iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.201 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Heb m'n site weer klein beetje aangepast, je kunt nu bij een setup aangeven voor welk seizoen het gemaakt is (bijv S1 2012) en daar ook op filteren in de lijst :)

Korte gebruiksaanwijzing:

Setups zoeken
Gebruik de filters om de setups te zoeken die je nodig hebt. Kies bij Track en Auto welke track en auto je gebruikt. Bij Oval kun je verder specificeren of je alleen ovals (Ja), alleen road (Nee) of beide (Alle) wil zien. Bij auto kun je aangeven of je alleen setups voor het NTM (Ja), alleen voor OTM (Nee) of beide (Alle) wil zien. NTM is niet zo belangrijk meer aangezien je nu ook op seizoen en jaar kan filteren. Klik op 'Huidig' om het huidige seizoen te selecteren (te veranderen door admins, ik en Joep).
Bij Gemaakt door kun je een (deel van) een naam invoeren. Via de Zoek knop kun je een gebruiker selecteren, maar je kunt ook een naam opgeven van iemand die geen gebruiker is (ik heb twee setups van Jacob Nielsen bijvoorbeeld erop gezet). Ten slotte kun je bij Type nog filteren op race of qualificatie setup (of beide).

Setup uploaden
Heel simpel: kies de juiste auto en track. Geef daarna eventueel een track config op (bijv 'short', hier kun je niet op filteren maar wordt wel in de lijst getoond) en vink Oval aan als het om een oval setup gaat.
Kies dan het seizoen (standaard wordt het huidige seizoen gekozen) en vink aan of het om een auto met NTM gaat (ja, dat zou vanzelf moeten kunnen op basis van auto+seizoen, maar ben te lui om uit te zoeken welke auto vanaf wanneer NTM heeft).
Kies dan of het om een race of Q setup gaat.
Type de naam van de maker (of kies uit de lijst van gebruikers als het om een van ons gaat) en geef een korte omschrijving op (geen hele verhalen aub) als dat nodig is (waar heb je hem vandaan bijv).
Vergeet ook niet het setup bestand te selecteren (.sto bestand, geen zips).

Je kan later je eigen setups verwijderen of aanpassen (icoontjes aan de linkerkant van de lijst). Als je een setup aanpast moet je opnieuw het bestand selecteren, de oude wordt van de server verwijderd.

De naam van je setup kan een viertal willekeurige tekens aangeplakt krijgen na het uploaden, let er maar niet op, is voor mij de makkelijkste manier om er voor te zorgen dat setups elkaar niet overschrijven.

Een ding wat ik nog wil inbouwen: mogelijkheid om meerdere setups in de lijst aan te vinken en in een keer (via 1 link) door te linken naar iemand anders (bijv hier op het forum). Zo zou iemand al zijn eigen setups kunnen zoeken en met 1 link aan iedereen kunnen sharen :)

Ik denk dat het dat is ongeveer... Eens kijken of het handig in gebruik is :+

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 23:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Poeh das een hele lijst. ;) Ziet er goed uit.

Een vraagje:
Bij naam maker kan je dan ook aangeven dat je bv een setup van iemand aangepast hebt. Zodat de originele maker ook credits krijgt. Vaak pas ik setups ligt aan. :) Njaah kan natuurlijk altijd nog in de beschrijving worden vermeld. :)

Trouwens over de Riley DP practise van vanavond. Is het misschien een idee om een 35 min. race in de sessie te stoppen. Weet dat een aantal mensen 70 minuten erg lang vinden en dan oefenen die niet voor niks. En ook wel een test voor degene die gaan racen voor het fuel gebruik aangezien 35 minuten de helft is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk id. Ik ben voor ;)
En Q over 4 rondjes doen? (dat gaat niet)

[ Voor 49% gewijzigd door JoepW op 28-02-2012 06:54 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

Maar goed dat ik geen livestream heb gevonden voor de iPad voor de Daytona 500, want ze moeten nog 3 rondjes *(onder yellow). Dus dan had ik helemaal niet geslapen

Maar ik heb wel wat gemist, zoals 2 multi-car wrecks, en Montoya die tegen een baan-droog-wagen spint tijdens een caution :+ (link: http://www.nascar.com/vid...day-high-eight/index.html )

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-02-2012 06:55 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik stel voor vanavond met de DP op Watkins:
P: 60 minuten
Q: 25 minuten
R: 35 minuten

Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 06:55:

Doen?
Waarom niet :)
Ik ga er even vanuit dat ik erbij ben, maar de vriendin is beetje ziekjes, dus zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
done.
Grrrrr. technisch probleem bij iRacing. Kan geen NL server selecteren.
Moet er even aan denken om later vandaag dat weer in proberen te stellen op NL.

[ Voor 95% gewijzigd door JoepW op 28-02-2012 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
enchion schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:58:
@BM ik weet dat het al enigszins aangenomen is dat Stefan niet netjes rijdt , maar ik vind vhet van beide situaties wel meevallen .

