iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.200 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Leuk filmpje Fabian alleen wel bagger muziek op de achtergrond zeg. :)

@ Nick. Ik wou net de setup van Watkins van de Riley uploaden naar de site maar kreeg een error message. Gister ging wel alles ok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:39

Niellie41

[object Object]

Ik wil de race van 9 uur rijden. Hopelijk komen we bij elkaar in de split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:40:
Leuk filmpje Fabian alleen wel bagger muziek op de achtergrond zeg. :)
Niet mijn filmpje dus kan er niks aan doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

zo, lekker de hele avond Skip practice gedaan met oa Ruud en een paar Belgische vrienden...
Ging opzich wel erg lekker, kon vanaf het begin goede tijden neerzetten, en na een ronde of 70-80 uiteindelijk een 57.837 neergezet, wat maar .3 boven alien territorium is. Opt is 57.700, dus veel sneller zal het wel niet worden. Misschien zaterdag een Q en R doen.
Setup doe ik wel uploaden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Fragbeestje schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:14:
En de setup die op je site staat die je recht gezet het, is die ook niet goed?

Vind het jammer dat je niet mee doet, had graag tegen je gereden. Ben ook bekaf, maar na een rondje of 2 zit ik weer vol energie :9
Haha ben al lang blij, stukje gekeken (in de top split, we hadden denk ik toch niet bij elkaar gezeten) maar de laatste ford reed ongeveer de helft van z'n tijden sneller dan mijn PB in practice... Misschien dat ik zondag nog wat mee rij maar vind dat altijd een gok of er genoeg Fords zijn :-(
DutchDevil79 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:40:

@ Nick. Ik wou net de setup van Watkins van de Riley uploaden naar de site maar kreeg een error message. Gister ging wel alles ok.
Ja klopt iets niet mee, maar hij upload hem wel gewoon dus ik laat het even zo tot ik kan vinden waar het aan ligt :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmm had ik inderdaad net ook. Zag ineens de setup er 3x op staan. Meteen maar even weer verwijderd :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:37:
hmm had ik inderdaad net ook. Zag ineens de setup er 3x op staan. Meteen maar even weer verwijderd :)
Ja, kreeg ook 3x een email haha :X
Misschien dat ik morgen even tijd heb het uit te zoeken maar nu niet meer. Als de emails jullie vervelen kun je ze uitzetten bij Abbonementen in je Gebruikersprofiel :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een foutloze overwinning gehaald in de 2e split met de Corvette! :D
http://members.iracing.co...onid=5111205&custid=64876

(2 inc's door iets te wijd te gaan, is meestal veiliger)
In de kwalificatie kreeg ik maar geen inc-loos rondje en kon in de allerlaatste minuut een 2.15:0nogwat, terwijl ik eerder een 14.3 reed. Maar goed, ik balen.

Ik join de race, sta ik op pole in de 2e split :D
Bij de start laat de HPD voor me een groot gat voor zich vallen waardoor de 2 Corvette's op de andere rij mij al voorbij konden.
De P2 kon ik al bij La Source voorbij en de andere op Kemmel Straight.

Daarna de leiding nooit meer uit handen gegeven. De eerste paar rondjes van de race reed P2 1 sec achter me en dat werd heel langzaam groter. Op een gegeven moment werd het gat 8 sec en daarna 20 seconden.
Verder foutloos en constant gereden. Uiteindelijk met 40/50 seconden voorsprong op P2 naar de finish gereden.

Ook grappig: pas na 50 minuten ben ik ingehaald door P1 van de LMP2. Omdat ik de pits in ging. :D

Ik ben klaar voor de TFR race van zaterdag. Ik heb echt een goed gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
'k vond het ook een leuke race net. (De Proto & GT)
Gestart vanaf P3, maar direct wat plaatsen verloren omdat m'n rij blijkbaar wat achterop hinkte aan de start.

Eerste paar ronden kon ik m'n voorliggers goed bijhouden, maar eenmaak Geir weg reed moest ik eerst nog 2 voorliggers passeren waardoor ik heel wat tijd verloren heb in het begin. Gat van 19 seconden nog kunnen verkleinen tot 14 seconden, maar door een heleboel off-tracks en de allerlaatste ronde een spin (voor de rest weinig fouten) bleef zijn voorsprong op iets van een 18 seconden hangen.
Had P1 enkel kunnen halen als ik in het begin wat aggressiever was geweest, maar wilde niet te veel risico nemen.
Al met al toch een goed resultaat vind ik. :9

Toch wel blij dat ik niet in de top-split zat, had ver achteraan gezeten ;w

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Met weinig voorbereiding en de fixed setup een Q en de race van 21:00 gedaan.

7e op de grid, maar langzamerhand vielen er steeds meer aan de voorkant van de race uit.
Voor de pitstops lag ik 4e en toen reed er nog een italiaan die wat eerder pitte en vlak voor het einde van de race nog een keer moest stoppen waar ik het net redde 2x 17 laps (1e stint klein beetje sparen op het einde nog).

De grootste verassing was nog dat Rocco Barone een mega blunder maakte op het einde van de race.
Hij zat zo dicht op het omslag punt tussen de 33 of 34 ronden grens dat hij na 33 ronden met een seconde of 3 te gaan over de finish kwam.
Hij had echter al een ronde eerder de witte vlag gehad en stoptte in La Source en ging uit de auto terwijl hij nog een ronde moest.
Hij lag ook zeer ruim 1e (seconde of 25 ofzo) en eindigde de race daardoor op een 9e plek.
Wel een leuke 2e plek gescoord daardoor, maar helaas is de SOF wel een stuk lager dan die in de GT afdelingen.

Desalnietemin is de 165 wel een aardig resultaat en goed voor p3 overall op dit moment.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vind het wel opvallend dat meestal de startnummer 1 t/m ongeveer 10 bijna altijd GT's zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:16:
Met weinig voorbereiding en de fixed setup een Q en de race van 21:00 gedaan.

7e op de grid, maar langzamerhand vielen er steeds meer aan de voorkant van de race uit.
Voor de pitstops lag ik 4e en toen reed er nog een italiaan die wat eerder pitte en vlak voor het einde van de race nog een keer moest stoppen waar ik het net redde 2x 17 laps (1e stint klein beetje sparen op het einde nog).

De grootste verassing was nog dat Rocco Barone een mega blunder maakte op het einde van de race.
Hij zat zo dicht op het omslag punt tussen de 33 of 34 ronden grens dat hij na 33 ronden met een seconde of 3 te gaan over de finish kwam.
Hij had echter al een ronde eerder de witte vlag gehad en stoptte in La Source en ging uit de auto terwijl hij nog een ronde moest.
Hij lag ook zeer ruim 1e (seconde of 25 ofzo) en eindigde de race daardoor op een 9e plek.
Wel een leuke 2e plek gescoord daardoor, maar helaas is de SOF wel een stuk lager dan die in de GT afdelingen.

