaan in trail and error mode :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:25:
Ligt eraan wat je wil. De Skip leer je goed mee rijden en als je de formule kant op wil de enige keuze denk ik in D.

Je kan ook de Mustang pakken als je meer van de GT bakken bent. Die heeft alleen nog geen nieuw bandenmodel maar rijd nog steeds zeer leuk. Het glijd wat meer en je kan je er iets meer mee veroorloven dan de Skip. Blijft wel een amerikaanse auto dus hou rekening met slow in fast out. :)

En als je nog niet zeker bent over wat je wil kan je ook niks aan auto's kopen en de Grand Touring cup doen met de Mazda MX5. Hoef je alleen banen aan te schaffen die ze rijden buiten de rookie banen. En de Mazda ken je al wel. Nadeel aan deze serie is wel dat ze niet elke dag rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Alright, misschien zijn deze beter? ;) Ik kies zelf nog steeds voor 1, hoewel ik dat groen een beetje zat ben kan ik geen goed alternatief vinden. Denk dat het wel beter is om minder kleur te gebruiken en alleen kleur in de highlights zoals nu...
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmpCA42.jpg

Leuk plaatje, maar "good progress"" vind ik wat teveel van het goeie... Zo'n 3d model maakt een beetje designer in een dag of minder, en dan vaak van enkel top/side/front blueprints en niet eens scans waar iRacing vast toegang toe heeft wat het volgens mij alleen maar makkelijker (automatisch?!) zou maken..? Hoop dat ze opschieten want het lijkt me wel een vette auto!!

[ Voor 44% gewijzigd door NickThissen op 20-03-2012 20:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

HPD van 19:00 was erg leuk. Ik raakte alleen een GT bij het inhalen omdat ik mijn rempunt miste 8)7 Hij had schade en ik ook. Me netjes verontschuldigd en hij vond het gelukkig niet zo heel erg. Ik denk dat ik zonder schade wel 3e had kunnen worden, want daar reed ik ook voordat ik schade had (en ik liep heel langzaam uit).

http://members.iracing.co...onid=5247495&custid=61620

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-03-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:11:
Leuk plaatje, maar "good progress"" vind ik wat teveel van het goeie... Zo'n 3d model maakt een beetje designer in een dag of minder, en dan vaak van enkel top/side/front blueprints en niet eens scans waar iRacing vast toegang toe heeft wat het volgens mij alleen maar makkelijker (automatisch?!) zou maken..? Hoop dat ze opschieten want het lijkt me wel een vette auto!!
Maar dan is zo'n model niet zo accuraat na een dagje van een paar foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Maar dan is zo'n model niet zo accuraat na een dagje van een paar foto's ;)
Dat zeg ik, iRacing maakt ofwel laser scans of heeft toegang tot echte blueprints, waarmee je tegenwoordig volgens mij gewoon vol automatisch een 3d object kan laten maken. Verder denk ik ook niet dat de bodywork tot op de millimeter nauwkeurig is hoor, ik denk dat een handmatig gemaakt 3d object (dus van "foto's") echt niet veel minder nauwkeurig zou zijn, en waarom zou dat ook uitmaken, dat verschil is toch alleen uiterlijk en dat zie je toch niet.

M'n punt is eigenlijk: het lijkt me enorm veel meer werk om de handling van de auto na te bootsen dan het uiterlijk, dus om na een half plaatje van de auto al te zeggen dat het op schiet is misschien wat voorbarig. Hoop het niet ;)

Ik ga nog even de HPD oefenen, over half uurtje / uurtje kom ik wel met de DP mee doen.

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 20-03-2012 20:26 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wel leuke auto de DP :) Maar een uurtje oefenen (vooral op zo'n lange track) is meestal voor mij toch niet genoeg om een goed ritme te krijgen en een race uit te rijden, maak vrij snel meestal wel een foutje :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goh Nick, dat herken ik nou helemaal niet ;)
Ik geloof dat Jos en Ron als enige schadevrij bleven....
Maar dat stukje raggen met Ruud en jou was wel leuk, maar van korte duur.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
JoepW schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:34:
Goh Nick, dat herken ik nou helemaal niet ;)
Ik geloof dat Jos en Ron als enige schadevrij bleven....
Maar dat stukje raggen met Ruud en jou was wel leuk, maar van korte duur.
Ja was leuk. Dat is ook het leuke van GoT races, als het ff minder gaat wacht je gewoon op elkaar. Houden we erin!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb net een beetje zitten pielen in de HPD op Daytona, en wat kleine aanpassingen zitten doen aan de fixed setup.
Alleen als ik er wat fuel uithaal fail ik tech al zodra ik wat onder de 50kg meeneem.
Normaal zie je dan wel een rode waarde o.i.d. waar je de mist in gaat qua rijhoogte bijv, maar de auto komt alleen maar dat is hier niet het geval dus ik snap niet helemaal waar het dan fout zit.

Hebben jullie dat toevallig bij de training van gisteren wel gevonden?
NickThissen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:52:
Als ik thuis ben upload ik hem wel. Het is echter heel simpel:
- Een clutch disk meer (van 4 naar 5)
- Voor en achter (links en rechts) 1 click extra perch rate offset whatever, dus 1 klik auto omlaag (dit zodat je er minder fuel in kan doen, anders is de setup ongeldig)
- Minder fuel

Eigenlijk alleen een clutch disk meer dus...
n.v.m.