Jij rijdt nl nogal onduidelijke lijnen voor hem, in de eerste verdedig je je lijn niet (door bv een beetje dreigend naar rechts te komen) zodat hij weet dat je van plan bent hem niet zomaar ervoorbij te laten , hij liet daarbij meer dan een auto breedte links over bij cornerexit aangezien de snelleren daar allemaal over het gras gaan.
Ik zag Stefan aankomen, het was ook volledig niet mijn bedoeling die plek te verdedigen, dan had ik namelijk het gat aan de binnenkant wel dicht gegooit. Ik liet juist wat ruimte vrij zodat ie er nog voorbij kon. Wat imho ook prima kon als ie niet zo ongecontroleerd over de binnenkant van de curbs zou gaan. Ik wil mensen best ruimte geven (wat ik hier imho gewoon doe), maar ik ga mijn plekken ook niet vrijwillig afgeven.
Dat de snelleren over het gras gaan vind ik prima, maar je kunt niet verwachten dat je normale lijnen kunt rijden op het moment dat je met iemand in gevecht bent.
Bij de tweede creeer je eigenlijk een ziekenhuis situatie door helemaal aan de binnenkant van de bocht te kleven en dus geen exit speed meer over te houden , hij liet ruimte (remde eerder) om de bocht goed uit te kunnen nemen (wat normaal is) en kwam ineens op jouw bumper omdat je bijna stilstond.
(je had gewoon toen hij ruimte liet terug kunnen gaan naar links om de bocht op normale snelheid te nemen.)
Wat doe ik in godsnaam verkeerd? :? Ik heb een langzamere auto, dus ik pak de binnenkant van de bocht. Het rechte stuk daarvoor snijd ik niemand af, en pak ik gewoon een constante lijn naar de rechterkant van de baan, en daar blijf ik ook. Stefan zit nergens volledig naast me. Dat ik vervolgens de bocht niet al te snel neem lijkt me logisch, dat kan met die lijn ook niet. Maar ook daarna doe ik imho geen rare dingen en laat mijn auto (niet heel vreemd imho) naar buiten lopen. Stefan probeerd ook de buitenkant te pakken en doet nieteens moeite om nog te remmen als duidelijk is dat dat niet gaat werken.
Dus vind ik het eigenlijk geen protest waard.
Dat mag :)
(daarbij genomen dat ik ook moeite had met jou in de eerste race , je verdedigd niet echt op een gangbare manier ik vind jou dus eigenlijk eerder raar dan hem)
Die actie in in T1 van L2 in de 1e race was inderdaad niet heel netjes van me, daar verkeek ik me een beetje op jouw positie tov mijn auto. Nogmaals mijn excuses daarvoor.
Vind dat die virtual mirror een knap vertekend beeld van de werkelijkheid geeft...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
DutchDevil79 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 06:34:
Poeh das een hele lijst. ;) Ziet er goed uit.

Een vraagje:
Bij naam maker kan je dan ook aangeven dat je bv een setup van iemand aangepast hebt. Zodat de originele maker ook credits krijgt. Vaak pas ik setups ligt aan. :) Njaah kan natuurlijk altijd nog in de beschrijving worden vermeld. :)

Trouwens over de Riley DP practise van vanavond. Is het misschien een idee om een 35 min. race in de sessie te stoppen. Weet dat een aantal mensen 70 minuten erg lang vinden en dan oefenen die niet voor niks. En ook wel een test voor degene die gaan racen voor het fuel gebruik aangezien 35 minuten de helft is.
Ik kan vanavond niet racen ga sporten. (kwestie van niet te vet te worden en de G-krachten nog aan te kunnen bij het simracen :+ ) robbert kan je zeker jou setup uploaden die bevalt me wel :p (moet ik enkel nog wat spelen met rembalans)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Goed trainen dan. ;) Komende Zondag zal je dat nodig hebben als je de premium Grand AM wil rijden. Die gaat dit weekend van start met een race op Daytona van 144 minuten. :P

@ setup:
Heb je het nu over de Ford GT setup van gister avond? Of die Riley van Infineon? Denk namelijk dat de Infineon setup wel wat aangepast moet worden voor Watkins. Is toch een compleet andere baan. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:03:
Goed trainen dan. ;) Komende Zondag zal je dat nodig hebben als je de premium Grand AM wil rijden. Die gaat dit weekend van start met een race op Daytona van 144 minuten. :P

@ setup:
Heb je het nu over de Ford GT setup van gister avond? Of die Riley van Infineon? Denk namelijk dat de Infineon setup wel wat aangepast moet worden voor Watkins. Is toch een compleet andere baan. :)
de setup die je vanavond gaat maken :p rij enkel DP official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

dabelg schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:04:
[...]

de setup die je vanavond gaat maken :p rij enkel DP official.
Ik zal vanavond is kijken. Meestal gebruik ik ook andere setups en pas ze wat aan. Die van Infineon was ook 80% werk van iemand van het forum (ben zen naam vergeten :$ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het een beetje jammer dat DP nu alweer op Watkins rijdt, al is het nu een andere layout als week 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:46:
Ik vind het een beetje jammer dat DP nu alweer op Watkins rijdt, al is het nu een andere layout als week 1...
ja de boot layout :p jummie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Montoya tijdens de Daytona 500. Zorgde voor maar 2 uur en 5 minuten vertraging ofzo :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tB3IcGqe50k]

Hij raakt volgens mij de natte lijn (in een poging afstand te houden tot die trucks) en omdat die lijn natuurlijk nog zeiknat is, gaat ie eraf :9 Het ziet er mega-knullig uit in ieder geval..

[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-02-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:57:
Montoya tijdens de Daytona 500. Zorgde voor maar 2 uur en 5 minuten vertraging ofzo :+
[video]
Wat een idioot is het ook eigenlijk...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Voor de DP op Watkins Glen vind ik het eigenlijk niet zo erg. Hoe meer ik op deze track rij, hoe leuker ik'm vind!

ivm Montoya, denk niet dat ie er veel aan kon doen deze keer. Er blijkt iets stuk te gaan rechts vooraan aan z'n wagen. Maar het blijft een raar figuur :D

In 2011 toch een stuk of 15 races kunnen bekijken en hij rijdt nu niet echt mee om te winnen eigenlijk.
Meestal is hij wel goed bezig in het begin van de race, maar naargelang de race vordert zakt ie steeds verder weg. Hoe meer hij aanpast hoe slechter hij rondkomt. Of tijdens de laatste run begint hij te hevig om direct vooraan te zitten en vernielt hij z'n banden zodat hij de laatste ronden niet mee kan voor de overwinning...

Weet niet van wanneer het is maar dat stukje dat hij tegen die camera loopt, bijna begint te wenen en dan aggressief wordt tov de cameraman is hilarisch _/-\o_

Ga proberen dit jaar toch alle races te volgen maar ben nogal afhankelijk van mensen die de races posten op sharing sites, waardoor ik meestal pas enkele dagen of een week later de race kan bekijken. Wil wel Motors TV pakket nemen maar da's blijkbaar enkel de Nationwide series. Had overlaatst (hier misschien) toch iets gelezen dat ze misschien de sprint cup ook gingen uitzenden? Of is er iemand die me naar een goeie locatie kan sturen waar ik deze in goede kwaliteit ergens kan afhalen?