Desalnietemin is de 165 wel een aardig resultaat en goed voor p3 overall op dit moment.
Dat was vreemd ja. Hoe kun je nou twee keer een witte vlag krijgen? Ook snap ik niet hoe je kunt stoppen zonder finish vlag te zien, ik let er toch altijd (onbewust) wel op of ik ook echt klaar ben :+

Misschien dat de software een voorspelling probeert te doen wanneer je de SF lijn gaat passeren, om je toch een witte vlag te laten zien ook al zit je net op de grens tussen een rondje meer of minder. De software zal toch ruim voor de SF lijn moeten beslissen of je een witte vlag krijgt of niet, dus moet er een voorspelling gemaakt worden hoe lang je over je laatste rondje gaat doen.
Als je dan net wat minder snel rijdt in die "laatste ronde" was de voorspelling misschien fout en moet je alsnog een rondje extra... Wel balen zeg.

Of klopt dat niet wat ik zeg?

Stel dat er nog 1 minuut te gaan is wanneer je 500 meter voor de SF lijn zit, krijg je dan een witte vlag (dus nog 1 rondje + 500 meter te gaan) omdat de tijd na je volgende rondje al een tijd 0 is, of krijg je het rondje daarna dan pas de witte vlag en moet je er nog een? (Maw, krijg je pas een witte vlag als de tijd al 0 is?)
Niellie41 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:19:
Ik vind het wel opvallend dat meestal de startnummer 1 t/m ongeveer 10 bijna altijd GT's zijn :+
Ik niet, moeilijkste auto, niet zo gek dat daar de beste mensen rijden toch?

Proficiat trouwens allemaal, goeie resultaten weer behaald :)

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 01-03-2012 23:37 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mwhoa, aan de ene kant kan het wel wat je zegt Nick. Andere kant verbaast het me toch, over de beste mensen in GT auto's. Ik weet niet waarom :+

over de witte vlag, ik heb geen idee. Maar het is zo dat als er bv nog een paar sec is te gaan en je rijdt over s/f dan krijg je de witte vlag. Maar waarom nu 2x, heb geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:33:
[...]

Dat was vreemd ja. Hoe kun je nou twee keer een witte vlag krijgen? Ook snap ik niet hoe je kunt stoppen zonder finish vlag te zien, ik let er toch altijd (onbewust) wel op of ik ook echt klaar ben :+

Misschien dat de software een voorspelling probeert te doen wanneer je de SF lijn gaat passeren, om je toch een witte vlag te laten zien ook al zit je net op de grens tussen een rondje meer of minder. De software zal toch ruim voor de SF lijn moeten beslissen of je een witte vlag krijgt of niet, dus moet er een voorspelling gemaakt worden hoe lang je over je laatste rondje gaat doen.
Als je dan net wat minder snel rijdt in die "laatste ronde" was de voorspelling misschien fout en moet je alsnog een rondje extra... Wel balen zeg.

Of klopt dat niet wat ik zeg?

Stel dat er nog 1 minuut te gaan is wanneer je 500 meter voor de SF lijn zit, krijg je dan een witte vlag (dus nog 1 rondje + 500 meter te gaan) omdat de tijd na je volgende rondje al een tijd 0 is, of krijg je het rondje daarna dan pas de witte vlag en moet je er nog een? (Maw, krijg je pas een witte vlag als de tijd al 0 is?)

[...]

Ik niet, moeilijkste auto, niet zo gek dat daar de beste mensen rijden toch?

Proficiat trouwens allemaal, goeie resultaten weer behaald :)
Het zal wel op basis van de gemiddelde rondetijd van den 1e positie (dus niet perse de leider) zijn vermoed ik.
Tel daar nog een deviatie bij voor het rekening houden met traffic en de pitstop die het gemiddelde wat hoger aangeeft dan de actuele tijden kan het natuurlijk best logisch mogelijk zijn dat het de laatste ronde geweest was normaal gezien.

En tja letten op de finish vlag ik weet niet of je daar dan zo bewust mee bezig bent.
Het was voor hem natuurlijk ook wel lastig omdat hij geen competitie in de buurt had. Als je na de finish direct wordt ingehaald door de nr 2 ga je misschien wat meer nadenken en naar de vlag kijken. Maar als je eenzaam de auto parkeert in la source heb je dat minder snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:32:
zo, lekker de hele avond Skip practice gedaan met oa Ruud en een paar Belgische vrienden...
Ging opzich wel erg lekker, kon vanaf het begin goede tijden neerzetten, en na een ronde of 70-80 uiteindelijk een 57.837 neergezet, wat maar .3 boven alien territorium is. Opt is 57.700, dus veel sneller zal het wel niet worden. Misschien zaterdag een Q en R doen.
Setup doe ik wel uploaden.
was een leuke skip avond gisteren met Ruud en Marco (met dank aan Marco voor de setup, Ik vermoed dat jij dit dan bent met de 57'tiger :+ ) .... had een aantal aardige rondjes met je setup met een opt van 57.9. Nog wat liggen klooien met bandenspanning maar ik kreeg hem niet goed (te veel push in de bochten dan) ....ik laat het vooral nog in een 2-tal bochten liggen maar nog wat practice en dan hoop ik dit weekend ook nog een raceje mee te pakken.... mss toch ook maar eens een Q doen deze keer, dat deed ik dus nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Arfman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:35:
Over mijn PC specs:

-Intel Core i5 2500K (wordt niet hoger belast dan ~50% dus meer dan voldoende snel)
-Club3D ATi Radeon 7970 3GB (helaas gaat de slider in iRacing niet verder dan 2GB :P)
-16GB RAM (kost toch geen drol meer)
-Gigabyte Z68 moederbord

Meer dan voldoende om vrijwel alles voluit te zetten, ook in replays. Alleen high detail in mirrors heb ik uitstaan, op Suzuka b.v. trekt mijn PC (grafische kaart) dat niet (niet echt efficient geprogrammeerd gok ik zo want die kaart kan b.v. wel Battlefield 3 op 3 schermen probleemloos aan) }:O
arfman kunde een filmpke maken met fps in de hoek en dan op spa ofzo ? zou echt triple setup willen maar wil zeker geen CF of SLI door de microstutter, mijn ogen zijn daar te gevoelig voor. heb CF gehad en was echt niet speelbaar.

