Ik weet het ja, die mensen doen nooit wat foutRed Baron schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:47:
Niet te veel van aantrekken Nick.
Het is op dat hoge niveau vaak een ons-kent-ons kliekje dus als er dan een incident met een outsider is wordt de schuld meteen op die persoon afgeschoven.
Later gaf iemand ook wel toe dat het gewoon een race incident was, maar vond het gewoon beetje vreemd om te lezen "nick ran him over" terwijl hij gewoon zelf spint, baalde er in de race behoorlijk van want had een goeie pace te pakken.
Baal er nu wel van dat ik tijdens de stop (voor nieuwe vleugel) niet meteen fuel vol heb gegooid, dan had ik nog wat plekken kunnen goedmaken. Ik dacht dat de auto totaal onbestuurbaar zou zijn als ik er 110kg oid in zou gooien terwijl hij tech niet passed met meer dan 64 kg maar blijkbaar is dat helemaal niet zo, dus had ik hem gewoon vol moeten gooien?
Race van 12:15 lijkt niet official te gaan, jammer wilde nog wel een proberen
En succes allemaal in de Daytona 500..!
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2012 00:04 ]
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5075158
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik zat in split 2 en Joey helaas in split 3 anders hadden we samen kunnen werken. Maar mijn maatje van donderdag was er ook weer dus zijn we maar weer samen gaan rijden.
Afgesproken om de hele tijd lekker achterin te hangen, tot we in ronde 158 gingen pitten samen met nog een duo. Precies toen wij de pits uit kwamen kwam de caution en lagen we op P3 en P4. Hier een beetje rond gehangen tot er duo in 1x er vandoor gaat, ik ging samen met mijn maatje hier achteraan. Precies toen hun moesten wisselen kon ik samen met mijn maatje onze auto's er tussen prikken, waardoor we dat duo gesplitst hadden. Vervolgens nog een duo die het bovenlangs probeerde afgeslagen en lekker op P2 met mijn maat achter me een stuk of 10 rondes gereden. En net toen ik tegen mijn maat wou zeggen dat die dichtbij moest blijven zodat ik makkelijk de move kon maken kwam er een caution met nog 2 ronden te gaan.
Eind resultaat P2 en mijn maat op P3
Ook heb ik nog de snelste ronde gereden
http://members.iracing.co...onid=5076172&custid=43357
De race begon echt mega goed en de eerste caution kwam pas bij de 2e serie groene pitstops rond ronde 80 toen iemand bij het uitkomen van de pits spinde.
Dat gebeurde vlak voor me en ik kon het geheel nog net ontwijken.
Vervolgens ging het in 20 ronden later weer verkeerd toen de chaos uitbrak zo'n 2 of 3 rijen voor me in de pack.
Ook hier kwam ik weer zonde schade doorheen en ik lag op dat moment vrij goed in de top 10 geloof ik.
Helaas kon ik daar niet lang van genieten want bij de herstart reden ze vlak voor me op elkaar en lag nu m'n auto wel helemaal in puin.
Bij het doen van de stop bleek ik 4 minuten optional repairs te hebben.
Hier ontbrak het me dus aan wat oval inzicht want ik dacht dat het in de lead lap blijven heilig was en ging dus zodra de pacecar weer in de buurt de pits uit om maar in de lead lap te blijven.
Dit kostte achteraf gezien veels te veel tijd waardoor ik m'n repairs tijdens die caution niet kon afmaken en toen het groen werd bleek ik met een auto te zitten die zo'n 5 sec off pace was.
Uiteraard bleven vervolgens de cautions uit en bleef ik maar rond hobbelen en rondes verliezen tot ik uiteindelijk inzag dat dit ook niet echt zin had en maar de pits in ging om de overige 2 minuten repairs te voltooien.
Dat hielp redelijk, maar de auto was nog niet helemaal top waardoor het lastig was om aan te haken bij de verschillende groepjes.
Al met al 9 laps down geindigd op een 19e plek wat met 4 inc nog voor een aardige SR boost zorgde naast de paar irating punten die ik erbij won.
Leuke ervaring, maar het is wel slaapverwekkend tijdens zo'n eerste run van 80+ ronden terwijl je best moe bent
16e split: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5076186
Nu is het alleen nog ff wachten op de $100 nascar store credit die ik gewonnen heb natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Red Baron op 26-02-2012 03:56 ]
Na deze lange stop was de auto weer als nieuw en kon ik naar de kopgroep toerijden. Uiteindelijk ze het onderling maar laten uitvechten en me iets terug laten zakken. Op de finish toch nog 17e, helaas wat weinig iRating erbij (ondanks #40), maar wel een gave ervaring; 3 uur en 20 minuten......
http://members.iracing.co...onid=5076178&custid=65900
Uiteindelijk 448e geworden van de 1610 deelnemers......volgend jaar weer!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 26-02-2012 04:12 ]
Verwijderd
Volgende keer maar heb me iig ingeschreven voor de Michigan 300 met de trucks die Inside sim racing houd.
@ Eric 10de plek is helemaal niet slecht om vanaf te starten. Ben deze week al 5x of zo rond die plek gestart en maar 1x in de big one gezeten. En dan waren er maar 24 tot 30 man in de room. Achteraan heb je veel meer kans daarin te verzeilen zeker met 43 man. Meestal kan je (zeker met fabians setup) wel iets omhoog kruipen en dan rond P6 a 7 rond rijden en elke keer ging het achter me mis daarna. En start crashes op Daytona heb ik nog niet mee gemaakt. Op zen vroegst gaat het meetsal vanaf ronde 6 of zo mis.
