Aan de andere kant is het ook wel logisch om "vroeg" met de F1 te beginnen, daar rijden veel mensen in die het goed kunnen dus krijgen ze misschien ook goeie feedback over wat ze kunnen verbeteren. Als je alleen de rookie auto's gaat doen dan krijgen ze misschien wel helemaal geen feedback.enchion schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:43:
[...]
F1 ook , had die wel als laatste verwacht eigenlijk , misschien hebben ze data van de banden leverancier van toen kunnen bemachtigen , want het lijkt mij dat als er problemen zijn met NTM dat de F1 ze er het hardst uitlicht.
En ik ben nu wel heeeeel erg benieuwd hoe de Radical aan gaat voelen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met het DWC (of hoe die afkorting ook is:P). Het wereldkamioenschap F1 in iRacing.enchion schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:43:
[...]
F1 ook , had die wel als laatste verwacht eigenlijk , misschien hebben ze data van de banden leverancier van toen kunnen bemachtigen , want het lijkt mij dat als er problemen zijn met NTM dat de F1 ze er het hardst uitlicht.
En ik ben nu wel heeeeel erg benieuwd hoe de Radical aan gaat voelen.
En ik denk dat ze dan nu wel alle auto's hebben, toch?
Of hebben de Sprint cars nog geen NTM?
UPDATE:
Het lijkt op erop dat het echt een goede update wordt.NTM should feel better than ever and be more predictable. Improvements to tire carcass & damping forces.
[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2012 21:49 ]
1,16 gb..... @ 470 KB/s.... Gaat wel even duren 
Zo ongeveer alles zie ik bij de update staan. Er is dus errug veel veranderd.....
Goh, jammer dat ik morgen moet werken
Zo ongeveer alles zie ik bij de update staan. Er is dus errug veel veranderd.....
Goh, jammer dat ik morgen moet werken
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hier wat Build Release Notes
NTM should feel better than ever and be more predictable. Improvements to tire carcass & damping forces.
NTM on Star Mazda, Radical, DP & Williams 18 total cars will have NTM. All 18 now will produce tire smoke
Drafting aero enhanced which will give much improved super speedway pack racing!
More build info - almost all cars now will feature a model of brake temperature. Will see brake glow. Lot of other good stuff!
NTM should feel better than ever and be more predictable. Improvements to tire carcass & damping forces.
NTM on Star Mazda, Radical, DP & Williams 18 total cars will have NTM. All 18 now will produce tire smoke
Drafting aero enhanced which will give much improved super speedway pack racing!
More build info - almost all cars now will feature a model of brake temperature. Will see brake glow. Lot of other good stuff!
[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 30-01-2012 21:50 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Bijna alle auto`s hebben een update van ongeveer 25MB dus er gaat veel veranderen , tenzij het hoofdzakelijk texture updates zijn natuurlijk.JoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:43:
Ow wow. De Radical zal ook radicaal veranderen zeg
En Centripetal krijgt ook een update , Yessss .
How do you save a random generator ?
boven jeBruceLee schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:49:
Tony G here-couple build notes: NTM on Star Mazda, Radical, DP & Williams 18 total cars will have NTM. All 18 now will produce tire smoke
Met racen is ie altijd wel snel
Ik 50 minutes to go... en dan doet iRacing het nog niet..... en morgen ook nog zeer vroeg op ...
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 30-01-2012 21:51 ]
lol ja maar ik dacht ik heb er een nieuwe bij maar update ie zijn post ook
Iemand zin om morgen voor de SM training even de Radical te proberen?
Gewoon beide auto's toelaten op Silverstone ?
Nee! Welke moet ik dan kiezenJoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:54:
Gewoon beide auto's toelaten op Silverstone ?
ow ja 
8-10 SM (Silverstone)
10-12 Radical (Watkins)
?
8-10 SM (Silverstone)
10-12 Radical (Watkins)
?
[ Voor 76% gewijzigd door JoepW op 30-01-2012 21:55 ]
Tenzij ze dat ook 'opgelost' hebben... Even aanzien.
Dallara nog steeds geen NTM. Die zal die wel krijgen bij de nieuwe Dallara van 2012, denk ik.
3 minuten hier. Heb sinds vandaag glasvezel heir en hij download hem nu met 5MB/secJoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:50:
[...]
Met racen is ie altijd wel snel
Ik 50 minutes to go... en dan doet iRacing het nog niet..... en morgen ook nog zeer vroeg op ...
Wel jammer dat de Mustang geen NTM krijgt. GradnAM zal nu helemaal een DP festival worden zo.
Ze zeggen 18 auto's met NTM... Heeft er iemand een lijstje bij de hand? Volgens mij zijn er nog een aantal auto's die ze nog niet genoemd hebben dan. Ik weet niks van de oval kant dus ik kan me vergissen...