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

dabelg: ik zou misschien nog even wachten totdat de specs en benchmarks van de nieuwe nvidia kaarten er zijn. Het lijkt er nl. op dat de 7970 niet heel veel sneller als de "oude" 580gtx is, en de nieuwe nvidia's meer bang voor de buck zullen geven. Verder een dikke CPU, met vooral een hoge kloksnelheid. Op mijn i5 2500k worden meestal maar 2 cores echt enigszins belast door iRacing. Een i7 is overkill in ieder geval, zeker omdat de extra cores van hyperthreading afkomen, en dus geen fysieke cores zijn, en hierdoor meer bedoeld zijn om als je meer dan 4 cores nodig hebt, de i7 zijn 4 fysieke cores wat efficienter kan gebruiken dan de i5.
En hoe hoger de klok hoe beter het is. Denk ook evt. aan overclocken. iRacing wordt daar nl. best wel vrolijk van :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
derx666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:21:
dabelg: ik zou misschien nog even wachten totdat de specs en benchmarks van de nieuwe nvidia kaarten er zijn. Het lijkt er nl. op dat de 7970 niet heel veel sneller als de "oude" 580gtx is, en de nieuwe nvidia's meer bang voor de buck zullen geven. Verder een dikke CPU, met vooral een hoge kloksnelheid. Op mijn i5 2500k worden meestal maar 2 cores echt enigszins belast door iRacing. Een i7 is overkill in ieder geval, zeker omdat de extra cores van hyperthreading afkomen, en dus geen fysieke cores zijn, en hierdoor meer bedoeld zijn om als je meer dan 4 cores nodig hebt, de i7 zijn 4 fysieke cores wat efficienter kan gebruiken dan de i5.
En hoe hoger de klok hoe beter het is. Denk ook evt. aan overclocken. iRacing wordt daar nl. best wel vrolijk van :)
Probleem is nvidia doet maar triplescreen in sli niet op single kaart = dus stutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Misschien dat het op de nieuwe kaarten wel kan... Ik hoop er in ieder geval wel op, want ik wil ook naar de 3 scherm oplossing toe. Heb wel nog niet zo lang een 570gtx, maar die kan wel weer verkocht worden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
derx666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:47:
Misschien dat het op de nieuwe kaarten wel kan... Ik hoop er in ieder geval wel op, want ik wil ook naar de 3 scherm oplossing toe. Heb wel nog niet zo lang een 570gtx, maar die kan wel weer verkocht worden :)
geloof je toch zelf niet ??? triplescreen is enthousiast en nvidia wil hier de full buck$ voor. (hoop er ook op, maar weet bijna zeker dat het een no go wordt) ze gaan meer richten op power/watt en Cuda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

geen idee, maar ik hou mijn fingers crossed zullen we maar zeggen :)
Ik ben echt een intel/nvidia persoon, en heb een gruwelijke hekel aan de Ati/AMD drivers. De kaarten zijn prima, met de software krijg ik de hik van. Dat heb ik bij nvidia wat minder, en ik heb door de jaren heen met nvidia ook minder gezeik gehad dan met Ati/AMD kaarten, dus ik wacht nog even tot nvidia wat nieuws heeft :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:34:
geen idee, maar ik hou mijn fingers crossed zullen we maar zeggen :)
Ik ben echt een intel/nvidia persoon, en heb een gruwelijke hekel aan de Ati/AMD drivers. De kaarten zijn prima, met de software krijg ik de hik van. Dat heb ik bij nvidia wat minder, en ik heb door de jaren heen met nvidia ook minder gezeik gehad dan met Ati/AMD kaarten, dus ik wacht nog even tot nvidia wat nieuws heeft :)
Ik heb nu een nVidia kaart, en de enige reden is omdat die paste in mijn kast :+
Ben normaal echt een AMD fan, en ik heb 1 puntje aan mijn huidige nVidia kaart wat me mateloos irriteert, nl. dat de HDMI uitgang een mini-connector is, die met een verloopstukje naar normale HDMI gaat, maar dat ding zit niet zo stevig vast dat ik dat helemaal vertrouw.... Die connectie is zo gammel als wat :(

Neemt niet weg dat, ondanks dat ik altijd erg te spreken ben geweest over AMD, meestal ga voor de kaart die de meeste bang-for-the-buck biedt, binnen de door mij gestelde eisen. Ik zit namelijk met een redelijk krappe kast *(eisen van vriendin i.v.m. computer in woonkamer) en dus ook beperkte koeling. Nu viel koeling gelukkig wel mee met deze generatie kaarten (nVidia GTX560 variant).

AMD had helaas geen vergelijkbare kaart die even kort was. De AMD kaarten zijn over het algemeen zuiniger en dus koeler, zeker de afgelopen generaties. (vaak waren ze ook nog een fractie goedkoper) Echter geldt dat voor de laatste nieuwe generatie niet meer helaas, aangezien ze nu ongeveer evenveel stroom verbruiken en dus vergelijkbaar heet worden.

Tevens vindt ik het jammer dat 3-schermen inderdaad niet op 1 kaart ondersteund wordt, want dat betekent dat ik ook een nieuwe graka nodig heb mocht ik dat ooit willen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-03-2012 13:41 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ben zelf iemand die altijd iets meer naar Ati nijgt. Heb al heel wat video kaarten gehad waaronder ook een aantal Nvidia's maar vond de AA en AF bij Ati altijd wat beter en ook de kleuren maar das misschien iets persoonlijks. :) En heb ook al 4 jaar geen Nvidia kaart meer gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Heel misschien pak ik vanavond een Silverado race, anders zondag avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Indy fixed was lachen, maar wat is Dover toch een vage baan :+
http://members.iracing.co...onid=5116695&custid=61620

Van voorlaatste op de grid naar 3e :)

Dover is echt tricky, vanaf L1 houd de leider helemaal de binnenkant, en dan kom je er niet voorbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Dover is vet. Maar wel een van de moeilijkste ovals ja. Niet al te groot en veel camber. :) Maar wel mooi met die pas overs en beeld in het midden.

Zal kijken of ik vanavond ook de Silverado kan doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beeld staat buiten de oval ;)
Dover is echt een moeilijke baan. Voor T2. Ik wil niet weten hoe vaak ik daar gecrashed ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:20:
Beeld staat buiten de oval ;)
Dover is echt een moeilijke baan. Voor T2. Ik wil niet weten hoe vaak ik daar gecrashed ben.
Dover is vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, top race in de F1... Na een rondje of 4 zit ik in T1 aan de buitenkant van Paolo Accurso, hij neemt netjes de binnenbocht en ik de buitenbocht, en na de bocht komt hij ineens helemaal naar links toe en raken we elkaar. Nergens voor nodig hij had alle ruimte. Was ook nog een ghost contact van een halve meter maar goed, hij had gewoon binnenkant moeten houden, hij forceert me gewoon naar buiten toe maar ik kon hem niet zien vanuit m'n cockpit, ik bleef zo ver links als ik kon (helemaal op de curbs), zo ver zelfs dat ik in het gras was gekomen als ik door was gereden... Nja, dan maar de HPD proberen van 9...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Heb ze zelden zo gezien als afgelopen race... wat een idioot is die Marco Martini zeg... word in T1 welliswaar onterecht (imho) geraakt, maar gaat daarna helemaal los. Staat een tijd in de pit, en komt in ronde 10 de baan weer om, om direct in T2 te spinnen, en..... daar 2 ronden te blijven staan, terwijl ie allerlei onzin aan het uitkramen was. Zijn excuus? Hij was wel erg moe...
Daarna lijkt ie in ronde 23 met opzet te spinnen voor de neus van Paul A Nelson. Hij lijkt 'm op te wachten, en vlak voor 'm het gras op te gaan en te spinnen.

