iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.221 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:10:
Oh ja, nu kan ik ook m'n skin testen :+

[afbeelding]

Hij is.. apart... maar op een of andere rare manier vind ik hem best vet eigenlijk O-)
Een beetje een kleurenblind test , wel gaaf , alleen nog wat hologrammen erop als decal en hij is compleet. :D

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:23:
Lees net ook dat de nieuwe spotter aangeeft als er een langzame / stilstaande auto voor je zit, en dan ook roept dat je links of rechts moet blijven. Klinkt erg goed, al een paar keer een race weg gegooid omdat er midden in een bocht ineens een auto stil stond die ik nooit kon ontwijken , hoop dat dit goed werkt!
Yep, werkt erg goed. Gisteren op Oulton een paar keer gehad dat iemand voor me spinde of in de vangrail hing (prutsers :+), krijg je netjes te horen (wel even default spotter pack weer aanzetten). Zelfs behoorlijk vroeg, had inderdaad ook al een paar keer dat de auto alweer weg was maar dit heb ik liever dan met 150 km/h tegen een stilstaande auto aanknallen die in een blinde bocht staat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Wat je ook kan doen Nick, is bijv. zwart met dat groen. Wat nu paars is maak je dan groen en de rest zwart.

Beetje zoiets is wel vet. Dan wat groen is met jou groen.
http://www.flickr.com/photos/gillfoto/4456766039/

Just my 2 cents O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hardstikke bedankt voor de goede hulp, ik ga opzoek!

En tjah, dat het niet goedkoop is was ik al achter, maar ben erg benieuwd.
Als ik na het proberen het echt waard is zal ik zeker langzamerhand uitbreiden, maar eerst de rookie fase maar eens doorgronden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Niellie41 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:50:
Wat je ook kan doen Nick, is bijv. zwart met dat groen. Wat nu paars is maak je dan groen en de rest zwart.
Ik weet niet, dat zwart/groen is zo overused, daar zie je al iedereen mee rijden. Ik wil juist iets speciaals wat een beetje op valt, en de kleuren op m'n snowboard vind ik erg goed bij elkaar passen. Ze matchen nog niet helemaal met de kleuren die ik nu heb, ik moet het nog wat finetunen (vooral het blauw ben ik nog niet tevreden mee), en de 'spikkels' mogen wat kleiner denk ik. Wat je niet goed ziet in het plaatje is dat die spikkels een gradient hebben, ik moet nog even zoeken hoe ik dat goed over breng, maar dat is wat de kleuren op m'n snowboard zo goed bij elkaar laat passen denk ik. De spikkels op het groene gedeelte bijvoorbeeld gaan van geel naar groen over en lopen dus zo over in het groen zelf. Het paars daar achter heeft dan weer roze naar blauwe spikkels. Heel veel kleuren dus maar allemaal in elkaar over vloeiend... Ik ga er proberen wat van te maken, ik vind het wel wat hebben in ieder geval :) Nu alleen nog het Burton logo verplaatsen, zit nu recht achter de voorwielen haha (en gespiegeld, oeps)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De kleuren passen inderdaad wel bij elkaar. Als je het blauw goed krijgt, ziet er waarschijnlijk ook veel beter uit.

Ik ben nogal een fan van echt liveries.
Ik baseer mijn skins daar op, maar ik geef wel mijn eigen draai er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Voor de F1 had iemand de 2009 liveries beschikbaar gesteld op het forum. Kon iedereen vrij gebruiken, dus ik rijd rond in de Brawn GP :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:45:
Voor de F1 had iemand de 2009 liveries beschikbaar gesteld op het forum. Kon iedereen vrij gebruiken, dus ik rijd rond in de Brawn GP :)
heb je die nog ?

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ze staan op het members forum bij de Williams FW31 sectie ergens. Die sectie is niet erg actief, dus hij moet op de eerste of 2e pagina staan. Ik zal die post thuis even opzoeken. Daarna is het kwestie van even je skin bij TradingPaints uploaden en klaar :D Zie de laatste tijd ook veel mensen met andere skins uit die pack. Maakt het wel wat geloofwaardiger en leuker.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Je kan nu bij het hosten kiezen voor de clubs die toegelaten zijn. Is het niet een idee om de GoT sessies open te gooien, maar dan wel alleen voor Benelux? Zo kunnen er ook niet Gotters joinen en eventueel aanmelden bij GoT.
- There is a new function to limit the entry into a hosted session to members of one or more clubs. This will hopefully lead to more club vs. club competition. To facilitate this new feature we moved the "Entry Requirements" section into a new collapsible section called "OPTIONAL SETTINGS". Click on the "Only allow drivers from selected clubs" checkbox to activate the feature and then add as many clubs as you would like.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Roderic schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:41:
Je kan nu bij het hosten kiezen voor de clubs die toegelaten zijn. Is het niet een idee om de GoT sessies open te gooien, maar dan wel alleen voor Benelux? Zo kunnen er ook niet Gotters joinen en eventueel aanmelden bij GoT.

[...]
Dat is helemaal geen slecht idee vind ik. We kunnen het op zijn minst een aantal keer proberen om te kijken of het bevalt :) (en of het dan niet TE druk word...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Dat is helemaal geen slecht idee vind ik. We kunnen het op zijn minst een aantal keer proberen om te kijken of het bevalt :) (en of het dan niet TE druk word...)
Anders zouden we het misschien ook op de escors site kunnen melden , dat zijn wat minder vage vrienden nl.
Als ze dat goedvinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aangezien de eerste paar weken de HPD/GT`s 70min races hebben stel ik die aankoop uit om nu toch gewoon meteen de Riley DP te nemen , hopen dat hij leuk is en dat we er een keer wat mee kunnen doen, race of practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:15:
Aangezien de eerste paar weken de HPD/GT`s 70min races hebben stel ik die aankoop uit om nu toch gewoon meteen de Riley DP te nemen , hopen dat hij leuk is en dat we er een keer wat mee kunnen doen, race of practice.
Je kunt ook 30 min fixed rijden he :)
Ik zit echter ook al een tijd over de riley te denken, maar heb de laatste tijd wel weer genoeg gekocht en kan nu al niet meer kiezen dus ik denk dat ik die juist even laat schieten...