[ Voor 32% gewijzigd door Red Baron op 21-03-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:23:
Ik heb net een beetje zitten pielen in de HPD op Daytona, en wat kleine aanpassingen zitten doen aan de fixed setup.
Alleen als ik er wat fuel uithaal fail ik tech al zodra ik wat onder de 50kg meeneem.
Normaal zie je dan wel een rode waarde o.i.d. waar je de mist in gaat qua rijhoogte bijv, maar de auto komt alleen maar dat is hier niet het geval dus ik snap niet helemaal waar het dan fout zit.

Hebben jullie dat toevallig bij de training van gisteren wel gevonden?

[...]

n.v.m.
Als je nog meer aanpassingen hebt waardoor hij lekkerder ligt bocht-uit, hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was wel leuk gister ja en een redelijke opkomst.

De baan was lastiger dan gedacht zoals al eerder vernoemt. Je gaat toch voor een setup met bijna geen vleugel en dan word de Riley wel listiger. Eerste deel van de race was zeer leuk. Heb eerst Nick zitten op jagen nadat die P2 kado had gehad doordat Wim niet kon rijden (hele linker rij schoof een plek omhoog :'( ). Moest ff wennen aan de fuelload maar na 2 rondjes zat ik op Nick zen achterbumper. Duurde daarna niet lang voor die een foutje maakte en ik er voorbij kon. Daarna was Ron al 5 seconde uitgelopen en had een goed tempo. Maar hij verveelde zich en ging achter me rijden. Nou daar ging men relaxte houding. Toch wat meer in de spiegels kijken en kleine foutjes stapelde zich op. :+ Paar keer beetje verdedigd en was leuk zo vechten. Maar ja ik gooide hem bij de 1 na laatste bocht iets te wijd bij uitkomen en daar vloog ik over die hoge curb en met corrigeren schiet ik zo de andere kant op over het gras en daar remt de Riley niet dus boem de banden stapel in. :(
Uit eindelijk met fasttow nog race uitgereden en nog een betere tijd op einde race kunnen rijden dan men kwalificatie tijd. Bandjes houden het dus wel uit (heb geen bandjes verwisseld in pit). :)

Deze week maar is een paar racejes mee pakken.

Gister ook even de fixed Indy geprobeerd maar wat een onderstuur het die setup zeg. Bah vond het echt niet lekker rijden op Barber. Kon ik niet in de buurt komen van men PB (1.11.5) met open setup. Weet niet of ik die deze week ga doen. Vind Barber een toffe track maar moet wel met een auto rijden waar ik me lekker in voel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 06:52:
Gister ook even de fixed Indy geprobeerd maar wat een onderstuur het die setup zeg. Bah vond het echt niet lekker rijden op Barber. Kon ik niet in de buurt komen van men PB (1.11.5) met open setup. Weet niet of ik die deze week ga doen. Vind Barber een toffe track maar moet wel met een auto rijden waar ik me lekker in voel.
Indy Fixed is op Barber een stuk beter afgesteld dan in Spa, daar was pas veel onderstuur. Overigens is dat een beetje de tendens in de Indy Fixed, onderstuurde wagens... Misschien om het toegankelijk te houden voor iedereen ofzo. Ik zit nu aan 1:12.3 en hoger geloof ik met de Indy :)

Met eigen setup moet daar nog flink wat vanaf kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:21:
Dat zeg ik, iRacing maakt ofwel laser scans of heeft toegang tot echte blueprints, waarmee je tegenwoordig volgens mij gewoon vol automatisch een 3d object kan laten maken. Verder denk ik ook niet dat de bodywork tot op de millimeter nauwkeurig is hoor, ik denk dat een handmatig gemaakt 3d object (dus van "foto's") echt niet veel minder nauwkeurig zou zijn, en waarom zou dat ook uitmaken, dat verschil is toch alleen uiterlijk en dat zie je toch niet.

M'n punt is eigenlijk: het lijkt me enorm veel meer werk om de handling van de auto na te bootsen dan het uiterlijk, dus om na een half plaatje van de auto al te zeggen dat het op schiet is misschien wat voorbarig. Hoop het niet ;)
Volautomatisch is toch wat overdreven, je moet met best een hoop rekening houden om een goed model te maken. Ik zou er dus maar niet zo luchtig over denken, dat sommige mensen er in een dag iets uitpoepen dat ongeveer lijkt op een auto wil niet zeggen dat het makkelijk is om het goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga er ook een klein beetje van uit iRacing niet pas begint met de physics als het 3d model af is. Zou me niet verbazen als het physics model al grotendeels af is, maar dat ze nu pas net begonnen zijn aan het definitieve 3d model.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:31:
Ik ga er ook een klein beetje van uit iRacing niet pas begint met de physics als het 3d model af is. Zou me niet verbazen als het physics model al grotendeels af is, maar dat ze nu pas net begonnen zijn aan het definitieve 3d model.
Physics is inderdaad iets dat je voor een groot deel ook wel met een mockup kan doen lijkt me. iRacing is nog niet zo ver dat daadwerkelijk de airflow e.d. over de body berekend wordt (dit zou ook veel te zwaar zijn voor de PC). Erg veel dingen kun je dus al doen op een tijdelijk model, het final model zal vooral nodig zijn voor verfijningen op damage-model en suspension dingen lijkt me. Alles wat met zwaartepunt, drag, power e.d. te maken heeft zijn volgens mij relatief eenvoudig in een mockup te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren even skip liggen practicen op road atlanta (of was het nu road america) ... naar analogie met de escors vind ik dit echt een k*t baan ..; eigenlijk alles met road in :) .... toch nog op een 1.06.5 uitgekomen ... en hoop deze week eens een paar races in de skip mee te pakken ... nadien heel even binnen gesprongen in de DP practice maar zoals ik al zei die banen met "road" in die liggen mij voor geen meter dus ben onder lichte dwang nadien ook maar gestopt (vrouw moest nog iets doen op pc :( ) .... hopelijk volgende week wat meer tijd voor DP test ... want als ik daar mijn wagen van wil maken volgend seizoen zal ik toch wat meer moeten oefenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 07:38:
[...]