@ Paul ik zou ook gewoon proberen altijd in de leadlap te blijven. Soms kan je met beetje schade wel mee komen met het pack door drafting. Maar denk dat je net op de verkeerde plek schade had en dit weet je toch pas als je weer onder groen rijd.
[ Voor 53% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-02-2012 11:18 ]
Ook rijd je constant super dicht bij elkaar en een klein foutje kan het voor iedereen verpesten. Dat maakt het ook zo spannend.
Hoezo wachten tot volgend jaar? Je kan nu alvast je oval sr op krikken om in de silverado te rijden. Daar begint het echt leuk te worden.
Ik heb me ook ingeschreven voor de Michigan 300. Maar of ik die ga rijden is niet zeker want mijn vrienin is dan jarig
[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 26-02-2012 11:15 ]
2011 Season 4 IndyCar Series - Oval - Fixed Division 7 Time Trial Championship, 2nd Place
Inlijsten en aan de muur
Edit:
Na een belachelijke SM race, weer een mooie 3e plek
http://members.iracing.co...onid=5079819&custid=61620
Erg vreemde race, in T2 knal ik bovenop Takeshi omdat hij zowat stilstaat in T2 om iemand te ontwijken en er gaat er daar nog een vanaf. Ik heb een krom voorwiel. Meanwhile in T3
En dan nog even een heads-up: Viktor Shubenkov is echt verschrikkelijk, hij staat bij blauwe vlaggen op de gekste plekken zowat stil op de racelijn om je voorbij te laten, en hij crashte na de finish nog de P2 gast opzettelijk... Mocht je hem tegenkomen, WATCH OUT, heeft me 2 keer bij het lappen bijna de race gekost.
[ Voor 75% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2012 12:32 ]
Heb de start toevallig gezien, was wel vreemd ja... Je werd vlak na de start al geraakt door hem. En die Ariel moet niet zeiken, hij word gewoon ingehaald op de straight aan de binnenkant en wil te hard de buitenbocht nemen en gaat eraf. Was gewoon een goeie inhaal actie (wel agressief in lap 1 maar niks mis mee) en hij maakt zelf de fout. Dan probeert hij ook nog de banden te ontwijken wat nooit kon lukken waardoor hij ook nog terug de baan op vliegt en 4 man de fout in gaan... Toen ben ik maar gestopt met kijkenHoogie2004 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:30:
Edit:
Na een belachelijke SM race, weer een mooie 3e plek
http://members.iracing.co...onid=5079819&custid=61620
Erg vreemde race, in T2 knal ik bovenop Takeshi omdat hij zowat stilstaat in T2 om iemand te ontwijken en er gaat er daar nog een vanaf. Ik heb een krom voorwiel. Meanwhile in T3klappen er 4 / 5 man op elkaar omdat de leider eraf gaat en vervolgens terugvliegt over de baan. Gelukkig was mijn auto nog bestuurbaar (al ging ie niet meer harder als 1:29.5) maar die leider was furieus (Ariel). Daarna na de race nog 10 min nagepraat met P2 en P5 en allemaal van mening dat het Ariel's eigen schuld was
![]()
En dan nog even een heads-up: Viktor Shubenkov is echt verschrikkelijk, hij staat bij blauwe vlaggen op de gekste plekken zowat stil op de racelijn om je voorbij te laten, en hij crashte na de finish nog de P2 gast opzettelijk... Mocht je hem tegenkomen, WATCH OUT, heeft me 2 keer bij het lappen bijna de race gekost.
Ondertussen zit ik te wachten tot er een keer een race official gaat, zijn wel erg weinig mensen zeg... Proto> krijgen beide niet meer dan 3 man en de F1 's middags ook natuurlijk weer niemand. Moet toch eens een leuke serie vinden die wel mensen trekt op minder populaire tijden...
Ah, toch 18 man..
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2012 13:00 ]
Proto & GT heeft volgens mij last van het feit dat op zondag beide series rijden, op het zelfde moment. Heb ook nog zondagvoormiddagen tot op het laatste moment zitten kijken welke official zouden gaan. Frustrerend als er bij elk 5 inschrijvingen zijn ... gooi ze samen en hij is official.NickThissen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:47:
Ondertussen zit ik te wachten tot er een keer een race official gaat, zijn wel erg weinig mensen zeg... Proto> krijgen beide niet meer dan 3 man en de F1 's middags ook natuurlijk weer niemand. Moet toch eens een leuke serie vinden die wel mensen trekt op minder populaire tijden...
Ah, toch 18 man..
Oh, vandaag vervalt mijn subscription, it's been a year again.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hebben we in de Indycar ook heel vaak, fixed is dagelijks en open is vier dagen; op de gecombineerde dagen is het voor beide series petje pruim......hoe moeilijk kan het zijn??? Of er is een open serie en op de andere dagen fixed....zou een stuk gezonder zijn voor de aantallen, maarja....wie ben ik?Fuelke schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:04:
[...]
Proto & GT heeft volgens mij last van het feit dat op zondag beide series rijden, op het zelfde moment. Heb ook nog zondagvoormiddagen tot op het laatste moment zitten kijken welke official zouden gaan. Frustrerend als er bij elk 5 inschrijvingen zijn ... gooi ze samen en hij is official.
Tja een caution gooide roet in het eten met nog twee ronden te gaanDutchDevil79 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:12:
Netjes hoor jongens. Jammer genoeg geen overwinningen. Zelf had ik gisteravond ineens onverwacht wat vrienden die over de vloer kwamen. Was iets te gezellig om 12 uur om ze de deur uit te trappen dus maar besloten niet te rijden.![]()
Volgende keer maar heb me iig ingeschreven voor de Michigan 300 met de trucks die Inside sim racing houd.