[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 28-02-2012 10:30 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 06:55:

Doen?
+1 kan zijn dat ik enkel practice doe of wel enkel de race .... hangt van de wederhelft af deze avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik stel voor iets minder lange race, kan dat ook? Ik heb meestal wel 2 uur nodig voor ik een goeie setup heb waar ik mee rond kom, in een uurtje lukt me dat niet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die Quali is toch ook practice! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

En 35 minuten is zo handig met fuel calculatie voor de race van 70 minuten. Zie de race gewoon als veredelde practise.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja want we hebben ook nog unlimited fast-repairs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Zojuist mijn nieuwe Clubsport pedals uitgepakt, ziet er goed uit !
En nu maar oefenen en wennen aan de nieuwe feel (kom van standaard g25 pedals)

Aan de andere csp owners : gebruiken jullie de plugin voor dat rem motortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jubby schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:30:

Jep, hoewel hij volgens mij niet he-le-maal accuraat is vind ik het wel prettig :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg

gebruik hem ook maar bij de auto's met NTM klopt de lock echt niet. de dp bv zet ik het niet aan zit zoveel verschil tussen software en wat er onscreen gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:05

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:57:
[video]

Hij raakt volgens mij de natte lijn (in een poging afstand te houden tot die trucks) en omdat die lijn natuurlijk nog zeiknat is, gaat ie eraf :9 Het ziet er mega-knullig uit in ieder geval..
@ hoogie en bm, ho ho ho montoya kan er niet aan doen. Er brak iets aan de achterkant waardoor de auto in de slip raakte. Er was helemaal geen natte lijn. Zijn teammate ging ook op een ongeveer dezelfde manier er af.

@fragbeestje, er is niets mis met de Nationwide. Die races zijn meestal veel spektaculairder dan de Sprint Cup races omdat ze korter zijn. En er rijden ook een paar Cup coureurs mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:12:
[...]

@ hoogie en bm, ho ho ho montoya kan er niet aan doen. Er brak iets aan de achterkant waardoor de auto in de slip raakte. Er was helemaal geen natte lijn. Zijn teammate ging ook op een ongeveer dezelfde manier er af.

@fragbeestje, er is niets mis met de Nationwide. Die races zijn meestal veel spektaculairder dan de Sprint Cup races omdat ze korter zijn. En er rijden ook een paar Cup coureurs mee.
Ik las het later inderdaad. Ik oordeelde toen ik dat zei op basis van wat ik zag, en daarbij leek het alsof de lijn nat was o.i.d.
Neemt niet weg dat het er knullig uitzien :+ Montoya is verder normaal best een aardige coureur, lekker beuken :) Heb geen idee of ie wat klaarspeelt in Nascar daarentegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-02-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Ja ik gebruik de plugin. Maar gebruik het als extra 'alarm', want belangrijkste blijft geluid en gevoel in stuur met scherm gebeurtenissen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Montoya is een middenmoter. Alleen op road courses is hij vooraan te vinden. Ik heb het idee dat hij dit meer voor zn plezier doet. Hij zei iig vaker dat hij veel meer plezier heeft dan in de F1.
Als je duwen en trekken wilt zien, moet je volgende week kijken want dan is Phoenix. Daar wordt er veel geduwt en pakken ze elkaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb de setup site weer beetje aangepast... Je kunt nu setups selecteren (met de checkbox links in de lijst) en rechtsboven op het linkje met aantal geselecteerde setups klikken om ze in een apart lijstje te zien. Je krijgt dan ook een url die je aan iemand kan geven om dat zelfde lijstje te zien.

Zo kan ik bijvoorbeeld mijn Spa setups voor de Ford van deze week sharen:
http://setups.iracing.nic...ViewSetups.aspx?ids=24,25

Stuk handiger dan iedereen zelf laten zoeken :)

Het werkt nog niet helemaal lekker, aantal geselecteerde setups klopt niet helemaal als je te snel klikt... maar das detail :+

Edit
En dan zul je net zien dat tweakers die { en } niet meer als url ziet en dit dus niet werkt tenzij je er zelf [ url] tags omheen gaat zetten... DOH! :F Even iets anders verzinnen dan maar :p

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 28-02-2012 15:24 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niellie41 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:24:
Montoya is een middenmoter. Alleen op road courses is hij vooraan te vinden. Ik heb het idee dat hij dit meer voor zn plezier doet. Hij zei iig vaker dat hij veel meer plezier heeft dan in de F1.
Als je duwen en trekken wilt zien, moet je volgende week kijken want dan is Phoenix. Daar wordt er veel geduwt en pakken ze elkaar terug.
Hopelijk op een leuker tijdstip .(waarschijnlijk wel in Phoenix zal het niet zo snel regenen (zandstorm zou kunnen tho :D ))

Ik heb gisteren tot 2 uur zitten kijken maar toen maar naar bed gegaan , gelukkig maar. :)

Hoop ook wel dat phoenix wat minder reclames heeft , omg wat veel.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Motorstv zendt de reclame niet uit. Je ziet dan gewoon nog de beelden van de race maar dan ff met zacht geluid.
Het is amerika, dus ik had wel verwacht dat er veel reclame zou zijn. Sommige waren echt grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Heb nog een klein stukje in m'n bed gekeken op m'n telefoon.
Zag nog wel Jeff Gordon z'n motor opblazen en wat later nog een auto fikken (wss Montoya dan), maar toen weer in slaap gevallen geloof ik.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Via welke site of welke zender kijken jullie dan naar nascar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Deze heb ik gebruikt staat trouwens meer dan alleen Nascar op ook bv vrijdag practice van de F1.
w w w . v i p b o x . t v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

en op tv MotorsTV voor Nationwide op zaterdag.

Op de site van NASCAR kan je 14 dagen gratis gebruik maken van Trackpass Scanner (daaran $5 p/m of $30 p/j). Met de Scanner kan je naar de radio communicatie luisteren van elke coureur en van de race officials. Echt gaaf om naar te luisteren. _/-\o_
Je hoort de spotter de hele tijd net als in iRacing en als er iets gebeurd gaan ze praten over de tactiek etc. Echt vet!