Physics is inderdaad iets dat je voor een groot deel ook wel met een mockup kan doen lijkt me. iRacing is nog niet zo ver dat daadwerkelijk de airflow e.d. over de body berekend wordt (dit zou ook veel te zwaar zijn voor de PC). Erg veel dingen kun je dus al doen op een tijdelijk model, het final model zal vooral nodig zijn voor verfijningen op damage-model en suspension dingen lijkt me. Alles wat met zwaartepunt, drag, power e.d. te maken heeft zijn volgens mij relatief eenvoudig in een mockup te stoppen.
Dat zou toch wel heel tof zijn als dat allemaal ooit wel eens zou kunnen :) Klein tikje met een F1 wagen ergens tegenaan waarbij er vervolgens wat stukjes van je vleugel afbreken en je net een tikje minder downforce hebt. Cool :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Dat zou toch wel heel tof zijn als dat allemaal ooit wel eens zou kunnen :) Klein tikje met een F1 wagen ergens tegenaan waarbij er vervolgens wat stukjes van je vleugel afbreken en je net een tikje minder downforce hebt. Cool :)
Dit soort dingen worden op dit moment gesimuleerd met behulp van bepaalde grafieken. Ze gebruiken een bepaalde grafiek per auto die de drag / downforce etc afzet tegen snelheid e.d. en op die manier is het af te leiden hoe groot je acceleratie kan zijn op een bepaalde snelheid.

Ik geloof dat ik dat ooit op een of andere uitleg video heb gezien. Ik kan ernaast zitten (dat dit was voor een andere game), maar dan zal voor iRacing een soortgelijke aanpak gelden.
Damage wordt dan verwerkt door een 'vervorming' van de betreffende grafieken. Suspension damage e.d. weet ik niet precies hoe ze dat doen, denk dat de suspension simuleren incl. sporing wel moet kunnen, zeker gezien de complexiteit van het tire-model, welke de suspension data ook moet hebben i.v.m. bepalen grip / stand wiel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 15:57

Arfman

Drome!

Ik had ooit na een klein tikje rechtsvoor met de HPD duidelijk onderstuur in linkerbochten (dus waar de belasting op rechtsvoor komt). Dat was wel erg tof, een van de weinige keren dat het damagemodel iets vrij accuraat deed. Soms heb je damage die nergens op slaat.

Maarja, altijd beter dan Live for Speed, daar een barrier raken staat (of stond, schijnt gepatcht te zijn) vaak gelijk aan een enkeltje richting de maan :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gisteren zag Nick zijn DP er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/algemeen/nick_schade.jpg
Nick zei toen ik het opmerkte dat ie niks merkte in het weggedrag en niks had geraakt dacht ie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja schade is niet altijd heel erg consistent.
Soms zie je zelf niets (en merk je ook weinig) en zien de anderen wel een ingedeukte auto.

Trouwens een vraagje Nick, je hebt in de HPD die clutchdisc hoger gezet.
Wat doet die setting eigenlijk precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:22:
[afbeelding]
Nick zei toen ik het opmerkte dat ie niks merkte in het weggedrag en niks had geraakt dacht ie. ;)
maar nick zijn setup reed ook brak zei ruud dus misschien ligt het aan zijn setup hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:24:
[...]

maar nick zijn setup reed ook brak zei ruud dus misschien ligt het aan zijn setup hahaha
heb die van u getest wanneer ik joinede ... reed ook brak :) maar lag vooral aan mijn switch van skip naar DP ... vooral de weinig vleugel en die curbs maakte mij gek >:) ... heb ff caster aangepast om wat minder stuur te hebben de bocht in .... maar op 10min kan je dus niet veel testen en die 'Road' banen daar krijg ik alleen maar rechte haren van op mijn rug, vind mijn vrouw maar niets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:22:
[afbeelding]
Ik had echt niks geraakt, alleen gespind maar gewoon omgedraaid en verder gereden. Daarna ging ik wel achteruit de muur in in T1, maar daar merkte ik ook niks van. Een derde crash was uiteindelijk wel genoeg om m'n wielen 90 graden scheef te zetten en toen reed ik zijwaarts :+
Red Baron schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:24:
Trouwens een vraagje Nick, je hebt in de HPD die clutchdisc hoger gezet.
Wat doet die setting eigenlijk precies?
Meer locking in de diff, dus meer onderstuur op het gas komt het eigenlijk op neer denk ik. Hij wordt er iets makkelijker bocht uit mee, je kan iets meer met het gas 'spelen' voordat je spint, maar je krijgt er wel wat onderstuur voor terug.
Overigens hebben ze er op het forum over dat je sneller kan zijn als je niet de banking gebruikt maar gewoon op de apron blijft rijden, dan kun je de auto veel lager zetten. Vind het een beetje belachelijk, maar ben wel benieuwd hoeveel het scheelt... Als ik straks de enige ben die in de race stug vasthoudt aan de banking dan is dat ook zo lullig :+
dabelg schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Ik heb daar ook niet mee gereden, het was een setup die ik al vaker gebruikt had (ooit een keer in Mid Ohio geshared denk ik), maar hij was inderdaad veel te langzaam, ik heb dan ook gewoon met die van Hoogie gereden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 21-03-2012 11:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Meer locking in de diff, dus meer onderstuur op het gas komt het eigenlijk op neer denk ik. Hij wordt er iets makkelijker bocht uit mee, je kan iets meer met het gas 'spelen' voordat je spint, maar je krijgt er wel wat onderstuur voor terug.