Net maar even snel een paint voor de Riley in elkaar gezet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als je daar mee gaat rijden zal je wel vaak CTRL-ALT-DEL moeten gebruikenBM schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:18:
[afbeelding]
Net maar even snel een paint voor de Riley in elkaar gezet.
Netjes hoor.
Ja vervelend man maar ja het blijft af en toe een loterij die Speedway races. Zeker als er aan het eind veel cautions zijn.Dutch3men schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:59:
[...]
Tja een caution gooide roet in het eten met nog twee ronden te gaan
Verwijderd
Niel, zou ik idd. dringend moeten doen ... alleen heb ik zo met races geen geluk gehad (zeker road niet), dat gezeik altijd met die gasten die van die moves doen die totaal geen steek houden ben ik eigenlijk beu ... en dan stopt het verhaal snel om licenties te halen ... ik ga mij ervover moeten zetten , i know, .... ben al eens blij met de escors races dat ik zo terug wat motivatie vind ... dus we zullen zien ... heb mij deze week terug een keer geamuseerd (dank zij wim en ruud in de indy) dus ik hoop vanaf volgende week eens deftig op pad te raken ..... any way deze avond ben ik er niet bij op oulton .... helaas eigenlijk want had met 1.09.5 een leuke pace gevonden ..... dus success iedereen vanavnd in de race and have funNiellie41 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:14:
De taktiek maakt oval racen ook heel leuk. Op road hoef je alleen maar hard te rijden maar op ovals kan je door goede taktiek vooraan komen.
Ook rijd je constant super dicht bij elkaar en een klein foutje kan het voor iedereen verpesten. Dat maakt het ook zo spannend.
Hoezo wachten tot volgend jaar? Je kan nu alvast je oval sr op krikken om in de silverado te rijden. Daar begint het echt leuk te worden.
Ik heb me ook ingeschreven voor de Michigan 300. Maar of ik die ga rijden is niet zeker want mijn vrienin is dan jarig
Weer 2e in de HPD maar deze keer zonder fouten, hij was gewoon te snel. Wel clean en eindelijk weer boven de 3.0 SR...
Is de kleur groen uit het xbox logoNickThissen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:38:
Mooi BM! Alleen vind ik de kleur groen net iets te donker ofzo, beetje rare tint. Ik hou wel van dat fel groen/geel en dit is het nét niet zeg maar
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Morgen oefenen we op mijn favoriete LMS baan in iRacing: Spa! Ik heb er zin in en ik hoop dat ik volgende week zaterdag wat meer vooraan kan rijden in de TFR supercup race.
@Maykel: Hier een replay van een 1:09.174 rondje op Oulton met de MX-5:
http://p.invisio.nl/ir/re...174_mx5_oulton_escors.zip
[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 26-02-2012 16:50 ]
Daar kan ik wel wat mee, thanks.JoepW schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:24:
@Maykel: Hier een replay van een 1:09.174 rondje op Oulton met de MX-5:
http://p.invisio.nl/ir/re...174_mx5_oulton_escors.zip
Xbox
Heb er 2 geprobeerd, en die gingen allebei officialNickThissen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:28:
Verdomme weer de F1 gemist op een minuut na!! Dan maar escors race 2 mee pakken en die van 22:15 nog proberen... Die zal toch nog wel official gaan hoop ik?! Had gehoopt om flink wat races te kunnen doen op Spa maar als er maar 3 per week official gaan is de lol er ook snel vanaf
Xbox
Onwijs leuk gevecht met Koen en Kevin in het begin. 3de geworden
[ Voor 127% gewijzigd door JoepW op 26-02-2012 20:32 ]
Ja ik heb er ook 2 gedaan maar ik wilde er zoveel mogelijk doen op Spa, word dus maximaal 3 nu (want morgen gaat toch niks meer official), had gehoopt op meerBM schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:30:
[...]
Heb er 2 geprobeerd, en die gingen allebei official
Nou ja, dan maar even escors doen met 1 lap oefening
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 26-02-2012 20:32 ]
Der stond een Mazda of 4 dwars op het rechte stuk. Frank & Maykel waren er denk ik bij.JoepW schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:30:
[...]
Hmmmm? Niks van gemerkt...... Zal straks ff replay kijken. Ik zal die ook na R2 ff sharen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
frank beukte op straight van het gras eentje in zij en kon die niet ontwijken auto was vanvoor helemaal kapot koste me 2 sec per ronde toch nog 14 deJoepW schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:30:
[...]
Hmmmm? Niks van gemerkt...... Zal straks ff replay kijken. Ik zal die ook na R2 ff sharen.
Hmmz, volgens mij niet?Fuelke schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:32:
[...]
Der stond een Mazda of 4 dwars op het rechte stuk. Frank & Maykel waren er denk ik bij.
Race 2 was er 1 vol incidenten.... Stefan met een (imho) idiote actie in de allerlaatste bocht. Morgen even verder kijken, want d'r waren wel meer acties van 'm waar ik niet zo blij mee was. Hij wreckte m'n auto in rondje 25 ofzo ook al zowat, wat de reden was dat Frank en consorten me zo makkelijk voorbij konden.
Maar zeker die actie in de laatste ronde kan echt, echt niet.
Xbox
Maar ik moet je zeggen ik heb 2 top races gehad. Onwijs gaaf close racen was het.
Erg leuk met Koen in race 1 en in race 2 met Maykel. 2x 3de
En die Jan is echt veeeeeeeeeel te snel
Hier de replays van race 1 & 2 van de ESCORS race met de MX-5 @ Oulton:
http://p.invisio.nl/ir/re...oulton_escors_1_and_2.zip
[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 26-02-2012 21:45 ]

Ik kwam aan, volgas, en zag (ik dacht dat het pascal was) een wagen uit het gras de baan op komen, en toen kwamen de volgende dingen voorbij:
- Hij glijdt naar de andere kant, volgas rechts voorbij
- Ohnee, hij heeft zijn lijn weer en vertrekt, volgas erachteraan1!!!!!!!
