Valt je verbinding wegHoogie2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:29:
De eerste SM race van het seizoen. Doel = heel finishen...
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp9A4F.png
3 wide heel lang, erg krap allemaal (hij gaf me natuurlijk niet zomaar alle ruimte om er tussen te glippen), maar toch 2 man in een bocht ingehaald en ook niet meer weg gegeven
Ik had wel nog maar 6 kg over op 30 minuten... Dat wordt dus echt balen als ik een open race ga doen, ik kom zeker 2 keer aan het pitten, maar mensen halen het ook met 1 keer dus daar ga ik dik op verliezen. Ik gebruik gewoon teveel fuel (geen idee waarom) en als ik ga sparen gaan m'n laptimes veel te hard omlaag dus dat is ook geen optie

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 01-02-2012 21:54 ]
Ja, heb het maar opgegeven. Ik reed achteraan en de muren staan te ver weg om er nog wat van te maken (lees, dat er ook mensen uitvallen).
En het was niet de verbinding, maar een bluescreen
#edit: en natuurlijk staat er helemaal NIKS in de windows eventlogs... Dat wordt dus hopen dat het niet meer voorkomt
[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-02-2012 22:01 ]
Pff dat is balen..Hoogie2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:59:
[...]
Ja, heb het maar opgegeven. Ik reed achteraan en de muren staan te ver weg om er nog wat van te maken (lees, dat er ook mensen uitvallen).
En het was niet de verbinding, maar een bluescreenEens uit gaan zoeken wat dat nou weer was....
#edit: en natuurlijk staat er helemaal NIKS in de windows eventlogs... Dat wordt dus hopen dat het niet meer voorkomt
In dat opzicht had ik net ook heel erg geluk. Ik verplaats nu m'n monitor steeds (stuk meer naar me toe tijdens het racen), en blijkbaar is de stroomkabel daardoor steeds losser geworden. Echt 10 seconden na de race ofzo viel hij gewoon eruit en ging m'n monitor op zwart

Mja, ik had niet echt zin om nog 14 rondjes om niks te rijden. Dan liever wat anders klooien...
Zojuist heb ik mijn eerste oval race gereden van 2012 en meteen gewonnen in de 2e split!
Door een initiatief van DigitalRacing willen we als Benelux de Amerikanen gaan aanvallen. Samen werken we (eigenlijk de snelle oval coureurs) en willen we als Benelux meer vooraan rijden.
Meer info hier:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1523
http://members.iracing.co...onid=4903890&custid=64876
Ik heb net de race "makkelijk" gewonnen in de 2e split van de race van 21.45.
Ik startte vanaf P7 en na 5 of 6 ronden lag ik 1e. Ik reed concentreerde me gewoon op het rijden van de goede lijn en ik reed van iedereen weg.
In ronde 48 ging ik naar binnen omdat de nr 2 naar binnen ging. Na de pitstops lag ik weer eerste.
In ronde 56 kwam er een caution. Iedereen achter mij ging naar binnen maar ik niet, want de ronden er voor reed ik nog een 29.9 en ik had er wel vertrouwen in.
De eerste 2 ronden na de caution liepen ze een beetje op mij in, maar daarna liep ik van ze weg.
Daarna niet meer bedreigd door andere en zo naar mijn eerste overwinning van 2012 gereden.
Verder vind ik de nieuwe spotter teksten geniaal. Elke ronde hoor je wat je tijd is en dat helpt wel. Je blijft gefocust om zsm te rijden.
Ook is de JJ Spotter Pack cool. Tijdens de race zei die: "These are the laptimes we want buddy. Keep digging!"
Geniaal!
Ook krijg je nu te horen als degene voor je een achterligger is. Heel cool.
Deze update van iRacing is heel geslaagd!
[ Voor 93% gewijzigd door JoepW op 01-02-2012 23:38 ]
Netjes!Niellie41 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:03:
....
Zojuist heb ik mijn eerste oval race gereden van 2012 en meteen gewonnen in de 2e split!.....
....
JJ pack roept opeens: "Here comes the leader, Niel!"
Nu nog oefenen op The Glen met de Corvette. Hopelijk kan ik voor zaterdag nog een set er voor vinden.
Net m'n eerste race van dit seizoen gereden (fixed proto & gt). Die ford is stukken beter nu!
Wreckfest na bocht 1 en natuurlijk wordt ik na de eerste bocht dus hard aangetikt door iemand die blijkbaar niet denkt aan remmen of ontwijken als er een 6 tal auto's dwars over de baan staan met de nodige rook erbij...
Gelukkig geen repairs nodig en er viel nog mee te rijden alhoewel ik niet meer aan goede tijden kwam, maar dat kan ook aan de spanning liggen
Denk dat het dit seizoen voornamelijk proto & gt zal worden.
