iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.197 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:53:
[...]

Hmm .. hoe laat is dat precies? En is er een goede setup beschikbaar? :+
9 uur. Of 11 uur. 60 min rijden. Welke auto moet je een setup? HPD is de fixed heel goed, Ford ook wel maar ik heb een aangepaste geupload op m'n site, maar fixed is ook prima. Dus dat is allemaal geen probleem. Zou wel even oefenen hoor ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:43

Arfman

Drome!

Ben aan het oefenen, ga met de 21:00 meedoen. Fixed setup voor de HPD wordt na 3 ronden van achteren erg lastig, met name in T3 en T4 (waar je bijna volgas doorheen gaat). Tips om dat tegen te gaan? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:15:
Ben aan het oefenen, ga met de 21:00 meedoen. Fixed setup voor de HPD wordt na 3 ronden van achteren erg lastig, met name in T3 en T4 (waar je bijna volgas doorheen gaat). Tips om dat tegen te gaan? :+
Tips qua setup niet, ik heb met de fixed gereden en dat ging prima (5e van 18 ofzo met damage en extra pit stop). T3 (is eigelijk T4 btw) kan net niet vol gas denk ik (mij lukt het niet), vooral met volle fuel gewoon beetje liften en goed insturen (niet die rode hobbel raken). T4 (T5 dus) is lang geen vol gas? Terug naar de 3 zelfs ;) Gewoon meer remmen dus denk ik :p

Ik heb een 13.2 volgens mij staan met volle fuel (Q in de fixed). Lage fuel was het 12.2 ofzo.

Je moet trouwens 35 kg ofzo bij tanken. Ik heb 33kg getankt maar had misschien een stukje minder nodig door extra pit stop (en daar heb ik misschien ook al wat bij getankt per ongeluk, te laat uitgezet). Misschien toch iets meer dus ik weet het niet zeker O-)

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 08-03-2012 20:24 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:21:
[...]

gisteren eerste maal op mosport gereden ... 1.34.2 en ik kon zeker een halve seconder sneller als ik het niet verkl**t had in de ss's voor start finish ...voor de setup heb ik deze van brandshatch genomen en spring naar 5 gezet alsook ARB. bandenspanning V138 / A 152. Hier zou een lagen 1.33 zeker moet mee lukken
mmm bandenspanning voor en achter wat omlaag gegooid ... is een pak sneller in T2 en stabieler ... net een rondje 1.33.8met optimal van 1.33.5 en dan verlies ik nog steeds in de achterste 2 rechtse, dus er zit zeker een lage 1.33 in maar dat zal voor morgen worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:23:
[...]

Tips qua setup niet, ik heb met de fixed gereden en dat ging prima (5e van 18 ofzo met damage en extra pit stop). T3 (is eigelijk T4 btw) kan net niet vol gas denk ik (mij lukt het niet), vooral met volle fuel gewoon beetje liften en goed insturen (niet die rode hobbel raken). T4 (T5 dus) is lang geen vol gas? Terug naar de 3 zelfs ;) Gewoon meer remmen dus denk ik :p

Ik heb een 13.2 volgens mij staan met volle fuel (Q in de fixed). Lage fuel was het 12.2 ofzo.
Thanks, klopt wat je zegt. Even liften en het probleem is weg. Dit curcuit is wel een bitch om de GT's in te halen zeg, dat worden drama's straks.
Je moet trouwens 35 kg ofzo bij tanken. Ik heb 33kg getankt maar had misschien een stukje minder nodig door extra pit stop (en daar heb ik misschien ook al wat bij getankt per ongeluk, te laat uitgezet). Misschien toch iets meer dus ik weet het niet zeker O-)
Ik moet dus pitten in de race, 1 tank is niet genoeg? Heb ik dat ook eens meegemaakt (als ik zover kom natuurlijk) :o

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Thanks, klopt wat je zegt. Even liften en het probleem is weg. Dit curcuit is wel een bitch om de GT's in te halen zeg, dat worden drama's straks.

[...]

Ik moet dus pitten in de race, 1 tank is niet genoeg? Heb ik dat ook eens meegemaakt (als ik zover kom natuurlijk) :o
Ja, 1 tank is maar 60 kg daar red je het 40 minuten ofzo mee. Stelt niet veel voor, op de grid stel je in hoeveel fuel je wil in het F4 venster (voor de zekerheid kun je altijd wat meer pakken 40 ofzo, en dan bijstellen aan de hand van hoeveel tijd er al is verstreken wanneer je gaat pitten), en je banden (F5 venster) gewoon aan laten. Banden wisselen doet hij tegelijk met fuelen, met meer dan 30 kg ofzo zijn die dus gratis dus gewoon pakken (ook al is het niet echt nodig). Verder in de race gewoon op letten op je spotter, hij zegt wanneer je nog voor 5 laps en voor 2 laps over hebt, en niet vergeten de pits in te rijden ;) Lekker rustig de pits in (scherpe bocht!), limiter aan en dan nog kijken dat je niet je box voorbij rijdt :+ En dan kun je even lekker strekken en weer vrolijk verder.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks Nick! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24

derx666

mecker ende blaet

Dat had ik met mijn setup voor LRP ook al gedaan, en dat beviel best goed. Ik heb daar uiteindelijk met 131 voor en achter gereden tijdens de laatste race. Lager dan dat werd de druk niet hoog genoeg als ze warm waren.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Helaas ... lap 4, na 2 posities gewonnen te hebben, schamp ik de muur and We're Done. Had het ook wel verwacht, te weinig tijd om te oefenen gehad en daardoor te weinig ritme. Nouja, liever in lap 4 dan in lap 39. Zal wel weer SR kosten maar uiteindelijk heb ik dit spel om te racen dus dan maar wat SR minder of zelfs degradatie, dan knal ik wel weer vrolijk rond in de SM of Radical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:17:
Helaas ... lap 4, na 2 posities gewonnen te hebben, schamp ik de muur and We're Done. Had het ook wel verwacht, te weinig tijd om te oefenen gehad en daardoor te weinig ritme. Nouja, liever in lap 4 dan in lap 39. Zal wel weer SR kosten maar uiteindelijk heb ik dit spel om te racen dus dan maar wat SR minder of zelfs degradatie, dan knal ik wel weer vrolijk rond in de SM of Radical.
Jammer, zag je al snel disconnecten ja, vreemd dat dat too much damage was... Maar goed dat is wel vaker in die auto ja.