- WHHHAHHAHAHHAHAHAHHAA HELLPPPPPP HIJ STAAT STIL / sturen / remmen / gassen / spinnen en toen raakte ik iemand (ofja, een paar iemanden die ook weer iemand raakten)....

Echt balen, en zwaar terecht als erover geklaagd zou worden. Ik had gewoon beter / eerder van het gas gemoeten (al hing er geen geel)... Die klote-heuvel vertekend echt gigantisch, en daardoor zag ik slecht wat ie deed.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2012 21:49 ]
Tweede ging wel , was leuker geweest als ik Koen en Kevin niet van de baan gerost had .
Uit compassie nog de pit ingegaan , zonder schade om het nog een beetje netjes te houden , is niet een manier waarop ik wil scoren nl.
Verder nog een memorabele battle gehad met Wim , hij liet hem tot drie keer gewoon staan waar anderen al eerder eieren voor hun geld kozen , uiteindelijk er toch voorbij , dan nog dichtbij Nick kunnen komen maar niet genoeg om hem daar ook voorbij te steken.
Hier de replay van het incident met Koen/Kevin.
http://www.gamefront.com/...5+crash+subses5082781.rpy
En btw Frank , jij hebt eigenlijk best vaak rommel en dat ook vaak aan het begin van de race , je moet gewoon meer de kat uit de boom kijken , gewoon achter iemand hangen en wachten tot hij de fout maakt , veel iRacers kunnen slecht omgaan met de stress die er komt als er iemand voor en achter hun zit , en als er een race van 40min is vallen dr altijd genoeg af .
How do you save a random generator ?
1e race rolde ik achteruit net voor de start, geef gas en laat hem terug vooruit rollen....zwarte vlag. Meteen de pit in en achteraan sluiten zag niemand meer. Uiteindelijk toch nog 13e geworden.
2e race heerlijke gevechten, vooral die tig ronden Frank opduwen, maar niet snel genoeg om er voorbij te komen. Wel samen goed op dreef om op de rest in te lopen. Thx Frank!
[ Voor 7% gewijzigd door Ruud Mulders op 26-02-2012 21:59 ]
Volgens mij valt dat best wel mee? Zo vaak zit ik niet in incidenten, sterker nog, in R2 enkel enkele offtracks... Geen enkel contact volgens mij.. Overigens ga ik niet 20 min naar een achterkant van een wagen kijken als ik sneller ben, dan ga ik ook het gaatje zoeken. Het is toch racen en niet filerijden...enchion schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:55:
En btw Frank , jij hebt eigenlijk best vaak rommel en dat ook vaak aan het begin van de race , je moet gewoon meer de kat uit de boom kijken , gewoon achter iemand hangen en wachten tot hij de fout maakt , veel iRacers kunnen slecht omgaan met de stress die er komt als er iemand voor en achter hun zit , en als er een race van 40min is vallen dr altijd genoeg af .
Over de starts, ik zoek mijn plek en houd die, want als ik voorzichtig doe word ik 8/10 keer van achteren aangereden, en dat gaat de laatste tijd prima.
Ik race wel op 'het scherpst van de snede' zeg maar, leven en laten leven. Ik geef altijd ruimte,en verwacht die ook te krijgen bij een fatsoenlijke actie van mij. Als ik er niet echt naast zit, zie je mij ook bijna nooit rare acties maken om er toch voorbij te komen.
En als je het hebt over die s/f kwestie, dan laat maar

@Ruud: Idd heerlijk, super man !
@Nick, 22:15 gaat em niet worden, misschien morgen (hoop van wel, moet eigenlijk ook nog een DP race doen
[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-02-2012 22:04 ]
Ik had trouwens ook een soort van valse start in de escors race net, raakte per ongeluk iets te hard de schakel flipper aan en gooide hem in z'n 1. Had het gelukkig snel door dus meteen op de rem gaan staan en terug naar neutraal geschakeld, maar ik rolde wel wat vooruit. Toen heb ik een halve seconde na groen stil gestaan zeg maar, misschien dat ik daarom geen BF kreeg? Of bewoog ik gewoon niet genoeg... ik weet het niet.
Had ook nog een leuk momentje ergens na 1/4, in die snelle linkerknik na T1 (waar je onderaan moet gaan remmen), ik haalde de bocht niet en ging het gras op en zag me al bijna door 2 man voor me heen vliegen maar ik ging er netjes tussen door en kon op de weg (de straight van de normale config) net genoeg afremmen om niet in de muur te komen. Dat was wel ff een "oeps" momentje, paar rondjes eerder en ik had daar het halve veld van de baan gerost
Hier is een filmpje:
Hij is nog aan het verwerken op YouTube, dus de kwaliteit zal later beter zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door Niellie41 op 26-02-2012 23:02 ]
http://members.iracing.co...onid=5083506&custid=74968
En boven de 3000 iR
Jij ook netjes Niel, leuke donuts op het eind
En gefeliciteerd met je Award.
