iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.187 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:48:
[...]

"Ze" = de GTs? Waarom zou dit wel door gevoerd worden en de 38942 andere ideen allemaal niet? Ik geef het dan ook 0 kans. Ik ondersteun het ook niet, zonder de GTs heb ik niet veel interesse meer om de HPD te rijden, en andersom ook niet.
Ik vind die auto's ook bij elkaar horen. Ik hoop dat ze naar het splitten gaan kijken dat als er 6 GT1 auto's zijn dat die bij elkaar gezet worden en niet verdeeld worden.

Maar als GT rijder word je echt gek van die noobs die niet met verkeer om kunnen gaan. Elke race weer, zo frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:50:
[...]
Maar als GT rijder word je echt gek van die noobs die niet met verkeer om kunnen gaan. Elke race weer, zo frustrerend.
Ik geloof je daar meteen 100% in, maar ik word als HPD ook wel eens simpel van de GT's. Vaak (in ieder geval deze week) rijden er mensen rond met schade die hun lijn niet kunnen houden, of mensen zonder schade die hun lijn niet kunnen houden, of die rare acties maken als je ze in wilt halen.

De helft snapt niet hoe simpel het hoort te zijn voor de GT, blijf op je racelijn, die is voorspelbaar namelijk, en ik rijd wel om je heen! Hoeveel simpeler kan het worden... 8)7 (natuurlijk snap ik ook dat 40% van de HPD's ofzo dit niet snapt, die denken dat alles voor ze aan de kant moet...)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er zijn natuurlijk ook slechte GT rijders. Ik krijg het bij sommige mensen ook benauwd als ik hen moet inhalen.
Maar in de HPD heb ik nooit moeite gehad om GT auto's in te halen. Als je zelf een GT auto niet kan inhalen heb je imo niets te zoeken in een MC klasse.
Laatst had ik een HPD (#33 of zo) die 3 ronden lang achter me (Corvette) vast zat, omdat hij zijn inhaalmomenten niet goed timede. Elke keer probeerde hij me uit te remmen, maar hij was veel te ver weg om dat te doen en dan ging hij in de bocht vlak achter me rijden, dus kon hij me niet verslaan bij het uit accelereren. Dan heb je hier niets te zoeken en moet je wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het is een kwestie van inschatten. Als GT rijder (of Mustang in Grand AM) kijk je veel in je spiegels en je kan vaak al aan de lijnen van de HPD (of RIley) zien wat die van plan is. Daarnaast nooit plotseling van lijn veranderen. Maar als je ruimte geeft dat eerder overdreven doen zodat het duidelijk is. Dit doe ik vaak als ik bv alleen rond rij als GT en er 2 of 3 HPDs komen die in gevecht zijn. Daar wil je ook niet tussen zitten en als ik toch niet in gevecht ben kan ik die seconde (of meer) wel missen.
Met de HPD (of Riley) moet je ook af en toe geduld hebben. Niet proberen in een bochten combinatie je auto ervoor te drukken. Kans dat het mis gaat is groot. Bijvoorbeeld race van Woensdag toen kon ik op begin van de race een paar seconde los rijden van men achtervolger. Alleen kwam ik toen net een Mustang tegen in de laatse sectie op Road America. Net in een bocht dan wacht ik toch liever, dan met een gevaarlijke actie er voorbij te gaan. Nu was ik alleen men voorsprong wel in een keer kwijt. Dat is jammer maar ja ook deel van het multi class racen.
Daarnaast moet je mensen onthouden zeker in lange races kom je ze vaker tegen en na 1 of 2 keer weet je wel hoe ze rijden. :)

Maar er zal altijd discussie zijn met multi class racen en denk ook niet dat je het tegen houd. We willen toch allemaal winnen. :) Maar optie van aparte klassen vind ik niet de goede weg. Er komt komend seizoen weer een auto erbij (Cadilac) en er staan er ook nog 2 in de pijplijn. Nog meer series maakt de verspreiding alleen maar erger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Helemaal waar, er waren gister maar 4 HPD's die uberhaupt alle Corvettes wisten te verslaan... Hoe traag ben je dan, als je in de HPD een rondje acterstand oploopt op de Corvettes (en dan niet door schade ofzo) :9 De Corvettes lopen er overigens al de hele week over te klagen, de trage HPD's die hun niet eens bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:42:
Helemaal waar, er waren gister maar 4 HPD's die uberhaupt alle Corvettes wisten te verslaan... Hoe traag ben je dan, als je in de HPD een rondje acterstand oploopt op de Corvettes (en dan niet door schade ofzo) :9 De Corvettes lopen er overigens al de hele week over te klagen, de trage HPD's die hun niet eens bijhouden.
niet iedereen is zo'n alien als jij he frank :p de trage HPD's rijden in prac 1.39 nu is dat ook de tijd van de snelle corvettes. is gewoon zo om daar nu over te klagen ! Is zoals robbert zegt al doende leer je het ook. Wat bij mij hielp is eens rijden met de mustang of gt, dan weet je echt wel dat bv de mustang zijn bocht nodig heeft en het not done is de apex of out line af te nemen "als hij aan het racen is"

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

LOL ik een alien. BEST COMPLIMENT EVER

Helaas wel misplaatst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Wat ze nu allemaal bij elkaar aan het braden zijn wordt een grote ramp. Die jonathan butel heeft goeie ideen gehad en ook veel werk gedaan om die bij de staff aan het licht te brengen, maar deze keer slaat hij behoorlijk de plank mis. Een serie met weinig participatie (in de GTs dan vooral) wil hij opsplitsen in VIER nieuwe... Yeah right, dat zal helpen... Dit is niet een oplossing van het probleem, dit is het probleem compleet negeren en de hele serie onderuit schoppen.

Er is maar 1 oplossing denk ik: op de een of andere manier de HPDs duidelijk maken dat ze voorzichtiger moeten zijn. Ik denk aan:
- meer incidents voor hpd bij contact
- en als balans: meer SR winst bij geen contact
- ongelukken laten bekijken door een centraal "race control" en waar nodig mensen coachen wat ze beter hadden moeten doen. Eventueel tijdelijk de toegang tot races in de hpd ontzeggen als het echt te bont wordt. Eigenlijk dus een apart protest systeem voor multiclass series.
- GTs niet zo snel splitten
- de hpd een A class auto maken

Het idee is ook vooral om mensen van te voren al een idee te geven dat rijden in de hpd niet zo makkelijk is als het lijkt. Meer incident points, A class auto, dat schrikt misschien wat meer af en geeft mensen het idee dat je toch wel je hoofd erbij moet houden in deze auto.