Erg lastig zeg in de GT hier, mensen vliegen links en rechts langs je af, divebombs om de minuut die je moet ontwijken en soms in een kluitje van 6 door de corkscrew (jezus dat was close een paar keer). Zit er ook nog iemand om de 3 seconden "thank you" (met duits accent) te roepen en dan krijg ik ook nog een preek van Paul op m'n dak die ik niet helemaal kon verstaan omdat ik de chat omlaag had gezet (dat was ik dus inderdaad niet Paul, was die Mark, maar inderdaad wtf deed hij??) :+ Leuke ervaring behalve de 20 off tracks die ik weer niet kon vermijden (sommige HPDs ontwijken en sommige gewoon op vreemde wijze ineens 3 keer zoveel onderstuur en glij maar eraf).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:30:
[...]

Zit er ook nog iemand om de 3 seconden "thank you" (met duits accent) te roepen.
Denk dat er vorig jaar zo'n kerel in de Ford GT reed, bij iedereen die hem lapte riep ie "go left" of "go right"

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:32

Niellie41

[object Object]

Ja je hebt altijd wel iemand die dat doet. Super irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad. Allemaal leuk en aardig dat hij bedankt wil zeggen maar bij elke GT is wel wat veel van het goeie. Ik zeg het zelf ook heel af en toe maar echt alleen als hij heel duidelijk voor me aan de kant gaat, als hij gewoon z'n lijn houdt dan ga ik toch geen bedankt zeggen... Niet dat ik het niet op prijs stel dat hij me niet van de baan ramt, maar is toch nergens voor nodig?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20-09 23:06
NickThissen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:30:
[...]
en dan krijg ik ook nog een preek van Paul op m'n dak die ik niet helemaal kon verstaan omdat ik de chat omlaag had gezet (dat was ik dus inderdaad niet Paul, was die Mark, maar inderdaad wtf deed hij??) :+
Ehm...? Volgens mij heb ik op de voicechat alleen een standaard opmerking gemaakt richting Mark ("What were you doing man?") en heb ik verder niets gezegd, zeker niet tegen jou?

Verder heb ik wel ff heel TeamSpeak vol gescholden op dat moment dat hij mij eraf tikte :+
Het was in ieder geval heel frustrerend om na 7 rondjes van de 49 feitelijk klaar te zijn met de race. Ik had geen meatball, maar de schade was groot genoeg om me een redelijk aantal seconden langzamer te maken.
Bij de pitstop schoot ik ook in die bandenstapel bij de ingang en kon er ook niet meer uit komen dus dat kostte me ook nog een tow dus het was weer zo'n race om heel snel te vergeten.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 06:05:
[...]

Ehm...? Volgens mij heb ik op de voicechat alleen een standaard opmerking gemaakt richting Mark ("What were you doing man?") en heb ik verder niets gezegd, zeker niet tegen jou?

Verder heb ik wel ff heel TeamSpeak vol gescholden op dat moment dat hij mij eraf tikte :+
Het was in ieder geval heel frustrerend om na 7 rondjes van de 49 feitelijk klaar te zijn met de race. Ik had geen meatball, maar de schade was groot genoeg om me een redelijk aantal seconden langzamer te maken.
Bij de pitstop schoot ik ook in die bandenstapel bij de ingang en kon er ook niet meer uit komen dus dat kostte me ook nog een tow dus het was weer zo'n race om heel snel te vergeten.
Oh, dan heb ik het echt slecht verstaan, ik dacht dat je iets in het nederlands zei en dacht mn naam te horen, en daarna "of was dat mark?" ofzoiets. Maar die actie was heel vreemd ja, zat totaal niet op te letten blijkbaar hij rijdt je er gewoon af...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hm, ben maar 0.01SR kwijtgeraakt met die fantastische "race" van gisteren :P

Overigens grafisch wel zwaar, ik zag tijdens de start de FPS droppen naar rond de 30 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik rijd altijd rond met FPS tussen de 40-90, maar merk niet echt verschil tussen 40 en 80....

Ik weiger ook mijn graphics te verlagen om 100+ FPS te krijgen, want ik geef meer om detail dan om extra frames die ik toch niet zie.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

iRacing.com 120 Minutes of Sebring

• Event Date: Sunday, March 18th, 2012

• Race Start Time For North & South America & Europe: US Server, Sunday 12:00 Noon US ET Boston. (16:00 GMT Sunday: 9:00AM Los Angeles, 2:00PM Sao Paulo, 4:00PM London, 5:00PM Paris, 6:00PM Cape Town, 8:00PM Moscow)

• Race Start Time for Japan & Australia & New Zealand: US Server, Sunday 4:00 AM US ET Boston. (08:00 GMT Sunday: 4:00PM Perth, 5:00PM Tokyo, 7:00PM Sydney, 9:00PM Auckland)

• Cars: HPD ARX-01c LMP2, Corvette C6R GT1, Ford GT GT2

• Setup: Open setup. Each car will race in a separate class

• Track: Sebring International Raceway – International Configuration - Nighttime

• Practice Sessions: Open practice sessions will begin on Tuesday March 13th at 00:00 GMT and will remain open until the event starts

• Qualifying: Open qualifying sessions will begin on Tuesday March 13th at 00:30 GMT and will remain open until the event start. The qualifying session will last for 20 minutes

