Iig nog 10e en dus punten. 90 min lang kapot geërgerd aan mijn pace.
zag het die kimi ging lekker in zijn fordNiellie41 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:13:
kut race....
Iig nog 10e en dus punten. 90 min lang kapot geërgerd aan mijn pace.
Hopelijk wel tijd en een "goed" tempo volgende week.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Maar volgende week ben ik er waarschijnlijk niet bij. Ben dan niet thuis. Wilde wel graag mee doen met mid-ohio. Daar zitten niet veel high downforce bochten.
Kom er net achter dat mijn setup van gisteren ook helemaal niet klopte...
Veel te veel onderstuur.
Iemand postte zijn set na de race en ik kon meteen een .57/.58 rijden met volle tank. Gewoon 2 sec dan wat ik gisteren reed.

[ Voor 48% gewijzigd door Niellie41 op 19-02-2012 10:50 ]

Stukken beter dan die mierzoete andere skins van jeNickThissen schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:56:
Eindelijk eens een HPD skin gemaakt
[afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hihi, ja ik dacht maak eens een meer traditioneleBM schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:59:
[...]
Stukken beter dan die mierzoete andere skins van je
Netje Nick.... En ik sluit me aan bij BM
Net even Q gedaan met de HPD Fixed.
Nieuwe banden halen zonder te tanken werkte overigens niet
Ik baalde dat ik de nr. 1 & 2 niet bijhield. Maar achteraf snap ik waarom..... Beide PRO/WC met mega iRatings
Ik perstte er een 1:48.419 uit.
Ik weet echt nog niet waar ik het laat liggen....
Maar goed om 15:00 maar eens een race rijden.
[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 19-02-2012 14:05 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Uiteindelijk terug kunnen vechten tot de 4e plek, maar hier had een 2e plek in gezeten (Joao Cardoso deed ook mee, en die kan ik nog lang niet bijhouden). nja, evengoed +68 IR...
Maar WG cup ligt me wel in de Skip, had een snelste ronde van 1:25.739 in de race.
Nu nog de SM voor deze week, heb alleen een hekel aan Road America. nja, wat moet dat moet...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5029057
Hihi en in de race een snellere tijd dan mijn Q. Maar nog steeds 2 sec of pace met de pro's.
17:00 uur nog eentje?
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 19-02-2012 15:48 ]
eerste paar ronden mooi gevecht, was sneller, maar kwam er niet goed langs.
paar keer actie afgebroken, om zeker te zijn dat ik de race uit rij. Eenmaal erlangs, bij de hairpin, snel gaatje van 6 sec dicht gereden, en 3 ronden later ook kunnen inhalen.
Toen ging P3 van de baan samen met GT in 130R. Toen verder uitgereden...
http://members.iracing.co...onid=5029058&custid=69629
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
hoop nog minimaal 1 HPD open te kunnen rijden.
gisteren 2 keer niet uitgereden... 1 keer eigen schuld... 2e keer in L1 aangetikt in T1, spin, en flink in de zijkant gereden. Uiteraard is schuldige zonder problemen verder gereden....
Misschien... Even kijken of er ook veel deelnemers in open zijn anders doe ik die misschien mee.
Zijn er nu 18 22 met nog 9 minuten te gaan.NickThissen schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:04:
[...]
Misschien... Even kijken of er ook veel deelnemers in open zijn anders doe ik die misschien mee.
Doe toch maar de open, kan ik vanavond misschien nog even een fixed pakken als ik nog zin heb.
[ Voor 56% gewijzigd door NickThissen op 19-02-2012 16:57 ]
Ik in de 2de split met onwijs lage sof en van Pole.
Na paar rondjes verveling op P1 verrem ik me (concentratie?) in T1. Gelukkig geen schade of zo, banden wel aan gort en 1ste plek foetsie.
Maar toen werd het leuk om op Adrian Hart te jagen...... Maar kwam er niet voorbij. Close finish: -00.183 verschil. Als de race nog paar rondjes langer had geduurd was het wel gelukt.
Maar goed erg leuk met z'n 2'n. De rest van het veld niet gezien of gelapt.....
Zit weer boven de iR 2000. hehe
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5029744
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 19-02-2012 17:48 ]
Verwijderd
Dat was ik dusJoepW schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:47:
Hmmmm, split het veld met 36Zal er wel een op het laatst gejoined zijn.
Ik in de 2de split met onwijs lage sof en van Pole.
Na paar rondjes verveling op P1 verrem ik me (concentratie?) in T1. Gelukkig geen schade of zo, banden wel aan gort en 1ste plek foetsie.
Maar toen werd het leuk om op Adrian Hart te jagen...... Maar kwam er niet voorbij. Close finish: -00.183 verschil. Als de race nog paar rondjes langer had geduurd was het wel gelukt.
Maar goed erg leuk met z'n 2'n. De rest van het veld niet gezien of gelapt.....
Zit weer boven de iR 2000. hehe
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=5029744
Goeie race Joep, het zweet stond op mn rug na afloop.
Je jaagde me goed op en ik maakte klein foutjes de laaste rondes, good fun
Makkelijk gewonnen, maar daar zaten me toch een paar HPD's. Die steken gewoon hun neus naast me IN een bocht. En dan gaan ze ook nog zeuren dat ik aan de kant moet.
Wat een achterlijken.