Een aantal van deze dingen ben ik altijd tegen geweest, maar als de GTs weg lopen moet er gewoon wat gebeuren en dan sluit ik graag deze compromis...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vooral je punt, HPD -> A-class maken vind ik goed klinken. Dat zorgt ervoor dat mensen daarin toch wat anders gaan rijden denk ik. Al weet ik niet of ze technisch die dingen in 1 race kunnen gooien met SR, iRating e.d. (A en B class bedoel ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk ook niet dat het alleen is vanwege de problemen met verkeer is dat er zo een lage opkomst is bij de GT klasses. Op forums komen alleen de grote schreeuwers vaak aan het woord en dat is echt niet altijd wat de massa vind.
Ik denk dat er ook veel mensen de Ford GT mijden omdat die gewoon enorm tricky is te rijden met de fixed setup. Veel zijn niet goed in setuppen en zullen de auto testen met een Iracing setup (maar klein gedeelte kijkt op forums). En dan zo'n fixed setup geven die door bijna niemand lekker gevonden word en enorm lastig is. Dan stappen ze wel over naar een makkelijker te rijden auto.

Maar denk ook niet dat Iracing hun idee gaat over nemen. Heb al zoveel ideeen zien langs komen op het forum en maar heel af en toe word iets ook echt veranderd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:52:
Ik denk ook niet dat het alleen is vanwege de problemen met verkeer is dat er zo een lage opkomst is bij de GT klasses. Op forums komen alleen de grote schreeuwers vaak aan het woord en dat is echt niet altijd wat de massa vind.
Ik denk dat er ook veel mensen de Ford GT mijden omdat die gewoon enorm tricky is te rijden met de fixed setup. Veel zijn niet goed in setuppen en zullen de auto testen met een Iracing setup (maar klein gedeelte kijkt op forums). En dan zo'n fixed setup geven die door bijna niemand lekker gevonden word en enorm lastig is. Dan stappen ze wel over naar een makkelijker te rijden auto.

Maar denk ook niet dat Iracing hun idee gaat over nemen. Heb al zoveel ideeen zien langs komen op het forum en maar heel af en toe word iets ook echt veranderd.
Dat hangt natuurlijk ook allemaal met elkaar samen. Ik denk dat het wel een feit is dat er veel GT rijders gestopt zijn omdat ze (naar hun mening) oneerlijk en zonder respect behandeld werden door veel HPD rijders (of dat klopt of niet is verder niet van belang). Daarnaast zullen er ook veel mensen zijn inderdaad die niet aan de gang komen omdat de setups zo slecht zijn. Maar als er weinig mensen mee rijden, dan komen er ook weinig setups. Er zijn misschien twee mensen die af en toe eens een setup sharen. Als er veel meer mensen in de GTs rijden (vooral de meer ervaren mensen die nu gestopt zijn door de HPDs) worden er vanzelf ook meer setups geshared.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk dat maar 20% van de Iracers op het forum komen. En denk dat dat zelfs nog aan de hoge kant is. Veel gebruiken de setups die Iracing levert.

En zoals je al aangeeft zijn er echt zoveel factoren die het gevolg kunnen zijn van de lage opkomst. En dat veranderen zal erg moeilijk worden.

Ik vind zelf dat het dit seizoen in de multi class races erg goed gereden word. Ik heb zelf de Grand AM gereden met de Mustang toen proto GT klasse er nog niet was en toen was het vele malen erger dan wat ik nu in de Proto GT en Grand AM tegen kom. Mustangs werden echt als loslopend wild behandeld door de Rileys die mee deden. Heb toen veel meer SR verloren in multiclass races dan nu het geval is.

[ Voor 65% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-03-2012 09:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ga dit ook maar eens proberen, is het een beetje toegankelijk?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als je van (sim) racen houdt, ga je dit gaaf vinden.
En je moet een stuur en pedalen set hebben, met toetsenbord of controller gaat dit niet werken.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:59:
Ligt eraan wat je gewend ben. Er zijn in de opstap fase wat hulpmiddelen wat betreft het rijden. Maar als je verwacht iets als GT5, Forza, Test drive aan te treffen dan zal het een zware dobber worden. rFactor, Netkar Pro, GTR games zitten dichter bij Iracing.

Het zal ook ff wennen zijn met de menu structuur welke web based is. Maar er is genoeg documentatie op de site en alles wijst zichzelf ook aardig. Begin iig met veel oefenen in practise sessies en lees wat van handleidingen door die onder documenten staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:59:
Ligt eraan wat je onder toegankelijk verstaat.

Iedereen kan meedoen, en word (op den duur) gekoppeld aan mensen van jouw niveau. Leer in het begin rustig je wagen en baan kennen, zodat je veilig rond kunt rijden voor je echt gaat racen (dit maakt het ook een stuk leuker). Als je een nieuw account moet maken, en nog niemand hebt voor de referral-bonus, kun je mij of JoepW even een DM sturen voor ons emailadres zodat wij de referral bonus kunnen gebruiken voor GoT Trainingen (wekelijks :) )

Als je onder toegankelijk verstaat, Need for Speed-toegankelijk, dan ben ik bang dat je bedrogen uitkomt. Het is ten slotte een simulatie, en geen arcade racer zoals Need for Speed. iRacing gaat om echt (virtueel) racen :)

Als laatste, welkom bij de GoT-iRacing familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:06:
[...]

Ligt eraan wat je gewend ben. Er zijn in de opstap fase wat hulpmiddelen wat betreft het rijden. Maar als je verwacht iets als GT5, Forza, Test drive aan te treffen dan zal het een zware dobber worden. rFactor, Netkar Pro, GTR games zitten dichter bij Iracing.