Nice Nick! GefeliciteerdNickThissen schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:17:
Whoooh F1 gewonnenIn de middle split wel, maar goed. Wat een vette race zeg... Begon op 9 maar na start fiasco meteen 5. Toen in treintje gereden maar wel vaak van positie gewisseld. Ene Jesper vliegt in lap 3 ofzo 3 keer in een rondje bijna achter op me, moest hem drie keer ontwijken en de derde keer (bus stop) mistte hij me net en ramde de gast voor me eraf. Zelf reed hij verder alsof er niks aan de hand was (voor mij dus) en met een vrij agressieve inhaal actie in T1 was ik er meteen weer voorbij (achteraf gezien niet zo slim kon hij me weer van achter pakken lol!). Daarna goed gevochten nog voor P2, nog een contact bij het inhalen in les combes (race incident) en na de pit stop 12 rondjes nodig gehad om een gat van 6 seconden dicht te rijden. Een na laatste ronde had ik hem ernaast en het was nog zweten om hem niet in de laatste ronde voorbij te laten in m'n draft, maar gelukt en m'n eerste win van 2012
http://members.iracing.co...onid=5083506&custid=74968
En boven de 3000 iR
Jij ook netjes Niel, leuke donuts op het eind
Netjes Niel!Niellie41 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:21:
Net de race in de Impala A gewonnen! Echt zo gaaf.....
Dubbel gefeliciteerd
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 27-02-2012 07:01 ]
1ste race duidelijk off pace door damage op straight. maar toch 14de.
2de race maakte stefan een divebomb in T1 en ik hield in maar net niet genoeg met uitkomen raakte hij licht mijn rechtervoorwiel. waardoor ik 2 keer spinde in T2 verlies grip daar
Klinkt alsof die stefan echt vriendjes aan het maken is... Hij is al meerdere keren geprotest voor dit soort acties, erg dom want hij doet het schijnbaar systematisch....dabelg schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:21:
2de race maakte stefan een divebomb in T1 en ik hield in maar net niet genoeg met uitkomen raakte hij licht mijn rechtervoorwiel. waardoor ik 2 keer spinde in T2 verlies grip daar. dat is nu 2 tracks achter elkaar in escors dat ik met damaged car moet finishen. was nochtans goed op dreef. start R2 van P14 naar P6 in 3 bochten tijd. achja tis een funcup he.
Na zijn actie in L25 had ik al besloten hem hoe dan ook niet voorbij te laten. Normaliter laat ik mensen die sneller zijn relatief makkelijk voorbij, maar dat was dit keer out of the question. Helaas leek Stefan dat niet zo grappig te vinden, met bovenstaande als resultaat....
Vanavond eens een lijstje me incidenten maken. Mag je ook reports indienen voor acties waar je niet zelf bij betrokken bent?
Xbox
Ik heb geen idee, maar als je dingen ziet die jou benadelen zou ik het terecht vinden dat je ertegen protestBM schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:28:
Vanavond eens een lijstje me incidenten maken. Mag je ook reports indienen voor acties waar je niet zelf bij betrokken bent?
Ik vind echt dat die gozer eruit moet.
En BM ik heb nog eens naar onze battle zitten kijken in R2. Echt leuk.
Probleem met die jongen is dat hij geen geduld heeft racen is nog iets anders dan Hotlappen.BM schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:28:
Stefan is idd vrienden aan het maken... In rondje 25 reed ie mijn auto al krom, en in de laatste ronde, laatste bocht ramt ie me gewoon als een blinde idioot de baan af
Na zijn actie in L25 had ik al besloten hem hoe dan ook niet voorbij te laten. Normaliter laat ik mensen die sneller zijn relatief makkelijk voorbij, maar dat was dit keer out of the question. Helaas leek Stefan dat niet zo grappig te vinden, met bovenstaande als resultaat....
Omdat ik niet goed gekwalificeerd had moest ik daar ook redelijk van achteren starten en was m'n race na 2 ronden al verprutst omdat 2 auto's voor me tegen elkaar aanreden in les combes en waar er eentje weer terug de baan op kwam waar ik tegen aan reed.
Met een nieuwe voorvleugel en een grote achterstand wel m'n race vervolgd, maar ik pakte wat later de kerb aan de binnenkant bij blanchimont iets te veel mee waardoor de williams linksaf de muur in ging en m'n race echt over was.
Voor de 20:15 race zat ik wel weer in de top split omdat er nu meer plek was (#22 van 22
Ik had vorig seizoen wel wat goeie setups voor de HPD, ik zal die vanavond even uploaden misschien dat iemand die de HPD rijdt ze een beetje bestuurbaar kan maken (ik weet niet of setups veel veranderd moeten worden dit seizoen voor de HPD, is beide NTM dus misschien werkt het..). Voor de Ford zal het wel weer drama worden qua setups
mmmmm is het spaNickThissen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:07:
Ik ben er bij in ieder geval, in de Ford weer, lijkt me leuk op Spa![]()
Ik had vorig seizoen wel wat goeie setups voor de HPD, ik zal die vanavond even uploaden misschien dat iemand die de HPD rijdt ze een beetje bestuurbaar kan maken (ik weet niet of setups veel veranderd moeten worden dit seizoen voor de HPD, is beide NTM dus misschien werkt het..). Voor de Ford zal het wel weer drama worden qua setups
Er komt eerst nog een telenet clown langs, daarna nog iemand voor een website en dat is een absolute computer-analfabeet... duurt uren om iets uit te leggen...

Dan nog verder werken aan t-shirt design en dan zal het wel weer te laat zijn om nog mee te komen oefenen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Nooo, ik kan het niet alleen in de FordFragbeestje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:26:
Wil er ook bij zijn met m'n Ford GT maar zal weeral ontbreken aan vrije tijd vrees ik![]()
Er komt eerst nog een telenet clown langs, daarna nog iemand voor een website en dat is een absolute computer-analfabeet... duurt uren om iets uit te leggen...![]()
Dan nog verder werken aan t-shirt design en dan zal het wel weer te laat zijn om nog mee te komen oefenen.