Overigens hebben ze er op het forum over dat je sneller kan zijn als je niet de banking gebruikt maar gewoon op de apron blijft rijden, dan kun je de auto veel lager zetten. Vind het een beetje belachelijk, maar ben wel benieuwd hoeveel het scheelt... Als ik straks de enige ben die in de race stug vasthoudt aan de banking dan is dat ook zo lullig :+
[...]
Dus eigenlijk het zelfde als de accel. diff instelling.
Naja daar ook eens mee gaan pielen dan, ik heb de accel al op 1 gezet.

Ja dat van de apron had ik ook al gelezen, maar heb het zelf nog niet getest in de sessie die ik gisteren gedaan heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Red Baron op 21-03-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Dus eigenlijk het zelfde als de accel. diff instelling.
Naja daar ook eens mee gaan pielen dan, ik heb de accel al op 1 gezet.
Ja, maar de accel diff veranderen voelde hier niet goed, geen idee waarom...
Volgens mij is accel / decel diff gewoon aparte instellingen voor als je op het gas of op de rem staat (bocht uit of bocht in dus), terwijl de clutch disks gewoon een algemene invloed hebben op beide.

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 21-03-2012 11:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Er is trouwens een paar dagen terug een handige update uitgekomen van iSpeed.
Behalve het automatisch opslaan van setups is voor F1 en HPD rijders die iSpeed gebruiken voor pit en fuel calculaties wel verrekte handig dat je niet meer hoeft om te rekenen van liter naar kg.
Buiten sessies om is dat natuurlijk geen probleem, maar als je tijdens de race nog wilt uitrekenen hoeveel je nog moet bijtanken etc kost dat nu wat minder tijd :)

http://www.nessoft.com/ispeed/history.html
Version 3.2.0.0, March 18th, 2012

Auto-Archive of Setups - new feature to auto-archive setup files. This will auto-save a copy of your fastest setups - the naming isn't all that great, but if you like making setup tweaks, iSpeed will now save a copy of your setup after you complete a lap, and will save it with a name indicating what your laptime was. Each time you drive faster with that setup, the setup will be renamed with the date/time and lap time. If you change your setup, the old setup will remain. Because iRacing doesn't give any visibility into the setup files, these are saved without any knowledge of what you changed, only that you did change something. This feature will make sure you don't lose your fastest setups when you're tweaking to try and find a faster one.
Weight-based fuel display - fuel can now be displayed in volume or weight. HPD and Williams default to weight-based, but you can change this from the menu.
SeriesID and Week are now saved as part of the lap file - future updates should be able to sort / filter based on a series rather than just a season (no way to filter yet, but the data is being saved for a future update to take advantage of).
Updated web display to show better compare times. A couple other web UI tweaks as well when driving against a compare lap.
Fixed trap speeds so you don't have to have 2 trap points defined to get voice announcements.
Floating displays didn't always stay on top when main GUI is minimized. Should be fixed.
Minor improvements to lap browser when no laps were visible (at all, or for a specific track/car combo).
Fixed replay "recording" so closing the iRacing replay doesn't invalidate the last lap.
Fixed analyzer so it properly shows throttle %.
Several other small updates / fixes.
Not a feature, but don't forget to read Troy Schulz's great guide on how to use the lap analyzer - highly recommended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er is nu een actie: eerste maand gratis!
Here is a free one month membership to iRacing! Code: PR-FREEFB
Copy and paste the code in here to get started: http://bit.ly/GHDCm6
Fine Print: This code expires March 25th! Valid for new members only and can't be applied to any existing membership. We look forward to welcoming you to iRacing! See you on the track!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laters

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 16:29
Niellie41 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:23:
Er is nu een actie: eerste maand gratis!

[...]
Not again please! Vorige keer dat ze dit deden liep het echt uit op een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Requiem19 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:55:
[...]

Not again please! Vorige keer dat ze dit deden liep het echt uit op een drama.
Wreckers?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als het wreckers zijn, heb je er toch geen last van in A/B klasse? Die zijn niet zo snel gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:09:
Als het wreckers zijn, heb je er toch geen last van in A/B klasse? Die zijn niet zo snel gestegen.
maar curberator cup gaat drama zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is het al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, de HPD meegedaan van 19:00. Kwam er bij de witte vlag achter dat het de Fixed serie was met een race van 30 min :+ Was al helemaal aan het rekenen wat ik aan brandstof nodig had :P