Door de win sta ik nu wel 4e in divisie 3
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 19-02-2012 18:34 ]

Gelukkig ben ik niet aangeraakt, maar daardoor lag ik nu wel 'laatste' (op stuk of 10 kapotte auto's na lol) zonder echt uitzicht op mensen voor me omdat ik wist dat die sneller zouden zijn. Dus maar voor een 1 stop gegaan al wist ik niet hoeveel ik moest sparen. Ging gelukkig wel goed, nog 0.5kg over en gepit in rondje 20 zodat ik daarna weer voluit kon. In de eerste stint zat ik zowat de hele race achter iemand die ook aan het sparen was, na onze pitstop hield ik hem nog wel even bij maar uiteindelijk kwam ik teveel op de curbs bij de chicane en had ik weer eens top speed damage door curbs... 3e keer alweer dit seizoen, gaat wel erg makkelijk zeg. Dus toen langzaam een gat van ~12 sec zien vallen, kon niet harder
Kreeg daar zelfs een 0x contact voor, dat had ik nog nooit gezien

Best saaie race dus achteraf... En omdat ik toch flink aan het pushen was nog veel te veel off tracks (afsnijden chicanes enzo) en -0.55 SR lol
Ok, fun.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:19:
[...]
Dat was ik dus![]()
Goeie race Joep, het zweet stond op mn rug na afloop.
Je jaagde me goed op en ik maakte klein foutjes de laaste rondes, good fun
Had van mij nog wel een half uurtje mogen duren
En leuk close in je achterbumper rijden, hehe
Net ff snel de HPD fixed setup van Mid Ohio geprobeerd. Stuk moeilijker.
En ook ff de DP op Infineon gereden. Pffffffff SR killer.....
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 19-02-2012 18:41 ]
Mid-Ohio wordt een test voor de HPD's om te kijken hoe veel geduld ze hebben. Want tussen T3 en T7 kan je bijna niet inhalen.
Voor de Corvette, verwacht ik dat Mid-Ohio mij meer ligt dan Suzuka.
Bij race 1 vandaag zat ik in dat half uur echt op mijn klokje te kijken en bij race 2 was het opeens voorbij.... Hmmmf.
Maar ik krijg na 45 minuten of zo echt last van mijn schouders, helaas.
Ik vind het zo wel prima om als laatste te starten, kan wel Q gaan doen en dan midden in de drukte starten maar tot nu toe elke race een enorme start crash gehad die ik zelfs nu moeilijk kon ontwijken (slakkengang rijden maar auto's vliegen links en rechts over de baan om om te draaien lol). Uiteindelijk win ik met kwalificeren denk ik toch niks want de mensen voor me zijn tot nu toe altijd ook echt veel sneller geweest...
Oeh nice, volgende week Spa
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 19-02-2012 21:16 ]
4e plek behaald op Atlanta met de Trucks aan de oval kant en aan de andere kant een overwinning (wel lage sof) op Suzuka.
Vind het wel goed zo.
Ik kan niet wacht op komende week. Dan is Daytona aan de beurt met de 2 car tango. Ben benieuwd hoe dat gaat uit pakken.
Super Speedway weekje voor mij denk ik.
[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 19-02-2012 21:24 ]
Skip sta ik nu 17e in div.3, maar ik ga zeker nog hoger komen
Cube Nuroad Race (2022)
Ik vind de SM niet leuk meer, misschien moeten er nog betere setups komen ofzo maar alles wat ik probeer rijdt totaal niet. Heb heel erg last van dat hij van het gas af heel hard instuurt en op het gas ineens weer onderstuurd en daar kan ik niet mee rijden. Als ik dan hotlaps van bijvoorbeeld Tony zie waar de auto nog meer glijdt dan voorheen dan snap ik het helemaal niet meerderx666 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:04:
Jammer dat er dit seizoen zo weinig mensen de SM of Skip rijden. HPD zie ik echt nog niet zitten met al die verhalen hier over het rijgedrag daar. Dus voor mij een seizoen grotendeels in mn uppie. Ik vind de Skip echt prettig op dit moment, en daar ligt mijn nadruk nu ook op. De SM rij ik nu alleen voor de ervaring. Vind het nog lastig om echt snel te zijn, maar dat zal voornamelijk ook het gemis aan ervaring zijn. Volgend seizoen beter.
Skip sta ik nu 17e in div.3, maar ik ga zeker nog hoger komen

Zelfde met de Radical eigenlijk, die krijg ik ook niet meer onder controle. Deze week op mosport zitten alle setups of met 17 wing of met 26. Met 17 is een graad teveel sturen al spinnen, en met 26 kun je je stuur 3 keer rond draaien en dan kom je nog niet de bocht om...
Ik hoop dat het NTM beter wordt volgende build, dat is normaal wel zo geweest met alle andere NTM auto's geloof ik. De HPD bijvoorbeeld was eerst ook best kut, daarna heel stuk beter en nu perfect
[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 19-02-2012 22:09 ]
Maar de Skip rijdt wat dat betreft veel fijner. Ik kan tegenwoordig slides opvangen waar ik voorheen gegarandeerd achterstevoren ging. Ik denk ook dat ik hem langzaam een beetje "door" begin te krijgen, en zit tijdens de race op de Glen met de rondetijd nog maar 0.7 ofzo achter Joao, waar ik voorheen al blij was als ik binnen de 2 seconden zat. Nu is het verder rijstijl polijsten, nog smoother rijden, minder gooien maar mooi laten rollen.
Ik heb ook pasgeleden mijn FOV aangepast naar wat de iracing calculator voorschrijft. Ik had hem eerst ingesteld zodat ik in de Skip de zijspiegels kon gebruiken, waardoor ik op een FOV van 73 uitkwam ofzo. Nu met de iracing calculator staat ie op 45, en meteen de eerste volle ronde in de Skip reed ik 0.3 van mijn PB af, en het was nieteens een bijzonder rondje. Maar ik had meteen een veel betere controle over de auto. Sindsdien gaat het ook een stuk beter.