• Qualifying Process: Drivers will be divided into racing splits based on their qualifying time. They will be ordered onto the starting grid by qualifying time. Qualifying is not required, but is encouraged. If a driver does not post a qualifying time they will be placed behind all the drivers in their split who did post a qualifying time, then they will be ordered according to their iRating

• Warm up: A (15) fifteen minute warm-up will precede each race, to allow extra time to join the session

• Safety Rating & iRating: This event is an official session and official session rules apply. Safety Rating and iRating will be in effect

• Gridding: Each class will be gridded at the start of the race by class. HPD's will grid ahead of Corvettes and be followed by Ford GTs

• Tows, Resets, Pitstops, Yellow Flags: Getting towed back to the pits will take the normal time. All drivers will receive one quick repair once the racecar has been towed into the pit area. Damage repair will be on. Typical pit stop rules will be in effect. The race will begin with a rolling start. There will be no full course cautions, only local yellow flags

Race Length: 120 minutes (2 hours)

• Field Size: Up to 43 racecars per split

• Content Required: Sebring International Speedway and the racecar you plan to race

• Awards: The top 3 drivers in each split will be reported on the iRacing members page and given an award certificate

• Drivers may race in either session or both

Ik ga zeker mee doen in de Corvette! Wie doet er nog meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoogie2004: Klopt, ik heb ook alles aanstaan behalve High Detail in Mirrors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:08:
Ik rijd altijd rond met FPS tussen de 40-90, maar merk niet echt verschil tussen 40 en 80....

Ik weiger ook mijn graphics te verlagen om 100+ FPS te krijgen, want ik geef meer om detail dan om extra frames die ik toch niet zie.
Ik heb inmiddels alles aan staan (ook high detail in mirrors) en de FPS gelocked op de refreshrate (60) van mijn scherm. Werkt perfect en een heel rustig gedetailleerd beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 09-03-2012 10:45 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:45:

Ik ga zeker mee doen in de Corvette! Wie doet er nog meer mee?
Ooeh.. Misschien dan toch maar eens doorbijten en 2 uur proberen vol te houden. Vind het erg lang (70 minuten houd ik net vol) maar lijkt me wel gaaf, en Sebring lijkt me ook een vette track in de Proto&GT. Heb vorig seizoen alleen geoefend maar geen race aangedurfd (eerste keer dat ik de HPD reed).
Wel in de HPD dan, in de Ford hou ik dat niet vol!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In een GT houd je het juist langer vol (,in ieder geval ik dan). Ik heb ook die 2.4 uur van Spa uitgereden en pas na de finish werd ik in een keer heel moe.
Want je bent met elke bocht apart bezig. Elke bocht moet je goed nemen en dan moet je ook nog letten op de HPD's en GT's. Echt gaaf en imo geeft het uitrijden in een GT auto een grotere voldoening dan uitrijden in de HPD. Omdat je dan 'harder' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:05:
In een GT houd je het juist langer vol (,in ieder geval ik dan). Ik heb ook die 2.4 uur van Spa uitgereden en pas na de finish werd ik in een keer heel moe.
Want je bent met elke bocht apart bezig. Elke bocht moet je goed nemen en dan moet je ook nog letten op de HPD's en GT's. Echt gaaf en imo geeft het uitrijden in een GT auto een grotere voldoening dan uitrijden in de HPD. Omdat je dan 'harder' werkt.
Ja, dan hou ik het juist minder lang vol :p In de GT heb je geen moment rust (tenminste op Laguna gisteren niet, en dat zal op Sebring niet heel anders zijn) en zelfs als je al lang niet meer voor positie aan het racen bent moet je 100% bezig zijn anders gaat het mis. In de HPD rij je veel makkelijker en kun je lekker rustig aan doen als het even teveel wordt.
Verder maak ik in de HPD nog wel een kans om een leuke plek te halen, in de GT word ik gewoon laatste (op DNF na) dat weet ik nu al.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:45:

• Event Date: Sunday, March 18th, 2012

• Race Start Time For North & South America & Europe: US Server, Sunday 12:00 Noon US ET Boston. (16:00 GMT Sunday: 9:00AM Los Angeles, 2:00PM Sao Paulo, 4:00PM London, 5:00PM Paris, 6:00PM Cape Town, 8:00PM Moscow)
leuk weer lekkere starttijden :( denk dat ik ga eten dan ...

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

eerder eten of erna :+
Ze kunnen niet elk continent eigen starttijd geven, want dan heb je er 5 of zo op een dag en lijkt het net een normale dag voor een normale serie. Dat zou ik best jammer vinden, want dan is het niet meer speciaal.

[ Voor 85% gewijzigd door Niellie41 op 09-03-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kunt toch wel een keer tot half 8 wachten met eten? ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
wil maar zeggen dat ze dat gerust 2 uur kunnen opschuiven maarja dan zit je in amerika tijdens de middag he :( (kies dan toch voor sociaal leven, had graag meegedaan. die baan doe ik graag en ben er snel op in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja je zit altijd wel ergens tijdens het eten als je zo gaat schuiven, ik ben al lang blij dat het niet 's ochtends vroeg of midden in de nacht is. Snap echt niet hoe mensen zo vroeg of laat kunnen racen lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Net nog ff met de indy fixed gereden, maar volgens mij red ik een race van 15 rondjes niet op 1 tank hoor :?
Volgens mij zit in na 13,5/14 rondjes zonder fuel :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik snap overigens sowieso niet (als ik naar het aantal races van sommigen hier kijk :+) hoe je het doet qua tijd. Ik heb niet eens kinderen (alleen een eigen huis + vriendin + baan) en ik ben echt al heel erg blij als ik 2 races in 1 week kan rijden, en de laatste 2 weken lukt zelfs 1 race al niet eens. Zijn jullie allemaal thuiswonende scholieren ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 20-09 23:06
BM schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:43:
Net nog ff met de indy fixed gereden, maar volgens mij red ik een race van 15 rondjes niet op 1 tank hoor :?
Ik heb toch wel gewoon 4 races uitgereden zonder te pitten hoor en ik heb ook niet een zuinige rijstijl ofzo (ik verbruik altijd wat meer dan Roderic bijvoorbeeld).