Het zal ook ff wennen zijn met de menu structuur welke web based is. Maar er is genoeg documentatie op de site en alles wijst zichzelf ook aardig. Begin iig met veel oefenen in practise sessies en lees wat van handleidingen door die onder documenten staan.
Ik heb vroeger wel heel veel rfactor gereden, laatste jaren alleen maar Flightsimulator en als het op racespellen aankwam, dan zat ik mezelf te kwellen met f1 2010 f1 2011 en shift 2. Gezien het feit dat ik F1 2011 op deze computer gewoon niet stotter vrij krijg wil ik toch wat anders proberen. GT5 ook veel gespeeld, met een controller voelde het aardig goed, met een stuur voelde je toch wel de gebreken. Dus vandaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Trouwens omdat we nu al paar keer zitten te twijfelen wat te doen met de opkomst op Dinsdag in de Riley practise. Is het een idee komende Dinsdag een rookie test sessie te doen. Zie dat er nu wat nieuwe gezichten op duiken hier en met de gratis maand Iracing uitproberen zouden we wat andere kunnen overhalen is mee te testen.
We kunnen dan de MX5 pakken op Lime Rock. Kunnen we de rookies een voorproefje geven van onze test sessies. Kwa hulp en gezelligheid. Test sessie dan weer afsluiten met een fun raceje van half uurtje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:11:
Trouwens omdat we nu al paar keer zitten te twijfelen wat te doen met de opkomst op Dinsdag in de Riley practise. Is het een idee komende Dinsdag een rookie test sessie te doen. Zie dat er nu wat nieuwe gezichten op duiken hier en met de gratis maand Iracing uitproberen zouden we wat andere kunnen overhalen is mee te testen.
We kunnen dan de MX5 pakken op Lime Rock. Kunnen we de rookies een voorproefje geven van onze test sessies. Kwa hulp en gezelligheid. Test sessie dan weer afsluiten met een fun raceje van half uurtje.
Ik vind het een prima plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:07:
[...]

Ligt eraan wat je onder toegankelijk verstaat.

Iedereen kan meedoen, en word (op den duur) gekoppeld aan mensen van jouw niveau. Leer in het begin rustig je wagen en baan kennen, zodat je veilig rond kunt rijden voor je echt gaat racen (dit maakt het ook een stuk leuker). Als je een nieuw account moet maken, en nog niemand hebt voor de referral-bonus, kun je mij of JoepW even een DM sturen voor ons emailadres zodat wij de referral bonus kunnen gebruiken voor GoT Trainingen (wekelijks :) )

Als je onder toegankelijk verstaat, Need for Speed-toegankelijk, dan ben ik bang dat je bedrogen uitkomt. Het is ten slotte een simulatie, en geen arcade racer zoals Need for Speed. iRacing gaat om echt (virtueel) racen :)

Als laatste, welkom bij de GoT-iRacing familie :)
Wat houdt die referral bonus in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:12:
[...]

Wat houdt die referral bonus in?
Bij het aanmelden moet je een van onze email adressen opgeven in het vakje 'refered by'. Dan krijgt degene van die email 10 Iracing credits.

Joep houd de pot in beheer. Van de 10 iracing credits die we daarvoor krijgen hosten we hier de oefen en fun race sessies.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-03-2012 11:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Bij het aanmelden moet je een van onze email adressen opgeven in het vakje 'refered by'. Dan krijgt degene van die email 10 Iracing credits.

Joep houd de pot in beheer. Van de 10 iracing credits die we daarvoor krijgen hosten we hier de oefen en fun race sessies.
Oh oke, behoudt dan ik dan nog steeds 3 halen 1 betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja dat blijft gewoon. Je geeft alleen iemand op die $10 dollar krijgt omdat jij je via hem aanmeldt zeg maar.

Dus even JoepW een DM sturen, en als je heel snel wilt beginnen, heb ik je mijn adres ook even ge-dm't voor als joep niet snel genoeg reageert naar jouw zin (normaal is joep wel snel hoor).

[ Voor 46% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ok, wat is het verstandigst 3voor 1 of 1 maand + spa +lmp1 wagen. Spa is mijn favo circuit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:17:
Ok, wat is het verstandigst 3voor 1 of 1 maand + spa +lmp1 wagen. Spa is mijn favo circuit :P
De lmp1 wagen en Spa ga je in het begin nog niet echt nodig hebben. Die komen pas aan de beurt als je licentie hoog genoeg is.

Kosten los voor Spa + LMP1 = 25.95$ geloof ik

2 maanden abbo los = ???? (even zoeken op site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:17:
Spa en LMP kosten samen 25 Iracing dollars + 1 maand iracing is dan 35 Dollar.

3 maanden is 30 dollar.

Scheelt niet heel veel. Daarbij krijg je korting op content als je meer van aanschaft:

3 stuks -> 10% korting
6 stuks -> 15% korting
Alle content -> 25% korting

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:19:
[...]

De lmp1 wagen en Spa ga je in het begin nog niet echt nodig hebben. Die komen pas aan de beurt als je licentie hoog genoeg is.

Kosten los voor Spa + LMP1 = 25.95$ geloof ik

2 maanden abbo los = ???? (even zoeken op site)
$24, ik ga voor de spa offer. vul jou adres wel in dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zou zelf zeggen 3 voor 1 maand. Die auto en track zul je op het begin nog niet in officiele races kunnen rijden (alleen maar oefenen en als toevallig iemand zelf een 'hosted session' maakt met die combo), dus zul je er niet heel veel aan hebben. Een maand is ook niet erg lang om te bepalen of je het leuk vind en of je er mee door gaat, 3 maanden is dan een stuk beter, je hebt veel meer tijd en in die 3 maanden zul je vast en zeker ook naar hogere klasses promoveren, waar het rijden sowieso leuker en beter is. Dan zul je wel misschien een paar tracks en een auto moeten kopen, maar als het je bevalt doe je dat uiteindelijk toch wel ;)

Verder is er nu een actie geloof ik dat je een maand gratis kan proberen, dat is misschien dan nog wel een betere optie. Ik weet niet of die 3-voor-1 volgende maand ook nog geld, maar ik heb die ook gebruikt en dat is echt al weer lang geleden (half jaar??), ik weet echter niet of dat nog dezelfde actie is of dat ze die weer opnieuw gestart hebben.