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 31-01-2012 14:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:18:
Je kunt ook 30 min fixed rijden he :)
Je weet wel tegen wie je het hebt ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

Een nieuw seizoen, en weer zoals vorige keer zit ik met een dillema, vorige keer ben ik weer begonnen met de skip, maar na een week of 2 werd ik het beu om slecht te zijn, en racete ik niet meer.

in de MX5 nvidia cup rijden teveel cowboys rond, dus moet ik weer wat anders..

Jetta, Mustang, SM, skip, radical, .... pffff

welke is het makkelijkste (en is toch populair, zodat ik kan racen op elk tijdstip van de dag..)?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Uit dat lijstje is de SM vrijwel zeker het meest populair (misschien de Mustang, geen idee, maar de rest een stuk minder). Makkelijkste is denk ik ook de SM maar ik ken de jetta en mustang niet :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

is er nog iemand hier die hetzelfde probleem heeft, en samen met mij wilt practice rijden, zodat ik meer zin krijg om telkens moeite te doen,

ik vind het racen echt leuk, maar ik moet me telkens door de leerschool worstelen voordat ik het leuk vind.

meeste GOT'ers rijden wel met de SM zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Waarschijnlijk gaan we vanaf nu weer (zoals we vroeger ook deden) elke maandag avond een training houden met de SM, op het circuit dat die week gereden wordt. Dus als je de SM gaat doen kun je elke maandag avond mee trainen 2 uurtjes, ik denk dat dat wel zal bevallen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

MikeVM schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:46:
is er nog iemand hier die hetzelfde probleem heeft, en samen met mij wilt practice rijden, zodat ik meer zin krijg om telkens moeite te doen,

ik vind het racen echt leuk, maar ik moet me telkens door de leerschool worstelen voordat ik het leuk vind.

meeste GOT'ers rijden wel met de SM zeker?
SM is een populaire klasse, en het komende seizoen zal er elke maandag of dinsdag een SM training zijn voor die week (correct me if i'm wrong joep). In de Skip Barber races is meestal ook wel wat te doen.

#edit: ^^ met nick dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zeker weten. Maandag is voortaan SM dag en misschien op dinsdag af en toe radical of iets anders..... ;)

Ik zal het ww eraf halen vanaf volgende week...... Heb even geen zin om de sessie van vanavond weer te moeten deleten en weer opnieuw in te voeren. (bug.... edit werkt niet meer)

En guess what........ Ik ben vroeg thuis, nl. NU....... Ga eens de SM en de Radical verkennen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 31-01-2012 15:03 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:01:
Zeker weten. Maandag is voortaan SM dag en misschien op dinsdag af en toe radical of iets anders..... ;)

Ik zal het ww eraf halen vanaf volgende week...... Heb even geen zin om de sessie van vanavond weer te moeten deleten en weer opnieuw in te voeren. (bug.... edit werkt niet meer)

En guess what........ Ik ben vroeg thuis, nl. NU....... Ga eens de SM en de Radical verkennen. ;)
Ik wacht met smart op je mening over de SM en Radical :)

Wat ik gisteren al merkte, de SM rijdt nu meer als een Formule-wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Bah, lucky bastard :+ Heeft je baas je weer vroeg naar huis gestuurd? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 31-01-2012 15:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18

inderdaad lucky en ik maar werken :(

is er straks nu een SM sessie ? (klinkt >:) )

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kijk bij GoT events in mijn signatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
dabelg schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:09:
[...]
is er straks nu een SM sessie ? (klinkt >:) )
Het vooruitzicht dat er alleen mannen meedoen maakt het wat minder ' >:) '

:p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

NTM Road Atlante F1 59.660
12S1 week 1

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Laatst online: 00:59
Top build! Beste tot nu toe denk ik.

Geen nieuwe content, maar gewoon heel veel kleine updates waar je echt wat aan hebt! Top. *O*

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:49:
Waarschijnlijk gaan we vanaf nu weer (zoals we vroeger ook deden) elke maandag avond een training houden met de SM, op het circuit dat die week gereden wordt. Dus als je de SM gaat doen kun je elke maandag avond mee trainen 2 uurtjes, ik denk dat dat wel zal bevallen :)
Oh dat klinkt goed, als dat doorgaat ga ik wel eens meedoen denk ik.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
flopdoc schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Oh dat klinkt goed, als dat doorgaat ga ik wel eens meedoen denk ik.
Vanavond 7 uur ;) En daarna om 9 uur meteen door met de radical.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Net mn nieuwe Riley geprobeerd , en WoW wat rijdt dat ding leuk , laat de Radical maar staan denk ik en alle andere auto`s ook . d:)b

Zo vloeiend , base set is ook fijn uitgangs-punt , trouwens , goed mee te rijden.
Alleen wel opletten op de Mustang snelheids verschil is wel groot . (niets gewend , weet ik)

[ Voor 41% gewijzigd door enchion op 31-01-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:08:
Net mn nieuwe Riley geprobeerd , en WoW wat rijdt dat ding leuk , laat de Radical maar staan denk ik en alle andere auto`s ook . d:)b