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:43:
Ik haal 15 rondes precies. 16 rondjes gaat echt never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik heb het niet helemaal kunnen testen, in rondje 11 schreef ik mijn auto af, dus wellicht misreken ik me een tikje.
Vanavond of morgen maar gewoon een race proberen, dan zie ik het snel genoeg. Is de rolling start een volledige ronde? En zo ja, telt die mee als raceafstand?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:55:
Ik heb het niet helemaal kunnen testen, in rondje 11 schreef ik mijn auto af, dus wellicht misreken ik me een tikje.
Vanavond of morgen maar gewoon een race proberen, dan zie ik het snel genoeg. Is de rolling start een volledige ronde? En zo ja, telt die mee als raceafstand?
Rolling start is vanaf de back stretch, en telt niet mee als ronde.
De 'opwarmronde' is dus eigenlijk vanaf Blanchimont -> Start/Finish

Ik houd overigens rond de 1 a 2 kg over op 15 rondjes van die volle tank.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-03-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik he gister ook gereden en makkelijk de 15 ronden gehaald.Heb ook niet echt zuinig gereden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:43:
Ik snap overigens sowieso niet (als ik naar het aantal races van sommigen hier kijk :+) hoe je het doet qua tijd. Ik heb niet eens kinderen (alleen een eigen huis + vriendin + baan) en ik ben echt al heel erg blij als ik 2 races in 1 week kan rijden, en de laatste 2 weken lukt zelfs 1 race al niet eens. Zijn jullie allemaal thuiswonende scholieren ofzo? ;)
Idem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beter nog bij mij, ik studeer en woon op mezelf met mijn vriendin. De laatste tijd heb ik minder tijd ivm stage. Maar als ik school heb, heb ik misschien 3/4 dagen les (en dan nog halve dagen).

Ik probeer nu 3 races te rijden in de week. 1 Silverado, TFR race en de Corvette in de gewone iRacing serie.
Meestal doe ik dat ook nog allemaal in het weekend. Door de week probeer ik vooral te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik rijd misschien wel wat meer races, maar ik oefen bijna niet (fixed setups ftw!).
Voor mijn eerste Indy race @ Spa had ik 2 rondes free practice gedaan en een quali van 4 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vind de fixed races te kort, zeker aan de oval kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Ik woon nog thuis, heb een eigen bedrijf aan huis. Ik test/race overdag nooit (behalve op zondag). Dan nog lukt het me wel om s'avonds minimaal 1, en soms wel 3 races te doen (incl. Q). Ik heb vorige week vrijdagavond een keer de hele nacht door geraced. 4 F1 races gedaan achter elkaar =/ (en daarvoor ook al 2 fixed lmp).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:31:
[...]

mmm bandenspanning voor en achter wat omlaag gegooid ... is een pak sneller in T2 en stabieler ... net een rondje 1.33.8met optimal van 1.33.5 en dan verlies ik nog steeds in de achterste 2 rechtse, dus er zit zeker een lage 1.33 in maar dat zal voor morgen worden :9
Meeste echt snelle jongens gebruiken de laagste of een na laagste bandenspanning settings. Wat is jouw idee erachter om iets hogere bandenspanning te gebruiken? Als ik me niet vergis had je eerst 150/140 kpa?

ik gebruik nu: 0 perch, 5 arb, 57 BB, en 120 kpa bandjes. Daar heb ik net een 32.7 mee gezet in de Q, opt 32.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Arfman schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:43:
Nee ik ben een thuiswonende vader: ik werk 4 dagen, heb ook nog elke week dinsdagmiddag tot woensdagmorgen dienst, en elke maand een hele weekenddienst, 2 stiefkinderen om de week en ook nog 3 kinderen om t weekend. Ik heb t dus druk, en rijd niet zo vaak als ik zou willen. Maar ik vind het ook niet leuk om elke avond te iRacen terwijl mijn vrouw in de huiskamer zit. We kijken nogal eens samen een Criminal Minds, of een gedownloade Silent Witnees en tegenwoordig Luther (o ja, ik vergeet nog stofzuigen, koken, boodschappen, afwas opruimen, eigen administratie, na- en bijscholen, voorbereiden vergaderingen, motor rijden, skeeleren, muziek luisteren, fiesten, lezen, homeserver in elkaar zetten, nagaan hoe ik muziek en video kan streamen in het thuisnetwerk en over internet, videoconversie, de Filosofie rezen (uhh, vooral een nummer over Stilte... volgens mij vergeet ik nog 1 ding, oh nee 10 nee 100 dingen )

Van die dingen.

Zometeen een WHS 2011 pc in elkaar zetten

En daarna eten en nog tijd voor Skip op Mosport. JAHOEOEOE! 8)7

EDIT: vergeten bv fotograferen, fotobewerking met Lightroom en Photoshop en mijn nieuwe Windows Phone van t werk verkennen. Zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 09-03-2012 15:48 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Meeste echt snelle jongens gebruiken de laagste of een na laagste bandenspanning settings. Wat is jouw idee erachter om iets hogere bandenspanning te gebruiken? Als ik me niet vergis had je eerst 150/140 kpa?