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 11:40 ]
Ik zal ook een Ford besturen.NickThissen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:40:
[...]
Nooo, ik kan het niet alleen in de FordIk heb minstens een mening van iemand anders nodig over m'n setups haha
(Of nou ja, mijn 2 aanpassingen aan een bestaande setup om hem enigszins bestuurbaar te maken voor een compleet andere baan
)
We hebben als GoT vanaf de start van GoT-practice en race sessies tot nu 8160 minuten serverruimte gehuurd (dit is zonder de huur door Frank!) Best wel veel al
En krijg net ook nog een gift van iemand (noem ff geen real life naam, trouwe bezoeker van onze trainingen) waarvan ik niet weet of hij hier een account heeft en welke nick hij dan gebruikt
Verwijderd
kan zijn dat ik een skip raceje doe vanavond of wel Got traning in de ford gt ... vond dit vorige week wel een leuke om in te rijden ....dabelg schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:22:
[...]
mmmmm is het spakom ik ook eens piepen in de ford GT maar denk dak toch eerst ne topsplit DP wil meepakken als er volk is want met de daytona 500 was het maar triestig dit weekend
Dank aan alle sponsoren.
Nu weer even stoppen anders krijgen we het in de komende tig jaar niet op
Mijn GoT-iRacing dollars bedragen nu $61,- !
(Dat is gelijk aan ruim 40 weken 2 evenementen per week)
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 27-02-2012 15:13 ]
DutchDevil79 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:31:
Mischien een idee om af en toe een fun race tussen door te doen. Zit bv te denken aan een Riley DP race op Zandvoort. Lijkt me een leuke baan met de Riley.
Dubbel eens.Niellie41 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:35:
Of de Skip op een willekeurig road circuit. Dat lijkt me ook wel weer eens leuk.
Ik zal weer eens iets 'bedenken'.
NASCAR heeft de start uitgesteld naar 7 PM EST. Veel te laat voor mij, want ik moet morgen weer naar stage. Stiekem hoop ik dat het nog een paar uur langer door regent zodat de race morgen om 12 PM EST gereden wordt, dan kunnen we hem live kijken
Hebben jullie allemaal een uitgebreid kabelpakket met MotorsTV o.i.d. of zit je je suf te turen naar een JustinTV stream o.i.d.?
[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 27-02-2012 16:59 ]
Verwijderd
+1 sinds het digitale tijdperk op motorstv of stream ... waar is de tijd heen dat eurosport dit uitgaf zowel nascar als indycar .... nochtans ik toch denk dat dit qua belevenis thuis op de bank toch meer animo geeft dan f1 ....Niellie41 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:59:
Ik heb MotorsTV (daar komt Nationwide, Grand-Am, ALMS en nog meer op) en voor de rest zoek ik een stream.
Hij is niet langzaam, en kan best netjes rijden, maar af en toe... Heb 'm regelmatig hele rare lijnen zien rijden, of domweg een versnelling te hoog zien zitten, en dan niet heel even, nee, bochten achter elkaar
Protest is in ieder geval de deur uit. Met daarbij de aantekening dat mijn reactie na de crash in de laatste ronde ook niet de schoonheidsprijs verdiende. Ging daar wel erg als een kip zonder kop achteruit de baan over
Edit:
[ Voor 7% gewijzigd door BM op 27-02-2012 19:25 ]
Xbox
Lol, oepsNickThissen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:52:
Nee, stoppen op je hoogtepunt heHad nog even een wijziging aan de setup site doorgebracht en nu werkt het niet meer, database ligt op z'n gat en krijg hem niet gefixed hehe
Gebeurde mij van de week ook nog hoor, al was dat gelukkig op mijn eigen ontwikkel bakkie, en niet @ work of een live-site
Ik ga hopen dat de F1 official gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-02-2012 19:55 ]
Nja, ik gebruik ook Access, dat is ook vragen om problemen... Maar ben te lui om m'n database framework te upgraden naar MySQL (en MS SQL kost me extra per maandHoogie2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:54:
[...]
Lol, oeps![]()
Gebeurde mij van de week ook nog hoor, al was dat gelukkig op mijn eigen ontwikkel bakkie, en niet @ work of een live-siteKon toen even de backup van de live site terugzetten, dat scheelde behoorlijk
Ik ga hopen dat de F1 official gaat.

Ik schrijf me wel even in voor de F1 tot 3 min van tevoren ofzo misschien helpt dat
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 19:57 ]
Ik heb hosting in amerika ergens, bij arvixe.com, erg goedkope ASP.NET hosting (PHP ook ondersteund) met unlimited Disk Space / Data Transfer / MS SQL databases / MySQL databasesNickThissen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:56:
[...]
Nja, ik gebruik ook Access, dat is ook vragen om problemen... Maar ben te lui om m'n database framework te upgraden naar MySQL (en MS SQL kost me extra per maand). Database is gewoon gelocked met zo'n lbt file en die krijg ik niet weg (geen toegang)
Ik schrijf me wel even in voor de F1 tot 3 min van tevoren ofzo misschien helpt dat
Ik betaal 30 per jaar, verder hetzelfde behalve MS SQL en maar 10 GB diskspace... Wil upgraden maar zit er nog eventjes aan vastHoogie2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:58:
[...]
Ik heb hosting in amerika ergens, bij arvixe.com, erg goedkope ASP.NET hosting (PHP ook ondersteund) met unlimited Disk / Data Transfer / MS SQL databases / MySQL databasesvoor $5 per maand, en als je 2 jaar afsluit geloof ik 20% korting
8 al... Official bij 8 toch? Of 10 zoals bij Proto>?