Training met de SM gevolgd door een funrace met de Radical , Watkins Classic heeft bijna geen setup nodig nl.
Gaat nu heeeeel hard bij mij: 540 KB/s
Indycar sowieso niet. Ik vermoed dat die pas de NTM krijgt als de Indycar geüpdate wordt, naar het 2012 chassis.NickThissen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:56:
Ze zeggen 18 auto's met NTM... Heeft er iemand een lijstje bij de hand? Volgens mij zijn er nog een aantal auto's die ze nog niet genoemd hebben dan. Ik weet niks van de oval kant dus ik kan me vergissen...
En volgens mij dan de sprint cars en modified niet.
Op Road de Mustang dan alleen niet?
Nou ik ga eens even alle setups in de vuilnisbak gooien
1 LegendNickThissen schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:56:
2 Legend Rookie
3 MX5 R
4 MX5 C
5 SRF
6 StreetStock
7 Skip
8 SM
9 Riley DP
10 Radical
11 HPD
12 C6R
13 FGT
14 F1
15 Late Model
16 Truck
17 Impala B
18 Impala A
Klopt hij zo Niel ?
[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 30-01-2012 22:05 ]
Impala B mis je, die heeft ook het NTM.
Ja nu klopt die wel denk ik.
Geen updates via twitter meer
Ja nu klopt die wel denk ik.
Geen updates via twitter meer
[ Voor 88% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2012 22:13 ]
Hier ook meteen geupdate... Lang leve ziggo 120mbit 
Ik ben zoooo benieuwd naar de SM en de Radical, kan bijna niet wachten
En tiresmoke, en betere NTM en brake glow enz... ooeehh, I allmost had an accident
Ik ben zoooo benieuwd naar de SM en de Radical, kan bijna niet wachten
En tiresmoke, en betere NTM en brake glow enz... ooeehh, I allmost had an accident
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Glasvezel komt binnen 1-2 maanden hier..... het ligt er al tot in huis, maar activatie gaan ze pas doen als alle huizen klaar zijn in het dorp......... Dus ik ben nu nog niet op de helft. Ga ff weg bij de GamePC. Heb alle setups in een OTM dir per auto gepletterd
Nou ja zeg , rijhoogte versnelling en aero zal toch niet zoveel veranderen .JoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:07:
Glasvezel komt binnen 1-2 maanden hier..... het ligt er al tot in huis, maar activatie gaan ze pas doen als alle huizen klaar zijn in het dorp......... Dus ik ben nu nog niet op de helft. Ga ff weg bij de GamePC. Heb alle setups in een OTM dir per auto gepletterd
Nee alleen van de auto's die NU NTM krijgen.enchion schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:08:
[...]
Nou ja zeg , rijhoogte versnelling en aero zal toch niet zoveel veranderen .
Rest is beetje aanpassen en verder rijden...
Maar van OTM naar NTM is wel een wereld van verschil!
En er zal echt wel wat aan de set moeten worden veranderd.
En er zal echt wel wat aan de set moeten worden veranderd.
Hoop maar dat de build pas laat klaar is anders gaat m'n afstudeerstage dat morgen merken
omg omg Radical ook NTM! Brake glow en tire smoke! Als NTM goed voelt op Fanatec ga ik als beloning meteen weer een jaar verlengen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De updates vliegen hier binnen met 4 mb/s 
Nu wachten tot de server klaar is!
#Edit: Updates = Klaar, snel, server moet up gasten !
Nu wachten tot de server klaar is!
#Edit: Updates = Klaar, snel, server moet up gasten !
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-01-2012 22:35 ]
hmmm morgen maar ervoor zorgen dat ik op tijd thuis ben... Heb net mn vrouw al gezegd dat ik morgenavond niet beschikbaar ben
Cube Nuroad Race (2022)
Ik hoop dat ik een beetje op tijd klaar ben met m'n experimenten en vroeg naar huis kan (yeah right...), kan niet wachten haha...
Misschien heb ik morgenmiddag wel niks te doen 
........ server is nog down ...... hahaha..... ongeduldig JA.... aan het lezen....
Maar even over morgenavond.
2 achtereenvolgende sessie plannen?
........ server is nog down ...... hahaha..... ongeduldig JA.... aan het lezen....
Maar even over morgenavond.
2 achtereenvolgende sessie plannen?
Ik ben gewoon op de site.
De nieuwe stats page van een coureur ziet er goed uit.
De nieuwe stats page van een coureur ziet er goed uit.
Site loopt een stuk beter lijkt het . En ziet er ook wat mooier uit. Wat meer 2.0 fahig.
Veel leuke updates, ik ga nog even gauw proberen!!