[ Voor 80% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hallo popjes;)

Even wat dingen uit de wereld helpen hoor....Montoya is absoluut een topper in de NASCAR maar heeft nogal vaak de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn waardoor hij in crashes verzeild raakt. Deze race bijvoorbeeld was hij met zijn teamgenoot een van de snelsten op de baan maar hadden ze gekozen om achteraan mee te rijden tot de laatste 30 ronden om uit de problemen te blijven; zijn auto had dan ook geen krasje tot 40 ronden voor het eind.

Het gevalletje blowdry-truck had niets met zijn kunnen te maken maar alles met een geblokkeert differentieel; vlak ervoor was hij al twee keer in de pits geweest om er naar te laten kijken en toen het gebeurde was hij samen met zijn spotter aan het kijken wat het probleem was aangezien ze in de pits geen oorzaak konden vinden voor de vibraties in de auto. Men is wel aan een soort van ramp ontsnapt aangezien er 800 liter kerosine in de tank zat en de boel gelukkig rustig is afgefikt en niet ontploft is.

Het is altijd zo jammer dat iedereen weet hoe het in elkaar zit en mensen aan de schandpaal nagelt. Enne....voor de hobby wil ik het ook wel doen hoor, overigens verdient Montoya in NASCAR tussen 10 en 15 miljoen dollar per jaar (de toppers pakken 25-30 miljoen).....haha....

Trouwens...de grote hoeveelheid reclame had ermee te maken dat de race naar maandagavond was verschoven en werd uitgezonden op prime time in plaats van "Monday night football"...Daar kijkt ongeveer heel Amerika naar en dus zit de programmering helemaal volgeboekt qua reclame (bij football zijn er normaal zoveel onderbrekingen dat de hoeveelheid reclame er prima inpast, helaas is het met de 500 nogal irritant want je mist van alles). Volgende week op Phoenix een stuk minder reclame!!

Overigens nog een stukje humor: Brad Keselowski is nogal into Twitter en had na de grote crash een speciale tweet voor zijn 80000 volgers: https://twitter.com/#!/ke...74327635093106688/photo/1

Hij had gewoon zijn iPhone in zijn overall zitten....LOL....toen men er op tv over begon te praten steeg zijn aantal volgers in twee uur naar ruim 200000.....hoezo kuddegedrag :D

[ Voor 14% gewijzigd door Ericjooo op 28-02-2012 16:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Meh, Montoya (en Ambrose) rijdt alleen vooraan in road races. Alleen in 2009 is JPM 8e geëindigd in het kampioenschap. Alle andere jaren 17e of (veel) lager. Sinds 2006 heeft hij maar 3 overwinningen in NSCS en NNW samen en alleen maar road courses: Mexico City, Infineon en Watkins Glen.
JPM is imo echt geen echte topper in NSCS.
Ik vind hem wel echt een gave vent en hoop dat hij snel weer wat wint.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ach, er staan nog vele toppers achter hem elk jaar enne.....zowel Montoya als Ambrose gaan dit jaar hun eerste oval-race winnen....Zelfs Dale Earnhardt jr. staat al 130 races droog!! Winnen is niet zo simpel met 43 man op de baan!! Maargoed, ik ben een weekje weg dus we kunnen weer on-topic!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:51:
Ach, er staan nog vele toppers achter hem elk jaar enne.....zowel Montoya als Ambrose gaan dit jaar hun eerste oval-race winnen....Zelfs Dale Earnhart jr. staat al 130 races droog!! Winnen is niet zo simpel met 43 man op de baan die bijna allemaal kunnen winnen!! Maargoed, ik ben een weekje weg dus we kunnen weer on-topic!!!
fixed that for you ;)
Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar inderdaad en dan is het nog belangrijker dat je er op de juiste momenten bent.

Even kijken wanneer ik met de Corvette op Spa ga rijden. Donderdag ga ik niet redden, denk ik :(

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om 20:30 gaan we lekker de DP uitlaten op Watkins Glen Boot. Het programma is wat afwijkend:
Vrije training: 20:30 - 21:30 (60 uur)
Kwalificatie: 21:30 - 21:55 (25 minuten)
Race: 21:55 - 22:30 (35 minuten)
Of anders gezegd: 85 minuten vrije training ;) en een halve race.

Het wachtwoord: gotprac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik dacht, doe gek, doe SM mee van half 8. Setup van Oulton (ultra-high-downforce) op Mid-Ohio.
http://members.iracing.co...onid=5096752&custid=61620

Gewoon 4e :+ (eigenlijk 6e maar 2 man voor me ramden elkaar van de baan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
fitness gaat ni door is morgen of donderdag ze zijn gesloten door omstandigheden :p

heb al een 1.40.3 staan en de gebroeders lacombe hebben al een 1.39.06

[ Voor 30% gewijzigd door dabelg op 28-02-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ik kom er zo aan.....
(Netjes Frank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:29:
ik kom er zo aan.....
(Netjes Frank)
Kom seffens vriendin wil eerst quality time :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even paar rondjes HPD gereden. Fixed set is drama, misschien aan te wennen maar ik heb er geen geldig rondje mee gezet. Setup van Rocco gekregen (MDF) en eerste rondje een 2:05.6. Hij reed zelf een 2:03.4 oid, wel even een verschil met de tijden die ik gisteren zag (2:06 laag of 2:07 zelfs?) :|

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Dat was een lollige race :P

Leuk "gevecht" gehad met Koen (hij was beduidend sneller maar kwam er niet langs a la Trulli :P), helaas moest ik dus lossen toen hij eenmaal voorbij was, daarna nog Joep op de huid gezeten maar in de laatste ronde hing ik hem snoeihard in de banden ("you've got wheel damage") en was het over en uit. Hoge 1.40-er gereden in quali, niet heel slecht aangezien ik nog nooit met deze auto op deze baan had gereden.

