Dat moet je zelf weten.
Bij een seizoen van 12 weken tellen je beste 8 weken, met 12 weken rijden heb je waarschijnlijk een hoger punten aantal dan als je 8 weken gaat rijden.
2: Om zoveel mogelijk punten te behalen voor het kampioenschap is het belangrijk om een race te rijden met een zo hoog mogelijke Strength of Field, wat meestal wel af te leiden is van het aantal deelnemers voor de race?
Bij een hogere SOF zijn meer punten te verdienen voor het kampioenschap.
Als een race meerdere splits heeft de topsplit een veel hogere SOF dan de lagere splits.
3e worden in een top split levert bijvoorbeeld meer punten op dan een lagere split winnen.
Je iRating moet dus alleen wel hoog genoeg zijn om in die top splits terecht te komen.
Als je iRating te laag is, is het dus gunstiger om in een race te zitten die net niet split, dan is de gemiddelde iRating dus hoger en kan je voor jou doen meer punten verdienen.
3: En wanneer ik meteen al tevreden ben over het aantal Championship points in een race, is het dus het best om die week niet nog meer races te rijden, wegens de risico op vermindering van Championship points door de gemiddelden?
Je beste 50% van de races tellen.
Als jij dus 1 race gereden hebt (of een ander oneven aantal), kan je gerust nog een race rijden, want de beste helft van je races tellen mee, je hebt dus dan nog een "gratis" race tegoed want je gemiddelde kan dan alleen maar hoger worden.
En dan nog een ander vraagje, ik zie dat het aantal punten in een multiclass Championship is gebaseerd per auto, het is dus niet mogelijk om een andere auto te gebruiken op een specifieke track/week? (wil ik nog vooraan meestrijden in het kampioenschap van auto 1)
Het zijn kampioenschappen per auto inderdaad. Je kunt echter gewoon meerdere auto's per week rijden. Je doet dan gewoon in beide kampioenschappen mee. Het zijn gewoon twee verschillende kampioenschappen, die toevallig wel dezelfde races rijden