Ben nu bezig om een 3e scherm aan te gaan sluiten, maar ik moet nog kijken hoe ik het ga regelen omdat ik op mijn gtx570 maar 2 schermen kan aansluiten, en een 2e 570 even buiten budget valt
Cube Nuroad Race (2022)
http://members.iracing.co...list/1420838.page#3053661
De setups van Thiago Almeida bevallen me erg goed. Geven me stuk meer vertrouwen dan de meeste andere setups, en zijn redelijk stabiel, voorspelbaar en best snel.NickThissen schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:07:
[...]
Ik vind de SM niet leuk meer, misschien moeten er nog betere setups komen ofzo maar alles wat ik probeer rijdt totaal niet. Heb heel erg last van dat hij van het gas af heel hard instuurt en op het gas ineens weer onderstuurd en daar kan ik niet mee rijden. Als ik dan hotlaps van bijvoorbeeld Tony zie waar de auto nog meer glijdt dan voorheen dan snap ik het helemaal niet meer
Zelfde met de Radical eigenlijk, die krijg ik ook niet meer onder controle. Deze week op mosport zitten alle setups of met 17 wing of met 26. Met 17 is een graad teveel sturen al spinnen, en met 26 kun je je stuur 3 keer rond draaien en dan kom je nog niet de bocht om...
Ik hoop dat het NTM beter wordt volgende build, dat is normaal wel zo geweest met alle andere NTM auto's geloof ik. De HPD bijvoorbeeld was eerst ook best kut, daarna heel stuk beter en nu perfect
Al moet ik zeggen dat ik sinds het NTM op de SM er ook niet zoveel meer mee rijd, ik moet elke baan weer opnieuw leren, en daar heb ik op dit moment wat minder tijd (en zin) voor dan een tijdje terug.
Radical heb ik dit seizoen eigenlijk nog helemaal niet geprobeerd. HPD ook nog maar amper, al kan ik die er binnenkort nog wel eens bij gaan nemen, dat is inderdaad echt een enorm leuke auto geworden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maargoed, dat komt ook nog wel, eerst kijken of het uberhaupt werkt met 3 schermen...
Cube Nuroad Race (2022)
Ik kon gisteren even niet reageren toen we samen in dezelfde sessie zaten, maar ik ben het niet met je eens.NickThissen schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:07:
Ik zou eerst eens een paar rondjes rustig aan doen.
Gisteren een race gedaan en hoewel ik lang niet de snelste was, toch op P4 geëindigd omdat vrijwel iedereen voor me vroeg of laat crashte. Ik kan flink glijden met dat ding en vind hem echt geweldig rijden. Alleen de vele hobbels op Mosport zijn soms wat tricky, maar juist door langzaam tempo op te bouwen heb ik die goed leren kennen.
@Derx666: Ik rij ook met SoftTH. Werkt geweldig. En ik rij Skip en zit op ongeveer dezelfde tijden als jij
[ Voor 3% gewijzigd door Jarninho op 20-02-2012 09:53 ]
Er zit wel een ww op de sessie!
Nja ik had niet zoveel tijd om eerst 10 rondjes half gas te gaan rijden, en dat zou ook niet nodig moeten zijn vind ik. Ik was ook helemaal niet gefrustreerd dat ik er steeds af ging, het ging me er vooral om hoe ik eraf ging, elke keer op een andere manier dus er zat geen logica in. Als het nou elke keer bij ingaan van de bocht mis gaat, of elke keer bij uitgaan, of bij het remmen, dan is er gewoon 1 ding waar je je moet verbeteren, maar het was elk rondje anders, en het rijden voelde gewoon echt niet goed. Met 26 wing was hij echt veel te onderstuurd, daar hou ik niet van, ik kon niet eens T2 in z'n 5 nemen zonder gevaar dat ik hem niet haal, waar dat met 17 wing makkelijk ging. Maar met 17 wing had ik juist weer teveel overstuur op rare momenten, midden in de bocht klapt hij ineens om ofzo...Jarninho schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:51:
[...]
Ik kon gisteren even niet reageren toen we samen in dezelfde sessie zaten, maar ik ben het niet met je eens.Met 26 wing vind ik de Radical heerlijk rijden. Ik heb nooit veel met de oude gereden, dus ik hoef die auto niet opnieuw te leren, dat scheelt natuurlijk ook.
Ik zou eerst eens een paar rondjes rustig aan doen.Nu lijkt het alsof je gelijk het wereldrecord wilt verbeteren en vervolgens gefrustreerd raakt omdat je van de baan raakt. Jouw enige ronde in practice was een 1.14 (tussen alle crashes door). Ik ben begonnen met 1.25 geloof ik... Pas na flink oefenen kwam ik op 1.14 uit, maar dan wel een hele veilige 1.14.
Volgens mij zit er gewoon nog iets heel erg mis in al die setups, dat zeggen mensen op het forum ook , maar ik heb helaas te weinig verstand er van om er zelf iets van te maken...
Leuk filmpje voor deze week Proto>
http://americanlemans.com/primary1.php?cat=video
Onderste video (bij Qualifying and Race videos) even omlaag scrollen en daar staat een race replay van Mid-Ohio.
Erg leuk om te zien dat de LMPs net als in iRacing soms veel geduld hebben (af en toe volgen ze de GTs door de hele esses) en af en toe zich ook gewoon erlangs beuken zodat de GTs opzij moeten springen. Toch wel realistisch dus
Ook mooi om te zien hoe realistisch die track is nagemaakt...