Oh ja, alles grafische details op maximum, niet onder de 60 FPS geweest met 3 schermen, CPU load maximaal 45% 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja ik moet die 6990 maar eens verpatsen en een single GPU kaart kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Was leuk, kon best leuk bijblijven in de top 4 (achteraan), helaas spin ik in ronde 2 of 3 ergens waar ik nog nooit rond ben gegaan waardoor ik teveel corrigeer en de muur in beuk. Nieuwe auto gehaald en 90% van de race alleen gereden. Paul kwam nog net voor me de pits uit maar een ronde later hing hij hem ook weer in de muur. Toen geprobeerd Joep en Arfman bij te halen (~10sec) wat uiteindelijk lukte door een foutje van Joep (denk ik). Nog leuk gevochten met Arfman, valt me op dat dat toch best makkelijk gaat in deze auto om er netjes naast te gaan zitten :)

Maar weet zeker dat me in een race dit ook zou gebeuren, na 5 minuten rij ik alleen rond en dat hou ik geen 80 min vol...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Was erg leuk vandaag, en ik was verrast met mijn eigen pace... Ben blij dat ik robbert bij kon houden, alleen jammer van de spin, en dat ik Sebastian daarbij raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:07:
Was erg leuk vandaag, en ik was verrast met mijn eigen pace... Ben blij dat ik robbert bij kon houden, alleen jammer van de spin, en dat ik Sebastian daarbij raak.
Je moet gewoon op je beurt wachten.
En achteraan de rij aansluiten. (8>

Maarja , heb gemerkt dat mn setup prima is en weinig of geen aanpassingen nodig heeft , dus practice race was toch succesvol , wmb altijd een practice race , weet je nl ook meteen of er op langere termijn iets van klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het ook een prima idee om elke week een race te doen (misschien niet in de proto&gt omdat per class maar weinig mensen zijn meestal). Wel zou ik het iets korter doen. 10 min Q en 25 min R misschien?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 23:17:
[...]

Je moet gewoon op je beurt wachten.
En achteraan de rij aansluiten. (8>

Maarja , heb gemerkt dat mn setup prima is en weinig of geen aanpassingen nodig heeft , dus practice race was toch succesvol , wmb altijd een practice race , weet je nl ook meteen of er op langere termijn iets van klopt.
Ik stond voor mijn gevoel erg ver aan de binnenkant, en ging er in de haast vanuit dat niemand binnendoor zou proberen en dat ik daar dus aan de kant kon gaan / kon draaien. Sorry daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

vind het nogsteeds jammer dat je in de hosted sessies alle content moet hebben. Heb bv wel de HPD maar geen GT, Vette of Riley. Kan dus het hele seizoen niet meedoen. Mja, zit op dit moment toch al moeilijk wat tijd betreft. Heb maandag de SM al laten lopen omdat ik doodop was, en vandaag geen zin.
Misschien morgen eens de Skip op LRP rijden, maar eigenlijk haat ik dat circuit.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind het ook wel leuk om geregeld een skip race te doen op een doordeweekse avond met de gotters...... id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:40:
Dat was een lollige race :P

Leuk "gevecht" gehad met Koen (hij was beduidend sneller maar kwam er niet langs a la Trulli :P), helaas moest ik dus lossen toen hij eenmaal voorbij was, daarna nog Joep op de huid gezeten maar in de laatste ronde hing ik hem snoeihard in de banden ("you've got wheel damage") en was het over en uit. Hoge 1.40-er gereden in quali, niet heel slecht aangezien ik nog nooit met deze auto op deze baan had gereden.

Oh ja, alles grafische details op maximum, niet onder de 60 FPS geweest met 3 schermen, CPU load maximaal 45% 8)
Welke kaart heb je ? Zoek dat dus ook
@race kon vrij goed mee maar ben in busstop 0,5 sec trager dan cub versie .

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 28-02-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Was echt een leuke sessie! heb mezelf wel bijna 2 rondes aan het uitlachen geweest omdat ik in de spiegel Frank in het oog aan het houden was en daardoor het eerste bordje aan de linkerkant gemist had en dus veel te laat rem voor de busstop _O-
Daarna Arfman een tijd zitten belagen en in T1 een keer in de fout gegaan waardoor hij rond ging. Toch maar netjes gewacht zodat ik opnieuw kon bumperkleven. Toch er voorbij geraakt en dan wou ik naar aaikman en dabelg toerijden maar heel de tijd te hard pushen en kwam daardoor amper dichter. Dan nog eens geprobeerd om de busstop zijdelings door te komen met een tow van 2 minuten en een half tot gevolg. Toch nog wat degelijke rondjes kunnen rijden naar het einde toe. Best tevreden over m'n rondetijden.

Arfman, wat zijn je pc specs? Mijn pc is aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was zeer vermakelijk ja. En moeten we houden zo in de Riley elke Dinsdag een race van 30 minuten. Zoals andere al zeggen je traint dan meteen je setup op een langere run en het is ook nog eens fun. :)

Ging gister iig lekker. Had redelijk snel al een comfortabele setup waar ik goed mee overweg kon. En in de practise ook een 1.39 gereden. In qualy jammer genoeg net niet doordat ik geen cleane lap gereden kreeg. Wel nog de aanpassingen van Joep getest en voelde ook goed aan. Niet heel veel verschil maar gezien men slijtage iets minder leek met Joep zen setup deze setup ook maar voor de race gebruikt.
Race dus gestart vanaf P3 achter Frank en Koen. Eerste paar rondjes lekker de boot afgehouden en Koen en Frank laten vechten. Koen maakte daarna dus dat foutje en toen was de jacht geopend op Frank. Merkte dat ik op sommige gedeeltes van de baan wel iets sneller was dan Frank (vooral laatste gedeelte) maar scheelde niet veel. Wel af en toe wat vroeger geremd voor de chicane om niet er samen af te glijden. Kon wel wat kleine spelde prikjes uitdelen maar Frank hielt zen hoofd koel en het was dus wachten op een foutje. Die kwam er dus ook en kon Frank gelukkig nog net missen en ree daarna vrij makkelijk naar de overwinning. En de race uitgereden zonder een inc op te lopen. :) :) En de pace was ook goed volgens mij met rondjes constant in de 1.41.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat foutje was dom, ik had em gewoon moeten laten rollen ipv net beetje bijremmen |:(