Overigens denk ik dat het je wel zal bevallen, ik ken je naam wel van F1 2010 (heb je niet ook mee gedaan met ons time trial toernooitje toen? Er zitten wel een paar mensen hier die daar ook aan mee deden). F1 is erg arcade in vergelijking maar dat weet je vast zelf ook al :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

NickThissen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:22:
Ik zou zelf zeggen 3 voor 1 maand. Die auto en track zul je op het begin nog niet in officiele races kunnen rijden (alleen maar oefenen en als toevallig iemand zelf een 'hosted session' maakt met die combo), dus zul je er niet heel veel aan hebben. Een maand is ook niet erg lang om te bepalen of je het leuk vind en of je er mee door gaat, 3 maanden is dan een stuk beter, je hebt veel meer tijd en in die 3 maanden zul je vast en zeker ook naar hogere klasses promoveren, waar het rijden sowieso leuker en beter is. Dan zul je wel misschien een paar tracks en een auto moeten kopen, maar als het je bevalt doe je dat uiteindelijk toch wel ;)

Verder is er nu een actie geloof ik dat je een maand gratis kan proberen, dat is misschien dan nog wel een betere optie. Ik weet niet of die 3-voor-1 volgende maand ook nog geld, maar ik heb die ook gebruikt en dat is echt al weer lang geleden (half jaar??), ik weet echter niet of dat nog dezelfde actie is of dat ze die weer opnieuw gestart hebben.

Overigens denk ik dat het je wel zal bevallen, ik ken je naam wel van F1 2010 (heb je niet ook mee gedaan met ons time trial toernooitje toen? Er zitten wel een paar mensen hier die daar ook aan mee deden). F1 is erg arcade in vergelijking maar dat weet je vast zelf ook al :)
Ik haal ook niet voor niet het woord "kwellen" aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Welkom alvast iig :) Serieuze racers zijn altijd welkom!

Ik ga me vanmiddag/vanavond maar eens wagen aan een Indy fixed race en aan de Star Mazda. Topper rijden op Spa met de SM 2:15 zag ik, ik kwam gister na een paar rondjes tot 2:18 geloof ik, vond ik wel aardig. iig een tijd waar ik de race wel mee in durf.

Indy fixed heb ik meer moeite om constant te zijn, maar hoger 1:12, lage 1:13 zijn te doen. Al heb ik nog grote moeite om vlak achter iemand aan te rijden. Het onderstuur wat je dan krijgt is echt van de zotte :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Een groot verschil met andere racegames is dat je gestraft wordt voor foutjes. Auto's uit de weg duwen zoals in F2010/1 en GT5 en het verlaten van de baan levert strafpunten op. Als jij tegen een tegenstander botst dan levert het ook voor de andere partij strafpunten op. Je begrijpt dat lomp rijden je niet in dank wordt afgenomen...

Dit systeem zorgt er wel voor dat de wedstrijden in het algemeen clean worden gereden. En het is machtig mooi wanneer je een veld van 30+ auto's zonder problemen de eerste ronde door ziet komen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:29:

Indy fixed heb ik meer moeite om constant te zijn, maar hoger 1:12, lage 1:13 zijn te doen. Al heb ik nog grote moeite om vlak achter iemand aan te rijden. Het onderstuur wat je dan krijgt is echt van de zotte :p
Indy op Barber is zo leuk en uitdagend :) Ik rijd ook 1:12's en lage 1:13's, maar dat kan nog wel ietsje harder. (weinig geoefend door HPD @ Daytona).

Ik zal proberen dit weekend nog wat Indy Fixed mee te doen, want vandaag geen tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

hmm ok, en lijnen verdedigen, zitten daar ook regels aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zolang je niet blokt (bijv. Op een recht stuk steeds voor je achtervolger gaan rijde) is er niets aan de hand.

[ Voor 41% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:36:
hmm ok, en lijnen verdedigen, zitten daar ook regels aan verbonden?
Zolang je niet loopt te slingeren als een gek om iemand te blokkeren en mensen niet van de baan drukt, is alles geoorloofd zeg maar :+ Nja, haal anderen in zoals ook jij ingehaald zou willen worden. Behandel iedereen met hetzelfde respect op de baan zoals je ook wil dat zij jou behandelen. Dus ga niet divebomben en dan klagen als ze dat ook bij jou doen.

Leef en laat leven dus :)

Tip, kijk eens de learning videos die op de site te vinden zijn. Racing school heet dat geloof ik. Daarin wordt praktisch alles uitgelegd (ben je wel even zoet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bezig geweest met wat oval geknal, race ging opzich prima met als doel zo snel mogelijk mijn SR naar 4 te krijgen. Wat is de beste manier om dit snel te doen als Rookie op ovals, die kleine K$% baantjes vind ik niet echt grappig. Het grotere werk lijkt me fantastisch maar ik mag nog niet meedoen :-). Gisteren ook mijn tweede Skippy race gereden , als 3de gefinished, voornamelijk door clean te rijden, niet echt snel, ronde tijden lagen ronde de 109 op road america.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:49:
Gisteren bezig geweest met wat oval geknal, race ging opzich prima met als doel zo snel mogelijk mijn SR naar 4 te krijgen. Wat is de beste manier om dit snel te doen als Rookie op ovals, die kleine K$% baantjes vind ik niet echt grappig. Het grotere werk lijkt me fantastisch maar ik mag nog niet meedoen :-). Gisteren ook mijn tweede Skippy race gereden , als 3de gefinished, voornamelijk door clean te rijden, niet echt snel, ronde tijden lagen ronde de 109 op road america.
Je kan er mee wachten tot volgend seizoen. Dan rijden de rookies voortaan met de Streetstocks op de 2 grotere ovals van de free content. Anders word het toch de legends doen op de kleine ovaltjes. Achteraan hangen kan helpen en veel reageren op situaties voor je.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Kleine ovals zijn gaaf! Alleen niet ZO klein als bij de Legends :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het zo niet opzoeken hier , maar wanneer begint het nieuwe seizoen? mijn SR rating is nu iets van 2,90 en volgens mij krijg is een bonus van 0,5 bij 3 dus dan zou ik in theorie na het weekend klaar zijn. Anders wacht ik op volgende seizoen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je kan ook heel saai een zooitje timetrials rijden ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Goed, even een aantal rondjes gereden met de HPD op spa. Rijdt lekker zeg, maar goed nu mijn rating verhogen.. waar te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:38:
Goed, even een aantal rondjes gereden met de HPD op spa. Rijdt lekker zeg, maar goed nu mijn rating verhogen.. waar te beginnen?
Waarschijnlijk met de Mazda MX5. Join een open practice (hier is je rating niet van toepassing) en leer de baan kennen en de auto. Dan kan je daarna de races proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:00:
Kan het zo niet opzoeken hier , maar wanneer begint het nieuwe seizoen? mijn SR rating is nu iets van 2,90 en volgens mij krijg is een bonus van 0,5 bij 3 dus dan zou ik in theorie na het weekend klaar zijn. Anders wacht ik op volgende seizoen :-)
Eind April eindigt dit seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ff een bumpje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
Ik neem aan dat je wilt road racen, dus de enige serie die je nu nog kunt rijden is de Mazda Cup met de Mazda MX5 (cup of roadster) die deze week op Okayama Short rijdt.