Zo vloeiend , base set is ook fijn uitgangs-punt , trouwens , goed mee te rijden.
Alleen wel opletten op de Mustang snelheids verschil is wel groot . (niets gewend , weet ik)
Grrrr, en net vandaag moet ik overwerken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 00:22
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:13:
[...]
Grrrr, en net vandaag moet ik overwerken :S
+1
Ik ga ook niet voor 17:00 klaar zijn. 21:00 zal wel lukken, maar 19.00 zal hem voor mij ook nog niet worden vermoed ik.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb voor de SM iets wat op grip en redelijk in balans begint te lijken. Maar heb nog niks aan downforce gedaan. Alleen maar aan het kijken hoe ik slow de balans in de auto krijg.
Beetje ff kijken naar temp over de breedte van de band is niet meer ok. NTM moet gewoon meer camber en dan kloppen de tamp's achteraf echt niet. Zit al op bijna -3 camber. Ben nog lang niet klaar. Straks verder (toch nog ff werken nu)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

De DP is wel een leuk bakkie geworden. Had hem wel eens eerder getest maar vond het toen een veel te tricky bakje. Hij is nu met dit NTM een stuk voorspelbaarder. Zer leuk. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:54
Met het nieuwe seizoen aan start wil ik graag eindelijk mijn eerste volledige seizoen meedraaien :) Dit is wat ik tot nu toe heb begrepen van het vele lezen op dit forum, als iemand graag zou kunnen bevestigen of ik het juist heb :) :

1: Minimaal 1 race per week rijden?

2: Om zoveel mogelijk punten te behalen voor het kampioenschap is het belangrijk om een race te rijden met een zo hoog mogelijke Strength of Field, wat meestal wel af te leiden is van het aantal deelnemers voor de race?

3: En wanneer ik meteen al tevreden ben over het aantal Championship points in een race, is het dus het best om die week niet nog meer races te rijden, wegens de risico op vermindering van Championship points door de gemiddelden?

En dan nog een ander vraagje, ik zie dat het aantal punten in een multiclass Championship is gebaseerd per auto, het is dus niet mogelijk om een andere auto te gebruiken op een specifieke track/week? (wil ik nog vooraan meestrijden in het kampioenschap van auto 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
thoragz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:50:
1: Minimaal 1 race per week rijden?
Dat moet je zelf weten.
Bij een seizoen van 12 weken tellen je beste 8 weken, met 12 weken rijden heb je waarschijnlijk een hoger punten aantal dan als je 8 weken gaat rijden.
2: Om zoveel mogelijk punten te behalen voor het kampioenschap is het belangrijk om een race te rijden met een zo hoog mogelijke Strength of Field, wat meestal wel af te leiden is van het aantal deelnemers voor de race?
Bij een hogere SOF zijn meer punten te verdienen voor het kampioenschap.
Als een race meerdere splits heeft de topsplit een veel hogere SOF dan de lagere splits.
3e worden in een top split levert bijvoorbeeld meer punten op dan een lagere split winnen.

Je iRating moet dus alleen wel hoog genoeg zijn om in die top splits terecht te komen.
Als je iRating te laag is, is het dus gunstiger om in een race te zitten die net niet split, dan is de gemiddelde iRating dus hoger en kan je voor jou doen meer punten verdienen.
3: En wanneer ik meteen al tevreden ben over het aantal Championship points in een race, is het dus het best om die week niet nog meer races te rijden, wegens de risico op vermindering van Championship points door de gemiddelden?
Je beste 50% van de races tellen.
Als jij dus 1 race gereden hebt (of een ander oneven aantal), kan je gerust nog een race rijden, want de beste helft van je races tellen mee, je hebt dus dan nog een "gratis" race tegoed want je gemiddelde kan dan alleen maar hoger worden.
En dan nog een ander vraagje, ik zie dat het aantal punten in een multiclass Championship is gebaseerd per auto, het is dus niet mogelijk om een andere auto te gebruiken op een specifieke track/week? (wil ik nog vooraan meestrijden in het kampioenschap van auto 1)
Het zijn kampioenschappen per auto inderdaad. Je kunt echter gewoon meerdere auto's per week rijden. Je doet dan gewoon in beide kampioenschappen mee. Het zijn gewoon twee verschillende kampioenschappen, die toevallig wel dezelfde races rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Zo,, een half uurtje verder geoefend met de SM op Silverstone.
Het begint iets te wennen.
Mijn indruk: als ik lift gaat ie makkelijk de bocht om, zodra ik meer gas geeft krijg ik fors onderstuur. Ook als ik een beetje bijrem gaat is het insturen makkelijker.

Ik gebruik de standaard iRacing medium downforce setup.

Het voelt eigenlijk wel alsof ik een totaal nieuwe auto rijdt.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is een setup met minder onderstuur dan de iRacing setups en veel minder staartlastig dan de op het memberforum gesharede.
Ik ben er nog lang niet klaar mee, want ik ben nog onwijs aan het klooien met de bandenspanning en de camber.
Ik heb nog andere alternatieven, maar deze is veilig ;)
Ennuh de rembalans moet nog worden uitgezocht.
SM @ Silverstone: http://dl.dropbox.com/u/2...w_sm_silverstone_q_T6.sto

Ik nu ff eten, tot laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:08:
Dit is een setup met minder onderstuur dan de iRacing setups en veel minder staartlastig dan de op het memberforum gesharede.
Ik ben er nog lang niet klaar mee, want ik ben nog onwijs aan het klooien met de bandenspanning en de camber.
Ik heb nog andere alternatieven, maar deze is veilig ;)
Ennuh de rembalans moet nog worden uitgezocht.
SM @ Silverstone: http://dl.dropbox.com/u/2...w_sm_silverstone_q_T6.sto