Als ik nog een goed setje vind ga ik waarschijnlijk ook voor de 70min race een poging wagen. Hint @ Nick
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Waarschijnlijk schakel je te laat (net als ik en vele anderen en maak je waarschijnlijk teveel toeren) , kijk eens naar onderstaand topic 2e post.NickThissen schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:49:
Ik had wel nog maar 6 kg over op 30 minuten... Dat wordt dus echt balen als ik een open race ga doen, ik kom zeker 2 keer aan het pitten, maar mensen halen het ook met 1 keer dus daar ga ik dik op verliezen. Ik gebruik gewoon teveel fuel (geen idee waarom) en als ik ga sparen gaan m'n laptimes veel te hard omlaag dus dat is ook geen optieEcht stom eigenlijk, dit probleem had de corvette vorig seizoen (alleen dan 0x of 1x pitten), en daarom hebben we nu 70 min, en nu heeft de HPD dat probleem dus
http://members.iracing.co...list/1835571.page#4042660
Gaat wel over de SRF maar het gaat om de logica.
Als jij of iemand anders een lap met de HPD op bv indy ( vlak en recht ) kan maken . Dan eerst vanuit stilstand in zn 1 optrekken naar de limiter , snel stoppen daarna vanuit stilstand in zn 2 totaan de limiter enzovoorts tot max van versnelling 6 .
Dan kan ik net zo`n plaatje genereren , en daarna kan je zien bij welke toeren je het best kan schakelen.
btw de Mustang,C6R en FordGT heb ik ook niet dus als iemand die kan doen ?
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 02-02-2012 00:45 ]
How do you save a random generator ?
Das de basis set, Die is nogal onderstuurd. Setup welke ik nu gebruikt is eerder overstuurt. heheJoepW schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:55:
Ik heb op de Glen getest met de DP ff. Tijd was beperkt helaas, maar lekkere auto. Wel een beetje onderstuurd, maar dat geluid
Net eerste race erop zitten. Beetje teleurstelled. Werd in ronde 1 al bij de chicane uitgeremt door een idioot en aangeraakt boem om. Daarna wel door gereden maar auto voelde niet meer 100% aan. Daardoor nog 2 uitstapjes gehad maar uiteindelijk wel gefinisched. Alleen op p16 maar ja FOV was wel erg hoog. Ree rond met nr 18 in de race. Maar ja startend als 11de had ik op meer gehoopt.
[ Voor 36% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-02-2012 00:52 ]
Heel interessant die grafiek, die moet ik ook eens gaan maken. Ik schakel inderdaad wel laat, probeer altijd te schakelen zodra de blauwe lampjes op de rev meter allemaal aan zijn. Als ik dat niet doe (bijv schakelen zodra het eerste blauwe lampje aan gaat) verlies ik gewoon tijd op de straight. Vandaar dat ik laat schakel, maar ik heb geen data om dat te onderbouwen behalve ervaring en de delta timing...enchion schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:43:
[...]
Waarschijnlijk schakel je te laat (net als ik en vele anderen en maak je waarschijnlijk teveel toeren) , kijk eens naar onderstaand topic 2e post.
http://members.iracing.co...list/1835571.page#4042660
Gaat wel over de SRF maar het gaat om de logica.
Als jij of iemand anders een lap met de HPD op bv indy ( vlak en recht ) kan maken . Dan eerst vanuit stilstand in zn 1 optrekken naar de limiter , snel stoppen daarna vanuit stilstand in zn 2 totaan de limiter enzovoorts tot max van versnelling 6 .
Dan kan ik net zo`n plaatje genereren , en daarna kan je zien bij welke toeren je het best kan schakelen.
Ik hou me aanbevolen voor die setup.DutchDevil79 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:49:
[...]
Das de basis set, Die is nogal onderstuurd. Setup welke ik nu gebruikt is eerder overstuurt. hehe
Net eerste race erop zitten. Beetje teleurstelled. Werd in ronde 1 al bij de chicane uitgeremt door een idioot en aangeraakt boem om. Daarna wel door gereden maar auto voelde niet meer 100% aan. Daardoor nog 2 uitstapjes gehad maar uiteindelijk wel gefinisched. Alleen op p16 maar ja FOV was wel erg hoog. Ree rond met nr 18 in de race. Maar ja startend als 11de had ik op meer gehoopt.
Fun..... Ik rij altijd hoge FOV-races, haha
Zo'n grafiekjes zouden voor elk type wagen beschikbaar moeten zijn (of zelf maken) want het ideale schakelpunt is natuurlijk voor elke wagen anders. Ook voor de SRF en de skip schakelde ik in het begin veel te laat.
Spijtig dat we in iRacing geen test track hebben zoals van volkswagen in Ehra-Lessien
Dat zou wat gemakkelijker zijn om deze grafiekjes te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Fragbeestje op 02-02-2012 11:16 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Kan je hier iets mee?enchion schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:43:
[...]
http://dl.dropbox.com/u/4...alindypit%202012-02-02.7z
HPD, FordGT, C6R & Mustang.
Voor de allerhoogste versnellingen heb ik indien nodig wel een beginsnelheid gepakt omdat vanuit stilstand totaal niet werkt.
Met de Mustang kwam ik uberhaupt niet in z'n 6 trouwens
[ Voor 22% gewijzigd door Red Baron op 02-02-2012 12:27 ]
Hier deze gebruik ik nu. Heb er een ouwe setup van het forum wat aangepast vooor het nieuwe banden model.JoepW schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik hou me aanbevolen voor die setup.
http://depositfiles.com/files/3xhc4hxn9
Voor race gebruik ik 45 liter brandstof.