In ieder geval 3e met maar 1 offtrack, P1 en 2 waren te snel, en de rest een klap langzamer:
http://members.iracing.co...onid=5254546&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes... Had gepland op een race maar ben nog niet eens thuis en ook niet helemaal nuchter dus hou het maar bij oefenen vanavond ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gaan er nog mensen de skip Premierseries race van 21:00 doen zo?
Ik heb nog niet gepractised dus dat doe ik dan maar even in de Q nu, dan eens zien of we geen al te groot gevaar gaan vormen voor de race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga nog een HPD race proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga mee ghosten, kijken of ik iemand bij kan houden :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yes, een van men beste wins net. Hele race onder druk gereden maar geen foutjes gemaakt en hem netjes over de finisch getrokken. *O* *O* *O*

Grand AM race van 20.00 net gedaan. Weer samen met Wim. Stond op P2 bij de start met een 1.57.7 (ja de 57-ers gehaald). Met een Fin op pole en nog wat zware jongens achter inclusief Wim op p3. Start ging goed kon men 2de positie behouden en kon na een rondje de leider Roope op jagen. Ik wachte geduldig en bij uitkomen van de kink kon ik hem naast hem planten en zo met iets meer lef en de binnenbocht hem er bij Canada corner uitremmen. Daarna dus de hele race gereden met Roope 1 tot 4 seconde achter me. Als aan een elastiekje. Want zeker met die Mustangs er tussen door is het lastig een voorsprong op te bouwen. Wim zat er ook lekker bij op P3 en kon soms Roope onder druk zetten echter aan eind van de race was die wat afgeleid door zen telefoon. Jammer want misschien had die wel een aanval kunnen wagen op Roope en hadden we een 1-2 Benelux gehad. :) Ach ja ben blij met men winst en meteen 148 puntjes erbij. Das aardig wat voor de Grand AM series. *O*

Results:
http://members.iracing.co...onid=5254852&custid=66924

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zeer netjes DD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
inderdaad leuke race maar verschoot me rot en spinde in de hairpin :(

volgende keer silent zetten die telefoon

ook was mijn 2 de versnelling te lang kon "gemakkelijk" naar jullie toe rijden maar miste accel...

[ Voor 31% gewijzigd door dabelg op 21-03-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

HPD voorbij. Ik besef me op de Grid dat mijn Q tijd voor de open series is, en ik sta dus zonder tijd 15e...

Ben *********** 7 rondes bezig geweest om al die trage gasten in te halen, en uiteindelijk nog een mooi gevecht gehad met Bob Kern geloof ik, die ik op S/F onderlangs de gele lijn passeerde (anders kreeg ik hem er niet voorbij). In ieder geval zonder Inc van P15 naar P5, ik ben happy :)

http://members.iracing.co...onid=5255171&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:41:
HPD voorbij. Ik besef me op de Grid dat mijn Q tijd voor de open series is, en ik sta dus zonder tijd 15e...

Ben *********** 7 rondes bezig geweest om al die trage gasten in te halen, en uiteindelijk nog een mooi gevecht gehad met Bob Kern geloof ik, die ik op S/F onderlangs de gele lijn passeerde (anders kreeg ik hem er niet voorbij). In ieder geval zonder Inc van P15 naar P5, ik ben happy :)

HPD op daytona ligt je wel precies frank ;p nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:42:
[...]

HPD op daytona ligt je wel precies frank ;p nice
In de DP kom ik daar niet rond, maar de HPD heeft daar echt een lekkere flow, niet normaal. Kom helemaal in mijn ritme daar, de 60 minuten race is ook zo voorbij :D

Sowieso ben ik aan een sterke reeks bezig qua results (afkloppen 8)7 |:( )
De laatste 8 races 7x een top 5 waarvan ik er 3 won (ok, 1 zonder tegenstanders :P), en 1 maal uitval door iemand die me aanrijd bij de start. (deze stats zijn overigens oval + road)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:41:

Netjes Frank, tijd lang mee gereden als ghost, maar had het er maar moeilijk mee. Het is vast grotendeels ook omdat ik als ghost rij en daardoor niet zo voorzichtig ben, maar ik had toch wel 5 mensen van de baan gerost als ik echt mee deed :+ Jou kon ik ook niet echt goed bijhouden (hoewel je volgens mij wel geen draft krijgt als ghost, dat scheelt wel). Wel je inhaal actie gezien, heel vet, hij wil de binnenkant verdedigen en je gaat gewoon hop de banking af en remt hem er in T1 netjes uit, heel vet :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:01:
[...]

Netjes Frank, tijd lang mee gereden als ghost, maar had het er maar moeilijk mee. Het is vast grotendeels ook omdat ik als ghost rij en daardoor niet zo voorzichtig ben, maar ik had toch wel 5 mensen van de baan gerost als ik echt mee deed :+ Jou kon ik ook niet echt goed bijhouden (hoewel je volgens mij wel geen draft krijgt als ghost, dat scheelt wel). Wel je inhaal actie gezien, heel vet, hij wil de binnenkant verdedigen en je gaat gewoon hop de banking af en remt hem er in T1 netjes uit, heel vet :D
Ben de replay vergeten, zo dom |:(

Hij was wel vet, maar bij oval rossen ze je der gewoon af als je onder de gele lijn gaat :+ Maar hij kneep me behoorlijk, want ik moest echt hopen dat dat goedging, en ik heb 2 keer bijna terug gegaan en aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha... Ik had al een soort van 'tactiek' bedacht om iemand beetje af te schudden / uit de draft te krijgen. Als je bij het opgaan van het oval gedeelte even een stukje op de apron blijft, dan volgt iemand achter je misschien over de apron om de draft te houden, en zodra hij dat doet ga je snel weer de banking op. Vaak zal hij dan te laat zijn om veilig de banking op te gaan dus zal hij op de apron moeten blijven of toch best een groot risico moeten nemen en zomaar de banking op knallen, dat zal vast niet altijd goed gaan :+ Misschien wat lafjes maar lijkt me wel goed te gebruiken als je iemand echt niet uit de draft krijgt hehe ;)