[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 20-02-2012 11:51 ]
Verwijderd
ik heb de corvette aangekocht dus ik kan ook hosted nu mee de training doen .... ik zal dus zoals vorige keer de bedoeling was voor de ford gt gaan ...dabelg schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:23:
ik ga vanavond de ford GT eens proberen ( na nog snel een official DP mee te pakken voor DIV 3 score) gisteren 2 pracs gereden en die auto viel 100% mee.
Vanavond tijd om dus nog een laatste race te doen voor deze week. Zit te twijfelen over grand am of de trucks. Allebei nog een wedstrijd over. Nou ja maar ff kijken vanavond. Misschien bijde.
Net even de skip geprobeerd, en die rijdt inderdaad erg fijn nu zeg! Gewoon de baseline setup en gaan, maar 2 keer gespind toen ik echt ging kijken hoe laat ik kon remmen maar verder is hij heel goed op de baan te houden, hij doet precies wat je verwacht. Kwam in een rondje of 6-7 tot een 1:26.4, geen idee of dat snel isderx666 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:18:
Je moet inderdaad bij het insturen helemaal van het gas af, pas dan stuurt het enigzins. Ik weet niet of dat zo hoort of niet, ik probeer me gewoon aan te passen.
Maar de Skip rijdt wat dat betreft veel fijner. Ik kan tegenwoordig slides opvangen waar ik voorheen gegarandeerd achterstevoren ging. Ik denk ook dat ik hem langzaam een beetje "door" begin te krijgen, en zit tijdens de race op de Glen met de rondetijd nog maar 0.7 ofzo achter Joao, waar ik voorheen al blij was als ik binnen de 2 seconden zat. Nu is het verder rijstijl polijsten, nog smoother rijden, minder gooien maar mooi laten rollen.
Ik heb ook pasgeleden mijn FOV aangepast naar wat de iracing calculator voorschrijft. Ik had hem eerst ingesteld zodat ik in de Skip de zijspiegels kon gebruiken, waardoor ik op een FOV van 73 uitkwam ofzo. Nu met de iracing calculator staat ie op 45, en meteen de eerste volle ronde in de Skip reed ik 0.3 van mijn PB af, en het was nieteens een bijzonder rondje. Maar ik had meteen een veel betere controle over de auto. Sindsdien gaat het ook een stuk beter.
Ben nu bezig om een 3e scherm aan te gaan sluiten, maar ik moet nog kijken hoe ik het ga regelen omdat ik op mijn gtx570 maar 2 schermen kan aansluiten, en een 2e 570 even buiten budget valt
Misschien pak ik wel meteen een race mee nu...

Het is een race simulator hè. IRL zou je het ook rustig aan opbouwen als je met een nieuwe wagen of grote aanpassing gaat rijden.NickThissen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:48:
[...]
Nja ik had niet zoveel tijd om eerst 10 rondjes half gas te gaan rijden, en dat zou ook niet nodig moeten zijn vind ik.
ik kon niet eens T2 in z'n 5 nemen zonder gevaar dat ik hem niet haal, waar dat met 17 wing makkelijk ging.
mmmm misschien dan eens inschrijven in de skip barber racing school series volgend seizoen ..... probleem is dat die aliens meedoen he. zo'n series zouden ze max irating moeten gevenNickThissen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:36:
[...]
Net even de skip geprobeerd, en die rijdt inderdaad erg fijn nu zeg! Gewoon de baseline setup en gaan, maar 2 keer gespind toen ik echt ging kijken hoe laat ik kon remmen maar verder is hij heel goed op de baan te houden, hij doet precies wat je verwacht. Kwam in een rondje of 6-7 tot een 1:26.4, geen idee of dat snel is![]()
Misschien pak ik wel meteen een race mee nu...
Vrijdag nog een 1e plek kunnen vasthouden op Suzuka met de Ford GT (wel in de 2e split) In de 1e split had ik mooi achteraan geëindigd denk ik
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5016256
Wel jammer dat ik er in de Q vooraf nogal redelijk hard afgeramd werd door een HPD. Hij bood een halve ronde later wel excuses aan dat hij een P2 had en voor P1 ging en het daarom wel moest proberen

Vind het nog steeds enorm jammer dat de splits zo verdeeld worden. Er zitten nu nog steevast een massa HPD's in tov GT auto's, waardoor het voor de GT auto's niet echt interessant is. Voor mijn part mogen ze alle GT's in een split steken.
Als ik kijk naar de race van vrijdag, dan had je 2 splits :
Split 1 : 16 HPD, 5 Corvette, 5 Ford GT
Split 2 : 15 HPD, 5 Corvette, 5 Ford GT
Dit zou beter 1 grote split zijn : 16 HPD, 10 Corvette, 10 GT en een 2e split met 15 HPD's.
Nu heb je als GT bijna geen gevechten en is het louter zaak om na een paar rondjes HPD's te ontwijken.
Zaterdag ook nog even geoefend met de Lotus 79 ....
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
http://www.spafrancorcham...ncorchamps/f1-tickets.asp
Heeft iemand misschien aanraders? Voor zover ik kan zijn heb je zitplaatsen op de tribunes die heel duur zijn, maar verder ook staan plaatsen zowat overal langs de baan die een stuk beter betaalbaar zijn. Neem aan dat je gewoon een kamping stoeltje en een six-pack mee kan nemen en daar kan gaan zitten, niet?
En waar kun je dan het beste gaan staan? Bij les combes lijkt me wel leuk maar daar zal het wel druk zijn neem ik aan en als je pech hebt sta je net midden op kemmel straight, niet heel veel actie te beleven meestal (eau rouge zul je wel niet kunnen zien vanaf daar denk ik).
