Ik heb m ook verplaatst dus het zou gewoon moeten werken.NickThissen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:13:
Ik krijg m'n iRacing toch niet aan de praten na het verplaatsen van de documents folder... Ik ga eens support emailen ofzo, is dat sneller dan op het forum vragen?
btw net gepracticed in de Skip en , gewoon voor de lol eens geprobeerd met de voor camber -0.4 tov achter (wordt de rijhoogte voor wel wat hoog ) en "jawel hoor" auto is spontaan in balans.

Heb ik dus eindelijk na 3 kwart jaar de skip-setup (maar 4 opties) voor elkaar.

How do you save a random generator ?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Hoe heb je em verplaatst? Met de optie locatie die te vinden is in het properties menu? Zo werkt het bij mij namelijk prima.NickThissen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:13:
Ik krijg m'n iRacing toch niet aan de praten na het verplaatsen van de documents folder... Ik ga eens support emailen ofzo, is dat sneller dan op het forum vragen?
"First time setup on this USB port failed, logged in with administrative privileges?" krijg ik als melding. Klik ik daarna op het Fanatec icoon op m'n desktop, klik ik op Advanced bij het Porsche Wheel, crasht die hele bende en zie ik het suur met een geel uitroepteken in Device Manager. Al gereboot, drivers uninstalled (1.16, die tot gisteren op m'n oude PC nog prima werkten), andere USB poorten, niks helpt.
Iemand hier een idee? Heb Fanatec ook al gemailed maar een Googleopdracht naar deze foutmelding bracht niet veel soeps, veel mensen met hetzelfde probleem maar nooit een oplossing geboden ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Helemaal niet , dat is zo mooi nl , probeer maar eens ,derx666 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:36:
heb je dan niet last van een gigantisch onderstuur ?
voor -2.2 camber
achter -2.6 camber
rollbar op 6
Voorband 152kpa
AchterBand 145kpa (achter 1 click lager dan voor)
En ik heb de rembalans op 54
Rijdt als een droom , zo lekker .
http://members.iracing.co...onid=5060223&custid=64876
De rest van de avond ga ik met de Cup car rijden om te oefenen voor de Daytona 500.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 23-02-2012 22:05 ]
http://members.iracing.co...onid=5060222&custid=74968
Zo ja. Het verhaal ligt iets gecompliceerder echter... Had hem eerst naar drive F verplaatst. Die harde schijf ligt er nu uit, en toen werd mijn (toevallig ingestoken) externe hdd opeens F, en iRacing pakte toen die schijf (en schreef daar de default settings weg). Sinds toen krijg ik hem niet meer naar E verplaatst. In Windows zelf zegt hij dat er maar 1 locatie in de Documents library zit (en dat is op E, de goeie), maar iRacing werkt alleen als ik mijn externe schijf (F) aan heb staan (en neemt daar dan ook de settings, setups, etc). Zelfs na paar keer reinstall (met schijf uit) werkt het nog steeds niet... Ik kan dus wel rijden maar heb de setups enzo nu dus op m'n externe staan, niet heel handig.Hoogie2004 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:37:
[...]
Hoe heb je em verplaatst? Met de optie locatie die te vinden is in het properties menu? Zo werkt het bij mij namelijk prima.
Het begint er op te lijken dat het in windows zelf niet helemaal lekker zit, als ik zo door de registry zoek lijkt het erop dat veel programma's nog steeds F:/.. voor My Documents locatie gebruiken... Vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 23-02-2012 22:10 ]
HKEY_USERS\S-1-5-21-723566245-956706355-487052378-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\\Personal
En ook onder hetzelfde als hierboven \Shell Folders\\Personal
Misschien werkt dit aanpassen makkelijker.
bij mij niet ik moest mklink gebruikenHoogie2004 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:37:
[...]
Hoe heb je em verplaatst? Met de optie locatie die te vinden is in het properties menu? Zo werkt het bij mij namelijk prima.
Daar staat hij inderdaad fout... vreemd. Zal dat eens aanpassen dan. Bedankt!enchion schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:16:
Nick kijk eens in de registry of hij onder dit adres goed staat.
HKEY_USERS\S-1-5-21-723566245-956706355-487052378-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\\Personal
Netjes!Niellie41 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:30:
Woohoo ik sta nu 1e in div 3 bij de Corvettes
Ik keek net ook even en zie dat ik in div2 zit, en 15e sta met de HPD (kan ik me leven, maar kan beter) en 10e met de Ford
In de fixed HPD sta ik 12e...