En morgenavond vind ik het best om 2 sessies te doen (wel geen 2x 2 uur denk ik... of wel? 1.5+1.5 zou ideaal zijn voor mij maar dat kan niet toch?) Misschien uurtje radical + 2 uur SM ofzo?
En morgenavond vind ik het best om 2 sessies te doen (wel geen 2x 2 uur denk ik... of wel? 1.5+1.5 zou ideaal zijn voor mij maar dat kan niet toch?) Misschien uurtje radical + 2 uur SM ofzo?
Jammer dat er nog geen practice servers up zijn. Eerste rondje Oulton met Radical: driften is een stuk lastiger, misschien wel onmogelijk
Maar goed dat is met de 'medium_road_course' setup, wie weet wat Joep er van kan maken
Bij mij wil de Sim niet starten door een unknown reason...
Update ook binnen hier
helaas loopt mijn rem aan voor +/- 25% bij mn stuurtje en heb ik niet de goede schroevendraaier om het te fixen
. Welja, even met de calibratie spelen, misschien dat het dan werd.
Trouwens, de eerste keer voor mij met de MX5
ik ben niet bij met de ntm op f1 hetvoelt echt vaag ne zweverig. t lijkt niet eens meer of je op ene weg rijdt
Ik zal ook eens de F1 proberen.The spotter has much more to talk about. The spotter will report engine smoke, engine damage, and wheel damage, and pace car status, if cars ahead/behind are for position, information on the leader (pitting, ahead, etc.), if slow or stopped cars are on track, status of race (10 laps to go, race is over). The spotter will also try to warn about serving black flags before being DQ'd by the end of the race.
- The spotter can optionally call lap times/lap speed, selectable in the settings tab.
- Added entries to the app.ini, [SPCC] reportLapsPrecision=3 to let you adjust how many decimal places when reporting lap times, and [SPCC] reportLapsMinute=1 for including the minutes in the call, or only reporting the seconds on the laptime.
"You've got wheel damage!" heb ik al gehoord haha. Handig om te weten 
SM voelt prima vind ik, paar rondjes silverstone, niet enorm veranderd maar je voelt het wel duidelijk, stuk beter, hij heeft zowaar banden!
Oh ja, nu kan ik ook m'n skin testen

Hij is.. apart... maar op een of andere rare manier vind ik hem best vet eigenlijk
SM voelt prima vind ik, paar rondjes silverstone, niet enorm veranderd maar je voelt het wel duidelijk, stuk beter, hij heeft zowaar banden!
Oh ja, nu kan ik ook m'n skin testen

Hij is.. apart... maar op een of andere rare manier vind ik hem best vet eigenlijk

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 30-01-2012 23:13 ]
Eerst alles weer aan de gang zien te krijgen 
Installer aan het downloaden voor een repair te proberen...
Installer aan het downloaden voor een repair te proberen...
Ik vind hem juist veel beter aan voelen.BruceLee schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:08:
ik ben niet bij met de ntm op f1 hetvoelt echt vaag ne zweverig. t lijkt niet eens meer of je op ene weg rijdt
Je kan niet meer zo veel glijden in de bochten. Beter!
Nu ovals proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 30-01-2012 23:18 ]
Moet je je motor eens ploffen of flink een muur in rammen. Geluid is beter. De buttkicker kwam nu ook eindelijk tot leven bij een crash / ploffende motor 
SM en Radical voelen goed.
Morgen verder...... ik moet me echt inhouden
SM en Radical voelen goed.
Morgen verder...... ik moet me echt inhouden
Ik ook Joep, ik moet echt naar bed!! Godver
Ik vind de SM echt heerlijk op een of andere manier. Ik weet niet hoe ze het flikken maar het voelt alsof hij nu echt op banden rijdt (net als de MX5 eerder al), heel subtiele FFB dingetjes ofzo, het voelt gewoon echt beter. En wat HEERLIJK om op silverstone in de esses over de curbs te kunnen!!
Nog even gauw de F1 proberen, maar zal lastig zijn zonder setup ben ik bang...
Frank, wat is er mis dan? iRacing service / PC restarten helpt niet?
Nog even gauw de F1 proberen, maar zal lastig zijn zonder setup ben ik bang...
Frank, wat is er mis dan? iRacing service / PC restarten helpt niet?
[ Voor 18% gewijzigd door NickThissen op 30-01-2012 23:25 ]
Gamezooi uitgedaan uit zelfbescherming....
Maar niet nadat ik beide auto over curbs had gejaagd
Nog even prog voor morgen:
19-21 SM op Silverstone
21-23 Radical op Watkins
Accoord?
19-21 SM op Silverstone
21-23 Radical op Watkins
Accoord?
Nope, helpt niks...
Iemand op het forum heeft hetzelfde. Heb al een repair van de install geprobeerd, maar dat baat ook niet.