Maarja, dat gaf me wel de mogelijkheid om te kijken wat er echt in zat, en dat was niet heel veel meer. Zodra ik iets harder pushte waren binnen een ronde mijn banden te heet, en moest ik 2 rondjes 'rustig' aan doen om weer wat grip te krijgen om te sturen. Ochja, ik denk dat je met een race vol 41'ers best een eind moet kunnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vergeet ook niet dat er wat Mustangs rond rijden in de Grand AM. Daar hadden we gister geen last van. Die breken je concentratie wel voor constante rondes. Maar ja daar heeft iedereen last van. Maar merk wel dat als je goed met verkeer kan omgaan je veel kan winnen in de Grand AM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel eens leuk zo'n gecombineerde avond (prac, qual,race) en zo kun je idd de setups eens goed door testen ... heb mij voor de setups beperkt tot deze van Robert .... en had hierin de race een aardige pace mee ... 1.41 bijna constant en zelfs in tweede helft van de race kon ik nog aardig mee .... had mijn banden slijtage in het begin wat beperkt en zag dat ik idd op het laatste nog over had maar kon Wim bijlange niet voorbij ... aanklampen was al moeilijk .... dus dergelijk initiatief om eens P,Q & R te doen kan ik alleen maar toejuichen en zo kan ik toch nog wat extra race ervaring op doen. Volgende dagen eens kijken naar Skippy op LRP .... hoop mijn sr nog naar de 4 te krijgen.

@Nick ... leuke setup site .... goed overzicht ... en handig om de zaken te sharen ... ik hoop de volgende weken mijn aanpassingen op setups er ook op te gooien .... want van scratch aan een setup beginnen is voor mij op dit moment een huzare stukje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

zo... dat gaat hem vanavond wederom niet worden... Net thuis, nog niet gegeten, en moe... pffff

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Juist rare grand-am race gehad.

Start p3 en na 4 ronde bij in halen mustang knalt er een dp in mijn gat (gast sorry gezegd was zelf in zijn spiegels aant kijken en mist rempunt volledig). Moet achteraan aansluiten p12 en blijkt dat ik niet teveel schade heb. En na 80 min ben ik p3 met 1 sec verschil met p2 haha love endureance races. Die race van dinsdag heeft echt geholpen om te weten hoe ik best bandjes spaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:56:
zo... dat gaat hem vanavond wederom niet worden... Net thuis, nog niet gegeten, en moe... pffff
Dan was je vroeg thuis. Ik ben nu net thuis en bekaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Joep: denk dat onze salarisschalen wel enigszins anders zijn :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zit niet in een schaal ;) Dat heb je als ZZP'r....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
dabelg schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:28:

Start p3 en na 4 ronde bij in halen mustang knalt er een dp in mijn gat (gast sorry gezegd was zelf in zijn spiegels aant kijken en mist rempunt volledig). Moet achteraan aansluiten p12 en blijkt dat ik niet teveel schade heb. En na 80 min ben ik p3 met 1 sec verschil met p2 haha love endureance races. Die race van dinsdag heeft echt geholpen om te weten hoe ik best bandjes spaar.
Ik zat mee te kijken met je in het eerste gedeelte en zag de crash , hij week inderdaad plots hard uit om niet op degene voor hem te knallen maar kwam helaas daardoor remweg tekort om jou te ontzien.
Heb ook nog het einde gezien , en blij dat je toch nog op plaats 3 terecht bent gekomen waar mijnsinziens plaats 2 zowiezo het maximum haalbare was.

Dus netjes gedaan , maar wel weinig SR gekregen voor 80min rijden zeg , zelfs met 4x inc had ik daar meer van verwacht.

Misschien dat ik de vrijdag pak of anders maandag maar ik weet het niet zeker t`is wel erg lang , maar met practice rijden we ook 1.5 uur dus als ik het gewoon met practice spririt rij en netjes zal ik toch wel in de top 5 terecht komen denk ik , genoeg om wat SR/iR op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik sta er tussen! iRacingNews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

dabelg schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:28:

Netjes gedaan Wim. Zoals je al zegt constante rondes rijden kan je veel opleveren in die lange races. Heb ook een stukje mee gekeken en zonder die crash had je zeker P2 gehad. Ach ja pech blijft je toch een beetje achtervolgen in de Grand AM. ;) Die gast die gewonnen heeft, heeft trouwens wel een erg strakke race gereden. Met verkeer en een pitstop een gemiddelde van 1.41.3 halen is wel erg strak.

Zelf de race van 6 uur gedaan. Waren iets minder man in die room en SOF ook niet zo hoog. Er zaten er maar 2 bij die een hogere IR hadden dan mij. Had ook de pole in de race (heb men PB in qualy gereden een 1.39.6 >:) ) Vandaar redelijk constant men rondjes gereden en eigenlijk kwam men eerste plek nooit in gevaar. Ipo nog iets (Fin) kon op het begin wel redelijk aanhaken maar maakte al snel een foutje en zat daarna op 19 seconden wat ik uiteindelijk zelfs nog naar 33 seconden kon rijden op het einde van de race. Nog wel een hachelijk moment gehad in de race waarbij een achterligger voor men neus een crash had waar ik niet omheen kon. Ree alleen op een of andere manier dwars door hem heen (4 incs) maar hield er geen schade aan over. Had zomaar einde van men race kunnen zijn. 8)7

Dus men 3de overwinning van 2012 binnen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoe delen jullie je Grand Am race in qua pitstop (rondje en hoeveel fuel tank je) ?
Is het gewoon een kwestie van in 2 delen en gaan met die banaan, en dus 2x 42 liter ?

Ik wil ook wel weer eens winnen, wel al 7 of 8 top 5 finishes (ong. 30% van mijn starts) waarbij ook enkele 2e en 3e plaatsen, maar winnen is al heel lang geleden.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-03-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik ben in mijn race begonnen met 49 liter en heb er 45 liter bij gegooid iets over de helft van de race. Had aan het einde 7 of 8 liter over. 2x 42 liter ga ik dus niet halen met mijn rijstijl.
Maar het lijkt me wel verstandig de race in 2-en te delen want de DP rijdt met volle tank wel erg onderstuurd (vraag maar aan Joep ;) ) In mijn race ging ook iedereen op de helft de pits in. Op 1 na die nog 5 of 6 rondjes wachtte. Maar die verloor rap toen ik op verse bandjes achter hem ree. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 06:47:
Hoe delen jullie je Grand Am race in qua pitstop (rondje en hoeveel fuel tank je) ?
Is het gewoon een kwestie van in 2 delen en gaan met die banaan, en dus 2x 42 liter ?