Ga ik morgen ook eens proberen. Ik rijd nu PR 1.43.8enchion schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:47:
[...]
Helemaal niet , dat is zo mooi nl , probeer maar eens ,
voor -2.2 camber
achter -2.6 camber
rollbar op 6
Voorband 152kpa
AchterBand 145kpa (achter 1 click lager dan voor)
En ik heb de rembalans op 54
Rijdt als een droom , zo lekker .
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Bedankt, dit heeft geholpenenchion schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:16:
Nick kijk eens in de registry of hij onder dit adres goed staat.
Je staat in mn myracers list dus .NickThissen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:11:
[...]
Bedankt, dit heeft geholpenLijkt erop dat hij het nu weer doet...
btw als je vaker in de registry zoekt zou je Registrar Registry Manager 7.01 (lite edition) eens kunnen proberen , ik gebruik hem al sinds windows 2000 , is veel makkelijker zoeken dan dat standaard windows ding.
http://www.resplendence.com/downloads
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 23-02-2012 23:22 ]
Oeps, nog nooit van gehoord. Heb je al contact gezocht met Remco van Fanatec Support Benelux?Arfman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:44:
Grrrr ... heb ik eindelijk m'n nieuwe PC werkend, krijg ik het Fanatec stuur niet aan de gang
"First time setup on this USB port failed, logged in with administrative privileges?" krijg ik als melding. Klik ik daarna op het Fanatec icoon op m'n desktop, klik ik op Advanced bij het Porsche Wheel, crasht die hele bende en zie ik het suur met een geel uitroepteken in Device Manager. Al gereboot, drivers uninstalled (1.16, die tot gisteren op m'n oude PC nog prima werkten), andere USB poorten, niks helpt.
Iemand hier een idee? Heb Fanatec ook al gemailed maar een Googleopdracht naar deze foutmelding bracht niet veel soeps, veel mensen met hetzelfde probleem maar nooit een oplossing geboden ...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb geen idee, maar log eens in als admin dan? Als je win7 hebt zou je eens het standaard admin account kunnen unlocken (die is standaard verborgen) en daarmee proberen..? Worth a shot...Arfman schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:44:
Grrrr ... heb ik eindelijk m'n nieuwe PC werkend, krijg ik het Fanatec stuur niet aan de gang
Ik heb de race setup van Jacob Nielsen voor de F1 ietsie pietsie aangepast, een click meer exit diff locking. Heb helemaal zelf de setup guide gelezen om te kijken hoe ik hem iets veiliger maak bij bocht uit in langzame bochten (T1, bus stop), daar vond ik hem te tricky voor een race ging me nog te vaak mis. Dat lijkt met 1 click al wat beter te zijn. Jacob zelf zei me net dat hij in de race elk rondje voor T1 en de bus stop die exit diff veranderd, moet er niet aan denken om dat elk rondje te doen lol, je zou maar 1 keer vergeten en dan weet je niet meer waar je op zit

Zal m'n aangepaste setup posten als ik eraan denk hem op te slaan (maar 1 click exit diff erbij is volgens mij de enige aanpassing dus die lukt iedereen zelf ook wel denk ik

http://members.iracing.co...onid=5061040&custid=61620
Ik heb de hele race op de bumper van Miguel gehangen,, maar kreeg em er niet voorbij geprikt. Iig wel netjes 3e
@Derx: Hoe vind je de SM setup die ik sharede? Ik kan er erg veilig een race lang 1:28 ers mee rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-02-2012 00:19 ]
http://members.iracing.co...onid=5060855&custid=43357
Wil namelijk alleen mijn naam aan de zijkant van de wagen toevoegen.
Heb geprobeerd om een eigen skin te maken maar dat gaat echt boven mn pet.Ben op zich tevreden met wat ik nu heb,maar zou mooi zijn als mn naam er nog op komt.
ja al de skins van iracing zitten in layers in de template.seninha schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:20:
Weet iemand of het mogelijk is om een skin welke je via iRacing zelf gemaakt heb, aam te passen is met bv Photoshop?
Wil namelijk alleen mijn naam aan de zijkant van de wagen toevoegen.
Heb geprobeerd om een eigen skin te maken maar dat gaat echt boven mn pet.Ben op zich tevreden met wat ik nu heb,maar zou mooi zijn als mn naam er nog op komt.
gewoon de template van de wagen downloaden
Remplates die ik binnen gehaald heb hebben andere kleuren en sponsors.