1.04.8 is men snelste tijd tot nu toe. Men optimum zit op 1.04.3 dus zit nog wat rek in.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 02-02-2012 12:42 ]
Pfff wil ook triple setupJoepW schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:10:
[...]
Ik hou me aanbevolen voor die setup.
Ja daar kan ik wel wat mee , zat genoeg info in , btw misschien banden-spanning zo laag mogelijk zetten en vleugels wat hoger om wheelspin te voorkomen , maar het zag er al erg netjes uit.Red Baron schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:48:
[...]
Kan je hier iets mee?
HPD, FordGT, C6R & Mustang.
Voor de allerhoogste versnellingen heb ik indien nodig wel een beginsnelheid gepakt omdat vanuit stilstand totaal niet werkt.
Met de Mustang kwam ik uberhaupt niet in z'n 6 trouwens
1e voorbeeld als je de toeren neemt op de blauwe "lijn" op het snijpunt van het kruis en je schakelt van 1 naar 2 , dan ga je op de paarse lijn van de rode cirkel naar het gele vierkant.

Deze geeft net als op het forum aan op welke km/u je het best kan schakelen.

Was even pielen met de telemetry om de grafiekjes mooi te krijgen , maar ik vind het wel goed gelukt , later ga ik de andere auto`s ook wel doen.
Zit echt te genieten als ik weer eens iets begrijp van die kleurrijke warboel (atlas)
[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 02-02-2012 17:33 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ziet er gaaf uit, of ik er veel van snap is een 2eenchion schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:27:
[...]
Ja daar kan ik wel wat mee , zat genoeg info in , btw misschien banden-spanning zo laag mogelijk zetten en vleugels wat hoger om wheelspin te voorkomen , maar het zag er al erg netjes uit.
1e als voorbeeld als je op de blauwe "lijn" schakelt op het snijpunt van het kruis je van 1 naar 2 gaat van de rode cirkel naar het gele vierkant.
[afbeelding]
Deze geeft net als op het forum aan op welke km/u je het best kan schakelen.
[afbeelding]
Was even pielen met de telemetry om de grafiekjes mooi te krijgen , maar ik vind het wel goed gelukt , later ga ik de andere auto`s ook wel doen.
Zit echt te genieten als ik weer eens iets begrijp van die kleurrijke warboel (atlas)
Maar even simpel gezegd: In de HPD opschakelen bij zo'n 6400 - 7000 toeren?
Ik heb hem vandaag even geprobeerd en het klinkt inderdaad een stuk leuker dan die standaard iRacing spotter.Niellie41 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:40:
Nieuwe versie van de JJ Spotter Pack:
[...]
Hier te downloaden: http://www.dwarehouse.com/
Hij is veel beter dan de standaard spotter imho.
Voorlopig houd ik hem er wel even in
thnx...... Misschien vanavond ff rijden in een practice. Eens zien of ik er wat me kan....DutchDevil79 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:40:
[...]
Hier deze gebruik ik nu. Heb er een ouwe setup van het forum wat aangepast vooor het nieuwe banden model.
1.04.8 is men snelste tijd tot nu toe. Men optimum zit op 1.04.3 dus zit nog wat rek in.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 02-02-2012 18:18 ]
En oh ja... Silverstone is een k*tbaan...
[ Voor 3% gewijzigd door BM op 02-02-2012 18:34 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gister ook aardig een tijd gereden,maar sneller gaat echt niet.
Heb wel met andere meegereden om te kijken waar ze tijd winnen, en valt me op dat ze te vaak de auto laten glijden om een bocht te halen.
Lijkt te veel op rally en in mijn ogen niet erg realistisch voor zo'n auto.
Vind normaal Silverstone erg leuk,maar hiermee niet echt.
Ben benieuwd hoe het was gegaan als de NTM niet was geweest.
Net wel nog even met de HPD gereden, die is wel leuk geworden. Tis te merken dat ik er een paar kilo bij gekregen heeft. Geluid is ook stukken beter, zit heel op de achtergrond een geweldige brom in die auto, heerlijk
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
1 tip hoge bandendrukBM schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:34:
Pfff, moet nog zien of ik dit weekend ga racen. Net weer ff wat op Silverstone gereden met de SM. Ik snap niet veel van de NTM-SM eigenlijk. Setups van Frank en Sebastian geprobeerd, maar beiden zijn verre van ideaal imho (nofi guys, good job). Kan nog to-taal niet aanvoelen wanneer het ding gaat oversturen, al het wel eenvoudiger op te vangen dan voorheen. Verder reageerd de auto op redelijk veel punten nogal... happig. Vloeiend de bocht om is me nog niet gelukt. Kom so far tot een 1.48.5... wat gewoon echt veel en veel te langzaam is...
En oh ja... Silverstone is een k*tbaan...
148 front 141 rear ;p ooooh en 58% front brakes
Je sample heeft een beetje veel ruis , toch nog steeds verbindings problemen ?Red Baron schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:05:
[...]