Windows eventlogs laten niks zien...
Iemand op het forum heeft hetzelfde. Heb al een repair van de install geprobeerd, maar dat baat ook niet.
Windows eventlogs laten niks zien...
[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-01-2012 23:26 ]
In de release notes staat iets over iets van crashen bij bepaalde GPU's... Lees dat ff iets met een setting in de iniHoogie2004 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:25:
Nope, helpt niks...
En een update doen (rechtstreeks bij MS) van je directx zooi
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 30-01-2012 23:28 ]
Ik wel... Wel alleen practice aub, geen race, want 4 uur achter elkaar hou ik niet vol, moet af en toe kunnen pauzeren. Hoop dat ik 7 haal maar moet lukken.JoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:25:
Gamezooi uitgedaan uit zelfbescherming....
19-21 SM op Silverstone
21-23 Radical op Watkins
Accoord?
Balen zegHoogie2004 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:25:
Nope, helpt niks...
nee, geen races. Veel te veel afstelwerk....
Als ik de sim met de hand start (iRacingSim.exe), klaag ie over dx9_43.dll ofzo. Even DX updaten
Dat bedoelde ik.
Memberforum is niet meer vooruit te branden...
Memberforum is niet meer vooruit te branden...
[ Voor 62% gewijzigd door JoepW op 30-01-2012 23:30 ]
Kudt, rempedaal heeft besloten om nu maar constant 100% te blijven remmen. Weet iemand nog een goed stuurtje voor een beperkt budget? (~75 euro)Knul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:08:
Update ook binnen hierhelaas loopt mijn rem aan voor +/- 25% bij mn stuurtje en heb ik niet de goede schroevendraaier om het te fixen
. Welja, even met de calibratie spelen, misschien dat het dan werd.
Marktplaats / Ebay
Inderdaad, was iets met een DirectX10 setting. Als je een wat oudere (pre DirectX10) videokaart hebt, dan moet die setting dus uit.JoepW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:26:
[...]
In de release notes staat iets over iets van crashen bij bepaalde GPU's... Lees dat ff iets met een setting in de ini
In renderer.ini:
ForceDX9ShaderCompiler=1 ; 0=June 2010 HLSL (dx10/faster?) 1=Oct 2006 HLSL (dx9/safer?)
Die moet voor een ouwere videokaart dus op 1 staan (zit nu achter mn laptop, en daar staat ie dus ook op 1)
Cube Nuroad Race (2022)
Te weinig ervaring met de F1 om er veel over te kunnen zeggen maar ook die voelde prima een paar rondjes rond Spa met de baseline setup. Wat me vooral opviel is dat ik een keer hard over de curbs stuiterde. Met OTM was ik hem daar altijd 100% zeker kwijt geweest (neerkomen op minder dan 4 wielen = meteen spin), dus ik verwachtte dat dat nu ook ging gebeuren, maar ik stuiterde heel merkbaar zonder grip rond tot ik weer met 4 wielen op de grond stond en toen had ik weer grip en greep hij zich weer vast. Dat voelde op een of andere manier heel realistisch, geen idee hoe ik dat kan zeggen maar het zag er in ieder geval goed uit haha 
Nu echt naar bed...
Nu echt naar bed...
Idem
Ik denk dat de Radical het meeste veranderd is, ben heel erg benieuwd morgen met een iets betere setup en wat meer tijd (2 rondjes is niet genoeg), maar dat gaat erg wennen zijn, je raakt hem wat eerder kwijt als je te hard gaat. Ik denk dat dat goed is, dan ga je vanzelf wat rustiger rijden en word hij veel voorspelbaarder. Met OTM kon je soms als je ging glijden gewoon vol je voet op het gas houden, en dan gaat het wel vaker op 'onvoorspelbare' manier mis ja...
Hoogie: fijn dat ie het weer doet! Have fun, ik moet nu echt naar bed
Cube Nuroad Race (2022)
Pushen op een Superspeedway is lastiger geworden en de 2 car tango werkt!
Bug in et hosting menu. Kan niet meer editten. Ze hebben het zo gemaakt dat je laatst gebruikte instelling bij een nieuwe hosting opdracht wordt geladen. Maar dat gebeurt nu ook bij editten...... Delete en opnieuw opzetten is de oplossing hoop ik...
Delete van oude sessie is gelukt. Opnieuw opzetten van de sessie doe ik morgen wel. Site is echt niet vooruit te branden.
Hier de planning voor morgenavond!
Hier de planning voor morgenavond!
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 30-01-2012 23:48 ]
Op Marktplaats zoeken naar Logitech Driving Force GT. Worden aangeboden vanaf 50,- en dat is best een goeie deal. Leuk instap stuurtje, Hoogie rijdt er ook mee, al heeft hij wel andere pedalen erbij gekocht.Knul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:30:
[...]