ik gebruik nu: 0 perch, 5 arb, 57 BB, en 120 kpa bandjes. Daar heb ik net een 32.7 mee gezet in de Q, opt 32.6.
Mijn idee ? Is dat ik het nog aan het leren ben, ken die wagen niet en heb eigenlijk ook maar pas een manual gedownload voor wat het één en ander staat ....en aangezien op LRP minder (psi) meer (sec winst) wil zeggen heb ik dit ook maar eens geprobeerd .... voornaamste voor mij is dat ik ZELF leer iets te sleutelen aan die wagen en zo wel kijk wat het beste is ... Marco heeft al wat van zijn werk geshared en nu ik het jouwe hier lees zal ik hier ook maar eens een test met doen ... quick wins zijn nl altijd leuk :P thnx :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lol, in de HPD Q heb ik een 13.2 staan, en nu zit ik zonder al te veel moeite ff een 12.6 neer (ook met volle fuel, Q was zelfs minder denk ik). Scheelt wel een aantal plekken meestal als ik die had neergezet in Q...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Omdat Aaikman ook DP gaat rijden volgend seizoen heb ik een skin gemaakt (is nog niet af)

heb hem beetje geupdate ( dat van 1 logo , twijfel ik nog aan)

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/4126/paintyf.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door dabelg op 09-03-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff weer een kut race, dit keer geen damage maar ongeluk voor m'n neus in lap 1 (nog voor T1.....) waardoor ik het zand in moet en achter de GTs mag starten. Meteen een lap kwijt dus zowat. Nog 7e gehaald maar dat had gewoon best 4e kunnen zijn. Hopelijk heb ik wat meer geluk in het weekend bij de start anders heb ik voor niks gekwalificeerd lol.

@dabelg, je plaatje werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 09-03-2012 21:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nette Skin DaBelg. Dit is de BMW DP ;)
Mis alleen dit plaatje ipv standaard iRacing logo.....
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/skins/GoT-Only.jpg
Hier de PSD: http://p.invisio.nl/ir/skins/GoT-Only.psd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zou 1 sponsor op de voorkant neerzetten. Oogt veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ziet er netjes uit ja. Ben alleen niet zo kapot van dat grote BMW logo op het dak. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind hem ook wel cool ja :)

Even de fixed setup van HPD geprobeerd voor volgende week op Sebring, heeeeerlijk zeg! Was wel night version (die zou meer grip hebben dan day) maar hij voelt echt super lekker. Hoop dat die 2 uur race night wordt, vind night echt veel vetter dan day, hoewel day misschien wel wat beter is ivm nieuwkomers...

Oei, die laatste race was jammer! Heerlijk gevochten met Doman Ariel en Javier Casas, we konden elkaar goed bijhouden (ik in het midden), geen ongelukken gebeurd en best close steeds. Maar het was echt ik vs Laguna Seca deze keer, godsamme... Elk typisch foutje hier gemaakt. Eerst snij ik de corkscrew af (ook nog de linkerknik, lol, nog nooit gebeurd), toen spin ik in de laatste bocht en als klap op de vuurpijl (allemaal binnen 1 rondje) knal ik op die grote rode curb in de bocht voor de corkscrew, vlieg 10 meter door de lucht, kan hem wonderbaarlijk wel uit de muur houden maar flink wat top snelheid kwijt. Maar was wel een vette race :)

[ Voor 48% gewijzigd door NickThissen op 09-03-2012 23:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo... Vanavond aan een nieuwe skin voor de Skip gewerkt.
Eerst een leuke Carbon texture van 1024x1024 geproduceerd (nja, het heeft een aantal pogingen gekost totdat ik een goeie had). Daarna met Gimp wat zitten spelen met gradients en mijn mooie groene kleur. Nadat ik tevreden was (was met 2 stukjes op de sidepots nog ff pielen) nog wat leuke sponsor logo's en m'n naam erop geplakt.
Dit is het uiteindelijke resultaat:

http://www.tradingpaints.com/view/76352

Voor een beginner niet slecht dacht ik :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:53:
Ziet er netjes uit ja. Ben alleen niet zo kapot van dat grote BMW logo op het dak. :)
Misschien witte cirkel met Dell of Intel logo erin beter?
Niellie41 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:51:
Ik zou 1 sponsor op de voorkant neerzetten. Oogt veel rustiger.
Ga ik doen en got logo op linkervoor spatbord strak eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:57:
[...]

[...]

Ga ik doen en got logo op linkervoor spatbord strak eens kijken
Wim (Dabelg) comment is via maill doorgestuurd ... idd lees hier net ook de comment op dat BMW logo .. vind dat daar niet slecht staan (is toch bmw driven) maar idd mss dat een intel logo wel beter staat ... valt te proberen maar voor een eerste try zeker niet slecht vind ik en wij kunnen mss opslag gaan vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 03:32:
Eerst een leuke Carbon texture van 1024x1024 geproduceerd (nja, het heeft een aantal pogingen gekocht totdat ik een goeie had). Daarna met Gimp wat zitten spelen met gradients en mijn mooie groene kleur. Nadat ik tevreden was (was met 2 stukjes op de sidepots nog ff pielen) nog wat leuke sponsor logo's en m'n naam erop geplakt.

mooi resultaat voor een beginner _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 03:32:
Eerst een leuke Carbon texture van 1024x1024 geproduceerd (nja, het heeft een aantal pogingen gekocht totdat ik een goeie had). Daarna met Gimp wat zitten spelen met gradients en mijn mooie groene kleur. Nadat ik tevreden was (was met 2 stukjes op de sidepots nog ff pielen) nog wat leuke sponsor logo's en m'n naam erop geplakt.

Absoluut niet verkeerd, erg mooi zelfs. :P :9
Kleine opmerking: Het GoT logo zou iets verder weg mogen van de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

dabelg schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:57:
[...]

Zou kunnen, vind vooral dat BMW logo niet echt gemaakt is zo groot op een auto. Kan me ook geen livery bedenken die hem zo groot op de auto heeft.
Misschien ook idee om geen logo op het dak. Kan wat rust geven. In het echt rijden er ook Rileys rond zonder poespas op het dak.