Ik nu ff eten, tot laters
Je zult het vast ook gelezen hebben maar ik kom de hele tijd hetzelfde tegen:
- Banden spanning omhoog gooien (veel hoger dan OTM)
- Meer camber
- Rembalans 5-10% naar voor schuiven

Dat zou ik als eerste proberen in ieder geval. Ik lees ook dat de oude setups niet geheel nutteloos zijn voor de SM, als je die 3 veranderingen door voert zou er al goed mee te rijden moeten zijn. Maar goed, allemaal 'word on the street', ik heb er geen ervaring mee, we gaan het zometeen zien :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

password ? voor vanaaf ik kom wel ff mee oefenen

[ Voor 65% gewijzigd door BruceLee op 31-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik sla vanavond een rondje over.. net even snel wat rondjes met de SM op Silverstone gedaan, maar dat gaat 'm niet worden. Ben bekaf, en lijkt me veiliger jullie niet in de weg te gaan rijden.
JoepW in "iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing"

[ Voor 36% gewijzigd door BM op 31-01-2012 19:00 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Je zult het vast ook gelezen hebben maar ik kom de hele tijd hetzelfde tegen:
- Banden spanning omhoog gooien (veel hoger dan OTM)
- Meer camber
- Rembalans 5-10% naar voor schuiven

Dat zou ik als eerste proberen in ieder geval. Ik lees ook dat de oude setups niet geheel nutteloos zijn voor de SM, als je die 3 veranderingen door voert zou er al goed mee te rijden moeten zijn. Maar goed, allemaal 'word on the street', ik heb er geen ervaring mee, we gaan het zometeen zien :+
Ja, maar dat was 'm niet, denk ik. Maar we gaan zo verder testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:54
Heel duidelijk Red Baron, hartstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

klopt hehe ow staat dat daar :P ik kwam meestal omdat het gewoon hier gepost word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:48

derx666

mecker ende blaet

Hmm, ben pas net thuis, en moet zo weer weg, dus de SM ga ik vanavond niet redden (helaas... Lijkt me zo fijn nu), maar de SR8 kan ik denk ik nog net wel een uurtje ofzo van meepikken... Tot straks dus maar.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hosted is plat ? of er is nog geen een server? en die got train server is ook nog niet op ?

lol het was me browser die raar deed. compatebilety mode was aan lol

[ Voor 31% gewijzigd door BruceLee op 31-01-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

willen jullie aub de racelijn toelaten in de hosted sessies, dat zou me helpen om sneller up-to-speed te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ben vanmiddag opnieuw in de SM gestapt, en valt me op dat deze bij hoge snelheden erg abrupt reageert op sturen.
Kan met geen mogelijkheid soepel door de SS's in Silverstone.
Vind het ook erg raar grafisch uitzien.Neus gaat heen en weer als of middelpunt ergens bij de bestuurder ligt.Erg vaag.

Heb vanmiddag met de HDP gereden en die stuurt wel normaal (voor mijn gevoel)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We zijn nu aan het trainen. Moet je joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Zal proberen of ik straks langs kan komen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
HPD is ook erg veranderd zeg! Heel stuk langzamer (dat wordt lastig met de GTs), en wat moeilijker. Hij zit niet meer zo op rails lijkt het, je voelt nu een stuk beter wat hij doet (en je hoort het ook aan je banden nu, cool). Lastig maar tot nu toe bevalt het wel!

De Ford GT is niet extreem veel veranderd maar wat rijdt die heerlijk zeg... Erg moeilijk om snel te gaan maar hij voelt zo lekker aan, daar ga ik echt wel wat races mee proberen denk ik. Moeten we eens gebruiken in een fun race / toernooi :)

Wel vreemd dat ze de kleuren omgegooid hebben, corvette is nu blauw en HPD geel, dat wordt wennen...

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 31-01-2012 20:59 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Bij deze mijn Silverstone setup voor de SM:
http://www.mediafire.com/?i6wk9jx7m7c25zf

Heb er 1:46.012 mee gereden :) Best tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze setups waren mijn favorieten:

SM @ Silverstone GP
http://dl.dropbox.com/u/2...20Everyone%20-%20%203.sto

Radical @ Watkins Cassic
http://dl.dropbox.com/u/2...len_Classic_01_joep_3.sto

Bevindingen SM & Radical
Heel veel camber zoals het werkt bij de NTM op de MX5 werkt niet.

Bevindingen SM
Het onderstuur is er uit, wat op het forum als probleem wordt aangegeven. Dat komt door deze setup. Wel is het nu echt belangrijk om langzamer de bocht in te gaan dan voorheen en je kan iets later echt op het gas.
Maar 4 wiel driften en lange slides zijn mogelijk. Corrigeren is echt beter.

Bevindingen Radical
Rijdt eigenlijk vergelijkbaar met eerst. Vergevingsgezind op de curbs. Maar als je te hard een bocht aanvalt dan breekt ie uit en krijg je een enorme tegenreactie. En bocht uit kan je bijna uitbreken aanvoelen komen en corrigeren met het iets minder gas. Dit in tegenstelling tot OTM dan ging je gewoon op het gas staan.

Ik heb morgen nog wel wat iRacing tijd overdag en zal nog heel wat aftesten. Ben er nog lang niet uit.