http://members.iracing.co.../SeriesNews.do?season=597

Je moet eerst zorgen dat je constant met de auto rond kunt rijden zonder te crashen / spinnen voor je een Q of R kunt doen.
Dus zou ik eerst beginnen met practise sessies zodat je wat bekend wordt met de auto.
Je rijd dan wel met anderen op de baan, alleen contacts of off-tracks hebben nog geen gevolg voor je ratings.

Als je zeg 5 rondjes achter elkaar zonder incidenten kunt rijden kan je een Q en R proberen :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het wel een goed idee, maar misschien moeten we dan wel wat meer reclame maken hier voor. Ik heb niet zoveel zin om met 8 man op lime rock te gaan rijden waar dan 1 nieuwe member bij zit, het is dan veel leuker als er ook flink wat nieuwe mensen zijn. Zou echter niet echt weten hoe we dit bekend maken, misschien in de verschillende topics over andere race games? Kans is dan wel dat je veel mensen krijgt die te veel arcade verwachten...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dinsdag wel meedoen als dat mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iedereen mag altijd meedoen hier :D Dus je bent van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ben het er helemaal mee eens. Als iemand van ons dat eens op een zooitje fora wilt dumpen zal ik de hosting omzetten.
De maandag blijft dan MC: HPD & GT's en dinsdag Rookie practice / instructie op circuit van de week met MX-5.
In 2-3 weken een keer evalueren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:02:
[...]

Ben het er helemaal mee eens. Als iemand van ons dat eens op een zooitje fora wilt dumpen zal ik de hosting omzetten.
De maandag blijft dan MC: HPD & GT's en dinsdag Rookie practice / instructie op circuit van de week met MX-5.
Werkt die benelux only optie ondertussen weer? (ipv wachtwoord...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

+1 zie hier idd ook veel nieuwe mensen en dit maakt het voor hen ook interressant en hebben wij mss een leuke opkomst, dus dan zal het lime rock worden als het deze week okayma short is ? lijkt mij wel de beste track om veel te leren in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Goed plan , SRF solstice en Streetstock on road is ook leuk natuurlijk , maar MX5 is zowiezo goed.
Hoewel de SRF nogal vreemd is eigenlijk met NTMS1-12.
Over een klein tijdje is de Caddy natuurlijk ook mogelijk.

Zal komende week weer mee doen , zit er bij de escors dit weekend zowiezo bij.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:40:
Wat ze nu allemaal bij elkaar aan het braden zijn wordt een grote ramp. Die jonathan butel heeft goeie ideen gehad en ook veel werk gedaan om die bij de staff aan het licht te brengen, maar deze keer slaat hij behoorlijk de plank mis.
Wat hij voorstelt is toch ,
1:1 multiclass event race per 3 weken , wat lijkt mij gewoon leuk is en mbt wekelijkse participatie geen invloed heeft.
2: 1 aparte serie voor alleen de HPD wat mij ook logisch lijkt aangezien er veel meer HPD-rijders zijn dan GT`ers , in werkelijkheid is het totaal andersom nl , denk ook dat het Proto-GT serie probleem daar hoofdzakelijk door komt , in iRacing moeten de GT`s uit de weg voor de HPD`s en in het echt is dat andersom.
3:Aparte GT serie , als die in de andere dagen loopt dan de HPD dagen hebben meer rijders misschien het idee om allebei te doen , wat goed is voor de participatie.
4: fixed laten voor wat het is .

Opzich wat hoeveelheid beschikbare races verandert er dus weinig , alleen iets anders georganiseerd.
Verder vind ik je class A punt mbt de HPD wel erg logisch maar ben bang dat dat opzich niet veel verschil gaat maken.(het is nu al niet echt moeilijk om A te blijven.)
Een seizoens budget waar je binnen moet blijven lijkt me dan leuker , HPD is dan duurder als je reparaties moet doen en zit je sneller door je teamgeld , maar dit soort iets zal nog wel een tijd duren voordat iRacing dat gaat overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
HPD-only serie is ontzettend saai en je zult een dramatische daling van deelnemers gaan zien, juist het multi-class aspect maakt het voor de HPD leuk om te doen.

Als de deelname nu al zo beroerd is in GT's zal dat niet op dramatische wijze als je het een GT-only klasse maakt.
Men gooit het nu wel zo hard op het punt alsof niemand meer GT rijd omdat het allemaal aan de HPD's zou liggen.
Ik ontken niet dat er (zeker in lagere splits) hpd's zijn die mensen tot wanhoop zullen drijven met hun asociale gedrag op de baan, maar kijk ook eens naar hoe die GT velden zijn samengesteld.

Het gemiddelde SOF van GT's is enorm hoog, als je zo'n race van gisteren bekijkt zit in de 2e split iemand met een irating van 4000+ !
Het zijn dus met name de "zwakkere" mensen die afhaken in de GT's.

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat die auto's per definitie lastiger te rijden zijn?
En als ik forum posts en chat reacties hoor van de toppers uit de GT klasses zijn de fixed setups daar ook niet bepaald fijn, om het nog maar eens voorzichtig uit te drukken.

Dat maakt de drempel om een GT te gaan rijden wel heel erg hoog aangezien je niet zo maar even kan gaan instappen en een race rijden.
Als je kijkt naar HPD en de indycar fixed series zie je dat die fixed setups op het moment gewoon wel goed en makkelijk rijdbaar zijn over het algemeen.