Trouwens van de week toch wat verdiept in de Lotus79 op Zandvoort. Das me toch een zeer vermakelijke combinatie. Gister ging de race die ik joinde jammer genoeg niet officeel maar toch ff een race afstand getest en dat ging zeer goed. Kon vrij constant rondjes van 1.27 rijden. Waar ik in kwalificatie setup een 1.26.4 kan rijden (optimal ligt op 1.25.8) das snel genoeg om bovenin mee te doen iig. Heb de setups geshared op Nicks setup site.
Weet ook niet of er meer mensen de Lotus hebben maar is zeker de moeite waard om een keer een raceje mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:05:
[...]

Zou kunnen, vind vooral dat BMW logo niet echt gemaakt is zo groot op een auto. Kan me ook geen livery bedenken die hem zo groot op de auto heeft.
Misschien ook idee om geen logo op het dak. Kan wat rust geven. In het echt rijden er ook Rileys rond zonder poespas op het dak........
Als je hier kijkt zal je zien dat je niet helemaal waar is dat er nooit een logo op het dak staat:
http://www.google.nl/sear...AQ_AUoAQ&biw=1289&bih=784
Maar meestal is het een 'kaal' dak en staat BMW op een bescheiden plekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik zij ook niet nooit. ik zei dat er ook zonder rond reden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:26:
Ik zij ook niet nooit. ik zei dat er ook zonder rond reden. :)
Ik had nog wat slaapresten in mijn ogen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Absoluut niet verkeerd, erg mooi zelfs. :P :9
Kleine opmerking: Het GoT logo zou iets verder weg mogen van de body.
Klopt, heb alleen bij het opslaan vergeten om hem ook als PSD op te slaan, en het is erg lastig om nu nog de tga file te gaan editten :) Weinig keus dus...

thanks voor de complimenten iedereen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand de Indy fixed over 5 min? Ik wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
hier het voorlopig resultaat. niet slecht voor eerste keer ;)

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/3161/kbcteamdp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zeker mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

een fijn duo'tje... Dat baby blauw staat hem wel.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
gaan we vandaag escors oefenen ?

want heb straks ook michigan 300 practice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Netjes 4e na een hele vreemde start...
http://members.iracing.co...onid=5175077&custid=61620

De gast voor me gaat als we aan het accelereren zijn ineens op de rem... Ik raak hem en ik krijg de schuld.... Ik was fractie te laat met reageren, maar wie verwacht dat daar iemand zoveel vertraagd.....
Replay: http://www.mediafire.com/?w2lczqwc4m32u3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ziet er goed uit! De voorkant is ook veel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als er interesse is wil ik NU wel een 2 uurs servertje opzetten tbv escors....
MX5 @ Barber Short A....

Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hosted practice session start zo (+/- 16:50 CET) en duurt 4 uur.
Naam: GoT: ESCORS MX5 @ Barber Short A
ww: gotprac

[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 10-03-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet voor ESCORS nee ;)
Ga wel wat rondjes rijden ergens .. zie dat de SR8 op Silverstone rijd, dat vindt ik echt een baggerbaan ... Lagnua Seca is ook mwah mwah (Proto & GT) .. SM rijdt op een oval dus die heb ik niet net zoals de DP (rijdt op Indy). Word dus een rustig weekend qua iRacing voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Arfman: de Skip op Mosport dan?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fun YouTube: Escors ESCC Race 1 en 2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5PgHPZIkBTQ%5D]
Wel een beetje veel crashes in verhouding tot mooi close racing ;(

Misschien wel een auto voor mij ;) :
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/Ank16qMCIAEkoCf.jpg:small
Eind april komt ie

[ Voor 112% gewijzigd door JoepW op 10-03-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabelg schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:52:
hier het voorlopig resultaat. niet slecht voor eerste keer ;)

[afbeelding]
ggrrrrrrr ... i like it ... na scorss prac eens een ritje mee maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond weer om 21.30 de TFR race op www.glaciertv.com
Laguna Seca... Ik hoop dat ik de finish haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

JoepW schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:58:
[afbeelding]
Eind april komt ie
Reed vanmiddag onderweg naar mn werk achter zo'n Cadillac Coupe, in het zwart. Erg mooi.
Voorl de centrale uitlaat

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

derx666 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:53:
Arfman: de Skip op Mosport dan?
Nah, Skip is me te traag .. wil wel een beetje snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Lotus79 op Zandvoort, Zat snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb de Lotus niet :P

Net even gereden op Silverstone mer de SR8, maar die track blijft me een raadsel. Kom niet verder dan 1.40, 5 seconden langzamer dan de top. Het zal wel, kijk wel wat er volgende week op het menu staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Whoeha, net eens even met de Mustang op z'voort gereden met een klein beetje getweakde baseline setup. 1:57.6 in 10 rondjes en wat een fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Schijt baan is Laguna Seca... (dat is nog een understatement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:44:
Whoeha, net eens even met de Mustang op z'voort gereden met een klein beetje getweakde baseline setup. 1:57.6 in 10 rondjes en wat een fun ;)
Volgende week rijden ze daar. Zal ook is een raceje mee gaan doen volgende week. Good old times. Heb al tijden niet meer in de Mustang gereden. Zandvoort is zeker een goed moment dat weer is te doen.

Owh mijn PB hier staat op 1.55.405 hier. Dus nog ff oefenen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-03-2012 22:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
10 rondjes hè! en met baseline.....
Corvette en GT ga ik ook proberen. Eens zien wat het wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man man man wat ben ik slecht. Heel de top rijdt zichzelf eruit in T1 in de F1 waardoor ik 3e lig met uitzicht op eerste. Maak elke lap 5 fouten en nog lig ik met 30+ seconden voorsprong op 3. P2 inhalen lukt me net niet (weer 100 fouten, had al lang verdwenen moeten zijn) en na de pit stop is de P1 stuk sneller (had damage zoals ik al dacht), maar een P2 zat er nog net in, tot ik 3 laps voor het einde een te hoge curb raak en de muur in vlieg :( :( :( Nu zal ik wel 15e ofzo worden en door wat off tracks waarschijnlijk ook nog naar class B terugvallen... Klote laguna seca ook (al iets van 3.5 SR kwijt door off tracks daar)...