Kudt, rempedaal heeft besloten om nu maar constant 100% te blijven remmen. Weet iemand nog een goed stuurtje voor een beperkt budget? (~75 euro)
Cube Nuroad Race (2022)
Even geprobeerd. SM is mega onderstuurd en slaat soms door naar overstuur (komt vast door de vage baseline setup). Hij is echter wel 10x beter te corrigeren en over algemeen voelt het prima.
Nu ook eerst maar eens pitten.
Oke, bedankt. Zijn de Logitech's beter dan de Thrustmasters uit dezelfde prijsklasse? En maken de pedalen echt zoveel verschil? Zou ik dan niet beter losse pedalen kunnen kopen voor mijn Driving Force Pro, aangezien die vrijwel gelijk is aan de GT? Bedankt voor het advies iig, ik ga eens kijken wat losse pedalen kostten.derx666 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:50:
[...]
Op Marktplaats zoeken naar Logitech Driving Force GT. Worden aangeboden vanaf 50,- en dat is best een goeie deal. Leuk instap stuurtje, Hoogie rijdt er ook mee, al heeft hij wel andere pedalen erbij gekocht.
SJEE! De SM voelt echt alsof je op banden rijdt, net zoals de Skip destijds ... en ... GEEN ZAND MEER IN HET STUUR! YAY FOR NTM/FANATEC 
De SM op Silverstone met de medium setup is goed te rijden, vrij makkelijk te corrigeren. Iets instabieler onder hard remmen, je hebt nu meer heel-and-toe nodig bij het zwaar aanremmen heb ik het idee. Geluiden veranderd (schakelen) en spotter zei ineens andere dingen. Nu de Radical op Oulton proberen, dit wordt een latertje

De SM op Silverstone met de medium setup is goed te rijden, vrij makkelijk te corrigeren. Iets instabieler onder hard remmen, je hebt nu meer heel-and-toe nodig bij het zwaar aanremmen heb ik het idee. Geluiden veranderd (schakelen) en spotter zei ineens andere dingen. Nu de Radical op Oulton proberen, dit wordt een latertje
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Toch wel aardig dat ntm je moet wel ff je FFB opkrikken anders voelt het raar tegenover old tire model er komt zo een f1 filmpje @ suzuka
me PB is er al aan van OTM
je kan nu kerbs nemen btw
je kan nu kerbs nemen btw
[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 31-01-2012 00:01 ]
Ik vond het wel meevallen met onderstuurd, wel iets meer dan normaal ja (maar dat is vast met setup te corrigeren), maar als je hem rijdt alsof het een auto is (in plaats van een raket op schaatsenHoogie2004 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:51:
Even geprobeerd. SM is mega onderstuurd en slaat soms door naar overstuur (komt vast door de vage baseline setup). Hij is echter wel 10x beter te corrigeren en over algemeen voelt het prima.
De pedalen waar ze het over hebben zijn volgens mij een stuk duurder, behoorlijk uit je budget denk ik. Je kunt proberen een goedkope G25 te vinden maar voor 75 wordt dat lastig. Een Momo vind je al voor 30-40 euro.Knul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:53:
[...]
Oke, bedankt. Zijn de Logitech's beter dan de Thrustmasters uit dezelfde prijsklasse? En maken de pedalen echt zoveel verschil? Zou ik dan niet beter losse pedalen kunnen kopen voor mijn Driving Force Pro, aangezien die vrijwel gelijk is aan de GT? Bedankt voor het advies iig, ik ga eens kijken wat losse pedalen kostten.
Ik vond de baseline een stuk beter eigenlijkArfman schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:56:
SJEE! De SM voelt echt alsof je op banden rijdt, net zoals de Skip destijds ... en ... GEEN ZAND MEER IN HET STUUR! YAY FOR NTM/FANATEC
Zo, de Radical is .. ehh .. interessant om te rijden op Oulton

Ook hier weer de (voorlopig door mij) positief bevonden veranderingen aan de banden en handling. Lijkt realistischer, de Radical was met OTM te makkelijk te rijden denk ik, dat is nu .. niet meer zo
De hobbel na start/finish maakt de auto al onstabiel. Remmen is ook meer op je hoede zijn en de linkerknik (T3) is echt een grote uitdaging nu. Grip is de eerste ronden redelijk ver te zoeken (verbetering t.o.v. "NTM 1.0"?) en lijkt daarna redelijk constant (heb een tiental rondjes aan een stuk kunnen rijden) maar ik ben geen hotlapper, dus misschien belast ik het allemaal niet genoeg, zou kunnen. Gevoel is heel anders en de Radical lijkt enorm te profiteren van de verbeteringen. Ook lijkt het "neverending slip" probleem van NTM 1.0 weg of minder te zijn, als je langzaam gaat en je glijdt stopt de slip ook weer, zoals het hoort.