Of moet ik andere templates binnen halen?
Nee, ik heb een mail gestuurd naar e-support@fanatec.com .. heb jij de gegevens van die Remco voor mij in een DM? Sta nu op het punt om m'n verse Windows install, waarin net alles lekker werkt, maar weer te wipen en opnieuw te beginnen, met het stuur als eerste.JoepW schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:23:
[...]
Oeps, nog nooit van gehoord. Heb je al contact gezocht met Remco van Fanatec Support Benelux?
PS: welke driverversie gebruik jij?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
volgens mij moet je die painted skin terug maken via layers in photoshop zo doe ik het "en achterliggend werkt de car painting page ook zo . je werkt met color masks layers "blue -red-green" en de sponsor places zijn ook ne layer.seninha schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
Ik heb de template al gedownload, maar wat ik wil is de Skin die ik ZELF via de Car painting Page gemaakt heb even bewerken.
Ik heb deze week nog geen tijd gehad om te racen, misschien vanavond. Dan kan ik ook meteen ff testen met Enchion zn setup voor de Skip. Btw welke SPO gebruik je daar ?Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 00:18:
Ik dacht, doe gek en neem nog een SM race mee
http://members.iracing.co...onid=5061040&custid=61620
Ik heb de hele race op de bumper van Miguel gehangen,, maar kreeg em er niet voorbij geprikt. Iig wel netjes 3e
@Derx: Hoe vind je de SM setup die ik sharede? Ik kan er erg veilig een race lang 1:28 ers mee rijden.
Cube Nuroad Race (2022)
www.iracing.com/inracingnews/iracing-news/daytona-double/
De skin die je zelf maakt komt overeen met een bepaald Pattern in de .psd file.seninha schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
Ik heb de template al gedownload, maar wat ik wil is de Skin die ik ZELF via de Car painting Page gemaakt heb even bewerken.
Indien je het juiste patroon de juiste kleuren geeft is dit net hetzelfde als de paint die je maakt in iracing zelf.
Het duurt wel iets langer (de eerste keer zeker) maar indien je met die layer masks methode werkt zoals in de link hieronder beschreven kan je je skin net zo maken als in iracing zelf:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1359645.page
Ow, nog even raceverslag van gisteren. Proto & GT met de Ford. Ik had van heel de week nog geen tijd gehad om te oefenen en gisteren geen Q gedaan omdat ik liever nog wat meer oefende dan een tijd neer te zetten. Race viel heel goed mee en in het begin een leuke inhaalactie gehad. Dan nog 2 mensen die voor me lagen door hun foutjes voorbij kunnen steken zodat ik op P4 zat. Daarna was het een inhaalrace naar de derde. Gat van 8 seconden dichtgereden. klein foutje gemaakt en opnieuw 5 seconden dichtgereden. Dan op minder dan 5 minuten voor het einde bij het remmen voor T2 zat er een hpd aan de binnenkant. Ik rem iets te laat en te hard en auto breekt wat uit waardoor ik de HPD raak. Wiel krom
Hierna werd het echt vreselijk. Constant van de baan en wielen die blokkeren bij het minste remmen. Nog rustig 2 ronden kunnen verder rijden en iedereen rustig laten passeren. Toch nog een 5e plek... Heel wat inc's opgelopen en SR -0.17
Had eigenlijk een 3e plek moeten zijn maar da's m'n eigen schuld. Had gewoon iets eerder moeten remmen, HPD rustig doorlaten en vroeg op het gas, dan had ik de 3e na 1 of 2 ronden toch wel ergens kunnen inhalen.
Vond het best een leuke race en door goed op te letten en wat naar de namen te kijken toch wel een paar divebombs kunnen ontwijken.
[ Voor 42% gewijzigd door Fragbeestje op 24-02-2012 09:54 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik zal je de gegevens even DM'n en ik gebruik driver versie 1.16Arfman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:32:
[...]
Nee, ik heb een mail gestuurd naar e-support@fanatec.com .. heb jij de gegevens van die Remco voor mij in een DM? Sta nu op het punt om m'n verse Windows install, waarin net alles lekker werkt, maar weer te wipen en opnieuw te beginnen, met het stuur als eerste.
PS: welke driverversie gebruik jij?