Als dat nou bij de GT's ook eens wat beter zou worden zullen mensen het niet zo snel opgeven met die auto's en wordt de balans ook wat beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is nu soms toch ook een HPD only race. Ik heb wel eens in races gezeten met 2 andere Vettes en 1(!) Ford GT. Dat is echt MC racen man....

Gewoon de fixed serie droppen en stabiele standaard sets maken voor de GT's.
Er zijn nu gewoon te veel verschillende series, door al die fixed series.
Fixed sets zijn voor rookie series.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Welke discussie volgen jullie op het forum?

Er zijn slechts 2 dingen die me storen aan de Proto & GT races.

Ten eerste de fixed setups. Ben nu niet bepaald goed in het maken van setups maar zoals deze week op daytona is een ramp, andere weken is het ook niet altijd goed maar nog wel te doen.

Ten tweede : het aantal HPD's ... met 3 ford GT's, 3 Corvette en 26 HPD's ... 8)7 En hoe groter het verschil in aantallen, hoe agressiever de HPD's, wat er zelfs al een aantal keer toe geleid heeft dat je gewoon op een recht stuk van de baan geramd wordt omdat je maar plaats moet maken voor de snellere klasse... Ook een hele race uitrijden met maar 1 of 2 tegenstanders zonder ook maar 1 gevecht op 30 minuten of zelfs 70 is niet echt spannend te noemen.

Het zou verdeeld moeten worden op 1/3 per klasse of max 50% LMP.
Misschien zelfs het minimum aantal om de race officieel te maken enkel bepalen op het aantal GT's.
26 HPD's en maar 4 GT auto's -> unofficial.
HPD wat moeilijker maken of class A maken helpt ook maar even...
Ach ja, hier zijn al zoveel discussies over... het merendeel van de mensen wil natuurlijk in de snelste auto rijden en zigzaggen door het trage verkeer.

Ga me deze avond maar eens ergeren op Daytona met de fixed setup. Hopelijk kan ik een redelijke score neerzetten voor deze week en m'n kleine voorsprong op Andrew Rehn behouden... maar ik moet nog enkele zeer goede resultaten behalen in de laatste weken om op P1 te blijven in divisie 3.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ok, tnx!!

wat ik hier wel vreemd vind :

How can you want to sign up for a race when you see this with 2 min to go:
HPD:24
C6R:2
GT:3

Waar kan je eigenlijk zien hoeveel er aangemeld zijn voor elke klasse?
Bij series staat er gewoon X registered, en nadat je op join geklikt hebt staat er gewoon (x) voor
Heb er overlaatst naar liggen zoeken maar vond het niet. (zal waarschijnlijk wel weer übersimpel zijn... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:36:

Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat die auto's per definitie lastiger te rijden zijn?
En als ik forum posts en chat reacties hoor van de toppers uit de GT klasses zijn de fixed setups daar ook niet bepaald fijn, om het nog maar eens voorzichtig uit te drukken.

Dat maakt de drempel om een GT te gaan rijden wel heel erg hoog aangezien je niet zo maar even kan gaan instappen en een race rijden.
Als je kijkt naar HPD en de indycar fixed series zie je dat die fixed setups op het moment gewoon wel goed en makkelijk rijdbaar zijn over het algemeen.

Als dat nou bij de GT's ook eens wat beter zou worden zullen mensen het niet zo snel opgeven met die auto's en wordt de balans ook wat beter denk ik.
Juist. Dit is nou precies het probleem: de drempel om in een GT te stappen is veel hoger dan de drempel om in een HPD te stappen. En dat lijkt me in het echt toch precies omgekeerd?! Er zijn in het echt minder prototypes dan GTs omdat ze veel duurder zijn, omdat je niet zomaar in een prototype kan rijden, etc. De drempel om in een prototype terecht te komen zal echt niet laag zijn, daar zul je jezelf toch eerst voor moeten bewijzen, en dan nog poep je 38 kleuren als je een GT moet inhalen omdat je enorme kosten maakt als je hem aantikt.

In iRacing is het precies andersom... GTs zijn lastig te rijden, nou probeer de HPD maar eens dan. Stap maar in, rij maar een race, rij maar een GT van de baan, who cares? Het is maar safety rating, daar heb je toch genoeg van...
offtopic:
Niet mijn mening, maar zo denken veel mensen volgens mij wel...

En Niel, ja, momenteel is het al vaak bijna een HPD-only race, en die races zijn dan ook meestal rete-saai, juist de races met veel GT verkeer zijn altijd heel erg vet, zowel voor de HPDs als de GTs!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daarom vind ik de reactie van Red Baron over HPD-only klasse een beetje raar. Omdat het nu al bijna een HPD only klasse (behalve op donderdag avond) is, maar nu is het blijkbaar wel ok.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:14:
Daarom vind ik de reactie van Red Baron over HPD-only klasse raar. Omdat het nu al bijna een HPD only klasse (behalve op donderdag avond) is, maar nu is het blijkbaar wel ok.
De races op populaire tijdstippen zijn dan ook meestal wel aardig bevolkt (relatief gezien dan), als je gewoon 's avonds de race van 9 uur pakt zijn er meestal wel (in totaal) iets van 6-10 GTs (op de hot split avonden nog meer), en hoewel dat natuurlijk weinig is, is het wel genoeg om een effect te hebben op de race.
Als je zaterdag middag bijvoorbeeld een race doet zit je vaak met een enkele GT en dan is de race ook vaak saai (tenzij je toevallig net de hele race in gevecht bent ofzo, uiteraard, maar gemiddeld gezien zijn die races minder leuk).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Fragbeestje schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:08:
Waar kan je eigenlijk zien hoeveel er aangemeld zijn voor elke klasse?
Bij series staat er gewoon X registered, en nadat je op join geklikt hebt staat er gewoon (x) voor
Heb er overlaatst naar liggen zoeken maar vond het niet. (zal waarschijnlijk wel weer übersimpel zijn... :X )
Ik sta met mn muis op de 6 van de inracingnews challenge. (inderdaad erg simpel :) )

Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Laatst online: 09-06 13:03
Verwacht morgen mijn g27 dan eindelijk met iracing beginnen. Ooit in verleden gedaan toen het nog iracing 1.0 was. Ga maar beginnen met mazda cup.. Ben geen ervaren som racer dus zal nog veel moeten wel boek van barber gelezen :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
enchion schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Ik sta met mn muis op de 6 van de inracingnews challenge. (inderdaad erg simpel :) )

[afbeelding]
Handig _/-\o_
Nooit geweten, alleen dat totaaltellertje rechtsbovenaan gevonden.