Was fun, maar 2x2 uur op 1 avond is me te veel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben het er wel mee eens Joep, al vind ik de SM nog steeds wat onderstuurd. In ieder geval vergeleken met OTM. Maar dat is verder geen probleem als iedereen er last van heeft :)

Ik hou echt meer en meer van de Ford GT, wat een geweldige auto is het toch :) Je moet echt voorzichtig zijn met je banden, als je een bocht te hard gaat kun je het wel vergeten in de volgende bocht, dan onderstuurt hij als een boot. Daardoor lijkt hij op het begin heel onvoorspelbaar (dan een bocht normaal, dan ineens veel onderstuur) maar als je weet waar het door komt voel je het aankomen en kun je er voor corrigeren. Erg leuk en vereist de hele tijd aandacht. Je moet er ook echt aan denken dat je de esses op Watkins niet elke ronde vol gas gaat nemen. Als je goed in stuurt kan het wel, maar als je dat elke keer wil proberen worden je banden gewoon te heet en haal je de carrousel er na niet meer. Ook erg lastig als de meeste HPDs je daar aan de buitenkant willen inhalen, als je daar onderstuurd dan ga je wijd of je het nou wil of niet... Verder is het ingehaald worden door de snellere klasses ook gewoon erg vet. Inhalen is leuk maar ingehaald worden ook! Net in de practice paar keer door een groep van 5-6 man ingehaald zonder dat ik zelf al te veel tijd verloor, ging iets wijder dan normaal waardoor er 2 binnendoor doken, toen pakte ik een late apex en de rest ging buitenom, werkte perfect en zag er ook vet uit :)

Hopelijk zijn er wat meer Fords in de races te vinden dit seizoen, dan doe ik ook regelmatig mee. De practice sessies beloven wel veel goeds want elke keer wel 33/33/33% verdeeld ongeveer :) Helaas rijden veel van die GTs (corvette+ford) in leagues zonder HPD dus is dat vaak wel anders in de races...

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 31-01-2012 22:50 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:43:
Deze setups waren mijn favorieten:

SM @ Silverstone GP
http://dl.dropbox.com/u/2...20Everyone%20-%20%203.sto

Radical @ Watkins Cassic
http://dl.dropbox.com/u/2...len_Classic_01_joep_3.sto

Bevindingen SM & Radical
Heel veel camber zoals het werkt bij de NTM op de MX5 werkt niet.

Bevindingen SM
Het onderstuur is er uit, wat op het forum als probleem wordt aangegeven. Dat komt door deze setup. Wel is het nu echt belangrijk om langzamer de bocht in te gaan dan voorheen en je kan iets later echt op het gas.
Maar 4 wiel driften en lange slides zijn mogelijk. Corrigeren is echt beter.

Bevindingen Radical
Rijdt eigenlijk vergelijkbaar met eerst. Vergevingsgezind op de curbs. Maar als je te hard een bocht aanvalt dan breekt ie uit en krijg je een enorme tegenreactie. En bocht uit kan je bijna uitbreken aanvoelen komen en corrigeren met het iets minder gas. Dit in tegenstelling tot OTM dan ging je gewoon op het gas staan.

Ik heb morgen nog wel wat iRacing tijd overdag en zal nog heel wat aftesten. Ben er nog lang niet uit.
SM set was maar een WIP`je :$
Had na een tijdje geen zin meer , nu voel ik me verplicht om ermee door te gaan. :P

En wb de Radical , op 1 of andere manier vind ik `m niet leuk meer , maar misschien moet dat nog wennen.
Heb niet het gevoel dat ik hier nog SR mee kan verdienen.

Vandaag heb ik ook de Skip geprobeerd , die is eigenlijk weinig veranderd vindt ik , alleen net als de Radical en SM voel je meer detail , wat het wat makkelijker maakt.

En ook de F1 is een stuk leuker om mee te rijden , gelijk met de fixed set op zandvoort wat van mn PB afgesnoept , voelt nu goed aan om af en toe een race mee te doen.

Maar de winnaar vandaag met 10x zoveel NTM/Fun punten is definitief de Riley-DP *O* , echt met basis setup gewoon in 1 keer goed .
Na testen Radical en SM wordt de DP definitief mijn hoofdkeuze ,
samen met Skip en MX5 (vanwege de battles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:55:
[...]

En ook de F1 is een stuk leuker om mee te rijden , gelijk met de fixed set op zandvoort wat van mn PB afgesnoept , voelt nu goed aan om af en toe een race mee te doen.
Vreemd, ik las in het forum dat de fixed setups van de F1 nog voor OTM waren, en dat vooral die van zandvoort dramatisch was... Heb zelf nog niet geprobeerd.
enchion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:55:
[...]Maar de winnaar vandaag met 10x zoveel NTM/Fun punten is definitief de Riley-DP echt , met basis setup gewoon in 1 keer goed .
Na testen Radical en SM wordt de DP definitief mijn hoofdkeuze *O* , samen met Skip en MX5 (vanwege de battles).
Klinkt goed, maar ik ga hem toch niet kopen denk ik. Probleem is dat er ook veel road versies van ovals op het schema staan en dan moet ik die ook weer allemaal kopen... Heb al genoeg om te rijden dus nog even niet nodig :+

Waar kun je hem het beste mee vergelijken? Een HPD maar dan minder grip ofzo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:59:
Waar kun je hem het beste mee vergelijken? Een HPD maar dan minder grip ofzo?
Ik kan hem niet met de HPD vergelijken want die heb ik niet , maar tja , denk een beetje Corvette , wat sneller dmv aerokap maar ook superstabiel , geen spontane neigingen , en lekker zwaar geluid.
Ik denk niet dat je hem eigenlijk in het rijtje van de HPD moet plaatsen.