Overigens voor de lol net een timed lap in de corvette gedaan, die is ook best leuk zeg! Fixed setup voelt ook best goed voor zover ik dat kan beoordelen (vrijwel geen ervaring mee). Misschien ga ik de Ford wel vervangen met de corvette want die fixed setups van de ford zijn echt niet mee te rijden, en zelf bak ik ook geen goeie setups in elkaar :-(

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 21-03-2012 22:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ga je die van 11 nog proberen Nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:12:
Ga je die van 11 nog proberen Nick?
Nee, ik denk dat ik dan al lig te pitten... Lange dag, paar biertjes voor het eten helpt ook niet... Morgen misschien hetzelfde verhaal dus misschien dat ik vrijdag pas ga proberen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga eerst maar even quali doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:03:
[...]

Ben de replay vergeten, zo dom |:(

.
Je kunt iRacing instellen dat hij eerst vraagt om de replay op te slaan voordat je echt weg kunt...

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Laatste maal voor vandaag, na het optellen van mijn goede prestaties zal dit wel flink misgaan :+

Oeh, i jinxed it |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 16:29
Laatste keer dat iRacing een maand gratis was, joinde er ontzettend veel mensen die het spel gewoon wilden afzijken. De Rookie series, die ik voor de fun af en toe meepakte, waren niet meer te rijden. Mensen die bewust de leider opwachten en eraf beukten.

Fora werden ook een drama met allerlei fanboy's van andere spellen. Nadat dit een maand zo doorging hebben ze toen besloten gratis maand abbo's te stoppen.

Ik vind het opvallen dat ze dit met deze kennis opnieuw proberen. Mogelijk hebben ze toch best hard de cashflow nodig....

Het valt me eerlijk gezegd ook op dat er minder vaak nieuwe circuits verschijnen dan voorheen. Bijna alsof er minder mensen aan werken op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In de HPD 5e geworden na een hele domme fout in T1 van de voorlaatste ronde... Ik remde net te hard, lockte en liet em toen iets teveel los, en toen kwam de achterkant voorbij, weg 3e plek... (nja, misschien had ik die toch niet kunnen houden), maar het kostte dus in ieder geval 1 plek.

De fout werd ook vooraf gegaan door een momentje met een achterligger bij de busstop chicane (of hoe die ook heet), daardoor moest ik in verdedigende lijn aanremmen voor T1. Nja, mijn inhaalactie voor P3 te pakken kwam ook alleen maar door een achterligger dat die lukte, dus misschien was het karma :)

In ieder geval weer SR en iRating erbij :) Begint ergens op te lijken. Hielp ook wel dat ik als 4e mocht starten.

En toch gewonnen van Roderic :+ (die volgens mij dus te weinig geoefend heeft, want normaal is ie veel sneller als moi).

http://members.iracing.co...onid=5255813&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

We moeten gaan oppassen voor je Frank. Je word te goed. ;) Dadelijk ga je Paul nog inhalen. :)

Trouwens komende Zondag is er de premium Grand AM op Barber motorsports park. Iemand anders nog van plan die te gaan rijden? Ik ga iig wel ff oefenen van de week en proberen mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:59:
We moeten gaan oppassen voor je Frank. Je word te goed. ;) Dadelijk ga je Paul nog inhalen. :)

Trouwens komende Zondag is er de premium Grand AM op Barber motorsports park. Iemand anders nog van plan die te gaan rijden? Ik ga iig wel ff oefenen van de week en proberen mee te doen.
ik niet, het is al escors zondag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik tijd heb wordt het Escors denk ik, ik weet het weer eens niet of het allemaal lukt om erbij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ben d'r iig niet bij. Silverstone is een baan waar ik met alle liefde een dropweek voor opoffer :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik kijk wel hoe het met de rest van de races zit. Als ik nog weinig races in de HPD / F1 heb gedaan doe ik liever die, anders ben ik er vast wel bij.

Overigens heb ik net een kleine wijziging doorgebracht in de setup website, misschien dat de error bij het uploaden van een setup nu weg is... Dus als iemand toevallig nog een leuke setup heeft die er nog niet op staat, probeer het eens ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zit nu op het werk dus word lastig. Maar als ik thuis ben upload ik wel de setup waarmee ik gister de Grand AM race gewonnen heb. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Ga er zondag misschien niet bij zijn voor Escors. Zaterdag vrijgezellenfeest en ben waarschijnlijk pas zondagmiddag thuis. Zal nog niet wakker zijn voor de start van de race, en als ik wel wakker ben totaal ongeschikt om zelfs virtueel te rijden. >:)

Heeft er iemand al een fixed Proto & GT mee doorgenomen met de Ford GT? Vind het zelf een absolute ramp, maar moet morgenavond de race van 21:00 wel mee doornemen want op andere momenten heb ik geen tijd.

@Dabelg, nogmaals bedankt voor de setup voor de Riley, had het nog gezegd vlak voor ik vertrok maar je was volgens mij even afk.