Ziet er gaaf uit, of ik er veel van snap is een 2e![]()
Maar even simpel gezegd: In de HPD opschakelen bij zo'n 6400 - 7000 toeren?
Verder kan ik het mooier/beter maken als de telemetry aangezet wordt net voordat je de test gaat doen dus net voor je de 1e versnelling gaat doen van de test.
Net zoals de onderstaande replay.
http://www.gamefront.com/files/21284304/Skip+gear+test.rpy
btw uit de skip komende de volgende nr`s.
Schakelen
1->2 op 6250RPM @ 100KM/U
2->3 op 6250RPM @ 114KM/U
3->4 op 6250RPM @ 145KM/U
4->5 op 6000RPM @ 170KM/U

Op het onderste gebied op het plaatje staan de versnellingen als Y en snelheid als X het getal in de vierkantjes geeft aan hoeveel tijd er in dat snelheids gebied gedaan wordt , lage getallen zijn dus hoge accelleratie , van twee naar drie is dus het omslag punt ongeveer op 114-116 KM/U.
Heb het niet gechecked, maar ging er van uit dat Frank en Sebas dat ook wel gevonden haddendabelg schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:05:
[...]
1 tip hoge bandendruk
148 front 141 rear ;p ooooh en 58% front brakes
Van het weekend eens verder testen, deze week niet al te veel tijd daarvoor gehad, dus misschien kom ik domwege ronden te kort.
Xbox
http://dl.dropbox.com/u/2..._sm_silverstone_q_T10.sto
En deze is van Sebastian K.:
http://dl.dropbox.com/u/2...eijmel%20-%20Everyone.sto
Ik doe mee (in de Corvette)! Ik ben wel al de hele dag doodmoe, dus of ik de finish haal...NickThissen schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:16:
Vanavond is de GT hot split in de Proto> serie om 9 uur, doet er iemand mee? Ik twijfel, vind 70 minuten erg lang, maar als ik straks niet te moe ben doe ik denk ik mee in de Ford
Btw @ 1 pitstop niet genoeg met HPD: probeer anders met de fuel mapping te spelen. Ik weet niet hoeveel dat scheelt, maar dat zou zo maar eens genoeg kunnen zijn. Zie ook http://members.iracing.co...list/1841385.page#4136609
[ Voor 7% gewijzigd door josh-hill op 02-02-2012 20:09 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik probeer jouw setup Joep. Ben net wezen oefenen met de Skip, om de basics beter onder de knie te krijgen. Hoop ik.JoepW schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:43:
Deze vond ik wel lekker en is van mijn hand:
http://dl.dropbox.com/u/2..._sm_silverstone_q_T10.sto
En deze is van Sebastian K.:
http://dl.dropbox.com/u/2...eijmel%20-%20Everyone.sto
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Succes ermee. En probeer niet onder mijn tijd te rijden.JoepW schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:06:
[...]
thnx...... Misschien vanavond ff rijden in een practice. Eens zien of ik er wat me kan....
Ik heb wel de rembalans iets naar voren gezet (1%) en de graad toe in achter weggehaald. Stuurt ff beter en minder staartlastig bij T1.
http://members.iracing.co...onid=4910651&custid=74968
Ik denk dat ik dit seizoen zoveel mogelijk ga mee pakken in de Ford (maar ook in de HPD), want ik heb het idee dat ik nu een keer met een goede langzame basis kan beginnen en langzaam meer snelheid kan gaan zoeken. In alle andere auto's tot nu toe begin ik altijd te snel denk ik, waardoor ik meer crash dan nodig. In de Ford kan ik gemakkelijk zonder problemen 70 minuten uitrijden, dus nu kan ik langzaam gaan kijken waar ik tijd kan gaan winnen. Andersom is veel lastiger, want als je eenmaal weet dat je een snelle tijd kan rijden is het moeilijk om rustig aan te doen en daar onder te gaan zitten (vind ik dan).
Ford kan ik goed gebruiken voor SR besparing en daarnaast in de HPD gewoon knallen en proberen zoveel mogelijk punten te pakken
De test is gewoon in een test sessie gedaan, dus er lijkt me sowieso geen sprake van verbindings problemen dan. Maar los daarvan had ik ook geen last van lag dus ik heb geen idee wat er mis is.enchion schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:07:
[...]
Je sample heeft een beetje veel ruis , toch nog steeds verbindings problemen ?
Verder kan ik het mooier/beter maken als de telemetry aangezet wordt net voordat je de test gaat doen dus net voor je de 1e versnelling gaat doen van de test.