Het geeft mij het meest het idee van de Saleen in GTR2 heel snel vloeiend accelererend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog even het laatste stukje van de radical practice mee kunnen rijden... Ik ben verliefd O+
Zo fijn dat je nu aan voelt wanneer hij wil glijden, en dat je met een rustige stuurcorrectie of een klein beetje liften hem weer terug kan krijgen, of zelfs nog even door kunt driften. En je hoeft niet bang te zijn dat je een keer de curbs raakt, want ook daar kan ie tegenwoordig overheen... Nog heel even de SM gaan testen, maar dit moest ik vast even kwijt :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Sow, die Radical is een pak verbeterd, foei! Heerlijk kunnen rijden en na 40 rondjes echt een goed gevoel gekregen. Heb er een 1.05.531 uit kunnen persen, slechts 0.5 seconde langzamer dan Dave. Hopelijk blijft het zo en gaan de aliens niet sneller, dan kan ik ook een keer meekomen :+

Daarna nog de HPD getest. Zo, die is even aangekomen qua gewicht zeg! Dat voel je ook goed en sterker nog: je voelt ook wanneer je te ver gaat en hij is dan ook nog redelijk te corrigeren! Een hele verbetering, zeker in combinatie met het bandengeluid en het windgeruis. Is alleen "slechts" 7 seconden langzamer op Watkins Glen vergeleken met de vorige versie die we zondag reden, dat wordt leuk met de GT's zoals Nick al zegt.

Nu nog heel even de C6R proberen op Spa, die moet ook een stuk beter aanvoelen nu. Loving it!

EDIT: en dat doet hij! Wederom een fikse verbetering! Cornerspeeds lijken me wat lager (maar ik heb niet al teveel ervaring met de C6R, moet ik erbij zeggen) maar hij is nu daadwerkelijk controleerbaar bij een kleine drift of iets te hard de bocht ingaan. Er is nu mee te racen, ook na een spin, dat was bij de vorige C6R niet zo.

Tevens de Skip geprobeerd, ook een verbetering. Vreemd genoeg is het "zand in het stuurhuis" gevoel bij deze auto nog wel aanwezig maar ook de Skip is nu een stuk handelbaarder.

[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 31-01-2012 23:36 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga morgen de DP ook ff proberen. Heb jij een setup Sebastian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kon het toch niet laten m'n SM skin nog even gauw te verbeteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp4644.png

Leuk, of toch te funky? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Toen ik ooit met skins begon koos ik ook voor woeste kleuren. Zoals Paul een keer opmerkte iets van .... verfbommetjes..... Ik hou hier wel van. En je bent echt uit duizenden te herkennen ;)
Volgens mij net als ik met dat groen........
Ga zo door, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ff met de SM op Silverstone getest. Heb even snel een setup van het ir forum afgeplukt en gaan met die banaan.
En hij ging prima. Ik kan ineens driften met de SM :) Veel meer controle over wat je doet. Ben nog niet echt snel met een 1:47.1 en een opt van 1:46.6, maar er zat ook nog geen "nette" ronde bij. Een hoge 1:45 zou ik wel moeten kunnen rijden denk ik. Nu eerst slapen, was er vanmorgen om 6:20 uit, zat om 7:15 in de auto, en was "al" om 18:45 weer thuis (ondertussen de hele dag in Amersfoort zitten klooien met een copier). Ben ook redelijk bekaf nu, maar wat een geweldige update. Kudos voor de iracing mannen, want ze hebben er echt wat moois van gemaakt!!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:43:
Ik ga morgen de DP ook ff proberen. Heb jij een setup Sebastian?
Tot nu toe heb ik alleen de achter rollbar op soft gezet , verder is het gewoon de baseline .

De voorkant heeft bij corner exit een beetje (ongeveer 0,5% van de Radical) de neiging om te wiebelen.
Daar ga ik morgen nog een beetje naar kijken.

Heb niet het gevoel dat ik aan de setup "moet" sleutelen bij deze auto , rijdt al zo makkelijk leuk , ook al meerdere keren in de practice zitten battlen gewoon omdat het zo snel al vertrouwd aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
Net weer iets leuks binnen (nou ja, al een paar dagen, ben druk bezig geweest met het vastmaken).

De Bent Rod van Derek Speare Designs.
Wat een beest!

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/imag02780kxi5.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Cool!
Mag ik vragen waar je die stoel vandaan hebt? Ik ben ook van plan om een kuipstoel ergens vandaag te halen en hem ergens op vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jammer dat ik gisteravond niet mee kon racen, maar dat was niet geheel verantwoord geweest :)

Daarvoor nog wel even heel snel wat rondjes gedaan in een practise sessie, en pfoei... dat is wennen zeg. De SM leek echt in niks meer op de auto van vorig seizoen. Had natuurlijk geen goeie setup, maar hij voelde wat... licht aan :? Weinig feedback van het stuur. Gedrag was verder wel prima, al had ie zeker de 1e paar rondjes bakken met onderstuur. Deze week nog paar keer oefenen, en dan dit weekend maar eens een raceje meepakken.

Alleen jammer dat Silverstone direct de 1e baan is. Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan die track. In welke game dan ook, ik snap die baan to-taal niet.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het lastig om met de SM niet zoals gewoonlijk, veel te hard een bocht in te vliegen. Het is nu echt een slow-in fast-out monster geworden. Neemt niet weg dat ik benieuwd ben hoe de races gaan verlopen (en hoe snel de aliens zijn...)

Had namelijk met mijn eerste versie setup, en die van Joep na een rondje of 3 pas echt grip, en dat was meestal na 10 rondjes wel weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tip voor NTM:
Force Feedback in game verhogen met een factor 1,3-1,8 x voor de overgang van OTM naar NTM.