Edit: dacht dat je een certificaat of award ging krijgen als je in de top-3 eindigde in een split in de 120 min van Sebring. Sta al wel op inracingnews d:)b maar nog geen certificaat... :X

[ Voor 14% gewijzigd door Fragbeestje op 22-03-2012 14:06 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:03:
Edit: dacht dat je een certificaat of award ging krijgen als je in de top-3 eindigde in een split in de 120 min van Sebring. Sta al wel op inracingnews d:)b maar nog geen certificaat... :X
staat op het forum.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1860451.page

[ Voor 55% gewijzigd door Niellie41 op 22-03-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ga er zondag misschien niet bij zijn voor Escors. Zaterdag vrijgezellenfeest en ben waarschijnlijk pas zondagmiddag thuis. Zal nog niet wakker zijn voor de start van de race, en als ik wel wakker ben totaal ongeschikt om zelfs virtueel te rijden. >:)

Heeft er iemand al een fixed Proto & GT mee doorgenomen met de Ford GT? Vind het zelf een absolute ramp, maar moet morgenavond de race van 21:00 wel mee doornemen want op andere momenten heb ik geen tijd.

@Dabelg, nogmaals bedankt voor de setup voor de Riley, had het nog gezegd vlak voor ik vertrok maar je was volgens mij even afk.

geen schrik heb mijn ook nog niet gehad voor 1ste plaats daytona :(

en btw graag gedaan .... spijtig dat Ron de zijne niet geshared heeft :(

[ Voor 3% gewijzigd door dabelg op 22-03-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb gister de fixed series gereden met de Corvette. Niet met de Ford GT gedaan omdat dat echt niet te rijden was. Telt gelukkig wel mee voor je credit rewards. Weet ook niet of ik nog in de Ford GT stap want tot nu toe waren alle fixed setups niet echt geweldig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Sebring: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1860451.page

Daytona: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1854502.page

edit: zie nu pas dat iemand anders ook de link al had geplaatst

[ Voor 29% gewijzigd door Roderic op 22-03-2012 14:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
thnx eentje bij voor mijn bureaublad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:57:

Overigens heb ik net een kleine wijziging doorgebracht in de setup website, misschien dat de error bij het uploaden van een setup nu weg is... Dus als iemand toevallig nog een leuke setup heeft die er nog niet op staat, probeer het eens ;)
Goed werk. Net setup geupload zonder foutmelding. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Goed werk. Net setup geupload zonder foutmelding. :)
Goed... Nou ja, goed werk is overdreven, ik weet nog steeds niet waar de error door komt, ik negeer hem nu gewoon :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Yes nieuwe nvidia kan triple setup doen via single GPU : NVIDIA it is for iracing

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-680-review/1

[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 22-03-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zou wel even wachten op de eerste echte reviews, AMD heeft qua driver/support natuurlijk wel een jaar "voorsprong" op nVidia.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lol, Nick, ik krijg net een mail dat Robbert een setup heeft geupload. Ik kan me echter niet herinneren dat ik me ergens op geabboneerd heb. Of was ik weer eens je test-voorwerp (niet dat dat erg is hoor)

Ik zal het straks zelf even uitzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-03-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:17:
Lol, Nick, ik krijg net een mail dat Robbert een setup heeft geupload. Ik kan me echter niet herinneren dat ik me ergens op geabboneerd heb. Of was ik weer eens je test-voorwerp (niet dat dat erg is hoor)

Ik zal het straks zelf even uitzetten.
Hmmmmm, dat verklaart wel wat ;) Iedereen krijgt standaard altijd een mail (totdat je het zelf uit zet of een meer specifiek abonnement kiest). Als jij hem nooit hebt gekregen is het dus ergens mis gegaan bij iemand die voor jou geregistreerd had (zodat hij nooit bij jou kwam). Maar dat is dus normaal inderdaad, als je er niet van gedient bent kun je het even uitzetten en dan krijg je niks meer :)

Trouwens, hoe ging het met de fuel in de HPD, is een stop ruim genoeg? Hoeveel had je getankt? Normaal moet je een uur makkelijk halen maar daytona is wel een flink stuk vol gas, dat scheelt wel of niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Hmmmmm, dat verklaart wel wat ;) Iedereen krijgt standaard altijd een mail (totdat je het zelf uit zet of een meer specifiek abonnement kiest). Als jij hem nooit hebt gekregen is het dus ergens mis gegaan bij iemand die voor jou geregistreerd had (zodat hij nooit bij jou kwam). Maar dat is dus normaal inderdaad, als je er niet van gedient bent kun je het even uitzetten en dan krijg je niks meer :)

Trouwens, hoe ging het met de fuel in de HPD, is een stop ruim genoeg? Hoeveel had je getankt? Normaal moet je een uur makkelijk halen maar daytona is wel een flink stuk vol gas, dat scheelt wel of niet?
De fixed is easy qua fuel. En de Open ook, 1 stop halverwege (als je fuel op is) en dan voltanken en je houd nog iets van 5 liter over geloof ik.

En over die foutmelding, misschien moet je het zo maken dat als 1 user failed, de rest evengoed mail krijgt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-03-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:48:
[...]

De fixed is easy qua fuel. En de Open ook, 1 stop halverwege (als je fuel op is) en dan voltanken en je houd nog iets van 5 liter over geloof ik.