Net zoals de onderstaande replay.
http://www.gamefront.com/files/21284304/Skip+gear+test.rpy
Hier een nettere sessie met gewoon in 1 ruk starten en stoppen met de hpd:
http://dl.dropbox.com/u/4...02012-02-02%2022-48-00.7z
Er was idd geen L1 crash. Behoorlijk bijzonder. Zelf was ik ook te traag en zakte al snel van de 4e plek helemaal terug. Kreeg nog een tikje in T1 en iemand wilde na de esses links inhalen terwijl daar gras ligt, maar daar lag het allemaal niet aan. Wel was ik na dat 2e incident wat afgeleid en miste ik daarom een bocht. Kon dus naar binnen voor de fuel en wat extra reparaties. Daarna ging het echter helemaal niet meer en ben in de esses nog eens tegen de vangrail gereden, waarna ik helemaal veel reparaties nodig had. Nee, het was m'n race niet.NickThissen schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:38:
Poeh, 70 minuten is lang, maar het is nog wel te doenWas een leuke race, hele goede verdeling van auto's. Was te langzaam om echt mee te kunnen maar door het verkeer blijft het toch leuk (en door wat uitvallers toch wel een nette 6e plek). HPDs waren erg goed (op eentje na die ik na de eerste keer maar genoeg ruimte gaf steeds) en weinig problemen, niet eens een L1 crash
Maar goed, ik rijd met de Fixed setup van de Corvette en om de een of andere reden voelt ie hier helemaal niet lekker in de esses. Wagen gaat meestal glijden of gaat de vangrail rechts in. Met wat gas loslaten, lijkt het iets beter te gaan maar het blijft een beetje Russisch roulette.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Idem Frank......Hoogie2004 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:21:
Net even gejoined in de Riley practice, maar dat ding begint me meer en meer aan te staan. De SM snap ik nog steeds niet (met geen enkele set), die hoekt echt de bocht in, slaat nergens op.... (zal wel aan mij liggen). Twijfel echt of ik uberhaupt veel SM ga rijden dit seizoen, denk dat het weer een vanalles wat seizoentje gaat worden.
Met de Ford is de esses ook lastig om vol gas te doen. Meeste setups kunnen het wel, tot je banden te warm worden en dan ga je zonder waarschuwing rechtdoor in de laatste knik. Daarom lift ik meestal iets. Ik vind het heel realistisch aanvoelen in de Ford in de esses, je voelt de gewicht verplaatsing echt heel goed en moet daar ook echt op letten, want hij stuurt pas zodra het gewicht overhelt, daarvoor is hij enorm onderstuurd. Voelt in ieder geval goed aanjosh-hill schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:05:
[...]
Er was idd geen L1 crash. Behoorlijk bijzonder. Zelf was ik ook te traag en zakte al snel van de 4e plek helemaal terug. Kreeg nog een tikje in T1 en iemand wilde na de esses links inhalen terwijl daar gras ligt, maar daar lag het allemaal niet aan. Wel was ik na dat 2e incident wat afgeleid en miste ik daarom een bocht. Kon dus naar binnen voor de fuel en wat extra reparaties. Daarna ging het echter helemaal niet meer en ben in de esses nog eens tegen de vangrail gereden, waarna ik helemaal veel reparaties nodig had. Nee, het was m'n race niet.
Maar goed, ik rijd met de Fixed setup van de Corvette en om de een of andere reden voelt ie hier helemaal niet lekker in de esses. Wagen gaat meestal glijden of gaat de vangrail rechts in. Met wat gas loslaten, lijkt het iets beter te gaan maar het blijft een beetje Russisch roulette.
Maar de auto is lekker te rijden. Een kruising tussen de GT (Log) / Corvette (geluid) en HPD (Downforce). Echt leuk..... Ga me er eens in verdiepen..
Overigens reed is 1:05 en een beetje het WR 2012-S1 = 1:03.131
We hadden bedacht om elke week een SM training te doen, maar gezien mijn persoonlijke ervaring met de SM loop ik daar nog niet warm voor....
[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 02-02-2012 23:49 ]
Deze was perfect , geen glitches in de data , zoals je kan zien.Red Baron schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:54:
[...]
De test is gewoon in een test sessie gedaan, dus er lijkt me sowieso geen sprake van verbindings problemen dan. Maar los daarvan had ik ook geen last van lag dus ik heb geen idee wat er mis is.
Hier een nettere sessie met gewoon in 1 ruk starten en stoppen met de hpd:

Shift points HPD
1->2 @ 9700 rpm bij 122 km/u
2->3 @ 9550 rpm bij 173 km/u
3->4 @ 9450 rpm bij 198 km/u
4->5 @ 9250 rpm bij 221 km/u
5->6 @ 9250 rpm bij 235 km/u
Hangt wel af van de versnellings-ratios die je ingesteld hebt , maar als je gewoon 1 versnelling aanpast zou die rechtlijnig van punt moeten verplaatsen alle snijpunten tussen de versnellings curves liggen nl nagenoeg op 1 lijn.
Wat er verandert als de finaldrive aangeraakt wordt ga ik misschien morgen naar kijken, met de indy.
Over de training... Ik ook niet echt, maar als het merendeel van de mensen dat wil, moeten wij ons maar aanpassen. Misschien even pollen van nu tot zaterdag -> zaterdag knoop doorhakken over training maandag? Dan weet iedereen op tijd waar hij aan toe is maandag.JoepW schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:45:
De Riley is ook heel realistisch geworden. Als je de banden te veel belast dan is het effect behoorlijk onderstuur in het geval van te veel sturen.
Maar de auto is lekker te rijden. Een kruising tussen de GT (Log) / Corvette (geluid) en HPD (Downforce). Echt leuk..... Ga me er eens in verdiepen..