[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 20:05 ]
Nou Ryan Shook jij hebt een protest in je postvak liggen, eikel!
Je beroofd Joey of mij gewoon van de winst.
Ja drama. Ik snap niet dat hij niet optrok, en ik raakte em gewoon net (en ik trok al later en met minder gas op als normaal omdat hij vlak voor me zatNickThissen schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:28:
Jammer, Hoogie rijdt z'n voorvleugel kapot op de achterband van een voorligger die z'n gaspedaal niet kon vindenNou ja, genoeg mensen die de pits in moesten dus volgooien die bak en hopen dat je nog wat kunt halen
En vervolgens komt Rafa over me heen vliegen in lap 9... Lacht een keer.... En toen was ik klaar, want toen wilde het ding helemaal niet meer rechtsaf....
En ik zet em in de pits omdat ik wil stoppen, en kapt me netwerk ermee
Nja, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
1 simpele reden -> Te lang recht stuk meteen na S/F geeft issues met de corvettes / HPDNiellie41 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:33:
Waarom in godsnaam hebben ze dit seizoen de GP pits gepakt? Lekker realistisch....
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-02-2012 20:47 ]
Het rechte stuk ligt er nog steedsHoogie2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:43:
1 simpele reden -> Te lang recht stuk meteen na S/F geeft issues met de corvettes / HPD
In het echt gebruiken ze ook de endurance pits.
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 27-02-2012 20:52 ]
Nu zit er een bocht in waar de HPD's in ieder geval een klein beetje afstand kunnen pakken.Niellie41 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:51:
[...]
Het rechte stuk ligt er nog steedsof het na s/f is of niet.
In het echt gebruiken ze ook de endurance pits.
Jij rijdt nl nogal onduidelijke lijnen voor hem, in de eerste verdedig je je lijn niet (door bv een beetje dreigend naar rechts te komen) zodat hij weet dat je van plan bent hem niet zomaar ervoorbij te laten , hij liet daarbij meer dan een auto breedte links over bij cornerexit aangezien de snelleren daar allemaal over het gras gaan.
Bij de tweede creeer je eigenlijk een ziekenhuis situatie door helemaal aan de binnenkant van de bocht te kleven en dus geen exit speed meer over te houden , hij liet ruimte (remde eerder) om de bocht goed uit te kunnen nemen (wat normaal is) en kwam ineens op jouw bumper omdat je bijna stilstond.
(je had gewoon toen hij ruimte liet terug kunnen gaan naar links om de bocht op normale snelheid te nemen.)
Dus vind ik het eigenlijk geen protest waard.
(daarbij genomen dat ik ook moeite had met jou in de eerste race , je verdedigd niet echt op een gangbare manier ik vind jou dus eigenlijk eerder raar dan hem)
Die snap ik even niet. Want in een race verandert de situatie helemaal niet. Alleen pit exit is nu niet meer zoals in het echt.Hoogie2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:53:
[...]
Nu zit er een bocht in waar de HPD's in ieder geval een klein beetje afstand kunnen pakken.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 27-02-2012 21:01 ]
La Source is toch T1 nu of niet?
@Protests
En over die acties van Stefan, vooral die eerste vind ik kwalijk, want als jij daar niet reed had hij niet eens op de baan kunnen blijven. De tweede is twijfelachtig, maar wel gewoon lomp... er wordt daar niet erg gangbaar verdedigd, maar hij zit er niet naast, en iemand eraf drukken in de exit van de bocht is dan niet erg netjes...
2 dingen , eerste BM komt naar binnen waar ik bv in die bocht altijd twee auto breedtes links daarvan was .Hoogie2004 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:03:
[...]
La Source is toch T1 nu of niet?
@Protests
En over die acties van Stefan, vooral die eerste vind ik kwalijk, want als jij daar niet reed had hij niet eens op de baan kunnen blijven. De tweede is twijfelachtig, maar wel gewoon lomp... er wordt daar niet erg gangbaar verdedigd, maar hij zit er niet naast, en iemand eraf drukken in de exit van de bocht is dan niet erg netjes...
tweede vergeet niet dat je naar chaseview aan het kijken bent , dat is eigenlijk suggereren dat hij triple screen heeft , heb zelf ook nog wel eens het probleem gehad dat als ik naar links keek ik niemand zag en vooruit zag ik ook niemand , ging ik naar links dan raakte ik de persoon die toch naast me zat , en dat zonder spotter melding.
In de eerste situatie lijkt het dat hij doordrukt , maar dat kan komen omdat hij denkt dat de auto`s naast mekaar zitten omdat hij BM niet kan zien. (zit in zn dode hoek)
MAW alleen cockpit view telt hier.
En in de tweede situatie vergeet ook niet dat de remkracht op gras ookal wil je wel niet veel soeps is.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 27-02-2012 21:21 ]
Eerste filmpje: je gaat er blijkbaar vanuit dat iedereen 2 meter off track gaat, dus kan iemand die de binnenkant moet aanhouden wel gewoon tot de curbs rijden? Ben ik het totaal niet mee eens. BM zit nog net op de baan en Stefan had zijn auto niet op de baan kunnen houden zonder BM te raken, hij was daar ook off track gegaan, hij gaf dus totaal geen ruimte links. Hij wil inhalen aan de binnenkant, dan moet hij ook aan de binnenkant blijven en niet tot de curbs (en verder) uitlopen.
Dat hij BM niet gezien had vind ik ook onzin, hij haalt hem toch in? Als je hem dan niet ziet in de bocht hou je er toch rekening mee dat hij in je blinde hoek zit, anders zag je hem toch wel voor je of in je spiegel?