In die template zit een mapje met allemaal layers met rood, groen en blauwe kleuren; dat zijn de verschillende patterns die je op de website voor je auto kunt kiezen. Je kunt deze kleuren heel makkelijk aanpassen naar wat je wil, zo hou je dus de vorm van het pattern en kun je je eigen kleuren kiezen (en daarna aanpassen of logo's toevoegen etc).seninha schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:31:
Eerst kies je het pattern wat je wil hebben (volgens mij is de volgorde hetzelfde als de volgorde op de website, makkelijk zoeken dus). Selecteer die layer en maak alle layers er boven onzichtbaar. Ga nu naar het tabje Channels en kies daar het rode channel (klik op die channel). Onderaan het layers venstertje heb je nu een knopje zitten waarmee je die channel kan selecteren, hij selecteert dan exact alles behalve de zwarte pixels (in dit geval: alle rode delen van de layer). Ga nu terug naar de layers en maak een nieuwe layer aan. Met de selectie nog steeds actief klik je nu op het Mask knopje (zwart/wit bolletje). Je maakt nu een Mask op die layer, waarbij de actieve selectie wit wordt en de rest zwart. Een mask werkt heel eenvoudig: alles wat wit is kun je op tekenen, alles wat zwart is teken je automatisch niet op.
Doe ditzelfde voor de blauwe en groene channels en dan heb je dus 3 nieuwe layers met masks erop, en op elke layer kun je tekenen wat je wil, je zal alleen op het rode, groene of blauwe deel van het pattern tekenen
Ontvangen, thanks! 1.16 is de versie die jij laatst postte toch? Ik had daar op m'n vorige install problemen mee dat de tweede (of derde) keer dat ik iRacing opstartte, FFB weg was. Ik moest dan rebooten en dan deed hij het weer. Weet alleen niet meer welke driverversie ik daarvoor hadJoepW schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Ik zal je de gegevens even DM'n en ik gebruik driver versie 1.16

Netjes hoor. Vereeuwigd in iracing news. Krijg je volgens mij ook nog een certificaat voor dacht ik.dabelg schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:40:
woohoo ik ben op iracing News haha
www.iracing.com/inracingnews/iracing-news/daytona-double/
Ben zelf ook een keer in het nieuws geweest. Met de Grand AM Premium series van vorig jaar. Was ik in een race 2de geworden volgens mij. Eentje waar Dave mee dee maar die schakelde zichzelf uit volgens mij. Was de hooste SOF race dus had meteen ook de 2de plek van die week. Werd meteen de race ook beschreven hoe ik met steady racen een mooie tweede plek had gehaald. Leuk om terug te lezen hehe.
Volgens mij niet?DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:30:
[...]
Netjes hoor. Vereeuwigd in iracing news. Krijg je volgens mij ook nog een certificaat voor dacht ik.
Tot ongeveer rond 115 zat ik de hele tijd bij de eerste 10 en een flink aantal rondes op P1 gereden, maar ik wou hem op een gegeven moment drie wijd, maken maar de auto op de highline kwam in 1x naar beneden.
Met mijn push maatje achter me kon ik geen kant op en zat ik in THE BIG ONE. Vervolgens mijn schade van 15min laten repareren en weer gaan rijden, door deze manier toch nog wat plaatsen goed kunnen maken en op P17 gefinisht, wat zelfs genoeg was om wat iRating punten erbij te krijgen waardoor ik nu een iRating heb van 4401.
Oh op die manier, ik dacht dat je bedoelde dat er een certificaat was voor het vermeld worden op inracingnews.com (wat wel stoer zou zijnDutchDevil79 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:43:
Volgens mij krijg je voor p1 t/m 3 in je split een certificaat bij world tour events.
Even iets serieuzer , ben je nu ook een stuk sneller in de sessie , of is het alleen sneller met downloaden ?JoepW schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:07:
4 sec per rondje sneller met f1 op spa.....
Merk geen verschil in sessie en qua rijden.
Misschien wel als er veel auto rijden....
Na een verse Windows install (de derde in 2 dagen) een Restore Point gemaakt en toen pas gaan prutsen. Driverversie 1.16, 1.15, 1.10 en 1.07 geprobeerd, allemaal hetzelfde effect. Toen een kleine openbaring gehad en gekeken waar ik het stuur in had gestoken, dat bleek USB3.0 te zijn. In een van de (weinige) USB2 aansluitingen gestoken en hey presto, alles werkte! Eindelijk genieten van iRacing in volle glorie (3 schermen, render 3 screens separately, vrijwel alles op maximaal en da's echt genieten
Er is een sessie open tot 12:00 , password staat hier.RuudjeM schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:26:
Gaan we nog Escors oefenen vanavond en morgen? Liefst een beetje later 9 uur of zo.
http://droopy13.powweb.co.../viewtopic.php?f=22&t=159
Dus bij deze:
http://setups.iracing.nickthissen.nl/
Ik denk dat het wel makkelijk werkt, je upload een setup en geeft aan voor welke track, auto, type (Q of R), en door wie hij gemaakt is. Ook kun je aanvinken of het voor het NTM is, of het voor oval is, en voor welke config van de track hij bedoeld is (als dat nog wat uitmaakt).