Heb zelf protest aangetekend voor het 1e, het 2e zal Paul zelf wel doen. Denk dat er sowieso een boel gaan komen, hoorde al zeker 5 anderen ook zeggen dat ze dat gingen doen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wat een ellende zeg 3 schermen, zet je ze op je bureau is de DVI kabel van m'n linker scherm net wat te kort om bij m'n pc te komen die rechts naast m'n bureau staat 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Red Baron op 03-03-2012 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:55:
Wat een ellende zeg 3 schermen, zet je ze op je bureau is de DVI kabel van m'n linker scherm net wat te kort om bij m'n pc te komen die rechts naast m'n bureau staat 8)7
Herkenbaar ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Red Baron schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:55:
www.allekabels.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zet je PC achter de schermen dan? Of op de grond er onder als dat niet past?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Een langere kabel lijkt me net iets praktischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ach Red Baron, dat is een luxe probleem (ken het ook) :P

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond weer om 21.30 de TFR GT race. Deze keer op Spa en misschien mijn grootste kans op een podium in het seizoen.
Te zien op www.glaciertv.com

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 03-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kennen jullie deze al:
Afbeeldingslocatie: http://a5.mzstatic.com/us/r1000/065/Purple/eb/04/2d/mzl.xsujvvjt.320x480-75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a1.mzstatic.com/us/r1000/118/Purple/f3/82/d5/mzl.camqdouz.320x480-75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a4.mzstatic.com/us/r1000/074/Purple/dc/82/50/mzl.xwjjkfts.320x480-75.jpg

http://www.iracedash.com/

Voor die paar euries ga ik dat eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:59:
Vanavond weer om 21.30 de TFR GT race. Deze keer op Spa en misschien mijn grootste kans op een podium in het seizoen.
Te zien op www.glaciertv.com
Niel ik ga van de partij zijn, succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:08:
Kennen jullie deze al:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://www.iracedash.com/

Voor die paar euries ga ik dat eens proberen ;)
ken die ja maar zit bug in, klapt er random uit lees forums iracing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Argh... groot succes racen met 3 schermen (gebruik alleen center).
Ben aan het einde van de warmup even wat fuel standen aan het noteren die ik moet hebben om nog x rondjes door te kunnen zodat ik maar 1x hoef te stoppen met de hpd.

Maar ga daar zo in op dat ik gewoon niet door heb dat gridding al afloopt en ik mag dus uit de pit starten :(
Ansich verloor ik daar niet al te veel mee (ik kwam al net voor de eerste Ford GT) de pits uit en haalde al 2 corvettes in bij het uitkomen van eau rouge en iets later nog de overige in de eerste ronde.

Omdat ik deze race met meer downforce reed (t.o.v. de fixed setup die ik donderdag al gebruikt had) moest ik ook wat harder sparen en heb dus ook in fuelmodes 4 en 6 rondgereden om m'n verbruik weer op orde te krijgen.
Dat ging prima en ik had weer net genoeg om in ronde 17 te kunnen stoppen.
Tijdens die bewuste ronde viel Andy Fuller aan het einde hard terug (wss aan het cruisen wegens te weinig fuel) en bij de busstop zat hij nog maar een paar seconden voor me.
Hij zal toen al wel aan het sputteren zijn geweest want hij ging te hard de pit straat in en crashte bij die ingang na die bocht.
Ik kwam die bocht door en raakte hem, net een fractie voordat hij towde, met een meatball als gevolg en vervolgens een too much damage, race over melding :(

Niel leuk in beeld nu, tot hij een aanvaring heeft in la source :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De F1 race meegepakt van 22:15. Ging echt super aangezien ik maar 15 min geoefend had.
http://members.iracing.co...onid=5126312&custid=61620

Gewoon strak 8e, ondanks dat iemand in T1 bij de start over me heen rijd, en 3 man al meenam die achter me reden. Vervolgens nog 1 maal gespind en dat was het wel :) Had gelukkig nauwelijks schade van die actie bij de start van die ene gast, enige was dat mijn wagen kilometer of 8 harder liep op het rechte stuk :+

Overigens rijd ik morgen geen Grand Am. Heb 3 setups geprobeerd, maar ik krijg die baan gewoon NIET onder de knie....

Overigens nu live, Road World Championship
http://www.iracing.com/live/

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-03-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:29:
[...]

ken die ja maar zit bug in, klapt er random uit lees forums iracing :p
Klopt ;(
En de bediening van banden en tanken werkt niet :'(

Ik rij morgen helemaal niet totdat ik W7 opnieuw heb geinstalleerd.
Heb iets verkeerd gedaan met drivers enzo van ATI en nu crasht de boel de hele tijd 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 04-03-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:17:
Niel leuk in beeld nu, tot hij een aanvaring heeft in la source :o
Ja die gast voor me reed wel HEEL langzaam door La Source :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe het zeker niet moet ... als je een goede plaatbewerker bent zou ik richting ginder gaan, werk verzekerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo gister even bij een vriend van me geweest. Hele dag Iracing gedaan om zen nieuwe stuurtje uit te testen. En hem ook beetje te laten Iracen (hij zelf speelt rFactor). Jammer dat die Iracing te duur vind (heeft 2 kids lol) want zen tijden waren meteen goed in orde. Ree gelijke tijden als ik na wat gewenning.

Maar wel leuk om weer is wat auto's in Iracing te proberen. Die V8 supercar is toch best lachen om mee te rijden. Gewoon in een flauwe bocht in zen 4 vol oevrstuur corigeren. En de Lotus 79 was ook zeer vermakelijk om rond te sturen op Zandvoort. Had nog niet eens zo'n slechte tijd vergeleken met de tijden die er gereden worden in de series. Toch maar is een keer verder in gaan verdiepen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net 10e geworden (Fabian 9e) in de Trucks race. Volgende keer maar kwalificeren :p
Want het was echt een drama (voor ons allebei)

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 04-03-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:57:
Net 10e geworden (Fabian 9e) in de Trucks race. Volgende keer maar kwalificeren :p
Want het was echt een drama (voor ons allebei)
Yep zeker op kleine ovals gewoon kwali doen. Sta je meestal wel ergens vooraan. Tot nu toe max 5 mensen de zich kwalificeerde in races die ik gereden heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een super gave race gehad met Robbert.
Ik reed heel lang met #4 achter me en na de pitstops reden we een aantal ronden naast elkaar. Echt gaaf!
Heel lang een green run gehad. Pas in rondje 86/87 of zo kwam er een caution, omdat #4 spinde en in de muur terecht kwam.

De caution kwam precies op een goed moment, want iedereen ging naar binnen voor banden. Maar wat pak je? 2 of 4 banden? Ik heb uiteindelijk 2 banden gepakt, want zo won ik nog een aantal plaatsten in de pits en 15 ronden is niet heel lang.

Daarna heb ik 15 ronden lang hard moeten verdedigen. In de voorlaatste ronde spinde ik bijna weg bij het uit accelereren en kon Robbert zo P4 van me overnemen in T3 en 4 :(

Goed gereden Robbert!
Benelux P4 en 5 _/-\o_
http://members.iracing.co...onid=5131916&custid=64876

In het kampioenschap is het echt close. Voor deze race stond ik nog iets van 44e, net onder Robbert, en door P5 sta ik weer 13e.
Boomshakalaka :D

Op naar Bristol!