Iemand tips?
Jammer van je Skip race. Ik ben even geleden ook weer met die wagen begonnen en je moet inderdaad weer even rekening houden met rookie gedrag... Dat is het nadeel, verder vind ik het een hele leuke serie

Een goede plek... Heb er een keer naar DTM gaan kijken en toen hebben we heel het circuit afgelopen en uiteindelijk stonden we aan de dubbele chicane, wat tegenwoordig vervangen is door de busstop. Dat was wel een leuke plek waar meestal wel wat actie te zien valt. Dan kan je nog net voor het rempunt gaan staan zodat ze nog op topsnelheid voorbij vliegen en zie je toch de uitremacties voor de busstop.
Raidillon gaat over de koppen lopen worden vrees ik. Is daar meestal enorm druk.
Ik zal het eens navragen bij de F1 fanaten uit m'n vriendenkring.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
@Nick: 26.4 is redelijk goed, in de topsplit zit je dan rond plek 5-6 denk ik. Aliens doen 24.9-25.1, daarboven zit een grote groep van 25.2-26.0 (waar ik ook nog net in val) die nog net voor het podium kunnen vechten, dan komen de goede rijders van 26.0-27.0. Langzamer dan dat is veldvulling
Op de Glen heb je met de Skip wel goed voordeel van de slipstream als je binnen 1 seconde zit, dan is het ook echt lastig om iemand te lossen. Zeker als je T1 goed weeet te nemen, dan rij je tot aan de busstop zo 3-4 tiende goed.
Jammer van die crash, de laatste tijd veel mazzel gehad met het ontwijken (of skill, maar ik denk mazzel) van crashes. Ik rem wel altijd vrij hard af, maar ik raak er zelden bij betrokken. Ik moet alleen nog afleren om zelf te spinnen
Cube Nuroad Race (2022)
Ja ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe druk ik het moet verwachten. Ik kijk eigenlijk wel elk jaar op tv maar nooit op gelet wat er langs de kant staatJarninho schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:12:
Tsja, ik ben in 1994 voor het laatst (en eerst) als 13 jarige op Spa geweest om 'ons Jos' aan te moedigen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar een campingstoel kun je inderdaad best neerzetten. Je ziet dan alleen niks, omdat de mensen om je heen allemaal staanHet was toen nogal druk in de busstop (en op de rest van het circuit trouwens ook).
Raidillon had ik wel verwacht dat het het drukste zou zijn omdat daar van alle kanten eigenlijk wel iets te zien valt (meer dan alleen een recht stuk dan). In alle andere plekken heb je eigenlijk 1 bocht (of combinatie) en voor de rest is het een recht stuk, dan zal iedereen zich wel bij die bocht ophopen want op het rechte stuk is verder niet heel veel actie te beleven. Leuk om ze een keer op topsnelheid voorbij te zien vliegen maar bochten lijkt me toch leuker.Fragbeestje schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:16:
F1 heb ik er nog niet gezien. Vriend van mij gaat elk jaar, en die vertrekt ontzettend vroeg om een goed plekje te hebben. Prijzen van de F1 vind ik verschrikkelijk. Boel vrienden gaan dit jaar naar Monaco Grand Prix kijken... 790 euro voor een ticketje... en dat zijn nog van de goedkoopste... Heb ik toch maar voor bedankt![]()
Een goede plek... Heb er een keer naar DTM gaan kijken en toen hebben we heel het circuit afgelopen en uiteindelijk stonden we aan de dubbele chicane, wat tegenwoordig vervangen is door de busstop. Dat was wel een leuke plek waar meestal wel wat actie te zien valt. Dan kan je nog net voor het rempunt gaan staan zodat ze nog op topsnelheid voorbij vliegen en zie je toch de uitremacties voor de busstop.
Raidillon gaat over de koppen lopen worden vrees ik. Is daar meestal enorm druk.
Ik zal het eens navragen bij de F1 fanaten uit m'n vriendenkring.
Ook kan je naar de GT1/GT3 gaan op Zolder in april. 25 euro en je mag overal komen (ook in de paddock).
Het WTCC komt ook nog naar Zolder, maar wanneer weet ik niet zeker.
F1 is voor mij de niet meer de koningsklasse, daar hebben ze zelf voor gezorgd. Als ik 30 miljoen euro heb, kan ik daar rijden bij wijze van.
F1 is veel te duur voor de actie die het bied imo. Belachelijk dat je maar op een klote stoeltje mag zitten. F1 staat veel te ver van zijn fans.
Alle andere klassen (WTCC, WEC, GT1) zijn veel meer open dan F1.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2012 18:26 ]
Haha....ernstig lachen, sinds afgelopen weekend heeft NASCAR zoveel veranderd dat de 2 car-tango geen voorldelen meer heeft en iedereen weer in een pack rijdt.....en vanaf deze week krijg je in iRacing dus de 2 car-tango......briljante timingNiellie41 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:24:
Ik kan niet wacht op komende week. Dan is Daytona aan de beurt met de 2 car tango. Ben benieuwd hoe dat gaat uit pakken.
Super Speedway weekje voor mij denk ik.
Ik ben er een jaar of 6 geleden een keer geweest met een groep en toen zaten we vooral aan de binnenkant bij rivage.
Toen zagen we Alonso nog z'n Renault voor onze neus in de grindbak parkeren.
Het was toen ook al schandalig duur met €150,- voor een niet tribune kaartje, dat zal nu wel niet minder zijn.
Waar je trouwens wel om moet denken is dat je ongeveer 200% kans hebt op regen gedurende zo'n weekend.