Nu gebruik ik het dashboard ook zelden eigenlijk...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@ Hoogie: Benelux Only: Niet dat ik weet....

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 23-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

mehh rij wel een redelijk pace, maar mijn uitstapjes zijn dramatisch zeg :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
fynrd1 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:38:
mehh rij wel een redelijk pace, maar mijn uitstapjes zijn dramatisch zeg :F
Blijven oefenen. :)
Misschien nog beter, focus niet op je tijden, maar op de lijnen die je rijd, en de rempunten die je pakt. Tijden komen vanzelf wel. In de rookie class rijd je vooraan als je clean kunt rijden, niet omdat je de snelste bent. (oke, snel en clean is nog leuker, maar dat komt later wel).

Alle begin is moeilijk, door de zure appel heenbijten, en gooi alle cliche uitspraken er maar bij :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je de auto vaak verliest als je (abrupt) het gas los laat, probeer dan nog een klein beetje gas te blijven geven bij het remmen.
Dan blijft de auto wat beter controleerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kunnen alle nieuwe mensen ook even hun custid (dat vind je hier) aan mij doorgeven (via DM)? Dan kunnen we jullie in onze lijst zetten, ik hou op m'n site namelijk een lijst bij met alle GoT rijders (GoT naam en iRacing naam) zodat we af en toe kunnen spieken wie bij welke naam hoort, vooral op het begin is dat namelijk lastig ;) Ook kom je dan in de lijst in de topicstart.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
NickThissen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:40:
Kunnen alle nieuwe mensen ook even hun custid (dat vind je hier) aan mij doorgeven (via DM)? Dan kunnen we jullie in onze lijst zetten, ik hou op m'n site namelijk een lijst bij met alle GoT rijders (GoT naam en iRacing naam) zodat we af en toe kunnen spieken wie bij welke naam hoort, vooral op het begin is dat namelijk lastig ;) Ook kom je dan in de lijst in de topicstart.
ook handig is om de link naar je iRacing profiel in de handtekening te zetten op deze site....
zie onder

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En fynrd1 is officieel lid van onze donor-club :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nick, dm jij mij evt als ik de op moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

yeah, heb weer wat puntjes terug gesprokkeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, maar eens een HPD race wagen dan. Geen tijd gehad om een Q te doen, dus zal wel door het veld moeten gaan worstelen, hoop dat het goed gaat want toen ik met Hoogie aan het ghosten was zag het er erg lastig uit. Ach, doe gewoon rustig, en daarna kan ik wel een Q doen en kan ik latere races wel echt er voor gaan ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:01:
@ Hoogie: Benelux Only: Niet dat ik weet....
Afgelopen week lukte het mij niet een hosted sessie in te gaan, Wat later bleek California only was. Dus misschien werkt het weer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga de DP sessies verwijderen ;)
Ik zal benelux only practice sessie aanmaken voor dinsdag as met de MX-5 Cup (roadster niet?) op het circuit van de week met de fixed rooky setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je mag hem ook open setup maken. Kunnen de rookies ook wat setuppen leren. Maar maakt mij niet zoveel uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, dat duurde niet lang... Was lekker rustig aan het doen, kreeg een kleine run op iemand voor me voor die bocht bij het opgaan van de oval, hij komt echter weer voor me langs (was nog maar net ruimte), dus ik ga op de rem staan, en ging toen weer beetje op het gas (was nog niet bij m'n rempunt) net toen hij ook op de rem ging staan dus raak ik hem... Nja, hij kon er niks aan doen uiteraard, maar zo snel kon ik niet reageren, precies toen ik op het gas ging gingen z'n remlichten aan waardoor de ruimte tussen ons binnen een halve seconde weg was... Hopelijk gaat het zo beter.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Ik ben boos op jullie! :-(

Eigenlijk wilde ik mijn account pas hernieuwen wanneer ik klaar ben met het huidige project, maar door jullie verhalen te lezen ga ik voor de bijl.

Krijg je bij hernieuwen ook een referral code, en moet je op dat moment het email adres weten of kan het ook later?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ZeeZeiler schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:10:
Ik ben boos op jullie! :-(

Eigenlijk wilde ik mijn account pas hernieuwen wanneer ik klaar ben met het huidige project, maar door jullie verhalen te lezen ga ik voor de bijl.

Krijg je bij hernieuwen ook een referral code, en moet je op dat moment het email adres weten of kan het ook later?
Welkom (terug? ik ken je niet :+). En nee, je kunt geen referral opgeven bij hernieuwen. Tenminste, dat kon ik niet, maar mijn account was nog niet verlopen dus misschien is het bij jou anders. Kan het me niet voorstellen echter.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tweede race ging stuk beter, een enkel incident (haalde ineens T2 niet, heb ik in practice ook soms, heel vreemd want ik rem gewoon op m'n normale punt en dan schuif ik gewoon door, zit al in het gras voordat ik langzaam genoeg ga om in te sturen. Zal wel opwarming van banden zijn in T1?) waardoor ik twee plaatsen verloor, maar beide terug gekregen en verder niet veel noemenswaardig gebeurd. Mooie 5e plek, en slechts 0.09 SR met 1 inc :-(

De zeik-thread op het forum wordt steeds leuker overigens :') Jonathan heeft in beide GT forums een thread gepost waar hij iedereen oproept te stoppen met de GT rijden. En daarna gaat hij weer stats posten "kijk hoe weinig GTs er mee doen" 8)7 Wtf? Je gaat eerst iedereen aansporen om niet te rijden (komt ook leuk over trouwens op mogelijk nieuwe mensen die eens een kijkje in het forum nemen!), en daarna ga je alsnog zeuren dat mensen niet rijden... Hilarisch :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Had deze avond al op terras gezeten met m'n vriendin en redelijk wat wijn gedronken. Moest 'k mijn Q doen met de lichten aan want anders draaide alles teveel :D