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 04-03-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep het einde was zeer vermakelijk. Ree tot ronde 86 vrij anoniem op P5. De eerste 4 waren een tantje te snel en Niel had ik op 5 seconde achter me (10 sec na pit). Dus niet echt druk van voor of achter. Kwam er dus die caution. En ik dacht dat de nr 1 + 2 niet gingen pitten maar gingen dus wel. Was chaos voor men neus vanwege veel achterblijvers.. Nou uit eindelijk zelf maar rondje later gepit en 4 bandjes mee genomen. Maakte toen toch niet meer uit. Kwam ik dus wel 2 plekken lager achter Niel en Kenneth terecht. Bij herstart werd het leuk ja. Was al beetje aan het pushen bij Kenneth omdat ik merkte dat ik veel sneller was. En kon hem na wat rondjes er voorbij steken door beter uit acceleren in bocht 2 en bocht 3 hem onder hem te duwen. Daarrna de jacht op Niel die ik ook vanwege men 4 verse bandjes goed kon op jagen. Hij maakte een foutje en kon zo men originele plek weer terug pakken. (1 plek winst vanwege een penalty in de top 4)

Blijft toch een leuke baan Phoenix. Ligt mij goed. Al men 5de race hier. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De kleine ovals zijn super leuk, al moet je wel met mensen racen die dat ook snappen :P
Phoenix is leuk, maar ben blij dat we naar de volgende baan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:57:

In het kampioenschap is het echt close. Voor deze race stond ik nog iets van 44e, net onder Robbert, en door P5 sta ik weer 13e.
Boomshakalaka :D

Op naar Bristol!
Ja ik heb in week 1 en 2 volgens mij een heel slecht resultaat staan. Was toen net na 4 maanden weer aan racen en moest er ff in komen. Maar ja daar zijn dadelijk de drop weken voor.

Maar men Irating stijgt wel in vogelvlucht. Sta nu al op 2426. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door DutchDevil79 op 04-03-2012 17:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste road win met de skip staat er op ...geen q gedaan en steady opgebouwd .... het ging niet snel (sof was laag) en kon zo naar voren rijden, .... met wat hulp van de leider (Mikko) die spinden toen ik op 4 hing kwam ik zo bij de kop die met twee aan het battlen waren ... de tweede had het na 3 ronden door dat hij mij beter kon door laten en ook de 2de kon ik na het rechte stuk uitremmen .... zo nog bijna 6 sseconden weg gereden .... op naar de volgende !

result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nice Aaikman!! Altijd lekker om te winnen :)

ik reed in de top split van dezelfde sessie, en daar was het echt gigantisch close. Op 7 gestart (met een Q van 58.1). Doordat er 2x vlak voor me een foutje werd gemaakt bij het aanremmen van T1 kon ik 2x binnendoor steken, en zo uiteindelijk op P5 finishen (op 3.1 achter P1, zo close was het). Voorin werden verder erg weinig fouten gemaakt. En omdat het hier nagenoeg onmogelijk is om in te halen in de Skip waren er ook weinig inhaal pogingen aan de kop, en dus ook geen crashes :)
Evengoed 110 punten voor P10 in DIV3 :) en wat SR en IR erbij... Misschien morgen nog een race. Ik denk dat ik de SM ga droppen. Ik vind de Skip zoveel leuker om te rijden, en denk dat ik door maar 1 auto te rijden de Skip ook nog iets beter onder controle krijg. En hierdoor wellicht nog eens een keer een race kan winnen... Dat is nl. al LANG geleden.... :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derx666 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:33:
Nice Aaikman!! Altijd lekker om te winnen :)

ik reed in de top split van dezelfde sessie, en daar was het echt gigantisch close. Op 7 gestart (met een Q van 58.1). Doordat er 2x vlak voor me een foutje werd gemaakt bij het aanremmen van T1 kon ik 2x binnendoor steken, en zo uiteindelijk op P5 finishen (op 3.1 achter P1, zo close was het). Voorin werden verder erg weinig fouten gemaakt. En omdat het hier nagenoeg onmogelijk is om in te halen in de Skip waren er ook weinig inhaal pogingen aan de kop, en dus ook geen crashes :)
Evengoed 110 punten voor P10 in DIV3 :) en wat SR en IR erbij... Misschien morgen nog een race. Ik denk dat ik de SM ga droppen. Ik vind de Skip zoveel leuker om te rijden, en denk dat ik door maar 1 auto te rijden de Skip ook nog iets beter onder controle krijg. En hierdoor wellicht nog eens een keer een race kan winnen... Dat is nl. al LANG geleden.... :)
Mooi Marco .... de skip begint mij ook te bevallen en ik ga mij in het vervolg beter qualifien ... al helpt die setup van jou wel wonderbaarlijk (anti rol wat zachter gezet voor race = 2) en zo stelsigmatig opbouwen .... ik denk dat ik toch maar is voor die skip barber premier serie ga gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nette resultaten allemaal!
Mijn enige resultaat van vandaag is dat de GamePC het weer doet (re-install). ;)
Moet de escors setup nog maken voor Barber. Heb wel wat, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Nou schitterend....
Vrijdag werd ik door een vette eraf gereden omdat hij niet op z'n rem bleef staan na het crashen na de Raidillion en kan ik m'n eerste plek op mijn buik schrijven en race over.

Nu wil ik joinen en het laadscherm voor spa komt erop, balkje beweegt een tijd en na een minuut of zo gaat het venster gewoon dicht en zit ik opnieuw naar de site te gapen....
Onmiddellijk opnieuw gejoind, zelfde resultaat. Geen foutmelding, niks.... reboot en clock minder gezet (ook al rijd ik zo al meerdere maanden) en nog steeds hetzelfde resultaat. Hier wordt ik nu echt pissig van. |:(

Ook geen melding in event viewer of zo en vind niets terug van logs... hoe kan ik uitzoeken waar dit aan ligt???

[ Voor 8% gewijzigd door Fragbeestje op 04-03-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's heel vervelend ja. Om die reden heb ik net alles opnieuw geinstalleerd.
Misschien wordt je grafische kaart te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mijn god dit gaat richting de 4 splits in F1 nu :o
Door m'n wat lage irating op het moment wordt dan zeker weten wel de 2e split vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:14:
Mijn god dit gaat richting de 4 splits in F1 nu :o
Door m'n wat lage irating op het moment wordt dan zeker weten wel de 2e split vrees ik.
Helaas veel te laat thuis hiervoor.
Nu twijfel ik wel over de 22:15 F1 of de 22:00 DP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga even kijken of ik fit genoeg ben voor de F1 van 22:15, ben ziek geweest maar het gaat nu wel weer denk ik... Alleen als ik snel een andere kant op moet kijken krijg ik ineens hoofdpijn maar dat hoeft niet zo als je gewoon recht voor de monitor zit :+ (Nou ja, met 3 schermen misschien wel)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik laat de DP schieten, misschien morgen... 80 min is toch wel lang ;)

Even de F1 quali meepakken

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-03-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:41:
Ik laat de DP schieten, misschien morgen... 80 min is toch wel lang ;)

Even de F1 quali meepakken
Verdomme, net gemist... Start hier toch liever op m'n eigen plek want inhalen is niet zo makkelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

1:17.622, snel genoeg voor mij (maar het was het langzaamst van de mensen in de quali....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Weer goed bezig geweest in de F1.