Overigens reed is 1:05 en een beetje het WR 2012-S1 = 1:03.131
We hadden bedacht om elke week een SM training te doen, maar gezien mijn persoonlijke ervaring met de SM loop ik daar nog niet warm voor....
Verder heb ik het idee dat ik die Riley wel een tijdje rond de 1:06 rond moet kunnen krijgen (hopelijk de hele race lang). 1:03 rijd je echt geen hele wedstrijd, dan sta je zo in de muur (zij het door een fout, of anders door de bandjes)....
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-02-2012 06:55 ]
[ Voor 96% gewijzigd door JoepW op 03-02-2012 13:58 ]
Beetje jammer dat de SM niet bevalt, ik vond hem wel leuk vorige week maar ik heb hem daarna ook niet meer aangeraakt (naast Ford en HPD gewoon geen tijd voor), was wel van plan hem dit weekend nog eens te proberen.
Xbox
Niel hoe kan ik mij inschrijven voor die sebring race ??? zou ook wel eens endureance in league verband willen doen.Niellie41 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:17:
Ik heb voor de LMS auto's gekozen. Ik wil graaget de Corvette oefenen.
NTM on Ford V8 Super Car @ iRacerstuff.com:
Grant Reeve mentioned that the Ford V8 Super car is always the first car he tries any new aspect of the new tire model on. It’s such a handful of a car that it is really susceptible to showing any dificiencies in the tire model. Chasing down things that make this car act up often results in improvements that make the other already good NTM cars better, who while it’s not on the NTM yet it is certainly contributing to the NTM’s development. The car is getting better and better on the NTM, but it’s about 2.7 times more of a handful that the current old tire model car. As we iron out the tire model even more the car should get to a point where it is “safe” to unleash on the general public. iRacing says to not fear they are ignoring it, they just want it to be as awesome as possible before making the switch.
NTM Shaky on Indycar Ovals @ iRacerstuff.com:
iRacing has said they have really focused on this car and have spent as much time on it as the F1 car would have loved to get it it out with the NTM. If the F1 car ran on ovals, it may not have been released either. It’s just not quite there yet on the ovals. iRacing’s Tony Gardner went on to say they are still working on how they plan to do the NTM on the Indycar. If they should have half the season with the old tire model and half with the new tire model, and they are sure when exactly they will be working on the 2012 IndyCar as they are waiting on needed data and they may wait for that to focus on building the entire car new with the new tire model.
[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 03-02-2012 10:36 ]

Een forum viewer (misschien kun je later ook nog posten maar dat wordt denk ik lastig)... Wel handig denk ik want het forum is erg lastig te navigeren met een smartphone.
Android only helaas (ken geen C++, en Java is al erg genoeg
btw, aangezien meer mensen de DP leuk vinden maar even de vraag of er meer mensen vanavond een raceje wouden mee pakken. Ik ga zelf iig de race van 22.00 joinen.
Ik zal proberen erbij te zijn. Garanties kan ik helaas niet gevenDutchDevil79 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:41:
Nice, ziet er goed uit. Kan ik men phone nog voor iets nuttigs gebruiken op werk.![]()
btw, aangezien meer mensen de DP leuk vinden maar even de vraag of er meer mensen vanavond een raceje wouden mee pakken. Ik ga zelf iig de race van 22.00 joinen.Leuk als er nog wat man mee rijden,
1e gedachte
We zouden wat gotpractice betreft ook kunnen wisselen tussen 2 of 3 series/auto`s , dan komt iedereen een beetje aan de beurt zonder dat het chaotisch wordt .
2e gedachte
2x practice per week , maandag en dinsdag. (vind het prima om er zelf aan bij te dragen)
Week 1
Maandag Star Mazda
Dinsdag Riley DP
Week 2
Maandag HPD-GT`s
Dinsdag Indy
Week 3 als week 1
enzz
Elke serie heeft dan 6 weken .
@ DutchDevil , is goed dan doe ik wel mee , viel me gisteravond wel op trouwens dat op amerikaanse tijden er meer dan 80 man stonden ingeschreven voor de DP , dus participatie zal voorlopig geen probleem worden als je zin hebt na 12 uur te rijden.
NiceNickThissen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:11:
Even een kleine sneak preview waar ik aan het werken ben
[afbeelding]
Een forum viewer (misschien kun je later ook nog posten maar dat wordt denk ik lastig)... Wel handig denk ik want het forum is erg lastig te navigeren met een smartphone.
Android only helaas (ken geen C++, en Java is al erg genoeg)
Er zijn overigens compilers voor C# naar Android en iOS geloof ik
Echter zijn die erg duur.
heeft er iemand een goede setup ?Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:43:
[...]
Ik zal proberen erbij te zijn. Garanties kan ik helaas niet geven
wel ongeschikt voor Simracing, maar het is in ieder geval een mooi product...
http://shop.steelseries.c...rw-s1-steering-wheel.html

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
hebben ze hier bij de lokale pc boer liggen en ziet er leuk uit maar veel functies is enkel 1 game gebondenMikeVM schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:49:
Nieuw Stuurtje van Steelseries..
wel ongeschikt voor Simracing, maar het is in ieder geval een mooi product...
http://shop.steelseries.c...rw-s1-steering-wheel.html
[afbeelding]
Als Apple adept ga ik dit heeeeeeeel erg missenNickThissen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:11:
.......Een forum viewer (misschien kun je later ook nog posten maar dat wordt denk ik lastig)... Wel handig denk ik want het forum is erg lastig te navigeren met een smartphone.