Op de plek waar wij toen zaten was de grond een soort van klei/zand/puin wat dus lekker in je broek trekt als je daar gaat zitten.
Het is dus handig om vuilniszakken o.i.d. mee te nemen waar je op kunt zitten, zodat je na afloop niet de bekleding van je auto om zeep helpt, wellicht is een regenbroek ofzo ook wel een aanrader.
Je moet trouwens niet denken dat je al te veel van de race zelf meekrijgt.
Er stond bij ons in de buurt ook nog wel een groot scherm (voor de tribune tegenover ons), dus je kon nog wel eens achteruit kijken om wat op dat scherm te zien (maar dan zag je dus niets van de baan
Maar dan nog heb je dus nauwelijks door hoe het wedstrijd verloop is.
Daarnaast is de wedstrijd best kort (auto's komen maar 44x langs) dus de race zelf is ook voorbij voor je er erg in hebt.
Al met al is het best een leuke ervaring om eens mee te maken, maar om nou elk jaar naar zoiets te gaan hoeft van mij ook weer niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Red Baron op 20-02-2012 18:25 ]
iRacing heeft volgens mij de 2012 regels al toegepastEricjooo schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:19:
[...]
Haha....ernstig lachen, sinds afgelopen weekend heeft NASCAR zoveel veranderd dat de 2 car-tango geen voorldelen meer heeft en iedereen weer in een pack rijdt.....en vanaf deze week krijg je in iRacing dus de 2 car-tango......briljante timing
Ik heb gisteren geoefend met een vriend van me met tandem draafden, maar de motor wordt heel heet na 2 rondjes en dan moet je al wisselen. Dan verlies je weer veel tijd. Ook kan je als 3e persoon makkelijk in de draft blijven hangen.
En als je weer een beetje afstand neemt, koelt de motor weer af.
Ik vermoed dat het tandem draften mee gaat vallen in iRacing en dat ze het goed hebben getweaked.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Alleen voor de F1 is het wel &@#%&!#%, want de BCC gaat maar een beperkt aantal races uitgebreid verslaan.
(hihi, eric zie net je post. 2 zielen 1 gedachte
Deze worden wel live verslagen:
- 15 April: China
- 13 May: Spain
- 27 May: Monaco
- 24 June: Europe
- 8 July: Britain
- 2 September: Belgium
- 23 September: Singapore
- 14 October: Korea
- 4 November: Abu Dhabi
- 25 November: Brazil
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 20-02-2012 18:44 ]
Okee, je moet even een ticket bij de prijs optellen, maar de US of A is sowieso leuk om eens rond te kijken
[video]http://www.youtube.com/watch?v=egbVrCQhVSw"][/video]
Leuk

Je zal het wel leuk moeten vinden nadat je een eyefinity opstelling hier voor uit geeft

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 20-02-2012 18:48 ]
Nu nog een keer plannen dat ik weer in de US of A terecht kom
Xbox
Het is zo'n k@t eind rijden.....BM schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:49:
.....Nu nog een keer plannen dat ik weer in de US of A terecht kom
Maar dat lijkt me nog wel een keer leuk.
Heb een leasebak, so.... bring it onJoepW schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:50:
[...]
Het is zo'n k@t eind rijden.....
Maar dat lijkt me nog wel een keer leuk.
Xbox
Verwijderd
Laatste keer dat ik een F1 wedstrijd live heb meegemaakt was Canada 2001.
Jaar ervoor nog in Malaysie aanwezig geweest. Toen Jos nog een top wedstrijd had.
Kan je verzekeren dat je daar meer ziet en meemaakt dan in Spa.
De baan layout leent zich ook niet voor om lekker rond het circuit te lopen.
Hopelijk kan ik in Austin wat leuke fotos schieten
Weet iemand trouwens of American Le Mans series hier ergens nog uitgezonden wordt?
[ Voor 10% gewijzigd door seninha op 20-02-2012 19:15 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Snap ook dat je bijna niks van de race mee krijgt (radio mee is misschien nog een idee dan) maar wil het gewoon eens meemaken. 't is ook niet de bedoeling dat ik elke race live ga volgen natuurlijk
En Joep, kaartje zal maximaal 150 euro zijn, daar krijg ik niet eens 1 scherm van een eyefinity setup voor, laat staan 3 + videokaart
En kwa rijden is het beide niet ver, zolder een uurtje en Spa 15 min langer, dus daar hoef ik het niet voor te kiezen
[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 20-02-2012 19:28 ]
Als je wel midden in de actie wil zijn bij de F1 moet je eigenlijk een hele game pc met eyefinity eraan uitgeven
@derx666: Ik geloof dat via inet alleen samenvattingen worden uitgezonden, maar die zijn ook op de reguliere zenders van de BBC te zien. Hier de details:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/15893254
Maar dit is mss meer iets voor hier:[F1] Seizoen 2012
Xbox
On topic dan maar weer?
Nja, ik kom niet zo vaak in HongarijeBM schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:29:
F1 kan ik Hongarije trouwens wel aanraden. Betaalbaar, en als je in de laatste bocht gaat staan zie je ze van een fors eind aankomen. Heb daar in.... 2000 of 2001 de race prima kunnen volgen. Tis alleen niet de meest spectaculaire baan
Maar dit is mss meer iets voor hier:[F1] Seizoen 2012
Anyway, aangezien de F1 volgende week op Spa rijdt en (volgens mij) veel mensen dat wel een leuke combo vinden is het misschien een idee om morgenavond een F1 practice te doen in plaats van de DP? Of is de DP toch meer populair? Anders misschien woensdag avond iets proberen te regelen?