8e in de middelste split van 3 :)
3x offtrack maar verder superstrak gereden.

http://members.iracing.co...onid=5134283&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vrij saaie race voor mij maar precies wat ik wilde :) Geen incs, 12e plek in top split. Nog een tijd lang Rafa Bordoy en Jesper Pedersen zitten achtervolgen, voor de stop kwam ik langzaam dichterbij (van 5 sec naar 1) maar na de stop vlogen ze er ineens vandoor, snap niet helemaal hoe dat kan. Jesper maakte sowieso iets van 7 seconden goed in de pits en was daarna ook echt een halve seconde per rondje sneller. Rafa spint echter in het laatste rondje in T1 waardoor ik hem alsnog voorbij was :)

Dik mazzel eerste ronde in T1 trouwens, ik startte weer eens helemaal achteraan en deed dus lekker rustig, zag iemand spinnen na T1 dus rustig kijken waar hij terecht komt. Op het laatste moment vliegt hij echter nog naar links waardoor ik aan m'n stuur moet trekken, spin en nog maar net de muur kan ontwijken. Dus moest omdraaien enzo en lag meteen 6 seconden achter :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
JoepW schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:52:
Da's heel vervelend ja. Om die reden heb ik net alles opnieuw geinstalleerd.
Misschien wordt je grafische kaart te warm?
Kaart wordt niet te warm, kan je nog gerust aanraken zelfs als hij een tijd gedraaid heeft. Koeling van pc is overkill, blaast overal koude lucht naar buiten, zelfs de Gfx kaart.
Race van 21:00 ging wel en geen enkel probleem. (zelfs gewonnen) Er voor en erna nog P en Q sessie mee doorgenomen zonder problemen. Dacht dat het iets eenmalig ging zijn, wil ik de race van 23:00 meedoen, krijg ik het weer... Vind het vreemd dat er niks in event viewer verschijnt.
Net maar nieuwere driver erop gezet en morgen maar zien of dat iets oplost, maar m'n hele score voor deze week is nu wel om zeep en zak dus terug naar 2e plek in mijn divisie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Fragbeestje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:52:
[...]

Kaart wordt niet te warm, kan je nog gerust aanraken zelfs als hij een tijd gedraaid heeft. Koeling van pc is overkill, blaast overal koude lucht naar buiten, zelfs de Gfx kaart.
Race van 21:00 ging wel en geen enkel probleem. (zelfs gewonnen) Er voor en erna nog P en Q sessie mee doorgenomen zonder problemen. Dacht dat het iets eenmalig ging zijn, wil ik de race van 23:00 meedoen, krijg ik het weer... Vind het vreemd dat er niks in event viewer verschijnt.
Net maar nieuwere driver erop gezet en morgen maar zien of dat iets oplost, maar m'n hele score voor deze week is nu wel om zeep en zak dus terug naar 2e plek in mijn divisie ;w
Wat voor grafische kaart heb je , heb zelf ook nog de random crashes , ook een paar gehad met MS Flight intussen dus kan misschien ook aan de ATI/AMD drivers liggen .
Ik heb het meestal wanneer het rustiger wordt in de sessie , kan zijn dat mn grafische kaart terugklokt en daarom vastloopt maar dat zou niet zo horen.

Ik ga vanavond ook voor de verandering ook eens mn geluidskaart drivers updaten kan ook zijn dat het daaraan ligt aangezien ze het geluid ook nogal veranderd hebben.
MS Flight gebruikt nl ook fmod , heb het bij iRacing uitgezet maar nog steeds problemen , misschien dat er iets bij de surround berekeningen verkeerd gaat.

fwiw
http://members.iracing.co...list/1845429.page#4219066
Ze zijn met iets bezig , weet niet of dat van jou daar ook onder hoort.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Anders probeer je eens de nieuwste drivers van ATI als jullie een ATI kaart hebben:
http://support.amd.com/us...22precertifieddriver.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:17:
Vrij saaie race voor mij maar precies wat ik wilde :) Geen incs, 12e plek in top split. Nog een tijd lang Rafa Bordoy en Jesper Pedersen zitten achtervolgen, voor de stop kwam ik langzaam dichterbij (van 5 sec naar 1) maar na de stop vlogen ze er ineens vandoor, snap niet helemaal hoe dat kan. Jesper maakte sowieso iets van 7 seconden goed in de pits en was daarna ook echt een halve seconde per rondje sneller. Rafa spint echter in het laatste rondje in T1 waardoor ik hem alsnog voorbij was :)

Dik mazzel eerste ronde in T1 trouwens, ik startte weer eens helemaal achteraan en deed dus lekker rustig, zag iemand spinnen na T1 dus rustig kijken waar hij terecht komt. Op het laatste moment vliegt hij echter nog naar links waardoor ik aan m'n stuur moet trekken, spin en nog maar net de muur kan ontwijken. Dus moest omdraaien enzo en lag meteen 6 seconden achter :-(
Ja het was geen beste F1 zondag voor mij.
- 18.15: bump bij exit T1, wss omdat ik teveel bezig was met de spinnende auto een paar sec voor me
- 20.15: 4e plek in de 2e split
- 22:15: toch maar nog een race gedaan, rijd na 12 ronden o.i.d. te wijd bij laatste bocht en raak de muur, direct gepit, geen meatball, met zware auto achteraan rijden en na Nick's pitstop zat ik nog een seconde of 6 achter hem, maar ben dan weer zo hard aan het pushen dat ik teveel risico door T1 neem en weer een bump raak en rechts de muur in vlieg :(
- 00:15: 12 man race gejoined, weer hard pushen voor de pitstops en crash in T1

[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 05-03-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:05:
[...]

Ja het was geen beste F1 zondag voor mij.
- 18.15: bump bij exit T1, wss omdat ik teveel bezig was met de spinnende auto een paar sec voor me
- 20.15: 4e plek in de 2e split
- 22:15: toch maar nog een race gedaan, rijd na 12 ronden o.i.d. te wijd bij laatste bocht en raak de muur, direct gepit, geen meatball, met zware auto achteraan rijden en na Nick's pitstop zat ik nog een seconde of 6 achter hem, maar ben dan weer zo hard aan het pushen dat ik teveel risico door T1 neem en weer een bump raak en rechts de muur in vlieg :(
- 00:15: 12 man race gejoined, weer hard pushen voor de pitstops en crash in T1
Das inderdaad geen beste zondag :( Jammer man.
Overigens geloof ik dat je 3e was in die 2e split van kwart over 8, had de results bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ohja dat klopt, de leider had te weinig benzine mee en pitte nog in de laatste ronde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:05:
Anders probeer je eens de nieuwste drivers van ATI als jullie een ATI kaart hebben:
http://support.amd.com/us...22precertifieddriver.aspx
Dat soort normale ingrepen heb ik intussen al gehad (deze drivers staan er dan ook al op 1 van de eerste dingen die ik geprobeerd heb) , niets heeft gewerkt tot nog toe .

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Heb een nvidia 8800 GTS. Drivers heb ik gisteren geupdate van versie 27x.xx naar 29x.xx (juiste nummers weet ik niet) maar daarna niet meer geprobeerd (te laat).