Android only helaas (ken geen C++, en Java is al erg genoeg)
Maar is dit niet bruikbaar: http://www.in-the-box.org/
Helaas vanavond en morgenavond socio verplichtingenDutchDevil79 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:41:
......btw, aangezien meer mensen de DP leuk vinden maar even de vraag of er meer mensen vanavond een raceje wouden mee pakken. Ik ga zelf iig de race van 22.00 joinen.Leuk als er nog wat man mee rijden,
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 03-02-2012 13:37 ]
Klinkt interessant... Alleen stap 2 ("get a mac") zie ik niet zo zittenJoepW schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:24:
[...]
Als Apple adept ga ik dit heeeeeeeel erg missen
Maar is dit niet bruikbaar: http://www.in-the-box.org/
Eerst maar eens de android versie af maken, nog genoeg te doen!!
[ Voor 98% gewijzigd door JoepW op 04-02-2012 14:43 ]
Die Sebring race is nog niet bekend gemaakt. Maar er zal wel een topic voor komen van Ted Severns. In dat topic moest je je dan inschrijven.dabelg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:28:
[...]
Niel hoe kan ik mij inschrijven voor die sebring race ??? zou ook wel eens endureance in league verband willen doen.
Ik zal eens in mijn mail kijken hoe lang Sebring gaat duren. Ik dacht 3 uur.
Maar ik rijd nu samen met josh-hill ook nog in de TFR GT cup.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
NTM op SM is bugged je kunt een super setup maken zodat hij aanvoelt als een F1.Arfman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:41:
Ik onthoud me even van stemming; ik rijdt maandagavonden nooit. Ik lees wel steeds meer "slechte" verhalen over het NTM op de SM, terwijl men op het Radical en HPD forum laaiend enthousiast is. Zoals ik het zie heb ik nu 5 opties (SM, Radical, HPD, Corvette en in iets mindere mate de Ford GT) voor als ik wil racen. Met name de laatste 3, die de "3e generatie NTM" hebben zie ik als serieuze opties. Bottom line is dat er ineens veel meer opties zijn om te racen
Tony en Jake hebben dit report bij Iracing Staff

Dit is wel een hele lekkere setup:
http://dl.dropbox.com/u/2...len/Watkins_Cup_Q_v14.sto
Ben benieuwd zal hem vanavond als ik thuis ben testen. (als ik thuis kom met al die sneeuwJoepW schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:53:
Ik raak verslaafd aan de DP
Dit is wel een hele lekkere setup:
http://dl.dropbox.com/u/2...len/Watkins_Cup_Q_v14.sto
Erg wordt erg fair gereden en men let ook beter op bij de tragere deelnemers.
Gewoon 4e op maar 17 seconden !
http://members.iracing.co...onid=4916245&custid=61620
Netjes hoor. Ging beter dan mijn eerste DP race. Hopelijk vanavond net zo'n race.Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:47:
Yeah, vette race in die DP. Echt gaaaaaaaaaf.
Erg wordt erg fair gereden en men let ook beter op bij de tragere deelnemers.
Gewoon 4e op maar 17 seconden !2 offtracks maar verder helemaal prima
http://members.iracing.co...onid=4916245&custid=61620
Sorry, toch geluktDutchDevil79 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:40:
[...]
Hier deze gebruik ik nu. Heb er een ouwe setup van het forum wat aangepast vooor het nieuwe banden model.
1:04.591
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4915786
Er werd ook 1:03.346 gereden in die sessie
That said, als we vaak met de DP gaan trainen koop ik hem misschien wel puur voor de gezellige trainingen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
35 man, 21 LMP's en dus ook aardig wat GT's.
Fullscreen en geluid harder en genieten maar.
Ik won uiteindelijk met Paul op een mooie 2e plek. (186 punten woei)
[ Voor 23% gewijzigd door Roderic op 03-02-2012 17:34 ]
Had nog zo gezegt men tijd niet te verbeteren. GrrrrrrrrJoepW schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 17:12:
[...]
Sorry, toch gelukt
1:04.591
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4915786
Er werd ook 1:03.346 gereden in die sessieMaar die rijder heeft iRating: 5632
Zal is kijken of ik mijn tijd vanavond ook wat kan aanscherpen.
Ik doe ook mee. En de volgende ook denk ik (is weer een GT hot split, al doe ik deze keer mee met de HPD denk ik).
We zullen met 3 splits wel niet in dezelfde zitten ben ik bang...
[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 03-02-2012 19:00 ]
EDIT: Nick zat inderdaad in een andere split, maar ... wat een ont-zet-tend gave race!