En BM ben het op alle fronten met je eens. Moet heeeeeeel erg wennen aan de SM en ik haat Silverstone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Onderdstuur van de SM kan ook liggen aan het feit dat die 10% minder downforce heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:12:
Onderdstuur van de SM kan ook liggen aan het feit dat die 10% minder downforce heeft gekregen.
10% minder downforce? Ik dacht alleen 10% minder drag, volgens mij 2 verschillende dingen?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:58:
Tip voor NTM:
Force Feedback in game verhogen met een factor 1,3-1,8 x voor de overgang van OTM naar NTM.
Voor de SM klopt dat, voor de Radical helemaal niet volgens mij, daar had ik nu met normale FFB strength al het idee dat ik flink meer kracht moest zetten om te sturen.

Overigens zou je die snap van de radical kunnen verminderen met de damper settings in de setup ofzoiets, misschien het proberen waard... Die Maurice waar we de setup van hebben zegt ook dat het daarmee ook met zijn setup beter gaat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nellie / BM:
Drag en Downforce hangen samen. Meer DF is meer drag in principe. Maar het verband is niet lineair. De release notes melden alleen dat er 10% minder drag is toegepast op de SM. Maar niet dat de DF is verminderd.
Maar ook iRacing heeft het soms mis / niet scherp geformuleerd. Dus echt weten doen we het niet.
Over 'niet scherp': In een tekst van iRacing staat bv dat Caster te gebruiken is om FFB gevoel te verbeteren ;) Nou leuk hoor maar dat is een bijeffect. Caster is met name geschikt om de balans tussen stuur bocht in ven stuur bocht uit te regelen.

@Nick:
Je hebt gelijk. Ik heb de Radical niet veranderd uiteindelijk. Wel de SM.
Ik zal het eens proberen met die dempers. Er is nog zo veeeeeeel uit te zoeken ;)

We staan in de vrije trainingen voortaan hulpmiddelen toe (dus bv ideale lijn). Dit op verzoek van rijders die nog niet alle circuits kennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:29:

We staan in de vrije trainingen voortaan hulpmiddelen toe (dus bv ideale lijn). Dit op verzoek van rijders die nog niet alle circuits kennen. ;)
Goede toevoeging voor onze rookies! En verder niet hinderlijk voor degenen die er niets mee doen.

Over caster, hoe meer caster, hoe meer stuur bocht in. Hoe lager hoe meer bocht uit? Ik heb namelijk wat issues met stuur bocht uit :P (vooral de eerste paar rondjes)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Correct vwb caster...
Je kan ook een graadje meer toe out proberen (- dus)

[ Voor 59% gewijzigd door JoepW op 01-02-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Even aan het oefenen met de Riley DP. Gaat steeds sneller. Zit nu op 1.05.0 als beste tijd. Moet zeker wel een 1.04.5 in zitten op Watkins Cup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:04:
Bij deze mijn Silverstone setup voor de SM:
http://www.mediafire.com/?i6wk9jx7m7c25zf

Heb er 1:46.012 mee gereden :) Best tevreden mee.
Was dit 1 of 3 ? Ik vond één lekker rijden .... had toen 1.46.7 maar dan ben ik eens een aanal andere setups beginnen testen en daar kon ik eigenlijk niet met weg. Ik vermoed dat dat dit kwam doordat ik gewoon van de basis afweek (geen SI , FO) en mar sneller wilde gaan en eigenlijk laat deze wagen dit niet meer toe om te pushen ... als je je aan SI FO houd kan je met dit NTM snel gaan .... alleszins niks als lof eigenlijk ... ik vond de wagen heel realtistisch aanvoelen bij momenten ... zeker nadat ik mijn FFB wat hoger heb gezet .... er waren zelfs leuke slides mogelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:37:
[...]

Was dit 1 of 3 ? Ik vond één lekker rijden .... had toen 1.46.7 maar dan ben ik eens een aanal andere setups beginnen testen en daar kon ik eigenlijk niet met weg. Ik vermoed dat dat dit kwam doordat ik gewoon van de basis afweek (geen SI , FO) en mar sneller wilde gaan en eigenlijk laat deze wagen dit niet meer toe om te pushen ... als je je aan SI FO houd kan je met dit NTM snel gaan .... alleszins niks als lof eigenlijk ... ik vond de wagen heel realtistisch aanvoelen bij momenten ... zeker nadat ik mijn FFB wat hoger heb gezet .... er waren zelfs leuke slides mogelijk :9
Dit is versie 3 (of zelfs een doorontwikkeling daarvan..). De snelste en meest constante naar mijn mening (over runs van 8+ rondjes)

Niet veel van de andere setups getest, omdat die erg de bocht in hoeken als je het gas loslaat (met mijn rijstijl) en daar kwam ik niet lekker vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Niellie41 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 01:00:
Cool!
Mag ik vragen waar je die stoel vandaan hebt? Ik ben ook van plan om een kuipstoel ergens vandaag te halen en hem ergens op vast te maken.
Dat mag.
Die komt bij Autorevista weg. Is zo'n tuner shop hier in het Noorden. Volgens mij is het merk iets van AutoStijl of zo.
Dit is de aller goedkoopste die er is, was lang-lang geleden iets van 100 euro. Ik heb dat ding echt al jaren.

Rare is, toen ik de stoel kocht was ik iets van 1,70 meter (was toen 16 of zo). Ben nu 1,90 meter en pas er nog steeds prima in. 2 uurs races zijn gewoon comfortabel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bedankt. Ik ga ook een stoel kopen.
Ik heb de komende maand iets meer, maar ik moest kiezen tussen de stoel of mijn PC upgraden.
Uiteindelijk heb ik voor het laatste gekozen. De stoel moet nog eventjes wachten.