Het vreemde is dat er niets te zien is in de event viewer en dat ik spa gewoon kan inladen voor een P, Q, R sessie maar eenmaal een R sessie niet lukt, dan geraak ik er echt niet meer binnen (2 x een half uur zitten proberen). 2u later opnieuw een R sessie willen joinen en dan lukt het weer wel... 8)7 dan even P sessie gedaan en kwartiertje voor de race van 23:00 niets gedaan. Dan als de race begint willen joinen en weeral hetzelfde.

Ik zou wel verwachten dat er hier of daar een logfile weggeschreven wordt of zo of dat er toch iets vermeld wordt in de event viewer. Dit is gewoon bagger.

Wanneer komt de volgende reeks nvidia kaarten uit? Indien 3 schermen niet ondersteund worden met 1 kaart dan wordt het opnieuw ATI... misschien zakt de ATI prijs wel een beetje als de nieuwe nvidia kaarten uitkomen.
Zal dan een nieuw systeempje worden maar had graag gewacht op de ivy bridge processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Fragbeestje schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:21:
...
Wanneer komt de volgende reeks nvidia kaarten uit? Indien 3 schermen niet ondersteund worden met 1 kaart dan wordt het opnieuw ATI... misschien zakt de ATI prijs wel een beetje als de nieuwe nvidia kaarten uitkomen.
Zal dan een nieuw systeempje worden maar had graag gewacht op de ivy bridge processoren.
volgende komt van hardforum.com

GK104 is ~350mm2, with 2GB, and 45% faster than a 580 (15-20% faster than a 7970). It will likely support multiple displays on a single board like AMD does with Eyefinity (surround and 3d surroud) without having to go sli, and will be capable of 3 and 4-way sli. Will be interesting to see the GK104 go head-to-head with the super-overclocked HD7970's in the 1200-1300mhz range.

ook zal de kaart een release hebben over 3-4 weken (hopelijk klopt dit , must buy then) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

Fuelke

Forza Ferrari

Fragbeestje schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:31:
Nu wil ik joinen en het laadscherm voor spa komt erop, balkje beweegt een tijd en na een minuut of zo gaat het venster gewoon dicht en zit ik opnieuw naar de site te gapen....
Laat me raden, was de warm-up al voorbij toen je wou joinen ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Nope, vanaf dat de knop groen wordt join ik. Tegen dat de warmup voorbij is heb ik dan al 3 keer proberen te connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb het namelijk een paar keer gehad, de eerste keer proberen connecten, tegen dat ie klaar was met laden boem zomaar naar desktop en daarna niet meer kunnen joinen. De sessies nadien ging het wel steeds goed. Gemeenschappelijke factor was steeds dat de warmup al voorbij was tegen dat ie naar de desktop knalde. Als ik me niet vergis was er ook een thread over op het iRacing forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Lijkt een beetje op het probleem, maar de eerste keer dat het voor viel was de warmup nog niet langer dan 1 minuut bezig.

De 2e keer werd de knop groen en dan gejoind.

Wat ik ook vreemd vond was dat nadat de sessie gestart werd, ik eerst nog een Staging tijd kreeg van 1 minuut vooraleer de knop groen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mail anders dit ook eens aan iracing-support. Misschien is het een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Los van het feit dat je niet kan racen, verlies je volgens mij ook nog eens iRating wegens het inschrijven maar niet aan de start verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Da's een van de eerste stappen die ik ondernomen heb :9
Maar ik verwacht er niet snel een antwoord op.

Zal deze avond nog maar een paar races proberen te joinen met die nieuwe nvidia drivers.

Had gisteren alle andere pc's en apparaten die op het netwerk hangen uitgeschakeld om lokale netproblemen uit te sluiten. Koeling op max gezwierd en de race van 21:00 ging perfect. De race van 23:00 ging dan weer niet. Kan er niet echt een conclusie uit trekken. Ook de koeling op max zetten maakt normaal niets uit. Koeler van 8800 GTS staat op auto en die begint nooit harder te blazen.

Andere software misschien... maar het enige dat op de pc staat is iRacing, Tradingpaints (altijd afgesloten voor ik begin te racen) en die Atlas software.

Enige dat nu overeenkomt bij de races die niet lukken is dat ik meer dan 20 minuten vooraf reeds ingeschreven was voor de race, en de race ertussen die wel ging slechts een paar minuten van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je zou support kunnen mailen, misschien dat je zelfs je iRating terug krijgt. Normaal doen ze dat niet (omdat jou verloren iRating iemand anders z'n winst is), maar als je niet aan de start verschijnt telt je iRating volgens mij niet mee in de SOF berekening, dus volgens mij geldt dat in dit geval niet helemaal... Ik weet niet precies hoe het in detail zit, maar heb laatst toevallig eens zitten kijken hoe de SOF berekend wordt, en hoewel niemand het precies lijkt te weten heb ik wel een aantal keer gelezen dat alleen mensen die starten meetellen. Soms tellen mensen die in T1 eruit crashen niet eens (lijkt aan de track te liggen, misschien is de pit exit bepalend oid). Hoe dat nou precies werkt, geen idee... Want als jou iRating niet in de SOF meetelt dan wint niemand punten van jou denk ik? Maar je verliest wel punten... En dat zou weer niet kloppen want iRating is altijd gemiddeld 1600 (wat iemand verliest wordt door alle andere rijders gewonnen)... Nou ja, is het proberen waard 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor de enkelen die oval racen doen, vanavond is er van 9 tot 11 oefen sessie voor de Silverado op Bristol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zal ik de training van vanavond ook afsluiten met een Q van 30 minuten en een race van 30 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daar zijn er te weinig mensen voor en ik ben de enige Corvette :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ben er vanavond niet bij. Ben te laat thuis en pak liever dan nog ff de Trucks op Bristol practise mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's waar Niel. Wordt dus gewoon 2 uurtjes trainen.
Jammer DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:10:
Zal ik de training van vanavond ook afsluiten met een Q van 30 minuten en een race van 30 minuten?
Zoals Niel zegt lijkt me dat ook geen goed plan omdat het multiclass is, per class zijn er meestal maar een handjevol auto's dus dat is niet echt leuk dan.

Ik ben nog steeds ziek (erger dan gisteren) dus ik wacht even af of ik er bij ben, maar zo ja dan neem ik weer eens de HPD denk ik. Vorig seizoen vond ik die zo heerlijk rijden op laguna seca, high downforce past veel beter bij die auto vind ik. Ook lijkt me de Ford wat lastiger vooral met een zieke kop :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
JoepW schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:29:
Da's waar Niel. Wordt dus gewoon 2 uurtjes trainen.
Jammer DD.
Jammer, maakt toch niet uit verder als je de enige bent, gebruik je de race gewoon als practice voor je banden etc, of gewoon als practice! Unlimited en klaar

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik oefen altijd al op maandag op race runs, want ik wil eerst de baan leren kennen. Het heeft nooit zin om in een nieuwe auto/baan combinatie meteen snel te willen gaan. Dan eindig je alleen in de grindbak.

Ik probeer meestal 10-20 rondjes te rijden en oefen eigenlijk altijd met race fuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Woahh Frank! Indy op Spa deze week!