Je kunt dan de lijst met setups filteren op al deze dingen, en ze makkelijk downloaden.
Om in te loggen moet je helaas weer een account maken (ik heb zitten proberen of ik dat kon syncen met de toernooi website maar niet gelukt), ik wil het namelijk beperkt houden tot GoT, niet dat iedereen er zomaar aan kan. Je account moet dus ook geactiveerd worden (maar ik krijg een emailtje als iemand registreert dus dat gaat meestal snel) zodat ik even kan checken of ik de gebruiker ken...
Misschien is dit wel een handige manier om onze setups te delen
Was ab-so-luut niet snel, maar wel redelijk constant.
Race werd gewonnen door Kevin Korjus, die is aardig carriere aan het maken
iRating van 3688 en pas lid sinds 13 januari van dit jaar. Heeft de afgelopen 12/13 starts in de SM allemaal gewonnen
Zelfs al ooit F1 getest
[ Voor 25% gewijzigd door BM op 24-02-2012 20:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
EDIT: laat maar, rechtsbovenin
[ Voor 25% gewijzigd door Arfman op 24-02-2012 20:42 ]
Ik dacht gisteren in die 2 races SM al, waar ken ik die naam Korjus vanBM schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:20:
Aardige race net. Van 14 naar 5, in een aardige SoF (2612). Eigenlijk alleen maar door... te blijven rijden. De concurrentie elimineerde zichzelf (of elkaar), en ik kon redelijk simpel rond blijven gaan.
Was ab-so-luut niet snel, maar wel redelijk constant.
Race werd gewonnen door Kevin Korjus, die is aardig carriere aan het maken-> http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=84175
iRating van 3688 en pas lid sinds 13 januari van dit jaar. Heeft de afgelopen 12/13 starts in de SM allemaal gewonnenNu scheelt het dat het een prof-rijder is, maar toch
Zelfs al ooit F1 getest
Gisteren 1 maal 2e achter hem, en 1 maal 3e achter hem en nog 1 iemand. (hij won beide races). In de eerste race kon ik nog een klein beetje aanhaken (1,5 rondje) maar hij was toch wel errug snel.
Wel leuk om te kunnen zeggen dat je tegen zo iemand hebt geraced
Als m'n vriendin het nog ziet zitten kom ik daarna wel even mx5 oefenen
Ik vind z'n OVAL status nog wat zwakjes....:XBM schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:20:
.............
Race werd gewonnen door Kevin Korjus, die is aardig carriere aan het maken-> http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=84175
.................

Is leuk dat zulke jongens het nu al tegen ons durven op te nemen...
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Dat komt omdat dit een echte racer is en dus geen ovals rijdt.RichardA schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:44:
[...]
Ik vind z'n OVAL status nog wat zwakjes....:X![]()
Is leuk dat zulke jongens het nu al tegen ons durven op te nemen...

HOLY CRAP!!
Listig baantje zeg, leuk, maar listig... Moeilijk om hier constant snel te zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
Versla mijn iRating van 4500 maar eens dan op de OvalArfman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:55:
[...]
Dat komt omdat dit een echte racer is en dus geen ovals rijdt.
Ik zag je net , nette tijd trouwens , ik heb zelf het meeste moite met die derde rechter voor die linkse aan het einde van het circuit , heb die bocht misschien 1 keer in de 10x goed.derx666 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:40:
Sow... voor mij net de eerste rondjes op Brands Hatch....
HOLY CRAP!!
Listig baantje zeg, leuk, maar listig... Moeilijk om hier constant snel te zijn.
Heb net een 1:40.563 gereden opti begint al in de 1:39 buurt te komen.
(heb de setup trouwens alweer iets veranderd) zit nu op een camber verschil van 0.3 en voor banden 1 click zachter , stuurt toch iets mooier , voor camber 0.3 of 0.4 lager blijf ik wel doen haalt dat de bocht induiken bij de nieuwe NTM nl helemaal weg.