Heel erg jammer trouwens dat die 120min Sebring op de daytime versie gaat worden, nacht is zoveel beter :-( Sowieso vind ik nacht leuker, voegt toch een compleet nieuw element toe aan het rijden, maar de auto voelt er ook gewoon 100 keer beter... Je moet eens voor de lol een test sessie op dag doen, kijken wat je beste tijd is in 10 rondjes. Als je daarna night probeert rij je in je outlap 2 seconden eraf O-) Gaat nergens over, op daytime is het weer drama bij uitkomen bocht met de HPD, night time nergens last van, erg ligt gewoon zo enorm veel meer grip met night time...

[ Voor 34% gewijzigd door NickThissen op 11-03-2012 00:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:58:
Fun YouTube: Escors ESCC Race 1 en 2:
[video]
Wel een beetje veel crashes in verhouding tot mooi close racing ;(

[afbeelding]
Eind april komt ie
mmm een leuke om met wakker te worden deze morgen .... dat was me nog eens een raceje :) maar wel veel crashes als ik het zo zie, of ligt dat nu aan mijn ogen op dit vroege uur :+ , alleszins een leuk filmpje van onze races _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kevin en ook ik heb de maker dat commentaar ook gegeven. Net ff te veel crashes en te weinig battles. Want die waren er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:08:
Man man man wat ben ik slecht. Heel de top rijdt zichzelf eruit in T1 in de F1 waardoor ik 3e lig met uitzicht op eerste. Maak elke lap 5 fouten en nog lig ik met 30+ seconden voorsprong op 3. P2 inhalen lukt me net niet (weer 100 fouten, had al lang verdwenen moeten zijn) en na de pit stop is de P1 stuk sneller (had damage zoals ik al dacht), maar een P2 zat er nog net in, tot ik 3 laps voor het einde een te hoge curb raak en de muur in vlieg :( :( :( Nu zal ik wel 15e ofzo worden en door wat off tracks waarschijnlijk ook nog naar class B terugvallen... Klote laguna seca ook (al iets van 3.5 SR kwijt door off tracks daar)...

Heel erg jammer trouwens dat die 120min Sebring op de daytime versie gaat worden, nacht is zoveel beter :-( Sowieso vind ik nacht leuker, voegt toch een compleet nieuw element toe aan het rijden, maar de auto voelt er ook gewoon 100 keer beter... Je moet eens voor de lol een test sessie op dag doen, kijken wat je beste tijd is in 10 rondjes. Als je daarna night probeert rij je in je outlap 2 seconden eraf O-) Gaat nergens over, op daytime is het weer drama bij uitkomen bocht met de HPD, night time nergens last van, erg ligt gewoon zo enorm veel meer grip met night time...
Over de 12 uur van Sebring,
In het echt is de race 10 uur overdag en maar 2 uur 's nachts. Dus op zich is de keuze best logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Over de 12 uur van Sebring,
In het echt is de race 10 uur overdag en maar 2 uur 's nachts. Dus op zich is de keuze best logisch
Maar origineel hadden ze night gekozen, en daarna is pas de poll geopend dus zelf hadden ze ook voor night gekozen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het liefste rijd ik ook 's nachts. Maar nu zijn er veel mensen die dit nooit doen. Dan is het niet handig imo, want de baan is niet zo verlicht als Daytona.
Natuurlijk maakt 's nachts racen het veel gaver, maar het is niet slim.

Ik ga eens een race rijden in de Mazda MX5 :D
Net in een practice 1.02:5 kunnen neerzetten.
En in de Q sessie een 1.02:08

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zal vanavond hoogstwaarschijnlijk niet met escors mee doen, ga weer uit eten dus eerste race mis ik sowieso. En als ik om 9 uur thuis ben doe ik toch graag nog een open HPD race en een F1 race, moet daar wat meer punten kunnen pakken. 21:00 HPD en 22:15 F1 moet lukken denk ik? Wordt wel doorbijten dan...

Als ik 9 uur niet haal wil ik best nog escors mee doen maar die begint ook om 9 toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de Proto & GT Fixed op Laguna ... wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:00:
Zometeen de Proto & GT Fixed op Laguna ... wish me luck :P
Laatste 2 rondjes gezien, nette P4 hoor :) Die Muhammed voor je kwam ik de vorige race ook niet voorbij dus ik was zelf denk ik ook 4e geweest in dit geval.

Je rijdt best prima trouwens, maar als je nog wat sneller wil zul je wat agressiever moeten zijn met rem/gas, vaak kun je later remmen (en dan iets meer door remmen in de bocht) en veel eerder op het gas (en sneller door de bocht). Nja, dat viel me gewoon op, verder was het prima :p

Jammer om te zien trouwens dat de fixed race 19 rijders krijgt en de open maar 1, ik wil graag nog een open race doen want daar kan ik nog wat meer punten pakken :-( Hopelijk gaat die van 3 official maar dat zal wel niet, en dan nog zal het wel lage SOF zijn zo midden op de dag...

[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 11-03-2012 13:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:38:
[...]

Laatste 2 rondjes gezien, nette P4 hoor :) Die Muhammed voor je kwam ik de vorige race ook niet voorbij dus ik was zelf denk ik ook 4e geweest in dit geval.
Thanks! Leuk dat je mee hebt gekeken!
Je rijdt best prima trouwens, maar als je nog wat sneller wil zul je wat agressiever moeten zijn met rem/gas, vaak kun je later remmen (en dan iets meer door remmen in de bocht) en veel eerder op het gas (en sneller door de bocht). Nja, dat viel me gewoon op, verder was het prima :p
Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk, ik ben alleen te bang dat ik hem dan niet hou. Zeker in de laatste weken waarin ik nauwelijks heb gereden houdt ik liever een ruime marge aan, ik denk dat ik op 90% reed.