Wie nog meer?

[ Voor 19% gewijzigd door Ruud Mulders op 05-03-2012 22:19 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Optimal weer eens 0.7 sneller dan best time in de HPD... Frustrerend, kreeg maar geen rondje aan elkaar. Als ik weer beter ben moet ik er een 11.8-9 oid makkelijk uit kunnen halen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kreeg net in de HPD geen rondje voor elkaar. Laguna heeft me nooit gelegen.
En het circuit van de DP is echt triest. Indy Bike! Gepruts op de vierkant mm met een auto die de ruimte moet hebben.....

Indy op Spa lijkt me wel fun.

Ik denk dat ik me toch wat meer op low of non-downforce auto's ga concentreren. Dat past toch meer bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben vandaag (zoals waarschijnlijk al gezien) en morgen niet aanwezig.

En Joep, ik ben het met je eens over de baankeuzes in de dp....Slaat nergens op.
Ik ga proberen de Indy fixed te rijden, die was de afgelopen weken erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:

En het circuit van de DP is echt triest. Indy Bike! Gepruts op de vierkant mm met een auto die de ruimte moet hebben.....
Ja het komt omdat ze daar dus ook in het echt rijden en er bij het kiezen van de circuits veel mensen zijn die het zo dicht bij de echte series willen houden.

http://www.grand-am.com/s...ent.cfm?series=r&eid=3454

Misschien moeten we maar is met zen allen ons gaan bemoeien met seizoen 3 en 4 verkiezingen kwa tracks. Word altijd op iracing forum gedaan in de volgende sectie:

http://members.iracing.com/jforum/forums/show/2711.page

Er is al een premium serie voor de grand AM die het schema van de tracks van de echte serie volgt dus kan van mij best wel wat andere banen in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo... Terug naar P11 in Divisie3. Eerder deze avond P10 in de Skip door een fout in de laaste bocht overgecorrigeerd, toen beet ie terug, en knalde hij de andere kant op... daarna rechtdoor de muur in waar ik vast kwam te zitten... Zat niks anders op dan towen, en hupsa weg race... schamele 46 punten ofzo nog, en een flinke duikeling in het classement (was de 3e race, waarvan de eerste nog erger was, en de 2e 110 punten)
Uiteindelijk toch maar besloten om nog de 22:45 mee te pakken... En maar goed ook.
Goeie start, van P8 naar P5. Aantal rondes alleen gereden, totdat vrij dicht voor me iemand de pits uit kwam, ik even de concentratie kwijt was, en niet fatsoenlijk remde voor T1, met een spin als gevolg. Niks geraakt, maar nog net op P8 aan kunnen sluiten. Voor me viel nog iemand uit, en ik liep gestaag in op P5 en P6 die met elkaar in gevecht waren. Toen ik op zo'n 1.5s zat maakte er een een fout in T3, en die kon ik dus zonder problemen voorbij. Tussen P5 en mij zat nog een achterblijver, maar die ging super aan de kant op het rechte stuk toen ik dichterbij kwam. Met nog 2 laps te gaan kwam P5 slecht uit de laatste bocht, en kon ik hem ernaast duwen in T1, en zonder problemen P5 over nemen... P4 was al veel te ver weg, en misschien zonder spin had ik daar nog voor kunnen vechten, maar ik ben erg blij met mn P5 in de Top Split met een SOF van 2464. Het leverde in ieder geval 112 punten op. +53IR en nog .04 SR :)
Woensdag wellicht nog de premier series rijden op LPR met de Skip, en dan op naar Mosport... HEEERLIJK :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo net nog ff een practise sessie op Indy Moto gedaan. Man wat een mickey mouse baan zo. Was ff wennen zo de andere kant op te rijden. Maar al die haakse bochten maakt het maar een vreemd baantje. Geef mij de F1 versie maar.
Uit eindelijk toch nog wel een goeie tijd kunnen rijden volgens mij. Het is te doen. ree uit eindelijk een 1.34.8 maar denk dat ik wel een 1.34 laag of misschien zelfs een 1.33 hoog kan klokken.

Gebruik trouwens Joeps Watkins setup met alleen aangepaste gears. Werkt hier best goed. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

RuudjeM schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:18:
Woahh Frank! Indy op Spa deze week!

Wie nog meer?
Indy @ Spa lijkt me wel vet. Gaan we zeker proberen.
Rijden Fixed en Open beide op Spa? Want dan moet ik ook even een open setup zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Laguna Seca wordt een hele opgave voor mij. In elk racespel dat ik vroeger gespeeld heb vond ik het een hele leuke track. In iRacing heb ik er een hekel aan, waarschijnlijk iets te realistisch >:)

Gisteren maar een paar rondjes gereden maar dat komt wel goed.

Heb ook m'n problemen opgelost met iRacing :
Kon wel connecteren maar ging ontzettend traag. Schokte harder dan een epilepsiepatiënt op een stroboscooptentoonstelling. Even eruit gegaan en opnieuw geconnecteerd maar floepte er weer uit naar de browser. Test sessie ingeladen (op Spa), GFX settings op het laagste gezet en toen kon ik wel connecteren.
Paar rondjes gereden en heel wat rempunten gemist omdat m'n rempunten blijkbaar iets te afhankelijk zijn van grafische toestanden :+

Dan voor de volgende race gfx iets hoger gezet en opnieuw geprobeerd. Weer geen connectie. Centripetal Circuit ingeladen en nog wat zaken uitgevinkt en ik kon nog net op tijd joinen om de race mee te doen.

Vind het wel vreemd, heb nog in een week 13 sessie met 60 wagens op Spa gereden en al meerdere malen multiclass racing gedaan op Spa en nu in een keer kan ik niet meer connecteren ook al heb ik mijn settings niet gewijzigd sinds het begin dat ik iracing speel.

Heb voorgesteld om dit probleem op te nemen in de FAQ en gevraagd of er iets aan die resultaten gedaan kan worden. Toch behoorlijk wat irating en punten kwijtgespeeld. Zal wel een dikke njet worden maar een nee heb je en een njet kan je krijgen... of zoiets.

Toch nog 3 wins kunnen behalen deze week op Spa, maar toch wel wat punten laten liggen door die connectie problemen en dus m'n eerste plaats kwijtgespeeld in Div 3.

Eerste 2 wins was wel te verwachten aangezien ik wel veel sneller was en door die problemen in een lagere split kwam. De laatste race (23:00) wist ik al dat het wel eens spannend kon worden door naar de grid te kijken. Kon na een paar rondjes toch voorbij Joeri geraken door een mooie actie in T1. Enkele ronden later passeerde Dariusz Joeri nog door 2 wide te willen gaan in de Raidillon en kwam Dariusz toch tot op een kleine 2 seconden dichterbij gekropen. Tandje bijgestoken en iets meer aandacht geschonken aan het laten passeren van de HPD's en m'n voorsprong terug kunnen uitbouwen tot een 4 a 5 seconden tot aan de finish! (trouwens met 0 inc) _/-\o_

Bij de HPD's konden Roderick en Paul nog de 2e en 3e plek inpalmen. Vond het een hele grave race!

Pagina: 1 ... 97 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.