Die bocht wat jij zegt neem ik in de 4e versnelling, en doe aanremmen net voor het 50m bord aan de rechterkant. Op tijd insturen, zodat je de binnenkant flink afsnijdt zonder offtrack te scoren (ff proberen).
Ik verlies vaak veel tijd in T4. Ik vind het erg moeilijk om daar het goeie rempunt te vinden, en dan zo te remmen dat ik niet gigantisch dwars ga.
Cube Nuroad Race (2022)
Nick of ander mede tweakerNickThissen schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:59:
[...]
In die template zit een mapje met allemaal layers met rood, groen en blauwe kleuren; dat zijn de verschillende patterns die je op de website voor je auto kunt kiezen. Je kunt deze kleuren heel makkelijk aanpassen naar wat je wil, zo hou je dus de vorm van het pattern en kun je je eigen kleuren kiezen (en daarna aanpassen of logo's toevoegen etc).
Eerst kies je het pattern wat je wil hebben (volgens mij is de volgorde hetzelfde als de volgorde op de website, makkelijk zoeken dus). Selecteer die layer en maak alle layers er boven onzichtbaar. Ga nu naar het tabje Channels en kies daar het rode channel (klik op die channel). Onderaan het layers venstertje heb je nu een knopje zitten waarmee je die channel kan selecteren, hij selecteert dan exact alles behalve de zwarte pixels (in dit geval: alle rode delen van de layer). Ga nu terug naar de layers en maak een nieuwe layer aan. Met de selectie nog steeds actief klik je nu op het Mask knopje (zwart/wit bolletje). Je maakt nu een Mask op die layer, waarbij de actieve selectie wit wordt en de rest zwart. Een mask werkt heel eenvoudig: alles wat wit is kun je op tekenen, alles wat zwart is teken je automatisch niet op.
Doe ditzelfde voor de blauwe en groene channels en dan heb je dus 3 nieuwe layers met masks erop, en op elke layer kun je tekenen wat je wil, je zal alleen op het rode, groene of blauwe deel van het pattern tekenenNu kun je dus gewoon met de flood fill tool alles inkleuren met de kleur die je wil... Zo heb ik mijn skins ook gemaakt, teveel werk om zelf een pattern te tekenen
Ik heb dit eindelijk voor elkaar. Heb nu een .psd bestand die als volgt uitziet:

Nou wil ik graag eigen sponsors op zetten en mijn naam naast de cockpit.Heb je een "makkelijke tip" hoe dit te doen
Heb geen PS skills dus als je wat weet,graag zo makkelijk mogelijk uitleggen
De Skip op BH is erg leuk. Blij dat iRacing me 3 maanden aanbood voor 9$.derx666 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:23:
Ik zit nu ook op een 1:40.5 met een opt van 1:39.9.
Die bocht wat jij zegt neem ik in de 4e versnelling, en doe aanremmen net voor het 50m bord aan de rechterkant. Op tijd insturen, zodat je de binnenkant flink afsnijdt zonder offtrack te scoren (ff proberen).
Ik verlies vaak veel tijd in T4. Ik vind het erg moeilijk om daar het goeie rempunt te vinden, en dan zo te remmen dat ik niet gigantisch dwars ga.
Voor T4 zou ik wat langer rechtdoor remmen en dan langzaam de rem los laten zodra je instuurt. Ik zit nu op 39.3 en denk dat een hoge 38'er er net in zit.
Dus gewoon een LOGO ergens vandaan halen, deze copy en dan....? Op welke layer moet ik deze plakken?NickThissen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:35:
Gewoon copy/paste? Dan krijg je je logo vanzelf in een nieuwe layer. Daarna kun je met Ctrl+T de layer aanpassen (grootte, positie, rotatie, spiegeling, etc) en hem op de goeie plek zetten.
Of moet ik zelf een layer aanmaken en daar de sponsors op plakken.
Als je een plaatje kopieert krijgt het vanzelf een nieuwe layer (tenzij je toevallig een lege layer geselecteerd hebt). Die layer moet dan boven die oranje layers staan natuurlijk anders zie je het logo niet.seninha schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:41:
[...]
Dus gewoon een LOGO ergens vandaan halen, deze copy en dan....? Op welke layer moet ik deze plakken?
Is er een soort van spiegelbeeld optie of is het gewoon een kwestie van op het oog plaatsen?