Dan de race mee doorgenomen : GT "Hotsplit" 4 Corvettes, 3 Ford GT's. 8)7

Eerste Ford GT haakt al af nog voor de eerste ronde dacht ik. Had wat voorsprong op de 2e GT en schrok me op een gegeven moment rot omdat er iets rond m'n been vloog. Had de deur niet dichtgedaan en de kat vond het leuk om dat bewegende ding boven die pedalen aan te vallen... Spin en eeste positie kwijt. Stilletjes aan teruggekomen en dan nogmaals een spin, "Don't drink and drive", maar kwam toch telkens een pak terug. Eerste GT maakt dan een fout en gaat volgens mij de muur in. Zag het nog gebeuren maar hij disconnect ipv de baan terug op te komen. Easy 1e plek :+

Vond het wel grappig dat ik achteraf de commentaar kreeg dat m'n "locational awareness" goed was (door GT1's te laten passeren zonder zelf veel tijd te verliezen) terwijl ik van mezelf vond dat ik er niets van terecht bracht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Drink and Drive ;)

Hier het programma van de dinsdagen:
GoT-Eventplanner

[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 23-03-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Is het niet een idee het iets af te wisselen. Na 2 weken MX5, een keer Spec racer Ford en mischien een keer die Legend op een road circuit. gewoon voor de fun. Anders word het zo eentonig (zeker voor de gevorderde mensen hier).

[ Voor 17% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-03-2012 23:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is mij ook best.
Of af en toe de skip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:15:
Is het niet een idee het iets af te wisselen. Na 2 weken MX5, een keer Spec racer Ford en mischien een keer die Legend op een road circuit. gewoon voor de fun. Anders word het zo eentonig (zeker voor de gevorderde mensen hier).
inderdaad want met die escors ga ik anders de mx-5 haten :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

We kunnen altijd kijken hoeveel rookies er op af komen en dan beslissen wat we week erna doen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
NickThissen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Welkom (terug? ik ken je niet :+). En nee, je kunt geen referral opgeven bij hernieuwen. Tenminste, dat kon ik niet, maar mijn account was nog niet verlopen dus misschien is het bij jou anders. Kan het me niet voorstellen echter.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik lid was van iRacing.

Inderdaad, geen referral code. Maar 5 euro voor 3 maanden, dat valt weer mee... :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb iig 2 van mijn oude rFactor race maatjes verwezen naar de gratis maand uitproberen. Kan zijn dat die Dinsdag mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maandagavond as. ben ik verhinderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Pfff, net een race op Spa gereden, maar dat ging niet zoals gehoopt. Ik begon al vrij achteraan, en omdat ik in de 1e bocht vrij voorzichtig was lag ik daarna helemaal achteraan :+
1e ronde iedereen netjes kunnen volgen, helaas in het 2e deel van Blanchimont eraf gespint. Wonderwel niks geraakt en verder kunnen rijden, maar het was me toen wel duidelijk dat ik niet met de setup reed die ik wilde. Het ding was mij net ff een tandje te loose (zeker in Blanchimont, al was Eau Rouge ook best spannend :+).
Daarna nog wat mensen voorbij gegaan, en op einde nog aardig gevecht gehad, tot die kerel een foutje maakte in de busstop, en ik eigenlijk geen last meer van 'm gehad heb.

Uiteindelijk score nog wel aardig. Van 16 naar 9, maar dat had volgens mij wel beter kunnen zijn :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Wie zin heeft kan nu de Lotus79 rijden op Michigan. Staat bij de hosted sessions. Race begint om 20:10 en er is een fixed setup. heb al wat geoefend en is leuk. Beetje als een extreme indycar, scheelt wel dat Michigan vrij veel vol gas is. Alleen op lange runs en in de draft af en toe liften.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

pff was aan het knokken voor plek 3, verlies ik in de allerlaatste ronde de controle:( auto stuk motor opgeblazen (geloof ik) maar gelukkig wel 0.15 punten erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik krijg van Remco een nieuwe load cell. Maar dat zal waarschijnlijk volgende week pas zijn. Hopelijk doet mijn CSP het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Nog belangstelling voor een hosted voor Escors op Silverstone international na 9 uur? Open dan kunnen de rookies ook mee oefenen

[ Voor 57% gewijzigd door Ruud Mulders op 24-03-2012 19:21 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niet hier Ruud.
Ik wil morgenmiddag wel wat hosten tbv Escors, maar vanavond ff bankhangen. Ben net thuis van familiebezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
JoepW schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:29:
Niet hier Ruud.
Ik wil morgenmiddag wel wat hosten tbv Escors, maar vanavond ff bankhangen. Ben net thuis van familiebezoek.
Ik host zo wel 1 voor vanavond, voor degene die tijd hebben.

Ok Host is klaar MX5 Cup op Silverstone international fixed setup tot 2300u

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud Mulders op 24-03-2012 21:07 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jammer dat niemand mee deed van hier met de Lotus79 race op michigan.

Race was zeer leuk. Wel wat crashes om me heen maar kon netjes overal uit blijven. Host had alleen vergeten gele vlaggen aan te zetten. Dus geen cautions. Na de verplichte pistop lag ik op p1 met maar 2 man vlak bij die ook in dezelfde ronde zaten. Kon redelijk tempo aanhouden met de draft. Jammer genoeg niet kunnen vasthouden omdat het treintje van Rhawn Black en John Paquin hun crash van de eerste ronde konden goed maken op de hele run. 2 ronden voor het einde door hun ingehaald en kon nog net aanhaken. Meer niet.

uitslag:
http://members.iracing.co...onid=5275327&custid=34317

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-03-2012 21:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

na een 3e plek is mijn 1e winst binnen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verrassend leuk dat Silverstone in de mx-5 moet ik zeggen :) Dacht dat het te groot zou zijn maar valt mee, denk dat je hier ook wel leuk kunt vechten, tenminste niet alleen maar van die kleine krappe bochtjes waar het kleinste foutje fataal is in een gevecht, en wat straights om goed te kunnen inhalen. Heb er (voor het eerst eigenlijk) wel zin in morgen :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 105 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.