En last but not least: glowing brake discs! Subtiel maar mooi effect, zal vooral bij nachtraces erg mooi zijn denk ik. Nu eerst slapen

Ook hier weer de (voorlopig door mij) positief bevonden veranderingen aan de banden en handling. Lijkt realistischer, de Radical was met OTM te makkelijk te rijden denk ik, dat is nu .. niet meer zo
De hobbel na start/finish maakt de auto al onstabiel. Remmen is ook meer op je hoede zijn en de linkerknik (T3) is echt een grote uitdaging nu. Grip is de eerste ronden redelijk ver te zoeken (verbetering t.o.v. "NTM 1.0"?) en lijkt daarna redelijk constant (heb een tiental rondjes aan een stuk kunnen rijden) maar ik ben geen hotlapper, dus misschien belast ik het allemaal niet genoeg, zou kunnen. Gevoel is heel anders en de Radical lijkt enorm te profiteren van de verbeteringen. Ook lijkt het "neverending slip" probleem van NTM 1.0 weg of minder te zijn, als je langzaam gaat en je glijdt stopt de slip ook weer, zoals het hoort.
En last but not least: glowing brake discs! Subtiel maar mooi effect, zal vooral bij nachtraces erg mooi zijn denk ik. Nu eerst slapen
en een snelle ronde, er was veel verkeer eerst 
Het rijdt toch wel leuk dat ntm je kan makkelijker pushen ende auto is makkelijker te corrigeren ook in moeilijke omstandigheden. je kan nu normaal in kerbs en de auto rijdt beter door grass en grind. ook als je spinnen en je remt tol je niet meer zo dom lang door.
Het rijdt toch wel leuk dat ntm je kan makkelijker pushen ende auto is makkelijker te corrigeren ook in moeilijke omstandigheden. je kan nu normaal in kerbs en de auto rijdt beter door grass en grind. ook als je spinnen en je remt tol je niet meer zo dom lang door.
Zo, en aan het werk:
De sessies voor vanavond zijn ook ingepland in iRacing
Voor road races zijn overigens Nick en Frank voortaan ook admin van de GoT-events.
Hier de admin commando's btw:
http://www.answers-script...in-chat-commands-163.html
Voor road races zijn overigens Nick en Frank voortaan ook admin van de GoT-events.
Ik heb nog een setje pedalen van de Driving Force GT liggen. Ik weet echter niet of die passen op jouw Driving Force Pro...Knul schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:53:
[...]
Oke, bedankt. Zijn de Logitech's beter dan de Thrustmasters uit dezelfde prijsklasse? En maken de pedalen echt zoveel verschil? Zou ik dan niet beter losse pedalen kunnen kopen voor mijn Driving Force Pro, aangezien die vrijwel gelijk is aan de GT? Bedankt voor het advies iig, ik ga eens kijken wat losse pedalen kostten.
!black Joep WJoepW schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 05:44:
Zo, en aan het werk:

Verder wel handig dat er meerdere admins zijn. Al hebben we ze volgens mij nooit nodig.
[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 07:02 ]
Damn, update bevat vele malen meer dan ik gedacht had 
NTM is het belangrijkste natuurlijk, maar ook dingen als brake glow/temp, tire smoke en spotter sounds zijn tof
Zal wel een update van spotter pack nodig hebben denk ik, of voorlopig maar even terug naar de standaard sounds.
NTM is het belangrijkste natuurlijk, maar ook dingen als brake glow/temp, tire smoke en spotter sounds zijn tof
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Overigens werkte die tire smoke bij mij gisteren 1 hele ronde lang in de SM. Eerste rondje toen ik rondging nog smoke. Na een reset naar de pits werkte het de rest van de sessie niet meerBM schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:14:
Damn, update bevat vele malen meer dan ik gedacht had
NTM is het belangrijkste natuurlijk, maar ook dingen als brake glow/temp, tire smoke en spotter sounds zijn tofZal wel een update van spotter pack nodig hebben denk ik, of voorlopig maar even terug naar de standaard sounds.

NTM op de Williams is wel het laatste dat ik had verwacht, maar ook een van de mooiste changes denk ik. Zal zeker een boost geven aan het WK
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 07:49 ]
Tire smoke werkte bij mij de hele sessie met de Radical op Oulton, geloof me ik kan het weten

Hey, it's the idea that countsHoogie2004 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:17:
[...]