Snap niet hoe je aan die tijden komt. Net even met zelfde setup gereden. Met volle tank (64kilo geloof ik) kom ik tot 50 laag... met lege tank reed in na 1 rondje al 48.1.... volgens mij is dat verschil wel erg groot...NickThissen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:58:
Ik heb de race setup van Jacob Nielsen voor de F1 ietsie pietsie aangepast, een click meer exit diff locking. Heb helemaal zelf de setup guide gelezen om te kijken hoe ik hem iets veiliger maak bij bocht uit in langzame bochten (T1, bus stop), daar vond ik hem te tricky voor een race ging me nog te vaak mis. Dat lijkt met 1 click al wat beter te zijn. Jacob zelf zei me net dat hij in de race elk rondje voor T1 en de bus stop die exit diff veranderd, moet er niet aan denken om dat elk rondje te doen lol, je zou maar 1 keer vergeten en dan weet je niet meer waar je op zitIk zou binnen 3 rondjes ergens in de -19 zitten
Zal m'n aangepaste setup posten als ik eraan denk hem op te slaan (maar 1 click exit diff erbij is volgens mij de enige aanpassing dus die lukt iedereen zelf ook wel denk ik). Reed er net een 1:47.6 mee met 60kg, niet slecht denk ik en kan nog wel beter.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Holy crapRequiem19 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:39:
[...]
De Skip op BH is erg leuk. Blij dat iRacing me 3 maanden aanbood voor 9$.
Voor T4 zou ik wat langer rechtdoor remmen en dan langzaam de rem los laten zodra je instuurt. Ik zit nu op 39.3 en denk dat een hoge 38'er er net in zit.
Cube Nuroad Race (2022)
Met lege tank kom ik tot 46.6 geloof ik, scheelt bij mij een seconde dus. In de race rij ik voornamelijk 47ers, met een uitschieter naar 46.9 (wel met off track) rond het midden van de stint.BM schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:10:
[...]
Snap niet hoe je aan die tijden komt. Net even met zelfde setup gereden. Met volle tank (64kilo geloof ik) kom ik tot 50 laag... met lege tank reed in na 1 rondje al 48.1.... volgens mij is dat verschil wel erg groot...
Laat me even weten als je nog eens gaat oefenen dan kom ik wel even kijken of ik iets kan helpen, volgens mij moet je ook wel makkelijk in de 47 kunnen komen hoor. Je moet misschien iets meer op je grip vertrouwen op sommige plaatsen (pouhon bijv kan vol gas als je perfect instuurt, maar in de race lift ik een klein beetje)...
Logo's pluk je overigens makkelijk van http://www.brandsoftheworld.com/ dan kan je makkelijk de grootte aanpassen.seninha schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:41:
[...]
Dus gewoon een LOGO ergens vandaan halen, deze copy en dan....? Op welke layer moet ik deze plakken?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
http://members.iracing.co...onid=5072525&custid=74968
Trouwens 3 screens is zo 2011
47 kan ook wel, met lege tankNickThissen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:51:
[...]
Met lege tank kom ik tot 46.6 geloof ik, scheelt bij mij een seconde dus. In de race rij ik voornamelijk 47ers, met een uitschieter naar 46.9 (wel met off track) rond het midden van de stint.
Laat me even weten als je nog eens gaat oefenen dan kom ik wel even kijken of ik iets kan helpen, volgens mij moet je ook wel makkelijk in de 47 kunnen komen hoor. Je moet misschien iets meer op je grip vertrouwen op sommige plaatsen (pouhon bijv kan vol gas als je perfect instuurt, maar in de race lift ik een klein beetje)...
Xbox
Euhhh Joep? Als ik de setup wil downloaden staat er : Centripetal Circuit
Welke is nou de setup waar we mee gaan rijden?
[ Voor 54% gewijzigd door Ruud Mulders op 25-02-2012 15:59 ]
Men irating zelfs omhoog kunnen werken deze week. Van 1800 naar nu bijna 2100.
Om 17 uur ga ik wel de Impala A rijden.
[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 25-02-2012 16:18 ]
http://members.iracing.co...onid=5073286&custid=61620
Nog 9e kunnen worden, maar dat had ook 7e of 8e kunnen zijn als we niet gedisconnect werden
Helaas is hier iedereen vooral bezig aan de road kant, dus ik ben bang dat wij de enigste zullen zijnDutchDevil79 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:17:
Wie zijn er trouwens vanavond bij de Daytona 500 (behalve Fabian dan lol). Ik ga hem iig proberen. Heb deze week aardig geoefend op Daytona met de Impala en gaat steeds beter. Het is alleen lastig een maatje te vinden meestal. Maar ja beetje relax hangen in het groepje en op het eind proberen eruit te breken samen met iemand gaat tot nog toe best lekker.![]()
Men irating zelfs omhoog kunnen werken deze week. Van 1800 naar nu bijna 2100.