Ik wil ook wel weer eens winnen, wel al 7 of 8 top 5 finishes (ong. 30% van mijn starts) waarbij ook enkele 2e en 3e plaatsen, maar winnen is al heel lang geleden.
wat ik gezien heb tijdens de race is dat de mid-skilled (wij dus :+ ) voor mid stop gaan omdat we bandjes teveel belasten. De pro's gaan voor full fuel, rijden defensief toch 1.40 rondes en doen splash op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:15:
[...]

wat ik gezien heb tijdens de race is dat de mid-skilled (wij dus :+ ) voor mid stop gaan omdat we bandjes teveel belasten. De pro's gaan voor full fuel, rijden defensief toch 1.40 rondes en doen splash op het einde.
Die keuze van de pro's vind ik dus vreemd. Want dat zou betekenen dat je dus met die tijd minder stilstaan zoveel wint, dat je dat in 80 minuten sneller racen niet kan terugwinnen... Hoe lang duurt een stop voor fuel + banden in dit ding dan wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:17:
[...]

Die keuze van de pro's vind ik dus vreemd. Want dat zou betekenen dat je dus met die tijd minder stilstaan zoveel wint, dat je dat in 80 minuten sneller racen niet kan terugwinnen... Hoe lang duurt een stop voor fuel + banden in dit ding dan wel niet?
banden kost 12 sec . 45 liter fuel kost 16 sec was gisteren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:21:
[...]

banden kost 12 sec . 45 liter fuel kost 16 sec was gisteren zo.
ok, dus effectief win je 10~12 seconden op de mensen die een volledige stop doen (als de totale stop dan 16 seconden is voor banden+fuel), met die splash-and-dash... Mijn gevoel zegt dan niet dat die late stop overall sneller is.... Iets over de helft lijkt me wel prima, 60/40 verdeling ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-03-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Hoogie2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:23:
[...]

ok, dus effectief win je 10~12 seconden op de mensen die een volledige stop doen (als de totale stop dan 16 seconden is voor banden+fuel), met die splash-and-dash... Mijn gevoel zegt dan niet dat die late stop overall sneller is.... Iets over de helft lijkt me wel prima, 60/40 verdeling ofzo.
mijn snelle berekening zou dus ideaal (als banden houden het uit) bij start een 60l meepakken en dan 34 l tanken. Dan is de pitstop enkel de tijd die je nodig hebt voor banden.

ga ik vrijdag eens testen. Gaan mijn ronde tijden eens kijken om te zien wanneer je mustangs tegenkomt, welke rondes en er juist voor pitten levert ook veel op volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 01-03-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik denk dat ik er gewoon teveel mee verlies op het begin. Bandjes doet die tegelijk met tanken dus op midden gewoon bandjes gratis erbij. En heb op een volle fuel tank geprobeerd maar dan kom ik echt met rondes die seconde hoger liggen dan met 49 liter. Nu met midden tanken kan ik constante rondjes rijden. Ree gister op eind van de race zelfs nog een paar rondjes van 1.40 hoog. Meeste tijd met pitstop ben je toch kwijt met in en uitrijden pit en dat heb je ook als je een splash en dash doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Iemand trouwens nog van plan de premium Grand AM te rijden. Deze begint Zondag met een race op Daytona. Race duurt wel 144 minuten. Maar er zullen wel aardig wat splits hoop ik. Word daar gereden voor prijzen. En er zijn maar 3 races om te joinen. De tijden zijn wel klote voor ons. 9 uur sochtends, 5 uur smiddags of 11 uur savonds zijn nu geen prime time tijden. Dus of vroeg op staan of eten overslaan of een latertje. >:)

Ik zal iig proberen de race van 5 uur te joinen. Nu alleen nog iemand vinden die me tijdens de race wil voeren. ;)

Volgende week Woensdag begint ook de Skip Barber premium series. Die zullen wel populair worden gezien je er een race opleiding bij de skip barber school kan winnen. Maar ik had gehoopt op een leuker schema kwa circuits dus denk dat ik die oversla. Misschien af en toe een raceje mee pakken voor de fun.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchDevil79 op 01-03-2012 13:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:06:
Iemand trouwens nog van plan de premium Grand AM te rijden. Deze begint Zondag met een race op Daytona. Race duurt wel 144 minuten. Maar er zullen wel aardig wat splits hoop ik. Word daar gereden voor prijzen. En er zijn maar 3 races om te joinen. De tijden zijn wel klote voor ons. 9 uur sochtends, 5 uur smiddags of 11 uur savonds zijn nu geen prime time tijden. Dus of vroeg op staan of eten overslaan of een latertje. >:)

Ik zal iig proberen de race van 5 uur te joinen. Nu alleen nog iemand vinden die em tijdens de race wil voeren. ;)
Ik doe niet mee dat ze die amerikaanse uren maar houden. Wil mijn relatie niet kapot hierdoor, moest het nu 20u zijn ok 21u ook nog maar daar stopt het voor mij. (stel me al voor schat goeiemorgen maar na ontbijt ga ik even 2 uur racen) + dit is om de 3 weken, zag schema ergens staan + winnen doe je niet want het is via het snake systeem. "elke split gaat dus een alien hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga die series niet rijden. Grand-AM = DP klasse nu. Er is helemaal geen goede verdeling tussen GT:DP.
Blijf me concentreren op de GT&Proto Challenge en de Silverado.

Ik had stiekem gehoopt dat er ook een Premier Le Mans Series zou komen met races van die lengte. Maar helaas :-(

iRacing had het er over om de snake splits er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als ik tijd heb (en een leuke setup) wil ik wel proberen, maar dat wordt dan die van 9 uur 's ochtends dit weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Er zullen wel wat Mustangs rond rijden denk ik. Vergelijkbaar met het aantal GTs in de Proto GT series. Aangezien het prijzengeld voor zowel de Mustang als de DP geld.