Overigens werkte die tire smoke bij mij gisteren 1 hele ronde lang in de SM. Eerste rondje toen ik rondging nog smoke. Na een reset naar de pits werkte het de rest van de sessie niet meer
Had ook niet verwacht dat er buiten de SM nog veel meer autos naar NTM zouden gaan. Maar wel leuk, dit soort verrassingen maken deze updates juist zo leukNTM op de Williams is wel het laatste dat ik had verwacht, maar ook een van de mooiste changes denk ik. Zal zeker een boost geven aan het WK
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ben zwaar benieuwd hoe goed we die SM kunnen maken met een setup vanavond. Biedt wel perspectief in de komende 2 á 3 dagen als de rest nog met mindere setups rijdt 
^^ Er vanuitgaand dat we net zoals in S2 / 3 heerlijke setups voor elkaar krijgen.
^^ Er vanuitgaand dat we net zoals in S2 / 3 heerlijke setups voor elkaar krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 08:03 ]
Ik lees dat de HPD ook veel beter voelt nu, dat je nu beter kunt voelen wat hij doet. Nog niet geprobeerd maar klinkt goed in ieder geval
Ook is hij een stuk langzamer in en vooral uit de bochten (meer gewicht gekregen) dus MC racen wordt nog wat moeilijker, maar hopelijk worden de HPD rijders dan iets meer bewust van hun inhaal acties in plaats van overal er tussen duwen.
man man als ik dit zo lees weet ik totaal niet welke auto ik nu moet gaan pakken voor mijn road seizoen.
zoveel goede veranderingen.
zoveel goede veranderingen.
HPD ga ik me niet aan wagen (of hij moet belachelijk veel verbeterd zijn...). Ik probeer in ieder geval de SM zoveel mogelijk te rijden
Hopelijk ook nog tijd voor enkele Nascar races en eventueel nog wat F1 races 
Ik merk wel dat ik minder tijd heb als een goed half jaar geleden. Toen kon ik veel meer racen, nu ben ik blij als ik 1 klasse alle weken mee kan doen. 3 series volledig is voor mij op dit moment niet reëel.
Ik merk wel dat ik minder tijd heb als een goed half jaar geleden. Toen kon ik veel meer racen, nu ben ik blij als ik 1 klasse alle weken mee kan doen. 3 series volledig is voor mij op dit moment niet reëel.
[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 08:35 ]
Vorig seizoen voornamelijk Radical gereden, en op het einde weer SM. Was al van plan om dit seizoen vooral SM te rijden, met Radical erbij. Dat is na de 1e reacties die ik nu lees niet veranderd
Xbox
Ik heb echt een probleem, wil toch gewoon de proto> voortzetten (liefst HPD en Ford beide als het bevalt) maar de SM en Radical wil ik ook doen!! Heb ik never nooit tijd voor allemaal
awel pak daar de F1 bij en DP lees ik op forum zou nu beste wagen in iracing zijn !!! + ik werk wil maken van mijn Oval license (road is al A) pffffff :-) gaan onbetaald verlof vragen aan baas denk ikNickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:07:
Ik heb echt een probleem, wil toch gewoon de proto> voortzetten (liefst HPD en Ford beide als het bevalt) maar de SM en Radical wil ik ook doen!! Heb ik never nooit tijd voor allemaal
Lees net ook dat de nieuwe spotter aangeeft als er een langzame / stilstaande auto voor je zit, en dan ook roept dat je links of rechts moet blijven. Klinkt erg goed, al een paar keer een race weg gegooid omdat er midden in een bocht ineens een auto stil stond die ik nooit kon ontwijken , hoop dat dit goed werkt!
Zou wel fijn zijn ja. Ook wel handig bij oval als je weet waar er op de baan een pile-up is b.v. En hopelijk dan ook minder mensen die vol achterop erin beuken bij een pacecar.
"Days of Thunder" goooo uuuuuuuuuuuuppppppNickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:23:
Lees net ook dat de nieuwe spotter aangeeft als er een langzame / stilstaande auto voor je zit, en dan ook roept dat je links of rechts moet blijven. Klinkt erg goed, al een paar keer een race weg gegooid omdat er midden in een bocht ineens een auto stil stond die ik nooit kon ontwijken , hoop dat dit goed werkt!
edit : bestaat er geen spotterpack met de stem van Nicole Kidman
[ Voor 7% gewijzigd door dabelg op 31-01-2012 10:58 ]
Dan ga ik deze week ook nog even met de DP proberendabelg schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:14:
[...]
awel pak daar de F1 bij en DP lees ik op forum zou nu beste wagen in iracing zijn !!! + ik werk wil maken van mijn Oval license (road is al A) pffffff :-) gaan onbetaald verlof vragen aan baas denk ik
^^ en dan heb ik weer 4 wagens die ik wil rijden.... SM, DP, F1 + 1 oval... Schiet niet echt op
Misschien toch maar weer een seizoen rondhobbelen in 10 klasses, net zoals S4
Help me even een handje... DP?