Nja, die Daytona is me te laat. Als ie midden op onze avond zou vallen, zeg vanaf 8, en ik tijd had, dan deed ik zeker weten mee. De Indy 500 ga ik ook proberen mee te doenNiellie41 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:28:
Oval posts lijken ook altijd genegeerd te worden
Net een Q gedaan, en prompt mn PB verbeterd naar 1:40.213
Ben er ook meteen mee gestopt, want heel veel beter wordt dat toch niet met een opt van 1:39.766...
Heb er wel vertrouwen in dat ik hier een race mee kan rijden. Zal zo ff de setup naar Nick uploaden, zodra ik access heb op zn bak
Cube Nuroad Race (2022)

Xbox
Ik zal eens ff spectaten om 1/2 6Niellie41 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:18:
Ik kan helaas niet. Heb een feestje![]()
![]()
Jammer van de wreck....
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 25-02-2012 17:47 ]
Ach ja, zo'n dingen gebeuren en als ze voor je wrecken dan is het hopen dat je heelhuids er door heen komt. Even dacht ik dat, maar die hoop werd heel weg gevaagd
Maar ik ben er net achter ik net op tijd klaar ben voor de IRL Nationwide race op Daytona. Nu te zien op MotorsTV
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 25-02-2012 17:59 ]
Ja balen man. Zeker gezien onze IRatings zeer dicht bij elkaar liggen. Grote kans geweest dat we in dezelfde room komen. Hadden we een mooi benelux treintje kunnen vormen.Niellie41 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:18:
Ik kan helaas niet. Heb een feestje![]()
![]()
Ze sneden ons kei hard af en kon nergens meer naar toe.
Daytona ga ik voor passen. Heb al een hele tijd geen oval gereden en gene ervaring met de cup car. Zou alleen maar goed zijn om de big one te veroorzaken
Verwijderd
geen iracing voor mijn vanavond ... kids vermaken en motorstv kijken nu de vrouw van huis isFragbeestje schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:28:
Heb ook nog wel zin in een ESCORS testsessie deze avond.
Daytona ga ik voor passen. Heb al een hele tijd geen oval gereden en gene ervaring met de cup car. Zou alleen maar goed zijn om de big one te veroorzaken
Zeker gezien Fabians setup super werkt met pushen. Had vandaag al een race waar ik uit de groep kon breken met een Fransman. Alleen was die niet heel steady en crashte we bijna bij de switch omdat die zo zwalkte. Dus toen vloog ik weer terug in het pack. Maar aan het einde toch nog eentje over de finisch geduwt waardoor ik nog 6de kon worden.Niellie41 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:21:
Ja, dat zou gaaf zijn geweest. Helaas ging het donderdag mis
Ze sneden ons kei hard af en kon nergens meer naar toe.
Met een steady maatje ben de volgens mij zo weg.
Vrij saaie race verder, paar offtracks, maar weinig spannends. Iets SR ingeleverd, en ietsje IR gewonnen. Al met al wel aardig, maar ook niet meer dan dat
Xbox

Ik ga 'm eens proberen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1826964.page
(2de of 4de monitor vereist)
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 25-02-2012 20:24 ]
Ik wel, maar er zijn er blijkbaar niet veel die zin hebben om rond te brakken met de Mazda.RuudjeM schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:10:
Is er nog animo om vanavond de Escors race voor morgen te oefenen? Zoja dan maak ik nog een sessie aan om 9 uur
Is volgens mij wel een leuke combo!
Niet te lang.... maar wel ff....
Start jij iets ruud, met ww en zet het gewoon ook ff op de escors site?
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 25-02-2012 20:52 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Ruud Mulders op 25-02-2012 21:03 ]
Pff, zul je net zien dat ik die op 3 seconde na mis...
[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 25-02-2012 22:19 ]
Het is op dat hoge niveau vaak een ons-kent-ons kliekje dus als er dan een incident met een outsider is wordt de schuld meteen op die persoon afgeschoven.
Met een paar laps practise vanmiddag en een Q zonet ga ik me maar eens aan de Daytona 500 wagen.
Gelukkig ben ik ook totaal niet moe

[ Voor 42% gewijzigd door Red Baron op 25-02-2012 23:48 ]
Dit topic is gesloten.