M'n allereerste echte multiclass race, dus behoorlijk zenuwachtig. Als 10e gestart bij de HPD's (van de 13 ofzo) en eerste rondjes vrij rustig gereden, want ik wilde absoluut finishen om meer ervaring op te doen. Paar hele mooie gevechten gehad met 3 andere HPD's (zaten ronden lang binnen 2 seconden van elkaar) totdat de GT's een gat sloegen. Ik verloor daar iets teveel tijd maar ik wilde koste wat kost geen GT (of mezelf) van de baan tikken, dus 100% op safe gespeeld.
Aan het eind van de race (ik lag toen 8e) kwam Richard Arts vrij snel dichterbij, maar ik gokte erop dat ik hem net voor kon blijven. Helaas spinde ik bij opkomen "Toe" maar kon hem uit de muur houden. Helaas waren Richard en Stephan Lueer me toen al voorbij dus op 10e plek de race uitgereden. 3 momentjes gehad: opkomen rechte stuk schampte ik de muur (0x), 1 x een kleine onbedoelde drift die ik kon corrigeren en die ene spin die me 2 plaatsen kostte, maar dat maakte me niks uit want door al het verkeer bleef het spannend en leuk, een van de gaafste races die ik in iRacing heb gereden.
Echt, de nieuwe NTM op de HPD is
[ Voor 98% gewijzigd door Arfman op 03-02-2012 19:51 ]

Oh ja, en een kabeltje van m'n boxen zat half los waardoor ik de hele race gekraak hoorde, dat is pas afleiding

Straks nog maar eens proberen denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 03-02-2012 19:49 ]
ERG leuk HPD fixed race.....
in het begin paar ronden vast achter 2 langzamere, maar uiteindelijk verschil gemaakt door druk te zetten zodat zij foutje maken
daarna gat van 4-5 sec dicht gereden, met hulp van wat GT's
daarna nog super leuk met Arfman en 2 andere gebattled.
Normaal maak ik dan het foutje, ...... maar nu deden zij dat...
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
RichardA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:56:
......Normaal maak ik dan het foutje, ...... maar nu deden zij dat...

Ik hoorde nog een leuke bug over de nieuwe Spotter.Hoogie2004 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:10:
Overigens 1 tip voor de mensen die de DP gaan rijden, zet je spotter uit, want 35 min elke ronde in die chicane vanalles horen wordt je knettergek van.....
Na lang vechten verover je plek 1.... Krijg je de melding...... 'Leider achter je'
Een vergelijkbare (zelfde reden); de leider crashtte net in de HPD en toen ik in de buurt van z'n wrak kwam riep de spotter "the next car is the leader" of iets dergelijks, terwijl er toch echt nog een auto of 10 voor me zatenJoepW schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:13:
[...]
Ik hoorde nog een leuke bug over de nieuwe Spotter.
Na lang vechten verover je plek 1.... Krijg je de melding...... 'Leider achter je'HAHAHA.....
De premium Grand AM keert dit jaar ook weer terug. Wel leuk nu de DP zeer vermakelijk rijdt. En 1000 dollar voor de winnaar. Alhoewel er zat alliens mee gaan doen vrees ik dus word lastig.
Jep, was erg leuk Richard. Jammer van mijn spin maar was allang blij dat ik nog verder kon. Is de HPD steviger geworden of heb ik 2 keer geluk gehad? (muur schampen + klein tikje tegen de muur bij die spin)RichardA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:56:
[...]
ERG leuk HPD fixed race.....
in het begin paar ronden vast achter 2 langzamere, maar uiteindelijk verschil gemaakt door druk te zetten zodat zij foutje maken
daarna gat van 4-5 sec dicht gereden, met hulp van wat GT's
daarna nog super leuk met Arfman en 2 andere gebattled.
Normaal maak ik dan het foutje, ...... maar nu deden zij dat...
Spotter bug: iets soortgelijks had ik ook, reed op de 8e plek en ineens "next car is the leader". Uh?
Dat gebeurd net denk ik ook in de 2e split...NickThissen schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:15:
[...]
Een vergelijkbare (zelfde reden); de leider crashtte net in de HPD en toen ik in de buurt van z'n wrak kwam riep de spotter "the next car is the leader" of iets dergelijks, terwijl er toch echt nog een auto of 10 voor me zaten. Komt omdat de positie pas bij start/finish word geupdate dus de spotter denkt dat hij nog de leider is
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
HPD lijkt inderdaad meer te kunnen hebben.Arfman schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:30:
[...]
Jep, was erg leuk Richard. Jammer van mijn spin maar was allang blij dat ik nog verder kon. Is de HPD steviger geworden of heb ik 2 keer geluk gehad? (muur schampen + klein tikje tegen de muur bij die spin)
Spotter bug: iets soortgelijks had ik ook, reed op de 8e plek en ineens "next car is the leader". Uh?
in practice heb ik regelmatig de muur opkomen S/F geschampt/gebotst en kon zonder problemen verder...
ik zie helemaal niks hierover op het iracing forum, of ben ik blind?dabelg schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:42:
[...]
NTM op SM is bugged je kunt een super setup maken zodat hij aanvoelt als een F1.
Tony en Jake hebben dit report bij Iracing Staff
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dit topic is gesloten.