Maar dit wordt mijn upgrade:
i5 2320
ASRock P67
XFX Pro 450W
8GB DDR3

Ik ben nog tevreden over mijn 5770.

Mijn huidige config is;
C2D E7400 (of 7300)
6GB DDR2
Foxconn P43

Hopelijk kan ik de onderdelen volgende week al bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:37:
Maar dit wordt mijn upgrade:
i5 2320
ASRock P67
XFX Pro 450W
8GB DDR3

Ik ben nog tevreden over mijn 5770.
Mooi spul !

Ik had een tijdje geleden ook een nieuw systeem gekocht. En ben blijven hangen op de AMD Phenom II X4 blijven steken, mede omdat ik het prijsverschil met de i5 erg groot vind. In ieder geval zeker doen die upgrade. Ga je echt geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Inderaad, goede upgrade.

Heb trouwens de stoel gevonden:
http://www.autostyle.nl/ss-09g.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thanks!
Die bobbel voor op het zit vlak, kan je die weg halen? Want op jou foto zag ik hem niet.
Die bobbel zie ik heel vaak en vroeg me af of je dat ook kan weghalen.
Lijkt me niet heel fijn zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Op de officiële foto is hij erg prominent. Valt wel mee in het echt.

Je kan het hele zitvlak (incl. bobbel) weghalen. Dan leg je er zelf een kussentje in en ben je er helemaal van af. Maar volgens mij krijg je dan snel last van je benen tijdens het rijden (die bobbel vind ik in ieder geval erg fijn).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik dacht al dat het op de foto's "erger" lijkt. Want ik heb een paar stoelen bekeken in een tuneshop in eindhoven en dan ziet het er helemaal niet zo prominent uit.
Dan kan ik over een paar maanden rustig zo'n stoel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MikeVM schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:17:
willen jullie aub de racelijn toelaten in de hosted sessies, dat zou me helpen om sneller up-to-speed te komen...
Staat voortaan aan bij de trainingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nieuwe versie van de JJ Spotter Pack:
JJSP Version 5.10 Released

I'm sure glad that I started diving through this stuff after the last build. It certainly made doing this update much quicker and easier. I thought that it was going to take me a week or so to finish it, but it turns out that I already had most of what I needed. I just had to change a few file names and move a few things around. No complaints here.

I want to make some more changes to the pack, but before I do that, I'm releasing phase 1 of the update right now. Phase 1 = expanding the JJSP so that it substitutes for 100% of the defaults again. I'm pretty sure that it does, so at least the spotter won't have multiple personalities anymore.

Phase 2 = revisiting a number of things on my list that I wanted to look into changing. It'll also give me time to hear how the new stuff blends and flows with the old, and I'll probably tweak all that a little bit as well.

So anyway, I've been in some sessions and everything queues up where I would expect it to, so I guess it's ready. In the mean time, if there's any issues anyone runs into, or something sounds nutty or out of place, please let me know and I will fix it.

Enjoy.
Hier te downloaden: http://www.dwarehouse.com/

Hij is veel beter dan de standaard spotter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is het ook zinvol voor de road side of heb ik dan de hele race een redneck op de radio die "Boogity, boogity, boogity" schreeuwt?

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 01-02-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hij zegt ook gewoon left en right.
Deze zegt nooit boogity of andere "redneck" uitspraken.

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 01-02-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:22:
Is het ook zinvol voor de road side of heb ik dan de hele race een redneck op de radio die "Boogity, boogity, boogity" schreeuwt?
Lol? Wtf moment van mijn dag 8)7

Anyway, wat houd zo'n spotter pack in, gewoon een andere stem of andere 'zinsbouw', of is hij ook nuttiger door meer informatie te geven ofzo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is idd een andere stem. Deze is veel realistischer en niet zo'n Cpt Obvious. Je moet het gewoon proberen.
Mij beviel die meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ja, hij roept onder andere: "Let it roll through the center" en nog meer van dat soort onzin......ook iedere keer hetzelfde zinnetje met een herstart; ik heb hem er zsm afgeflikkert, dan maar "they say you cut the track" :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:24:
ook iedere keer hetzelfde zinnetje met een herstart;
Dat heb je ook bij de standaard spotter pack. Daar zie ik het probleem niet 8)7

Als je bijv in de top 20 komt te rijden zegt die: "You're doing good. Be nice and smooth and you'll get back up there". Zoiets zeggen ze in het echt ook. Dat vind ik wel gaaf.

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 01-02-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Lol? Wtf moment van mijn dag 8)7

Anyway, wat houd zo'n spotter pack in, gewoon een andere stem of andere 'zinsbouw', of is hij ook nuttiger door meer informatie te geven ofzo?
Darrell Walltrip, ex-NASCAR rijder schreeuwt dat altijd bij de echte races. Start van de race.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 01-02-2012 18:56 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:24:
Ja, hij roept onder andere: "Let it roll through the center" en nog meer van dat soort onzin......ook iedere keer hetzelfde zinnetje met een herstart; ik heb hem er zsm afgeflikkert, dan maar "they say you cut the track" :(
Je kan ook een directory aanmaken met alleen een aangepaste file tbv 'they say you cut.......'
Dan krijg je alleen daarvoor een andere tekst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Holy sh*t, al 78 mensen ingeschreven voor Proto&GT.. Zoveel heb ik nog nooit gezien :)

En dan alsnog maar met 3 Fords... Beetje jammer :-(
Nou ja, wel clean gereden (1 off track).

Straks om 9 probeer ik met de HPD mee te doen (beetje afwisseling he :+), nog iemand?

[ Voor 53% gewijzigd door NickThissen op 01-02-2012 19:46 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 84 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.