Tweede filmpje: BM kiest vroeg de binnenkant en blijft daar. Prima, niks mis mee. Als hij terug naar links was gegaan is het misschien wel blokken, Stefan blijft eerst links dus BM "mag" niet terug naar links gaan. Hij houdt netjes de binnenkant. Al voor de bocht blijkt echter dat Stefan hem er toch niet naast zet maar achter BM aan sluit, dus heeft BM alle ruimte om naar de buitenkant uit te lopen in de bocht. Stefan had daar gewoon binnendoor moeten steken, hij weet dat BM langzaam de bocht moet nemen (binnenbocht) en kan zelf de buitenbocht aansnijden, dan had hij BM gewoon ingehaald. Nu blijft hij er achter hangen en probeert hij links er langs te gaan waar totaal geen plaats meer is. Als hij buitenom had willen gaan had hij er langs moeten gaan rijden, en niet achter BM aan sluiten en daarna alsnog buitenom willen gaan, dat kan gewoon niet tenzij BM alsnog de korte lijn houdt (waar hij geen rede voor had omdat Stefan niet meer langs hem reed).
Ik zie ook niet waarom de verdediging niet "gangbaar" is. BM kiest z'n kant en houdt zich daar netjes aan tot hij kan zien dat Stefan niet langs hem zit maar achter hem aan sluit. Als hij van links naar rechts gaat slingeren dan is het juist niet gangbaar, dat is gewoon blokken??
Maar goed dat is mijn mening, ik heb het ook niet altijd goed
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 22:05 ]
Als je achter rijdt en je zit niet echt naast je voorligger en al helemaal als je in de buitenbocht zit dan heb geen recht op die bocht. Dus gewoon van het gas af, aansluiten en opnieuw beginnen.
Ik heb in R2 flink lopen stoeien om BM voorbij te komen en heb gedreigd en gezwalkt en BM verdedigde stevig.
Tot hachelijke situatie is het niet gekomen en BM deed geen vreemde dingen....
Dus ik steun BM in zijn mening.
Die helderziendheid vind ik hier dus onlogisch , want Stefan moet vrij hard de auto naar links rukken om BM te ontwijken , vervolgens komt zijn auto met twee wielen op het gras , als je dan remt ga je niet links maar ongeveer haaks naar rechts , vervolgens komt hij daarachter en gaat automatisch terug op het gas om de auto weer naar links te trekken.
Aangezien dit denkbaar is , vind ik het gewoon een raceincident , onhandig (van beide rijders) maar niemand echt kwalijk.
Zelfde vind ik ook met filmpje 1 , beide rijders maken een ruimte inschattingsfout (BM wil iets te kort Stefan iets te lang) en Stefan houdt daarna ook in om BM voorbij te laten .
Hij hoeft niet naar links te rukken, hij kan ook inhouden, van het gas af, remmen, of rechts er langs. Hij kiest er voor om toch links te gaan waar geen plaats was en komt daardoor op het gras. Er zit echt wel een seconde of twee tussen de apex (waar ik even vanuit ga dat hij weer op het gas gaat, vast al wat eerder) en het moment waarop hij naar links het gras op gaat. Hij heeft daar tijd genoeg om te reageren. Hij had er achter kunnen blijven hangen, of rechts er langs proberen te steken. Dat is toch een vrij normale inhaal actie als je voorligger de binnenkant verdedigd? Als jij er niet langs zit zal je voorligger 9 van de 10 keer toch wijd uit lopen en kun jij met hogere bochtensnelheid er rechts langs prikken. De sprint naar de finish had hij dan gewonnen denk ik.enchion schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:40:
quote Nick: Nu blijft hij er achter hangen en probeert hij links er langs te gaan waar totaal geen plaats meer is.
Die helderziendheid vind ik hier dus onlogisch , want Stefan moet vrij hard de auto naar links rukken om BM te ontwijken , vervolgens komt zijn auto met twee wielen op het gras , als je dan remt ga je niet links maar ongeveer haaks naar rechts , vervolgens komt hij daarachter en gaat automatisch terug op het gas om de auto weer naar links te trekken.
Verder remt hij ook niet op het gras, je ziet geen remlichten, volgens mij houdt hij gewoon het gas op de grond om er door het gras langs te gaan, en BM houdt daar gewoon koppig zijn lijn om hem dat niet te laten doen, wat in mijn mening gewoon correct is. Ik zou ook geen plaats maken als iemand me over het gras wil inhalen...
Verder heeft Stefan ook helemaal geen recht op de bocht, hij zit er een auto lengte achter op het moment van remmen. Als BM hem de buitenkant had gegeven had hij daar gewoon voor niks zijn plaats opgegeven, Stefan zit ver achter hem en zal dus zelf moeten kijken waar hij er langs kan, hij mag daar helemaal geen ruimte verwachten aan de linkerkant vind ik...
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 27-02-2012 22:53 ]
Ik zou niet te hard hopen.....ze rijden anders gewoon morgen om 1000AM EST verder.....Was op Watkins Glen ook toen ze dinsdag verder moesten....beter dat ze hem gewoon uitrijden vannachtNiellie41 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:38:
Ik ben er vanavond bij.
NASCAR heeft de start uitgesteld naar 7 PM EST. Veel te laat voor mij, want ik moet morgen weer naar stage. Stiekem hoop ik dat het nog een paar uur langer door regent zodat de race morgen om 12 PM EST gereden wordt, dan kunnen we hem live kijken
Nouja, over een uurtje begint de stream....we zien het wel, prettige race voor mede-kijkers!!
Het ziet er redelijk uit.... http://radar.weather.gov/...duct=NCR&rid=mlb&loop=yes
[ Voor 14% gewijzigd door Ericjooo op 27-02-2012 23:29 ]
Dit topic is gesloten.