Ach en je vriendin heeft vast ook haar interesses toch waar ze ook vroeger voor op staat als dat nodig is. ;)

Owh en het snake systeem word waarschijnlijk verwijderd. Genoeg mensen hebben erover geklaagd en ze hebben op het forum al gezegd dat ze het waarschijnlijk gaan veranderen. Is alleen nog een interne discussie over.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchDevil79 op 01-03-2012 13:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:21:
Er zullen wel wat Mustangs rond rijden denk ik. Vergelijkbaar met het aantal GTs in de Proto GT series. Aangezien het prijzengeld voor zowel de Mustang als de DP geld.

Ach en je vriendin heeft vast ook haar interesses toch waar ze ook vroeger voor op staat als dat nodig is. ;)
mmm mischien kan ik dat nog eens proberen een paar dikke batterijen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:15:
Als ik tijd heb (en een leuke setup) wil ik wel proberen, maar dat wordt dan die van 9 uur 's ochtends dit weekend...
Ga van de week nog wel ff oefenen. Heb nog heel wat setups van de World event op Daytona. En anders de Watkins setup weer wat aanpassen voor Daytona.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Watkins Boot moet redelijk werken denk ik, aangezien de karakteristieken wel redelijk overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:26:
Watkins Boot moet redelijk werken denk ik, aangezien de karakteristieken wel redelijk overeenkomen.
Je rijdt wel linksom op Daytona ipv rechtsom op Watkins.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Had er iemand maandag de fuel consumption uitgerekend voor de Ford GT op Spa? Of bij de pit stop enkel 46L bijtanken voldoende?

Zou graag de race meerijden deze avond maar vrees dat ik weinig tijd ga hebben voor de start om nog een heleboel laps te rijden om dit uit te rekenen.

Weet ook niet goed of ik bij de pitstop ook banden zou moeten nemen of niet.
Als ik de resultaten bekijk worden er 30 a 29 laps afgelegd en pitten de meesten tussen tussen lap 15 en 17.

http://members.iracing.com/membersite/member/eventresult_lapchart.jsp?&subsessionid=5097219&carclassid=-1

Als ik hier op de chart kijk, zit er wel een enorm verschil tussen de nrs 1 en 2 en de nr 3.
1 en 2 verliezen ongeveer 55 seconden met de pitstop en de nr 3 doet er meer dan 80 seconden over...

@Nick : goeie setup site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rijdt 5 rondjes en probeer te kijken wat je per rondje verbruik. Dat keer het aantal rondjes dat er gereden zal worden en je hebt de hoeveelheid voor de hele race. Dan kan je de stints zelf indelen. :)
Zo doe ik het altijd. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten :P

Ik start met de Vette altijd met een volle tank. Zo duurt het tanken bij de pitstop veel korter.

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ok! zal ik doen!

Deze avond hopen dat ik maar wat vroeger thuis ben, kan ik hopelijk nog wat oefenen en een Q rijden.

Zit met PB rond de 2:20: ... Niek heeft hier een PB van 2:17 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik wil vanavond ook mee doen (9 uur). Heb de setup van Niek geprobeerd, maar ben er nog niet echt sneller mee. Ook is die net zo onmogelijk in de bus stop, beetje te veel of te weinig gas is meteen rond en niet meer te houden... Maar ik was van plan gewoon met volle tank te starten, op de grid instellen dat ik 45 kg pak en dan gewoon tijdens de race kijken of ik daarmee genoeg ga hebben :+ Volle bak is 90 kg, voordat je de pits in gaat weet je hoeveel tijd er is verstreken om die 90 kg op te maken, dus weet je ook hoeveel tijd je nodig hebt om die 45 kg op te maken (de helft). Als de time remaining langer is dan de helft van je eerste stint moet je dus nog wat meer (paar klikjes, gokje :+) en anders wat minder.

Tot nu toe altijd geluk mee gehad, misschien toch maar een keer wat meer in detail gaan kijken maar ook meestal weinig tijd ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Je hebt in ieder geval genoeg recht stuk om daarover na te denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Over mijn PC specs:

-Intel Core i5 2500K (wordt niet hoger belast dan ~50% dus meer dan voldoende snel)
-Club3D ATi Radeon 7970 3GB (helaas gaat de slider in iRacing niet verder dan 2GB :P)
-16GB RAM (kost toch geen drol meer)
-Gigabyte Z68 moederbord

Meer dan voldoende om vrijwel alles voluit te zetten, ook in replays. Alleen high detail in mirrors heb ik uitstaan, op Suzuka b.v. trekt mijn PC (grafische kaart) dat niet (niet echt efficient geprogrammeerd gok ik zo want die kaart kan b.v. wel Battlefield 3 op 3 schermen probleemloos aan) }:O

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4903492/iracing/u2412m_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:35:
...
-Club3D ATi Radeon 7970 3GB (helaas gaat de slider in iRacing niet verder dan 2GB :P)
.....
al eens gezien of je de ini niet kan aanpassen manueel en read only zetten :p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Toch maar 24" genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Valt wel mee, ik zal eerst ook m'n pc nog moeten upgraden/vervangen, zodat het ook nog een beetje wil werken in iRacing zelf :P

Ja ik dacht ach, wat maakt die 3" dan ook nog uit, dan maar een paar centen meer voor die 180 pixels in de hoogte, dat is ook voor het normale werk op m'n pc wel lekker.

[ Voor 40% gewijzigd door Red Baron op 01-03-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een filmpje gemaakt door iemand anders van een race waar toevallig Joey en ik ook in reden. Waarin wij Josh Berry en Jeremy R Allen (DWC) even ownen :p

[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 01-03-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga de Ford vanavond toch overslaan denk ik, te moe om 70 min met een vervelend lastige setup te rijden, nog steeds geen goeie gevonden en zelf bak ik er ook niks van :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
En de setup die op je site staat die je recht gezet het, is die ook niet goed?

Vind het jammer dat je niet mee doet, had graag tegen je gereden. Ben ook bekaf, maar na een rondje of 2 zit ik weer vol energie :9

Pagina: 1 ... 96 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.