De reden waarom is duidelijk te zien in de uitslag (ik schrik er een beetje van): 1874(+63) iRating en +0.55SR. :o
Ik ben zo zuinig op die getalletjes, daarom ga ik niet echt voluit. Daarbij rijdt ik liever een race uit op P4 dan om te proberen om nog P3 te pakken en eindigen in de muur. Overigens schroom ik dan weer niet terug om iemand in te halen als ik duidelijk sneller ben, ook niet in de laatste ronde. Ik ga echter geen alles-of-niets poging doen, je hebt te maken met echte mensen die ook voor hun plezier ergens ter wereld achter hun PC-tje zitten met hun stuurtje.
Jammer om te zien trouwens dat de fixed race 19 rijders krijgt en de open maar 1, ik wil graag nog een open race doen want daar kan ik nog wat meer punten pakken :-( Hopelijk gaat die van 3 official maar dat zal wel niet, en dan nog zal het wel lage SOF zijn zo midden op de dag...
Ja, zonde inderdaad. Ik denk dat veel mensen redeneren zoals ik; Fixed setup, iedereen gelijk, geen gedoe met setups en uren testen wat nu sneller is, etc.

Trouwens nog wel een probleempje gemerkt met mijn "monster" PC: het liep absoluut niet soepel. Als het druk was dropte de FPS naar 40, dat is niet erg, maar hij ging daarbij ook nog heel erg schokken, leek wel een beetje op de Crossfire stutters die je jaren geleden had toen de drivers net nieuw waren. Heb nu de FPS gelocked op vSync (60 FPS), geen cap frame queue en maximaal aantal auto's teruggezet naar 15, kijken hoe dat gaat.

Triple screen users (Joep/Red Baron): hoe hebben jullie de grafische opties in iRacing ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De SR is voor mij totaal niet belangrijk. Want de F1 en de Sprint Cup rijdt ik toch niet.
iRacting vind ik dan wel weer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Net een race in de Indy Fixed gereden... en geen idee waarom, maar ik red het echt niet met de standaard hoeveelheid fuel. Kleine aanvaring in lap1, en daardoor wat schade, daarna een rondje of 6/7 redelijk volle bak gereden, maar zag al snel dat ik daar de race niet mee ging uitrijden.
Daarna rest van de race maar in fuel-saving mode, maar dat schoot ook niet op. Uiteindelijk begon mijn auto in de laatste 150 meter te sputteren (uitkomen busstop), en werd ik nog voorbijgereden.

Wellicht dat slipstreams tijdens de race helpen, maar alleen rijdend ga ik het hoe dan ook niet halen denk ik zo...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:48:
.....Triple screen users (Joep/Red Baron): hoe hebben jullie de grafische opties in iRacing ingesteld?
Ik zal zo even wat screen prints plaatsen van mijn settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 11:09
BM schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:22:
Net een race in de Indy Fixed gereden... en geen idee waarom, maar ik red het echt niet met de standaard hoeveelheid fuel. Kleine aanvaring in lap1, en daardoor wat schade, daarna een rondje of 6/7 redelijk volle bak gereden, maar zag al snel dat ik daar de race niet mee ging uitrijden.
Daarna rest van de race maar in fuel-saving mode, maar dat schoot ook niet op. Uiteindelijk begon mijn auto in de laatste 150 meter te sputteren (uitkomen busstop), en werd ik nog voorbijgereden.

Wellicht dat slipstreams tijdens de race helpen, maar alleen rijdend ga ik het hoe dan ook niet halen denk ik zo...
Iets eerder schakelen misschien? Misschien ook minder snel terugschakelen bij het remmen, zodat hij minder in de rev-limiter schiet.

Ik rijd heel de race volle bak met de Indy fixed en haal het elke keer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Requiem19 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Iets eerder schakelen misschien? Misschien ook minder snel terugschakelen bij het remmen, zodat hij minder in de rev-limiter schiet.

Ik rijd heel de race volle bak met de Indy fixed en haal het elke keer precies.
Het zal wel een combinatie van die factoren zijn ja. Ik wist allang dat ik een enorm onzuinige rijstijl had, maar dat zorgde tot op heden nog niet voor problemen. Nu deze setup een beetje krap in de fuel zit is het dus ineens wél een probleem.

In de toekomst toch maar eens wat op gaan laten, kan er ook voor zorgen dat ik in de SM eens toe kan met een klik minder fuel.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fixed Proto&GT alweer 22 mensen en open pas 7 :-( Nou ja, dan maar fixed doen en hopen dat ik vanavond op tijd thuis ben om die van 9 uur te pakken, daar doen meestal wat meer mensen open...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net eerste practice van de week op Mosport gedaan met de Skip. Heb nu 1.5s van de tijd van vorig seizoen afgereden. Mijn tijd vorig seizoen was ongeveer 1:34.5, nu 1:33.002... En ik denk dat er nog wel wat ruimte voor verbetering in zat, met name T2 en T3 gingen niet geweldig. Daarentegen ging de hairpin als een trein, en kwam ik met 2kmh harder eruit dan mijn previous best van 1:33.4.
Maar dit geeft wel vertrouwen dat ik een stuk beter rij dan vorig seizoen. Nu nog de punten in de races pakken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:54:
Fixed Proto&GT alweer 22 mensen en open pas 7 :-( Nou ja, dan maar fixed doen en hopen dat ik vanavond op tijd thuis ben om die van 9 uur te pakken, daar doen meestal wat meer mensen open...
En ik had dat dus weer te laat in de gaten.... :(

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.