Xbox
Riley (Daytona Prototype)BM schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:17:
Help me even een handje... DP?
^^ als dat de correcte naam is
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 11:18 ]
Ik volg dit topic al een aardige tijd, en begin steeds meer zin te krijgen het toch een keer te proberen.
Echter ben ik slechts een arme student, en beschik dus niet over dermate veel geld een leuke set te kopen.
Nu ben ik opzoek naar een leuk "beginners" setje van pedalen en stuur, die allereerst goedkoop is, en ten tweede goed werkt met iRacing.
Hoe goedkoper hoe beter, vooral omdat ik ook geen idee heb of dit ook echt iets voor mij is, en het puur is als proberen.
Heeft iemand een aanbeveling, of zelf nog wat in de aanbieding voor mij?
Echter ben ik slechts een arme student, en beschik dus niet over dermate veel geld een leuke set te kopen.
Nu ben ik opzoek naar een leuk "beginners" setje van pedalen en stuur, die allereerst goedkoop is, en ten tweede goed werkt met iRacing.
Hoe goedkoper hoe beter, vooral omdat ik ook geen idee heb of dit ook echt iets voor mij is, en het puur is als proberen.
paar posts boven je :Overlegne schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:26:
Ik volg dit topic al een aardige tijd, en begin steeds meer zin te krijgen het toch een keer te proberen.
Op Marktplaats zoeken naar Logitech Driving Force GT. Worden aangeboden vanaf 50,- en dat is best een goeie deal. Leuk instap stuurtje, Hoogie rijdt er ook mee, al heeft hij wel andere pedalen erbij gekocht.
en is je budget >100 euro zeker een logitech g25 2de hands op de kop proberen te tikken
Vanmorgen kort (10 minuten) de SM geprobeerd op MoSport, wat een verschil, ik moet erg wennen. De auto voelt erg "wiebelig" aan en ziet er ook wiebelig uit (wiebelen op banden met lucht die kunnen vervormen?) en toename onderstuur. Met al die nieuwe autos met NTM is het moeilijk kiezen, maar aangezien ik de laatste tijd vooral SM heb gereden, houd ik het daar maar bij, in de aanname dat de overgang dan de minste moeite kost. Misschien doe ik de Skip ook weer, aangezien die zo leerzaam is voor de beginnende coureur.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Een tweedehands Driving Force GT zou prima moeten voldoen. Het stuur is prima (rij er zelf ook mee) en de pedalen gaan ook wel (als het echt wat is, zou ik die in de toekomst wel vervangen).
Setjes zijn voor rond de 50 euro wel te bemachtigen denk ik. Iets duurder heb je altijd de G25 e.d. maar puur om te proberen lijken die me wat duur...
Vergis je ook niet in de kosten van iRacing als je krap in je geld zit. Als je het niet erg vind om lang in de rookie-content te racen, is het een prima investering. Maar hou er rekening mee dat je op een gegeven moment een snellere wagen / andere banen mag en wilt gaan rijden, en dan mag je al snel 15 $ per auto en 11 $ per track aftikken. (dit telt wel aan
)
Laat bovenstaand je in ieder geval niet afschrikken, want het is een geweldig spel met bijbehorende community
Vergeet niet als je je aanmeld bij iRacing even mijn email, of die van JoepW te vermelden (als je dit wilt). Wij gebruiken de referral bonus om sessies te hosten voor de GoT leden hier. (je kan mij of JoepW even een PM sturen voor het emailadres dat je moet invullen)
Setjes zijn voor rond de 50 euro wel te bemachtigen denk ik. Iets duurder heb je altijd de G25 e.d. maar puur om te proberen lijken die me wat duur...
Vergis je ook niet in de kosten van iRacing als je krap in je geld zit. Als je het niet erg vind om lang in de rookie-content te racen, is het een prima investering. Maar hou er rekening mee dat je op een gegeven moment een snellere wagen / andere banen mag en wilt gaan rijden, en dan mag je al snel 15 $ per auto en 11 $ per track aftikken. (dit telt wel aan
Laat bovenstaand je in ieder geval niet afschrikken, want het is een geweldig spel met bijbehorende community
Vergeet niet als je je aanmeld bij iRacing even mijn email, of die van JoepW te vermelden (als je dit wilt). Wij gebruiken de referral bonus om sessies te hosten voor de GoT leden hier. (je kan mij of JoepW even een PM sturen voor het emailadres dat je moet invullen)
[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-01-2012 11:32 ]
Het werkt echt goed en de spotter zegt dat best vroeg. Meestal zo vroeg dat de auto's alweer weg zijn als die zegt dat een auto gestopt is.NickThissen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:23:
Dit topic is gesloten.