Roar before the 2.4
Zoals eerder aangegeven hier had ik één van de langzamere tijden gereden in de MX-5, ik had me dus verwacht aan een startplaatsje achteraan een split. Ik stond met mijn tijd in de top 15, maar ongeveer 60% van de rest van het veld waren mensen die niet gekwalificeerd hadden, maar door het gridding/splitting systeem waren het wel mensen met een hoge rating die achter ons. (Om jullie een idee te geven, de winnaar van de MX-5 race in mijn split is een echte racer in Grand-Am).
Op zich ging het de eerste ronden wel goed. Tot de traagste van de Jetta's in de eerste bocht spinde, en net aan de buitenkant bleef staan. Ik kwam aangereden, keek naar hem en verremde me natuurlijk waardoor ik er op knalde ... en de 5 auto's achter me konden geen kant meer op ... daar ging mijn eerste fast tow. Rondje achter en rustig uitgereden. Nou ja, eerder uitgebold ... in de laatste ronde kwam ik de chicane op het backstretch uit en toen sputterde ie.
http://members.iracing.co...onid=5016568&custid=56527
2.4 at Daytona
Mijn tijd in de qualify (onderbroken door bezoek) was goed voor plaats 6 op de grid in split 18. Alleen kwamen de nummer 4 en 2 niet opdagen dus mocht ik opschuiven naar de eerste rij om te starten. Moest ik al niet bang zijn om iemand in de kont te rijden in turn 1
Na een paar rondjes teruggezakt naar plaats 6 of zo, maar binnen het bestek van één ronde had ik al die verloren plaatsen terug; Ze reden elkaar namelijk allemaal van de baan in de busstop die ik maar afsneed om ook niet betrokken te raken in de massacrash. Twee ronden later kwam er een DP nogal wild de pits uitgereden, hij kwam onverwachts naar rechts richting turn 2, side-to-side contact en ik ging de banden in. Daar ging de fast tow.
Na een uur wedstrijd ging het opnieuw mis, ging de muur in vlak voor turn 1, bij het uitwijken voor een Mustang. Crew was 11 minuten repair kwijt, waarna de auto gelukkig weer recht reeds, was wel een beetje snelheid kwijt. Het werd wel een beetje eentonig , grote gaten met mijn directe tegenstanders. maar vervelen doe je je niet, constant opletten voor snellere DP's en de tragere Mustangs. Ging er nogmaals af met 40 minuten te gaan, pitcrew was dit keer na 7 minuten klaar. De auto reed opnieuw recht, dus uitrijden zat er zeker nog in.
En dan plots met 12 minuten te gaan viel het mij op dat ik per ronde 3 seconden sneller was dan de auto voor me. Stom eigenlijk, voor positie 17
Het was maar voor plaats 17, maar ik heb hem uitgereden
http://members.iracing.co...onid=5022611&custid=56527
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 20-02-2012 21:22 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nice, dat zijn toch de leuke dingen van racen. Het hoeft niet om de podium plekken te gaan, ook op plekken ver daarachter kun je bakken met plezier hebbenFuelke schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:19:
Ik dacht op te geven en langzaam de laatste ronde te doen, zeker omdat ik achter een DP vast kwam te zitten. Maar ... de auto voor me ging er af bij het opdraaien van de oval. Ik kon er net langs voor de busstop, miste de chicane bijna, maar 't ging goed. Op de streep was ik 0,4 seconden sneller
Het was maar voor plaats 17, maar ik heb hem uitgereden
http://members.iracing.co...onid=5022611&custid=56527
Xbox
Daarna nog voor de weekly punten de SM op Road America gereden. Ik heb wat tegen die baan. Met de Skip was ik er vorig seizoen ook al ruk, en met de SM was het niet veel beter. Zat net in de Topsplit met oa Tony. Als 13e gestart, en uiteindelijk als 11e over de streep, met 2:05.566 als snelste ronde. Wel nog net +10IR en +0.17SR erbij, dus doel gehaald. Op naar volgende week. Oulton w/o Brittens voor de SM en Brands Hatch GP met de Skip.
Cube Nuroad Race (2022)
Helaas ben ik met 27.2 PR veldvulling. Haha.derx666 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:22:
@Jarninho: Leuk om een medestander te hebbenWat is je ingame naam zodat ik je aan mijn friendslist kan toevoegen.
@Nick: 26.4 is redelijk goed, in de topsplit zit je dan rond plek 5-6 denk ik. Aliens doen 24.9-25.1, daarboven zit een grote groep van 25.2-26.0 (waar ik ook nog net in val) die nog net voor het podium kunnen vechten, dan komen de goede rijders van 26.0-27.0. Langzamer dan dat is veldvulling
Op de Glen heb je met de Skip wel goed voordeel van de slipstream als je binnen 1 seconde zit, dan is het ook echt lastig om iemand te lossen. Zeker als je T1 goed weeet te nemen, dan rij je tot aan de busstop zo 3-4 tiende goed.
Jammer van die crash, de laatste tijd veel mazzel gehad met het ontwijken (of skill, maar ik denk mazzel) van crashes. Ik rem wel altijd vrij hard af, maar ik raak er zelden bij betrokken. Ik moet alleen nog afleren om zelf te spinnen
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Die DP van de week is een drama!
Morgenavond F1 @ Spa ipv DP op Infineon doen?
+1JoepW schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:46:
Pfffff handje vol die HPD op Mid Ohio. Maar veel erger elk rondje was de baan anders met al die (gekleurde) Chicanes
Vind ik ook prima heb Infineon niet nl.JoepW schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:46:
Pfffff handje vol die HPD op Mid Ohio. Maar veel erger elk rondje was de baan anders met al die (gekleurde) Chicanes
Maar ik weet zowiezo niet of dat goed gaat , heb drie Skipraces gedaan vandaag in de topsplit en elke keer dat ik rond de 5de plek zit crashed mn systeem met een BSOD , en kan echt niet vinden waar het aan ligt .