En over die foutmelding, misschien moet je het zo maken dat als 1 user failed, de rest evengoed mail krijgt :)
Ok, dat moet ik kunnen halen dan ;)

En ja, dat doe ik nu ook, had niet gedacht dat het fout kon gaan met mailen ;)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        private void NotifySubscribers(Setup setup)
        {
            var subscribers = SubscriptionManager.Instance.LoadUsersBySetup(setup);
            foreach (var user in subscribers)
            {
                try
                {
                    Util.NotifySubscriber(user, setup);
                }
                catch (Exception)
                {
                    // Ignore :-)
                }
            }
        }

Die try/catch was er eerst niet. Snap nog steeds niet waarom het bij het mailen mis gaat, misschien zit er iemand bij met een vreemd email adres wat niet werkt, maar goed, dan moet die het maar zonder email doen :+

[ Voor 40% gewijzigd door NickThissen op 22-03-2012 16:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
lol juist is met hpd een prac gedaan na 6 laps 1.36.4 man das een auto op rails :(

ben toch meer dp gast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
dabelg schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:41:
lol juist is met hpd een prac gedaan na 6 laps 1.36.4 man das een auto op rails :(

ben toch meer dp gast
Op rails? Probeer hem eens met high downforce... ;) met low is hij echt erg tricky in vergelijking hoor!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, HPD time :D

Zal wel top split worden ben ik bang, ben benieuwd wat het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:59:
Zo, HPD time :D

Zal wel top split worden ben ik bang, ben benieuwd wat het gaat worden :)
Succes... Ik hou het weer bij oefenen ;) Morgen eindelijk tijd om een race te doen hoop ik :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hebben jullie het ook gelezen. Ze willen de gt's en hpd's apart doen komend seizoen. Ik hoop dat er wel nog een lms premier series komt, want LMS vind ik echt gaaf.

Maar misschien is het wel beter voor de gt's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:32:
Hebben jullie het ook gelezen. Ze willen de gt's en hpd's apart doen komend seizoen. Ik hoop dat er wel nog een lms premier series komt, want LMS vind ik echt gaaf.

Maar misschien is het wel beter voor de gt's.
"Ze" = de GTs? Waarom zou dit wel door gevoerd worden en de 38942 andere ideen allemaal niet? Ik geef het dan ook 0 kans. Ik ondersteun het ook niet, zonder de GTs heb ik niet veel interesse meer om de HPD te rijden, en andersom ook niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Yep, een van de leuke dingen is juist dat je nooit lang alleen raced, er is altijd wel actie op de baan. Met de Skip en vooral de SM reed ik soms hele races moederziel alleen, dan is er geen fuck aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:51:
Yep, een van de leuke dingen is juist dat je nooit lang alleen raced, er is altijd wel actie op de baan. Met de Skip en vooral de SM reed ik soms hele races moederziel alleen, dan is er geen fuck aan.
Klopt. Nog leuker wordt het als je met mensen aan het vechten bent die je op snelheid alleen niet kan verslaan, maar door goed gebruik te maken van de GTs (en beter er doorheen te komen) hun toch voor kan blijven. Dat is juist zo vet aan de Proto&GT serie, de GTs zijn een enorm relevant onderdeel van de race, je hoort zo vaak mensen zeggen dat HPDs ze alleen als rijdende chicanes zien maar niets is minder waar... De GTs hebben een enorme invloed op de race, soms negatief en soms positief, en om daar goed gebruik van te maken voegt echt een leuke nieuwe dimensie toe aan de race..!

Ik vind de HPD geweldig, maar als hij volgend seizoen zonder GTs gaat rijden doe ik hoogstwaarschijnlijk niet meer mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik vermaak me prima met dit spel zit alleen met één puntje, hoe zet je de setting om naar metrisch? Of is dit afhankelijk van de auto die je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:02:
Hallo, ik vermaak me prima met dit spel zit alleen met één puntje, hoe zet je de setting om naar metrisch? Of is dit afhankelijk van de auto die je rijdt?
In de opties, in een general tab ofzo (rechts ergens). Het hangt wel van de auto af of je de fuel in kg of liter krijgt te zien (in engelse units is dat dan lbs of gallons).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En, ****drumroll***** GEWONNEN 8)

Werd een beetje geholpen doordat de enige 2 mensen die me bij konden houden er beiden in het begin vanaf vlogen, en daarna naar de finish gecruised :+

http://members.iracing.co...onid=5262119&custid=61620

En de iRating is door de 2500 :D Wel jammer dat het niet de hoofdsplit was, maar ben desondanks erg blij met mijn eerste road-win in tijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes :D Ruime marge ook zo te zien :)
Mijn eerste win in de HPD blijft trouwens nog uit, er zit altijd wel iemand bij die net wat sneller is haha...

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 22-03-2012 22:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 15:31

derx666

mecker ende blaet

@Hoogie: Nice !!! Altijd lekker om te winnen, en die irating boost is ook wel fijn :) En dat het niet de 1e split was... whatever, je hebt evengoed gewonnen...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er super blij mee :) Hoofdsplit kan ik toch niet winnen op snelheid als het beetje druk is :+

Was gewoon zo lang geleden dat ik op Road nog iets heb gewonnen dat het echt weer goed voelt. Ik ga een biertje nemen, heb ik wel verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Was dit al bekend:
Here is a free one month membership to iRacing! Code: PR-FREEFB
Copy and paste the code in here to get started: http://bit.ly/GHDCm6
Fine Print: This code expires March 25th! Valid for new members only and can't be applied to any existing membership. We look forward to welcoming you to iRacing! See you on the track!
Pagina: 1 ... 104 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.