Niellie41 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:55:
De ballen uit de broek gereden om de pole te pakken.
Ronde 2 slip ik bijna en verlies 2 plaatsen.
Maar op het achterste rechte stuk zat ik naast Nick. Opeens vloog ik de muur in.
Nick, had jij geen schade?
Naar de pits gereden en nieuwe auto gepakt. Toen als een bezetene weer de baan op gegaan maar bij de chicane spin ik er weer af.
Toen dacht ik, laat maar zitten.
Ik ga weer de 24h van Daytona luisteren.
Ja, sorry Niel, dat was echt kut, we zaten zo lekker close bij elkaar. Ik wilde je de chicane geven, remde vroeg en heel lang, maar je was er nog steeds niet voorbij en ik moest toch een keer gaan insturen, en bij de linkerknik van de chicane ging ik zo ver mogelijk naar links over de curbs maar er was echt geen ruimte waardoor ik je aantikte. In de replay kun je zien dat ik van begin rem-zone (nou ja, eerder), tot aan ons contact aan het remmen ben, ik wilde je echt de ruimte geven maar je ging wel erg fel naar links terug. Ik verwachtte dat je er al lang voorbij zou zijn op dat punt maar waarschijnlijk hield je zelf ook veel in. Is gewoon een kut punt om in te halen, je moet er vol voor gaan of niet... Ik had ook schade ja, maar er was mee te rijden en ik mistte vooral wat top-speed, dus ik wilde er geen fast tow aan verspillen. Goede keuze geweest want Joep en Maykel gingen nog de fout in.
Echt balen, sorry als het mijn schuld was, ik wilde je de positie geven want je had wel een erg grote run op de straight, maar ik ga er niet voor door het gras schieten, dat was nog erger mis gegaan
Verder was het wel een leuke race, begin was erg leuk, daarna de jacht op Maykel was ook leuk, moest echt moeite doen om dichterbij te komen doordat ik top-speed kwijt was (op de straight won je alles weer terug wat ik in de rest kon winnen), helaas ging je eraf anders was het nog leuk geweest.
En ja, je moet echt even wennen aan de HPD, maar als je hem een beetje onder de knie hebt is het echt een leuke wagen. Dat 'niet voelen wanneer je hem kwijt bent' heb ik geen last meer van, alleen op lage snelheid een beetje. Het is wel waar dat je hem moeilijk kunt redden (ligt ook aan de setup, deze was nog makkelijk te redden), maar met wat oefening weet je wanneer je tegen het randje zit en dan hoef je hem niet te redden