De Eventlog zegt dat het met de eerste proccore temaken heeft maar buiten iRacing heb ik nergens last van , het gebeurt ook elke keer pas na ongeveer 15min.
Echt balen had veel plezier , er werd goed gereden en ik had veel punten kunnen pakken (ook wel eens leuk)
Dus derx , ik wil wel meedoen met een skipclubje maar "Computer says NO" .
How do you save a random generator ?
Wat is je temperatuur dan? Lijkt me vrij logisch dat die gewoon te heet wordt na 15 min iRacing. Buiten iRacing zul je daar inderdaad geen last van hebben tenzij je heel zware programmas loopt te draaien. Draai gewoon eens een of ander cpu stress programmaatje (prima95 of whatever) en kijk wat je temperatuur doet, als die te warm wordt moet je je koeler vernieuwen (of schoon maken helpt soms ook wel) of je cpu wat minder spanning geven (aangenomen dat hij overgeklokt is).enchion schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:36:
[...]
Vind ik ook prima heb Infineon niet nl.
Maar ik weet zowiezo niet of dat goed gaat , heb drie Skipraces gedaan vandaag in de topsplit en elke keer dat ik rond de 5de plek zit crashed mn systeem met een BSOD , en kan echt niet vinden waar het aan ligt .
De Eventlog zegt dat het met de eerste proccore temaken heeft maar buiten iRacing heb ik nergens last van , het gebeurt ook elke keer pas na ongeveer 15min.
Echt balen had veel plezier , er werd goed gereden en ik had veel punten kunnen pakken (ook wel eens leuk)
Dus derx , ik wil wel meedoen met een skipclubje maar "Computer says NO" .
En de proc wordt niet eens vol belast .
En ja hij is licht overclocked maar dat heb ik al sinds ik hem heb (3 jaar) en met geen enkel ander spel heb ik dit soort problemen .
Dus ik geloof dit gewoon niet , maar ik zal morgen waarschijnlijk , voor de zekerheid alles weer eens uit elkaar halen ja.

How do you save a random generator ?
Ik zou eerst gewoon een log van de temperatuur laten maken tijdens het racen, dan kun je na een crash meteen kijken wat de temperatuur als laatste was. Ik weet niet wat abnormaal hoog is echter maar je zou wel goed kunnen zien of hij langzaam oploopt tot de crash, of dat hij heel lang stabiel zit (dan zou de crash misschien niet met temp te maken hebben). "Vroeger" had ik een CPU die tot 80 graden ging onder belasting, dat ging nog prima maar is wel erg hoog. Tegenwoordig kom ik niet boven de 40 uit echterenchion schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:00:
Ik heb net twee/drie weken geleden alles schoongemaakt !
En de proc wordt niet eens vol belast .
En ja hij is licht overclocked maar dat heb ik al sinds ik hem heb (3 jaar) en met geen enkel ander spel heb ik dit soort problemen .
Dus ik geloof dit gewoon niet , maar ik zal morgen waarschijnlijk , voor de zekerheid alles weer eens uit elkaar halen ja.
Kan zijn dat de setup nog iets wijzigtRuudjeM schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:25:
Yess Escors wordt leuk deze week, Oulton met de setup van Joep is heerlijk! 1.11.1 na 6 laps
@Enchion: Misschien je grafische kaart? Log die eens en speel een lange replay af van iRacing.
F1 @ Spa is ingepland voor vanavond.
Lijkt me niet handig nu de setup al uitgedeeld is aan de deelnemers?
Xbox
1. Flight sim is niet iRacing. Het kan prima dat iRacing je temp veel hoger laat oplopen omdat het misschien veel minder geoptimaliseerd is.enchion schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:48:
Heb net een half uur Flight Sim X gedraaid . (superstabiel geen enkel probleem)
[afbeelding]
[afbeelding]
Denk niet dat het de temp is.
2. Waar staat je temp dan? Ik zie alleen cpu usage... Download eens iets als RealTemp oid, die leest nauwkeurig genoeg de temperatuur uit en kan volgens mij ook een geluidje afspelen als hij te hoog wordt.
CPU usage zegt helemaal niks. Ik kan in 3 tellen een programma schrijven wat je CPU 100% belast zonder dat gij ook maar 1 graad warmer wordt:
1
| while(true) { } |
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 21-02-2012 10:07 ]

Ga vanavond dan maar kijken hoe de HPD baan van deze week draait op mijn PC, de nieuwe onderdelen zijn namelijk nog niet binnen. Hopelijk draait het goed en anders kijk ik wel hoe de DP draait.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
+1Arfman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:18:
Argh, nu ineens F1 vanavond? Ik dacht dat we maandag de HPD en GT's deden en dinsdag de DP (die ik speciaal hiervoor gekocht heb)? De lol gaat er wel een beetje vanaf zo jongens, sorry
sla vanavond ook over doe wel prac DP
Volgens mij zijn wij "vriendjes" binnen iRacing dus ik zoek je wel op, altijd leuk om met een paar bekenden te racen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
+1 Het kan zijn dat ik wel eens een prac sessie kom binnen waaien om even te rijden op infineon (na het sporten) .... maar wat voor een baan is dit nu weer voor de DP... allen die een rondje goed rondkomen

Ik d8 dat iedereen dat wel zou vinden dus vandaar 1 weekje wat anders......
Dit topic is gesloten.